Ik vraag mij dan altijd af. Zodra dat paneel vervangen is, is de monteur dan ook gelijk weg? Lijkt mij dat je toch samen even kijkt of het paneel goed is en goed werkt? Geen dode pixels, afwijkingen, etc.
Als jij vind dat het niet ok is zal ik zeker de winkel waar je hem gekocht hebt contacten. Die horen dat voor je op te lossen. Met zo'n aanschafprijs moet het beeld gewoon goed zijn (en zelf bij een tv van 400 euro hoort het beeld fatsoenlijk te zijn) Direct laten oplossen (nieuw paneel) en anders moeten ze hem maar voor je omruilen zou ik zeggen, just my 2 cents. En volgende keer een paar plaatjes over het scherm toveren om dit direct te checken..FlameDB schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:25:
Graag even jullie mening over volgende.
Mijn paneel van een nieuwe 65C8 is zonet vervangen in-house omwille van een rozige tint op donkergele/bruine achtergronden aan de linkerkant van het scherm. Echter is het nieuwe scherm nog een stuk erger, maar dan op witte achtergronden heb ik twee blauwe balken (viel direct op tijdens het kijken van een snowboardfilm).
Het is moeilijk een foto van te maken omdat mijn gsm camera de neiging heeft er 1 vlak van te maken, maar het is toch gelukt:
https://imgur.com/X1gWVXM
Ik ben vooral benieuwd naar anderen hier, zien jullie ook kleurtinten op een witte achtergrond? Kunnen jullie dit eens testen? Ik heb al spijt van de paneelwissel, deze is nog een stukje erger...
De check is ook gebeurd nu met de monteur, met een gele achtergrond. Daarna is hij weggegaan. Het is dus niet dat hij niet wou controleren maar ik dacht dat het wel goed zat... Niet dus.
Vind het uitermate irritant als er een wit vlak in beeld is dat het midden geel ziet en ernaast twee blauwe balken. Vind dit echt niet kunnen voor zo een dure tv. Ga maar weer LG contacteren (kan ook via de winkel, maar die contacteren ook gewoon LG dusja... Misschien sneller om rechtstreeks te gaan).
Vind het uitermate irritant als er een wit vlak in beeld is dat het midden geel ziet en ernaast twee blauwe balken. Vind dit echt niet kunnen voor zo een dure tv. Ga maar weer LG contacteren (kan ook via de winkel, maar die contacteren ook gewoon LG dusja... Misschien sneller om rechtstreeks te gaan).
AT-pennywise666
Kan de brightness wel op 0 zetten :-)
Op 50 is het wel wat beter maar het gaat vooral om de verschillende vlakken over het hele scherm.
Als het helemaal egaal zou zijn zou het minder opvallen.
Als ik het bericht hierboven van FlameDB lees wordt ik wel een beetje terughoudend om hier een melding van te maken bij LG. Mocht het paneel van mij vervangen gaan worden is nog maar de vraag of er dan iets anders naar voren komt.
Valt mij toch een beetje tegen die OLED schermen
Op 50 is het wel wat beter maar het gaat vooral om de verschillende vlakken over het hele scherm.
Als ik het bericht hierboven van FlameDB lees wordt ik wel een beetje terughoudend om hier een melding van te maken bij LG. Mocht het paneel van mij vervangen gaan worden is nog maar de vraag of er dan iets anders naar voren komt.
Ik krijg ook schrik van panel swaps. Voor zo'n dure tv's vind ik het merkwaardig dat er zo'n panelen door de quality control komen...
Dat is niet perse zo. Je hebt een contract afgesloten met de winkel, niet met LG. Als je LG contacteert zullen zij weer een monteur gaan sturen. Als je de winkel contacteert gaan ze deze misschien meteen voor je omruilen (even afhankelijk van welke winkel het is/welke service etc) .FlameDB schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:47:
Bij het eerste paneel heb ik de winkel gecontacteerd en ze zeiden dat zij zelf LG gingen contacteren om een technieker te sturen. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat ook iets handiger dan dat ding gaan inpakken en terugbrengen naar de winkel (is niet verzonden, ben dit gaan afhalen toen ik hem kocht).
Als er een omruiling plaats vindt doet de winkel dat doorgaans zelf en komt deze de tv ophalen. Of je moet em gekocht hebben bij MM, die hebben geen service waardoor je gewoon fucked bent.FlameDB schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:20:
Bij het eerste paneel heb ik de winkel gecontacteerd en ze zeiden dat zij zelf LG gingen contacteren om een technieker te sturen. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat ook iets handiger dan dat ding gaan inpakken en terugbrengen naar de winkel (is niet verzonden, ben dit gaan afhalen toen ik hem kocht).
Maar als je liever een reparatie dan een omruiling hebt, by all means..
[ Voor 5% gewijzigd door Wren op 14-01-2019 10:26 ]
Ik woon in BE dus het aanbod met klantvriendelijke winkels is helaas een stuk lagerWren schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:26:
[...]
Als er een omruiling plaats vindt doet de winkel dat doorgaans zelf en komt deze de tv ophalen. Of je moet em gekocht hebben bij MM, die hebben geen service waardoor je gewoon fucked bent.
Maar als je liever een reparatie dan een omruiling hebt, by all means..
Gewoon blijven door ruilen tot je eentje hebt die acceptabel genoeg/goed is.Jan Para schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:58:
AT-pennywise666
De uniformiteit is gewoon heel slecht met deze LG Oleds. Bij de een mankeert dit en bij de ander dat weer.
Bij mij is de rechter helft lichter,maar dat zie ik gelukkig totaal niet als ik normaal iets kijk.
De vraag staat nog steeds open, dus als je mede auteur wilt worden dan kan dat! Je mag gerust van mij het e.a. gaan aanpassen zodat het klopt..pennywise666 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:07:
[...]
Het word niet eens bijgehouden. Ook geen info over de modellen etc.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Bij mij is die uiteraard gebleven, tv aangezet en een test gedraaid. Toen pas mocht hij weg.vinom schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:36:
Ik vraag mij dan altijd af. Zodra dat paneel vervangen is, is de monteur dan ook gelijk weg? Lijkt mij dat je toch samen even kijkt of het paneel goed is en goed werkt? Geen dode pixels, afwijkingen, etc.
Nee dankje, daar heb ik geen zin in.Rohit schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:05:
[...]
De vraag staat nog steeds open, dus als je mede auteur wilt worden dan kan dat! Je mag gerust van mij het e.a. gaan aanpassen zodat het klopt..
