Haha meneer heeft zijn bericht al aangepastHoppyF schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:11:
[...]
Beetje vreemde koop tactiek hou je erop na. Een TV gaat gemiddeld veel langer mee dan een jaar of vier.
Het is eerder 8-10 jaar, ook voor OLEDs.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je een C7 hebt gekocht want je loopt hier in het topic alleen maar te zeuren over inbranden van OLEDs.
Waarom heb je niet zo’n “fijne” Samsung QLED gekocht?
Verwijderd
Jij typt de laatste tijd behoorlijk wat onzin. Koop tactiek? Weet je eigenlijk wel wat je zegt, het slaat als “een tang op een varken”. Nergens naar dus. Je leest gewoon niet goed en je lijkt best wel slecht geïnformeerd te zijn als het over bepaalde beeldtechnieken gaat. Een ander (slechte) eigenschap van je is, het merk Samsung keer op keer door de slijk te halen wanneer er een kritisch bericht wordt geplaatst over OLED. Blijkbaar heb je een bepaald aankoopverdedigingsdrang en moet je cout que cout hetgeen wat je in huis hebt gehaald beschermen. Zo ook nu weer.HoppyF schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:11:
[...]
Beetje vreemde koop tactiek hou je erop na. Een TV gaat gemiddeld veel langer mee dan een jaar of vier.
Het is eerder 8-10 jaar, ook voor OLEDs.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je een C7 hebt gekocht want je loopt hier in het topic alleen maar te zeuren over inbranden van OLEDs.
Waarom heb je niet zo’n “fijne” Samsung QLED gekocht?
OLED bestaat uit organisch materiaal. Materiaal dat vanaf het moment dat je de televisie voor het eerst gaat gebruiken een proces in werking stelt (zie de individuele pixels aan voor kleine gloeilampen) waardoor de lichtopbrengst hoe dan ook gaat afnemen. Een inherent neveneffect is bijvoorbeeld het ongelijkmatig verouderen en slijtteren van pixels. Voornamelijk de rode en blauwe pixels zijn een probleem. De term dat hier vaak voor wordt gebruikt is burn-ins. Maar eigenlijk is het niets meer dan pixelslijtage.
Een OLED televisie zal vast een zeker 10-15 jaar lang (zonder problemen) genoeg lichtopbrengst kunnen produceren, om gewoon tv te kunnen kijken. Maar daar gaat het dus niet om (weer laat je zien heel weinig over de materie te weten), het gaat hierover het neveneffect. Patronen, logo’s, ondertiteling en andere ongein dat je naarmate een toestel veel vaker en langer gebruikt permanent door het organische karakter van de pixels in beeld zult gaan zien. Dit kijkt dus niet fijn.
Kun je daardoor nog steeds 10 jaar lang met je televisie doen, terwijl je continue het logo van de NPO, Netflix of RTL 4 (et cetera) op je paneel ziet staan, als je niet uitkijkt, ja. Maar kijkt dat fijn? Volgens mij voor de meesten niet. En daar gaat het dus om. Ik geloof niet dat (mede door het organische karakter van de huidige LG OLED technieken) je dit op de langere termijn kunt voorkomen. Tenzij je echt super weinig televisie kijkt, waardoor het slijten natuurlijk ook veel langzamer gaat. Een tip voor jou trouwens, ga mij geen aankoopadviezen geven. Ik bepaal zelf wel wat ik in huis haal. Daar gaat niemand (behalve mijn vriendin) anders over. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat OLED slecht is. Ik ben nog steeds super tevreden met mijn aankoop. Maar ik kan in tegenstelling tot jou er wel objectief naar kijken en de gebreken die het heeft ook gewoon zonder problemen benoemen als iemand er naar vraagt.
Ok schiet me niet dood maar ik heb een mening nodig
in de buurt staat een 2dehands C8 te koop @1.100 euro. Volgens verkoper 2 daagjes gebruikt maar wil maatje groter. Nog 21 maand garantie en gekocht in mediamarkt.
1.100 euro is echt wel een koopje denk ik. Maar bij veel dealers kan je 5j krijgen voor een klein bedrag meer en krijg je nog pixelgarantie enz. Zou dit jullie tegenhouden? Ik ben niet iemand die heel veel aan de tv zit. Als het 10u per week is is het veel, al kan dat natuurlijk veranderen met een mooier exemplaar dan het 1080p toestel dat ik nu heb
Is it worth the risk...uiteraard is dit super persoonlijk maar toch, wat zou je doen?
1.100 euro is echt wel een koopje denk ik. Maar bij veel dealers kan je 5j krijgen voor een klein bedrag meer en krijg je nog pixelgarantie enz. Zou dit jullie tegenhouden? Ik ben niet iemand die heel veel aan de tv zit. Als het 10u per week is is het veel, al kan dat natuurlijk veranderen met een mooier exemplaar dan het 1080p toestel dat ik nu heb
Hé, het lijkt net of ik terug in de tijd ben gegaan!
Zal het hier over een week weer over gaan? Man man man.... ik dacht dat we tijd van plasma discussies wel hadden gehad toch? Ik heb thuis een Pioneer KRP-500A uit 2009. Ik ben een kritische kijker, maar zie oprecht geen inbranding bij de logo's of ondertiteling. Ik ga dit niet testen, want dan zie ik het wel. Word ik daar gelukkig van? Echt niet
. Dit, terwijl de kritische mensen altijd vonden dat alle plasma's in zouden branden. Sommige wel, veel niet.
Kan er geen topicwarning komen met de tekst:
Ja, OLED televisies kunnen inbranden. Echter, bij normaal kijkgedrag (meerdere zenders of games, zonder urenlange statische informatie op het scherm) is de kans erg klein dat dit gebeurt of dat je er last van gaat hebben. Als je na 1 jaar gebruik met tests en patronen op zoek gaat naar de slijtage van het paneel, ga je het zeker vinden op bepaalde posities op je scherm.
Wil je gewoon van je tv genieten? Doe dit dan niet en investeer die tijd lekker in wat films of een goede serie
.
Zal het hier over een week weer over gaan? Man man man.... ik dacht dat we tijd van plasma discussies wel hadden gehad toch? Ik heb thuis een Pioneer KRP-500A uit 2009. Ik ben een kritische kijker, maar zie oprecht geen inbranding bij de logo's of ondertiteling. Ik ga dit niet testen, want dan zie ik het wel. Word ik daar gelukkig van? Echt niet
Ja, OLED televisies kunnen inbranden. Echter, bij normaal kijkgedrag (meerdere zenders of games, zonder urenlange statische informatie op het scherm) is de kans erg klein dat dit gebeurt of dat je er last van gaat hebben. Als je na 1 jaar gebruik met tests en patronen op zoek gaat naar de slijtage van het paneel, ga je het zeker vinden op bepaalde posities op je scherm.
Wil je gewoon van je tv genieten? Doe dit dan niet en investeer die tijd lekker in wat films of een goede serie
[ Voor 25% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-02-2019 18:17 ]
Voor dit deel van je post een +1.Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:50:
[...]
OLED bestaat uit organisch materiaal. Materiaal dat vanaf het moment dat je de televisie voor het eerst gaat gebruiken een proces in werking stelt (zie de individuele pixels aan voor kleine gloeilampen) waardoor de lichtopbrengst hoe dan ook gaat afnemen. Een inherent neveneffect is bijvoorbeeld het ongelijkmatig verouderen en slijtteren van pixels. Voornamelijk de rode en blauwe pixels zijn een probleem. De term dat hier vaak voor wordt gebruikt is burn-ins. Maar eigenlijk is het niets meer dan pixelslijtage.
Ik ben het met je eens dat OLED slijtage een issue kan zijn en de techniek niet voor iedereen('s gebruik) is. Alleen zoals veel mensen doorschieten in "niks aan de hand, zie Rtings", vind ik jou wel weer erg somber wat betreft de gevolgen, zeker met afwisselend kijkgedrag met een lage OLED lampje stand heb ik geen reden om meer problemen te verwachten dan bij bijvoorbeeld plasma. Een jaar of 5 kijken zonder noemenswaardige problemen (dwz wat vage slijtage bij specifieke testschermen maar zelden tot nooit waarneembaar bij gewoon gebruik) acht ik zelf niet kansloos. Dat lukte me ook met plasma, ik verwacht hier niet veel anders. Als iemand verwacht 10 jaar met zijn tv te doen dan is slijtage zeker een issue om op te letten.
De persoonlijke aanval zou ik achterwege laten (van beide kanten).
Men zo ook eventueel een goede psycholoog of therapeut kunnen gaan zoeken voor de behandeling van mogelijke O.C.D.StealthyPeanut schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:17:
Hé, het lijkt net of ik terug in de tijd ben gegaan!
