Mensen willen in het algemeen wel "goed" en "kwaliteit" maar wensen zich er vooral ook niet teveel (eigenlijk niet) in te verdiepen. Dus dan komt het wat "kwaliteit" betreft eigenlijk neer op kopen op basis van merknaam, prijskaartje, marketing, wat de verkoper zegt en daarna pas "hear say". Ze willen dus vooral kunnen zeggen dat ze voor kwaliteit gaan.

Daarom werkt marketing ook beter dan beeldkwaliteit. Zolang de bottom line maar gehaald wordt, dwz dat zo'n apparaat iha niet binnen 5 jaar stuk gaat en het huis niet in de fik zet, kijken mensen er niet meer naar om.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 18-01-2019 18:58 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

destroyer6670 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 18:23:
[...]
Het scherm zelf als component bevat ook een printplaat met electronics, dus niet een los paneel. Wat die precies doet weet ik ook niet. Maar het geheel is modulair. Makkelijk te demonteren en te vervangen.
Er zit in ieder geval iets van panel-aansturing in, want ik heb sinds het nieuwe panel een feature die ik eerst niet had, logo dimming. De monteur had dat al aangegeven tijdens de vervanging.

Testing, one, two ...

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
hardware-lover schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:03:
[...]

Er zit in ieder geval iets van panel-aansturing in, want ik heb sinds het nieuwe panel een feature die ik eerst niet had, logo dimming. De monteur had dat al aangegeven tijdens de vervanging.
had je een C7 en heb je nu een paneel van een C8 gekregen ?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@pwh53, ik had een 950V en ik heb nog steeds een 950V, maar dan nu voorzien van een in 2018 geproduceerd panel.

Testing, one, two ...

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Ze hebben het hele paneel vervangen.

Het kwam helaas redelijk vaak voor.
pwh53 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:53:
[...]

of dat ze het paneel vervangen

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Zeer benieuwd wat volgende week Mediamarkt gaat doen met de 20% korting (op bijna alles) actie met betrekking tot LG oled TV's.

Hoop op een mooie 55inch C8 aanbieding zo rond €1250

Verwijderd

Gaat niet gebeuren je kunt beter naar de B7 kijken.

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:07
Geert1976 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:46:
Zeer benieuwd wat volgende week Mediamarkt gaat doen met de 20% korting (op bijna alles) actie met betrekking tot LG oled TV's.

Hoop op een mooie 55inch C8 aanbieding zo rond €1250
Voor 50 euro meer kun je ook een 55E8 kopen, inclusief cashback.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:10
Zojuist voor bij mijn C8 een Apple TV 4K gehaald. Echter krijg ik 4k Dolby Vision niet werkend, en schakelt de Apple TV terug naar 4K HDR. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? HDMI kabel?

Edit, het is inderdaad de hdmi kabel. Net een andere geprobeerd, en het werkt...

[ Voor 18% gewijzigd door renegrunn op 19-01-2019 14:22 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
KoffieAnanas schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:04:
[...]

Voor 50 euro meer kun je ook een 55E8 kopen, inclusief cashback.
Thanks voor de tip.
Ik kom dit model op een laagste prijs van €1949 excl cashback tegen.
Dan moet ik blijkbaar nog even heel goed verder zoeken ;)

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:44
Even in het andere topic kijken voor prijzen/tips.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
renegrunn schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:09:
Zojuist voor bij mijn C8 een Apple TV 4K gehaald. Echter krijg ik 4k Dolby Vision niet werkend, en schakelt de Apple TV terug naar 4K HDR. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? HDMI kabel?

Edit, het is inderdaad de hdmi kabel. Net een andere geprobeerd, en het werkt...
Je moet een HDMI High Speed kabel gebruiken. Ik denk dat dat is het verschil met de andere kabel waar je geen Dolby Vision had.

Als je het boeiend vind. Hier heb je meer uitleg over hoe HDMI kabels werken: https://www.homecinemamag...l-beeld-op-tv-veranderen/. Ze hebben het ook over de onzin die fabrikanten vertellen.

[ Voor 12% gewijzigd door TwArbo op 19-01-2019 15:29 ]

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10 12:10
ik ben voornemens een LG oled te kopen. nu zie ik een 3tal modellen die qua specs nauwelijks van elkaar verschillen, maar price wise wel. het gaat hier om de LG OLED65C8PLA, LG OLED65B7V, en de LG OLED65E8PLA, afgezien van wat audio verschillen zijn de schermen mijn inziens gelijk. klopt dit? of zie ik wat over het hoofd. ik vind de glazen rand aan de E8, niet mooi omdat ik het scherm wil ophangen. dus die zou afvallen. hoor graag of ik wat oer het hoofd zie.

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 16:53
jasper7878 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:55:
ik ben voornemens een LG oled te kopen. nu zie ik een 3tal modellen die qua specs nauwelijks van elkaar verschillen, maar price wise wel. het gaat hier om de LG OLED65C8PLA, LG OLED65B7V, en de LG OLED65E8PLA, afgezien van wat audio verschillen zijn de schermen mijn inziens gelijk. klopt dit? of zie ik wat over het hoofd. ik vind de glazen rand aan de E8, niet mooi omdat ik het scherm wil ophangen. dus die zou afvallen. hoor graag of ik wat oer het hoofd zie.
Je ziet niets over het hoofd, wellicht dat de B7 een jaar ouder is (2017) ten opzichte van de C8 en E8 (2018). En de LG E8 heeft nu een actie van 500 euro cashback. Paneel is hetzelfde als de C8.

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10 12:10
Randle schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:16:
[...]

Je ziet niets over het hoofd, wellicht dat de B7 een jaar ouder is (2017) ten opzichte van de C8 en E8 (2018). En de LG E8 heeft nu een actie van 500 euro cashback. Paneel is hetzelfde als de C8.
klopt, en met de MM actie in aantocht kan je die dan scherp kopen, echter is dat het model met die glazen rand aan de onderkant. en als je de tv ophangt vind ik dat geen gezicht.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-11 07:17

EraZor

Don't mention the war

Rudios schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:08:
[...]

Was ik nog vergeten terug te koppelen, maar LG heeft - na het tonen van foto's - besloten mij een nieuwe AB te sturen. 1 week later op de deurmat. Keurige service wat mij betreft.
Yep, was bij mij ook. Jammer dat de nieuwe ook alweer slijtage laat zien aan de tekst... na 2 maanden
Randle schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:16:
[...]

Aanvulling: het paneel van de B7 is niet gelijk aan die van de 8 serie, in ieder geval is de pixelstructuur iets gewijzigd.

Ook is de coating anders, die van de 7 serie spiegelt iets meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 21-01-2019 09:39 ]

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16

Boy

www.byoscoop.nl

Heeft iemand een foto van een E8 die aan de muur hangt? Ik vind daar maar niets over...
Ik las namelijk (paar reacties hierboven) dat het niet zo mooi uitzag met die glazen voorkan

[ Voor 7% gewijzigd door Boy op 21-01-2019 10:14 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Het is toch niet zo heel moeilijk voor te stellen hoe dat eruit ziet?

Of het er mooi uit ziet of niet is een kwestie van smaak, er is niet echt een reden waarom een stukje glazen plaat voor een muur niet kan. De redenatie zal wellicht zijn dat als je het aan de muur hangt het zo minimalistisch mogelijk moet zijn, zo min mogelijk randen / clutter. Maar dat is maar een mening natuurlijk. Een ander kan iets heel anders vinden. Prachtig, zo'n glazen plaat, chique! Unieke touch! Ofzo.

