Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pjotr22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:02
Floris112 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:44:
[...]

Man, man, man... Wat deprimerend als ik op dat forum kijk. Je zou toch denken dat een product dat een paar maanden oud is bij een fabrikant die al best wat jaar TV's maakt, die dit wel fixen.
als je toch al extern apparaat gebruikt, kun je er dan ipv de Xbox niet deze tussen zetten:

pricewatch: Google Chromecast Ultra

Pjotr22 wijzigde deze reactie 02-09-2019 16:37 (0%)
Reden: typo

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 22:36
HoppyF schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:41:
[...]

Nee.
De prijzen zakken al vanaf het moment van introductie.
Volg voor de actuele prijzen het prijstopic.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Één ding is zeker, Black Friday biedt de beste deals als je geduld hebt om daarop te wachten.

Ben je heel erg ongeduldig en wil je NU een TV scoren dan waag je een gokje en rij je naar Antwerpen!
Zie: https://www.kamera-express.be/opening-superstore-antwerpen
Mooie prijzen voor de C9 e.d.
Hmm, Black Friday is wat kort dag. Nu zie ik wel dat de B8 in Antwerpen voor 888 staat. Black Friday is voor mij nog iets te ver weg...Nu even een optie lopen bij Foto Smits maar ik denk dat ik nog maar even wacht tot ie verder zakt of wachten op de C8 of C9 dichter tegen de 1000 aankomt...

Spam wijzigde deze reactie 02-09-2019 17:21 (9%)

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Extreme smell
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17-09 11:37
Extreme smell schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:49:
Ben al een tijdje aan het kijken naar een 65C8 of 65C9, en wil dan meteen in een goede soundbar investeren.
Nou valt mij op dat de 65W8 steeds interessanter in prijs wordt, en een 65C9 icm een fatsoenlijke soundbar ontloopt de prijs van een 65W8 niet heel erg meer. (Die wel heel :9~ Is)

De 65W8 zit een flinke soundbar bij, die Dolby Atmos ondersteund, maar dat zeg niet zoveel over de geluidskwaliteit. Weet iemand hoe het daarmee gesteld is? En ook de mogelijkheden om muziek te streamen vanaf telefoon/tablet?

Thanks
Anyone? O-)

• Kieft1978
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-09 22:07
LG Ignoring Over 16,000 Existing and Potential Customers Demanding Premium TV Software Support

https://www.change.org/p/...tition_update&utm_term=cs

Kieft1978 wijzigde deze reactie 02-09-2019 18:26 (15%)

• ThoThoHeiJan
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Kieft1978 schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:24:
LG Ignoring Over 16,000 Existing and Potential Customers Demanding Premium TV Software Support

https://www.change.org/p/...tition_update&utm_term=cs
Je kan niet alles hebben, en eerlijk gezegd kan Airplay mij gestolen worden. Maar een ieder zijn eigen feestje...

• pwh53
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14:44
atmos geeft wel een wat voller geluid,maar ik ervaar geen overvliegende helicopters of zoiets,wel een goed surround geluid.
kameraad van me heeft een W7,ziet er prachtig uit,maar ik vond het geluid niet bijzonder.( woonkamer was wel aardig leeg net na een verbouwing)
ik heb zelf een C7 en een sk9y soundbar + spk-8 set (rears),dat klinkt beter.
mijn advies zou een C9 met een platte beugel,sowieso de spk-8 set icm sk/sl 9 of 10 als je alles van lg wilt houden.
samsung soundbar n-950 of q-90 is ook een optie

• Extreme smell
pwh53 schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:19:
[...]

atmos geeft wel een wat voller geluid,maar ik ervaar geen overvliegende helicopters of zoiets,wel een goed surround geluid.
kameraad van me heeft een W7,ziet er prachtig uit,maar ik vond het geluid niet bijzonder.( woonkamer was wel aardig leeg net na een verbouwing)
ik heb zelf een C7 en een sk9y soundbar + spk-8 set (rears),dat klinkt beter.
mijn advies zou een C9 met een platte beugel,sowieso de spk-8 set icm sk/sl 9 of 10 als je alles van lg wilt houden.
samsung soundbar n-950 of q-90 is ook een optie
Thanks!
Dolby Atmos interesseert me eigenlijk niet veel, ik wil gewoon goed geluid :p
Heb in het handje reviews dat ik kon vinden waar 1 alinea over de soundbar ging wel gelezen dat het geluid van de W8 beter is dan van de W7?

Ophangen van een C8/C9 zou niet perse hoeven want hij staat op zich mooi op een meubel. Het mooie aan de W8 is vooral hoe extreem plat hij tegen de muur kan. (Geen noodzaak om op te hangen)

• davidov
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:40
Extreme smell schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:25:
[...]
Het mooie aan de W8 is vooral hoe extreem plat hij tegen de muur kan. (Geen noodzaak om op te hangen)
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar de wallpapers moeten en kunnen alleen aan de muur hangen, staan is niet mogelijk.

• Extreme smell
davidov schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:34:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar de wallpapers moeten en kunnen alleen aan de muur hangen, staan is niet mogelijk.
Weet ik!
Ik bedoel dat het geen noodzaak is om hem op te hangen, maar in het geval van een W8 doe ik dat met liefde.
Doordat een C8/C9 niet volledig vlak is heeft het voor mij niet veel meerwaarde om hem op te hangen.

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:31
Extreme smell schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:44:
[...]

Weet ik!
Ik bedoel dat het geen noodzaak is om hem op te hangen, maar in het geval van een W8 doe ik dat met liefde.
Doordat een C8/C9 niet volledig vlak is heeft het voor mij niet veel meerwaarde om hem op te hangen.
O?
Je kunt een C8/C9 anders mooi tegen de muur ophangen mbt een muurbeugel die extra plat is.
Helemaal vlak tegen de muur zit ie inderdaad niet.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• pwh53
Extreme smell schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:25:
[...]

Thanks!
Dolby Atmos interesseert me eigenlijk niet veel, ik wil gewoon goed geluid :p
Heb in het handje reviews dat ik kon vinden waar 1 alinea over de soundbar ging wel gelezen dat het geluid van de W8 beter is dan van de W7?

Ophangen van een C8/C9 zou niet perse hoeven want hij staat op zich mooi op een meubel. Het mooie aan de W8 is vooral hoe extreem plat hij tegen de muur kan. (Geen noodzaak om op te hangen)
de achter speakers scheelt veel voor een goed geluid,beetje een tekortkoming vd W-serie,zou mooi zijn als daar ook de spk-8 set bij kan,maar helaas.

• keijzerr
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 13:08
Heeft iemand ervaring met het koppelen van de set-top box aan de magic remote? De fabrikant staat in de lijst, alleen reageert deze niet wanneer ik de drie knoppen wil gebruiken.
Na langs zoeken bleek de website http://US.lgappstv.com wel te werken, je komt er alleen niet verder mee.

• pwh53
keijzerr schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:19:
Heeft iemand ervaring met het koppelen van de set-top box aan de magic remote? De fabrikant staat in de lijst, alleen reageert deze niet wanneer ik de drie knoppen wil gebruiken.
Na langs zoeken bleek de website http://US.lgappstv.com wel te werken, je komt er alleen niet verder mee.
misschien handiger dat je er bij zet om welke het gaat (merk/provider). ;)

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14:33

GforceNL

Out of memory....

Vandaag een mooie domper met mn OLED55B6V. In februari is het paneel vervangen vanwege een verticale streep en een half jaar later heb ik er weer eentje. Aangezien de TV nu 2,5 jaar oud is, heb ik blijkbaar geen garantie meer en moet ik 450 betalen voor een nieuw paneel.

Ik zit een beetje in twijfel want ondanks dat je voor 450 geen nieuwe led hebt, geven ze maar 3 maanden garantie op het vervangende paneel. Weinig zin om over een half jaar er weer een nieuwe in te moeten zetten omdat " de garantie verlopen is" .

Bij de volgende TV koop ik er 5 jaar garantie bij..

Iemand nog suggesties ?

https://tweakers.net/ext/f/qQ4t9pJZH06edQVJLJEeBgqK/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/E6C9kc0DbXOqgQ6XJsPlzcwg/thumb.jpg

<Zinloze tekst hier>

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:36

DarkSide

theres no place like ::1

Zou dan eerst kijken of je niet aan een non-comformiteit kunt werken.
Je mag toch aannemen dat een dergelijke TV het langer dan 2,5 jaar volhoudt.
En dat eerdere reparatie dus niet geholpen heeft. En je nu dus een product hebt die niet conform is.

