• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10 18:51
Wisten jullie dat de C8 geen Airplay casting ondersteund en de C9 wel trouwens? Voor mij een belangrijke reden voor de C9 te gaan. Ook schijnt LG vrij snel (na ongeveer 2 jaar al) te stoppen met het ondersteunen van updates voor de oudere modellen...

[ Voor 12% gewijzigd door Eagles op 15-09-2019 11:20 ]

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 17:29
Eagles schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:19:
Wisten jullie dat de C8 geen Airplay casting ondersteund en de C9 wel trouwens? Voor mij een belangrijke reden voor de C9 te gaan. Ook schijnt LG vrij snel (na ongeveer 2 jaar al) te stoppen met het ondersteunen van updates voor de oudere modellen...
Niet kloppend. Heb een B6 en ontvang nog regelmatig updates. Dit jaar is de game mode bijvoorbeeld weer aangepakt. Dit toestel is inmiddels drie jaar oud. Laatst nog een stabiliteits update ontvangen.
Notna schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:03:
[...]

Goed, ik snap de irritatie bij mijn vraag. Zou ik zelf wellicht ook hebben. Maar ik was van mening dat OLED nog steeds in ontwikkeling is en dus dat de meest recente ervaringen het meest van toepassing zijn. Oudere resultaten en onderzoeken had ik namelijk idd gevonden (not my first rodeo) maar vandaar de vraag over recente waarnemingen :)

Enfin; slecht er van slapen zal ik denk ik niet. Maar wellicht dat ik er wel een stuk bewuster mee om zal gaan dan met mijn huidige LED.
Volgens mij heb ik het zonder irritatie en redelijk genuanceerd uitgelegd. Althans, dat was de poging. @JvS lijkt zelfs nog wat stelliger, want hij blijkt zijn OLED (ook) als PC scherm te gebruiken. ;)

• Jenthex
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11 06:52
Ik heb nu sinds gisteren een soort lichte coil whine die ergens uit de achterkant van mijn B8 komt als die uit staat. Dit is niet het geval wanneer de tv aan staat. In normale omstandigheden is het niet hoorbaar maar aangezien die bij mij op de slaapkamer staat hoor ik het als ik ga slapen wel. Dit is plots gekomen, nog mensen die iets gelijkaardigs hebben, of een oplossing zouden weten hiervoor?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:14

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb ook iets interessants..
als ik op Mn nuc met Kodi via YouTube zoek naar black screen krijg ik een perfect zwart beeld.

Als ik in de C9 via de YouTube app hetzelfde aanzet is het beeld niet 100%zwart. Dit terwijl de beeldinstellingen helemaal gelijk zijn bij beide bronnen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 14:06

Puck

W32.Deadcode.A

CeesKees schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:46:
als ik op Mn nuc met Kodi via YouTube zoek naar black screen krijg ik een perfect zwart beeld.

Als ik in de C9 via de YouTube app hetzelfde aanzet is het beeld niet 100%zwart. Dit terwijl de beeldinstellingen helemaal gelijk zijn bij beide bronnen.
Kan zijn dat je NUC in RGB 4:4:4 uitzend en dus andere black level hanteert. Dit betekend in feite dat je dan Black Level High zou moeten gebruiken en je instellingen dus niet kloppen.

Arrived anxious, left bored

JvS schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:46:
[...]

Moeten we met die redenatie dan ook niet Lossless beeld hebben? :P

Ik denk dat je net iets teveel focust op een technische specificatie. Lossy audio klinkt al minstens 15 jaar (mits goed gecomprimeerd) onhoorbaar anders als Lossless audio. Alleen enkele verstokte techno-audiofielen vinden het uit principe onaanvaardbaar.

Geluid is helemaal geen ondergeschoven kindje in home cinema. Geluid is al sinds dolby digital en DTS in de jaren 90 op laserdisk werden toegevoegd (zelfs de 384kbps versie) al bijna helemaal perfect. Beeld niet. Op BR nu wel, maar op de streaming plaforms is het eigenlijk nog steeds niet echt goed. Ja het is 4k en ja er is HDR, maar er zijn duidelijk artifacten te zien, bij snelle bewegingen zie je macroblocks. Beeld is gewoon nog steeds niet supergoed.

Geluid is dat al tijden wel. Enige wezelijke verbetering is het object georiënteerde surround. Dat hebben ze nu ook (alleen wel in een DD+ signaal verwerkt). Het hele "lossless" principe is leuk voor de verstokte audiofiel of technisch principieel persoon die het meent te horen, maar als je het objectief test (testen zonder te weten waarnaar je luistert en dan bepalen wat beter is dus), zie je dat mensen helemaal geen verschil horen.

Ik kan me niet voorstellen dat een streamingplatform geld (want data = geld, ook nu) in een al bijna als perfect ervaren audiostream gaat stoppen, maar ze wel op elke megabit beknibbelen op beeld (dat er nog steeds zichtbaar lijdt onder het gebrek aan bitrate en compressie)...
Lossless beeld? :?
Bestaat niet en gaat ook niet komen.
Zoals je weet is alles vwb beeld in enige vorm gecomprimeerd of nu streaming hebt of Blu-ray dan wel Ultra HD Blu-ray.
Kan het beeld dan niet beter?
Jawel, streaming aanbieders “knijpen” nog steeds te veel, er kan dus beter beeld afgeleverd worden.

Ik bedoelde met beter geluid vooral Dolby TrueHD en DTS-HD Master audio.
Dit betekent onder andere een groter dynamisch bereik.
Je kunt het zien als “HDR of Dolby Vision” maar dan voor audio.

Nu wordt daar nog te weinig mee gedaan en komt men niet verder dan Dolby Digital +.

Je zou ongeveer 10-25 Mbits extra nodig hebben als je HD geluid met HDR gaat mee streamen.
Dat gaat lukken met een 50-100 Mbits snelheid.

• JustVodka
  • Laatst online: 03-08 13:43
HoppyF schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:40:
[...]
Beetje een ondergeschoven kindje.
Wel te begrijpen als er technische beperkingen zijn vwb het doorgeven van lossless en een gebrek aan bandbreedte.
Dit soort zaken zijn inmiddels opgelost.
Bandbreedte is er genoeg en technische beperkingen zijn er ook niet meer.
Bandbreedte is voor een hele grote groep mensen in de Verenigde Staten (grootste markt voor Netflix en concurenten) door voor een groot deel gebrek aan concurrentie belabberd. En als ze al voldoende bandbreedte hebben hebben ze vaak ook nog bandwidth caps. Veel mensen hier hebben al problemen met de 15,5mbps 4k/atmos streams.
Eigenlijk mogen wij in NL en nog een beperkt aantal landen erg gelukkig zijn met onze internet verbindingen.

En mensen die audio apparatuur aan hun tv hebben aangesloten waarmee het verschil tussen lossy en lossless te horen is zijn ook aardig in de minderheid. En de meeste mensen geven er ook helemaal niks om.

