• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-11 12:32
Heb de tv gekocht bij Kamera Express. Folie op de achterkant was heel duidelijk en kwam vlot los. Bij mijn C8 zat er overduidelijk een folie op de voorkant, maar niets op de achterkant. Vandaag mijn verwarring dat er op de voorkant bij de C9 geen folie zit. Ben niet gaan peuteren aan de folie die ik meen te zien aan de voorkant, deze zit zo strak en dicht op de rand dat het een soort screen protector lijkt, hoewel het dat wel niet zal zijn.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:06
Hier ook deze week een tv (E9) via Kamera Express geleverd gekregen.
Duidelijke folie aan de achterkant, geen aan de voorkant.

Wat er op zit inderdaad zo straks en vlak, dat is een beschermlaag, geen folie zoals in de Youtube filmpjes (en zoals ook op de achterkant)

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
yoshmite schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:16:
Weet iemand nog een goede website waar de beste calibratie instellingen staan van de LG 2019 modellen?
Rtings heb ik al gevonden.
beter een beeldmodus pakken die je bevalt, en van daar uit kleine aanpassingen doen.
bv. warm2 naar warm1,verder is het persoonlijk,lichtinval in huis enz.
maar ik zou nooit zomaar iets overnemen,slaat soms helemaal nergens op wat ze adviseren
MetalD schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:39:
Vandaag een nieuwe 55C9 gekocht en geïnstalleerd voor mijn vader. Het viel me bij installatie wel op dat er op de achterzijde een folie zat maar op de voorzijde blijkbaar niet.. Met het verwijderen van de hdr stickers kwam er geen folie los. Ik kan als ik heel goed kijk, een soort van folie zien zitten in de hoeken, maar deze zit zo vast en is zo moeilijk vast te pakken dat ik betwijfel od ik deze wel mag verwijderen.. Iemand ervaringen?
Nee dus want:
pwh53 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:06:
[...]

NEE,als er folie op de voorkant zat,was deze met de hdr sticker mee gekomen,wat je ziet is de coating vd tv.
Waar je naar kijkt is een lamineerlaag van het OLED-paneel (die gaat ook perfect mee met de subtiele ronding van de hoeken van de tv) die wil je er echt niet afpulken. :X De beschermfolie aan de voorkant komt echt wel (gedeeltelijk) mee los / beweegt mee als je aan die stickers gaat trekken. Die is itt wat hier door sommigen beweerd wordt ook gewoon goed zichtbaar, er is dan echt geen twijfel mogelijk dat die folie eraf moet. De folie aan de achterkant is een stuk subtieler, maar met een beetje goede ogen ook gewoon zichtbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 19-09-2019 17:26 ]

Cap schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:23:
[...]

Nee dus want:

[...]

Waar je naar kijkt is een lamineerlaag van het OLED-paneel (die gaat ook perfect mee met de subtiele ronding van de hoeken van de tv) die wil je er echt niet afpulken. :X De beschermfolie aan de voorkant komt echt wel (gedeeltelijk) mee los / beweegt mee als je aan die stickers gaat trekken. Die is itt wat hier door sommigen beweerd wordt ook gewoon goed zichtbaar, er is dan echt geen twijfel mogelijk dat die folie eraf moet. De folie aan de achterkant is een stuk subtieler, maar met een beetje goede ogen ook gewoon zichtbaar.
Het blijft toch wel een mysterie waarom er de ene keer wèl een folie op de voorkant zit en de andere keer niet!
Het is nog vreemder dat er aan de voorkant op het scherm wel stickers geplakt zitten maar dat de beschermfolie er dan niet mee af gaat zoals het op de YouTube filmpjes wel te zien is.
De logica ontgaat mij even....

• JPDeckers
Misschien logica te ontdekken?

Mijn E9: productie 07/2019 in Polen, geen folie, via KE
Bij mijn 2018 C8 zat er wél folie (incl stickers) aan de voorkant, ook via KE (Foka).

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-11 18:02
Welke software gebruiken jullie om banding / strepen in kaart te brengen?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Moris schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:25:
Je wil graag banding/strepen zien? Natuurlijk zijn er mensen die de tv kapot willen testen maar als het beeld bij gewoon gebruik goed is, dan is het toch gewoon goed?

• pwh53
Moris schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:25:
youtube rood of magenta scherm,als je banding hebt zul je het dan wel zien,eventueel een wit scherm voor verkleuringen aan zij/onderkant.
maar als niets ziet tijdens normaal tv kijken,zou ik er niet naar op zoek gaan (once seen can't be unseen)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
yoshmite schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:16:
Weet iemand nog een goede website waar de beste calibratie instellingen staan van de LG 2019 modellen?
Rtings heb ik al gevonden.
Ik vind die instellingen maar lelijk. Gewoon alle motion-zooi/beeldverbeteraars uitzetten en op zoek gaan naar wat jij mooi vindt. (Zelf stoeien met de instellingen)

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 19-09-2019 20:17 ]

• MetalD
Heb bij de installatie van de C9 wel een heel groot verschil gemerkt ten opzichte van de C8 op vlak van gebruiksgemak. Op beide tv's een decoder van orange hangen, bij de C8 weliswaar een versterker er nog tussen maar goed.. Bij de C9 kan ik het zo instellen dat de decoder functies perfect te bedienen zijn met de afstandsbediening van de tv. Functies zoals opnemen, kanaal switchen gaat allemaal perfect met de LG afstandsbediening en dit binnen de interface van de C9 zelf, geen menu van de decoder die tevoorschijn komt. Icoontje live tv (analoog) ontbreekt hier ook op de C9, analoog tv kijken is op geen manier te verwijderen op de C8. Op de C8 kan ik dit niet werkende krijgen.. Knop voor de decoder aan/uit te zetten op de LG afstandsbediening geeft ook steeds een melding dat dit niet wordt ondersteund. Zeer jammer. Toch wel een groot gemis in gebruiksgemak wat mij betreft.. Tenzij ik iets over het hoofd zie? Het lijkt me toch straf dat dit met de C9 ineens wel allemaal mogelijk is.