Dit is altijd een lastig spelletje.
Maar dan zou de verkopende partij met een oplossing moeten komen om het product weer conform te maken.
Dan wel paneel gratis laten vervangen. Of kijken naar een vervangd toestel?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Spam
Spam schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:04:
Ik sta dus echt op het punt om op de koopknop te rammen voor een LG TV. Mijn huidige KDL-46W5500 heeft 10 jaar trouwe dienst gedaan maar ik wil nu echt graag overschakelen naar de wereld van 4K. Hiervoor heb ik al eerder een Playstation Pro gekocht dus ik wil Red Dead Redemption ook eens in 4K aanschouwen ;)

Mijn keuze is vooralsnog op deze TV gevallen: pricewatch: LG OLED55B8S Zwart (buitenlands model)

Echter houden een aantal zaken mij terug. Onder andere: rendert deze TV zijn menu's en dergelijke in 4K of is het een upscale net als bij Android TV's?

Verder, en misschien wel het meest belangrijke; ik gebruik nu een Apple TV 4 voor de volgende zaken:
  • Kodi
  • Netflix
  • NLziet
  • YoutTube
  • Airplay
  • Foto's bekijken op iCloud
Nu had ik de droom dat ik daar met de nieuwe TV vanaf kan zijn. Dit mede omdat ik van het huidige TV meubel afwil. Daarvoor moet de versterker weg (ik denk soundbar?) en dan ook de Apple TV. Echter mijn vermoeden:
  • Kodi -> Niet mogelijk? ook geen sideloading? Alternatief Plex? Werkt dat goed in 4K?
  • Netflix -> Ingebakken, neem aan op 4K?
  • NLziet -> Kan er niet duidelijk aan uit of NLziet ook wordt ondersteund door WebOS?
  • YouTube -> Ook 4K?
  • Airplay -> Volgens mij is dit alleen bij 2019 modellen?
  • Foto's -> Als Airplay werkt zou dit op zich opgelost moeten zijn?
Mijn vraag aan jullie wat ik het beste kan doen? Een aantal keuzes:
Ok,ik quote mezelf even want ik moet keuzes maken (jay); OF een 55C9 voor 1363 euro OF een 55B8S voor 918 euro. Is de nieuwe C9 het prijsverschil van 445 euro waard?

Voor mij zou de overweging zijn:
  • AirPlay 2 ingebouwd
  • Betere processor (al ga ik waarschijnlijk de smart features niet gebruiken-> Apple TV)
  • Future proof met HDMI 2.1, alvast klaar voor gamen met de PS5 (Variabele refresh rate)
  • betere beeldkwaliteit...ga ik dit zien als ik postprocessing waarschijnlijk ga uitzetten? Ik vind al die smoothing/postprocessing vaak een el cheapo/GTST effect opleveren..
Wat mij niet interesseert:
  • Luxere voet (muurbeugel)
  • 20watt TV speaker (5.1 surroundgeluid)
Sooo...what to do :S

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Ook bij een C9 weet je niet wat voor een paneel je krijgt. €450 is net te weinig om een nieuwe te overwegen, lijkt mij...

Hamazaki wijzigde deze reactie 03-09-2019 12:18 (6%)

• Spam
Hamazaki schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:18:
Ook bij een C9 weet je niet wat voor een paneel je krijgt. €450 is net te weinig om een nieuwe te overwegen, lijkt mij...
Ja daar zit ik ook eigenlijk wel. Mijn vorige TV deed het echter 10 jaar lang en dus weet ik dat ik op de toekomst moet kopen. Maar 450 euro is 1 1/2 keer zoveel. ...meh

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

DarkSide schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:12:
Zou dan eerst kijken of je niet aan een non-comformiteit kunt werken.
Je mag toch aannemen dat een dergelijke TV het langer dan 2,5 jaar volhoudt.
En dat eerdere reparatie dus niet geholpen heeft. En je nu dus een product hebt die niet conform is.

Dit is altijd een lastig spelletje.
Maar dan zou de verkopende partij met een oplossing moeten komen om het product weer conform te maken.
Dan wel paneel gratis laten vervangen. Of kijken naar een vervangd toestel?
heb inmiddels ook een mail naar de verkopende partij gestuurd omdat ik met LG en CE repair niet verder kom.

Wordt vervolgt!

<Zinloze tekst hier>

• pwh53
GforceNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:06:
Vandaag een mooie domper met mn OLED55B6V. In februari is het paneel vervangen vanwege een verticale streep en een half jaar later heb ik er weer eentje. Aangezien de TV nu 2,5 jaar oud is, heb ik blijkbaar geen garantie meer en moet ik 450 betalen voor een nieuw paneel.

Ik zit een beetje in twijfel want ondanks dat je voor 450 geen nieuwe led hebt, geven ze maar 3 maanden garantie op het vervangende paneel. Weinig zin om over een half jaar er weer een nieuwe in te moeten zetten omdat " de garantie verlopen is" .

Iemand nog suggesties ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
inruilen op een B8 misschien,wil LG niets meer doen of de winkel ?,je mag er toch vanuit gaan dat een vervangend paneel langer mee gaat dan 3 maanden.
edit.ik zie het LG ,vreemd normaal doen ze niet zo moeilijk,(alleen arbeidskosten ce-repair) rond 180 euro

pwh53 wijzigde deze reactie 03-09-2019 13:08 (4%)

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@pwh53 Laten maken en ergens inruilen kan ook altijd nog. Ik wacht nog maar even af en ga me alvast verdiepen in een 65 inch. :)

<Zinloze tekst hier>

• forcom
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-09 19:31
Spam schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:13:
[...]

Ok,ik quote mezelf even want ik moet keuzes maken (jay); OF een 55C9 voor 1363 euro OF een 55B8S voor 918 euro. Is de nieuwe C9 het prijsverschil van 445 euro waard?

Voor mij zou de overweging zijn:
  • AirPlay 2 ingebouwd
  • Betere processor (al ga ik waarschijnlijk de smart features niet gebruiken-> Apple TV)
  • Future proof met HDMI 2.1, alvast klaar voor gamen met de PS5 (Variabele refresh rate)
  • betere beeldkwaliteit...ga ik dit zien als ik postprocessing waarschijnlijk ga uitzetten? Ik vind al die smoothing/postprocessing vaak een el cheapo/GTST effect opleveren..
Wat mij niet interesseert:
  • Luxere voet (muurbeugel)
  • 20watt TV speaker (5.1 surroundgeluid)
Sooo...what to do :S
Ik zit met exact dezelfde twijfel. Al ben ik geen Apple gebruiker, dus Airplay maakt voor mij niet uit.

• Spam
forcom schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:26:
[...]

Ik zit met exact dezelfde twijfel. Al ben ik geen Apple gebruiker, dus Airplay maakt voor mij niet uit.
Ik zat me nog af te vragen: waarom is er geen OLED55B9 op de NL markt? Ik kan 'm nergens vinden? Moet LG die nog vrijgeven? Is dat wellicht de reden achter de prijsdump voor de B8? Of is het jaar nagenoeg om?

• HoppyF
Spam schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:50:
[...]

Ik zat me nog af te vragen: waarom is er geen OLED55B9 op de NL markt? Ik kan 'm nergens vinden? Moet LG die nog vrijgeven? Is dat wellicht de reden achter de prijsdump voor de B8? Of is het jaar nagenoeg om?
De B9 is net nieuw en veel later op de markt gekomen dan de C9/E9.
LG kiest ervoor om eerst met de mainstream modellen te komen en daarna pas met het instapmodel.
GforceNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:06:

Iemand nog suggesties ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als er in februari dit jaar een paneel is vervangen mag je er zeker vanuit gaan dat deze langer dan een half jaar mee gaat ook al is je TV nu 2 1/2 jaar. Het zelfde onderdeel lijkt immers defect te zijn en niet iets geheel anders in de TV.
Gewoon bij de verkoper aankloppen en je klacht uitleggen.
Je kunt vast aantonen wat er al gerepareerd is en wanneer.
Je hebt dus gewoon recht op garantie.
Zoals vaker gezegd is 3 jaar extra garantie bijkopen in feite niet nodig.
Totaal 5 jaar garantie is leuk als je dit er bij de koop al in de deal bij hebt zitten.

HoppyF wijzigde deze reactie 03-09-2019 14:11 (59%)

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

l3art

Moderator Mobile
Spam schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:50:
[...]

"LG kondigde op de CES ook een nieuwe B9 aan. Dit model werd niet op de stand getoond en komt voorlopig ook niet naar de Benelux. De C9 is bij ons dus het instapmodel oledtelevisie van LG. De nieuwe modellen, met uitzondering van de B9, hebben allemaal de tweede generatie van LG's α9-beeldverwerkingschip aan boord. Dat betekent onder andere dat hdmi 2.1 volledig wordt ondersteund."
reviews: De nieuwe oled-tv's van LG - Groter, meer pixels en hdmi 2.1

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• HoppyF
l3art schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:08:
[...]

