helderheid op 21 is wel erg laag,normaal staat deze op 50 en verander je deze van 48-52,probeer anders in dolby vision de home-cinema mode eens,hoe dat bevaltRonwiel schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:13:
Gister bij iemand eerste ervaring gehad met oled. Was de 55c8.
Na wat instellen volgens het advies van Rtgns.com dark knighg rised aangezet in dolby vision. En echt fantastisch beeld! Merkte wel dat ik de helderheid in donkete kamer naar 21 had teruggebracht. Anders was het wat fel.
Waar ik wel tegen aan liep: de film was na de aanpassing goed qua felheid. Maar als ik dan terug ging naar homescreen van de apple tv was het mij toch ern tikkie te fel. Beeldprofiel was niet aangepast. Herkenbaar? Heb ik een instelling over het hoofd gezien?
zoals een paar mensen in dit topic al eerder hebben aangegeven, ga ook ik proberen (!!!) de komende tijd de out-of-the-box presets (minus de motion handling op off zetten) gebruiken.
Ik heb nu mijn LG een aantal dagen en merk ik dat constant loop te pielen aan de 324.557 verschillende instellingsmogelijkheden qua beeld, kleur, helderheid e.d.
Gisterenavond was wel een eye opener, de Vrouw des Huizes naast me op de bank; ''kunnen we nu gewoon eens een serie of film kijken zonder dat jij telkens loopt te klooien met de instellingen van de TV!?"
vroegah kocht je een TV, uit de verpakking, alles aansluiten en dat was het dan wel zo'n beetje...
Ik heb nu mijn LG een aantal dagen en merk ik dat constant loop te pielen aan de 324.557 verschillende instellingsmogelijkheden qua beeld, kleur, helderheid e.d.
Gisterenavond was wel een eye opener, de Vrouw des Huizes naast me op de bank; ''kunnen we nu gewoon eens een serie of film kijken zonder dat jij telkens loopt te klooien met de instellingen van de TV!?"
vroegah kocht je een TV, uit de verpakking, alles aansluiten en dat was het dan wel zo'n beetje...
@pwh53 zo gezet omdat dat werd aanbevolen voor donkere kamer. Moet zeggen dat niet verkeerd was met licht uit. Maar lan me voorstellen dat overdag wel hoger kan. Kan dat trouwens ook betekenen dan met lage helderheid dolby vision niet echt zichtbaar is?
@Vorkie dat is het idd. Wist niet dat ie dat in vision pakt. Blijft wel dat het verschil met de film groot is. Maarja, nu is bet effect van hdr duidelijk.
@Vorkie dat is het idd. Wist niet dat ie dat in vision pakt. Blijft wel dat het verschil met de film groot is. Maarja, nu is bet effect van hdr duidelijk.
@Ronwiel ik denk dat jullie langs elkaar heen praten, jij hebt het over OLED-lampje terwijl je helderheid zegt, vandaar de verwarring. OLED-lampje kan je naar eigen voorkeur instellen, tussen de 20 en 30 in een geheel donkere kamer is niet abnormaal. Helderheid heeft gewoon maar één correcte instelling en die zal dicht bij de 50 liggen, zeker geen 21.
Kan. Zolang je dan maar wel een normale preset gebruikt zoals ISF dark, Light, Technicolor of Cinema. Desnoods de Standaard modus met wat prefab vernaggelde gamma modificaties. Maar dus niet naar Sport, Spel of Levendig.Geert1976 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:54:
zoals een paar mensen in dit topic al eerder hebben aangegeven, ga ook ik proberen (!!!) de komende tijd de out-of-the-box presets (minus de motion handling op off zetten) gebruiken.
[ Voor 42% gewijzigd door Cap op 02-02-2019 11:10 ]
wel een extreme aanbeveling,mijn aanbeveling zou zijn technicolor,veranderen van warm 2 naar warm 1 en dan helderheid,oledlampje en eventueel kleur een beetje aanpassen,naar jouw keuze,wat jij mooi vind in jouw kamer.of isf dark/light voor avond en dag.een paar dagen wennen,en dan eventueel nog wat aanpassen in trumotion.Ronwiel schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:00:
@pwh53 zo gezet omdat dat werd aanbevolen voor donkere kamer. Moet zeggen dat niet verkeerd was met licht uit. Maar lan me voorstellen dat overdag wel hoger kan. Kan dat trouwens ook betekenen dan met lage helderheid dolby vision niet echt zichtbaar is?
Ik gebruik hoofdzakelijk ISF Dark en Light en af en toe Technicolor, de rest van de presets die jij noemt lijken vaak wel een kermis aan felle lichten;)Cap schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:08:
@Ronwiel ik denk dat jullie langs elkaar heen praten, jij hebt het over OLED-lampje terwijl je helderheid zegt, vandaar de verwarring. OLED-lampje kan je naar eigen voorkeur instellen, tussen de 20 en 30 in een geheel donkere kamer is niet abnormaal. Helderheid heeft gewoon maar één correcte instelling en die zal dicht bij de 50 liggen, zeker geen 21.
[...]
Kan. Zolang je dan maar wel een normale preset gebruikt zoals ISF dark, Light, Technicolor of Cinema. Desnoods de Standaard modus met wat prefab vernaggelde gamma modificaties. Maar dus niet naar Sport, Spel of Levendig.
Firmware 05.30.55 is nu beschikbaar voor de B6 via de Nederlandse LG site. Changelog is zoals altijd weer erg karig en hoogstwaarschijnlijk ook niet compleet: HDR banding fix wordt niet genoemd maar is volgens gebruikers wel toegevoegd, bv.
Straks maar even installeren. Wellicht is deze ook al via OTA the verkrijgen (ik blokkeer al het LG verkeer op mijn TV).1. Improvement
1) To improve Tricolor Channel Scan Issue
2) To improve BBC2 HD channel missing issue
[ Voor 17% gewijzigd door Puck op 02-02-2019 11:19 ]
Arrived anxious, left bored
Tof! Misschien komt er ook een C7 fw update
S
Dat dus! 20/21 idd voor het lampje.Cap schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:08:
@Ronwiel ik denk dat jullie langs elkaar heen praten, jij hebt het over OLED-lampje terwijl je helderheid zegt, vandaar de verwarring. OLED-lampje kan je naar eigen voorkeur instellen, tussen de 20 en 30 in een geheel donkere kamer is niet abnormaal.
Dit heb ik ook! Geen idee wat je er aan kunt doen.Ronwiel schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:13:
Gister bij iemand eerste ervaring gehad met oled. Was de 55c8.
Na wat instellen volgens het advies van Rtgns.com dark knighg rised aangezet in dolby vision. En echt fantastisch beeld! Merkte wel dat ik de helderheid in donkete kamer naar 21 had teruggebracht. Anders was het wat fel.
Waar ik wel tegen aan liep: de film was na de aanpassing goed qua felheid. Maar als ik dan terug ging naar homescreen van de apple tv was het mij toch ern tikkie te fel. Beeldprofiel was niet aangepast. Herkenbaar? Heb ik een instelling over het hoofd gezien?
Hij is inderdaad van LG zelfSmits360 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:04:
Ik heb zojuist afscheid genomen van Jeroen, de vrolijke LG monteur. Hij kwam in een mooie LG OLED Care bus aanrijden, dus ik neem voor het gemak even aan dat hij van LG zelf was. Zo stelde hij zich aan de telefoon ook voor. Gelijk bij binnenkomst stopte hij zijn USB stick in de tv en gingen we naar zijn materiaal kijken. Dit waren 5-6 plaatsjes van kleuren, zoals we ze ook op YouTube kennen: blauw, paars, rood, geel, groen en wit. Bij het eerste plaatje zag ie het gelijk en hij was al om: dit is onacceptabel en moet vervangen worden.
