• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:41
Matched: wifi
THX schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:05:
Heb de laatste tijd wel allerlei problemen met draadloos. Geen of slechte verbinding. Pas als ik de draadloos verbreek en weer verbind door opnieuw het wachtwoord in te geven, is er weer verbinding.

Onbegrijpelijk dat men de LAN niet Gbit heeft gemaakt. Dan hoeft het niet via onbetrouwbaar draadloos.
Weet je zeker dat het niet aan je eigen wifi ligt?
Je zou eens een ander kanaal kunnen proberen of van 2.4GHz naar 5GHz of andersom.
Ik heb de TV nu iets meer dan een maand maar nog niet 1x een probleem met wifi gehad.

(Ben het trouwens wel met je eens over de 100mbit poort) }:|

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Idanue schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:09:
[...]

Weet je zeker dat het niet aan je eigen wifi ligt?
Je zou eens een ander kanaal kunnen proberen of van 2.4GHz naar 5GHz of andersom.
Ik heb de TV nu iets meer dan een maand maar nog niet 1x een probleem met wifi gehad.

(Ben het trouwens wel met je eens over de 100mbit poort) }:|
Nee, de snelheid kakt gewoon in. Het is een week of twee goed gegaan, terwijl het daarvoor steeds drama was en onregelmatig met snelheid.
Heb de wifi al gesplitst in twee SSID's, zodat alleen de LG en een iPad 2017 de 5G verbinding hebben. De rest van het draadloos is actief op 2.4. Hierdoor gaat de router beter om met bandbreedte.

Het lijkt erop dat de C7 gewoon af en toe spanningsloos gemaakt moet worden. Had het ook een keer met een verdwaalde TruMotion; spanning eraf/erop en opgelost.

100Mbit is echt een design flaw. Dat is het enige wat me echt tegenvalt aan de tv.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:45

Puck

EINDBAAS.org

THX schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:24:
[...]

Nee, de snelheid kakt gewoon in. Het is een week of twee goed gegaan, terwijl het daarvoor steeds drama was en onregelmatig met snelheid.
Heb de wifi al gesplitst in twee SSID's, zodat alleen de LG en een iPad 2017 de 5G verbinding hebben. De rest van het draadloos is actief op 2.4. Hierdoor gaat de router beter om met bandbreedte.

Het lijkt erop dat de C7 gewoon af en toe spanningsloos gemaakt moet worden. Had het ook een keer met een verdwaalde TruMotion; spanning eraf/erop en opgelost.

100Mbit is echt een design flaw. Dat is het enige wat me echt tegenvalt aan de tv.
WiFi is heel lastig te debuggen: kan aan de verzender/ ontvanger of de specifieke combi liggen. LAN is veel betrouwbaarder en ik snap de keuze van een 100mbit kaartje dan ook echt niet. Gelukkig heb ik nog nooit WiFi/streaming issues gehad. Benieuwd of dit idd aan jouw lokale setup ligt of de C7 specifiek.

Arrived anxious, left bored

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:39
RBN026 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:00:
Zojuist mij C7 opgehangen en idd het verschil is minimaal met de B6. Dit was eigenlijk ook wel bekend. Ik ben even gaan gamen op de ps4 pro met horizon zero dark maar ik heb het idee dat het allemaal nog niet zo soepel loopt.

Ff zoeken online of er al een update is. Meerdere mensen dit hier ervaren?
Wat bedoel je precies? Bij mij werkt het perfect.
Puck schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:54:
[...]

WiFi is heel lastig te debuggen: kan aan de verzender/ ontvanger of de specifieke combi liggen. LAN is veel betrouwbaarder en ik snap de keuze van een 100mbit kaartje dan ook echt niet. Gelukkig heb ik nog nooit WiFi/streaming issues gehad. Benieuwd of dit idd aan jouw lokale setup ligt of de C7 specifiek.
Bij mij deed draadloos het de laatste paar dagen ook verschrikkelijk slecht (Netflix in elk geval; slechts 3-4 mbit via fast.com), terwijl ik met andere apparaten nergens last van heb. Toch maar kabeltje aangesloten dus.

• THX
  • Niet online

THX

Puck schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:54:
[...]

Gaat alweer 2 dagen goed zonder enige aanpassing. Spanningsloos is wat helpt. 😎

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heeft de 2017 serie wel een gigabit ethernet poort? Volgens mij heeft de gehele 2016 serie een 100mbit poort. De B6 in iedergeval wel. Wifi is zelfs sneller dan bekabeld...

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:16
tdn135 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:02:
Heeft de 2017 serie wel een gigabit ethernet poort? Volgens mij heeft de gehele 2016 serie een 100mbit poort. De B6 in iedergeval wel. Wifi is zelfs sneller dan bekabeld...
Nope... 100mbit.
Maar ik kan hier wel gewoon 4K films met dolby vision en dts HD heen streamen (plex directplay).
Bij WiFi (5ghz, Ac met vol bereik) is dit niet altijd goed mogelijk

4K film is overigens 70mbit datastream

[ Voor 4% gewijzigd door jpvk007 op 27-05-2017 23:09 ]

• THX
  • Niet online

THX

jpvk007 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:08:
[...]

Nope... 100mbit.
Maar ik kan hier wel gewoon 4K films met dolby vision en dts HD heen streamen (plex directplay).
Bij WiFi (5ghz, Ac met vol bereik) is dit niet altijd goed mogelijk

4K film is overigens 70mbit datastream
De piek datastream gaat bij meerdere films door de 100Mbit heen. Dan gaat de tv bufferen en is WiFi vaak beter (160Mbit haal ik hier). Bij mij op de C7 is WiFi niet altijd stabiel, dus is het gewoon onbegrijpelijk dat LG voor een paar euro meer niet een 1Gbit module heeft geïmplementeerd.

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:29
Ik ben bang dat ik gewoon een mislukt exemplaar van de C7's heb ontvangen. Nu doet mijn WiFi het nauwelijks meer. Op de iPhone haal ik bij de tv een snelheid van 97 Mbps en met de TV komen niet boven de 90 kbps uit.... Router opnieuw opgestart, connectie opnieuw geregeld op de tv maar het veranderd niet.

Stay hungry, stay foolish!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:06
THX schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:25:
[...]

De piek datastream gaat bij meerdere films door de 100Mbit heen. Dan gaat de tv bufferen en is WiFi vaak beter (160Mbit haal ik hier). Bij mij op de C7 is WiFi niet altijd stabiel, dus is het gewoon onbegrijpelijk dat LG voor een paar euro meer niet een 1Gbit module heeft geïmplementeerd.
Ik denk niet dat LG rekening heeft gehouden met alle mensen die illegale remuxes van de interwebs downloaden en dan vanaf hun netwerk willen streamen. :)

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 11:40
[...]
Ik heb nog geen problemen ondervonden met schokkende beelden op mijn C7 vanwege buffering. En ik heb al wel materiaal afgespeeld met hoge bitrates. Ik heb de TV bedraad aangesloten en heb (nog) geen ervaring met WiFi op de C7.

Ter info: de Philips 55POS901F heeft ook een 100Mbit netwerkaansluiting, en die voelde trager dan die van de LG C7.

Ik ben het met je eens dat het nergens op slaat dat er 'maar' een 100Mbit netwerkaansluiting op de C7 zit. We leven in 2017! Helaas is dit eerder regel dan uitzondering, ook bij de concurrentie.

[ Voor 14% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-05-2017 14:01 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

RBN026 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:22:
Ik ben bang dat ik gewoon een mislukt exemplaar van de C7's heb ontvangen. Nu doet mijn WiFi het nauwelijks meer. Op de iPhone haal ik bij de tv een snelheid van 97 Mbps en met de TV komen niet boven de 90 kbps uit.... Router opnieuw opgestart, connectie opnieuw geregeld op de tv maar het veranderd niet.
@THX had hetzelfde probleem en (tijdelijk?) verholpen door de TV even volledig spanningsloos te laten. Wellicht dat dat ook helpt? En je hebt niet toevallig eco-mode aan?

• Raymon89
Puck schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:40:
[...]

@THX had hetzelfde probleem en (tijdelijk?) verholpen door de TV even volledig spanningsloos te laten. Wellicht dat dat ook helpt? En je hebt niet toevallig eco-mode aan?
Ik heb hetzelfde probleem; wifi in eerste instantie prima, na onegeveer 2 weken waardeloos (van ongeveer 200 mbit naar 3 mbit 8)7 )
Lijkt dus op een vaak voorkomend probleem van de C7. Heb hem nu gewoon bedraad aangesloten, dus ik weet niet of hem spanningsloos maken zou helpen.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:34
keepitfrosty schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:03:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar als LG kan besparen op de netwerkkaart omdat 100mbit voor 99,9% van de mensen voldoet, dan doen zij dat gewoon (eurotje verschil is al een behoorlijke besparing natuurlijk op alle tv's de LG moet maken). De meeste gebruikers gaan geen remux / mkv bestanden die over de 100mbit pieken over het netwerk streamen naar hun televisie.

Ik stoor mij er niet zo aan omdat ik altijd kies voor een losse mediaplayer ipv een interne mediaplayer van de tv.
Dat vind ik onzin, als je een 4k HDR TV verkoopt met een interne mediaspeler die die 4k HDR bestanden kan afspelen, maar vervolgens een netwerkkaart erin stopt die die bitrates niet aankan, dan doe je als fabrikant natuurlijk iets verkeerd. Of je kiest ervoor het niet te supporten en je support het niet, of je kiest er voor het wel te supporten en support het in alle aspecten van de TV.

Het is voor een consument erg frustrerend als hij leest dat hij een 4K HDR smart TV koopt met een mediaspeler die 4k HDR bestanden support en dan vervolgens gelimiteerd wordt door een netwerkkaart. Gelukkig is de WIFI wel snel genoeg...

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Wanneer ik in Netflix 4K intoets dan krijg ik een beperkt aantal films te zien.
Maar ik krijg nergens een 4K / HDR logo oid te zien ook niet op mijn tv bij het kijken naar zon film.
Ik kijk dan rechtstreeks via wifi , via mij tv app naar netflix.
Wel prachtge beelden overigens

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 11:40
[...]
Ik heb eens met mijn LG C7 getest en dit is inderdaad een probleem.

Ik heb de volgende test files gebruikt:
- Jellyfish (3-400mbps)
- Birds (20-90mbps

Op mijn bedraad netwerk speelt alles t/m 80mbps prima af, 90mbps geeft soms problemen en daarboven is niet fatsoenlijk afspeelbaar. Draadloos is een drama en bij mij veel slechter als bedraad (router staat 1.5 meter van de TV af, 2.4GHz).

Hogere bitrates zijn dus zeker een probleem. Gelukkig heb ik het in real-world situaties met gestreamde content vanaf mijn NAS nog niet gezien. Dit kan in de toekomst echter zeker een probleem worden met content met hoge bit rates.

Dan moet ik die content dus gaan afspelen vanaf een USB disk :X Dit heb ik ook getest en afspelen vanaf een USB3.0 externe 2.5" HDD op de USB3 poort van de LG gaat goed voor de 400mbps jellyfish file.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-05-2017 14:47 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:19
JSA schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:21:
Wanneer ik in Netflix 4K intoets dan krijg ik een beperkt aantal films te zien.
Maar ik krijg nergens een 4K / HDR logo oid te zien ook niet op mijn tv bij het kijken naar zon film.
Ik kijk dan rechtstreeks via wifi , via mij tv app naar netflix.
Wel prachtge beelden overigens
Wil je dan bevestiging in de serie dat je 4K kijkt?

ALs je in Netflix de 4K titels aanklikt dan kan je 4K kijken en zal die ook 4K afspelen. Als je tv dat niet kan afspelen zal je geen 4K films tegenkomen in je netflix lijst.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

SpeedingWilly schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:39:
[...]

Ik heb eens met mijn LG C7 getest en dit is inderdaad een probleem.

Ik heb de volgende test files gebruikt:
- Jellyfish (3-400mbps)
- Birds (20-90mbps

Op mijn bedraad netwerk speelt alles t/m 80mbps prima af, 90mbps geeft soms problemen en daarboven is niet fatsoenlijk afspeelbaar. Draadloos is een drama en bij mij veel slechter als bedraad (router staat 1.5 meter van de TV af, 2.4GHz).

Hogere bitrates zijn dus zeker een probleem. Gelukkig heb ik het in real-world situaties met gestreamde content vanaf mijn NAS nog niet gezien. Dit kan in de toekomst echter zeker een probleem worden met content met hoge bit rates.

Dan moet ik die content dus gaan afspelen vanaf een USB disk :X Dit heb ik ook getest en afspelen vanaf een USB3.0 externe 2.5" HDD op de USB3 poort van de LG gaat goed voor de 400mbps jellyfish file.
WiFi is in dit geval sneller mits je een goede router hebt. Wellicht toch maar router updaten naar een 5Ghz model? Via WiFi haal ik bijv. mijn max internetsnelheid van 150mbps. Lokaal waarschijnlijk nog sneller. Ook geen enkele problemen gehad met 4K content tot nu toe
SpeedingWilly schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:01:
[...]