[ Voor 25% gewijzigd door MetalD op 19-09-2019 20:22 ]

• JPDeckers
MetalD schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:15: Icoontje live tv (analoog) ontbreekt hier ook op de C9, analoog tv kijken is op geen manier te verwijderen op de C8. Op de C8 kan ik dit niet werkende krijgen..
Hoe heb je dat gedaan? Die "live Tv" blijft op m'n e9 ook terugkomen.

Verder precies hetzelfde ervaren met de KPN decoder, opeens kan ik deze aan/uit zetten met de magic remote, en kan ik makkelijk het menu oproepen etc. Enorm veel vriendelijker dan met m'n oude 55EF950.

• MetalD
Bij het initieel instellen, eerste stappen, heb ik ergens "decoder" gekozen.. Toen setup klaar was, zag ik zelf geen live tv icoontje wat me verbaasde. Ben er zelf niet heel zeker van hoe het ineens op die manier werkte.. Tv start op en decoder is ook aan/uit te zetten met de LG afstandsbediening. Op de C8 krijg ik dit van geen kanten werkende.. Dat men zoiets niet in een C8 werkende krijgt is toch compleet waanzin.

• Moris
Wren schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:29:
[...]
Je wil graag banding/strepen zien? Natuurlijk zijn er mensen die de tv kapot willen testen maar als het beeld bij gewoon gebruik goed is, dan is het toch gewoon goed?
Helaas zijn de banding / strepen op mijn C7 tijdens normaal het tv kijken te zien.
Alleen wil ik wanneer de servicedienst hier bij me thuis de tv onder garantie beoordelen het probleem duidelijk laten zien dmv een statisch beeld, vandaar de vraag.
pwh53 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:03:
[...]

youtube rood of magenta scherm,als je banding hebt zul je het dan wel zien,eventueel een wit scherm voor verkleuringen aan zij/onderkant.
maar als niets ziet tijdens normaal tv kijken,zou ik er niet naar op zoek gaan (once seen can't be unseen)
Dus hier gebruikt men enkel YouTube om banding vast te stellen.
Vreemd, dacht dat er wel een of andere tool beschikbaar zou zijn.

• pwh53
Moris schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:36:
[...]

Helaas zijn de banding / strepen op mijn C7 tijdens normaal het tv kijken te zien.
Alleen wil ik wanneer de servicedienst hier bij me thuis de tv onder garantie beoordelen het probleem duidelijk laten zien dmv een statisch beeld, vandaar de vraag.

[...]

op die manier,ik heb het vroeger ook gehad,monteur heeft soms een stick bij zich met testbeelden.het beste is om het met echte tv-beelden te doen,dan kan lg er niet omheen.sterreclames met felle kleuren bv.of voetbal,maakt eigenlijk niet uit wat,als je het maar duidelijk kunt zien.ik had 2 verticale donkere balken 12 cm en 18 cm breed ongeveer,hoe is het bij jou ?
https://tweakers.net/ext/f/gyLO9pKshi3tYqPC3dkAqYLR/full.jpg

• Wren
Moris schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:36:
[...]

[...]

Als je lg wil overtuigen zal je het met normale beelden moeten aantonen, in dit topic kan je dat teruglezen.
Als de monteur er eenmaal is kan hij het met eigen testbeelden bekijken.

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:30

K1p

Ondanks dat ik eerst heel tevreden was over mijn paneel begin ik steeds meer een gele tint te zien op een witte achtergrond of tijdens een reclame. Het lijkt een soort vlek. Ook zie ik vanaf de zijkant mijn beeld verkleuren bij lichte scènes. Is dat normaal?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

K1p schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 00:06:
Ondanks dat ik eerst heel tevreden was over mijn paneel begin ik steeds meer een gele tint te zien op een witte achtergrond of tijdens een reclame. Het lijkt een soort vlek. Ook zie ik vanaf de zijkant mijn beeld verkleuren bij lichte scènes. Is dat normaal?
Hamazaki in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Xbox Live ID:Notna8310

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:31
Het bekende yellow/magenta tint verhaal.

Ik heb dit al vaak aangekaart hier en bij LG maar nobody gives a damn.

Alle TV's die tinting hadden heb ik teruggestuurd of verkocht.

Ik heb nu uiteindelijk een exemplaar zonder tinting maar wel met macroblocking dat LG niet zal oplossen bij de B8, de helpdesk ervaring afgelopen week was dan ook weer hufterig en kreeg als antwoord dat dit eigen was aan de techniek en de bron en dat ze niet meer zullen helpen.

Ik ben nu via de winkelier het aan het bekijken voor een oplossing.

Ik koop geen LG meer na deze, volgende keer als ik zoveel geld moet uitgeven zal het voor micro led zijn en dan niet van de eerste generaties.

Bereid je maar voor op een fabrikant die geen moer geeft om de problemen die er zijn.

LG is zeer arrogant als je hun op defecten aanwijst.

[ Voor 17% gewijzigd door Light21M op 20-09-2019 10:14 ]

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Wren schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:29:
[...]

Beeld van mijn c8 is nagenoeg perfect, no way dat ik iets ga testen. Ik zie normaal elke onvolkomenheid. Can't unsee what you've seen!

• Moris
Wren schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:13:
[...]
Als je lg wil overtuigen zal je het met normale beelden moeten aantonen, in dit topic kan je dat teruglezen.
Als de monteur er eenmaal is kan hij het met eigen testbeelden bekijken.
Bedankt voor de toelichting :)

• Wren
Moris schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:42:
[...]

Bedankt voor de toelichting :)
graag gedaan! Over het algemeen wordt het reparatiebeleid van LG als vrij goed beschouwd (ik besef me goed dat er altijd mensen zijn die een andere ervaring hebben) dus als een monteur er eenmaal is wordt vaak wel eea vervangen voor je.

Verwijderd

Wren schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:01:
[...]

Over het algemeen wordt het reparatiebeleid van LG als vrij goed beschouwd (ik besef me goed dat er altijd mensen zijn die een andere ervaring hebben) dus als een monteur er eenmaal is wordt vaak wel eea vervangen voor je.
Herken dat wel. Maar er zijn er idd die dat anders ervaren.

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
HoppyF schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:53:
Geinig filmpje waarbij je een schilderijlijst om je TV maakt.
Helaas in deze video een Samsung maar met een LG OLED kan dit vast veel beter worden!