"LG kondigde op de CES ook een nieuwe B9 aan. Dit model werd niet op de stand getoond en komt voorlopig ook niet naar de Benelux. De C9 is bij ons dus het instapmodel oledtelevisie van LG. De nieuwe modellen, met uitzondering van de B9, hebben allemaal de tweede generatie van LG's α9-beeldverwerkingschip aan boord. Dat betekent onder andere dat hdmi 2.1 volledig wordt ondersteund."
reviews: De nieuwe oled-tv's van LG - Groter, meer pixels en hdmi 2.1
Dit is oude informatie uit januari.
De B9 staat bv al op de site van Platte TV.
Nog zonder prijs in pre-order.
Platte TV is een officiële LG dealer.
https://www.plattetv.nl/info/lg-oled55b9-22711.html

• Spam
HoppyF schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:06:
[...]

De B9 is net nieuw en veel later op de markt gekomen dan de C9/E9.
LG kiest ervoor om eerst met de mainstream modellen te komen en daarna pas met het instapmodel.
Heb je enig idee wanneer we die gaan zien dan? Is daar een vast tijdstip voor bij LG (bijvoorbeeld ook bij de B8?).

Deze TV namelijk wel de a9 gen 2 proc hebben en AirPlay 2 support. Zou voor mij een interessante keuze zijn..

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

l3art

Moderator Mobile
HoppyF schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:42:
[...]

Dit is oude informatie uit januari.
De B9 staat bv al op de site van Platte TV.
Nog zonder prijs in pre-order.
Platte TV is een officiële LG dealer.
https://www.plattetv.nl/info/lg-oled55b9-22711.html
Klopt maar het is wel de verklaring en daarmee een antwoord op de vraag.

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• Spam
l3art schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:47:
[...]

Klopt maar het is wel de verklaring en daarmee een antwoord op de vraag.
Dus die gaat er nooit komen? Reviews waren er al in januari: https://www.avforums.com/...55b9-4k-oled-review.15747

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Jawel dus, lijkt me duidelijk:

• HoppyF
Spam schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:46:
[...]

Heb je enig idee wanneer we die gaan zien dan? Is daar een vast tijdstip voor bij LG (bijvoorbeeld ook bij de B8?).

Deze TV namelijk wel de a9 gen 2 proc hebben en AirPlay 2 support. Zou voor mij een interessante keuze zijn..
De B9 heeft een a7 gen 2 en NIET de a9 gen 2!
Maar dan wel weer met HDMI 2.1.
LG heeft eerder zomer 2019 genoemd, dat is nu net voorbij tenzij LG september daar nog bij telt.

• Spam
HoppyF schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:53:
[...]

De B9 heeft een a7 gen 2 en NIET de a9 gen 2!
Maar dan wel weer met HDMI 2.1.
LG heeft eerder zomer 2019 genoemd, dat is nu net voorbij tenzij LG september daar nog bij telt.
Inderdaad, ik lees het in de review. Wel de High Frame Rates welke (meen ik) goed was voor gamen en next-gen consoles. Ook eARC wordt ondersteund al weet ik niet of ik daar gebruik van ga maken. Airplay 2 zal er ook iig inzitten dus blijft een interessant model. Ik heb platte TV eens gepingd om te kijken of zij meer weten...

Spam wijzigde deze reactie 03-09-2019 15:00 (8%)

• HoppyF
Spam schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:59:
[...]

Inderdaad, ik lees het in de review. Wel de High Frame Rates welke (meen ik) goed was voor gamen en next-gen consoles. Ook eARC wordt ondersteund al weet ik niet of ik daar gebruik van ga maken. Airplay 2 zal er ook iig inzitten dus blijft een interessant model. Ik heb platte TV eens gepingd om te kijken of zij meer weten...
Hangt er ook vanaf welke prijs men voor de B9 hier gaat vragen.
Het prijsverschil tussen de B8 en C8 is ongeveer 150-200 euro.
Trek je dit door naar de 9 dan zou een B9 niet meer dan 1150 mogen gaan kosten.

• Spam
HoppyF schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:13:
[...]

Hangt er ook vanaf welke prijs men voor de B9 hier gaat vragen.
Het prijsverschil tussen de B8 en C8 is ongeveer 150-200 euro.
Trek je dit door naar de 9 dan zou een B9 niet meer dan 1150 mogen gaan kosten.
Ik heb gecheckt bij PlatteTV en ik krijg een vaag antwoord:
Op dit moment kunnen wij u geen interessant aanbod doen voor dit model van LG, dit omdat deze ontzettend scherp geprijsd staat en vervangen wordt door de LG 55C9.

Dit nieuwe model is zoals vanzelfsprekend nog veel beter als zijn voorganger en voorzien van de nieuwste technieken.

Verbeterpunten ten opzichte van het oudere model zijn onder andere:

Opgebouwd uit de nieuwste beeldtechnieken voor een hogere beeldkwaliteit in kleurweergave en contrasten met nieuwste Software!

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:30
In de UK was de prijs bij release van de 55B9 iets van 1500 pond. Duurder dus dan de C9 via mooie acties recentelijk hier in NL en België. Dat is natuurlijk een onhoudbare verkoopprijs. Een B9 die duurder is dan de C9 bij gelijk formaat zal simpelweg niet verkopen.

• HoppyF
Spam schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:30:
[...]

Ik heb gecheckt bij PlatteTV en ik krijg een vaag antwoord:

[...]
Zeker vaag.
Bedoelen ze daarmee dat hun de B8 niet meer leveren en de B9 hiervoor in de plaats komt?
Ik vermoed van wel.
De prijs zal dus ook wel wat hoger liggen dan de B8 nu.
Maar net wat @Haay ook zegt, de C9 daalt ook snel in prijs.
Die twee liggen zo af en toe erg dicht bij elkaar afhankelijk van de acties.

Maar eerlijk is eerlijk, een B8 die nu nog maar €888 kost is niet te verslaan vwb de prijs!
Banaan86 in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"

HoppyF wijzigde deze reactie 03-09-2019 18:03 (16%)

• Spam
HoppyF schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:01:
[...]

Zeker vaag.
Bedoelen ze daarmee dat hun de B8 niet meer leveren en de B9 hiervoor in de plaats komt?
Ik vermoed van wel.
De prijs zal dus ook wel wat hoger liggen dan de B8 nu.
Maar net wat @Haay ook zegt, de C9 daalt ook snel in prijs.
Die twee liggen zo af en toe erg dicht bij elkaar afhankelijk van de acties.

Maar eerlijk is eerlijk, een B8 die nu nog maar €888 kost is niet te verslaan vwb de prijs!
Banaan86 in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"
Yup, het verschil met de C9 zal vast kleiner worden maar ik betwijfel of ik het verschil echt ga zien. Ik kom nu van een 10 jaar oude TL LCD TV van Sony (KDL-46W5500), welke het nog steeds ijzersterk goed doet. De stap naar 4K/HDR/OLED voor die prijs is voor mij al een koopje. Destijds 1300 euro betaald voor dat ding trouwens..

• HoppyF
Spam schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:38:
[...]

Yup, het verschil met de C9 zal vast kleiner worden maar ik betwijfel of ik het verschil echt ga zien. Ik kom nu van een 10 jaar oude TL LCD TV van Sony (KDL-46W5500), welke het nog steeds ijzersterk goed doet. De stap naar 4K/HDR/OLED voor die prijs is voor mij al een koopje. Destijds 1300 euro betaald voor dat ding trouwens..
Voor de actieprijs van de B8 is dit zeker geen miskoop.
1300 euro toen voor een TV van 10 jaar oud is vrij normaal.
Je gaat er nu flink op vooruit, formaat is groter en de beeldkwaliteit veel beter.

• keijzerr
pwh53 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:52:
[...]

misschien handiger dat je er bij zet om welke het gaat (merk/provider). ;)
Het is een tv tuner van het merk VU+. Je kunt ‘m wel selecteren in de lijst van fabrikanten.

• pwh53
keijzerr schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:54:
[...]

Het is een tv tuner van het merk VU+. Je kunt ‘m wel selecteren in de lijst van fabrikanten.
sorry ken ik niet,er is vast wel iemand die deze ook heeft.

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:17

Mfpower

In dubio

mhulsie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:36:
[...]

Ik heb afgelopen week ook nog lopen spelen met de lage IRE waarden, en ik ervoer inderdaad ook de posterization bij een aantal video's, met name in de donkere gebieden. Ik ben uiteindelijk afgestapt van de IRE aanpassingen, omdat het zonder meten toch een beetje gissen blijft. Aangezien de overige testpatterns in orde lijken heb ik de SDR performance laten rusten, daarnaast stoort dit aanzienlijk minder dan de DV crush. Wat @Mfpower voorstelde is nog wel een idee, om de IRE 5 aan te passen bij de DV mode. Wellicht dat ik daar nog even aan sleutel, tot LG hopelijk een fix uitbrengt.
Ook als reactie op @Cap
Ik heb in DV mode met de IREs lopen spelen.. het valt me op dat ze anders reageren dan in SDR (tenminste zo lijkt het). Door IRE 5 te verhogen kun je wel wat black crush kwijtraken maar het beeld wordt echt al heel snel "washed out". Ik krijg het niet mooi, wat ik ook probeer. Ik heb er ook te weinig verstand van dus dan doe ik maar wat.