Maar waarom update jij het niet dan aangezien jij het topic ook bent begonnen?
Veel maakt het me ook niet uit,ik vroeg het me alleen af.
Elk paneel zal een lichte tint hebben. Het is alleen niet slim om je paneel te gaan omwisselen voor ziets kleins.FlameDB schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:25:
Graag even jullie mening over volgende.
Mijn paneel van een nieuwe 65C8 is zonet vervangen in-house omwille van een rozige tint op donkergele/bruine achtergronden aan de linkerkant van het scherm. Echter is het nieuwe scherm nog een stuk erger, maar dan op witte achtergronden heb ik twee blauwe balken (viel direct op tijdens het kijken van een snowboardfilm).
Het is moeilijk een foto van te maken omdat mijn gsm camera de neiging heeft er 1 vlak van te maken, maar het is toch gelukt:
https://imgur.com/X1gWVXM
Ik ben vooral benieuwd naar anderen hier, zien jullie ook kleurtinten op een witte achtergrond? Kunnen jullie dit eens testen? Ik heb al spijt van de paneelwissel, deze is nog een stukje erger...
Bij een egaal licht-grijs scherm zie ik een klein helderheidsverschil tussen het midden en de vlakken links en rechts ervan. Dan moet ik echter op 2m afstand gaan zitten en bij normaal gebruik zie je niets.
_██_
(ಠ_ృ)
Je hebt gelijk. 39 cm is de afstand bovenkant tv tot bovenste vesa gat bij de LG OLED55C8PLAS0epkip schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:00:
[...]
55 inch dan, neem ik aan?
Waarom vermeld haast niemand in dit topic de maat als ze het over prijzen etc hebben? Zo evident is 55" toch ook weer niet?
Ik had er niet bij stil gestaan dat het voor anderen niet duidelijk zou zijn om welke tv maat het zou gaan omdat het een antwoord was op de vraag van @Verwijderd die voor een LG OLED55C9 gaat kijken. Nou kan het heel goed zijn dat de maten van de LG OLED55C9 wbt vesa weer anders zijn dan van de LG OLED55C8PLA
Ik heb de leverancier een mailtje gestuurd met de foto.
Eens kijken wat die er van zeggen. TV is nog geen maand oud.
Gr
Jan
Eens kijken wat die er van zeggen. TV is nog geen maand oud.
Gr
Jan
Speciaal voor jou bijgewerkt tot zover ik weet.pennywise666 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:11:
[...]
Nee dankje, daar heb ik geen zin in.
Maar waarom update jij het niet dan aangezien jij het topic ook bent begonnen?
Veel maakt het me ook niet uit,ik vroeg het me alleen af.
Normaal maximaal 1-2 uur per dag. Soms is er echter een tournament op Twitch wat ik 5-6 uur volg (eens per 8 weken?). Dan staat de TV dus langer aan. Tevens zag ik dat de brightness dus langere tijd (half jaar) op maximaal heeft gestaan, setting Vivid. Ik begrijp nu natuurlijk dat dat niet verstandig is, maar mijn woonkamer is erg verlicht, dus het valt minder op dan je denkt, overdag.Nyarlathotep schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:07:
[...]
Dan denk ik dat je wel érg veel dezelfde content kijkt... Rtings toonde al aan dat je voor een burn-in flink wat moeite moet doen... Mag ik vragen hoeveel uur per dag je er naar kijkt?
Ik geloof dat voornamelijk geel en oranje als eerste kunnen inbranden.
Je kan het even aankijken en proberen garantie te claimen...
De burn-in is lichtelijk weggetrokken maar nog duidelijk aanwezig. Het stoort bij normale content niet zo erg als je zou denken.
Je bedoeld Oledlight ipv brightness wellicht.TheProf82 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:04:
[...]
Normaal maximaal 1-2 uur per dag. Soms is er echter een tournament op Twitch wat ik 5-6 uur volg (eens per 8 weken?). Dan staat de TV dus langer aan. Tevens zag ik dat de brightness dus langere tijd (half jaar) op maximaal heeft gestaan, setting Vivid. Ik begrijp nu natuurlijk dat dat niet verstandig is, maar mijn woonkamer is erg verlicht, dus het valt minder op dan je denkt, overdag.
De burn-in is lichtelijk weggetrokken maar nog duidelijk aanwezig. Het stoort bij normale content niet zo erg als je zou denken.
Het was, vrij zeker, echt brightnesspennywise666 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:08:
[...]
Je bedoeld Oledlight ipv brightness wellicht.
Arrived anxious, left bored
Ik zelf gebruik de televisie vaak langere tijd niet (mijn vriendin wat vaker), kwestie van gewenning, ik ben kleurenblind dus vind wat meer licht sowieso fijn, etc. Dat gaat nu het punt te buiten. Uiteraard heb ik na constatering (zij het veel te laat) settings aangepast. Ik heb vaker devices op max brightness staan hoor, telefoons soms ook tijdelijk permanent en mijn monitoren bij mijn PC ook.Puck schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:19:
[...]
Hoe kan je een half jaar kijken naar beeld met brightness op 100?
[ Voor 11% gewijzigd door TheProf82 op 14-01-2019 13:57 ]
Dan is een LCD wellicht meer wat voor je.TheProf82 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:57:
[...]
Ik zelf gebruik de televisie vaak langere tijd niet (mijn vriendin wat vaker), kwestie van gewenning, ik ben kleurenblind dus vind wat meer licht sowieso fijn, etc. Dat gaat nu het punt te buiten. Uiteraard heb ik na constatering (zij het veel te laat) settings aangepast. Ik heb vaker devices op max brightness staan hoor, telefoons soms ook tijdelijk permanent en mijn monitoren bij mijn PC ook.
Maar:TheProf82 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:57:
[...]
Ik zelf gebruik de televisie vaak langere tijd niet (mijn vriendin wat vaker), kwestie van gewenning, ik ben kleurenblind dus vind wat meer licht sowieso fijn, etc. Dat gaat nu het punt te buiten. Uiteraard heb ik na constatering (zij het veel te laat) settings aangepast. Ik heb vaker devices op max brightness staan hoor, telefoons soms ook tijdelijk permanent en mijn monitoren bij mijn PC ook.
Meer licht = Oledlight.
Blacklevel = Brightness
Dan blijft er juist helemaal niks van de kleuren meer over als je brightness te hoog zet,of je nou kleurenblind bent of niet.