Ik heb het nog even gehad over de aanvaarding(en) met het LG call centre en hij was geschokt om dit te horen. Hij hoort het helaas vaker en dan zijn het gastjes die daar maar kort werken. Anyway: hij ging mijn case bekijken en de gesprekken terugluisteren, om te kijken of hier werk van gemaakt moet worden. Hij was echt super service gericht en sprak alles tegen wat die gast(en) van het call center allemaal zeiden. Wow, wat een fijne dude wat dit zeg! Laat het weekend maar komen, met een vers paneel!
zijn er specifieke instellingen die beste Beeld kwaliteit geven met de apple tv 4k? heb het nu zo ingesteld dat hij alles in originele bron doorgeeft.Vorkie schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:36:
[...]
Toevallig Apple TV 4k? Dan grote kans dat Dolby Vision aanstond in het hoofdmenu en dat is aardig fel
Verder zal ik graag van jullie weten wat de ervaringen zijn met de CL+ module kwa beeld kwaliteit en functionaliteit ivm de horizon box? heb nu de horizon box en vroeg mij af of de CL+ module beter is
Ik heb daar niets specifiek voor ingesteld, anders dan originele bron gebruiken ivm stotteren van het beeld.Brimme schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:56:
[...]
zijn er specifieke instellingen die beste Beeld kwaliteit geven met de apple tv 4k? heb het nu zo ingesteld dat hij alles in originele bron doorgeeft.
Verder zal ik graag van jullie weten wat de ervaringen zijn met de CL+ module kwa beeld kwaliteit en functionaliteit ivm de horizon box? heb nu de horizon box en vroeg mij af of de CL+ module beter is
Verder ben ik zeer tevreden met ci+, scheelt een kastje en je hebt iig wat aan de tv gids en je kan direct pauzeren en opnemen met een usb disk eraan.
Net probleemloos geïnstalleerd. Eerste wat opvalt is dat alles sneller voelt, zappen, apps en menu. Wellicht omdat de update ook cache en geheugen cleared o.i.d. Alles werkt in ieder geval naar behoren, straks maar even HDR banding testenPuck schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:14:
Firmware 05.30.55 is nu beschikbaar voor de B6 via de Nederlandse LG site. Changelog is zoals altijd weer erg karig en hoogstwaarschijnlijk ook niet compleet: HDR banding fix wordt niet genoemd maar is volgens gebruikers wel toegevoegd, bv.
[...]
Straks maar even installeren. Wellicht is deze ook al via OTA the verkrijgen (ik blokkeer al het LG verkeer op mijn TV).
Ik keek net op de website van LG om te kijken of er ook een fw update voor de C7 was. Het de meest recente versie is nog 05.80.15, van 18 december 2018. Wat ik ook zag, was dit:
https://www.lg.com/nl/ond...2005-1428557818349-others
Vreemd, of niet? Dat LG zelf een FAQ over inbranding heeft staan, waarop ze hardop zeggen dat dit voorkomt en door statische content komt? Ik dacht dat ze het officieel nog altijd ontkenden nl.
Edit: De kwaliteit van het Nederlands laat overigens wat te wensen over; alsof het gewoon een ruwe Google translate is, haha. Bijzonder om dat zo op hun officiële website te zien staan.
Vreemd, of niet? Dat LG zelf een FAQ over inbranding heeft staan, waarop ze hardop zeggen dat dit voorkomt en door statische content komt? Ik dacht dat ze het officieel nog altijd ontkenden nl.
Edit: De kwaliteit van het Nederlands laat overigens wat te wensen over; alsof het gewoon een ruwe Google translate is, haha. Bijzonder om dat zo op hun officiële website te zien staan.
[ Voor 16% gewijzigd door Smits360 op 02-02-2019 16:27 ]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 05-11 23:15
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Die tekst slaat nergens op.Smits360 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:25:
Ik keek net op de website van LG om te kijken of er ook een fw update voor de C7 was. Het de meest recente versie is nog 05.80.15, van 18 december 2018. Wat ik ook zag, was dit:
Er staat “langdurige periode of langere tijd”.
Hoeveel is dit dan? 10 minuten, één uur, hele dag?
Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om op dit artikel feedback te geven.
Als iedereen dit doet passen ze de tekst wellicht aan.
Met een usb stick? nooit geweten. pauzeren en opnemen werkt met mijn horizon box fantastischVorkie schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:11:
[...]
Ik heb daar niets specifiek voor ingesteld, anders dan originele bron gebruiken ivm stotteren van het beeld.
Verder ben ik zeer tevreden met ci+, scheelt een kastje en je hebt iig wat aan de tv gids en je kan direct pauzeren en opnemen met een usb disk eraan.
Ja, maar als je geen Horizon Box gebruikt kan je gewoon de TV gebruiken.Pjotr22 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 08:46:
[...]
Met een usb stick? nooit geweten. pauzeren en opnemen werkt met mijn horizon box fantastisch
Enige nadeel is dat hij maar 1 tuner heeft, dus opnemen is vooral handig als je er niet bent.
USB stick is meestal alleen snel genoeg voor pauzeren / live TV. USB disk, zoals de https://www.coolblue.nl/p...ements-portable-1-tb.html kan je wel mee opnemen,
Zie werkelijk niets in die tekst staan dat ook maar enigszins vreemd of onwaar is en snap de commotie dan ook niet.HoppyF schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:31:
[...]
Als iedereen dit doet passen ze de tekst wellicht aan.
Nickname does not reflect reality
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het punt is dat de tijdsaanduiding ontbreekt.Brad Pitt schreef op zondag 3 februari 2019 @ 09:11:
[...]
Zie werkelijk niets in die tekst staan dat ook maar enigszins vreemd of onwaar is en snap de commotie dan ook niet.
Wat is langdurig? Bij jouw misschien één dag, bij mij twee uur.
Maakt nogal een verschil.
Net zoiets als je zegt: mijn auto rijdt kilometers op één liter benzine.
Hoeveel kilometer? 10? 20?
Mijn tv (c7) is wederom ingebrand (van de een op andere dag). De eerste keer is scherm vervangen en had ik een vermoeden waardoor het is gekomen. Nu is het weer gebeurd en op exact de zelfde manier ingebrand (groot vierkant midden in tv). De oorzaak is ironisch genoeg het anti-inbrand programma geweest (de uitgebreide versie, die eens in de 1000/2000 uur wordt afgetrapt).
Ik ga het nu even aankijken of het minder wordt (met de automatische kleine programma's) en proberen om een andere tv te krijgen. Het heeft namelijk ook weinig zin om het scherm te vervangen. Dan is het enkel wachten tot het uitgebreide onderhoudsprogramma weer langs komt. Ik zal later nog wat foto's toevoegen.
Ik ga het nu even aankijken of het minder wordt (met de automatische kleine programma's) en proberen om een andere tv te krijgen. Het heeft namelijk ook weinig zin om het scherm te vervangen. Dan is het enkel wachten tot het uitgebreide onderhoudsprogramma weer langs komt. Ik zal later nog wat foto's toevoegen.
Kun je zien wanneer dat programma langs is gekomen dan? Blijft de tv dan echt aanstaan?insanebum schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:38:
Mijn tv (c7) is wederom ingebrand (van de een op andere dag). De eerste keer is scherm vervangen en had ik een vermoeden waardoor het is gekomen. Nu is het weer gebeurd en op exact de zelfde manier ingebrand (groot vierkant midden in tv). De oorzaak is ironisch genoeg het anti-inbrand programma geweest (de uitgebreide versie, die eens in de 1000/2000 uur wordt afgetrapt).
