• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
DarkSide schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:21:
ziggo go is er anders wel voor android TV.
Het kan handig zijn voor slaapkamer TV;s bv. Ze bieden dus wel apps aan voor TV;s.
Nee hoor, er is geen Ziggo go app voor android TV. Althans, (nog) niet in Nederland.

Er is overigens wel een workaround:

https://www.totaaltv.nl/n...r-blokkade-ziggo-omzeilt/

• mhulsie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 02:20
Mfpower schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:35:
[...]

Ik begin inmiddels een oudgediende hier te worden ;) "te donker" is wat subjectief, maar er zijn inderdaad problemen op de C8 met Dolby Vision.
Voor de "nieuwelingen", bij HDR moet OLED lampje op 100 staan en voor Dolby Vision op 50. Het beste is hier niet mee te spelen in die settings omdat beide formaten informatie vanuit de bron krijgen over de helderheid/gamma van het materiaal. Ook ik vind beide op sommige momenten erg fel (zonnebril nodig) en ben blij dat ik geen QLED heb gekocht. Echter, het tweaken van OLED lampje bij HDR/DV geeft veranderingen in PQ (gamma zeg maar) en het lager/hoger zetten kan resp. black crush of raised blacks opleveren.

Te "donkere" Dolby Vision is helaas nog steeds zo bij de nieuwere firmwares (inmiddels door anderen geverifieerd op bijv. avforums). Hopelijk pakt LG dat nog op.

Samenvattend bij de firmwares voor de C8:
4.10.20 en lager -> goede curves in alle formaten, geen black crush maar wel last van "flashing"
4.10.31 t/m 4.10.55 -> enorme black crush in alle formaten, "flashing' gefixt
5.10.03 -> geen black crush (goede gamma) in SDR, HDR. Dolby Vision heeft nog black crush helaas (wel beter dan 4.10.31+ firmwares). Geen flashing meer bij donkere beelden.

Ik vermoed, maar weet het niet zeker, dat bij de C9 ook black crush bestaat bij Dolby Vision. Bij de B8 is zelfs het flashing issue niet opgelost...

Ik ben erg blij met LG OLED, maar wanneer het gaat om firmware kan LG nog wel iets leren. Ook als het gaat om bijv. het toevoegen van features aan oudere modellen (C8 Air Play anyone?)
Prettig overzicht, dank! Ik ben al een poos aan het zoeken naar hoe het precies zit met de black crush en de verschillende firmwares. Ik zit zelf op 5.10.03. Ik ondervind bij HDR (in Cinema mode) geen black crush. Bij Dolby Vision (Cinema Home mode) wel, maar inderdaad minder dan bij de 4.10.55. Alleen wat niet matcht met jouw bericht is dat ik bij SDR ook black crush ondervind. Wel minder dan bij 4.10.55, maar alsnog lijken schaduwpartijen regelmatig te donker en samengeklonterd. Voor SDR in een donkere ruimte gebruik ik ISF Expert Darkroom met een OLED light van 21, de brightness op 51 (hierbij zijn de pixels nog uit) en een aanpassing in de 20pt white balance:

5 IRE +8
10 IRE +6
15 IRE +4
20 IRE +2

Om mijn SDR black crush probleem te bevestigen heb ik een test pattern erbij gepakt. Alsnog zie ik bij het black clipping test pattern (de knipperende balken) 17 niet knipperen. 18 nauwelijks. Alleen als ik met mijn neus letterlijk op het scherm zit, dan zie ik 17 in de verte iets oplichten. Op een fatsoenlijke afstand is hier niets meer van te zien.

Vallen jou of anderen in de bovenstaande situatie iets op wat ik over het hoofd zie? Ik geniet ontzettend van de tv, maar de black crush stoort mij regelmatig.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien eenvoudig te vinden, maar hoe zet ik de KIJK app uit op mij C7? De backtoets gaat van de lopende film/serie naar het overzicht van de programma's terwijl de serie doorloopt. Nog een keer op terug drukken dan krijg ik het overzicht van de geïnstalleerde apps. Is er geen normale "uit-knop"/ afsluiter, net zoals bij de meeste andere apps?

Heb nu maar een andere recente activiteit gekozen (live tv), waarna ik via het lang indrukken van de homeknop de app heb uitgezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 28-08-2019 00:19 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Vandaag contact gehad met LG over een eventuele uitrol van Google Assistant naar de 2018 modellen. Helaas is er nog steeds geen nieuws bekend of het uitgerold zal worden.

Ongelooflijk voor een TV met een prijs van >2500 euro (destijds).

[ Voor 9% gewijzigd door Michiele93 op 28-08-2019 10:48 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Jorgen schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 00:18:
Misschien eenvoudig te vinden, maar hoe zet ik de KIJK app uit op mij C7? De backtoets gaat van de lopende film/serie naar het overzicht van de programma's terwijl de serie doorloopt. Nog een keer op terug drukken dan krijg ik het overzicht van de geïnstalleerde apps. Is er geen normale "uit-knop"/ afsluiter, net zoals bij de meeste andere apps?

Heb nu maar een andere recente activiteit gekozen (live tv), waarna ik via het lang indrukken van de homeknop de app heb uitgezet.
'recents' knop ingedrukt houden, dan krijg je een overzicht van alle apps die op de achtergrond draaien, daarna boven op het kruisje klikken.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hamazaki zo dus maar gedaan. Raar dat er geen kruisje of einde opdracht beschikbaar is

Your Friendly Neighborhood Moderator

• MrLeon
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11-2023
Weet iemand of er een mogelijk is dat de C8 bij opstarten meteen een app opent?

Ik kijk iptv via een app op de tv en moet bij opstarten eerst de app openen elke keer.

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Michiele93 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:46:
Vandaag contact gehad met LG over een eventuele uitrol van Google Assistant naar de 2018 modellen. Helaas is er nog steeds geen nieuws bekend of het uitgerold zal worden.

Ongelooflijk voor een TV met een prijs van >2500 euro (destijds).
Ja echt irritant.

Dat er (op de internationale/engelse) pagina met Google Assistant gepromote wordt op de 55C8 was voor mij juist een pluspunt (gezien er al geen Android op stond, was Google Assistant een mooie toevoeging).

Dat dit nu bijna anderhalf jaar na release (en met een prijskaartje van nog steeds €1200) nog steeds niet beschikbaar is, is een beetje jammer =/

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Kan iemand mij vertellen wat het verschil precies is tussen deze 2 TV's :?

pricewatch: LG OLED55B8PLA Zwart
pricewatch: LG OLED55B8S Zwart (buitenlands model)

De product foto's zijn anders (vooral de voet) maar zijn de TV's hetzelfde? Ik ga de TV toch aan de muur hangen dus dan is het prijsverschil interessant..

[ Voor 18% gewijzigd door Spam op 28-08-2019 14:07 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:20
Spam schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:05:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil precies is tussen deze 2 TV's :?

pricewatch: LG OLED55B8PLA Zwart
pricewatch: LG OLED55B8S Zwart (buitenlands model)

De product foto's zijn anders (vooral de voet) maar zijn de TV's hetzelfde? Ik ga de TV toch aan de muur hangen dus dan is het prijsverschil interessant..
In theorie zijn het dezelfde televisies, maar minieme verschillen komen voor (zoals in dit geval de voet)
OLED55B8PLA is een model dat door LG naar de Benelux gehaald is.
OLED55B8S lijkt een model te zijn dat door LG in Rusland is uitgebracht, via google is de 1e LG hit namelijk de russische site.

Vandaar ook de waarschuwing die er bij de OLED55B8S op tweakers staat. De fabrikant brengt 'm niet uit in de Benelux dus kan ook niet garanderen dat alle functies 100% werken in de Benelux. Hetzelfde gaat op voor TV's die in Duitsland gekocht zijn, maar denk dat menig Tweaker hier zal zeggen dat z'n Duitse aankoop prima in NL werkt.

Grootste risico kan een evt reparatie zijn; het is vrij zeldzaam maar stel dat er een specifiek onderdeel alleen in de markt van herkomst beschikbaar is (bijv Duitsland, Rusland etc) dan moet de TV ook terug naar die markt voor een repair. Immers de fabrikant heeft die TV niet naar NL gehaald, dus die zal ook niet willen opdraaien voor het transport van TV's/onderdelen tussen landen.
mhulsie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:39:
[...]

