Acties:
  • 0 Henk 'm!
OmeNile schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:52:
[...]

Qua looks had ik liever een C8 gehad, maar ben toch voor de E8 gegaan want:
  • Bijna dezelfde prijs momenteel.
  • De soundbar. (Alhoewel deze erg tegen schijnt te vallen biedt deze wel meerwaarde bij wallmounten. De C8 gebruikt de voet namelijk om het geluid naar voren te kaatsen. Deze voet wordt verwijderd bij wallmounten. De speakers van de E8 zijn naar voren gericht.)
  • De glasplaat biedt extra stevigheid.
Dat het geluid naar voren gericht wordt is inderdaad een voordeel, dat verbetert het geluid echt flink. Heb zelf de C8 dus weet goed het verschil tussen het geluid met voet of zonder voet.

Dat de glasplaat voor sommigen misschien iets minder mooi zou zijn, boeien... binnen een week ben je eraan gewend, IMO.

Dat de glasplaat extra stevigheid biedt is in het gebruik natuurlijk totaal onbelangrijk omdat je je tv toch niet aanraakt, maar het voordeel zou kunnen zijn dat de glasplaat het paneel vlakker maakt dan zonder, hoewel dat afhangt van de manier waarop het paneel op de glasplaat gemonteerd is (geen idee, is het verlijmd aan de randen?).

Potentieel nadeel van de glasplaat zou kunnen zijn extra spiegeling vanwege de extra laag die je aanbrengt die zijn eigen lichtbreking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pennywise666 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:59:
[...]

Blijkbaar ja. Dus wat voegt dit bericht van jou toe? Dat is eerder de vraag.
Ik snap het niet zo goed.
Ik snap het eigenlijk toch wel. Volgens mij posten anderen, jij en ik, ook wel eens pagina's lang over een technisch aspect, mogelijk issue etc. Dat zal niet iedereen boeien maar moet hier toch kunnen? Zolang het maar discussie op basis van inhoud is en niet op de persoon gericht.

Inbranding / slijtage is wel degelijk een mogelijkheid bij OLED, net zoals vroeger bij plasma en CRT, dus dat lijkt me een legitiem onderwerp. Ook al gebeurt het dan niet erg snel en hangt het natuurlijk ook af van hoe helder je de tv hebt ingesteld. Of mensen het nu zien bij normaal gebruik of met gekleurde testschermen: slijtage/inbranden is het. Zie je het op een testscherm dan is de kans natuurlijk ook aanwezig dat je het af en toe gaat zien bij normaal tv/film kijken, immers ook daar is wel eens een effen achtergrond te zien. De een valt het niet op of vindt het overkomelijk, de ander niet.

Ik kom zelf van plasma en daar was bij bepaalde (witte of rode) achtergronden bijv het NOS logo af en toe wel lichtjes te zien. Deels "retentie" want het viel aardig weg te poetsen (of eigenlijk branden :P) met de felwitte schuifbalk. Maar het kon me gelukkig echt niet boeien, ik genoot van de beeldkwaliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 24-01-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 19:20
F55 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:40:
De Google assistant hebben ze begin 2018 al beloofd en is er nog steeds niet in het Nederlands, Ook dolby Atmos is schandalig op de LG 55 C8, kan je dus niet via je moderne receiver afspelen! 8)7 alleen op de twee inbouwde luidsprekers 8)7 of met een dure soundbar !! Soundbar en Atmos 8)7 ze laten hun klanten gewoon in de kou staan. :( ze zouden met een firmware update de eARC functie voor doorgifte Atmos hoogstwaarschijnlijk nog kunnen aanpassen, Nee hoor model 2018 gekocht heb je pech koop maar een model 2019

[...]
eARC vereist HDMI 2.1, je C8 heeft 2.0b en vrijwel geen een TV/receiver heeft upgradable HDMI chips. Dit kunnen ze dus waarschijnlijk NIET aanpassen.
Als je Atmos in volle glorie wil gebruiken zul je inderdaad een externe player moeten aansluiten (bijv. aTV 4K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
rikhartman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:33:
[...]

eARC vereist HDMI 2.1, je C8 heeft 2.0b en vrijwel geen een TV/receiver heeft upgradable HDMI chips. Dit kunnen ze dus waarschijnlijk NIET aanpassen.
Als je Atmos in volle glorie wil gebruiken zul je inderdaad een externe player moeten aansluiten (bijv. aTV 4K).
Begrijp ik je nou goed dat je geen Dolby Atmos vanaf een C8 naar je soundbar over de ARC kan laten gaan?

Bijvoorbeeld:Apple TV > TV > Soundbar?
Het moet zo zijn: Apple TV > Soundbar > TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
TwArbo schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Begrijp ik je nou goed dat je geen Dolby Atmos vanaf een C8 naar je soundbar over de ARC kan laten gaan?

Ik weet niet hoe de soundbar aan wordt gesloten. We hebben het hier over arc, wat betekent dat je ook audio over je HDMI kabel terugstuurt naar de reciever.

Je kunt wel gewoon Dolby Atmos gecodeerde audio via HDMI versturen natuurlijk.

Zoals ik het lees is de soundbar eigenlijk een soort reciever. Dus dan werkt het zoals je zelf aangeeft: Apple tv > soundbar (doorvoer video) > tv

Volgens mij (hoor het graag als het anders is) kun je niet van de ingebouwde player Dolby Atmos doorgeven naar je reciever. Dit gaat namelijk via arc (geen eArc ondersteuning).
Ook s/pdif ondersteunt geen Dolby Atmos.

Dus je conclusie is denk ik juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06

Puck

W32.Deadcode.A

TwArbo schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Er is wel ondersteuning voor gecomprimeerde Dolby Atmos over ARC op de 2017/18 serie, welke Netflix bijvoorbeeld gebruikt. Hierbij heb je geen lossless HD audio maar wel alle kanalen van Dolby Atmos.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
Puck schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:59:
[...]

Er is wel ondersteuning voor gecomprimeerde Dolby Atmos over ARC op de 2017/18 serie, welke Netflix bijvoorbeeld gebruikt. Hierbij heb je geen lossless HD audio maar wel alle kanalen van Dolby Atmos.
Leg eens uit? Dan heb je een nieuwe soort signaal? Hoe pakt een receiver dat op?
Wat ik me kan voorstellen is dat de ingebouwde player via HDMI > receiver alleen DA audio signaal stuurt.
Maar dat heeft dan niks met compressie te maken.

Ik ga vanavond nog eens testen (zelf de C8 in bezit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

rikhartman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Leg eens uit? Dan heb je een nieuwe soort signaal? Hoe pakt een receiver dat op?
Wat ik me kan voorstellen is dat de ingebouwde player via HDMI > receiver alleen DA audio signaal stuurt.
Maar dat heeft dan niks met compressie te maken.

Ik ga vanavond nog eens testen (zelf de C8 in bezit).
Via DD+ container welke wel over ARC mogelijk is. Hier kun je er bijvoorbeeld meer over lezen.
On last year’s LG 7 series OLEDs and 2018 LG OLED and some Super UHD LED-LCD TV models with Dolby Atmos you can send the decoded Atmos surround information in the TV out over the HDMI ARC connector, but only when the signal is carried in a lossy Dolby Digital+ surround sound stream.

...

So, while you can get an LG TV’s decoded Atmos signal to work carried in a DD+ soundtrack over ARC, you will have to decide if the clarity of sound from that compressed format is good enough for you.
Receiver zal dit inderdaad moeten ondersteunen. Zelfs als je receiver Dolby Atmos ondersteund, kan het zijn dat deze niet lossy Atmos ondersteund...

[ Voor 36% gewijzigd door Puck op 24-01-2019 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Mfpower

In dubio

@rikhartman dat werkt als je receiver Dolby Digital Plus ondersteunt. Dat is een compressietechniek van Dolby waarbij zowel 5.1 als Atmos verstuurd kan worden via ARC. Wel lossy dus. (en er is een serie receivers waarbij de DD+ implementatie niet correct is, Denon geloof ik).

@TwArbo
Apple TV met full Atmos -> TV -> Soundbar zal vanwege ARC limitaties geen Atmos opleveren. Dan moet je Apple TV -> Soundbar -> TV gebruiken.

Als ik me niet vergis kan eARC toegevoegd worden aan de HDMI2.0b spec, maar of dat ook gebeurt voor de C8 zou ik niet te hard op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

Mijn B6V heeft na 2,5 toch wel last van inbranding.
Ik kijk regelmatig YouTube en nu staan het YouTube logo en de gele knop rechts onderin permanent in het scherm. Het viel me een paar weken geleden voor het eerst op en vandaag de clear panel noise gedaan maar dat helpt niet.
Ik heb altijd ook netjes de screensaver aan dus ook al staat de app open zonder dat ik iets kijk dan is dat altijd maar kort. Wel ironisch dat het uiteindelijk een ingebouwde app is die voor burn-in zorgt.
ben benieuwd of LG hier iets aan wil doen aangezien de officiële garantie 2 jaar was.
Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee gehad?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 21:32
In dit topic zijn wel meer ingebrande YouTube app logo's voorbij gekomen, weet niet zeker van welk jaar die tv's waren....

Is het echt storende burnin btw?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:36
Mfpower schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:00:
@rikhartman dat werkt als je receiver Dolby Digital Plus ondersteunt. Dat is een compressietechniek van Dolby waarbij zowel 5.1 als Atmos verstuurd kan worden via ARC. Wel lossy dus. (en er is een serie receivers waarbij de DD+ implementatie niet correct is, Denon geloof ik).

