• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Hamazaki schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:28:
[...]

Als je geen HDR logo krijgt linksboven in het scherm tijdens het opstarten van het spel, dan moet je een 'high-speed' hdmi kabel aanschaffen.

trouwens, heb je via de instelling van de tv je hdmi poort 'open' gezet voor volle 4K weergave? probeer dat eens.
Nou ik bleef dus dit probleem houden en dus schakelde de PS4 pro van 4K HDR terug naar 2K HDR. Ook met een high speed kabel. Toen las ik ergens op het internet dat de LENGTE van de kabel vooral van belang is. Ik kreeg dus gewoon artifacten bij het activeren van 4K HDR vanwege de HDMI kabels die al in de muur hingen. Die had ik destijds aangeschaft op 5 meter. Een kortere kabel gepakt en voila geen probleem meer.

Size does matter ;)

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 21:39
Spam schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:17:
[...]

Nou ik bleef dus dit probleem houden en dus schakelde de PS4 pro van 4K HDR terug naar 2K HDR. Ook met een high speed kabel. Toen las ik ergens op het internet dat de LENGTE van de kabel vooral van belang is. Ik kreeg dus gewoon artifacten bij het activeren van 4K HDR vanwege de HDMI kabels die al in de muur hingen. Die had ik destijds aangeschaft op 5 meter. Een kortere kabel gepakt en voila geen probleem meer.

Size does matter ;)
Het is lengte vs kwaliteit, heel veel kabels pretenderen high speed te zijn maar in de praktijk valt het vrijwel altijd tegen. Ik heb ook weken lopen stoeien met de HDMI kabels, uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een aantal premium merken wel de juiste kabels verkopen, de no name kabels werken over het algemeen niet op langere lengtes. Ik was er inmiddels wel klaar en uiteindelijk alle niet werkende kabels vervangen voor ruaudio kabels, wel duur, maar guaranteed op elke beschikbare lengte,

M3 '21

[...]

Size does matter ;)
Heeft meer te maken met de kwaliteit van lange kabels.
Bij een lengte van 1 of 2 meter is de kwaliteit niet zo belangrijk bij langere lengtes wel.
De kans op storingen neemt dan toe.
Betere kwaliteit betekent NIET meteen dat je ook een dure kabel moeten kopen.
Duur is niet gelijk aan kwaliteit meestal voldoen goedkope kabels ook.

• Spam
Arcenon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:29:
[...]

Het is lengte vs kwaliteit, heel veel kabels pretenderen high speed te zijn maar in de praktijk valt het vrijwel altijd tegen. Ik heb ook weken lopen stoeien met de HDMI kabels, uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een aantal premium merken wel de juiste kabels verkopen, de no name kabels werken over het algemeen niet op langere lengtes. Ik was er inmiddels wel klaar en uiteindelijk alle niet werkende kabels vervangen voor ruaudio kabels, wel duur, maar guaranteed op elke beschikbare lengte,
Dat bedoelde ik ook te zeggen. Bij langere afstanden wordt de kwaliteit belangrijker. Ik schat dat ik minimaal 3 meter moet overbruggen. Welke kabels raden jullie aan?

Deze bijvoorbeeld? https://www.allekabels.nl...9/1443547/hdmi-kabel.html
Of deze? https://www.kabelshop.nl/...SS5560-30-i4836-t652.html
Of deze? https://www.onlinekabelsh...4k-60hz-hdr-zwart-3-meter

[ Voor 16% gewijzigd door Spam op 06-09-2019 12:10 ]

• Arcenon
Spam schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:04:
[...]

Dat bedoelde ik ook te zeggen. Bij langere afstanden wordt de kwaliteit belangrijker. Ik schat dat ik minimaal 3 meter moet overbruggen. Welke kabels raden jullie aan?

Deze bijvoorbeeld? https://www.allekabels.nl...9/1443547/hdmi-kabel.html
Of deze? https://www.kabelshop.nl/...SS5560-30-i4836-t652.html
Of deze? https://www.onlinekabelsh...4k-60hz-hdr-zwart-3-meter
Dit zijn imo de no name kabels, daar heb ik er een tiental van liggen, en die werken wel maar situationeel. Het is super frustrerend om mooie apparatuur te hebben en dan last te hebben van flikkerend beeld / green screen / geen arc / geen hdr / geen 4k door een kabel, mijn advies kijk bij een gerenommeerde fabrikant:
-audioquest
-ruaudio
-soortgelijke bedrijven

Nee het verschil tussen een instapkabel van audioquest en een kabel met gouden randjes bij audioquest ga je niet horen of zien, ik ben geen kabel believer maar het wel of niet 100% werken op X lengte qua hdmi functionaliteit is iets waar ik 100% in geloof na mijn wekenlange troubleshooting.

M3 '21

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-11 00:51
[...]

Size does matter ;)
Ik heb een kabel van 5 meter en deze gaat perfect met men xbox one x en ps pro op men LG B8.
Gekocht voor 10 euro bij amazon, is wel premium gecertifierd.
Als de kabel het premium certificaat heeft, zit je normaal gezien goed.
https://www.hdmi.org/manufacturer/premiumcable/faq.aspx#156

• Spam
Arcenon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:15:
[...]

Dit zijn imo de no name kabels, daar heb ik er een tiental van liggen, en die werken wel maar situationeel. Het is super frustrerend om mooie apparatuur te hebben en dan last te hebben van flikkerend beeld / green screen / geen arc / geen hdr / geen 4k door een kabel, mijn advies kijk bij een gerenommeerde fabrikant:
-audioquest
-ruaudio
-soortgelijke bedrijven

Nee het verschil tussen een instapkabel van audioquest en een kabel met gouden randjes bij audioquest ga je niet horen of zien, ik ben geen kabel believer maar het wel of niet 100% werken op X lengte qua hdmi functionaliteit is iets waar ik 100% in geloof na mijn wekenlange troubleshooting.
Hmm...dat tikt wel aan zeg. Een 3 meter audioquest is 55 euro?

• Wetz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-07 11:41
Ter info voor wat betreft de C9; er loopt momenteel een petitie in verband met het ontbreken van Multichannel PCM over eARC: https://www.change.org/p/...n=psf_combo_share_initial

• Spam
Swiss Recon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:22:
[...]