Totdat ik switchte van Cinema naar Cinema Home.

Ik gebruikte cinema home nooit omdat die kleuren minder mooi zijn (vind ik nog steeds) maar het black crush effect is daar "default" weg, of in elk geval veel minder zonder dat het beeld "washed out" is. Wel iets minder realistische kleuren maar het kijkt een stuk beter. Zou het kunnen dat die ene mode niet gefixt is door LG en de andere wel?

Een scene waar de black crush heel erg is, is jessica jones s3e10 op netflix, vanaf ongeveer 38 minuten. De jassen van beide dames zijn op mijn tv op Cinema behoorlijk gecrushed, met Cinema Home een stuk minder.
Ander voorbeeldje: Lost in Space op Netflix. S01E01, 07:40. De tv in beeld staat boven een GROENE kerstversiering met kerstballen. In Cinema valt het bijna niet op dat het groen is.

Mfpower wijzigde deze reactie 03-09-2019 20:42 (5%)

• Cap
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:01:
[...]

Zeker vaag.
Ik vermoed van wel.
Ik neem op basis van de context aan dat hij naar de B9 gevraagd heeft, dus dan zit er gewoon een klantenservicemedewerker die (al dan niet moedwillig, of wegens gebrek aan kennis) onzin praat.

B9 hebben we niet... hee de C9 wel. Ah! B9... C9... dat zal wel het nieuwe model zijn, smeer ik hem die aan. Noem ik hem meteen 'veel beter' dan hapt ie wel.

:X :X :X :X 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( |:( ;w ;w ;w
Mfpower schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:38:
[...]

Ook als reactie op @Cap
Ik heb in DV mode met de IREs lopen spelen.. het valt me op dat ze anders reageren dan in SDR (tenminste zo lijkt het). Door IRE 5 te verhogen kun je wel wat black crush kwijtraken maar het beeld wordt echt al heel snel "washed out". Ik krijg het niet mooi, wat ik ook probeer. Ik heb er ook te weinig verstand van dus dan doe ik maar wat.
Je doet niet maar wat hoor. :) Je probeert met de IRE5 aanpassing juist heel gericht black crush eruit te halen door alleen de allerdonkerste delen wat op te krikken, en dat lukt maar matig, wat in overeenstemming is met mijn ervaring (en ik heb zelf apparatuur en kalibreer). Als je IRE5 een beetje aanpast (een paar stapjes) krijg je geen banding. Als je hem meer aanpast zul je ook IRE10 een beetje moeten aanpassen om banding te voorkomen. Pas je hem nog meer aan, dan moet je IRE10 ook iets meer aanpassen en daarnaast IRE15 een beetje aanpassen, etc. Het verloop moet namelijk vloeiend zijn om banding te verkomen.
[...]

Ik gebruikte cinema home nooit omdat die kleuren minder mooi zijn (vind ik nog steeds) maar het black crush effect is daar "default" weg, of in elk geval veel minder zonder dat het beeld "washed out" is. Wel iets minder realistische kleuren maar het kijkt een stuk beter. Zou het kunnen dat die ene mode niet gefixt is door LG en de andere wel?
Op zich is dat niet vreemd: Cinema Home is een stand waarbij t.o.v. Cinema gecorrigeerd is voor de thuissituatie waar -itt in een echte bioscoop- ramen en dus daglicht normaliter een rol spelen. Ze hebben de gammacurve dus aangepast. Je kijkt dus eerder naar een veel helderdere gamma 1.9 dan de Cinema standaard van 2.3 a 2.4. Ja, dus ook meer zichtbaar in de donkerste schaduwen. :) Gevolg is wel dat er punch mist, doe boel oogt sneller "washed out", de schaduwen en kleuren geven minder "pop" het beeld komt minder contrastrijk over. In lichte omgeving wegen deze voordelen op tegen de nadelen, in donkere omgeving echter niet. ;) Hoe je het wendt of keert, kijk je in een lichte omgeving dan verlies je *altijd* punch, donkere details en contrast door het beperkte dynamisch bereik van de tv én je ogen. Dat is een niet te voorkomen wetmatigheid (met welke tv ook). De beste kijkervaring heb je in een omgeving met weinig licht.

Cap wijzigde deze reactie 03-09-2019 21:02 (66%)

• Banaan86
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-09 21:26
Ik verwacht deze week mijn LG B8 binnen te krijgen. Volgens de specs heeft deze een VESA maat van 300x200.
Ik ben er achter dat mijn huidige muurbeugel een Titan MF6550 is. Volgens de specs heeft deze een variable VESA van 200 - 600.
Volgens mij zou deze dus gewoon moeten passen. Iemand die dit kan bevestigen? Anders moet ik nog even een nieuwe beugel scoren voordat de tv binnen komt.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Cap schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:44:

[...]

Je doet niet maar wat hoor. :) Je probeert met de IRE5 aanpassing juist heel gericht black crush eruit te halen door alleen de allerdonkerste delen wat op te krikken, en dat lukt maar matig, wat in overeenstemming is met mijn ervaring (en ik heb zelf apparatuur en kalibreer). Als je IRE5 een beetje aanpast (een paar stapjes) krijg je geen banding. Als je hem meer aanpast zul je ook IRE10 een beetje moeten aanpassen om banding te voorkomen. Pas je hem nog meer aan, dan moet je IRE10 ook iets meer aanpassen en daarnaast IRE15 een beetje aanpassen, etc. Het verloop moet namelijk vloeiend zijn om banding te verkomen.

[...]

Op zich is dat niet vreemd: Cinema Home is een stand waarbij t.o.v. Cinema gecorrigeerd is voor de thuissituatie waar -itt in een echte bioscoop- ramen en dus daglicht normaliter een rol spelen. Ze hebben de gammacurve dus aangepast. Je kijkt dus eerder naar een veel helderdere gamma 1.9 dan de Cinema standaard van 2.3 a 2.4. Ja, dus ook meer zichtbaar in de donkerste schaduwen. :) Gevolg is wel dat er punch mist, doe boel oogt sneller "washed out", de schaduwen en kleuren geven minder "pop" het beeld komt minder contrastrijk over. In lichte omgeving wegen deze voordelen op tegen de nadelen, in donkere omgeving echter niet. ;) Hoe je het wendt of keert, kijk je in een lichte omgeving dan verlies je *altijd* punch, donkere details en contrast door het beperkte dynamisch bereik van de tv én je ogen. Dat is een niet te voorkomen wetmatigheid (met welke tv ook). De beste kijkervaring heb je in een omgeving met weinig licht.
Dank je voor je aanvulling, helemaal duidelijk! Zonder die apparatuur is het ook moeilijk goed te krijgen. Maar ik blijf erbij: die crush was er in 4.10.15 echt niet. Ook was het verschil tussen die cinema/cinema home qua crush ook niet zo groot. Qua beleving/kleuren wel - ik heb er flink mee lopen te spelen toen ik de tv net had. Ik vond precies om die reden die jij noemt Cinema mooier. Meestal kijk ik dan ook in een niet heel erg verlichte omgeving.

• Cap
  • Niet online
Zou best kunnen dat de curve van 4.10.15 toch een beetje anders was hoor, dat betwist ik ook niet. Voor het oplossen van het probleem van flashing macroblocking zal er toch ergens in het near black een beetje gerommeld moeten zijn aan de gammacurve. :)

Cap wijzigde deze reactie 03-09-2019 21:23 (3%)

• TranceDJ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:08
Voor de prijzen van de W-series verwacht je een complete bioscoop ervaring. Je krijgt echter absoluut geen bioscoop ervaring qua geluid. Lijkt me niet dat er verschil is in geluid tussen W7/8/9. Zelf heb ik een W8. Ik had daar meer van verwacht gezien het formaat van de soundbar en prijs van de set. Met name lage tonen ontbreken vanwege het gemis van een subwoofer oid. Overigens is het geluid mijn inziens wat beter op de bioscoop-geluidsmodus met Dolby Atmos UIT (via instellingen).

• Cap
  • Niet online
Je krijgt gewoon geen bioscoopervaring van een platte tv met soundbar, wat de prijs ook is. Voor een bioscoopervaring heb je op zijn minst een speakersysteem nodig wat ten eerste veel lucht kan verplaatsen (flink grote conussen dus in een nog veel grotere behuizing, past nooit in een soundbar / tv), ten tweede voldoende (minimaal 5.1, liever meer) gescheiden kanalen heeft en ten derde een goede positionering van de geluidskanalen heeft (kan idem niet in tv/soundbar).

You simply can't deny physics. ;)

Cap wijzigde deze reactie 03-09-2019 21:42 (4%)

• pwh53
[...]

https://www.world-of-sate...2-LG-Magic-Remote-Control

https://www.vuplus-suppor...natv-und-lg-magic-remote/

Hallo,

habe das gleiche Problem.
Ich habe eine VU+ Solo 4k und einen LG OLED C8.
Mit der Fernbedienung der VU+ Solo 4k kann ich über den Code1628 den TV nicht bedienen.
Selbiges ist auf der anderen Seite. Wenn ich mit der Magic Remote versuche die VU+ zu bedienen. Wobei beim TV alles richtig eingestellt ist, d.h. beim TV der VU+ Receiver.