YouTube: Samsung QLED Custom Art TV, Scroll Down Canvas. 65Q80R 65" 2019
Ziet er cool uit maar lijkt me een ramp om een hdmi/usb kabel aan te sluiten.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Farabi
  • Niet online
bijna alle oled's hebben dit, vooral de 65inch versies (99.99%). gelukkig zie ik dit niet tijdens normaal gebruik. ik ben vooral blij dat ik geen banding heb. ik heb de uniformaty zitten vergelijken op andere diverse fora's en moet zeggen, dat ik met mijn scherm aardig mee wegkom.

tjah, het is of continue blooming, clouding & nep zwart (LCD) of een OLED met een beetje tinting, (die je bijna nooit ziet) maar met nagenoeg perfect beeld :)

vraagje: ik krijgen met mijn laptop geen geluid door de HT met mijn C9, met mijn C7 had ik dit niet. ik heb deze precies aangesloten zoals op mijn C7, die werkte meteen en de tv werd herkent door de laptop bij de geluidsinstellingen, maar windows herkent deze tv niet. iemand suggesties?

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 21-09-2019 13:18 ]

• pwh53
update gehad voor de disney-app, hdr werkt (nog) niet,paar keer met de magic remote heen en weer,en het menu liep vast.niet echt een succes.

Verwijderd

pwh53 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:52:
update gehad voor de disney-app, hdr werkt (nog) niet,paar keer met de magic remote heen en weer,en het menu liep vast.niet echt een succes.
Is dat niet meer iets voor:

Het Disney+ topic [streamingdienst]

Dit om te voorkomen dat het weer pagina's lang gaat over Disney+ of zoals laatst A/V's

• Farabi
  • Niet online
ik kan moeilijk bij de usb poorten van mij tv komen, weet iemand een goede usb-switcher met een paar usb uitgangen? Welke kan ik gebruiken?

Of een verlengde usb kabel werkt ook wel, maar het probleem is dat het laatst niet werkte? Ik had het gevoel dat er niet genoeg voltage doorheen ging?

[ Voor 35% gewijzigd door Farabi op 21-09-2019 17:50 ]

Elk kabeltje dat ik eraan gehangen heb werkte iig, inclusief een el-cheapo mini USB switch van de Action (zonder externe voeding). Ga je naar 5 meter of meer toe ofzo, dan kan de kabel wel een issue worden.

• Farabi
  • Niet online
Cap schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:37:
Elk kabeltje dat ik eraan gehangen heb werkte iig, inclusief een el-cheapo mini USB switch van de Action (zonder externe voeding). Ga je naar 5 meter of meer toe ofzo, dan kan de kabel wel een issue worden.
Deze liggen bij de action? Hmm, morgen even kijken dan. Is het een usb verlenger of een switch?
Lagen, is alweer een tijd geleden dat ik er eentje kocht. ;) Weet niet of je echt een fysieke switch nodig hebt of een hub volstaat?

Kijk je bij de action zooi op de site zie ik:
https://www.action.com/nl-nl/p/maxxter-usb-verlengkabel-/
https://www.action.com/nl-nl/p/usb-hub-met-multi-kaartlezer/
https://www.action.com/nl-be/p/maxxter-usb-hub-3/

Maar ze hebben ook altijd wel mini usb hubs met een paar cm draad van een type als onderstaand (recht of stervorm), die hing een tijdje los aan de usb poort, dan kwam ik er gemakkelijk bij:

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/max/500x500/products/429412

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:53
Hamazaki schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:52:
Ik merk trouwens dat de yellow tint lichtelijk aanwezig is bij een vol wit scherm op mijn C9. Dit blijft een ziekte van deze panelen zo te zien. Voor de rest merk je er niks van tijdens normaal gebruik.

Ik ga niet aan een retour-actie beginnen, ik weet dat ik een ergere kan krijgen.
Jammer dat je hier genoegen mee moet nemen omdat de kans dat je na een retour actie een nog slechtere kan krijgen. Op mijn 65C6 zit 0,0 tinting. LG moet blij zijn dat de gemiddelde consument dit soort zaken niet opvalt. Het productie proces van oled is nog steeds niet foutloos. Daarom laten ze ook zoveel van deze mindere panelen door hun kwaliteits controle komen onder de noemer binnen specificatie. Als ze een veel stengere controle hanteerden dan waren de prijzen waarschijnlijk ook niet zo laag als tegenwoordig het geval is. Ik wacht de 2020 modellen nog even rustig af. Niet dat ik de ilussie heb dat alle problemen dan opgelost zijn overigens.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 16:32
zwembroek schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:14:
[...]

Jammer dat je hier genoegen mee moet nemen omdat de kans dat je na een retour actie een nog slechtere kan krijgen. Op mijn 65C6 zit 0,0 tinting. LG moet blij zijn dat de gemiddelde consument dit soort zaken niet opvalt. Het productie proces van oled is nog steeds niet foutloos. Daarom laten ze ook zoveel van deze mindere panelen door hun kwaliteits controle komen onder de noemer binnen specificatie. Als ze een veel stengere controle hanteerden dan waren de prijzen waarschijnlijk ook niet zo laag als tegenwoordig het geval is. Ik wacht de 2020 modellen nog even rustig af. Niet dat ik de ilussie heb dat alle problemen dan opgelost zijn overigens.
Ik dacht dat dit vooral een probleem van de 65 inch is. Bij meerdere 55 inch oleds over de jaren niets gemerkt. Behalve dan de curved LG 930v met vignetting en groen in de hoeken. Viel destijds ook binnen de specificaties volgens LG :+.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn 55: Oled heeft wel last van Banding. Dat zie je vooral bij egale donkergrijze scenes. In het menu van de TV zelf (philips is dat dan) en xbox heb ik er het meest last van :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:53
Ik geloof wel dat het bij de 55 inch modellen minder vaak voorkomt dan bij 65 en 77 inch. Maar daar ligt ook grotendeels het probleem. Als je zoveel geld neerlegt voor een 65 inch of 77 inch dan mag je ook een goed paneel verwachten.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Farabi
  • Niet online
Ik durf bijna te wedden dat jullie 55inch ook tinting heeft, als iemand anders erna kijkt..ik geloof niet dat er een paneel is zonder tinting.