Met oledlight worden die kleuren juist feller.
Ah excuses, daar had ik geen rekening mee gehoudenTheProf82 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:57:
[...]
Geen idee wat voor settings goed werken voor je.
Ik heb een vriend aan een OLED tv geholpen bij FOKA maar toen ik enkele weken later terug kwam stond brightness keurig op 100% hoor...
Na 5 seconden naar de tv kijken vroeg ik wat er met de tv was.
Hij en z'n vriendin hadden helemaal niets door... Ze hadden dus net zo goed een LCD van 500 euro kunnen kopen, scheelt weer 1000 euro...
Ik heb het maar weer terug gezet op 50% en ze vonden wel beter.
.
De helderheid staat wel op 100%.
Hij en z'n vriendin hadden helemaal niets door... Ze hadden dus net zo goed een LCD van 500 euro kunnen kopen, scheelt weer 1000 euro...
Ik heb het maar weer terug gezet op 50% en ze vonden wel beter.
helderheid = brightnessrodebest schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:49:
Ik heb een vriend aan een OLED tv geholpen bij FOKA maar toen ik enkele weken later terug kwam stond brightness keurig op 100% hoor...
Ik heb het maar weer terug gezet op 50% en ze vonden wel beter..
Dus wat bedoel je dat er op 100% staat??
Ik bedoel dat die grijswaarde setting op 100% stond. Dus alles wat zwart moet zijn was licht grijs en alle kleuren hebben dan ook een grijze waas over zich heen.pennywise666 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:57:
[...]
helderheid = brightness
Dus wat bedoel je dat er op 100% staat??
Met helderheid bedoel ik de echte helderheid van het scherm waarbij echt zwart echt zwart blijft.
Ik gebruikte deze definities van jouw
Meer licht = Oledlight.
Blacklevel = Brightness
rodebest schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:49:
Ik heb het maar weer terug gezet op 50% en ze vonden wel beter..
Graag jullie advies, aanstaande donderdag komt CE repair een nieuw paneel plaatsen aangezien ik een donkerdere verticale baan zie van enkele CM breed over de gehele hoogte van het scherm. Dit is met normaal TV gebruik zo goed als onzichtbaar, behalve bij voetbal waarbij veel groen te zien is als bij geel en blauw.

Kan ik ergens een back-up maken van mijn huidige instellingen want verder meer dan tevreden hierover?
Kan ik ergens een back-up maken van mijn huidige instellingen want verder meer dan tevreden hierover?
Panel swap hield geen reset bij mij in. Geen idee hoe de mensen van CE repair te werk gaan natuurlijk...
De prijzen van de 55 inch lg oleds willen nog niet echt zakken of wel? Sterker nog, ze stijgen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn...
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2Bomb-el schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:33:
De prijzen van de 55 inch lg oleds willen nog niet echt zakken of wel? Sterker nog, ze stijgen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn...
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik gebruik al een jaar de tectake beugel Die kan draaien kantelen, roteren etc. Alles eigenlijk. bevalt prima!dotacom schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:45:
Ik heb hier net even het forum doorgezocht naar een betaalbare mount opstelling voor de LG Oled 55 C8PLA.
De opties die ik hier naar voor zie geschoven worden zijn:
* https://www.tectake.nl/tv...aaibaar-32-55-inch-401801
* https://www.vogels.com/en...athin-fixed-tv-wall-mount
Met beide oplossingen kan je de TV dus niet kantelen, klopt dit?
Is er veel verschil tussen de Vogels mount en deze van Tectake?
Ze komen langs om het euvel te verhelpen.
Ik ben benieuwd of dit dan een nieuwe tv is of dat ze iets hebben om die ene pixel te activeren.
Ik ben benieuwd of dit dan een nieuwe tv is of dat ze iets hebben om die ene pixel te activeren.
pwh53 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:43:
[...]
ja,snap ik,maar bij een tv van 6 weken gewoon bellen,volgens mij zijn er in het verleden wel tv's geruild met een stuck pixel.die test op youtube kende ik niet,als je de reactie leest werkt het wel bij de meeste,kan altijd nog,maar dan niet het volle uur 15 minuten ofzo.
ander paneel,andere instellingenMichiel193 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:19:
Graag jullie advies, aanstaande donderdag komt CE repair een nieuw paneel plaatsen aangezien ik een donkerdere verticale baan zie van enkele CM breed over de gehele hoogte van het scherm. Dit is met normaal TV gebruik zo goed als onzichtbaar, behalve bij voetbal waarbij veel groen te zien is als bij geel en blauw.
[Afbeelding: Baan over het scherm]
hoe is het met de rode knop ?tweaker t schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:11:
@ pwh53 Bedankt, wordt vervolgd.
of dat ze het paneel vervangenniekosniekos schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:27:
Ze komen langs om het euvel te verhelpen.
[...]
Verwijderd
Denk even na, een paneel is niets meer dan een scherm. Daar zit dus niks in verwerkt qua hardware dat ervoor zorgt dat je instellingen verdwijnen.
Overigens kunnen al je berichten ook in één verwerkt worden.
ik heb ook niet gezegd dat de instellingen verdwijnen,maar bv.kleur en helderheid zullen 100% niet hetzelfde zijn als bij het vorige paneel,elk paneel is net weer iets anders.en de linker en rechter printplaat worden overgezet op het nieuwe paneel,er zit dus wel degelijk hardware in het nieuwe paneel verwerkt.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:49:
[...]
Denk even na, een paneel is niets meer dan een scherm. Daar zit dus niks in verwerkt qua hardware in dat ervoor zorgt dat je instellingen verdwijnen.
Verwijderd
Je zegt letterlijk dat een ander paneel andere instellingen heeft. Dat klopt dus niet. Maar goed, je zou het inderdaad een cijfer meer of minder op sommige instellingen kunnen aanpassen mocht het beeld net wat anders zijn gekalibreerd.pwh53 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:43:
[...]
ik heb ook niet gezegd dat de instellingen verdwijnen,maar bv.kleur en helderheid zullen 100% niet hetzelfde zijn als bij het vorige paneel,elk paneel is net weer iets anders.en de linker en rechter printplaat worden overgezet op het nieuwe paneel,er zit dus wel degelijk hardware in het nieuwe paneel verwerkt.
dat is ook het enige wat ik bedoelde,je instellingen van paneel A zullen nooit hetzelfde zijn als op paneel B of paneel CVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:15:
[...]