Inderdaad, je hebt gelijk. Als ik echter bij andere 2016 modellen kijk, zoals de hoger geplaatste E6, dan staat er wel gewoon 100Mbit. Dus geloof maar dat jouw B6 ook een 100Mbit ethernetpoort heeft.
Alle LG OLED's hebben 100Mbit. Is een fout in de Pricewatch.

Kunnen we er niet gewoon een 1GB USB Ethernet inprikken? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 29-05-2017 15:09 ]

• Janpietertje89
Puck schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:06:
[...]

WiFi is in dit geval sneller mits je een goede router hebt. Wellicht toch maar router updaten naar een 5Ghz model? Via WiFi haal ik bijv. mijn max internetsnelheid van 150mbps. Lokaal waarschijnlijk nog sneller. Ook geen enkele problemen gehad met 4K content tot nu toe

[...]

Alle LG OLED's hebben 100Mbit. Is een fout in de Pricewatch.

Kunnen we er niet gewoon een 1GB USB Ethernet inprikken? :P
Al is de Wi-Fi adapter die in mijn E6 zit ook niet de beste hoor. Haal daar zeker niet de 300mbit mee die ik theoretisch zou moeten halen, rond de 140-160 zit toch echt de max als ik via fast.com test. Dit terwijl als ik met mijn telefoon (S7 edge) een speedtest rondom de TV doe ik wel strak de 300 haal, mijn wifi signaal is dus dik in orde. Dus ook op de WiFi module lijkt te zijn bezuinigd :X

Ach, meer dan 140mbit zal voorlopig ook wel niet nodig zijn, maximale grote die je realistisch gezien af gaat spelen zijn UHD bluray bestanden, die eerste ' echte' UHD smurfen rip laatst zat op max 109 mbit dus dat loopt wel los. En anders toch maar een shield bestellen met 1gbit poort, jammer dan.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Janpietertje89 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:17:
[...]

Al is de Wi-Fi adapter die in mijn E6 zit ook niet de beste hoor. Haal daar zeker niet de 300mbit mee die ik theoretisch zou moeten halen, rond de 140-160 zit toch echt de max als ik via fast.com test. Dit terwijl als ik met mijn telefoon (S7 edge) een speedtest rondom de TV doe ik wel strak de 300 haal, mijn wifi signaal is dus dik in orde. Dus ook op de WiFi module lijkt te zijn bezuinigd :X

Ach, meer dan 140mbit zal voorlopig ook wel niet nodig zijn, maximale grote die je realistisch gezien af gaat spelen zijn UHD bluray bestanden, die eerste ' echte' UHD smurfen rip laatst zat op max 109 mbit dus dat loopt wel los. En anders toch maar een shield bestellen met 1gbit poort, jammer dan.
Ja klopt, maar toch altijd nog beter dan 100mbit wat soms toch net te weinig zou kunnen zijn met hedendaagse content. Ik was sowieso al bij voorbaat van plan een externe mediaplayer aan te schaffen maar ben vooralsnog aangenaam verrast door hoe goed XPlay / Plex werkt.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:09
Janpietertje89 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:17:
[...]

Is 150, 300, 450 niet wat zo ongeveer geld voor WiFi (N) op 2,4GHz? Dus 150Mbit/s per antenne. De TV heeft dan wellicht een 1x1 setup (1x 2,4GHz, 1x 5GHz), en je telefoon 2x2 waardoor die precies het dubbele haalt. Op 5GHz zou je dan wellicht wel hogere snelheden halen.

• Janpietertje89
RobertMe schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:17:
[...]

Is 150, 300, 450 niet wat zo ongeveer geld voor WiFi (N) op 2,4GHz? Dus 150Mbit/s per antenne. De TV heeft dan wellicht een 1x1 setup (1x 2,4GHz, 1x 5GHz), en je telefoon 2x2 waardoor die precies het dubbele haalt. Op 5GHz zou je dan wellicht wel hogere snelheden halen.
Ik gebruik alleen 5GHz.

• THX
  • Niet online

THX

RobertMe schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:17:
[...]

Fast.com lijkt inderdaad ook te beperken, maar ik zie het op de LG zelden hoger dan 170Mbit via mijn 300Mbit Ziggo en 5G Asus AC-RT68.
WiFi module 1x1 zou het goed kunnen zijn.

USB3 naar ethernet zou wel erg mooi zijn, als dat zou kunnen.

• THX
  • Niet online

THX

SpeedingWilly schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:50:
[...]

Ik heb (voor zover ik weet) ook het Beneluxmodel en gisteren kwam de TV zelf met de update.
Ah oké. Bij mij nog niet en meestal is OTA later dan via de support site van LG. We wachten even af.
Kan ook zijn dat WiFi weer niet goed werkt... >:) >:) >:)

[ Voor 8% gewijzigd door THX op 01-06-2017 09:54 ]

• CHKYBSTRD
THX schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:53:
[...]

Ah oké. Bij mij nog niet en meestal is OTA later dan via de support site van LG. We wachten even af.
Kan ook zijn dat WiFi weer niet goed werkt... >:) >:) >:)
No worries bij mij ook nog niet, ik heb vandaag auto updates aangevinkt. Op AVSforum is aangegeven dat dit misschien het probleem zou kunnen verhelpen. 8)7

En wat de Wifi betreft, gister weer 30 kbps qua snelheid. Even de spanning eraf en ik zat weer rond de 100 mbps. Ik hoop dat ze dit probleem ook kunnen oplossen met een update.

[ Voor 17% gewijzigd door CHKYBSTRD op 01-06-2017 10:08 ]

• Raymon89
RBN026 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:06:
[...]
En wat de Wifi betreft, gister weer 30 kbps qua snelheid. Even de spanning eraf en ik zat weer rond de 100 mbps. Ik hoop dat ze dit probleem ook kunnen oplossen met een update.
Dan moet LG er wel vanaf weten.. Heb je het al gemeld?
Ik ga eens even zoeken waar ik zoiets kan melden.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:06
Raymon89 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:37:
[...]

Alleen de optie om een e-mail te sturen via de website van LG: https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email

Andere mensen met een C7, hebben jullie hetzelfde probleem?
Op het moment ervaar ik nog geen wifi issues. C7 connected op 5ghz met een V10 Experia Box van KPN.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57
Ik heb overigens wel regelmatig problemen met de WiFi, dan wordt ie erg traag net alsof er een buffer of geheugen vol loopt. Verbinding verwijderen en opnieuw aanmaken en het loopt weer als een trein.

Ook wel jammer dat er echt 0 fatsoenlijke apps bijgekomen zijn sinds dag 1.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• CHKYBSTRD
Phusebox schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:23:
Ik heb overigens wel regelmatig problemen met de WiFi, dan wordt ie erg traag net alsof er een buffer of geheugen vol loopt. Verbinding verwijderen en opnieuw aanmaken en het loopt weer als een trein.

Ook wel jammer dat er echt 0 fatsoenlijke apps bijgekomen zijn sinds dag 1.
Dit heb ik dus ook geprobeerd maar dit werkte niet bij mij, ik moest echt de spanning van de tv er af halen.

Ik heb van de week (6 dagen later) een bericht gekregen van LG over dit probleem:
Hartelijk bedankt voor uw bericht. Wij betreuren het dat u dit probleem heeft met uw OLED55C7V TV. Staat u ons toe dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

In de eerste plaats willen wij u adviseren de TV altijd uit te zetten met behulp van de afstandbediening. Er wordt dan namelijk een kort programma uitgevoerd waarbij er onder andere (na)calibratie van het scherm plaatsvind. Daarna kan de TV van de spanning worden gehaald.

Over de snelheid van uw internetverbinding via wifi kunnen wij u nog meedelen dat deze afhankelijk is van verschillende factoren. Dat zijn bevoorbeeld het aantal gebruikers in huis die tegelijkertijd van het internet gebruik maken, hoeveel en welke apparaten aan het netwerk verbonden zijn maar ook welke en hoeveel apps op uw TV het netwerk belasten.
Indien u de tv met behulp van een LAN kabel aan uw internet kunt verbinden, dan geeft dat naar verwachting een stabielere en snellere aansluiting.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze e-mail, dan vernemen wij dat uiteraard graag van u. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Heb je dus niet heel veel aan, ik ga zo maar een reactie opmaken in de hoop dat ik serieuzer antwoord terug krijg.

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-10-2025
Exact hetzelfde probleem hier met een 55C7 en zo'n beetje ten einde raad. WiFi snelheden ronde de 800 kbps terwijl iPhone ernaast 120 mbps haalt in de huiskamer. Wilde eerst een heel project starten om een ethernetkabel aan te gaan leggen maar na lezen van het 100 mbit poortje op de tv (wat een vreemde beslissing) zou een stabiel WiFi netwerk een snellere oplossing zijn. Tenminste als de WiFi op de tv niet zo bizar onstabiel zou zijn. Ik ben uren aan het testen geweest. Heb een combinatie van een Apple Time Capsule op een ziggo modem en meestal een redelijk stabiel internet (zeker in woonkamer haal makkelijk 120 mb op een 150 mb abonnementje bij ziggo dus das alleszins redelijk). Maar wat ik ook probeer, de C7 vertikt het om überhaupt snelheden boven de 40 mb aan te tikken. En dat is op een 2.4 kanaal. Op 5 GHz wordt het helemaal drama (daar zit echt een fout in de tv, kan niet anders). 30 tot 800 kbps max!?! Nog wat lopen klooien met kanalen (vage Apple laat ook nog eens geen volledige keuze van de kanalen zien in de 100 serie) maar mijn max zit steeds rond de 5-15 Mbps. Wat me wel opviel, beetje logisch ook wel, dat het al 10 Mbps scheelt als je de tv een klein stukje van de muur trekt (muurbeugel). Een AppleTV die ergens diep weg in een kastje staat haalt wel gewoon 110 Mbps over de WiFi. Er zit dus echt wel een foutje ergens in de tv. Hopen op een snelle update van LG.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:11:
[...]

Wbt de snelheid van het netwerk heb ik ook geen enkel probleem. Bedraad netwerk en ik stream HD zonder een centje pijn.
HD gaat nog wel, maar als je UHD wilt streamen met pieken boven de 100 Mbps zal je Wifi moeten gaan gebruiken. En dan is de B6 serie geen beste ontvanger. Ik haal 200+ Mbps via 5 GHz op de locatie van de TV maar kom met de 65B6 net boven de 100 Mbps uit. Omdat ik het ook irritant vond dat je alleen DLNA hebt en geen rechtstreekse share benadering heb ik een Vero 4k gekocht. Perfect ding waar je (na wat tweaken) ook UHD probleemloos mee kan streamen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-03 12:48
RichieB schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:03:
[...]

HD gaat nog wel, maar als je UHD wilt streamen met pieken boven de 100 Mbps zal je Wifi moeten gaan gebruiken. En dan is de B6 serie geen beste ontvanger. Ik haal 200+ Mbps via 5 GHz op de locatie van de TV maar kom met de 65B6 net boven de 100 Mbps uit. Omdat ik het ook irritant vond dat je alleen DLNA hebt en geen rechtstreekse share benadering heb ik een Vero 4k gekocht. Perfect ding waar je (na wat tweaken) ook UHD probleemloos mee kan streamen.
Als je de Vero vanwege de HD audio op een receiver wilt aansluiten, moet de receiver dan ook geschikt zijn om 4K door te kunnen geven?

Ik heb op mijn E6 wat zitten testen met wifi streams. Naar mijn idee laat de WebOS mediaspeler een beter plaatje zien dan de Xplay app, dit met hetzelfde bronmateriaal. Het lijkt alsof in het eerste geval er beter geupscaled wordt. Heeft iemand ook deze ervaring?

Overigens krijg ik via Xplay de externe .srt wel te zien, en bij WebOS alleen als ik 'm eerst embed in de mkv.

4K film via Xplay leek in mijn ogen terug naar 1080p geschaald te worden.
Via WebOS is het wel een helder strak UHD plaatje.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Marcel19710401 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 01:26:
[...]

Als je de Vero vanwege de HD audio op een receiver wilt aansluiten, moet de receiver dan ook geschikt zijn om 4K door te kunnen geven?
Ja (en liefst ook HDR en HDCP 2.2)
Ik heb op mijn E6 wat zitten testen met wifi streams. Naar mijn idee laat de WebOS mediaspeler een beter plaatje zien dan de Xplay app, dit met hetzelfde bronmateriaal. Het lijkt alsof in het eerste geval er beter geupscaled wordt. Heeft iemand ook deze ervaring?

Overigens krijg ik via Xplay de externe .srt wel te zien, en bij WebOS alleen als ik 'm eerst embed in de mkv.

4K film via Xplay leek in mijn ogen terug naar 1080p geschaald te worden.
Via WebOS is het wel een helder strak UHD plaatje.
Dan gaat er iets anders mis. XPlay gebruikt namelijk exact dezelfde WebOS mediaspeler, en doet verder niks met de content (behalve wellicht je server die transcode). Het is eigenlijk niks minder dan DLNA met een app/eigen interface eromheen (maar dezelfde player). Vergeet niet dat er per input andere instellingen gebruikt kunnen worden.
Snake_Eye schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:53:
Weet iemand of het mogelijk is om terug te kunnen naar een oudere firmware?
Ja, maar niet gemakkelijk. Zie hier https://www.avforums.com/...mware-discussion.2083409/ . Uit nieuwsgierigheid: waarom wil je dat?
Snake_Eye schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:24:
LG heeft gebeld, en liet weten dat als er een folie aan de voorkant eraf gehaald wordt, je helemaal geen 3d krijgt te zien, en het beeld stuk gaat. Ze hadden contact met monteur gehad en heeft gemeld dat het een folie was wat eraf moest.
Oftewel: het is gewoon je polarisatiefilter. Wel handig voor B6 gebruikers om meer NITS te krijgen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Puck op 13-06-2017 08:31 ]

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-03 12:48
RichieB schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:03:
[...]