Zal het hier over een week weer over gaan? Man man man.... ik dacht dat we tijd van plasma discussies wel hadden gehad toch?
Wil je gewoon van je tv genieten? Doe dit dan niet en investeer die tijd lekker in wat films of een goede serie.
Ondertussen geniet ik nu al bijna een weekje van mijn 55B8, zonder allerlei microscopische testen e.d uit te voeren.
Verwijderd
Weet je wat het is; iemand vraagt om een normaal advies, krijgt dat dan ook gewoon netjes te horen en vervolgens moet er één of andere betweter weer op de man gaan spelen, aankoop 'tactieken??????' benoemen en dat soort ongein. Nergens voor nodig. Soms lijkt het hier wel een OLED 'sekte'. Zodra er iets beschreven wordt dat niet in het straatje past, voelen sommigen zich hier sterk genoodzaakt om al het andere in twijfel te trekken en het persoonlijk te maken.Cap schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:21:
[...]
Voor dit deel van je post een +1.
Ik ben het met je eens dat OLED slijtage een issue kan zijn en de techniek niet voor iedereen('s gebruik) is. Alleen zoals veel mensen doorschieten in "niks aan de hand, zie Rtings", vind ik jou wel weer erg somber wat betreft de gevolgen, zeker met afwisselend kijkgedrag met een lage OLED lampje stand heb ik geen reden om meer problemen te verwachten dan bij bijvoorbeeld plasma. Een jaar of 5 kijken zonder noemenswaardige problemen (dwz wat vage slijtage bij specifieke testschermen maar zelden tot nooit waarneembaar bij gewoon gebruik) acht ik zelf niet kansloos. Dat lukte me ook met plasma, ik verwacht hier niet veel anders. Als iemand verwacht 10 jaar met zijn tv te doen dan is slijtage zeker een issue om op te letten.
De persoonlijke aanval zou ik achterwege laten.
Echter voel jij je in dit topic vaak geroepen om alles meteen tegen te spreken en de nadelen ervan te willen belichten. Je hebt zeker goede punten, dat trek ook in niet in twijfel, maar laat die persoonlijke aanvallen gewoon lekker weg.Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:26:
[...]
Weet je wat het is; iemand vraagt om een normaal advies, krijgt dat dan ook gewoon netjes te horen en vervolgens moet er één of andere betweter weer op de man gaan spelen, aankoop 'tactieken??????' benoemen en dat soort ongein. Nergens voor nodig. Soms lijkt het hier wel een OLED 'sekte'. Zodra er iets beschreven wordt dat niet in het straatje past, voelen sommigen zich hier sterk genoodzaakt om al het andere in twijfel te trekken en het persoonlijk te maken.
Ik ben benieuwd hoe mijn C8 zich straks gaat houden als ik van de zomer met OLED lampje op 100 bepaalde sporten overdag kijk, met dus veel statische beelden (scores, standen, etc). Maar geen zin mijn kijkgedrag erop aan te passen.
Wat een taalgebruik hier..
Een oled kan inbranden..punt.. Heb zelf de ervaring met een B6, eerste jaar (te veel) RTL4 gekeken door m'n vriendin. Oled lampje op 50 volgens mij en helderheid en contrast wellicht destijds iets te hoog ingesteld. Deze 3 factoren zouden bij kunnen dragen aan het inbranden/slijten van de oled pixels.
Gelukkig heeft RTL de logo's net zoals de publieke omroepen en SBS aangepast zodat deze nog maar kort in kleur worden weergegeven en daarna transparant.
Nu alweer meer dan een jaar de C7 in huis en ons kijkgedrag niet aangepast, wel de helderheid en contrast op de standaard instelling gelaten. Die ook prima zijn volgens verschillende kalibratietopics.
De techniek zal elk jaar beter worden, de C8 heeft bijvoorbeeld alweer grotere rode pixels gekregen dan de C7 om de slijtage hiervan te compenseren.
Deel hier gewoon jou ervaring en mening en als het berust is of feiten vermeld je bron. En laat elkaar gewoon in zijn waarde!
Een oled kan inbranden..punt.. Heb zelf de ervaring met een B6, eerste jaar (te veel) RTL4 gekeken door m'n vriendin. Oled lampje op 50 volgens mij en helderheid en contrast wellicht destijds iets te hoog ingesteld. Deze 3 factoren zouden bij kunnen dragen aan het inbranden/slijten van de oled pixels.
Gelukkig heeft RTL de logo's net zoals de publieke omroepen en SBS aangepast zodat deze nog maar kort in kleur worden weergegeven en daarna transparant.
Nu alweer meer dan een jaar de C7 in huis en ons kijkgedrag niet aangepast, wel de helderheid en contrast op de standaard instelling gelaten. Die ook prima zijn volgens verschillende kalibratietopics.
De techniek zal elk jaar beter worden, de C8 heeft bijvoorbeeld alweer grotere rode pixels gekregen dan de C7 om de slijtage hiervan te compenseren.
Deel hier gewoon jou ervaring en mening en als het berust is of feiten vermeld je bron. En laat elkaar gewoon in zijn waarde!
Verwijderd
Ten eerste; ik spreek helemaal niks ''alles'' meteen tegen, je zult geen quote van mij kunnen vinden waaruit dit blijkt. Ik benoem zowel de voor- als nadelen van OLED. Vraagt iemand er naar dan geef ik net zoals jij dat nu doet, mijn mening weer.Wren schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:34:
[...]
Echter voel jij je in dit topic vaak geroepen om alles meteen tegen te spreken en de nadelen ervan te willen belichten. Je hebt zeker goede punten, dat trek ook in niet in twijfel, maar laat die persoonlijke aanvallen gewoon lekker weg.
Ten tweede; ik val nooit en ten nimmer iemand zomaar aan, wel kan ik behoorlijk fel reageren op onwaarheden die op de man worden gespeeld.
Anyway, ik denk dat we het beter weer over LG OLEDS kunnen gaan hebben. Waar dit topic ook voor is bedoeld.
Alle voor- en nadelen zijn nu al tig keer aangehaald. We kunnen het voortaan echt wel afdoen door mensen te wijzen op de zoekfunctie, hier en via Google, en niet weer alle voor- en nadelen aan te halen of uit te leggen wat OLED technologie inhoudt.
weet niet wat de c8 nu kost,maar tijdens de cashback netto 1200-1250,even bellen met foka,smits of apollo,of dat nu nog mogelijk is.Ch3ckmate schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:16:
Ok schiet me niet dood maar ik heb een mening nodigin de buurt staat een 2dehands C8 te koop @1.100 euro. Volgens verkoper 2 daagjes gebruikt maar wil maatje groter. Nog 21 maand garantie en gekocht in mediamarkt.
1.100 euro is echt wel een koopje denk ik. Maar bij veel dealers kan je 5j krijgen voor een klein bedrag meer en krijg je nog pixelgarantie enz. Zou dit jullie tegenhouden? Ik ben niet iemand die heel veel aan de tv zit. Als het 10u per week is is het veel, al kan dat natuurlijk veranderen met een mooier exemplaar dan het 1080p toestel dat ik nu hebIs it worth the risk...uiteraard is dit super persoonlijk maar toch, wat zou je doen?
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
ga je toch voor 2dehands,naar youtube rood of magenta scherm erop,of je geen vertical banding of inbranding ziet ,eventueel nog een paar grijze slides voor de unifomiteit.maar persoonlijk zou ik het niet doen voor 1100 ervan uitgaande dat je een nieuwe hebt voor 1250
ps.had je hem gezien in de buurt van utrecht ?
ik ben nog nieuw in het lg oled wereldje. ik zoek de verschillen c,b,e serie ? op google kon ik het niet snel vinden. iemand een linkje?
https://www.lg.com/nl/oled-tvHamazaki schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:11:
ik ben nog nieuw in het lg oled wereldje. ik zoek de verschillen c,b,e serie ? op google kon ik het niet snel vinden. iemand een linkje?
Testing, one, two ...
ik hoef niet op helderheid te vergelijken denk ik zoals bij een lcd paneel? deze verschilt denk ik niet tussen oleds?
Iig niet tussen de 2018 OLED's, dat zal met de nieuwe 2019 lijn naar verwachting ook zo zijn.Hamazaki schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:18:
[...]
ik hoef niet op helderheid te vergelijken denk ik zoals bij een lcd paneel? deze verschilt denk ik niet tussen oleds?
