Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:06

Mystikal

It never hurts to help

HoppyF schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:48:
[...]

Zeker ruim voldoende.
Voor Netflix 4K (Premium abonnement) heb je aan 25 Mbps genoeg.
Dat is de waarde die Netflix aanhoudt maar 20 Mbps is ook al genoeg.
Ben een beetje aan het twijfelen. Of voor een Chromecast gaan of toch een factory reset...

Basement Bios ---- Exo-S

• pwh53
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20:01
Mystikal schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:29:
[...]

Snelheid was 92Mbps. Lijkt me ruim voldoende toch?
ja meer dan genoeg,kun je nog fabrieksinstellingen reset proberen,verder weet ik ook niet.
werkt de ziggo-app wel goed op andere apparaten thuis ?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

pwh53 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:04:
[...]

ja meer dan genoeg,kun je nog fabrieksinstellingen reset proberen,verder weet ik ook niet.
werkt de ziggo-app wel goed op andere apparaten thuis ?
Ja, dat is geen probleem. Ik ga toch maar voor de factory reset. Scheelt weer een extra apparaat in huis...

Helaas geen verschil... :'(

Mystikal wijzigde deze reactie 10-09-2019 20:25 (4%)

Basement Bios ---- Exo-S

• JustVodka
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:43
wimpie007 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:55:
Thanks. Maar denk dat mijn sr7007 iets meer power heeft dan die Denon
Dan zou ik de hdfury nemen.

• wimpie007
  • Laatst online: 01:55
Ben stiekem toch aant kijken naar een SR7013 of SR8012 ;-)

• JustVodka
wimpie007 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:37:
[...]
Je kan ook de hdfury nemen en wachten op receivers met hdmi 2.1. Zodat je dan ook vrr en hogere frame rates door de receiver kan gooien.

• Juronymous
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:45
wimpie007 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:37:
[...]

In augustus lag de prijs van de sr7013 op 1150 euro wat erg interessant was, helaas is recent de prijs weer fiks gestegen naar 1600 euro. Maar wellicht loont het de moeite om te informeren bij wat zaken wat ze kunnen doen met de huidige prijs.

• wimpie007
  • Laatst online: 01:55
JustVodka schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:05:
[...]

Je kan ook de hdfury nemen en wachten op receivers met hdmi 2.1. Zodat je dan ook vrr en hogere frame rates door de receiver kan gooien.
Ja of geen HD Fury en wachten ;-)

• Avioto
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15-10 10:01
nieuws: Oledtelevisies van LG krijgen het G-Sync Compatible-certificaat

Misschien beetje een domme vraag, maar weet iemand of G-Sync/Adaptive Sync ook werkt als je een receiver (Denon AVR-X1300) hebt tussen je TV en videokaart?

PSN/Steam/Origin/uPlay/Nintendo ID/XBL: Avioto

• JustVodka
Avioto schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:58:
nieuws: Oledtelevisies van LG krijgen het G-Sync Compatible-certificaat

Misschien beetje een domme vraag, maar weet iemand of G-Sync/Adaptive Sync ook werkt als je een receiver (Denon AVR-X1300) hebt tussen je TV en videokaart?
Dat werkt niet.

• Avioto
En waarom is dat?

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17:45
Omdat je reciever dat niet uit kan zenden?

• Ljsvv
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19-10 22:08
Juronymous schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:19:
[...]

In augustus lag de prijs van de sr7013 op 1150 euro wat erg interessant was, helaas is recent de prijs weer fiks gestegen naar 1600 euro. Maar wellicht loont het de moeite om te informeren bij wat zaken wat ze kunnen doen met de huidige prijs.
Recent een 7013 aangeschaft voor €1129,- via een marktplaats adverteerder die bleek bij een bekende winkel in arnhem uit te komen.....

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ljsvv schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:15:
[...]
Recent een 7013 aangeschaft voor €1129,- via een marktplaats adverteerder die bleek bij een bekende winkel in arnhem uit te komen.....
Publiek geheim. En het betreft niet alleen receivers. In 2015 eerder al een Oled TV met flinke korting via hem aan kunnen kopen, als voorloper van het huidige "Oled aanbiedingen topic" ;)

A smile a day....

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Ljsvv schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:15:
[...]

Sonsbeek? ;) De naam is voor de hand liggend... :P

• Dikke_Donny
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19-10 18:39
Sla je slag!

LG Oled 65 inch B8s voor 1499 euro:

https://www.ep.nl/products/lg-oled65b8s-4k-oled-tv/53640/

• JustVodka
De versterkers snappen niets van een stream met vrr. Vaak bepaald de framerate van een signaal diverse timing zaken in een receiver. Receivers moeten ook de audio data eruit halen, dus moeten ook de data verwerken. Daarom is pass-trough ook geen echte pass-through.
En bovendien zullen receivers de vrr capabilities vast niet via hdmi edid adverteren naar consoles.

• Bigbro00
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 18-09 02:04
Ik hoorde dat het verwisselen van de zekering in de LG Oled voor een blufuse een aanzienlijke verbetering kan opleveren. Bij audio is dit soort aanpassingen heel gebruikelijk maar voor video hoor ik hier nooit iets over. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-10 11:25

westergas

rikkie_pc

Niet slecht. Jammer dat ie minder helder gaat dan een C8 en (net als de B9) gekalibreerd moet worden.

https://www.rtings.com/tv...?usage=7318&threshold=0.1

Wacht toch maar tot black friday voor een C9. :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• pwh53
disney+ app werkt ook,1 cent voor 2 maanden proef (lg store)

• Puck
  • Laatst online: 18:08

Puck

Don't be a Jerry

pwh53 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:16:
disney+ app werkt ook,1 cent voor 2 maanden proef (lg store)
Las inderdaad net dat er (toch) een app beschikbaar is voor WebOS. Heel fijn. Iemand deze al kunnen vinden voor de 2016 modellen? Ben niet thuis en beetje bang dat iets oudere modellen wellicht niet ondersteund worden...

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• JPDeckers
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:54
Puck schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:24:
[...]
Las inderdaad net dat er (toch) een app beschikbaar is voor WebOS. Heel fijn. Iemand deze al kunnen vinden voor de 2016 modellen? Ben niet thuis en beetje bang dat iets oudere modellen wellicht niet ondersteund worden...
Zit nog niets in de store voor de 2015 55EF950V. Even komende maand afwachten.
Zou ik dan toch een goede reden hebben gevonden om te upgraden naar de 65W9?

• randomice
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:18
[...]

Las in de disney nieuws dat iemand met een b6 de app ook in de content store zag. Dus denk dat jet goedkomt. Heb zelf een w7 dus zelf ook nieuwsgierig

Diablo 3 Profiel

• pwh53
[...]

ik heb een c7,gaat het dan per webos-versie ?

• Puck
  • Laatst online: 18:08

Puck

Don't be a Jerry

pwh53 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:39:
[...]

ik heb een c7,gaat het dan per webos-versie ?
Dat vermoed ik wel. Ik weet in ieder geval dat er apps zijn die enkel voor bepaalde versies beschikbaar zijn.