Om mijn SDR black crush probleem te bevestigen heb ik een test pattern erbij gepakt. Alsnog zie ik bij het black clipping test pattern (de knipperende balken) 17 niet knipperen. 18 nauwelijks. Alleen als ik met mijn neus letterlijk op het scherm zit, dan zie ik 17 in de verte iets oplichten. Op een fatsoenlijke afstand is hier niets meer van te zien.
Zo hoort dat ook, je hebt dus op basis van dit testscherm geen probleem. 17 is de grens die je net, met veel moeite, hoort te zien bij goede kijkomstandigheden. Als dat niet zo was zat je continu naar grotendeels grijze schaduwen te kijken. 16 moet je namelijk absoluut never nooit zien, ook niet in het pikkedonker met je vergrootglas op het scherm. En de marge tussen 16 en 17 is niet zo groot.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 28-08-2019 14:42 ]

Verwijderd

Michiele93 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:46:

Ze zullen wel geoordeeld hebben dat ze het niet interessant genoeg vinden voor de Nederlandse markt. Is wat voor te zeggen.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:46:
[...]

Ze zullen wel geoordeeld hebben dat ze het niet interessant genoeg vinden voor de Nederlandse markt. Is wat voor te zeggen.
Aanname

Hoi!

• Farabi
  • Niet online
ik verbaas me aan de grote vraag naar google assistant. ik vind dat spraakgestuurde spul verschrikkelijk. maar de wereld is groter dan ik.

Verwijderd

En niet eens zo'n slechte als we al bijna anderhalf jaar verder zijn
davidov schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:24:
[...]

In theorie zijn het dezelfde televisies, maar minieme verschillen komen voor (zoals in dit geval de voet)
OLED55B8PLA is een model dat door LG naar de Benelux gehaald is.
OLED55B8S lijkt een model te zijn dat door LG in Rusland is uitgebracht, via google is de 1e LG hit namelijk de russische site.

Vandaar ook de waarschuwing die er bij de OLED55B8S op tweakers staat. De fabrikant brengt 'm niet uit in de Benelux dus kan ook niet garanderen dat alle functies 100% werken in de Benelux. Hetzelfde gaat op voor TV's die in Duitsland gekocht zijn, maar denk dat menig Tweaker hier zal zeggen dat z'n Duitse aankoop prima in NL werkt.

Grootste risico kan een evt reparatie zijn; het is vrij zeldzaam maar stel dat er een specifiek onderdeel alleen in de markt van herkomst beschikbaar is (bijv Duitsland, Rusland etc) dan moet de TV ook terug naar die markt voor een repair. Immers de fabrikant heeft die TV niet naar NL gehaald, dus die zal ook niet willen opdraaien voor het transport van TV's/onderdelen tussen landen.
Je verhaal klopt niet helemaal.
De B8S is hier ook te koop en je krijgt ook garantie.
Anders is het met Duitse modellen (bv C8LLA,C97LA).
Je krijgt bij de Duitse winkel dan wel garantie maar hier in de Benelux niet.
LG Benelux kan uit coulance anders hiermee omgaan maar ze hoeven dit niet te doen.

• Spam
HoppyF schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

LG Benelux kan uit coulance anders hiermee omgaan maar ze hoeven dit niet te doen.
Dus de conclusie is...dat er geen verschil is?

• davidov
HoppyF schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Volgens mij wel, maar ok.
Zover ik weet eindigen alle 2018/2019 OLED modellen die LG zelf naar de Benelux haalt op PLA, en alléén op PLA.
Een S is geen PLA en daarmee geen Benelux model, althans zo eenvoudig was mijn redenatie.
Dat ze in NL verkocht worden kan best, het staat een winkel vrij om een TV bij een buitenlandse dealer te kopen en naar NL te importeren.

• Spam
davidov schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:29:
[...]

Volgens mij wel, maar ok.
Zover ik weet eindigen alle 2018/2019 OLED modellen die LG zelf naar de Benelux haalt op PLA, en alléén op PLA.
Een S is geen PLA en daarmee geen Benelux model, althans zo eenvoudig was mijn redenatie.
Dat ze in NL verkocht worden kan best, het staat een winkel vrij om een TV bij een buitenlandse dealer te kopen en naar NL te importeren.
Nou op de website van bijvoorbeeld Kamera Express staat gewoon:
Standaard meegeleverd met de LG OLED 55B8S:
LG OLED 55B8S
Standaard
Afstandsbediening
Batterijen
Handleiding
Twee jaar garantie
...dus dan is het toch ..ok?

• davidov
Spam schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:34:
[...]

Nou op de website van bijvoorbeeld Kamera Express staat gewoon:
[...]

...dus dan is het toch ..ok?
I don't know... ik val in herhaling... ik durf het in elk geval niet stellig te zeggen.
Ter indicatie, alle OLED modellen die LG zelf naar NL haalt hebben een mooie productpagina zoals:
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED55B8PLA
Een buitenlands model staat meestal niet eens op de NL site...
In dit geval kom ik wel deze pagina tegen van een OLED55B8SLC: https://www.lg.com/nl/ond...ng-product/lg-OLED55B8SLC
Ze bieden dus kennelijk wel ondersteuning er voor aan, maar dat het geen eigen productpagina heeft vind ik wel weer opvallend, geen marketing, geen specificaties etc.
De handleiding is ook gewoon een standaard B8 handleiding, niet specifiek voor de SLC vertaald ofzo.

Dus... als je 100% zeker wilt zijn dat je een NL geschikt model koopt -> PLA.

• Spam
davidov schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

I don't know... ik val in herhaling... ik durf het in elk geval niet stellig te zeggen.
Ter indicatie, alle OLED modellen die LG zelf naar NL haalt hebben een mooie productpagina zoals:
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED55B8PLA
Een buitenlands model staat meestal niet eens op de NL site...
In dit geval kom ik wel deze pagina tegen van een OLED55B8SLC: https://www.lg.com/nl/ond...ng-product/lg-OLED55B8SLC
Ze bieden dus kennelijk wel ondersteuning er voor aan, maar dat het geen eigen productpagina heeft vind ik wel weer opvallend, geen marketing, geen specificaties etc.
De handleiding is ook gewoon een standaard B8 handleiding, niet specifiek voor de SLC vertaald ofzo.

Dus... als je 100% zeker wilt zijn dat je een NL geschikt model koopt -> PLA.
Nou als ik naar directe beschikbaarheid kijk vind ik het prijsverschil van 240 euro toch ietsje te groot voor die 1 a 2 % onzekerheid mbt ondersteuning. Ik heb 2 webshops aangeschreven of hier gewoon 2 jaar fabrieksgarantie op zit dus ik wacht dat even af.

• davidov
Spam schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:11:
[...]

Nou als ik naar directe beschikbaarheid kijk vind ik het prijsverschil van 240 euro toch ietsje te groot voor die 1 a 2 % onzekerheid mbt ondersteuning. Ik heb 2 webshops aangeschreven of hier gewoon 2 jaar fabrieksgarantie op zit dus ik wacht dat even af.
Als je in de EU nieuwe consumentenelektronica koopt (zoals een TV), dan heb je altijd 2 jaar (Europese) fabrieksgarantie.

LG zal dus ook z'n best doen om een defect te repareren, geen reden om dwars te zitten.
Maar zoals gezegd; zeldzaam geval waarbij TV een uniek onderdeel heeft dat niet in NL voorkomt? Dan is de kans aanwezig dat je TV naar het buitenland moet, of je kaart het aan bij de winkel en laat hen het oplossen (LG zegt mij dat dit geen NL model is? wat nu?)

Verder is het een persoonlijke afweging. Niet heel anders dan bij een winkelmodel/2ehands model/refurbished model etc... je ruilt wat zekerheid in voor een lagere prijs.
davidov schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

Als je in de EU nieuwe consumentenelektronica koopt (zoals een TV), dan heb je altijd 2 jaar (Europese) fabrieksgarantie.

LG zal dus ook z'n best doen om een defect te repareren, geen reden om dwars te zitten.
Maar zoals gezegd; zeldzaam geval waarbij TV een uniek onderdeel heeft dat niet in NL voorkomt? Dan is de kans aanwezig dat je TV naar het buitenland moet, of je kaart het aan bij de winkel en laat hen het oplossen (LG zegt mij dat dit geen NL model is? wat nu?)