Ik heb een kabel van 5 meter en deze gaat perfect met men xbox one x en ps pro op men LG B8.
Gekocht voor 10 euro bij amazon, is wel premium gecertifierd.
Als de kabel het premium certificaat heeft, zit je normaal gezien goed.
https://www.hdmi.org/manufacturer/premiumcable/faq.aspx#156
Deze lijkt dat wel te hebben? https://www.allekabels.nl...9/1443547/hdmi-kabel.html

• Arcenon
Pardon ik bedoel geen ruaudio maar ruconnected: https://www.ruconnected.nl/kabels/platte-4K-HDMI-kabel/

Nogmaals, ik heb alsnog her en der no name kabels in gebruik die het prima doen maar er is tussen de apparatuur, de kwaliteit en de lengte van kabels een mysterieuze verhouding, ik had geen zin om kabels te blijven te bestellen van 10-15 euro en hopen dat die het wel deed dus ik kocht toen voor de meeste belangrijke verbindingen (ps4 pro naar receiver, receiver tv) een kabel die het 100% zou gaan doen (en zo niet terug kon worden gestuurd). Tussen bijv de ziggo decoder en de tv heb ik alsnog een no name van 1,5m hangen die het perfect doet, hing ik die tussen mn ps4 en de receiver had ik wel weer issues. Met de kwaliteit kabels merk ik niks van ''being picky'' door de kabels oftewel die kan ik overal zonder issues tussen hangen.

M3 '21

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
Wetz schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:24:
Ter info voor wat betreft de C9; er loopt momenteel een petitie in verband met het ontbreken van Multichannel PCM over eARC: https://www.change.org/p/...n=psf_combo_share_initial
Heb ik het goed dat dit met name geldt voor externe apparatuur zoals een apple tv icm infuse of pc? Kan de interne mediaplayer wel hd audio doorgeven aan de earc versterker? (Dan zou mijn apple tv weg kunnen)

• Wetz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-07 11:41
Zelf (nog) geen ervaring hiermee; ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een C9 en liep tegen deze technische beperking aan. Er loopt een draadje (8 pagina's) op het LG platform, waar o.a. wordt verwezen naar spelcomputer en laptop, waarvan de Multichannel PCM niet wordt verwerkt:
https://lgcommunity.us.co...hdmi-earc-pass-through/p8

edit:
Bericht 24 mei 2019:
I just want to tell that I discovered that the C9 has a limitation regarding HDMI-eARC pass-through, it seems that LG did not enable the AudioEDID for LPCM 8 channels, just the standard LPCM 2 channels. The LPCM 8 channels are very important for multi-channel audio from game consoles and PCs because not all games/content are using compressed HD audio (TrueHD+Atmos - this works just fine via eARC). The limitation is not in the hardware, because if you modify the AudioEDID of the LG HDMI-eARC port with an HDFury adapter the TV accepts the LPCM 8 channel audio and is passing the audio to the AVR, unmolested (as RTINGS did discover in their C9 review). Maybe LG can enable this AudioEDID in future firmware, greatly expanding the usefulness of the eARC feature with a minor modification.

[ Voor 50% gewijzigd door Wetz op 06-09-2019 15:55 ]

Verwijderd

Spam schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:04:
[...]

https://www.amazon.de/gp/...itle_o05_s00?ie=UTF8&th=1

Ben je meteen klaar voor 8K

3 meter maar je kan ook je bron dichter bij de tv zetten. Scheelt een hoop geld

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2019 16:40 ]

• GroMat
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
Beste,

Sinds gisteren hier een trotste eigenaar van een 65c9. Thuis kijk ik telenet via de nieuwe telenet tv box.

Als ik de magic remote wou linken aan telenet, werkte dat niet. Echter via wat zoekwerk hier en online het wel klaargekregen door "UPS" als provider in te geven. Indien mogelijk hou ik graag alles op 1 bakje.

Echter 1 ding werkt nog niet fatsoenlijk. Hij vindt geen zenders als ik automatisch of manueel zenders zoeken toepas. De tv box is rechtstreeks aangesloten op de tv met hdmi. Verder nog 1 hdmi naar avr, waar dan ps4 etc aan hangen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Je kan wel via een omweg naar de telenet tv gids, info, menu, dan telenet menu tv gids etc selecteren, maar dit is wat omslachtig.

Ik begin eerlijk gezegd te denken dat deze optie eventueel enkel werkt bij een ci-module / tv kijken met een kaartje.

Mvg,
Mathias

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:14

CeesKees

I rest my Kees

GroMat schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:31:

Ik begin eerlijk gezegd te denken dat deze optie eventueel enkel werkt bij een ci-module / tv kijken met een kaartje.

Mvg,
Mathias
U heeft gelijk. Hoe moet de tv anders weten wat als zenders in te stellen?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
GroMat schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:31:
Beste,

Sinds gisteren hier een trotste eigenaar van een 65c9. Thuis kijk ik telenet via de nieuwe telenet tv box.

Als ik de magic remote wou linken aan telenet, werkte dat niet. Echter via wat zoekwerk hier en online het wel klaargekregen door "UPS" als provider in te geven. Indien mogelijk hou ik graag alles op 1 bakje.

Echter 1 ding werkt nog niet fatsoenlijk. Hij vindt geen zenders als ik automatisch of manueel zenders zoeken toepas. De tv box is rechtstreeks aangesloten op de tv met hdmi. Verder nog 1 hdmi naar avr, waar dan ps4 etc aan hangen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Je kan wel via een omweg naar de telenet tv gids, info, menu, dan telenet menu tv gids etc selecteren, maar dit is wat omslachtig.

Mvg,
Mathias
Als je je tv signaal via een decoder binnen krijgt heeft het geen zin de tv te laten zoeken.Het loopt immers via de decoder. De tv geeft dan slechts het signaal van de decoder weer en daar zoek je naar de zenders.hetzelfde geldt het gebruik van tv gids etc.

Wil je de tuner van de tv gebruiken dan heb je idd een ci module nodig.

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Gister mijn B8 binnen gekregen. Helaas paste de muurbeugel die ik had niet dus heb nu een Vogel's 3205 besteld.
Die komt vandaag binnen dus vanavond ophangen.

Moet zeggen dat het geluid van de tv me niet eens tegenvalt. Op zolder heb ik een home cinema kamer met 5.1.4 surround en daar kan het natuurlijk nooit aan tippen maar het verbaasde me wel voor zo'n plat apparaat.

Het beeld is ook super scherp, ik had alleen niet echt het wow gevoel wat ik wel verwacht had.
Desondanks zeer tevreden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34
@Banaan86 wat had je hiervoor en wat voor content bekijk je?