Reken er maar op dat als je met grote regelmaat urenlang op maximale OLED-lampje stand naar sporten gaat zitten kijken met statische scores, dat er op die plekken versnelde pixelslijtage optreedt. Je zal dit op den duur wel gaan zien als je naar een egale achtergrond kijkt zonder logo's (blauwe of grijze lucht bijv).VidaR-9 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:34:
Ik ben benieuwd hoe mijn C8 zich straks gaat houden als ik van de zomer met OLED lampje op 100 bepaalde sporten overdag kijk, met dus veel statische beelden (scores, standen, etc). Maar geen zin mijn kijkgedrag erop aan te passen.
laat in de herfst even weten hoe het gegaan is.VidaR-9 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:34:
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:15
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Tjsa....Wren schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:34:
[...]
Echter voel jij je in dit topic vaak geroepen om alles meteen tegen te spreken en de nadelen ervan te willen belichten. Je hebt zeker goede punten, dat trek ook in niet in twijfel, maar laat die persoonlijke aanvallen gewoon lekker weg.
Ik ga vanaf nu niet meer reageren op de onzin berichten van @Verwijderd
Hij blijft toch maar doorgaan.
Hij kent mij ook niet want anders zou hij weten dat ik (nog) helemaal geen OLED heb maar een Panasonic plasma uit 2010.
Dat kan hij ook niet weten want hij zit pas een week of drie hier op GoT.
Ik ben goed op de hoogte wat OLED technieken zijn en ben ook niet van plan mijn Plasma/OLED TV na al vier jaar aan te kant te zetten.
De suggestie van een topic warning bevalt mij wel.
Dit voortkomt eeuwige discussies die om de paar weken weer terugkomen.
Zoals al eerder gezegd bestaat de perfecte TV ook niet een OLED is ook niet perfect.
Verwijderd
Dus je zit al die onzin te blaten terwijl je het niet eens in bezit hebt. Wat een lachertje. Ik betwijfel trouwens je kennis over beeldtechnieken. Maar dat is een ander verhaal.HoppyF schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:15:
[...]
Tjsa....
Ik ga vanaf nu niet meer reageren op de onzin berichten van @Verwijderd
Hij blijft toch maar doorgaan.
Hij kent mij ook niet want anders zou hij weten dat ik (nog) helemaal geen OLED heb maar een Panasonic plasma uit 2010.
Dat kan hij ook niet weten want hij zit pas een week of drie hier op GoT.
Ik ben goed op de hoogte wat OLED technieken zijn en ben ook niet van plan mijn Plasma/OLED TV na al vier jaar aan te kant te zetten.
De suggestie van een topic warning bevalt mij wel.
Dit voortkomt eeuwige discussies die om de paar weken weer terugkomen.
Zoals al eerder gezegd bestaat de perfecte TV ook niet een OLED is ook niet perfect.
Waar ik het wel met je eens ben is dat wij elkaar niet liggen. Boeit me niet, ik zeg het ook gewoon. Dus het is beter dat we elkaar negeren en het daarbij laten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2019 17:38 ]
Hier ook aan het wachten tot de C7 rond de 1000 euro over de toonbank gaat
. Mijn LG LED tv uit 2011 doet het nog prima, maar heeft alleen af en toe dat het beeld knippert en hij het signaal naar de reciever wil sturen. Even reciever aan en uit en het is weer klaar, zou me niks verbazen als het wat softwarematige instelling is. Maar moet zeggen dat ik tot nu zeer onder de indruk ben van de LG televisies. (heb er 2 stuks). Nooit geen problemen mee gehad. Het enige wat ik een nadeel met OLED vind tot nu, is het hoogglans paneel (gordijntjes moeten in reviews zo te zien dicht.) Hoe is dit in de praktijk met bijvoorbeeld een C7?
Zal me ook benieuwen of OLED inbrand. Zou vreemd zijn aangezien ik laatst las dat er mogelijk laptops aan zitten te komen met OLED schermen erin.
Zal me ook benieuwen of OLED inbrand. Zou vreemd zijn aangezien ik laatst las dat er mogelijk laptops aan zitten te komen met OLED schermen erin.
Verwijderd
Waarom de C7? Ik denk persoonlijk niet dat de prijs van dit toestel nog verder gaat dalen. Het toestel is bijna 2 jaar in productie. Binnenkort uit het assortiment (zoals de B6). Hoe schaarser hoe duurder. Ik denk dat je dan beter af bent met de B8 die je voor rond de 1199 kunt vinden.botneet schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:38:
Hier ook aan het wachten tot de C7 rond de 1000 euro over de toonbank gaat. Mijn LG LED tv uit 2011 doet het nog prima, maar heeft alleen af en toe dat het beeld knippert en hij het signaal naar de reciever wil sturen. Even reciever aan en uit en het is weer klaar, zou me niks verbazen als het wat softwarematige instelling is. Maar moet zeggen dat ik tot nu zeer onder de indruk ben van de LG televisies. (heb er 2 stuks). Nooit geen problemen mee gehad. Het enige wat ik een nadeel met OLED vind tot nu, is het hoogglans paneel (gordijntjes moeten in reviews zo te zien dicht.) Hoe is dit in de praktijk met bijvoorbeeld een C7?
Nouja zag de C7 te koop voor 1175, had stiekem de hoop dat er nog een kleine drop zou komen in prijs. Wat je zegt, komt die niet dan wellicht investeren in een nieuwer model.Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:40:
[...]
Waarom de C7? Ik denk persoonlijk niet dat de prijs van dit toestel nog verder gaat dalen. Het toestel is bijna 2 jaar in productie. Binnenkort uit het assortiment (zoals de B6). Hoe schaarser hoe duurder. Ik denk dat je dan beter af bent met de B8 die je voor rond de 1199 kunt vinden.
C7/C8 schelen niet heel erg qua specs. als je de C7 voor 200 euro goedkoper kan krijgen is het een goeie deal vind ik (totaal niet gekleurd als C7 eigenaarVerwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:40:
[...]
Waarom de C7? Ik denk persoonlijk niet dat de prijs van dit toestel nog verder gaat dalen. Het toestel is bijna 2 jaar in productie. Binnenkort uit het assortiment (zoals de B6). Hoe schaarser hoe duurder. Ik denk dat je dan beter af bent met de B8 die je voor rond de 1199 kunt vinden.
die (nieuw)prijs zul je niet vinden,B6 is volgens mij ook niet goedkoper dan 1200 geweest.wel 2de hands op marktplaats gezien vanaf 750 tot 1500 (c7)botneet schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:38:
Hier ook aan het wachten tot de C7 rond de 1000 euro over de toonbank gaat. Mijn LG LED tv uit 2011 doet het nog prima, maar heeft alleen af en toe dat het beeld knippert en hij het signaal naar de reciever wil sturen. Even reciever aan en uit en het is weer klaar, zou me niks verbazen als het wat softwarematige instelling is. Maar moet zeggen dat ik tot nu zeer onder de indruk ben van de LG televisies. (heb er 2 stuks). Nooit geen problemen mee gehad. Het enige wat ik een nadeel met OLED vind tot nu, is het hoogglans paneel (gordijntjes moeten in reviews zo te zien dicht.) Hoe is dit in de praktijk met bijvoorbeeld een C7?
Klopt idd zag een review, scheelt amper...Niet_Jan_Jaap schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:43:
[...]
C7/C8 schelen niet heel erg qua specs. als je de C7 voor 200 euro goedkoper kan krijgen is het een goeie deal vind ik (totaal niet gekleurd als C7 eigenaar)
T enige wat ik me afvraag is de spiegeling die op het paneel valt of dat dermate storend is dat je altijd met de gordijnen dicht moet zitten wil je wat van het beeld zien?
Verwijderd
Ik heb ook een C7 dus kan het beamenNiet_Jan_Jaap schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:43:
[...]
C7/C8 schelen niet heel erg qua specs. als je de C7 voor 200 euro goedkoper kan krijgen is het een goeie deal vind ik (totaal niet gekleurd als C7 eigenaar)
Ja nouja komt regelmatig een aanbieding voorbij hier vlakbij van €1175,- voor de 55 inch C7 mooie is dat ik vlakbij die webshop woon, sterker nog ik rijd er elke dag voorbij .pwh53 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:44:
[...]
die (nieuw)prijs zul je niet vinden,B6 is volgens mij ook niet goedkoper dan 1200 geweest.wel 2de hands op marktplaats gezien vanaf 750 tot 1500 (c7)
Ok bedankt voor de informatie!Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:47:
[...]
Ik heb ook een C7 dus kan het beamen. Maar officieel is het zelfs uit het assortiment (LG maakt ze wel nog voor garantiedoeleinden). Een paar winkels verkopen nog “kleine restpartijen” maar daardoor gaat de prijs natuurlijk niet dalen
.
Dus de kans op daling naar €1000 voor een C7 is waarschijnlijk klein.
1175 is iets anders dan 1000,maar nog een mooie prijs.botneet schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:48:
[...]