@TwArbo
Apple TV met full Atmos -> TV -> Soundbar zal vanwege ARC limitaties geen Atmos opleveren. Dan moet je Apple TV -> Soundbar -> TV gebruiken.

Als ik me niet vergis kan eARC toegevoegd worden aan de HDMI2.0b spec, maar of dat ook gebeurt voor de C8 zou ik niet te hard op hopen.
Met een soundbar ga je het verschil tussen lossy en lossless natuurlijk nooit horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

S0epkip schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:54:
In dit topic zijn wel meer ingebrande YouTube app logo's voorbij gekomen, weet niet zeker van welk jaar die tv's waren....

Is het echt storende burnin btw?
Tja, bij lichtere kleuren zie je het best goed.
Vooral die rechts onderin. Daar zit een fel gele knop en die staat er vrij hard in nu.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 21:09
Deze week kwam op m'n 55c7v de eerste keer de melding voorbij voor de pixel refresher.
Helaas zag ik vandaag opeens in het midden, vaag een vierkant. 25% panel issue? Of hoe het ook mag heten. Rtings heeft het ook gehad met 2 tv's bij hun real live burn in test.

Meteen gebeld met LG maar dit bekende probleem was daar natuurlijk niet bekend. Heb wat foto's opgestuurd naar hun, maar op de foto krijgen is lastig dus ben benieuwd naar hun reactie.

Iemand hier al ervaring met dit probleem en hoe het is opgelost?

Baal er wel van dat ik nu alweer een probleem heb m'n eerste B6 is in februari 2018 omgeruild voor de huidge c7 toen met inbranding en stuck pixel. En nu dit, nog geen jaar later...blijft toch jammer van deze techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57
Ik ben ook vrij zeker om voor een OLED te gaan, maar twijfel nog een beetje. Heb nu een Panasonic 42G30, maar wil wel een keer groter. Ik heb een externe geluid set, al geeft m'n Sony STR-DN1030 receiver geen HDR door dus moet die nog vervangen...

Nu was ik vrij zeker om voor de Philips 55OLED803 te gaan, maar het gebrek aan Dolby Vision is toch wel een minpunt. Daarnaast lijkt Chome me tegen te staan. Design vond ik wel weer top, al zien die kleine voetjes er ook wel fragiel uit. Ambilight is leuk, maar m'n tv staat vrij krap tussen de muur en kast dus dit zal het effect teniet doen.

Ik heb nu een HUE led strip achter de plasma zitten, dit kan ik natuurlijk ook gewoon doen bij de LG.

Gezien de interessante, en na cashback, gelijke prijzen wil ik gaan voor de:

OLED55C8

of de

OLED55E8

Ik vond echter de voet van de C serie er vrij log uit zien, vandaar dat ik neig naar de E serie. Bij staande plaatsing (ga niet ophangen) lijkt me de E serie mooier?

Maar ik had nog een vraag over HDR support. De Philips heeft ondersteuning voor HDR10+, bij de LG zie ik alleen HDR10. De HDR10+ is de tegenhanger van Dolby Vision omdat die ook metadata ondersteund, correct? Dus met de LG zit ik zeker goed, ondanks het gebrek aan HDR10+? Of heb ik dat verkeerd?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Fuske Ik stel voor dat je ze gewoon een linkje stuurt naar het "onbekende" bekende probleem zoals rtings en anderen dat gedocumenteerd hebben? Lijkt me dan einde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 19:55
Marcusso schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:46:
Ik vond echter de voet van de C serie er vrij log uit zien, vandaar dat ik neig naar de E serie. Bij staande plaatsing (ga niet ophangen) lijkt me de E serie mooier?

Maar ik had nog een vraag over HDR support. De Philips heeft ondersteuning voor HDR10+, bij de LG zie ik alleen HDR10. De HDR10+ is de tegenhanger van Dolby Vision omdat die ook metadata ondersteund, correct? Dus met de LG zit ik zeker goed, ondanks het gebrek aan HDR10+? Of heb ik dat verkeerd?
Staand vind ik de E serie inderdaad mooier dan de C, waarbij de voet bij wat licht inval zelfs storend reflecteert imo. Ga je de tv echter aan de muur bevestigen vind ik het de C serie juist weer mooier staan.

HDR10+ is inderdaad een beetje de tegenhanger van Dolby Vision, waarbij DV net weer iets beter schijnt te zijn. Komend jaar wordt DV ook breder geïmplementeerd in de 2019 modellen (bijv. bij veel Philips lcd's en oled's). Dit zorgt wellicht ook weer voor meer content in DV. Maar ook zonder HDR10+ zorgt de HDR10 & HLG ondersteuning op de LG modellen nog steeds voor uitmuntend beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

rajackar schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Tja, bij lichtere kleuren zie je het best goed.
Vooral die rechts onderin. Daar zit een fel gele knop en die staat er vrij hard in nu.
Die gele knop is ook op mijn scherm lichtjes ingebrand. Gelukkig niet zo heel duidelijk te zien.
Voor de zekerheid gebruik ik nu de youtube app van de xbox one :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:58

Radjesh

hoi

Ik heb een OLED65B6V en wil nu een camcorder kopen voor mijn 4K opnames. Echter kijk ik nu naar een Sony, maar deze geeft het volgende aan:
XAVC S 4K: 3840 x 2160/25p, 24p, XAVC S HD: 1920 x 1080/50p, 25p, 24p, AVCHD: 1920 x 1080/50p (PS), 25p (FX, FH), 24p (FX, FH), 50i (FX, FH), 1440 x 1080/50i (HQ, LP), mp4: 1280x720 25p
Nu heb ik zelf al gegoogled, maar ik kom er niet uit of mijn tv deze 4k content kan afspelen. Iemand die dit wel weet?

Niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
Beetje lage framerates eerlijk gezegd...

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeNile
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05-2020
Cap schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:11:
[...]
Dat de glasplaat extra stevigheid biedt is in het gebruik natuurlijk totaal onbelangrijk omdat je je tv toch niet aanraakt...<...>
Tenzij je de TV op een uittrekbare/draaibare wallmount, zoals de Vogel Thin 546 hebt hangen, zodat je de TV kunt draaien tijdens je gamenight met vrienden.

Of omdat je kleine kinderen hebt die, ondanks dat ze weten dat ze niet aan de TV mogen komen, dit heel soms vergeten en aan de TV trekken om 'naar hun vriendjes achter de TV te gaan'.

Bovenstaande voorbeelden zijn hier van toepassing en er zijn vast nog wel andere redenen te bedenken. Dat iets in jouw situatie (of in waarschijnlijk ~95% van de gevallen) niet relevant is, betekent niet dat het 'totaal onbelangrijk' is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Cap schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:46:
@Fuske Ik stel voor dat je ze gewoon een linkje stuurt naar het "onbekende" bekende probleem zoals rtings en anderen dat gedocumenteerd hebben? Lijkt me dan einde discussie.
Dat heb ik al gedaan natuurlijk maar de medewerker van LG was daar niet van onder de indruk. 'op internet kunnen ze veel zeggen' ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 11:10

Boy

www.byoscoop.nl

Fuske schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:27:
[...]

Dat heb ik al gedaan natuurlijk maar de medewerker van LG was daar niet van onder de indruk. 'op internet kunnen ze veel zeggen' ;(
Een helpdeskmedewerker zal altijd wel de opdracht krijgen om in ieder geval niets toe te geven aan de telefoon, dus ze gaan eerder de andere kant op

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Marcusso schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:46:

Staande E-serie met een lightstrip is best vet, dat versterkt het 'zweef-effect':
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5oxtFfC.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
OmeNile schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:26:
[...]

Tenzij je de TV op een uittrekbare/draaibare wallmount, zoals de Vogel Thin 546 hebt hangen, zodat je de TV kunt draaien tijdens je gamenight met vrienden.

Of omdat je kleine kinderen hebt die, ondanks dat ze weten dat ze niet aan de TV mogen komen, dit heel soms vergeten en aan de TV trekken om 'naar hun vriendjes achter de TV te gaan'.

Bovenstaande voorbeelden zijn hier van toepassing en er zijn vast nog wel andere redenen te bedenken. Dat iets in jouw situatie (of in waarschijnlijk ~95% van de gevallen) niet relevant is, betekent niet dat het 'totaal onbelangrijk' is. ;)
Je vergeet nog te vermelden dat er hier best wel eens geklaagd wordt over kromme panelen. Dat heb je met de glazen E variant dus ook niet. Ik ben er echter nog steeds niet uit of de E een beetje netjes op te hangen is (muurafstand).

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcusso
Chester schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:35:
[...]

Staande E-serie met een lightstrip is best vet, dat versterkt het 'zweef-effect':
[Afbeelding]
Jouw foto heeft me overtuigd, ziet er inderdaad heel vet uit. En zoals @Randle aan geeft dat de voet van de 55C8 kan reflecteren bij invallend licht, vond dit in de winkel ook al. Maar dan heb je natuurlijk wel flinke TL balken boven de tv.

Vanavond de 55E8PLA ophalen bij FOKA. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

invincible30 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:13:
[...]