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• Avioto
JustVodka schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:31:
[...]

De versterkers snappen niets van een stream met vrr. Vaak bepaald de framerate van een signaal diverse timing zaken in een receiver. Receivers moeten ook de audio data eruit halen, dus moeten ook de data verwerken. Daarom is pass-trough ook geen echte pass-through.
En bovendien zullen receivers de vrr capabilities vast niet via hdmi edid adverteren naar consoles.
Ik dacht dus dat het wel zou werken vanwege pass-through. Dus dan moet ik de PC direct verbinden met de TV en voor het geluid iets anders verzinnen. Bedankt! (y)

• Zilvermeeuw
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-10 14:22
Disney+, wie heeft het draaien en welke WebOS heb je?

• pwh53
Zilvermeeuw schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:55:
Disney+, wie heeft het draaien en welke WebOS heb je?
c7 ,webos 3.8.0

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Mystikal schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:50:
[...]

Ben een beetje aan het twijfelen. Of voor een Chromecast gaan of toch een factory reset...
Chromecast gisteren gehaald. Blijkt deze Ziggo replay niet te ondersteunen. Dat was precies de reden dat ik het gekocht had.. :(

Basement Bios ---- Exo-S

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Mystikal schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:04:
[...]

Chromecast gisteren gehaald. Blijkt deze Ziggo replay niet te ondersteunen. Dat was precies de reden dat ik het gekocht had.. :(
Huh? Ik heb een Chromecast V1 en V2 en ik kan gewoon, middels mijn telefoon, casten naar de Chromecast en replay TV gebruiken icm de Next? Geldt voor zowel live TV als opgenomen dingen als replay

Ah, specifiek Replay werkt idd niet

https://www.ziggo.nl/klan...go/streamen?q2=chromecast

Hoe zitten de (LG) OLED gebruikers hier met burn-in problemen? Ik ben bekend met de test van RTINGS.com en hoewel ik bij persoonlijk gebruik dat never nooit niet zou evenaren, ben ik eerder benieuwd naar real life ervaringen.

Ben in de markt voor een nieuwe 65" TV rond BF en burn-in is het enige wat mij weerhoudt van een OLED aan te schaffen.

Notna wijzigde deze reactie 12-09-2019 10:21 (42%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• nickbock
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-10 12:49
Ik heb de Disney+ app op mijn LG C7. Alleen HDR lijkt niet te werken. Iemand waarbij HDR wel werkt?

• davidov
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:34
Disney+ zou uit moeten komen op de modellen vanaf 2016 met webOS 3.0.
2015 en ouder / webOS 2.5 en lager vallen in elk geval voorlopig buiten de boot, misschien dat Disney na de trial nog meer tv's gaat toevoegen? who knows....

• Zilvermeeuw
  • Laatst online: 18-10 14:22
c7 ,webos 3
Ah, ik heb 5.zoveel.
Dan moet ik Disney+ vanavond maar eens proberen.

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Notna schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:07:
[...]

Hoe zitten de (LG) OLED gebruikers hier met burn-in problemen? Ik ben bekend met de test van RTINGS.com en hoewel ik bij persoonlijk gebruik dat never nooit niet zou evenaren, ben ik eerder benieuwd naar real life ervaringen.

Ben in de markt voor een nieuwe 65" TV rond BF en burn-in is het enige wat mij weerhoudt van een OLED aan te schaffen.
Het is in dit drukbezochte topic eigenlijk erg rustig wat betreft burn-in meldingen, veel meer vragen over / zorgen om. ;)

Als je voornamelijk een game HUD of andere statische content op je tv toont is dat wel reden tot enige zorg op het gebied van inbranden, zeker als je het OLED lampje op maximaal zet. Ook heel veel bingewatchen met felle gele ondertiteling schijnt iets te doen en ik herinner me een melding van een youtube verslaafde die iets van de felgele knop in het menu terug begon te zien. Bij normaal gebruik als tv lijkt het geen issue.

Daarnaast zijn er meldingen geweest van een vaag zichtbare rechthoek midden in beeld, dit schijnt een defect te zijn ontstaan bij fabricage doordat het paneel is gekalibreerd terwijl het nog niet voldoende afgekoeld was. Kwam dacht ik voor bij de 7 serie. Treedt dit op dan wordt dat door LG gefixt.

Zeer veelvuldig desktop achtig gebruik van de tv daargelaten zou ik me er zelf niet teveel zorgen om maken. Wat eerder een issue is voor de gemiddelde gebruiker is tijdelijke retentie door invallend zonlicht op het scherm. Dit kan donkerdere plekken veroorzaken wat door een pixel refresh (functie in menu) is te herstellen. Een OLED is niet geschikt op een plek waar direct zonlicht / indirect zonlicht via spiegeling op de tv valt. Een opstelling in de schaduw of zonwering is m.i. gewenst.

• pwh53
nickbock schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:44:
Ik heb de Disney+ app op mijn LG C7. Alleen HDR lijkt niet te werken. Iemand waarbij HDR wel werkt?
nee bij mij ook niet (c7),dolby vision en dolby atmos werken ook (nog) niet.

• nickbock
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-10 12:49
pwh53 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:15:
[...]

nee bij mij ook niet (c7),dolby vision en dolby atmos werken ook (nog) niet.
Laten we hopen op *nog* niet inderdaad :)

• HoppyF
  • Laatst online: 19:49
[...]

Huh? Ik heb een Chromecast V1 en V2 en ik kan gewoon, middels mijn telefoon, casten naar de Chromecast en replay TV gebruiken icm de Next? Geldt voor zowel live TV als opgenomen dingen als replay

Ah, specifiek Replay werkt idd niet

https://www.ziggo.nl/klan...go/streamen?q2=chromecast

RTINGS doet goede reviews maar vwb burn-in testen slaan ze de plank mis.
Ze geven ook een onrealistisch lage score in hun reviews bij OLED TV’s.
(je zou bijna denken dat ze door Samsung gesponsord worden... ;) )

Vincent Teoh is wat dat betreft een stuk beter.
Kijk maar.
YouTube: OLED Burn-In Test: No Screen Burn After 6 Months of Use, 20 Hours A Day

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Bacspin
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-10 15:58
Tja, mijn plasma is al 10 jaar oud en toen was er ook al het burn-in spook waarom mensen zeker toen een inferieure lcd aanschaften (die minder energie verstookte dan een plasma, ja logisch, het scherm was meestal ook nog een stuk kleiner).

Niw, Image-retention wordt ook nog al eens verward met Burn-In. Na een avond shooter spelen zag ik de volgende ochtend ook nog wel eens de contouren van de HUD vaag in beeld net na het aanzetten. De plasma pixels resetten zichzelf wel weer na het gebruik van ander materiaal.