Ja nouja komt regelmatig een aanbieding voorbij hier vlakbij van €1175,- voor de 55 inch C7 mooie is dat ik vlakbij die webshop woon, sterker nog ik rijd er elke dag voorbij .
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen.. Een paar dagen geleden zei je nog dat de C7 nog 'gewoon' werd verkocht. En nu zeg je precies wat ik zei over de B6 in 2018... Toen was het totaal niet te vergelijken??Verwijderd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:47:
[...]
Ik heb ook een C7 dus kan het beamen. Maar officieel is het zelfs uit het assortiment (LG maakt ze wel nog voor garantiedoeleinden). Een paar winkels verkopen nog “kleine restpartijen” maar daardoor gaat de prijs natuurlijk niet dalen
.
Heb het idee dat jij hier wel erg snel dingen beweerd zonder dat je verder enige betrouwbare informatie/bronnen hierover hebt..
Ja klopt, al was mijn gedachtengang als de prijs kan fluctueren tussen de €1175 en €1295 dat er misschien ook een dip komt naar 1000 euro.pwh53 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:22:
[...]
1175 is iets anders dan 1000,maar nog een mooie prijs.
Yeah ik volg dat topic al een poosje en zag die prijzen idd ook. Kon het me toen niet verantwoorden wegens enkele toekomstige potentiële veranderingen. Nu ik meer duidelijkheid heb wil ik het wel wagen. Mss morgens eens bellen idd. Thx voor de feedback ^^pwh53 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:58:
[...]
weet niet wat de c8 nu kost,maar tijdens de cashback netto 1200-1250,even bellen met foka,smits of apollo,of dat nu nog mogelijk is.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
ga je toch voor 2dehands,naar youtube rood of magenta scherm erop,of je geen vertical banding of inbranding ziet ,eventueel nog een paar grijze slides voor de unifomiteit.maar persoonlijk zou ik het niet doen voor 1100 ervan uitgaande dat je een nieuwe hebt voor 1250
ps.had je hem gezien in de buurt van utrecht ?
Ik ben me aan het inlezen over de verschillen tussen 55" B8 en C8. Ik kwam deze review tegen. Klopt deze conclusie? Als ik dat zo lees kan ik net zo goed voor een B8 gaan. Heb de hogere brightness en snellere CPU niet echt nodig denk ik.
http://www.4ktvcomparison...ed65b8pua-vs-oled65c8pua/Conclusion
As we have discussed a lot above, the major difference between LG OLED B8 and OLED C8 is the processor that supports them. With Alpha 9 Processor, C9 can do a better job than OLED B8 with Alpha 7 Processor like handing 120 Hz (HFR) content, smart TV performance, color accuracy and others features. Meanwhile, OLED C9 also can provides brighter peak brightness than OLED B8, makes the picture displayed on its screen looks brighter. The impact will be noticeable when they are playing HDR content in a bright room. While the excepting of what mentioned, their performance is almost identical and essentially, both of them equally have excellent picture quality and great performance on some features offered like wide viewing angle coverage, excellent motion handling, low input lags, and attractive and responsive smart TV platform. Essentially, both LG OLED B8 and C8 are great TVs for mixed usage, whether for watching movies, TV Shows, sports, or playing games.
So, which is a better choice between them? As we have mentioned above, with the same screen size, LG OLED C8 is sold about one two hundreds dollar more expensive than OLED B8, while the benefit of the use of alpha 9 processor on OLED C8 is not too noticeable for this time. The difference between them that is a bit noticeable is about their peak brightness, particularly when they are playing HDR content, while when playing SDR contents, their peak brightness is almost similar. Now, the decision comes back to you according to your own preferences. Since OLED C8 can handling HFR contents better, for the long term, it is a better choice. Nevertheless, OLED B8 is also a good choice for you who want a cheaper model, considering its picture quality and performance is not far behind OLED B8.
Verwijderd
Volgens mij lees je niet goed en haal je dingen door elkaar. Jouw B6 waarover je had was nergens meer te verkrijgen. Dan is het ook niet raar dat het voor de garantieafhandeling niet meer mogelijk is om het paneel te vervangen. Dus die vlieger gaat al niet op. De C7 wordt daarentegen nog wel verkocht in een aantal winkels maar dit betreft vooral “restpartijen”. Tevens heeft LG, om dit soort dure grappen in de toekomst te voorkomen, (OLED televisies crediteren voor de adviesprijs omdat het niet meer gemaakt kan worden) van geleerd.Fuske schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:48:
[...]
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen.. Een paar dagen geleden zei je nog dat de C7 nog 'gewoon' werd verkocht. En nu zeg je precies wat ik zei over de B6 in 2018... Toen was het totaal niet te vergelijken??
Heb het idee dat jij hier wel erg snel dingen beweerd zonder dat je verder enige betrouwbare informatie/bronnen hierover hebt..
Panelen worden voor de garantieafhandeling langer geproduceerd zodat het niet meer nodig is om een defecte televisie volledig af te schrijven en de kosten hiervan op haar rekening te nemen.
Je moet niet dingen door elkaar gaan halen. En nee, volgens mij roep jij maar wat, trek je verbanden uit elkaar en kom je zelf niet eens met bronnen. Ik heb een nieuw C7 paneel in januari gekregen. Dat is al een feit opzich. Er zijn mensen hier in dit topic die hetzelfde hebben gekregen. Bronnen genoeg, je leest alleen selectief of wilt het niet lezen.
Dat zou ik op basis van deze matige review met schrijffouten niet concluderen, maar de B8 en C8 zitten inderdaad erg dicht bij elkaar.Philflow schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:00:
Ik ben me aan het inlezen over de verschillen tussen 55" B8 en C8. Ik kwam deze review tegen. Klopt deze conclusie? Als ik dat zo lees kan ik net zo goed voor een B8 gaan. Heb de hogere brightness en snellere CPU niet echt nodig denk ik.
[...]
http://www.4ktvcomparison...ed65b8pua-vs-oled65c8pua/
Zoek anders eens wat op rtings.com of van hdtvtest.co.uk (op YouTube).
nee helaas 1x 999 gezien in duitsland,niet in NL maar voor rond de 1200 had je tijdens de cashback een c8 ipv c7botneet schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:52:
[...]
Ja klopt, al was mijn gedachtengang als de prijs kan fluctueren tussen de €1175 en €1295 dat er misschien ook een dip komt naar 1000 euro.
Verwijderd
Philips 55POS9002 OLED gekocht in mei 2018, vorige maand begonnen er ingebrande vlekken op het scherm te verschijnen.
Ik had ook 3 jarig service pakket bij platte tv genomen. Mail verstuurd naar platte tv, ze hebben gelijk dezelfde dag ticket aangemaakt bij de repair service van philips.
Afspraak was snel gemaakt en gisteren is er een monteur langsgekomen om de tv te bekijken en hij zei inderdaad is scherm ingebrand. Hij had nieuw scherm bij zich, scherm is gelijk vervangen onder de garantie.
Ik heb hem wel meegedeeld dat na de laatste update de restbeelden verwijderen functie geen popup meer geeft op het scherm, waarschijnlijk werkt de software niet meer goed. hij zou dit doorgeven anders zit ik over paar maanden weer met ingebrand scherm.
Ben dus zeer tevreden over service van platte tv en scherm is dus vervangen onder de garantie van het toestel. Ik was ook altijd huiverig tegenover de extra service pakketten bij een tv, maar nu achteraf wel goed, anders moet je zelf achter alles aan gaan en dat kan dan wat langer en moeizaam gaan.
Ik had ook 3 jarig service pakket bij platte tv genomen. Mail verstuurd naar platte tv, ze hebben gelijk dezelfde dag ticket aangemaakt bij de repair service van philips.
Afspraak was snel gemaakt en gisteren is er een monteur langsgekomen om de tv te bekijken en hij zei inderdaad is scherm ingebrand. Hij had nieuw scherm bij zich, scherm is gelijk vervangen onder de garantie.
Ik heb hem wel meegedeeld dat na de laatste update de restbeelden verwijderen functie geen popup meer geeft op het scherm, waarschijnlijk werkt de software niet meer goed. hij zou dit doorgeven anders zit ik over paar maanden weer met ingebrand scherm.
Ben dus zeer tevreden over service van platte tv en scherm is dus vervangen onder de garantie van het toestel. Ik was ook altijd huiverig tegenover de extra service pakketten bij een tv, maar nu achteraf wel goed, anders moet je zelf achter alles aan gaan en dat kan dan wat langer en moeizaam gaan.
@Verwijderd ik ben benieuwd naar je kijkgedrag? hoe vaak stond de tv aan? game je veel of kijk je veel tv zenders?
