• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:31
Ik heb bij mijn verhuizing van 2 weken geleden ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om tóch nog even goed naar de achterkant te kijken, om te zien of er nog een laagje folie op zat. En jawel hoor: het laagje waar we het hier pagina's lang over hebben gehad, zat er ook bij mij nog gewoon op. Ik twijfelde nog of ik hem niet alsnog zou laten zitten, maar omdat ik een klacht bij LG heb ingediend over vertical banding (jazeker, daar gaan we weer), leek het me verstandig om het eraf te halen, mochten ze dat gaan aantreffen O-)

Vandaag zag ik dat het exact een maand geleden was dat ik die klacht bij LG had ingediend. Na mijn eerste melding ben 1x een half uur in de wacht gezet, om vervolgens het advies te krijgen om de local dimming onder "beeldopties" aan te passen. Na een relaas van mij dat een OLED geen local dimming heeft, maar zelfoplichtende pixels omdat het een OLED is en geen LCD LED en dat dit derhalve op mijn model geen setting is, maar een productiefout als gevolg van het niet goed (genoeg) afkoelen van het paneel, gaf de meneer toe dat hij het bij het verkeerde eind had. Ik zou weer teruggebeld worden.

Na een maand wachten heb ik het initiatief zelf maar weer genomen om ze te bellen. Ik kreeg dezelfde tips en ik vroeg of we even samen de menustructuur konden doorlopen. En jawel: ze hadden het (weer) over een compleet andere tv. Maar toen kwam het: toen ik ze vertelde hoe mijn menustructuur in elkaar stak (en dat al doet vanaf voorafgaand aan alle fw updates), werd me simpelweg verteld dat dit niet waar was. Ze hadden zelf namelijk een interactieve handleiding van hun eigen technische dienst voor ze, waar het in stond. Het feit dat ik een echte tv voor me had, deed daar niets aan af en was onzin. Het gesprek nam een vervelende wending. Ik moest ophouden met zo zeuren en proberen mee te werken aan een oplossing. Bovendien zou de afwijking die ze gezien hadden op het door mij verstuurde beeldmateriaal, vallen binnen de gespecificeerde marges aan afwijkingen voor dit model. :|

Na weer een minuut of tien in de wacht gezet te zijn, kwam diegene opeens met de optie om de energiebesparing uit te zetten - DAT zou alles verhelpen. Dit hielp - uiteraard - geen kont. Er werd me nogmaals verteld dat de afwijkingen vallen onder de nominale afwijkingen van dit model. Ik vertelde ze dat ik ervan baalde zo behandeld te worden, dat dit niets lijkt op de verhalen (van vroeger) m.b.t. de speciale OLED Care waar mensen op dit forum door geholpen waren en dat ik echt graag een monteur bij me thuis wil die ernaar kijkt. Dat kon wel, maar als diegene ook zou constateren dat er niets aan de hand is en dat de afwijkingen in het beeld vallen binnen de gestelde normen, moest ik arbeid en voorrijkosten betalen. Hoeveel kon ie me niet vertellen, dat moest ik dan maar aan de monteur vragen. Swa, dat ie dat niet weet geloof ik wel, maar het ging inmiddels op zo'n arrogant toontje, dat ik echt van m'n stoel viel van verbazing.

Ik ga teruggebeld worden door een monteur om een afspraak te maken. Nou, ik hou m'n hart vast of en hoe dat gaat gebeuren, maar ik hoop dat diegene er wat relaxter, competenter en vooral klantgerichter in zit. Voor we ophingen vroeg ik waarom we opeens het pad van de energiebesparing op waren gegaan i.p.v. de door hem voorgestelde richting van de Local Dimming van het LED paneel (LOL). Toen zei hij dat het misschien zou kunnen dat er een paar inconsistenties in de online handleiding van de technische dienst zat en dat de informatie hier en daar iets kon afwijken van wat ik op mijn model zou zien. Ik vertelde hem dat ik het fijn vond dat ie zijn ongelijk aan me toegaf, haha. Vond ie niet zo leuk en hij vond het jammer dat ik "het de hele avond over de menustructuur wil hebben". Nou, echt wat een gast! |:( Holy f*ck*** ***t wat een dude! Zeg dan gewoon dat jij en je collega beiden voorzien waren van verkeerde informatie, dat ik gelijk had en dat het je spijt dat je zo'n grote, onbeleefde, arrogante waffel had gedurende het hele gesprek. Maar niets daarvan - ik moest nu wel echt ophouden met zeuren... 8)7

Ik heb geen facebook account meer, maar anders had ik deze post daar op de LG site achtergelaten, kijken wat ze er daar van vinden. Wat vinden jullie van dit verhaal? Is tevens één van mijn wat langere posts geworden, ghehe ;) :D

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:33
Ook maar eens na een maand het plastic folie van de achterkant gehaald. Echt nooit gezien 😂. Hadden ze wel wat duidelijker mogen vermelden.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@Smits360 Klinkt alsof de hele Support toestand van LG aan een heel slecht bedrijf uitbesteed is! :F

En als het toch een afdeling direkt binnen het kantoor van LG Nederland is dan mogen ze zich echt heeeel diep gaan schamen!

Wat een bagger zeg... :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Mooi is dat hè, als mensen vast blijven houden aan hun draaiboek. Doet me denken aan 20 jaar geleden. Had een CRT die plotseling de geest gaf. Ik de helpdesk bellen.

Ik: Goedemorgen
Support: Goedemorgen
Ik: Mijn monitor is defect. Ik wil deze graag om laten ruilen. (Zat speciale omruilgarantie op.)
Support: Nou meneer, we moeten eerst bepalen of de monitor echt defect is.
Ik: Ik zal uitleggen wat er aan de hand is.
Support: Nee meneer, daar hebben we een vragenlijst voor welke we moeten doorlopen.
Ik: Maar...
Support: Zo werkt het nu eenmaal.
Ik: Ja maar...
Support: Sorry, maar anders heeft dit geen zin en ga ik ophangen.
Ik: Oké, doe maar dan.
Support: Zit de stekker in het stopcontact?
Ik: Nee
Support: Ehhh, maar dan is dat toch het probleem?
Ik: Nee, dat is niet het probleem.
Support: Wilt u de stekker dan weer in het stopcontact steken?
Ik: Nee
Support: Ja maar dan kan ik u niet helpen.
Ik: Dat ligt eraan.
Support: Waaraan?
Ik: Of de vraag "Kwam er rook uit uw monitor en is de bovenkant van de behuizing gesmolten" in uw vragenlijst staat.

Ik hoop dat je probleem z.s.m. netjes opgelost wordt.
nero355 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:37:
@Smits360 Klinkt alsof de hele Support toestand van LG aan een heel slecht bedrijf uitbesteed is! :F

En als het toch een afdeling direkt binnen het kantoor van LG Nederland is dan mogen ze zich echt heeeel diep gaan schamen!

Wat een bagger zeg... :X
Eerdere ervaringen hier in dit topic laten een heel ander beeld zien van de LG support.
LG is vaak heel coulant en vervangt een paneel of soms een hele TV al dan niet in overleg met de winkel waar deze gekocht is.

De klacht moet je duidelijk omschrijven en met video’s of foto’s toelichten.
Aan de telefoon uitgebreid in discussie gaan is niet erg zinvol ook al heb je misschien gelijk.
Een welles/nietes spelletje win je toch niet. Kortom de smart ass uithangen en je gelijk proberen te halen heeft weinig kans en levert alleen maar weerstand op.
Geef de support medewerking dus gewoon gelijk ook al heeft hij het niet en denk bij jezelf, ik weet toch wel dat het anders is. De support medewerker zal dan eerder meewerken en een oplossing aanbieden.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen!
Voelt misschien wat onrechtvaardig maar zo is het.
Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.... ;)

• Smits360
HoppyF schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:09:
[...]

Eerdere ervaringen hier in dit topic laten een heel ander beeld zien van de LG support.
LG is vaak heel coulant en vervangt een paneel of soms een hele TV al dan niet in overleg met de winkel waar deze gekocht is.