Aber eine Lösung hab ich:
Stelle bei dem VU+ Receiver den Systemcode der Fernbedienung auf 0001.
(Im menu des Receivers unter Erweiterungen -> Code der Fernbedienung - Systemcode der Fernbedienung einstellen)
Dann die Fernbedienung des VU Receiverse auch auf 0001. Dies wird auf dem TV angezeigt wie es geht. Zur Sicherheit hier nochmals:
Taste 2+7 ca. 3 Sec. gemeinsam Drücken, bis die LED leuchtet. Dann die HELP Taste drücken, dann den Code 0001 eingeben.
Jetzt sollte der Systemcode des Receivers umgestellt sein und mit der Magic Remote sollte der Receiver, zumindest in den Grundfunktionen bedienbar sein.

Ich hätte aber gerne noch eine Lösung für die Fernbedienung des VU Receivers. Damit ich mit dieser Fernbedienung auch den TV bedienen kann.

Gruß

• ThoThoHeiJan
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
[...]

Heb hier een VU+ 4k die ik gebruik als STB. Wat is het nu wat je precies wilt. Misschien kan ik even meekijken.
Als AB die ik eigenlijk mijn Logitech Hub gebruiken om met 1 AB te werken

• Suomi76
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 10:17
TranceDJ schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:28:
[...]

Voor de prijzen van de W-series verwacht je een complete bioscoop ervaring. Je krijgt echter absoluut geen bioscoop ervaring qua geluid. Lijkt me niet dat er verschil is in geluid tussen W7/8/9. Zelf heb ik een W8. Ik had daar meer van verwacht gezien het formaat van de soundbar en prijs van de set. Met name lage tonen ontbreken vanwege het gemis van een subwoofer oid. Overigens is het geluid mijn inziens wat beter op de bioscoop-geluidsmodus met Dolby Atmos UIT (via instellingen).
Eerlijk gezegd verwacht ik voor de prijzen van de W een TV die als TV goed en plat tegen een muur, bijna als een scherm, te plaatsen is.

Ik zal nooit bioscoop ervaring qua geluid verwachten van iets in die richting. Het is een TV - geen AV amp met bijbehorende speakers.

• bernhardn
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19-09 14:36
Wie heeft de tv aan de muur hangen?
Zou graag wat foto's willen zien hiervan en het liefst de W serie!
Ik zoek namelijk een oplossing om de tv zo dicht mogelijk op de muur te krijgen alleen hebben vele zo'n dikke toeter achterop, met name de Sony lijkt met lastig.

• Zilvermeeuw
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:12
Ik ga hem met een staalkabel aan de muur hangen, net als een schilderij.
Samen met vier viltjes om de muur/tv niet te beschadigen.
bernhardn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:46:
Ik zoek namelijk een oplossing om de tv zo dicht mogelijk op de muur te krijgen alleen hebben vele zo'n dikke toeter achterop, met name de Sony lijkt met lastig.

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
bernhardn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:46:
De W serie heeft de electronica juist in de soundbar zitten zodat het heel plat tegen de muur bevestigd kan worden. Veel platter gaat het niet worden.

• keijzerr
ThoThoHeiJan schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:48:
[...]

Heb hier een VU+ 4k die ik gebruik als STB. Wat is het nu wat je precies wilt. Misschien kan ik even meekijken.
Als AB die ik eigenlijk mijn Logitech Hub gebruiken om met 1 AB te werken
Ik zou de VU+ graag willen bedienen met de Magic remote.

• keijzerr
pwh53 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:17:
[...]

https://www.world-of-sate...2-LG-Magic-Remote-Control

https://www.vuplus-suppor...natv-und-lg-magic-remote/

Hallo,

habe das gleiche Problem.
Ich habe eine VU+ Solo 4k und einen LG OLED C8.
Mit der Fernbedienung der VU+ Solo 4k kann ich über den Code1628 den TV nicht bedienen.
Selbiges ist auf der anderen Seite. Wenn ich mit der Magic Remote versuche die VU+ zu bedienen. Wobei beim TV alles richtig eingestellt ist, d.h. beim TV der VU+ Receiver.

Aber eine Lösung hab ich:
Stelle bei dem VU+ Receiver den Systemcode der Fernbedienung auf 0001.
(Im menu des Receivers unter Erweiterungen -> Code der Fernbedienung - Systemcode der Fernbedienung einstellen)
Dann die Fernbedienung des VU Receiverse auch auf 0001. Dies wird auf dem TV angezeigt wie es geht. Zur Sicherheit hier nochmals:
Taste 2+7 ca. 3 Sec. gemeinsam Drücken, bis die LED leuchtet. Dann die HELP Taste drücken, dann den Code 0001 eingeben.
Jetzt sollte der Systemcode des Receivers umgestellt sein und mit der Magic Remote sollte der Receiver, zumindest in den Grundfunktionen bedienbar sein.

Ich hätte aber gerne noch eine Lösung für die Fernbedienung des VU Receivers. Damit ich mit dieser Fernbedienung auch den TV bedienen kann.

Gruß
Bedankt!
Ik ga er even voor zitten 🇩🇪

• bernhardn
Wren schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:21:
[...]

De W serie heeft de electronica juist in de soundbar zitten zodat het heel plat tegen de muur bevestigd kan worden. Veel platter gaat het niet worden.
Maar hij is zo duur!
zou er veel verschil zitten in de W7 tov de W8, op de jijbuis zag ik dat de nieuwere minder last heeft van ruis in grijsvlakken maar of dit in de praktijk opvalt is nog maar de vraag.

• Wren
  • Nu online
bernhardn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:36:
[...]

Maar hij is zo duur!
zou er veel verschil zitten in de W7 tov de W8, op de jijbuis zag ik dat de nieuwere minder last heeft van ruis in grijsvlakken maar of dit in de praktijk opvalt is nog maar de vraag.
Je wilde toch weten hoe plat ie kon?

• Tits
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 13:34
Ik twijfel om een C9 te kopen, voornamelijk voor mijn Xbox One X.
Met oa HDMI 2.1 lijkt mij deze ook al "klaar" voor de volgende generatie consoles?
maw dat ik dan nog wel even verder kan tot 8K "echt" commercieel is?

• bernhardn
Wren schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:59:
[...]

Je wilde toch weten hoe plat ie kon?
Ook! dat de W het uiterste in "plat" is was me wel bekend maar ben ook benieuwd wat de andere modellen doen tegen de muur.

• Wren
  • Nu online
bernhardn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:09:
[...]

Ook! dat de W het uiterste in "plat" is was me wel bekend maar ben ook benieuwd wat de andere modellen doen tegen de muur.
Valt reuze mee! Maar het is maar net wat jij acceptabel vindt qua plat. Wil je het echt het beste van het beste qua plat tegen de muur dan is het dus de W. Ik gok dat de diepte van een C of B ong een cm of 7 is ( ex beugel)

• TranceDJ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:08
Suomi76 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:54:
[...]

Eerlijk gezegd verwacht ik voor de prijzen van de W een TV die als TV goed en plat tegen een muur, bijna als een scherm, te plaatsen is.

Ik zal nooit bioscoop ervaring qua geluid verwachten van iets in die richting. Het is een TV - geen AV amp met bijbehorende speakers.
Waarom zou een 'gewone' consument geen bioscoop-ervaring verwachten? De prijs is ernaar. Men adverteert op de website van LG met leuzen als "Beleef een geweldige bioscoopervaring met uitstekende beeld- en geluidskwaliteit" en "Dolby Atmos®: het ultieme thuisbioscoopgeluid". Het formaat van de soundbar bij de 77" is maar liefst 146 x 8.4 x 20.8 cm; de 65" variant is 20 cm korter. Daar zitten dan natuurlijk wel alle aansluitingen en elektronica ingepropt. Bioscoop-ervaring of niet, ik had in ieder geval een beter geluid verwacht gezien deze aspecten.

• Hamazaki
  • Niet online
TranceDJ schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:13:

Waarom zou een 'gewone' consument geen bioscoop-ervaring verwachten? De prijs is ernaar. Men adverteert op de website van LG met leuzen als "Beleef een geweldige bioscoopervaring met uitstekende beeld- en geluidskwaliteit"
men adverteert ook wel eens met de term 'levensecht' :+

beweer jij dat ze dit ook echt moeten waarmaken? we hoeven niet alles letterlijk te nemen he..