[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 22-09-2019 11:43 ]

• Light21M
mijn huidige 55b8 heeft geen tinting, alle 65 inch modellen hadden tinting van erg tot super erg.

de consument die het accepteert geeft LG profijt. ik accepteerde het niet.

daarom retourneer best met de winkel voor dat je met LG het moet aankaarten want die zeggen toch dat alle gebreken binnen specificaties vallen... zeer smerig

[ Voor 31% gewijzigd door Light21M op 22-09-2019 11:50 ]

• Wren
Light21M schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:48:
mijn huidige 55b8 heeft geen tinting, alle 65 inch modellen hadden tinting van erg tot super erg.

de consument die het accepteert geeft LG profijt. ik accepteerde het niet.

daarom retourneer best met de winkel voor dat je met LG het moet aankaarten want die zeggen toch dat alle gebreken binnen specificaties vallen... zeer smerig
Dat je een lg haat hebt is nu zolangzamerhand wel duidelijk :)
Tinting en banding worden hier binnen een paar posts weer op 1 hoop gegooid. ;)

Maar goed.
Hamazaki schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:42:
Ik durf bijna te wedden dat jullie 55inch ook tinting heeft, als iemand anders erna kijkt..ik geloof niet dat er een paneel is zonder tinting.
Deze discussie kun je tot in het oneindige herhalen. :)

Geen enkele tv is 100% pefect. De mate waarin ze niet perfect zijn verschilt nogal per model, en zeker per exemplaar.

Dat is altijd te meten maar niet altijd zichbaar en zeker niet voor elke gebruiker. Daarom zijn er mensen die hun tv "perfect" vinden. ;) De vraag is dus welke mate van imperfectie de gebruiker acceptabel vindt. Dat verschilt nogal. Maar waar de een boos en teleurgesteld is, is een ander met hetzelfde hartstikke tevreden. En dat zie je terug in dit topic, en in elk tv topic op dit forum. Of welk forum dan ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 22-09-2019 12:15 ]

Verwijderd

laat dit even achterwege..

[ Voor 136% gewijzigd door Michael Knight op 22-09-2019 17:26 ]

• Farabi
  • Niet online
@Light21M jouw 65inch scherm was totaal onacceptabel. Ik begrijp je frustratie. Ik kan volop ‘sneeuwbeelden’ bekijken op mijn tv zonder tinting, dat was bij jou anders.

ik vind het goed van je dat je hebt volgehouden met terugsturen. Jouw scherm was echt een extreem gevalletje. Maar ik prijs mezelf zeer gelukkig met mijn scherm, als ik naar de problemen kijk rondom 65inch schermen..

trouwens no way dat ik meer terugga naar 55inch, omdat deze minder problemen hebben:P

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 22-09-2019 12:34 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:13
JvS schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:05:
Mijn 55: Oled heeft wel last van Banding. Dat zie je vooral bij egale donkergrijze scenes. In het menu van de TV zelf (philips is dat dan) en xbox heb ik er het meest last van :P
Mischien handig om erbij te vermelden welk type Philips je hebt?
Degene met de eerste P5 GENERATIE of een nieuwer model met de verbeterde P5 of de laatste P5 Pro processor generatie.
Per nieuwere generatie zou het verbeterd zijn??

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dinandus schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:20:
[...]

Mischien handig om erbij te vermelden welk type Philips je hebt?
Degene met de eerste P5 GENERATIE of een nieuwer model met de verbeterde P5 of de laatste P5 Pro processor generatie.
Per nieuwere generatie zou het verbeterd zijn??
Het is de POS9002, dus 2 generaties geleden. Maar dit heeft alles met het (LG) paneel en niets met de processor te maken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Cap schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:12:
Tinting en banding worden hier binnen een paar posts weer op 1 hoop gegooid. ;)

Maar goed.

[...]

Deze discussie kun je tot in het oneindige herhalen. :)

Geen enkele tv is 100% pefect. De mate waarin ze niet perfect zijn verschilt nogal per model, en zeker per exemplaar.

Dat is altijd te meten maar niet altijd zichbaar en zeker niet voor elke gebruiker. Daarom zijn er mensen die hun tv "perfect" vinden. ;) De vraag is dus welke mate van imperfectie de gebruiker acceptabel vindt. Dat verschilt nogal. Maar waar de een boos en teleurgesteld is, is een ander met hetzelfde hartstikke tevreden. En dat zie je terug in dit topic, en in elk tv topic op dit forum. Of welk forum dan ook.
Inderdaad, vrij zinloos die discussie.
Feit is dat geen enkele TV perfect is ook een OLED niet, echter een OLED is met afstand beter dan een LCD.
Waarom mensen dan toch LCD’s blijven kopen is eigenlijk heel merkwaardig.

Perfecte producten bestaan ook niet ongeacht wat je ervoor wilt betalen.
Een perfecte TV voor €1500-2000 is er gewoonweg niet en komt ook niet.

Een perfecte auto voor €30.000 of een perfect huis voor €300.000 zul je ook niet vinden.
Overal mankeert wel iets aan. Geen ramp want de meeste mankementen als je het zo mag noemen, vallen binnen de specificaties behalve bij een enkeling hier op dit forum maar in andere forums over andere onderwerpen kom je dit ook tegen.
Leer ermee leven zou ik zeggen.

Begrijp me goed, ik ben ook kritisch en wil ook waar voor mijn geld.
Ik ben ook realistisch en bekijk het ook eens van een andere kant.

• ducolwd
  • Laatst online: 20:19
Omdat Oled toch wel erg grote televisies zijn. 55" is niet bij iedereen wenselijk.
Zelf zou ik wel een wat kleinere willen. Dan heb je wel het prachtige beeld van oled maar ook het voordeel van een wat kleiner zwart vlak aan de muur.
Wanneer kleine schermen komen... geen idee, helaas
ducolwd schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:44:
Omdat Oled toch wel erg grote televisies zijn. 55" is niet bij iedereen wenselijk.
Zelf zou ik wel een wat kleinere willen. Dan heb je wel het prachtige beeld van oled maar ook het voordeel van een wat kleiner zwart vlak aan de muur.
Wanneer kleine schermen komen... geen idee, helaas
Volgend jaar komt er een kleinere OLED van LG.
Dat heeft men eerder aangekondigd.
Zal vermoedelijk een 48” gaan worden.