Aan de telefoon uitgebreid in discussie gaan is niet erg zinvol ook al heb je misschien gelijk.
Een welles/nietes spelletje win je toch niet. Kortom de smart ass uithangen en je gelijk proberen te halen heeft weinig kans en levert alleen maar weerstand op.
Geef de support medewerking dus gewoon gelijk ook al heeft hij het niet en denk bij jezelf, ik weet toch wel dat het anders is. De support medewerker zal dan eerder meewerken en een oplossing aanbieden.
Hmmm ja, je doet gelijk al een aantal verkeerde aannames. Die tactiek heb ik namelijk zowel bij het eerste gesprek als gedurende het merendeel van het tweede gesprek toegepast, maar dat maakte in mijn geval weinig uit. Ik heb de winkel (Foka, van Kamera Express) eerst wat foto’s en filmpjes gestuurd en die waren gelijk overtuigd. Ze vertelden me contact op te nemen met LG om de zaak verder af te handelen en in dat stadium klonk het echt al als een gedane zaak. LG vroeg vervolgens om hetzelfde materiaal. Enerzijds vervelend dat je dat als consument twee keer hetzelfde moet aanleveren, maar anderzijds ook gewoon begrijpelijk dat dit twee volledig los van elkaar staande mensen en processen zijn. Maar goed, ik heb het proces gewoon netjes gevolgd. Dat ze vervolgens nooit terugbellen na toegegeven te hebben de verkeerde root cause en oplossing te hebben gegeven, heeft niets met mijn gebrek aan willen meespelen te maken; dat is gewoon slecht. En dat ze daarna eerst niet terugbellen en daarna alsnog met dezelfde oplossing komem, net zo.

En als ik de medewerker gelijk had gegeven, had ik er dus mee moeten instemmen dat ik geen OLED, maar een LCD LED scherm had en net moeten doen alsof ik instellingen veranderd had, die ik helemaal niet had. Om uiteindelijk niet de keuze te krijgen om een monteur op bezoek te krijgen. Dus ik denk oprecht dat ik het meest vriendelijke en welwillende pad heb bewandeld, zoals jij voorstelt.

Ik denk zelf dat ik vanaf het begin af aan pech heb gehad met degene die aan mijn case werd toebedeeld. Wat diegene aan mijn case hing werd vervolgens “de waarheid”, ook al hadden we het inmiddels over een volkomen ander model tv etc en diegene was gewoon ronduit onaardig. Het was ook dezelfde die ik de keer erna aan de lijn had. Na het lezen van letterlijk alle post mbt LG Care in dit topic had ik me heel wat anders bij voorgesteld en ik kon met niet inhouden om dat tegen die dude te zeggen, want het was echt een tegenvaller.
Smits360 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:16:
[...]

Hmmm ja, je doet gelijk al een aantal verkeerde aannames. Die tactiek heb ik namelijk zowel bij het eerste gesprek als gedurende het merendeel van het tweede gesprek toegepast, maar dat maakte in mijn geval weinig uit. Ik heb de winkel (Foka, van Kamera Express) eerst wat foto’s en filmpjes gestuurd en die waren gelijk overtuigd. Ze vertelden me contact op te nemen met LG om de zaak verder af te handelen en in dat stadium klonk het echt al als een gedane zaak. LG vroeg vervolgens om hetzelfde materiaal. Enerzijds vervelend dat je dat als consument twee keer hetzelfde moet aanleveren, maar anderzijds ook gewoon begrijpelijk dat dit twee volledig los van elkaar staande mensen en processen zijn. Maar goed, ik heb het proces gewoon netjes gevolgd. Dat ze vervolgens nooit terugbellen na toegegeven te hebben de verkeerde root cause en oplossing te hebben gegeven, heeft niets met mijn gebrek aan willen meespelen te maken; dat is gewoon slecht. En dat ze daarna eerst niet terugbellen en daarna alsnog met dezelfde oplossing komem, net zo.

En als ik de medewerker gelijk had gegeven, had ik er dus mee moeten instemmen dat ik geen OLED, maar een LCD LED scherm had en net moeten doen alsof ik instellingen veranderd had, die ik helemaal niet had. Om uiteindelijk niet de keuze te krijgen om een monteur op bezoek te krijgen. Dus ik denk oprecht dat ik het meest vriendelijke en welwillende pad heb bewandeld, zoals jij voorstelt.

Ik denk zelf dat ik vanaf het begin af aan pech heb gehad met degene die aan mijn case werd toebedeeld. Wat diegene aan mijn case hing werd vervolgens “de waarheid”, ook al hadden we het inmiddels over een volkomen ander model tv etc en diegene was gewoon ronduit onaardig. Het was ook dezelfde die ik de keer erna aan de lijn had. Na het lezen van letterlijk alle post mbt LG Care in dit topic had ik me heel wat anders bij voorgesteld en ik kon met niet inhouden om dat tegen die dude te zeggen, want het was echt een tegenvaller.
Goed punt is dat de winkel Foka, je klacht erkend heeft.
Dit betekent ook dat je werkelijk een klacht hebt en dat het niet “tussen de oren” zit.
Je hebt ook gelijk dat je wel moet benadrukken dat je een OLED (model X) hebt en niet een LCD model Y. Je praat immers anders compleet langs elkaar heen.

Het is mij niet duidelijk geworden of je iemand van CE repair gesproken hebt of via de e-mail contact mee hebt gehad.
Afspraken over terugbellen e.d. moeten nagekomen worden want dat is wel zo fatsoenlijk.

• Smits360
HoppyF schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:25:
[...]

Goed punt is dat de winkel Foka, je klacht erkend heeft.
Dit betekent ook dat je werkelijk een klacht hebt en dat het niet “tussen de oren” zit.
Je hebt ook gelijk dat je wel moet benadrukken dat je een OLED (model X) hebt en niet een LCD model Y. Je praat immers anders compleet langs elkaar heen.

Het is mij niet duidelijk geworden of je iemand van CE repair gesproken hebt of via de e-mail contact mee hebt gehad.
Afspraken over terugbellen e.d. moeten nagekomen worden want dat is wel zo fatsoenlijk.

Thanks! Ik heb nu 3x telefonisch contact met LG Home-Service gehad, op nummer (0900) 5435 454‬. In het eerste gesprek refereerde ik naar de afhandeling/doorverwijzing van Foka naar hen. Ik kreeg een case nummer en een whatsapp nummer waar ik alleen foto’s - geen tekst of uitleg - naartoe mocht sturen. Ik zou daarna teruggebeld worden. Ik heb er even over gedaan om het materiaal over whatsapp naar ze toe te sturen, maar toch echt niet langer dan een uur. Na een aantal uren noet gebeld te zijn, heb ik zelf weer gebeld, met het case nummer in de hand. Dat was het moment dat ik ruim een half uur in de wacht gezet werd, om vervolgens te horen te krijgen dat het een LCD model was etc etc. Ik zat toen inmiddels in de auto, heb ze uitgelegd dat een ander soort klacht en tv betrof en ze gevraagd weer contact met me op te nemen. Dat zouden ze doen. De rest is history :'). Ik hoop dat het hele verhaal wat completer en duidelijker is nu! :) Al maakt dat voor de verdere afhandeling misschien niet veel uit, het helpt jullie wel beter om een beeld te vormen en evt advies te geven (y)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Er zat bij mij ook dus nog gewoon folie op de achterkant. Totaal niet gezien. Heb het voor nu maar laten zitten. Kan geen kwaad denk ik.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 16:31

Mystikal

It never hurts to help!

Een simpele vraag. Een LG c8 in combinatie met een Heos Bar en content streamen vanaf een Synology nas. Kan ik dan DTS formaten afspelen op de Heos Bar?

Basement Bios ---- Exo-S

@Smits360 Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen. Het is soms heel moeilijk om door een muur van onkunde en zogenaamde klantvriendelijkheid heen te komen. Natuurlijk wil je graag meewerken aan de procedure. Natuurlijk kan je zelf iets over het hoofd zien en moet je de fabrikant in ieder geval in staat stellen dat te onderzoeken.Maar je wilt wel dat je probleem normaal wordt bekeken. Als de fabrikant, de partij die het allemaal zou moeten weten, je dan als een (onwetend) nummer behandelt en bovendien een verbazingwekkend gebrek aan kennis ten toon spreidt dan kan je natuurlijk niet anders dan de discussie aangaan en zo vriendelijk mogelijk voet bij stuk houden.

Ik probeer altijd zo ver mogelijk weg te blijven van 'customer service', maar als het echt niet anders kan omdat er overduidelijk een defect in het product zit dat ik zelf niet kan fiksen dan moet het, en dan merk je al heel snel welke kant het opgaat... (y) of :X
aex351 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:35:
Er zat bij mij ook dus nog gewoon folie op de achterkant. Totaal niet gezien. Heb het voor nu maar laten zitten. Kan geen kwaad denk ik.
Aan de andere kant, waarom zou je?

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 29-01-2019 09:15 ]

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Helaas heb ik ook al een aantal keren contact moeten zoeken met de LG klantenservice. De eerste keer over de stuck pixel en inbranding op m'n B6. Dat ging op zich vrij goed, probleem was meteen duidelijk en er werd een monteur gestuurd van CE Repair. Dit werd uiteindelijk een omruiling die de winkel (Expert) moest verzorgen. Daarin ging de communicatie tussen LG en de winkel niet soepel waardoor het toch lange tijd heeft geduurd.