Welke tweaks heb je nog moeten doen dan? Lijkt me wel wat zo'n Vero.

• THX
  • Niet online

THX

Marcel19710401 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:24:
[...]

Als ik iets anders zou nemen, los van m’n htpc met de 1050ti... 😂, zou ik niets met WiFi nemen. En de Vero4K heeft ook weer FastEthernet als ik het goed zie. No way!!

Is de nVidia Shield dan de beste optie??

• THX
  • Niet online

THX

Jorgen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:32:
[...]

De Shield is op dit moment de beste Android mediaspeler. Als je die niet wil, vanwege de prijs bijvoorbeeld, zou ik voor een Minix Neo U9-H gaan. Flink goedkoper en Minix is officieel partner van Kodi. Wetek overigens ook, volgens mij.
Moet gewoon goed zijn, dus zat al zijdelings te kijken naar de Shield, maar hopelijk lossen de LG firmware updates uiteindelijk e.e.a. op.

Xplay is op zich bedienbaar en samen met de Harmony AB komen vrouw en kids een heel eind. Tenzij de WiFi inkakt...

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

THX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:39:
[...]

Moet gewoon goed zijn, dus zat al zijdelings te kijken naar de Shield, maar hopelijk lossen de LG firmware updates uiteindelijk e.e.a. op.

Xplay is op zich bedienbaar en samen met de Harmony AB komen vrouw en kids een heel eind. Tenzij de WiFi inkakt...
Als een complete power-off dit (voorlopig) oplost kun je misschien een goedkope timer plug kopen die elke nacht 15 minuten je tv uitschakelt :P

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:53
Marcel19710401 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:24:
[...]

De belangrijkste tweaks zijn: nfs mount via fstab (kernel) ipv met een 'nfs://' URL in OSMC/Kodi (libnfs) en de Kodi RAM buffer vergroten naar 500 MB. Daarna werkt 4k streamen zonder enige problemen bij mij. Iets wat ik met XPlay en de LG media player niet voor elkaar kreeg. Zelfs de LG 4K UHD demo's kan ik zo streamen, alleen doet Dolby Vision het dan niet (wordt niet ondersteund door de Vero 4k). De HDR10 demo bestanden werken wel prima.

Het heerlijke aan de Vero 4k vind ik dat het gewoon op Debian linux draait. Dus gewoon met ssh te benaderen, met vi/nano de config bestanden editen, etc. :*) Geen getrut met rooten, terminal apps en USB keyboards, etc.
THX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:28:
[...]

Als ik iets anders zou nemen, los van m’n htpc met de 1050ti... 😂, zou ik niets met WiFi nemen. En de Vero4K heeft ook weer FastEthernet als ik het goed zie. No way!!

[...]
De Vero 1 had een 1 Gbps ethernet interface, maar dit gaf bij veel mensen problemen met flow control waardoor de effectieve throughput heel laag lag. Hun oplossing is een 100 Mbps interface en een flinke RAM buffer. Hierdoor kan je pieken boven 100 Mbps makkelijk opvangen. Alleen als je bestanden een gemiddelde bitrate hebben van meer dan 100 Mbps zal je Wifi moeten gebruiken. Ik haal zelf 200+ Mbps via 5 GHz, geen enkel probleem dus.

[ Voor 47% gewijzigd door RichieB op 16-06-2017 09:46 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:50
Zijn er ervaringen met een 55B6V in combinatie met Google Chromecast? Ik heb gelezen dat de WiFi van de LG niet best is dus lijkt een Chromecast (Ultra) me een goede toevoeging voor Netflix en Youtube.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:46

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Flieger schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:58:
Zijn er ervaringen met een 55B6V in combinatie met Google Chromecast? Ik heb gelezen dat de WiFi van de LG niet best is dus lijkt een Chromecast (Ultra) me een goede toevoeging voor Netflix en Youtube.
Ik kijk Netflix en Youtube beide in 4k vanuit de tv zelf.
Zowel met Wifi als met UTP prima te doen :>

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:46

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Flieger schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:05:
Eerst maar eens proberen als ik 'm geleverd krijg dus. :*) Kan je via de YouTube app op een iPhone bijv. ook een YouTube filmpje naar de tv sturen?
Dat is de hele bedoeling van het Cast protocol in Youtube.
Je opent een filmpje op je iphone in de youtube app en er komt een icoontje bij.
Daar klik je op en dan zegt hij iets van verbinden met LG WebOS TV en voila je filmpje speelt af op de tv.
Iedereen in jouw Wifi netwerk kan dit doen die youtube open heeft.

Zo zitten wij met vrienden vaak en iedereen voegt wat toe aan de playlist en dat is dan ons achtergrond muziekje 8)

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:50
ApC_IcE schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:09:
Dat is de hele bedoeling van het Cast protocol in Youtube.
Je opent een filmpje op je iphone in de youtube app en er komt een icoontje bij.
Daar klik je op en dan zegt hij iets van verbinden met LG WebOS TV en voila je filmpje speelt af op de tv.
Iedereen in jouw Wifi netwerk kan dit doen die youtube open heeft.

Zo zitten wij met vrienden vaak en iedereen voegt wat toe aan de playlist en dat is dan ons achtergrond muziekje 8)
Top! Ik heb de ervaring met de eerste Chromecast maar wist niet dat de televisie dit zelf al ondersteunde. Mooi zo! Nu zorgen voor goede WiFi verbinding bij mijn televisie.

• Idanue
Jordymt schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:19:
[...]
Ben zeer benieuwd nu naar het totaalplaatje, misschien als je klaar bent nog een totaalfoto maken? :9~ :9~
Eindelijk mijn B6 een mooi plekje gegeven, nieuwe TV en een oud lelijk TV kastje gaat natuurlijk niet samen dus maar besloten een TV wand te maken.
En omdat dan de receiver er ook niet meer mooi bij kon staan ook maar een pricewatch: Sony HT-RT5 met wireless surround speakers aangeschaft.

Router, RPi met Pi-hole, Wifi LED Controller en wireless access point er achter weggewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nYiujpGIy0L8VNC5XQ3vc7nj/thumb.jpg

Bovenkant er weer op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EIMFoIHBO88zl3MM1gIbT5np/thumb.jpg

Schemer met LED verlichting aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l4bplPX8PGJjFfCbTK8K8sNV/thumb.jpg

Als het een beetje donker is zie je de hele TV niet meer maar alleen het beeld op de donkere achtergrond, ziet erg mooi uit met het echte zwart van OLED. :Y

Erg tevreden met het resultaat. O+

[ Voor 6% gewijzigd door Idanue op 17-06-2017 14:56 ]

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 20:14
Idanue schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:41:
[...]

Eindelijk mijn B6 een mooi plekje gegeven, nieuwe TV en een oud lelijk TV kastje gaat natuurlijk niet samen dus maar besloten een TV wand te maken.
En omdat dan de receiver er ook niet meer mooi bij kon staan ook maar een pricewatch: Sony HT-RT5 met wireless surround speakers aangeschaft.

Router, RPi met Pi-hole, Wifi LED Controller en wireless access point er achter weggewerkt:
[afbeelding]

Bovenkant er weer op:
[afbeelding]

[afbeelding]

Als het een beetje donker is zie je de hele TV niet meer maar alleen het beeld op de donkere achtergrond, ziet erg mooi uit met het echte zwart van OLED. :Y

Ziet er zeer goed uit! O+ Is je apparatuur nog wel bereikbaar dan?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:15
StefanKelevra schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:36:
Alle twijfelaars tussen een 65 inch led of 55 inch oled raad ik de keuze naar de oled aan. Ik zit op 4 meter afstand en ben van mening dat ik dichterbij moet zitten om de 4k te kunnen zien op mijn afstand maar dit beeld is echt prachtig. De set up in de winkel komt niet eens in de buurt.
Interessante stelling. Ik speel met dat dilemma. Wil max 2k uitgeven: OF een 55" OLED OF een 65" LED.

Maar zit wel op 5m.
Idanue schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:41:
[...]

[afbeelding]

Bovenkant er weer op:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er erg strak uit! Maar kijkt dat niet irritant, je tv zo hoog?

Persoonlijk zorg ik ervoor dat midden van t beeld ongeveer op ooghoogte zit.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-03 12:24

Rudios

Lost in space?

ZorbaR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:08:
Daarnet mijn 55B6V aangekomen en WAUW ik ben echt onder de indruk. De kleuren zijn echt fantastisch, WebOS werkt heel goed en ook de ingebouwde videospeler werkt perfect icm mijn Synology NAS.
Congrats! Heb je dit met de Synology over een kabeltje lopen of via wifi? En hoe functioneert het streamen van 4K HDR materiaal over de Synology?

Whole lot of stars ***

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:48
Rudios schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:41:
[...]
Congrats! Heb je dit met de Synology over een kabeltje lopen of via wifi? En hoe functioneert het streamen van 4K HDR materiaal over de Synology?
Met de kabel.
Heb enkele 4K films (Planet Earth en Suicide Squad) geprobeerd en geen enkele stottering oid.

Keep on running

• Idanue
nodog schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:57:
Nou zet ik vanavond weer een aflevering van Planet Earth op om vrienden te imponeren en gaat het weer mis. Veel haperingen bij "snelle" panning beelden. Lijkt erop alsof er net niet voldoende gebufferd wordt en de data niet snel genoeg binnenkomt. Het zou echter ook een judder probleem kunnen zijn, ik weet het echt niet meer.

Een moderne USB 3.0 HD moet toch gewoon genoeg leessnelheid hebben om hoge 4K bitrates aan te kunnen of heb ik het mis? Het is dan wel een 5400rpm HD maar dan nog... Als het geen bandbreedteprobleem is dan zouden het weer instellingen op de Shield of de B6 moeten wezen maar ondertussen leken die toch goed te staan. Ik wor gek!!!!
Ik denk niet dat het van de HDD komt maar om dat uit te sluiten zou je het eens via wifi kunnen proberen.
Als je dan nog haperingen hebt moet het wel ergens in de instellingen zitten.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Idanue schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 06:56:
[...]

Ik denk niet dat het van de HDD komt maar om dat uit te sluiten zou je het eens via wifi kunnen proberen.
Of gewoon een slechte rip.

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Idanue schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 06:56:
[...]

Ja, heb ik ooit geprobeerd, ook HDD direct op TV aangesloten. Had nog steeds haperingen maar niet dezelfde of evenveel. Gisterochtend leek het vrijwel vloeiend te lopen op plekken waar ik eerder altijd problemen had en gisteravond had ik haperingen op plekken waar het eerst vloeiend liep. Vandaar dat ik denk dat het sowieso ook niet aan de rip ligt.

We ploeteren wel weer even voort...

• THX
  • Niet online

THX

Brad Pitt schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:13:
[...]

Ding dong. Hey THX! Daar zijn we. Welke film gaan we kijken?

THX: "Ja moment mannen, even mijn tv uit zetten en van de spanning halen, dan kunnen we beginnen!"

Is toch werkelijk bizar. Dat een UHD tv niet gewoon even zo hoppa alles moeiteloos afspeelt, anno 2017.
Als je iedere dag lekker in de instellingen zit te rommelen, dan komt dat helaas voor... :+
Verder is de wifi nog steeds brak en zit er 100Mbit ethernet in, wat dat betreft ja "anno 2017"???

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:39:
[...]

Als je iedere dag lekker in de instellingen zit te rommelen, dan komt dat helaas voor... :+
Verder is de wifi nog steeds brak en zit er 100Mbit ethernet in, wat dat betreft ja "anno 2017"???
Ja, bizar dat er geen gigabit ethernet in zit. Maar dat zit wel in m'n Intel NUC die de blu-ray rips probeert af te spelen, en zelfs dan heb ik nog dat irritante judder/stutter probleem. En ik neem aan dat de HDMI kabel wel genoeg bandbreedte heeft ;) Haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• THX
  • Niet online

THX

nodog schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:02:
Ik zet net de boel weer aan en alles loopt als een zonnetje. Misschien moet ik alleen maar 's-ochtends films kijken.
Nee hoor. Op een gegeven moment heb je allerlei instellingen gemaakt en hoeft ie niet meer spanningsloos. Tenzij je wifi gebruikt...zucht.

• DennusB
  • Niet online
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Nee hoor. Op een gegeven moment heb je allerlei instellingen gemaakt en hoeft ie niet meer spanningsloos. Tenzij je wifi gebruikt...zucht.
Maar wat is precies dat reden dat ie van spanning af moet dan? Geheugen vol of zo?

• THX
  • Niet online

THX

DennusB schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Maar wat is precies dat reden dat ie van spanning af moet dan? Geheugen vol of zo?
Geen idee. De wifi snelheid kakt helemaal in.