Die gele knop is ook op mijn scherm lichtjes ingebrand. Gelukkig niet zo heel duidelijk te zien.
Voor de zekerheid gebruik ik nu de youtube app van de xbox one :)
Ik heb het wel bij de support gemeld. De tv is een paar maanden uit de garantie maar Een gaan er wel naar kijken.
Mocht er iets uit komen dan laat ik het wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Ik heb de OLED55C8PLA nu al een paar weken. Wat een prachtig beeld! Zeker een verschil met de 6 jaar oude Samsung 43".
De Oled Samen met een Teufel 5.1 = prima vermaak!

Het enige waar ik mij aan stoor is het gestotter van het beeld als er vloeiend beeld wordt verwacht.
Het lijkt net alsof de V-sync niet aan staat en er sprake is van tear.

Heeft iemand een oplossing?

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:28

aex351

I am the one

Marcusso schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:51:
[...]

Jouw foto heeft me overtuigd, ziet er inderdaad heel vet uit. En zoals @Randle aan geeft dat de voet van de 55C8 kan reflecteren bij invallend licht, vond dit in de winkel ook al. Maar dan heb je natuurlijk wel flinke TL balken boven de tv.

Vanavond de 55E8PLA ophalen bij FOKA. :)
Ik vind het wel een erg vergezocht argument om te veronderstellen dat de voet van de C8 reflecteert. Je moet het erg extreem maken. En bovendien reflecteert glas ook. Helemaal met allemaal verlichting erop. Dus of je daar nu wel gelukkig van moet worden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1165950

rajackar schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:07:
[...]

Ik heb het wel bij de support gemeld. De tv is een paar maanden uit de garantie maar Een gaan er wel naar kijken.
Mocht er iets uit komen dan laat ik het wel even weten.
Ik zou me er niet zo druk om maken. Tenzij je echt 10 jaar met je tv wilt doen. Het is nu eenmaal zo dat de kans op slijtage op lange termijn bij OLED gewoon groot is. Stel dit paneel zou ook vervangen worden dan is de kans aanwezig dat hetzelfde probleem weer zou kunnen opspelen. Aangezien je best veel gebruik maakt van de YouTube app is het gewoon onontkomelijk dat dit met een nieuwe paneel weer zou gebeuren. Nu kun je tenminste van de YouTube app gebruik maken zonder telkens bang te zijn dat het weer gebeurt. En over 2-3 jaar zijn er betere modellen te koop en heb je een goede reden om weer een nieuwe televisie te halen. Althans zo zou je er ook naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Radjesh schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 03:33:
Ik heb een OLED65B6V en wil nu een camcorder kopen voor mijn 4K opnames. Echter kijk ik nu naar een Sony, maar deze geeft het volgende aan:

[...]

Nu heb ik zelf al gegoogled, maar ik kom er niet uit of mijn tv deze 4k content kan afspelen. Iemand die dit wel weet?
Zie DM..

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Speedy_JN schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:53:
Ik heb de OLED55C8PLA nu al een paar weken. Wat een prachtig beeld! Zeker een verschil met de 6 jaar oude Samsung 43".
De Oled Samen met een Teufel 5.1 = prima vermaak!

Het enige waar ik mij aan stoor is het gestotter van het beeld als er vloeiend beeld wordt verwacht.
Het lijkt net alsof de V-sync niet aan staat en er sprake is van tear.

Heeft iemand een oplossing?
Dat komt door de snelle refresh rate van OLED waardoor er amper motion blur is en 24p toch wel beetje begint op te vallen. Real cinema sowieso aan zetten en eventueel spelen met Trumotion (user: 2/10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OmeNile schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:26:
[...]

Ok dat snap ik. Ik moet bekennen dat ik geen uittrekbare wallmount heb. Natuurlijk wel vaak genoeg gezien bij hotels, vrienden e.d. Maar dan nog, is dit werkelijk een probleem bij de modellen zonder glasplaat, zo zwaar gaat zo'n uittrekbare wallmount toch niet? Ik vind de vermeende zwakte van die panelen wel meevallen. Je moet er natuurlijk niet met je volle gewicht aan gaan hangen, maar het breekt echt niet zomaar af bij de geringste druk of aanraking.

En kinderen... tja daar is natuurlijk bijna niks tegen bestand. :) Die glasplaat is dan wel lekker ja, sterker. Kan natuurlijk ook gewoon krassen en stuk kan uiteindelijk alles. Zo was een kind van een vriend van mij op een gegeven moment vol met een pollepel op het scherm van de tv aan het rammen. 8)7 Gelukkig was dat maar een goedkope LCD, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat het glas was met alle gevaren van dien, tenzij kogelwerend. :P
Fuske schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:27:
[...]

"'op internet kunnen ze veel zeggen", telefonisch neem ik aan? Lijkt me niet dat ze zo onprofessionieel antwoorden via mail?

Ik zou een mail wagen aan LG US of UK, of wherever het probleem geconstateerd en erkend is, eventueel opvragen bij Rting o.i.d. Dit zodat je een bevestiging op mail hebt dat het niet uit de lucht gegrepen is.

Vervolgens, deze mail doorsturen naar LG NL / Europe, met goede eigen foto's, goede onderbouwing plus links naar verscheidene bronnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 25-01-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57
Cap schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:37:
[...]

[...]

"'op internet kunnen ze veel zeggen", telefonisch neem ik aan? Lijkt me niet dat ze zo onprofessionieel antwoorden via mail?

Ik zou een mail wagen aan LG US of UK, of wherever het probleem geconstateerd en erkend is, eventueel opvragen bij Rting o.i.d. Dit zodat je een bevestiging op mail hebt dat het niet uit de lucht gegrepen is.

Vervolgens, deze mail doorsturen naar LG NL / Europe, met goede eigen foto's, goede onderbouwing plus links naar verscheidene bronnen.
En nog zullen ze daar niks mee kunnen doen. Het enige wat telt is dat vanuit de hoofdkwartieren (Z Korea, Polen, US) gemeld wordt dat iets een probleem is. Dan kan een klant nog met zoveel XDA url's aankomen en gehoord hebben dat, zonder een officiële statement mogen ze bij de customer service gewoon niks doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 13:25
@Cap @Wren @Fuske
Er staan in dit topic al voorbeelden waar LG, na officiële support melding via de site, gewoon het paneel heeft laten vervangen...

[ Voor 22% gewijzigd door Scidd0w op 25-01-2019 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
Scidd0w schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:10:
@Cap @Wren @Fuske
Er staan in dit topic al voorbeelden waar LG, na officiële support melding via de site, gewoon het paneel heeft laten vervangen...
Volgens rtings zit het niet in het paneel maar in de aansturing hiervan. Maar goed, we wachten geduldig af.
De reactie van LG was overigens inderdaad telefonisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Para
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-11-2020
Vandaag scherm vervangen door CE Repair.
Ziet er tot nu toe heel top uit.
Als het donker is straks nog even goed kijken.

Goeie service van LG! / CERepair :-)
Jan Para schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:56:
Hallo all,

Pas geleden een LG OLED55C8PLA aangeschaft.
Prachtig beeld. Zeker met 4K.
Alleen zie ik bij afspelen van films, bv bij de aftiteling, dat het zwart niet zwart is maar vage zwart / grijze verticale stukken vertoont.
Het beeld is altijd hetzelfde met aan de linkerkant een vrij groot donker gebied en dan verticale stukken die afwisselend wat lichter en donker zijn.
Dit zie je dan ook weer terug in erg donkere stukken van een film.

Het vreemde zwart/grijsachtige verloop is heeft altijd exact hetzelfde beeld bij alle aftitelingen van verschillende films.
Achtergrondzwart van een aftiteling zou toch net zo zwart moeten zijn zoals bij de screensaver of zie ik dat verkeerd.
De screensaver geeft wel een pik zwart egaal beeld.

Ook al zou de achtergrond bij een aftiteling niet helemaal pikzwart zijn, dan zou volgens mij de hele achtergrond egaal "niet pikzwart" moeten zijn en niet zoals nu met verschillende grote verticale gradaties.

Heb foto's er van maar te weinig karma om te plaatsen.

Iemand hier met een zelfde ervaring?

groet,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:32
Vandaag m'n 55C8 uitgepakt en opgehangen. Mooi beeld :) Geluid is voldoende voor tv gebruik, film kijk ik toch in m'n bioscoop.

Als ik heel kritisch ben is het paneel niet vlak, als ik er van de zijkant op kijk zit er een kromming in de bovenste hoeken. Van voren zie je er helemaal niks van, en de uniformiteit ziet er ook goed uit. Ik denk dat ik dit maar ga negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

pirke schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:39:
Vandaag m'n 55C8 uitgepakt en opgehangen. Mooi beeld :) Geluid is voldoende voor tv gebruik, film kijk ik toch in m'n bioscoop.

Als ik heel kritisch ben is het paneel niet vlak, als ik er van de zijkant op kijk zit er een kromming in de bovenste hoeken. Van voren zie je er helemaal niks van, en de uniformiteit ziet er ook goed uit. Ik denk dat ik dit maar ga negeren.
Ik had dit met mijn eerste televisie ook, die dode pixels had, de tweede televisie was gewoon goed. Dus je kan het nog even overwegen om het om te ruilen. Misschien dat het komt met de manier waarop je het uit de doos hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou zoals hij het omschrijft vraag ik me dat af, "Als ik heel kritisch ben is het paneel niet vlak, als ik er van de zijkant op kijk zit er een kromming in de bovenste hoeken.".