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
yordy1985 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:24:
Zoals eerder vermeld in het forum heb ik problemen met mijn C9 oled. Verschillende delen in het scherm flikkeren bij sommige kleuren. Alle beeldverbeteraars uitgezet maar het probleem blijft bestaan. Nu wil LG volgende week het paneel vervangen. Ik zelf denk niet dat dit het probleem is maar eerder het moederbord. Maar goed zij zullen uiteraard weten wat ze doen.
Ik heb de TV nog geen maand. Moet ik wel akkoord gaan met een reparatie of moet de TV gewoon door de Mediamarkt omgeruild worden?
Eerder is door CE repair het paneel vervangen, maar dat had het probleem niet opgelost. Gister is het moederbord en voeding vervangen en helaas nog steeds flikkering bij sommige kleuren en content.
Inmiddels ben ik er wel achter genomen dat bij de Xbox One X het probleem wordt veroorzaakt door de optie VRR. Zodra ik deze uitschakel, is er geen flikkering meer te zien.
Maar nog steeds wel bij tv uitzending (Ziggo Next box) en bijvoorbeeld ook Netflix via de TV zelf.

Ik betwijfel of het wel aan de TV ligt, gezien eigenlijk de gehele tv vervangen is.

Wellicht hebben jullie nog ideeen om te proberen? De TV is aangesloten middels een verlengsnoer die op een ander verlengsnoer is aangesloten. Wellicht dat dat effect kan hebben.
Ik heb ook alle beeldverbeteraars uitgezet.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Banaan86 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:28:
Gister mijn B8 binnen gekregen. Helaas paste de muurbeugel die ik had niet dus heb nu een Vogel's 3205 besteld.
Die komt vandaag binnen dus vanavond ophangen.

Moet zeggen dat het geluid van de tv me niet eens tegenvalt. Op zolder heb ik een home cinema kamer met 5.1.4 surround en daar kan het natuurlijk nooit aan tippen maar het verbaasde me wel voor zo'n plat apparaat.

Het beeld is ook super scherp, ik had alleen niet echt het wow gevoel wat ik wel verwacht had.
Desondanks zeer tevreden.
Als ik gewone tv kijk dan heb ik ook het wow gevoel niet, maar met een 4k blu-ray met hdr heb ik dat wel.
Probeer is de volgende titels in 4k hdr

Aquaman
Pacific Rim
The Revenant
Mad max Fury road
Justice League
Life of Pi
Passengers
Planet earth 2
Blue planet 2

Dan zie je wat je toestel kan.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11 18:52

Don Quijote

El Magnifico

Na de mooie aanbieding van afgelopen weekend (dank mede tweakers!) staat de E9 netjes in de woonkamer. Ik lees alleen in alle reviews dat de ISF modes al redelijk kleurecht uit de doos komen; maar ik heb het gevoeld dat de SDR content wel heel warm is, waarbij delen die perfect witten moeten zijn toch een wat gele zweem hebben.

Is dat met de hand nog wel op te lossen, of ontkom ik niet aan een degelijke calibratie?
Don Quijote schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:52:
Na de mooie aanbieding van afgelopen weekend (dank mede tweakers!) staat de E9 netjes in de woonkamer. Ik lees alleen in alle reviews dat de ISF modes al redelijk kleurecht uit de doos komen; maar ik heb het gevoeld dat de SDR content wel heel warm is, waarbij delen die perfect witten moeten zijn toch een wat gele zweem hebben.

Is dat met de hand nog wel op te lossen, of ontkom ik niet aan een degelijke calibratie?
Lijkt me eerder een probleem van gewenning.
Je was gewend aan een veel te blauw beeld en onnatuurlijke kleuren.
Je krijgt nu wèl natuurlijke kleuren waardoor je dit waarneemt als te geel of te warm.
Kijk het een weekje aan.
Kalibreren zal weinig uitmaken omdat het resultaat dan niet of nauwelijks zal veranderen.

Wat was je vorige TV?
Plasma of LCD?

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11 18:52

Don Quijote

El Magnifico

@HoppyF misschien is dat het wel en moet ik het een beetje tijd geven.

Overigens had (en heb nog) ik in huis een 55" Panasonic Plasma, 55" LCD 4k Sony en een Optoma 4k projector. Dus nu met de LG Oled erbij een redelijk allegaartje van spullen :)

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:37
Weet iemand trouwens of de C9 mkv bestanden kan afspelen via een usb stick?

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
418O2 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:33:
@Banaan86 wat had je hiervoor en wat voor content bekijk je?
Ik had hiervoor een Samsung 55UE6740 en kijk beneden voornamelijk TV en Netflix. Films kijk ik op zolder

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 22:59

Wildfire

Joy to the world!

Khayma schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:09:
Weet iemand trouwens of de C9 mkv bestanden kan afspelen via een usb stick?
Ja. Dat kan zelfs mijn "oude" LG 49UH850V al. De C8 die ik heb kan het ook.

Hangt natuurlijk verder wel af van de codec, MKV is enkel een container. x264 en x265 gaat iig prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 07-09-2019 11:35 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Don Quijote schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:52:

warm2 veranderen naar warm1,scheelt een heel stuk

• Spam
Verwijderd schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:20:
[...]

https://www.amazon.de/gp/...itle_o05_s00?ie=UTF8&th=1

Ben je meteen klaar voor 8K

3 meter maar je kan ook je bron dichter bij de tv zetten. Scheelt een hoop geld
Hmm, die kabel is nog te overwegen. Die 3 meter is geen keuze. De apparaten (Apple TV, versterker en PlayStation pro) zitten in een TV meubel. De kabels moeten via een kabelgoot lopen in de muur en vervolgens meelopen met de arm van de beugel. Daar moet slack in zitten. Vandaar minimaal 3 meter en dat is misschien nog te weinig..

Don Quijote schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:02:
@HoppyF misschien is dat het wel en moet ik het een beetje tijd geven.

Overigens had (en heb nog) ik in huis een 55" Panasonic Plasma, 55" LCD 4k Sony en een Optoma 4k projector. Dus nu met de LG Oled erbij een redelijk allegaartje van spullen :)
Ok, inderdaad van alles wat! ;)
Je kunt wel wat finetunen zodat je wat minder gelig beeld krijgt.
Dat maakt de overgang makkelijker.

Iets anders, ik las dit van iemand die bij Kamera Express een TV heeft besteld.
Wat zijn dat voor een rare voorwaarden?
Hier heb ik nog nooit van gehoord.

LG

[ Voor 24% gewijzigd door HoppyF op 07-09-2019 16:57 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HoppyF schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:24:
[...]

Ok, inderdaad van alles wat! ;)
Je kunt wel wat finetunen zodat je wat minder gelig beeld krijgt.
Dat maakt de overgang makkelijker.

Iets anders, ik las dit van iemand die bij Kamera Express een TV heeft besteld.
Wat zijn dat voor een rare voorwaarden?
Hier heb ik nog nooit van gehoord.