Dus ik verwacht voorlopig niet dat het economisch zin heeft voor Disney+, Netflix of wie dan ook om te investeren in lossless audio.
CeesKees schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:46:

Kodi gaat via een externe device toch, dat is een andere bron dus daar horen andere instellingen bij. Kalibreren doe je per bron. Dezelfde settings zijn dus niet van toepassing. Althans, niet voor hetzelfde beeld. ;)

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11 20:44
HoppyF schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:46:
[...]

Kijk deze uitpak video maar eens van een E9.
Op minuut 3:15 haalt hij de folie van het scherm.
YouTube: Unboxing The LG E9P Series 65in OLED

C9 ook nog, op minuut 18:40.
YouTube: 2019 65’’ LG C9 OLED,unboxing,wall mounting & demo
Thanks voor de filmpjes. Bij mijn tv zat er blijkbaar dus niet zo’n folie laag op. Zelfde als bij Joe blijkbaar.
JustVodka schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:46:
[...]

Bandbreedte is voor een hele grote groep mensen in de Verenigde Staten (grootste markt voor Netflix en concurenten) door voor een groot deel gebrek aan concurrentie belabberd. En als ze al voldoende bandbreedte hebben hebben ze vaak ook nog bandwidth caps. Veel mensen hier hebben al problemen met de 15,5mbps 4k/atmos streams.
Eigenlijk mogen wij in NL en nog een beperkt aantal landen erg gelukkig zijn met onze internet verbindingen.

En mensen die audio apparatuur aan hun tv hebben aangesloten waarmee het verschil tussen lossy en lossless te horen is zijn ook aardig in de minderheid. En de meeste mensen geven er ook helemaal niks om.

Dus ik verwacht voorlopig niet dat het economisch zin heeft voor Disney+, Netflix of wie dan ook om te investeren in lossless audio.
Mag toch aannemen dat Netflix in Europa streaming levert vanuit servers in de EU en niet uit de USA laat komen. In de EU ligt het breedband aansluitingen tussen de 75-98% waarbij Nederland inderdaad hoog scoort maar ook andere landen het niet slecht doen.

TV fabrikanten als LG verkopen graag veel 4K TV’s en dat lukt omdat er, weliswaar nog beperkt, streaming diensten worden aangeboden. Je gaat geen 4K kopen voor het reguliere TV aanbod wat nog HD is.
Blu-ray en Ultra HD Blu-ray vormen ook maar een kleine markt.

Kortom, het aanbod zal nog wel verder uitbreiden en het bekende kip/ei content/TV aanbod zal nog verder gaan oplopen. Daarom hoop (en verwacht) ik dat streaming diensten hierop inspelen en niet alleen meer 4K content gaan aanbieden maar er ook HD audio aan zullen gaan toevoegen.
We gaan het wel zien, zal ook niet meteen dit of volgend jaar zijn.
laquaezzi schreef op zondag 15 september 2019 @ 16:51:
[...]
Thanks voor de filmpjes. Bij mijn tv zat er blijkbaar dus niet zo’n folie laag op. Zelfde als bij Joe blijkbaar.
Toch raar!
Fabrikanten pakken hun apparatuur toch niet willekeurig in, zeker als het om hetzelfde model of modeljaar gaat. Vraag me af of wel/geen folie aan de winkel/webshop ligt.
Welke winkel heb jij je TV gekocht?

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 15-09-2019 17:04 ]

Dit was toch al bekend? Het kan blijkbaar toch verschillen. Per regio? Assemblage is wellicht regionaal? Ik heb ook bij de C8 meerdere meldingen gezien van wel en geen folie op het scherm, zo uit ongeopende nieuwe dozen. Bij de C9 is daar niets aan veranderd dus. Boeit verder niet lijkt me: als de tv maar goed is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 15-09-2019 17:25 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

HoppyF schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:36:
[...]

Ik bedoelde met beter geluid vooral Dolby TrueHD en DTS-HD Master audio.
Dit betekent onder andere een groter dynamisch bereik.
Je kunt het zien als “HDR of Dolby Vision” maar dan voor audio.
En dan wel nutteloos "HDR"... 16bit audio op 44Khz heeft een dynamisch bereik van > 100db en een volledig perfecte weergave van 20-20.000Hz en is daarmee riant voldoende voor het menselijk gehoor (in tegenstelling tot niet HDR video, wat niet het volledige bereik weergeeft). Alles daarboven is snake oil. Wel meetbaar beter, maar niet hoorbaar beter. Audio "HDR" willen is technisch principieel vinden dat het beter moet. HD audio beter vinden klinken is puur placebo effect.

Aangezien HD audio toch wel vooral echt marketing is (en inderdaad meetbaar beter, maar niet hoorbaar) denk ik dat de streamers de bitjes (waar ze daadwerkelijk wel voor betalen, ook al is het weinig) niet in gaan zetten voor zulke dingen.

Maar de toekomst zal het leren. Het zal mij hoogst extreem verbazen als er non compressed audio wordt ingezegt, zolang als er nog op video bitrate wordt beknibbeld.
JustVodka schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:46:
[...]

Dit heeft niet zoveel met investeren te maken. Ik heb een vrij extreme audioset, maar hoor in een blinde test net zoals bijna alle mensen (je kan je met moeite trainen in herkennen van mp3 artefacten) amper/geen verschil tussen losssless en lossy (mits geen gare napster MP3, dus goed gecomprimeerd en voldoende bitrate, zoals een DD+ of een DTS encode dat heeft). In niet blinde tests meen ik overigens altijd wel verschil te horen, maar ik snap inmiddels dat dat observers biass is.

Het is vaak meer een principieel ding volgens mij. Er zijn artifacten (daar is de compressie op gebaseerd, beeld ook trouwens ;)), dus het kan principieel beter. Dus moet en zal het ook beter zijn...

[ Voor 50% gewijzigd door JvS op 15-09-2019 17:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GroMat
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
JvS schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:27:
[...]

Dit vind ik een interessant statement. Netflix is voor de massa he. Bij muziek voor de massa zie je dat er ook niet wordt overgestapt. Voor Netflix is weinig data van financieel levensbelang, dus ik vraag me sterk af of ze naar een 6-30mbit/s stream voor alleen audio zullen overstappen, terwijl dat eigenlijk amper tot niet tot een hoorbaar beter resultaat leidt (als je het objectief dus blind test)...

En vanwege rechten gaat er ook geen "tidal voor video" komen denk ik.
Even meegeven dat sinds vorig jaar de bitrate vd audio op netflix al verhoogd is geweest;

https://media.netflix.com...-quality-sound-to-netflix

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

I know, naar 640kbps voor 5.1 en 768kbps om atmos signalen mee te kunnen sturen in het DD+ formaat (dat voegt daadwerkelijk wat toe als je front en rear hight speakers in je plafond hebt dan :)). Ik gok dat ze daarvoor op 448kbps zaten (de normale dolby digital, die we al sinds 1995 ofzo op laserdisk en DVD gebruiken :)).

[ Voor 37% gewijzigd door JvS op 15-09-2019 19:12 ]

• JustVodka
JvS schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:41:
[...]

