Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mistymo
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-04 21:54
Cap schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:47:
[...]

Dan heb je toch meer opgeslagen dan je denkt, apps, foto's videos? :?

Ik zie twee categorieën van flashopslag in de tv:
- De LG content store (staan een paar apps geinstalleerd) meldt dat ik 3.3GB vrij heb van de 4.3GB.
- Zowel Algemeen/Over deze tv als Foto en Video melden dat ik 2GB vrij heb van de 4.23GB. Dit laatste verandert niet als ik apps toevoeg of verwijder, dus blijkbaar werkt die ruimtetoewijzing voor die 2 categorieën toch anders. Ik kan de 2 HDR voorbeeldvideo's nog verwijderen, dat scheelt dan weer 1.2GB.

Maar of het webOS ook van deze 2 categorieën afsnoept weet ik eigenlijk niet. In totaal heeft de tv 8GB opslag.
Misschien dat die gallerij veel geheugen gebruikt? Ik zag trouwens alleen onder instellingen / algemeen / over deze tv 4,23 GB. Hoe check je het geheugen van de LG store? Naja we zullen in de toekomst zien of WebOs afsnoept van het interne geheugen en hoeveel. Heb op internet gezocht maar ik kan er niks over vinden, dus zal het wel geen probleem zijn.

• TwArbo
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online
ronalddus schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:47:
Sinds kort heb ik mijn C8 aangesloten en ben benieuwd waar toe het paneel in staat is te laten zien

Zijn er ergens test video's, bijvoorbeeld animaties, te downloaden die 4K (HDR) en 120 FPS (native) zijn?
Via HDMI kan het niet, dat weet ik, maar puur om of HDD te zetten en direct in te prikken.
Heb deze link laatst ook gedeeld. Je kunt op deze website content downloaden. Zie: https://4kmedia.org/lg-dolby-vision-uhd-4k-demo/

• ronalddus
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:09

ronalddus

Buffalo77

TwArbo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:47:
[...]

Heb deze link laatst ook gedeeld. Je kunt op deze website content downloaden. Zie: https://4kmedia.org/lg-dolby-vision-uhd-4k-demo/
Dank. Ja klopt, ik heb het een en ander voorbij zien komen.
Ik was vooral nieuwsgierig of dergelijke content ook in 4K 120FPS te downloaden is, want de website die jij aangeeft gaat biedt 30 en 60FPS demo's aan.

Buffalo77 | PUBG

• semi70
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 00:23
Brogala schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:30:
[...]

[...]

Oké, top. Ik heb m'n NVIDIA settings aangepast en inderdaad 60fps 4k werkt _/-\o_ . Dankejwel. De kleuren zien er inderdaad prachtig uit nu hij op limited staat en 4k 60fps is fantastisch uit. Ik heb deze Bulgaria 8k HDR video als reference gebruikt, YouTube: Bulgaria 8K HDR 60P (FUHD)

En als ik 10bit GoT 1080p wil kijken moet ik dus naar 4.4.4 YCbCr en dan 1080p 60hz. Dan nog over madVR; kan je ergens zien of dat aanstaat? Hij staat aan als video renderer onder MPC en het programma draait ook, maar ik zie nergens een logotje verschijnen o.i.d. Klopt dit? Ik zie namelijk vrij weinig verschil (alleen nog maar GoT gekeken).
voor 1080p materiaal zou ik je TV gewoon op 4k laten. laat madvr en de tv upscalen voor beter kwaliteit. ook kan je de TV op Full RGB zetten met 12 bit. op 23hz is dat geen probleem.

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:09
Dit is ook interessant.
Interview over calibratie en de ingebouwde patroongenerator van de 2019 modellen.
Nog wel nodig is een meter plus de Calman software.
YouTube: LG OLED C9, E9, W9 AutoCal Calibration with CalMAN | CES 2019
Vast wel leuk voor de Tweakers die toch het maximale eruit willen halen.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• FlameDB
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-04 16:05
Goed nieuws, hoewel ik moet zeggen dat ik het enkel via Amazon Prime heb, op Netflix nog niet gehad.

• Ckriek
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-04 15:49
HoppyF schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:08:
Dit is ook interessant.
Interview over calibratie en de ingebouwde patroongenerator van de 2019 modellen.
Nog wel nodig is een meter plus de Calman software.
YouTube: LG OLED C9, E9, W9 AutoCal Calibration with CalMAN | CES 2019
Vast wel leuk voor de Tweakers die toch het maximale eruit willen halen.
Weet niet of dit al eerder gevraagd,bij een Samsung tv van enkele jaren geleden,kon je zien in het menu wat de binnenkomende signaalsterkte was van je coax aansluiting,zit dit ook op de lg 65 c8,ik kan het bij mij niet vinden

• GG85
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-04 18:44

GG85

.......

BarryS schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:17:
[...]

Hoi het donkere komt omdat ik denk dat jij de tv in de display driver settings van je PC nog op RGB Full hebt staan. Een TV is limited. Dus kies voor RGB Limited. Maar eigenlijk kan ik beter adviseren te kiezen voor YCbCr (YUV) dat is namelijk het native voor de TV. Je kan daar kiezen voor YCbCr 4.4.4 of YCbCr 4.2.2 (chroma sub-sampeling). Wanneer je kiest voor YCbCr 4.2.2 dan is de bandbreedte voldoende gecomprimeerd dat 4K 60 HDR op 10bit (of zelfs 12bit) wel mogelijk is.

Vergeet niet HDMI Deep Color aan te zetten op je TV voor de poort waar je hem op aansluit.

Ik zelf game of 1080p (heb liever max graphics 60 FPS) op m'n OLED en voor 1080p 60 HDR 10bit kies ik wel voor YCbCr 4.4.4
Sorry maar dit is dus gewoon niet waar.
Het klopt dat veel TV gerelateerde signalen YCbCr zijn (TV uitzendingen, Blurays etc) maar je LG OLED is in de basis sowieso een RGB device door zijn fysieke pixelstructuur en is daarnaast heel goed in staat om RGB full weer te geven. Dat geeft je bij RGB content (zoals afkomstig vanuit een pc) een beter beeld omdat je niet allerlei onnodige conversiestappen uit gaat zitten voeren.
Voor RGB full moet je naast je settings in je Nvidia settings menu ook je HDMI input op het PC icoon zetten en Deep Color aan zetten. Dat geeft je voor Games, Fotos's en desktopcontent het beste plaatje.
Films etc zou ik lekker dmv een DLNA server op je pc via het netwerk afspelen met de interne LG app of via een externe HDD aan de USB poort van de TV. De hele toegevoegde waarde van dat madVR gedoe is mij totaal onduidelijk als je goede kwaliteit content bekijkt. Laat je tv het lekker zelf decoden en weergeven. Tenzij je precies weet wat je doet loop je met afspelen via je pc alleen maar het risico dat je onnodig veel conversiestappen maakt qua colorspace, judder introduceert doordat je 24p content op een 60Hz output gaat afspelen etc. Of je moet exact weten wat je doet en madVR gebruiken voor zijn upscaling (waarvan ik betwijfel of ze echt zo goed zijn) maar anders zou ik iedereen aanraden om content lekker via de interne apps af te spelen en niet via een pc.