Je zegt letterlijk dat een ander paneel andere instellingen heeft. Dat klopt dus niet. Maar goed, je zou het inderdaad een cijfer meer of minder op sommige instellingen kunnen aanpassen mocht het beeld net wat anders zijn gekalibreerd.
https://postimg.cc/hQP2nrnB
Het is inderdaad een gekend probleem, maar mijn neef heeft de c7 van vorig jaar en ik kan geen tint ontdekken. Mijn vorige had een rozige tint op donkergeel/oranje/bruine achtergrond aan de linkerkant. Mijn huidige paneel is een monster, met een gele balk in het midden 2 blauwe wazen ernaast, een stuk irritanter en ongelofelijk dat zoiets zelfs door de kwaliteitscontrole komt.ionn schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:19:
[...]
Elk paneel zal een lichte tint hebben. Het is alleen niet slim om je paneel te gaan omwisselen voor ziets kleins.
Verwijderd
Goed nieuws QD-OLEDS komen eraan. Voordelen van OLED, nadelen zoals burn-ins verdwenen.
Kan dat alleen maar toejuichen. De slijtage van de huidige RGB panelen van LG beginnen toch op de langere termijn steeds meer problemen te veroorzaken. Je hoeft een bedrijf zoals CE-repairs enkel te vragen hoeveel panelen zij wekelijks voor LG moeten omwisselen vanwege dat euvel, het zijn er behoorlijk veel.
Kan dat alleen maar toejuichen. De slijtage van de huidige RGB panelen van LG beginnen toch op de langere termijn steeds meer problemen te veroorzaken. Je hoeft een bedrijf zoals CE-repairs enkel te vragen hoeveel panelen zij wekelijks voor LG moeten omwisselen vanwege dat euvel, het zijn er behoorlijk veel.
Waar baseer je dat op? Zijn er cijfers dat de RGB panelen van LG (Volgens mij RGBW maar goed) op langere termijn problemen veroorzaken? Is die langere termijn er al of verwacht je dat? Ik ben hier wel benieuwd naar...bewijs bedoel ik.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:32:
Waren het inderdaad maar grote(re) Sony X300-like RGB OLEDsWren schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:03:
Waar baseer je dat op? Zijn er cijfers dat de RGB cijfers van LG (Volgens mij RGBW maar goed)
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Consumenten zijn feiten, niet wat LG zegt. Ben nog geen bedrijf tegengekomen die zijn eigen producten afkraakt. Ik heb zelf ook met CE-repairs van doen gehad en de monteur die ik sprak gaf aan dat ze dagelijks (oudere) OLED panelen moeten vervangen bij mensen thuis vanwege de ongelijkmatige pixelslijtages.Wren schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:03:
[...]
Waar baseer je dat op? Zijn er cijfers dat de RGB cijfers van LG (Volgens mij RGBW maar goed) op langere termijn problemen veroorzaken? Is die langere termijn er al of verwacht je dat? Ik ben hier wel benieuwd naar...bewijs bedoel ik.
Ik heb het niet over uitspraken van LG gehad. Jij geeft echter aan dat op langere termijn er veel RGB panelen slijten, waarbij ik ook aangaf dat LG OLED panelen RGBW zijn. Ik vroeg je alleen waar het bewijs voor je statement is, dat bedoel ik niet sarcastisch maar als men wat roept dan is het logisch dat zoiets goed onderbouwt wordt (en niet: vraag maar aan CE oid).Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:37:
[...]
Consumenten zijn feiten, niet wat LG zegt. Ben nog geen bedrijf tegengekomen die zijn eigen producten afkraakt. Ik heb zelf ook met CE-repairs van doen gehad en de monteur die ik sprak gaf aan dat ze wekelijks OLED panelen moeten vervangen bij mensen thuis vanwege de ongelijkmatige pixelslijtages.
Verwijderd
Dan interpreteer je het dus verkeerd. De feiten waarop ik doel zijn dus de steeds meer voorkomende problemen die mensen op het internet melden over burn-ins (op hun eigen toestel). En aangezien het telkens om LG panelen gaat en geen andere merken deze panelen produceren en feit dat LG een bepaalde structuur gebruikt waarover bekend is dat het een achilleshiel heeft, en een objectief persoon die daadwerkelijk te maken heeft met OLED’s bevestigd dat er steeds meer reparaties voor burn-in problemen worden aangevraagd kun je prima een objectief oordeel vormen. Het roepen naar statistieken is zo’n dooddoener. Aangezien het schier onmogelijk is dat LG hierover zelf cijfers bekend gaat maken. Maar als jij je geroepen voelt mag je dat best gaan uitvlooien.Wren schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:40:
[...]
Ik heb het niet over LG gehad. Jij geeft echter aan dat op langere termijn er veel RGB panelen slijten, waarbij ik ook aangaf dat LG OLED panelen RGBW zijn. Ik vroeg je alleen waar het bewijs voor je statement is, dat bedoel ik niet sarcastisch maar als men wat roept dan is het logisch dat zoiets goed onderbouwt wordt (en niet: vraag maar aan CE oid).
Pixelslijtage, burn ins, ik weet het nu niet meerVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:47:
[...]
Dan interpreteer je het dus verkeerd. De feiten waarop ik doel zijn dus de steeds meer voorkomende problemen die mensen op het internet melden over burn-ins (op hun eigen toestel). En aangezien het telkens om LG panelen gaat en geen andere merken deze panelen produceren en feit dat LG een bepaalde structuur gebruikt waarover bekend is dat het een achilleshiel heeft, en een objectief persoon die daadwerkelijk te maken heeft met OLED’s bevestigd dat er steeds meer reparaties voor burn-in problemen worden aangevraagd kun je prima een objectief oordeel vormen. Het roepen naar statistieken is zo’n dooddoener. Aangezien het schier onmogelijk is dat LG hierover zelf cijfers bekend gaat maken. Maar als jij je geroepen voelt mag je best deze klus op je nemen.
Verwijderd
Je bevestigd hiermee niks te weten over “burn-ins” aangezien het niets meer zijn dan het ongelijkmatig slijten van bepaalde subpixels waardoor het gaat opvallen. En de aannames die je maakt kloppen ook al niet. Het lijkt er eerder op dat jij bevooroordeeld bent en dat probeert te projecteren. Wat je helaas niet lukt. Of denk je nu ook al dat iedereen die daarover meldt aan het jokken is en dat een monteur die totaal niks met LG van doen heeft een bepaald belang of aandelen heeft.Wren schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:51:
[...]