Afgelopen december contact opgenomen over de vage kleuren na de fw update op 2160p50. Drama, via de mail en telefoon tot 4x toe een ander antwoord en nog niet het gevoel dat het gesnapt is en doorgestuurd is naar de juiste afdeling.

Nu heb ik het 25% panel probleem na de Pixel refresher op m'n c7. Ook het contact met LG daarover is tot nu toe van een erg laag niveau. Ik begrijp dat hun een lijstje af moeten werken om het probleem goed te kunnen vastleggen. In mijn voorbeeld wouden ze weten of ik het probleem met meerdere bronnen had. Ik heb verteld dat het probleem zichtbaar is op de Mediabox, ingebouwde Youtube app én m'n Shield mediaplayer. Dat snapte ze niet en ze vroegen me wel 5x of ik echt geen blu ray speler of playstation kon testen 8)7 .

Kortom ik vind het niveau erg matig daar, vorig jaar bij de problemen met m'n B6 was dit nog iets beter. Maar het zal natuurlijk ook liggen aan de persoon die je aan de lijn krijgt.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:28
Laat ik voorop stellen dat ik een ieders probleem begrijp en dat dit gewoon klote is als je een dergelijk luxe tv hebt. Maar ik stel wel voor om er voor te waken dat dit nu het klantenservice bash uurtje wordt. Die mensen daar krijgen gewoon de informatie (niet) door van hogerhand en worden niet al te best betaald.

Natuurlijk moet men daar altijd vriendelijk, behulpzaak en niet arrogant blijven maar een gesprek heeft natuurlijk twee deelnemers en beide kanten zijn net zo menselijk (en dus bevattelijk om getriggered te worden).

Nogmaals, niet bedoeld om een ieders probleem te bagatelliseren .

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-01 17:03
Anderzijds, ik verdien ook geen top-salaris en ik heb wel €1500 voor een product neergelegd. Redelijk logisch dan dat je in dit soort situaties aan de bel trekt. Wanneer je een product voor €15 koopt en dat product defect blijkt krijg je meestal (zonder het defecte product te retourneren) een nieuw product toegezonden. Ik snap dat in geval van een TV voor €1500 iets meer onderzoek gedaan wordt, maar haast moedwillig klachtenmeldingen tegenwerken lijkt mij geenszins de bedoeling.
Het gaat niet om bashen van mensen, punt is dat het bedrijf de klantenservice vaak slecht organiseert. Als blijkt dat dit het geval is mag daarover best iets gezegd worden. Natuurlijk kan het om incidenten gaan maar er kan ook sprake zijn van een trend.

Of dat nu is doordat ze hun medewerkers slechte tools geven, de verkeerde mensen op die plek zetten, hun medewerkers slecht opleiden of (helaas maar al te vaak) hun beleid is klachten zoveel naar de klant terug te kaatsen omdat dit - op korte termijn - kosten bespaart.

Wat mij betreft: óf je weet als bedrijf van hoed en rand betreffende het product in kwestie en kan binnen een overzichtelijke termijn samen met de klant heel precies vaststellen wat het probleem is en of dit onder garantie valt of niet. Met andere woorden je hebt een hele goede procedure waarmee je problemen kan vaststellen.
Zo niet dan moet je als bedrijf bereid zijn ook echt naar het verhaal van de klant te luisteren en daarbij dus de nodige flexibiliteit in je procedure inbakken, waardoor je voorkomt dat een klant met een langdurig traject te maken krijgt en de klant zich in allemaal moeilijke bochten moet wringen om op allerlei manieren aan te tonen dat er iets aan het product schort...

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 29-01-2019 11:02 ]

• Wren
Spyran schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:56:
Anderzijds, ik verdien ook geen top-salaris en ik heb wel €1500 voor een product neergelegd. Redelijk logisch dan dat je in dit soort situaties aan de bel trekt. Wanneer je een product voor €15 koopt en dat product defect blijkt krijg je meestal (zonder het defecte product te retourneren) een nieuw product toegezonden. Ik snap dat in geval van een TV voor €1500 iets meer onderzoek gedaan wordt, maar haast moedwillig klachtenmeldingen tegenwerken lijkt mij geenszins de bedoeling.
Zeker, maar dan moet het management daarvoor aansprakelijk gesteld worden (en dat is erg lastig met een hierarchisch aziatisch bedrijf) en niet de klantenservice medewerker die de klappen moet opvangen. En ja, een ieder hier zal ongetwijfeld beleefd zijn maar men krijgt daar wat agressieve tokkies aan de lijn, ook hoogopgeleiden die wel even weten wat het beste is. Maar dat wordt een hele andere discussie, laten we het over de LG oled ervaringen & discussie hebben :)

@Cap Zeker dat het bedrijf dit goed moet regelen, ik probeer slechts het onderscheid te maken dus bedrijf en klantenservice, de laatste is ook vaak extern waardoor het voor hen nog moeilijker is informatie te verkrijgen. Helaas the way of the world.

[ Voor 10% gewijzigd door Wren op 29-01-2019 11:05 ]

Aan de andere kant is het natuurlijk minstens zo frustrerend als je:

- volledig te goedertrouw, beleefd en geduldg geprobeerd hebt je probleem aan te kaarten
- daar veel tijd en energie aan besteed hebt
- nul op rekest krijgt
- dit deelt met anderen die mogelijk in dezelfde situatie zouden kunnen komen
- en vervolgens de suggestie krijgt dat je wellicht te hooghartig, eerlijk of eigenwijs bent geweest

;)

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 16:30
Wordt het misschien tijd voor een apart aftersales&reparatie-topic? :+

PVO

Verwijderd

Om vervolgens dezelfde vragen hier weer te lezen? Beetje afwisseling kan geen kwaad.

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-01 17:03
Wren schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:03:
[...]

Zeker, maar dan moet het management daarvoor aansprakelijk gesteld worden (en dat is erg lastig met een hierarchisch aziatisch bedrijf) en niet de klantenservice medewerker die de klappen moet opvangen.
Ja, als het zo simpel was geweest hadden we er waarschijnlijk geen 20 posts aan hoeven wijden. Ik zie het bovendien helemaal niet als ´klantenservice-bashen', maar de berichten stemmen mij wat ongerust. Mij is het ook wel duidelijk dat Jan met de pet aan de andere kant van de telefoon er ook weinig mee kan doen, hij kan inderdaad vrij lastig zelf even langsrijden..

Het zou helpen als jij - klaarblijkelijk - een directe ingang in Azië hebt. :9

[ Voor 29% gewijzigd door Spyran op 29-01-2019 12:51 ]

• Wren
Spyran schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:49:
[...]

Het zou helpen als jij - klaarblijkelijk - een directe ingang in Azië hebt. :9
Die tijd is voorbij ;)

• aex351

aex351

I am the one

Cap schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:11:
@Smits360
[...]
Aan de andere kant, waarom zou je?
Omdat het leek alsof het een gedoe zou worden. Het plastic aan de zijkant lijkt onder de behuizing te zitten.

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:56
bij mijn CE reparatie kwamen ze ook met het 'folie op de achterkant zorgt voor teveel warmte' verhaal aan, maar die hele achterkant van de TV wordt uberhaupt niet warm bij mij, met of zonder folie.

bonus: foto van de CE man terwijl hij de folie van de nieuwe tv trekt

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Niet_Jan_Jaap, rare volgorde? Dat ie de folie wil verwijderen, prima, maar doe het dan als je klaar bent met de werkzaamheden?

Testing, one, two ...

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:56
hardware-lover schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:37:
@Niet_Jan_Jaap, rare volgorde? Dat ie de folie wil verwijderen, prima, maar doe het dan als je klaar bent met de werkzaamheden?
Ik heb me niet bemoeid met het proces, de CE mensen kwamen wel over alsof ze dit vaker hadden gedaan.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HoppyF schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:09:

Je hebt gelijk, maar eigenlijk ook weer niet :

- Ja, die positieve verhalen heb ik ook gelezen, maar dat waren voornamelijk de monteurs die onsite goed bezig waren! _O_
- Nee, want het probleem dat ik met dit soort geneuzel heb is dat ik voor een bedrijf 5 jaar lang RMA Coordinator ben geweest en dit soort acties van de RMA Centra die ik beheerde absoluut onacceptabel waren!

Als ik te horen kreeg van een klant dat ze zoiets hadden meegemaakt en er iemand in de hele RMA keten liep te klooien dan werden er gelijk stappen ondernomen om dat meteen recht te zetten en in de toekomst koste wat kost te voorkomen!
In sommige gevallen betekende dat zelfs de betalingen stopzetten/uitstellen voor een bepaalde periode >:)

En dan luisteren ze opeens wel... gek hé ?! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

aex351 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:16:
[...]