Verder is het een persoonlijke afweging. Niet heel anders dan bij een winkelmodel/2ehands model/refurbished model etc... je ruilt wat zekerheid in voor een lagere prijs.
Een B8PLA en B8S verschillen volgens mij alleen maar in de VOET!
Wellicht ook iets verschil in de luidsprekers, 20W en 40W.
Kortom, hang je hem aan de muur dan is er geen verschil.
Je krijgt ook gewoon garantie als je deze bij Kamera Express koopt, zij zijn ook een officiële LG dealers.

Anders is het bij DUITSE modellen, de LLA en C97LA, E97LA enz.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
davidov schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:20:
[...]Als je in de EU nieuwe consumentenelektronica koopt (zoals een TV), dan heb je altijd 2 jaar (Europese) fabrieksgarantie.
Klopt niet, je hebt minimaal twee jaar garantie via de verkoper. Fabrieksgarantie is een bonus ... (in de UK is de fabrieksgarantie meestal maar 1 jaar bijv. terwijl hier twee jaar gebruikelijk is)

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 28-08-2019 21:12 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:29:
Ik hoop nog altijd op een los Ziggo Sport abonnement voor F1

Dus niks illegaals
https://f1tv.formula1.com en dan via de ingebouwde browser kijken! d:)b

En hopen dat er geen "Niet genoeg geheugen voor deze webpagina!" Error in beeld komt... :+
Echt... zoo slecht die stomme SoC... :F

Gelukkig schijnt er een app voor mijn nVidia Shield TV Console onderweg te zijn! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

apis29 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:06:
[...]

Klopt niet, je hebt minimaal twee jaar garantie via de verkoper.
Klopt ook niet. Je hebt recht op een product dat conform verwachting en levensduur werkt. Er staat nergens 1 of 2 jaar in de wet. Kijk eens op consuwijzer.

Hoi!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:24
EWK schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 06:16:
[...]

Klopt ook niet. Je hebt recht op een product dat conform verwachting en levensduur werkt. Er staat nergens 1 of 2 jaar in de wet. Kijk eens op consuwijzer.
En dat mag je gaan vertellen aan de verkoper.

Verwijderd

Wren schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:11:
[...]

En dat mag je gaan vertellen aan de verkoper.
Als dat het geval is/zou zijn, dan moet je dat inderdaad doen...wie anders?

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland spreken we niet van wettelijke garantie. In plaats daarvan staat in de wet dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2019 09:25 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:15:
[...]

Als dat het geval is/zou zijn, dan moet je dat inderdaad doen...wie anders?
Inderdaad, toch schijnen nog velen te denken dat het een fabrieksgarantie is.
- Wanneer we spreken over garantie hebben we het eigenlijk over conformiteit: de consument heeft recht op een artikel conform de redelijkerwijs bij hem gewekte verwachtingen. Over die verwachtingen ontstaat natuurljk vaak discussie tussen koper en verkoper... dat is ook meteen het zwakke punt.
- Koper heeft recht op minimaal 2 jaar garantie in alle landen die onder de Europese richtlijn Koop en garantie vallen. De overeenkomst is met de verkoper en niet met de fabrikant.
- De fabrikant kan fabrieksgarantie bieden, maar dit is niet verplicht en staat volledig los van de conformiteitseis. De duur ervan hoeft dus ook geen 2 jaar te zijn.
Cap schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:33:
- Wanneer we spreken over garantie hebben we het eigenlijk over conformiteit: de consument heeft recht op een artikel conform de redelijkerwijs bij hem gewekte verwachtingen. Over die verwachtingen ontstaat natuurljk vaak discussie tussen koper en verkoper... dat is ook meteen het zwakke punt.
- Koper heeft recht op minimaal 2 jaar garantie in alle landen die onder de Europese richtlijn Koop en garantie vallen. De overeenkomst is met de verkoper en niet met de fabrikant.
- De fabrikant kan fabrieksgarantie bieden, maar dit is niet verplicht en staat volledig los van de conformiteitseis. De duur ervan hoeft dus ook geen 2 jaar te zijn.
Mee eens, echter bij LG want daar hebben we het hier over, geldt dat de verkoper de garantieclaim ook direct kan doorschuiven naar LG die daarna iemand ter plaatse stuurt voor reparatie.
De verkoper repareert meestal niet zelf. Omruilen zou wel kunnen.
Hoe dan ook kun je stellen dat de garantie minimaal twee jaar is en soms langer.

De extra jaren garantie die vaak meeverkocht worden is feitelijk niet nodig.

• Spam
HoppyF schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:33:
[...]
De extra jaren garantie die vaak meeverkocht worden is feitelijk niet nodig.
Ligt eraan; als je er 3 of 4 jaar bijkoopt (tip: zeer verstandig om te doen bij keukenapperatuur!) dan neemt de verkoper het risico op zich voor eventuele kosten voor reparatie na de garantie periode. Soms is dat wel de moeite

• Farabi
  • Niet online
ik denk altijd: als een tv 2 jaar probleemloos functioneert, dan zal dat de komende jaren ook gebeuren. die extra garantie vind ik daarom onzin. maar dit is slechts een onderbuikgevoel.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 29-08-2019 13:09 ]

• Spam
Hamazaki schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:08:
ik denk altijd: als een tv 2 jaar probleemloos functioneert, dan zal dat de komende jaren ook gebeuren. die extra garantie vind ik daarom onzin. maar dit is slechts een onderbuikgevoel.
Hmm, tjsa daar ben ik het toch niet mee eens. Zo heb ik al 10 jaar een Sony LCD HD TV met tl balken erin. Binnen de garantie periode heb ik daarvoor een service monteur van Sony laten komen. Dit omdat ze aan het zoemen waren. Het probleem trad een jaar of twee weer op maar toen heb ik het maar gelaten omdat je al schandalige prijzen kwijt bent voor monteur en onderdelen. Sommige webwinkels hebben gunstige extenties op die prijs waardoor het de moeite is.

Hamazaki schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:08:
Zo denk ik ook.
Als er een zwak onderdeel in een TV zit gaat deze binnen twee jaar wel stuk.
Maar dan nog, ook na twee jaar en één dag kun je garantie claimen, de wet is in het voordeel van de koper immers gewijzigd.
Mocht een winkel er toch drie jaar garantie gratis bijgeven als onderdeel van de onderhandeling is het prima. Ga er geen honderd euro ofzo extra voor betalen.

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:17
ben bijna zover om de knoop door te hakken voor een oled. Mijn keuze is de LG 55C9 maar die van de vrouw is de sony 55AG9 want die voet vindt ze mooier :-). Kan iemand voor mij de afstand opmeten van achterkant voet tot aan het scherm ? Dit ivm met de afstand tot de muur en achterkant tv, daar de tv op een tv meubel komt.
Op de LG site staat het volgende maar dat is volgens mij niet correct daar met voet dunner is dan zonder voet.
Set zonder voet
1228 x 706 x 46.9

Set met voet
1228 x 738 x 251
edebee schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:03:
ben bijna zover om de knoop door te hakken voor een oled. Mijn keuze is de LG 55C9 maar die van de vrouw is de sony 55AG9 want die voet vindt ze mooier :-). Kan iemand voor mij de afstand opmeten van achterkant voet tot aan het scherm ? Dit ivm met de afstand tot de muur en achterkant tv, daar de tv op een tv meubel komt.
Op de LG site staat het volgende maar dat is volgens mij niet correct daar met voet dunner is dan zonder voet.
Set zonder voet
1228 x 706 x 46.9

Set met voet
1228 x 738 x 251
Ik zou het anders oplossen, TV aan de muur, geen zorgen om de voet! :P
Op het kastje kun je dan een soundbar kwijt of zo.

• edebee
HoppyF schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:13:
[...]

Ik zou het anders oplossen, TV aan de muur, geen zorgen om de voet! :P
Op het kastje kun je dan een soundbar kwijt of zo.
Ophangen is helaas geen optie . Ben niet de baas in huis >:)

Verwijderd

edebee schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:15:
[...]

Ophangen is helaas geen optie . Ben niet de baas in huis >:)
Zou ik gewoon de Sony doen. TV is echt geen echtscheiding waard..of misschien juist wel... >:) Doe dan de LG

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000

Mfpower

In dubio

mhulsie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:39:
[...]