Wifi kun je op twee manieren oplossen: spanningsloos maken of opnieuw wifi verbinden en je wachtwoord weer inkloppen.
Settings problemen: spanningsloos maken.

• DennusB
  • Niet online
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:19:
[...]

Geen idee. De wifi snelheid kakt helemaal in.

Wifi kun je op twee manieren oplossen: spanningsloos maken of opnieuw wifi verbinden en je wachtwoord weer inkloppen.
Settings problemen: spanningsloos maken.
We hebben t wel over 2 verschillende dingen hier, ik gebruik heel het WiFi gebeuren niet, ik stream m'n HD content vanaf een Kodi mediaplayer via HDMI :)

• THX
  • Niet online

THX

DennusB schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:19:
[...]

We hebben t wel over 2 verschillende dingen hier, ik gebruik heel het WiFi gebeuren niet, ik stream m'n HD content vanaf een Kodi mediaplayer via HDMI :)
Ik antwoord ook op verschillende Tweakers :+

Hoe ervaar je precies de haperingen?

• Phusebox
Pff ik wordt echt helemaal gek van die instabiele trage wifi op de C7, zeker aangezien bekabeld ook prut is.
Ik zit telkens naar 720p Netflix streams te kijken omdat de tv weer eens kuren heeft. De internetsnelheid is slecht 15-20% van de tijd in orde de rest is het traag en instabiel. Heb al 2.4 en 5 ghz netwerkengeprobeerd . Niets helpt.

• THX
  • Niet online

THX

Phusebox schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:39:
Pff ik wordt echt helemaal gek van die instabiele trage wifi op de C7, zeker aangezien bekabeld ook prut is.
Ik zit telkens naar 720p Netflix streams te kijken omdat de tv weer eens kuren heeft. De internetsnelheid is slecht 15-20% van de tijd in orde de rest is het traag en instabiel. Heb al 2.4 en 5 ghz netwerkengeprobeerd . Niets helpt.
Yep I feel the same! Why why no gigabit...?

Xplay werkt perfect als de netwerk verbinding top is.
Dus ik denk dat een Shield dan uiteindelijk voor m’n gezin het simpelste werkt.

Verwijderd

Ik neem aan dat je hem een keer helemaal uit en aangezet hebt? Hij moet zo af en toe van de stroom anders heeft de Wifi kuren.. Ik heb geen problemen meer sinds ik dit doe.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 22:35 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:27
Was is er mis met bedraad? Nou en dat het maar 100mbit is. Bij mij thuis draait alles als een trein, altijd. 4K HDR Netflix en Amazon geen probleem. 4K MKV's van 40+GB geen probleem. Nooit geen gelul met WiFi. Ik ben erg content.

Some infinities are bigger than others.

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-03 14:34

zTz

Major_ton schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Was is er mis met bedraad? Nou en dat het maar 100mbit is. Bij mij thuis draait alles als een trein, altijd. 4K HDR Netflix en Amazon geen probleem. 4K MKV's van 40+GB geen probleem. Nooit geen gelul met WiFi. Ik ben erg content.
Hier precies hetzelfde. Nooit problemen

• THX
  • Niet online

THX

[...]

Gefeliciteerd dat het bij jou goed gaat. Wij klagen om te klagen blijkbaar...

Wat er hier mis is, is dat het gewoon niet goed genoeg werkt. Bedraad gaan diverse films bufferen via Xplay of de LG player (ik ga geen voorbeelden meer noemen; en het is alleen met 4K content bij mij). Amazon en Netflix gebruik ik never nooit niet van mijn leven.

Wifi is gewoon ruk en er is een peil op te trekken wanneer het goed is. Fast.com test is meestal een indicatie. Na enkele dagen haal je nog geen 3Mbit. Xplay opent dan amper of het duurt heel lang eer je de filmposters ziet. Spanningsloos maken is dan een optie of even wifi opnieuw verbinden (WPA2 sleutel opnieuw inkloppen) werkt ook. Meteen daarna 160Mbit.

En nee, dat ligt absoluut niet aan mijn infrastructuur. De tv is het probleem.
Pc ernaast met Gbit werkt prima. Overigens had ook niemand problemen met de onboard Intel of met een GTX750; men kon alles supervloeiend afspelen. Uiteindelijk was het bij mij pas goed met een GTX1050ti. Ik denk dat ik een hogere wat-is-goed acceptatie drempel heb, dan de meeste. Dus het ligt absoluut aan mij. 8)

• Phusebox
[...]

Zelfs bedraad is op de 7 serie flaky. Foto's bekijken vanaf mijn Nas gaat zo traag als wat. Netflix stream haalt vaak niet de hoogste kwaliteit. Regelmatig is er helemaal geen internet met kabel.

Ik zou zelfs overwegen om een 1Gbit usb netwerkdongel te kopen als ze hem uitbrachten. Nog liever een los kastje aan de tv bungelen dan de tv niet willen gebruiken omdat het niet werkt.

Mensen op bezoek: Oh laat eens zien wat die tv kan. Tuurlijk wacht, even uitzetten. Stroom eraf. Weer aan Wifi code wissen en opnieuw verbinden. Ok klaar voor een demo.

Ik heb dus echt al een handjevol mensen niks kunnen laten zien of schaamtevol bovenstaande handelingen moeten uitvoeren.

• tipex
  • Laatst online: 05-01 13:16
De problemen met de wifi herken ik wel van de e7, 2.4gh leek bij ons stabieler dan 5gh. De kabel nog geen problemen mee gehad tot nu toe.

@SunnieNL ik heb bij mij even getest met Mario kart en sharpness op 0 maar ik zie alles dan gewoon netjes. TV is wel isf gekalibreerd.

[ Voor 33% gewijzigd door tipex op 24-06-2017 07:09 ]

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 13:18
Kun je een ethernetkabel op de C7 aansluiten en alsnog wifi gebruiken, of moet voor wifi ethernet ontkoppeld worden?

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 20:44
Net weer Better call Saul gekeken in 4K. Nah ik zie serieus gewoon geen verschil met 1080p op de Xbox One. Nou heb ik de B6 wel bedraad aangesloten, dus niet WiFi en dus ook niet 5ghz. Maar maakt dit heel erg uit?

Kan toch haast niet dat het daardoor niet in 4K draait? Ik heb 150mbits.

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 01-04 22:43
devilsnight schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:39:
Net weer Better call Saul gekeken in 4K. Nah ik zie serieus gewoon geen verschil met 1080p op de Xbox One. Nou heb ik de B6 wel bedraad aangesloten, dus niet WiFi en dus ook niet 5ghz. Maar maakt dit heel erg uit?

Kan toch haast niet dat het daardoor niet in 4K draait? Ik heb 150mbits.
Better call Saul 4K op Netflix is inderdaad vergelijkbaar met de 1080p blu-ray. Daar heeft AV forums nog een keer een artikel aan gewijd.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Over utp of over wifi?
Hier wordt alles netjes geüpdatet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Rerder
  • Laatst online: 04-05-2024
Ph0en1x schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:54:
Mijn C7 vraagt bij alle apps of ik ze wil updaten, maar ik kom met geen mogelijkheid de Content Store in. Hij blijft hangen op of een zwart scherm, of de homepagina met draaiende bolletjes. Bij Netflix kan ik wel gewoon de huidige versie van de app starten en dan kijk ik gewoon hoogste kwaliteit, dus aan de verbinding lijkt het niet te liggen. YouTube zelfde verhaal.

Overigens worden ook wijzigingen in de mappenstructuur van een op m'n router aangesloten harde schijf niet doorgevoerd in de Foto & Video app. Alsof daar iets gecached zit.

Iemand ervaring met deze problematiek? Kunnen andere C7-bezitters wel de Content Store in?
Ja net nog de Netflix app geupdated.

Zit via de wifi verbonden

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 20:44
Major_ton schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:58:
[...]

De screensaver werkt ook als je content van een USB stick op pauze zet.
Ok, gewoon een video pakken en op pauze zetten en die vuurwerk scrreensaver verschijnt dan? Heel goed om te weten.

EDIT

Hmm, ik heb nu een video die op USB stick staat op pauze gezet maar er komt geen screensaver.
ionn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:36:
[...]

Dan ligt het eraan dat de internetverbinding wegvalt. Test het nog een keer dan weet je het zeker. Wel heel apart dat de netflix app dan vastloopt. Misschien dat andere het ook kunnen testen.
Het is het waard om te testen. De screensaver staat nu een tijdje aan terwijl de ethernet kabel uit de tv is en Wifi uitgezet. Maar het blijft dan nog steeds te idioot voor woorden dat dit ook de tv kan uitzetten en dat hij vervolgens niet meer aan gaat.

Mijn internet lag er trouwens net gewoon weer uit. Deze router heeft rare kuren sinds 10 juni ongeveer. Ik bel morgen Ziggo voor een andere want dit schiet ook echt niet op. En om een of andere reden verschijnt de screensaver ook niet meer tijdens pauzeren op Netflix.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 28-06-2017 00:02 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben samen met een paar andere Tweakers uitgenodigd om volgende week donderdag op Tweakers HQ naar de W7 te kijken en vragen aan LG te stellen. Nu zit ik zelf helemaal niet zo diep in de materie als veel andere mede-oledfans in dit topic. Ik ben gewoon een blije gebruiker van mijn televisie ;) (C7)

Zijn er dingen die jullie graag zouden weten over de 7-serie en de W7 in het bijzonder?

Waar ik zelf nieuwsgierig naar ben, zijn bijv. de volgende dingen:
  • Wat adviseert LG zelf als (basis-)instellingen voor een zo natuurgetrouw mogelijk beeld?
  • Wat zijn nu de beste instellingen voor (Dolby Vision) HDR-beelden?
  • Wat vindt LG van de kritiek op de verwerking van snelle beelden zoals bij voetbal en F1. Is dit met de huidige firmware goed in te stellen, of komt er een update?
  • Moeten we de tv bij 1080i bronnen nu gewoon anders instellen dan bij 720p / 1080p bronnen?
  • Zijn er toch display/soc verschillen met bijv de C7?
  • Hoe hangt die W7 precies aan de muur?
  • Welke nieuwe functies, fixes of apps kunnen we nog verwachten?
Suggesties voor andere vragen, of wellicht duidelijker formuleringen? Ik hoor het graag. :)

Vragen uit de community:
  • Is Sharpness 10 eigenlijk 0, zoals meerdere mensen zeggen? @Raymon89
  • Waar komt de tinting (gele/paarse vlekken) bij witte schermen vandaan? (Bij puur witte schermen, alsook bij sneeuw, ijs, enz.) @Light21M
  • Krijgt de 7-serie / 2017-lijn ook ondersteuning voor HDMI 2.1 in de toekomst? @RBN026
  • LG heeft eerder aangegeven alle HDR-formaten te ondersteunen. Wanneer mogen we bij de 7-serie / 2017-lijn Technicolor HDR verwachten? @Raymon89
  • En wanneer HDR10+? @Raymon89
  • Wanneer mogen we een prijs onder de € 5000 verwachten voor de 77" modellen? @Major_ton
  • Verwachten ze met firmware eARC te kunnen toevoegen aan bijvoorbeeld de 7-lijn voor Dolby TrueHD, en zo ja, op wat voor termijn? @Ph0en1x
  • Komt de beloofde HLG update nog steeds naar de 6-serie? @TimoLimo
  • Zijn de wifi-problemen van de C7 bij LG bekend? Is hiervoor een oplossing (gepland)? @Canifchaos
  • Is firmware ook weer te downgraden? @devilsnight
  • TruMotion lijkt bij de 7-serie duidelijk minder te zijn dan bij Sony en Panasonic. Komt hier een fix voor? @Raymon89
  • Komt er een update voor de (HDR) game mode: Er zijn steeds meer games die HDR ondersteunen. De game mode is nu in de praktijk te donker. Er is nu een workaround met de in game brightness slider, maar games zonder die funtie blijven te donker. @devilsnight
  • Waarom is de Dolby Access app niet in Nederland beschikbaar? Juist hiermee kan je goed zien wat de tv allemaal kan. @wally21
  • Kunnen we de ABL in de toekomst ook geheel uitzetten of desnoods instellen? @Verwijderd
  • Waarom zijn er niet meerdere tone mapping modes? @ionn
  • Waarom staat bij de game mode color gamut op wide en locked? @ionn
  • Waarom heeft LG geen BFI? @ionn
  • Hoe wordt banding opgelost? @ionn
  • Komt er een handleiding voor motion interpolation en wordt deze nog verbeterd? @ionn

[ Voor 61% gewijzigd door Jorgen op 04-07-2017 16:49 ]

• VorteXLP
Nogmaals de vraag: kun je een ethernetkabel op de C7 aansluiten en alsnog wifi gebruiken, of wordt wifi disabled zodra ethernet is aangesloten?

• Raymon89
fonsmeister schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Dit is naar mijn weten pas bij de 2017 serie zo. De 2016 serie heeft de optie 'auto' niet.
Daar wordt aangeraden op het op 'normal' te zetten.

