Komt aardig in de buurt van de Sony OLED’s, heel goed dus. Sony is net een tandje beter, maar daar betaal je dan ook voor.Snake_Eye schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:53:
Vraagje, is de TruMotion en beeld weergave van de E9 en C9 verbeterd vergeleken met de E6 ?
vandaag een LG C9 65inch gekocht. Om eerlijk te zijn is me deze tv tot nu toe behoorlijk tegengevallen. Slechte kleurenweergave standaard instellingen en gele gloed in beeld. Nooit gedacht maar ga denk terug naar TP/Vision Philips of Sony.
[ Voor 17% gewijzigd door Prostie34 op 24-09-2019 19:27 ]
Heb je de Witbalans op warm 2 staan of zo? Dit moet je dan op warm1 of anders zetten.Prostie34 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:25:
vandaag een LG C9 65inch gekocht. Om eerlijk te zijn is me deze tv tot nu toe behoorlijk tegengevallen. Slechte kleurenweergave standaard instellingen en gele gloed in beeld. Nooit gedacht maar ga denk terug naar TP/Vision Philips of Sony.
TP/Vision Philips gebruikt ook LG panelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Snake_Eye op 24-09-2019 19:41 ]
Ik zal nogmaals kijken voor de instellingen. Ik begrijp idd dat alle Oled panelen van LG komen.
Ik vraag me af wat de betere tv zal worden hiernaProstie34 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:25:
Geen paniek, het is een kwestie van instellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 24-09-2019 20:07 ]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 12:00
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wijkt jouw C9 dan sterk af van de C8/C9 die je gezien hebt?Prostie34 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:25:
Controleer eerst alle instellingen goed.
Verder ligt het er ook aan welke TV je had, onbewust vergelijk je toch met waar je al jaren aan gewend was.
dat is ook wel zo ja voorheen een Sony AF8 65 en een Philips 803 65. Ik switch nogal regelmatig.
[ Voor 17% gewijzigd door Prostie34 op 24-09-2019 22:40 ]
@donpablo80 de blokkerige scenes zijn nu weg bij mijn C9.
Hopen dat jullie geen inbrandingen krijgen zoals mijn oled. Zoals het logo van oproep Max.
Hoe krijg je het voor elkaar! Mijn 55E6V is 3 jaar oud en nog geen enkel spoortje van inbranden. Hier staat de tv vrijwel dagelijks aan, meest gewone tv-uitzendingen en verder Netflix. Oledlampje staat bij mij op 60 en alle beeldverbeteraars staan uit.Snake_Eye schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:40:
Hopen dat jullie geen inbrandingen krijgen zoals mijn oled. Zoals het logo van oproep Max.
Hoe staan jouw instellingen? Oledlampje op 100%?
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Nee op standaard 80, alle beeldverbeteraars staan uit. alleen dingen zoals pixelshift staat wel aan. Maar op internet hoor je veel van inbranding. Vooral met orange logo's zoals MaX, een maat van me en daar d eouders van, hadden ook last van inbranding RTL4 logo.Vulcan750 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:52:
[...]
Hoe krijg je het voor elkaar! Mijn 55E6V is 3 jaar oud en nog geen enkel spoortje van inbranden. Hier staat de tv vrijwel dagelijks aan, meest gewone tv-uitzendingen en verder Netflix. Oledlampje staat bij mij op 60 en alle beeldverbeteraars staan uit.
Hoe staan jouw instellingen? Oledlampje op 100%?
Maar ook teletext. terwijl we maar een paar minuten teletext kijken. Ik heb ook een 65E6V
En mijn eerste paneel ging zomaar kapot deed niks meer, 2e was ook problemen, en mijn 3e ingebrand probleem. in 2017 heb ik dat laatste paneel gekregen. Maar ik ben nu in onderhandeling met mediamarkt.
[ Voor 19% gewijzigd door Snake_Eye op 25-09-2019 11:11 ]
Wat zijn de ervaringen hier met het afspelen van DV remuxes? Sinds enige tijd is het mogelijk om met o.a. Makemkv en DVDfab kopieën te maken van UHD-schijven mét behoud van DV.
Met LG C8 lukt het mij niet om mijn kopie van The Matrix af te spelen. Ik krijg dan een groene filter over de film.
MediaInfo log: https://pastebin.com/06ByApQu
DV remuxes met Display P3 color primaries geven geen probleem met de C8, maar als de color primaries BT.2020 zijn krijg ik een green screen filter. Dit gebeurd zowel met de interne Videoplayer als met Xplay.
Ik ben benieuwd wat hier de ervaringen mee zijn.
Met LG C8 lukt het mij niet om mijn kopie van The Matrix af te spelen. Ik krijg dan een groene filter over de film.
DV remuxes met Display P3 color primaries geven geen probleem met de C8, maar als de color primaries BT.2020 zijn krijg ik een green screen filter. Dit gebeurd zowel met de interne Videoplayer als met Xplay.
Welke OLED model heb je?Snake_Eye schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:05:
[...]
Nee op standaard 80, alle beeldverbeteraars staan uit. alleen dingen zoals pixelshift staat wel aan. Maar op internet hoor je veel van inbranding. Vooral met orange logo's zoals MaX, een maat van me en daar d eouders van, hadden ook last van inbranding RTL4 logo.
Maar ook teletext. terwijl we maar een paar minuten teletext kijken. Ik heb ook een 65E6V
En mijn eerste paneel ging zomaar kapot deed niks meer, 2e was ook problemen, en mijn 3e ingebrand probleem. in 2017 heb ik dat laatste paneel gekregen. Maar ik ben nu in onderhandeling met mediamarkt.
Laat maar! Ik zie het al
Standaard 80? Ik zal er wel heel vreemd tegenaan kijken, maar zelfs voor mijn (nog) oudere 950V is die stand erg hoog?Snake_Eye schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:05:
[...]
Nee op standaard 80, alle beeldverbeteraars staan uit. alleen dingen zoals pixelshift staat wel aan. Maar op internet hoor je veel van inbranding. Vooral met oranje logo's zoals MaX, een maat van me en daar de ouders van, hadden ook last van inbranding RTL4 logo.
[knip]
Testing, one, two ...
LG Oled 65E6V (2016)Djee7 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:37:
[...]
Welke OLED model heb je?
Laat maar! Ik zie het al
Donkere kamer instelling staat standaard lampje op 80, dat heb ik zo gelaten. Ik kwam daarvoor van een LED TV af. Daarvan is er meer brightness. Dus voor mij was dat 80 niet zo bright.hardware-lover schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:05:
[...]
Standaard 80? Ik zal er wel heel vreemd tegenaan kijken, maar zelfs voor mijn (nog) oudere 950V is die stand erg hoog?
Yep, van een LCD lichtbak was(is) niet te winnen, en als je dat eenmaal gewend bent op standje hoog....Snake_Eye schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:19:
[...]
Donkere kamer instelling staat standaard lampje op 80, dat heb ik zo gelaten. Ik kwam daarvoor van een LED TV af. Daarvan is er meer brightness. Dus voor mij was dat 80 niet zo bright.
Maar je hebt je Oledlamp instelling werkelijk veel te hoog staan, en al helemaal voor een donkere omgeving. Maar jij bent dat niet gewend, jij bent een felle TV gewend. Ik kom van -tig jaren plasma af. Dan ga je er v.w.b. licht-output op vooruit bij een overstap naar Oled (in 2016).
Dus heel vreemd vind ik het niet dat jij problemen krijgt met beeldretentie en erger nog, het inbranden van logo's. Ik heb ook last gehad van een permanent RTL4 logo, in de tijd dat het altijd in de kleur oranje in beeld stond. Panel vervangen om die reden, en gelukkig pasten diverse zenders zowat gelijktijdig hun logo's aan. Sindsdien gaat het hier nog goed.
Testing, one, two ...
Op mijn B7 geen problemen met de Dolby Vision remuxes, ik maak ze met DVDfab en The Matrix trilogie speelt prima af. Ik heb nu behoorlijk wat Dolby vision remuxen op m'n HDD staan en die spelen allemaal prima af.baba420 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:29:
Wat zijn de ervaringen hier met het afspelen van DV remuxes? Sinds enige tijd is het mogelijk om met o.a. Makemkv en DVDfab kopieën te maken van UHD-schijven mét behoud van DV.
https://pastebin.com/YfpgMDXB
Dat is wel heel veel pech! Hopelijk krijg je een nieuw paneel.Snake_Eye schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:05:
[...]
Nee op standaard 80, alle beeldverbeteraars staan uit. alleen dingen zoals pixelshift staat wel aan. Maar op internet hoor je veel van inbranding. Vooral met orange logo's zoals MaX, een maat van me en daar d eouders van, hadden ook last van inbranding RTL4 logo.
Maar zet het oledlampje nou eens een stukje lager, daarmee voorkom je veel van deze ellende.