Omdat het leek alsof het een gedoe zou worden. Het plastic aan de zijkant lijkt onder de behuizing te zitten.
Ik trok dat er zo af, twee keurige smalle reepjes van, wat zal het zijn, een cm of 2. Je hoeft echt je behuizing niet te gaan demonteren. Of bedoel je dat het tussen je tv en muurbeugel geklemd zit?

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 29-01-2019 14:28 ]

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-01 22:04
Hier net een technieker het paneel vervangen van mijn C8 (wegens banding issues). Op het eerste zicht ziet het er nu een stuk beter uit, maar moet nu natuurlijk nog wat uurtjes spelen.

Hij vertelde me ook het verhaal van de plastiek folie aan de achterkant, bij sommige klanten zou dit inderdaad ook een probleem geven na verloop van tijd. Zelf wist ik niet dat er een folie aanhing, maar bij het nieuwe paneel hebben we dit er direct afgehaald.

Hij vertelde me ook dat er sinds kort (maandje) een "nieuwe" revisie is van het paneel, mogelijks dat problemen met banding hierbij minder zijn.

Ook vertelde hij me dat ze geen "banding tests" screens meer mogen opzetten en issues waarbij screenshots van grijs tinten worden doorgestuurd gingen ze ook niet meer aanvaarden. Reden hier van was was niet helemaal duidelijk (info kwam van zijn baas). Hij gaf wel aan dat het mogelijks te maken kan hebben met artifacts in de afgespeelde content, maarja...

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Wel een beetje brak dat je geen grijs scherm mag opsturen, dan moet je dus op zoek naar content met zo'n grijswaarde erin die óók nog goed op de foto verschijnt. Maar ja, het geeft dus al aan dat ze veel reparatieverzoeken ivm schermuniformiteit ontvangen, anders nemen ze die maatregel niet. Dat laatste betreffende artifacts in afgespeelde content heeft werkelijk niets met gebrekkige schermuniformiteit te maken, maar ja. Wellicht bedoelde hij wat anders.

• Smits360
Excuses voor de forum-kaap, maar ik vind het toch erg fijn om de reacties te lezen. Bedankt daarvoor! Inmiddels is er nieuws: ik ben zojuist gebeld door een super aardige, welwillende monteur gebeld die graag z.s.m. een afspraak wilde maken. Hij had de foto's gezien en heeft alvast een nieuw paneel besteld, al vond hij het effect op het door mij verstrekte beeldmateriaal niet overal even overtuigend. Toen ik hem vroeg wat de kosten van arbeid en voorrijden zouden zijn als ie dan "voor niets" zou komen, omdat de afwijkingen binnen de gestelde marges van het product zouden vallen, zei hij: " ik kom nooit voor niets - alleen al samen ernaar kijken is jou en daarmee ons wat waard. Het feit dat jij niet tevreden bent betekent dat wij komen kijken. Ik neem wat beeldmateriaal mee en we gaan naar dat van jou kijken, en (knipoog over de telefoon) we komen er wel uit met je paneel (knipoog over de telefoon)". Het verhaal arbeid en voorrijkosten in rekening brengen vond hij erg vreemd en daar hoefde ik me dan ook echt geen zorgen over te maken. :D :)

Ook vertelde hij dat we inderdaad niet samen naar vertical banding filmpjes gaan kijken (met magenta, 0-5% grijswaarden, etc) omdat enige vorm van banding nu eenmaal inherent aan de techniek is en daarom veel voorkomt. De mate of dit acceptabel is op mijn toestel, gaan we vrijdag samen beoordelen. Wat een topgozer! _/-\o_ Het leek hem allemaal echt aan het hart te gaan, deze vrolijke dude. Nu al zin om hem vrijdag over de vloer te hebben, haha. Keep u posted! :*)

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:24
Laat ons dan van harte weten wat voor materiaal hij meeneemt, of sterker nog: vraag of je een kopie ervan mag maken om de mensheid te redden! Of om je medetweakers te helpen :)

• aex351

aex351

I am the one

Cap schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:26:
[...]

Ik trok dat er zo af, twee keurige smalle reepjes van, wat zal het zijn, een cm of 2. Je hoeft echt je behuizing niet te gaan demonteren. Of bedoel je dat het tussen je tv en muurbeugel geklemd zit?
Nee, echt deels tussen de behuizing. Dus op het metaal en onder de grijze/zwarte kap.

Smits360 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:26:
Excuses voor de forum-kaap, maar ik vind het toch erg fijn om de reacties te lezen. Bedankt daarvoor! Inmiddels is er nieuws: ik ben zojuist gebeld door een super aardige, welwillende monteur gebeld die graag z.s.m. een afspraak wilde maken. Hij had de foto's gezien en heeft alvast een nieuw paneel besteld, al vond hij het effect op het door mij verstrekte beeldmateriaal niet overal even overtuigend. Toen ik hem vroeg wat de kosten van arbeid en voorrijden zouden zijn als ie dan "voor niets" zou komen, omdat de afwijkingen binnen de gestelde marges van het product zouden vallen, zei hij: " ik kom nooit voor niets - alleen al samen ernaar kijken is jou en daarmee ons wat waard. Het feit dat jij niet tevreden bent betekent dat wij komen kijken. Ik neem wat beeldmateriaal mee en we gaan naar dat van jou kijken, en (knipoog over de telefoon) we komen er wel uit met je paneel (knipoog over de telefoon)". Het verhaal arbeid en voorrijkosten in rekening brengen vond hij erg vreemd en daar hoefde ik me dan ook echt geen zorgen over te maken. :D :)

Ook vertelde hij dat we inderdaad niet samen naar vertical banding filmpjes gaan kijken (met magenta, 0-5% grijswaarden, etc) omdat enige vorm van banding nu eenmaal inherent aan de techniek is en daarom veel voorkomt. De mate of dit acceptabel is op mijn toestel, gaan we vrijdag samen beoordelen. Wat een topgozer! _/-\o_ Het leek hem allemaal echt aan het hart te gaan, deze vrolijke dude. Nu al zin om hem vrijdag over de vloer te hebben, haha. Keep u posted! :*)
Kijk, zo kan het dus ook!
Dat bedoelde ik ook met goede ervaringen met support met name CE repair.
Waarschijnlijk heb je eerder de pech gehad een stagiair of zo aan de lijn te hebben gehad.
Ben benieuwd of het huisbezoek verder goed zal gaan verlopen. Succes!
aex351 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:44:
[...]

Nee, echt deels tussen de behuizing. Dus op het metaal en onder de grijze/zwarte kap.
Zou kunnen ja dat het een millimetertje daaronder doorloopt, maar toch kan je het er echt gewoon af/tussenuit trekken hoor, dat gaat er prima af. Als het er volgens LG af moet bij in gebruikname dan kan het er natuurlijk af zonder de behuizing met elektronica eraf te schroeven. :)

• aex351

aex351

I am the one

Cap schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:32:
[...]

Zou kunnen ja dat het een millimetertje daaronder doorloopt, maar toch kan je het er echt gewoon af/tussenuit trekken hoor, dat gaat er prima af. Als het er volgens LG af moet bij in gebruikname dan kan het er natuurlijk af zonder de behuizing met elektronica eraf te schroeven. :)
Waar kan je lezen dat het eraf "moet" dan? Ik vind het dan wel apart dat het niet expliciet staat aangegeven. Ik heb net even aan de televisie gevoeld, en het paneel zelf is gewoon koud. Het lijkt mij niet dat dit beetje folie problemen kan veroorzaken.

Ben ik met je eens hoor, maar verschillende mensen hebben hierboven gemeld van de monteur die hun tv kwam fixen gehoord te hebben dat het eraf moet. Die monteurs trekken het er in ieder geval af, zie foto's.

Dat je zoiets erop plakt voor het fabricage- en montageproces vind ik te begrijpen, maar als de tv eenmaal geïnstalleerd is dan kan het er toch af, dat is gebruikelijk bij apparaten. Ok, veel mensen plakken weer plastic op hun smartphone, maar dat heeft een andere reden. :P

Ik ben ook van mening dat het eraf hoort. Niet zozeer omdat ik bang ben voor de warmte, maar omdat de tv een mooie metalen achterkant heeft, geborsteld als ik het goed heb, met een finishlaag. Daar hoort toch geen plastic plakker overheen? Metaal met een laag plastic erop wordt er niet mooier op, het mooie aan een metalen finish is juist dat je het kan zien en voelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 29-01-2019 19:43 ]

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-01 08:45

defcon84

Multipass?