Ivm de hdmi 2.1 /audio gebreken van de C9 deze week toch nog eens rond gekeken naar alternatieven, maar ik kan met niet heenzettten over zeer nauwe kijkhoek (zelfs bij de "goedkopere" QLEDs), DSE, backlight bleed, bewegingonscherpte (wat tegenwoordig meer als pluspunt wordt gezien tov oled) en de beperkte zwartwaardes (zeker bij IPS als je toch een beetje kijkhoek wilt). Ben geen nits-wit, dus ik hoef mijn ogen niet uit te branden met maximale helderheid, liever oneindig contrast.

• Tits
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-10 14:28
HoppyF schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:20:
[...]

RTINGS doet goede reviews maar vwb burn-in testen slaan ze de plank mis.
Ze geven ook een onrealistisch lage score in hun reviews bij OLED TV’s.
(je zou bijna denken dat ze door Samsung gesponsord worden... ;) )

Vincent Teoh is wat dat betreft een stuk beter.
Kijk maar.
YouTube: OLED Burn-In Test: No Screen Burn After 6 Months of Use, 20 Hours A Day
Ik heb met wat recensies te lezen pas vrij blind een E9 gekocht, met de verbouwingen nog niet kunnen installeren.
Ik vond de prijs ook redelijk.

Achteraf gezien, oa de prijzen vergeleken van Philips OLED, maar vooral Samsung QLED. Die prijzen zijn nog een stuk lager en krijgen ook goede recensies.

Sta nog achter mijn aankoop, want dit lijkt mij de beste TV van het moment, met features naar de toekomst toe. Het verbaast me vooral dat goede tv's de laatste tijd vrij schappelijk in prijs zitten. Ik ben wel iemand die niet echt snel verschil ziet tussen een goede en een heel goede tv, dus hoop dat dat nu wel het geval is.

• HoppyF
Bacspin schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:33:
Tja, mijn plasma is al 10 jaar oud en toen was er ook al het burn-in spook waarom mensen zeker toen een inferieure lcd aanschaften (die minder energie verstookte dan een plasma, ja logisch, het scherm was meestal ook nog een stuk kleiner).

Niw, Image-retention wordt ook nog al eens verward met Burn-In. Na een avond shooter spelen zag ik de volgende ochtend ook nog wel eens de contouren van de HUD vaag in beeld net na het aanzetten. De plasma pixels resetten zichzelf wel weer na het gebruik van ander materiaal.

Ivm de hdmi 2.1 /audio gebreken van de C9 deze week toch nog eens rond gekeken naar alternatieven, maar ik kan met niet heenzettten over zeer nauwe kijkhoek (zelfs bij de "goedkopere" QLEDs), DSE, backlight bleed, bewegingonscherpte (wat tegenwoordig meer als pluspunt wordt gezien tov oled) en de beperkte zwartwaardes (zeker bij IPS als je toch een beetje kijkhoek wilt). Ben geen nits-wit, dus ik hoef mijn ogen niet uit te branden met maximale helderheid, liever oneindig contrast.
Inderdaad, hier ook een plasma van bijna 10 jaar oud.
Werd toentertijd afgeschilderd als “energie slurper”, vreemd want de huidige QLED’s bv verbruiken nòg meer!
OLED’s zijn relatief zuinig dus geen reden om je daar nu druk om te maken.
Burn-in ook niet.
Gelukkig is de grote aanjager van burn-in, Samsung, van plan ook OLEDs te gaan produceren dus zal deze hetze wel afgelopen zijn.

Meer “nits” is zo’n zelfde onzin verhaal als meer megapixels in je camera.
Meer is niet altijd beter maar probeer iemand van de marketing dat maar eens duidelijk te maken. :?

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• said006
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 18:13

Welke HDMI 2.1 / audio gebreken bedoel je precies?

• Bacspin
https://lgcommunity.us.co...hdmi-earc-pass-through/p1
https://lgcommunity.us.co...onnected-dolby-sources/p1
En de bijbehorende petitie. https://www.change.org/p/...ultichannel-pcm-over-earc

Ik ga me maar neerleggen dat ik samen met een nieuwe xbox volgend jaar waarschijnlijk ook maar een nieuwe av-receiver moet gaan kopen, e-arc werkt voor een deel wel en de andere 2.1 zaken wil ik dan ook graag erbij (anders had ik wel een AG9 of 804 overwogen)

• said006
Hmmm dat wist ik niet, bedankt!
Nu begin ik ook te twijfelen over de C9.

Ik lees wel overal dat dit vrij makkelijk opgelost kan worden met een software update. LG heeft al gereageerd en gezegd dit met een software update te ondersteunen.

• fjoek
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-10 11:00
Ik heb een c8 en heb Disney+ geïnstalleerd. Ik heb totaal geen verstand van streamen en weet niet of dit hoort? Ik heb een raar probleem welke ik enkel bij Disney+ heb.
Ik heb een heel klein fel streepje blauw aan de rechterkant en onderkant.
Hoort dat?

• pwh53
fjoek schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:48:
Ik heb een c8 en heb Disney+ geïnstalleerd. Ik heb totaal geen verstand van streamen en weet niet of dit hoort? Ik heb een raar probleem welke ik enkel bij Disney+ heb.
Hoort dat?

[Afbeelding]
nee het hoort niet,maar ik heb het ook (c7)
vergeet niet dat dit de eerste dag is,we zijn aan het testen voor disney.
hdr en dolby vision/atmos werkt ook nog niet,ben al blij dat ik de ondertitel normaal heb gekregen ipv die hinderlijke zwarte balk

• fjoek
pwh53 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:06:
[...]

nee het hoort niet,maar ik heb het ook (c7)
vergeet niet dat dit de eerste dag is,we zijn aan het testen voor disney.
hdr en dolby vision/atmos werkt ook nog niet,ben al blij dat ik de ondertitel normaal heb gekregen ipv die hinderlijke zwarte balk
Hee man super dat je zo snel reageer, ik dacht even dat mijn tv kapot was. Kan ik je nog enkele vragen stellen bijv.:
Omtrent de grootte van de subs. Wordt de grootte ook nog aangepast? Bij groot is het lelijk en komen de letters niet echt goed uit.
Tevens kan ik de ondertiteling niet positioneren?

• pwh53
fjoek schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:12:
[...]

Hee man super dat je zo snel reageer, ik dacht even dat mijn tv kapot was. Kan ik je nog enkele vragen stellen bijv.:
Omtrent de grootte van de subs. Wordt de grootte ook nog aangepast? Bij groot is het lelijk en komen de letters niet echt goed uit.
Tevens kan ik de ondertiteling niet positioneren?
jawel rechts boven klein soort vierkantje,als je een film afspeelt,(magic remote werkt niet) met toets omhoog,dan kun je alles aanpassen (opmaak ondertitels) achtergrond op 0 dan gaat die zwarte balk ook weg.