Dat went heel snel. Bij mij op 60, maar hier op het forum zijn er velen die het oledlampje nog veel lager hebben. Ik heb geen zin om overdag en 's avonds telkens te schakelen, vandaar 60.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Echt bizar dat met de C8 problemen zijn.donpablo80 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:04:
[...]
Op mijn B7 geen problemen met de Dolby Vision remuxes, ik maak ze met DVDfab en The Matrix trilogie speelt prima af. Ik heb nu behoorlijk wat Dolby vision remuxen op m'n HDD staan en die spelen allemaal prima af.
https://pastebin.com/YfpgMDXB
Met 80 kijk ik overdag en avonds. 60 zou te laag zijn voor overdag. Waarmee kijk je dan overdag? Maar het zou toch niet mogen inbranden met 80, al zou dat overdag zijn. Het zijn standaard door de fabriek ingestelde waardes.Ik vraag me af of nieuwere panelen dan minder snel inbranden. Als er een nieuwe paneel geplaatst zou worden is dat geen 3d paneel meer. Het zou dan een 2017 2d paneel worden zeiden ze.Vulcan750 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:22:
[...]
Dat is wel heel veel pech! Hopelijk krijg je een nieuw paneel.
Maar zet het oledlampje nou eens een stukje lager, daarmee voorkom je veel van deze ellende.
Dat went heel snel. Bij mij op 60, maar hier op het forum zijn er velen die het oledlampje nog veel lager hebben. Ik heb geen zin om overdag en 's avonds telkens te schakelen, vandaar 60.
Dat zou dan idd naar alle waarschijnlijkheid geen 3D panel meer worden idd. Dus of je krijgt een nieuw paneel (of een nieuw model) of ze sturen het naar je winkel waar je kan vragen om je aankoopbedrag retour.Snake_Eye schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:55:
[...]
Met 80 kijk ik overdag en avonds. 60 zou te laag zijn voor overdag. Waarmee kijk je dan overdag? Maar het zou toch niet mogen inbranden met 80, al zou dat overdag zijn. Het zijn standaard door de fabriek ingestelde waardes.Ik vraag me af of nieuwere panelen dan minder snel inbranden. Als er een nieuwe paneel geplaatst zou worden is dat geen 3d paneel meer. Het zou dan een 2017 2d paneel worden zeiden ze.
Dat klopt, maar ik weet nog niet wat de beste optie is.Wat zou jou keuze zijn?Wren schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:00:
[...]
Dat zou dan idd naar alle waarschijnlijkheid geen 3D panel meer worden idd. Dus of je krijgt een nieuw paneel (of een nieuw model) of ze sturen het naar je winkel waar je kan vragen om je aankoopbedrag retour.
Als ze mij een E9 zouden aanbieden dan zou ik dat zeker aannemen. Ik weet dat het geen 3D meer is maar dat is voor mij van nul belang.Snake_Eye schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:06:
[...]
Dat klopt, maar ik weet nog niet wat de beste optie is.Wat zou jou keuze zijn?
Verwijderd
[quote]baba420 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:27:
[...]
nvm
[...]
nvm
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2019 17:08 ]
Ik kijk ook overdag op 60 in een vrij lichte kamer met aan één kant op 1,5 meter een raam. Geen directe zon op het scherm (raam op het noorden)Snake_Eye schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:55:
[...]
Met 80 kijk ik overdag en avonds. 60 zou te laag zijn voor overdag. Waarmee kijk je dan overdag? Maar het zou toch niet mogen inbranden met 80, al zou dat overdag zijn. Het zijn standaard door de fabriek ingestelde waardes.Ik vraag me af of nieuwere panelen dan minder snel inbranden. Als er een nieuwe paneel geplaatst zou worden is dat geen 3d paneel meer. Het zou dan een 2017 2d paneel worden zeiden ze.
Jammer dat er geen 3D paneel meer geplaatst kan worden. Ik gebruik 3D zelden, maar die enkele keer is 3D wel supermooi op een Oled.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Speciaal voor potentiële OLED kopers!
De tweede LG cashback actie start over een paar dagen.
Helaas is de cashback wéér lager dan vorige keer maar gelukkig liggen de straatprijzen ook wat lager zodat er onder aan de streep toch een mooie deal te behalen valt.
€150 voor de 55 inch en €250 voor de 65 inch 2019 modellen.
Vorige keer was het nog €50 meer. Vorig jaar was het nog meer (€300/500).
Op 30 september start de nieuwe consumentenpromotie voor LG OLED TV. Hierbij kunnen consumenten na aankoop van een LG TV promotiemodel een cashback claimen tot €250,-. De promotie zal lopen tot en met 22 november. Consumenten kunnen zich registreren via www.lgpromotions.nl. De online registratie moet uiterlijk 29 november 2019 compleet zijn en het bewijsmateriaal (de originele kassabon en het uitgeknipte serienummer) moeten op uiterlijk 6 december door LG ontvangen zijn.
De tweede LG cashback actie start over een paar dagen.
Helaas is de cashback wéér lager dan vorige keer maar gelukkig liggen de straatprijzen ook wat lager zodat er onder aan de streep toch een mooie deal te behalen valt.
€150 voor de 55 inch en €250 voor de 65 inch 2019 modellen.
Vorige keer was het nog €50 meer. Vorig jaar was het nog meer (€300/500).
Op 30 september start de nieuwe consumentenpromotie voor LG OLED TV. Hierbij kunnen consumenten na aankoop van een LG TV promotiemodel een cashback claimen tot €250,-. De promotie zal lopen tot en met 22 november. Consumenten kunnen zich registreren via www.lgpromotions.nl. De online registratie moet uiterlijk 29 november 2019 compleet zijn en het bewijsmateriaal (de originele kassabon en het uitgeknipte serienummer) moeten op uiterlijk 6 december door LG ontvangen zijn.
En zo te zien bij Hofma alleen op de E9 en als je op black friday wil wachten moet je em ophalen omdat dat (toevallig) de laatste dag is dat je de CB kunt registreren
Hoeft niet, als ik de post boven je goed lees.II This Game II schreef op donderdag 26 september 2019 @ 06:06:
En zo te zien bij Hofma alleen op de E9 en als je op black friday wil wachten moet je em ophalen omdat dat (toevallig) de laatste dag is dat je de CB kunt registreren
Ziet er naar uit dat we op black friday een 65" C9 rond de €1650 (na cashback) op kunnen pakken. Prijs is nu al €1999 dus daar moet toch nog minstens €100 af kunnen voor black friday
[ Voor 22% gewijzigd door westergas op 26-09-2019 08:54 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Hangt ervan af wat je moet invullen bij de online registratie. Als je bijvoorbeeld alvast het serienummer moet invullen (los van het opsturen van de bon/streepjescode) bij de online registratie dan kan dit mogelijk voor een uitdaging zorgen.westergas schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:50:
[...]
Hoeft niet, als ik de post boven je goed lees.
Hoeft pas de 29e binnen te zijn, black friday is de 22e. Tijd zat toch?Wren schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:53:
[...]
Hangt ervan af wat je moet invullen bij de online registratie. Als je bijvoorbeeld alvast het serienummer moet invullen (los van het opsturen van de bon/streepjescode) bij de online registratie dan kan dit mogelijk voor een uitdaging zorgen.
Oops BF is de 29e
Behulpzame winkel is dus wellicht vereist.
[ Voor 8% gewijzigd door westergas op 26-09-2019 08:58 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Precieswestergas schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:55:
[...]
Hoeft pas de 29e binnen te zijn, black friday is de 22e. Tijd zat toch?
Oops BF is de 29e
Behulpzame winkel is dus wellicht vereist.
Tja, bij hofma staat alleen nog bij ee E9s de actie gemeld, maar als de 65c9 of BF onder de 1750 komt sta ik toch al om 9u bij Smits voor de deur met de kofferbak open 
Een E9 voor slechts een paar tientjes meer dan een C zie ik ook wel zitten, max 1850
Een E9 voor slechts een paar tientjes meer dan een C zie ik ook wel zitten, max 1850
Volgens mij krijg je die prijs alleen bij niet-erkende LG verkopers (€1999). Bij die winkels krijg je geen cashback. (Correct me if i’m wrong). De winkels waar je cashback krijgt, ligt de vraagprijs al te hoog, dus betaal je alsnog teveel. Ik denk dat je met een bel-rondje naar onofficiële winkels goedkoper uit bent, dan wachten op black-friday.westergas schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:50:
[...]
Hoeft niet, als ik de post boven je goed lees.
Ziet er naar uit dat we op black friday een 65" C9 rond de €1650 (na cashback) op kunnen pakken. Prijs is nu al €1999 dus daar moet toch nog minstens €100 af kunnen voor black friday
Smits en KE zijn officiele winkels, ondanks wat plattetv je wil doen geloven. Is wel de vraag of ze bij starten CB nog wel dezelfde marge van LG krijgen
Het LG prijzen topic wijst wel uit dat contact opnemen met (ook officiële) winkels serieuze kortingen kan opleveren. Als je dat combineert met de cashback promotie kan dat dus veel geld schelen.Hamazaki schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:23:
[...]