Pixelslijtage, burn ins, ik weet het nu niet meerMet alle respect maar roepen dat men het op internet zegt vind ik een dooddoener. Ik wil je bewering niet frusteren door naar 'statistieken' te vragen maar mij bekruipt het gevoel dat je zelf een nare ervaring met je oled hebt gehad, een monteur over de vloer hebt gehad die een ongenuanceerde uitspraak de kamer ingegooid heeft en voila: CE heeft bergen aan werk met die klote oled's (iets waar zij niet over zouden moeten klagen).
Ok Willem, het is niet mijn bedoeling je beledigd te laten voelen:) Laten we het er op houden dat we langs elkaar heen praten.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:00:
[...]
Je bevestigd hiermee niks te weten over “burn-ins” aangezien het niets meer zijn dan het ongelijkmatig slijten van bepaalde subpixels waardoor het gaat opvallen. En de aannames die je maakt kloppen ook al niet. Het lijkt er eerder op dat jij bevooroordeeld bent en dat probeert te projecteren. Wat je helaas niet lukt. Of denk je nu ook al dat iedereen die daarover meldt aan het jokken is en dat een monteur die totaal niks met LG van doen heeft een bepaald belang of aandelen heeft.
Ter herinnering, kijk deze video terug op Youtube over burn-in en (ontbreken van) degradatie:
YouTube: One Year Update - OLED Burn-in Test – RTINGS.com
Verwijderd
Het is al goedWren schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:09:
[...]
Ok Willem, het is niet mijn bedoeling je beledigd te laten voelen:) Laten we het er op houden dat we langs elkaar heen praten.
Verwijderd
Heeft iemand hier enige helderheid over de situatie dat Ziggo Chromecast wel toestaat en daar een handleiding over publiceert op haar website, maar dan casten via de ingebouwde lg miracast weer niet toestaat? Is het mogelijk Ziggogo te kijken zonder een extern apparaat naast je mobiel of tablet op een B/C7? @VodafoneZiggo
Ziggo Go heeft naar mijn weten geen native WebOS app. Ik kwam wel een app tegen waarmee je web content kon streamen. Had ook iets met de naam "cast" erin. Maar het was geen officiële built-in Chromecast. Dat zou wel een mooie toevoeging zijn. Ik heb nog even gekeken of ik zelf daar iets voor kon maken. Maar kennelijk moet elke 'Chromecast device' geregistreerd worden bij Google. Dus geen idee nog of daar workarounds voor te bedenken zijn. Wellicht dat een gehackte Chromecast 1 gedupliceerd kan wordenVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:30:
Heeft iemand hier enige helderheid over de situatie dat Ziggo Chromecast wel toestaat en daar een handleiding over publiceert op haar website, maar dan casten via de ingebouwde lg miracast weer niet toestaat? Is het mogelijk Ziggogo te kijken zonder een extern apparaat naast je mobiel of tablet op een B/C7? @VodafoneZiggo
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik mis dit ook, zou fijn zijn als je ziggo go native op je tv kan draaien.
Ze zouden werken aan een app voor de Appletv iig.
Ik heb het idee dat het via een chromecast nooit perfect gaat omdat je altijd van een bron streamt en niet rechtstreeks zoals je bij een ziggogo app doet.
Je kan ook niet uitzending gemist van Ziggo app kijken met chromecast toch.
Ik kan replay vanuit de ZiggoGo app op m’n iPhone of iPad inderdaad niet streamen naar de chromecast functie op de nVidia ShieldTVpennywise666 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:29:
Je kan ook niet uitzending gemist van Ziggo app kijken met chromecast toch.
ze zeggen dat burn in cumulative is. betekent dat dan dat het niet uitmaakt of je steeds van content wisselt? als je maar dezelfde static logos/huds niet langer dan x aantal uren totaal draait. voor gaming is dat in principe nice want meeste games houden na zo een 40-60 uur op. alleen tv zenders zijn dan nog een probleem.KoffieAnanas schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:27:
Ter herinnering, kijk deze video terug op Youtube over burn-in en (ontbreken van) degradatie:
Iemand die al meer weet wanneer de 4K tv boxen van Ziggo op de markt komen? Volgens https://www.homecinemamag...x-begin-2019-op-de-markt/ komen de boxen 'begin 2019'. Kan ik eindelijk mijn oude pace UPC kastje vervangen. (Grafding
)
Inderdaad: https://www.providercheck...iggo-horizon-4-komt-eraan
Hope and pray! Ze zijn inmiddels uit de beta test dus...
Hope and pray! Ze zijn inmiddels uit de beta test dus...
Nee ze zijn niet uit de beta test.
Mogelijk zal de beta test juist verlengt gaan worden, zoals als bij Telenet;
https://www.totaaltv.nl/n...riode-4k-ultra-hddecoder/
Maar daar staat tegenover dat de nieuwe box b.v. in Zwitserland al gewoon beschikbaar is.
https://www.upc.ch/en/television/learn-about-tv/tv/
Er valt weinig over te zeggen dus.
Mogelijk zal de beta test juist verlengt gaan worden, zoals als bij Telenet;
https://www.totaaltv.nl/n...riode-4k-ultra-hddecoder/
Maar daar staat tegenover dat de nieuwe box b.v. in Zwitserland al gewoon beschikbaar is.
https://www.upc.ch/en/television/learn-about-tv/tv/
Er valt weinig over te zeggen dus.
[ Voor 30% gewijzigd door remmuz op 16-01-2019 14:57 ]
Ziggo is nog steeds aan het testen met de 4k box.
Vermoed zelfs dat begin 2019 niet gehaald gaat worden.
Deze box gebruikt overigens 4k op 50hz (2160p50). Laat dat nu net de resolutie zijn waar de 2017 modellen op dit moment problemen mee hebben met de kleurweergave. Hopelijk komt LG snel met een nieuwe update..
Vermoed zelfs dat begin 2019 niet gehaald gaat worden.
Deze box gebruikt overigens 4k op 50hz (2160p50). Laat dat nu net de resolutie zijn waar de 2017 modellen op dit moment problemen mee hebben met de kleurweergave. Hopelijk komt LG snel met een nieuwe update..
[ Voor 50% gewijzigd door Fuske op 16-01-2019 14:53 ]
Je zou ervoor kunnen kiezen om de upscaling aan de LG over te laten.Fuske schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:51:
Zolang er geen 4K content is kun je de mediabox net zo goed 1080p uit laten sturen.
