• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
dinandus schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:40:
[...]

Welk type Philips precies, daar ik nog geen YT inclusief HDR op mijn OLED 873 draaiende heb kunnen krijgen, wel HDR bij zowel AMAZON PRIME en Netflix, net als HLG via sateliet ontvangst.
Dat is een eenvoudiger type hoor, een 43inch LCD. Ben er eerlijk gezegd vanuit gegaan dat dat geen verschil maakt, maar dat is wellicht wat kort door de bocht. Mijn kennis is dan ook te summier vermoed ik om hier goed onderbouwde uitspraken over te doen ;) Maarja; HDR weergave werkt daar gewoon heel erg goed!

Nu heb ik een LAN kabel aan de LGB865 verbonden en die ziet hij gewoon niet... ik vermoed dat mijn netwerkfuncties gewoon pauper zijn aan dit toestel, begin de hoop een beetje te verliezen zo. Wifikanaal aanpassen werkt niet, LAN kabel herkent hij niet (getest, ligt niet aan de kabel :'( ), Wifi verbinding is opzich wel stabiel... maar de snelheid is gewoon niet oke. Dit t.o.v. andere apparaten.

Iemand meer problemen met OOK de LAN verbinding?

• Numeo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-11 06:56
Numeo schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:57:
Hoi!

Ik heb pas geleden een LG 65c9 aangeschaft maar ik heb een probleem ontdekt.
De onderste gedeelde van het scherm is een stuk lichter dan de rest vooral rechts onder, op grijze achtergronden en donkere scenes kan je het zien.

Ik heb mij laten vertellen bij de winkel waar ik het gekocht heb dat dit "normaal" is en dat het vanzelf weggaat na een tijdje, nou wil ik de kans niet wagen om langer dan 2 weken te wachten uiteraard, wat vinden jullie?

https://oi20.photobucket.com/albums/b215/Ginolioe/prob1.jpg

https://oi20.photobucket.com/albums/b215/Ginolioe/prob4.jpg
heb me LGC9 omgeruild, geen nare verkleuring meer! mooie paneel :)

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Zoals eerder vermeld in het forum heb ik problemen met mijn C9 oled. Verschillende delen in het scherm flikkeren bij sommige kleuren. Alle beeldverbeteraars uitgezet maar het probleem blijft bestaan. Nu wil LG volgende week het paneel vervangen. Ik zelf denk niet dat dit het probleem is maar eerder het moederbord. Maar goed zij zullen uiteraard weten wat ze doen.
Ik heb de TV nog geen maand. Moet ik wel akkoord gaan met een reparatie of moet de TV gewoon door de Mediamarkt omgeruild worden?

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
yordy1985 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:24:
Zoals eerder vermeld in het forum heb ik problemen met mijn C9 oled. Verschillende delen in het scherm flikkeren bij sommige kleuren. Alle beeldverbeteraars uitgezet maar het probleem blijft bestaan. Nu wil LG volgende week het paneel vervangen. Ik zelf denk niet dat dit het probleem is maar eerder het moederbord. Maar goed zij zullen uiteraard weten wat ze doen.
Ik heb de TV nog geen maand. Moet ik wel akkoord gaan met een reparatie of moet de TV gewoon door de Mediamarkt omgeruild worden?
Volgens het consumentenrecht moet je de verkoper (Mediamarkt) eerst de kans geven het toestel te (laten) repareren.

• yordy1985
prijk schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:27:
[...]

Volgens het consumentenrecht moet je de verkoper (Mediamarkt) eerst de kans geven het toestel te (laten) repareren.
Oke dankjewel!

Voor de rest heb ik geen vertical banding enzo, ik hoop dat het andere paneel op da gebied ook goed is....

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

yordy1985 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:24:
Zoals eerder vermeld in het forum heb ik problemen met mijn C9 oled. Verschillende delen in het scherm flikkeren bij sommige kleuren. Alle beeldverbeteraars uitgezet maar het probleem blijft bestaan. Nu wil LG volgende week het paneel vervangen. Ik zelf denk niet dat dit het probleem is maar eerder het moederbord. Maar goed zij zullen uiteraard weten wat ze doen.[knip]
Als ik mij niet vergis dan wordt de panel-aansturingsunit (moederbord?) ook vervangen, deze zit al tegen het nieuwe panel aan als deze uit de doos wordt gehaald.

Testing, one, two ...

• yordy1985
hardware-lover schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:09:
[...]

Als ik mij niet vergis dan wordt de panel-aansturingsunit (moederbord?) ook vervangen, deze zit al tegen het nieuwe panel aan als deze uit de doos wordt gehaald.
Oke. Ik wacht het wel even af. Zou mooi zijn als het moederbord ook vervangen wordt.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Nu dat sommige merken alle HDR-standaarden ondersteunen, verwacht ik binnenkort dat de TV-wereld met een nieuwe zal komen...(IMAX-HDR?). Volgens mij heeft HDR10+ het wel een beetje afgelegd tegen DV.

[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 23-08-2019 14:34 ]

• yordy1985
hardware-lover schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:09:
[...]

Heb CE Repair gesproken en ze nemen mee: paneel, moederbord en voeding. Wordt dus aardig wat vervangen.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je leest hier en daar ervaringen van personen die last hebben van invallend of weerkaatsend licht (via bij.v autoruit) en daardoor vlekken krijgen op het oled scherm. Toch lees je hier en daar personen die juist nergens last van lijken te hebben. Zou het kunnen zijn dat ruiten in moderne huizen (HR++/warmtewerend) hier een rol in spelen?

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
Hamazaki schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:55:
Nu dat sommige merken alle HDR-standaarden ondersteunen, verwacht ik binnenkort dat de TV-wereld met een nieuwe zal komen...(IMAX-HDR?). Volgens mij heeft HDR10+ het wel een beetje afgelegd tegen DV.
Er is al het IMAX Enhanced programma. Een vaste hdr standaard wordt niet direct genoemd, maar je ziet dat de eerste discs onder het IMAX Enhanced programma van HDR10+ gebruik maken. Al zijn er wel geruchten dat Dolby Vision ook toegevoegd gaat worden aan het IMAX Enhanced programma.

Ik hoop dat het wat nieuwe standaarden voorlopig stil blijft en dat eerst gezorgd wordt dat alles wat er nu is eerst eens goed werkt.
Alleen zijn bug fixes wat slechter te gebruiken in marketing campagnes. Dus wishful thinking.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou hdr10+ nog eens naar de 8 series komen trouwens?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Volgens mij is mijn 55C8 na alle problemen met slechte schermen, wat ik nog steeds heb na 5x ruilen, nu echt op sterven na dood. Vanochtend kon ik niet in de menu's en werkte bijna niks. Nu zijn de menu's enorm laggy en hapert alles als je een menu of app opent.

Iemand die dit soort problemen herkent?