Bron: YouTube: LG 2016 OLED TV Color Gamut Setting: Normal or Wide?
Klopt, maar dit is precies hetzelfde; na commentaar van consumenten/reviewers heeft LG in de 2017 modellen de naam aangepast van Normal naar Auto, omdat dat beter weergeeft wat die functie eigenlijk doet.
VorteXLP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:56:
Nogmaals de vraag: kun je een ethernetkabel op de C7 aansluiten en alsnog wifi gebruiken, of wordt wifi disabled zodra ethernet is aangesloten?
Je kunt wifi blijven gebruiken, zelfs als je een kabeltje erin gestoken hebt.

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-03 14:03
Geen matches
Malt007 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:35:
Wat zijn nou echte problemen die hier langskomen? Het gross van de 'problemen' komt door beeldinstellingen die niet goed staan en wat Arc issues die meestal wel op te lossen zijn. Volgens mij liggen in veel gevallen de verwachtingen gewoon iets te hoog, het is niet dat je met een duurdere tv ineens foutloze software krijgt of dat het waardeloze bronsignaal ineens wordt omgezet in geniaal beeld. OLED biedt gewoon net weer een paar procentjes beter beeld dan medium-range tv's en die laatste paar procentjes kosten altijd significant meer wat blijkbaar vaak onrealistische verwachtingen met zich meebrengt.

[...]
Ben na een tijdje dit topic te volgen sinds kort ook in het bezit van een 55C7. Tot nu toe nog geen grote problemen, behalve dan de Wi-Fi snelheid die echt om te huilen is. Zelfs na de tv een tijdje van de stroom te halen komt een speedtest niet boven de 1.5 Mbit per seconde terwijl andere toestellen vlak naast de tv makkelijk boven de 80Mbit halen.

@Jorgen Misschien kun je ook eens vragen of LG op de hoogte is van de Wi-Fi problemen met de C7 reeks? Ik zie dat meerdere gebruikers op het forum hier last van hebben.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-03 09:50
Geen matches
Canifchaos schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Ben na een tijdje dit topic te volgen sinds kort ook in het bezit van een 55C7. Tot nu toe nog geen grote problemen, behalve dan de Wi-Fi snelheid die echt om te huilen is. Zelfs na de tv een tijdje van de stroom te halen komt een speedtest niet boven de 1.5 Mbit per seconde terwijl andere toestellen vlak naast de tv makkelijk boven de 80Mbit halen.
Op zich vervelend maar er zijn ook genoeg mensen die wel een goede snelheid halen dus wellicht werkt jouw router/accespoint niet goed met LG. Wellicht even een ander kanaal of frequentie proberen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Geen matches
@devilsnight Als bij mij Netflix een tijdje op pauze staat, of gewoon in het menu, zie ik niks. Hij schiet na een tijdje weliswaar in de vuurwerkmodus (screensaver dus), maar ik zie (nog) niks, gelukkig.
TimoLimo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:38:
[...]

Misschien niet rechtstreeks een vraag voor de 7-reeks, maar er was in januari op de CES gemeld dat de 2016-reeks via een firmware-update voor Hybrid Log Gamma (HLG) zou komen. Is daar nog iets van aan?
Kan een eventuele indicatie zijn voor de 7-reeks als er bepaalde functionaliteiten "beloofd" worden (beloofd is een te sterk woord eigenlijk).
Feit blijft: HLG zat niet in de 2016-specs, dus ze hoeven het eigenlijk niet te doen. Maar zou wel nice zijn om weer een beetje meer 'futureproof' te zijn ;)

(P.s. Dacht toch al meldingen gezien te hebben in maart van Samsung-TV's die HLG via firmware-update gekregen hebben. Was ook op dezelfde CES beloofd, maar die hebben het tenminste al gedaan, LG (nog) niet)
Dat kan ik natuurlijk vragen. De 6-serie is hier immers ook immens populair, net als de 7-serie.
Canifchaos schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:25:
[...]

@Jorgen Misschien kun je ook eens vragen of LG op de hoogte is van de Wi-Fi problemen met de C7 reeks? Ik zie dat meerdere gebruikers op het forum hier last van hebben.
Hebben alleen C7-bezitters hier last van?
Ik zet de vraag erbij.

@devilsnight heb je al antwoord op je firmware downgrade vraag? anders zet ik die er ook bij.

• THX
  • Niet online

THX

VorteXLP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:56:
Nog niet gekeken of iemand al gereageerd heeft, maar volgens mij gaat ethernet dan voor. Anders had ik namelijk ook de kabel laten zitten als backup als de WiFi slecht wordt.

• VorteXLP
THX schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:23:
[...]

Nog niet gekeken of iemand al gereageerd heeft, maar volgens mij gaat ethernet dan voor. Anders had ik namelijk ook de kabel laten zitten als backup als de WiFi slecht wordt.
Volgens Raymon89 kan je wifi blijven gebruiken; betekent dit dat er een toggle is om tussen wifi/ethernet te kiezen, of een toggle om ethernet via de software uit te schakelen? Het is inderdaad namelijk fijn om de kabel erin te laten en dan met een paar klikken te kiezen tussen de twee. In ieder geval bedankt beiden.

• THX
  • Niet online

THX

VorteXLP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Volgens Raymon89 kan je wifi blijven gebruiken; betekent dit dat er een toggle is om tussen wifi/ethernet te kiezen, of een toggle om ethernet via de software uit te schakelen? Het is inderdaad namelijk fijn om de kabel erin te laten en dan met een paar klikken te kiezen tussen de twee. In ieder geval bedankt beiden.
Ja maar als je de snelheid test gaat ie niet boven de 100Mbit, dus wordt je wifi in feite niet gebruikt. Ethernet krijgt voorrang.

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-04 22:48
Wat gebruiken jullie om de wifisnelheid te testen op de c7?
Dan kijk ik ook wel even en post ik dat hier.

Tot nog toe weinig vervelends gemerkt qua snelheid over wifi

• THX
  • Niet online

THX

A4-tje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:40:
Wat gebruiken jullie om de wifisnelheid te testen op de c7?
Dan kijk ik ook wel even en post ik dat hier.

Tot nog toe weinig vervelends gemerkt qua snelheid over wifi
fast.com van Netflix. Haalt maximaal iets van 170Mbit op m'n 300Mbit verbinding (wifi 5G).

Heb trouwens energiebeheer uitgezet en dat lijkt een kleine verbetering te geven inzake wifi, maar dat kan ook een momentopname zijn...

• Raymon89
VorteXLP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Ik heb slechts enkele minuten de tv aangesloten gehad op zowel wifi als ethernet, toen ik van wifi naar ethernet aan het switchen was. Ik weet dus alleen dat toen ik de ethernetkabel erin had de tv ook nog aangesloten was op het wifi netwerk. Een toggle om te kiezen o.i.d. heb ik niet gezien.
Jorgen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:35:
[...]

Iemand die hier een antwoord op heeft en weet waarom sommige opties gebeurd out en niet te kiezen zijn?

@ de mensen die veel met dejudder en trumotion en dat soort zaken gespeeld hebben: zijn er nog specifieke vragen die ik volgende week daarover moet stellen aan LG?
In sommige picture modes (bijv. Game) kun je sommige dingen niet aanpassen. Ook als je de input van die specifieke bron als PC of Game Console hebt ingesteld zijn sommige opties niet beschikbaar, dit om input lag zo laag mogelijk te houden.

Misschien kun je eens vragen of ze überhaupt van plan zijn om de TruMotion algoritmes te verbeteren? Dit omdat de meeste reviewers het er over eens izjn dat LG's TruMotion toch wel een van de slechtste motion interpolation opties is t.o.v. die van andere merken. Ikzelf kan helaas ook niet leven met de vele artefacten die het creëert.
Jorgen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:11:
In dit filmpje: YouTube: Don't Buy A New TV Without Watching This... kwam ik de Dolby Access app tegen. Hij is niet terug te vinden in de content store. Iemand die weet of je dit toch op een NL model kunt krijgen? Sideloaden bijvoorbeeld?
Zet je landinstellingen op USA, als het goed is moet je hem dan binnen kunnen halen.

• WvB22
Vraagje aan de tweakers die WiFi problemen hebben met de 55C7: wat halen jullie bekabeld voor snelheden www.fast.com? Ik kom niet boven de 80 Mb/s uit. Ik snap dat er een 100 mb ethernetpoortje in zit maar ik verwacht dan ook 100 mb te halen. Of is 80 mb/s normaal via een Ethernet-poort? Op zich geen problemen meer. Alles draait feilloos via de Ethernet-poort en 4K Dolby Vision materiaal via Netflix draait gewoon soepel en snel. Maar erg toekomst bestendig voelt het niet.

Was wel het ideale excuus om eindelijk een utp kabel richting tv te trekken. Moest door één buis en daarom een gecombineerde coax/utp kabel gekocht. Makkelijk te trekken en verbindingen stabiel en storingsvrij.

[ Voor 0% gewijzigd door WvB22 op 01-07-2017 12:36 . Reden: Typo ]

• Phusebox
WvB22 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:34:
Vraagje aan de tweakers die WiFi problemen hebben met de 55C7: wat halen jullie bekabeld voor snelheden www.fast.com? Ik kom niet boven de 80 Mb/s uit. Ik snap dat er een 100 mb ethernetpoortje in zit maar ik verwacht dan ook 100 mb te halen. Of is 80 mb/s normaal via een Ethernet-poort? Op zich geen problemen meer. Alles draait feilloos via de Ethernet-poort en 4K Dolby Vision materiaal via Netflix draait gewoon soepel en snel. Maar erg toekomst bestendig voelt het niet.

Was wel het ideale excuus om eindelijk een utp kabel richting tv te trekken. Moest door één buis en daarom een gecombineerde coax/utp kabel gekocht. Makkelijk te trekken en verbindingen stabiel en storingsvrij.
Ik heb een kabel liggen maar gebruik hem dus niet. De snelheid als het werkt is inderdaad prima voor Netflix en meeste streaming video's maar bij mij was de verbinding zo vaak weg dat het niet werkbaar was.

Kabel komt vanuit switch in de woonkamer en geen enkel ander apparaat heeft er problemen mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 02-07-2017 13:19 ]

Verwijderd

harley2009 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:23:
iemand nog een goede instelling voor voetbal.. ik had het mooi staan maar mijn zoon is er aan geweest. ik zit nu te kijken op NED2 en het ziet er niet meer uit..

Edit: ik ben nu weer een al een tijd bezig met het beeld (voetbal). en het ziet er niet uit.

het is werkelijk waar niet om aan te zien.. die voetbal lijkt wel doorzichtig en wat ik ook probeer ik krijg het niet beter.. standaard / hdr / isf donker.. ik weet het niet meer..
Terug naar fabrieksinstellingen en van scratch af aan opnieuw beginnen (en je zoon een draai om zijn oren geven :+ ).
WvB22 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:34:
95 hier op een B6 bekabeld. Helemaal goed! Wat vind je daar niet toekomstbestendig aan? Of verwacht jij SUPER 4K Dolby Vision waarvoor dit niet meer voldoende is? Geen probleem.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 17:25 ]

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

WvB22 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:27:
[...]

Nou ja het is gewoon net aan voldoende natuurlijk, tenminste voor content vanaf Netflix e.d. Ik begreep van sommigen hier dat ze vanaf streamen van een NAS met een 4K film toch soms boven de 100 mb/s komen. En laten we wel wezen: bestanden gaan niet kleiner worden in mb/s. Eerder groter. Dan is een ethernet poortje echt niet meer van deze tijd. Zeker omdat het prijsverschil om een paar euro gaat. Op een tv van minimaal twee- tot drieduizend euro kan dat toch echt niet.
Klopt, verbaas me ook nog steeds over deze keuze. Gelukkig is de WiFi thuis en op de B6 goed genoeg om minimaal 150Mbps te halen op de TV (mijn max internetsnelheid). Als je goede WiFi hebt is dat dus de way to go.