Aangezien HD audio toch wel vooral echt marketing is (en inderdaad meetbaar beter, maar niet hoorbaar) denk ik dat de streamers de bitjes (waar ze daadwerkelijk wel voor betalen, ook al is het weinig) niet in gaan zetten voor zulke dingen.
Het verschil tussen "HD" en niet HD is op bluray discs over het algemeen zeer goed te horen, al heeft dat over het algemeen weinig met lossy vs lossless te maken. Maar met dynamic range compression/expansion (audio term die niks met besparen van data te maken heeft).
De standaard Dolby Digital/DTS (core) zijn vaak vlakker uitgemixt dan bij het gebruik van de TrueHD/HD Master overlay waarbij bv het volume verschil tussen spraak en explosies een heel stuk groter is. Wat veel mensen interpreteren als beter geluid. (wat technisch gezien niet zo hoeft te zijn)

Een "HD" signaal heeft wel duidelijke voordelen in een setup met goede receiver met bijbehorende speakers met goed vermogen om een rijkere kijk/luister ervaring neer te zetten. Maar nogmaals, dit heeft weinig met lossy vs lossless te maken dan wel met het verschil in uit mixen/gebruik maken van dynamic range. Al zijn er ook discs waarbij het verschil in uit mixen vrijwel nihil is.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JustVodka schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:02:
[...]

De standaard Dolby Digital/DTS (core) zijn vaak vlakker uitgemixt dan bij het gebruik van de TrueHD/HD
Ik begrijp het verschil tussen compressie en compressie :). Heb je voorbeelden waar dit het geval is? Ik heb me in de jaren 1998-2000 enorm verdiept in het verschil tussen DTS en DD en toen had je soms wel rustig 10db verschil in level (en dus ook 10db minder dynamisch bereik naar boven toe in het nadeel van het hardere signaal, waar iedereen de voorkeur aan gaf trouwens, want harder=beter :P). Maar dat er verschil in kwaliteit wordt toegepast is voor mij helemaal nieuw. Je geeft aan dat het vaak gebeurt. Welke film is daar een voorbeeld van? En weet je wat de reden is dat filmmakers en streamers dit doen?

• JustVodka
JvS schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:08:
[...]

Welke film is daar een voorbeeld van? En weet je wat de reden is dat filmmakers en streamers dit doen?
Ironman, en Harry Potter films zijn voorbeelden.

Ik vermoed dat er verschil tussen HD en non-HD uit mix is om rekening te houden met kleinere mindere speakers ingebouwd in tv's, waar een signaal met hoog dynamisch bereik juist een averechts effect kan hebben. En betere receivers/soundbars mogelijk ook de processing power hebben om zelf compressie toe te passen waar nodig. (night mode is hier een veel voorkomend voorbeeld van)
Maar, goed dit is een aanname voor een mogelijke reden.

Verder maakt lossy/lossless mij weinig uit. Ik zie liever dat er meer bandbreedte voor video beschikbaar komt bij de streaming services. Mogelijk gaat de AV1 codec hierbij helpen. Al zou het me niet verbazen als dat in eerste instantie voor bandbreedte besparing wordt gebruikt dan voor betere kwaliteit.

• JustVodka
HoppyF schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:00:
[...]

Mag toch aannemen dat Netflix in Europa streaming levert vanuit servers in de EU en niet uit de USA laat komen. In de EU ligt het breedband aansluitingen tussen de 75-98% waarbij Nederland inderdaad hoog scoort maar ook andere landen het niet slecht doen.
Sterker nog, Netflix heeft content servers bij de grote providers in de datacenters staan, ook in NL.

Als het Netflix/Disney geld op gaat leveren of voorkomt dat grote groepen klanten weglopen zullen ze het vast doen.
Maar het zal naar mijn verwachting neer kosten dan het oplevert. Vanwege hogere opslag en bandbreedte.
Het zijn helaas commerciële beurs genoteerde bedrijven en geen liefdadigheids instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door JustVodka op 15-09-2019 20:36 ]

JvS schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:41:
[...]

En dan wel nutteloos "HDR"... 16bit audio op 44Khz heeft een dynamisch bereik van > 100db en een volledig perfecte weergave van 20-20.000Hz en is daarmee riant voldoende voor het menselijk gehoor (in tegenstelling tot niet HDR video, wat niet het volledige bereik weergeeft). Alles daarboven is snake oil. Wel meetbaar beter, maar niet hoorbaar beter. Audio "HDR" willen is technisch principieel vinden dat het beter moet. HD audio beter vinden klinken is puur placebo effect.

Maar de toekomst zal het leren. Het zal mij hoogst extreem verbazen als er non compressed audio wordt ingezegt, zolang als er nog op video bitrate wordt beknibbeld.

[...]

Dit heeft niet zoveel met investeren te maken. Ik heb een vrij extreme audioset, maar hoor in een blinde test net zoals bijna alle mensen (je kan je met moeite trainen in herkennen van mp3 artefacten) amper/geen verschil tussen losssless en lossy (mits geen gare napster MP3, dus goed gecomprimeerd en voldoende bitrate, zoals een DD+ of een DTS encode dat heeft). In niet blinde tests meen ik overigens altijd wel verschil te horen, maar ik snap inmiddels dat dat observers biass is.

Het is vaak meer een principieel ding volgens mij. Er zijn artifacten (daar is de compressie op gebaseerd, beeld ook trouwens ;)), dus het kan principieel beter. Dus moet en zal het ook beter zijn...
Ben het met je eens dat het verschil tussen goede kwaliteit compressie en lossless audio niet te horen is.
Dat is ook mijn punt niet.
Ik wil geen uncompressed audio omdat het misschien beter klinkt maar zou willen dat Dolby TrueHD en DTS-HD Master audio ook doorgeven worden als het beschikbaar is bij de bron.
Meer niet.

Ik ben zeker geen audiofiel maar wil wel graag dat alle beschikbare geluidsstandaarden doorgegeven kunnen worden. Dat het nu nog niet gebeurt is prima als de TV dit maar kan al dan niet dmv een firmware upgrade.
Ik verwacht daarmee niet dat we tot in eeuwigheid aan DD+ vast zullen zitten.
DD+ gebruikt ook nog geen 1Mbits aan bandbreedte dus dat is de moeite niet.

Het klopt dat Netflix de audio stream heeft verhoogd maar dat is eigenlijk maar heel weinig, maar beter iets dan niets natuurlijk.

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
Netflix heeft enige maanden geleden de bitrate verhoogd van 192 kbps naar ik meen 640kbps. Dat is dvd niveau dus dolby digital en/of dts. Ik kan de verbetering duidelijk horen en ben er enorm blij mee. Klopt wel dat je een behoorlijke audio installatie moet hebben. Met een Sonos set zal het niet uitmaken.