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 23-08-2019 19:48 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Phusebox schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:07:
Volgens mij is mijn 55C8 na alle problemen met slechte schermen, wat ik nog steeds heb na 5x ruilen, nu echt op sterven na dood. Vanochtend kon ik niet in de menu's en werkte bijna niks. Nu zijn de menu's enorm laggy en hapert alles als je een menu of app opent.

Good riddance. Ik hoop dat je een pijnlijke dood sterft. Grootste miskoop ooit.

Mocht ik een nieuwe krijgen die maar te koop zetten.
Nou, ik ben “blij” dat je dit hier even komt melden.... :X

• Phusebox
  • Nu online
HoppyF schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:45:
[...]

Nou, ik ben “blij” dat je dit hier even komt melden.... :X
Sorry even frustratie die er uit moest.... en was vergeten te vragen of andere mensen dit wel eens gehad hebben? Want wordt weer een leuke klus LG te overtuigen, net zoals hun "banding bestaat niet" filosofie.

Kan er zo snel niks over vinden, trage menu's, geluid dat niet werkt, alle inputs die verdwenen zijn uit het input menu. Iemand?

Phusebox schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:46:
[...]

Sorry even frustratie die er uit moest.... en was vergeten te vragen of andere mensen dit wel eens gehad hebben? Want wordt weer een leuke klus LG te overtuigen, net zoals hun "banding bestaat niet" filosofie.

Kan er zo snel niks over vinden, trage menu's, geluid dat niet werkt, alle inputs die verdwenen zijn uit het input menu. Iemand?
Ik weet het zo ook niet maar ik zou eerst de TV een uurtje ofzo helemaal uit zetten (dus ook stekker eruit) en dan nog eens proberen, helpt dit niet dan een factory reset uitvoeren.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
HoppyF schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:52:
[...]

Ik weet het zo ook niet maar ik zou eerst de TV een uurtje ofzo helemaal uit zetten (dus ook stekker eruit) en dan nog eens proberen, helpt dit niet dan een factory reset uitvoeren.
Ik ben echt een hele tevreden een C7 gebruiker en lees ook echt weinig problemen met de LG OLED schermen. Je verhaal komt dan ook wel wat vreemd over. Heb je zelf al getroubleshoot, factory reset, pixel refresh etc?
Bij laggy menu's wil een reset naar fabrieksinstellingen bij sommigen nog wel eens helpen.

• Lindox
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-10 18:39
Dames en heren, ik heb gister en LG B8 (1000 euro inc. verzending) aangeschaft maar ik twijfel nu al over de aankoop die ik gedaan heb.

Zal ik het retouren en wachten op de B9? Het enige waarvoor ik dan bang ben is dat de B9 een stuk duurder zal zijn.
Ik zou persoonlijk de B9 willen halen vanwege de waarschijnlijk lagere inputlag. Uit reviews zou dit moeten blijken uiteraard.

Wie kan een gok nemen voor hoeveel die TV zou uitkomen?

Op dit moment zou het in principe lager geprijs moeten worden dan de C9 (ong 1600 euro) hoger zou namelijk in NL op dit moment nergens op slaan.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:31
wvkreg schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:25:
[...]

Ik ben echt een hele tevreden een C7 gebruiker en lees ook echt weinig problemen met de LG OLED schermen. Je verhaal komt dan ook wel wat vreemd over. Heb je zelf al getroubleshoot, factory reset, pixel refresh etc?
[insert X-Files tune here]
bwa, zo vreemd is dat niet, ik herken het maar al te goed, er zijn genoeg problemen mee te vinden bij avsforum en avforum maar niet iedereen heeft er last van, zeker niet bij de 55 inch maten, hangt er volgens mij van af hoe kritisch je de tv gebruikt vermoed ik en hoeveel geluk je hebt met de TV loterij.

maar tinting en horizontale strepen gelijkmatig verdeeld over het scherm vind ik het vreselijkst, ben blij met een 55b8 ook al heeft die laatste wat reverse vignetting bij near black.

De frustratie als je telkens tegenslag hebt versta ik al te goed.

• Light21M
Lindox schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:15:
Dames en heren, ik heb gister en LG B8 (1000 euro inc. verzending) aangeschaft maar ik twijfel nu al over de aankoop die ik gedaan heb.

Zal ik het retouren en wachten op de B9? Het enige waarvoor ik dan bang ben is dat de B9 een stuk duurder zal zijn.
Ik zou persoonlijk de B9 willen halen vanwege de waarschijnlijk lagere inputlag. Uit reviews zou dit moeten blijken uiteraard.

Op dit moment zou het in principe lager geprijs moeten worden dan de C9 (ong 1600 euro) hoger zou namelijk in NL op dit moment nergens op slaan.
gaat toch nog effe duren eer we prijzen van 1000€ zien vr een b9/c9

• Lindox
Light21M schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:32:
[...]

gaat toch nog effe duren eer we prijzen van 1000€ zien vr een b9/c9
Dus je zou niet zeggen dat ik een “miskoop” heb begaan?

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:29
Phusebox schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:46:
[...]

Snap dat het kut is ja, maar een 100% perfect scherm zul je ook haast niet vinden (welke type, welke fabrikant dan ook).
Ik vind zelf mijn scherm dikke prima. Als ik testjes draai zie ik met name bij een bepaalde greyscale ook lichte banding en het scherm is dan aan de uiterst linkerkant iets feller dan de rest van het scherm.

Bij normaal tv kijken, series, films, voetbal e.d. echt geen last van en zou niemand het opvallen. Ik vind het dus prima zo, terwijl jij op basis van een dergelijk testje het scherm om zou willen ruilen. Geen idee of het zo is he, maar dat zou kunnen verklaren dat jij aan de 5e toe bent en anderen de eerste keer een goed scherm hebben.

Misschien heb je echt pech gehad, want als het echt erg is zou ik er natuurlijk ook mee terug gaan :)

• Phusebox
  • Nu online
remzor schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

Snap dat het kut is ja, maar een 100% perfect scherm zul je ook haast niet vinden (welke type, welke fabrikant dan ook).
Ik vind zelf mijn scherm dikke prima. Als ik testjes draai zie ik met name bij een bepaalde greyscale ook lichte banding en het scherm is dan aan de uiterst linkerkant iets feller dan de rest van het scherm.

Bij normaal tv kijken, series, films, voetbal e.d. echt geen last van en zou niemand het opvallen. Ik vind het dus prima zo, terwijl jij op basis van een dergelijk testje het scherm om zou willen ruilen. Geen idee of het zo is he, maar dat zou kunnen verklaren dat jij aan de 5e toe bent en anderen de eerste keer een goed scherm hebben.

Misschien heb je echt pech gehad, want als het echt erg is zou ik er natuurlijk ook mee terug gaan :)
Hij is inmiddels al een half jaar oud ofzo, en heb het maar leren accepteren. Ik zie het dagelijks, bij gewone tv maar nog veel meer bij films en donkere series.

Als ik tests draai dan is 30% van het scherm bijvoorbeeld zwart en de rest lijkt op 70-80% grijs. Plus daarbij dan nog banding ik het grijs.