Veel kleiner heeft geen zin bij 4K omdat je anders veel te dicht op de TV moet gaan zitten.
Dat doet geen mens dus een realistische kijkafstand moet je wel rekening mee houden.

O ja, die ideale kijkafstand bij een 48” is dan 2,05m.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 22-09-2019 15:18 ]

• Light21M
Wren schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:09:
[...]

Dat je een lg haat hebt is nu zolangzamerhand wel duidelijk :)
heeft niks met haat te maken, de fabrikant heeft zijn imago zelf gekweekt bij mij door niks op te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Light21M op 22-09-2019 16:23 ]

• Light21M
HoppyF schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:37:
[...]

Inderdaad, vrij zinloos die discussie.
Feit is dat geen enkele TV perfect is ook een OLED niet, echter een OLED is met afstand beter dan een LCD.
Waarom mensen dan toch LCD’s blijven kopen is eigenlijk heel merkwaardig.

Perfecte producten bestaan ook niet ongeacht wat je ervoor wilt betalen.
Een perfecte TV voor €1500-2000 is er gewoonweg niet en komt ook niet.

Een perfecte auto voor €30.000 of een perfect huis voor €300.000 zul je ook niet vinden.
Overal mankeert wel iets aan. Geen ramp want de meeste mankementen als je het zo mag noemen, vallen binnen de specificaties behalve bij een enkeling hier op dit forum maar in andere forums over andere onderwerpen kom je dit ook tegen.
Leer ermee leven zou ik zeggen.

Begrijp me goed, ik ben ook kritisch en wil ook waar voor mijn geld.
Ik ben ook realistisch en bekijk het ook eens van een andere kant.
koop eerst uw oled en dan praten we terug hoe tevreden je bent.

• Light21M
Wellicht ten overvloede meld ik u voor dit soort zaken de aanwezigheid van de ‘topic report’... scheelt gezever ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Michael Knight op 22-09-2019 17:22 ]

• Farabi
  • Niet online
@Cap de 5m usb verlengkabel werkt in ieder geval niet met mijn usb hdd. Heeft dit bij jou wel gewerkt dan in combinatie met een extrrne usb hdd?

Anyway, ik heb even een mailtje gestuurd naar allekabels.nl. Kijken of ze een oplossing hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 22-09-2019 16:59 ]

• Light21M
Hamazaki schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:50:
@Cap de 5m usb verlengkabel werkt in ieder geval niet met mijn usb hdd. Heeft dit bij jou wel gewerkt dan in combinatie met een extrrne usb hdd?

Anyway, ik heb even een mailtje gestuurd naar allekabels.nl. Kijken of ze een oplossing hebben.
ik heb een usb female naar usb male oplossing van action van 5 meter dacht ik en deze kon voeden maar je kunt geen externe schijf voeden op dergelijke afstand vermoed ik, ik gebruikte het vr men ps4 controllers te chargen via base station van ps4 dat werkte.

• Farabi
  • Niet online
Vraagje:

Ik zie dat ik met de beeldmodus ‘levendig’ veel meer helderheid krijg, dit terwijl alle beeldmodussen op dezelfde instelling staan.

Ik wil daarom ‘levendig’ ipv ‘spel’ gebruiken met gamen. Vervallen dan de alle voordelen van het modi ‘spel’ (inputlag)? Die hdmi poort heb ik wel op ‘gaming’ ingesteld. Dus ik twijfel een beetje.

• Mfpower
  • Laatst online: 12-11 16:21

Mfpower

In dubio

Kort antwoord: ja die vervallen. Maar dat levendig meer helderheid heeft kan ik niet delen. Alle modi zijn even helder. Helderheid verhogen geeft zelfs black glow en dag wil je niet op een oled.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Sorry dubbel gepiel op mobiel

[ Voor 91% gewijzigd door Mfpower op 22-09-2019 18:38 ]

• Light21M
Hamazaki schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:09:
Vraagje:

Ik zie dat ik met de beeldmodus ‘levendig’ veel meer helderheid krijg, dit terwijl alle beeldmodussen op dezelfde instelling staan.

Ik wil daarom ‘levendig’ ipv ‘spel’ gebruiken met gamen. Vervallen dan de alle voordelen van het modi ‘spel’ (inputlag)? Die hdmi poort heb ik wel op ‘gaming’ ingesteld. Dus ik twijfel een beetje.
volgens Vincent Teoh, was de latency ongeacht de beeldsetting hetzelfde bij de c9

• Farabi
  • Niet online
Light21M schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:57:
[...]

volgens Vincent Teoh, was de latency ongeacht de beeldsetting hetzelfde bij de c9
Tussen ‘levendig en ‘spel’?
Mfpower schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:37:
Kort antwoord: ja die vervallen. Maar dat levendig meer helderheid heeft kan ik niet delen. Alle modi zijn even helder. Helderheid verhogen geeft zelfs black glow en dag wil je niet op een oled.
Ik krijg stuk meer helderheid op levendig in HDR, terwijl de andere beeldmodi ook zo ingesteld staan. Ik vond het een beetje gek, maar wel mooi uitzien.

[ Voor 49% gewijzigd door Farabi op 22-09-2019 19:02 ]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Als je een c9 hebt dan weet ik het niet zeker btw.

Als je met helderheid lichtopbrengst bedoeld dan zou het kunnen maar de helderheid (brightness) is in alle modi gelijk.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
Hamazaki schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:59:
[...]

Tussen ‘levendig en ‘spel’?

[...]

Ik krijg stuk meer helderheid op levendig in HDR, terwijl de andere beeldmodi ook zo ingesteld staan. Ik vond het een beetje gek, maar wel mooi uitzien.
Ik heb de C9 en heb m'n hdr materiaal mbt films en series ook op "levendig" staan. Dit geeft voor mij het mooiste beeld.
Games heb ik op "spel" staan, omdat ik dacht dat dit het beste was mbt de input lag. Wel heb ik deze zo veel mogelijk aangepast naar de instellingen van "Levendig".

PSN: Mondaatje

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Monda schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:28:
[...]