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11 20:44
Toch raar!
Fabrikanten pakken hun apparatuur toch niet willekeurig in, zeker als het om hetzelfde model of modeljaar gaat. Vraag me af of wel/geen folie aan de winkel/webshop ligt.
Welke winkel heb jij je TV gekocht?
Ik heb de TV afgelopen zaterdag bij Kamera Express in Capelle gekocht.
Bigbro00 schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:40:
Netflix heeft enige maanden geleden de bitrate verhoogd van 192 kbps naar ik meen 640kbps. Dat is dvd niveau dus dolby digital en/of dts. Ik kan de verbetering duidelijk horen en ben er enorm blij mee. Klopt wel dat je een behoorlijke audio installatie moet hebben. Met een Sonos set zal het niet uitmaken.
Iets anders is het, afhankelijk van de kwaliteit van de breedbandverbinding.
Netflix noemt het High Quality audio.
Maar er zijn nog geen plannen (zover ik weet) voor Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio.

5.1: From 192 kbps (good) up to 640 kbps (great/perceptually transparent)
Dolby Atmos: From 448 kbps up to 768 kbps (Dolby Atmos is available for members subscribed to the Premium plan)
laquaezzi schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:11:
[...]
Ik heb de TV afgelopen zaterdag bij Kamera Express in Capelle gekocht.
Ok.
Ik heb volgens mij vaker gezien dat TV’s via Kamera Express niet voorzien waren van folie.
Toeval wellicht, om hier achter te komen zouden we een poll moeten starten maar dat is ook wel wat overdreven.
Gewoon maar goed opletten dus bij nieuw levering of er een folie opzit of niet.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:09
Misschien niet de ideale plaats om deze vraag te stellen maar:

Heeft iemand ervaring met een Orange decoder uit BE en LG WebOS? Kan de magic remote gebruikt worden om deze te bedienen via HDMI? Ik heb me al suf gezocht maar vind er niets over terug...

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-11 12:32
Ik ben hier ook naar op zoek, maar tot nu toe geen succes gehad.

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
Heb nu mijn 2e lgoled65c8 via kamera express. De eerste ging na 1 week al stuk. Beide hadden geen folie op de voorkant. Alleen op de achterkant. Op ik moet met een scherp mes aan de gang gaan. Maar dat lijkt me niet de bedoeling.

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 15:23
Dankzij dit topic zojuist na de folie aan de achterkant van mijn 65c8 gevonden en verwijderd :o

[ Voor 4% gewijzigd door The Druid op 16-09-2019 16:36 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• IMWhizzle
Als iemand een keuze kan maken tussen de C9 en de C8 van 2018, welke zou je kiezen voor een prijsverschil van 200 euro?

[ Voor 4% gewijzigd door IMWhizzle op 16-09-2019 16:39 ]

IMWhizzle schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:38:
Als iemand een keuze kan maken tussen de C9 en de C8 van 2018, welke zou je kiezen voor een prijsverschil van 200 euro?
C9!
Waarom? Toekomstvastheid ivm HDMI 2.1.
Er zijn meer verschillen maar deze vind ik wel belangrijk omdat je een TV voor een aantal jaren koopt.
Dat is mij die 200 euro wel waard maar iedereen maakt zijn eigen afweging.
De beeldkwaliteit van beiden is namelijk prima dus dat is geen reden om voor een C9 te kiezen.

De C8’s raken zo langzamerhand ook op, de voorraad wordt immers niet meer bijgevuld.
Wel iets om rekening mee te houden.
The Druid schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:35:
Dankzij dit topic zojuist na de folie aan de achterkant van mijn 65c8 gevonden en verwijderd :o
Daarom “zeuren” we regelmatig over de folie in dit topic... ;)
Mensen erop attenderen dat er een folie op kàn zitten, of beter gezegd op hoort te zitten.
Waar heb je je TV gekocht? Kamera Express?

• IMWhizzle
HoppyF schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:58:
[...]

C9!
Waarom? Toekomstvastheid ivm HDMI 2.1.
Er zijn meer verschillen maar deze vind ik wel belangrijk omdat je een TV voor een aantal jaren koopt.
Dat is mij die 200 euro wel waard maar iedereen maakt zijn eigen afweging.
De beeldkwaliteit van beiden is namelijk prima dus dat is geen reden om voor een C9 te kiezen.

De C8’s raken zo langzamerhand ook op, de voorraad wordt immers niet meer bijgevuld.
Wel iets om rekening mee te houden.
Heb je zeker een punt, heb ik ook overwogen. Echter is HDMI 2.1 de eerste generatie. Kun je je HD Ready en UHD (zonder HDR en Dolby Vision) nog herinneren? Beide keren flink ingetuind. Aan de andere kant 200 euro..
IMWhizzle schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:01:
[...]

Heb je zeker een punt, heb ik ook overwogen. Echter is HDMI 2.1 de eerste generatie. Kun je je HD Ready en UHD (zonder HDR en Dolby Vision) nog herinneren? Beide keren flink ingetuind. Aan de andere kant 200 euro..
Ja, ik begrijp het.
Blijft een afweging, toch denk ik dat HDMI 2.1 op zich voorlopig zal blijven.
Er zitten nog wat onvolkomenheden in maar dit kan LG nog oplossen dmv een firmware upgrade.
Voor de rest zijn beide modellen prima TV’s en als je aan een nieuwe TV toe bent is dit zeker geen miskoop.
Zaken als 8K zijn niet iets om op te wachten en Microled is er voorlopig ook nog niet.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Zo, straks maar eens uitpakken. Kijken of er een flinke verschil gaat zitten na mijn 55C7. Ik denk niet veel, buiten de grootte.

[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 17-09-2019 11:30 ]

• IMWhizzle
Hamazaki schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:16:
Zo, straks maar eens uitpakken. Kijken of er een flinke verschil gaat zitten na mijn 55C7. Ik denk niet veel, buiten de grootte.

[Afbeelding]
Ben benieuwd! Zou top zijn als je jouw bevindingen zou kunnen delen. Veel plezier ervan!

• The Druid
HoppyF schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:00:
[...]

Daarom “zeuren” we regelmatig over de folie in dit topic... ;)
Mensen erop attenderen dat er een folie op kàn zitten, of beter gezegd op hoort te zitten.
Waar heb je je TV gekocht? Kamera Express?
Smits in Arnhem

[ Voor 40% gewijzigd door The Druid op 16-09-2019 20:07 ]

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:10:
[...]

Begrijp ik hieruit dat je van een 55C7 naar een 65C9 gaat?
Vanwaar dit besluit? :?
Grootte.

• Farabi
  • Niet online
Ff snel bevindingen kladderen over de 65C9:

Qua beeldkwaliteit zit er zoals verwacht geen grote verschillen in vergeleken met een C7.

Maar, man die 65inch is huge, dat maakt alles zoveel mooier. Dit was Precies het gevoel die ik wilde na deze upgrade. (Overigens ook de grootste reden van de upgrade) Dus in mijn opinie heb ik waar voor mijn geld.

Tweede grote verschil is de optie dynamic tonemapping, dit geeft een bak meer helderheid in HDR wat ten goede komt vergeleken met mijn C7. Deze optie had je al bij de C8 als het goed is, Maar las op rtings dat je deze optie beter kunt uitzetten, omdat het geforceerde helderheid weergeeft. Maar vind het wel lekker tot nu toe :P

En de hdmi 2.1 blabla gedoe zullen we nog wel zien in de toekomst. Ik verwacht er niet veel van in de nabije toekomst.