Hamazaki wijzigde deze reactie 04-09-2019 14:23 (22%)

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:35
Tits schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:01:
Ik twijfel om een C9 te kopen, voornamelijk voor mijn Xbox One X.
Met oa HDMI 2.1 lijkt mij deze ook al "klaar" voor de volgende generatie consoles?
maw dat ik dan nog wel even verder kan tot 8K "echt" commercieel is?
Ik twijfel ook hierom, maar dan om de C8.
Het is afwachten wat 2.1 gaat doen met de nieuwe consoles, de C8 ondersteund het niet.
8K is echt nog niet aan de orde de komende jaren. Console gamen op 'echt' 4K moet nog mogelijk worden, en ook digitale TV is nog niet zo ver.
De C9 is dus sowieso wel 'futureproof'.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• mhulsie
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12:25
[...]

Ook als reactie op @Cap

Een scene waar de black crush heel erg is, is jessica jones s3e10 op netflix, vanaf ongeveer 38 minuten. De jassen van beide dames zijn op mijn tv op Cinema behoorlijk gecrushed, met Cinema Home een stuk minder.
Ander voorbeeldje: Lost in Space op Netflix. S01E01, 07:40. De tv in beeld staat boven een GROENE kerstversiering met kerstballen. In Cinema valt het bijna niet op dat het groen is.
Ik gebruik eigenlijk altijd al Cinema Home, omdat ik Cinema te donker vond, en op aanraden van meerdere review websites. Wellicht dat dat "te donker vinden" door de black crush komt. Echter, ik vraag mij nu wel af of ik black crush ervaar in Cinema Home, of dat sommige scenes in films/series gewoon black crush hebben in source. @Mfpower voor de duidelijkheid, heb je in Cinema Home de IRE5 ook aangepast voor het resultaat wat je uiteindelijk hebt? (minder / geen black crush)

• Basjuuh
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 16:54
Vandaag een nieuwe 65inch LG B8 binnengekregen, na WiFi en Ethernetproblemen kreeg ik een gloednieuwe. Hele nette service van KE. Ze hadden ook onderdelen kunnen vervangen...

Nu ben ik eens benieuwd naar de oplossingen die jullie hebben voor de welbekende internet problemen. De snelheid is gewoon dramatisch en ik lees her en der dat er alternatieven zijn om de 100mbps om te zetten naar Gigabit. Waar doen jullie dat nou mee en waarom?

We hebben het hier dus over bekabelde verbinding.

Tevens wel nieuwschierig naar WiFi aanpassingen die jullie gedaan hebben. De meest recente wijzigingen die ik zelf toegepast heb (kanaal wijzigen evenals 2.4 en 5 ghz wisseling) werken niet

• Tits
dutchgio schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:18:
[...]

Ik twijfel ook hierom, maar dan om de C8.
Het is afwachten wat 2.1 gaat doen met de nieuwe consoles, de C8 ondersteund het niet.
8K is echt nog niet aan de orde de komende jaren. Console gamen op 'echt' 4K moet nog mogelijk worden, en ook digitale TV is nog niet zo ver.
De C9 is dus sowieso wel 'futureproof'.
Ik denk hetzelfde inderdaad over 8K. Met de C9 heb ik wel een beter gevoel door die HDMI 2.1. Aangezien dit nu nog niet ondersteund wordt, maar de voordelen er wel van bekend zijn, lijkt me het wel belangrijk naar de toekomst toe.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

mhulsie schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:19:
[...]

Ik gebruik eigenlijk altijd al Cinema Home, omdat ik Cinema te donker vond, en op aanraden van meerdere review websites. Wellicht dat dat "te donker vinden" door de black crush komt. Echter, ik vraag mij nu wel af of ik black crush ervaar in Cinema Home, of dat sommige scenes in films/series gewoon black crush hebben in source. @Mfpower voor de duidelijkheid, heb je in Cinema Home de IRE5 ook aangepast voor het resultaat wat je uiteindelijk hebt? (minder / geen black crush)
Nee niet aangepast, als je die referentie scenes bekijkt die ik noem viel bij mij wel op dat ze donker zijn maar niet enorm gecrusht, en dan irriteer ik me er minder aan. Ik blijf er bij dat het in de oude firmware minder donker was (4.10.20 en eerder). Maar aanpassen van IRE in DV leidt zoals Cap al zei (bij mij) tot andere issues.

• mhulsie
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12:25
Mfpower schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:52:
[...]

Nee niet aangepast, als je die referentie scenes bekijkt die ik noem viel bij mij wel op dat ze donker zijn maar niet enorm gecrusht, en dan irriteer ik me er minder aan. Ik blijf er bij dat het in de oude firmware minder donker was (4.10.20 en eerder). Maar aanpassen van IRE in DV leidt zoals Cap al zei (bij mij) tot andere issues.
Helder, dank! Ook @Cap voor de verduidelijkingen. Ik zal gauw weer een hele film in Dolby Vision kijken. De laatste tijd vergeleek ik veelal scenes in HDR10 en Dolby Vision. Daarbij viel in ieder geval bij mijn tv op dat de scenes in HDR10 eigenlijk altijd minder donker waren, en daardoor de schaduwen beter zichtbaar. Alhoewel donkerder niet per se slechter is uiteraard. Het algehele beeld lijkt in Dolby Vision beter.

Edit:
Daarentegen, een paar dagen geleden heb ik een paar scenes vergeleken van de 4k bluray van Aquaman in Dolby Vision en HDR10. In een eerste scene is een persoon met een zwarte leren jas zichtbaar in een weinig verlichte kamer. In HDR10 zijn er plooien zichtbaar in de jas (wat je op basis van de verlichting zou verwachten), in Dolby Vision (Cinema Home) is de jas nagenoeg helemaal zwart. Dat kan mij dan wel tamelijk storen.

mhulsie wijzigde deze reactie 04-09-2019 15:19 (19%)

• pwh53
Basjuuh schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:29:
Vandaag een nieuwe 65inch LG B8 binnengekregen, na WiFi en Ethernetproblemen kreeg ik een gloednieuwe. Hele nette service van KE. Ze hadden ook onderdelen kunnen vervangen...

Nu ben ik eens benieuwd naar de oplossingen die jullie hebben voor de welbekende internet problemen. De snelheid is gewoon dramatisch en ik lees her en der dat er alternatieven zijn om de 100mbps om te zetten naar Gigabit. Waar doen jullie dat nou mee en waarom?

We hebben het hier dus over bekabelde verbinding.

Tevens wel nieuwschierig naar WiFi aanpassingen die jullie gedaan hebben. De meest recente wijzigingen die ik zelf toegepast heb (kanaal wijzigen evenals 2.4 en 5 ghz wisseling) werken niet
heb je quickstart wel uit staan,dat is meestal het probleem

• Cap
  • Niet online
Zilvermeeuw schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:03:
Ik ga hem met een staalkabel aan de muur hangen, net als een schilderij.
Samen met vier viltjes om de muur/tv niet te beschadigen.

[...]
Kan prima, zo staat het volgens ook in de handleiding. (y) Verbaast me hoe weinig mensen daarvoor kiezen ipv een vaak te dure muurbeugel.

• Cap
  • Niet online
mhulsie schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:19:
[...]

Los van of dit
Echter, ik vraag mij nu wel af of ik black crush ervaar in Cinema Home
nu wel of niet het geval is bij het weergeven van referentiemateriaal (dwz testschermen, en dan lichtoutput meten) is
of dat sommige scenes in films/series gewoon black crush hebben in source
zonder enige twijfel ook regelmatig het geval. ;)

• HoppyF

• Hamazaki
  • Niet online
De discussie hdr10 vs dolby vision vind ik wel interessant eigenlijk, heb ook niet altijd het gevoel dat dolby vision per definitie beter is dan hdr10.

• Banaan86
Ik ben tot nu toe niet erg onder de indruk van de service van Kamera Express. Ik heb gister mijn TV besteld en betaald en zou gebeld worden voor een bezorg afspraak.

Hele dag niks gehoord en ook geen factuur gehad. Bellen met de klantenservice. Sorry meneer, we hadden een storing en daarom heeft alles vertraging opgelopen. Ok, kan gebeuren. Kan ik dan de TV gewoon ophalen vandaag ipv bezorging via koerier?

Ja hoor, geen probleem.

Ik op weg naar Rotterdam en mail ondertussen even dat ik eraan kom.

Krijg ik mail terug.
Ja meneer, de TV is nu al in levering en kan daarom niet afgehaald worden. U wordt vanavond gebeld voor een afpraak. Ok, dan ga ik gewoon naar huis.

Inmiddels is het bijna 2100 uur en ben ik nog niet gebeld....

Edit: net weer contact gehad met de klantenservice. Ja sorry meneer, er is weer iets mis gegaan. De TV moet uit Almelo komen maar dat gaat wel 3 tot 4 werkdagen duren dus ik denk niet dat u hem voor het weekend hebt. Wat is dit voor een gang van zaken?

Banaan86 wijzigde deze reactie 04-09-2019 20:59 (13%)

• HoppyF
Banaan86 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:49:
Ik ben tot nu toe niet erg onder de indruk van de service van Kamera Express. Ik heb gister mijn TV besteld en betaald en zou gebeld worden voor een bezorg afspraak.