Haha ik moest toch 2x goed kijken, maar ja, ook bij mij de folie van de achterkant zojuist afgehaald. :)
Ik vind het niet gek dat bijna niemand dit opvalt. :)

• aex351

aex351

I am the one

Cap schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:42:
Ben ik met je eens hoor, maar verschillende mensen hebben hierboven gemeld van de monteur die hun tv kwam fixen gehoord te hebben dat het eraf moet. Die monteurs trekken het er in ieder geval af, zie foto's.

Dat je zoiets erop plakt voor het fabricage- en montageproces vind ik te begrijpen, maar als de tv eenmaal geïnstalleerd is dan kan het er toch af, dat is gebruikelijk bij apparaten. Ok, veel mensen plakken weer plastic op hun smartphone, maar dat heeft een andere reden. :P

Ik ben ook van mening dat het eraf hoort. Niet zozeer omdat ik bang ben voor de warmte, maar omdat de tv een mooie metalen achterkant heeft, geborsteld als ik het goed heb, met een finishlaag. Daar hoort toch geen plastic plakker overheen? Metaal met een laag plastic erop wordt er niet mooier op, het mooie aan een metalen finish is juist dat je het kan zien en voelen.
Ja het is ook puur een beschermlaag tijdens de fabricageproces. Maar in mijn geval zie ik de achterkant niet eens. Dus op zich wel handig om het te laten zitten, mocht je de televisie ooit weer een keer moeten verplaatsen/vervoeren. Dan zit er alsnog een beschermlaagje op. Desondanks dat, haal ik het waarschijnlijk er toch wel vanaf :P .

Snap ik, A grote kans dat je het bij uitpakken niet opmerkt, B als je het al ziet denk je al snel laat maar zitten, ik hang hem toch op. :)

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-01 10:28
Cap schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:03:
Snap ik, A grote kans dat je het bij uitpakken niet opmerkt, B als je het al ziet denk je al snel laat maar zitten, ik hang hem toch op. :)
Vraagje: folie aan de achterkant, zit dat ook op de E8 (net als blijkbaar op de B8/C8), of speelt dat niet vanwege de glasplaat?

• Smits360
En om die reden zag ik het dus ook pas bij het bevestigen van de muurbeugel in het nieuwe huis. Dan had ik er dus al 2x eerder met m'n neus heel dicht op gezeten, zonder het te zien. Dat dat laagje warmte vasthoudt, en al helemaal in een mate dat het burn-in/retention zou moet voorkomen, lijkt me extreem vergezocht. En als dat echt waar zou zijn, lijkt me dat eerder een designfout, dan een feature, haha
Ik weet niet zeker of het op de E8 ook zit maar ik gok van niet, vanwege de glasplaat. Op die glasplaat zou je het zeker zien zitten, en anders komt het tot de plek waar de glasplaat overgaat van transparant in niet transparant, dat zou je moeten voelen.

Overigens bevestigt zo'n E8 met een dikke glasplaat achterop het paneel ook wel het idee dat die koeling van de C8 niet echt in gevaar wordt gebracht door een heel dun laagje folie, of niet?

En oh ja, LG roept ergens toch front AND back, hoewel ze hier een model tonen waarop op de achterkant ook removal stickers zitten, en die zitten er op de C8 toch echt niet op...

https://www.lg.com/in/sup...005-20150256984097-others

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nhJydgDT/Schermafbeelding-2019-01-29-om-20-54-31.png

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 29-01-2019 20:57 ]

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Hopelijk niet al te off-topic maar dan hoor ik het wel. Als de C9 uitkomt dan ga ik de 55inch versie halen. Daarnaast heb ik al een LG SJ9 soundbar. Nou wil ik de soundbar graag onder de televisie monteren met een soort van Vogels 1250 systeem. Nu is het zo dat mijn soundbar schroefgaten aan de onderkant heeft en bovenstaande systeem meer geschikt is/lijkt voor soundbars met schroefgaten op de achterzijde. Heeft iemand dit al opgelost met een soundbar met schroefgaten onder? Dus niet bevestiging aan de muur net onder de tv maar echt met een extra bracket aan de muurbeugel van de tv.

Ik hoor graag hoe en met welk product ik dit kan realiseren. Thx!

[ Voor 9% gewijzigd door power_user op 29-01-2019 22:09 ]

PSN: Oldzkoel

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2025
power_user schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:52:
Hopelijk niet al te off-topic maar dan hoor ik het wel. Als de C9 uitkomt dan ga ik de 55inch versie halen. Daarnaast heb ik al een LG SJ9 soundbar. Nou wil ik de soundbar graag onder de televisie monteren met een soort van Vogels 1250 systeem. Nu is het zo dat mijn soundbar schroefgaten aan de onderkant heeft en bovenstaande systeem meer geschikt is/lijkt voor soundbars met schroefgaten op de achterzijde. Heeft iemand dit al opgelost met een soundbar met schroefgaten onder? Dus niet bevestiging aan de muur net onder de tv maar echt met een extra bracket aan de muurbeugel van de tv.

Ik hoor graag hoe en met welk product ik dit kan realiseren. Thx!
misschien zoiets
https://www.amazon.com/EC...mpatibility/dp/B01KVQM97O
de nieuwe sl9y past daar wel onder

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-01 00:53

Mfpower

In dubio

Ik heb ook (veel eerder) nav dit topic het plastic verwijderd. De tv wordt echt helemaal niet warm. Nu maar hopen dat de Ikea dioder led strips die ik achterop de tv geplakt heb geen probleem vormen (worden ook amper warm).

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-01 18:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ongelooflijk dat mensen dat plastic niet hebben zien zitten. Het valt toch echt wel op :X

En ja, dat moet / kun je gewoon verwijderen. Het loopt inderdaad een klein ietsje onder de plastic kap door aan de achterkant, maar je trekt het er zo vanaf.
Jullie hebben toch wel vaker beschermfolie van elektronische apparatuur afgehaald? Het is voor bescherming tijdens de assemblage en natuurlijk ook tijdens het transport.
Ik ben oprecht verbaasd dat mensen én het plastic niet zien, én het soms ook willen laten zitten...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mfpower schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:29:
Ik heb ook (veel eerder) nav dit topic het plastic verwijderd. De tv wordt echt helemaal niet warm. Nu maar hopen dat de Ikea dioder led strips die ik achterop de tv geplakt heb geen probleem vormen (worden ook amper warm).
De reden waarom ik het heb laten zitten, zodat ik ledstrips weer netjes kan verwijderen, en ik heb daar ook al dankbaar gebruik van kunnen maken. Mijn tv heeft een witte kunststof achterzijde, je ziet de folie dan ook nauwelijks zitten bij mijn tv. Misschien is het bij latere modellen wat meer kritisch geworden vwb warmte, maar ik kan mij dat niet werkelijk voorstellen.
In onze opstelling zit er luchtverwarming direct achter de tv, dat zal eerder problemen met warmte geven verwacht ik, maar het is tot nu toe (bijna 3 jaar), nooit een probleem geweest.

Testing, one, two ...

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Ik had ook zo’n vrolijke gast die heel vrolijk en welwillend hielp. Bij mij werd er terecht niks vervangen, maar zijn wil was er zeker. Wellicht hebben we dezelfde monteur, haha.

• Wren

Misschien kon je dat over de telefoon nog niet achterhalen maar ging het om een CE monteur of 1 van de eigen monteurs van LG?

• Smits360
Wren schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:35:
[...]
Misschien kon je dat over de telefoon nog niet achterhalen maar ging het om een CE monteur of 1 van de eigen monteurs van LG?
Dat kon ik inderdaad niet achterhalen, maar hij stelde zich voor alsof hij van LG was. Ik ga het hem overmorgen vragen! :)

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Bedankt voor je toevoeging alleen zijn ook deze alleen geschikt voor soundbars met schroefgaten aan de achterkant. Staat bij Q&A op de Amazon pagina die je linkte.

Iemand anders nog een idee?

PSN: Oldzkoel

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wren schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:35:
[...]

Bij mij was het een eigen monteur van LG. Kwam in een busje van LG OLED Care.

• Fuske
Gister nog maar eens contact gezocht met LG over het 25% panel probleem bij m'n C7.
Gelukkig waren de foto's duidelijk genoeg en werd het in behandeling genomen. Ben benieuwd of ze het softwarematig gaan oplossen of een nieuw paneel/tv gaan aanbieden.
Heb even gezocht in dit forum maar kon maar één geval vinden hier van @sssensss ..die uiteindelijk een nieuwe tv heeft gekregen. Aangezien die van mij al 1x is omgeruild in 2018 vraag ik me af wat ze doen...spannend..

Verwijderd

Je krijgt geen nieuwe tv. De C7 panelen zijn gewoon op voorraad.