Overigens, Zie mij niet als reviewer, deze ervaring is puur gebaseerd uit gevoel. Voor de rest is dit scherm puur genieten.

Even over de folie op de achterkant: wie dit verzonnen heeft verdient een klap op zn smoel :P ik heb nog goed gekeken voordat ik de tv aan de muur hing, nadat ik hem had opgehangen, zag ik de folie opeens. Wat is de reden dat het zo geheimzinnig verstopt moet worden :+

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 16-09-2019 22:53 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
Hamazaki schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:49:
Even over de folie op de achterkant: wie dit verzonnen heeft verdient een klap op zn smoel :P ik heb nog goed gekeken voordat ik de tv aan de muur hing, nadat ik hem had opgehangen, zag ik de folie opeens. Wat is de reden dat het zo geheimzinnig verstopt moet worden :+
Is er nog een belangrijke reden om die folie op de achterkant (die je dus niet of nauwelijks ziet als je er specifiek naar zoekt) te verwijderen? Enige reden die ik zou kunnen bedenken is dat het isoleert, en dat warmte door het scherm gegenereerd niet goed afgevoerd zou kunnen worden?

• Farabi
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:41:
[...]

Is er nog een belangrijke reden om die folie op de achterkant (die je dus niet of nauwelijks ziet als je er specifiek naar zoekt) te verwijderen? Enige reden die ik zou kunnen bedenken is dat het isoleert, en dat warmte door het scherm gegenereerd niet goed afgevoerd zou kunnen worden?
Nou, warmte en plastic gaan nooit goed denk ik :P
Waarschijnlijk wordt deze folie voor assemblage aangebracht om de kans op krasschade in de fabriek te minimaliseren en de laag is zo dun dat de Rc waarde niet om over naar huis te schrijven zal zijn, om het voorzichtig uit te drukken. ;) De tv wordt bepaald niet warm, dus echt een reden tot zorg is het niet.

Maar goed: verpakkingsmateriaal eraf, alleen al uit principe: bare metal ftw. :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 17-09-2019 09:46 ]

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-11 21:53

ijskonijn

Now MOVE!

Ik hoor vaker een klikgeluid vanuit de tv, als hij aan staat maar ook als hij uit staat.
Het is het klikgeluid wat hij ook maakt als de tv aangezet wordt, maar dan minder hard (relais ofzo?).
Hij doet het af en toe, er zijn geen vaste intervallen ofzo dat hij het doet, soms een paar keer in 5 minuten tijd, en dan weer een hele tijd niet.
Iemand dit ook al meegemaakt?

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11 18:53
ijskonijn schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:17:
Ik hoor vaker een klikgeluid vanuit de tv, als hij aan staat maar ook als hij uit staat.
Het is het klikgeluid wat hij ook maakt als de tv aangezet wordt, maar dan minder hard (relais ofzo?).
Hij doet het af en toe, er zijn geen vaste intervallen ofzo dat hij het doet, soms een paar keer in 5 minuten tijd, en dan weer een hele tijd niet.
Ja heb ik met mijn 8 jaar oude Samsung toentertijd ook gehad. Ik meen dat het te maken kon hebben met een energie besparende instellingen die ik toen maar uit heb gezet, maar uiteindelijk is er toch een monteur geweest om een onderdeel te vervangen. Ik weet alleen niet meer of dat voor hetzelfde was. Beetje vaag ik weet het, maar wellicht helpt het je in de goede richting.

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-11 21:53

ijskonijn

Now MOVE!

eynickey schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:36:
[...]

Ja heb ik met mijn 8 jaar oude Samsung toentertijd ook gehad. Ik meen dat het te maken kon hebben met een energie besparende instellingen die ik toen maar uit heb gezet, maar uiteindelijk is er toch een monteur geweest om een onderdeel te vervangen. Ik weet alleen niet meer of dat voor hetzelfde was. Beetje vaag ik weet het, maar wellicht helpt het je in de goede richting.
Zou inderdaad zomaar eens kunnen, ik dacht misschien ook die pixel refresher, die schijnt ook te lopen als de tv op standby staat.

Mijn vriendin zegt dat ze het pas hoort sinds de zonnepanelen zijn geinstalleerd, ik weet niet of dit met elkaar in verband zou kunnen staan?

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
ijskonijn schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:17:
dat klikgeluid wat je hoort,na het uitzetten vd tv is normaal (kan soms wel 5 min. of meer zijn) dat was de refresher.tijdens het tv kijken is het niet normaal.

• Farabi
  • Niet online
Kan iemand mij de weg wijzen met earc? Ik ben echt een leek op dit gebied. Ik heb een oude samsung HT-set (hdmi 1.4 1080P). Ik heb deze op de arc-hdmi poort van mijn C9 gedaan. Wat kan ik nu precies doen met earc in combinatie deze setup? Of moet de HT ook earc ondersteunen?

Ik gebruik optisch geluid voor al mijn installaties, maar dit is geen HD geluid zoals jullie weten. Kan ik nog mijn voordeel halen met earc?

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 17-09-2019 22:33 ]

Hamazaki schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:26:
Kan iemand mij de weg wijzen met earc? Ik ben echt een leek op dit gebied. Ik heb een oude samsung HT-set (hdmi 1.4 1080P). Ik heb deze op de arc-hdmi poort van mijn C9 gedaan. Wat kan ik nu precies doen met earc in combinatie deze setup? Of moet de HT ook earc ondersteunen?

Ik gebruik optisch geluid voor al mijn installaties, maar dit is geen HD geluid zoals jullie weten. Kan ik nog mijn voordeel halen met earc?
Een oudere HT set kent geen eARC alleen maar ARC.
Om eARC te kunnen gebruiken moeten beide apparaten dus zowel de TV als versterker eARC ondersteunen.
Zo niet dat kun je alleen ARC gebruiken.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:40
@Hamazaki HDMI 1.4 zou ook gewoon ARC moeten hebben - en je hebt het al aangesloten. Bevalt het?

• Farabi
  • Niet online
Rallye schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:15:
@Hamazaki HDMI 1.4 zou ook gewoon ARC moeten hebben - en je hebt het al aangesloten. Bevalt het?
nooit geweten hoe dat werkt :F . ik heb altijd optisch gebruikt voor het gemak. zoals ik al zei, ik ben een leek op het gebied van geluid. hoe kan ik arc laten werken?

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 21:52
Ander apparaat met arc via hdmi aansluiten. Via Audio Return Channel kan (tv)geluid terug worden gestuurd naar een av receiver of soundbar via dezelfde kabel als waar evt ook een normaal beeld signaal doorheen gaat. Vaak is het een specifieke hdmi poort met dese functie en staat het er bij.