• fjoek
pwh53 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:24:
[...]

jawel rechts boven klein soort vierkantje,als je een film afspeelt,(magic remote werkt niet) met toets omhoog,dan kun je alles aanpassen (opmaak ondertitels) achtergrond op 0 dan gaat die zwarte balk ook weg.
Ga ik morgen nog een keer uitproberen. Ik meende dat er 3 standen waren. micro klein, klein, en in mijn geval te groot.

Bedankt.

• alwinus
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-10 13:02

alwinus

Tweaked

Hoort dat?

[Afbeelding]
Zelfde hier... Lijkt niet goed gekadreerd nog. I'd ook niet aan te passen. Vrij storend bij een film met zwarte balken

• Barryvdh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:51
alwinus schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:49:
[...]

Zelfde hier... Lijkt niet goed gekadreerd nog. I'd ook niet aan te passen. Vrij storend bij een film met zwarte balken
De interface liep sowieso al een keer vast bij mij, en het is vrij lastig navigeren omdat het beeld te fanatiek scrollt op basis van je cursor. Maar ach, gratis beta hè ;)
Na tijdje film kijken merkte ik het niet meer, of het moet na paar min weg zijn gegaan.

• said006
Weet iemand of Cosmos season 2 al op Disney+ te zien is?

• Thodekroo
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 18-10 15:45
said006 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 01:22:
Weet iemand of Cosmos season 2 al op Disney+ te zien is?
Als je Disney+ download kun je checken of hij erop staat ;)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
alwinus schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:49:
[...]

Zelfde heb ik al vanaf dag 1 met Netflix op de C8. Tig updates later en het zit er nog steeds.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:55
Ja, ik kan me die spookverhalen over inbranden van plasma schermen nog goed herinneren! Heb zelf al bijna 12 jaar een Panasonic plasma TV (37 inch HD-ready, dus 720p) in de huiskamer staan die het nog steeds goed doet zonder enig spoor van inbranden. Maar na de LG 55E9 twee weken als test in huis gehad te hebben realiseer je je wel dat de beeldscherm technologie in die 12 jaar enorme stappen heeft gemaakt en dat je veel meer kijkgenot haalt uit een prachtig 55 inch 4K OLED scherm!

Dus kijk ik nu uit naar een (hopelijk) goede aanbieding voor een 55C9 in de komende maanden. Kijk er zo ontzettend naar uit! :*)

• Bacspin
Herkenbaar, wil al sinds 2016 (toen vanwege laatste generatie met 3D) een nieuwe tv, maar heb een FHD 50" G20 die ook nog steeds een prachtig plaatje geeft met goed materiaal. Er is alleen nog twijfel bij ons thuis over 55 of 65, niet alleen vanwege de WAF en prijsverschil maar ook wel de panel-lottery. Zal een beetje bepaald worden hoe dicht de 65 bij de 55 gaat komen vanaf Black Friday. Eigenlijk moet die niet meer dan 400 extra kosten (bv 1300 vs 1700) anders neem ik wel het kleintje met een muurbeugel die je een halve meter naar voren kunt halen :)

Misschien dat ik nog wel even de CES in januari afwacht wat de nieuwe modellen gaan brengen, maar eigenlijk zitten alle opties die ik wil nu op de C9 (en de meeste werken al). Nog een jaar wachten tot BF 2020 heb ik geen zin meer in.

Bacspin wijzigde deze reactie 13-09-2019 09:16 (17%)

• Flexiilex
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-10 09:21
Hoort dat?

[Afbeelding]
Ik dacht ook even dat mijn beeld vervangen moest worden omdat ik van rechtsboven tot rechtsonder en dan van rechtsonder naar linksonder een doorgetrokken streep heb in het wit op Disney+. Echter heb ik dit niet in Netflix. Ook werkte het streamen gisteren echt totaal niet op mijn tv, meer mensen last van?

• Tits
Bacspin schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:57:
https://lgcommunity.us.co...hdmi-earc-pass-through/p1
https://lgcommunity.us.co...onnected-dolby-sources/p1
En de bijbehorende petitie. https://www.change.org/p/...ultichannel-pcm-over-earc

Ik ga me maar neerleggen dat ik samen met een nieuwe xbox volgend jaar waarschijnlijk ook maar een nieuwe av-receiver moet gaan kopen, e-arc werkt voor een deel wel en de andere 2.1 zaken wil ik dan ook graag erbij (anders had ik wel een AG9 of 804 overwogen)
said006 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:45:
Hmmm dat wist ik niet, bedankt!
Nu begin ik ook te twijfelen over de C9.

Ik lees wel overal dat dit vrij makkelijk opgelost kan worden met een software update. LG heeft al gereageerd en gezegd dit met een software update te ondersteunen.
Is dit zo erg? Ik heb de E9 gekocht, omdat ik het gevoel heb dat hij redelijk wat toekomstgerichte features heeft. Zo zal er elk jaar wel iets bijkomen dat hij niet heeft, anders kunnen ze niet spreken van vernieuwing natuurlijk.

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:55
Flexiilex schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:06:
Ik dacht ook even dat mijn beeld vervangen moest worden omdat ik van rechtsboven tot rechtsonder en dan van rechtsonder naar linksonder een doorgetrokken streep heb in het wit op Disney+. Echter heb ik dit niet in Netflix. Ook werkte het streamen gisteren echt totaal niet op mijn tv, meer mensen last van?
Ik heb gisteravond Disney+ via de app op mijn tablet gekeken. Dat ging zonder problemen. Maar toen ik vanaf diezelfde app naar m'n Chromecast verbond om op m'n TV via Chromecast te kijken was het een blokjesfeest. Dacht even dat het misschien aan m'n Chromecast lag, maar vervolgens vanaf diezelfde tablet Netflix starten op die Chromecast gaf geen enkel probleem.

Mijn conclusie was dus: het Chromecast streamen van Disney+ was gisteravond nog beroerd. :o

• Barryvdh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:51
Flexiilex schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:06:
[...]

De strepen wel, maar streamen deed het prima (rond 21.00-22.00 gisterenavond, Infinity War)

• HoppyF
Bacspin schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:15:
Herkenbaar, wil al sinds 2016 (toen vanwege laatste generatie met 3D) een nieuwe tv, maar heb een FHD 50" G20 die ook nog steeds een prachtig plaatje geeft met goed materiaal. Er is alleen nog twijfel bij ons thuis over 55 of 65, niet alleen vanwege de WAF en prijsverschil maar ook wel de panel-lottery. Zal een beetje bepaald worden hoe dicht de 65 bij de 55 gaat komen vanaf Black Friday. Eigenlijk moet die niet meer dan 400 extra kosten (bv 1300 vs 1700) anders neem ik wel het kleintje met een muurbeugel die je een halve meter naar voren kunt halen :)

Misschien dat ik nog wel even de CES in januari afwacht wat de nieuwe modellen gaan brengen, maar eigenlijk zitten alle opties die ik wil nu op de C9 (en de meeste werken al). Nog een jaar wachten tot BF 2020 heb ik geen zin meer in.
Zo zit ik er ook in.
Hier de V20. Ik richt me op de 65 inch C9 en een prijs van €1750 ongeveer.
Blijven wachten heeft geen zin, ik had voor de C8 kunnen gaan maar sla deze bewust over vanwege het ontbreken van HDMI 2.1. Met de C9 is dit opgelost.