Als de box de instellingen zou onthouden zou dat inderdaad een goeie oplossing zijn.remmuz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:00:
[...]
Je zou ervoor kunnen kiezen om de upscaling aan de LG over te laten.
Zolang er geen 4K content is kun je de mediabox net zo goed 1080p uit laten sturen.
Dat doet de box toch ook gewoon? (bij mij tenminste). Wist niet eens dat het een issue was?
Maar goed, het gaat nu een beetje off-topic.
Maar goed, het gaat nu een beetje off-topic.
Bedankt voor je reactie, zojuist is CE repair langs geweest en heeft het scherm vervangen. De baan kwam door het niet juist uitvoeren van het 'schoonmaakprogramma'. Monteur noemde het inbranden. Nu met het nieuwe paneel zou het schoonmaken weer moeten gebeuren dit zit in het scherm? De instellingen zijn blijven staan.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:49:
[...]
Denk even na, een paneel is niets meer dan een scherm. Daar zit dus niks in verwerkt qua hardware dat ervoor zorgt dat je instellingen verdwijnen.
Vraagje over de cashback:
Ik heb rond december het formulier ingevuld en daar geen bevestiging van gehad (gelukkig wel een pdf van de pagina). klopt dat?
Moet ik het serienummer uit de doos nu al op sturen(en waarnaar toe) of eerst een mail afwachten?
Las wel dat sommige hier pas een maand later een bevestiging hebben ontvangen maar het is mij onduidelijk of ze daarbij al een mailtje hadden ontvangen en/of de barcode al hadden opgestuurd.
Ik heb rond december het formulier ingevuld en daar geen bevestiging van gehad (gelukkig wel een pdf van de pagina). klopt dat?
Moet ik het serienummer uit de doos nu al op sturen(en waarnaar toe) of eerst een mail afwachten?
Las wel dat sommige hier pas een maand later een bevestiging hebben ontvangen maar het is mij onduidelijk of ze daarbij al een mailtje hadden ontvangen en/of de barcode al hadden opgestuurd.
De mail waarin staat wat je moet doen krijg je vrijwel direct. Lijkt me dus dat je die verloren bent. Hopelijk lukt het nog de cashback te claimen...
Kijk eens in je spam folder van je mailbox.
Kijk eens in je spam folder van je mailbox.
Wat wordt er bedoelt met "niet juist uitvoeren van het schoonmaakprogramma"? Dat de tv dit niet meer automatisch deed, of iets anders?Michiel193 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:47:
[...]
Bedankt voor je reactie, zojuist is CE repair langs geweest en heeft het scherm vervangen. De baan kwam door het niet juist uitvoeren van het 'schoonmaakprogramma'. Monteur noemde het inbranden. Nu met het nieuwe paneel zou het schoonmaken weer moeten gebeuren dit zit in het scherm? De instellingen zijn blijven staan.
Volgens mij bedoelen ze hiermee de bevestiging dat de cashback (na opsturen!) is goedgekeurd.Tazzios schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:37:
Gelijk na het aanmelden op de site krijg je een email dat je het uitgeknipte serienummer op moet sturen naar LG. Dit laatste kon tot en met afgelopen maandag, dus ik zou er SNEL achteraan gaan en die mail boven water zien te toveren..
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Interessant dat men spreekt over burn-in. Op de Samsung qled promotie pagina van Samsung zie je daar een voorbeeld van (grijze ghost van een wit in gebrand logo).
Van ratings begrijp ik dat Oled juist gevoelig is voor brun-out. Het op (ongelijk matig) branden van de leds. Dus het voorbeeld van Samsung zou juist een grijze ghost moeten laten zien bij een wit scherm....
Lijkt me trouwens feitelijk incorrect dat conventionele leds hier geen last van hebben, alle leds worden uiteindelijk minder fel. Dat dit niet relevant is vanwege de branduren... Oké, maar communiceer dat dan.
Van ratings begrijp ik dat Oled juist gevoelig is voor brun-out. Het op (ongelijk matig) branden van de leds. Dus het voorbeeld van Samsung zou juist een grijze ghost moeten laten zien bij een wit scherm....
Lijkt me trouwens feitelijk incorrect dat conventionele leds hier geen last van hebben, alle leds worden uiteindelijk minder fel. Dat dit niet relevant is vanwege de branduren... Oké, maar communiceer dat dan.
contactformulier ingevuld ik wel een registratienummer in het pdf staanSmiGueL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:36:
[...]
Volgens mij bedoelen ze hiermee de bevestiging dat de cashback (na opsturen!) is goedgekeurd.
Gelijk na het aanmelden op de site krijg je een email dat je het uitgeknipte serienummer op moet sturen naar LG. Dit laatste kon tot en met afgelopen maandag, dus ik zou er SNEL achteraan gaan en die mail boven water zien te toveren..
Indien iemand mij via DM kan vertellen wat er in de bevestigingsmail staat kan ik misschien ook verder. ontvangen
[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 17-01-2019 19:49 ]
DoneTazzios schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:48:
[...]
contactformulier ingevuld ik wel een registratienummer in het pdf staan
Indien iemand mij via DM kan vertellen wat er in de bevestigingsmail staat kan ik misschien ook verder.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 06-11 20:14
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Samsung doet niet anders dan OLED TV’s zwart te maken, vooral LG is het doelwit.Wobblier schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:53:
Interessant dat men spreekt over burn-in. Op de Samsung qled promotie pagina van Samsung zie je daar een voorbeeld van (grijze ghost van een wit in gebrand logo).
Logisch ook want OLED’s zijn nu eenmaal beter dan LCD’s. Dat Samsung heel tricky QLED heeft bedacht is geen toeval.
Jammer, Samsung moet hiermee ophouden naar mijn mening.
Is Samsung dan slecht?
Nee, ze kunnen prima geheugen chips maken, SSD’s, USB sticks en SD kaarten.
TV’s kunnen ze beter mee stoppen en zich richten op computer monitoren.
OLED is echt niet in elke situatie voor iedereen de beste keus. Dat moet je toch kunnen toegevenHoppyF schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:40:
[...]
Samsung doet niet anders dan OLED TV’s zwart te maken, vooral LG is het doelwit.
Logisch ook want OLED’s zijn nu eenmaal beter dan LCD’s. Dat Samsung heel tricky QLED heeft bedacht is geen toeval.
Jammer, Samsung moet hiermee ophouden naar mijn mening.