Verwijderd
de tv staat wisselend per dag aan (gemiddeld 8 uur) , gamen doe ik niet aan , het schijnt een probleem te zijn in bepaalde schermen, misschien dat ik nog een feedback krijg wat er met scherm aan de hand wasHamazaki schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:44:
@Verwijderd ik ben benieuwd naar je kijkgedrag? hoe vaak stond de tv aan? game je veel of kijk je veel tv zenders?
rond welke bedrag kunnen we de nieuwe oleds verwachten? (het goedkoopste model). vanaf welke prijs gingen de nieuwe modellen destijds over de toonbank?
ik zit te wachten op het nieuwe model met de hoop dat hij niet meer dan €1500 gaat kosten.
ik zit te wachten op het nieuwe model met de hoop dat hij niet meer dan €1500 gaat kosten.
[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 07-02-2019 10:37 ]
Dit kun je keurig inzien in de pricewatch historieHamazaki schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:37:
rond welke bedrag kunnen we de nieuwe oleds verwachten? (het goedkoopste model). vanaf welke prijs gingen de nieuwe modellen destijds over de toonbank?
Zie ook [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Verder kan niemand antwoorden wat LG dit jaar met de prijzen gaat doen maar je weet het over een paar weken.
[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 07-02-2019 10:46 ]
Arrived anxious, left bored
dus ik hoef deze in maart/april niet te verwachten voor €1500 neem ik aan..Puck schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:44:
[...]
Dit kun je keurig inzien in de pricewatch historieGoedkoopste 2018 model zat net onder de 2000 euro en was in September 1500 (waarschijnlijk al iets eerder maar geeft een indicatie).
Zie ook [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
@Hamazaki Even mijzelf geqoute voor jepower_user schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:38:
[...]
Half April 2018 was de 55" C8 al te koop bij Apollo (uit mijn hoofd) voor 1999 met €300 cashback. Dus €1699. Dat zit al niet ver af van mijn wens om in April in een C9 voor €1500 - €1600 te kunnen aanschaffen. Hopelijk komt het in de buurt!
Hier is waar je al wat prijzen van April vorig jaar tegen kwam.
Dit zijn dus rondbelprijzen. Niet de prijzen die je op de websites / pricewatch gaat tegenkomen. Daarnaast weten we nog niet of LG in April weer dezelfde cashback heeft als vorig jaar.
Nog 2 maandjes geduld
[ Voor 15% gewijzigd door power_user op 07-02-2019 10:59 ]
PSN: Oldzkoel
Ik zou dan graag nog een inhoudelijke vraag stellen over de instelling OLED light. Ik game eigenlijk hoofdzakelijk op mijn televisie, een C8. Af en toe wat netflix. Heel veel gamen (soms met wat pieken en dalen uiteraard. Metro Exodus zal waarschijnlijk even voor een piek zorgen
) doe ik eigenlijk niet, sinds ik daar gewoonweg geen tijd meer voor heb. Van de games die ik op dit moment speel, zijn de meeste games met HDR enabled. Net zoals met mijn vorige tv (een led) wordt hierdoor helderheid gemaximaliseerd. Met dit verschil, dat nu de OLED light op max komt te staan, los van de brightness setting. Volgens Rtings (en andere bronnen, anders krijgen we dat gezeik weer) wordt dit gedaan voor een correcte HDR10-weergave. Ik begrijp nu van sommige reacties, dat dit wellicht niet zo verstandig is?
[ Voor 3% gewijzigd door Meister Sachs op 07-02-2019 11:06 ]
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
@alexander1685
Als je veel HDR kijkt/gamed en dus met OLED light op max kunnen de pixels sneller slijten inderdaad. Echter is HDR zo gemaakt om juist verschil tussen licht en donker beter te maken. Hiervoor is die instelling ook nodig, om de lichtere delen echt eruit te laten springen.
Het is niet zo als met SDR, als je SDR kijkt met oled light max wordt alles erg fel weergegeven. Dan doet alles wat wit is snel pijn aan je ogen als je het mij vraagt, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Denk dat je hier dus niet veel extra risico mee gaat nemen.
Als je veel HDR kijkt/gamed en dus met OLED light op max kunnen de pixels sneller slijten inderdaad. Echter is HDR zo gemaakt om juist verschil tussen licht en donker beter te maken. Hiervoor is die instelling ook nodig, om de lichtere delen echt eruit te laten springen.
Het is niet zo als met SDR, als je SDR kijkt met oled light max wordt alles erg fel weergegeven. Dan doet alles wat wit is snel pijn aan je ogen als je het mij vraagt, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Dit is het LG OLED topic?Verwijderd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:41:
Philips 55POS9002 OLED gekocht in mei 2018, vorige maand begonnen er ingebrande vlekken op het scherm te verschijnen.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
ach ja, het gaat tenslotte om een lg paneel en niet over de philips software e.d. dus ik zie het probleem eigenlijk niet.
Oké, bedankt voor de reactie.Fuske schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:33:
@alexander1685
[ Voor 32% gewijzigd door Meister Sachs op 07-02-2019 11:41 ]
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Klopt maar het is nog steeds het LG OLED topic, je ervaring kan beter in het philips oled topic. Maar goed fijn dat je paneel vervangen is! Mijn B6 heeft in november ook een nieuw paneel gekregen, gelukkig had ik nog 3 maanden garantie over dus ik was op tijd!
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
@Verwijderd, het algemene Oled topic? OLED televisies
Testing, one, two ...
Verwijderd
Vraagje,
Ik heb een LG55c8 aangesloten op mijn denon AVR-3500, echter het geluid hikt met grote regelmaat (zowel via de CI+ module als de netflix app van de TV). Het geluid op de Denon werkt prima bij het luisteren van de radio en CD.
Weet iemand wat die hikjes kan veroorzaken en hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb een LG55c8 aangesloten op mijn denon AVR-3500, echter het geluid hikt met grote regelmaat (zowel via de CI+ module als de netflix app van de TV). Het geluid op de Denon werkt prima bij het luisteren van de radio en CD.
Probeer eens een andere (high-speed) HDMI-kabel.Verwijderd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:39:
Vraagje,
Arrived anxious, left bored
Ik kan van een familielid een 55EG9A7V overnemen. Precies 1 jaar oud, perfecte staat met bon. Ik denk dat ze er misschien 800 of 900 voor willen hebben.
Alternatief zou een nieuwe B8 zijn. Mijn gebruik: voornamelijk TV kijken, ook regelmatig voetbal (1080p) en af en toe gedownloade content (1080p).
Volgens mij geeft die 55EG9A7V al heel mooi beeld en heb ik de B8 met z'n 4K scherm nu niet echt nodig (maar misschien in de toekomst wel?). En mogelijk ziet 1080p voetbal er op een native 1080p scherm zelfs beter uit maar dat weet ik niet zeker.
Stel dat ik zo'n 4 jaar met deze TV zou willen doen. Wat zouden jullie mij adviseren?
Alternatief zou een nieuwe B8 zijn. Mijn gebruik: voornamelijk TV kijken, ook regelmatig voetbal (1080p) en af en toe gedownloade content (1080p).
Volgens mij geeft die 55EG9A7V al heel mooi beeld en heb ik de B8 met z'n 4K scherm nu niet echt nodig (maar misschien in de toekomst wel?). En mogelijk ziet 1080p voetbal er op een native 1080p scherm zelfs beter uit maar dat weet ik niet zeker.
Stel dat ik zo'n 4 jaar met deze TV zou willen doen. Wat zouden jullie mij adviseren?
voor dat geld kun je ook een 2de hands c7 van 1-1,5 jaar oud vinden.Philflow schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:24:
Ik kan van een familielid een 55EG9A7V overnemen. Precies 1 jaar oud, perfecte staat met bon. Ik denk dat ze er misschien 800 of 900 voor willen hebben.
Ik zou eerder zoiets nemen dan:Philflow schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:24:
er ligt nog een LG(55inch) B8 voor €1180 en C7 voor €1099 bij smits...beide nog 1 over.
Of een nieuwe voor 1100pwh53 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:32:
[...]
voor dat geld kun je ook een 2de hands c7 van 1-1,5 jaar oud vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door S0epkip op 07-02-2019 20:36 ]
Ok, wat vinden jullie niet goed aan de 55EG9A7V? Vinden jullie het gemis aan 4K belangrijk? Vinden jullie ~8-900 teveel voor die 55EG9A7V?pwh53 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:32:
[...]
voor dat geld kun je ook een 2de hands c7 van 1-1,5 jaar oud vinden.
Ik heb geen ervaring met de C7 of B8. Ik heb nu een Samsung HD ready plasma en vond de 55EG9A7V al erg mooi beeld geven.