Prettig overzicht, dank! Ik ben al een poos aan het zoeken naar hoe het precies zit met de black crush en de verschillende firmwares. Ik zit zelf op 5.10.03. Ik ondervind bij HDR (in Cinema mode) geen black crush. Bij Dolby Vision (Cinema Home mode) wel, maar inderdaad minder dan bij de 4.10.55. Alleen wat niet matcht met jouw bericht is dat ik bij SDR ook black crush ondervind. Wel minder dan bij 4.10.55, maar alsnog lijken schaduwpartijen regelmatig te donker en samengeklonterd. Voor SDR in een donkere ruimte gebruik ik ISF Expert Darkroom met een OLED light van 21, de brightness op 51 (hierbij zijn de pixels nog uit) en een aanpassing in de 20pt white balance:

5 IRE +8
10 IRE +6
15 IRE +4
20 IRE +2

Vallen jou of anderen in de bovenstaande situatie iets op wat ik over het hoofd zie? Ik geniet ontzettend van de tv, maar de black crush stoort mij regelmatig.
Volgens mij heeft @Cap inmiddels al inhoudelijk een antwoord gegeven wat ik deel. Misschien is sdr ietsje donkerder dan eerdere firmwares maar ik kan het er niet uit halen.

Waar ik me echt aan irriteer is dat DV crush heeft en ik het maar moeilijk gefixt krijg. Mede doordat ik geen goede DV test schermen heb. De lage IREs omhoog werkt wel maar ik heb nog niet gekeken of dit black glow oplevert.

Ook weet ik niet of LG het doorheeft en of er ooit een fox voor komt.

• edebee
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:09:
[...]

Zou ik gewoon de Sony doen. TV is echt geen echtscheiding waard..of misschien juist wel... >:) Doe dan de LG
Scheiding is duurder dan een nieuwe tv :) , enige waar ik een beetje aan twijfel is dat de sony minder nits heeft dan de LG of ga je dat normaal tv kijken niet zien?

• apis29
  • Niet online
EWK schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 06:16:
[...]

En wat lezen we in de Consuwijzer ;) ? "In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar". En waar hadden we het over? "Als je in de EU nieuwe consumentenelektronica koopt (zoals een TV), dan heb je altijd 2 jaar (Europese) fabrieksgarantie."

De EU schrijft het minimum voor, dat daar in Nederland meer van gemaakt wordt betekend niet dat er geen minimum van twee jaar is (bij de verkopende partij).

Maar dat was al uitgebreid behandeld lees ik nu terug: Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 29-08-2019 22:54 ]

Simpel: ja. Minder simpel: dat ligt eraan wat je belangrijk vindt. Ga zelf kijken naar de tv's in een goede studio waar je niet onder TL licht zit te kijken maar in huiskamer setting. Of bestudeer uitgebreid de reviews. In het kort: LCD (LED, QLED) kan meestal iets helderder, OLED heeft dieper zwart en dus beter contrast. Zelf bepalen welk type tv het voor jou moet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 29-08-2019 23:35 ]

• Ambianz
  • Laatst online: 11-11 18:43
Heeft iemand afgelopen dagen een voetbalwedstrijd op veronica gekeken? Bijv ajax? Als ik op mijn OLED55B8 hiernaar zit te kijken krijg ik om de zoveel minuuten een allemaal blokjes met een beeld van een paar seconde geleden erdoorheen..

Vraag me af of dit nu met de uitzending te maken heeft of met de tv. Gebeurt eigenlijk alleen maar bij voetbalwedstrijden

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:59
Ambianz schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:12:
Heeft iemand afgelopen dagen een voetbalwedstrijd op veronica gekeken? Bijv ajax? Als ik op mijn OLED55B8 hiernaar zit te kijken krijg ik om de zoveel minuuten een allemaal blokjes met een beeld van een paar seconde geleden erdoorheen..

Vraag me af of dit nu met de uitzending te maken heeft of met de tv. Gebeurt eigenlijk alleen maar bij voetbalwedstrijden
Uhm nee. Ik zou dit eerder bij je provider/stream zoeken

Verwijderd

Dat is zo als @Catch ook schrijft vrijwel zeker signaal gerelateerd.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12

beweeg de coax-kabel maar een beetje bij de tv en bij de wandaansluiting,op dat moment zouden er nog 3-4 zenders moeten storen,zitten bij elkaar in hetzelfde zenderblok 7,8,9 net5 sbs. (ziggo)

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 13:51
MrLeon schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:52:
Weet iemand of er een mogelijk is dat de C8 bij opstarten meteen een app opent?

Ik kijk iptv via een app op de tv en moet bij opstarten eerst de app openen elke keer.
Gewoon op het standby knopje drukken terwijl je in die app zit, dan start ie ook op met die app. Bij Netflix iig wel.

• Spam
Ik sta dus echt op het punt om op de koopknop te rammen voor een LG TV. Mijn huidige KDL-46W5500 heeft 10 jaar trouwe dienst gedaan maar ik wil nu echt graag overschakelen naar de wereld van 4K. Hiervoor heb ik al eerder een Playstation Pro gekocht dus ik wil Red Dead Redemption ook eens in 4K aanschouwen ;)

Mijn keuze is vooralsnog op deze TV gevallen: pricewatch: LG OLED55B8S Zwart (buitenlands model)

Echter houden een aantal zaken mij terug. Onder andere: rendert deze TV zijn menu's en dergelijke in 4K of is het een upscale net als bij Android TV's?

Verder, en misschien wel het meest belangrijke; ik gebruik nu een Apple TV 4 voor de volgende zaken:
  • Kodi
  • Netflix
  • NLziet
  • YoutTube
  • Airplay
  • Foto's bekijken op iCloud
Nu had ik de droom dat ik daar met de nieuwe TV vanaf kan zijn. Dit mede omdat ik van het huidige TV meubel afwil. Daarvoor moet de versterker weg (ik denk soundbar?) en dan ook de Apple TV. Echter mijn vermoeden:
  • Kodi -> Niet mogelijk? ook geen sideloading? Alternatief Plex? Werkt dat goed in 4K?
  • Netflix -> Ingebakken, neem aan op 4K?
  • NLziet -> Kan er niet duidelijk aan uit of NLziet ook wordt ondersteund door WebOS?
  • YouTube -> Ook 4K?
  • Airplay -> Volgens mij is dit alleen bij 2019 modellen?
  • Foto's -> Als Airplay werkt zou dit op zich opgelost moeten zijn?
Mijn vraag aan jullie wat ik het beste kan doen? Een aantal keuzes:

[ Voor 7% gewijzigd door Spam op 30-08-2019 17:08 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
  • Kodi -> Niet mogelijk? ook geen sideloading? Alternatief Plex? Werkt dat goed in 4K?
  • Ja, met Xplay nog beter rond de 5 dollar eenmalig.
  • Ja
  • NLziet -> Kan er niet duidelijk aan uit of NLziet ook wordt ondersteund door WebOS?
  • Ja
  • YouTube -> Ook 4K?
  • Ja
  • Geen idee
  • Foto's -> Als Airplay werkt zou dit op zich opgelost moeten zijn? Plex!
Daarnaast zou ik gewoon een C8 of C9 kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 30-08-2019 17:56 ]

• mhulsie
Mfpower schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:07:
[...]

Volgens mij heeft @Cap inmiddels al inhoudelijk een antwoord gegeven wat ik deel. Misschien is sdr ietsje donkerder dan eerdere firmwares maar ik kan het er niet uit halen.

Waar ik me echt aan irriteer is dat DV crush heeft en ik het maar moeilijk gefixt krijg. Mede doordat ik geen goede DV test schermen heb. De lage IREs omhoog werkt wel maar ik heb nog niet gekeken of dit black glow oplevert.

Ook weet ik niet of LG het doorheeft en of er ooit een fox voor komt.
Dank voor jullie reacties, @Cap en @Mfpower ! Het black clipping test pattern (met de knipperende bars) laat nog niet helemaal zien wat jullie beschrijven, maar andere gevonden test patterns voor brightness / zwartwaarden lijken in orde. SDR laat ik dus rusten, de evt black crush is in ieder geval absoluut niet zo storend als bij DV. Ik overweeg zelfs om de 4k discs in de HDR10 core versie te kijken, ipv in DV. Vergelijkingen die ik heb gedaan laten veel meer schaduwdetail zien in de HDR10 versies. Daarentegen is de rest van het beeld meestal (al dan niet altijd) superieur in de DV versie. Dillema's! 8)7 Hopelijk pakt LG het nog op, ik weet zo ook niet waar je dit zou moeten melden bij LG.
My 2 cents betreffende black crush en het corrigeren daarvan mbv IRE 5 en IRE 10 van de 20-punts witbalans.