Ja ik ook bij mijn C8, met mijn timmermansoog. Zie ik trouwens ook als ik naar de bovenkant van de behuizing van mijn Sony ES versterker kijk. Of naar de stofkap van mijn platenspeler. Als ik langs de lineaal kijk die hier op tafel ligt. Of naar mijn kozijnen. Vloerdelen. Over de muren begin ik maar niet eens. :)

Waar het om gaat, hoeveel kromming? Een millimeter op een meter? Zo ja, natuurlijk zie je daar helemaal niks van als je van voren op het scherm kijkt.

Ik zou zeggen: als zoals je zegt de uniformiteit goed is en je wat beeld betreft geen klachten hebt, dan juist helemaal niks meer aan doen. Blij zijn en je geen ellende op de hals halen want de kans op beter bij een omruiling is niet heel hoog. DSE, vertical banding, blobs, oplichtende hoeken, kleurzweem aan de randen, crushed blacks, dode pixels en ander vertier liggen op de loer. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 26-01-2019 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Cap Als ik met een rolmaat schat waar de achterkant hoort te zitten is de hoek zo'n 6 a 7 mm uit het lood. Het is vooral de laatste 30cm in de hoek, je ziet daar duidelijk een knik(je) van enkele graden. Je ziet het alleen als je er met 1 oog langsaf kijkt.

Dit kan niet met uitpakken gebeurd zijn, dan zou de knik de andere kant op gegaan zijn.

Maar verder is het beeld prima. Ik heb wat volvlak testbeelden bekeken, en het is uniform genoeg. 100% perfect verwacht ik ook niet bij een scherm van deze afmetingen. En bij normaal tv kijken zie je nergens niks van. Ik vind het wel prima zo, geen zin in al dat gedoe met omruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo is het precies met die van mij. Je ziet er helemaal niks van aan van vooraf. Die flexibele en dunne OLED schermen zijn nou eenmaal niet helemaal recht te krijgen met dat dunne stukje blik wat er achter zit. Als het binnen de perken is zou ik het inderdaad lekker zo laten, tenzij je er de hele dag met je timmermansoog langs kijkt omdat de tv op een wat dat betreft ongelukkige plaats hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 23:26
Feit blijft krom is krom en recht is recht. Belachelijk dat er grote verschillen in bijna iedere batch aanwezig zijn. Mijn model voor de slaapkamer is nu een LG C8 65inch en is echt recht. Wel inmiddels derde exemplaar. Vriend van mij heeft de Sony AF8 en ook de eerste was krom aan beide kanten wat duidelijk vanaf bovenaanzicht zichtbaar was. Tevens meerdere drukpunten bovenin het scherm van Sony welke duidelijk zichtbaar waren met spiegeling bovenin voorzijde scherm. Na een omruil geen kromming meer en nog maar een drukpunt licht zichtbaar. Je moet dus echt veel geluk hebben bij aankoop van een LG OLED scherm. Het maakt dan ook niet uit voor welk merk je zou kiezen. Je kan altijd pech hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ze moeten door schermen gewoon dikker en steviger maken. Dat ultra dunne vraagt niemand om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
pirke schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:57:
Ze moeten door schermen gewoon dikker en steviger maken. Dat ultra dunne vraagt niemand om.
Inderdaad! Vooral met de electronica-bult onderop heb je er effectief niks aan (bij wall mounten).

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Prostie34 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:46:
Feit blijft krom is krom en recht is recht. Belachelijk dat er grote verschillen in bijna iedere batch aanwezig zijn. Mijn model voor de slaapkamer is nu een LG C8 65inch en is echt recht. Wel inmiddels derde exemplaar. Vriend van mij heeft de Sony AF8 en ook de eerste was krom aan beide kanten wat duidelijk vanaf bovenaanzicht zichtbaar was. Tevens meerdere drukpunten bovenin het scherm van Sony welke duidelijk zichtbaar waren met spiegeling bovenin voorzijde scherm. Na een omruil geen kromming meer en nog maar een drukpunt licht zichtbaar. Je moet dus echt veel geluk hebben bij aankoop van een LG OLED scherm. Het maakt dan ook niet uit voor welk merk je zou kiezen. Je kan altijd pech hebben.
Wat bedoel je precies met zichtbare drukpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Feit blijft krom is krom en recht is recht. Belachelijk dat er grote verschillen in bijna iedere batch aanwezig zijn. Mijn model voor de slaapkamer is nu een LG C8 65inch en is echt recht.
Aha. Je zegt het zelf, recht is recht. Heb je dat tot op de femtometer gemeten, of liefst nog wat nauwkeuriger? :)
Na een omruil geen kromming meer en nog maar een drukpunt licht zichtbaar.
Dus toch een kromming. Alleen waarschijnlijk voor jou niet zichtbaar vanaf de zijkant wegens (...).

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 27-01-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp1990
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-06 20:52
Dus het is op geen 1 manier mogelijk om de tv zonder extra toevoegingen werkent te krijgen met Google Home
Wren schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:34:
[...]

Software moet aangepast worden voor de lokale markt. Je kan niet 1 op 1 een engelse versie over zetten. Dat moet Google verder ook willen dus heb je ook daar toestemming van nodig. Dat kan dus heel moeilijk zijn. Daarnaast kosten deze aanpassingen, tijd en geld. En als je een kleine markt bent dan staat dus laag op het prio lijstje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Afgelopen vrijdag werd m'n vader's nieuwe LG 77" OLED bezorgd door Smits Arnhem. Top geregelde aflevering overigens, ze hebben hun eigen bezorgservice:

pricewatch: LG OLED77C8LLA Zwart
pricewatch: LG OLW480B

Bizar grote doos, echt abnormaal :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CeU6HkYl.jpg

Beugeltje op de muur. De muur was eerst donkerrood, nu beige/grijs (Flexa Mild Stone voor de liefhebber)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0NrsCuvl.jpg

TV erop
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vl4dXBbl.jpg

Meubel + Sonos eronder
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p5vjdj1l.jpg

Echt een fan-tastische TV! De 65EF950 was al een genot, maar deze 77C8 is toch wel de overtreffende trap in zowel grootte als beeldkwaliteit. HDR content spat echt van het beeld af, levensecht. Baal een beetje dat ik zelf thuis met een kleine 55B6 zit :D Dus als je een nier kan missen: koop 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:26
Ruim een jaar geleden heb ik een mooi 4k-scherm gekocht van Sony. Weet nog goed dat de verkoper tegen mij zei: "als je er een paar honderd euro bij neerlegt, heb je al een mooie OLED". Niet gedaan, want ik had voor mijzelf een budget bepaald. Elke keer het budget verhogen, maakt het mijns inziens onzinnig om van een budget in de eerste plaats uit te gaan. Afijn, elke keer als ik OLED zie op youtube blijft de kleurenweergave mij verbazen. Ik gebruik mijn TV voornamelijk voor games (kleurenweergave is voor misschien wel het belangrijkste als het gaat om gamen) en af en toe voor Netflix. 's Avonds een kleine 2 uurtjes en in het weekend waarschijnlijk 6 á 8 uur per dag met regelmatige tussenstops. Soms meer, soms minder. Daarbij uitgaande dat het zien van OLED op youtube niet te vergelijken is met het kijken naar een OLED-scherm in "real life", heb ik besloten om voor de LG OLED c8 te gaan.

Inmiddels heb ik wat onderzoek gedaan op internet en, waarschijnlijk zijn veel mensen mij al voorgegaan, ben ik eigenlijk een beetje geschrokken van de hele discussie omtrent image retention en burn-in. Echt een eenduidig verhaal is er niet te vinden. Voor mijn gevoel lijkt het meer op een soort van loterij. In deze thread lijkt die ervaring niet veel anders te zijn. Zijn al die verhalen realistisch? Is hier wellicht sprake van enige overdrijving en zal burn-in voornamelijk optreden onder extreme condities (zoals die in de burn-in tests van rtings.com)? Ik heb vroeger, voor de aanschaf van de Sony-led, veel plezier gehad van een plasma van Panasonic. Prachtige weergave, maar toen hoorde je vergelijkbare verhalen als het ging om burn-in en image retention. Zelf gelukkig nooit last van gehad.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

stin00 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:23:
Afgelopen vrijdag werd m'n vader's nieuwe LG 77" OLED bezorgd door Smits Arnhem. Top geregelde aflevering overigens, ze hebben hun eigen bezorgservice:

pricewatch: LG OLED77C8LLA Zwart
pricewatch: LG OLW480B

Bizar grote doos, echt abnormaal :+
[Afbeelding]

Beugeltje op de muur. De muur was eerst donkerrood, nu beige/grijs (Flexa Mild Stone voor de liefhebber)
[Afbeelding]

TV erop
[Afbeelding]

Meubel + Sonos eronder
[Afbeelding]

Echt een fan-tastische TV! De 65EF950 was al een genot, maar deze 77C8 is toch wel de overtreffende trap in zowel grootte als beeldkwaliteit. HDR content spat echt van het beeld af, levensecht. Baal een beetje dat ik zelf thuis met een kleine 55B6 zit :D Dus als je een nier kan missen: koop 'm!
Wat een apparaat zeg :9