Nee dit was na de C7 en nu de C8 mijn laatste OLED. Alleen maar ellende gehad, vooral de C8

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 24-08-2019 11:29 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:55
Phusebox schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:28:
[...]

Hij is inmiddels al een half jaar oud ofzo, en heb het maar leren accepteren. Ik zie het dagelijks, bij gewone tv maar nog veel meer bij films en donkere series.

Als ik tests draai dan is 30% van het scherm bijvoorbeeld zwart en de rest lijkt op 70-80% grijs. Plus daarbij dan nog banding ik het grijs.

Nee dit was na de C7 en nu de C8 mijn laatste OLED. Alleen maar ellende gehad, vooral de C8
dan maar hopen dat je je tv kan inleveren, je geld terugkrijgt en je lekker iets anders neemt.

Verwijderd

Was het een impulsaankoop en vanwaar 24 uur later al spijt. Ik kan dat echt niet volgen

Verwijderd

*Knip* reageer normaal of reageer gewoon niet.

[ Voor 82% gewijzigd door Zeehond op 24-08-2019 15:39 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 17:52

DarkSide

theres no place like ::1

Lindox schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

dat kan alleen jij bepalen.

De 9 serie is nu gewoon nog wat duurder dan de 8 serie.
beide zijn goede televisies. En je moet zelf even kijken of je het extra geld voor een 9 serie het waard vind of niet.
Heb niet alle prijzen in mijn hoofd. Maar volgens mij is 1000 een nette prijs voor een 8 serie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Lindox
Nee ik heb er geen spijt van, ik twijfelde alleen dat is wat anders tevens heb ik nog 2 weken om de TV terug te sturen dus als ik echt spijt zou krijgen heb dat nog achter de hand.

@DarkSide bedankt voor je input aan jouw opmerking heb ik wat.
Lindox schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:29:
Nee ik heb er geen spijt van, ik twijfelde alleen dat is wat anders tevens heb ik nog 2 weken om de TV terug te sturen dus als ik echt spijt zou krijgen heb dat nog achter de hand.

1000 euro voor een OLED is altijd een uitstekende aankoop ook al gaat het om het instapmodel.
De B9 zal zeker duurder zijn en als je de belangrijkste features (HDMI 2.1) niet gaat gebruiken is het prijsverschil moeilijk te rechtvaardigen.
Ga dus fijn van je TV genieten.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:55

Als je wacht tot de b9 1000 euro wordt ga je weer ontzettend veel spijt krijgen want ja,straks komt de b10 enz enz.

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 14:48
Ik had de laatste tijd ook problemen met het soms of helemaal wegvallen van het geluid van mijn b8, en dat bepaalde apps niet meer goed functioneerde. Na wat Googlen las ik dat dat vaker voorkomt en de enige oplossing is om de stekker even los te halen. De tv staat pas een maand of 3 hier, maar de buffer leek volgelopen ofzo.

Play every day

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
gr8slayer schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:49:
Ik had de laatste tijd ook problemen met het soms of helemaal wegvallen van het geluid van mijn b8, en dat bepaalde apps niet meer goed functioneerde. Na wat Googlen las ik dat dat vaker voorkomt en de enige oplossing is om de stekker even los te halen. De tv staat pas een maand of 3 hier, maar de buffer leek volgelopen ofzo.
quickstart uitzetten,voorkomt deze problemen

• Light21M
Lindox schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

een B8 voor €1000 is geen miskoop als er niks aan is.

• JGWL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11 07:24
Ik sinds drie maanden de 55b8, geen moment spijt van gehad dat ik de B versie uit 2018 heb gekocht. Beeldkwaliteit is subliem, geen last van banding problemen.

Enige spijt die ik heb is dat ik niet een maatje groter ben gegaan, ik zit op 2.5m afstand maar toch voelt de 55 inch te klein aan.

[ Voor 7% gewijzigd door JGWL op 24-08-2019 16:31 ]

JGWL schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:28:
Ik sinds drie maanden de 55b8, geen moment spijt van gehad dat ik de B versie uit 2018 heb gekocht. Beeldkwaliteit is subliem, geen last van banding problemen.

Enige spijt die ik heb is dat ik niet een maatje groter ben gegaan, ik zit op 2.5m afstand maar toch voelt de 55 inch te klein aan.
In feite moet je een maat groter kopen dan je eigenlijk in gedachten had.
Reden?
Grootte went snel en de ideale kijkafstand is korter dan je denkt.
Zie voor de details deze tool.
Maar als grootte snel went dan moet je volgens die logica na een maandje erna wéér een grotere kopen toch, want dan ben je echt wel weer gewend... ;)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn mening: koop de grootste versie die je kwijt kunt en kunt betalen ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Cap schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:30:
Maar als grootte snel went dan moet je volgens die logica na een maandje erna wéér een grotere kopen toch, want dan ben je echt wel weer gewend... ;)
Nou, nee tenzij je opeens met je meubels gaat schuiven en je een paar meter verder van je TV af gaat zitten! ;)

@ArthurMorgan uiteraard telt het budget ook mee.
Soms heeft even doorsparen zin omdat je dan een groter formaat kunt aanschaffen.

Verwijderd

.

Is het dan niet veel handiger om je vooraf te oriënteren. Nu ga je binnen 2 weken een toestel terugsturen omdat je twijfelt. Vooronderzoek scheelt een stuk en voorkomt dat een toestel weer ingeleverd wordt en waar een verkoper dan weer wat moet. Folie er weer opplakken, doos weer goed dicht doen etc...

Begrijp hier dus echt helemaal niets van

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-11 00:51

Ik heb in juni voor men verjaardag een 55b8 gekocht voor 999 euro en ben nog steeds enorm tevreden van men aankoop. Zeker nu ik er nog de sk9y dolby atmos soundbar heb bijgekocht en de aparte achterluidsprekers. Ik had natuurlek nog een jaartje kunnen wachten en dan de b9 kopen voor 999 euro maar tegen dan is er weer de b10 enzo verder... Het heeft wel een week of 2 geduurd eer ik alle instellingen naar mijn smaak had afgesteld, alle motion uit, ruisonderdrukking op laag, etc. Ik game ook veel op men b8 met xbox one x en ps4 pro, de inputlag is laag genoeg voor mij. Ik neem aan dat je misschien ook twijfelt over de b8 omdat je weet dat de b9 over 120hz over hdmi beschikt? Wel, ik geloof niet dat de volgende playstation en xbox games gaan draaien op 120hz, 4k op 60hz zal de target zijn. Misschien dat 120hz wel kan maar dit zullen zeer simpele spelletjes zijn, geen grote titels.
Enfin, dat is wat ik verwacht en ja ik had ook geen geduld meer om nog een jaartje te wachten ;)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:47
Ik was toevallig vandaag even in de BCC en vroeg de verkoper bij de TV afdeling of ze nog binnenkort de B9 gaan verkopen. Hij heeft in de computer gekeken maar zei dat de B9 niet in de systemen staat, en dat de C8 en B8 nog doorverkocht worden tot in ieder geval eind dit jaar.
Haay schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:15:
Ik was toevallig vandaag even in de BCC en vroeg de verkoper bij de TV afdeling of ze nog binnenkort de B9 gaan verkopen. Hij heeft in de computer gekeken maar zei dat de B9 niet in de systemen staat, en dat de C8 en B8 nog doorverkocht worden tot in ieder geval eind dit jaar.
Vreemde uitspraak.
Het is immers bekend dat de voorraad C8 en B8 op raakt.
Logisch ook want de C9 (nu ook de B9) worden al maanden geproduceerd. Zo groot kunnen de voorraden niet meer zijn tenzij BCC een eigen voorraad ingeslagen heeft.
Zoals bekend is er wel degelijk een markt voor de B series en is dit model voor veel mensen voldoende.
Het zou dom zijn geen B9 te gaan verkopen.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 10:54
BCC loopt wel vaker achter, de Dyson V11 verkopen ze ook niet.