Is Samsung dan slecht?
Nee, ze kunnen prima geheugen chips maken, SSD’s, USB sticks en SD kaarten.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Tjsa, dat kun je dan andersom ook zo stellen over LCD.418O2 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:42:
[...]
OLED is echt niet in elke situatie voor iedereen de beste keus. Dat moet je toch kunnen toegeven
OLED is ook niet perfect en het kàn nog beter, bij LCD is dat nog meer het geval.
Kortom, Samsung voert een vreemd beleid vind ik.
Als Samsung hun marketing wat zou aanpassen zouden ze al een stuk sympathieker overkomen.
Ja de tv doet automatisch eens in de zoveel tijd een pixel refresh cyclus. Daarom mag de tv ook niet op een master/slave stekkerblok aangesloten worden en moet hij altijd in standby blijven. Bij mij zat hij rechtstreeks op een stopcontact in de muur maar de logboeken wezen uit dat die pixel refresh cyclus toch niet werd uitgevoerd. Dit zou hij met het nieuwe paneel wel weer moeten doen.Puck schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:22:
[...]
Wat wordt er bedoelt met "niet juist uitvoeren van het schoonmaakprogramma"? Dat de tv dit niet meer automatisch deed, of iets anders?
Al vraag ik me af of dit echt in het paneel zit en niet in de andere hardware.
[ Voor 5% gewijzigd door Michiel193 op 17-01-2019 22:29 ]
Ik weet inderdaad dat dit elke 4 uur gebeurd maar ik vraag me dan dus vooral af waarom dat bij jou niet gebeurde...Michiel193 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:29:
[...]
Ja de tv doet automatisch eens in de zoveel tijd een pixel refresh cyclus. Daarom mag de tv ook niet op een master/slave stekkerblok aangesloten worden en moet hij altijd in standby blijven. Bij mij zat hij rechtstreeks op een stopcontact in de muur maar de logboeken wezen uit dat die pixel refresh cyclus toch niet werd uitgevoerd. Dit zou hij met het nieuwe paneel wel weer moeten doen.
Pixel refresh kan je toch zelf aan/uit zetten?
Ik ook maar volgens de monteur zou hij het nu moeten doen...Puck schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:30:
[...]
Ik weet inderdaad dat dit elke 4 uur gebeurd maar ik vraag me dan dus vooral af waarom dat bij jou niet gebeurde...
Iedere 4 uur, is dat niet wat veel? Heb je een bron?
Nee gaat volledig automatisch je kan hem wel handmatig een starten maar de functie uitzetten is onmogelijk.VidaR-9 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:41:
Pixel refresh kan je toch zelf aan/uit zetten?
[ Voor 4% gewijzigd door Michiel193 op 17-01-2019 23:01 ]
Er zijn 2 soorten pixel refresh processen, eentje die standaard eens in de 4 uur draait zodra de tv wordt uitgezet met een duur van 10 minuten, daar merk je verder niks van. En eentje die veel langer duurt en duidelijk een horizontale dunne witte lijn toont op het scherm die van boven naar benden beweegt. Volgens de info van LG gebeurt dat laatste na na 2000 uur maar ik kreeg hem al veel eerder te zien, kan zijn omdat ik "pixel refresh starten" in het menu een keer geforceerd heb in een poging van donkere DSE blobs af te komen (werkt niet). Volgens LG:
"The short-term Pixel Refresher automatically starts operating when the user turns off the TV, after viewing for more than four hours in total (in one session or across several). For example, if a user watched TV for two hours yesterday and three hours today (total of five hours), the Pixel Refresher would automatically run for 10 minutes when the TV is next switched off. The user won’t even be aware it’s in operation. If the TV is switched on before the 10-minute operation is complete, the short-term Pixel Refresher will attempt to run the next time the TV is turned off.
The long-term Pixel Refresher operates when the TV reaches an accumulated viewing time of more than 2,000 hours. At this point, when the user switches the TV off, a notification appears informing them that the Pixel Refresher will start. This operation runs for an hour while the TV is off. A white horizontal line displays onscreen when the process is almost finished. If users turn on the TV before the 1-hour operation has concluded, the TV will show a message that the Pixel Refresher has not been completed. This notification will display each time the TV is turned off, until the Pixel Refresher has run its full course. Additionally, users can manually activate the Pixel Refresher via the TV’s menu whenever they choose. However, it is not necessary for them to do so as LG OLED TV automatically runs the long-term Pixel Refresher each time 2,000 hours of viewing is reached.”
"The short-term Pixel Refresher automatically starts operating when the user turns off the TV, after viewing for more than four hours in total (in one session or across several). For example, if a user watched TV for two hours yesterday and three hours today (total of five hours), the Pixel Refresher would automatically run for 10 minutes when the TV is next switched off. The user won’t even be aware it’s in operation. If the TV is switched on before the 10-minute operation is complete, the short-term Pixel Refresher will attempt to run the next time the TV is turned off.
The long-term Pixel Refresher operates when the TV reaches an accumulated viewing time of more than 2,000 hours. At this point, when the user switches the TV off, a notification appears informing them that the Pixel Refresher will start. This operation runs for an hour while the TV is off. A white horizontal line displays onscreen when the process is almost finished. If users turn on the TV before the 1-hour operation has concluded, the TV will show a message that the Pixel Refresher has not been completed. This notification will display each time the TV is turned off, until the Pixel Refresher has run its full course. Additionally, users can manually activate the Pixel Refresher via the TV’s menu whenever they choose. However, it is not necessary for them to do so as LG OLED TV automatically runs the long-term Pixel Refresher each time 2,000 hours of viewing is reached.”
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 17-01-2019 23:18 ]
Momenteel gebruik ik nog de standaard beeldinstellingen. Ik heb al gemerkt dat afhankelijk van de input/app en het beeld SDR of HDR (is er meer?) dat deze instellingen vanzelf veranderd.
Nu staat de beeldinstelling voor bijvoorbeeld de setup-box op eco-stand, wat verassend goed werkt. Mooier dan de standaard-stand lijkt het wel. Maar hoe kan je dit soort instellingen het beste managen. Want er is geen globale instelling lijkt het wel.
Ik lees dat sommige hier voor de isf-stand kiezen. Maar dan vraag ik me wel af wat precies het verschil is. Los van de aanpassing in contrast en helderheid etc.