[Afbeelding: LG]
Alleen de max 1 uur is wat mwa.
Maar wat vind je verder raar dan?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

YakuzA schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:05:
[...]

Alleen de max 1 uur is wat mwa.
Maar wat vind je verder raar dan?
(Transport)schade melden binnen 24 uur vind ik wel prima.
1 uur uitproberen is wel erg kort hè?
Daarbij mag je de voet blijkbaar niet monteren en de TV ook niet aan de muur hangen.
Vreemd, want je beschadigt de TV daar echt niet mee.
De muursteun kan eventueel beschadigen maar de TV zelf niet.

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:34:
[...]

(Transport)schade melden binnen 24 uur vind ik wel prima.
1 uur uitproberen is wel erg kort hè?
Daarbij mag je de voet blijkbaar niet monteren en de TV ook niet aan de muur hangen.
Vreemd, want je beschadigt de TV daar echt niet mee.
De muursteun kan eventueel beschadigen maar de TV zelf niet.
Dat staat er niet hè met die voet. Je mag m wel monteren maar eerst de tv op schade controleren. Klein maar significant verschil

Verder zie ik er niet zoveel vreemds in staan. Misschien dat uurtje proberen. Zou in principe wel afdoende moeten zijn

Maar goed..alles bij elkaar niet echt schokkend.
Een en ander is toch vrij standaard. Het slaat op het feit dat je volgens het 14 dagen retourrecht producten mag uitproberen en niet gewoon gebruiken. Even uitproberen (of dit volgens de winkel nu 1, 2 of 4 uur is) is normaal. Het gaat om de officiële regeltjes, die zijn altijd vrij strik geformuleerd. Of ze je daar dan vervolgens aan houden (of uberhaupt controleren of het product 1, 2, 4 of 12 uur gebruikt is, als ze al weten hoe ;)) is een tweede.

Andere punt is dus binnen 24 uur DOA / kapot = omgeruild voor nieuw toestel. Ook normaal.

Volgende punt, later kapot = reparatie. Ook gebruikelijk.

Allemaal vrij normaal volgens de kleine lettertjes. Nogmaals, of men je daar zo hard aan houdt is een tweede, maar logisch dat het zo in de lettertjes staat.

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 07-09-2019 21:45 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:30:
[...]

Dat staat er niet hè met die voet. Je mag m wel monteren maar eerst de tv op schade controleren. Klein maar significant verschil

Verder zie ik er niet zoveel vreemds in staan. Misschien dat uurtje proberen. Zou in principe wel afdoende moeten zijn

Maar goed..alles bij elkaar niet echt schokkend.
Er staat:
“Controleer het uiterlijk van de TV en sluit de TV aan op stroom zodat u de werking van de TV en het beeld kunt controleren. Doe dit voordat u een voet of muurbeugel op de televisie installeert.
U kunt geen schade meer melden na het bevestigen van de voet of muurbeugel.”

Kortom, hoe ga je dit testen? :?
Blijf het een vreemd verhaal vinden van Kamera Express.

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
HoppyF schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:07:
[...]

Er staat:
“Controleer het uiterlijk van de TV en sluit de TV aan op stroom zodat u de werking van de TV en het beeld kunt controleren. Doe dit voordat u een voet of muurbeugel op de televisie installeert.
U kunt geen schade meer melden na het bevestigen van de voet of muurbeugel.”

Blijf het een vreemd verhaal vinden van Kamera Express.
Er zit een A5 papiertje bij van LG die uitlegt hoe je de tv uitpakt. 1 van de stappen is het neerleggen van de tv op de verpakking zelf. Dat is een goed moment om de TV te inspecteren op schade aan de buitenkant en m ff aan te zetten om te zien of ie het doet. Zo heb ik het iig gedaan.

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:07:
[...]

Antwoord staat hier boven. Zo dus...

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
Die van mij heeft het een week goed gedaan. Maar is nu helaas stuk. Maandag maar even bellen met kamera express.

Het linker deel van het beeld is zwart met strepen. En de tv gaat na 10 sec zelf weer uit. :'(
somedutchjoe schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:12:
[...]

Er zit een A5 papiertje bij van LG die uitlegt hoe je de tv uitpakt. 1 van de stappen is het neerleggen van de tv op de verpakking zelf. Dat is een goed moment om de TV te inspecteren op schade aan de buitenkant en m ff aan te zetten om te zien of ie het doet. Zo heb ik het iig gedaan.
Over de manier van uitpakken ben ik het eens.
Je ziet dan ook of er eventuele beschadigingen aan de buitenkant zijn.
Echter, al aanzetten terwijl de TV nog op zijn “rug” op tafel ligt is toch onhandig.
Je moet dan je TV kastje ergens in de buurt hebben om wat signaal te krijgen.
Ok, je kunt ook je WiFi instellen en YouTube o.i.d. afspelen maar ik zou ervoor kiezen om de TV eerst compleet te monteren op de voet/muurbeugel (folie te verwijderen!) en dan pas te gaan testen.

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:31:
[...]

Ok, je kunt ook je WiFi instellen en YouTube o.i.d. afspelen maar ik zou ervoor kiezen om de TV eerst compleet te monteren op de voet/muurbeugel (folie te verwijderen!) en dan pas te gaan testen.
Dat kan, maar dan kan je ook in conflict komen met Kamera Express...Zeg niet dat dat dan zo is, maar het zou kunnen.
HoppyF schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:31:
[...]

Echter, al aanzetten terwijl de TV nog op zijn “rug” op tafel ligt is toch onhandig.
Je moet dan je TV kastje ergens in de buurt hebben om wat signaal te krijgen.
De belemmering valt m.i. nogal mee. Hoeft toch geen tv kastje te zijn? USB stick, telefoon, laptop, tablet, een of andere mediaspeler, kies maar.
casper4253 schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:51:
Die van mij heeft het een week goed gedaan. Maar is nu helaas stuk. Maandag maar even bellen met kamera express.

Het linker deel van het beeld is zwart met strepen. En de tv gaat na 10 sec zelf weer uit. :'(
Dat gaat zeker worden opgelost, of geheel nieuw moederbord / voeding / paneel, of tv omgeruild.

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
Cap schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:51:
[...]

Dat gaat zeker worden opgelost, of geheel nieuw moederbord / voeding / paneel, of tv omgeruild.
Ga ik ook wel vanuit. Maar baal wel, had graag een filmpje willen kijken dit weekend.
Ik hoop dat ze snel iemand sturen voor de reparatie.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:10

Mystikal

It never hurts to help!