Meer info over 444 etc vind je hier (https://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling) en probeer dan vooral http://i.rtings.com/image...rials/2017/chroma-444.png en ook (meer indepth) hier: http://spearsandmunsil.co...choosing-a-color-space-2/

In het dagelijks leven werk ik zelf met image sensoren en displays en de implementatie daarvan (we maken camera en monitor systemen voor automotive) en sorry dat ik het zeg maar er wordt in dit topic (vast met goede bedoelingen) een hoop misinformatie verspreid en aannames gedaan die (totaal) niet kloppen.

Dat geldt overigens ook voor bij een RTINGS. Hun achtergrond informatie is heel goed maar ze zeggen in hun settings van de C8 bijvoorbeeld: "When in 'PC Mode', 'Sharpness' should be set to 20 for no added sharpness or softening". Als je vervolgens naar de Siemens Star kijkt hier (http://i.imgur.com/SOClQ6i.png) dan blijkt dat met sharpness op 20 in zowel PC mode als via de interne app de Siemens Star welliswaar "mooier" (meer smooth) wordt maar juist met sharpness op 0 meer "aliased" is en dat is nu net hoe het bronmareriaal er ook uit ziet.
Hetzelfde voor 24p judder, ze zeggen: "It can also remove judder consistently from 60 fps content.
To enable this feature when playing 24p content from an external player, the 'Real Cinema' option must be turned on, and 'TrueMotion' must be set to 'User' with both the 'De-Judder' and 'De-Blur' sliders set to zero." maar als je vervolgens hun test doet blijkt dat helemaal niet te werken. Enige manier om geen 24p judder tekrijgen is via de interne apps afspelen met real cinema on en truemotion off of je HDMI op 24Hz zetten.
Dat soort dingen vallen me toch tegen en je moet er zelf aardig in thuis zijn en alles zelf checken wil je zeker weten dat je je settings "goed" hebt staan. Of iets minder kritisch zijn maar ja....:O

GG85 wijzigde deze reactie 10-01-2019 15:08 (26%)

• GG85

GG85

.......

Nice, helaas wel nog aantal maanden te gaan zo lijkt het

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-04 16:54
GG85 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Sorry maar dit is dus gewoon niet waar.
Het klopt dat veel TV gerelateerde signalen YCbCr zijn (TV uitzendingen, Blurays etc) maar je LG OLED is in de basis sowieso een RGB device door zijn fysieke pixelstructuur en is daarnaast heel goed in staat om RGB full weer te geven. Dat geeft je bij RGB content (zoals afkomstig vanuit een pc) een beter beeld omdat je niet allerlei onnodige conversiestappen uit gaat zitten voeren.
Voor RGB full moet je naast je settings in je Nvidia settings menu ook je HDMI input op het PC icoon zetten en Deep Color aan zetten. Dat geeft je voor Games, Fotos's en desktopcontent het beste plaatje.
Films etc zou ik lekker dmv een DLNA server op je pc via het netwerk afspelen met de interne LG app of via een externe HDD aan de USB poort van de TV. De hele toegevoegde waarde van dat madVR gedoe is mij totaal onduidelijk als je goede kwaliteit content bekijkt. Laat je tv het lekker zelf decoden en weergeven. Tenzij je precies weet wat je doet loop je met afspelen via je pc alleen maar het risico dat je onnodig veel conversiestappen maakt qua colorspace, judder introduceert doordat je 24p content op een 60Hz output gaat afspelen etc. Of je moet exact weten wat je doet en madVR gebruiken voor zijn upscaling (waarvan ik betwijfel of ze echt zo goed zijn) maar anders zou ik iedereen aanraden om content lekker via de interne apps af te spelen en niet via een pc.

Meer info over 444 etc vind je hier (https://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling) en probeer dan vooral http://i.rtings.com/image...rials/2017/chroma-444.png en ook (meer indepth) hier: http://spearsandmunsil.co...choosing-a-color-space-2/

In het dagelijks leven werk ik zelf met image sensoren en displays en de implementatie daarvan (we maken camera en monitor systemen voor automotive) en sorry dat ik het zeg maar er wordt in dit topic (vast met goede bedoelingen) een hoop misinformatie verspreid en aannames gedaan die (totaal) niet kloppen.
De TV HDMI input op PC zetten zal er inderdaad in resulteren dat RGB Full correct werkt. Echter dat zal niet altijd een optie zijn. All mijn devices staan bijvoorbeeld aangesloten op mijn receiver, de receiver op HDMI 2 (ARC) naar de TV. Mijn 4k Bluray speler geeft geen RGB full door. Dus als ik m'n HDMI op PC zou zetten dan zou het daar dan mis gaan toch? Dan zou ik iedere keer moeten switchen tussen PC of anders afhankelijk van welk device ik gebruik? Devices direct op de tv aansluiten is geen optie gezien ik dan niet m'n DTS:X of Atmos lossless (DTS Master Audio, Dolby True HD) van m'n devices naar m'n receiver krijg.

Daarnaast gaat 4K HDR 10bit niet werken met RGB full, dan moet je wel naar Croma Subsampeling YCbCr 4.2.2 anders gaat het niet over de 18Gbit HDMI 2.0 bandbreedte.

AMD Ryzen 7 2700x - 32 GB DDR4 3200 MHz C14 G.Skill Ripjaws V - MSI x470 Gaming Pro Carbon - Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - RM850x - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68

• GG85

GG85

.......

BarryS schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:08:
[...]

De TV HDMI input op PC zetten zal er inderdaad in resulteren dat RGB Full correct werkt. Echter dat zal niet altijd een optie zijn. All mijn devices staan bijvoorbeeld aangesloten op mijn receiver, de receiver op HDMI 2 (ARC) naar de TV. Mijn 4k Bluray speler geeft geen RGB full door. Dus als ik m'n HDMI op PC zou zetten dan zou het daar dan mis gaan toch? Dan zou ik iedere keer moeten switchen tussen PC of anders afhankelijk van welk device ik gebruik? Devices direct op de tv aansluiten is geen optie gezien ik dan niet m'n DTS:X of Atmos lossless (DTS Master Audio, Dolby True HD) van m'n devices naar m'n receiver krijg.

Daarnaast gaat 4K HDR 10bit niet werken met RGB full, dan moet je wel naar Croma Subsampeling YCbCr 4.2.2 anders gaat het niet over de 18Gbit HDMI 2.0 bandbreedte.
Ja, in dat geval heb je helemaal gelijk. Dat laatste klopt, dat kan alleen met "echte" HDMI 2.1

• GG85

GG85

.......