Ik hou zelf van zo min mogelijk poespas, dus die glazen plaat is voor mij overbodig. Maar dat heeft wat mij betreft weinig te maken met of de tv aan de muur hangt of dat ie op een standaard staat, in beide gevallen vind ik minimalistisch mooier.

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/editorial/1920/022033_lg-oled-65e8-2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 21-01-2019 10:44 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Cap schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:43:
Het is toch niet zo heel moeilijk voor te stellen hoe dat eruit ziet?

Of het er mooi uit ziet of niet is een kwestie van smaak, er is niet echt een reden waarom een stukje glazen plaat voor een muur niet kan. De redenatie zal wellicht zijn dat als je het aan de muur hangt het zo minimalistisch mogelijk moet zijn, zo min mogelijk randen / clutter. Maar dat is maar een mening natuurlijk. Een ander kan iets heel anders vinden. Prachtig, zo'n glazen plaat, chique! Unieke touch! Ofzo.

Ik hou zelf van zo min mogelijk poespas, dus die glazen plaat is voor mij overbodig. Maar dat heeft wat mij betreft weinig te maken met of de tv aan de muur hangt of dat ie op een standaard staat, in beide gevallen vind ik minimalistisch mooier.

[Afbeelding]
Het lijkt erop alsof er aan de onderkant dus een stuk glas is wat normaal dan aan de voet vast zit. Als je de voet loshaalt, heb je dus een flink stuk glas eronder hangen. Dat leek me onwaarschijnlijk, inderdaad, omdat ik het graag minimalistisch zou hebben.

Maar helaas lijkt het dus wel zo te zijn

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-11 09:16
hallo ik had gisteren een raar iets .
ik lees hier vaak over direct zonlicht .
maar ik had geen vlekken van zonlicht maar een vlek van de schaduw .
er stond een lampje in de baan van de zonlicht had de afdruk van het lampje in het beeld staan
was goed te zien bij lichtere vlakken kreeg het weg door pixel refresher
wilde het melden lampje is inmiddels weg

• Puck
  • Laatst online: 14:32

Puck

W32.Deadcode.A

herian10 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:32:
er stond een lampje in de baan van de zonlicht had de afdruk van het lampje in het beeld staan
Dit kan natuurlijk als hetzelfde gezien worden: als de pixels op een bepaalde manier door warmte/licht verkleuren, en er is 1 plek waar schaduw is, dan ontstaat er óók een vlek: namelijk van het deel wat niet verkleurd is ;)

Arrived anxious, left bored

Precies, eigenlijk is de vlek alles om het lampje heen. :P

• pwh53
herian10 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:32:
Plaats de TV en afstandsbediening niet in de volgende
omgevingen:
- Stel het product niet bloot aan direct zonlicht
(pagina 1 vd handleiding)
ze kunnen er echt niet tegen,staan wel foto's in dit forum.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 11:59

westergas

rikkie_pc

pwh53 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:08:
[...]

omgevingen:
Zou in mijn geval dus betekenen dat ik preventief de gordijnen dicht moet houden. Dit vind ik zo'n bizar nadeel van OLED....

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• pwh53
westergas schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Zou in mijn geval dus betekenen dat ik preventief de gordijnen dicht moet houden. Dit vind ik zo'n bizar nadeel van OLED....
ja snap ik,ook wel gezien dat iemand er overdag een hoes omheen had,maar dat vind ik ook niets.nu heeft lg wel met je meegedacht (R9) maar dat is heel duur ;)

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-11 09:16
ik heb vandaag nog ff gekeken waar het zonlicht staat op de andere helft van scherm ..
het zonlicht wat op het lampje kwam door de gordijnen/ vitrage heen was bijna niks
had de gordijnen ff open gedaan .kon ik zien waar het scheen en toen weer dicht hoe ze zaten toen zag ik het nog maar de andere helft schijnen .
eerder nooit last gehad heb de tv nu ruim 3 maanden
ik moet wel zegen nu na pixel refresher het beeld wel beter is en mooier

[ Voor 9% gewijzigd door herian10 op 21-01-2019 18:58 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:14

SkyStreaker

Move on up!

[...]

omgevingen:
Mja, mja... Heb de E7 nu een jaar en staat precies tegen de muur waar de zon van Oost-West op schijnt, praktisch de hele dag. NIKS te zien. Dus vraag mij af, lucky? Of valt de hitte van de zon mee?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• pwh53
SkyStreaker schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:49:
[...]

Mja, mja... Heb de E7 nu een jaar en staat precies tegen de muur waar de zon van Oost-West op schijnt, praktisch de hele dag. NIKS te zien. Dus vraag mij af, lucky? Of valt de hitte van de zon mee?
misschien door de glasplaat vd e-serie,of een fout in de coating,ik weet het ook niet

• macgiver909
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 09:59
[...]

omgevingen:
mijn c7 hangt ook in een zonnige hoek. het vreemde is dat ik de vlekken alleen heel af en toe heb in de winter. de zon staat dan wel veel lager en komt dan natuurlijk in een andere koek het beeldscherm binnen. maar blijft vreemd, warmte en f uv zal ongeveer hetzelfde zijn. :?
Dat laatste zal toch het punt zijn, want dan schijnt de zon echt recht in de tv. In de zomer is het waarschijnlijk zo dat het met name reflecties van de zon zijn die op het scherm terecht komen. Dat is toch minder heftig dan de zon zelf.

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:53
In ben nu 1,5 jaar in het bezit van een Philips POS9002. Een burn-in valt niet onder de garantie. Philips zegt zelf dat het haast niet mogelijk is vanwege de software die in werking gaat als de TV in de stand-by modus staat.

Je kan deze functionaliteit (rest beelden verwijderen) ook manueel starten vanuit de instellingen. En als je deze actie start dan gaat de TV direct in de stand-by modus. Althans dit blijkt het geval te zijn. Want dit is het gedrag na een firmware update. Ik heb dan ook sterk mijn twijfels of deze functionaliteit ooit correct gewerkt heeft. Aangezien er burn-ins zichtbaar zijn.

Er valt niet veel te vinden over dit specifieke probleem. Ik wil dit wel gaan voorleggen bij Philips. Maar zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jirure1984 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:20:
In ben nu 1,5 jaar in het bezit van een Philips POS9002. Een burn-in valt niet onder de garantie. Philips zegt zelf dat het haast niet mogelijk is vanwege de software die in werking gaat als de TV in de stand-by modus staat.

Je kan deze functionaliteit (rest beelden verwijderen) ook manueel starten vanuit de instellingen. En als je deze actie start dan gaat de TV direct in de stand-by modus. Althans dit blijkt het geval te zijn. Want dit is het gedrag na een firmware update. Ik heb dan ook sterk mijn twijfels of deze functionaliteit ooit correct gewerkt heeft. Aangezien er burn-ins zichtbaar zijn.

Er valt niet veel te vinden over dit specifieke probleem. Ik wil dit wel gaan voorleggen bij Philips. Maar zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?
Vast wel, maar betwijfel of die hier te vinden zijn aangezien dit topic over LG OLED's gaat ;)

• Jirure1984
Puck schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:26:
[...]

Vast wel, maar betwijfel of die hier te vinden zijn aangezien dit topic over LG OLED's gaat ;)
|:( het bericht in een ander OLED topic geplaatst.

Maar misschien dat onder de LG mensen oud Philips gebruikers aanwezig zijn. O-)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

...

Een burn-in valt niet onder de garantie. Philips zegt zelf dat het haast niet mogelijk is vanwege de software die in werking gaat als de TV in de stand-by modus staat.

...
Ik begrijp niet dat ze geen garantie geven op dingen waarvan ze overtuigd zijn dat het niet voor kan komen...