PVO

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 14:03
Wat verkiezen jullie, een 65 inch oled, of een shorts trow projector zoals dit mooie project?
YouTube: Xiaomi 4K laser projector on ALR PET Crystal screen

Ik zit op 3m van mijn scherm,en geraak er niet uit wat ik nu moet nemen 😁

[ Voor 16% gewijzigd door C00P op 24-08-2019 22:35 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• DarkSide

DarkSide

C00P schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:35:
Wat verkiezen jullie, een 65 inch oled, of een shorts trow projector zoals dit mooie project?

65"Oled.

Projectors zijn ook mooi. Omdat je makkelijker groter kan projecteren.
En zo'n short projector is handig omdat je minder moeilijk hoeft te doen met het plaatsen.
Echter zijn ze nog prijzig. En je hebt ook nog een goed scherm nodig.
Opgeteld wordt het dan best een uitgave.

En ik weet niet zeker of ze ook HDR kunnen.
Geef mij dus maar een 65" OLED.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:45

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand toevallig onlangs nog contact gehad met LG over de apps?
Ik wacht nog altijd op Ziggo en Fox en met Disney+ in aankomst zou dat ook geweldig zijn natuurlijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• gr8slayer
  • Laatst online: 02-11 14:48
Jorgen schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:05:
Iemand toevallig onlangs nog contact gehad met LG over de apps?
Ik wacht nog altijd op Ziggo en Fox en met Disney+ in aankomst zou dat ook geweldig zijn natuurlijk.
Ziggo moet zelf de app nog afmaken. Daar zijn ze al een hele tijd mee bezig maar die is er dus nog niet.

Play every day

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

gr8slayer schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:58:
[...]

Ziggo moet zelf de app nog afmaken. Daar zijn ze al een hele tijd mee bezig maar die is er dus nog niet.
Je zou toch verwachten dat ze voor dé premium consumententelevisies wel hard aan de slag gingen.

• Lindox
Bedankt mannen (en vrouwen?) voor de reacties.

Ik snap dat technologie goedkoper wordt naarmate de jaren verstrijken maar er is altijd een omslagpunt wanneer je iets het best kan kopen!

• Swiss Recon

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 00:00:
[...]

Je zou toch verwachten dat ze voor dé premium consumententelevisies wel hard aan de slag gingen.
Waarom verwacht je dat? En waarom zou je die app überhaupt op je tv willen hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2019 10:49 ]

Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 00:00:
[...]

Als je op Ziggo moet wachten kun je héél lang wachten.
Ze staan niet bepaald goed aangeschreven op het snel en goed ontwikkelen van apps.
Stopten ze het geld wat ze nu besteden aan reclames op TV maar eens in de ontwikkeling van producten....

KPN doet het ook niet veel beter.
IPTV loopt achter en zaken als NPO1 op “één” is nog steeds niet gerealiseerd ondanks jaren beloven.
Ja, HD op één nu maar geen GLAS HD op één.

Beetje off-topic maar LG kan leveranciers van apps niet dwingen zaken snel en goed aan te leveren.
LG zelf overigens moet ook betere garanties geven hoe lang ze een WebOS supporten en bijwerken.
Dat is nu ook maar een beetje vrijblijvend.

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Op mijn LG C8 kijk ik zo af en toe een serie of film die ik vanaf mijn computer stream. Was al weer even geleden want hoofdzakelijk kijk ik Netflix en Prime. Nu kan ik de bestanden gewoon zien op de tv en je ziet zelfs de beelden al spelen in het preview venster, maar als ik de file echt open op de tv dan krijg ik enkel een zwart scherm. Eender welke file, ook die voorheen wel werkten. Ik gebruik LG smartshare als mediaserver.
Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:03:
[...]

Waarom verwacht je dat? En waarom zou je die app überhaupt op je tv willen hebben?
Omdat ik geen zin had om overal mijn mediaspeler voor aan te slingeren :+
En omdat heel veel dingen altijd snel op Samsung en Apple producten te krijgen zijn.

In mijn geval puur een stukje gemak dus. Als het niet uitgebracht wordt voor LG's WebOS, dan zet ik het wel op de mediaspeler, dat is geen probleem. Nu ik echter voor Netflix en Amazon e.d. mijn Android mediaspeler niet meer nodig heb, staat die in de slaapkamer en heb ik een andere mediaspeler met dedicated Kodi OS in de woonkamer. Eigenlijk heb ik ook gewoon geen zin om die weer om te wisselen en zo.
HoppyF schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Als je op Ziggo moet wachten kun je héél lang wachten.
Ze staan niet bepaald goed aangeschreven op het snel en goed ontwikkelen van apps.
Stopten ze het geld wat ze nu besteden aan reclames op TV maar eens in de ontwikkeling van producten....

KPN doet het ook niet veel beter.
IPTV loopt achter en zaken als NPO1 op “één” is nog steeds niet gerealiseerd ondanks jaren beloven.
Ja, HD op één nu maar geen GLAS HD op één.

Beetje off-topic maar LG kan leveranciers van apps niet dwingen zaken snel en goed aan te leveren.
LG zelf overigens moet ook betere garanties geven hoe lang ze een WebOS supporten en bijwerken.
Dat is nu ook maar een beetje vrijblijvend.
Kennelijk ja.

Sowieso vind ik die zenderindelingen al jaren en bij alle providers bizar slecht. Het komt vast omdat er geld betaald wordt voor een bepaalde positie, maar wie bedenkt er nu dat (gewoon uit de lucht gegrepen voorbeeld) zendermetnaam7 en zendermetnaam8 niet op 7 en 8 staan, maar op 11 en 23. Sportzenders, filmzenders, landenzenders, ze staan vaak door elkaar. Gooi RTL8 op 8, ipv Veronica, etc.