Ik heb de C9 en heb m'n hdr materiaal mbt films en series ook op "levendig" staan. Dit geeft voor mij het mooiste beeld.
Games heb ik op "spel" staan, omdat ik dacht dat dit het beste was mbt de input lag. Wel heb ik deze zo veel mogelijk aangepast naar de instellingen van "Levendig".
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, ik vind levendig er echt niet uitzien. Veel te veel kleur, scherpte en contrast, alle details vallen gewoon weg.

Voor gamen snap ik nog wel dat mensen voor levendig kiezen, maar voor films en series zou ik toch voor de beter afgestelde presets gaan.
Hamazaki schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:50:

Wat @Light21M zegt: ja het werkt, maar niet voor elke toepassing. Een stroomhongerig apparaat zal problemen opleveren. 5m is nogal een end voor USB, dan moet je de dikste en best afgeschermde kabel nemen die je kan krijgen en dan nog heb je geen garantie dat het werkt. USB is niet bedoeld voor lange afstanden.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 22-09-2019 20:24 ]

• Farabi
  • Niet online
Ik heb levendig met alle beeldverbeteraars uit en kleur op 50. Anders ziet het er verschrikkelijk uit inderdaad. Maar het viel mij op dat de helderheid flink omhoog springt op de C9.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
donpablo80 schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:54:
[...]

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, ik vind levendig er echt niet uitzien. Veel te veel kleur, scherpte en contrast, alle details vallen gewoon weg.

Voor gamen snap ik nog wel dat mensen voor levendig kiezen, maar voor films en series zou ik toch voor de beter afgestelde presets gaan.
Ja is echt zo. Komt ook misschien omdat ik dit vanaf het begin zo heb ingesteld. Daarnaast heb ik voor normaal tv kijken wel iets als thuis bioscoop ingesteld. Kijk vooral veel voetbal en met Levendig is het gras met neon kleuren geverfd, zo lijkt 't. Maar bij bijv Our planet Op Netflix vind ik levendig icm Dolby Vision echt prachtig.

PSN: Mondaatje

• donpablo80
Hamazaki schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:28:
Ik heb levendig met alle beeldverbeteraars uit en kleur op 50. Anders ziet het er verschrikkelijk uit inderdaad. Maar het viel mij op dat de helderheid flink omhoog springt op de C9.
Net geprobeerd op mijn B7 en daar is het ook zo, best een goede oplossing voor als je een hdr film hebt die wat donker is. Wel alle beeldverbeteraars uitzetten en kleur op 50, kleurtemperatuur op W50 en scherpte op 10.

Edit: ik denk dat op standje levendig, dynamisch contrast automatisch op hoog staat en daarom meer licht opbrengst heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door donpablo80 op 22-09-2019 20:46 ]

• Light21M
Hamazaki schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:09:
Vraagje:

YouTube: LG C9 OLED TV Review

zie filmpje hier , bedank me later als het werkt ;-)
je moet dus de instant game response aanzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Light21M op 22-09-2019 21:09 ]

• Farabi
  • Niet online
donpablo80 schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:41:
[...]

Net geprobeerd op mijn B7 en daar is het ook zo, best een goede oplossing voor als je een hdr film hebt die wat donker is. Wel alle beeldverbeteraars uitzetten en kleur op 50, kleurtemperatuur op W50 en scherpte op 10.

Edit: ik denk dat op standje levendig, dynamisch contrast automatisch op hoog staat en daarom meer licht opbrengst heeft.
Ik heb net dynamic tone mapping + dynamisch contrast aangezet op ‘cinema home’, maar dan nog komt er flink meer helderheid uit bij levendig. Dus daarmee heeft het niet te maken zo te zien.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 14:09
Ik vind het beeld in HDR qua helderheid ook teleurstellend op mijn C8 met Cinema en Cinema home instellingen. Op standaard is het al beter en levendig inderdaad nog helderder maar dat wijkt te veel af van de standaarden (zoals dat neon gras dat je beschrijft).

Als iemand weet hoe je de hdr Pop terugkrijgt met cinema en cinema home settings voor HDR en dolby vision, delen graag :D

• donpablo80
FlameDB schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:44:
Ik vind het beeld in HDR qua helderheid ook teleurstellend op mijn C8 met Cinema en Cinema home instellingen. Op standaard is het al beter en levendig inderdaad nog helderder maar dat wijkt te veel af van de standaarden (zoals dat neon gras dat je beschrijft).

Als iemand weet hoe je de hdr Pop terugkrijgt met cinema en cinema home settings voor HDR en dolby vision, delen graag :D
Als je het te donker vind op cinema en cinema home, dan kan je inderdaad levendig gebruiken, maar pas dan wel de instellingen aan. Zet kleur op 50 of 45, kleurtemperatuur op W50, scherpte op 10 en alle andere beeldverbeteraars, zoals ruisonderdrukking op uit.

• donpablo80
donpablo80 schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:03:
[...]

Als je hdr te donker vindt op cinema en cinema home, dan kan je inderdaad levendig gebruiken, maar pas dan wel de instellingen aan. Zet kleur op 50 of 45, kleurtemperatuur op W50, scherpte op 10 en alle andere beeldverbeteraars, zoals ruisonderdrukking op uit.

Dolby vision geeft al een stuk meer licht, die zou ik op cinema home zetten.

• donpablo80
Sorry, wilde mijn bericht wijzigen, maar perongeluk mezelf gequote.

• Farabi
  • Niet online
We moeten wel van bewust zijn dat HDR materiaal ook wat donkerder hoort dan normaal materiaal. Buiten dat we het beeld proberen op te lichten :P

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 15:09
Mijn LG OLED 65C9PLA van Kamera Express (€1999,- excl. €30,- verzenden) staat nu sinds dit weekend in mijn woonkamer. Hij vervangt mijn oude LG OLED 55EG910V uit 2016.

Volgens mij heb ik gruwelijk geluk gehad in de panel lottery, want ik zie gewoon helemaal GEEN vertical banding op 5%-10% grijswaarden, terwijl mijn vorige hier veel last van had. Alle gradients in donkere scenes zijn nu smooth, waar ik voorheen altijd duidelijk verticale strepen zag. Super blij mee!