Volgens mij krijg je die prijs alleen bij niet-erkende LG verkopers (€1999). Bij die winkels krijg je geen cashback. (Correct me if i’m wrong). De winkels waar je cashback krijgt, ligt de vraagprijs al te hoog, dus betaal je alsnog teveel. Ik denk dat je met een bel-rondje naar onofficiële winkels goedkoper uit bent, dan wachten op black-friday.
En plattetv is op zich een redelijke organisatie maar zuur omdat ze al jaren andere bedrijven afzeiken om maar klanten te binden.
Hmm, weetje het zeker van die 2 winkels? Ik herinner me dat ik vorig jaar die 2 niet in de lijst zag als officiële LG dealer. Kan zijn dat ik eroverheen heb gekeken.II This Game II schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:25:
Smits en KE zijn officiele winkels, ondanks wat plattetv je wil doen geloven. Is wel de vraag of ze bij starten CB nog wel dezelfde marge van LG krijgen
Ik heb tijdens de laatste cash back mijn C9 gekocht bij Smits in Arnhem en gewoon mijn 200 euro gekregen. Deze winkel deed dus zeker mee. Uiteraard geen garantie voor de komende CB maar acht de kans groot dat Smits gewoon weer mee doet.Hamazaki schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:30:
[...]
Hmm, weetje het zeker van die 2 winkels? Ik herinner me dat ik vorig jaar die 2 niet in de lijst zag als officiële LG dealer. Kan zijn dat ik eroverheen heb gekeken.
allebei:Hamazaki schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:30:
[...]
Hmm, weetje het zeker van die 2 winkels? Ik herinner me dat ik vorig jaar die 2 niet in de lijst zag als officiële LG dealer. Kan zijn dat ik eroverheen heb gekeken.
https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf
Het is vandaag precies 8 weken (of eigenlijk 2 maanden(26-7-2019)) geleden dat mijn cashback voor de LG C9 is goedgekeurd, ik heb echter nog niks ontvangen.
Er staat wel "Wij streven ernaar om je de cashback zo snel mogelijk te storten op het door jouw bij registratie opgegeven IBAN rekeningnummer. We streven dit binnen 8 weken te doen."
Een streven is geen harde deadline, hoelang moet ik er nog op wachten alvorens het handig is daar eens een vraag over te gaan stellen? Is het normaal dat het langer dan 8 weken duurt?
Er staat wel "Wij streven ernaar om je de cashback zo snel mogelijk te storten op het door jouw bij registratie opgegeven IBAN rekeningnummer. We streven dit binnen 8 weken te doen."
Een streven is geen harde deadline, hoelang moet ik er nog op wachten alvorens het handig is daar eens een vraag over te gaan stellen? Is het normaal dat het langer dan 8 weken duurt?
Het gebeurt wel eens. Soms gaat de cashback snel, soms duurt het langer. Als je een bevestiging hebt gehad dat het is goedgekeurd hoef je je nergens zorgen over te maken.BLACKfm schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:10:
Het is vandaag precies 8 weken (of eigenlijk 2 maanden(26-7-2019)) geleden dat mijn cashback voor de LG C9 is goedgekeurd, ik heb echter nog niks ontvangen.
Voor mij een heel goede reden om Plattetv te mijden...Wren schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:29:
[...]
Het LG prijzen topic wijst wel uit dat contact opnemen met (ook officiële) winkels serieuze kortingen kan opleveren. Als je dat combineert met de cashback promotie kan dat dus veel geld schelen.
En plattetv is op zich een redelijke organisatie maar zuur omdat ze al jaren andere bedrijvens afzeiken om maar klanten te binden.
KE en Smits zijn prima zaken en 100% officiële LG dealers 😎
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Zeker!Vulcan750 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:57:
[...]
Voor mij een heel goede reden om Plattetv te mijden...![]()
KE en Smits zijn prima zaken en 100% officiële LG dealers 😎
De genoemde dealerlijst van @Wren hierboven is nog NIET de actuele lijst die volgende week geldt.
Grote verschillen zullen er echter niet zijn dus dealers als KE, Smits, Apollo, enz. zullen vast weer meedoen.
Welke modellen er precies meedoen is nog niet bekend maar dat zullen de C9 en E9 wel zijn.
Vraag is of de B9 er ook bij zal zitten.
Black Friday deals starten soms al voor die tijd.
Tijdig registreren is wel van belang en daarbij geldt de factuurdatum en je hebt het serienummer nodig.
Ik lees dit stukje op het net
eARC test files;
The following files can be loaded onto a USB drive, plugged into the LG C9 and played back to an AVR to determine if eARC is operational or not as the LG television (and many AVRs) give no indication that the feature is in use (important, the LG player and/or USB ports don't support HD audio so only non HD audio formats like DD 5.1, core DTS, etc., would be able to be tested this way). Samples for testing the ARC/eARC link:
- lots of HD audio samples are available to download in the Kodi wiki - bitstreaming or uncompressed LPCM files are included; https://kodi.wiki/view/Samples[/QUOTE]
Dat betekent dat je TrueHD+Atmos of DTS:X via een usb HDD (remux) kunt vergeten.
Kan iemand met een C9 testen of je via de USB ingang TrueHD +Atmos door kunt geven aan de soundbar/AVR?
eARC test files;
The following files can be loaded onto a USB drive, plugged into the LG C9 and played back to an AVR to determine if eARC is operational or not as the LG television (and many AVRs) give no indication that the feature is in use (important, the LG player and/or USB ports don't support HD audio so only non HD audio formats like DD 5.1, core DTS, etc., would be able to be tested this way). Samples for testing the ARC/eARC link:
- lots of HD audio samples are available to download in the Kodi wiki - bitstreaming or uncompressed LPCM files are included; https://kodi.wiki/view/Samples[/QUOTE]
Dat betekent dat je TrueHD+Atmos of DTS:X via een usb HDD (remux) kunt vergeten.
Kan iemand met een C9 testen of je via de USB ingang TrueHD +Atmos door kunt geven aan de soundbar/AVR?
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Apollo heeft me bij het laatste weekend van de vorige cashback goed geholpen door een factuur te sturen met bestel datum als factuur datum. Want de maandag waarop Apollo zelf aan de slag ging en normaal de factuur datum is viel na de cachback datum.HoppyF schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:14:
[...]
Zeker!![]()
De genoemde dealerlijst van @Wren hierboven is nog NIET de actuele lijst die volgende week geldt.
Grote verschillen zullen er echter niet zijn dus dealers als KE, Smits, Apollo, enz. zullen vast weer meedoen.
Welke modellen er precies meedoen is nog niet bekend maar dat zullen de C9 en E9 wel zijn.
Vraag is of de B9 er ook bij zal zitten.
Black Friday deals starten soms al voor die tijd.
Tijdig registreren is wel van belang en daarbij geldt de factuurdatum en je hebt het serienummer nodig.
En Apollo doet ook aan price matching als ie ergens anders goedkoper is.. en dat deden ze ook op zaterdag toen ik contact met ze opnam.
Ik heb al een tijdje een 55C7 waar ik heel tevreden van ben Vroeger wel heel wat problemen gehad met de wi-fi maar die heb ik toen opgelost dankzij de tips in dit forum om mijn router op kanaal 36 te zetten voor 5 GHz en de quickstart uit te schakelen. Vanavond merkte ik echter dat het netwerk niet meer ging. Ik heb al de router herstart, het netwerkkanaal verwisseld, tv even van de stroom gehaald maar niets helpt. Bij het invoeren van het wi-fi paswoord krijg ik nu ook steeds de melding ‘Verbinden met netwerk mislukt. Oorzaak: kan geen verbinding met toegangspunt maken. Controleer status en probeer het opnieuw.’
Verbinden met de hotspot van mijn gsm lukt wel nog maar daar schiet ik natuurlijk niet veel mee op. Iemand nog enig idee wat zou kunnen helpen?
Verbinden met de hotspot van mijn gsm lukt wel nog maar daar schiet ik natuurlijk niet veel mee op. Iemand nog enig idee wat zou kunnen helpen?
terug zetten op fabrieksinstellingenCanifchaos schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:55:
Ik heb al een tijdje een 55C7 waar ik heel tevreden van ben Vroeger wel heel wat problemen gehad met de wi-fi maar die heb ik toen opgelost dankzij de tips in dit forum om mijn router op kanaal 36 te zetten voor 5 GHz en de quickstart uit te schakelen. Vanavond merkte ik echter dat het netwerk niet meer ging. Ik heb al de router herstart, het netwerkkanaal verwisseld, tv even van de stroom gehaald maar niets helpt. Bij het invoeren van het wi-fi paswoord krijg ik nu ook steeds de melding ‘Verbinden met netwerk mislukt. Oorzaak: kan geen verbinding met toegangspunt maken. Controleer status en probeer het opnieuw.’