In het verleden keek ik op mijn LG c8 zonder problemen via de ingebouwde webbrowser Ziggo go. (met name voor replay tv). Tegenwoordig trekt de tv het niet. Tussen de 3 en 8 seconde lijkt hij elke keer te moeten bufferen? Is dat een bekend probleem?

Basement Bios ---- Exo-S

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:22
Iemand bij een C8 ook resonerend geluid ervaren bij stemmen ed waarbij dit door LG opgelost is?

Zie in dit topic iemand met een E waarbij de monteur het niet heeft weten op te lossen.Een E heeft een soundbar dus misschien net iets anders(?).

Bij een oude LG tijdens het vervangen van een voeding plakte de monteur foam strips tegen het resoneren van de speaker. Dat deed hij preventief omdat het nogal eens voorkwam volgens hem. Zoiets ook al eens bij een LG OLED tv uitgevoerd bij iemand?

• pwh53
Mystikal schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:52:
In het verleden keek ik op mijn LG c8 zonder problemen via de ingebouwde webbrowser Ziggo go. (met name voor replay tv). Tegenwoordig trekt de tv het niet. Tussen de 3 en 8 seconde lijkt hij elke keer te moeten bufferen? Is dat een bekend probleem?
heb je quickstart nog aan staan ?

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Mystikal schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:52:
Ik ervaar dezelfde problemen.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

pwh53 schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:52:
[...]

heb je quickstart nog aan staan ?
Ja, net uit gezet. Geen verschil bij mij.

Basement Bios ---- Exo-S

• gr8slayer
  • Laatst online: 02-11 14:48
Mystikal schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:05:
[...]

Ja, net uit gezet. Geen verschil bij mij.
Daarna ook even de stroom er af halen en dan is het over als het goed is. Bij mij wel in ieder geval.

Play every day

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

SkyStreaker

Move on up!

Ik had nooit gedacht dit te gaan zeggen, maar... 4 HDMI poorten, niet genoeg. Welke switches gebruiken jullie doorgaans?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 21:52
Gewoon een avr receiver

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

gr8slayer schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:54:
[...]

Daarna ook even de stroom er af halen en dan is het over als het goed is. Bij mij wel in ieder geval.
Okay, dat heb ik nog niet gedaan. Wat is het verhaal hier achter? Waarom werkt het dan wel?

Basement Bios ---- Exo-S

• Jenthex
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11 06:52
Ik heb een bug in de ingebouwde Youtube app op mijn B8 nadat ik die heb geüpdatet naar WebOS 5.10.10, bij het zoektabblad zijn alle recente zoekacties onzichtbaar totdat ik ze selecteer. Ik zie ook niet wat ik typ bij het zoeken totdat ik die zoekactie selecteer. Iemand die hier bekend mee is en/of een oplossing weet?

Hier een foto waarbij ik maar één zoekactie zie uit de lijst:

https://share.icloud.com/...O6LRnZWWSAzZey6LG4VQ#Home

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
trouwens, als je jouw nieuwe OLED willen uittesten, john wick 3 = het ultieme dolby vision materiaal. dan zie je wat voor extreme dingen deze techniek doet :P

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 09-09-2019 09:59 ]

• pwh53
Mystikal schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:43:
[...]

Okay, dat heb ik nog niet gedaan. Wat is het verhaal hier achter? Waarom werkt het dan wel?
door quickstart is het geheugen helemaal vol,stroom eraf is het geheugen zeg maar weer leeg,wifi zakt dan ook helemaal in,kan ook zijn dat ziggo go daarom ging bufferen.

[ Voor 11% gewijzigd door pwh53 op 09-09-2019 10:24 ]

• Khayma
Hamazaki schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:56:
trouwens, als je jouw nieuwe OLED willen uittesten, john wick 3 = het ultieme dolby vision materiaal. dan zie je wat voor extreme dingen deze techniek doet :P
Zat films op Netflix die Dolby Vision hebben. Our Planet; Triple Frontier; Bird Box en nog zo een 20 titels volgens mij.

• Farabi
  • Niet online
Khayma schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:52:
[...]

Zat films op Netflix die Dolby Vision hebben. Our Planet; Triple Frontier; Bird Box en nog zo een 20 titels volgens mij.
netflix?, uhm ik had het over echte materiaal.

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Wie ervaart het volgende probleem ook op zijn LG C9:

Bij sommige games op de Xbox One X, ervaar ik zodra, zodra de vrr optie aanzetten, dat het beeld flikkert. Het valt me het meest op met Men of Medan. Aan het begin lijkt er niks aan de hand, maar als ik wat langer speel, begint het beeld te flikkeren. Als ik de optie vrr uitzet, in de Xbox dan is het weg.

• Farabi
  • Niet online
yordy1985 schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:51:
Wie ervaart het volgende probleem ook op zijn LG C9:

Bij sommige games op de Xbox One X, ervaar ik zodra, zodra de vrr optie aanzetten, dat het beeld flikkert. Het valt me het meest op met Men of Medan. Aan het begin lijkt er niks aan de hand, maar als ik wat langer speel, begint het beeld te flikkeren. Als ik de optie vrr uitzet, in de Xbox dan is het weg.
Beetje buiten je vraag om maar, zijn er al spellen waarmee je VRR kan op je console? is dit niet een ding dat het spel zelf moet ondersteunen? zodat je het in het spelmenu moet aanzetten? het lijkt anders wel op een geforceerde VRR zonder ondersteuning.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 09-09-2019 14:58 ]

• wimpie007
  • Laatst online: 07-11 18:37
SkyStreaker schreef op maandag 9 september 2019 @ 05:00:
Ik had nooit gedacht dit te gaan zeggen, maar... 4 HDMI poorten, niet genoeg. Welke switches gebruiken jullie doorgaans?
Een goede receiver ;-)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

pwh53 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:22:
[...]

door quickstart is het geheugen helemaal vol,stroom eraf is het geheugen zeg maar weer leeg,wifi zakt dan ook helemaal in,kan ook zijn dat ziggo go daarom ging bufferen.
Okay, helemaal duidelijk! Ik ga het vanavond meteen proberen!

Hopelijk lost dit het op. Ik was al aan het kijken voor een Chromecast Ultra.

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 09-09-2019 15:53 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Zoals? :+

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• wimpie007
Sr7013

Ik.heb een sr7007. Helaas kan die alleen 4k 30hz doorgeven zonder hdr

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

wimpie007 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:36:
[...]

Sr7013

Ik.heb een sr7007. Helaas kan die alleen 4k 30hz doorgeven zonder hdr
Kerel.... :P :D Ik bedoel gewoon een goede HDMI-switch.... Komt'ie aan met een bloody Marantz van net iets minder dan mijn maandloon :D

• Farabi
  • Niet online
SkyStreaker schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:39:
[...]