Wat me trouwens ook opgevallen is, is dat het geluid zo veel beter is dan vroeger. Ik heb normaliter een versterker en bookshelf speakers via optische kabel aangesloten, maar probeerde voor de grap de interne speakers eens. Helemaal niet mis! Met die Dolby Atmos setting kreeg ik zelfs een beetje ruimtelijkheid in het geluid. Het enige dat me nog niet gelukt is, is Optical+Internal Speaker tegelijk laten lopen en dan 1:1 gesynced. Er zit in een klein verschil in de timing waardoor alles een hele lichte reverb krijgt. Daar moet ik dus nog even mee sleutelen.

Gisteren Blade Runner 2049 weer eens gekeken en het was puur genieten van begin tot eind. Alle "beeldverbeteringen" uit, ISF Dark Room aan en gaan met die OLED banaan. :)

too old, too cold

Verwijderd

Negakinu schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:32:

Volgens mij heb ik gruwelijk geluk gehad in de panel lottery,
Mag het ook met een lot van meer dan 2000 euro
Negakinu schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:32:
Mijn LG OLED 65C9PLA van Kamera Express (€1999,- excl. €30,- verzenden) staat nu sinds dit weekend in mijn woonkamer. Hij vervangt mijn oude LG OLED 55EG910V uit 2016.

Volgens mij heb ik gruwelijk geluk gehad in de panel lottery, want ik zie gewoon helemaal GEEN vertical banding op 5%-10% grijswaarden, terwijl mijn vorige hier veel last van had. Alle gradients in donkere scenes zijn nu smooth, waar ik voorheen altijd duidelijk verticale strepen zag. Super blij mee!

Wat me trouwens ook opgevallen is, is dat het geluid zo veel beter is dan vroeger. Ik heb normaliter een versterker en bookshelf speakers via optische kabel aangesloten, maar probeerde voor de grap de interne speakers eens. Helemaal niet mis! Met die Dolby Atmos setting kreeg ik zelfs een beetje ruimtelijkheid in het geluid. Het enige dat me nog niet gelukt is, is Optical+Internal Speaker tegelijk laten lopen en dan 1:1 gesynced. Er zit in een klein verschil in de timing waardoor alles een hele lichte reverb krijgt. Daar moet ik dus nog even mee sleutelen.

Gisteren Blade Runner 2049 weer eens gekeken en het was puur genieten van begin tot eind. Alle "beeldverbeteringen" uit, ISF Dark Room aan en gaan met die OLED banaan. :)
Waarom heb je je TV uit 2016 vervangen? Dat is maar drie jaar oud.
Verder zal een C9 best wel goed beeld geven en zoeken naar banding is niet zo zinvol.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:42
55EG910V was een full HD tv. Ik heb de opvolger, de A7, en lichte vertical banding, maar totaal niet hinderlijk.

• Negakinu
HoppyF schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:05:
[...]

Waarom heb je je TV uit 2016 vervangen? Dat is maar drie jaar oud.
Meneer inbreker wilde mijn vorige graag hebben. Hij vond een drie jaar oude tv blijkbaar ook nog de moeite waard. :\
Trichoglossus schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:16:
55EG910V was een full HD tv. Ik heb de opvolger, de A7, en lichte vertical banding, maar totaal niet hinderlijk.
Dat was inderdaad nog een 1080p model, zonder HDR. Gelukkig heeft jouw A7 niet zo'n opvallende banding!

too old, too cold

Negakinu schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:20:
[...]

Meneer inbreker wilde mijn vorige graag hebben. Hij vond een drie jaar oude tv blijkbaar ook nog de moeite waard. :\

[...]

Dat was inderdaad nog een 1080p model, zonder HDR. Gelukkig heeft jouw A7 niet zo'n opvallende banding!
Aha! ;)
Nou ja, niet leuk maar je gaat er nu toch op vooruit.

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 17:29
Kort vraagje, als je zou mogen kiezen voor een nieuwe OLED voor dezelfde prijs, zou je dan kopen bij FOKA of bij PlatteTV?

• Negakinu
IMWhizzle schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:43:
Kort vraagje, als je zou mogen kiezen voor een nieuwe OLED voor dezelfde prijs, zou je dan kopen bij FOKA of bij PlatteTV?
FOKA heeft 5 jaar garantie op nieuwe OLEDs. Hoe zit dat bij PlatteTV?

too old, too cold

Ik zou eerder kiezen voor Foka/Kamera Express dan Platte TV.
Platte TV blinkt niet uit in heldere communicatie naar haar klanten.
Je zou ook Smits of VonBurg kunnen overwegen.
Over Apollo hoor ik de laatste tijd niet zoveel meer net als over AO.nl.

• Farabi
  • Niet online
FOKA.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15

westergas

rikkie_pc

laat maar

[ Voor 97% gewijzigd door westergas op 23-09-2019 17:00 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Farabi
  • Niet online
Man, de beeldmodus levendig met HDR10 lijkt wel alles naar dolby vision te transformeren. Donkere films als goodfellas en terminator doen pijn in je ogen.

Ik heb het oled lampje en contrast op 70/70 gezet + kleur naar 45. Zo Ziet het er gezonder uit voor je ogen. Bizar dat je dan alsnog stuk meer helderheid krijgt dan op cinema 100/100.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 24-09-2019 00:11 ]

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 17:29
Negakinu schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:53:
[...]

FOKA heeft 5 jaar garantie op nieuwe OLEDs. Hoe zit dat bij PlatteTV?
Klopt, pixelgarantie zit er echter niet bij. Maar ik ik ga toch bij Foka bestellen. Bedankt voor jullie input!

Verwijderd

Hamazaki schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 00:09:
Man, de beeldmodus levendig met HDR10 lijkt wel alles naar dolby vision te transformeren. Donkere films als goodfellas en terminator doen pijn in je ogen.
Vivid/Levendig is gewoon het licht aan als het donker is. Niet om aan te gluren. Misschien heb ik het gemist, maar waarom in hemelsnaam de levendig keuze.

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:47:
[...]

Vivid/Levendig is gewoon het licht aan als het donker is. Niet om aan te gluren. Misschien heb ik het gemist, maar waarom in hemelsnaam de levendig keuze.
Niet dat ik er fan van ben, maar zet eens alle instellingen hetzelfde en vergelijk dan met levendig, er komt stuk meer helderheid uit. Op een C9 dan..