Ik heb zelf de vermeende black crush eens nader bekeken. Hiervoor heb ik een aantal near-black testschermen en echte beelden met gezichten, donkere kleding, daglicht, nacht gebruikt (SDR).

Met die schermen op pauze ben ik de 20-punts witbalans omhoog gaan brengen vanaf de standaard waarde. Ik heb mijn scherm gekalibreerd en de standaard waarden zijn IRE 5 = +1 en IRE10 = +2.

Toen ik IRE 5 stapsgewijs omhoog bracht (+5, +10, +15, +20, +25) werd al snel duidelijk dat op de testschermen de zeer moeilijk zichtbare balkjes (bijv 17 en 18 op het bekende AVSHD testscherm) beter zichtbaar werden. Logisch. IRE 10 flink omhoog gooien had nagenoeg geen invloed, behalve op de hoogste balkjes 23-25, ruim buiten de black-crush zone. Ook logisch want IRE 10 is al geen near black meer. Van IRE 10 moet je dus sowieso afblijven.

Op basis van de testbeelden kan de IRE 5 op +15 zetten dus een goed idee lijken. Bij het bekijken van de echte beelden was het effect van het flink verhogen van de IRE 5 waarde desastreus.

Al bij het verhogen van de IRE 5 waarde naar +10 was het effect op gemiddelde tot middeldonkere scenes een duidelijke vermindering van de diepte in het beeld zichtbaar met een algehele vergrijzing. Ja, het lijkt erop alsof je meer 'detail' ziet, maar de prijs is hoog.

Bij donkere scenes was het effect zelfs desastreus: er was een enorme toename van posterization / banding zichtbaar in de donkerste overgangen. Niet om aan te gluren. Ging je met IRE 5nog hoger dan +10 dan was zelfs bij een simpele, goed verlichte, studio uitzending van Jinek duidelijk posterization zichtbaar, o.a. op de gezichten van de mensen in het publiek. +15 was al lelijk, +20 echt niet om aan te gluren. Poging dit te verminderen door het eveneens verhogen van IRE 10 hielp (vrijwel) niet en introduceerde bij een flinke verhoging natuurlijk weer banding problemen bij de overgang naar IRE 15. ;)

Conclusie: bij mij was de meter gekalibreerde (gamma) waarde ook zichtbaar het beste. Rommel gerust wat met je IRE 5, maar blijf binnen een beperkte marge, wat mij betreft echt niet meer dan +5. En blijf van IRE 10 af.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 30-08-2019 20:54 ]

• Spam
wvkreg schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:55:
  • Ja, met Xplay nog beter rond de 5 dollar eenmalig.
  • Ja
  • Ja
  • YouTube -> Ook 4K?
  • Ja
  • Geen idee
  • Foto's -> Als Airplay werkt zou dit op zich opgelost moeten zijn? Plex!
Daarnaast zou ik gewoon een C8 of C9 kopen.
Dus de b8 is niks? Ik lees genoeg reviews dat het verschil met de C8 nihil is. De C9 verschilt nog dik 500 euro met de B8 dus ook daar vraag ik of het de moeite is om extra te investeren?

• keijzerr
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09-2022
Spam schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 01:25:
[...]

Dus de b8 is niks? Ik lees genoeg reviews dat het verschil met de C8 nihil is. De C9 verschilt nog dik 500 euro met de B8 dus ook daar vraag ik of het de moeite is om extra te investeren?
De C8 heeft een A9 processor, waar de B8 nog gebruik maakt van een A7 versie. Dit schijnt een groot verschil in beeld (contrast, kleuren, detailniveau etc.) te maken. De C8 is ook nog eens een heel stuk goedkoper dan een C9.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
Je kunt zelf toch de specs vergelijken?

Of:

https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/b8-vs-c8

• ManfredZ0R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 07:53
Specs laten niet zien hoe het er in de praktijk aan toe gaat.
Alle vergelijkingsreviews laten zien dat de a7 processor in de B8 prima werkt en dat de B8 zich niet onderdoet aan de C8 voor de gemiddelde tot geavanceerde gebruiker.
Daar in tegen zou ik wel voor de C8 kiezen gezien het prijs verschil op dit moment miniem is en de snellere processor iets meer future proof zal zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door ManfredZ0R op 31-08-2019 09:25 ]

• Spam
ManfredZ0R schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:20:
Specs laten niet zien hoe het er in de praktijk aan toe gaat.
Alle vergelijkingsreviews laten zien dat de a7 processor in de B8 prima werkt en dat de B8 zich niet onderdoet aan de C8 voor de gemiddelde tot geavanceerde gebruiker.
Daar in tegen zou ik wel voor de C8 kiezen gezien het prijs verschil op dit moment miniem is en de snellere processor iets meer future proof zal zijn.
Ik heb inderdaad deze review gelezen: https://nl.hardware.info/...eview-oled-voor-1099-euro

Maar dan zal met een groter prijs verschil zijn. Ik vergelijk de prijs nu even tussen de B8S en de C8PLA en daar zit toch nog een forse 200 euro tussen. Aangezien ik toch waarschijnlijk de processor nauwelijks ga gebruiken omdat de (voor mij) benodigde apps niet allemaal beschikbaar zijn en ik meestal beeldprocessing uitzet ga ik net zoveel lol hebben met de B8 denk ik?

• ManfredZ0R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 07:53
De B8S versie heeft tegenover de B8pla een andere voet en een mindere audio set erin zitten.(20w vs 40w_
Hoewel ik een surround set heb zet ik deze niet altijd aan dus verwacht wel een beetje audio(hoeft niet het beste te zijn) wat uit de tv zelf moet komen.
Met 200/300 euro verschil vind ik het te miniem om niet voor de betere specs te kiezen.
Word het verschil in bedrag groter dan zou ik het een domme zet vinden om niet voor de portemonnee te kiezen.
Ik zit nu ook te kijken voor een oled 65 inch en ga ik okt/nov een keuze maken.
Tot nu toe zitten de 65 inch versies met 200/300 euro verschil met de B8s & B8pla 200 euro en de B8pla en C8 zijn nagenoeg gelijk
Ik wacht nog op een daler in okt/nov voor de c9 en dan eens kijken wat ik er voor over heb.

[ Voor 3% gewijzigd door ManfredZ0R op 31-08-2019 10:07 ]

• Spam
ManfredZ0R schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:05:
De B8S versie heeft tegenover de B8pla een andere voet en een mindere audio set erin zitten.(20w vs 40w_
Hoewel ik een surround set heb zet ik deze niet altijd aan dus verwacht wel een beetje audio(hoeft niet het beste te zijn) wat uit de tv zelf moet komen.
Met 200/300 euro verschil vind ik het te miniem om niet voor de betere specs te kiezen.
Word het verschil in bedrag groter dan zou ik het een domme zet vinden om niet voor de portemonnee te kiezen.
Ik zit nu ook te kijken voor een oled 65 inch en ga ik okt/nov een keuze maken.
Tot nu toe zitten de 65 inch versies met 200/300 euro verschil met de B8s & B8pla 200 euro en de B8pla en C8 zijn nagenoeg gelijk
Ik wacht nog op een daler in okt/nov voor de c9 en dan eens kijken wat ik er voor over heb.
Je hebt een punt. Is oktober een standaard moment dat TVs in prijs droppen dan? Ik vind de C9 nu nog te duur maar als hij eerder richting de prijs van de C8 komt vind ik het misschien ook wel de moeite vanwege HDMI 2.1?

• maurieske72
  • Laatst online: 09:42

Ik heb dat ook gehad,vanalles geprobeerd en toen maar een monteur laten komen van Ziggo want werd er gek van.Coaxstekkers en die coax wandcontactdoos heeft die vervangen en toen was het probleem opgelost bij mij.
Spam schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Je hebt een punt. Is oktober een standaard moment dat TVs in prijs droppen dan? Ik vind de C9 nu nog te duur maar als hij eerder richting de prijs van de C8 komt vind ik het misschien ook wel de moeite vanwege HDMI 2.1?
Nee.
De prijzen zakken al vanaf het moment van introductie.
Volg voor de actuele prijzen het prijstopic.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Één ding is zeker, Black Friday biedt de beste deals als je geduld hebt om daarop te wachten.