• biertje79
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:28
Ik krijg bij mijn C6 als ik dan bij Disney+ een film wil starten een DRM error, zijn er hier meer mensen die hier last van hebben of hadden?

• Light21M
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:24
Ik kan iedereen afraden de B8 te kopen, LG heeft feedback gegeven dat de macroblocking niet zal opgelost worden op de B8 series.

• Bacspin
Tits schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:08:
[...]
[...]
Is dit zo erg? Ik heb de E9 gekocht, omdat ik het gevoel heb dat hij redelijk wat toekomstgerichte features heeft. Zo zal er elk jaar wel iets bijkomen dat hij niet heeft, anders kunnen ze niet spreken van vernieuwing natuurlijk.
https://www.forbes.com/si...us-headache/#257de4b13a69

Tja, het is dan te hopen dat deze hdmi 2.1 feature op de c9/e9 wel goed werkt. Volgens mij heeft niemand dit nog kunnen testen. Neem aan dat de Scarlett Xbox ook wel die bandbreedte wil gebruiken, aangezien deze nog sneller zal zijn dan de PS5

• Tits
Bacspin schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:41:
[...]

https://www.forbes.com/si...us-headache/#257de4b13a69

Tja, het is dan te hopen dat deze hdmi 2.1 feature op de c9/e9 wel goed werkt. Volgens mij heeft niemand dit nog kunnen testen. Neem aan dat de Scarlett Xbox ook wel die bandbreedte wil gebruiken, aangezien deze nog sneller zal zijn dan de PS5
Ik ben totaal niet technisch aangelegd, maar dit lijkt me toch "altijd" te werken? HDMI 2.1 is toch wat het is. Zou toch dom zijn om dat softwarematig niet te ondersteunen als het hardwarematig kan?

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Ja de vraag met de grootste baard. Men denkt dat een OLED geen licht geeft en alleen geschikt is om s' avonds tv mee te kijken en dat het inbrandt als je er verkeerd naar kijkt.

Ik gebruik m'n oled veel (dagelijks) als computerscherm en ik heb er 0,0 last van. In tegenstelling tot bij m'n panasonic VT50 plasma, daar zag ik de favicons (vaag) in grijs beeld staan.
Bigbro00 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 04:22:
Ik hoorde dat het verwisselen van de zekering in de LG Oled voor een blufuse een aanzienlijke verbetering kan opleveren. Bij audio is dit soort aanpassingen heel gebruikelijk maar voor video hoor ik hier nooit iets over. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
Dat is bij audio audiofiele elvenonzin. Dat is bij video gelukkig niet zo populair.

• JustVodka
Tits schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:41:
[...]

Ik ben totaal niet technisch aangelegd, maar dit lijkt me toch "altijd" te werken? HDMI 2.1 is toch wat het is. Zou toch dom zijn om dat softwarematig niet te ondersteunen als het hardwarematig kan?
Het is in theorie ook mogelijk dat het data pad van de audio uit de inkomende stream en via earc weer terug niet voldoende bandbreedte heeft (misschien asynchroon, genoeg bandbreedte voor lossless in maar niet voor lossless in en out te gelijk?) of te weinig processing power en het technisch niet kan.
Maar goed, dat weet alleen LG.
Hopen dat dit niet zo is en dit gefixt wordt.

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:32
Light21M schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:06:
Ik kan iedereen afraden de B8 te kopen, LG heeft feedback gegeven dat de macroblocking niet zal opgelost worden op de B8 series.
Volgens Forbes.com wordt macroblocking ook voor de B8 serie opgelost, alleen iets later.

Forbes:
LG tells me that the firmware update that fixes the issues on LG’s 2018 OLED models is essentially finalized already, and so is expected to start rolling out to C8, E8, W8 and G8 models by early April at the latest. The US and Europe will likely get the update first, with other territories following shortly after.

If you own one of LG’s B8 OLED sets, you’ll have to wait a little longer for your update to arrive. This is because LG has prioritized the update for models that use its Alpha 9 chipset (since there are more of them).

I’m assured, though, that the update for the B8’s Alpha 7 chipset is already up and running in LG’s labs, and so shouldn’t be too far behind the Alpha 9 update.

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 4 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P8, dSLR Pentax K3 en LG 55E6v

• Light21M
Vulcan750 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:03:
[...]

Volgens Forbes.com wordt macroblocking ook voor de B8 serie opgelost, alleen iets later.

Forbes:
LG tells me that the firmware update that fixes the issues on LG’s 2018 OLED models is essentially finalized already, and so is expected to start rolling out to C8, E8, W8 and G8 models by early April at the latest. The US and Europe will likely get the update first, with other territories following shortly after.

If you own one of LG’s B8 OLED sets, you’ll have to wait a little longer for your update to arrive. This is because LG has prioritized the update for models that use its Alpha 9 chipset (since there are more of them).

I’m assured, though, that the update for the B8’s Alpha 7 chipset is already up and running in LG’s labs, and so shouldn’t be too far behind the Alpha 9 update.
Vandaag kreeg ik te horen dat LG voor de B8 het niet zal oplossen. mooie leugen van LG dus via Forbes

• HoppyF
JustVodka schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:18:
[...]

Het is in theorie ook mogelijk dat het data pad van de audio uit de inkomende stream en via earc weer terug niet voldoende bandbreedte heeft (misschien asynchroon, genoeg bandbreedte voor lossless in maar niet voor lossless in en out te gelijk?) of te weinig processing power en het technisch niet kan.
Maar goed, dat weet alleen LG.
Hopen dat dit niet zo is en dit gefixt wordt.
De specificaties van HDMI 2.1 zijn bekend, LG zal hier dus gewoon aan moeten voldoen.
Er kunnen nog wat bugs e.d. bestaan omdat LG één van de eerste fabrikanten is die hiermee in productie is gekomen. Ze hebben echter geen HDMI 2.099 geleverd maar echt 2.1.
De nog bestaande problemen zullen dus wel opgelost gaan worden.

• JustVodka
HoppyF schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:40:
[...]

De specificaties van HDMI 2.1 zijn bekend, LG zal hier dus gewoon aan moeten voldoen.
Er kunnen nog wat bugs e.d. bestaan omdat LG één van de eerste fabrikanten is die hiermee in productie is gekomen. Ze hebben echter geen HDMI 2.099 geleverd maar echt 2.1.
De nog bestaande problemen zullen dus wel opgelost gaan worden.
In de HDMI 2.1 specificaites staat alleen dat PCM 2.0 verplicht is om te implementeren bij ARC/eARC andere audio formaten zijn optioneel en mag de fabrikant zelf beslissen of ze die wel of niet implementeren. En A/V sync is verplicht bij eARC.
eARC zelf is ook optioneel, dus niet verplicht wanneer je HDMI 2.1 implementeerd.
HDMI standaarden beschrijven alleen de interoperabiliteit tussen devices niet hoe ze intern in apparatuur worden geimplementeerd. Dus goedkopere low powered componenten gebruiken waardoor je optionele HDMI functionaliteit niet kan ondersteunen mag gewoon.
Ik zeg niet dat LG dit doet.. maar het kan. Dus je moet niet gek staan te kijken wanneer multichannel PCM nooit geimplementeerd zal worden.