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 65C8. Heb ook mijn router (witte van Telenet) herstart, router terug naar fabrieksinstellingen gezet, kanaal gewisseld, netwerk open gezet zonder paswoord enzovoort,..., maar telkens krijg ik dezelfde melding als wat Canifchaos zegt.Canifchaos schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:55:
De televisie zelf heb ik nog niet naar fabrieksinstellingen gezet. Dat wil ik later proberen.
Ik heb wel deze problemen ondervonden na een router firmware upgrade die 's nachts werd uitgevoerd.
Na wat opzoekwerk ben ik op een forum gekomen waarbij iemand hetzelfde probleem heeft. Blijkbaar zou dit kunnen liggen aan die specifieke firmware die op de router draait. De firmware en de Wifi module van LG zouden niet goed met elkaar overweg kunnen. Geen idee of dit klopt.
Als het probleem zich blijft voortdoen na de reset van de tv blijven er nog weinig opties open vrees ik.
https://www.lgwebos.com/t...ont-connect-to-5ghz-wifi/
Het lijkt me wel heel toevallig dat ik ook de witte router van Telenet heb. Mijn nas gaf eergisteren ook aan dat hij even geen internet had, ik heb er verder niet bij stilgestaan maar mogelijk heeft mijn router dus ook een update geïnstalleerd want ze zijn net bezig met de uitrol van die snelheidsverhoging...Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:43:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 65C8. Heb ook mijn router (witte van Telenet) herstart, router terug naar fabrieksinstellingen gezet, kanaal gewisseld, netwerk open gezet zonder paswoord enzovoort,..., maar telkens krijg ik dezelfde melding als wat Canifchaos zegt.
De televisie zelf heb ik nog niet naar fabrieksinstellingen gezet. Dat wil ik later proberen.
Ik heb wel deze problemen ondervonden na een router firmware upgrade die 's nachts werd uitgevoerd.
Na wat opzoekwerk ben ik op een forum gekomen waarbij iemand hetzelfde probleem heeft. Blijkbaar zou dit kunnen liggen aan die specifieke firmware die op de router draait. De firmware en de Wifi module van LG zouden niet goed met elkaar overweg kunnen. Geen idee of dit klopt.
Als het probleem zich blijft voortdoen na de reset van de tv blijven er nog weinig opties open vrees ik.
https://www.lgwebos.com/t...ont-connect-to-5ghz-wifi/
Nou ik ben benieuwd of CE repairs vandaag mijn 65 inch OLED komt repareren.
Die zouden 2 weken terug al komen, daags ervoor kreeg ik een smsje dat ze op een tijdstip zouden komen wat niet afgesproken was, 's morgens ipv 's middags of andersom, gebeld, nee we komen op afgesproken tijdstip. Dag zelf kreeg ik een bericht of ik ze wou bellen. Dus gebeld, bleek mijn paneel op de verkeerde route te zitten en kon dus niet vervangen worden.
Nieuwe afspraak gemaakt voor de week erop vrijdag in de ochtend. Krijg ik daags ervoor een sms dat ze in de middag komen, weer bellen, ow ja nee of dan komen we in de ochtend. Staat hier een vrachtwagen op de stoep, ow moet je 65 inch hebben? Ja ik heb alleen 55 inch panelen bij. Gebeld met collega van andere route en die had mijn paneel ook niet bij.
Dus maar weer een nieuwe afspraak gemaakt, nu voor vandaag tussen 1 en 5. Krijg ik gister een bericht dat ze vandaag tussen 10 en 1 komen. Godtering man. Wéér bellen. Nou ik ga het aan de monteur doorgeven hoor, komt goed. Nog erbij gezegd dat ik extra vrij heb moeten pakken om om 1 uur thuis te zijn. Jaja, komt goed.
Ik ben benieuwd.
Al met al ben ik zeer content dat LG aangegeven heeft het inbranden onder de garantie op te lossen door een nieuw paneel te plaatsen terwijl officieel dat er niet onder valt of per geval bekeken wordt en ik pas net op de laatste dag ineens dat inbranden had. Dus dat is dikke prima.
Waar ik echter minder blij mee ben is met dat bedrijf wat kennelijk in opdracht van LG Nederland de reparaties uitvoert. Elke afspraak die tot nu toe gemaakt is is of niet nagekomen en elke afspraak kreeg ik daags ervoor een sms met een foutieve afspraak erin. Hoe moeilijk kan het zijn vraag ik me af.
Maargoed, vandaag maar even afwachten. Hopelijk komt het goed vandaag en ik snap ook wel dat er wel eens iets mis kan gaan, maar 3x achter elkaar vind ik wel heel veel. Aan de andere kant, het is niet dat we geen tv hebben de afgelopen 2 weken, want hij doet het gewoon, het is alleen bijzonder ruk kijken wegens een hele grote burnin plek in het midden.
Duimen draaien
Die zouden 2 weken terug al komen, daags ervoor kreeg ik een smsje dat ze op een tijdstip zouden komen wat niet afgesproken was, 's morgens ipv 's middags of andersom, gebeld, nee we komen op afgesproken tijdstip. Dag zelf kreeg ik een bericht of ik ze wou bellen. Dus gebeld, bleek mijn paneel op de verkeerde route te zitten en kon dus niet vervangen worden.
Nieuwe afspraak gemaakt voor de week erop vrijdag in de ochtend. Krijg ik daags ervoor een sms dat ze in de middag komen, weer bellen, ow ja nee of dan komen we in de ochtend. Staat hier een vrachtwagen op de stoep, ow moet je 65 inch hebben? Ja ik heb alleen 55 inch panelen bij. Gebeld met collega van andere route en die had mijn paneel ook niet bij.
Dus maar weer een nieuwe afspraak gemaakt, nu voor vandaag tussen 1 en 5. Krijg ik gister een bericht dat ze vandaag tussen 10 en 1 komen. Godtering man. Wéér bellen. Nou ik ga het aan de monteur doorgeven hoor, komt goed. Nog erbij gezegd dat ik extra vrij heb moeten pakken om om 1 uur thuis te zijn. Jaja, komt goed.
Ik ben benieuwd.
Al met al ben ik zeer content dat LG aangegeven heeft het inbranden onder de garantie op te lossen door een nieuw paneel te plaatsen terwijl officieel dat er niet onder valt of per geval bekeken wordt en ik pas net op de laatste dag ineens dat inbranden had. Dus dat is dikke prima.
Waar ik echter minder blij mee ben is met dat bedrijf wat kennelijk in opdracht van LG Nederland de reparaties uitvoert. Elke afspraak die tot nu toe gemaakt is is of niet nagekomen en elke afspraak kreeg ik daags ervoor een sms met een foutieve afspraak erin. Hoe moeilijk kan het zijn vraag ik me af.
Maargoed, vandaag maar even afwachten. Hopelijk komt het goed vandaag en ik snap ook wel dat er wel eens iets mis kan gaan, maar 3x achter elkaar vind ik wel heel veel. Aan de andere kant, het is niet dat we geen tv hebben de afgelopen 2 weken, want hij doet het gewoon, het is alleen bijzonder ruk kijken wegens een hele grote burnin plek in het midden.
Duimen draaien
Ook geprobeerd om af te spelen op iets anders? Opzich heb ik namelijk wel een aantal remuxes met DV die het op de C8 probleemloos doen.baba420 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:29:
Er is een discussie gaande dat DV remuxes kwaliteitsverlies lijden, omdat ze van 12 naar 10bit geconverteerd worden. Iemand technische kennis over dit verhaaltje?
Tegenargument is dat er geen tv’s bestaan met 12bit, maar max 10bit, dus je verliest geen kwaliteitsverlies. Maar dit schijnt ook een problematische mening te zijn, omdat er alsnog ergens geconverteerd wordt...
Ik ben zeer benieuwd wat het nu is..
Tegenargument is dat er geen tv’s bestaan met 12bit, maar max 10bit, dus je verliest geen kwaliteitsverlies. Maar dit schijnt ook een problematische mening te zijn, omdat er alsnog ergens geconverteerd wordt...
[ Voor 45% gewijzigd door Farabi op 27-09-2019 16:00 ]
Welke toestel heb je?vosss schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:01:
Ik ben benieuwd.
Duimen draaien
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wat een pech met die afspraken.vosss schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:01:
Ik ben benieuwd.
Duimen draaien
Lijkt me zeker geen normale gang van zaken.
Beetje Murphy denk ik als iets mis gaat blijft het mis gaan.
Is de reparatie nu afgerond?
Iets anders.
Lees in het prijstopic dat de LG cashback actie alleen maar geldt voor de 55E9 en 65E9!
Dat verzin je toch niet?
Lijkt erop dat de website van KE correct is.
https://www.kamera-expres...nde-acties/LG_tv_cashback
Dat zou wel een heel vreemde zet van LG zijn om alleen voor de E9 een actie te houden.
Zoals bekend is de C9 meer mainstream en zou ik het kunnen begrijpen als ze de B9 en duurste modellen zouden uitsluiten.