Ben je heel erg ongeduldig en wil je NU een TV scoren dan waag je een gokje en rij je naar Antwerpen!
Zie: https://www.kamera-express.be/opening-superstore-antwerpen
Mooie prijzen voor de C9 e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door HoppyF op 31-08-2019 13:44 ]

Of je bespaart jezelf de moeite / het wachten op nog ietsje meer korting en bestelt hem mbv bovengenoemd topic gewoon bij een van de bekende, goede winkels voor een hele nette prijs. ;)

Kijk gewoon even bij de LG C7 en C8 voor hoe het prijsverloop over de tijd is, dan kan je prima inschatten wat er (eventueel) nog gebeurt. Uiteraard zijn eventuele cashback acties van LG niet in die prijsstelling verwerkt, dus daar moet je dan ook nog rekening mee houden. :P (ga er daarbij maar vanuit dat hoe meer cashback LG uitkeert, des te hoger de aanbiedingsprijzen zonder cashback worden, je verliest het voordeel van de cashback dus weer deels)

[ Voor 56% gewijzigd door Cap op 31-08-2019 14:10 ]

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000

Mfpower

In dubio

Cap schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:50:
My 2 cents betreffende black crush en het corrigeren daarvan mbv IRE 5 en IRE 10 van de 20-punts witbalans.

Ik heb zelf de vermeende black crush eens nader bekeken. Hiervoor heb ik een aantal near-black testschermen en echte beelden met gezichten, donkere kleding, daglicht, nacht gebruikt (SDR).

Met die schermen op pauze ben ik de 20-punts witbalans omhoog gaan brengen vanaf de standaard waarde. Ik heb mijn scherm gekalibreerd en de standaard waarden zijn IRE 5 = +1 en IRE10 = +2.

Toen ik IRE 5 stapsgewijs omhoog bracht (+5, +10, +15, +20, +25) werd al snel duidelijk dat op de testschermen de zeer moeilijk zichtbare balkjes (bijv 17 en 18 op het bekende AVSHD testscherm) beter zichtbaar werden. Logisch. IRE 10 flink omhoog gooien had nagenoeg geen invloed, behalve op de hoogste balkjes 23-25, ruim buiten de black-crush zone. Ook logisch want IRE 10 is al geen near black meer. Van IRE 10 moet je dus sowieso afblijven.

Op basis van de testbeelden kan de IRE 5 op +15 zetten dus een goed idee lijken. Bij het bekijken van de echte beelden was het effect van het flink verhogen van de IRE 5 waarde desastreus.

Al bij het verhogen van de IRE 5 waarde naar +10 was het effect op gemiddelde tot middeldonkere scenes een duidelijke vermindering van de diepte in het beeld zichtbaar met een algehele vergrijzing. Ja, het lijkt erop alsof je meer 'detail' ziet, maar de prijs is hoog.

Bij donkere scenes was het effect zelfs desastreus: er was een enorme toename van posterization / banding zichtbaar in de donkerste overgangen. Niet om aan te gluren. Ging je met IRE 5nog hoger dan +10 dan was zelfs bij een simpele, goed verlichte, studio uitzending van Jinek duidelijk posterization zichtbaar, o.a. op de gezichten van de mensen in het publiek. +15 was al lelijk, +20 echt niet om aan te gluren. Poging dit te verminderen door het eveneens verhogen van IRE 10 hielp (vrijwel) niet en introduceerde bij een flinke verhoging natuurlijk weer banding problemen bij de overgang naar IRE 15. ;)

Conclusie: bij mij was de meter gekalibreerde (gamma) waarde ook zichtbaar het beste. Rommel gerust wat met je IRE 5, maar blijf binnen een beperkte marge, wat mij betreft echt niet meer dan +5. En blijf van IRE 10 af.
Ik heb het even bekeken en mijn ervaringen zijn ongeveer hetzelfde. Heb je dezelfde tv ofzo ;). Kun je ook zoiets doen voor DV?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Spam schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:04:
Verder, en misschien wel het meest belangrijke; ik gebruik nu een Apple TV 4 voor de volgende zaken:
  • Kodi
  • Netflix
  • NLziet
  • YoutTube
  • Airplay
  • Foto's bekijken op iCloud
Nu had ik de droom dat ik daar met de nieuwe TV vanaf kan zijn. Dit mede omdat ik van het huidige TV meubel afwil. Daarvoor moet de versterker weg (ik denk soundbar?) en dan ook de Apple TV.

Toch voor deze TV gaan en een Apple TV 4K kopen a 200 euro?
Dat laatste gewoon doen! d:)b

Afhankelijk zijn van de TV voor alles levert je alleen maar ellende op na een paar jaar dus lekker de huidige Apple TV houden of de nieuwe aanschaffen! ;)
En hou alsjeblieft ook gewoon die Versterker! Geen Soundbar die daarbij in de buurt komt! :P

Hier staat ook een nVidia Shield TV Console naast de LG OLED en ik kan niet wachten tot ik daarop ook gewoon de F1 TV app kan opstarten i.p.v. elke keer rommelen met de ingebouwde browser van WebOS die op random momenten geheugen tekort komt... :/

Nog idealer is natuurlijk een Intel NUCje of zo als HTPC, maar een Apple TV of Android TV kastje kan ook!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Mfpower schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

Ik heb het even bekeken en mijn ervaringen zijn ongeveer hetzelfde. Heb je dezelfde tv ofzo ;). Kun je ook zoiets doen voor DV?
Uiteraard, ga je gang. :P
Cap schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:58:
Of je bespaart jezelf de moeite / het wachten op nog ietsje meer korting en bestelt hem mbv bovengenoemd topic gewoon bij een van de bekende, goede winkels voor een hele nette prijs. ;)

Kijk gewoon even bij de LG C7 en C8 voor hoe het prijsverloop over de tijd is, dan kan je prima inschatten wat er (eventueel) nog gebeurt. Uiteraard zijn eventuele cashback acties van LG niet in die prijsstelling verwerkt, dus daar moet je dan ook nog rekening mee houden. :P (ga er daarbij maar vanuit dat hoe meer cashback LG uitkeert, des te hoger de aanbiedingsprijzen zonder cashback worden, je verliest het voordeel van de cashback dus weer deels)
Zoals je ziet zijn stuntprijzen ook hier in Nederland geldig bij Smits.
Een E9 C9 55 en 65 inch voor de laagste prijzen tot nu toe.
Eind november zal het nog wel lager zijn maar dit is zeker niet slecht en dat zonder cashback actie.

Verwijderd in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"
Daar heb ik het toch over? Smits, Apollo, Kamera Express etc. Uiteraard voor de lagere belprijs en niet die op de site. Grafiekje uit het prijstopic maakt redelijk duidelijk hoe het verloop ongeveer is maar dit zijn de geliste prijzen en niet de belprijzen. De belprijs gaat echt niet net zo hard meezakken als de geliste prijzen. Nu voor 1333 een 55C9 lijkt me een no brainer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vwev5ZqT5mAc8ODb4msbCJWE/full.png

[ Voor 69% gewijzigd door Cap op 31-08-2019 17:29 ]

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11 18:52

Don Quijote

El Magnifico

Na vier en een half jaar geleden voor het laatst een TV te hebben gekocht (4k Sony, zonder HDR nog) wordt het weer eens tijd voor een nieuwe. Ik heb de afgelopen jaren de technologie en prijzen niet echt gevolgd, maar ik sta er van versteld hoe relatief goedkoop top TV's zijn momenteel (of ik overzie wat dingen).

Van wat ik kan zien is er op het moment in 55" eigenlijk qua beeldkwaliteit niks beter dan de laatste generatie LG's. Dat je deze nu voor ongeveer 1300 (C9) en 1400 (E9) Euro kan kopen valt me enorm mee.

Ik gebruik een Sonos Playbase en daar moet de nieuwe televisie op komen te staan. Op de site van LG kan ik niet zo goed vinden hoe breed de voet is van de C9, dus ik ben bang dat deze over de Playbase heen gaat hangen, wat er optisch niet echt prettig uitziet. Bij de E9 is er geen zichtbare voet voor zover ik kan zien. Dus dat ziet er wellicht beter uit.

Concreet even de vraag, gebruikt iemand een C9 of E9 in combinatie met een Sonos Playbase? Zo ja, zou je een foto kunnen delen? Daarnaast de vraag of iemand de breedte van de voet van de C9 weet, dan kan ik het zelf even nameten.