• Tapijt14
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19-10 02:52
Bedankt voor zelf uw bron te vermelden ;-).

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:32
Light21M schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:54:
[...]

Vandaag kreeg ik te horen dat LG voor de B8 het niet zal oplossen. mooie leugen van LG dus via Forbes
Welke bron? Helpdeskmedewerker, winkelpersoneel ?

Vulcan750 wijzigde deze reactie 14-09-2019 11:22 (3%)

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 4 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P8, dSLR Pentax K3 en LG 55E6v

• Light21M
Vulcan750 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:21:
[...]

Welke bron? Helpdeskmedewerker, winkelpersoneel ?
helpdesk medewerker van LG Benelux

Wij e-mailen u naar aanleiding van het laatste contact dat wij hebben gehad over uw TV.

Onze technische dienst heeft de beelden uitvoerig onderzocht en aangegeven dat dit geen defect is van de televisie. Dit is inherent aan de techniek en bronmateriaal.

Er is dus geen defect of anderzijds een tekortkoming aan uw TV. Wij kunnen en zullen dus niet tot reparatie of software update overgaan.

Wij gaan ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Karan
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
Note: This email address is used for outgoing mail only. Thank you.

Light21M wijzigde deze reactie 14-09-2019 12:29 (59%)

• MrDucky
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19:36
Hier staat niet dat ze geen update uitbrengen enkel dat ze jouw tv niet gaan repareren of updaten op dit moment. Dit zegt toch niets over de toekomst?

2600K @ 4.7 GHz, 2x8 GB G.Skill Trident X 2400MHZ DDR3, Asus Maximus V Gene, Gainward GTX1070 Phoenix, 1x Crucial C300 256 GB, 2x WD Black Caviar 640GB Raid 0, 1x WD 2.5 Inch 1TB, Fractal Design Define Mini C, Corsair TX-750, Asus Xonar D2X.

• laquaezzi
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:36
Weet iemand of op het scherm van de e9 ook een protector zit die je eraf moet halen? Zojuist alles gedaan alleen hier ben ik niet zeker over.

• HoppyF
laquaezzi schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:01:
Weet iemand of op het scherm van de e9 ook een protector zit die je eraf moet halen? Zojuist alles gedaan alleen hier ben ik niet zeker over.
De bekende folie bedoel je? :P
Ja, die moet eraf en zit aan de voor- èn achterkant.
Dat wil zeggen, die folie zou erop moeten zitten, tenzij iemand anders deze er al af heeft gehaald.

Op YouTube staan ook uitpak video’s van de C9 en E9 waarop je kunt zien dat de folie verwijderd wordt.

Zie ook:
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

• laquaezzi
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:36
TV is echt nieuw nieuw om het zo maar te zeggen. Aan de achterkant zat inderdaad de folie. Ik had al gelezen dat de folie bij niet te zien was, maar bij mij is het gewoon het oled scherm zelf als ik het zo zie.

• HoppyF
laquaezzi schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:19:
TV is echt nieuw nieuw om het zo maar te zeggen. Aan de achterkant zat inderdaad de folie. Ik had al gelezen dat de folie bij niet te zien was, maar bij mij is het gewoon het oled scherm zelf als ik het zo zie.
Kijk deze uitpak video maar eens van een E9.
Op minuut 3:15 haalt hij de folie van het scherm.
YouTube: Unboxing The LG E9P Series 65in OLED

C9 ook nog, op minuut 18:40.
YouTube: 2019 65’’ LG C9 OLED,unboxing,wall mounting & demo

HoppyF wijzigde deze reactie 14-09-2019 15:52 (11%)

• JoeMusashi
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15:48
laquaezzi schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:19:
Als er al folie op zit aan de voorkant, dan moet dat duidelijk aangegeven zijn. Op mijn nieuwe C9 zat er geen folie aan de voorkant. Alleen de achterkant.

Oppassen dus. Voor je het weet trek je het filter van je tv en beschadig je deze permanent...

• HoppyF
JoeMusashi schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:51:
[...]

Als er al folie op zit aan de voorkant, dan moet dat duidelijk aangegeven zijn. Op mijn nieuwe C9 zat er geen folie aan de voorkant. Alleen de achterkant.

Oppassen dus. Voor je het weet trek je het filter van je tv en beschadig je deze permanent...
Zie bovenstaande reactie over een C9.

• JoeMusashi
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15:48
HoppyF schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:52:
[...]

Zie bovenstaande reactie over een C9.
En toch zat er geen folie aan de voorkant op mijn nieuwe C9. Het verschilt kennelijk enorm van tv op tv... Zoek maar eens op ‘folie’ in dit topic... ik wil alleen waarschuwen dat je je panel definitief beschadigt als er geen folie op zit en je het filter lospulkt.

• Tapijt14
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19-10 02:52
MrDucky schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:31:
Hier staat niet dat ze geen update uitbrengen enkel dat ze jouw tv niet gaan repareren of updaten op dit moment. Dit zegt toch niets over de toekomst?
Een simpele helpdeskmedewerker gaat vaak ook over die informatie niet beschikken. Ik hecht alvast meer geloof aan het forbes artikel.

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:37
LG komt aankomende week onze 65 inch OLED die op de laatste dag van de garantie ineens dikke burnin plekken liet zien over grote delen van het beeld repareren.

Wordt, neem ik aan, een volledig nieuw paneel ingezet. Volledig onder garantie.

Dikke kudo's voor LG dat men dit gewoon onder garantie regelt; zijn we heel blij mee. Volgende TV wordt op zeker ook weer een LG, maar dan moeten de grotere formaten eerst nog iets goedkoper worden, want die 2800 die we destijds voor deze neergeteld hebben is toch wel een beetje de max van wat niet helemaal compleet absurd is om aan een tv uit te geven :P

Anyway, heel blij mee in elk geval, zeker ook omdat je overal leest dat burnin niet onder de garantie valt in veel gevallen.

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:37
Ow en verdere ervaringen over onze 65 inch OLED? Ja wat kan je nog meer zeggen dan prachtig beeld? Dus die ervaringen zijn gewoon allemaal goed, film of tv kijken, xboxen, netflix allemaal dikke prima.

Maargoed, ik wilde dus ervaringen posten van als er iets kapot is en hoe dat (in ons geval) opgepakt wordt door de fabrikant en zoals gezegd zijn we daar erg tevreden over :)

• HoppyF
JoeMusashi schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:57:
[...]