Hele dag niks gehoord en ook geen factuur gehad. Bellen met de klantenservice. Sorry meneer, we hadden een storing en daarom heeft alles vertraging opgelopen. Ok, kan gebeuren. Kan ik dan de TV gewoon ophalen vandaag ipv bezorging via koerier?

Ja hoor, geen probleem.

Ik op weg naar Rotterdam en mail ondertussen even dat ik eraan kom.

Krijg ik mail terug.
Ja meneer, de TV is nu al in levering en kan daarom niet afgehaald worden. U wordt vanavond gebeld voor een afpraak. Ok, dan ga ik gewoon naar huis.

Inmiddels is het bijna 2100 uur en ben ik nog niet gebeld....

Edit: net weer contact gehad met de klantenservice. Ja sorry meneer, er is weer iets mis gegaan. De TV moet uit Almelo komen maar dat gaat wel 3 tot 4 werkdagen duren dus ik denk niet dat u hem voor het weekend hebt. Wat is dit voor een gang van zaken?
Vreemd!
Lijkt mij wel een aaneenschakeling van missers...
Als ik zou was zou ik morgenochtend met ze bellen en vragen hoe het nu eigenlijk zit.
Levering kan in een dag geregeld zijn ongeacht of de TV nu uit Rotterdam of Almelo moet komen.

• DrNizeGuy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:58
DrNizeGuy schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:05:
Ik heb zojuist een nieuwe lg c8 geïnstalleerd. Is dit nou banding?

[Afbeelding]
Om even mijzelf te quoten, LG heeft vandaag het paneel omgewisseld voor een andere. Dat ziet er toch iets beter uit :)
https://tweakers.net/ext/f/Mlw7Jt28rAmyTnBoDJD8SXz0/thumb.jpg

Goede service!

• Bacspin
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:47
Zonet ook deze getekend https://www.change.org/p/...ultichannel-pcm-over-earc

Prima dat het gros van de gebruikers van deze premium tv tevreden is met matige mp3 kwaliteit naar hun soundbar of HD-audio naar de ingebouwde tv-speakers :|
Dus help de minderheid die wel de geadverteerde opties willen benutten ;)

• Suomi76
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 10:17
TranceDJ schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:13:
[...]

Waarom zou een 'gewone' consument geen bioscoop-ervaring verwachten? De prijs is ernaar. Men adverteert op de website van LG met leuzen als "Beleef een geweldige bioscoopervaring met uitstekende beeld- en geluidskwaliteit" en "Dolby Atmos®: het ultieme thuisbioscoopgeluid". Het formaat van de soundbar bij de 77" is maar liefst 146 x 8.4 x 20.8 cm; de 65" variant is 20 cm korter. Daar zitten dan natuurlijk wel alle aansluitingen en elektronica ingepropt. Bioscoop-ervaring of niet, ik had in ieder geval een beter geluid verwacht gezien deze aspecten.
Ben het helemaal met je eens over de 'gewone' consument.

Heb ook nergens beweerd dat dat niet zo is, maar gaf alleen mijn mening/ervaring. Sowieso is 'bioscoopervaring' een lastige, omdat dit vaak niet afhangt van puur beeld en geluid, maar dat voert te ver in een topic over OLED.

Blijf ik wel bij mijn persoonlijke ervaring dat je met een goed OLED scherm een zeer goede beeldervaring kan creëren (mits goed geplaatst).
En dat - naar mijn inzien en ervaring - het geluid dat een volledig ruimtelijke ervaring moet geven, beter, makkelijker en goedkoper is te behalen met een multi speaker setup. Niet via een systeem dat met heel veel truckjes en afhankelijkheid van de omgeving iets moet maken.

Als die multi speaker niet kan, ja dan ga je voor de best mogelijke oplossing in de beperkingen die je hebt (zoals ruimte, vrouw/partner) maar geld is het vaak niet.

• Spam
Nou ik ben dus die 55B8 gaan halen in Antwerpen en ik heb er geen spijt van...die TV is heerlijk! WebOS is echt de max en die remote werkt echt lekker. Verbazingwekkend gebruiksvriendelijk en fijner dan bijvoorbeeld de Apple remote

Waar ik 10 jaar lang de smart features (voor zover die er waren) heb vermeden ga ik nu all in; dus apps Netflix, YouTube, NLziet, Plex (voorheen Apple TV), alles aan/uit en control via HDMI CEC (gebruikte voorheen harmony remote) en ARC koppeling richting versterker (voorheen HDMI passthrough).

Eens kijken hoe lang ik dit volhou. Ik had het plan om een Apple TV 4K aan te schaffen maar daar zie ik nog even geen noodzaak voor. Het is nu vooral kiezen tussen MrMC (Kodi fork) en Plex. Daarvoor moet ik eerst eens wat UHD materiaal gaan binnenhalen.

En dan het beeld...wow! De hele avond mij zitten vergapen aan HDR 4K OLED demo’s...dat is wel even wennen na 10 jaar TL LCD!

Het enige wat tegenviel was de PS4 pro - HDR/2K checkerboard. Red Dead Redemption 2 zag er...meh uit. Te ..flets of zo? Ook switchte hij steeds van gewoon naar HDR dus wellicht heb ik niet de juiste kabel?

Spam wijzigde deze reactie 05-09-2019 09:24 (8%)

• Hamazaki
  • Niet online
Spam schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:20:

En dan het beeld...wow! De hele avond mij zitten vergapen aan HDR 4K OLED demo’s...dat is wel even wennen na 10 jaar TL LCD!

Het enige wat tegenviel was de PS4 pro - HDR/2K checkerboard. Red Dead Redemption 2 zag er...meh uit. Te ..flets of zo? Ook switchte hij steeds van gewoon naar HDR dus wellicht heb ik niet de juiste kabel?
Red dead heeft echt een slechte HDR weergave, daarmee moet je niet meten. als je echte PS4 HDR materiaal wil moet je voor god of war/far cry 5/the witcher 3/horizon zero dawn gaan.

• Spam
Hamazaki schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:25:
[...]

Red dead heeft echt een slechte HDR weergave, daarmee moet je niet meten. als je echte PS4 HDR materiaal wil moet je voor god of war/far cry 5/the witcher 3/horizon zero dawn gaan.
En dat constante switchen? Ik heb gewoon een oude HDMI kabel gebruikt maar ik heb eigenlijk niet gecheckt of dit de juiste was? Moet minimaal 1.4 zijn? Hoe kan ik zoiets testen? Vooralsnog komt het wel door maar HDR lijkt niet te werken? Moet voor HDR het minimaal 2.0 zijn?

• Hamazaki
  • Niet online
Spam schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:27:
[...]

En dat constante switchen? Ik heb gewoon een oude HDMI kabel gebruikt maar ik heb eigenlijk niet gecheckt of dit de juiste was? Moet minimaal 1.4 zijn? Hoe kan ik zoiets testen? Vooralsnog komt het wel door maar HDR lijkt niet te werken? Moet voor HDR het minimaal 2.0 zijn?
Als je geen HDR logo krijgt linksboven in het scherm tijdens het opstarten van het spel, dan moet je een 'high-speed' hdmi kabel aanschaffen.

trouwens, heb je via de instelling van de tv je hdmi poort 'open' gezet voor volle 4K weergave? probeer dat eens.

Hamazaki wijzigde deze reactie 05-09-2019 09:30 (9%)

• Tits
Spam schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:20:
Nou ik ben dus die 55B8 gaan halen in Antwerpen en ik heb er geen spijt van...die TV is heerlijk! WebOS is echt de max en die remote werkt echt lekker. Verbazingwekkend gebruiksvriendelijk en fijner dan bijvoorbeeld de Apple remote

Waar ik 10 jaar lang de smart features (voor zover die er waren) heb vermeden ga ik nu all in; dus apps Netflix, YouTube, NLziet, Plex (voorheen Apple TV), alles aan/uit en control via HDMI CEC (gebruikte voorheen harmony remote) en ARC koppeling richting versterker (voorheen HDMI passthrough).

Eens kijken hoe lang ik dit volhou. Ik had het plan om een Apple TV 4K aan te schaffen maar daar zie ik nog even geen noodzaak voor. Het is nu vooral kiezen tussen MrMC (Kodi fork) en Plex. Daarvoor moet ik eerst eens wat UHD materiaal gaan binnenhalen.

55 inch voldoende groot? Heb net de plaats voor 65 inch, maar het zou niet mooi ogen. Ik kom nu van 49 inch, maar heb nooit het gevoel gehad dat die echt groot was.

Wat is het voordeel van Plex eigenlijk? Is dat niet voornamelijk voor illegale stuff?

• Spam
Hamazaki schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:28:
[...]

Als je geen HDR logo krijgt linksboven in het scherm tijdens het opstarten van het spel, dan moet je een 'high-speed' hdmi kabel aanschaffen.

trouwens, heb je via de instelling van de tv je hdmi poort 'open' gezet voor volle 4K weergave? probeer dat eens.
Ja die melding kreeg ik van de PS4, dus ergens in het menu iets aangezet (ben even vergeten hoe het heette)...dus ik zag m netjes naar HDR schakelen maar dan lijkt het nog steeds flets en schakelt ie soms terug. Iets niet helemaal goed

• Spam
Tits schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:37:
[...]