[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 07-02-2019 20:40 ]
800 of 900 zou een A7 nieuwe moeten gekost hebben (was hij ook in Duitsland). In Frankrijk kan je nu voor 700 euro een nieuwe 55" UHD OLED kopen (met 2016 paneel) apis29 in "OLED televisies".
De A7 heeft ook een oud paneel en WebOS vergelijkbaar met een EG910v maar dan plat (en zonder 3D). Dan is een B8 (of C7) voor misschien 2-300 euro meer die meerprijs wel waard voor de vernieuwingen en voordelen.
Maar idd voor gewoon SDR materiaal is een A7 al prima. Zet je ook de bewegingsinstellingen op uit dan valt er weer een mogelijk voordeeltje weg. Blijft over: wat minder paarse gloed bij reflecties van het scherm, wat betere near black uniformiteit en misschien nog wat minder 'tinting' (zie ook wat comments over de EG910 vs daar weer de voorganger van https://www.rtings.com/tv...E/additional-review-notes) en mogelijk beter bestand tegen 'inbranden'.
De A7 heeft ook een oud paneel en WebOS vergelijkbaar met een EG910v maar dan plat (en zonder 3D). Dan is een B8 (of C7) voor misschien 2-300 euro meer die meerprijs wel waard voor de vernieuwingen en voordelen.
Maar idd voor gewoon SDR materiaal is een A7 al prima. Zet je ook de bewegingsinstellingen op uit dan valt er weer een mogelijk voordeeltje weg. Blijft over: wat minder paarse gloed bij reflecties van het scherm, wat betere near black uniformiteit en misschien nog wat minder 'tinting' (zie ook wat comments over de EG910 vs daar weer de voorganger van https://www.rtings.com/tv...E/additional-review-notes) en mogelijk beter bestand tegen 'inbranden'.
[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 07-02-2019 20:45 ]
M'n 55B6 heeft update klaarstaan. Iemand al geïnstalleerd? Veilig?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ah da's interessante info. Dank. Die A7 kostte 1169,-, dat was 8 januari 2018 en dat was toen de laagste prijs in NL. Daarna is ie nog wel gezakt ja.apis29 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:40:
800 of 900 zou een A7 nieuwe moeten gekost hebben (was hij ook in Duitsland). In Frankrijk kan je nu voor 700 euro een nieuwe 55" UHD OLED kopen (met 2016 paneel) apis29 in "OLED televisies".
Maar idd voor gewoon SDR materiaal is een A7 al prima. Zet je ook de bewegingsinstellingen op uit dan valt er weer een mogelijk voordeeltje weg. Blijft over: wat minder paarse gloed bij reflecties van het scherm, wat betere near black uniformiteit en misschien nog wat minder 'tinting' (zie ook wat comments over de EG910 vs daar weer de voorganger van https://www.rtings.com/tv...E/additional-review-notes)
Prijzen in Duitsland en Frankrijk zijn wel interessant maar kan ik niet zoveel mee, ik ga daar immers niet naar toe rijden en of je in NL garantie krijgt moet je maar afwachten denk ik (?).
Ja eerder deze week al via USB stick geïnstalleerd. Alles werkt nog, merk er zowel in positieve als negatieve zin helemaal niks vanRivanov schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:44:
M'n 55B6 heeft update klaarstaan. Iemand al geïnstalleerd? Veilig?
niet dat het een slechte tv is,maar voor een paar honderd extra, heb je veel meer,of bv op MP staat een B7 voor 849,99Philflow schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:37:
[...]
[...]
Ok, wat vinden jullie niet goed aan de 55EG9A7V? Vinden jullie het gemis aan 4K belangrijk? Vinden jullie ~8-900 teveel voor die 55EG9A7V?
Ik heb geen ervaring met de C7 of B8. Ik heb nu een Samsung HD ready plasma en vond de 55EG9A7V al erg mooi beeld geven.
[ Voor 3% gewijzigd door pwh53 op 07-02-2019 21:12 ]
Ja ik heb er met een schuin oog naar gekeken die A7 maar is in NL nooit onder de 900 geweest (in DLD al onder de 800). Laagste prijs zie ik hier: €929 afgelopen Oktober pas timojansen in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2" (had ik niet eerder opgemerkt; dacht dat hij op z'n laagst rond de 1000 was geweest hier).Philflow schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:46:
[...]
Ah da's interessante info. Dank. Die A7 kostte 1169,-, dat was 8 januari 2018 en dat was toen de laagste prijs in NL. Daarna is nog wel gezakt ja.
Prijzen in Duitsland en Frankrijk zijn wel interessant maar kan ik niet zoveel mee, ik ga daar immers niet naar toe rijden en of je in NL garantie krijgt moet je maar afwachten denk ik (?).
Voor wat het is (eigenlijk dus gewoon nog een EC930v uit 2014/15) vond ik hem hoogstens 1000 euro waard toen die net uit was en had wel prijzen van rond de 900 verwacht.
Op zich is 800 voor een tv van een jaar oud waar je wel al bekend mee bent (itt random tweedehands aankoop) misschien nog wel redelijk (mits je er niet meer mee van plan bent te doen dan je nu doet).
Niet echt, dit gaat om het waarderen van een tweedehands model wat nieuw niet meer leverbaar is.
@Philflow Wat is de kijk-afstand, want dat is best belangrijk voor wel / geen 4K.
Ik zit op 3,5 meter, en merk wel degelijk veel verschil tussen mijn 42" plasma (1080) en de 55" OLED op 4K. Zeker met 4K bronnen (xbox one x, films) maar ook met 1080P materiaal. En het materiaal zal steeds meer gaan naar 4K HDR.
Kijk nu bijvoorbeeld een concert in 1080P en dit ziet er een stuk beter uit dan op de plasma. Maar dit kan uiteraard ook komen door OLED ipv Plasma.
Maar voor de €1299 die ik nu betaald heb voor de LG 55E8PLA zou ik niet voor €900 die 55EG9A7V kopen. Ik zou er max 750 voor betalen.
Ik zit op 3,5 meter, en merk wel degelijk veel verschil tussen mijn 42" plasma (1080) en de 55" OLED op 4K. Zeker met 4K bronnen (xbox one x, films) maar ook met 1080P materiaal. En het materiaal zal steeds meer gaan naar 4K HDR.
Kijk nu bijvoorbeeld een concert in 1080P en dit ziet er een stuk beter uit dan op de plasma. Maar dit kan uiteraard ook komen door OLED ipv Plasma.
Maar voor de €1299 die ik nu betaald heb voor de LG 55E8PLA zou ik niet voor €900 die 55EG9A7V kopen. Ik zou er max 750 voor betalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Marcusso op 07-02-2019 23:10 ]
No Shame, only Fame!
Even een vraag aan diegene die een Vogels 505 met een 65C8 gebruiken.

De rode gaten zitten op de 20cm afstand die de VESA mount van de C8 is.
Maar ik heb het idee dat de beugel dan veel te laag op de tv komt?
Het gat naast de meest rechter oranje kan niet gebruikt worden, want dan kan de bovenste bout er niet in.
Ik wil de beugel dus op de oranje plekken vast zetten.
Is dat de juiste manier? Of moet hij toch op die rode gaten?

Het gat naast de meest rechter oranje kan niet gebruikt worden, want dan kan de bovenste bout er niet in.
Op het youtube kanaal van Vogel staan stap-voor-stap instructies om je beugel goed vast te maken. Daarnaast kan je AR gebruiken om te zien waar je tv komt te hangen.
Even een tip: Prik alvast alle gewenste kabels in je tv, indien je tv hangt kom je er eigenlijk niet meer goed bij. (Alleen de aansluitingen aan de zijkant misschien)
Even een tip: Prik alvast alle gewenste kabels in je tv, indien je tv hangt kom je er eigenlijk niet meer goed bij. (Alleen de aansluitingen aan de zijkant misschien)
Die instructies zeggen dat de beugel op ongeveer 50 mm van de bovenkant van de tv moet zitten.
Met een 65" gaat dat in ieder geval niet lukken, een 80 tot 100 mm komt dichterbij.
Op de rode gaten is het nog een 150 tot 200 mm verder van de bovenkant.
Daarom vraag ik naar praktijk ervaring, want er zijn vast mensen met ervaring.
Met een 65" gaat dat in ieder geval niet lukken, een 80 tot 100 mm komt dichterbij.
Op de rode gaten is het nog een 150 tot 200 mm verder van de bovenkant.
Daarom vraag ik naar praktijk ervaring, want er zijn vast mensen met ervaring.