En toch zat er geen folie aan de voorkant op mijn nieuwe C9. Het verschilt kennelijk enorm van tv op tv... Zoek maar eens op ‘folie’ in dit topic... ik wil alleen waarschuwen dat je je panel definitief beschadigt als er geen folie op zit en je het filter lospulkt.
Dat is al vaker gezegd, toch blijkt er vaak wel folie op te zitten.
Lijkt me ook wel logisch want waarom zou er geen folie op zitten?
Deze folie is immers bedoeld om schade bij het uitpakken en installeren te voorkomen.
Wel moet de folie zichtbaar zijn dmv een rood vlakje rechts onder waar je aan kunt trekken.

Een nieuw scherm due zonder folie is geleverd vind ik verdacht.
Het lukt niet om de folie er netjes opnieuw op te plakken en deze als nieuw te verkopen.

• aex351
  • Laatst online: 17:14

aex351

I am the one

JoeMusashi schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:57:
[...]

Folie op de voorkant is volgens mij wel heel erg zichtbaar. Er staat zelfs een afbeelding op. De folie dat totaal niet zichtbaar is zit op de achterkant. Dat zit er zo strak op zonder afbeelding dat je dit heel erg makkelijk over het hoofd ziet.

< dit stukje webruimte is te huur >

• GroMat
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 05-10 15:54
Don Quijote schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:52:
Na de mooie aanbieding van afgelopen weekend (dank mede tweakers!) staat de E9 netjes in de woonkamer. Ik lees alleen in alle reviews dat de ISF modes al redelijk kleurecht uit de doos komen; maar ik heb het gevoeld dat de SDR content wel heel warm is, waarbij delen die perfect witten moeten zijn toch een wat gele zweem hebben.

Is dat met de hand nog wel op te lossen, of ontkom ik niet aan een degelijke calibratie?
Ik had ook die indruk, dat die modes iets te warm zijn, waar standaard dan weer wat te koud is. Als je naar bv wielerwedstrijden kijkt zijn de witte lijnen vh wegdek net wat gelig ipv wit.

Bij mij opgelost om bij picture, picture settings, white balance: van warm2 naar warm1 te zetten (of zelfs medium). En dan apply to all inputs. Tussen warm2 en warm1 heb je al redelijk wat verschil vind ik.

Ps. In hdr modes is cinema home ook een pak warmer dan de gewone cinema. Geen idee waarom.

• GroMat
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 05-10 15:54
https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/

Even een vraagje ivm atmos.

Optie 0, dan stuurt deze dus zowel dd+ als true hd door naar de av receiver die op zijn beurt gewoon het beeld via hdmi doorstuurt naar de tv.

En als ik het goed begrijp dan heb je met de interne streaming apps vd tv nooit earc nodig, want het atmos signaal gaat over dd+ mee via de gewone arc?

• HoppyF
GroMat schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:37:
https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/

Even een vraagje ivm atmos.

Optie 0, dan stuurt deze dus zowel dd+ als true hd door naar de av receiver die op zijn beurt gewoon het beeld via hdmi doorstuurt naar de tv.

En als ik het goed begrijp dan heb je met de interne streaming apps vd tv nooit earc nodig, want het atmos signaal gaat over dd+ mee via de gewone arc?
Bij een externe bron, optie 0, heb je geen probleem.
Gebruik je de interne streaming app, dan gaat het ook goed met DD+ en Atmos want het geluid is compressed.
Je hebt wel eARC nodig als je lossless audio wilt laten doorgeven.
In de toekomst is het wel waarschijnlijk dat bv Netflix lossless audio zal gaan doorgeven.

• Light21M
Tapijt14 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:30:
[...]

Een simpele helpdeskmedewerker gaat vaak ook over die informatie niet beschikken. Ik hecht alvast meer geloof aan het forbes artikel.
Het is naar de technische dienst gestuurd en na 4 weken zeggen ze dat ze het niet gaan oplossen, ben LG echt spuugzat. Ofwel kennen ze hun materie niet ofwel negeren ze de problemen. Macroblocking fixen ze blijkbaar niet voor de B8, Maandag is bij testaankoop horen wat mogelijk is om juridisch het uit te vechten.

Light21M wijzigde deze reactie 14-09-2019 23:35 (9%)

• JcK_85
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 29-09 11:19
Light21M schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 23:33:
[...]

Het is naar de technische dienst gestuurd en na 4 weken zeggen ze dat ze het niet gaan oplossen, ben LG echt spuugzat. Ofwel kennen ze hun materie niet ofwel negeren ze de problemen. Macroblocking fixen ze blijkbaar niet voor de B8, Maandag is bij testaankoop horen wat mogelijk is om juridisch het uit te vechten.
Ik kan mij voorstellen dat je gefrustreerd bent over het feit dat je jouw tv 4 weken kwijt bent zonder een directe oplossing voor het probleem dat jij met de B8 ervaart. Echter heb ook ik meer vertrouwen in een nieuwsbericht van Forbes dan een conclusie van jou zonder enige basis. De reactie van de TD van LG is dat ze het probleem niet kunnen vinden. ( Omdat ze waarschijnlijk beter bronmateriaal gebruiken) Dat is is heel wat anders als het probleem niet kunnen oplossen!

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

• Light21M
JcK_85 schreef op zondag 15 september 2019 @ 08:49:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat je gefrustreerd bent over het feit dat je jouw tv 4 weken kwijt bent zonder een directe oplossing voor het probleem dat jij met de B8 ervaart. Echter heb ook ik meer vertrouwen in een nieuwsbericht van Forbes dan een conclusie van jou zonder enige basis. De reactie van de TD van LG is dat ze het probleem niet kunnen vinden. ( Omdat ze waarschijnlijk beter bronmateriaal gebruiken) Dat is is heel wat anders als het probleem niet kunnen oplossen!
Ik heb ze talloze links doorgestuurd van het probleem van Forbes, Vincent , etc, ik geloof niet meer dat ze voor de b8 het nog zullen fixen, zelfs aangegeven dat de andere series wel een fix kregen, die middelvinger van hun was voor mij duidelijk

Light21M wijzigde deze reactie 15-09-2019 09:12 (3%)

• Wren
  • Registratie: januari 2014
JcK_85 schreef op zondag 15 september 2019 @ 08:49:
[...]

Er staat niet dat hij zijn tv 4 weken lang kwijt is geweest,maar dat het (probleem) 4 weken bij de td heeft gelegen.
Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

vosss schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:39:
LG komt aankomende week onze 65 inch OLED die op de laatste dag van de garantie ineens dikke burnin plekken liet zien over grote delen van het beeld repareren.

Wordt, neem ik aan, een volledig nieuw paneel ingezet. Volledig onder garantie.