[ Voor 43% gewijzigd door Jorgen op 25-08-2019 11:17 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:15

westergas

rikkie_pc

b9 vs c9

Hmmm de B9 moet dus wel worden gekalibreerd. Dan kan je dat geld net zo goed in je zak houden en voor een C9 gaan. Ook gaat ie minder helder dan een C9. Als ik dit zo lees is dit niet de bang 4 buck TV waar ik op hoopte.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
westergas schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:59:
[...]

b9 vs c9

Hmmm de B9 moet dus wel worden gekalibreerd. Dan kan je dat geld net zo goed in je zak houden en voor een C9 gaan. Ook gaat ie minder helder dan een C9. Als ik dit zo lees is dit niet de bang 4 buck TV waar ik op hoopte.
Als ik er zo naar kijk is het een prima model, helderheid is ook MEER dan zat in SDR. Een c9 moet toch ook gewoon gekalibreerd worden? De b9 zou ik prima kunnen aanbevelen. Ik denk ook niet dat ik de meerwaarde ga zien tussen de vershcillende modellen, behalve uiterlijk en evt iets snappier. Maar als je een beperkt budget hebt zou ik eerder voor de 65" versie van een b serie gaan dan voor een 55" van een c / e serie.

In November wordt mijn nieuwbouwowning opgeleverd en ik heb nu een 55" b6, die gaat denk ik naar de slaapkamer en dan een 65" in de woonkamer. Ik zit natuurlijk nu wel op een lompe 3 meter, dus daar moet een grotere tv bij :)

[ Voor 31% gewijzigd door Adlermann op 25-08-2019 12:07 ]

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:13:
[...]

Omdat ik geen zin had om overal mijn mediaspeler voor aan te slingeren :+

[...]
Maar je hebt het over een Ziggo app! Dat betekent dus dat je een Ziggo abbo moet hebben om de app überhaupt te kunnen gebruiken. Als je een Ziggo abbo hebt, dan is zo'n app dus volledig overbodig. Of je moet illegaal meeliften op het account van een ander. Als dat zo mocht zijn, dan vraag je dus eigenlijk aan Ziggo en LG wilt u even spoed maken met de app opdat ik lekker illegaal kan kijken.

Komt dan ook nog bij dat de bitrate niet echt over zal houden. Als je al 5 Mbps haalt is dat veel. Terwijl de meeste zenders van Ziggo zo rond de 10Mbps zitten met wat speling naar beneden en boven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2019 12:13 ]

• pwh53
Ransom_nl schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:01:
Op mijn LG C8 kijk ik zo af en toe een serie of film die ik vanaf mijn computer stream. Was al weer even geleden want hoofdzakelijk kijk ik Netflix en Prime. Nu kan ik de bestanden gewoon zien op de tv en je ziet zelfs de beelden al spelen in het preview venster, maar als ik de file echt open op de tv dan krijg ik enkel een zwart scherm. Eender welke file, ook die voorheen wel werkten. Ik gebruik LG smartshare als mediaserver.
Ransom_nl schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:01:
de meeste gebruiken de xplay-app vd tv icm gratis plex-server.xplay-app, kun je 5 dagen proberen,daarna eenmalig ongeveer 8 euro.aanrader

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:10:
[...]
Maar je hebt het over een Ziggo app! Dat betekent dus dat je een Ziggo abbo moet hebben om de app überhaupt te kunnen gebruiken. Als je een Ziggo abbo hebt, dan is zo'n app dus volledig overbodig. Of je moet illegaal meeliften op het account van een ander. Als dat zo mocht zijn, dan vraag je dus eigenlijk aan Ziggo en LG wilt u even spoed maken met de app opdat ik lekker illegaal kan kijken.
Ik vond de app super handig om even te openen op de Shield ipv die brakke Ziggo decoder aan te zetten, te moeten wachten tot ie opgestart is (of je moet €60 per jaar of zo stroom willen lappen) etc.

Was gewoon klik klik tv kijken. Nu niet meer. Dus die app mag wat mij betreft snel komen. Hetgeen niet gebeuren gaat, want Ziggo.

Nickname does not reflect reality

westergas schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:59:
[...]

b9 vs c9

Wellicht een exemplarisch probleem.
Niet iets om echt wakker van te liggen.
Zoals er staat is de “performance very similar” met andere LG modellen wat ook logisch is.
De features die missen op een B9 zijn er weinig. Auto calibration gebruikt niet iedereen.
De “lelijke” voet is ook niet relevant als je de TV aan de muur hangt.

Waar het omgaat is de prijs voor dit instapmodel.
Is het prijsverschil groot genoeg om een verschil te maken met de C9?
Beetje vergelijkbaar met de B8/C8.
Als het verschil 100 euro is valt het voordeel naar de C serie uit.
Is het prijsverschil groter dan kiezen mensen voor de B.

Nog een opmerking: RTINGS loopt nog steeds te zeuren over burn-in.
Dit begint irritant en afgezaagd te worden.
Doet ook afbreuk aan hun reviews.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:16:
[...]

Ik vond de app super handig om even te openen op de Shield ipv die brakke Ziggo decoder aan te zetten
De Next nemen of een CI.. en ja voor wat kwaliteit moet je wat investeren. De brakke 5Mbps via de app is op een 65 inch Oled natuurlijk een aanfluiting waar de puristen hun neus voor zouden moeten ophalen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2019 12:24 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:22:
[...]
De Next nemen of een CI.. en ja voor wat kwaliteit moet je wat investeren. De brakke 5Mbps via de app is op een 65 inch Oled natuurlijk een aanfluiting waar de puristen hun neus voor zouden moeten ophalen
Ach ja. Iedereen kijkt ook naar wowwwww 4K UHD Netflix (op 15.5Mb LOL) dus sja :)

Nickname does not reflect reality

• ArthurMorgan
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:20:

Daar heb ik inderdaad ook problemen mee. Voor mij impliceert een 1 op dat punt gewoon dat iedereen daar relatief snel last van krijgt. En dat is natuurlijk niet zo. Een 4-6 zou ik prima vinden. Onder bepaalde voorwaarden kan dat gebeuren. Die voorwaarden zijn niet denkbeeldig, maar voor het gros van de kijkers zullen ze niet voorkomen.
Op de huidige manier krijg je bij een TV dus bijna per definitie een binaire score, 1 of 10. Terwijl je juist zou kunnen proberen uit te zoeken (prijzig, dat wel) of het ene model er sneller last van krijgt dan het andere.

/edit: TLDR, het gaat er me dus niet om of er een burn in risico is, maar puur om de scores ervoor.

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 25-08-2019 12:45 ]

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Ach ja. Iedereen kijkt ook naar wowwwww 4K UHD Netflix (op 15.5Mb LOL) dus sja :)
Sja, dan ook niet zeuren als de Ziggo app straks met zijn 5Mbps er niet uitziet op je toptoestel. Kan je toch echt beter de hardware van Ziggo zelf gebruiken. Dan maar een klikje meer.

Voor echte UHD zenders moet je op Astra zijn. Gemiddeld rond de 65Mbps VBR

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2019 13:23 ]

[...]