55 inch voldoende groot? Heb net de plaats voor 65 inch, maar het zou niet mooi ogen. Ik kom nu van 49 inch, maar heb nooit het gevoel gehad dat die echt groot was.

Wat is het voordeel van Plex eigenlijk? Is dat niet voornamelijk voor illegale stuff?
Ik kwam van 46 inch en vind het goed genoeg. Voor een 65 moest ik weer dieper in de buidel tasten en heb je zon joekel aan de muur. Vrouwlief ging dan nooit accepteren.

Plex is inderdaad voor filmpjes die op het internet te vinden zijn ;)

• Hamazaki
  • Niet online
Spam schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:48:
[...]

Ja die melding kreeg ik van de PS4, dus ergens in het menu iets aangezet (ben even vergeten hoe het heette)...dus ik zag m netjes naar HDR schakelen maar dan lijkt het nog steeds flets en schakelt ie soms terug. Iets niet helemaal goed
Red dead in hdr ziet er ook flets uit, heeft niets met je tv te maken. Red dead is echt de verkeerde game om je hdr tv uit te testen haha. heb je een andere game in hdr?

• Tits
Spam schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:49:
[...]

Ik kwam van 46 inch en vind het goed genoeg. Voor een 65 moest ik weer dieper in de buidel tasten en heb je zon joekel aan de muur. Vrouwlief ging dan nooit accepteren.

Plex is inderdaad voor filmpjes die op het internet te vinden zijn ;)
Mijn vrouwlief had ik bijna zo ver, maar ze vond het toch net wat te dicht bij de haard kopen;-).

Ochja, anders heb ik binnen 2 jaar niets om over te zagen.

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
Gisteren mijn 56C9 opgehangen met mijn oude beugel. Hij zit voor mijn gevoel te ver van de muur af. Dit valt nu erg op door het dunne OLED scherm. Met welke beugels hebben jullie je C9 opgehangen?

• HoppyF
Khayma schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:00:
Gisteren mijn 56C9 opgehangen met mijn oude beugel. Hij zit voor mijn gevoel te ver van de muur af. Dit valt nu erg op door het dunne OLED scherm. Met welke beugels hebben jullie je C9 opgehangen?
Is dit wat voor je?
https://www.vogels.com/nl...e-tv-beugels?product=4015

Goedkopere oplossingen zijn er ook.

• Bacspin
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:47
Of zoiets: https://www.muurbeugelsdi...-beugel-hl-31-l-oled.html

Die zou ik waarschijnlijk erbij nemen.

• Tits
Leuk dat we het hier even over kunnen hebben. Ik heb een dag getwijfeld over welke muurbeugel te nemen. Natuurlijk wil ik hem ook zo strak mogelijk tegen de muur ophangen, maar op een paar mm steekt het nu ook weer niet.

KE raadde mij OLW480, dit is de officiële muurbeugel van LG. Ik twijfelde inderdaad ook over de Thin-reeks van Vogels. Zij zeiden dat met de Thin ik in de problemen zou kunnen komen met een aantal aansluiting van het toestel die recht naar achteren geplaatst zijn. Hierdoor zouden de kabels dus klem komen te zitten tegen de muur. Vandaar dat ze de beugels van LG eerder adviseren, omdat er dan meer ruimte voor uw aansluitingen overblijft. Ik kon echter nergens vinden hoe ver dit nu achter de televisie is met die OLW480, maar ik kan me niet voorstellen dat LG dit niet zo dun als mogelijk gemaakt gaat hebben, wetende dat één van de voordelen van hun OLED de dunne tv is.

Anyway, twijfel nog hoor, want mijn TV hangt op een gyproc-wand, ik kan gerust de kabels door de gyprocmuur steken.

Tits wijzigde deze reactie 05-09-2019 12:49 (3%)

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

[...]

Dan moet je de mode aanpassen van je remote. Heb nu geen tijd maar kom er nog op terug. Maar het zal niet vlekkeloos werken, bij mij werkt de channel up toets niet en dat is bij iedereen zo.

Ach joh, werken is ook niet alles

• HoppyF
Tits schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:48:
[...]

Leuk dat we het hier even over kunnen hebben. Ik heb een dag getwijfeld over welke muurbeugel te nemen. Natuurlijk wil ik hem ook zo strak mogelijk tegen de muur ophangen, maar op een paar mm steekt het nu ook weer niet.

KE raadde mij OLW480, dit is de officiële muurbeugel van LG. Ik twijfelde inderdaad ook over de Thin-reeks van Vogels. Zij zeiden dat met de Thin ik in de problemen zou kunnen komen met een aantal aansluiting van het toestel die recht naar achteren geplaatst zijn. Hierdoor zouden de kabels dus klem komen te zitten tegen de muur. Vandaar dat ze de beugels van LG eerder adviseren, omdat er dan meer ruimte voor uw aansluitingen overblijft. Ik kon echter nergens vinden hoe ver dit nu achter de televisie is met die OLW480, maar ik kan me niet voorstellen dat LG dit niet zo dun als mogelijk gemaakt gaat hebben, wetende dat één van de voordelen van hun OLED de dunne tv is.

Anyway, twijfel nog hoor, want mijn TV hangt op een gyproc-wand, ik kan gerust de kabels door de gyprocmuur steken.
Er zijn nog meer Vogels muurbeugels die geschikt kunnen zijn.
Hoe dichter naar de muur hoe minder ruimte inderdaad maar de TV komt dan wel mooi bijna tegen de muur.
Er bestaan haakje adapter of kabels met haakse connectoren.
In dit topic is hier al vaker over gesproken, gebruik de zoekfunctie maar.
Goedkopere muurbeugels zijn er ook die ook strak tegen de muur kunnen.
Ik dacht al vanaf 15 of 20 euro,

• Banaan86
Nu we het over beugels hebben. Iemand enig idee of mijn Titan MF 6550 muurbeugel gaat werken met een B8? Ik lees dat de VESA variabel is van 200 tot 600.

Heb trouwens de tv nog niet. Er is me nu verteld dat ik vanavond gebeld ga worden door een koerier en dat hij dan morgen geleverd wordt. Het zal mij benieuwen.

• TRD07
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-09 19:14
pwh53 schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:26:
[...]

de achter speakers scheelt veel voor een goed geluid,beetje een tekortkoming vd W-serie,zou mooi zijn als daar ook de spk-8 set bij kan,maar helaas.
TranceDJ schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:28:
[...]

Cap schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:41:
Je krijgt gewoon geen bioscoopervaring van een platte tv met soundbar, wat de prijs ook is. Voor een bioscoopervaring heb je op zijn minst een speakersysteem nodig wat ten eerste veel lucht kan verplaatsen (flink grote conussen dus in een nog veel grotere behuizing, past nooit in een soundbar / tv), ten tweede voldoende (minimaal 5.1, liever meer) gescheiden kanalen heeft en ten derde een goede positionering van de geluidskanalen heeft (kan idem niet in tv/soundbar).

You simply can't deny physics. ;)
Zelf ook in het bezit van de W8, maar kan nergens informatie vinden over het aansluiten van (draadloze) rear speakers om het geluid (nog iets) "beter/mooier" te maken. Iemand die dat al heeft gedaan of weet of dat mogelijk is (en hoe?)

• pwh53
TRD07 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:27:
[...]

[...]

[...]

Zelf ook in het bezit van de W8, maar kan nergens informatie vinden over het aansluiten van (draadloze) rear speakers om het geluid (nog iets) "beter/mooier" te maken. Iemand die dat al heeft gedaan of weet of dat mogelijk is (en hoe?)
spk-8 set werkt er niet op,misschien zoiets zender/ontvanger
https://www.teufelaudio.n...station-4-mk2-p13529.html

• d0nny41
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17-09 17:17
Maakt het veel uit als ik de buitenlandse versie koop van de b8 ? Scheelt namelijk wel wat geld

• Wren
  • Nu online
d0nny41 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 00:00:
Maakt het veel uit als ik de buitenlandse versie koop van de b8 ? Scheelt namelijk wel wat geld
Eerst even zoeken in dit topic of het antwoord op je vraag al bestaat...

• d0nny41
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17-09 17:17
Wren schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 03:02:
[...]

Eerst even zoeken in dit topic of het antwoord op je vraag al bestaat...
Woops sorry was al half aan het pitten en las heel wat anders ofzo. Wilde deze ochtend graag antwoord omdat ik hem z.s.m. wilde aanschaffen. Excuus

• Tits
Zit er al een HDMI 2.1-kabel bij de C9/E9 televisie? Of moeten we daar zelf voor zorgen? Werkt 2.1 ook bij 2.0 toestellen of geeft dit een foutmelding?
Pagina: 1 ... 216 ... 220 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True