Kan als het goed is alleen gemaakt worden door de LUT opnieuw in te stellen.insanebum schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:38:
Het ging mij er vooral om dat ik LG zelf nog niet eerder had zien toegeven dat het burn-in issue bestaat; ze hebben dit zelfs stelselmatig ontkent de laatste jaren. Het feit dat ze er een artikel over hebben gepost, vond ik om die reden nieuwswaardig. Dat het voor ons niets nieuws is dat het burn-in issue wel degelijk bestaat, staat daar los van. Daarnaast is de kwaliteit van de tekst an sich gebrekkig, wat ik opvallend vind op op de website van LG aan te treffen.Brad Pitt schreef op zondag 3 februari 2019 @ 09:11:
[...]
Zie werkelijk niets in die tekst staan dat ook maar enigszins vreemd of onwaar is en snap de commotie dan ook niet.
Los daarvan snap ik wel dat ze hun vingers niet (in)branden met het geven van een specifieke tijdsduur vanaf wanneer burn-in optreedt. Maar op zo'n manier is het wel een heel nietszeggend advies, waar misschien mensen onnodig bang van worden.
Wat ik overigens ook raar vind, is dat ze burn-in onder dezelfde noemer gooien als ghosting
de tv gaf een melding/aankondiging van het programma op het moment dat ik de tv uit deed.
Kartmans1 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:49:
[...]
Kun je zien wanneer dat programma langs is gekomen dan? Blijft de tv dan echt aanstaan?
Verwijderd
Weet iemand of er ook een snelle manier is om te switchen tussen de verschillende 'Energiebesparing'-modi? Ik wissel nogal eens tussen Automatisch, Uit en Maximum. Vind het omslachtig om dat telkens via Menu -> Alle Instellingen -> Energiebesparing te moeten doen. Er is geen mogelijkheid om een bepaalde instelling aan een Quick Access knop toe te kennen of wel?
Nee helaas niet. Waarom gebruik je energiebesparing? Dat is in mijn ogen eigenlijk een onduidelijke manier om de stand van het OLED-lampje aan te passen, omdat je niet weet wat het precies doet. Ik gebruik de beeldmodi ISF dark, light en Technicolor met gelijke instellingen met uitzondering van OLED lampje, die gaat per modus van stand 30 naar 45 naar 60. Hoewel ik in praktijk zelden verwissel van stand.
Sinds een jaar hebben we een LG C7 55” waarbij we vandaag een tweetal strepen en donkere vlekken in het scherm hebben zitten:

Op 1/3 en 2/3 van de hoogte zit een horizontale streep over de gehele breedte van het scherm. De donkere vlekken zitten grotendeels aan de onderin.
De afwijking zijn vooral zichtbaar op een egaal scherm zoals in dit geval achtergrond van de Youtube app. Bij wit is het nagenoeg niet zichtbaar, in films etc. Is het zichtbaar als je er op let.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Op 1/3 en 2/3 van de hoogte zit een horizontale streep over de gehele breedte van het scherm. De donkere vlekken zitten grotendeels aan de onderin.
De afwijking zijn vooral zichtbaar op een egaal scherm zoals in dit geval achtergrond van de Youtube app. Bij wit is het nagenoeg niet zichtbaar, in films etc. Is het zichtbaar als je er op let.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
die donkere vlek lijkt op zonlichtvlekken,pixelrefresher draaien,helpt het niet contact met lg opnemenJust_I schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:09:
Sinds een jaar hebben we een LG C7 55” waarbij we vandaag een tweetal strepen en donkere vlekken in het scherm hebben zitten:
[Afbeelding]
Verwijderd
Als 'quick and dirty' manier om het scherm te dimmen. Mijn vriendin heeft soms last van migraine. Als ze dan alleen is met onze kleine, dan gaat ze met haar in bed liggen totdat er een oppas/papa komt. De drukke dreumes blijft alleen liggen als mijn vriendin de TV aanzet. Ze wil de 55" lichtbak dan zo snel en makkelijk mogelijk op de donkerste stand zetten.Cap schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:53:
Nee helaas niet. Waarom gebruik je energiebesparing? Dat is in mijn ogen eigenlijk een onduidelijke manier om de stand van het OLED-lampje aan te passen, omdat je niet weet wat het precies doet. Ik gebruik de beeldmodi ISF dark, light en Technicolor met gelijke instellingen met uitzondering van OLED lampje, die gaat per modus van stand 30 naar 45 naar 60. Hoewel ik in praktijk zelden verwissel van stand.
Ik heb het inmiddels op een vergelijkbare manier geregeld als jij. Gewoon een beeldmodus gepakt en die op de laagste stand gezet. Bedankt voor de reactie.
Dat heeft inderdaad geholpen, duurde even maar dan heb je ook watpwh53 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:11:
[...]
die donkere vlek lijkt op zonlichtvlekken,pixelrefresher draaien,helpt het niet contact met lg opnemen
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Hoe staat je tv tov het raam/ de zon?Just_I schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:03:
[...]
Dat heeft inderdaad geholpen, duurde even maar dan heb je ook wat
Haaks op het raam op 2 meter afstand ongeveer, raam op zuidwesten. Alleen in de middag staat er een beetje zon op mits de jaloezieën niet open staan. Dit gebeurd niet erg vaak overigens.
Magische functie is het. Ik had out-of-the-box ook een heel klein vlekje. Maar met de automatische pixel refresh functie was het vanzelf opgelost. Maar met die vlekken en dat soort afmetingen zoals jij het had, had ik mij wel allang zorgen gemaakt. Of gebeurde dit ineens 'spontaan'?Just_I schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:03:
[...]
Dat heeft inderdaad geholpen, duurde even maar dan heb je ook wat
[ Voor 16% gewijzigd door aex351 op 04-02-2019 02:05 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Ja, echt sinds gisteren pas. Misschien iets gebeurd bij het schoonmaken ofzo, geen idee.aex351 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 02:04:
[...]
Magische functie is het. Ik had out-of-the-box ook een heel klein vlekje. Maar met de automatische pixel refresh functie was het vanzelf opgelost. Maar met die vlekken en dat soort afmetingen zoals jij het had, had ik mij wel allang zorgen gemaakt. Of gebeurde dit ineens 'spontaan'?
Dit is echt door zonlicht. Zelfde vlek als ik had toen ik oled had.Just_I schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:09:
[Afbeelding]
Dit grote vierkant in het midden is niet inbranden.insanebum schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:38:
Heb het al eens eerder in dit topic gepost, dit is een fout geweest in het productie process van LG.
Sommige schermen zijn na productie niet goed "afgekoeld" en daardoor de LUT niet goed ingesteld word.
Dit resulteerd in het vierkant in het midden.
Betreft niet een scherm defect maar een software defect.
Is enkel op te lossen door inderdaad de LUT opnieuw in te laten stellen door een LG engineer.
Hier meer info over de issue ": https://www.avforums.com/...center-of-screen.2170330/
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
@insanebum
Heb hetzelfde probleem op dit moment. Als het goed is komt er deze week een monteur. LG heeft me vrijdag laten weten dat het in ieder geval gerepareerd wordt.
Ik lees echter dat er inderdaad vaak gewoon een nieuw paneel wordt geplaatst. Heb ook ergens gelezen dat de software aanpassingen vaak niet het gewenste effect hadden en of de tv daardoor gebricked werd.
Aangezien het bij jou nu al de 2e keer is ben ik benieuwd naar de afwikkeling van LG in jou geval!