Wellicht een exemplarisch probleem.
Niet iets om echt wakker van te liggen.
Zoals er staat is de “performance very similar” met andere LG modellen wat ook logisch is.
De features die missen op een B9 zijn er weinig. Auto calibration gebruikt niet iedereen.
De “lelijke” voet is ook niet relevant als je de TV aan de muur hangt.

Waar het omgaat is de prijs voor dit instapmodel.
Is het prijsverschil groot genoeg om een verschil te maken met de C9?
Beetje vergelijkbaar met de B8/C8.
Als het verschil 100 euro is valt het voordeel naar de C serie uit.
Is het prijsverschil groter dan kiezen mensen voor de B.
Eens, uiteindelijk draait het er allemaal om welke prijs de verschillende modellen kosten. In de praktijk betekent dat: kan je een prijsverschil van enkele honderden euro's verantwoorden? Voor veel mensen zal dat antwoord nee zijn. Heeft het nieuwere / hogere model (tijdelijk) opeens vrijwel dezelfde prijs als het oudere / lagere dan is de keus gemakkelijk. Maar voor de gemiddelde gebruiker is de merkbare kwaliteitsstap van een B8 naar een C9 (of C8, laat staan B9) heel gering tot afwezig.

Wat de gereviewde B9 betreft: 5 tot bijna 10 deltaE2000 op de greyscale tussen 40 en 100 IRE in de beste beeldmodus is gewoon erg matig. Ook de kleurkalibratie valt tegen in vergelijk met de B8. Uiteraard is het goed mogelijk dat het exemplarisch is maar de meting is in ieder geval teleurstellend.

Los van dit issue blijkt als je alle cijfers naloopt dat op beeldkwaliteit en motion processing op de B9 geen vooruitgang is op de B8, dus wat dat betreft is die laatste nu een uitstekende aankoop. Misschien heeft voor een extreme gamer die hecht aan (in de toekomst) variabele refresh rates en nog minder inputlag de B9 net een streepje voor, maar dat is het wel.

Tussen B-serie vs de C-serie liggen de verhoudingen een beetje anders, de panelen mogen dan gelijk zijn maar de beeldverwerking van de processor van de C-serie is zonder twijfel beter, de ingebouwde 3D lut voor accurate color tracking over de verzadigingsrange is 2 keer zo groot. De B-serie zit wat beeldkwaliteit natuurlijk in hetzelfde "ballpark" maar helemaal gelijk is het niet. Voor verreweg de meeste gebruikers zal dit echter onder geneuzel in de marge vallen. Ook is het geluid van de C-serie merkbaar beter indien de voet gebruikt wordt, aan de muur wordt dit verschil vermoedelijk nihil.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 25-08-2019 13:36 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:10:
[...]

Komt dan ook nog bij dat de bitrate niet echt over zal houden. Als je al 5 Mbps haalt is dat veel. Terwijl de meeste zenders van Ziggo zo rond de 10Mbps zitten met wat speling naar beneden en boven.
Ik hoop nog altijd op een los Ziggo Sport abonnement voor F1

Dus niks illegaals

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:44

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Excuses, misplaatste reactie verwijderd. Ik had niet goed gelezen. 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door vdr01 op 25-08-2019 13:44 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:29:
[...]

Dus niks illegaals
Alstu :)
http://go.ziggosporttotaal.nl/
Cap schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:27:
[...]

Eens, uiteindelijk draait het er allemaal om welke prijs de verschillende modellen kosten. In de praktijk betekent dat: kan je een prijsverschil van enkele honderden euro's verantwoorden? Voor veel mensen zal dat antwoord nee zijn. Heeft het nieuwere / hogere model (tijdelijk) opeens vrijwel dezelfde prijs als het oudere / lagere dan is de keus gemakkelijk. Maar voor de gemiddelde gebruiker is de merkbare kwaliteitsstap van een B8 naar een C9 (of C8, laat staan B9) heel gering tot afwezig.

Wat de gereviewde B9 betreft: 5 tot bijna 10 deltaE2000 op de greyscale tussen 40 en 100 IRE in de beste beeldmodus is gewoon erg matig. Ook de kleurkalibratie valt tegen in vergelijk met de B8. Uiteraard is het goed mogelijk dat het exemplarisch is maar de meting is in ieder geval teleurstellend.

Los van dit issue blijkt als je alle cijfers naloopt dat op beeldkwaliteit en motion processing op de B9 geen vooruitgang is op de B8, dus wat dat betreft is die laatste nu een uitstekende aankoop. Misschien heeft voor een extreme gamer die hecht aan (in de toekomst) variabele refresh rates en nog minder inputlag de B9 net een streepje voor, maar dat is het wel.

Tussen B-serie vs de C-serie liggen de verhoudingen een beetje anders, de panelen mogen dan gelijk zijn maar de beeldverwerking van de processor van de C-serie is zonder twijfel beter, de ingebouwde 3D lut voor accurate color tracking over de verzadigingsrange is 2 keer zo groot. De B-serie zit wat beeldkwaliteit natuurlijk in hetzelfde "ballpark" maar helemaal gelijk is het niet. Voor verreweg de meeste gebruikers zal dit echter onder geneuzel in de marge vallen. Ook is het geluid van de C-serie merkbaar beter indien de voet gebruikt wordt, aan de muur wordt dit verschil vermoedelijk nihil.
Als het prijsverschil 100 euro is tussen een B of C zijn er toch mensen die voor de B kiezen omdat ze dan 100 euro besparen. Dat begrijp ik wel.
Ieder voor zich moet de afweging maken.
Tussen de B8 en B9 is het belangrijkste verschil toch HDMI 2.1.
Ook dit is weer een afweging of je dit wilt of niet vergelijkbaar met de C8 en C9.

RTINGS had misschien nog een andere B9 moeten testen om te zien of de slechte waarden exemplarisch waren of structureel bij de B9 horen.
Verder is de score 1 voor burn-in belachelijk laag. Geef dan een 5 of zo als je dit als mogelijk probleem ziet.
Een 1 trekt de verhoudingen scheef ook als zeggen ze erbij dat burn-in mogelijk bij statische beelden kan voorkomen.
Een TV is geen monitor en per definitie bedoeld om bewegende beelden weer te geven. ;)
Inderdaad, want de resultaten van deze B9 zijn in ieder geval geen aanbeveling. Maar dan nog. Welk model je ook kiest, uiteindelijk weet je nooit hoe je eigen exemplaar het zal doen zonder te meten. Ben je tevreden met zoals het 'out of the box' is dan prima, hoef je er ook niet meer over na te denken. Zo niet, of als je zeker wilt zijn dat je tv de greyscale en kleuren zo natuurgetrouw mogelijk weergeeft, dan zul je toch moeten gaan meten en indien nodig kalibreren.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 25-08-2019 15:09 ]

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:29
C00P schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:35:

Dat is wel vet zeg 👍

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:29:
[...]