Dit is ook niet in lijn met vorige cashback acties.
Ik wacht het officiële bericht van LG nog af en zal daarna contact met ze opnemen want hier word ik niet vrolijk van.
[ Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 27-09-2019 19:05 ]
Verwijderd
Is dat relevant?
Wat is het probleem. Als dat zo is , dan is het zo....HoppyF schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:48:
[...]
Lees in het prijstopic dat de LG cashback actie alleen maar geldt voor de 55E9 en 65E9!![]()
Dat verzin je toch niet?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2019 19:59 ]
Inmiddels een tevreden gebruiken van een 55c9 met ci+ 1.3 module voor interactieve tv met Ziggo. In het begin , maanden geleden werkte dit prima maar ik de laatste weken krijg ik deze niet meer gestart . Foutmelding itv-003, tv reset en alles nagelopen maar geen verandering helaas, ook contact gehad met Ziggo welke ook niet echt weten wat het is, issue wel doorgezet voor analyse maar is er hier iemand die hetzelfde ondervindt?
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Verwijderd
https://community.ziggo.n...3-melding-on-demand-28280Wirehub schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:59:
Foutmelding itv-003,
Lijkt met Interactieve tv te maken te hebben. Stappenplan:
https://www.ziggo.nl/klan...eractieve-tv/werkt-niet#/
Dank, deze actie al 2 keer doorlopen maar mocht niet baten.Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:02:
[...]
https://community.ziggo.n...3-melding-on-demand-28280
Lijkt met Interactieve tv te maken te hebben. Stappenplan:
https://www.ziggo.nl/klan...eractieve-tv/werkt-niet#/
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
er is wel eerder een actie voor alleen de e-serie geweest,e8 meen ik.HoppyF schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:48:
[...]
Wat een pech met die afspraken.
Lijkt me zeker geen normale gang van zaken.
Beetje Murphy denk ik als iets mis gaat blijft het mis gaan.
Is de reparatie nu afgerond?
Iets anders.
Lees in het prijstopic dat de LG cashback actie alleen maar geldt voor de 55E9 en 65E9!![]()
Dat verzin je toch niet?
Lijkt erop dat de website van KE correct is.
https://www.kamera-expres...nde-acties/LG_tv_cashback
Dat zou wel een heel vreemde zet van LG zijn om alleen voor de E9 een actie te houden.
Zoals bekend is de C9 meer mainstream en zou ik het kunnen begrijpen als ze de B9 en duurste modellen zouden uitsluiten.
Dit is ook niet in lijn met vorige cashback acties.
Ik wacht het officiële bericht van LG nog af en zal daarna contact met ze opnemen want hier word ik niet vrolijk van.
Klopt, toen €500 retour voor de 65" en €300 voor de 55".pwh53 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:21:
[...]
er is wel eerder een actie voor alleen de e-serie geweest,e8 meen ik.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Volgens mij niet, alleen voor de E8 en W8 samen.pwh53 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:21:
[...]
er is wel eerder een actie voor alleen de e-serie geweest,e8 meen ik.
Daarvoor waren er echter al meerdere acties met de C8 geweest.
Dit jaar is er nog maar één cashback actie geweest voor de 9.
Het bedrag wordt ook steeds minder.
En eindigt “toevallig” precies 1 week voor BF. Heb ik net de WAF en mezelf overtuigd voor ruimer budget en 65”, is de 55e9 opeens de beste deal.
Heb nog goede avr-set, maar voor casual kijken is ook iets beter geluid is nooit weg. WAF heeft ook liever dun randje ipv de soundbar met glas strookje als je het op de foto ziet.
Heb nog goede avr-set, maar voor casual kijken is ook iets beter geluid is nooit weg. WAF heeft ook liever dun randje ipv de soundbar met glas strookje als je het op de foto ziet.
verkoop vd e-serie zal wel tegen vallen.HoppyF schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:52:
[...]
Volgens mij niet, alleen voor de E8 en W8 samen.
Daarvoor waren er echter al meerdere acties met de C8 geweest.
Dit jaar is er nog maar één cashback actie geweest voor de 9.
Het bedrag wordt ook steeds minder.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Zal best, niet anders dan met de E8 vorig jaar.
Ik wil ook geen E9 zelfs niet als deze gelijk of goedkoper is dan de C9.
Tja, het bedrijf organiseert nu eenmaal geen cashback om jou persoonlijk gelukkig te maken maar om de verkoop van bepaalde modellen te boosten. LG kennende kunnen ze zeker alsnog komen met een cashback voor een model als de C9.HoppyF schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:16:
[...]
LG benelux moet cijfers tonen aan hq in Seoul en aantallen zijn doorgaans belangrijker dan € dus moet er wellicht wat meer van de E9 weg gezet worden
Om welke reden? Dat glas?HoppyF schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:16:
[...]
Ja, ik zou graag willen weten in welke panelen deze inbranding voorkomt. Omdat ik zelf dat probleem met inbranding ook heb met de LG Oled 65E6V
Maar dit vraag ik niet aan jou maar aan de persoon met het probleem.
[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 28-09-2019 02:00 ]
Hoe komt het? Zijn deze minder goed dan de C9?HoppyF schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:16:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 28-09-2019 02:01 ]
Nee, absoluut niet, het geluid van de E is zelfs beter!Snake_Eye schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 02:00:
[...]
Hoe komt het? Zijn deze minder goed dan de C9?
Kwestie van (design) smaak. Sommigen vinden een C serie strakker (minimalistischer) dan een E serie., anderen vinden nou juist het "picture on glass" design van een E serie mooier...
Maar beeldtechnisch is er geen verschil.
goedkoopste prijs van de c9 in de pricewatch is 1478. Ik kwam hem toevallig op bol.com tegen voor 1399.
https://www.bol.com/nl/p/...4lTmFHRA.1.3.ProductTitle
https://www.bol.com/nl/p/...4lTmFHRA.1.3.ProductTitle
Ik ben me op de 65 inch LG oled's aan het orienteren, maar gezien de prijzen hier in Noorwegen (3500eur voor de C9) ben ik naar 2 modellen van vorig jaar aan het kijken. De B8 voor 1850eur en de E8 voor 2050eur.
Het enige wat ik met de TV doe is series en films kijken via een media player die ik heb. Geluid van de TV maakt me niet uit want daar heb ik een eigen set voor.
Ik heb gelezen over near black flashes en crushes die bij de X8 series aanwezig waren, maar opgelost zouden moeten zijn met de firmware updates die er zijn geweest in het verleden. Ik zit zelf te denken om voor de E8 te gaan ivm snellere cpu, maar de hamvraag is: zijn er bepaalde issues bij de E8 die niet (kunnen) worden gefixt en niet meer aanwezig zijn bij de C9? Het prijsverschil van zo'n 1500eur hier is mij te gortig hier voor de minimale verbetering die de C9 heeft tov de C/E8.
Het enige wat ik met de TV doe is series en films kijken via een media player die ik heb. Geluid van de TV maakt me niet uit want daar heb ik een eigen set voor.
Ik heb gelezen over near black flashes en crushes die bij de X8 series aanwezig waren, maar opgelost zouden moeten zijn met de firmware updates die er zijn geweest in het verleden. Ik zit zelf te denken om voor de E8 te gaan ivm snellere cpu, maar de hamvraag is: zijn er bepaalde issues bij de E8 die niet (kunnen) worden gefixt en niet meer aanwezig zijn bij de C9? Het prijsverschil van zo'n 1500eur hier is mij te gortig hier voor de minimale verbetering die de C9 heeft tov de C/E8.
Verwijderd
Kan je m beter een pm sturen. Je zou moeten weten dat als je een vraag stelt op Tweakers, je van de meest vreemde mensen een antwoord kan verwachtenSnake_Eye schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 01:59:
[...]
Maar dit vraag ik niet aan jou maar aan de persoon met het probleem.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt.Vulcan750 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 05:37:
[...]
Nee, absoluut niet, het geluid van de E is zelfs beter!
Kwestie van (design) smaak. Sommigen vinden een C serie strakker (minimalistischer) dan een E serie., anderen vinden nou juist het "picture on glass" design van een E serie mooier...
Maar beeldtechnisch is er geen verschil.
Daarom wil ik ook geen E serie maar een C.
Geluid van een C is ook niet slecht en je kunt er ook een soundbar of Home cinema aan hangen.
@Wren
Klopt ook. Cashback acties zijn bedoeld om de verkopen te stimuleren.
Dat werkt want geen cashback is minder verkoop en mensen wachten wel op een actie. (zoals ik...).
Kortom, LG verkoopt wel/geen TV.
De concurrentie houdt ook cashback acties dus als LG het niet doet, doet een ander het wel.
Ik verwacht ook wel een volgende actie voor de C9.
Vorig jaar volgden de cashback acties elkaar ook snel op.
Dit jaar loopt het wat trager.
Reparatie is niet uitgevoerd. CE repairs zegt dat de tv ingebrand is omdat ik hem 's nachts van de stroom af gooi en dat niet mag doen.