Mocht iemand interesse hebben, mijn settings:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
EXTERNAL INPUTS via HDMI (HDMI Ultra Dreep Color on for HDR/RGB full, PC mode selected with input PC icon in case of PC for RGB full 4:4:4 mode)
PC SDR                                          :       ISF Dark or Bright (do not use technicolor, it has forced wide color gamut so you get bad/over saturated colors):       OLED 30/80, Contrast 100, Brightness 50, Sharpness 0, Colour 50, Tint 0, DC off, SR off, Colour Gamut Auto, CF off, Gamma 2.2, CT Warm2, Method 2 Points, LOW R-3 G0 B1 HIGH R-11 G10 B-1, NR Off, MPEG NR Off, Black Level Auto, RC Off, MEC Off, TruMotion Off         
PC SDR Game                                     :       Game (user) (use only for low-latecy gaming, colors are bad/over saturated due to forced wide color gamut)      :       OLED 80, Contrast 100, Brightness 50, Sharpness 0, Colour 45, Tint 0, Colour Temperature W40, DC off, DC off, CG Wide, SR Off, Gamma Medium, NR off, MPEG NR off, Black Level Auto, RC Off, MEC Off, TruMotion Off
PC HDR                                          :       technicolor Expert (user) (in my case Brightness 50->51 to remove black crush without losing real blacks)       :       OLED 100, Contrast 100, Brightness 51, Sharpness 0, Colour 50, Tint 0, DC off, Dynamic Tone Mapping On, SR off, Colour Gamut Auto, CF off, Gamma 2.2, CT Warm2, Method 2 Points, LOW R0 G0 B0 HIGH R0 G0 B0, NR Off, MPEG NR Off, Black Level Auto, RC Off, MEC Off, TruMotion Off      
PC HDR Game                                     :       Game (user)                                                                                                     :       OLED 100, Contrast 100, Brightness 51, Sharpness 0, Colour 45, Tint 0, Colour Temperature W40, DC off, Dynamic Tone Mapping On, DC off, CG Wide, SR Off, Gamma Medium, NR off, MPEG NR off, Black Level Auto, RC Off, MEC Off, TruMotion Off

INTERNAL INPUTS (LG Apps/Netflix/Youtube etc)
SDR content (Photo's/High Black level (0-255)   :       technicolor Expert (user) (for viewing full-RGB content such as photo's)                                        :       OLED 80, Contrast 85, Brightness 50, Sharpness 0, Colour 50, Tint 0, DC off, SR off, Colour Gamut Auto, CF off, Gamma 2.2, CT Warm2, Method 2 Points, LOW R-3 G0 B1 HIGH R-11 G10 B-1, NR Off, MPEG NR On, Black Level High, RC Off, MEC Off, TruMotion User Off         
SDR content (Video/Low Black level (16-235)     :       technicolor Expert (user) (for viewing 'TV' limited-RGB/YUV content such as movies)                             :       OLED 80, Contrast 85, Brightness 50, Sharpness 0, Colour 50, Tint 0, DC off, SR off, Colour Gamut Auto, CF off, Gamma 2.2, CT Warm2, Method 2 Points, LOW R-3 G0 B1 HIGH R-11 G10 B-1, NR Off, MPEG NR On, Black Level Low, RC On, MEC Off, TruMotion User Off   
HDR content                                     :       technicolor Expert (user)                                                                                       :       OLED 100, Contrast 100, Brightness 51, Sharpness 0, Colour 50, Tint 0, DC off, Dynamic Tone Mapping Off/On, SR off, Colour Gamut Auto, CF off, Gamma 2.2, CT Warm2, Method 2 Points, LOW R0 G0 B0 HIGH R0 G0 B0, NR On, MPEG NR Off, Black Level Low, RC On, MEC Off, TruMotion Off
Dolby Vision content                            :       Cinema Home (user)                                                                                              :       OLED 50, Contrast 100, Brightness 50, Sharpness 0, Colour 50, Tint 0, DC off, SR off, Colour Gamut Wide, CF off, Gamma 2.2, CT Warm2, Method 2 Points, LOW R0 G0 B0 HIGH R0 G0 B0, NR Off, MPEG NR On, Black Level Low, RC On, MEC Off, TruMotion Off

• Brogala
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14:33
pennywise666 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:33:
[...]

Ctrl + j in MPC-HC. Dan zie je alle info over de afspelende video.

En je moet die GoT door MadVR laten switchen naar 2160p23, niet 60hz.
Bitdepth in MadVR staat op auto en aangezien de tv 10bit is switch ie daar naar toe als de video ook 10-bit is lijkt mij.
Je moet bij MadVR wel "passthrough HDR to display" selecteren en "send HDR metadata to the display" aanvinken en dan moet het werken.
semi70 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:40:
[...]

voor 1080p materiaal zou ik je TV gewoon op 4k laten. laat madvr en de tv upscalen voor beter kwaliteit. ook kan je de TV op Full RGB zetten met 12 bit. op 23hz is dat geen probleem.
Ik heb nu deze settings:

https://i.imgur.com/dpOBfxE.png
https://i.imgur.com/gYemdqX.png

Ik heb via Display settings gekeken naar welke hertz ik mijn TV allemaal op kon zetten en dat ingevuld. En passthrough HDR to display aangezet, hoewel hij dat volgens mij ook automatisch deed. En wat voor madVR settings gebruiken jullie? Ik heb een 6700K en GTX 1070 en met default settings is er zeer weinig load op mijn GPU/CPU, zou het dan het waard zijn om bepaalde settings op te hogen?

Steam: Brogala

• FrankRicard
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-04 11:40
Ckriek schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:34:
[...]

Weet niet of dit al eerder gevraagd,bij een Samsung tv van enkele jaren geleden,kon je zien in het menu wat de binnenkomende signaalsterkte was van je coax aansluiting,zit dit ook op de lg 65 c8,ik kan het bij mij niet vinden
Heb ik ook even naar moeten zoeken, maar het kan wel. Nu niet in de buurt van mijn tv, maar volgens mij ergens in het manuele afstemmenu. Je moet na het selecteren van de goede optie ook een tijdje wachten, dan kun je het per mux/frequentie zien.

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:25

Mfpower

In dubio

GG85 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:39:

Hetzelfde voor 24p judder, ze zeggen: "It can also remove judder consistently from 60 fps content.
To enable this feature when playing 24p content from an external player, the 'Real Cinema' option must be turned on, and 'TrueMotion' must be set to 'User' with both the 'De-Judder' and 'De-Blur' sliders set to zero." maar als je vervolgens hun test doet blijkt dat helemaal niet te werken. Enige manier om geen 24p judder tekrijgen is via de interne apps afspelen met real cinema on en truemotion off of je HDMI op 24Hz zetten.
Dat soort dingen vallen me toch tegen en je moet er zelf aardig in thuis zijn en alles zelf checken wil je zeker weten dat je je settings "goed" hebt staan. Of iets minder kritisch zijn maar ja....:O
Bedankt voor je correcte verhaal, maar op bovenstaande stukje moet ik toch even aanvullen dat RTINGs hier wel gelijk in heeft. Real Cinema haalt 2:3 pulldown weg uit 60Hz en zorgt er weer voor dat je 24FPS krijgt. Dus de-judder.
De True-Motion setting De-Judder zou eigenlijk De-Stutter moeten heten omdat het gaat interpoleren (dus 24p met interpolatie, ofwel smoothing). Van De-Blur weet ik niet precies wat het doet, ik zie echt 0 effect van deze setting in wat voor modus ook.
Als je bron 24p/hz is dan heeft real cinema aan of uit geen effect.