Kerel.... :P :D Ik bedoel gewoon een goede HDMI-switch.... Komt'ie aan met een bloody Marantz van net iets minder dan mijn maandloon :D
precies, ik had die vraag een tijdje geleden ook gesteld, maar volgens mij gebruikt niemand een switcher hier. ik zoek er ook een. mijn receiver heeft 1.4 hdmi poorten en ik ben al snel tevreden met een DTS/Dolby 5.1 optical geluid. dus een nieuwe receiver gaat te ver voor mij.

• wimpie007
Ja aan de ene kant gaat het me iets te ver om mijn receiver te vervangen voor alleen hd geluid.

Maar het is nu dus of hd audio en 4k 30hz of 1080p of 4k 60hz en hdr maar dan alleen dd5.1 en dts

• Axel89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-12-2020
Goedeavond,
Ik heb zojuist een LG oled C9 gekocht en gebruik interactieve tv via een humax kastje van Ziggo. Nu wil ik heel graag met een CI plus module tv kijken op de C9 met de ingebouwde tuner. Ziggo kan een kaart voor mij regelen maar vraagt of de tv interactieve tv ondersteund, want anders zou ik weer een ander abonnement moeten nemen zonder interactieve tv. Heeft iemand informatie? Kan ik interactieve tv gebruiken met een CI plus module op de C9?

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:47
Axel89 schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:24:
Goedeavond,
Ik heb zojuist een LG oled C9 gekocht en gebruik interactieve tv via een humax kastje van Ziggo. Nu wil ik heel graag met een CI plus module tv kijken op de C9 met de ingebouwde tuner. Ziggo kan een kaart voor mij regelen maar vraagt of de tv interactieve tv ondersteund, want anders zou ik weer een ander abonnement moeten nemen zonder interactieve tv. Heeft iemand informatie? Kan ik interactieve tv gebruiken met een CI plus module op de C9?
Met een CI+ heb je Ziggo on demand, maar verwacht er niet veel van. Tergend langzaam en slechte beeldkwaliteit. Zelf heb ik de Next (voor interactief) icm CI+ (om live tv te kijken). Prima combinatie.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ElGrandoNeuso schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:31:
[...]
Met een CI+ heb je Ziggo on demand, maar verwacht er niet veel van. Tergend langzaam en slechte beeldkwaliteit. Zelf heb ik de Next (voor interactief) icm CI+ (om live tv te kijken). Prima combinatie.
Met een CI+ heb je OD in fZiggo gebied, niet in fUPC.
Dus even bij Ziggo controleren ahv je postcode en huisnummer wat van toepassing is.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 09-09-2019 21:35 ]

Testing, one, two ...

• Spam
Heeft iemand hier ervaring met een houten frame om de TV doen zodat het meer als een schilderij uitziet als ie uitstaat? Samsung heeft zoiets gedaan maar misschien dat er houten “clipon” modules bestaan voor andere fabrikanten? In dit geval specifiek de vraag of er zoiets voor LG OLED televisies is?

• GroMat
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
CeesKees schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:43:
[...]

U heeft gelijk. Hoe moet de tv anders weten wat als zenders in te stellen?
Ok thanks :)

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Weet iemand of 4K HDR/Dolby Vision REMUX mkv's (50 tot 80 GB) via de usb 2.0 van de C9 soepel wordt afgespeeld/weergegeven?

Is ook Truehd +Atmos op die manier door te geven naar de soundbar met earc?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
said006 schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:49:
Weet iemand of 4K HDR/Dolby Vision REMUX mkv's (50 tot 80 GB) via de usb 2.0 van de C9 soepel wordt afgespeeld/weergegeven?

Op mijn B7 via de usb 2.0 poort werkt dat geweldig, zelfs de remuxes met de hoogste bitrates spelen zonden problemen af. Alleen of Atmos afspeeld kan ik je niet vertellen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:05
LG’s 2019 OLED TVs are getting Nvidia G-Sync support
LG is adding G-Sync variable refresh rate support to its 2019 C9 and E9 OLED TVs. Though the models don’t contain G-Sync hardware, LG has worked with Nvidia to get each set certified through Nvidia’s G-Sync Compatible testing. When hooked up to a PC with an Nvidia GPU, the TVs should be able to display smooth variable refresh rates of up to 120Hz.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Spam schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:45:
Heeft iemand hier ervaring met een houten frame om de TV doen zodat het meer als een schilderij uitziet als ie uitstaat? Samsung heeft zoiets gedaan maar misschien dat er houten “clipon” modules bestaan voor andere fabrikanten? In dit geval specifiek de vraag of er zoiets voor LG OLED televisies is?
Je kan het natuurlijk zelf maken. Hout zagen, schuren, lakken. Je tv staat alleen wel de hele dag rond de 100 watt te verstoken terwijl ie dat schilderijtje vertoont, niet echt fris.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:32

Hier ben ik dus ook wel benieuwd naar (weet alleen niet of dit het juiste topic is, maar wellicht mensen met ongeveer dezelfde set?).
Wil ook een OLED TV kopen (C9 of wellicht de AG9).

De vraag is alleen of ik dan bijv. via netflix een Atmos signaal naar mijn Onkyo tx nr646 via EARC (mijn Onkyo heeft volgens mij alleen ARC).

Ik heb ook een NVIDIA Shield TV en daarmee kan ik wel Atmos afspelen via HDMI naar de versterker.
Dit is dus geen (E)ARC, maar gaat gewoon in een input op de versterker.
Alleen de shield kan dan weer geen Dolby VISION aan (HDR zou die wel moeten kunnen).

• Khayma
stimpyrulez schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:00:
[...]

Hier ben ik dus ook wel benieuwd naar (weet alleen niet of dit het juiste topic is, maar wellicht mensen met ongeveer dezelfde set?).

De vraag is alleen of ik dan bijv. via netflix een Atmos signaal naar mijn Onkyo tx nr646 via EARC (mijn Onkyo heeft volgens mij alleen ARC).

Ik heb ook een NVIDIA Shield TV en daarmee kan ik wel Atmos afspelen via HDMI naar de versterker.
Alleen de shield kan dan weer geen Dolby VISION aan (HDR zou die wel moeten kunnen).
Yes, dit kan. Ik heb een 65C9 en een Dolby Atmos soundbar met EARC en het werkt.

• pwh53
stimpyrulez schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:00:
[...]

misschien hebben jullie hier iets aan,
https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/

• stimpyrulez
Khayma schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:12:
[...]