Coolblue zegt niks te kunnen doen, dus ik heb het nu bij LG Nederland neergelegd.
De handleiding van mijn B6 is niet duidelijk. Daar staat in dat ik de stekker erin moet laten zitten en er staat in dat ik de stekker eruit moet halen als ik de tv langere tijd niet gebruik.
Langere tijd is niet gespecificeerd en ik vind langere tijd savonds uitzetten en pas daags erna savonds weer aanzetten langere tijd.
Ik ga niet mijn hele mediahoek elke nacht en dag op standby laten staan, zeker niet als ik niet thuis ben.
LG heeft een case aangemaakt en is deze aan het beoordelen. In de handleiding van nieuwere modellen staat specifiek een stukje over pixel refresher en alleen op standby zetten. In mijn handleiding staat dat dus niet. Daar staat alleen aan de stroom laten behalve als je langere tijd niet gebruikt. Langer is daarin niet gespecificeerd zoals ik al zei.
Dat bij nieuwere modellen dit wel extra benoemd is in de handleiding geeft in mijn optiek aan dat LG daarin een fout erkent en daarom dit aangepast heeft.
We zullen zien. Reparatie zou neerkomen op 1550 euro. Het betreft een 65B6v model.
Afwachten dus. Hopelijk wordt het via LG zelf alsnog opgelost. En zo niet dan overweeg ik vervolgstappen. Een tv van bijna 3000 euro hoort niet stuk te gaan binnen 2 jaar.
We zien wel.
Coolblue zegt niks te kunnen doen, dus ik heb het nu bij LG Nederland neergelegd.
De handleiding van mijn B6 is niet duidelijk. Daar staat in dat ik de stekker erin moet laten zitten en er staat in dat ik de stekker eruit moet halen als ik de tv langere tijd niet gebruik.
Langere tijd is niet gespecificeerd en ik vind langere tijd savonds uitzetten en pas daags erna savonds weer aanzetten langere tijd.
Ik ga niet mijn hele mediahoek elke nacht en dag op standby laten staan, zeker niet als ik niet thuis ben.
LG heeft een case aangemaakt en is deze aan het beoordelen. In de handleiding van nieuwere modellen staat specifiek een stukje over pixel refresher en alleen op standby zetten. In mijn handleiding staat dat dus niet. Daar staat alleen aan de stroom laten behalve als je langere tijd niet gebruikt. Langer is daarin niet gespecificeerd zoals ik al zei.
Dat bij nieuwere modellen dit wel extra benoemd is in de handleiding geeft in mijn optiek aan dat LG daarin een fout erkent en daarom dit aangepast heeft.
We zullen zien. Reparatie zou neerkomen op 1550 euro. Het betreft een 65B6v model.
Afwachten dus. Hopelijk wordt het via LG zelf alsnog opgelost. En zo niet dan overweeg ik vervolgstappen. Een tv van bijna 3000 euro hoort niet stuk te gaan binnen 2 jaar.
We zien wel.
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik kijk best wat Dolby vision remuxes. Ik zie niet veel verschil met de hdr10 remuxes, alleen dat Dolby vision helderder is.Hamazaki schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:49:
Er is een discussie gaande dat DV remuxes kwaliteitsverlies lijden, omdat ze van 12 naar 10bit geconverteerd worden. Iemand technische kennis over dit verhaaltje?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, uuhhhh hoe lang zit je hier al op dit forum?vosss schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:43:
Reparatie is niet uitgevoerd. CE repairs zegt dat de tv ingebrand is omdat ik hem 's nachts van de stroom af gooi en dat niet mag doen.
We zien wel.
18 jaar!
Je weet toch wel dat een pixel refresh functie niet kan werken zonder dat de TV op de netspanning is aangesloten?
Met langere tijd bedoeld men als je een paar weken op vakantie gaat niet als je de volgende dag weer van plan bent TV te gaan kijken.
Los daarvan heeft het geen enkel nut je TV iedere nacht uit te schakelen.
Dat kleine beetje stand-by gebruik zal je niet arm maken.
Hopelijk is LG nog een beetje coulant en komen ze met een oplossing.
Handleidingen zijn niet uitputtend, niet iedere situatie wordt vermeld.
Ik hoop voor je dat ze coulance verlenen en het onder garantie reparerenvosss schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:43:
We zien wel.
Maar een nachtje van het stroom afhalen vind ik zelf niet langere tijd. Persoonlijke tip: pas op met het principieel hard spelen en over zoiets gaan ruzien met LG. Ik zeg niet dat je het doet hoor maar met vriendelijk overleg kom je vaak veel verder bij zo'n klantenservice
1550 voor een reparatie slaat ook nergens op,heb je volgens mij een nieuwe b8 voor,maar ik denk dat de meeste van ons,onder langere tijd,toch minimaal een weekend of langer onder verstaan.als je een beetje bekend bent met oled,had je dit kunnen weten,sorry maar voor een tweaker grootmeester,snap ik dit niet.vosss schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:43:
We zien wel.
bestellen bij Amazon.de scheelt je waarschijnlijk 2000 eurobenchMarc schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 08:47:
Ik ben me op de 65 inch LG oled's aan het orienteren, maar gezien de prijzen hier in Noorwegen (3500eur voor de C9) ben ik naar 2 modellen van vorig jaar aan het kijken. De B8 voor 1850eur en de E8 voor 2050eur.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik ga ook nog maar even wat open deuren intrappen.HoppyF schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:37:
[...]
@Wren
Klopt ook. Cashback acties zijn bedoeld om de verkopen te stimuleren.
Dat werkt want geen cashback is minder verkoop en mensen wachten wel op een actie. (zoals ik...).
Kortom, LG verkoopt wel/geen TV.
De concurrentie houdt ook cashback acties dus als LG het niet doet, doet een ander het wel.
Ik verwacht ook wel een volgende actie voor de C9.
Vorig jaar volgden de cashback acties elkaar ook snel op.
Dit jaar loopt het wat trager.
[begin open deuren]
Cash backs zijn er inderdaad om verkoop te stimuleren maar het gaat de fabrikant uiteraard altijd om de combinatie aantal verkopen en de prijs die men ervoor krijgt. Alle marketing ten spijt interesseert het de fabrikant uiteindelijk geen lor of een individu wel of geen tv koopt en daar baseren ze (gelukkig voor hen) hun strategie niet op. Onder de streep telt de winst, wil je optimaal resultaat dan calculeer je afhakers in. All part of the game. Koop maar ergens anders. Of koop niet.
Of een cashback voor de fabrikant zinvol / wenselijk is hangt af van veel factoren waar wij grotendeels geen zicht op hebben (voorraden, fabricage, cash balance, wat doet de concurrentie, marketing etc etc). Dat er vorig jaar een cash back was, en het jaar ervoor ook, en het jaar daarvoor ook... is nog steeds geen garantie dat er dit jaar hetzelfde gebeurt. En een recht is het al helemaal niet, hoewel je het soms bijna wel zou denken als je sommige posts van potentiële kopers leest.
Ik geloof dat je laatst noemde dat de cash backs steeds lager worden. Dat betekent ook dat ze steeds onbelangrijker worden (voor zowel fabrikant als koper) en als de trend zich doorzet op den duur weer verdwijnen. Een fabrikant kan ook kiezen voor een gemiddeld lager prijsniveau en geen cash backs. Of gewoon geen cash backs en hogere prijzen. Herpositionering.
Hoe dan ook, ik denk ook dat er vast nog wel een keer een cash back komt voor de C-serie en waarschijnlijk ook nog wel voor de 9 serie.
Maar je weet ook: cash backs blijken toch grotendeels een sigaar uit eigen doos omdat de winkels hun prijs meteen naar boven bijstellen zodra de cash back actie van kracht wordt.
Ik zou er mijn aankoopbeslissing niet op baseren en zeker geen (jaren
[/einde open deuren]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Cashbacks zijn inderdaad marketing tools.Cap schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:12:
[...]
Ik ga ook nog maar even wat open deuren intrappen.
[begin open deuren]
Cash backs zijn er inderdaad om verkoop te stimuleren maar het gaat de fabrikant uiteraard altijd om de combinatie aantal verkopen en de prijs die men ervoor krijgt. Alle marketing ten spijt interesseert het de fabrikant uiteindelijk geen lor of een individu wel of geen tv koopt en daar baseren ze (gelukkig voor hen) hun strategie niet op. Onder de streep telt de winst, wil je optimaal resultaat dan calculeer je afhakers in. All part of the game. Koop maar ergens anders. Of koop niet.