Maar... Óf de tv hangt scheef, óf het meubel staat niet recht...
Bovendien wordt door die soundbar het hele zweef-effect weggehaald zo. Dat is toch best wel zonde?
Deze tv verdient wel een wat meer classy meubel naar mijn mening...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:05:
[...]
Wat een apparaat zeg :9

Maar... Óf de tv hangt scheef, óf het meubel staat niet recht...
Bovendien wordt door die soundbar het hele zweef-effect weggehaald zo. Dat is toch best wel zonde?
Deze tv verdient wel een wat meer classy meubel naar mijn mening...
Het TV meubel is een beetje brak inderdaad, niet helemaal recht... de TV hangt waterpas. Ik heb hem aangeraden om deze te vervangen voor een iets lager & 'luxer' model zodat je ziet dat de tv zweeft. Dat staat binnenkort op het programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

alexander1685 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:59:
Ruim een jaar geleden heb ik een mooi 4k-scherm gekocht van Sony. Weet nog goed dat de verkoper tegen mij zei: "als je er een paar honderd euro bij neerlegt, heb je al een mooie OLED". Niet gedaan, want ik had voor mijzelf een budget bepaald. Elke keer het budget verhogen, maakt het mijns inziens onzinnig om van een budget in de eerste plaats uit te gaan. Afijn, elke keer als ik OLED zie op youtube blijft de kleurenweergave mij verbazen. Ik gebruik mijn TV voornamelijk voor games (kleurenweergave is voor misschien wel het belangrijkste als het gaat om gamen) en af en toe voor Netflix. 's Avonds een kleine 2 uurtjes en in het weekend waarschijnlijk 6 á 8 uur per dag met regelmatige tussenstops. Soms meer, soms minder. Daarbij uitgaande dat het zien van OLED op youtube niet te vergelijken is met het kijken naar een OLED-scherm in "real life", heb ik besloten om voor de LG OLED c8 te gaan.

Inmiddels heb ik wat onderzoek gedaan op internet en, waarschijnlijk zijn veel mensen mij al voorgegaan, ben ik eigenlijk een beetje geschrokken van de hele discussie omtrent image retention en burn-in. Echt een eenduidig verhaal is er niet te vinden. Voor mijn gevoel lijkt het meer op een soort van loterij. In deze thread lijkt die ervaring niet veel anders te zijn. Zijn al die verhalen realistisch? Is hier wellicht sprake van enige overdrijving en zal burn-in voornamelijk optreden onder extreme condities (zoals die in de burn-in tests van rtings.com)? Ik heb vroeger, voor de aanschaf van de Sony-led, veel plezier gehad van een plasma van Panasonic. Prachtige weergave, maar toen hoorde je vergelijkbare verhalen als het ging om burn-in en image retention. Zelf gelukkig nooit last van gehad.
OLED in vergelijking met een LCD, is wat een wegwerpbarbecue is voor een standalone barbecue. Aldus Samsung :D (die sinds jaar en dag OLED schermen in hun telefoons stopt en nu OLED schermen gaat produceren voor laptops). In elk geval, wanneer je de test van Rtings erbij pakt en hun bevindingen en conclusie leest. Dan staat er duidelijk in dat met normaal gebruik de televisie normaal blijft functioneren. Wil je 24/7 naar statische content gaan kijken, dan kan je beter een andere type televisie kopen. Nou in jou verhaal lees ik niet dat je non-stop naar hetzelfde kijkt. Kortom, normaal gebruik dus.

Naar mijn mening is OLED technologisch een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:26
aex351 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:27:
[...]

OLED in vergelijking met een LCD, is wat een wegwerpbarbecue is voor een standalone barbecue. Aldus Samsung :D (die sinds jaar en dag OLED schermen in hun telefoons stopt en nu OLED schermen gaat produceren voor laptops). In elk geval, wanneer je de test van Rtings erbij pakt en hun bevindingen en conclusie leest. Dan staat er duidelijk in dat met normaal gebruik de televisie normaal blijft functioneren. Wil je 24/7 naar statische content gaan kijken, dan kan je beter een andere type televisie kopen. Nou in jou verhaal lees ik niet dat je non-stop naar hetzelfde kijkt. Kortom, normaal gebruik dus.

Naar mijn mening is OLED technologisch een vooruitgang.
Nee, ik heb een baan, 24/7 tv-kijken zit er niet in :D. Ik dacht, ik vraag andere mensen naar hun ervaringen. Speelt toch ook altijd een subjectieve factor mee. Nou, ik heb er weer zin in gekregen. Kan niet wachten in ieder geval :).

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Altijd maar de verwijzing naar RTINGS. RTINGS is maar één bron laat dat duidelijk zijn. De test is niet representatief of dergelijks. Daarvoor zijn er te weinig toestellen gebruikt. Ook blijkt het maar om één scenario te gaan (het veelvuldig tonen van statisch beeld (en 5 van de 6 toestellen waren ingebrand als we het dan toch over feiten hebben). Echter blijken pixels niet alleen door statische beelden sneller te slijten. Ook de content en je kijkgedrag blijkt daarop invloed te hebben. Het probleem is zeker niet iets om te onderschatten. Dat blijkt alleen al uit de hoeveelheid panelen die elke week worden vervangen. Maar OLED heeft ook heel veel voordelen. Zo is het beeld (het belangrijkste) ongeëvenaard. Ik heb zelf een OLED televisie en ook mijn paneel is vervangen. Je moet dus zelf de afweging gaan maken of een OLED ook in jouw situatie past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:24
Rtings is de enige die zo extensief test natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Mfpower

In dubio

alexander1685 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:59:

Ik heb de tv pas sinds black friday en geen dag spijt gehad en dus ook geen burnin. De enige consistente reports die ik heb gelezen (en ik heb wat afgelezen) zijn burn ins van de gele YouTube knop in de YouTube app. Dit komt denk ik doordat oled burnin cumulatief is en de knop altijd op dezelfde plek staat. Lg zou dit moeten fixen imho.

Voor Netflix en gaming zou ik me geen zorgen maken. Dat zijn ook mijn use cases tezamen met gedownloade films en series die niet op Netflix staan.

Waar ik ook kom, wat ik ook zie, niets kan tippen aan oled tenzij je denkt dat je veel lichtopbrengst nodig hebt. Enige minpuntje is dat het scherm zo goed is dat 24p content op het oog meer stutter lijkt te hebben. Maar ik ben van mening dat 24p een bronprobleem is en sterk verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1165950 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:56:
Altijd maar de verwijzing naar RTINGS. RTINGS is maar één bron laat dat duidelijk zijn. De test is niet representatief of dergelijks. Daarvoor zijn er te weinig toestellen gebruikt. Ook blijkt het maar om één scenario te gaan (het veelvuldig tonen van statisch beeld (en 5 van de 6 toestellen waren ingebrand als we het dan toch over feiten hebben). Echter blijken pixels niet alleen door statische beelden sneller te slijten. Ook de content en je kijkgedrag blijkt daarop invloed te hebben. Het probleem is zeker niet iets om te onderschatten. Dat blijkt alleen al uit de hoeveelheid panelen die elke week worden vervangen. Maar OLED heeft ook heel veel voordelen. Zo is het beeld (het belangrijkste) ongeëvenaard. Ik heb zelf een OLED televisie en ook mijn paneel is vervangen. Je moet dus zelf de afweging gaan maken of een OLED ook in jouw situatie past.
De “klachten” hier in dit topic zijn ook niet representatief voor de aantallen OLED TV die in NL en BE verkocht zijn en waar niets mee aan de hand is.
Stel dat dit een topic was over VW Golf auto bezitters, er zouden dan vast en zeker klachten zijn over rijders die problemen hebben met de motor, versnellingsbak, lak enz.
Kortom, geniet van je TV of wacht nog een paar maanden op de C9 modellen waar ongetwijfeld ook wel wat mee zal zijn. Niets is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HoppyF schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:12:
[...]

De “klachten” hier in dit topic zijn ook niet representatief voor de aantallen OLED TV die in NL en BE verkocht zijn en waar niets mee aan de hand is.
Stel dat dit een topic was over VW Golf auto bezitters, er zouden dan vast en zeker klachten zijn over rijders die problemen hebben met de motor, versnellingsbak, lak enz.
Kortom, geniet van je TV of wacht nog een paar maanden op de C9 modellen waar ongetwijfeld ook wel wat mee zal zijn. Niets is perfect.
Het gaat erom dat niet alles hossana is. OLED heeft zijn gebreken. En sommigen doen hier net alsof dat onmogelijk is. Dus met andere woorden koop het alleen als je het zeker weet. Een OLED televisie is zeker niet voor iedereen geschikt. Uiteindelijk moet die jongen zelf erover beslissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:12:
[...]

In elke reactie over burnin kom je met allerlei drogredenen en verkeerde vergelijkingen. Waar slaat de VW golf vergelijking op? 'Er is vast ook iets mis met de C9' is een drogreden en 'niets is perfect' een nutteloze dooddoener.

OLED burnin kan gewoon een probleem zijn waar je rekening mee moet houden. Ik vind het niet meer dan terecht dat het regelmatig terugkeert als onderwerp en dat men er enigszins huiverig voor is. Het blijven dure investeringen en inbranders zijn geen pretje voor je kijkplezier of de restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stin00 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:46:
[...]

In elke reactie over burnin kom je met allerlei drogredenen en verkeerde vergelijkingen. Waar slaat de VW golf vergelijking op? 'Er is vast ook iets mis met de C9' is een drogreden en 'niets is perfect' een nutteloze dooddoener.