Dus niks illegaals
Met alle respect, je had het over: Ik wacht nog altijd op Ziggo en Fox en met Disney+

Ik refereer aan dat Ziggo wat je met name benoemd. Dus mijn verhaal blijft gewoon zo als het staat.
Foxsports is wel helder en Disney+ ook. Of daar apps voor komn voor WebOS, daar met je dus bij Foxsports en Disney+ zijn. Wat betreft Disney+ betreft lijkt mij de kans erg groot dat op het moment dat zij in Nederland van start gaan zij ook een app bsb stellen/maken voor WebOS

Wat Ziggo betreft blijf ik dat onzin vinden omdat je dat beter kan bekijken met hun hardware vanwege hetgeen ik al heb aangegeven.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:17:
[...]

Met alle respect, je had het over: Ik wacht nog altijd op Ziggo en Fox en met Disney+

Ik refereer aan dat Ziggo wat je met name benoemd. Dus mijn verhaal blijft gewoon zo als het staat.
Foxsports is wel helder en Disney+ ook. Of daar apps voor komn voor WebOS, daar met je dus bij Foxsports en Disney+ zijn. Wat betreft Disney+ betreft lijkt mij de kans erg groot dat op het moment dat zij in Nederland van start gaan zij ook een app bsb stellen/maken voor WebOS

Wat Ziggo betreft blijf ik dat onzin vinden omdat je dat beter kan bekijken met hun hardware vanwege hetgeen ik al heb aangegeven.
Met alle respect terug, dat zijn jouw aannames ;)

Niet in mijn geval. Ik woon buiten Ziggo gebied en kan Ziggo Sport dus niet op hun hardware bekijken. Enige opties zijn hun app met een los abonnement, of via een extra pakket van de provider.

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:57:
[...]

Met alle respect terug, dat zijn jouw aannames ;)

Niet in mijn geval. Ik woon buiten Ziggo gebied en kan Ziggo Sport dus niet op hun hardware bekijken. Enige opties zijn hun app met een los abonnement, of via een extra pakket van de provider.
Wat moet je dan met een Ziggo app?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:04:
[...]

Wat moet je dan met een Ziggo app?
Alleen Ziggo Sport afnemen voor de Formule 1.

• Haay
HoppyF schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:13:
Als het prijsverschil 100 euro is tussen een B of C zijn er toch mensen die voor de B kiezen omdat ze dan 100 euro besparen. Dat begrijp ik wel.
Ieder voor zich moet de afweging maken.
Tussen de B8 en B9 is het belangrijkste verschil toch HDMI 2.1.
Ook dit is weer een afweging of je dit wilt of niet vergelijkbaar met de C8 en C9.
Ja, die HDMI 2.1 is wel het grootste verschil tussen de B8 en B9, en daarmee is de B9 interessanter voor mensen die een AV receiver met HDMI 2.1 hebben (of gaan aanschaffen) om dus toekomst vaster te zijn.

Maar ja, als je een B8 voor €1000 kunt krijgen en de B9 kost je €1400, dan is het maar de vraag of die HDMI 2.1 je 400 Euro verschil waard is. :P

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:08:
[...]

Alleen Ziggo Sport afnemen voor de Formule 1.
Dus eigenlijk wil je een app van ZiggoSport, Foxsports en Disney+.voor WebOS?!

Dan begrijpen wij elkaar. Kost even, maar dan heb je ook wat.

De Ziggo app heb je niet zoveel aan als je namelijk geen abbo hebt bij Ziggo en die gaat er zeker niet komen voor de tv's durf ik wel stellig te zeggen

Of Ziggosports en Foxsports gaan komen met een app voor WebOS lijkt mij sterk. Disney+ denk ik wel zeker, uiteindelijk moeten ze wel aangezien Netflix gangbaar is en meerder contentaanbieders een app leveren.

• ArthurMorgan
  • Niet online
/edit: het was net duidelijk dus ;)

[ Voor 231% gewijzigd door ArthurMorgan op 25-08-2019 17:21 ]

Haay schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:13:
[...]

Ja, die HDMI 2.1 is wel het grootste verschil tussen de B8 en B9, en daarmee is de B9 interessanter voor mensen die een AV receiver met HDMI 2.1 hebben (of gaan aanschaffen) om dus toekomst vaster te zijn.

Maar ja, als je een B8 voor €1000 kunt krijgen en de B9 kost je €1400, dan is het maar de vraag of die HDMI 2.1 je 400 Euro verschil waard is. :P
Ja, lastig te zeggen.
Kwestie van tijd denk ik want de 8 serie hebben hun bodemprijzen al bereikt de 9 nog lang niet.
De HDMI 2.1 liefhebbers die de B9 kunnen beter nog even wachten.
Zal geen ramp zijn omdat game consoles met veel HDMI 2.1 features er ook nog niet zijn.
Dat wordt dan wel volgend jaar maar dan loop je alweer tegen de B10 modellen aan.
Wachten kan uitlopen tot blijven wachten en dan heb je nog niks, op een gegeven moment moet er toch een knoop doorgehakt worden.

• DarkSide

DarkSide

ziggo go is er anders wel voor android TV.
Het kan handig zijn voor slaapkamer TV;s bv. Ze bieden dus wel apps aan voor TV;s.

De sport go app is idd een dienst en is ook handig

Voor Disney zal hij vast ook wel komen. Al heeft men (disney) nog niets bevestigd.
De eerste ronde bevat apple, ps4, en wat andere merken.
Kan me niet voorstellen dat daar WebOS niet snel bijkomt.

Veel TV's zijn van Samsung. Maar LG heeft inmiddels toch ook wel aardig wat TV;s

Verwijderd

Dat was het al. Hij wou alleen ook een Ziggo app hebben. En de vraag van mij was wat je daar dan in hemelsnaam mee moet als je niet in Ziggo gebied zit, want daar moet je toch echt een account voor hebben. Tenzij je illegaal gaat meeliften op een account

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2019 17:25 ]

• pwh53

• ArthurMorgan
  • Niet online

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wellicht moet ik dan toch maar mediaspelers weer gaan omwisselen en mijn Androidspeler in de woonkamer aansluiten. Iemand ervaring met de kwaliteit van dat F1-aanbod qua beeld/geluid en hoe dat overkomt op onze OLEDs?

• JustVodka
Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:54:
Wellicht moet ik dan toch maar mediaspelers weer gaan omwisselen en mijn Androidspeler in de woonkamer aansluiten. Iemand ervaring met de kwaliteit van dat F1-aanbod qua beeld/geluid en hoe dat overkomt op onze OLEDs?
Ik woon in een Delta gebied (dus geen ziggo) maar ik heb wel Ziggo sport totaal als extra pakket via m'n kabel provider voor 15e per maand. Dus ik heb dan F1 via de kabel in full hd met een ci+ in m'n tv.
De ziggo go app op android werkt. (kan je ook gebruik van maken als je bovenstaand pakket hebt) Maar matige kwaliteit, is leuk voor op tablet in de tuin of bij vroege race in bed. Kan ook met chromecast via nvidia shield naar tv, maar kwaliteit wordt je niet vrolijk van, maar kan slechter.
Daarnaast ben ok ook nog f1 tv van formula1.com zelf aan het testen. Maar die apps zijn ook nog niet alles en veel connectie problemen.
Leuke is wel dat je boord camera van max kan selecteren met alle ongecensureerde boord radio. Kan sindskort ook net chromecast overweg, naar nog niet getest.