Heb hetzelfde probleem op dit moment. Als het goed is komt er deze week een monteur. LG heeft me vrijdag laten weten dat het in ieder geval gerepareerd wordt.
Ik lees echter dat er inderdaad vaak gewoon een nieuw paneel wordt geplaatst. Heb ook ergens gelezen dat de software aanpassingen vaak niet het gewenste effect hadden en of de tv daardoor gebricked werd.
Aangezien het bij jou nu al de 2e keer is ben ik benieuwd naar de afwikkeling van LG in jou geval!
2x in 1 jaar,probeer in de richting te sturen,dat je geen vertrouwen meer hebt in deze dure tv,tv ruilen.c7 staat nog maar bij een paar winkels,lg crediteert aan de winkel,beetje geluk erbij krijg je een c8,mag ook wel voor die stress en ellende.succesinsanebum schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:38:
Bizar.gertraaf schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:27:
[...]
Dit is echt door zonlicht. Zelfde vlek als ik had toen ik oled had.
Zou wellicht een 9 serie willen aanschaffen ergens dit jaar maar TV hangt overdag in de zon. Ga echt de boel niet verduisteren vanwege mijn TV.
Gaat hem dus niet worden...
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Binnenkort ga ik verhuizen en wil ik mijn 9 jaar oude 50" Panasonic G-model plasma gaan vervangen voor een LG OLED
Na een hoop gelezen te hebben denk ik dat ik voor het instapmodel van 2018 ga, het B-model. De grootte zal een 55" of 65" worden. Nog even kijken hoe ver de bank van de TV komt.
Nog een paar dingetjes waar ik geen hele goede antwoorden op kan vinden.
- Recht tegen over de TV komt een aquarium te staan. In hoeverre is het licht irritant met reflectie? Bij de plasma heb ik dit nu ook al en is het totaal niet vervelend! Aquarium zal zeker in de avond maar een minimale hoeveelheid licht (zonsondergang simulatie) hebben. Kamer zit op het noorden dus direct zonlicht hebben we niet.
- Ik lees dat er op WebOS geen Kodi beschikbaar is. Zijn er andere opties van mediaspelers op WebOS die gedownloade data van shares / NAS af streamen? 99% van wat we kijken is Netflix of gedownloade content. TV is hoogstens iets wat ons zoontje kijkt (Sesamstraat e.d) alhoewel die ook al meer van de Netflix is. Vandaar dat dit wel belangrijk is
- Als ik hem aan de muur hang krijg met een beugel is het dan te doen om de kabels er achter te krijgen of is het een kwestie van eerst kabels er in en dan pas ophagen?
- Als de 2019 modellen gaan komen is de verwachting dat de 2018 modellen dan nog in prijs dalen?
Na een hoop gelezen te hebben denk ik dat ik voor het instapmodel van 2018 ga, het B-model. De grootte zal een 55" of 65" worden. Nog even kijken hoe ver de bank van de TV komt.
- Recht tegen over de TV komt een aquarium te staan. In hoeverre is het licht irritant met reflectie? Bij de plasma heb ik dit nu ook al en is het totaal niet vervelend! Aquarium zal zeker in de avond maar een minimale hoeveelheid licht (zonsondergang simulatie) hebben. Kamer zit op het noorden dus direct zonlicht hebben we niet.
- Ik lees dat er op WebOS geen Kodi beschikbaar is. Zijn er andere opties van mediaspelers op WebOS die gedownloade data van shares / NAS af streamen? 99% van wat we kijken is Netflix of gedownloade content. TV is hoogstens iets wat ons zoontje kijkt (Sesamstraat e.d) alhoewel die ook al meer van de Netflix is. Vandaar dat dit wel belangrijk is
- Als ik hem aan de muur hang krijg met een beugel is het dan te doen om de kabels er achter te krijgen of is het een kwestie van eerst kabels er in en dan pas ophagen?
- Als de 2019 modellen gaan komen is de verwachting dat de 2018 modellen dan nog in prijs dalen?
Er bestaat (nog) geen app om netwerk-shares uit te lezen voor WebOS. Wat wel kan is via DLNA (via ingebouwde LG app) of Plex / XPlay waarbij je middels Plex Media Server op bv. een NAS de content serveert. Beide werken bij mij prima op mijn B6, ook bij 4K HDR.C_V_S schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:04:
Bij mij thuis hangt de E8 met de reflectie van lampen in de achtergrond.C_V_S schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:04:
Binnenkort ga ik verhuizen en wil ik mijn 9 jaar oude 50" Panasonic G-model plasma gaan vervangen voor een LG OLED
Tijdens het kijken vallen deze niet op, viel me heel erg mee.
Alleen als de TV helemaal op zwart staat vallen deze logischerwijs op.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nog geen OTA momenteel en daarnaast is dit het enige forum waar ik lees over de firmware update voor de b6.Puck schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:34:
[...]
Net probleemloos geïnstalleerd. Eerste wat opvalt is dat alles sneller voelt, zappen, apps en menu. Wellicht omdat de update ook cache en geheugen cleared o.i.d. Alles werkt in ieder geval naar behoren, straks maar even HDR banding testen.
Daarnaast had ik het niet verwacht in 2019...misschien dat ze wel stiekem eARC hebben toegevoegd
Nog andere bevindingen naast snelheid? (Ik vind 'm sowieso al snel)
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Stukje interessante informatie uit een YouTube video van Vincent Teoh.
YouTube: Which HDMI 2.1 Feature Do You REALLY Need on Your 2019 TV?
HoppyF schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:23:
Stukje interessante informatie uit een YouTube video van Vincent Teoh.
[Afbeelding: HDMI 2.1]
Hmm, ik gebruik de combi Serviio / ingebouwde LG app voor het streamen van 4K HDR content op m'n B8 maar dat begint na verloop van tijd toch te bufferen, bedraad en onbedraad. Toch Plex maar eens testen, betwijfel of dat het verschil gaat maken.Puck schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:13:
[...]
Er bestaat (nog) geen app om netwerk-shares uit te lezen voor WebOS. Wat wel kan is via DLNA (via ingebouwde LG app) of Plex / XPlay waarbij je middels Plex Media Server op bv. een NAS de content serveert. Beide werken bij mij prima op mijn B6, ook bij 4K HDR.
HDMI 2.1 is toch niet achteraf aan oude modellen toe te voegen?Smits360 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:32:
[...]
Geen 2016, 2017 & 2018 support. Tevens geen verassing.
Heb me eens laten vertellen dat het allemaal draait om de HDMI chip die in de TV zit, die chip moet 2.1 ondersteunen de rest is bijzaak.
Ergo: in 2016, 2017, en 2018 was die chip nog niet beschikbaar, dus die zit ook niet in deze series.
En zonder die 2.1 chip zal je TV ook nooit HDMI 2.1 ondersteunen.
Net zoals dat een 4k scherm zal ook nooit een 8k scherm kan worden met een software update....
Kwestie van zorgen dat je het maximale uit je WiFi haalt. Ik heb bijvoorbeeld een apart kanaal voor 5Ghz WiFi. Haal gemiddeld 160Mbps dus ruim voldoende4tune schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:46:
[...]
Hmm, ik gebruik de combi Serviio / ingebouwde LG app voor het streamen van 4K HDR content op m'n B8 maar dat begint na verloop van tijd toch te bufferen, bedraad en onbedraad. Toch Plex maar eens testen, betwijfel of dat het verschil gaat maken.
Ik ken Serviio verder niet maar wellicht dat je nog wat met de buffergrootte kunt spelen?