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:55
Boy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:45:
[...]

Ik begrijp niet dat ze geen garantie geven op dingen waarvan ze overtuigd zijn dat het niet voor kan komen...
'Haast niet mogelijk'zeggen ze. En er is altijd onjuist gebruik mogelijk. Ik zeg niet dat dat in dit geval zo is, maar het komt vaak genoeg voor.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Wren schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:51:
[...]

'Haast niet mogelijk'zeggen ze. En er is altijd onjuist gebruik mogelijk. Ik zeg niet dat dat in dit geval zo is, maar het komt vaak genoeg voor.
En het juiste gebruik is:

- TV in standby zetten, niet uit / van stroom af
- niet langer dan 4 uur achter elkaar TV kijken

?

• Wren
Boy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:52:
[...]

En het juiste gebruik is:

- TV in standby zetten, niet uit / van stroom af
- niet langer dan 4 uur achter elkaar TV kijken

?
Je kan echt wel langer dan 4 uur tv kijken, geen probleem maar bijvoorbeeld 24 uur p/d aan laten staan is voor geen enkel model bevordelijk (B2B daargelaten). Juist uitzetten is idd wel belangrijk ja.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Wren schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:01:
[...]

Je kan echt wel langer dan 4 uur tv kijken, geen probleem maar bijvoorbeeld 24 uur p/d aan laten staan is voor geen enkel model bevordelijk (B2B daargelaten). Juist uitzetten is idd wel belangrijk ja.
Vraag ik me nog steeds af wel onjuist gebruik mensen hebben gedaan dan die wel last hebben van burnins hier in dit topic

• Wren
Boy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:02:
[...]

Vraag ik me nog steeds af wel onjuist gebruik mensen hebben gedaan dan die wel last hebben van burnins hier in dit topic
Dat is per geval altijd een interessante vraag :)
Dit is toch wel de grap van het jaar! :)
Hoe geloofwaardig is Samsung nu nog?
Altijd de OLEDs afzeiken, vooral LG moet het vaak ontgelden maar nu:
https://www.nu.nl/gadgets...chermen-voor-laptops.html

Samsung Display maakt niet bekend hoe de schermen worden gemaakt. Verder rept het bedrijf met geen woord over het gevaar op inbranders, een bekend probleem van oledschermen. Daarbij worden logo's en teksten die altijd op dezelfde plek worden weergegeven, na verloop van tijd staan in het scherm. Daardoor blijven ze ook zichtbaar als het beeld verandert.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil mijn Sony XE93 vervangen voor een oled in de toekomst, maar ik word er niet warm van.

door berichten zoals:

-inbranden > gebruik je de tv juist ?
-helderheid niet te hoog zetten
-niet teveel op statisch materiaal laten staan.
-zon > vlekken

brrrrr. ik bedoel ik ga er wel €1500+ voor neerleggen he :o

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 23-01-2019 12:18 ]

• Wren
Hamazaki schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:16:
ik wil mijn Sony XE93 vervangen voor een oled in de toekomst, maar ik word er niet warm van.

door berichten zoals:

-zon > vlekken

Je moet je niet bang laten maken. Negatieve dingen krijgen nu eenmaal meer aandacht dan het positieve. De helderheid niet te hoog zetten is voor mij een non-issue. En elk soort scherm heeft voor- en nadelen.

• Jirure1984
Boy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:02:
[...]

Terechte vraag. In mijn geval gaat het om het RTL/boulevard logo. Laat ik zeggen dat RTL gemiddeld 1 uur par dag aan staat nog voordat het logo grijs werd. Want dat is iets van het laatste half jaar? Daarnaast staat de tv gemiddeld 4 a 5 uur per dag aan (savonds). Daar buiten staat de TV altijd in de standby dus met stroom erop of is het scherm uitgeschakeld als de radio aan staat (overdag).

Ik zeg dan, dit is normaal kijkgedrag icm een OLED tv die is uitgerust met een mechanisme om dit te corrigeren. Geen idee overigens hoe LG dat doet en misschien wel een reden om ooit naar LG over te stappen? Maar als de kans bestaat dat het mechanisme niet correct of helemaal niet functioneert dan is de ene uur RTL per dag dus te veel. ;)

En als ik dan het onderstaande bericht lees. Dan snap ik het niet meer. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Jirure1984 op 23-01-2019 12:41 ]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Hamazaki schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:16:

door berichten zoals:

-zon > vlekken

Laat ik even mijn praktijkervaring delen:

Mijn schoonouders hebben in oktober/november 2017 de Philips POS9002 gekocht. Even alleen over de beeldkwaliteit, want menu interface en ambilight is philips-gebonden. Aangezien dit gewoon een LG-paneel is, kan je dit best vergelijken.

Hun tv staat naast het raam en ze werken allebei niet. Dit houdt in dat de tv denk ik zeker 14 uur per dag aanstaat. En hier wordt echt niet naar een andere zender gezapt na een tijdje of op de helderheid gelet. De tv staat redelijk helder afgesteld en geeft gewoon een schitterend plaatje. Schoonpa kijkt hier heel veel voetbal op, de complete Tour de France etc. etc. en deze tv heeft na anderhalf jaar nog geen enkele vorm van inbranding. Soms staat hij een hele dag op Babytv als de kleinkinderen er zijn.

Elke keer als ik er ben check ik onbewust op inbranding, geen spoor van te bekennen. Ook schijnt de zon erop en zie ik hier niets van.

Dus nee; je hoeft echt niet bang te zijn voor inbranden. Natuurlijk kan je altijd pech hebben met een slecht exemplaar waar het paneel wat kuren vertoond, maar dat is bij LCD-LED en QLED net zo goed het geval.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-01-2019 13:48 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Jirure1984 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:35:
[...]

Terechte vraag. In mijn geval gaat het om het RTL/boulevard logo. Laat ik zeggen dat RTL gemiddeld 1 uur par dag aan staat nog voordat het logo grijs werd. Want dat is iets van het laatste half jaar? Daarnaast staat de tv gemiddeld 4 a 5 uur per dag aan (savonds). Daar buiten staat de TV altijd in de standby dus met stroom erop of is het scherm uitgeschakeld als de radio aan staat (overdag).

Ik zeg dan, dit is normaal kijkgedrag icm een OLED tv die is uitgerust met een mechanisme om dit te corrigeren. Geen idee overigens hoe LG dat doet en misschien wel een reden om ooit naar LG over te stappen? Maar als de kans bestaat dat het mechanisme niet correct of helemaal niet functioneert dan is de ene uur RTL per dag dus te veel. ;)

Het inbranden van een RTL Boulevard logo lijkt me wel ideaal om te gebruiken als bewijs dat het niet om 'foutief gebruik'!

Dat programma duurt een uur of zo? Dus dan zou je dus niet 1 uur per dag dat logo daar in beeld mogen hebben? Wat een onzin...

Kun je niet rechtsbijstand eens checken hiervoor?

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:07
Jirure1984 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:35:
[...]

Deze ervaring komt niet overeen met de burn in test van rtings, zie berichten hierover eerder in dit topic.

Wellicht wordt het veroorzaakt door een (te) hoge brightness setting? Zie ook eerdere berichten hierover in dit topic. Is het wel burn in, en niet image retention? Dat eerste is permanent, dat tweede is tijdelijk.

• Wren
KoffieAnanas schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:11:
[...]

Deze ervaring komt niet overeen met de burn in test van rtings, zie berichten hierover eerder in dit topic.