• pwh53
ArthurMorgan schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:44:
[...]

Die heeft ook geen WebOS app.
via de interne webbrowser ?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat heeft even gewerkt, maar nu kun je niet meer inloggen bij die site. De login pagina wordt niet weergegeven.

Maar goed, afgezien van de vraag naar WebOS apps gaan we zo wel behoorlijk off topic :)

Edit: mooie goede video over burn-in risico bij normaal gebruik

[ Voor 32% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-08-2019 07:09 ]

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
JustVodka schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:33:
[...]

Ik woon in een Delta gebied (dus geen ziggo) maar ik heb wel Ziggo sport totaal als extra pakket via m'n kabel provider voor 15e per maand. Dus ik heb dan F1 via de kabel in full hd met een ci+ in m'n tv.
De ziggo go app op android werkt. (kan je ook gebruik van maken als je bovenstaand pakket hebt) Maar matige kwaliteit, is leuk voor op tablet in de tuin of bij vroege race in bed. Kan ook met chromecast via nvidia shield naar tv, maar kwaliteit wordt je niet vrolijk van, maar kan slechter.
Daarnaast ben ok ook nog f1 tv van formula1.com zelf aan het testen. Maar die apps zijn ook nog niet alles en veel connectie problemen.
Leuke is wel dat je boord camera van max kan selecteren met alle ongecensureerde boord radio. Kan sindskort ook net chromecast overweg, naar nog niet getest.
Ik vind de videokwaliteit in de app meer dan prima.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Haay schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:13:
[...]

En dan moet die HDMI ook wel goed werken, aangezien de eARC op de C9 nog broken is (meerkanaals PCM audio doorgeven, juist een goede reden om 2.1 te willen). Wel apart dat op een review exemplaar toevallig de BFI stuk is (niet dat je dat mist).
Voordeel is dat ipv wachten op de C10 of C11 ook Panasonic hopelijk volgend jaar wel met een werkende 2.1 eARC komt.

(https://lgcommunity.us.co...ng-hdmi-earc-pass-through)

[ Voor 5% gewijzigd door Bacspin op 26-08-2019 10:03 ]

• Haay
Bacspin schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:41:
Wel apart dat op een review exemplaar toevallig de BFI stuk is (niet dat je dat mist).
Toen ik voor Tweakers de 55E9 mocht testen heb ik uiteraard ook die Black Frame Insertion optie getest maar ik vond het beeld daardoor zo gaan flikkeren dat ik die optie maar snel weer uitgezet heb! Lijkt me toch niet de bedoeling van die BFI optie, of wel ?

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
[...]

Wel? Als ik hun duurtest interpreteer kom ik.juist tot de conclusie dat burn in voor het gemiddelde huis tuin en keukengebruik (waaronder deftig gamen met meer dan 1 game) niet tot merkbare burn in leidt. Enkel statische content zoals CNN, non stop sport wedstrijden of single game use cases hebben burn in.

Ikzelf ben er iig niet bang voor. De sunburn is wat mij tegenhoudt.

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 26-08-2019 10:10 ]

eL_Jay schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:10:
[...]

Wel? Als ik hun duurtest interpreteer kom ik.juist tot de conclusie dat burn in voor het gemiddelde huis tuin en keukengebruik (waaronder deftig gamen met meer dan 1 game) niet tot merkbare burn in leidt. Enkel statische content zoals CNN, non stop sport wedstrijden of single game use cases hebben burn in.

Ikzelf ben er iig niet bang voor. De sunburn is wat mij tegenhoudt.
Klopt, bij dynamisch content (dat kijk je tenslotte het meest!) is er geen probleem.
Daarom is de score 1.0 zo ontzettend laag want ook al zeggen ze erbij dat het bij statische beelden geldt, dan is de 1.0 buiten proporties, geef dan een 5.
Het is maar een cijfer maar er zijn mensen die juist op die scores letten.

• Swiss Recon
Haay schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:50:
[...]

Toen ik voor Tweakers de 55E9 mocht testen heb ik uiteraard ook die Black Frame Insertion optie getest maar ik vond het beeld daardoor zo gaan flikkeren dat ik die optie maar snel weer uitgezet heb! Lijkt me toch niet de bedoeling van die BFI optie, of wel ?
Ik heb de 55B8 en ik heb de BFI ongeveer 5 seconden uitgetest, het geflikker is absurd.
Ik vrees dat dit altijd zo is, bij alle modellen, wat het nut hiervan is? Geen idee...
Ik ga het alleszins nooit meer opzetten, uit vrees voor een kortsluiting in mijn hoofd ;)

• JustVodka
Swiss Recon schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:48:
[...]

Ik heb de 55B8 en ik heb de BFI ongeveer 5 seconden uitgetest, het geflikker is absurd.
Ik vrees dat dit altijd zo is, bij alle modellen, wat het nut hiervan is? Geen idee...
Ik ga het alleszins nooit meer opzetten, uit vrees voor een kortsluiting in mijn hoofd ;)
BFI op 120fps zou beter zijn. LG had dat in pre-production modellen van de C9 maar er om een of andere reden er bij productie eruit gesloopt. Er zijn geruchten/wensen dat het bij een toekomstige firmware update terug komt.
BFI op lage framerates is inderdaad vreselijk. :r

• ph4ge
  • Laatst online: 11-11 22:56
Ik heb me rot lopen zoeken maar het niet kunnen vinden. Weet iemand wat voor schroeven er in de achterkant van een 55 inch C9 gaan, tbv een wall mount (in dit geval beugel)? Is het nodig om ze alle 4 te gebruiken of zou hij aan 2 schroeven ook stevig hangen?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:44

Rio

Ik heb al een boek

ph4ge schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:02:
Ik heb me rot lopen zoeken maar het niet kunnen vinden. Weet iemand wat voor schroeven er in de achterkant van een 55 inch C9 gaan, tbv een wall mount (in dit geval beugel)? Is het nodig om ze alle 4 te gebruiken of zou hij aan 2 schroeven ook stevig hangen?
Ik weet 99,9% zeker dat het M6 is (in mijn E8 althans). En alle 4 gebruiken natuurlijk.

• ph4ge
  • Laatst online: 11-11 22:56
Rio schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:10:
[...]

Ik weet 99,9% zeker dat het M6 is (in mijn E8 althans). En alle 4 gebruiken natuurlijk.
Dankje, dat vermoeden had ik al. Enig idee van de lengte?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Onlangs...

Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Pagina 4 handleiding.

Echt rot lopen zoeken? ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NSpyDLy/Schermafbeelding-2019-08-26-om-22-29-47.png

[ Voor 73% gewijzigd door Cap op 26-08-2019 22:31 ]

• Zilvermeeuw
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11 12:01
Typisch een RTFM.
Pagina: 1 ... 214 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.