OLED burnin kan gewoon een probleem zijn waar je rekening mee moet houden. Ik vind het niet meer dan terecht dat het regelmatig terugkeert als onderwerp en dat men er enigszins huiverig voor is. Het blijven dure investeringen en inbranders zijn geen pretje voor je kijkplezier of de restwaarde.
Dit blijft maar terugkomen is het punt is dat je gewoon moet accepteren dat een product niet perfect is.
Hier gaat het om een OLED TV maar dit had ook een auto kunnen zijn vandaar mijn opmerking over een VW Golf maar je mag hier ook rustig een ander merk invullen. Het gaat niet om VW en het gaat ook niet om LG.

Is er echt een defect dan wordt dit gewoon vervangen of gerepareerd.
De angst is gewoon onterecht en dat wil ik hiermee maar duidelijk maken.
Doe ermee wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

stin00 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:23:

[Afbeelding]
Ik heb deze beugel van LG ook. Ik vind hem wel heel erg stroef gaan als ik de TV wil verplaatsen. Ben af en toe bijna bang dat ik de TV in tweeën trek... Wat is jouw ervaring met deze beugel?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Anoniem: 1165950 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:56:
Rtings is volgens mij de enige partij die zo'n uitvoerige (langdurige) publieke test doet. Ze proberen aan te tonen hoe het zit en volgens mij doen ze dit best nauwkeurig met de middelen die ze hebben. Ik ben benieuwd of jij andere bronnen kan laten zien. Verder hoor ik vooralsnog mensen alleen maar roepen, zonder het te kunnen onderbouwen, dat burn-in een 'serieuze' issue is. Nu ook jij weer. Je zegt "Dat blijkt alleen al uit de hoeveelheid panelen die elke week worden vervangen.". Uit wat blijkt dit? Ik kan deze informatie nergens terugvinden. En dat het in dit geval komt door "burn-in". Want een paneel kan ook vervangen worden om diverse andere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aex351 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:33:
[...]

Rtings is volgens mij de enige partij die zo'n uitvoerige (langdurige) publieke test doet. Ze proberen aan te tonen hoe het zit en volgens mij doen ze dit best nauwkeurig met de middelen die ze hebben. Ik ben benieuwd of jij andere bronnen kan laten zien. Verder hoor ik vooralsnog mensen alleen maar roepen, zonder het te kunnen onderbouwen, dat burn-in een 'serieuze' issue is. Nu ook jij weer. Je zegt "Dat blijkt alleen al uit de hoeveelheid panelen die elke week worden vervangen.". Uit wat blijkt dit? Ik kan deze informatie nergens terugvinden. En dat het in dit geval komt door "burn-in". Want een paneel kan ook vervangen worden om diverse andere redenen.
Ik weet niet of jij ooit een onderzoek heb mogen doen of heb mogen uitvoeren maar één bron is nog geen bron is de algehele opvatting. Je kunt dus geen conclusies trekken aan de hand van één test van RTINGS. Het enige dat aangetoond is is dat bij langdurig gebruik het paneel inbrand volgens hun bevindingen. Of dit ook op de korte termijn gebeurt is zelf niet onderzocht. De conclusie dat het inbranden op een iets minder intensief gebruik bijna niet van toepassing is is dus enkel gebaseerd op onderbuikgevoelens. Overigens zijn objectieve waarnemingen ook feiten. Het hoeft nergens beschreven te staan. Uitlatingen gedaan door professionals die nota bene zelf door LG ingehuurd worden kun je ook als zodanig bestempelen. Je zou het overigens ook kunnen omdraaien. Nergens blijkt uit dat de kans op inbranden bijna niet kan of nihiel is. Geen enkel wetenschappelijk onderzoek die cijfers hierover bekend heeft gemaakt. Het is zo makkelijk om zo’n retoriek te houden zonder zelf met inhoudelijke argumenten aan te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 08:07

Budha

Online ergo sum

Anoniem: 1165950 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:53:
[...]

Ik weet niet of jij ooit een onderzoek heb mogen doen of heb mogen uitvoeren maar één bron is nog geen bron is de algehele consistentie. Je kunt dus geen conclusies trekken aan de hand van één test van RTINGS. Het enige dat aangetoond is is dat bij langdurig gebruik het paneel inbrand volgens hun bevindingen. Of dit ook op de korte termijn gebeurt is zelf niet onderzocht. De conclusie dat het inbranden op een iets minder intensief gebruik bijna niet van toepassing is is dus enkel gebaseerd op onderbuikgevoelens. Overigens zijn objectieve waarnemingen ook feiten. Het hoeft nergens beschreven te staan. Uitlatingen gedaan door professionals die nota bene zelf door LG ingehuurd worden kun je ook als zodanig bestempelen. Je zou het overigens ook kunnen omdraaien. Nergens blijkt uit dat de kans op inbranden bijna niet kan of nihiel is. Geen enkel wetenschappelijk onderzoek die cijfers hierover bekend heeft gemaakt. Het is zo makkelijk om zo’n retoriek te houden zonder zelf met inhoudelijke argumenten aan te komen.
RTINGS is tenminste een bron. Waar is de onderbouwing voor jouw doemverhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Budha schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:02:
[...]

RTINGS is tenminste een bron. Waar is de onderbouwing voor jouw doemverhalen?
Consumenten, mensen die daadwerkelijk een tv in bezit hebben. Overigens zijn het geen doemverhalen maar feiten. Maar je mag wat krom is als nog goed praten, als dat meer je ding is.

https://www.avsforum.com/forum/#/topics/2804065?page=334
https://www.avforums.com/...134/page-23#post-26853124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 11:20
De algemeen geaccepteerde mening blijft dat OLED televisies een prachtig beeld geven met een ongekende zwartwaarde, en dus contrast. LEDS kunnen echter degraderen. Het gegeven dat een OLED televisie bestaat uit allemaal individuele ledjes, maakt dat er een risico bestaat op burn-in van logo's e.d. door een onevenredige, lokale degradatie van de LEDs. Overigens heb je dit ook bij LED TVs met meerdere zones, maar dan krijg je een uitsmeer effect en zie je na verloop van tijd lichte en donkere vlekken. Dit zal echter niet zo snel opvallen, omdat dit niet zo lokaal is als bij OLEDs.

Volgens mij ontkent niemand het bestaan van burn-in. Het is risico van burn-in is algemeen bekend en geaccepteerd. De discussie gaat veelal over de ernst van de burn-in en de kans daarop. Wat tot nu toe uit zowel RTINGS blijkt als individuele berichten van gebruikers, is dat je last krijgt van burn-in als je zeer regelmatig een beeld op hebt staan met duidelijk statische content, bijvoorbeeld een youtube of CNN logo. Hier moet je je van bewust zijn bij de aankoop van een OLED TV. Tevens hebben sommige OLED TVs last van direct invallend zonlicht. Dit lijkt niet op alle OLED TVs zo te zijn, wellicht heeft dit te maken met de (antireflectie)coating op de TV.

Ook blijkt uit bijna alle berichten en de test van RTINGS dat bij gebruik van de TV waarbij je niet vaak hetzelfde beeld op hebt staan met duidelijke logo's etc, dat het een pracht van een TV is, en blijft. Tevens blijkt de service van LG goed te zijn, in ieder geval binnen de garantieperiode. Er zijn wel klachten geweest over individuele winkels, maar niet, of bijzonder weinig, over LG zelf. Een van de weinige minpunten die ik zelf heb voorbij zien komen is een klacht over burn-in na 2.5 jaar van de youtube app van LG zelf (youtube logo + gele knop).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

KoffieAnanas schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:26:
De algemeen geaccepteerde mening blijft dat OLED televisies een prachtig beeld geven met een ongekende zwartwaarde, en dus contrast. LEDS kunnen echter degraderen. Het gegeven dat een OLED televisie bestaat uit allemaal individuele R, G, B en W leds, maakt dat er een risico bestaat op burn-in van logo's e.d. door een onevenredige, lokale degradatie van de LEDs. Overigens heb je dit ook bij LED TVs met meerdere zones, maar dan krijg je een uitsmeer effect en zie je na verloop van tijd lichte en donkere vlekken. Dit zal echter niet zo snel opvallen, omdat dit niet zo lokaal is als bij OLEDs.

Volgens mij ontkent niemand het bestaan van burn-in. Het is risico van burn-in is algemeen bekend en geaccepteerd. De discussie gaat veelal over de ernst van de burn-in en de kans daarop. Wat tot nu toe uit zowel RTINGS blijkt als individuele berichten van gebruikers, is dat je last krijgt van burn-in als je zeer regelmatig een beeld op hebt staan met duidelijk statische content, bijvoorbeeld een youtube of CNN logo. Hier moet je je van bewust zijn bij de aankoop van een OLED TV. Tevens hebben sommige OLED TVs last van direct invallend zonlicht. Dit lijkt niet op alle OLED TVs zo te zijn, wellicht heeft dit te maken met de (antireflectie)coating op de TV.