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-04 09:43
Ruud2007 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:41:
[...]

Komt vrijwel overeen met mijn instellingen. En: Trumotion gebruiker>Dejudder 2, Deblur 10.
dejudder 0 en deblur op 10 hier. gee idee wat dat dejudder doet. motion pro staat uit

• Ruud2007
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 07:31
harrybeuker schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:56:
[...]

dejudder 0 en deblur op 10 hier. gee idee wat dat dejudder doet. motion pro staat uit
De-judder op 2 laat bij mij de beelden vloeiender lopen, maar toont geen artefacten oid.

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Dejudder is voor 24hz.
Deblur voor 50/60hz.

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-04 01:00

westergas

rikkie_pc

Wat een gedoe allemaal.
Mijn Pioneer LX-5090 heb ik 10 jaar geleden ISF laten kalibreren en daarna heb ik het menu niet meer gezien.
Beeld en motion is "gewoon goed" en nooit de behoefte gehad om er iets aan te veranderen.

Twijfel nog steeds over de switch naar OLED maar als ik dit allemaal lees denk ik dat ik mijn oude vertrouwde plasma nog even lekker laat brommen (letterlijk en figuurlijk ;) )

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• OmeNile
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:31
westergas schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:54:
Wat een gedoe allemaal.
Mijn Pioneer LX-5090 heb ik 10 jaar geleden ISF laten kalibreren en daarna heb ik het menu niet meer gezien.
Beeld en motion is "gewoon goed" en nooit de behoefte gehad om er iets aan te veranderen.

Twijfel nog steeds over de switch naar OLED maar als ik dit allemaal lees denk ik dat ik mijn oude vertrouwde plasma nog even lekker laat brommen (letterlijk en figuurlijk ;) )
Ik ga de 2019 modellen even afwachten. Ik ben erg gevoelig voor motion-verwerking. Zou wat dat betreft het liefste een Sony AF9 aanschaffen, maar die is erg aan de prijs en doet qua Dolby Vision onder voor de LG.

Toen ik de specs van de 2019 modellen (hdmi 2.1, eARC, Airplay 2 ondersteuning, etc.) zag werd ik niet meteen heel enthousiast. Begrijp mij niet verkeerd, het zijn leuke/goede toevoegingen, maar ik heb ze persoonlijk niet nodig. Maar volgens een aantal first-impressions is de beeldverwerking toch ook een stuk beter. HDR komt levendiger over en het soap-opera effect schijnt veel minder te zijn. Dat zijn dingen waar ik wel in geïnteresseerd ben.

Nu valt er natuurlijk weinig zinnigs over te zeggen totdat we hands-on reviews gaan zien, maar ik wacht het even af.

• Sponz
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Wat een gedoe allemaal.

Ik heb van mn B6 na het instellen de settings niet meer gezien, das 1.5 jaar geleden.

• ion
  • Niet online
Wat een gedoe allemaal.

Mensen maken het zo moeilijk als ze zelf willen

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:48
Wat een gedoe allemaal.

Tja die serie was ook een serie met verdomd weinig problemen,dat zijn haast de 'perfecte' 1080p tv's geweest toen(en nog steeds). Ze zijn zeer inbrand resistent en de beeldkwaliteit is gewoon top.

Als je alleen maar 1080p materiaal ermee kijkt is er nog steeds weinig reden om te upgraden.
Of je moet een slag groter willen en 4k willen.

freaky35 wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:09 (4%)

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-04 01:00

westergas

rikkie_pc

freaky35 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Tja die serie was ook een serie met verdomd weinig problemen,dat zijn haast de 'perfecte' 1080p tv's geweest toen(en nog steeds).

Als je alleen maar 1080p materiaal ermee kijkt is er nog steeds weinig reden om te upgraden.
Of je moet een slag groter willen,perse.
Beeld en motion is nog steeds erg mooi inderdaad. Maar hij hangt al 10 jaar en soms heb je gewoon zin in wat nieuws :) Die grote bezel is ook niet erg hip ;)

4K interesseert me niet, HDR lijkt me wel leuk.

Ik wacht hoe dan ook de 9 serie af!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-04 21:34
Godzijdank. Ik heb de afgelopen 1-2 week naar s01 van Titans gekeken. Daar zitten met toch een bijzonder hoog aantal donkere scene's in en begon me heel erg te storen aan het flashen en marcoblocking in de near blacks. Zo veel dat ik eigenlijk zat te overwegen om maar eens contact met LG te gaan zoeken.

• hendriku
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 13:26
Gezien de cashback die er momenteel is en de vele positieve ervaring met de LG OLEd's overweeg ik de aanschaf van een E8. Er is echter één - voor mij - belangrijk aspect van de LG tv's waardoor ik nog niet de knoop heb doorgehakt. Ik wil de tv namelijk zo strak mogelijk tegen de muur. Samsung heeft hier veel beter over nagedacht, maar dat is Samsung.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe dicht tegen de muur kan de tv in de praktijk? Dan denk ik ook aan gebruik van haakse stekkers voor UTP/HDMI/Optical en die stroomkabel die er 'gewoon' uit lijkt te steken.

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:46
Ligt ook aan de tv-beugel, sowieso moet je gebruik gaan maken van haakse kabels als je de tv heel dicht tegen de muur wilt hangen.

• pwh53
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22:07
hendriku schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:54:
Gezien de cashback die er momenteel is en de vele positieve ervaring met de LG OLEd's overweeg ik de aanschaf van een E8. Er is echter één - voor mij - belangrijk aspect van de LG tv's waardoor ik nog niet de knoop heb doorgehakt. Ik wil de tv namelijk zo strak mogelijk tegen de muur. Samsung heeft hier veel beter over nagedacht, maar dat is Samsung.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe dicht tegen de muur kan de tv in de praktijk? Dan denk ik ook aan gebruik van haakse stekkers voor UTP/HDMI/Optical en die stroomkabel die er 'gewoon' uit lijkt te steken.
onderkant kan 1,5-2 cm vd muur,bovenkant is dan ongeveer 6 cm vd muur.ik heb de onderkant ongeveer 3 cm vd muur en boven 7 cm, en heb een haakse coax nodig,utp lukte net.

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-04 16:39
Dat vind ik overigens wel een nadeel van OLED. Mooi dat het beeldpaneel zo dun is. Maar als vervolgens het "regelwerk" nog steeds 4cm dik is dan is het alsnog niet mooi. Beter heel het scherm 3 cm dik dan 0,5cm boven en 4 cm onder.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Thodekroo
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 18-04 19:12
pwh53 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:12:
[...]

onderkant kan 1,5-2 cm vd muur,bovenkant is dan ongeveer 6 cm vd muur.ik heb de onderkant ongeveer 3 cm vd muur en boven 7 cm, en heb een haakse coax nodig,utp lukte net.
Same here. Ik moet zeggen dat ik hem (zeker aan de bovenkant) verre van strak tegen de muur vind hangen. Is inderdaad een nadeel van deze tv, maar ik moet zeggen, na een dag zie je dat eigenlijk ook niet meer.