• WvB22
WiFi is bij mij echt een enorm probleem op de C7 en ik ben niet de enige weet ik. Eigenlijk heel weinig kritiek op deze TV maar met de WiFi is echt iets mis. AppleTV onder de tv geeft op Speedtest rond de 110 mb/s aan wat zeer netjes is op 10 meter van de bron met meerdere muren en houten meterkast. Snelheid internet is 150 mb/s en die haal ik ook buiten de meterkast op een paar meter afstand. Echter de C7 weigert om ook maar boven de 1 mb/s (!) uit te komen op een 5 GHz kanaal en op een 2,4 GHz kanaal haal ik max 12 mb/s. Kan niet kloppen gelet op de metingen die ik met andere apparaten haal rondom de tv. Van alles geprobeerd. Spanning eraf, netwerk opnieuw ingesteld, alles terug naar fabrieksinstellingen maar niets helpt. Ten einde raad dus maar een utp kabel getrokken. Haal nu dus 80 mb/s wat me nog steeds met mijn wenkbrauw doet fronsen. Snap er niks van. Als ik een ander apparaat koppel haal ik met gemak 150 mb/s dus de maximale snelheid die Ziggo beloofd. Zeer vreemd allemaal.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

WvB22 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:53:
WiFi is bij mij echt een enorm probleem op de C7 en ik ben niet de enige weet ik. Eigenlijk heel weinig kritiek op deze TV maar met de WiFi is echt iets mis. AppleTV onder de tv geeft op Speedtest rond de 110 mb/s aan wat zeer netjes is op 10 meter van de bron met meerdere muren en houten meterkast. Snelheid internet is 150 mb/s en die haal ik ook buiten de meterkast op een paar meter afstand. Echter de C7 weigert om ook maar boven de 1 mb/s (!) uit te komen op een 5 GHz kanaal en op een 2,4 GHz kanaal haal ik max 12 mb/s. Kan niet kloppen gelet op de metingen die ik met andere apparaten haal rondom de tv. Van alles geprobeerd. Spanning eraf, netwerk opnieuw ingesteld, alles terug naar fabrieksinstellingen maar niets helpt. Ten einde raad dus maar een utp kabel getrokken. Haal nu dus 80 mb/s wat me nog steeds met mijn wenkbrauw doet fronsen. Snap er niks van. Als ik een ander apparaat koppel haal ik met gemak 150 mb/s dus de maximale snelheid die Ziggo beloofd. Zeer vreemd allemaal.
Dat is gewoon een defect en al door meerdere 7-serie tweakers aangetoond. Ik zou allemaal bij LG aankloppen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

EDIT: Ik heb onze vragen zo veel mogelijk gebundeld op onderwerp.
Sommige dingen passen bij beeldinstellingen én problemen én nieuwe features... Die staan er natuurlijk wel tussen, maar niet 3 x. ;)

Ik ben samen met een paar andere Tweakers uitgenodigd om volgende week donderdag op Tweakers HQ naar de W7 te kijken en vragen aan LG te stellen. Nu zit ik zelf helemaal niet zo diep in de materie als veel andere mede-oledfans in dit topic. Ik ben gewoon een blije gebruiker van mijn televisie ;) (C7)

Zijn er dingen die jullie graag zouden weten over de 7-serie en de W7 in het bijzonder?

Beeldinstellingen:
  • Wat adviseert LG zelf als (basis-)instellingen voor een zo natuurgetrouw mogelijk beeld? @Jorgen
  • Wat zijn nu de beste instellingen voor (Dolby Vision) HDR-beelden? Verschilt dit per HDR-type? @Jorgen
  • Is een one-setting-fits-all instelling mogelijk? @Jorgen
  • Moeten we de tv bij 1080i bronnen nu gewoon anders instellen dan bij 720p / 1080p / 2160p bronnen? @Jorgen
  • Kunnen we de ABL in de toekomst ook geheel uitzetten of desnoods instellen? @Verwijderd
  • Komt er een update voor de (HDR) game mode: Er zijn steeds meer games die HDR ondersteunen. De game mode is nu in de praktijk te donker. Er is nu een workaround met de in game brightness slider, maar games zonder die funtie blijven te donker. @devilsnight
  • Komt er een handleiding voor motion interpolation en wordt deze nog verbeterd? @ionn
Problemen:
  • Wat vindt LG van de kritiek op de verwerking van snelle beelden zoals bij voetbal en F1. Is dit met de huidige firmware goed in te stellen, of komt er een update? @Jorgen
  • Waar komt de tinting (gele/paarse vlekken) bij witte schermen vandaan? (Bij puur witte schermen, alsook bij sneeuw, ijs, enz.) Is dit op te lossen?@Light21M
  • Zijn de wifi-problemen van de C7 bij LG bekend? Is hiervoor een oplossing (gepland)? @Canifchaos
  • TruMotion lijkt bij de 7-serie duidelijk minder te zijn dan bij Sony en Panasonic uit 2017. Komt hier een fix voor? @Raymon89
  • Hoe wordt banding opgelost bij grijze en zwarte tinten opgelost? @ionn
  • En hoe color banding? (Bijv. bij de game Titanfall).@Rerder
  • Wat valt er van bovengoemde problemen wél of niet de "specificaties" van een OLED-scherm mbt reparaties/garantie. Bijv. sommige mensen met overduidelijk gelige banen/vlekken op het scherm krijgen te horen dat het hoort en dat het geen defect is.@Fietsbel
Nieuwe features:
  • LG heeft eerder aangegeven alle HDR-formaten te ondersteunen. Wanneer mogen we bij de 7-serie / 2017-lijn Technicolor HDR verwachten? @Raymon89
  • Krijgt de 7-serie / 2017-lijn ook ondersteuning voor HDMI 2.1 in de toekomst? @RBN026
  • Verwachten ze met firmware eARC te kunnen toevoegen aan bijvoorbeeld de 7-lijn voor Dolby TrueHD, en zo ja, op wat voor termijn? @Ph0en1x
  • Waarom is de Dolby Access app niet in Nederland beschikbaar? Juist hiermee kan je goed zien wat de tv allemaal kan. @wally21
  • Welke andere nieuwe functies, fixes of apps kunnen we nog verwachten? (Bijv. KIJK van SBS) @Jorgen
  • Komt er een manier om de instellingen van de tv, bijv. bij het colour management, etc naar alle inputs te kopiëren? @Jorgen
Algemeen:
  • Hoe hangt die W7 precies aan de muur? @Jorgen
  • Zijn er mogelijk toch display/soc verschillen met bijv de C7? @Jorgen
  • Wanneer mogen we een prijs onder de € 5000 verwachten voor de 77" modellen? @Major_ton

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 05-07-2017 23:29 ]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:28
Jorgen schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:44:

Waar ik zelf nieuwsgierig naar ben, zijn bijv. de volgende dingen:
  • Wat adviseert LG zelf als (basis-)instellingen voor een zo natuurgetrouw mogelijk beeld?
  • Wat zijn nu de beste instellingen voor (Dolby Vision) HDR-beelden?
  • Wat vindt LG van de kritiek op de verwerking van snelle beelden zoals bij voetbal en F1. Is dit met de huidige firmware goed in te stellen, of komt er een update?
  • Moeten we de tv bij 1080i bronnen nu gewoon anders instellen dan bij 720p / 1080p bronnen?
  • Zijn er toch display/soc verschillen met bijv de C7?
  • Hoe hangt die W7 precies aan de muur?
  • Welke nieuwe functies, fixes of apps kunnen we nog verwachten?
Suggesties voor andere vragen, of wellicht duidelijker formuleringen? Ik hoor het graag. :)

Vragen uit de community:
  • Waar komt de tinting (gele/paarse vlekken) bij witte schermen vandaan? (Bij puur witte schermen, alsook bij sneeuw, ijs, enz.) @Light21M
  • TruMotion lijkt bij de 7-serie duidelijk minder te zijn dan bij Sony en Panasonic. Komt hier een fix voor? @Raymon89
  • Hoe wordt banding opgelost? @ionn
Ik ben aankomende woensdag morgen ook aanwezig :) Misschien kunnen we de vragen verdelen zodat jij niet met een A0 hoeft rond te lopen :+
Puck schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:36:
[...]

CI module erin en opnemen op een externe usb-harddisk via de TV. Dan kun je alleen niet iets anders tegelijk kijken want er zit maar 1 tuner in.
En ook bij een dubbele tuner kan het niet helaas. Ik heb zelf een TV met dubbele tuner, maar met maar 1 CI+ module kan je maar 1 kanaal tegelijk "decrypten". Dus als je naar een kanaal kijkt en tegelijkertijd wilt opnemen kan dit niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 05-07-2017 14:19 ]

• THX
  • Niet online

THX

Phusebox schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:11:
[...]

Oh en hoe krijg ik dan de audio van apps als Netflix op mijn receiver?
De LG alleen als monitor gebruiken. Apps, ARC, mediaplayer, wifi, fastethernet allemaal omzeilen en vervangen door iets wat WEL werkt. Maar dat is wellicht een open deur. :+

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-04 01:56

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

THX schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:19:
[...]

De LG alleen als monitor gebruiken. Apps, ARC, mediaplayer, wifi, fastethernet allemaal omzeilen en vervangen door iets wat WEL werkt. Maar dat is wellicht een open deur. :+
Dat lost het 'probleem' van de Netflix 4k-app die zowel Dolby Vision als Dolby Atmos ondersteunt, niet op.

Als je een LG OLED uit 2017 gebruikt, ontvangt de receiver/soundbar het Atmos-signaal (behalve de SJ9) waarschijnlijk niet en heb je alleen Dolby Vision; als je werkt met een Xbox One en de Netflix 4k-app daarop, dan komt het wel goed qua Atmos-signaal (Xbox One direct op receiver/soundbar aansluiten) maar de Xbox One ondersteunt geen DV dus mis je dat weer :)
Verwijderd schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:36:
[...]
Optische kabel gebruiken. Opgelost.
Prima als lang niet iedereen gecharmeerd is van Atmos, maar optische kabel schiet niet op, want die ondersteunen geen Dolby TrueHD.

Het is allemaal geen echt grote aderlating ofzo, Okja hoef ik toch niet te zien :)
Maar ik merk dat LG nogal probeert om het nieuws over Atmos + Vision zoveel mogelijk verspreid te krijgen, uiteraard natuurlijk. Maar dan is het wel laakbaar dat het eigenlijk alleen goed zou werken met de eigen SJ9-soundbar of met de interne speaker van een 2017 LG oled-model. Dat laatste is natuurlijk atmos op zijn *ahum* best 8)7

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ambition88 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Kijk dit zijn de betere berichten :p

Heb je veel lopen tweaken met de settings/kleuren? Hoe is jouw ervaring met donkere films, gebruik je wel eens active hdr om the overall picture feller te maken of heb je dat ook uitstaan? :)
Nee, niet echt veel getweaked, ik denk dat als je het echt perfect wilt hebben dat je het dan toch moet ISF laten calibreren, op het oog kun je het alleen goed krijgen kwa smaak en benadering naar het 'natuurgetrouw'. Dus ik probeer er zo min mogelijk aan te fakkelen en alleen alle beeld "verbeteraars" uit te zetten. Ik heb de gamma wel aangepast naar 1.9 om niet de donkere beelden in een film helemaal flat out te laten gaan, dit omdat ik mijn zitkamer namelijk nooit helemaal 100% duister kan krijgen waardoor er iets aan zwarte details verloren gaat; vandaar de 1.9 gamma correctie. Verder heb ik de tint op warm 2 staan en thats it! Ik heb werkelijk geen proberen met artifacts, ook niet op 24p materiaal. Op mijn wifi verbinding via 5Ghz heb ik 180Mbps continue. Misschien het enigste wat ik gezien heb is bij een compleet witte achtergrond een hele lichte gele band aan de zijkant van het paneel, minimaal en bij normaal gebruik gewoon totaal niet zichtbaar, dus niet relevant.

Wat betreft je HDR vraag, nee, niet actief, heb OLED en Contrast standaard op 100 staan bij HDR detectie, ontzettend helder/licht.

Dus voor de twijfelaars; hier lees je natuurlijk de meeste berichten mbt problemen, ga er maar vanuit dat 95% totaal geen problemen heeft en hier ook amper posten hoe goed het WEL werkt. Dus laat je ook niet te veel afschrikken door deze probleem berichten.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 07-07-2017 00:09 ]

Whole lot of stars ***

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik krijg niks voor deze post over de W7 of de dag bij Tweakers.net. Als ik positief ben, of negatief, dan is dat puur mijn mening of een weergave van de mening van mijn mede-Tweakers. Ik probeer zo goed mogelijk het verhaal van LG te interpreteren, net zoals ik zo eerlijk mogelijk de informatie die we van LG en Tweakers hebben gekregen, probeer weer te geven. Natuurlijk zou ik hier graag een W7 voor krijgen, maar die wordt helaas niet verloot. :)

Verslag van het LG-event bij Tweakers.net:

Afgelopen donderdag ben ik samen met 7 andere Tweakers op het Tweakers HQ in Amsterdam geweest, om daar op uitnodiging van Tweakers.net en LG de presentatie van de W7 bij te wonen. Aldaar stonden naast de W7 ook een C7 en E7 opgesteld, evenals een "gewone" LED 4k televisie. Hier hebben we veel informatie gekregen van 2 LG-medewerkers. Jeroen Peeters, productexpert bij LG, die over de OLED-televisies en de achterliggende techniek kon vertellen en een dame van LG Benelux die verantwoordelijk is voor de content op het smart-tv-platform. We hebben zeer uitgebreid met deze mensen kunnen spreken en er werd goed de tijd genomen om onze vragen te beantwoorden en alles te verduidelijken. Verder hebben we ook zelf met de televisies kunnen spelen. Er was een XBox op aangesloten; we konden beelden casten via Chromecast en Miracast en konden vrijelijk met Netflix aan de gang om bijv. Dolby Atmos- en Dolby Visionmateriaal te beluisteren/bekijken. Hierbij zijn ook filmbeelden gemaakt. Ik verwacht dan ook binnenkort hierover een filmitem op de FP te zien. Naast deze medewerkers van LG, kregen we ook een rondleiding op het kantoor van Tweakers, waar we o.a. bekende gezichten zoals forumcoördinator Frederik Zevenbergen (Zeef) en reviewers Paul Hulsebosch; Chris Broesder en Sim Kranenburg gezien en gesproken hebben. Allemaal gezellig en informatief. Daarvoor dank aan deze medewerkers natuurlijk. Het gesprek met Sim was natuurlijk ook van extra toegevoegde waarde, omdat hij binnen Tweakers alle tv-reviews doet. Naast een algemeen gesprek over de nieuwste televisies, hadden we de kans om ook met hem over OLED, LG en kalibratie van gedachten te wisselen.