Ook blijkt uit bijna alle berichten en de test van RTINGS dat bij gebruik van de TV waarbij je niet vaak hetzelfde beeld op hebt staan met duidelijke logo's etc, dat het een pracht van een TV is, en blijft. Tevens blijkt de service van LG goed te zijn, in ieder geval binnen de garantieperiode. Er zijn wel klachten geweest over individuele winkels, maar niet, of bijzonder weinig, over LG zelf. Een van de weinige minpunten die ik zelf heb voorbij zien komen is een klacht over burn-in na 2.5 jaar van de youtube app van LG zelf (youtube logo + gele knop).
Een OLED paneel van LG bestaat uit enkel witte oledjes. Een kleurenfilter zorgt voor... de kleuren.

En kunnen we nu verdorie die burn-in discussie een keer stoppen? Er is genoeg informatie te vinden in dit topic en andere sites. Hier wordt steeds maar weer dezelfde discussie herkauwd. Met dezelfde (drog)redenen. Het is echt vermoeiend!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16
Nyarlathotep schreef op maandag 28 januari 2019 @ 01:55:
[...]

Een OLED paneel van LG bestaat uit enkel witte oledjes. Een kleurenfilter zorgt voor... de kleuren.

En kunnen we nu verdorie die burn-in discussie een keer stoppen? Er is genoeg informatie te vinden in dit topic en andere sites. Hier wordt steeds maar weer dezelfde discussie herkauwd. Met dezelfde (drog)redenen. Het is echt vermoeiend!
De burn-in maffia...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik weet het niet hoor jongens. Van alles wordt in dit topic (e.a.) herhaald, herkauwd, opnieuw verwoord, nader beschouwd. Soms is dat irritant, met name als blijkt dat iemand zelf geen enkele moeite heeft gedaan om zich eerst een beetje in te lezen, maar zodra dit wel het geval is wordt het geaccepteerd. Waarom zou dat met burn-in niet mogen? Ik snap wel dat het vermoeiend is als je het allemaal al een keer gezien hebt, maar een ander zal bijvoorbeeld een discussie over schermuniformiteit, het vergelijk met Samsung QLED of de tigste discussie van een ARC probleem i.c.m. receiver / soundbar heel vermoeiend vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Mfpower schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:55:
[...]
Enige minpuntje is dat het scherm zo goed is dat 24p content op het oog meer stutter lijkt te hebben. Maar ik ben van mening dat 24p een bronprobleem is en sterk verouderd.
Die mening word door lang niet iedereen gedeeld (waaronder ondergetekende). Bovendien word 24p voorlopig niet vervangen dus het zou fijn zijn als de fabrikanten hier wat mee gaan doen. Hopelijk dat dit beter is geregeld in de 2019 modellen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

westergas schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:05:
[...]

Die mening word door lang niet iedereen gedeeld (waaronder ondergetekende). Bovendien word 24p voorlopig niet vervangen dus het zou fijn zijn als de fabrikanten hier wat mee gaan doen. Hopelijk dat dit beter is geregeld in de 2019 modellen.
Wat wil je dat ze er precies aan gaan doen dan? (Geen aanval, oprechte interesse). "Judder" van 24p is gewoon zichtbaar op een goed scherm als OLED met weinig motion blur. Ze bieden al de opties om frames te interpoleren middels Trumotion. Alhoewel de implementatie hiervan wat wensen overlaat (artifects) doet het zijn werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05 18:19
the-body schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:50:
[...]

Ik heb deze beugel van LG ook. Ik vind hem wel heel erg stroef gaan als ik de TV wil verplaatsen. Ben af en toe bijna bang dat ik de TV in tweeën trek... Wat is jouw ervaring met deze beugel?
Ik heb de beugel ook. Als je hem te stroef vindt gaan kun je de bouten in het mechaniek wat losser maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als frame interpolatie (met inherente fouten) geen optie is en je wilt per se 24p, dan zit er in mijn ogen niets anders op dan het simuleren van het fade-out effect van de lamp/fosfor van een klassieke projector/CRT TV, het effect waar 24p fans naar op zoek zijn. Of natuurlijk kiezen voor een van nature "trage" schermtechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Cap schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:23:
Als frame interpolatie (met inherente fouten) geen optie is en je wilt per se 24p, dan zit er in mijn ogen niets anders op dan het simuleren van het fade-out effect van de lamp/fosfor van een klassieke projector/CRT TV, het effect waar 24p fans naar op zoek zijn. Of natuurlijk kiezen voor een van nature "trage" schermtechniek.
Maar dat is dan ook frame interpolatie :P En kiezen voor een andere schermtechniek defeats the whole purpose of OLED. Je adviseert mensen dus eigenlijk om geen OLED te kopen? (Wat een prima oplossing kan zijn natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Puck schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:15:
[...]

Wat wil je dat ze er precies aan gaan doen dan? (Geen aanval, oprechte interesse). "Judder" van 24p is gewoon zichtbaar op een goed scherm als OLED met weinig motion blur. Ze bieden al de opties om frames te interpoleren middels Trumotion. Alhoewel de implementatie hiervan wat wensen overlaat (artifects) doet het zijn werk prima.
Volgens mij is er nog wel wat winst te boeken door BFI verder de optimaliseren. Truemotion is voor mij geen optie, gruwel van soap opera effect.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:49
True motion op 1 of 0 geeft bij jullie al een soap opera effect?

Ik vind het op die manier namelijk prima kijken, en ik ben er best wel gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Puck Daar zal het wel op neerkomen ja, hoewel je ook nog BFI hebt.

Geen OLED nemen zou ik mensen die liefde hebben voor de lage 24p framerate en aversie hebben voor interpolatie of film op hogere framerates inderdaad adviseren. :) Willen ze per se ook diep zwart dan wordt het natuurlijk al moeilijker. ;)

Edit: wat westergas zegt dus.
vinom schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:37:
True motion op 1 of 0 geeft bij jullie al een soap opera effect?

Ik vind het op die manier namelijk prima kijken, en ik ben er best wel gevoelig voor.
Trumotion 0 lijkt me UIT of heb ik het mis? Mij valt ook geen soap opera effect op bij lage true motion settings.

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 28-01-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb ook lange tijd Trumotion uit gehad maar nu met een lage setting echt geen last van soap opera effect of artefacts (wellicht soms bij animatie) dus dit werkt prima. BFI is ook niet iedereen fan van ivm pulseringen, maar ben het wel eens dat je dan in ieder geval de keuze hebt welke kant je op wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De BFI van de 2018 serie vind ik zelf in ieder geval niet te harden, ik zie dan de hele tijd enorm veel geknipper waarbij die van een plasma echt verbleekt. Maar sommige mensen hebben daar blijkbaar geen last van en dan zal het top zijn.

PS Wat betreft Trumotion icm 24p hebben we het over de de-judder setting he, de-blur is van toepassing op hoge framerates en daar zie ik sowieso al geen problemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 28-01-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Cap schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:37:
@Puck Daar zal het wel op neerkomen ja, hoewel je ook nog BFI hebt.

Geen OLED nemen zou ik mensen die liefde hebben voor de lage 24p framerate en aversie hebben voor interpolatie of film op hogere framerates inderdaad adviseren. :) Willen ze per se ook diep zwart dan wordt het natuurlijk al moeilijker. ;)

Edit: wat westergas zegt dus.

[...]

Trumotion 0 lijkt me UIT of heb ik het mis? Mij valt ook geen soap opera effect op bij lage true motion settings.
Trumotion op 0 doet ook al iets. Echt uitzetten, moet je hem op off zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 20:12
TheProf82 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:51:
Sinds vanavond merk ik dat ik zware last heb van image burn-in. Het is ook na twee uur nog niet verbeterd, dus ik verwacht geen wonderen meer. Ik heb de pixel refresher (duurt zo'n uur) al uitgevoerd. Het gebeurt met name op rood en geel. Op blauw/grijs/groen valt het niet op.

Het gaat niet om een klein logootje, maar om een groot gedeelte van een videogame (Hearthstone) die ik geregeld via twitch stream. Ik baal er van, zeker omdat ik lees dat over het algemeen je hierop geen garantie krijgt.
Update: Inmiddels is er een LG-reparateur langs geweest. Wat blijkt; er zat nog folie achterop de televisie waardoor de TV zijn warmte niet goed kwijt kon. Ergens schaam ik me, maar ik heb dit echt nooit gezien. Het zal vast in de gebruiksaanwijzing staan, maargoed.

Hij heeft het paneel vervangen heb ik via het thuisfront vernomen en hij werkt weer als een zonnetje. Erg blij met de afloop; ik let uiteraard ook beter op de settings (ookal kan dat vermoedelijk met mijn gebruik geen groot kwaad...als je het folie verwijdert...)

Eind goed al goed met een beetje schaamte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57
TheProf82 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:35:
[...]

Update: Inmiddels is er een LG-reparateur langs geweest. Wat blijkt; er zat nog folie achterop de televisie waardoor de TV zijn warmte niet goed kwijt kon. Ergens schaam ik me, maar ik heb dit echt nooit gezien. Het zal vast in de gebruiksaanwijzing staan, maargoed.

Hij heeft het paneel vervangen heb ik via het thuisfront vernomen en hij werkt weer als een zonnetje. Erg blij met de afloop; ik let uiteraard ook beter op de settings (ookal kan dat vermoedelijk met mijn gebruik geen groot kwaad...als je het folie verwijdert...)

En LG stuurt niet achteraf nog een rekening voor de voorrijkosten etc? :) Dan is het wel netjes gedaan door ze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
En waar precies zit die folie achterop? Want dan check ik het vanavond ook nog wel even :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 11:10

Boy

www.byoscoop.nl

[...]

wow, wat een service zeg! Eigenlijk "eigen schuld" maar toch vervangen...