• dotacom
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19-04 10:17
Ik heb hier net even het forum doorgezocht naar een betaalbare mount opstelling voor de LG Oled 55 C8PLA.
De opties die ik hier naar voor zie geschoven worden zijn:
* https://www.tectake.nl/tv...aaibaar-32-55-inch-401801
* https://www.vogels.com/en...athin-fixed-tv-wall-mount

Met beide oplossingen kan je de TV dus niet kantelen, klopt dit?
Is er veel verschil tussen de Vogels mount en deze van Tectake?

• Rohit
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19-04 12:50
hendriku schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:54:

Beter als dit? https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED77W8PLA

• pwh53
dotacom schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:45:
Ik heb hier net even het forum doorgezocht naar een betaalbare mount opstelling voor de LG Oled 55 C8PLA.

41 mm verschil en de dubbele prijs,als de onderkant 66 mm vd muur is dan is het boven ongeveer 10-11 cm

ik heb deze
https://www.bol.com/nl/p/...h-zwart/9200000035486300/

• hendriku
pwh53 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:12:
[...]

Niet slecht toch. Welke mount heb je?

• hendriku
Dit zou prachtig zijn ja, ik weet het, maar ‘iets’ buiten budget

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Jawel, die bovenste (Tectake) kan wel kantelen. Die versie van Vogel is heel simpel, zo'n model heeft Tectake ook, alleen veel goedkoper.
Maak je geen zorgen, zo'n voordelige tvbeugel houdt je tv net zo goed op z'n plek als een dure van Vogel. :)

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 4 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P8, dSLR Pentax K3 en LG 55E6v

• pwh53
hendriku schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:53:
[...]

Niet slecht toch. Welke mount heb je?
1 post boven jouw post

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:46

l3art

Moderator Mobile

Wil je achter je tv nog een iets nettere afwerking en een mogelijkheid om de kabels netjes weg te werken in een soort van kabelgootjes, dan kan ik je deze aanbevelen.

Te koop AKG Y50BT koptelefoon en een Feiyu Tech G4S gimbal

• vanderwolf
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-02 00:55
Even opgemeten; bovrnzijde scherm 7,5 cm van de muur met een vaste beugel van Ikea

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:48

Puck

Don't be a Jerry

De nieuwe firmware voor de B6 die al een tijdje uit is voor ATSC modellen lijkt nu toch eindelijk ook voor de Europese DVB modellen uit te komen:
NSU version 05.30.55 for the V/D/J B6 models is now available for download:
http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk

Note that there're no release notes / no USB version yet. But this version should match the 05.30.50 of the US version plus the region specific patches from 05.30.40.
Bron: LG B6 OLED TV Owners and Discussion Thread - Part 6

Dit is dus een OTA update die niet via USB te installeren is. Workaround is gebruik maken van de LgDTVUpDater of door gewoon (nog langer) te wachten tot LG zelf deze firmware OTA pushed of online zet.

Puck wijzigde deze reactie 11-01-2019 19:42 (10%)

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• TheProf82
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:48
Sinds vanavond merk ik dat ik zware last heb van image burn-in. Het is ook na twee uur nog niet verbeterd, dus ik verwacht geen wonderen meer. Ik heb de pixel refresher (duurt zo'n uur) al uitgevoerd. Het gebeurt met name op rood en geel. Op blauw/grijs/groen valt het niet op.

Het gaat niet om een klein logootje, maar om een groot gedeelte van een videogame (Hearthstone) die ik geregeld via twitch stream. Ik baal er van, zeker omdat ik lees dat over het algemeen je hierop geen garantie krijgt.

• Catch22
  • Laatst online: 19:31
TheProf82 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:51:
Sinds vanavond merk ik dat ik zware last heb van image burn-in. Het is ook na twee uur nog niet verbeterd, dus ik verwacht geen wonderen meer. Ik heb de pixel refresher (duurt zo'n uur) al uitgevoerd. Het gebeurt met name op rood en geel. Op blauw/grijs/groen valt het niet op.

Het gaat niet om een klein logootje, maar om een groot gedeelte van een videogame (Hearthstone) die ik geregeld via twitch stream. Ik baal er van, zeker omdat ik lees dat over het algemeen je hierop geen garantie krijgt.
Waar heb je je brightness op staan?

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• pennywise666
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:00
Puck schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:34:
De nieuwe firmware voor de B6 die al een tijdje uit is voor ATSC modellen lijkt nu toch eindelijk ook voor de Europese DVB modellen uit te komen:

[...]

Bron: LG B6 OLED TV Owners and Discussion Thread - Part 6

Dit is dus een OTA update die niet via USB te installeren is. Workaround is gebruik maken van de LgDTVUpDater of door gewoon (nog langer) te wachten tot LG zelf deze firmware OTA pushed of online zet.
Of door NGU mode op Engineering mode the zetten in het SM, dan krijg je het ook binnen.

• HoppyF

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Teknix1982
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Ik zit al een tijd na te denken over een nieuwe tv en dan graag een OLED. Helaas is dit nog niet voor me weggelegd denk ik. Mijn ‘probleem’ is dat we een aantal jaar geleden een op maat gemaakte tv kast hebben laten maken in de muur met haard e.d. En een gat voor de tv. Echter is het gat voor de tv ter grootte van een 49 a max 50 inch. Ik kan geen enkele OLED in dit formaat vinden. Weten jullie of deze nog komen of wordt het de kast opnieuw laten bouwen? :p

• LtMarx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:48

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Sinds 2016 wil ik al graag een oled. Door te hoge kosten of nog geen hdmi 2.1 nog niet de trekker overgehaald. Dit jaar ga ik overstag en alles in 4k hdmi 2.1 omzetten inclusief kabels en AV apparatuur. Ben echt heel blij met de nieuwe 2019 lijn.

Denk wel dat ik nog wat maandjes wacht na introductie zodat de prijs nog wat zakt.

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 01:09

aex351

I am the one

Teknix1982 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:43:
Ik zit al een tijd na te denken over een nieuwe tv en dan graag een OLED. Helaas is dit nog niet voor me weggelegd denk ik. Mijn ‘probleem’ is dat we een aantal jaar geleden een op maat gemaakte tv kast hebben laten maken in de muur met haard e.d. En een gat voor de tv. Echter is het gat voor de tv ter grootte van een 49 a max 50 inch. Ik kan geen enkele OLED in dit formaat vinden. Weten jullie of deze nog komen of wordt het de kast opnieuw laten bouwen? :p
Voorlopig niet. Misschien ergens in 2020. Maar denk dat het eerder nog wel een aantal jaar gaat duren.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Teknix1982
  • Niet online
aex351 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:11:
[...]

Voorlopig niet. Misschien ergens in 2020. Maar denk dat het eerder nog wel een aantal jaar gaat duren.
Crap, was er al bang voor.. dus een alternatief zoeken dan maar..

• aex351

aex351

I am the one

aex351 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:11:
[...]