[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 04-02-2019 18:59 ]
Ik denk dat je e.e.a. aan posts gemist hebt hier gemist, want dit is al vele malen de revue gepasseerd binnen dit topic. Evenals de hoop en het vermoeden dat dit technisch misschien wel zonder chip zou kunnen en zelfs met terugwerkende kracht zou kunnen worden uitgerold op oudere modellen. Daar refereerde ik naardavidov schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:51:
[...]
HDMI 2.1 is toch niet achteraf aan oude modellen toe te voegen?
Heb me eens laten vertellen dat het allemaal draait om de HDMI chip die in de TV zit, die chip moet 2.1 ondersteunen de rest is bijzaak.
Ergo: in 2016, 2017, en 2018 was die chip nog niet beschikbaar, dus die zit ook niet in deze series.
Net zoals dat een 4k scherm zal ook nooit een 8k scherm kan worden met een software update....
Edit: Kleine nuancering die misschien wel handig is: het ging in eerdere discussie hier in het topic vooral om het toevoegen van eARC, waar je HDMI 2.1 voor nodig hebt, terwijl dat hardwarematig theoretisch zou moeten kunnen werken op HDMI 2.0. Dat een nieuwe standaard voordelen brengt die niet backwards compatible zijn, is logisch en twijfelt niemand aan (lijkt me). Ik besefte me later pas dat dat niet echt uit de post naar voren kwam, haha
[ Voor 20% gewijzigd door Smits360 op 04-02-2019 21:02 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat is juist.davidov schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:51:
[...]
HDMI 2.1 is toch niet achteraf aan oude modellen toe te voegen?
Het zou hooguit kunnen zijn dat een klein deel van de HDMI 2.1 features softwarematig kunnen worden toegevoegd dmv een software update.
Veel mensen vragen zich af “wat moet ik nu met HDMI 2.1?”.
Nu misschien nog niet zo veel maar later veel meer, zo gaat het met alle nieuwe uitbreidingen en ontwikkelingen. Dit is dus vooral voor 2019 en daarna.
ik heb een 55c8 sinds juli aangeschaft. Bij de kruidvat en ziggo reclame heb ik rechtsboven in een rechthoek met een kruisje erin lijkt het. Je moet wel goed kijken om het te zien maar het is aanwezig.Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:11:
[...]
Bij mij exact hetzelfde, kijk zelden naar RTL4, de monteur zei ook dat het een RTL4 logo was maar het was meer een vierkant met een kruis, ik heb er eventueel foto's van. Betreft de OLED55B6V, echter dit was enkel bij de kleuren rood, geel en paars, bij een mediamarkt of kruidvat reclame was het zeer duidelijk aanwezig..
Hoe heb jij dit opgelost? pixel refresher heb ik al gedaan
https://i.ibb.co/M8n7BbQ/20190204-214814.jpg
[ Voor 10% gewijzigd door harrybeuker op 04-02-2019 22:02 ]
@harrybeuker interessant, kan je daar een foto van maken of lukt dat echt niet? Hier ook iets dergelijks: wat zal het zijn, op het oog een vierkant rechtsboven van c.a. 12x12cm met aan beide kanten, ongeveer 6 cm uit de hoek. Heel af en toe zichtbaar bij o.a. donkergrijze egale reclameschermen, soms valt het opeens op. Geen inbranding want het zit er vanaf het allereerste begin. Edit: op de grijze schermen is het het meest duidelijk zichtbaar bij 10% grey, maar eigenlijk zichtbaar tussen de 5% tot zelfs 35%, juist als je er niet direct naar kijkt, maar het ziet vanuit je ooghoek (focus op linkerkant van het scherm zeg maar).
[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 04-02-2019 22:10 ]
zeker is dat gelukt. zie het linkje in de post hierboven. ik krijg het niet goed voor elkaar met een image.Cap schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:03:
@harrybeuker interessant, kan je daar een foto van maken of lukt dat echt niet? Hier ook iets dergelijks: wat zal het zijn, op het oog een vierkant rechtsboven van c.a. 12x12cm met aan beide kanten, ongeveer 6 cm uit de hoek. Heel af en toe zichtbaar bij o.a. middeldonkergrijze egale reclameschermen, soms valt het opeens op. Geen inbranding want het zit er vanaf het allereerste begin.
je moet dan even op youtube dit filmpje op je tv afspelen.
YouTube: Patterns for OLED uniformity and burn-in check
ik vermoed dat het een blokje is van voetbal kijken. Lijkt wel op een scorebord zeg maar. Kijk jij ook veel voetbal? Check vooral Rood en Geel in die movie
Dat ziet er heel anders uit dan bij mij en ziet er inderdaad uit als burn-in van een sportwedstrijd. Een scorebordstand bestaande uit 2 vierkantjes met veel rood en een rood streepje eronder zo te zien, daarom zie je het vooral bij rood?
Goed bij mij is het dus geen burn-in/retentie bij jou overduidelijk wel.
[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 04-02-2019 22:13 ]
ik ga maar eens een mailtje dichten aan smits. Hopelijk valt dit binnen de garantie. Zo lang heb ik hem nog nietCap schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:12:
Dat ziet er heel anders uit dan bij mij en ziet er inderdaad uit als burn-in van een sportwedstrijd. Een scorebordstand bestaande uit 2 vierkantjes met veel rood en een rood streepje eronder zo te zien, daarom zie je het vooral bij rood?
Verwijderd
Dure grap dit voor LG met het omwisselen van panelen (globaal gezien), een OLED paneel produceren kost bijna even veel als dat een tv kost. Maar goed dat heb je nu eenmaal met OLED’s. Ook in dit topic worden er steeds meer burn-in gevallen gemeld. Alleen de nieuwe bezitters denken hier stellig dat het ze niet overkomt...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2019 23:54 ]
Alhoewel de kans natuurlijk nog steeds aanwezig is heb ik na 2,5 jaar nog geen burn-in verschijnselen gezien. Ik zeg dit omdat het in jouw post klinkt alsof het onvermijdelijk is, maar zo zwart/wit is het niet.Verwijderd schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:52:
Alleen de nieuwe bezitters denken hier stellig dat het ze niet overkomt...
Inderdaad. Opmerkingen zoals "Alleen de nieuwe bezitters denken hier stellig dat het ze niet overkomt..." komen altijd zo aanmatigend over.Puck schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:12:
[...]
Alhoewel de kans natuurlijk nog steeds aanwezig is heb ik na 2,5 jaar nog geen burn-in verschijnselen gezien. Ik zeg dit omdat het in jouw post klinkt alsof het onvermijdelijk is, maar zo zwart/wit is het niet.
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Ik had een lg C8 besteld en tot 2 maal toe had hij dode pixels en bij de eerste een vreemde grijze band aan de zijkant. Ook had de tv een vreemde stoffige substantie aan de achterzijde ik kon niet echt plaatsen of het stof of iets van poeder was. Hebben meer mensen last van dode pixels en de vreemde substantie op de achterzijde.
Ik heb mij C8 zaterdag opgehaald, dus nog maar erg kort in mijn bezit. Niets van een merkwaardige substantie waargenomen. Of was dat iets dat je pas na enige tijd waarnam? Hopelijk kom ik dit soort problemen niet tegen.tweaker013 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:01:
Ik had een lg C8 besteld en tot 2 maal toe had hij dode pixels en bij de eerste een vreemde grijze band aan de zijkant. Ook had de tv een vreemde stoffige substantie aan de achterzijde ik kon niet echt plaatsen of het stof of iets van poeder was. Hebben meer mensen last van dode pixels en de vreemde substantie op de achterzijde.