Of een cashback voor de fabrikant zinvol / wenselijk is hangt af van veel factoren waar wij grotendeels geen zicht op hebben (voorraden, fabricage, cash balance, wat doet de concurrentie, marketing etc etc). Dat er vorig jaar een cash back was, en het jaar ervoor ook, en het jaar daarvoor ook... is nog steeds geen garantie dat er dit jaar hetzelfde gebeurt. En een recht is het al helemaal niet, hoewel je het soms bijna wel zou denken als je sommige posts van potentiële kopers leest.![]()
Ik geloof dat je laatst noemde dat de cash backs steeds lager worden. Dat betekent ook dat ze steeds onbelangrijker worden (voor zowel fabrikant als koper) en als de trend zich doorzet op den duur weer verdwijnen. Een fabrikant kan ook kiezen voor een gemiddeld lager prijsniveau en geen cash backs. Of gewoon geen cash backs en hogere prijzen. Herpositionering.
Hoe dan ook, ik denk ook dat er vast nog wel een keer een cash back komt voor de C-serie en waarschijnlijk ook nog wel voor de 9 serie.
Maar je weet ook: cash backs blijken toch grotendeels een sigaar uit eigen doos omdat de winkels hun prijs meteen naar boven bijstellen zodra de cash back actie van kracht wordt.
Ik zou er mijn aankoopbeslissing niet op baseren en zeker geen (jaren) wachten, wachten en wachten om een keer toe te slaan. Op een gegeven moment hak je gewoon de knoop door: ik wil zo'n tv dus ik koop er eentje. Het nieuwe is nu van het 9 model af en einde dit jaar zijn de grootste prijsdalingen wel weer geweest. Cash-back of geen cash-back, al je zo'n tv wilt en je hebt het geld, dan koop je er een en je kijkt niet meer terug.
[/einde open deuren]
Toch zijn ze belangrijk voor een fabrikant want anders zouden dergelijke acties gewoonweg niet bestaan.
We weten allemaal dat de praktijk anders is en dat er wel regelmatig cashback acties gehouden worden.
Niet alleen voor TV’s maar dat geldt voor heel veel producten of het nu iets goedkoops is of niet.
Het is ook niet zo dat een cashback onderaan de streep altijd de beste deal oplevert.
Immers zonder lopende actie kan er ook een goede deal gescoord worden.
Hoewel het verleden geen garanties biedt voor de toekomst kijk ik toch wel naar wat de ontwikkeling nu zijn.
Ik kan het mij veroorloven om rustig achterover te gaan leunen en pas te kopen wanneer het mij uitkomt.
Misschien wordt het wacht tot de Black Friday deals.
Maar ook hiervoor geldt dat dit een sigaar uit eigen doos kan zijn.
Bij Black Friday is het immers ook bekend dat de prijzen daarvoor stijgen.
Opvallend genoeg zag ik opeens een nieuw model op de LG site staan.
De 55 en 65 inch C9 maar dan niet de PLA maar MLB toevoeging.
Onderling vergelijken met de PLA en MLB levert geen verschil in specificaties op.
Rara wat is het....
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED65C9MLB
Oké dus ook al de 6 serie. het lijkt wel of deze gevoeliger zijn dan de latere versies.
Erg vervelend.
Intern verwerken de high end tv's met hoger dan 10bit dus als je bij de bron al kwaliteit verliest zal dat vast ook iets doorwerken in het eindresultaat.Hamazaki schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:49:
Voorbeeld uit marketingpraatje:
Iirc is het bij de X1 Ultimate nu 16bit verwerking en ook bij LG was het sowieso een getal boven de 12bit, misschien was dat nu zelfs wel die met 16bit [of Panasonic] (dit zou best kunnen verklaren waren je in de HDTV Test reviews bepaalde scenes minder colour banding had op de ene tv dan de andere, zónder nog die Smooth Gradation functie te gebruiken. Bepaalde scene uit The Martian die hij steeds als voorbeeld gebruikt).Super Bit Mapping 4K HDR zorgt voor een natuurlijker beeld. Dankzij de 14-bit signaalverwerking worden de vaste kleurstroken van 8-bit (FHD) en 10-bit (4K) bronnen opgebroken en geconverteerd naar 14-bit-equivalente schakeringen met 64 maal meer kleurniveaus. Gezichten, zonsondergangen en andere beelden waarbij kleurschakeringen belangrijk zijn, worden daardoor natuurgetrouw weergegeven.
Hmm, is het verschil dan eigenlijk wel te zien met het oog? (DV remuxes 12>10bit)apis29 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:35:
[...]
Intern verwerken de high end tv's met hoger dan 10bit dus als je bij de bron al kwaliteit verliest zal dat vast ook iets doorwerken in het eindresultaat.
Voorbeeld uit marketingpraatje:
[...]
Iirc is het bij de X1 Ultimate nu 16bit verwerking en ook bij LG was het sowieso een getal boven de 12bit (dit zou best kunnen verklaren waren je in de HDTV Test reviews bepaalde scenes minder colour banding had op de ene tv dan de andere, zónder nog die Smooth Gradation functie te gebruiken. Bepaalde scene uit The Martian die hij steeds als voorbeeld gebruikt).
Ongetwijfeld verwaarloosbaar op het totale plaatje aan dingen die er mis zouden kunnen zijnHamazaki schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:38:
[...]Hmm, is het verschil dan eigenlijk wel te zien met het oog? (DV remuxes 12>10bit)
De 65 inch C9 staat niet op amazon.de. Wordt dus zo te zien niet naar Noorwegen geleverd want deze filter staat aan: Liefern nach NorwegenJorgen schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:05:
[...]
bestellen bij Amazon.de scheelt je waarschijnlijk 2000 euro
@vosss Ik wens je veel succes met je claim, maar gezien het feit dat alle TV’s tegenwoordig geen echte “uit”-stand meer kennen, kan ik mij voorstellen dat je bij “langere tijd” vooral aan vakanties etc. moet denken en niet aan een nachtje.
Als de fabrikant niet het juiste gebruik duidelijk maakt aan de klant dan kunnen ze, in mijn optiek, zich ook niet beroepen op het feit dat de klant het product niet op de juiste manier gebruikt heeft. En al zeker niet omdat ze juist dat gebruik in latere modellen wèl verduidelijkt hebben.Wren schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:03:
[...]
Ik hoop voor je dat ze coulance verlenen en het onder garantie reparerenvoor de 6 serie staat er inderdaad minder over het juiste gebruik dan bij latere modellen.
Langere tijd is een rekbaar begrip. In de avond om 22:00 uur uitzetten en daags erna in de avond om 19:00 uur aanzetten vind ik langere tijd. Of jij of LG vindt van niet doet er niet zo heel veel toe. Mijn handleiding zegt nergens dat hetgeen ik gedaan heb niet mag en/of tot defecten kan leiden.Maar een nachtje van het stroom afhalen vind ik zelf niet langere tijd.
Ik heb niks hard gespeeld, ik heb gewoon mijn verhaal gedaan en kenbaar gemaakt dat ik ter goeder trouw de handleiding gevolgd heb en het zeer teleurstellend vind dat zowel de winkel als de reparateur zeggen dat ik pech heb gehad en dat ik graag zou zien dat mijn tv alsnog gemaakt gaat worden. Dat is niet hard spelen vind ik. Ik geef Coolblue de kans, die trekken hun handen er van af, ik geef CE repairs de kans, die zeggen we mogen niet repareren en nu geef ik LG Nederland de kans om het netjes op te lossen.Persoonlijke tip: pas op met het principieel hard spelen en over zoiets gaan ruzien met LG. Ik zeg niet dat je het doet hoor maar met vriendelijk overleg kom je vaak veel verder bij zo'n klantenservice
En als men dat niet in de handleiding zet, hoe moet ik dat weten dan?Rallye schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:55:
@vosss Ik wens je veel succes met je claim, maar gezien het feit dat alle TV’s tegenwoordig geen echte “uit”-stand meer kennen, kan ik mij voorstellen dat je bij “langere tijd” vooral aan vakanties etc. moet denken en niet aan een nachtje.
Ik wil ivm dat ik een hond thuis heb rondlopen geen brand krijgen of kortsluiting als ik er niet ben. Bovendien vind ik het onzin om allerhande apparaten aan te laten staan als ik niet thuis ben of lig te slapen. Dit ook ivm kosten.
Niet zo defensief, ik zei er expliciet bij dat ik niet wist of je dat ook deed. Ik hoop eerlijk gezegd dat je contact met LG wat relaxter verloopt dan als je reactie nu.no offense.vosss schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:58:
[...]
Als de fabrikant niet het juiste gebruik duidelijk maakt aan de klant dan kunnen ze, in mijn optiek, zich ook niet beroepen op het feit dat de klant het product niet op de juiste manier gebruikt heeft. En al zeker niet omdat ze juist dat gebruik in latere modellen wèl verduidelijkt hebben.
[...]
Langere tijd is een rekbaar begrip. In de avond om 22:00 uur uitzetten en daags erna in de avond om 19:00 uur aanzetten vind ik langere tijd. Of jij of LG vindt van niet doet er niet zo heel veel toe. Mijn handleiding zegt nergens dat hetgeen ik gedaan heb niet mag en/of tot defecten kan leiden.
Als mijn mening of die van LG er niet zo heel veel toe doet,waarom zou dat wel zou zijn voor die van jou?