[ Voor 28% gewijzigd door yamahabest op 08-02-2019 10:32 ]
@Marcusso dat is interessant. Ik zit op nog geen 3 meter. Verschil bij 4k ga ik zeker zien verwacht ik. Alleen is de vraag hoeveel 4k bronnen ik zal hebben de komende 4 jaar (ik kijk voornamelijk tv/voetbal en heb geen zin om een duur 4k abo te nemen, mocht die komen).
Je zegt dat je ook verschil ziet bij 1080p, kun je dat toelichten?
Je zegt dat je ook verschil ziet bij 1080p, kun je dat toelichten?
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 08-02-2019 10:35 ]
Hij bedoelt waarschijnlijk inclusief upscaling van 1080p naar zijn 4k scherm.
Je moet zelf je conclusie trekken. Als je een wat 'oudere' 1080p tv voor een paar honderd op de kop kan tikken moet je dat vooral doen. Zoals eerder gezegd moet je er - wat de mening hier betreft - geen 900 Euro voor betalen.
Ref. bijvoorbeeld ook:
V&A aangeboden: LG 55EG910V Zwart
V&A aangeboden: LG OLED55C8PLA Zwart
Je moet zelf je conclusie trekken. Als je een wat 'oudere' 1080p tv voor een paar honderd op de kop kan tikken moet je dat vooral doen. Zoals eerder gezegd moet je er - wat de mening hier betreft - geen 900 Euro voor betalen.
Ref. bijvoorbeeld ook:
[ Voor 28% gewijzigd door S0epkip op 08-02-2019 10:44 ]
De A7 kan ook geen HDR weergeven, wellicht nog een sterker argument dan de resolutie. Ik zou dan ook eerder een goeie (2e hands) deal voor een C7, B8 of C8 zoeken.
€ 750 voor een G190V is echt schandalig. Een 3 jaar oude FullHD OLED zonder HDR ondersteuning en een zeeeeer trage OS. Beeldkwaliteit op 1080p SDR zal top zijn, maar dat is echt teveel geld voor een 2e hands toestel van dat kaliber. Iemand die een C8 2 dagen gebruikt en te koop zet voor € 1.100 kun je ook niet serieus nemen. Brengt dat ding terug naar de winkel en je krijgt volle pond terug.S0epkip schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:42:
Hij bedoelt waarschijnlijk inclusief upscaling van 1080p naar zijn 4k scherm.
Ref. bijvoorbeeld ook:
@Philflow, 2 meter is de max waarop je op 55" verschil tussen 4K en 1080p gaat zien. Je gaat het vooral met games/youtube materiaal zien. Films echt een pak minder, ook al heb je een film die op 4K geschoten is. Films worden veelal nog op 2K gemastered, zeker de special effects. 4K is leuk, maar je wil een tv die een goede HDR weergave biedt, dat maakt impact. Kom je al heel snel uit bij de high-end LCD's of OLEDs. Krijg je 4K er "gratis" bij
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
helemaal met je eens. Al zou ik zelf huiverig zijn voor een 2e hands OLED. Blijven gevoelige tv's en niet iedereen gaat zuinig met zn spullen om. Ik zou hier garantie boven prijs kiezen.ErikIrie schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:11:
De A7 kan ook geen HDR weergeven, wellicht nog een sterker argument dan de resolutie. Ik zou dan ook eerder een goeie (2e hands) deal voor een C7, B8 of C8 zoeken.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik zei niet dat het goede deals waren, alleen andere (dure) referentiesHulleman schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:12:
[...]
€ 750 voor een G190V is echt schandalig. Een 3 jaar oude FullHD OLED zonder HDR ondersteuning en een zeeeeer trage OS. Beeldkwaliteit op 1080p SDR zal top zijn, maar dat is echt teveel geld voor een 2e hands toestel van dat kaliber. Iemand die een C8 2 dagen gebruikt en te koop zet voor € 1.100 kun je ook niet serieus nemen. Brengt dat ding terug naar de winkel en je krijgt volle pond terug.
@Philflow, 2 meter is de max waarop je op 55" verschil tussen 4K en 1080p gaat zien. Je gaat het vooral met games/youtube materiaal zien. Films echt een pak minder, ook al heb je een film die op 4K geschoten is. Films worden veelal nog op 2K gemastered, zeker de special effects. 4K is leuk, maar je wil een tv die een goede HDR weergave biedt, dat maakt impact. Kom je al heel snel uit bij de high-end LCD's of OLEDs. Krijg je 4K er "gratis" bij
Mee eens. Ik zou zo'n tv liever niet van Markplaats of Got kopen. In dit geval gaat het om een familie lid die ik heel goed ken en heb er vaak zelf naar tv gekeken. Er zit ook nog een jaar garantie op. Vertrouwen zit dus wel goed. Nu de prijs nog. Of even wat bij leggen voor een nieuwe B8.Hulleman schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:14:
[...]
Al zou ik zelf huiverig zijn voor een 2e hands OLED. Blijven gevoelige tv's en niet iedereen gaat zuinig met zn spullen om. Ik zou hier garantie boven prijs kiezen.
Even een update over de afhandeling van mijn probleem met het vierkant midden in het beeld(25% issue)
Zojuist is een monteur geweest en mijn paneel vervangen. Hij had dit probleem nog niet eerder gezien maar kreeg wel meteen goedkeuring van LG om het te vervangen(na doorsturen foto's. Nieuw paneel is van productiedatum 12-2018.
Kon het niet laten om even kort wat uniformiteitstestjes te doen maar moet zeggen dat het er erg goed uit ziet. Ook geen dode pixels ofzo te zien. Monteur gaf me hier ook even netjes de tijd voor om dit te controleren.
Goed geholpen dus door de monteur!
Heb ook aangehaald dat ik de klantenservice van LG zelf erg slecht vond, hij hoorde dit helaas wel vaker.. Wel gaf hij aan dat als het gaat om service en afhandelingen van klachten LG toch echt wel goed was, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Philips. (monteur was niet van LG zelf maar onafhankelijke reparateur)
Philips zou volgens hem bijvoorbeeld na een bepaalde aantal branduren / compensatiecycles geen garantie geven op inbranden en de rekening voor vervanging paneel naar de klant sturen. En nu komt het.. Philips gaf dan een advies aan de klant erbij om elke 20min van tv kanaal te switchen om inbranden te voorkomen!
..
Volgens hem was LG hier vele malen coulanter in! Toch wel een interessant weetje...
Zojuist is een monteur geweest en mijn paneel vervangen. Hij had dit probleem nog niet eerder gezien maar kreeg wel meteen goedkeuring van LG om het te vervangen(na doorsturen foto's. Nieuw paneel is van productiedatum 12-2018.
Kon het niet laten om even kort wat uniformiteitstestjes te doen maar moet zeggen dat het er erg goed uit ziet. Ook geen dode pixels ofzo te zien. Monteur gaf me hier ook even netjes de tijd voor om dit te controleren.
Goed geholpen dus door de monteur!
Heb ook aangehaald dat ik de klantenservice van LG zelf erg slecht vond, hij hoorde dit helaas wel vaker.. Wel gaf hij aan dat als het gaat om service en afhandelingen van klachten LG toch echt wel goed was, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Philips. (monteur was niet van LG zelf maar onafhankelijke reparateur)
Philips zou volgens hem bijvoorbeeld na een bepaalde aantal branduren / compensatiecycles geen garantie geven op inbranden en de rekening voor vervanging paneel naar de klant sturen. En nu komt het.. Philips gaf dan een advies aan de klant erbij om elke 20min van tv kanaal te switchen om inbranden te voorkomen!
Volgens hem was LG hier vele malen coulanter in! Toch wel een interessant weetje...
Zonder HDR materiaal geeft een C7/8 B8 ook geen HDR weerErikIrie schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:11:
Mijn gebruik: voornamelijk TV kijken, ook regelmatig voetbal (1080p) en af en toe gedownloade content (1080p).
[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 08-02-2019 20:28 ]
Huh? Dat is dan wel heel raar tv kijken zeg. Zit je net in een goede film moet je wat anders kijkenFuske schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:34:
Philips gaf dan een advies aan de klant erbij om elke 20min van tv kanaal te switchen om inbranden te voorkomen!
Ik gebruik dezelfde beugel op mijn 65C7. De beugel zit inderdaad heel laag aan de tv, echt een paar cm van de onderkant. En dat gaat prima.yamahabest schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:32:
Even een vraag aan diegene die een Vogels 505 met een 65C8 gebruiken.
[Afbeelding]
Je wil namelijk ook makkelijk bij die clipjes kunnen komen als je je tv aan de onderkant naar voren wilt halen.
Lekker vastmaken dus
Sinds een aantal dagen merk ik banding op bij het kijken van films en series. Aan de linkerkant (ca 1/3e van het scherm) zit een strook van ca 10cm. Ook maar eens wat kleurtjes gedraaid om te kijken wat er nog meer in zit.