Effe wat positiefs nieuws tussendoor: heb in het weekend trouwens alleen games uitgeprobeerd. Resident Evil 2 remake en Shadow of the Tomb Raider op de x, en Uncharted 4 op de pro. Moet toch wel kwijt dat het beeld echt om te watertanden is. Nu was ik erg positief over de kleurenweergave van mijn Sony KD55XE9005, maar die van de C8, wow
[ Voor 20% gewijzigd door Meister Sachs op 05-02-2019 10:09 ]
Gelukkig dat je er geen last van hebt. Het was idd direct bij het uitpakken. Ook geen last van dode pixels. Ik zag ze heel duidelijk vooral met een witte achtergrond.alexander1685 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:05:
[...]
Ik heb mij C8 zaterdag opgehaald, dus nog maar erg kort in mijn bezit. Niets van een merkwaardige substantie waargenomen. Of was dat iets dat je pas na enige tijd waarnam? Hopelijk kom ik dit soort problemen niet tegen.
Ik moet toegeven dat ik niet naar dode pixels bewust heb gekeken. Ben eigenlijk gelijk aan de slag gegaan met een aantal games en verkeerde vrijwel voortdurend in een staat van verbazing over de kleurenpracht. Ben nu haast huiverig om tegen een witte achtergrond op zoek te gaantweaker013 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:08:
[...]
Gelukkig dat je er geen last van hebt. Het was idd direct bij het uitpakken. Ook geen last van dode pixels. Ik zag ze heel duidelijk vooral met een witte achtergrond.
[ Voor 10% gewijzigd door Meister Sachs op 05-02-2019 10:13 ]
Mooi beeld zeker. Bij mij viel het direct op ik hoopte dat het stukjes piepschuim waren. Lees stofjes of iets dergelijks. Maar helaas. Als je eenmaal weet waar ze zitten. Verpest dat mijn inziens mijn ervaring en ga je er aan irriteren.alexander1685 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:11:
[...]
Ik moet toegeven dat ik niet naar dode pixels bewust heb gekeken. Ben eigenlijk gelijk aan de slag gegaan met een aantal games en verkeerde vrijwel voortdurend in een staat van verbazing over de kleurenpracht.
Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Erg vervelend, hopelijk is er ruimte voor een oplossing. Heb je al iets kunnen regelen met de fabrikant of de desbetreffende winkel?tweaker013 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:14:
[...]
Mooi beeld zeker. Bij mij viel het direct op ik hoopte dat het stukjes piepschuim waren. Lees stofjes of iets dergelijks. Maar helaas. Als je eenmaal weet waar ze zitten. Verpest dat mijn inziens mijn ervaring en ga je er aan irriteren.
Verwijderd
Toch is het zo, de meeste die hier schreeuwen dat het niet kan zijn vaak de C8 bezitters of soms de C7. Mensen die hun OLED televisie nog geen 2 jaar in hun bezit hebben. Terwijl het helemaal niet zo zwart/wit is. OLED burn-in kan elk OLED eigenaar overkomen. Zelfs de mensen die echt paranoïde zijn voor burn-ins en hun televisie “babysitten”. Het wordt in dit topic vaak te onderschat.Puck schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:12:
[...]
Alhoewel de kans natuurlijk nog steeds aanwezig is heb ik na 2,5 jaar nog geen burn-in verschijnselen gezien. Ik zeg dit omdat het in jouw post klinkt alsof het onvermijdelijk is, maar zo zwart/wit is het niet.
Maakt het nog steeds niet onvermijdelijk, dat was mijn punt (zoals jij aangeeft, het kan iedereen overkomen). Ik snap jouw punt dus ook, ik probeer alleen aan te geven dat het geen welles/nietes issue is. Maar een issue kan het zeker zijn!Verwijderd schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:57:
[...]
Toch is het zo, de meeste die hier schreeuwen dat het niet kan zijn vaak de C8 bezitters of soms de C7. Mensen die hun OLED televisie nog geen 2 jaar in hun bezit hebben. Terwijl het helemaal niet zo zwart/wit is. OLED burn-in kan elk OLED eigenaar overkomen. Zelfs de mensen die echt paranoïde zijn voor burn-ins en hun televisie “babysitten”. Het wordt in dit topic vaak te onderschat.
Mijn eerste paneel had 2 dode pixels (ttz, één rode en één zwarte). Vanaf ik één stap naar achter zette compleet onzichtbaar. Dode pixels zijn dus niet zo'n issue op deze tv's...alexander1685 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:11:
[...]
Ik moet toegeven dat ik niet naar dode pixels bewust heb gekeken. Ben eigenlijk gelijk aan de slag gegaan met een aantal games en verkeerde vrijwel voortdurend in een staat van verbazing over de kleurenpracht. Ben nu haast huiverig om tegen een witte achtergrond op zoek te gaan, of zijn dode pixels direct snel en goed waarneembaar?
De LG App op mijn 55E8 toont geen subs bij mijn 4K films. Ook een losse srt file met dezelfde naam als de film laat hij niet zien.
Iemand anders ook dit probleem en een oplossing?
Ik heb ook een mibox met kodi hier heb ik wel subs maar het beeld loopt niet echt vloeiend. Ook niet na het veranderen van diverse instellingen in kodi en de mibox.
Plex vind ik een crime met al het bufferen.
Ik heb ook een mibox met kodi hier heb ik wel subs maar het beeld loopt niet echt vloeiend. Ook niet na het veranderen van diverse instellingen in kodi en de mibox.
Dit is wel het topic van herhalingen zeg. Heb je wel gezocht?Roeptoeter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:44:
De LG App op mijn 55E8 toont geen subs bij mijn 4K films. Ook een losse srt file met dezelfde naam als de film laat hij niet zien.
Dit is een beperking van die app over dlna en alleen op USB werkt het (schijnt, niet geprobeerd).
Ja ik had gezocht op subs en srt maar Jay-v schreef in dit topic dat het via USB met een losse srt file goed ging. Maar bij dus niet. Software op mijn TV is helemaal up to date.Mfpower schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:09:
[...]
Dit is wel het topic van herhalingen zeg. Heb je wel gezocht?
Dit is een beperking van die app over dlna en alleen op USB werkt het (schijnt, niet geprobeerd).
Jay-v schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:27:
De C8 gisteren geinstalleerd samen met de TK10 + SK10Y.
De TV kantelt op de TK10 iets naar achter, is dat normaal? Ik heb hem nooit op de normale voet gehad namelijk.
Verder zeer onder de indruk. Zelfs een 4K, 60FPS bluray @ 90Mb/s werd prima afgespeeld via de Emby app (over ethernet). Alleen het als ik doorspoel duurt het vaak lang voordat de film weer afspeelt. Ook via DLNA kan de media goed geconsumeerd worden alleen werkt zowel Emby als de standaard videoplayer niet lekker met ingebakken ondertitels (met een losse srt file wel).
Ik bleef toch problemen houden met SUBS. Zelf met Plex + Sub Zero problemen met verschillende files. Heb een Vero 4k+ gekocht en nu werkt alles als een trein. Daarnaast gebruik ik gewoon liever Kodi (met Emby plugin).Roeptoeter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:31:
[...]
Ja ik had gezocht op subs en srt maar Jay-v schreef in dit topic dat het via USB met een losse srt file goed ging. Maar bij dus niet. Software op mijn TV is helemaal up to date.
[...]
Ik draai Plex op m'n laptop verbonden met 5ghz wifi. Op mijn b7 aangesloten op lan draai ik Xplay (eenmalig 7 euro geloof ik) ik speel 4k hdr remuxes af zonder problemen. Probeer dit is.Roeptoeter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:44:
Als de ondertitel extern is dan speelt Plex dit af zonder transcoderen en heb je geen last van buffering.