Wellicht wordt het veroorzaakt door een (te) hoge brightness setting? Zie ook eerdere berichten hierover in dit topic. Is het wel burn in, en niet image retention? Dat eerste is permanent, dat tweede is tijdelijk.
Ik lees het er niet helemaal in terug maar heeft de fabrikant de garantie ook geweigerd of is dat een verwachting? Inbranding valt geloof ik ook bij LG niet officiëel binnen de garantie, maar er wordt vaak genoeg een panel kosteloos vervangen. Misschien is de winkel of de fabrikant ook wel meedenkend.

Verwijderd

@StealthyPeanut Zet er maar een rode scherm op full-screen. Ik durf te wedden dat er wel degelijk sprake is van slijtage. Wat alleen nog niet opvalt onder het gewone tv kijken. Want met dat gebruik is het gewoon onmogelijk dat er niks is.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2019 14:38 ]

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:35:
[...]

Zet er maar een rode scherm op full-screen. Ik durf te wedden dat er wel degelijk sprake is van slijtage. Wat alleen nog niet opvalt onder het gewone tv kijken. Want met dat gebruik is het gewoon onmogelijk dat er niks is.
_O- :/

Dus: er is geen zichtbaar last van inbranding of slijtage bij normaal tv kijken. Iets wat je ook hoort te doen bij een televisie.

Ik heb van 2009 tot 2015 een plasma tv gehad (4 stuks) en heb inbranding, retentie en alles meegemaakt en ik ben enorm kritisch hierin. Dus bij normaal tv gebruik is dit op de Philips gewoon niet waarneembaar.

[ Voor 17% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-01-2019 14:42 ]

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:38:
[...]

_O- _O- _O-

Dus: er is geen zichtbaar last van inbranding of slijtage bij normaal tv kijken. Iets wat je ook hoort te doen bij een televisie.
Je begrijpt het dus niet. Het inbranden, aangezien je dat als argument aangeeft, is vaak enkel voor het eerst te zien wanneer je een kleurentest gebruikt. Meestal zijn er meer plekken die kunnen slijten behalve een logo. Dit zie je over het algemeen niet zo snel, totdat je het constateert, dan weet men precies waar het zit en begint het ook op te vallen. Waarom denk je bijvoorbeeld dat er best veel mensen zijn die er pas achter zijn gekomen (dat hun scherm ook is ingebrand) nadat ze een dergelijke test hebben toegepast. Je kunt dus niet “ik zie het niet, maar heb er eigenlijk ook niet naar gezocht” retoriek gebruiken zonder daarvoor ook daadwerkelijk zo’n test te hebben uitgevoerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2019 14:57 ]

Verwijderd

Er zijn helaas genoeg mensen die daar last van hebben of hadden. Mijn scherm had ook een burn-in terwijl het overdag amper werd gebruikt. Denk max 3 uurtjes op een dag. LG heeft het inmiddels omgewisseld. Ik zou zeggen, kijk even op AV of op het AVS forum, als je echt geïnteresseerd bent in gebruikerservaringen.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:34

Polycom

Poes van goud

Iemand nog tips and tricks m.b.t.. kabelmanagement? Ik heb de C8 aan de muur hangen en eronder een tv-kast. Helaas is het voor mij niet mogelijk om de kabels in de muur weg te werken, maar ik zat te denken aan een soort (wit)omhulsel om de kabels die boven de tv-kast uitstekken enigszins weg te werken. Hoe hebben jullie dat gedaan?

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Je begrijpt het dus niet. Het inbranden, aangezien je dat als argument aangeeft, is vaak enkel te zien wanneer je een kleurentest voor het eerst gebruikt. Meestal zijn er meer plekken die kunnen slijten behalve een logo. Dit zie je over het algemeen niet zo snel, totdat je het constateert, dan weet men precies waar het zit en begint het ook op te vallen. Waarom denk je bijvoorbeeld dat er best veel mensen zijn die er pas achter zijn gekomen (dat hun scherm ook is ingebrand) nadat ze een dergelijke test hebben toegepast. Je kunt dus niet “ik zie het niet, maar heb er eigenlijk ook niet naar gezocht” retoriek gebruiken zonder daarvoor ook daadwerkelijk zo’n test uitgevoerd te hebben.
Dus je gaat de problemen opzoeken, om ze daarna niet meer te kunnen "ont"-zien om maar een punt te maken of gelijk krijgen? En dan zit je met een tv die niet meer zo mooi was als eerst, maar je weet in ieder geval wel dat het paneel slijtage toont. En met wat pech gaat de fabrikant hier niet in mee en heb je een "kapotte" tv.... Mooi dat jij dit een leuke hobby vindt, maar ga mensen aub niet aanmoedigen om dit te doen. Laat mensen gewoon genieten van hun aankoop.

Natuurlijk verouderd het paneel. Net als een plasma, die deed precies hetzelfde. De ondertiteling slijt ook en dat zal je ook zien op een magenta scherm.

Bij een LCD heb je ook nadelen die je elke dag kunt zien vanaf dag 1. En ook daar kun je je groen en geel aan ergeren. Net als dat projectie nadelen heeft. En plasma die had. Maar waarom ga je die problemen en minpunten opzoeken en invloed laten hebben op je kijkplezier?

Koop dan geen tv, want een perfecte tv bestaat niet.

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:58:
[...]

Dus je gaat de problemen opzoeken, om ze daarna niet meer te kunnen "ont"-zien om maar een punt te maken of gelijk krijgen? En dan zit je met een tv die niet meer zo mooi was als eerst, maar je weet in ieder geval wel dat het paneel slijtage toont. En met wat pech gaat de fabrikant hier niet in mee en heb je een "kapotte" tv.... Mooi dat jij dit een leuke hobby vindt, maar ga mensen aub niet aanmoedigen om dit te doen. Laat mensen gewoon genieten van hun aankoop.

Natuurlijk verouderd het paneel. Net als een plasma, die deed precies hetzelfde. De ondertiteling slijt ook en dat zal je ook zien op een magenta scherm.

Bij een LCD heb je ook nadelen die je elke dag kunt zien vanaf dag 1. En ook daar kun je je groen en geel aan ergeren. Net als dat projectie nadelen heeft. En plasma die had. Maar waarom ga je die problemen en minpunten opzoeken en invloed laten hebben op je kijkplezier?

Koop dan geen tv, want een perfecte tv bestaat niet.
Het gaat er gewoon om dat wat je zegt niet klopt. Je kunt niet zeker zijn van iets zonder het getest te hebben. Aangezien je er zelf op let lijkt het mij dat het je boeit. Wil je uitsluitsel dan doe je de test, maar ga geen dingen verkondigen die dan niet waar zijn. Met zulk extreem gebruik durf ik gewoon te wedden dat het scherm niet meer 100% burn-in vrij is. Tevens is het inderdaad niet verstandig om er naar te gaan zoeken (je spreekt jezelf hierin heel erg tegen) als het je niet opvalt. Maar ga dan geen dingen verkondingen als feiten (geen last van burn-ins) als het helemaal niet zeker is.