• mhulsie
Cap schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:50:

Ik heb afgelopen week ook nog lopen spelen met de lage IRE waarden, en ik ervoer inderdaad ook de posterization bij een aantal video's, met name in de donkere gebieden. Ik ben uiteindelijk afgestapt van de IRE aanpassingen, omdat het zonder meten toch een beetje gissen blijft. Aangezien de overige testpatterns in orde lijken heb ik de SDR performance laten rusten, daarnaast stoort dit aanzienlijk minder dan de DV crush. Wat @Mfpower voorstelde is nog wel een idee, om de IRE 5 aan te passen bij de DV mode. Wellicht dat ik daar nog even aan sleutel, tot LG hopelijk een fix uitbrengt.

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
[b]Don Quijote in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"Don Quijote schreef op zaterdag 31 augustus 2019

Concreet even de vraag, gebruikt iemand een C9 of E9 in combinatie met een Sonos Playbase? Zo ja, zou je een foto kunnen delen? Daarnaast de vraag of iemand de breedte van de voet van de C9 weet, dan kan ik het zelf even nameten.
Staat gewoon op de site bij afmetingen.

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Gverboon schreef op zondag 1 september 2019 @ 07:51:
[...]

Staat gewoon op de site bij afmetingen.
Ben je nou naar de site gegaan om dit te controleren? En in plaats van het antwoord dan te geven dit te posten? Thanks.

Ik wil niet uitsluiten dat ik gewoon niet kan zoeken. Maar ik zie bij afmetingen niet staan hoe breed de voet (dat alu ding is. Hoogte kan ik afleiden (738-706), diepte ook (251-46,9). Breedte niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QjZNCF7/Screenshot-2019-09-01-at-08-54-35.png
"lg oled 55c9 width stand" levert bij mij als 6e hit (en 1e hit buiten de lg.com site) de RTINGS site op :

Stand
The stand supports the TV extremely well, and shouldn't cause any issues. The overall footprint of the stand is very similar to the stand on the C8, and is nearly the full width of the TV, so it still requires a fairly large table.
Footprint of the 55" TV stand: 35.6" x 9.75".

Is dat wat je zocht?

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 01-09-2019 10:07 ]

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Dank. Helder. Dan ga voor de E9 ipv de C9. Want dat ziet er anders niet uit.

Edit- en besteld. Mazzel dat net het weekend waarin ik bedenk wel weer eens een nieuwe te willen; er een paar waanzinnige aanbiedingen zijn. EUR 1444 is toch wel heel scherpt voor een E9.

[ Voor 55% gewijzigd door Don Quijote op 01-09-2019 13:00 ]

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:29
Weet iemand of je een 65C8 of 65C9 achterin een 5 deurs krijgt met de achterbank plat? (Kia Rio)

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-11 21:07
Extreme smell schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:51:
Weet iemand of je een 65C8 of 65C9 achterin een 5 deurs krijgt met de achterbank plat? (Kia Rio)
Ik zit met de zelfde twijfel maar dan met een 55C9 (doos: 1345 x 810 x 207cm) in een Opel Corsa C.

En verder het probleem dat ik in mijn eentje ben. Zo'n 55 inch is zeker niet in mijn eentje te tillen?

[ Voor 3% gewijzigd door Floris112 op 01-09-2019 13:59 . Reden: afmetingen doos toegevoegd ]

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Floris112 schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:58:
[...]

Ik zit met de zelfde twijfel maar dan met een 55C9 (doos: 1345 x 810 x 207cm) in een Opel Corsa C.

En verder het probleem dat ik in mijn eentje ben. Zo'n 55 inch is zeker niet in mijn eentje te tillen?
Zolang hij in de doos zit is het prima te doen in je eentje. (ik ben 1.85 m)

Met plaatsen, ophangen etc altijd met 2 man/vrouw doen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• keijzerr
kdeboois schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:00:
[...]

Ik heb gisteren een 55C8 aangeschaft. De jongen in de winkel heeft geholpen om ‘m in mijn auto (een stationwagen) te tillen maar met de banken plat moet dat in een kleinere auto ook prima lukken!

De TV uit de doos tillen, op een vlakke ondergrond etc. moet echt met zijn tweeën. De bovenkant van het scherm is zo dun dat je bang bent om het te breken..

• Floris112
keijzerr schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:08:
[...]

Ik heb gisteren een 55C8 aangeschaft. De jongen in de winkel heeft geholpen om ‘m in mijn auto (een stationwagen) te tillen maar met de banken plat moet dat in een kleinere auto ook prima lukken!

De TV uit de doos tillen, op een vlakke ondergrond etc. moet echt met zijn tweeën. De bovenkant van het scherm is zo dun dat je bang bent om het te breken..
Dank voor snelle reactie. Je kunt hem gewoon plat leggen?

• Extreme smell
HoppyF schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:58:
[...]

De doos is: 1677 x 950 x 207cm.
Hahaha dat gaat dus never nooit passen 8)7
Bedankt!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:34
HoppyF schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:58:
[...]

De doos is: 1677 x 950 x 207cm.
Afmetingen zullen in mm zijn neem ik aan, scheelt een factor 100. ;)

• keijzerr
Floris112 schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:25:
[...]

Dank voor snelle reactie. Je kunt hem gewoon plat leggen?
In de auto maakt het weinig uit, genoeg stevigheid door de doos. Na het uitpakken heb ik ‘m plat op de salontafel gelegd met een deken eronder dan kun je nog een beetje schuiven als je de voet eronder bevestigd.
kdeboois schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:00:
[...]

keijzerr schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:08:
[...]

Ook dat is echt te doen in je eentje hoor, wel met een 55 inch natuurlijk. Heb er zelf in ieder geval geen centje pijn van gehad. Aanvatten kan prima op het dikkere deel maar de met je hand dwars op de dunne rand ondersteunen gaat ook prima. Wanneer de tv vlak op tafel ligt deze met 2 handen proberen recht omhoog op te tillen aan de hoeken van het dunne deel is dan weer het andere uiterste, maar wie doet dat dan ook... :P Aan 1 kant onhoog kantelen gaat dan wel weer prima. Gewoon alles met een beetje beleid.

[ Voor 56% gewijzigd door Cap op 01-09-2019 18:59 ]

• Extreme smell
Ben al een tijdje aan het kijken naar een 65C8 of 65C9, en wil dan meteen in een goede soundbar investeren.
Nou valt mij op dat de 65W8 steeds interessanter in prijs wordt, en een 65C9 icm een fatsoenlijke soundbar ontloopt de prijs van een 65W8 niet heel erg meer. (Die wel heel :9~ Is)

De 65W8 zit een flinke soundbar bij, die Dolby Atmos ondersteund, maar dat zeg niet zoveel over de geluidskwaliteit. Weet iemand hoe het daarmee gesteld is? En ook de mogelijkheden om muziek te streamen vanaf telefoon/tablet?

Thanks
Cap schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:51:
[...]

[...]

Ook dat is echt te doen in je eentje hoor, wel met een 55 inch natuurlijk. Heb er zelf in ieder geval geen centje pijn van gehad. Aanvatten kan prima op het dikkere deel maar de met je hand dwars op de dunne rand ondersteunen gaat ook prima. Wanneer de tv vlak op tafel ligt deze met 2 handen proberen recht omhoog op te tillen aan de hoeken van het dunne deel is dan weer het andere uiterste, maar wie doet dat dan ook... :P Aan 1 kant onhoog kantelen gaat dan wel weer prima. Gewoon alles met een beetje beleid.
Het gewicht van een 55 inch valt mee maar het is toch een vrij onhandig groot ding die je niet wil beschadigen.
Het is gewoon handiger om dit met twee personen te doen.
Bij een 65 inch helemaal omdat die nòg groter is.
65 inch geen discussie. Mijn punt was dat het met 55 inch echt prima alleen te doen is, ik spreek uit ervaring. Had geen enkele behoefte mijn vriendin te laten helpen. Als je onhandig bent of bang, zeker samen met iemand anders doen. :)

• Floris112
Heb mijn 55C9 uiteindelijk bij Kamera Express in Rotterdam opgehaald. Paste net aan in mijn Opel Corsa C uit 2005. Zat wel een beetje krap achter het stuur (1.91m) met de stoel meer naar voren.