Toch een behoorlijk vierkant in het midden van het scherm. Dit heeft het scherm nooit gehad en lijkt ineens op te komen. Het vierkant lijkt wel het beruchte productiefoutje te zijn. Het gaat om een C7 uit nov 2017, dus nog garantie.
Iemand eenzelfde ervaring als dit gehad?
Toch een behoorlijk vierkant in het midden van het scherm. Dit heeft het scherm nooit gehad en lijkt ineens op te komen. Het vierkant lijkt wel het beruchte productiefoutje te zijn. Het gaat om een C7 uit nov 2017, dus nog garantie.
Ik zie niets op deze foto?! Alleen links iets, maar dat is niet abnormaal.Hulleman schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:38:
Sinds een aantal dagen merk ik banding op bij het kijken van films en series. Aan de linkerkant (ca 1/3e van het scherm) zit een strook van ca 10cm. Ook maar eens wat kleurtjes gedraaid om te kijken wat er nog meer in zit.
[Afbeelding]
Dat vierkant zie ik echt niet. Maar dat kan ook aan mijn monitor liggen anders
Als het echt zo is, dan zou ik niet echt de panel lottery in willen gaan. Kans dat het minder gaat worden is ook aanwezig.
Perfectie uniformiteit kun je ook gewoon niet verwachten.
Draai eens een keer handmatig de OLED refresh ding (naam ben ik even vergeten).
[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 09-02-2019 09:50 ]
Wow als dit al een behoorlijk vierkant is valt het allemaal wel weer mee met dat inbranden.
Ik zie anders echt een enorm storend vierkant vlak in het midden. Op wat voor brak afgestelde monitor bekijken jullie z'n foto? Ik zou de pixel refresh draaien en anders een garantieverzoek indienen.
Edit: grappig, ik heb de foto nu op 3 schermen bekeken. Op 2 daarvan zie ik inderdaad helemaal géén vlak en nauwelijks banding, alleen linksboven en linksonder zie ik dan 2 vlekjes. Maar op het derde scherm ziet het het verschrikkelijk uit met een mega vlak in het midden. Ik snap nu dus de reactie van @Adlermann en @S0epkip. Vooral als ik de foto op m'n smartphone (Oneplus 6) bekijk zie ik het gigantische vlak en alle strepen. Dit toont wel aan dat ik m'n PC monitor + 55B6 beter moet calibreren..
Dit zet me ook aan het denken hoe LG deze foto's beoordeelt bij reparatieverzoeken. Op de eerste 2 schermen had ik het verzoek namelijk pertinent afgewezen omdat er niks te zien is, terwijl ik bij het derde scherm een reparatieverzoek zonder twijfel zou accepteren.
Edit: grappig, ik heb de foto nu op 3 schermen bekeken. Op 2 daarvan zie ik inderdaad helemaal géén vlak en nauwelijks banding, alleen linksboven en linksonder zie ik dan 2 vlekjes. Maar op het derde scherm ziet het het verschrikkelijk uit met een mega vlak in het midden. Ik snap nu dus de reactie van @Adlermann en @S0epkip. Vooral als ik de foto op m'n smartphone (Oneplus 6) bekijk zie ik het gigantische vlak en alle strepen. Dit toont wel aan dat ik m'n PC monitor + 55B6 beter moet calibreren..
Dit zet me ook aan het denken hoe LG deze foto's beoordeelt bij reparatieverzoeken. Op de eerste 2 schermen had ik het verzoek namelijk pertinent afgewezen omdat er niks te zien is, terwijl ik bij het derde scherm een reparatieverzoek zonder twijfel zou accepteren.
[ Voor 74% gewijzigd door stin00 op 09-02-2019 12:30 ]
Het vierkant is best duidelijk te zien op het scherm. Bij beeldmateriaal zie ik het als ik de ps4 oostart (blauw scherm). De banding zie ik beter, maar ik weet dat geen enkele oled geheel uniform is, maar mijn tv was redelijk schoon. Ik heb het idee dat ik pas banding zie sinds de tv laatst de pixel refresher uit zichzelf heeft gedraaid. Zal de refresher vandaag nog eens laten draaien.Adlermann schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:45:
[...]
Ik zie niets op deze foto?! Alleen links iets, maar dat is niet abnormaal.
Dat vierkant zie ik echt niet. Maar dat kan ook aan mijn monitor liggen anders
Als het echt zo is, dan zou ik niet echt de panel lottery in willen gaan. Kans dat het minder gaat worden is ook aanwezig.
Perfectie uniformiteit kun je ook gewoon niet verwachten.
Draai eens een keer handmatig de OLED refresh ding (naam ben ik even vergeten).
Zoals jij het wel op de foto ziet zo zie je het IRL ook. Iig refresher even draaien en ik zal LG eens contacten als bet niet beter wordtstin00 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:57:
Ik zie anders echt een enorm storend vierkant vlak in het midden. Op wat voor brak afgestelde monitor bekijken jullie z'n foto? Ik zou de pixel refresh draaien en anders een garantieverzoek indienen.
[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 09-02-2019 10:02 ]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:15
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik zie de rechthoek in het midden ook op de foto en de verticale band links.stin00 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:57:
Hopelijk krijg je het weg met de refresh.
Zie mijn laatste posts hier. Had hetzelfde probleem. Met pixel refresher ga je het vierkant niet oplossen, wordt alleen maar erger volgens mij. Gewoon garantie geval.Hulleman schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:38:
[Afbeelding]
Heb je al een cycle gedraaid op je nieuwe panel? Zoniet doe dat eens.Fuske schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:35:
[...]
Zie mijn laatste posts hier. Had hetzelfde probleem. Met pixel refresher ga je het vierkant niet oplossen, wordt alleen maar erger volgens mij. Gewoon garantie geval.
Ok, duidelijk. Had ook t idee dat t sinds dat de tv om een pixelrefreah verzocht (en uitgevoerd) ik t zie. Pixelrefresh draait iig. Heb LG gemaild met de fotoFuske schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:35:
[...]
Zie mijn laatste posts hier. Had hetzelfde probleem. Met pixel refresher ga je het vierkant niet oplossen, wordt alleen maar erger volgens mij. Gewoon garantie geval.
Op mijn telefoon zie ik het wel. Onacceptabel ditstin00 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:57:
Edit: grappig, ik heb de foto nu op 3 schermen bekeken. Op 2 daarvan zie ik inderdaad helemaal géén vlak en nauwelijks banding, alleen linksboven en linksonder zie ik dan 2 vlekjes. Maar op het derde scherm ziet het het verschrikkelijk uit met een mega vlak in het midden. Ik snap nu dus de reactie van @Adlermann en @S0epkip. Vooral als ik de foto op m'n smartphone (Oneplus 6) bekijk zie ik het gigantische vlak en alle strepen.
Even mijn monitor opnieuw instellen dus. Gok contrast te hoog
[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 09-02-2019 12:28 ]
[...]
Op mijn telefoon zie ik het wel. Onacceptabel dit
[/quote]
Op mijn Ipad zie je echt niets behalve links een blokje. Bijzonder dat het zo van het scherm afhangt of je iets ziet. Kan me voorstellen dat daarom LG soms iets als binnen de marge beoordeeld terwijl een klant iets onacceptabel vind.
Op mijn telefoon zie ik het wel. Onacceptabel dit
[/quote]
Op mijn Ipad zie je echt niets behalve links een blokje. Bijzonder dat het zo van het scherm afhangt of je iets ziet. Kan me voorstellen dat daarom LG soms iets als binnen de marge beoordeeld terwijl een klant iets onacceptabel vind.
Nee nog niet wordt volgens mij ook afgeraden dit te snel te doen toch? Hoezo eigenlijk? Of het probleem dan weer terug komt?ion schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:53:
[...]
Heb je al een cycle gedraaid op je nieuwe panel? Zoniet doe dat eens.
Heeft geen klap geholpen helaas. Ik hoor volgende week wel wat van LG. Zal mn ervaringen hier postenFuske schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:35:
[...]
Lg had aangegeven dat alleen een LUT reset helpt. Dus ik zou het toch maar eens doen. Want bij een cycle haalt ie die LUT weer opFuske schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:15:
[...]
Nee nog niet wordt volgens mij ook afgeraden dit te snel te doen toch? Hoezo eigenlijk? Of het probleem dan weer terug komt?
Ik zag het wel op mijn MBP, maar moest de brightness van het retinascherm wel redelijk omhooggooien om het te zien. Ik kan me goed voorstellen dat je het daarna constant ziet en niet meer relaxed naar je paneel kunt kijken. Ik hoop voor je dat LG een beetje coulant is en dat je een nieuwe paneel krijgt!
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.