Overigens is het jouw hobby en niet de mijne laat dat duidelijk zijn. Je geeft het nota bene in je eigen teksten aan dat je er zelf bewust op let, ga het dus niet projecteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2019 15:18 ]

• Wren
Gewoon lekker verre blijven van testen en genieten van het scherm. Als er iets mee is meldt je dat bij de winkel, klaar!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 19:07

Budha

Online ergo sum

Polycom schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:56:
Iemand nog tips and tricks m.b.t.. kabelmanagement? Ik heb de C8 aan de muur hangen en eronder een tv-kast. Helaas is het voor mij niet mogelijk om de kabels in de muur weg te werken, maar ik zat te denken aan een soort (wit)omhulsel om de kabels die boven de tv-kast uitstekken enigszins weg te werken. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik heb in mijn vorige woning een geborstelde aluminium kabelgoot op de muur geplakt. Uiteraard is dit niet onzichtbaar, maar het ziet er wel redelijk stijlvol uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.muurbeugel.nl/media/thumbs/thumb3/thumb3_aluminium-kabelgoot-zilver-35mm.jpg?1473159594

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Het gaat er gewoon om dat wat je zegt niet klopt. Je kunt niet zeker zijn van iets zonder het getest te hebben. Aangezien je er zelf op let lijkt het mij dat het je boeit. Wil je uitsluitsel dan doe je de test, maar ga geen dingen verkondigen die dan niet waar zijn. Met zulk extreem gebruik durf ik gewoon te wedden dat het scherm niet meer 100% burn-in vrij is. Overigens is het inderdaad niet verstandig om er naar te gaan zoeken (je spreekt jezelf hierin heel erg tegen) als het je niet opvalt. Maar ga dan geen dingen verkondingen als feiten (geen last van burn-ins) als het helemaal niet zeker is.
Je mag langskomen hoor in Breda. Koffie staat klaar!

Na anderhalf jaar intensief tv gebruik, is er geen inbranding op te merken als je met normale tv content (kabeltv, films, series, netflix) naar de tv kijkt. Zo beter?

Als ik voor het ontdekken van inbranding of andere slijtage een test moet uitvoeren, omdat ik het bij normaal tv gebruik niet opmerk.... Waar zijn we dan mee bezig?

• Jirure1984
Net met Apollo (Almere) gebeld en het probleem voorgelegd. Zij geven aan dat ik de eerste ben met het melden van een burn-in issue na 1,5 jaar.
Niet eerder gebeld omdat ik dacht, zij verwijzen mij dan toch door naar Philips. Dat is niet het geval. Ik moet een mail sturen met het serienummer en ik zal wat foto's toevoegen. Zodat zij kunnen schakelen met Philips. In ieder geval een positief begin.

Ondanks dat het geen LG is zal ik nog wel de uitslag posten. Zodat volgende generaties hier misschien nog wat aan hebben.

• Wren
Jirure1984 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:20:
Net met Apollo (Almere) gebeld en het probleem voorgelegd. Zij geven aan dat ik de eerste ben met het melden van een burn-in issue na 1,5 jaar.
Niet eerder gebeld omdat ik dacht, zij verwijzen mij dan toch door naar Philips. Dat is niet het geval. Ik moet een mail sturen met het serienummer en ik zal wat foto's toevoegen. Zodat zij kunnen schakelen met Philips. In ieder geval een positief begin.

Ondanks dat het geen LG is zal ik nog wel de uitslag posten. Zodat volgende generaties hier misschien nog wat aan hebben.
Ja, dat is een bekende :) : 'Goh, dat is echt de eerste keer dat ik van zoiets hoor!:

Laten we hopen dat Philips net zo coulant met dergelijke uitzonderingen omspringt als LG, en nu zit je nog in de twee jaar garantie.

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:20:
[...]

Na anderhalf jaar intensief tv gebruik, is er geen inbranding op te merken als je met normale tv content (kabeltv, films, series, netflix) naar de tv kijkt.

Als ik voor het ontdekken van inbranding of andere slijtage een test moet uitvoeren, omdat ik het bij normaal tv gebruik niet opmerk.... Waar zijn we dan mee bezig?
Iedereen mag genieten van zijn tv zoals hij of zij dat zelf graag wilt. Maar het ging meer om je opmerking dat feitelijk dus niet klopt. Maar laten we er over ophouden. Zijn wel meer essentiëlere dingen waarover gediscussieerd kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2019 15:27 ]

• Wren
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:22:
[...]

Iedereen mag genieten van zijn tv zoals hij of zij dat zelf graag wilt. Maar het ging meer om je opmerking dat feitelijk dus niet klopt. Maar laten we er over ophouden. Geniet van je tv.
Goed zo Willem

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
StealthyPeanut schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:20:
[...]

Na anderhalf jaar intensief tv gebruik, is er geen inbranding op te merken als je met normale tv content (kabeltv, films, series, netflix) naar de tv kijkt. Zo beter?

Dat merk je wel vaker. Hoe duurder een product in aanschaf is hoe meer sommige de meest vergezochte methodes gaan zoeken om toch maar problemen/inperfecties te vinden in hun toestel. Dus ze zijn meer bezig met zichzelf op te jagen over zaken die je niet ziet dan effectief te genieten van het toestel dat ze voor hun neus hebben staan.

Mijn C8 staat gemiddeld zo'n 3 uur per dag op gok ik. Er zijn dagen dat ik niet kijk en dagen dat hij van 's ochtends tot 's avonds opstaat. M'n vriendin haar E7 staat dagelijks op van 18u tot 00u ofzo en in de weekends zelfs langer (achtergrond tv / youtube terwijl ze werkt) en beide tv's doen het gewoon perfect zonder enige vorm van burnin of wat dan ook.

Gewoon iets meer genieten van je product :)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21

Convoy

g44p

Simon Shipperd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:00:
[...]

Dat merk je wel vaker. Hoe duurder een product in aanschaf is hoe meer sommige de meest vergezochte methodes gaan zoeken om toch maar problemen/inperfecties te vinden in hun toestel. Dus ze zijn meer bezig met zichzelf op te jagen over zaken die je niet ziet dan effectief te genieten van het toestel dat ze voor hun neus hebben staan.

Mijn C8 staat gemiddeld zo'n 3 uur per dag op gok ik. Er zijn dagen dat ik niet kijk en dagen dat hij van 's ochtends tot 's avonds opstaat. M'n vriendin haar E7 staat dagelijks op van 18u tot 00u ofzo en in de weekends zelfs langer (achtergrond tv / youtube terwijl ze werkt) en beide tv's doen het gewoon perfect zonder enige vorm van burnin of wat dan ook.

Gewoon iets meer genieten van je product :)
Gezelligheid bij jullie thuis, ook wel eens een goed gesprek samen of alleen maar met de neus voor de TV :+ ;)

• Simon Shipperd
Convoy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:13:
[...]

Gezelligheid bij jullie thuis, ook wel eens een goed gesprek samen of alleen maar met de neus voor de TV :+ ;)
Wij wonen nog niet samen.

En praten zullen we wel in bed doen >:)

Alle gekheid daar gelaten, de tv staat gewoon op in de achtergrond. We praten meer dan genoeg samen hoor. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Simon Shipperd op 23-01-2019 17:18 ]

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21

Convoy

g44p

Simon Shipperd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:17:
[...]

Alle gekheid daar gelaten, de tv staat gewoon op in de achtergrond. We praten meer dan genoeg samen hoor. :)
Dat heb ik ook nooit begrepen, TV op de achtergrond....... Waarom zou je? :?

• Simon Shipperd
Convoy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:19:
[...]

Dat heb ik ook nooit begrepen, TV op de achtergrond....... Waarom zou je? :?
Waarom zou je gewoon in stilte zitten?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:07

aex351

I am the one

Het hele 'OLED televisies kunnen/gaan inbranden' is niet van toepassing bij normaal gebruik en normaal functioneren van de televisie. Dat er een defect exemplaar tussen zit is eerder een uitzonder dan de regel mag ik hopen. Dus ik snap eerlijk gezegd niet zo waarom dit onderwerp steeds weer terugkomt. Mocht dit wel een serieus probleem zijn, dan lijkt het mij een ander verhaal. Maar dan verwacht ik dat er veel meer gebruikers zijn die deze klachten melden. En voor zover ik zie, gebeurd dat niet. Iets vergelijkbaars had ik met mijn nieuwe televisie (C8) een paar weken terug. Eerste exemplaar had twee dode pixels. Als ik de verhalen op dit forum mocht geloven dan was dat eerder normaal te noemen dan dat ik dit als defect moest beschouwen. Want het is immers OLED en een hele grote kans dat een volgende hetzelfde probleem of erger zou hebben. Niet dus volgens mijzelf maar ook de winkel. Tweede exemplaar gewoon perfect.