Verwijderd

Hamazaki schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:53:
[...]

Niet dat ik er fan van ben, maar zet eens alle instellingen hetzelfde en vergelijk dan met levendig, er komt stuk meer helderheid uit. Op een C9 dan..
Maar natuurlijk is het niet. Had je beter voor veel minder een LCD kunnen kopen. Verder is een ISF of standaard veel natuurlijker. Zal je aan moeten wennen. Of naar een hard, schreeuwend beeld kijken wat lijkt op een zaklantaarn. Maar goed, als jij die Vivid het beste vindt moet je het vooral zo laten staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2019 09:04 ]

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:02:
[...]

Maar natuurlijk is het niet. Had je beter voor veel minder een LCD kunnen kopen. Verder is een ISF of standaard veel natuurlijker. Zal je aan moeten wennen. Of naar een hard, schreeuwend beeld kijken wat lijkt op een zaklantaarn. Maar goed, als jij die Vivid het beste vindt moet je het vooral zo laten staan.
Isf mochten ze helemaal al weglaten van me, anders kon je beter een lcd kopen :+ Het is niet dat levendig beste is voor me, we filosofeerden over waarom levendig het meeste licht geeft, terwijl de instellingen hetzelfde staan. Bioscoop mode vind ik tot nu toe het fijnste kijken.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 14:06

Puck

W32.Deadcode.A

Hamazaki schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:07:
[...]
we filosofeerden over waarom levendig het meeste licht geeft, terwijl de instellingen hetzelfde staan.
De gehele tone-mapping zal anders zijn bij bepaalde presets. De maximale lichtopbrengst is niet opeens hoger, maar waarschijnlijk de gehele gemiddelde lichtopbrengst wel. Hierdoor zal je dus minder HDR 'effect' hebben (laagste lichtopbrengst en hoogste zitten dichter bij elkaar, zeker als je oled-light ook nog eens terugschroeft naar 70). De vraag is dan dus hoeveel HDR je nog echt overhoudt ;)

Edit: helderheid = lichtopbrengst

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 24-09-2019 09:20 ]

Arrived anxious, left bored

• Farabi
  • Niet online
Puck schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:15:
[...]

De gehele tone-mapping zal anders zijn bij bepaalde presents. De maximale helderheid is niet opeens hoger, maar waarschijnlijk de gehele gemiddelde helderheid. Hierdoor zal je dus minder HDR 'effect' hebben (laagste helderheid en hoogste zitten dichter bij elkaar, zeker als je helderheid ook nog eens terugschroeft naar 70). De vraag is dan dus hoeveel HDR je nog echt overhoudt ;)
HDR is echt aan het shinen in deze mode, echt puur genieten, maar toegegeven dat er iets niet klopt aan het beeld. (Dynamische kleur aan op de achtergrond?)

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 14:06

Puck

W32.Deadcode.A

Hamazaki schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:16:
[...]

HDR is echt aan het shinen in deze mode, echt puur genieten, maar toegegeven dat er iets niet klopt aan het beeld. (Dynamische kleur aan op de achtergrond?)
Nou, op die manier kan SDR ook shinen: met een flinke hoeveelheid licht en overzadigde kleuren spat het er van af. Maar je mist dus (een deel van) het HDR effect omdat het bereik tussen gemiddelde lichtopbrengst en maximale veel kleiner is, gok ik zo.

Arrived anxious, left bored

Een spetterend "indrukwekkend" beeld is uiteraard iets anders dan een realistisch beeld. :)

Vergelijk met geluidsreproductie: loudness, vette bassen, knallend hoog is allemaal best indrukwekkend, maar niet meer realistisch.

Ik heb het idee dat sommige mensen die heel veel gamen de werkelijkheid daarmee gaan verwarren. Want (onrealistisch) spetteren is een van de meest gebruikte technieken in de gamewereld. Dan is de werkelijkheid natuurlijk maar dull. :P

Los daarvan: iedereen bepaalt uiteraard helemaal voor zichzelf wat ie mooi vindt!

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 24-09-2019 10:26 ]

• G.Shumway
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 17:47
Als ik op m'n OLED55B6V de browser gebruik en naar de zoekpagina van Google ga, verschijnt er deze melding in beeld: "We hebben vastgesteld dat je een oude versie van Chrome gebruikt. Update uw beveiliging nu" :(

Ik heb hierover in maart van dit jaar mailcontact met LG Support, maar dat bleek zonde van mijn tijd :z (ik kreeg wel een onzinnig 8)7 antwoord op een andere vraag van mij, maar over genoemde foutmelding werd met geen word gerept)!

Zelfs in de - in juni gepushte - versie van WebOS: 5.30.65 blijft deze melding aanwezig.

Een aparte browser-app blijkt niet beschikbaar. Dan maar gewoon negeren? |:(

• Farabi
  • Niet online
Ik wil niet lullig doen, maar ik wist niet dat mensen een browser gebruikte op hun tv.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Is met alle apps op tv zo, tenzij je voor Android draait, het ligt er maar net aan hoe lang de tv-bouwer en/of app-ontwikkelaar updates blijven uitgeven.
Op een oude android 5 tablet kun je wel nog steeds een geupdate chrome krijgen.
Het Smart gedeelte van tv kun je na 3 jaar afgeschrijven als je pech hebt.

• Farabi
  • Niet online
Liever een app die niet geupdate kan worden op een webos, dan een app op die drama-android (TV)

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 14:09
Ik heb even op mijn C8 dolby vision en HDR10 materiaal bekeken op vivid, met aangepaste instellingen zodat het beeld veel natuurlijker overkomt; helaas niet meer helderheid, was bijna identiek als deze van cinema home.

Blijkbaar op de C9 dus anders. Is het niet vooral die white pixel boos die op maximum staat in vivid maar niet in andere modussen?

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 00:26
Vraagje, is de TruMotion en beeld weergave van de E9 en C9 verbeterd vergeleken met de E6 ?

[ Voor 9% gewijzigd door Snake_Eye op 24-09-2019 17:55 ]

Pagina: 1 ... 220 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.