Of een andere kast kopen

• Teknix1982
  • Niet online
Haha idd. Maar daar zal de wederhelft wat minder vrolijk van worden denk ik. Die vind een nieuwe TV sowieso al niet echt nodig en als alles ook weer opnieuw gedaan moet worden denk ik dat ze haar veto uitspreekt ;)

• TheProf82
  • Laatst online: 15:48
Catch22 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:12:
[...]

Waar heb je je brightness op staan?
Volgens mij stond die flink hoog. Ik heb daar al maanden niet op gelet, zal ik eerlijk toegeven.

• aex351

aex351

I am the one

Teknix1982 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:36:
Haha idd. Maar daar zal de wederhelft wat minder vrolijk van worden denk ik. Die vind een nieuwe TV sowieso al niet echt nodig en als alles ook weer opnieuw gedaan moet worden denk ik dat ze haar veto uitspreekt ;)
Waar en waarom heb je een kast laten maken? Ben er wel benieuwd naar. Want ik heb ook een nieuwe tv meubel nodig. De nieuwe televisie past er niet echt lekker. Maar gelukkig niet net zoals jou dat het ingeboxt is.

• Teknix1982
  • Niet online
Mijn vriendin wilde een grote strakke sierhaard van bio ethanol ingebouwd in de muur. Dat kon door een kast aan de muur te bevestigen. Dat had ze gezien op tv. Daar kon boven ook een gat voor de tv met daarachter alle elektra weggewerkt en de apple tv en sonos playbar erin. Dit is daarna met de hele muur mee gestuct en een grote klus om opnieuw te doen. We hebben dit op maat laten maken destijds.

https://www.vanmanenkachels.nl/blog/tv-boven-haard/
Zoals de foto hier alleen dan iets minder breed.

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:46
YouTube: One Year Update - OLED Burn-in Test – RTINGS.com

Conclusie van deze test: Indien je niet 20 uur per dag naar CNN kijkt of 800 uur FIFA speelt per jaar, dan hoef je je weinig zorgen te maken over burn-in.

• Catch22
Polycom schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:06:
YouTube: One Year Update - OLED Burn-in Test – RTINGS.com

Conclusie van deze test: Indien je niet 20 uur per dag naar CNN kijkt of 800 uur FIFA speelt per jaar, dan hoef je je weinig zorgen te maken over burn-in.
Had hem gezien ja. Als je aan zulke uren komt moet je sowieso je levenskeuzes heroverwegen. En zo eenzijdig dezelfde content gebruiken is ook bijzonder.

Wel erg hoe erg CNN inbrandt, daar mogen ze wel even naar kijken

• destroyer6670
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:38
Mijn c7 is defect geraakt. Beeld was aan rechter kant donkerder dan links. Is netjes omgeruild voor c8 met nieuwe garantie. Je hebt misschien een risico, maar met mijn ervaring maak ik me niet druk over de aftersale en garantie. Ik kijk sindsdien zonder angst naar de tv (Was eerder wel wat huiverig om alle verhalen) Ik heb 0 burn in gehad bij mijn c7. En ik game ook en pc erop voor internet bestellingen en internet bankieren.

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
TheProf82 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:39:
[...]

Volgens mij stond die flink hoog. Ik heb daar al maanden niet op gelet, zal ik eerlijk toegeven.
"Flink hoog", dat zegt niet zoveel. Dat kan 75 zijn maar ook 100. Je kan toch even simpel kijken naar het OLED-lampje in je beeldmenu? Dan hebben mensen er hier ook wat aan. ;)

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:04

Nyarlathotep

Crawling Chaos

TheProf82 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:51:

Dan denk ik dat je wel érg veel dezelfde content kijkt... Rtings toonde al aan dat je voor een burn-in flink wat moeite moet doen... Mag ik vragen hoeveel uur per dag je er naar kijkt?

Ik geloof dat voornamelijk geel en oranje als eerste kunnen inbranden.
Je kan het even aankijken en proberen garantie te claimen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• HoppyF
Ik heb nog niemand hier enthousiast gezien over de nieuwe features in de C9!
Vincent Teoh laat in 10 minuten snel zien welke nieuwe instellingen er mogelijk zijn en vergelijkt dit met de 2018 modellen.
Ik denk dat veel mensen hier wel blij mee zullen zijn.
De vraag is natuurlijk of deze wijzigen ook in de 2018 C8 modellen terecht komen.

Later volgt nog een uitgebreidere review wanneer Vincent dit thuis kan testen.
Wel grappig, deze keer een “joke free” video omdat Vincent even geen zin had grappen te maken. Jet lag!
YouTube: LG C9 OLED TV: 2019 Upgrades (HDMI 2.1, Game Mode Calibration) vs 20...

• pennywise666
HoppyF schreef op zondag 13 januari 2019 @ 00:27:
Ik heb nog niemand hier enthousiast gezien over de nieuwe features in de C9!
Vincent Teoh laat in 10 minuten snel zien welke nieuwe instellingen er mogelijk zijn en vergelijkt dit met de 2018 modellen.
Ik denk dat veel mensen hier wel blij mee zullen zijn.
De vraag is natuurlijk of deze wijzigen ook in de 2018 C8 modellen terecht komen.

Later volgt nog een uitgebreidere review wanneer Vincent dit thuis kan testen.
Wel grappig, deze keer een “joke free” video omdat Vincent even geen zin had grappen te maken. Jet lag!
YouTube: LG C9 OLED TV: 2019 Upgrades (HDMI 2.1, Game Mode Calibration) vs 20...
Misschien omdat de meesten hier die niet gaan kopen omdat ze nog de C7 of C8 hebben die ze nog een aantal jaren willen behouden;)

• Catch22
Met de c9 lopen ze op de muziek vooruit. Als je al een oled hebt, dan is er geen onmiddellijke reden zijn om te upgraden. Er is nauwelijks tot geen content die die nieuwe features gebruiken.

• defcon84
  • Laatst online: 18:28

defcon84

Multipass?

Stel dat bvb. youtube of netflix straks 4K op 120Hz aanbieden, dan kan ik dit toch gewoon via mijn C8 afspelen lijkt me? Omdat dit niet via een hdmi poort gaat. Die hdmi 2.1 poort is alleen nuttig voor bijvoorbeeld een nieuwe bluray speler of playstation 5 ofzo?

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• pennywise666
ja

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-04 10:44
Catch22 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:45:
Met de c9 lopen ze op de muziek vooruit. Als je al een oled hebt, dan is er geen onmiddellijke reden zijn om te upgraden. Er is nauwelijks tot geen content die die nieuwe features gebruiken.
Alleen mijn Xbox One X zou érg blij worden als ie gekoppeld wordt aan een C9. Maar ja, ben zó te spreken over m'n C7 dat dat waarschijnlijk nog wel even gaat duren.

• HoppyF
Catch22 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:45:
Huh?
De nieuwe instellingsmogekijkheden hebben niets met de content te maken.
Inderdaad dit betekent nog niet dat je je C7 of C8 opeens aan de kant moet zetten, helemaal niet.
Het gaat alleen om de verschillen die in de C9 zitten.
Mensen die nog geen OLED hebben maar er wel over nadenken om er een te kopen hebben wel wat aan de nieuwe C9 info.