Bedankt voor de update. Ook ik gebruik het liefst Kodi. Prettige interface en de plugin van opensubtitles.org is handig. Mijn MiBox 4 is helaas niet krachtig genoeg voor 4K.Jay-v schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:35:
[...]
Ik bleef toch problemen houden met SUBS. Zelf met Plex + Sub Zero problemen met verschillende files. Heb een Vero 4k+ gekocht en nu werkt alles als een trein. Daarnaast gebruik ik gewoon liever Kodi (met Emby plugin).
Die Vero 4K krijgt lovende reviews. Ik denk eraan of ik deze ook ga aanschaffen. Wel moeilijk te krijgen in Nederland.
Dank je voor de info. Ik heb gedaan wat je zei via gigabit ethernet. Xplay ziet mijn externe srt file ( met zelfde naam als film ) niet en nog steeds last van buffering.donpablo80 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:33:
[...]
Ik draai Plex op m'n laptop verbonden met 5ghz wifi. Op mijn b7 aangesloten op lan draai ik Xplay (eenmalig 7 euro geloof ik) ik speel 4k hdr remuxes af zonder problemen. Probeer dit is.
Als de ondertitel extern is dan speelt Plex dit af zonder transcoderen en heb je geen last van buffering.
Gewoon in hun online store bestellen en 1-2 dagen later in huis. Niet veel moeilijks aan hoor.Roeptoeter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:09:
[...]
Bedankt voor de update. Ook ik gebruik het liefst Kodi. Prettige interface en de plugin van opensubtitles.org is handig. Mijn MiBox 4 is helaas niet krachtig genoeg voor 4K.
Die Vero 4K krijgt lovende reviews. Ik denk eraan of ik deze ook ga aanschaffen. Wel moeilijk te krijgen in Nederland.
Vreemd. Ik heb nog nooit gehad dat Xplay / Plex externe srt niet ziet. Ik gebruik wel altijd de .en.srt / .nl.srt extensies (of eigenlijk doet Plex dat automatisch na het vinden van de juiste subs).Roeptoeter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:31:
[...]
Dank je voor de info. Ik heb gedaan wat je zei via gigabit ethernet. Xplay ziet mijn externe srt file ( met zelfde naam als film ) niet en nog steeds last van buffering.
Paar mensen hebben Vincent Teoh ingeschakeld voor het kleurprobleem met 2160p50 bronnen sinds de 05.80.10 update op de 2017 modellen
Als 't goed is wordt er nu dus aan een oplossing gewerkt!
https://mobile.twitter.co...tatus/1092714103922221056
Als 't goed is wordt er nu dus aan een oplossing gewerkt!
https://mobile.twitter.co...tatus/1092714103922221056
[ Voor 10% gewijzigd door Fuske op 05-02-2019 17:07 ]
Hmmm lekker dan die reactie van LG.
Scherm OLED55C8PAL een keer vervangen omdat er zwarte verticale banen erg zichbaar waren.
Alleen heb ik nu een heel rose waas over de linkerkant. Tevens blijven er "banen" zichtbaar.
Vooral als je de web brouwser gebruikt voor het internet.
Aangekaart bij LG zelf en een videotje opgestuurd.
Krijg ik als antwoord;
Geachte heer ...,
Hartelijk dank voor het filmpje.
De technische dienst heeft het filmpje beoordeeld en geconstateerd dat dit geen defect is aan de TV. Dit valt binnen de specs van uw LG OLED55C8PLA.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Lekker dan
Valt binnen de spec. Hu?
Ik heb de spec maar eens opgevraagd.
Nog meer mensen met een rose waas/banen wat niet om aan te zien is?
groet,
Jan
Scherm OLED55C8PAL een keer vervangen omdat er zwarte verticale banen erg zichbaar waren.
Alleen heb ik nu een heel rose waas over de linkerkant. Tevens blijven er "banen" zichtbaar.
Vooral als je de web brouwser gebruikt voor het internet.
Aangekaart bij LG zelf en een videotje opgestuurd.
Krijg ik als antwoord;
Geachte heer ...,
Hartelijk dank voor het filmpje.
De technische dienst heeft het filmpje beoordeeld en geconstateerd dat dit geen defect is aan de TV. Dit valt binnen de specs van uw LG OLED55C8PLA.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Lekker dan
Ik heb de spec maar eens opgevraagd.
Nog meer mensen met een rose waas/banen wat niet om aan te zien is?
groet,
Jan
@Jan Para Probeer eens via de LG oledcare klantenservice 0900 - 65 33 543.
Daar had ik in ieder geval meer geluk.
Linkje naar het filmpje.
https://streamable.com/s7ucs
https://streamable.com/s7ucs
wat was je probleem dan? ik heb denk ik een ingebrand scherm. ik heb LG gemaild met een foto. Ben benieuwdFuske schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:23:
@Jan Para Probeer eens via de LG oledcare klantenservice 0900 - 65 33 543.
Met losse srt files waarbij de naam exact hetzelfde is als het videobestand helpt het bij mij om op mijn desktop het LG Smartshare programma te openen en de inhoud onder movie te refreshen totdat deze in de kolom 'play subtitle' available aangeeft. Kan soms wel even duren.Roeptoeter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:44:
Ik heb momenteel het 25% probleem. Groot vierkant in het midden van 't scherm na een uitgebreide pixel refresh. Eerste contact vond ik wel van een laag niveau maar uiteindelijk is het wel goed opgepakt en mijn klacht goed in behandeling genomen. Vrijdag komt een monteur hiervoor.harrybeuker schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:08:
[...]
wat was je probleem dan? ik heb denk ik een ingebrand scherm. ik heb LG gemaild met een foto. Ben benieuwd
Iemand al gelukt de Universal remote functie te gebruiken met de KPN settopbox? Ik heb de Arris VIP 2952 v2. Online lees ik dat je het moet instellen op Motorola type 3 of 4, maar doet bij mij niks. Iemand anders meer succes?
Edit: hij pakt em wel met type 2
Andere vraag; is het mogelijk de volgorde van de apps op het "home" scherm aan te passen?
Edit: hij pakt em wel met type 2
Andere vraag; is het mogelijk de volgorde van de apps op het "home" scherm aan te passen?
[ Voor 22% gewijzigd door Ary op 05-02-2019 20:04 ]
In de app-balk naar het uiterst rechter icoontje gaan (wit), selecteren en je zit in de "app bewerkingsmodus"... kan je verschuiven en deleten.Ary schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:54:
Of gewoon select knop indrukt houden op 1 van de iconendavidov schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:07:
[...]
In de app-balk naar het uiterst rechter icoontje gaan (wit), selecteren en je zit in de "app bewerkingsmodus"... kan je verschuiven en deleten.
Wanneer kunnen we de oleds van 2019 verwachten? Ik kan het nergens vinden.
Als de vorige modellen een indicatie geven: half maart/april.Hamazaki schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:19:
Wanneer kunnen we de oleds van 2019 verwachten? Ik kan het nergens vinden.
kleine update met betrekking tot mijn ingebrande scherm (55c8 van nog geen jaar oud) er komt binnenkort een monteur langs. Ben benieuwd
edit:
maandag komt de monteur van ce-repair. Ik houd jullie op de hoogte
edit:
maandag komt de monteur van ce-repair. Ik houd jullie op de hoogte
[ Voor 22% gewijzigd door harrybeuker op 06-02-2019 18:27 ]
Dit soort berichten doen me toch wel twijfelen aan OLED. Wat nu als dit gebeurt na 2 jaar, zegt LG dan: jammer geen garantie meer, doei?harrybeuker schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:14:
kleine update met betrekking tot mijn ingebrande scherm (55c8 van nog geen jaar oud) er komt binnenkort een monteur langs. Ben benieuwd
(Net als Siemens bij mijn vriezer van 2jaar+1maand oud: jammer, reparatie kost een paar honderd euro)
LG Smartshare had ik nog niet ontdekt.X2X2X schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:05:
[...]