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-01 10:19
Jirure1984 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:20:
Net met Apollo (Almere) gebeld en het probleem voorgelegd. Zij geven aan dat ik de eerste ben met het melden van een burn-in issue na 1,5 jaar.
Niet eerder gebeld omdat ik dacht, zij verwijzen mij dan toch door naar Philips. Dat is niet het geval. Ik moet een mail sturen met het serienummer en ik zal wat foto's toevoegen. Zodat zij kunnen schakelen met Philips. In ieder geval een positief begin.

Ondanks dat het geen LG is zal ik nog wel de uitslag posten. Zodat volgende generaties hier misschien nog wat aan hebben.
Apollo geeft aan dat Philips de klacht in hun systeem heeft gezet. En dat Philips waarschijnlijk binnen enkele dagen contact zal opnemen.

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-11-2025
Cap schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:48:
Ik weet niet zeker of het op de E8 ook zit maar ik gok van niet, vanwege de glasplaat. Op die glasplaat zou je het zeker zien zitten, en anders komt het tot de plek waar de glasplaat overgaat van transparant in niet transparant, dat zou je moeten voelen.

Overigens bevestigt zo'n E8 met een dikke glasplaat achterop het paneel ook wel het idee dat die koeling van de C8 niet echt in gevaar wordt gebracht door een heel dun laagje folie, of niet?

En oh ja, LG roept ergens toch front AND back, hoewel ze hier een model tonen waarop op de achterkant ook removal stickers zitten, en die zitten er op de C8 toch echt niet op...

https://www.lg.com/in/sup...005-20150256984097-others

[Afbeelding]
Ik heb toevallig gisteren mijn C8 opgehangen. Ik durf ook niet te zeggen of er niets op zit. Wel lees ik na googlen dat het er WEL op zit, maar lastig te zien is... ik ben spoor bijster en kan helaas nu op het moment niet mijn tv van de muur af halen (want ik ben niet thuis)

• Muyz
  • Laatst online: 06-01 15:10
kevintjuh93 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:03:
[...]

Ik heb toevallig gisteren mijn C8 opgehangen. Ik durf ook niet te zeggen of er niets op zit. Wel lees ik na googlen dat het er WEL op zit, maar lastig te zien is... ik ben spoor bijster en kan helaas nu op het moment niet mijn tv van de muur af halen (want ik ben niet thuis)
Er zit zeker ook folie op de achterkant. Was mij ook niet opgevallen, maar na anderhalve week alsnog verwijderd.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-11-2025
Muyz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:36:
[...]

Er zit zeker ook folie op de achterkant. Was mij ook niet opgevallen, maar na anderhalve week alsnog verwijderd.
Waar allemaal? Ik neem aan dat als het op de achterkant zit, het op het paneel zit (bovenste helft)? Dat betekent dat ik hem niet van de muur hoef te halen dan

• Muyz
  • Laatst online: 06-01 15:10
kevintjuh93 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:50:
[...]

Waar allemaal? Ik neem aan dat als het op de achterkant zit, het op het paneel zit (bovenste helft)? Dat betekent dat ik hem niet van de muur hoef te halen dan
Inderdaad op de bovenste helft en twee smalle stroken links en rechts van de doos met elektronica. Ik heb mijn scherm ook opgehangen en kon dit makkelijk verwijderen zonder het scherm van de muur te halen.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
kevintjuh93 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:50:
[...]

Het zit alleen op het scherm en twee dunne randjes langs de buitenkant van de elektronica-behuizing.

Even peuteren maar is er eenvoudig af te halen

• Fuske
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:51:
Je krijgt geen nieuwe tv. De C7 panelen zijn gewoon op voorraad.
Ok, dat is een duidelijk antwoord. Inside information of?

Verwijderd

Fuske schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:25:
[...]

Ok, dat is een duidelijk antwoord. Inside information of?
De C7 wordt gewoon nog verkocht door winkels. Daarnaast is mijn paneel nog vrij recent ook vervangen. Dus LG produceert ze vast en zeker nog.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2019 16:34 ]

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2025
Muyz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:36:
[...]

Hier ook op m'n C8. 'k heb 'm nu sinds september en was me nooit opgevallen 8)7 zal het er maar eens afhalen zeker :p

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
C8 besteld, heb er zin in! :D

De verkoper zei dat de C8 Oleds niet aan te slepen zijn. Gaan als warme broodjes over de toonbank. Ik ben benieuwd zaterdag.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Simon Shipperd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:47:
[...]

Hier ook op m'n C8. 'k heb 'm nu sinds september en was me nooit opgevallen 8)7 zal het er maar eens afhalen zeker :p
Als ik het hier niet gelezen had, had ik het nooit geweten. Even gecheckt en ja hoor, ook hier nog beschermfolie aangetroffen 8)7 :)

• Fuske
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:27:
[...]

De C7 wordt gewoon nog verkocht door winkels. Daarnaast is mijn paneel nog vrij recent ook vervangen. Dus LG produceert ze vast en zeker nog.
Dat wilt natuurlijk niks zeggen... :? Daarbij kan de voorraad vandaag nog op zijn gegaan natuurlijk :+.

Ik hoef ook echt geen nieuwe tv hoor, als het probleem maar wordt opgelost ;).

Toen mijn B6 werd vervangen door de C7 werd de B6 ook nog gewoon verkocht in sommige winkels. Maar LG levert die niet meer aan de winkels dus dat ligt aan de voorraad bij LG of de betreffende winkel waar je je tv hebt gekocht.
Maar goed we zullen zien wat LG zegt, er zal hoe dan ook eerst een monteur langskomen verwacht ik.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-01 15:27
hier ook de folie verwijderd. zat er al op vanaf juli :)

• aex351

aex351

I am the one

kevintjuh93 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:03:
[...]

Bijna gegarandeerd dat er nog folie opzit tenzij je dit er al vanaf getrokken hebt. Mijn vermoeden is dat wanneer je de instructies erop na leest voor het unboxen. Je de hoes van de televisie pas op het eind eraf haalt. En tegen die tijd kijk je niet meer naar de achterkant.

• harrybeuker
zijn er nog slimme testjes die je kunt doen of je LG nog in orde is? Ik heb ongeveer een half jaar lang dat folie op de C8 gehad. Ik merk op zich geen vreemde zaken maar ben benieuwd of er testfilmpjes zijn waarmee je kunt kijken of je dode pixels of banding etc hebt

• Wren
harrybeuker schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:48:
zijn er nog slimme testjes die je kunt doen of je LG nog in orde is? Ik heb ongeveer een half jaar lang dat folie op de C8 gehad. Ik merk op zich geen vreemde zaken maar ben benieuwd of er testfilmpjes zijn waarmee je kunt kijken of je dode pixels of banding etc hebt
Als je dode pixels hebt dan zie je dat echt wel. Er zijn hier twee kampen in het topic. Degenen die actief op zoek gaan naar fouten en degenen die genieten van hun beeld en aan de bel trekken als er iets is.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 16:30
Holy sh*t zeg, dit lijkt wel een folie-topic inmiddels. Misschien kunnen we iets in de topicstart of waarschuwing opnemen over folie? "Ja, er zit een folie achterop je tv. Ja, hij moet eraf. Nee, je hoeft hier niet te melden dat je hem bijna niet zag en nu toch maar verwijdert hebt"

-O-

PVO

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 14:13
Dan moet je dit stappenplan volgen;
- Kijk 3 uur lang je favoriete zender
- Kijk 3 uur lang je favoriete sport
- Kijk 3 uur lang je favoriete films
- Kijk 3 uur lang je favoriete serie
- Speel 3 uur lang je favoriete game

(Indien iets niet van toepassing is, mag je die stap zonder problemen overslaan)

Is er iets opgevallen?

Nee: Dan is er niks aan de hand en kan je van je tv gaan genieten!

Ja: Dan kan je LG raadplegen om na te vragen of de afwijking in beeldkwaliteit binnen de marges valt.

Zo, scheelt je weer het internet afstruinen op allerlei tests :*) .

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 31-01-2019 10:35 ]

• pwh53
misschien als je op het eind van je garantie zit,maar als je nu niets opvalt,zou ik niet gaan zoeken

• harrybeuker
StealthyPeanut schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:29:
[...]

Dan moet je dit stappenplan volgen;
- Kijk 3 uur lang favoriete zender
- Kijk 3 uur lang je favoriete sport
- Kijk 3 uur lang je favoriete films
- Kijk 3 uur lang je favoriete serie
- Speel 3 uur lang je favoriete game

(Indien iets niet van toepassing is, mag je die stap zonder problemen overslaan)

Is er iets opgevallen?

Nee: Dan is er niks aan de hand en kan je van je tv gaan genieten!