[...]
Ik heb niks hard gespeeld, ik heb gewoon mijn verhaal gedaan en kenbaar gemaakt dat ik ter goeder trouw de handleiding gevolgd heb en het zeer teleurstellend vind dat zowel de winkel als de reparateur zeggen dat ik pech heb gehad en dat ik graag zou zien dat mijn tv alsnog gemaakt gaat worden. Dat is niet hard spelen vind ik. Ik geef Coolblue de kans, die trekken hun handen er van af, ik geef CE repairs de kans, die zeggen we mogen niet repareren en nu geef ik LG Nederland de kans om het netjes op te lossen.
Ik ben dus niet bekend met OLED en de fabrikant wijst mij er niet op. Althans totaal niet duidelijk. En dan beroept men zich er nu wel op. Dat vind ik raar.pwh53 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:04:
[...]
1550 voor een reparatie slaat ook nergens op,heb je volgens mij een nieuwe b8 voor,maar ik denk dat de meeste van ons,onder langere tijd,toch minimaal een weekend of langer onder verstaan.als je een beetje bekend bent met oled,had je dit kunnen weten,sorry maar voor een tweaker grootmeester,snap ik dit niet.
Overigens tweaker grootmeester is een naam die nergens op slaat en, denk ik, alleen gebaseerd is op aantal posts. Dat zegt niets over kennis van OLED natuurlijk en roepen dat ik het had kunnen weten want google is natuurlijk ook onzin. De fabrikant levert mij een product en ik hou me aan het voorgeschreven gebruik. Dat het voorgeschreven gebruik niet eenduidig is is mij niet aan te rekenen. Me dunkt.
Maargoed, we zullen zien wat LG zegt, ik hou jullie wel op de hoogte
Wat is er niet relaxt of defensief aan mijn post? Ik geef louter duiding. Op een normale manier. Maargoed, dat is offtopic verder. Ik laat wel weten hoe het uitpaktWren schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:01:
[...]
Niet zo defensief, ik zei er expliciet bij dat ik niet wist of je dat ook deed. Ik hoop eerlijk gezegd dat je contact met LG wat relaxter verloopt dan als je reactie nu.no offense.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik kan me voorstellen dat het voor jou kort na de aanschaf twee jaar geleden ongeveer, niet duidelijk was of je de TV af en toe mocht uitschakelen door deze stroomloos te maken.vosss schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:00:
[...]
En als men dat niet in de handleiding zet, hoe moet ik dat weten dan?
Ik wil ivm dat ik een hond thuis heb rondlopen geen brand krijgen of kortsluiting als ik er niet ben. Bovendien vind ik het onzin om allerhande apparaten aan te laten staan als ik niet thuis ben of lig te slapen. Dit ook ivm kosten.
Echter de afgelopen jaren is hier in dit topic al heel vaak gesproken over de pixel refresh.
Deze functie kan alleen werken als de TV gewoon ‘s nachts aangesloten blijft op de netspanning.
Dat LG de tijd niet expliciet vermeld heeft betekent nog niet dat ze daarmee alles maar onder de garantie moeten laten vallen. Het kan hooguit coulance worden.
Normaal gebruik van een TV betekent dat je deze gewoon op de netspanning aangesloten laat.
Een enkele keer de TV in de nacht zonder netspanning laten zal geen probleem opleveren echter dit structureel iedere nacht doen wel.
De gebruiksaanwijzing “missers” doet mij denken aan het gekende magnetron verhaal.
Iemand die zijn hondje in de magnetron had gedaan om op te drogen.
Moet dit dan allemaal in een gebruiksaanwijzing gezet worden?
Een tv 's nachts van de stroom halen vergelijken met een hond in de magnetron stoppen gaat nogal mank lijkt me.HoppyF schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:32:
[...]
Ik kan me voorstellen dat het voor jou kort na de aanschaf twee jaar geleden ongeveer, niet duidelijk was of je de TV af en toe mocht uitschakelen door deze stroomloos te maken.
Echter de afgelopen jaren is hier in dit topic al heel vaak gesproken over de pixel refresh.
Deze functie kan alleen werken als de TV gewoon ‘s nachts aangesloten blijft op de netspanning.
Dat LG de tijd niet expliciet vermeld heeft betekent nog niet dat ze daarmee alles maar onder de garantie moeten laten vallen. Het kan hooguit coulance worden.
Normaal gebruik van een TV betekent dat je deze gewoon op de netspanning aangesloten laat.
Een enkele keer de TV in de nacht zonder netspanning laten zal geen probleem opleveren echter dit structureel iedere nacht doen wel.
De gebruiksaanwijzing “missers” doet mij denken aan het gekende magnetron verhaal.
Iemand die zijn hondje in de magnetron had gedaan om op te drogen.
Moet dit dan allemaal in een gebruiksaanwijzing gezet worden?
Dat je een hond niet in de magnetron moet stoppen lijkt me evident; dat een tv stuk gaat als je hem niet altijd in standby laat staan lijkt me dat totaal niet.
Zeker in deze tijd van steeds meer bewustwording mbt het milieu en energieverbruik lijkt het mij toch niet zo raar dat ik mijn tv niet op standby laat staan.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ik welhaast de enige zou zijn die zijn tv gewoon helemaal uitzet als ik slaap en/of niet thuis ben. Het is gewoon verspilling.
En dat dit de laatste jaren veelvuldig besproken is in dit topic is fantastisch natuurlijk, maar als ik dat niet lees dan weet ik dat niet. 
Dat ik het had kunnen weten als ik erop gezocht had maakt niks uit, LG zet het niet in de handleiding en kan dan in mijn optiek het mij ook niet aanrekenen dat ik het niet wist.
Dat ik het had kunnen weten als ik erop gezocht had maakt niks uit, LG zet het niet in de handleiding en kan dan in mijn optiek het mij ook niet aanrekenen dat ik het niet wist.
Het komt er op neer dat ik je na jaren heel actief lezen en posten in dit topic je nu zelf eindelijk eens een OLED gun, wel zo leuk en gemakkelijk praten hier. Je hebt rond deze tijd gewoon een goede deal voor het uitlopende model, ook als blijkt dat die achteraf op het all-time dieptepunt nog100 euro goedkoper blijkt te zijn geweest. Dus vooruit met de geit.HoppyF schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:30:
[...]
Ik kan het mij veroorloven om rustig achterover te gaan leunen en pas te kopen wanneer het mij uitkomt.
Misschien wordt het wacht tot de Black Friday deals.
Ander kleurtje van de voet, iets lichter metaalkleur?HoppyF schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:30:
[...]
Opvallend genoeg zag ik opeens een nieuw model op de LG site staan.
De 55 en 65 inch C9 maar dan niet de PLA maar MLB toevoeging.
Onderling vergelijken met de PLA en MLB levert geen verschil in specificaties op.
Rara wat is het....
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED65C9MLB
ja sorry aanname van mij,ik bedoelde niet google,maar ging ervan uit wel een paar artikelen hier op tweakers bv.hoop dat ze het voor je oplossen.vosss schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:04:
[...]
Ik ben dus niet bekend met OLED en de fabrikant wijst mij er niet op. Althans totaal niet duidelijk. En dan beroept men zich er nu wel op. Dat vind ik raar.
Overigens tweaker grootmeester is een naam die nergens op slaat en, denk ik, alleen gebaseerd is op aantal posts. Dat zegt niets over kennis van OLED natuurlijk en roepen dat ik het had kunnen weten want google is natuurlijk ook onzin. De fabrikant levert mij een product en ik hou me aan het voorgeschreven gebruik. Dat het voorgeschreven gebruik niet eenduidig is is mij niet aan te rekenen. Me dunkt.
Maargoed, we zullen zien wat LG zegt, ik hou jullie wel op de hoogte
Dankje. Ik hoop het ook. Zoo niet dan is de volgende tv geen LG meer en koop ik ook niks meer bij Coolblue.pwh53 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:23:
[...]
ja sorry aanname van mij,ik bedoelde niet google,maar ging ervan uit wel een paar artikelen hier op tweakers bv.hoop dat ze het voor je oplossen.
Maargoed, even afwachten dus, welllicht lossen ze het keurig op en heb ik geen reden tot klagen straks en dan wordt de volgende tv ook gewoon weer een LG
Dit geval gaat over een TV die s'nachts niet z'n refresh heeft kunnen uitvoeren omdat @vosss niet wist dat de TV s'nachts op stand by moest staan. Dit had met een 7, 8 of 9 serie misschien ook kunnen gebeuren.Snake_Eye schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:31:
[...]
Oké dus ook al de 6 serie. het lijkt wel of deze gevoeliger zijn dan de latere versies.
Erg vervelend.
Overigens gaat mijn Oled (philips POS9002) klagen over pixel refresh programma als ik de stekker eruit trek. En ik heb geen enkel inbranden en gebruik het scherm om (Veel) windows op weer te geven (zoals deze reactie tikken
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.