Verwijderd

Hamazaki schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:26:
Kan iemand mij de weg wijzen met earc? Ik ben echt een leek op dit gebied. Ik heb een oude samsung HT-set (hdmi 1.4 1080P). Ik heb deze op de arc-hdmi poort van mijn C9 gedaan.
Uiteraard wel een voorwaarde dat je HT ARC ondersteund. Conventionele aansluiting is bv. Je decoder op de HDMI ARC in poort van je HT en de HDMI-out van de HT naar de ARC in poort van de tv. ARC moet dan wel actief zijn in de TV en de HT. Zo zit het hier in ieder geval

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:02:
[...]

Uiteraard wel een voorwaarde dat je HT ARC ondersteund. Conventionele aansluiting is bv. Je decoder op de HDMI ARC in poort van je HT en de HDMI-out van de HT naar de ARC in poort van de tv. ARC moet dan wel actief zijn in de TV en de HT. Zo zit het hier in ieder geval
Mijn HT heeft arc, kan ik dus earc wel gebruiken zo?

Verwijderd

Hamazaki schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:07:
[...]

Zekers...Niet vergeten [e] ARC aan te zetten in je tv settings en van de HT

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:10:
[...]

Zekers...Niet vergeten [e] ARC aan te zetten in je tv settings en van de HT
Wat kan ik precies met earc? Ik heb het opgezocht maar zoek naar een simpelere uitleg :) hoef ik mijn optische kabel niet meer te gebruiken ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 18-09-2019 09:19 ]

• pwh53
Hamazaki schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:07:
[...]

je gebruikt dan de arc-functies bv.
als je de tv in/uit schakelt gaan de samsung automatisch ook aan/uit,geluid via ab vd tv harder/zachter
of je veel verschil tussen het geluid zult horen,weet niet wat de samsung allemaal ondersteund.
in jouw geval,is het meer gemak,en 1 ab minder.

• pwh53
Hamazaki schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:19:
[...]

Wat kan ik precies met earc? Ik heb het opgezocht maar zoek naar een simpelere uitleg :) hoef ik mijn optische kabel niet meer te gebruiken ofzo?
https://www.homecinemamag...-is-het-en-hoe-werkt-het/

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:37
Jullie praten langs elkaar heen. Hij kan geen EARC gebruiken want zijn surround set ondersteund het niet. Hij kan wel ARC gebruiken.

• Farabi
  • Niet online
pwh53 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:21:
[...]

je gebruikt dan de arc-functies bv.
als je de tv in/uit schakelt gaan de samsung automatisch ook aan/uit,geluid via ab vd tv harder/zachter
of je veel verschil tussen het geluid zult horen,weet niet wat de samsung allemaal ondersteund.
in jouw geval,is het meer gemak,en 1 ab minder.
Ah oke, dan maak ik er al gebruik van.

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 21:52
En volume regelen en automatisch aan/uit is hdmi-CEC, niet arc.

[ Voor 16% gewijzigd door II This Game II op 18-09-2019 09:26 ]

• Farabi
  • Niet online
Zo te zien ben ik niet de enige die het onduidelijk vind :P

• pwh53
II This Game II schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:25:
En volume regelen en automatisch aan/uit is hdmi-CEC, niet arc.
ja klopt ,my bad 8)7,bedoelde meer de voordelen van hdmi,met dat schema hieronder vaag in mijn achterhoofd

[ Voor 16% gewijzigd door pwh53 op 18-09-2019 11:28 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hamazaki schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:19:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/hdmiarcguide-7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/hdmiarcguide-5.jpg

Veel duidelijker dan dat gaat het niet worden :+

Xbox Live ID:Notna8310

Khayma schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:22:
Jullie praten langs elkaar heen. Hij kan geen EARC gebruiken want zijn surround set ondersteund het niet. Hij kan wel ARC gebruiken.
Inderdaad.
Plaatje van @Notna is duidelijk.

Een nieuwe TV zoals de C9 heeft eARC maar kan ook gewoon ARC doen als je HT set alleen maar ARC kent. Je hoeft dus niet meteen een nieuwe HT set aan te schaffen.
Je mist alleen de extra’s die eARC wel ondersteunt.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32
Deze week m'n LG OLED 55EF950v vervangen door een LG OLED 55E9PLA.
Ouch, wat zijn die prijzen gedaald zeg...

Naast dat Disney+ nu werkt (hoofdreden upgrade), merk ik dat ik ook m'n KPN Arris box nu volledig werkt met de Magic Remote (dus ook aan en uit te zetten)! En dat lees ik nog nergens, had er zelfs al op gezocht, en kwam alleen maar berichten tegen dat het niet werkte. Voorheen deed ik alles met de magic remote, behalve de Arris aan/uit zetten. Zeer blij verrast, en valideerde meteen deze aanschaf bij m'n vrouw ;)

Kon bij koppelen gewoon KPN als settop box kiezen. Geen idee of dit al langer is, maar wilde toch even vermelden.

[ Voor 6% gewijzigd door JPDeckers op 18-09-2019 13:34 ]

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-11 00:51

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
Ik koppel soms m'n ps4 los om mee te nemen. Nu merk ik dat wanneer ik weer thuis kom en deze koppel en aanzet, ik niet direct beeld krijg. Krijg de melding "geen signaal". Pas als ik de tv en ps4 uit zet en weer aan krijg ik meestal weer beeld. Dit heb ik eerder ook al eens met het kpn kastje gehad (andere hdmi kabel en poort). Iemand die dit herkent?

PSN: Mondaatje

Verwijderd

Monda schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:01:
Ik koppel soms m'n ps4 los om mee te nemen. Nu merk ik dat wanneer ik weer thuis kom en deze koppel en aanzet, ik niet direct beeld krijg. Krijg de melding "geen signaal". Pas als ik de tv en ps4 uit zet en weer aan krijg ik meestal weer beeld. Dit heb ik eerder ook al eens met het kpn kastje gehad (andere hdmi kabel en poort). Iemand die dit herkent?
Lijkt op HDMI handshake

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Monda schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:01:
Dat dus inderdaad. Zie o.a

https://electronics.howstuffworks.com/hdmi1.htm

Xbox Live ID:Notna8310

• wimpie007
  • Laatst online: 07-11 18:37
Op mijn C9 lijkt HDR icm met Disney+ het niet te doen

Bij Netflix zie je hem ook wisselen naar een andere beeldmodus en dolby vision

Verwijderd

wimpie007 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:33:
Op mijn C9 lijkt HDR icm met Disney+ het niet te doen

Bij Netflix zie je hem ook wisselen naar een andere beeldmodus en dolby vision
Een snelle conclusie zou zijn dat het met de Disney+ app nog niet helemaal tof is?!
Als Netflix en andere content het wel laten zien/doen

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:30

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Op me LG C7 ook een no go wat betreft de hdr-content van Disney+. Verbaasde me op zich ook niet, want webOS werd bij de meeste eerdere aankondigingen over Disney+ niet genoemd. Waarschijnlijk hebben ze alsnog snel de app voor webOS uitgebracht, dus dan werkt niet alles optimaal. Je ziet ook dat het qua interface niet bepaald is geoptimaliseerd voor magic remote. Is in feite ook nog maar een testperiode nu, dus zal tzt wel beter worden. Hoe dan ook, op de Xbox One-app werkt hdr wel prima. Maar we dwalen af geloof ik :)

[ Voor 13% gewijzigd door Koekiemonsterr op 18-09-2019 18:06 ]

• Farabi
  • Niet online
Wie heeft er een C9 hier? Hoe haal ik mijn laptop uit de pc-mode (hdmi ingang). Deze is automatisch toegewezen, maar in pc mode krijg je van die wazige kleuren.