Ik was aan het neigen aan Sony, want ik wil 'm aan de muur hangen en wil goed geluid uit de TV (C8 kan dan niet, dus moet ik voor een E8 gaan). Maar met deze service neig ik weer naar LG...

Zou niet stiekem meer burnin klachten voortkomen uit het vergeten van dit plastic folie? Ik heb al eerder gelezen dat lui het niet gezien hadden...

[ Voor 7% gewijzigd door Boy op 28-01-2019 10:57 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vinom schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:52:
En waar precies zit die folie achterop? Want dan check ik het vanavond ook nog wel even :P
Gewoon, achterop. Het complete dunne metalen gedeelte aan de achterzijde is afgedekt met folie. Inclusief de twee smalle randjes links en rechts aan de zijkanten van het dikke gedeelte.

Overigens lijkt het me wel redelijke kul dat verhaal van die monteur, want erg warm worden die panelen helemaal niet en zo'n dun laagje folie doet waarschijnlijk toch echt niet enorm veel tegen de warmteafvoer. Het is geen schuimstructuur met ingebakken stilstaande lucht ofzo.
Bovendien zou er als dit echt zo was dat dat beetje folie het paneel vernietigt wel extreem groot en duidelijk in handleiding en met stickers op het apparaat vermeld worden dat het folie ABSOLUUT verwijderd moet worden. Zeker om dat de folie vrijwel onzichtbaar is en alleen OCD kneuzen als ik dat opmerken. >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 28-01-2019 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 20:12
Wren schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:42:
[...]

En LG stuurt niet achteraf nog een rekening voor de voorrijkosten etc? :) Dan is het wel netjes gedaan door ze!
Het is onder de garantie gerepareerd dus voor mij gratis.
Boy schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:56:
[...]

wow, wat een service zeg! Eigenlijk "eigen schuld" maar toch vervangen...

Ik was aan het neigen aan Sony, want ik wil 'm aan de muur hangen en wil goed geluid uit de TV (C8 kan dan niet, dus moet ik voor een E8 gaan). Maar met deze service neig ik weer naar LG...

Zou niet stiekem meer burnin klachten voortkomen uit het vergeten van dit plastic folie? Ik heb al eerder gelezen dat lui het niet gezien hadden...
Helemaal mee eens; ik vind het ook goede service.
Cap schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Gewoon, achterop. Het complete dunne metalen gedeelte aan de achterzijde is afgedekt met folie. Inclusief de twee smalle randjes links en rechts aan de zijkanten van het dikke gedeelte.

Overigens lijkt het me wel redelijke kul dat verhaal van die monteur, want erg warm worden die panelen helemaal niet en zo'n dun laagje folie doet waarschijnlijk toch echt niet enorm veel tegen de warmteafvoer. Het is geen schuimstructuur met ingebakken stilstaande lucht ofzo.
Bovendien zou er als dit echt zo was dat dat beetje folie het paneel vernietigt wel extreem groot en duidelijk in handleiding en met stickers op het apparaat vermeld worden dat het folie ABSOLUUT verwijderd moet worden. Zeker om dat de folie vrijwel onzichtbaar is en alleen OCD kneuzen als ik dat opmerken. >:)
Of het echt waar is, weet ik ook niet. Ik zal wat beter letten op de settings nu, zeker nu ik formeel nog maar 6 maanden garantie heb (in realiteit vaak meer adv europese rechten gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Iets afdekken kan wel degelijk een (lokale) ophoping van warmte veroorzaken.
Warmte moet toch ergens naar toe ook al is de warmteontwikkeling gering.
Wellicht had LG de folie een andere kleur kunnen geven dan doorzichtig zodat het beter opvalt dat je dit moet verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ook de folie gaat weer in de herhaling ;)

pwh53 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Er is geen noemenswaardig verschil te meten (met apparatuur), met of zonder folie tegen die achterzijde, niet bij mijn type TV tenminste. Voor mij is dit een broodje aap verhaal dat die folie de oorzaak zou zijn voor warmte problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 28-01-2019 11:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is inderdaad kul aangezien er genoeg ventilatiegaten te vinden zijn welke naar boven zijn gericht als je naar je kap van je televisie kijkt waar de hardware zit opgeslagen. De aansturing en elektronica zit vooral onder de kap verwerkt en niet achter het paneel zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcusso
aex351 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:09:
[...]

Ik vind het wel een erg vergezocht argument om te veronderstellen dat de voet van de C8 reflecteert. Je moet het erg extreem maken. En bovendien reflecteert glas ook. Helemaal met allemaal verlichting erop. Dus of je daar nu wel gelukkig van moet worden.
Glasplaat van de E8 zit achter de TV hè ;) OLED scherm is gemonteerd op het glaspaneel. Dus scherm reflectie van de C8 en E8 zullen gelijk zijn. Maar het soms moet je argumenten zoeken om een bepaalde keuzes te maken, maar ik overdreef wel. Heb je gelijk in. :P

Maar sinds vrijdag dus de 55E8 hier staan, echt een top ding. Scherm is voor zover ik kan zien recht en design is echt top. Beeldkwaliteit is sick, had niet verwacht dat het zoveel zou schelen met mijn oude plasma.

Zal deze week nog een aantal foto's maken. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

[...]

Ik had geen folie gezien. Alleen op het paneel zelf. Dan zit de folie er wel erg goed op wil je dit over het hoofd zien. Straks maar even kijken. Op een 55C8 he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazeker zit daar folie op. Als je goed kijkt aan het randje zie je een millimetertje zonder folie en daarna begint het. Bovendien kan je het volgens mij zien omdat er enkele grijze ronde stippen naast elkaar op de folie zitten, waar precies weet ik niet meer maar ergens midden achterop.

Het is een heel dun laagje dus warmtestraling zal het echt nauwelijks tegenhouden. Wind wel, zoals een windjack, en dat koelt natuurlijk ook af, maar daar heb je binnen (hopelijk) geen last van. Voor een beetje serieuze isolatie moet je een stilstaand lucht/gas/vacuum laagje creëren. Glasfolie kan bijv wel warmtestraling tegenhouden dmv een selectief op golflengte reflecterend oppervlak maar dat heeft daarvoor een speciale behandeling gehad. Een folie boven een glaasje warm water / eten kan ook warmte tegenhouden, maar in dat geval gaat het erom dat het verdamping (en dus afkoeling) tegengaat. Maar goed, genoeg natuurkunde weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 28-01-2019 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 21:37
[...]

Zojuist door jouw comment ook een laag folie van de achterkant van mijn 2 dagen oude LG B8 getrokken. Vond de achterkant al plastic aanvoelen voor een aluminium finish.. :+

Edit: Hoe zijn de ervaringen hier met een CI+ module voor Ziggo en de 2018 modellen?

Zit eraan te denken de Horizon de deur uit te doen en een CI+ module in mijn B8 te stoppen. De Horizon werkt niet samen met de Magic Remote en ik gebruik de features van de Horizon box toch niet.

[ Voor 19% gewijzigd door dubbeldekkert op 28-01-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie echt een enorm verschil tussen content dat ik afspeel via de Netflix app van mijn C7V en mijn Nvidia Shield Netflix app. Heb het duurste 4K abo van Netflix.

De LG Netflix app ondersteunt DolbyVision de Nvidia Shield Netflix app zegt maximaal HDR te doen. Volgens mij moet het dus wel een beetje bij elkaar in de buurt komen maar in HDR op de Shield TV ziet het beeld er echt totaal anders uit. Veel meer kleur en contrast, alles "popt" er wat meer uit.

In beide gevallen heb ik picture options op cinema gezet maar het komt totaal niet bij elkaar in de buurt.

Mis ik nog iets?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vinom
Zo, mijn folie is er op de achterkant af. Zat er dus ook nog gewoon op :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@dubbeldekkert, alleen even checken of je in het oude Ziggo of oude UPC gebied zit. Het gebruik van CI+ in oud UPC brengt wat beperkingen met zich mee bij gebruik van CI+ (geen VOD).

Ff controleren ahv postcode en type TV. https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 12:35
dubbeldekkert schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Zojuist door jouw comment ook een laag folie van de achterkant van mijn 2 dagen oude LG B8 getrokken. Vond de achterkant al plastic aanvoelen voor een aluminium finish.. :+

Edit: Hoe zijn de ervaringen hier met een CI+ module voor Ziggo en de 2018 modellen?

Zit eraan te denken de Horizon de deur uit te doen en een CI+ module in mijn B8 te stoppen. De Horizon werkt niet samen met de Magic Remote en ik gebruik de features van de Horizon box toch niet.
als je de horizon in bruikleen hebt,kun je die ruilen voor een ci-module,anders abo met 1 jaar verlengen icm met ci-module.bellen naar opzeggingen,zeggen dat je twijfelt tussen opzeggen of wijzigen,ik kreeg de ci en een half jaar abo voor de helft vd prijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb toch maar gekozen voor de LG B8 ipv C8.
Ik zal 'm niet aan de muur gaan hangen. En ik vind de voet van de C8 teveel aanwezig.

Met mijn Sonos Beam voor m'n B8 valt de voet zo goed als weg.

Verschil C8 en B8 is imho zo'n beetje als de iPhone X en iPhone XS, (zeer) minimaal dus.
Pagina: 1 ... 167 ... 562 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.