De W7 zelf stond letterlijk en figuurlijk in het middelpunt van de kamer. Er was een glazen wand geplaatst en daarop was de W7 bevestigd. Nu ben ik zelf bekend met de C7 en kon ik dus mooi vergelijken tussen deze 2 modellen. En het is geen "grapje" dat deze televisie enkel uit een zeer dun scherm en een soundbar bestaat. Op 6 punten waren er zeer dunne plaatjes metaal aan de glazen wand bevestigd en daaraan was het scherm van de W7 magnetisch opgehangen. Er zit overigens een bepaalde mate van flexibiliteit in het scherm, want je kon de W7 zonder schade een stukje oplichten van zijn magnetische bevestiging. Via een dunne platte kabel (niet optisch, wel koper) was deze aan de soundbar bevestigd. LG heeft voor koper gekozen in plaats van een optische kabel, omdat er naast de tv-signalen voor beeld en geluid ook stroom doorheen moet. Het verschil met bijv. de one connect box van Samsung is dat LG alle aansluitingen in de soundbar geïntegreerd heeft. Deze soundbar heb je dus sowieso nodig. Aangezien hij best breed is, kan je die natuurlijk niet in of onder elk meubel wegwerken en zul je deze in de praktijk op je meubel hebben staan, of in een zeer breed open vak in het meubel. Wie een 5.1 set heeft, zit dus met een vrij "nutteloze" soundbar, die je perse nodig hebt voor alle aansluitingen.

Qua beeld is OLED natuurlijk ongeëvenaard en ook qua geluid stond de W7 zijn mannetje. Je hoorde zeer duidelijk het verschil met normale speakers en in de Dolby Atmos én Dolby Vision stand komt het 4k HDR-materiaal op Netflix erg goed tot zijn recht. De emulatie van ruimtelijk geluid door middel van gerichte speakers en reflecterende geluidssignalen uit de soundbar was behoorlijk goed. De Tweakers die thuis hun tv-geluid enkel via de speakers in de televisie afspelen, hoorden absoluut de pluspunten van de soundbar. De Tweakers die thuis gebruik maken van een dedicated 5.1 set merkten terecht op dat het verre van gelijk is aan een geluidsinstalltie met speakers op de juiste posities. Een soundbar blijft behelpen, maar is absoluut een upgrade ten opzichte van normale televisie speakers. Aangezien vrijwel alleen LG televisies geschikt zijn voor Dolby Atmos én Dolby Vision is dit dus zeker een unique selling point voor de W7. Dat samen met OLED en het megadunne scherm, maakt dat de W7 absoluut een premium televisie is.

Erg fijn om te horen en te zien is dat het beeld van de meegenomen C7 en E7 inderdaad geheel gelijk is aan de W7. Het gaat inderdaad zover dat LG over de gehele 2017-lijn dezelfde schermen, dezelfde SoC en mogelijkheden en hetzelfde smart-tv-platforum gebruikt. Met andere woorden: je kunt een LG-televisie kiezen op basis van zijn beeldkwaliteit en hoeft daarna enkel nog een keuze te maken op basis van geluid (wel of geen losse soundbar); soort voet; uiterlijk; en grootte. Je levert niks in op basis van zijn basisfunctie, het beeld. De content die we zagen kwam van een streamingapparaat met een HDMI-splitter, waardoor we de C7, E7 en de LED-tv direct naast elkaar zagen. En wat is er dan nog een groot verschil tussen gewoon LED en OLED. Allemaal 4k, maar het verschil was duidelijk zichtbaar in het voordeel van de OLED's. De kritiek op het forum over de slechte WiFi was helaas ook aanwezig op de W7. Natuurlijk kan dit te maken hebben met de WiFi-verbinding op het kantoor van Tweakers, want na het tot stand brengen van de WiFi-verbinding en het starten van de streams, kregen we uiteindelijk wel erg mooi beeld van Netflix en YouTube. Dit startte vaak met ruis en een lagere resolutie, maar als er genoeg gebufferd was (wat niet heel lang duurde) was het beeld uiteindelijk wel 4k. Helaas lukte het niet om de blu-rayspeler aan de praat te krijgen, dus over het beeld van blu-rays kan ik niks vertellen. Er is gevraagd naar de mogelijkheid om ook televisies in andere beeldformaten te krijgen. LG gaf aan dat het het meest rendabel is om de schermen te maken met 4k-resolutie voor 55", 65" en 77". Dit is niet perse alleen een esthetische keuze, maar ook technisch het best haalbaar. Natuurlijk kan je een 55" televisie in 4-en knippen, maar dan krijg je 4 verschillende FHD-televisies en niet 4 kleinere 4k-televisies. De keuze om 3D te laten vallen, is voor veel mensen een domper. Twee van de mede-Tweakers gaven aan deze functie op hun eigen televisies zeer graag te gebruiken. LG snapt dat, maar gaf bij monde van de LG-meneer aan dat het niet de verwachting is dat deze functie weer snel zou terugkeren. In elk geval niet op de modellen voor volgend jaar. Ook dit heeft te maken met het productieproces van de schermen en de vraag bij klanten.

Voor wat betreft het updatebeleid was de heer van LG duidelijk: LG gaat uit van een levensduur van 6 tot 10 jaar voor een televisie en wil dat in die tijd de klantervaring zo goed mogelijk blijft. Daarom krijgen tv's uit 2012 nog steeds een jaarlijkse update en daarom zullen de 2016- en 2017-series de komende jaren van bugfixes, nieuwe features en upgrades voorzien worden. In principe mag je dus ervan uitgaan dat de beloofde HDR-functionaliteit op de 6-serie wordt uitgebreid met HLG en is er letterlijk beloofd dat Technicolor en HDR10+, HDMI 2.1 (mits softwarematig) zullen worden toegevoegd aan de 7's. Zover mogelijk heeft LG alle nu bekende benodigde hardware al in de televisies zitten, zodat het alleen nog softwarematig geactiveerd / gemaakt hoeft te worden.

Een veel gehoorde kritiek op smart-tv's over het harvesten van ons tv-gebruik/kijkgedrag en gerichte reclames kon door de mevrouw van LG ook ontkracht worden. LG verzamelt in de Benelux géén kijkgedrag en heeft geen plannen dit in de nabije toekomst te doen. Temeer omdat de Benelux een zeer kleine markt is en het daarom veel interessanter / rendabeler is om dit bijv. voor de Chinese of Amerikaanse markt te ontwikkelen. Wordt er dan helemaal niks gemonitord? Jawel, maar niet door LG, maar door Netflix. Dit is overigens niet uniek voor WebOS of LG-televisies, maar doet Netflix overal. Hierop worden jouw kijksuggesties gebaseerd. In het contentmenu zal er daarom hooguit een reclame komen om Netflix te nemen (voor wie dit nog niet heeft, biedt LG 3 maanden gratis) of "reclame" van Netflix voor een kijksuggestie van een "voor jou interessante film of serie". Er is niet gesproken over Amazon, Pathé of Videoland, maar ik kan me voorstellen dat dit hier ook te zien zal zijn. Dat is echter een aanname van mijn kant. Zover ik weet is alleen Netflix specifiek genoemd.

Zoals gezegd is een hoge klanttevredenheid voor LG heel belangrijk, dus er wordt zeker gekeken naar de kritiek op bepaalde aspecten. In principe mogen we naast nieuwe features dus ook bugfixes verwachten. Daar wordt in elk geval aangewerkt. Er is niet heel diep op tinting / banding ingegaan, maar wel dat LG deze klachten wil oplossen. Voor nu is geadviseerd om de ISF light modus te gebruiken als kleurmodus met de meest reële kleuren; om sport te bekijken op de game stand en om 1080i (en ander niet-p-materiaal) niet door je decoder/tuner/mediaspeler/receiver te laten oplossen, maar om dit direct door de tv te laten doen. Als reden gaf de LG-meneer aan dat het aangesloten apparaat niet weet welke tv er is aangesloten en dat de televisie van capabele software is voorzien om alles zo goed mogelijk weer te geven, te upscalen, enz. Dit staat overigens in contrast met de mening op HDTVtest (UK website / YouTube kanaal) die vinden dat je bepaald materiaal beter juist wel door het aangesloten apparaat kunt laten verwerken en niet op de televisie.

Vraag en antwoord:

Beeldinstellingen:
  1. Wat adviseert LG zelf als (basis-)instellingen voor een zo natuurgetrouw mogelijk beeld? @Jorgen
    ISF light / lichte kamer. Enkel bij heel donkere kamers de ISF dark / donkere kamer modus
  2. Wat zijn nu de beste instellingen voor (Dolby Vision) HDR-beelden? Verschilt dit per HDR-type? @Jorgen
    zie hierboven bij vraag 1
  3. Is een one-setting-fits-all instelling mogelijk? @Jorgen
    zie hierboven bij vraag 1; m.u.v. snelle beelden, zoals games en sport: game mode
  4. Is Sharpness 10 eigenlijk 0, zoals meerdere mensen zeggen? @Raymon89
    deze vraag is niet aan bod gekomen
  5. Moeten we de tv bij 1080i bronnen nu gewoon anders instellen dan bij 720p / 1080p / 2160p bronnen? @Jorgen
    In principe gewoon alles door de tv laten afhandelen.
  6. Kunnen we de ABL in de toekomst ook geheel uitzetten of desnoods instellen? @Verwijderd
    niet specifiek los aan bod gekomen, maar zie ook video van HDTV-test. Via OLED-light kan je de APL (ABL) instellen. Deze is in de 2017 serie zodanig verbeterd dat je hier weinig tot niks van zou moeten werken
  7. Komt er een update voor de (HDR) game mode: Er zijn steeds meer games die HDR ondersteunen. De game mode is nu in de praktijk te donker. Er is nu een workaround met de in game brightness slider, maar games zonder die funtie blijven te donker. @devilsnight
    niet specifiek aan bod gekomen; echter is LG bezig met het verbeteren van de huidige functies en het toevoegen van nieuwe HDR-functies
  8. Waarom zijn er niet meerdere tone mapping modes? @ionn
    niet specifiek gevraagd, wel zijdelings aan bod gekomen, kleurinstellingen en problemen zijn globaal genoemd en LG zegt de tv-toestellen uit de 7-serie de komende jaren te blijven ondersteunen en verbeteren / uit te breiden.
  9. Waarom staat bij de game mode color gamut op wide en locked? @ionn
    zie vraag 8
  10. Waarom heeft LG geen BFI? @ionn
    zie vraag 8
  11. Komt er een handleiding voor motion interpolation en wordt deze nog verbeterd? @ionn
    zie vraag 8
Problemen:
  1. Wat vindt LG van de kritiek op de verwerking van snelle beelden zoals bij voetbal en F1. Is dit met de huidige firmware goed in te stellen, of komt er een update?
    Komt deels door de aangeleverde content, deels doordat de aangesloten bronapparaten niet weten welke televisie erop aangesloten is. Gebruik voor sport en snelle beelden de game mode (i.t.t. de ISF light die voor alle andere situaties wordt aangeraden) en laat de LG televisie zelf de beeldverwerking afhandelen. LG geeft aan in principe met verbeteringen (niet precies genoemd welke) bezig te zijn. Game mode is de way to go op dit moment @Jorgen
  2. Waar komt de tinting (gele/paarse vlekken) bij witte schermen vandaan? (Bij puur witte schermen, alsook bij sneeuw, ijs, enz.) Is dit op te lossen?
    dit heb ik natuurlijk genoemd. Zie antwoord 1: laat de televisie zelf alles afhandelen. Probeer zoveel mogelijk uit te zetten op de bronapparaten en zo mogelijk bronapparaten niet te gebruiken (bijv. kabeltv direct via de tuner van de LG en niet via losse tuner)@Light21M
  3. Zijn de wifi-problemen van de C7 bij LG bekend? Is hiervoor een oplossing (gepland)? @Canifchaos
    zichtbaar tijdens presentatie, alhoewel dit ook aan de WiFi van het kantoor waarin wij ons bevonden zelf kon liggen. Zelfde antwoord: LG werkt aan verbeteringen voor de televisie
  4. TruMotion lijkt bij de 7-serie duidelijk minder te zijn dan bij Sony en Panasonic uit 2017. Komt hier een fix voor? @Raymon89
    zie 1 en 2
  5. Hoe wordt banding opgelost bij grijze en zwarte tinten opgelost? @ionn
    zie 1 en 2
  6. En hoe color banding? (Bijv. bij de game Titanfall).@Rerder
    zie 1 en 2
  7. Wat valt er van bovengoemde problemen wél of niet de "specificaties" van een OLED-scherm mbt reparaties/garantie. Bijv. sommige mensen met overduidelijk gelige banen/vlekken op het scherm krijgen te horen dat het hoort en dat het geen defect is.@Fietsbel
    In principe horen deze dingen niet bij de specificaties. Vandaar zoveel mogelijk door de processor van de tv laten afhandelen om alles uit te sluiten.
Nieuwe features:
  1. LG heeft eerder aangegeven alle HDR-formaten te ondersteunen. Wanneer mogen we bij de 7-serie / 2017-lijn Technicolor HDR verwachten? @Raymon89
    Alle toekomstige HDR-formaten, dus ook Technicolor en HDR10+. Zelfs nieuwe nog niet aangekondigde formaten, mits softwarematig te realiseren
  2. En wanneer HDR10+? @Raymon89
    zie 1
  3. Komt de beloofde HLG update nog steeds naar de 6-serie? @TimoLimo
    jazeker
  4. Krijgt de 7-serie / 2017-lijn ook ondersteuning voor HDMI 2.1 in de toekomst? @RBN026
    zolang dit softwarematig te realiseren is, ja
  5. Verwachten ze met firmware eARC te kunnen toevoegen aan bijvoorbeeld de 7-lijn voor Dolby TrueHD, en zo ja, op wat voor termijn? @Ph0en1x
    zie 1 en 4. Termijn niet genoemd
  6. Waarom is de Dolby Access app niet in Nederland beschikbaar? Juist hiermee kan je goed zien wat de tv allemaal kan. @wally21
    niet bekend bij de meneer van LG
  7. Welke andere nieuwe functies, fixes of apps kunnen we nog verwachten? (Bijv. KIJK van SBS) @Jorgen
    beantwoord door de mevrouw van LG Benelux: In principe is het WebOS platform open voor elke contentaanbieder mits deze zich aan de richtlijnen houdt. LG blokkeert geen content. KIJK van SBS of bijv. Kodi waren eerder wel geschikt en hoeven dus in principe door de app-aanbieders enkel in de juiste vorm aangeleverd te worden. Andere fixes/apps/functies: zie antwoorden hierboven
  8. Is firmware ook weer te downgraden? @devilsnight
    niet genoemd
  9. Komt er een manier om de instellingen van de tv, bijv. bij het colour management, etc naar alle inputs te kopiëren? @Jorgen
    niet genoemd, maar ISF light + game modus zouden voldoende moeten zijn voor alle situaties
Algemeen:
  • Hoe hangt die W7 precies aan de muur? @Jorgen
    6 bevestigingspunten met magnetische plaatjes. Daaraan wordt de televisie "geplakt".
  • Zijn er mogelijk toch display/soc verschillen met bijv de C7? @Jorgen
    Nee, geen enkel verschil. SoC, smart-tv-platform én display zijn technisch gelijk en hebben dezelfde mogelijkheden over de gehele 7-serie. Enige verschil in displays is de grootte. 55", 65" en 77"-schermen zijn technisch geheel gelijk, maar worden uit andere platen met OLED-displays gesneden.
    niet specifiek besproken.
Gesprek met en mening van Sim Kranenburg (tv-reviewer van Tweakers):