Ja: Dan kan je LG raadplegen om na te vragen of de afwijking in beeldkwaliteit binnen de marges valt.

Zo, scheelt je weer het internet afstruinen op allerlei tests :*) .
bedankt :)

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Mijn bijdrage aan het folie topic. :9 Ik heb hem ook nog, trek hem er vanmiddag af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FwHU1QspUtMqwhix1WIlrm6z/full.png

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Kunnen we wellicht de titel van dit topic wijzigen naar 'het Plastic Folie' topic?

Dekt meer de lading, kijkend naar de afgelopen dagen ;)

• Wren
Geert1976 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:32:
Kunnen we wellicht de titel van dit topic wijzigen naar 'het Plastic Folie' topic?

Dekt meer de lading, kijkend naar de afgelopen dagen ;)
Maar dan moet je na een paar dagen het de titel weer veranderen naar "Ik lees zoveel over burn in" of "Wat zijn de allerbeste settings voor mijn OLED?" :)

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik zie net dat er een soort van plastic folie op mijn afstandsbediening zit...

Iemand anders dit opgevallen? Moet dit er af of laat ik dit er op? Zal de AB dan niet heel erg warm worden als ik hem veel gebruik? Misschien dat daarom de knoppen wel meer zullen slijten?!

HELP!

Verwijderd

Fuske schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:49:
[...]

Dat wilt natuurlijk niks zeggen... :? Daarbij kan de voorraad vandaag nog op zijn gegaan natuurlijk :+.

Ik hoef ook echt geen nieuwe tv hoor, als het probleem maar wordt opgelost ;).

Toen mijn B6 werd vervangen door de C7 werd de B6 ook nog gewoon verkocht in sommige winkels. Maar LG levert die niet meer aan de winkels dus dat ligt aan de voorraad bij LG of de betreffende winkel waar je je tv hebt gekocht.
Maar goed we zullen zien wat LG zegt, er zal hoe dan ook eerst een monteur langskomen verwacht ik.
In 2018 waren er geen LG B6 oleds te koop, misschien dat je het over een restpartij hebt maar grote winkels verkochten het toen al niet meer. Wat wel bij de C7 het geval is, totaal niet te vergelijken dus.

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10-2025
Iemand hier die de 77 inch C8 in bezit heeft en nog bijzonderheden heeft? Hoe die bevalt, of gekke dingen? Prijs is inmiddels gezakt naar een waarde dat ik er al een tijdje serieus over denk, was benieuwd of er hier iemand de TV in bezit heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door Eagles op 31-01-2019 14:56 ]

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-01 08:45

defcon84

Multipass?

Ook rond de stroomkabel zat bij mij plastic :o
Deze dus ook maar gestript tot aan de koperdraad, veel beter voor de warmteafvoer!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
laat ik het eens voor de verandering over een andere (plastic) boeg gooien;

wanneer ik content in Dolby Vision bekijk, valt me op dat het beeld toch niet echt helemaal vloeiend is. Ik merk lichte schokken.
Ik wil uiteraard het Soap Opera Effect voorkomen.

Het betreft een LG B8.

Aangezien er ongeveer 324.455 verschillende instellingen zijn...kan iemand mij de instelling(en) aangeven waar ik de schokkerigheid tijdens Dolby Vision kan beperken of vrijwel in z'n geheel elimineren?

edit:

ga vanavond eens de settings uitproberen die @Major_ton op 8 maart 2018 hier postte. Wellicht biedt dat bij mij ook succes

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 31-01-2019 17:32 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Eagles schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:55:
Iemand hier die de 77 inch C8 in bezit heeft en nog bijzonderheden heeft? Hoe die bevalt, of gekke dingen? Prijs is inmiddels gezakt naar een waarde dat ik er al een tijdje serieus over denk, was benieuwd of er hier iemand de TV in bezit heeft.
Toevallig hebben we sinds vorige week een 77C8, gekocht bij Smits. Geen gekke dingen of bijzonderheden, behalve dat het een prachtig apparaat is :D Ik heb verder niet gekeken naar dode pixels of uniformiteit, gewoon TV + film gekeken en dat was prachtig. Ik ben altijd zeer kritisch wat betreft banding en dode pixels, maar wil er absoluut niet naar zoeken. Als het helemaal niet opvalt bij normale content kijken vanaf >2 meter dan vind ik het prima.

Onder de 5k wilden we serieus nadenken over een aankoop en toen Smits als vrijwel enige onder deze prijs ging de trekker maar overgehaald. Bizar bedrag voor een TV, maar als je het kan missen en liefhebber bent is het zeker een aanrader.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Geert1976 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:24:
[...]
wanneer ik content in Dolby Vision bekijk, valt me op dat het beeld toch niet echt helemaal vloeiend is. Ik merk lichte schokken.
Ik wil uiteraard het Soap Opera Effect voorkomen.

Het betreft een LG B8.

Aangezien er ongeveer 324.455 verschillende instellingen zijn...kan iemand mij de instelling(en) aangeven waar ik de schokkerigheid tijdens Dolby Vision kan beperken of vrijwel in z'n geheel elimineren?
[...]
Bijna altijd is dit het gevolg van 24p materiaal (bijna alle films en series). OLED paneel kwaliteit is zo hoog dat dit gewoon meer opvalt dan bij normale lcd schermen.

Het enige wat je kan doen is zelf spelen met de de-blur & de-judder sliders in de TrueMotion settings. Je schijnt ze ook op 0 te kunnen zetten en dat heeft ook al effect.

info:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b8-oled#comparison_1774
https://www.rtings.com/tv/tests/motion/stutter

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10-2025
stin00 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:34:
[...]

Toevallig hebben we sinds vorige week een 77C8, gekocht bij Smits. Geen gekke dingen of bijzonderheden, behalve dat het een prachtig apparaat is :D Ik heb verder niet gekeken naar dode pixels of uniformiteit, gewoon TV + film gekeken en dat was prachtig. Ik ben altijd zeer kritisch wat betreft banding en dode pixels, maar wil er absoluut niet naar zoeken. Als het helemaal niet opvalt bij normale content kijken vanaf >2 meter dan vind ik het prima.

Onder de 5k wilden we serieus nadenken over een aankoop en toen Smits als vrijwel enige onder deze prijs ging de trekker maar overgehaald. Bizar bedrag voor een TV, maar als je het kan missen en liefhebber bent is het zeker een aanrader.
Bedankt voor je antwoord, ik ga zelf ook de knoop doorhakken zeer binnenkort, of beter gezegd: bij de volgende serieuze actie is die van mij:)
Geeft het je echt die “bioscoop” ervaring (wat ik zoek)? En hoe is het beeld bij normaal daglicht? Niet te donker? En bij sport zoals een voetbal wedstrijd of autoracen (F1 bijv...)....

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2025
Vandaag toch maar eindelijk een mail gestuurd voor enkele problemen die ik heb met m'n tv. Ik heb m'n 55" C8 nu sinds september vorig jaar en zit toch al aan de +- 7 dode/stick pixels. Tevens is er regelmatig een probleem aan de linkerkant van het paneel. Hier wordt dan een band van enkele pixels weergegeven die lichter zijn dan zou moeten. Hoewel dit een subtiel probleem is valt dit enorm op vanaf het moment dat dit geweten is. Dit is niet continu aanwezig maar toch regelmatig, zelfs bij het gebruik van verschillende bronnen of de interne speler van de tv.

Het zijn een hoop kleine problemen maar toch, voor een tv van +1600 euro verwacht ik net ietsje meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jLdWhWmw/IMG-1253.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wtJ3BDyP/IMG-1254.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9zczWRW8/IMG-1255.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zbrvH3Tf/IMG-1368.jpg

• Smits360
Simon Shipperd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:31:
Vandaag toch maar eindelijk een mail gestuurd voor enkele problemen die ik heb met m'n tv. Ik heb m'n 55" C8 nu sinds september vorig jaar en zit toch al aan de +- 7 dode/stick pixels. Tevens is er regelmatig een probleem aan de linkerkant van het paneel. Hier wordt dan een band van enkele pixels weergegeven die lichter zijn dan zou moeten. Hoewel dit een subtiel probleem is valt dit enorm op vanaf het moment dat dit geweten is. Dit is niet continu aanwezig maar toch regelmatig, zelfs bij het gebruik van verschillende bronnen of de interne speler van de tv.

Het zijn een hoop kleine problemen maar toch, voor een tv van +1600 euro verwacht ik net ietsje meer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik hoop voor je dat LG coulant is en ik hoop dat je een nieuw paneel krijgt. Dit lijken mij inderdaad teveel kleine problemen voor een OLED van 1600+ euro. Laat ons weten hoe het afloopt!