Nu staat de beeldinstelling voor bijvoorbeeld de setup-box op eco-stand, wat verassend goed werkt. Mooier dan de standaard-stand lijkt het wel. Maar hoe kan je dit soort instellingen het beste managen. Want er is geen globale instelling lijkt het wel.
Ik lees dat sommige hier voor de isf-stand kiezen. Maar dan vraag ik me wel af wat precies het verschil is. Los van de aanpassing in contrast en helderheid etc.
Je kan per HDMI input en per app je beeldinstellingen instellen. Hij slaat dit op. Indien je een van de instellingen wenst te wijzigen (bijv. de ISF expert dark room) is er ook een optie deze wijziging toe te passen op alle bronnen.
Je kunt inderdaad per ingang/app + modus aparte instellingen behouden. Eenmaal een bepaalde modus ingesteld kun je deze ook toepassen op alle ingangen/apps voor die modus.aex351 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 02:13:
Momenteel gebruik ik nog de standaard beeldinstellingen. Ik heb al gemerkt dat afhankelijk van de input/app en het beeld SDR of HDR (is er meer?) dat deze instellingen vanzelf veranderd.
ISF is de modus die het dichtst in de buurt komt bij de kalibratie-standaarden en biedt ook de meeste instelmogelijkheden, vandaar dat veel mensen deze prefereren.
Deze is overigens vrij neutraal (zoals het hoort) terwijl de andere modi veel artificiële beeldaanpassingrn toevoegen en bv extreme kleuren. Kan je mooi vinden, maar is niet echt natuurlijk. Nog een reden om ISF te gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 18-01-2019 09:54 ]
ISF is toch net als Vivid gewoon een profiel waarbij instellingen die je zelf ook kan wijzigen zich eraan aanpassen? Of wijzigen deze profielen ook onzichtbare dingen?
De ISF-stand op de omgeruilde OLED die ik een week geleden of zo had gaf dit echt een onwijs dof en grauw beeld. Zelfs de standaard-stand lijkt minder te zijn dan eco-stand.
De ISF-stand op de omgeruilde OLED die ik een week geleden of zo had gaf dit echt een onwijs dof en grauw beeld. Zelfs de standaard-stand lijkt minder te zijn dan eco-stand.
Dat klopt, maar deze hebben vanuit fabrieksinstellingen dus de beste default settings. Daarnaast hebben niet alle modi toegang tot alle instellinen. ISF wel.aex351 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:13:
ISF is toch net als Vivid gewoon een profiel waarbij instellingen die je zelf ook kan wijzigen zich eraan aanpassen? Of wijzigen deze profielen ook onzichtbare dingen?
Dof en grauw is overigens nogal relatief, kan ik me voorstellen als je een tijdje vivid hebt gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 18-01-2019 10:18 ]
lol (bijna letterijk voor de veranderingHoppyF schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:40:
[...]
Er is een enorme markt voor LCD tv's dus dat gaat nooit gebeuren. Veel mensen die ik spreek kijken me maar glazig aan als het om OLED gaat. Als de TV lekker vel kan en er een grote sticker ULTRA HD 4K HDR op staat is het prima.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Precies dat is het probleem.westergas schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:24:
[...]
lol (bijna letterijk voor de verandering)
Er is een enorme markt voor LCD tv's dus dat gaat nooit gebeuren. Veel mensen die ik spreek kijken me maar glazig aan als het om OLED gaat. Als de TV lekker vel kan en er een grote sticker ULTRA HD 4K HDR op staat is het prima.
Mensen hebben gewoon geen flauw idee naar welke TV ze zitten te kijken.
Beetje jammer toch want het kan zoveel beter.
Betere voorlichting is dus hard nodig, niet alleen voor TV’s maar eigenlijk geldt dit overal voor.
Je kunt je geld maar één keer uitgeven dus iemand die er een beetje moeite voor doet kan grote voordelen behalen. Een techneut hoeft je niet te zijn, je kunt ook de tips en adviezen van anderen lezen.
Daar is Tweakers inmmers voor.
Betere voorlichting isnergens voor nodig. Het gros ziet het verschil toch niet of hechten er gee waardeaan.HoppyF schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:39:
[...]
Precies dat is het probleem.
Mensen hebben gewoon geen flauw idee naar welke TV ze zitten te kijken.
Beetje jammer toch want het kan zoveel beter.
Betere voorlichting is dus hard nodig, niet alleen voor TV’s maar eigenlijk geldt dit overal voor.
Je kunt je geld maar één keer uitgeven dus iemand die er een beetje moeite voor doet kan grote voordelen behalen. Een techneut hoeft je niet te zijn, je kunt ook de tips en adviezen van anderen lezen.
Daar is Tweakers inmmers voor.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als je niet beter weet klopt dat wel.Adlermann schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:53:
[...]
Betere voorlichting is nergens voor nodig. Het gros ziet het verschil toch niet of hechten er geen waarde aan.
Als je mensen eerlijk uitleg geeft en de verschillen laat zien staan ze echt wel open voor informatie.
Je koopt toch een product niet zomaar?
Je koopt een TV om programma’s, series, films te bekijken. Het te besteden budget telt zeker ook mee maar kies dan de TV met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Dit topic (maar ook veel andere topics op GoT) wordt goed bekeken dus belangstelling is er wel.
Sommige mensen, ik ken er genoeg, gaan liever voor groot dan voor kwaliteit.HoppyF schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:06:
[...]
Als je niet beter weet klopt dat wel.
Als je mensen eerlijk uitleg geeft en de verschillen laat zien staan ze echt wel open voor informatie.
Je koopt toch een product niet zomaar?
Je koopt een TV om programma’s, series, films te bekijken. Het te besteden budget telt zeker ook mee maar kies dan de TV met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Dit topic (maar ook veel andere topics op GoT) wordt goed bekeken dus belangstelling is er wel.
Was ik nog vergeten terug te koppelen, maar LG heeft - na het tonen van foto's - besloten mij een nieuwe AB te sturen. 1 week later op de deurmat. Keurige service wat mij betreft.Rudios schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:59:
Ik heb de C7 nu zo'n kleine 3 maanden, maar de afstandsbediening slijt als een gek - tenminste, de opdruk van de toetsjes. Hebben hier meer mensen last van?
[Afbeelding]
Whole lot of stars ***
Het scherm zelf als component bevat ook een printplaat met electronics, dus niet een los paneel. Wat die precies doet weet ik ook niet. Maar het geheel is modulair. Makkelijk te demonteren en te vervangen.Michiel193 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:29:
[...]
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.