• pwh53
Hamazaki schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:20:
Wie heeft er een C9 hier? Hoe haal ik mijn laptop uit de pc-mode (hdmi ingang). Deze is automatisch toegewezen, maar in pc mode krijg je van die wazige kleuren.
bedoel je de hdmi-ingang op de tv ? waarschijnlijk hetzelfde als op de c7
ext > alle ingangen > daar kun je de naam veranderen naar hdmi 1 of 2

• Farabi
  • Niet online
pwh53 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:54:
[...]

bedoel je de hdmi-ingang op de tv ? waarschijnlijk hetzelfde als op de c7
ext > alle ingangen > daar kun je de naam veranderen naar hdmi 1 of 2
Nee, het is helaas niet zoals de C7. Volgens mij komt dit omdat de automatische toekenning van de hdmi poorten heeft aangestaan in het begin. Hierdoor herkent ie de pc, ps4 enz. Maar ik kan het niet meer aanpassen.

• pwh53
Hamazaki schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:58:
[...]

Nee, het is helaas niet zoals de C7. Volgens mij komt dit omdat de automatische toekenning van de hdmi poorten heeft aangestaan in het begin. Hierdoor herkent ie de pc, ps4 enz. Maar ik kan het niet meer aanpassen.
kun je niet bij alle ingangen de naam veranderen ? ,dan staan de kleurinstellingen normaal weer goed.
lukt dat niet,dan zou je de tv weer kunnen terug zetten op fabrieksinstellingen,en opnieuw installeren met automatische toekenning uit.

http://kr.eguide.lgappstv...w4.5_e03/e_dut/share.html
4

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 18-09-2019 20:19 ]

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:35
Koekiemonsterr schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:05:
Op me LG C7 ook een no go wat betreft de hdr-content van Disney+. Verbaasde me op zich ook niet, want webOS werd bij de meeste eerdere aankondigingen over Disney+ niet genoemd. Waarschijnlijk hebben ze alsnog snel de app voor webOS uitgebracht, dus dan werkt niet alles optimaal. Je ziet ook dat het qua interface niet bepaald is geoptimaliseerd voor magic remote. Is in feite ook nog maar een testperiode nu, dus zal tzt wel beter worden. Hoe dan ook, op de Xbox One-app werkt hdr wel prima. Maar we dwalen af geloof ik :)
Op de AppleTV ook nog geen HDR, we zitten als Nederland in de test groep, dus even geduld, gaat goedkomen!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
O
Oké... Nadat het weer werkte, alles uitgezet. Tijdje later zelfde probleem. Heb nu alles uitgezet, losgekoppeld, alles aangezet en toen weer gekoppeld. Kreeg wel direct beeld, maar hoop dat ik niet weer tegen het probleem aan loop als ik morgen alles weer aanzet.

PSN: Mondaatje

• pwh53
Monda schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:11:
O
[...]

Oké... Nadat het weer werkte, alles uitgezet. Tijdje later zelfde probleem. Heb nu alles uitgezet, losgekoppeld, alles aangezet en toen weer gekoppeld. Kreeg wel direct beeld, maar hoop dat ik niet weer tegen het probleem aan loop als ik morgen alles weer aanzet.
een nieuwe kabel proberen,misschien door het loskoppelen,hoeft geen dure te zijn action bv 3-4 euro

• JustVodka
pwh53 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:28:
[...]

een nieuwe kabel proberen,misschien door het loskoppelen,hoeft geen dure te zijn action bv 3-4 euro
Met Action kabels wel eens issues gehad. Ik gebruik zelf op dit moment Amazon Basic kabels voor ongeveer het zelfde geld. Tot nu toe geen isues, maar da's geen garantie.

HDMI kabels werken of werken niet. En over het algmeen is het redelijk duidelijk of een kabel werkt of niet. Bij erg lange kabels of actieve kabels kan troubleshooten wat lastiger zijn.

Al had ik pas een heeel raar iets met een kabel die normaal 40 euro kost die ik lang gelede had gekregen bij een receiver. Simpele passieve kabel van 90cm.
Als ik deze aansloot werkte ARC niet en HDMI CeC wou niet werken. Al plugde ik deze kabel op welke poort dan ook op m'n tv of receiver zonder ook maar iets aan de andere kant van de kabel aan te sluiten.

Dat heeft een hele poos geduurd voor ik het door had, want eerst gebruikte ik deze kabel voor m'n bluray speler naar m'n C9 Beeld werkte, geluid werkte. Maar ARC en CeC deed het niet. In het verleden toch al veel compatebility issues gehad met hdmi en arc zoals vele andere mensen. Dus dacht dat het nog steeds een drama was. Totdat ik poosje terug de bluray speler kabel uit de tv trok om het een en ander te verplaatsen en spontaan ARC begon te werken terwijl C9 op TV stond.
Dus na wat verder testen, deze 40 euro kabel doorgeknipt, weggegooid en vervangen met Amazon Basic kabel en alles werkt :)

• The Druid
Na 3 dagen testen, fora lezen en prutsen met de settings tot de conclusie gekomen dat ik de lipsync issues die ik heb als ik content via de media app afspeel op mijn C8 die middels de ARC aan mijn Teufel setje hangt niet opgelost krijg :/ . Iemand hier nog een briljant idee?

[ Voor 12% gewijzigd door The Druid op 19-09-2019 08:41 ]

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
The Druid schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:40:
Na 3 dagen testen, fora lezen en prutsen met de settings tot de conclusie gekomen dat ik de lipsync issues met mijn C8 die via de ARC aan mijn Teufel setje hangt niet opgelost krijg :/ . Iemand hier nog een briljant idee?
Niet, je krijgt het simpelweg niet opgelost.

• The Druid
midego schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:40:
[...]
Niet, je krijgt het simpelweg niet opgelost.
Enige oplossing die ik nog kan bedenken maar niet geprobeerd heb is een externe player aan mijn versterker te hangen zodat het geluid vanaf daar eerst naar de versterker gaat en dus zonder ARC te werken. Iemand hier ervaring mee ?

[ Voor 3% gewijzigd door The Druid op 19-09-2019 09:14 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:15

westergas

rikkie_pc

Grappig dat de B9 in deze review een 10 krijgt voor beeldkwaliteit en dat de kleuren ook voor calibratie "super accurate" zijn.

Bij rtings geeft men een 4.9 voor calibratie.