< dit stukje webruimte is te huur >

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
aex351 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:11:
Het hele 'OLED televisies kunnen/gaan inbranden' is niet van toepassing bij normaal gebruik en normaal functioneren van de televisie. Dat er een defect exemplaar tussen zit is eerder een uitzonder dan de regel mag ik hopen. Dus ik snap eerlijk gezegd niet zo waarom dit onderwerp steeds weer terugkomt. Mocht dit wel een serieus probleem zijn, dan lijkt het mij een ander verhaal. Maar dan verwacht ik dat er veel meer gebruikers zijn die deze klachten melden. En voor zover ik zie, gebeurd dat niet. Iets vergelijkbaars had ik met mijn nieuwe televisie (C8) een paar weken terug. Eerste exemplaar had twee dode pixels. Als ik de verhalen op dit forum mocht geloven dan was dat eerder normaal te noemen dan dat ik dit als defect moest beschouwen. Want het is immers OLED en een hele grote kans dat een volgende hetzelfde probleem of erger zou hebben. Niet dus volgens mijzelf maar ook de winkel. Tweede exemplaar gewoon perfect.
Mijn nieuwe C8 had 1 subpixel die niet lekker werkte. Ik had het enkel gemeld en LG stond erop om langs te komen, zodat ze alles netjes kunnen documenteren. LG OLED Care kwam langs en bevestigde dat het een kapotte subpixel was, maar ze vervangen het paneel niet. Wat ik 100% begrijp, want je ziet het echt niet behalve op 10 cm afstand. Als het meer wordt, komen ze het paneel gewoon vervangen.

Nu is dit mijn enige ervaring met LG en hun klachtafhandeling, maar ik vind het echt perfect. Ook inbranden werd gewoon vervangen vertelde monteur. Vraag mij alleen af hoe het is als je garantie is afgelopen. Apple vervangt nog weleens apparatuur onder het mom van "recht op deugdelijk product". Zou LG dat ook doen? Iemand ervaring mee?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Bijna 10% is niet niks maar het geeft wel aan dat de kans kleiner is dan groter.

Poll: Heeft jouw LG OLED last van inbranding (gehad)?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400554&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Puck schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:21:
Tijd om de burn-in poll weer even aan te vullen zie ik :)

Zie Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 62% gewijzigd door Puck op 23-01-2019 18:32 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Puck schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:29:
Bijna 10% is niet niks maar het geeft wel aan dat de kans kleiner is dan groter.
Nee het resultaat van je poll is volledig onbruikbaar. Mensen die 3 maanden een OLED tv hebben staan kunnen ook stemmen, of mensen die überhaupt geen OLED tv hebben. Het zegt helaas niet zoveel.

Inbranden is gewoon wel een gevaar en dat zal ook zo blijven. De kans wordt wel steeds kleiner gemaakt door allerlei trucjes, maar inbranden blijft mogelijk. M'n eigen B6 heeft er na 1,5 jaar geen last van, maar de 3+ jaar oude 65EF950 van m'n vader wel. Daar zie je een prachtig logo rechtsboven ingebrand op rode achtergrond. En ja, dit is bij 'normaal' gebruik. Leuk al die zelfbenoemde experts hier, maar het blijft gewoon oppassen of accepteren dat het kan gebeuren. Daarbij is het ook redelijk vaag en onduidelijk of het onder garantie vervangen kan worden, of bijv kort nadat de garantie is verlopen. Het blijft een beetje een weggeschoven probleem. Hierdoor komt het ook regelmatig weer ten sprake.

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 23-01-2019 18:59 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:22

Bever!

3

TwArbo schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:24:
[...]

Mijn nieuwe C8 had 1 subpixel die niet lekker werkte. Ik had het enkel gemeld en LG stond erop om langs te komen, zodat ze alles netjes kunnen documenteren. LG OLED Care kwam langs en bevestigde dat het een kapotte subpixel was, maar ze vervangen het paneel niet. Wat ik 100% begrijp, want je ziet het echt niet behalve op 10 cm afstand. Als het meer wordt, komen ze het paneel gewoon vervangen.

Nu is dit mijn enige ervaring met LG en hun klachtafhandeling, maar ik vind het echt perfect. Ook inbranden werd gewoon vervangen vertelde monteur. Vraag mij alleen af hoe het is als je garantie is afgelopen. Apple vervangt nog weleens apparatuur onder het mom van "recht op deugdelijk product". Zou LG dat ook doen? Iemand ervaring mee?
Fabrikant hoeft alleen op te dragen tijdens de fabrieksgarantie. Het slimste is om de winkelier aan te spreken omdat deze wel een langer lopende verplichting heeft om een goed werkend toestel te leveren.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

stin00 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:51:
[...]

Nee het resultaat van je poll is volledig onbruikbaar.
Eens, het is geen gedegen onderzoek maar het is al iets meer dan het welles/nietes verhaal wat ik hier te vaak tegenkom.

Mijn B6 van 2,5 jaar oud heeft gelukkig nergens last.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 23-01-2019 19:16 ]

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31
Puck schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:15:
[...]
Eens, het is geen gedegen onderzoek maar het is al iets meer dan het welles/nietes verhaal wat ik hier te vaak tegenkom.

Mijn B6 van 2,5 jaar oud heeft gelukkig nergens last.
Jazeker, het is toch interessant om er een klein beetje een idee van te hebben. Beter dan een "gevoel" dat je bekruipt als je ernaar gaat zoeken op dit forum of andere fora.
stin00 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:51:
[...]

Nee het resultaat van je poll is volledig onbruikbaar. Mensen die 3 maanden een OLED tv hebben staan kunnen ook stemmen, of mensen die überhaupt geen OLED tv hebben. Het zegt helaas niet zoveel.

Inbranden is gewoon wel een gevaar en dat zal ook zo blijven. De kans wordt wel steeds kleiner gemaakt door allerlei trucjes, maar inbranden blijft mogelijk. M'n eigen B6 heeft er na 1,5 jaar geen last van, maar de 3+ jaar oude 65EF950 van m'n vader wel. Daar zie je een prachtig logo rechtsboven ingebrand op rode achtergrond. En ja, dit is bij 'normaal' gebruik. Leuk al die zelfbenoemde experts hier, maar het blijft gewoon oppassen of accepteren dat het kan gebeuren. Daarbij is het ook redelijk vaag en onduidelijk of het onder garantie vervangen kan worden, of bijv kort nadat de garantie is verlopen. Het blijft een beetje een weggeschoven probleem. Hierdoor komt het ook regelmatig weer ten sprake.
Bruikbaar of niet het is wèl een signaal en een indicator.
Feit is gewoon dat mensen eerder klagen en hun negatieve ervaringen posten dan dat ze tevreden zijn.
Zo werkt het op ieder gebied of je nu een TV, smartphone of een koelkast koopt.

De inbranden mythe is erg hardnekkig en ook sterk overtrokken.
Bij Plasma was dit al zo en nu is het nog steeds zo bij de OLEDs.
Als we ooit Microled TVs zijn zal daar ook wel iets aan mankeren.
OLED’s zijn daarmee nog niet perfect maar dat geldt voor alles, zeker als je de vergelijking maakt met LCD’s komt OLED er veel beter uit.
Defecten komen ook voor maar dit wordt gelukkig keurig door LG opgelost.