• pwh53
Simon Shipperd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zou me geen zorgen maken,er zijn al panelen/tv's vervangen voor minder problemen dan dit.

• Brimme
  • Laatst online: 16-12-2024
sinds gister trotse eigener van 65c8

is BBC iPlayer nog werkend te krijgen met een DNS in nederland? zal graag planet earth kijken in 4k. iemand settings?

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:32
Brimme schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:24:
sinds gister trotse eigener van 65c9

is BBC iPlayer nog werkend te krijgen met een DNS in nederland? zal graag planet earth kijken in 4k. iemand settings?
Waar heb je die c9 gekocht?

• Brimme
sorry typ fout C8

• pwh53
Brimme schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:24:
sinds gister trotse eigener van 65c8

dit werkte tijdens de WK
Zet landinstellingen voor lg apps op UK en pak deze uk dns 191.101.6.227
Aarghh |:( that killed the suspension... :)

• Smits360
Haha, daar hebben we ook pagina's vol over gehad zeg; WK wedstrijden op de BBC werkend krijgen, met alle settings DNS servers etc. Here we go again >:)

Ik heb zojuist afscheid genomen van Jeroen, de vrolijke LG monteur. Hij kwam in een mooie LG OLED Care bus aanrijden, dus ik neem voor het gemak even aan dat hij van LG zelf was. Zo stelde hij zich aan de telefoon ook voor. Gelijk bij binnenkomst stopte hij zijn USB stick in de tv en gingen we naar zijn materiaal kijken. Dit waren 5-6 plaatsjes van kleuren, zoals we ze ook op YouTube kennen: blauw, paars, rood, geel, groen en wit. Bij het eerste plaatje zag ie het gelijk en hij was al om: dit is onacceptabel en moet vervangen worden.
Nou, dat was snel _/-\o_

Vervolgens ging ie aan de slag om alles over te zetten van het oude naar het nieuwe paneel. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar mooie kiekjes te maken O-) :*) :D

De speciale service afstandsbediening, waar ie allemaal mooie stats mee kon laten zien:
https://ibb.co/NL0xLx2

Een crappy foto van de USB stick die hij erin had gestoken:
https://ibb.co/JRWdcpR

De beste man aan het werk om de tv met het oude panel open te maken:
https://ibb.co/BB9qRvT

Alles eenmaal overgeheveld naar het nieuwe panel:
https://ibb.co/VLBv5qy

Vervolgens het nieuwe paneel getest. We zagen in sommige kleuren heel ver weg wat lichte horizontale strepen, maar geen enkele verticale. De strepen die we wel zagen, zaten volgens hem absoluut binnen spec. Hij mocht dit paneel daar in ieder geval niet op afkeuren. Voor de rest: rood, geel en paars (de absolute killers onder de kleuren): allemaal perfect. Voetbal, wat volgens hem de ultieme killer, die zelfs banding kan laten zien die je niet op kleuren-test-plaatjes ziet: helemaal OK. Test-filmpjes met grijswaarden ga ik niet bekijken, want ik ben gewoon 100% tevreden met wat ik nu heb.

Ik heb het nog even gehad over de aanvaarding(en) met het LG call centre en hij was geschokt om dit te horen. Hij hoort het helaas vaker en dan zijn het gastjes die daar maar kort werken. Anyway: hij ging mijn case bekijken en de gesprekken terugluisteren, om te kijken of hier werk van gemaakt moet worden. Hij was echt super service gericht en sprak alles tegen wat die gast(en) van het call center allemaal zeiden. Wow, wat een fijne dude wat dit zeg! Laat het weekend maar komen, met een vers paneel!

ps: de folie aan de voor én achterkant heeft ie na alles vakkundig verwijderd. HIj beaamde dat dit voor hitteproblemen kan zorgen, maar dat het nagenoeg onmogelijk is om echt image rentention, laat staan burn-in van te krijgen. Wat je er wel van kunt krijgen, is wat vervorming in het beeld. Dus ook dat is een kwestie van nuanceren, lijkt het :*)
Gefeliciteerd, probleem opgelost!
Smits360 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:04:
Gelijk bij binnenkomst stopte hij zijn USB stick in de tv en gingen we naar zijn materiaal kijken. Dit waren 5-6 plaatsjes van kleuren, zoals we ze ook op YouTube kennen: blauw, paars, rood, geel, groen en wit. Bij het eerste plaatje zag ie het gelijk en hij was al om: dit is onacceptabel en moet vervangen worden.
Nou, dat was snel _/-\o_
Ok dan. Als je bij een 100% luminance/100% saturation color slide, en al helemaal de blauwe, al problemen ziet met vertical banding dan had ik je dat ook direct kunnen vertellen: inruilwaardig. Want juist 100% l/s slides zijn niet gevoelig voor banding. :) Hoogstens zie je wat uniformiteits (kleurafwijkingen) aan de randen, maar dan nog is dat meer met geel en magenta dan met blauw.
Smits360 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:04:]
Vervolgens het nieuwe paneel getest.
[...]
Voor de rest: rood, geel en paars (de absolute killers onder de kleuren): allemaal perfect. Voetbal, wat volgens hem de ultieme killer, die zelfs banding kan laten zien die je niet op kleuren-test-plaatjes ziet: helemaal OK.
Correct, voetbal of andere veldsporten dat zijn echt vertical banding tests. Of andere vlakken met lage tot middelmatige helderheid met lichte structuur + langzame horizontale pans.

Ook hier 0,0 problemen met vertical banding in dit soort shots, dus daarom laat ik de donkere blobs op een 1%-10% grey screen en de wat lichtere rechterbenedenhoek maar voor wat het is.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 01-02-2019 16:40 ]

• Smits360
Haha, ik realiseer me dat het lijkt alsof ik problemen had bij blauw, omdat ik die als eerste kleur noemde en vervolgens zei dat hij het bij het eerste plaatje al zag. Excuses: blauw was totaal geen issue, maar geel, rood en paars echt MEGA. En hij checkte geel toevallig als eerste :)

Het scherm werd opgedeeld in twee vlakken, door een grote dikke band in het midden, die langzaamaan vervaagde naar de buitenkant. Beetje lastig uitleggen. Dit alles was me bij het zien van uniformity test schermen op YouTube al eerder opgevallen, maar ik was in de veronderstelling dat dit niet direct reden tot inruil was, omdat het totaal niet reflecteert wat je tijdens “normale” content te zien zou krijgen. Met uitzondering van reclames van de Mediamarkt, NS, Classic rock FM, dementiestichting, Ziggo, Blokker, Jumbo, etc hahaha. Ja: ik had al veel eerder aan de bel moeten trekken en zelf moeten beseffen dat dit echt noet normaal en acceptabel was. 7(8)7
Des te blijer ben ik nu en deel ik dit alles graag, om nog maar weer wat meer duidelijkheid in alle vage meningen l, wild west verhalen etc te scheppen. Hopelijk helpt het :>

• Brimme
pwh53 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:19:
[...]

dit werkte tijdens de WK
Zet landinstellingen voor lg apps op UK en pak deze uk dns 191.101.6.227
bedankt, ik heb dit nu gedaan, krijg de iPlayer gewownload, heb een account gemaakt maar krijg een error als ik iets wil kijken in de iPlayer. wat doe ik verkeerd

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gister bij iemand eerste ervaring gehad met oled. Was de 55c8.

Na wat instellen volgens het advies van Rtgns.com dark knighg rised aangezet in dolby vision. En echt fantastisch beeld! Merkte wel dat ik de helderheid in donkete kamer naar 21 had teruggebracht. Anders was het wat fel.

Waar ik wel tegen aan liep: de film was na de aanpassing goed qua felheid. Maar als ik dan terug ging naar homescreen van de apple tv was het mij toch ern tikkie te fel. Beeldprofiel was niet aangepast. Herkenbaar? Heb ik een instelling over het hoofd gezien?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ronwiel schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:13:
Gister bij iemand eerste ervaring gehad met oled. Was de 55c8.

Na wat instellen volgens het advies van Rtgns.com dark knighg rised aangezet in dolby vision. En echt fantastisch beeld! Merkte wel dat ik de helderheid in donkete kamer naar 21 had teruggebracht. Anders was het wat fel.

Waar ik wel tegen aan liep: de film was na de aanpassing goed qua felheid. Maar als ik dan terug ging naar homescreen van de apple tv was het mij toch ern tikkie te fel. Beeldprofiel was niet aangepast. Herkenbaar? Heb ik een instelling over het hoofd gezien?
Toevallig Apple TV 4k? Dan grote kans dat Dolby Vision aanstond in het hoofdmenu en dat is aardig fel :)
Pagina: 1 ... 168 ... 573 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.