De LG 7-serie tv's zijn gewoon heel goede televisies en omdat dit OLED-televisies zijn, zijn er geen andere technieken op de markt die beter zijn. Kijken we naar de duurdere OLED's van bijv. Panasonic dan is er eigenlijk maar 1 usp bij Panasonic en dat is de veel uitgebreidere kalibratiemogelijkheid. Dit is echter enkel van belang voor professionele gebruikers, zoals voor beeld-en-videobewerking, bij presentaties of voor "televisie-fielen" (net als audiofielen dus). Voor de gewone consument, inclusief de filmfan en gemiddelde Tweaker is dit eigenlijk overkill. Hetzelfde geldt voor een professionele ISF-kalibratie voor de LG 7-serie zelf. De standaard beeldmodi zijn eigenlijk zo goed (en op het oog zelf in te stellen) dat een ISF-kalibratie voor de meeste mensen volledig overbodig zal zijn. Deels omdat je dit dus zelf ook kan door lijstjes van Tweakers, of bijv. Rtings over te nemen, deels omdat de verbetering zeer klein zal zijn. In principe is de C7 out of the box al een heel goede televisie die af-fabriek dus al goed zal presteren. Sims mening over de W7 met soundbar en enkele kabel is positief. De W7 en G7 hebben vanwege de kleine verschillen t.o.v. de rest van de 7-serie natuurlijk vooral een patsfactor.

Rondleiding en etentje:

Na afloop van de presentatie hebben we een rondleiding gehad door het Tweakers hoofdkwartier waar we naast Zeef (die ons welkom heette bij LG en Tweakers) dus ook Paul, Sim en Chris gesproken hebben. Dat was wat mij betreft erg leuk. Zeker omdat iedereen genegen was om even met ons te praten en te laten zien waar ze mee bezig waren. Zo was Chris druk achter de computer (ik kon helaas niet zien welke review eraan komt ;) ) en had Sim naast een heleboel dozen ook een heel grote (normale) televisie in de testruimte staan. Paul was bezig met een item over 3d-printers. Verrassend hoe stevig het spul is wat daar uiteindelijk uitkomt en hoe (relatief) stil die printers kunnen werken. Leuk ook om te zien dat er geen toner/cartridge/inktpatroon in zit, maar letterlijk kunstof-aan-de-rol. Na de rondleiding en nog een drankje zijn verschillende Tweakers nog op de film gezet voor het item op de FP. Wie dus interesse heeft in de W7 en 7-serie raad ik aan om dat item te gaan bekijken. Extra leuk momentje: we hebben ook de presentatiestudio van binnen gezien en konden foto's nemen achter de welbekende desk. :)

Na afloop zijn we in Amsterdam bij Pllek gaan eten. Een gezellig restaurant dat van buiten uit zeecontainers bestaat. Op dat moment heb je de tijd om even met de andere mensen na te praten en te genieten van een drankje en lekker eten. Erg leuk en ook zeer waardevol. Wat mij betreft een geslaagde afsluiting.

Mochten jullie n.a.v. bovenstaande nog vragen hebben, of verbeteringen willen aandragen, dan hoor ik dat graag. Mocht mij nog iets te binnen schieten, dan zal ik deze post de komende tijd nog even aanpassen. Aan de aanwezige mede-Tweakers wil ik vragen even te kijken of ik niks gemist heb, of verkeerd heb verwoord. Bedankt alvast!

@Tweakers.net of LG: Als ik iets vergeten ben in bovenstaande tekst, of jullie kunnen iets aanvullen, willen jullie dat dan laten weten?

Bij dezen wil ik LG en haar 2 medewerkers graag bedanken voor de uitnodiging van dit evenement. Doordat we met een klein groepje waren, was er erg veel tijd voor onze vragen en konden we alles zelf bekijken en uitproberen. Superleuk! Zeef en de andere dames en heren van het "promotieteam" van Tweakers: bedankt voor deze geslaagde dag. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt en vond het erg leuk om erbij te zijn. Het was prima verzorgd. Dankjewel! Sim, Chris, Paul: bedankt voor de tijd die jullie voor ons namen om zeer vriendelijk onze vragen te beantwoorden.

Mijn mede-Tweakers wil ik bedanken voor de gezellige dag en de leuke sfeer. Samen moeten we toch deze dag tot een succes maken en dat is wat mij betreft meer dan goed gelukt. Ik heb helaas jullie namen / nicks niet allemaal paraat, dus ik kan je hier niet noemen, helaas. Bedankt dus!

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 14-07-2017 13:02 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb de volgende vraag gesteld:

"Veel gebruikers op het forum klagen over problemen met de WiFi en dingen zoals tinting, banding, etc. Is dit bekend bij LG en wat is de oplossing hiervoor?"

Als antwoord kregen we een verhaal dat LG bezig is om de gebruikservaring te verbeteren en dit middels firmware-updates met fixes en features zal blijven doen. Er werd niet heel specifiek diep ingegaan op deze dingen door de LG-meneer, maar meer in zijn algemeenheid. Zoals ik het tussen de regels door begreep "hoort het niet perse bij élke OLED" want dan zou iedereen er last van hebben, maar is LG zeker bezig met het verbeteren van de tv's, ook na de aankoop door de klant en daar hoort ook het oplossen van deze problemen bij.

Ik kan Zeef vragen of de meneer van LG op de "openstaande vragen" nog een antwoord zou willen geven hier op het forum. En wellicht reageren er hier in dit topic, of in de reacties onder het video-item nog andere aanwezige Tweakers, die misschien wel gehoord hebben wat LG hier aan gaat doen. Veel meer kan ik ook niet doen, denk ik. Edit: gedaan.

Wij (de 8 aanwezige Tweakers dus), hebben ons best gedaan om er een leuke én informatieve middag van te maken. Ik hoop dat mensen iets hebben aan mijn verslag.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Jorgen schreef op maandag 10 juli 2017 @ 01:37:

"Veel gebruikers op het forum klagen over problemen met de WiFi en dingen zoals tinting, banding, etc. Is dit bekend bij LG en wat is de oplossing hiervoor?"

Als antwoord kregen we een verhaal dat LG bezig is om de gebruikservaring te verbeteren en dit middels firmware-updates met fixes en features zal blijven doen. Er werd niet heel specifiek diep ingegaan op deze dingen door de LG-meneer, maar meer in zijn algemeenheid. Zoals ik het tussen de regels door begreep "hoort het niet perse bij élke OLED" want dan zou iedereen er last van hebben, maar is LG zeker bezig met het verbeteren van de tv's, ook na de aankoop door de klant en daar hoort ook het oplossen van deze problemen bij.

Ik kan Zeef vragen of de meneer van LG op de "openstaande vragen" nog een antwoord zou willen geven hier op het forum. En wellicht reageren er hier in dit topic, of in de reacties onder het video-item nog andere aanwezige Tweakers, die misschien wel gehoord hebben wat LG hier aan gaat doen. Veel meer kan ik ook niet doen, denk ik. Edit: gedaan.

Wij (de 8 aanwezige Tweakers dus), hebben ons best gedaan om er een leuke én informatieve middag van te maken. Ik hoop dat mensen iets hebben aan mijn verslag.
Het verslag was interessant om te lezen en jullie hebben goede vragen gesteld, maar LG heeft helaas met weinig diepgang die vragen beantwoord. Dat is erg jammer, maar dat ligt aan LG. LG heeft wel goede intenties met betrekking tot het up to date houden van hun TV's. Dat is ook wel te merken na alle updates die bijvoorbeeld de B6 heeft gekregen. Alleen wat wel weer jammer is dat sommige landen updates 3 maanden eerder krijgt, maar gelukkig krijgen we ze :*)

• Major_ton
  • Laatst online: 00:27
Jorgen schreef op maandag 10 juli 2017 @ 01:37:

Jij hebt meer dan je best gedaan Jorgen! Het is veelal gewoon standaard praat en vragen omdraaien/ontwijken van een persoon die meer vestand heeft van marketing en verkooptechnieken dan de techniek zelf. Daar zijn ze overigens niet alleen bij LG goed in.

Defecte pixels, tinting, vignetting, (vertical) banding zijn gewoon 'defecten' aan het paneel en geen instelling kan daar iets aan veranderen en al helemaal Game Mode niet.

Color banding, judder, stutter, tonemapping, bfi, Tru Motion etc is allemaal software gerelateerd en zou aangepast/verbeterd kunnen worden als LG hier wat aan zou doen. Verwacht hier echter niet teveel van in de nabije toekomst. Ook hier is Game Mode niet de oplossing.

Some infinities are bigger than others.

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-03 13:19
Van de week mijn OLED55c6v verwent met een lg soundbar (sj9). In de winkel klonk het allemaal goed. Maar eenmaal thuis was het drama. Wat ik ook probeerde, de sj9 viel echt tegen.
Gelukkig kon ik hem terugbrengen en nu de Samsung k950 genomen.
In 1 woord “wat een beest”
Alleen stoort mijn WiFi op de Bluetooth sub. Moet ik nog even wat op verzinnen.

Nu een paar weken verder met de OLED. Ik heb gelukkig niet de problemen die ik hier in t forum zie (afkloppen)
Kan niet anders zeggen, maar het blijft een feestje om tv te gaan kijken.
Al overweeg ik wel om de tv te laten calibreren. Maar dat komt nog wel

• Rudios

Rudios

Lost in space?

iRenik schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:20:
[...]

Ik ga woensdag de 65C7 ophalen en heb iets bedacht om de tv zo strak mogelijk tegen de muur te hangen.
Dit zal niet met elke muur 'zomaar' gaan maar als het allemaal uitpakt zoals bedacht hangt het witte onderste gedeelte dadelijk zowat strak tegen de muur. Hoop hier van het weekend aan toe te komen en zal dan zeker foto's posten.

Succes met je keuze, wat een luxe problemen toch allemaal ;)
Ik heb de 65C7 ook strak tegen de muur, was notabene een Sony ophangbeugel. Maar de VESA maat was hetzelfde. Waar het bij mij op neer komt is dat er 2 ringen in de VESA gaten zijn geschroefd, die ringen hangen weer in een beugel die strak tegen de muur zit gemonteerd. Let wel, zorg voor 90 graden connectors, voor de coax zowieso want deze steekt anders te ver uit, eerst een normale geprobeerd maar toen kreeg ik de TV niet opgehangen. Een UTP kabel kreeg ik niet erin, er is gewoon te weinig marge, is verder geen ramp daar ik de TV toch op 5Ghz wifi heb zitten. Het is dus mogelijk, alleen het vereist wel enig fatsoenlijk
kabelmanagement en het ophangen moet je echt met beleid doen.

Whole lot of stars ***

Pagina: 1 2 ... 18

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.