• pennywise666
HoppyF schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:33:
[...]

Huh?
De nieuwe instellingsmogekijkheden hebben niets met de content te maken.
Inderdaad dit betekent nog niet dat je je C7 of C8 opeens aan de kant moet zetten, helemaal niet.
Het gaat alleen om de verschillen die in de C9 zitten.
Mensen die nog geen OLED hebben maar er wel over nadenken om er een te kopen hebben wel wat aan de nieuwe C9 info.
Er moet een apart topic voor zijn zodat het meer aandacht trekt.
Ik vind het ook raar dat alle Oledmodellen in 1 topic zijn gestopt.
Er moeten aparte topics zijn voor C7, C8 etc. net als op AVS.
Nogal rommelig op deze manier.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:50
Als de variabele BFI goed werkt zou het hier misschien alsnog een LG kunnen worden i.p.v. een Sony of Panasonic. Vind het slim gevonden en het lijkt mij technisch niet super lastig te implementeren.

Benieuwd wat er voor motion resolution / smoothness uitkomt in de eerste reviews.

Nickname does not reflect reality

• HoppyF
pennywise666 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:39:
[...]

Op jaartal dan omdat alle modellen dan per jaar gesorteerd staan.
Het gaat niet alleen om de C modellen.

• pennywise666
HoppyF schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:42:
[...]

Op jaartal dan omdat alle modellen dan per jaar gesorteerd staan.
Het gaat niet alleen om de C modellen.
Ja precies, zolang het maar overzichtelijker is.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pennywise666 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:39:
[...]

Overleg het eens met Televisies & Beamers Beleid en kijk of er een nieuw topic mag / kan komen? Je hebt gelijk; voor elke iteratie smartphone zijn er wel aparte topics maar voor TV's lijkt het soms een vergaarbak.

Nadeel; veel mensen die "nieuw" zijn, komen dan toch weer in het verkeerde topic vragen stellen want waarom zou je zelf onderzoek doen als je al geen idee hebt welk Cx nummer je wil hebben ;)

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• HoppyF
MAX3400 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:45:
[...]

Overleg het eens met Televisies & Beamers Beleid en kijk of er een nieuw topic mag / kan komen? Je hebt gelijk; voor elke iteratie smartphone zijn er wel aparte topics maar voor TV's lijkt het soms een vergaarbak.

Nadeel; veel mensen die "nieuw" zijn, komen dan toch weer in het verkeerde topic vragen stellen want waarom zou je zelf onderzoek doen als je al geen idee hebt welk Cx nummer je wil hebben ;)
Bij de start van dit topic werd ook al voorgesteld dit topic per jaar in te delen.
Geen idee waarom dit niet gebeurd is.
ionn in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• Cap
  • Niet online
Mij lijkt het een beetje overkill. Met het toch vrij beperkte aantal LG OLED modellen en de beperkte groep gebruikers krijg je dan heel veel losse topics, terwijl een groot deel van de materie op meerdere modellen van toepassing is. Ik zie het probleem van de huidige vorm eigenlijk niet zo. Hoeveel moeite is het om bij een issue of vraag even te vermelden om welke tv het gaat?

• pennywise666
Rohit schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:12:
[Afbeelding]

Nieuwe topic voor de discussie en ervaringen van de LG OLED tv's!

Wie wil er mede auteur worden en een mooie startpost van maken?

Under construction!

Modellen
  • 55EF950V
  • 65EF950V
  • OLED65G6V
  • OLED65E6V
  • 55EG910V
  • OLED77G6V
  • OLED65C6V
  • OLED65B6V
  • OLED55E6V
  • OLED55C6V
  • OLED65G7V
  • OLED65C7V
  • OLED55E7N
  • OLED55C7V
  • OLED65E7V
  • OLED55B6V
  • OLED77W7V
  • OLED65W7V
4K Test materiaal: http://4kmedia.org/
Het word niet eens bijgehouden. Ook geen info over de modellen etc.

• KoffieAnanas
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:59
De modellen verschillen niet wezenlijk van elkaar. Het is evolutie. C9 brengt wel iets meer functionaliteit met zich mee, maar ook weer niet heel veel. Daarbij, de panelen lijken hetzelfde te zijn bij de laatste generaties. Ze zullen de panelen beetje bij beetje wel verbeteren, maar te weinig om een geheel nieuw paneel te lanceren. Ik heb het idee dat de panelen in de laatste batch C8 simpelweg identiek zijn aan de eerste batch van de C9.

• Brad Pitt
KoffieAnanas schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:07:
Daarbij, de panelen lijken hetzelfde te zijn bij de laatste generaties. Ze zullen de panelen beetje bij beetje wel verbeteren, maar te weinig om een geheel nieuw paneel te lanceren.
Waabij Panasonic wel beweert een bespoke panel te betrekken van LGD :)

"No ordinary OLED panel, the bespoke Professional Edition 4K OLED panel has been
exclusively customized by Panasonic R&D engineers. This has resulted in even greater
control of the parameters that affect picture quality. In particular, the average brightness
level has been boosted significantly and contrast handling improved, resulting in
increased dynamic range."

Net als de BFI benieuwd wat dit gaat brengen. Een veel beter beeld dan op de 2018 serie OLED's zal er uiteraard niet komen dus even afwachten wat deze marketing leuzen in de praktijk opleveren :)

• KoffieAnanas
Dat is de elektronica voor de aansturing van het paneel, ik kan me voorstellen dat daar inderdaad verschil tussen zit. Maar de panelen zelf zullen vermoedelijk van dezelfde lijn rollen.

• Brad Pitt
KoffieAnanas schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:24:
Dat is de elektronica voor de aansturing van het paneel, ik kan me voorstellen dat daar inderdaad verschil tussen zit. Maar de panelen zelf zullen vermoedelijk van dezelfde lijn rollen.
Niet geheel waar, indien het uiteraard waar is wat de marketing jongens hebben ingetikt :)

"GZ2000 features a ”custom-made professional edition” OLED panel with 4K resolution. Panasonic said that it ”incorporates custom hardware improvements” and that it has been ”optimised by a leading Hollywood colourist” (Stefan Sonnenfeld), resulting in ” unparalleled colour accuracy and significantly better average brightness levels”. "

• Cap
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:18:
[...]

Waabij Panasonic wel beweert een bespoke panel te betrekken van LGD :)

"No ordinary OLED panel, the bespoke Professional Edition 4K OLED panel has been
exclusively customized by Panasonic R&D engineers. This has resulted in even greater
control of the parameters that affect picture quality. In particular, the average brightness
level has been boosted significantly and contrast handling improved, resulting in
increased dynamic range."

Net als de BFI benieuwd wat dit gaat brengen. Een veel beter beeld dan op de 2018 serie OLED's zal er uiteraard niet komen dus even afwachten wat deze marketing leuzen in de praktijk opleveren :)
Allemaal aansturingswerk zo te zien, niet de panelen zelf. Maar goed, Panasonic heeft vanouds dit gedeelte wel beter voor elkaar natuurlijk dan LG, dus dat is zeker een plus.