Verwijderd

Ik heb nu al 9 maanden een LG 65 inch OLED65C8 ik ben verder heel tevreden over het toestel etc!Waar ik mij wel om stoor is dat tot op heden Google Assistant nog steeds niet functioneert ook al is dit wel door LG beloofd!Heb al meerdere maken contact gehad met de LG klantenservice en die geven dan simpel aan dat ik moet wachten totdat deze beschikbaar is in Nederland wetende dat Google Assistant als sinds agustus ook de nederlandse taal ondersteunt en ook al geef ik aan dat ik als consument al 9 maanden wacht op deze functie!Ik heb daarnaast gevraagd waarom ze dan niet de engelse variant al vrijgeven zodat ik deze dan gebruiken zodat ik de TV aan mijn smart systeem kan koppelen, maar dan hoor ik gewoon ja dan moet u maar de land configuratie wijzigen naar het verenigd koninkrijk😮Lekker slim want dan kan ik weer geen gebruik maken van nederlandse apps als NPO,RTLXL,KIJK etc etc...Ik vindt dit pure misleiding en ben echt in staat om dit juridisch uit handen te gaan geven puur uit principe!LG komt zijn afspraken gewoon niet na en willen daarbij ook hun klanten helpen met bv een engelse variant zodat ze men gebruik kunnen maken van Google Assistant!

Zijn er meerdere mensen die hun beklag hier over hebben gedaan?

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-11 21:48
* knip *
Ga jij serieus nog dergelijke reacties plaatsen ondanks dat je tig keer op je postgedrag bent aangesproken.

[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 24-01-2019 07:55 ]

• Wren
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:46:
Ik heb nu al 9 maanden een LG 65 inch OLED65C8 ik ben verder heel tevreden over het toestel etc!Waar ik mij wel om stoor is dat tot op heden Google Assistant nog steeds niet functioneert ook al is dit wel door LG beloofd!Heb al meerdere maken contact gehad met de LG klantenservice en die geven dan simpel aan dat ik moet wachten totdat deze beschikbaar is in Nederland wetende dat Google Assistant als sinds agustus ook de nederlandse taal ondersteunt en ook al geef ik aan dat ik als consument al 9 maanden wacht op deze functie!Ik heb daarnaast gevraagd waarom ze dan niet de engelse variant al vrijgeven zodat ik deze dan gebruiken zodat ik de TV aan mijn smart systeem kan koppelen, maar dan hoor ik gewoon ja dan moet u maar de land configuratie wijzigen naar het verenigd koninkrijk😮Lekker slim want dan kan ik weer geen gebruik maken van nederlandse apps als NPO,RTLXL,KIJK etc etc...Ik vindt dit pure misleiding en ben echt in staat om dit juridisch uit handen te gaan geven puur uit principe!LG komt zijn afspraken gewoon niet na en willen daarbij ook hun klanten helpen met bv een engelse variant zodat ze men gebruik kunnen maken van Google Assistant!

Zou ik lekker doen, ik denk niet dat je er iets mee gaat winnen. Even voor de goede orde. Wie bij LG heeft precies beloofd dat het in Nederland zou uitkomen en wanneer zou dit volgens deze persoon/entiteit gaan gebeuren?

Verwijderd

Telefonisch is dat mij vaker toegezegd..En kan mij ook herinneren dat LG via de pers heeft toegezegd dat Google Assistant in de loop van 2018 ook voor nederland beschikbaar zal zijn..Het is toch te gek voor woorden dat LG met veel bombarie hun TV presenteren en dat deze beschikken over Ai processoren en Google Assistant en ik na 9 maanden hier nog steeds geen gebruik van kan maken!

Mijn zwager is advocaat dus dat zal geen enkele probleem zijn👍Ik heb het er graag voor over want heb geen € 2400 uitgegeven voor gebakken lucht..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2019 22:09 ]

• Wren
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:07:
Telefonisch is dat mij vaker toegezegd..En kan mij ook herinneren dat LG via de pers heeft toegezegd dat Google Assistant in de loop van 2018 ook voor nederland beschikbaar zal zijn..Het is toch te gek voor woorden dat LG met veel bombarie hun TV presenteren en dat deze beschikken over Ai processoren en Google Assistant en ik na 9 maanden hier nog steeds geen gebruik van kan maken!

Mijn zwager is advocaat dus dat zal geen enkele probleem zijn👍Ik heb het er graag voor over want heb geen € 2400 uitgegeven voor gebakken lucht..
Hoewel ik hoop dat je zwager dit wel even voor ons allemaal fixt ben ik bang dat dit vrij kansloos gaat zijn. Begrijp me goed, ik zou het ook graag willen hebben, maar er is nu eenmaal een verschil tussen functionaliteit in bijvoorbeeld een Amerika en een landje als Nederland waarvan de gemiddelde LG Koreaan niet eens weet dat het bestaat. En dat geldt voor elk groot internationaal bedrijf wat niet hier vandaan komt. De Benelux is gewoon niet zo belangrijk als markten als China, het thuisland, Amerika enz. En dan kan het wel eens even duren voor dit uitkomt in Nederland. Een klantenservice medewerker kan zulke beslissingen helemaal niet maken en als deze een beetje nadenkt kijkt die wel uit om zulke uitspraken te doen. Niet omdat ze je niet willen helpen, maar omdat men daar over het algemeen pas wat bevestigt als het er ook is. Een software update kan bijvoorbeeld zomaar op het laatste moment teruggeroepen worden.

Verwijderd

Ik begrijp zeker wel dat nederland een kleine afzetmarkt heeft, maar je kan als bedrijf wel besluiten om klanten de engelse variant te laten gebruiken bv.. Hoe moeilijk kan dat dan zijn? Het is voor mij echt onbegrijpelijk hoe LG hiermee omgaat want ik lees ook op diverse engelse en duitse techforums dat klanten met witgoed producten b.v het zelfde ervaren met hun thinqou systeem i.c.m Google Home.

• pennywise666
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:32:
Ik begrijp zeker wel dat nederland een kleine afzetmarkt heeft, maar je kan als bedrijf wel besluiten om klanten de engelse variant te laten gebruiken bv.. Hoe moeilijk kan dat dan zijn? Het is voor mij echt onbegrijpelijk hoe LG hiermee omgaat want ik lees ook op diverse engelse en duitse techforums dat klanten met witgoed producten b.v het zelfde ervaren met hun thinqou systeem i.c.m Google Home.
Gewoon USA landcode invoeren in het service menu. Klaar.

• Wren
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:32:
Software moet aangepast worden voor de lokale markt. Je kan niet 1 op 1 een engelse versie over zetten. Dat moet Google verder ook willen dus heb je ook daar toestemming van nodig. Dat kan dus heel moeilijk zijn. Daarnaast kosten deze aanpassingen, tijd en geld. En als je een kleine markt bent dan staat dus laag op het prio lijstje.

Verwijderd

Het zou zomaar kunnen dat LG wel van het bestaan van Nederland weet. Al is het maar om het bekende Nederlands belastingstelsel voor internationale bedrijfswinsten.

Maar dat terzijde: Ik zou geen TV kopen op basis van softwarefunctionaliteit. Ik mis de zekerheid dat die functies blijven bestaan, en geüpdate worden. Voor je het weet is je TV technisch prima, maar toch EOL omdat de software niet meer werkt.

Verwijderd

pennywise666 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:34:
[...]

Gewoon USA landcode invoeren in het service menu. Klaar.
Ja leuk en aardig, maar US wordt niet ondersteund..UK heb geprobeerd, maar dan verdwijnen alle nederlandse apps..