Met losse srt files waarbij de naam exact hetzelfde is als het videobestand helpt het bij mij om op mijn desktop het LG Smartshare programma te openen en de inhoud onder movie te refreshen totdat deze in de kolom 'play subtitle' available aangeeft. Kan soms wel even duren.
Het werkt inderdaad. Bedankt voor de tip!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Garantie loopt verder door dan de “harde” grens van twee jaar.S0epkip schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:41:
[...]
Dit soort berichten doen me toch wel twijfelen aan OLED. Wat nu als dit gebeurt na 2 jaar, zegt LG dan: jammer geen garantie meer, doei?
(Net als Siemens bij mijn vriezer van 2jaar+1maand oud: jammer, reparatie kost een paar honderd euro)
Je mag van een TV maar ook een vriezer, verwachten dat deze langer meegaat dan twee jaar.
Klopt, maar dan moet ik dus wel de discussie aangaan en kijken hoe ver je komt. In eerste instantie wordt ik doodleuk met een rekening van 270 Euro geconfronteerd (voor een apparaat wat nog geen 500 heeft gekost). En dit is al inclusief "non-conformiteits-coulance", de reparatie was eigenlijk 670 Euro... Yeah right. Maargoed, offtopic.
Dat is wettelijke garantie, een luxe die wij als Nederlanders kennen want een Belg heeft dat volgens mij niet.HoppyF schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:25:
[...]
Garantie loopt verder door dan de “harde” grens van twee jaar.
Je mag van een TV maar ook een vriezer, verwachten dat deze langer meegaat dan twee jaar.
Anyway, wettelijke garantie loopt tussen de consument en de winkel. Stel: van je TV mag je verwachten dat hij 6 jaar mee gaat (de categorie voor alle TV's boven de € 1000,-), en hij is defect na 3 jaar? Dan is het redelijk dat de winkel de helft van de reparatiekosten op zich neemt, OF een andere oplossing geeft.
Maar bij de fabriek heb je meestal geen garantie meer na je 2 jaar.
-edit-
https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting
Op die pagina kan je een pdf met alle verwachtingen downloaden.
[ Voor 9% gewijzigd door davidov op 06-02-2019 11:56 ]
Ook ik ben sinds een half jaar eigenaar van een C8. Bevalt tot nu toe erg goed.
Ik lees de laatste tijd erg veel berichten over burn-in en maak mij daar toch een beetje zorgen om. De laatste tijd heb ik b.v. veel RDR2 gespeeld waarbij constant een map ondering getoond wordt.
Van wat ik begrijp is het, qua burn-in, beter om de brightness laag te houden. Nou vroeg ik mij af of er een bepaalde instelling is de geadviseerd wordt qua brightness om de kans te minimaliseren. Ik kan daar niets over vinden.. momenteel heb ik de instellingen volgens rtings (dark room) en staat het OLED lampje op 80 uit mn hoofd (momenteel op kantoor). Weten jullie of dat dat een 'veilige' instelling is?
Ik lees de laatste tijd erg veel berichten over burn-in en maak mij daar toch een beetje zorgen om. De laatste tijd heb ik b.v. veel RDR2 gespeeld waarbij constant een map ondering getoond wordt.
Van wat ik begrijp is het, qua burn-in, beter om de brightness laag te houden. Nou vroeg ik mij af of er een bepaalde instelling is de geadviseerd wordt qua brightness om de kans te minimaliseren. Ik kan daar niets over vinden.. momenteel heb ik de instellingen volgens rtings (dark room) en staat het OLED lampje op 80 uit mn hoofd (momenteel op kantoor). Weten jullie of dat dat een 'veilige' instelling is?
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Verwijderd
Er is geen veilige instelling. Wel zorgt een te hoge OLED light er wel voor dat je pixels veel sneller gaan slijten. Dus rond de 50 houden is het advies (maar nooit bewezen). Het enige dat werkt is veel afwisselen en voorkomen dat het beeld stil staat. Logo’s zoveel mogelijk vermijden (dus inzoomen op reguliere zenders) en huds uit games zoveel mogelijk uitschakelen. OLED “wear” is real. En na 1-2 jaar begint al vaak de eerste slijtages te ontstaan (niet bij iedereen overigens maar kans is zeker aanwezig). Maar zolang je het niet ziet en er niet naar gaat zoeken valt het niet heel snel op. Hoe vaak ik wel niet mensen heb horen zeggen dat ze geen last hebben van burn-ins, en het daardoor niet zien. Maar zodra er een volledig rood scherm ( makkelijk te constateren met een YouTube filmpje) op het scherm getoond wordt, blijken ook zij er last van te hebben. En eenmaal gezien blijft het natuurlijk opvallen. Daarom zou ik zelf mensen die echt lang met hun televisie willen doen, nooit een OLED aanraden. Zelf koop ik om de 3-4 jaar een nieuwe televisie. Dus maakt het voor mij minder uit. Mijn paneel is al eens vervangen. Deze C7 welke ik nu heb hou ik nog wel een jaar of drie. En kijk dan wel weer wat ik ga nemen.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2019 15:05 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Beetje vreemde koop tactiek hou je erop na. Een TV gaat gemiddeld veel langer mee dan een jaar of vier.Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:45:
Er is geen veilige instelling. Wel zorgt een te hoge OLED light er wel voor dat je pixels veel sneller slijten. Dus rond de 50 houden is het advies (maar nooit bewezen). Het enige dat werkt is veel afwisselen en voorkomen dat het beeld stil staat. Logo’s zoveel mogelijk vermijden (dus inzoomen op reguliere zenders) en huds uit games zoveel mogelijk uitschakelen. OLED “wear” is real. En na 1-2 jaar begint al vaak de eerste slijtages te ontstaan. Maar zolang je het niet ziet en er niet naar gaat zoeken valt het niet heel snel op. Hoevaak ik wel niet mensen heb horen zeggen dat ze geen burn-in hebben op hun televisie. Maar zodra er een volledig rood scherm ( makkelijk te constateren met een YouTube filmpje) getoond wordt blijken ook zij er last van te hebben. En eenmaal gezien blijft het natuurlijk opvallen. Daarom zou ik zelf mensen die echt lang met hun televisie willen doen, nooit een OLED aanraden. Zelf koop ik om de 3-4 jaar een nieuwe televisie. Dus maakt het voor mij minder uit. Mijn paneel is al eens vervangen. Deze C7 welke ik nu heb hou ik nog wel een jaar of drie. En kijk dan wel weer wat ik ga nemen.
Het is eerder 8-10 jaar, ook voor OLEDs.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je een C7 hebt gekocht want je loopt hier in het topic alleen maar te zeuren over inbranden van OLEDs.
Waarom heb je niet zo’n “fijne” Samsung QLED gekocht?
Ik ben ook een beetje voorzichtig met de verhalen rondom de problemen met oled, maar ik heb de knoop doorgehakt. zodra de nieuwe oled uit is, staat het hier binnen.
ik kom van een Sony XE93 VA paneel.
ik kom van een Sony XE93 VA paneel.
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 06-02-2019 14:15 ]
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.