Yes, dit kan. Ik heb een 65C9 en een Dolby Atmos soundbar met EARC en het werkt.
Thx.
Alleen mijn versterker heeft dus geen EARC, maar ARC (de oude variant).
Zou het dan ook werken?
Thx voor de site.
Was deze al eens eerder tegen gekomen.
Nog eens goed gelezen en toen kwam ik op dit stukje uit bij 'Optie 3: Externe bron (Dolby TrueHD)'
De speler is aangesloten op je televisie via HDMI. Je soundbar of AV-receiver is via een andere HDMI-kabel verbonden met je tv. Bevat de schijf een Atmos track in Dolby Digital+, dan val je onder optie 2. Maar wat als je een Atmos track in Dolby TrueHD wenst af te spelen? Dolby TrueHD kan niet via ARC doorgegeven worden, maar wel via HDMI eARC. Als je tv en je geluidsoplossing dit ondersteunen is er geen probleem. Maar wat als je televisie geen eARC heeft? Dan is er nog een andere mogelijkheid. Sommige modellen kunnen de binnenkomende Dolby TrueHD track omzetten in een Dolby Digital+ track (uiteraard met Atmos) en die kan wel via ARC doorgegeven worden. Hier varieert de gekozen optie bij de fabrikanten. Sommige modellen bieden eARC (LG, sommige Sony en sommige Samsung), andere kunnen de TrueHD stream omzetten (Panasonic, Philips, sommige Sony)
In mijn geval is het dus anders om.
De TV zou wel EARC hebben, maar de versterker niet.

Tevens wil ik dan de 'speler' van de TV gebruiken en niet een externe speler die op de TV is aangesloten.
Dus hij hoeft niet data van HDMI input naar HDMI ARC te sturen zeg maar.

Zou het dan hetzelfde werken (ben bang van wel)?

[ Voor 4% gewijzigd door stimpyrulez op 10-09-2019 11:23 ]

• wimpie007
stimpyrulez schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:22:
[...]

Thx.
Alleen mijn versterker heeft dus geen EARC, maar ARC (de oude variant).
Zou het dan ook werken?

[...]

Thx voor de site.
Was deze al eens eerder tegen gekomen.
Nog eens goed gelezen en toen kwam ik op dit stukje uit bij 'Optie 3: Externe bron (Dolby TrueHD)'

[...]

In mijn geval is het dus anders om.
De TV zou wel EARC hebben, maar de versterker niet.

Tevens wil ik dan de 'speler' van de TV gebruiken en niet een externe speler die op de TV is aangesloten.
Dus hij hoeft niet data van HDMI input naar HDMI ARC te sturen zeg maar.

Zou het dan hetzelfde werken (ben bang van wel)?
Nee dat werkt niet. TV is Lg C9

Heb zelf helaas een SR7007 met ARC, krijgt dan alleen DD 5.1 of DTS binnen geen HD audio formats

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Maar als je een hdmi-splitter zou hebben die e-arc ondersteund, dan zou het theoretisch toch mogelijk moeten zijn om dat naar de versterker als een gewone hdmi-input aan te sluiten?
Mijn receiver heeft nog niet eens arc, maar kan wel THD/MSTR/M-PCM bronnen aan.

• Puck
  • Laatst online: 11-11 14:06

Puck

W32.Deadcode.A

Bacspin schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:31:
Maar als je een hdmi-splitter zou hebben die e-arc ondersteund, dan zou het theoretisch toch mogelijk moeten zijn om dat naar de versterker als een gewone hdmi-input aan te sluiten?
Mijn receiver heeft nog niet eens arc, maar kan wel THD/MSTR/M-PCM bronnen aan.
Daar heb je dan weer geen eARC voor nodig, want HDMI ondersteund gewoon HD audio, dus als jij deze splits: beeld naar TV en audio naar receiver, dan zou dit gewoon moeten werken over HDMI. Alleen gaat dus dus nooit werken als je HD audio vanuit de TV wilt, wat dus via (e)ARC werkt (apps, aangesloten apparaten die direct op de TV zitten, etc).

Arrived anxious, left bored

• wimpie007
Puck schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:40:
[...]

Daar heb je dan weer geen eARC voor nodig, want HDMI ondersteund gewoon HD audio, dus als jij deze splits: beeld naar TV en audio naar receiver, dan zou dit gewoon moeten werken over HDMI. Alleen gaat dus dus nooit werken als je HD audio vanuit de TV wilt, wat dus via (e)ARC werkt (apps, aangesloten apparaten die direct op de TV zitten, etc).
Volgens mij herkent de TV in de handshake dat de receiver geen EARC ondersteund en zal ie die HD audio dus niet opsturen

• stimpyrulez
wimpie007 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:28:
[...]

Nee dat werkt niet. TV is Lg C9

Heb zelf helaas een SR7007 met ARC, krijgt dan alleen DD 5.1 of DTS binnen geen HD audio formats
Ok thx, das wel effe balen (ergens ook weer niet, want ben niet echt een voorstander van ARC aangezien het bij mij meer problemen opleverde dan dat ik er voordeel van had).

Wellicht dan maar eens kijken of via de shield en KODI (en dan de Netflix addon) de boel geforceerd kan worden naar HDR / Dolby Vision.

Atmos lukt wel via de de Netflix addon vanaf de shield naar de versterker (en 4K).
Alleen die addon is niet echt stabiel te noemen helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door stimpyrulez op 10-09-2019 11:45 ]

• Bacspin
Dat is het em dus ook. Ik wil de Xbox One (en volgend jaar de nieuwe xbox) met VRR/ALLM/HDR en EARC aansluiten, direct op de C9, want mijn Onkyo SR806 heeft nog hdmi 1.3.

Zelfs als EARC op de C9 volledig goed zou werken hebben ik dus een device nodig dat de handshake doet naar de tv en het afgesplitste signaal als audio bron aanbied.
Naast de xbox wil ik ook de interne mediaspelers/apps kunnen gebruiken om meerkanaals HD-audio naar de receiver te sturen, niet alleen DD+/2.0 of andere compressed formaten.

En ja, samen net de next xbox een nieuwe receiver kopen is ook een (dure) optie, gezien deze afgezien van de te oude hdmi verder alles prima doet. Ik wil ook het liefst zo min mogelijk kastjes, dus zolang de xbox geen pass-through bitstream audio ondersteund voor apps als Kodi, wil ik de smart-tv kunnen gebruiken.
Zou daar al bijna een Philips of Sony voor overwegen (ivm android), maar die hebben nu helegaar nog geen hdmi 2.1 ;(

[ Voor 30% gewijzigd door Bacspin op 10-09-2019 11:48 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

wimpie007 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:42:
[...]