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Zojuist een LG OLED65E8 besteld! Kom van een oude 32" Samsung, dus heb er erg veel zin in.

Zijn er nog dingen om vooraf te weten? Instellingen om aan te passen voor optimaal beeld e.d.?

• pennywise666
Ary schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:37:
Zojuist een LG OLED65E8 besteld! Kom van een oude 32" Samsung, dus heb er erg veel zin in.

Zijn er nog dingen om vooraf te weten? Instellingen om aan te passen voor optimaal beeld e.d.?
Op Technicolor of ISF dark zetten en dan op default settings laten. Alleen Oledlight aanpassen.

Verwijderd

Wren schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:34:
[...]

Software moet aangepast worden voor de lokale markt. Je kan niet 1 op 1 een engelse versie over zetten. Dat moet Google verder ook willen dus heb je ook daar toestemming van nodig. Dat kan dus heel moeilijk zijn. Daarnaast kosten deze aanpassingen, tijd en geld. En als je een kleine markt bent dan staat dus laag op het prio lijstje.
Ben jij een LG vertegenwoordiger ofzo?Jij bagatilseert alles wat ik hier aangeef..LG heeft dit zelf op zichzelf afgeroepen door de 2018 Oled TV's te promoten met hun Ai processoren die alexa en assistant ondersteunen etc etc ik als consument ben daarin lekker gemaakt en dan is het een kolder opmerking dat Nederland een te kleine markt is? Stel je voor dat de 2019 modellen wel de engelse of zelfs nederlandse taal ondersteunen dan voel ik mij absoluut genaaid!

• Wren
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:43:
[...]

Ben jij een LG vertegenwoordiger ofzo?Jij bagatilseert alles wat ik hier aangeef..LG heeft dit zelf op zichzelf afgeroepen door de 2018 Oled TV's te promoten met hun Ai processoren die alexa en assistant ondersteunen etc etc ik als consument ben daarin lekker gemaakt en dan is het een kolder opmerking dat Nederland een te kleine markt is? Stel je voor dat de 2019 modellen wel de engelse of zelfs nederlandse taal ondersteunen dan voel ik mij absoluut genaaid!
Nee, ik probeer uit te leggen waarom het nog niet zo is misschien. Ten eerste heb je speciaal voor je tirade een account aangemaakt, wat ook nog moeilijk te lezen is. Iets wat je betoog niet sterker maakt.

Jij schreeuwt dat je belazerd bent, dat meerdere mensen het jou persoonlijk hebben beloofd en dat je een advocaten zwager hebt die dit allemaal wel even voor je gaat oplossen. Ik vroeg je slechts wie je dat precies hebben verteld en daarnaast zou ik je vooral aanraden je zwager in te schakelen, dan hoef je ook je woede hier niet meer te uiten.

• Wren
Ary schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:37:

Welkom hier Ary en alvast veel plezier gewenst van je nieuwe OLED! Er zijn allerlei dingen die je kan doen en kan instellingen, voor dat laatste is in het topic al veel gesproken. Zoek even naar beeldinstellingen maar vergeet niet dat het vooral gaat om wat jij het prettigst/mooist vindt kijken!

Verwijderd

Het is helemaal niet relevant of mijn account pas is aangemaakt of niet. Ik lees altijd mee, maar had nooit een account dus so what..Dat ik nu een account heb aangemaakt en mijn frustraties hier effe deel is puur omdat ik gewoon niet verder kom bij LG!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

De Google assistant hebben ze begin 2018 al beloofd en is er nog steeds niet in het Nederlands, Ook dolby Atmos is schandalig op de LG 55 C8, kan je dus niet via je moderne receiver afspelen! 8)7 alleen op de twee inbouwde luidsprekers 8)7 of met een dure soundbar !! Soundbar en Atmos 8)7 ze laten hun klanten gewoon in de kou staan. :( ze zouden met een firmware update de eARC functie voor doorgifte Atmos hoogstwaarschijnlijk nog kunnen aanpassen, Nee hoor model 2018 gekocht heb je pech koop maar een model 2019
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:46:

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:37:
[...]

Ja leuk en aardig, maar US wordt niet ondersteund..UK heb geprobeerd, maar dan verdwijnen alle nederlandse apps..
Daar kan LG niks aan doen hè. Dat heeft met rechten te maken. Tegelijk een mooie illustratie van het feit dat het allemaal niet zo gemakkelijk is als het op het eerste gezicht lijkt.
Moraal van het verhaal: koop nooit een product op basis van in de toekomst verwachte software-functionaliteit, daar komt vaak niks van terecht.

Verwijderd

prijk schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:55:
[...]

Daar kan LG niks aan doen hè. Dat heeft met rechten te maken. Tegelijk een mooie illustratie van het feit dat het allemaal niet zo gemakkelijk is als het op het eerste gezicht lijkt.
Moraal van het verhaal: koop nooit een product op basis van in de toekomst verwachte software-functionaliteit, daar komt vaak niks van terecht.
Ja tuurlijk begrijp ik ook wel geef alleen aan dat de assistant wel actief is in het engels via de VK..
Ja sorry dat vindt ik maar kolder, zou jij een tv kopen die geen netflix ondersteunt?Het is zeker simpel voor dit soort conglomeraten alleen komen ze plots in actie wanneer er stront aan de knikker is..
.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 17:25
Als je een 55 E8 aan de muur hangt, wat blijft er dan nog over van die glasplaat aan de onderkant?

Verwijderd

pirke schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:08:
Als je een 55 E8 aan de muur hangt, wat blijft er dan nog over van die glasplaat aan de onderkant?
Alles. De glasplaat is net zo groot als de hele TV (plus dat stukje aan de onderkant dus).

• pirke
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:26:
[...]

Alles. De glasplaat is net zo groot als de hele TV (plus dat stukje aan de onderkant dus).
Hmm, dat stukje eronder wordt dan toch vrij lelijk?

Verwijderd

pirke schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:29:
[...]

Hmm, dat stukje eronder wordt dan toch vrij lelijk?
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind het persoonlijk ook niet zo mooi maar het zit er nu eenmaal aan vast.

Qua looks had ik liever een C8 gehad, maar ben toch voor de E8 gegaan want:
  • Bijna dezelfde prijs momenteel.
  • De soundbar. (Alhoewel deze erg tegen schijnt te vallen biedt deze wel meerwaarde bij wallmounten. De C8 gebruikt de voet namelijk om het geluid naar voren te kaatsen. Deze voet wordt verwijderd bij wallmounten. De speakers van de E8 zijn naar voren gericht.)
  • De glasplaat biedt extra stevigheid.

• pennywise666
Commentaar op moderatie wordt niet in het topic besproken. Graag via e-mail of DM contact opnemen met D vd V.

[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 24-01-2019 09:56 ]

• pirke
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:52:
[...]

Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind het persoonlijk ook niet zo mooi maar het zit er nu eenmaal aan vast.

Qua looks had ik liever een C8 gehad, maar ben toch voor de E8 gegaan want:
  • Bijna dezelfde prijs momenteel.
  • De soundbar. (Alhoewel deze erg tegen schijnt te vallen biedt deze wel meerwaarde bij wallmounten. De C8 gebruikt de voet namelijk om het geluid naar voren te kaatsen. Deze voet wordt verwijderd bij wallmounten. De speakers van de E8 zijn naar voren gericht.)
  • De glasplaat biedt extra stevigheid.
Met voet erbij vind ik de E8 ook mooier, maar aan de muur lijkt dat glazen flubbertje me echt niks. Kwestie van wat externe speakers moet aansluiten op de C8, dat was ik toch al van plan :)
Pagina: 1 ... 166 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.