Dikke kudo's voor LG dat men dit gewoon onder garantie regelt; zijn we heel blij mee. Volgende TV wordt op zeker ook weer een LG, maar dan moeten de grotere formaten eerst nog iets goedkoper worden, want die 2800 die we destijds voor deze neergeteld hebben is toch wel een beetje de max van wat niet helemaal compleet absurd is om aan een tv uit te geven :P

Anyway, heel blij mee in elk geval, zeker ook omdat je overal leest dat burnin niet onder de garantie valt in veel gevallen.
Aangezien ik aantal wat posts om mijn oren eerder kreeg dat burn-in geen issue is toen ik er naar vroeg ( :+ ) : wat heb jij gedaan dat je er wél last van kreeg?

Want als het net binnen garantie is, neem ik aan dat de issues begonnen aan het einde van 2 jaar gebruik?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

HoppyF schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:50:
[...]

In de toekomst is het wel waarschijnlijk dat bv Netflix lossless audio zal gaan doorgeven.
Dit vind ik een interessant statement. Netflix is voor de massa he. Bij muziek voor de massa zie je dat er ook niet wordt overgestapt. Voor Netflix is weinig data van financieel levensbelang, dus ik vraag me sterk af of ze naar een 6-30mbit/s stream voor alleen audio zullen overstappen, terwijl dat eigenlijk amper tot niet tot een hoorbaar beter resultaat leidt (als je het objectief dus blind test)...

En vanwege rechten gaat er ook geen "tidal voor video" komen denk ik.

JvS wijzigde deze reactie 15-09-2019 09:28 (8%)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Notna schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:23:
[...]

Aangezien ik aantal wat posts om mijn oren eerder kreeg dat burn-in geen issue is toen ik er naar vroeg ( :+ ) : wat heb jij gedaan dat je er wél last van kreeg?
Je kreeg vooral te horen dat deze vraag al 10.000 keer gesteld is en je kreeg van veel mensen te horen dat het bij hun niet gebeurde.

Twee filter waarmee je dit onderwerp in dit topic terug kunt vinden en alle antwoorden (die altijd even wel/niet geruststellend zijn)

Bottom line: Ja kan gebeuren, maar verreweg de meeste mensen hebben er geen last van. Slaap je er slecht van, dan is OLED niet voor jou.

JvS wijzigde deze reactie 15-09-2019 09:42 (36%)

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

JvS schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:40:
[...]

Je kreeg vooral te horen dat deze vraag al 10.000 keer gesteld is en je kreeg van veel mensen te horen dat het bij hun niet gebeurde.

Twee filter waarmee je dit onderwerp in dit topic terug kunt vinden en alle antwoorden (die altijd even wel/niet geruststellend zijn)

Bottom line: Ja kan gebeuren, maar verreweg de meeste mensen hebben er geen last van. Slaap je er slecht van, dan is OLED niet voor jou.
Goed, ik snap de irritatie bij mijn vraag. Zou ik zelf wellicht ook hebben. Maar ik was van mening dat OLED nog steeds in ontwikkeling is en dus dat de meest recente ervaringen het meest van toepassing zijn. Oudere resultaten en onderzoeken had ik namelijk idd gevonden (not my first rodeo) maar vandaar de vraag over recente waarnemingen :)

Enfin; slecht er van slapen zal ik denk ik niet. Maar wellicht dat ik er wel een stuk bewuster mee om zal gaan dan met mijn huidige LED.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Notna schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:03:
[...]

Enfin; slecht er van slapen zal ik denk ik niet. Maar wellicht dat ik er wel een stuk bewuster mee om zal gaan dan met mijn huidige LED.
Tja, dat doe je de eerste 3 dagen. Ik heb ervaring met een Plasma waarvan de favicons dus zichtbaar waren met grijs beeld. Dus met m;n Oled was ik de eerste week ook heel voorzichtig. Inmiddels tik ik dit antwoord op een PC die het beeld op de Oled weergeeft...

• HoppyF
JvS schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:27:
[...]

Dit vind ik een interessant statement. Netflix is voor de massa he. Bij muziek voor de massa zie je dat er ook niet wordt overgestapt. Voor Netflix is weinig data van financieel levensbelang, dus ik vraag me sterk af of ze naar een 6-30mbit/s stream voor alleen audio zullen overstappen, terwijl dat eigenlijk amper tot niet tot een hoorbaar beter resultaat leidt (als je het objectief dus blind test)...

En vanwege rechten gaat er ook geen "tidal voor video" komen denk ik.
Ik noemde Netflix maar als voorbeeld je mag hier ook een andere dienst voor invullen.
Punt is dat de beeldkwaliteit van reguliere TV uitzendingen de laatste jaren behoorlijk zijn verbeterd maar dat er nog geen 4K is. Streaming diensten stappen daar wel in echter het geluid blijft nog achter.
Beetje een ondergeschoven kindje.
Wel te begrijpen als er technische beperkingen zijn vwb het doorgeven van lossless en een gebrek aan bandbreedte.
Dit soort zaken zijn inmiddels opgelost.
Bandbreedte is er genoeg en technische beperkingen zijn er ook niet meer.
Lossless audio zal (naar mijn mening...) uiteindelijk wel door gaan breken.
Ik weet het, massa’s luisteren naar Spotify e.d. maar de echte beleving ontstaat bij èn goed beeld èn goed geluid.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

HoppyF schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:40:
[...]
Echter het geluid blijft nog achter. Beetje een ondergeschoven kindje.
Moeten we met die redenatie dan ook niet Lossless beeld hebben? :P

Ik denk dat je net iets teveel focust op een technische specificatie. Lossy audio klinkt al minstens 15 jaar (mits goed gecomprimeerd) onhoorbaar anders als Lossless audio. Alleen enkele verstokte techno-audiofielen vinden het uit principe onaanvaardbaar.

Geluid is helemaal geen ondergeschoven kindje in home cinema. Geluid is al sinds dolby digital en DTS in de jaren 90 op laserdisk werden toegevoegd (zelfs de 384kbps versie) al bijna helemaal perfect. Beeld niet. Op BR nu wel, maar op de streaming plaforms is het eigenlijk nog steeds niet echt goed. Ja het is 4k en ja er is HDR, maar er zijn duidelijk artifacten te zien, bij snelle bewegingen zie je macroblocks. Beeld is gewoon nog steeds niet supergoed.

Geluid is dat al tijden wel. Enige wezelijke verbetering is het object georiënteerde surround. Dat hebben ze nu ook (alleen wel in een DD+ signaal verwerkt). Het hele "lossless" principe is leuk voor de verstokte audiofiel of technisch principieel persoon die het meent te horen, maar als je het objectief test (testen zonder te weten waarnaar je luistert en dan bepalen wat beter is dus), zie je dat mensen helemaal geen verschil horen.

Ik kan me niet voorstellen dat een streamingplatform geld (want data = geld, ook nu) in een al bijna als perfect ervaren audiostream gaat stoppen, maar ze wel op elke megabit beknibbelen op beeld (dat er nog steeds zichtbaar lijdt onder het gebrek aan bitrate en compressie)...

JvS wijzigde deze reactie 15-09-2019 10:56 (70%)

Pagina: 1 ... 218 ... 229 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True