Het was inderdaad prima in mijn eentje te tillen. Het gewicht is natuurlijk totaal geen probleem. Enkel een onhandig formaat. Voor het uitpakken heb ik toch maar even mijn buurman gevraagd. Vond het wel doodeng met dat dunne scherm. Maar hij staat.

Heb wel een probleem dat de tv elke 10-20 seconden 1x flikkert als ik Netflix aan het kijken ben op mijn Xbox One X die via een Onkyo AV receiver is verbonden met de TV. Dat kunnen oplossen door de Xbox direct aan de TV aan te sluiten. Maar dan heb ik het probleem dat ie enkel stereogeluid doorstuurt via ARC naar de Onkyo. Als een van jullie hier de magische oplossing voor weet, houd ik mij aanbevolen! :)

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Xbox heeft een toslink/spdif uitgang, daar kun je prima de standaard DTS mee uitsturen.
Voor HD-audio zal eerst de hdmi e-ARC gefixed moeten worden "(

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 10:54
Netflix via WebOS op je tv? Ohnee dat verandert niks aan de ARC.

[ Voor 40% gewijzigd door S0epkip op 02-09-2019 09:07 ]

PVO

• Floris112
Bacspin schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:57:
Xbox heeft een toslink/spdif uitgang, daar kun je prima de standaard DTS mee uitsturen.
Voor HD-audio zal eerst de hdmi e-ARC gefixed moeten worden "(
Ai, de TV heeft het, maar dan moet de Onkyo TX-NR676E het zeker natuurlijk ook hebben. En zover ik weet heeft die van mij dat niet. Maar ik ga vanavond als ik thuis ben me eens daarin verdiepen.
S0epkip schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:06:
Netflix via WebOS op je tv? Ohnee dat verandert niks aan de ARC.
Klopt. Netflix via de TV zelf kan ook. Maar mijn eerste avondje ermee spelen gaf mij het gevoel dat de Xbox wat vlotter werkte en er geen 5 tot 10 minuten over deed om op 4K kwaliteit te komen. En met mijn internetcapaciteit heeft het niks te maken. De modem/router staat op 3 meter afstand met direct zicht.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Floris112 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:12:
[...]

Ai, de TV heeft het, maar dan moet de Onkyo TX-NR676E het zeker natuurlijk ook hebben. En zover ik weet heeft die van mij dat niet. Maar ik ga vanavond als ik thuis ben me eens daarin verdiepen.
Tja, de tv zou het moeten hebben, het werkt alleen op dit moment niet. Heb zelf een tx-sr806 en zou nu de One aansluiten op de tv en DTS er uit geven via optical. Probleem blijft dat ik ook voorlopig de tv-mediaplayer wil gebruiken om films/series van de NAS af te spelen waarvan sommige ook True-HD of DTS-Master audio ondersteunen. Die wil ik dan niet door de tv laten downgraden naar DD+ waarbij je ook nog een 2s latency krijgt (https://lgcommunity.us.co...onnected-dolby-sources/p3).

Om nu én en nieuwe receiver én een Shield tv te kopen vanwege bugs in de tv, dan wacht ik wel of koop straks een ander merk waar wel een werkende HDMI 2.1 e-ARC functie in zit.

• Floris112
Bacspin schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:25:
[...]

Tja, de tv zou het moeten hebben, het werkt alleen op dit moment niet. Heb zelf een tx-sr806 en zou nu de One aansluiten op de tv en DTS er uit geven via optical. Probleem blijft dat ik ook voorlopig de tv-mediaplayer wil gebruiken om films/series van de NAS af te spelen waarvan sommige ook True-HD of DTS-Master audio ondersteunen. Die wil ik dan niet door de tv laten downgraden naar DD+ waarbij je ook nog een 2s latency krijgt (https://lgcommunity.us.co...onnected-dolby-sources/p3).

Om nu én en nieuwe receiver én een Shield tv te kopen vanwege bugs in de tv, dan wacht ik wel of koop straks een ander merk waar wel een werkende HDMI 2.1 e-ARC functie in zit.
Man, man, man... Wat deprimerend als ik op dat forum kijk. Je zou toch denken dat een product dat een paar maanden oud is bij een fabrikant die al best wat jaar TV's maakt, die dit wel fixen.

Maar ik ga dan wel met Toslink van de Xbox naar de Onkyo voor nu. Ervanuit gaande dat mijn Eltax speakerset het verschil tussen compressed 5.1 en uncompressed 5.1 niet kan maken.

En uiteindelijk ga ik toch maar gewoon een manier proberen te vinden om het Xbox>Onkyo>TV te doen zonder dat ie elke 10 seconden flikkert bij Dolby Vision op Netflix. Wellicht zijn het wat filters of settings die de TV automatisch aanpast.

Of tenzij er iemand een manier weet om de Netflix app op de TV te dwingen 4K te bufferen ipv te starten met 480p. Maar zover ik kon vinden is dat eigenlijk alleen maar mogelijk in een internetbrowser op de PC.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Voor de enkeling die 55" toch echt te groot vind. LG lijkt nu tocht echt binnenkort met 48" oled tv's te komen!
nieuws: LG Display begint massaproductie in Chinese fabriek voor grote oledpa...
Eerder deze maand schreef Business Korea dat in de fabriek in China een multi-model glass-methode wordt gebruikt, die het mogelijk maakt om oledpanelen van verschillende formaten uit de platen te snijden. LG Display zou van plan zijn om panelen van 77" en 48" uit dezelfde platen te snijden.

[ Voor 27% gewijzigd door Scidd0w op 02-09-2019 11:33 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:47
Floris112 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:44:
Of tenzij er iemand een manier weet om de Netflix app op de TV te dwingen 4K te bufferen ipv te starten met 480p. Maar zover ik kon vinden is dat eigenlijk alleen maar mogelijk in een internetbrowser op de PC.
Heb je geen optie om de TV met LAN-kabel aan te sluiten en dus niet van WiFi gebruik te maken? Ik heb het idee dat de Netflix app op de TV vanwege de WiFi verbinding op lagere resolutie begint en dan opschaalt naar hogere resolutie wanneer het genoeg bandbreedte opmerkt. Probeer eens met een UTP kabel aangesloten of dat effect heeft ?
Scidd0w schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:32:
Voor de enkeling die 55" toch echt te groot vind. LG lijkt nu tocht echt binnenkort met 48" oled tv's te komen!
nieuws: LG Display begint massaproductie in Chinese fabriek voor grote oledpa...

[...]
Zal toch nog wel een half jaar of langer gaan duren.
Het nut van een 48inch is wat vaag omdat de ideale kijkafstand wel wat kort is. (iets meer dan 2 meter).
Voor slaapkamers e.d. is dit wellicht wel een goede oplossing.

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 13:03
Floris112 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:44:
[...]
En uiteindelijk ga ik toch maar gewoon een manier proberen te vinden om het Xbox>Onkyo>TV te doen zonder dat ie elke 10 seconden flikkert bij Dolby Vision op Netflix. Wellicht zijn het wat filters of settings die de TV automatisch aanpast.
[...]
Ik heb ook dat de TV om de 10 a 200 seconden flikkert met Dolby Vision materiaal op Netflix (buiten Netflix gaat het goed). Het gekke is, bij donkere scenes blijft het weg. Het gebeurt alleen bij lichte, en ook vooral blauwe, scenes. Iemand een idee?

EDIT: Ik gebruik de interne Netflix app!

[ Voor 3% gewijzigd door Aurera op 02-09-2019 12:08 ]

• Floris112
Aurera schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:04:
[...]

Ik heb ook dat de TV om de 10 a 200 seconden flikkert met Dolby Vision materiaal op Netflix (buiten Netflix gaat het goed). Het gekke is, bij donkere scenes blijft het weg. Het gebeurt alleen bij lichte, en ook vooral blauwe, scenes. Iemand een idee?
Ja inderdaad! Bij mij gebeurde het bij Patriot Act op Netflix. Die aflevering had een blauw felgekleurd decor.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:34
Je hebt helemaal gelijk! Zat naar meters terug te rekenen.... :D

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Floris112 schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:08:
[...]

Ja inderdaad! Bij mij gebeurde het bij Patriot Act op Netflix. Die aflevering had een blauw felgekleurd decor.
Aurera schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:04:
[...]

EDIT: Ik gebruik de interne Netflix app!
gebeurt dit in elke DV beeldmodus ?
en is het dan bv. bij levendig erger dan bij homecinema modus ?
Pagina: 1 ... 215 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.