Volgens mij herkent de TV in de handshake dat de receiver geen EARC ondersteund en zal ie die HD audio dus niet opsturen
Dit heeft niks meer met eARC te maken. Er zijn splitters/audio extracters die gewoon audio en beeld kunnen splitten en receiver en tv juiste/beste format kunnen geven, zoals deze. Dit gaan alleen niet werken op je (e)ARC poort, alleen bij externe HDMI apparaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 10-09-2019 11:56 ]

• Bacspin
Precies, maar dan een ali-variant van een paar tientjes :D
Als ik voor zowel de xbox als de Shield zo'n kastje moet kopen kan ik beter gelijk deze nemen: https://www.hdfury.eu/hdfuryvertex

En dan steek ik toch liever het geld in de vervanging van de >10jaar oude receiver. Dit speelt gelijk pas vanaf 2021 als de next xbox betaalbaar is, maar de tv had ik dit jaar al willen aanschaffen. Oled dan, ik wordt nog steeds niet blij als ik reviews van lcd's lees (kijkhoek/zwartwaarde)

• wimpie007
Puck schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:53:
[...]

Dit heeft niks meer met eARC te maken. Er zijn splitters/audio extracters die gewoon audio en beeld kunnen splitten en receiver en tv juiste/beste format kunnen geven, zoals deze. Dit gaan alleen niet werken op je (e)ARC poort, alleen bij externe HDMI apparaten.
Hmz, dit is wel een oplossing voor mijn shield TV dus ;-)

Kan ik deze ertussen doen en gaat de 4k video naar de TV en de hd audio naar receiver?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

wimpie007 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:04:
[...]

Kan ik deze ertussen doen en gaat de 4k video naar de TV en de hd audio naar receiver?
In theorie wel (voor zover ik begrijp), maar ik heb er zelf (nog) geen gebruik van gemaakt, omdat ik de interne apps op de TV qua gebruiksgemak fijn vindt. Weegt niet op om nog een apparaat aan te schaffen enkel voor HD audio waarmee je op mijn `mediocre` 5.1 set toch weinig kwaliteitsverschil gaat horen.
Bacspin schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:03:
Precies, maar dan een ali-variant van een paar tientjes :D
Als ik voor zowel de xbox als de Shield zo'n kastje moet kopen kan ik beter gelijk deze nemen: https://www.hdfury.eu/hdfuryvertex

En dan steek ik toch liever het geld in de vervanging van de >10jaar oude receiver. Dit speelt gelijk pas vanaf 2021 als de next xbox betaalbaar is, maar de tv had ik dit jaar al willen aanschaffen. Oled dan, ik wordt nog steeds niet blij als ik reviews van lcd's lees (kijkhoek/zwartwaarde)
Klopt, deze zijn goed aan de prijs en dat kan je dan dus ook beter investeren in een nieuwe receiver. Er zijn uiteraard ook goedkopere merken.

[ Voor 39% gewijzigd door Puck op 10-09-2019 12:15 ]

• Bacspin
Precies, de volgende versie van zoiets maar dan met hdmi 2.1 met alle features en e-arc ondersteuning.

Dan zouden we op dit moment alleen nog de meerkanaals uncompressed audio die eventueel vanuit een tv-app gegeneerd wordt missen, tenzij LG die bug oplost. THD en DTS master schijnen wel te werken. En ook de dolby-digital delay bug.

• JustVodka
  • Laatst online: 03-08 13:43
wimpie007 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:04:
[...]

Yup, de hdfury vertex werkt prima. Kan 4k beeld naar tv doorsturen met hdcp 2.2 en hd audio via andere poort met hdcp 1.4 naar receiver.
Alleen direct out of the box doet ie dat niet. Je moet 'm eerst met een toets combinatie "unlocken" anders gooit ie beeld met 1080p naar buiten wanneer die een hdcp 1.4 device op een van z'n poorten detecteert.
Maar die toets combo staat met vage woorden in de handleiding vermeld.

Maar voor iets meer dan 100 euro meer heb je bv een Denon x2500h die 4k beeld 60fps met dolby vision door stuurt en atmos weer kan geven. Maar alleen geen earc of andere hdmi 2.1 features. Dat heb je met de hdfury vertex ook niet. Atmos met netflix/prime apps op de tv met dolby digital+ naar de x2500h via arc werkt prima.

[ Voor 19% gewijzigd door JustVodka op 10-09-2019 16:14 ]

• Spam
Cap schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:24:
[...]

Je kan het natuurlijk zelf maken. Hout zagen, schuren, lakken. Je tv staat alleen wel de hele dag rond de 100 watt te verstoken terwijl ie dat schilderijtje vertoont, niet echt fris.
Ik ben niet zo handig ;)

Bovendien hoeft het ook niet per se aan te staan, maar een houten rand is wel ok..

• wimpie007
Thanks. Maar denk dat mijn sr7007 iets meer power heeft dan die Denon
wimpie007 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:55:
Thanks. Maar denk dat mijn sr7007 iets meer power heeft dan die Denon
O?
Kon nog wel eens tegenvallen.
De spec’s van de meeste AV versterkers zijn veel te rooskleurig en geven het geleverde vermogen alleen weer bij 2 kanalen of soms maar 1 kanaal, lekker wel als je een 5.1 of 7.1 hebt....

• pwh53
Spam schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:55:
[...]

Ik ben niet zo handig ;)

Bovendien hoeft het ook niet per se aan te staan, maar een houten rand is wel ok..
misschien bij de (handige) lokale lijstenmaker,bv zoiets
https://www.alleslijsten....or-televisie-2042000.html

• wimpie007
HoppyF schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:11:
[...]

O?
Kon nog wel eens tegenvallen.
De spec’s van de meeste AV versterkers zijn veel te rooskleurig en geven het geleverde vermogen alleen weer bij 2 kanalen of soms maar 1 kanaal, lekker wel als je een 5.1 of 7.1 hebt....
400 versus 1600 moet ergens inzitten he ;-)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

pwh53 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:22:
[...]

Helaas geen verschil.... :(

Basement Bios ---- Exo-S

• pwh53
snelheid testen in webbrowser vd tv.
https://fast.com/nl/

terug zetten op fabrieksinstellingen,(ben je wel alle instellingen kwijt)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

pwh53 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:18:
[...]

snelheid testen in webbrowser vd tv.
https://fast.com/nl/

terug zetten op fabrieksinstellingen,(ben je wel alle instellingen kwijt)
Snelheid was 92Mbps. Lijkt me ruim voldoende toch?

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 217 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.