Bij Rtings "iets" kritischer of een slecht review exemplaar? Het verschil is opvallend groot.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Farabi
  • Niet online
Ik merk trouwens dat de yellow tint lichtelijk aanwezig is bij een vol wit scherm op mijn C9. Dit blijft een ziekte van deze panelen zo te zien. Voor de rest merk je er niks van tijdens normaal gebruik.

Ik ga niet aan een retour-actie beginnen, ik weet dat ik een ergere kan krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 19-09-2019 08:55 ]

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:09
Hamazaki schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:52:
Ik merk trouwens dat de yellow tint lichtelijk aanwezig is bij een vol wit scherm op mijn C9. Dit blijft een ziekte van deze panelen zo te zien. Voor de rest merk je er niks van tijdens normaal gebruik.

Ik ga niet aan een retour-actie beginnen, ik weet dat ik een ergere kan krijgen.
Klopt, op mijn C8 ook gewoon het geval. Combinatie van rodere tinten met blauwere tinten, niet super heftig deze keer (vorig paneel wel), dus niet de moeite om te gaan switchen of upgraden. Wel jammer dat ze dit niet onder controle krijgen, imo irritanter dan vertical banding bij near blacks.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
Ik vind het toch wel opvallend hoe de prijs van de B9 in die buitenlandse reviews vaak hoger wordt aangegeven dan waarvoor je hier in NL (met wat rondbellen) de C9 kunt krijgen. Als je, zoals meerderen in dit topic, de 55C9 voor €1399 (of soms nog lager) kunt aanschaffen, dan is de 55B9 die in de US/UK voor omgerekend zo'n 1700 euro wordt verkocht, gewoon niet interessant. Misschien dat dat ook de reden is dat winkels hier in Nederland (en België?) niet staan de springen om de B9 in het assortiment op te voeren?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Haay schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:45:
[...]

Ik vind het toch wel opvallend hoe de prijs van de B9 in die buitenlandse reviews vaak hoger wordt aangegeven dan waarvoor je hier in NL (met wat rondbellen) de C9 kunt krijgen. Als je, zoals meerderen in dit topic, de 55C9 voor €1399 (of soms nog lager) kunt aanschaffen, dan is de 55B9 die in de US/UK voor omgerekend zo'n 1700 euro wordt verkocht, gewoon niet interessant. Misschien dat dat ook de reden is dat winkels hier in Nederland (en België?) niet staan de springen om de B9 in het assortiment op te voeren?
Omdat dat de adviesprijs kan zijn. Een site vermeldt de rondbelprijs immers niet.

• pwh53
Hamazaki schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:52:

is het nog gelukt om de hdmi-ingang aan te passen,of moest je terug zetten op fabrieksinstellingen ?

• Farabi
  • Niet online
pwh53 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:00:
[...]

is het nog gelukt om de hdmi-ingang aan te passen,of moest je terug zetten op fabrieksinstellingen ?
Yep, nog zelf kunnen vinden net voor jouw post. Hebben ze goed verstopt.

• Farabi
  • Niet online
@pwh53 waarom is zwart, ‘grijs’ in pc-mode? Nadat ik hem uit pc mode heb gehaald, heb ik weer zwart. Je hebt veel voordelen met de pc-mode op een gaming pc begrijp ik, waarom zijn de kleuren zo wazig?

Overigens, sorry voor de dubbelpost!

[ Voor 41% gewijzigd door Farabi op 19-09-2019 11:19 ]

• pwh53
Hamazaki schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:15:
@pwh53 waarom is zwart, ‘grijs’ in pc-mode? Nadat ik hem uit pc mode heb gehaald, heb ik weer zwart. Je hebt veel voordelen met de pc-mode op een gaming pc begrijp ik, waarom zijn de kleuren zo wazig?

Overigens, sorry voor de dubbelpost!
iets met de rgb-levels ( 16-235 en 0-255) staat wel een stuk over in dit forum van @Puck of @Cap ,maar een stuk terug, in de tijd vd b6-c7.(mooie tijden waren dat ;) )

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:02

GG85

.......

The Druid schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:40:
Na 3 dagen testen, fora lezen en prutsen met de settings tot de conclusie gekomen dat ik de lipsync issues die ik heb als ik content via de media app afspeel op mijn C8 die middels de ARC aan mijn Teufel setje hangt niet opgelost krijg :/ . Iemand hier nog een briljant idee?
Welk Teufel set heb je? Is er een FW update mogelijk?

Heb zelf een C8 + Teufel Active 40 (2019) en 2 Effekt speakers en daar geen problemen

• The Druid
GG85 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:10:
[...]

Welk Teufel set heb je? Is er een FW update mogelijk?

Heb zelf een C8 + Teufel Active 40 (2019) en 2 Effekt speakers en daar geen problemen
Teufel Core station, zal eens opzoek gaan naar firmware. Goede tip, thanks.

Edit laatste update is van 2015 en mijn Core station is uit 2016 ;(

[ Voor 9% gewijzigd door The Druid op 19-09-2019 14:29 ]

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-11 12:32
Vandaag een nieuwe 55C9 gekocht en geïnstalleerd voor mijn vader. Het viel me bij installatie wel op dat er op de achterzijde een folie zat maar op de voorzijde blijkbaar niet.. Met het verwijderen van de hdr stickers kwam er geen folie los. Ik kan als ik heel goed kijk, een soort van folie zien zitten in de hoeken, maar deze zit zo vast en is zo moeilijk vast te pakken dat ik betwijfel od ik deze wel mag verwijderen.. Iemand ervaringen?

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08 22:59
Ja kan en mag gewoon verwijderd worden. Bij mij zat er wel folie op de voorkant
MetalD schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:39:
Vandaag een nieuwe 55C9 gekocht en geïnstalleerd voor mijn vader. Het viel me bij installatie wel op dat er op de achterzijde een folie zat maar op de voorzijde blijkbaar niet.. Met het verwijderen van de hdr stickers kwam er geen folie los. Ik kan als ik heel goed kijk, een soort van folie zien zitten in de hoeken, maar deze zit zo vast en is zo moeilijk vast te pakken dat ik betwijfel od ik deze wel mag verwijderen.. Iemand ervaringen?
Gefeliciteerd!
Zal je vader vast blij mee zijn....

Vorige week nog over de folie gesproken hier.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Toch nog even goed kijken want de folie kan heel strak op het scherm geplakt zitten zodat je dit bijna niet kunt zien. Toch zijn er ook meldingen geweest van C9 kopers waar geen folie op de voorkant zat.
Waar heb de TV gekocht als ik vragen mag?
Ik probeer er achter te komen of het uitmaakt waar de TV gekocht is in relatie tot wel/geen folie.

• pwh53
MetalD schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:39:
NEE,als er folie op de voorkant zat,was deze met de hdr sticker mee gekomen,wat je ziet is de coating vd tv.

• yoshmite
inderdaad bij mij was het met de HDR sticker meegekomen. Tv van mij (55E9) komt sinds gister bij kamera express vandaan

• yoshmite
Weet iemand nog een goede website waar de beste calibratie instellingen staan van de LG 2019 modellen?
Rtings heb ik al gevonden.
Pagina: 1 ... 219 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.