Maar ik zou 100x liever willen dat ze de uniformity / coating beter voor elkaar kregen, dwz minder verkleuring onder gematigde kijkhoek en natuurlijk minder vertical / horizontal banding, DSE, oplichtende zijkanten, zwarte blobs. Als ze die op het niveau van de VT60 zouden krijgen zou dat wat mij betreft een véél grotere upgrade zijn dan al die praat over HDMI2.1, game mode kalibratie, een paar halfbakken gradaties tussen BFI aan (enorm geknipper) en uit (stutter), etc. :P

• ion
  • Niet online
pennywise666 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:06:
[...]

Misschien omdat de meesten hier die niet gaan kopen omdat ze nog de C7 of C8 hebben die ze nog een aantal jaren willen behouden;)
Als de C9 prijs snel gunstig is dan ga ik er zeker 1 halen.

We gaan overigens pas hele grote verschillen zien als LGD eindelijk top emission gaat gebruiken en met een andere backplane komt.

ion wijzigde deze reactie 13-01-2019 14:07 (16%)

• aex351

aex351

I am the one

Ik vroeg mij al af waarom er zo weinig fotos beschikbaar zijn van de 2019 modellen. Maar wat blijkt. De c9 ziet er precies hetzelfde uit als de c8. Alsdus HDTVTest. En hetzelfde gaat ook op voor de andere modellen volgens mij.

Ik ben benieuwd of de A9.2 processor niet gewoon de A9.1 is met een kleine software update er boven op.

• OmeNile
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:31
Zou iemand misschien het volgende voor mij willen doen? De afstand meten vanaf het bovenste VESA schroefgat tot de bovenkant van de C8?

We zijn net verhuisd en ik wil graag onze huidige TV op de slaapkamer aan de muur bevestigen. Maar later dit jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk een 55" C9 aanschaffen. Vanwege een schuin dak is de ruimte beperkt. Ik wil niet het risico lopen dat ik straks opnieuw gaten moeten boren omdat de beugel te hoog hangt.

Mijn dank zou groot zijn.

• HoppyF
aex351 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:17:
Ik vroeg mij al af waarom er zo weinig fotos beschikbaar zijn van de 2019 modellen. Maar wat blijkt. De c9 ziet er precies hetzelfde uit als de c8. Alsdus HDTVTest. En hetzelfde gaat ook op voor de andere modellen volgens mij.

Ik ben benieuwd of de A9.2 processor niet gewoon de A9.1 is met een kleine software update er boven op.
Wat had je verwacht dan?
Een pimpelpaarse uitvoering? ;)
De processor is wel degelijk anders geen software upgrade dus.
WebOS is wel aangepast en instellingen zijn gewijzigd. Precies waar klanten om vragen.
Verder uiteraard HDMI 2.1 wat eerst nog betwijfeld werd voor deze serie.
Ik vind dit een serieuze verbetering. Niet om je huidige 7 of 8 model eruit te gooien maar wel voor mensen die nog geen OLED hebben maar er wel eentje willen.

Eerlijk gezegd zie ik geen ontbrekende zaken die wel in 2019 modellen zouden moeten zitten.
De 2017/2018 modellen waren al erg goed dus de stapjes welke verbeterd kunnen worden zijn steeds kleiner.
Als het wel grote stappen zouden zijn betekent dit dat de huidige modellen niet deugen.
Gelukkig is dat niet zo.

De echte reviews van de 9 modellen moeten nog komen, pas dan zijn de details bekend.

Another year, another processor. The biggest change for the high-end screens (the OLED line-up) is the switch from last year's Alpha 9 (a9) processor to the a9 Gen 2.
2018's Alpha 9 silicon upgrade promised a 35% boost in CPU and GPU speeds, equating to smoother motion handling, object-based contrast enhancement for better sharpness and detailing and a technology called True Color Accuracy Pro.
We're getting more of the same with the 2nd-generation processor, with a big focus on 'intelligent AI' and 'machine learning algorithms' to enhance picture, audio and software performance – with a new algorithm that's able to analyze the source content and optimize for ambient viewing conditions.

HoppyF wijzigde deze reactie 13-01-2019 14:51 (21%)

• Qapla1
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-03 21:38
OmeNile schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:24:
Zou iemand misschien het volgende voor mij willen doen? De afstand meten vanaf het bovenste VESA schroefgat tot de bovenkant van de C8?
39 cm

Graag gedaan.

• KoffieAnanas
Als je al een C7 of C8 hebt, dan biedt de C9 weinig nieuws of extra's. Maar als je geen van beide hebt, dan zou ik zelf wel wachten op de C9 ipv nu de C8 te kopen. Met hdmi 2.1 ben je net iets toekomstbestendiger. En je tv krijgt (hopelijk) net iets langer softwareondersteuning.

• NvO_91
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16-04 06:50
KoffieAnanas schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:40:
Als je al een C7 of C8 hebt, dan biedt de C9 weinig nieuws of extra's. Maar als je geen van beide hebt, dan zou ik zelf wel wachten op de C9 ipv nu de C8 te kopen. Met hdmi 2.1 ben je net iets toekomstbestendiger. En je tv krijgt (hopelijk) net iets langer softwareondersteuning.
C8 is nu €1585. Releas date van de C9 is nog niet bekend. Prijs ook nog niet maar zal wel beginnen rond de 2000.

• pennywise666
HoppyF schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:41:
[...]

Wat had je verwacht dan?
Een pimpelpaarse uitvoering? ;)
De processor is wel degelijk anders geen software upgrade dus.
WebOS is wel aangepast en instellingen zijn gewijzigd. Precies waar klanten om vragen.
Verder uiteraard HDMI 2.1 wat eerst nog betwijfeld werd voor deze serie.
Ik vind dit een serieuze verbetering. Niet om je huidige 7 of 8 model eruit te gooien maar wel voor mensen die nog geen OLED hebben maar er wel eentje willen.

Eerlijk gezegd zie ik geen ontbrekende zaken die wel in 2019 modellen zouden moeten zitten.
De 2017/2018 modellen waren al erg goed dus de stapjes welke verbeterd kunnen worden zijn steeds kleiner.
Als het wel grote stappen zouden zijn betekent dit dat de huidige modellen niet deugen.
Gelukkig is dat niet zo.

De echte reviews van de 9 modellen moeten nog komen, pas dan zijn de details bekend.

Another year, another processor. The biggest change for the high-end screens (the OLED line-up) is the switch from last year's Alpha 9 (a9) processor to the a9 Gen 2.
2018's Alpha 9 silicon upgrade promised a 35% boost in CPU and GPU speeds, equating to smoother motion handling, object-based contrast enhancement for better sharpness and detailing and a technology called True Color Accuracy Pro.
We're getting more of the same with the 2nd-generation processor, with a big focus on 'intelligent AI' and 'machine learning algorithms' to enhance picture, audio and software performance – with a new algorithm that's able to analyze the source content and optimize for ambient viewing conditions.
Nou, deze huidige modellen deugen niet door de macroblock flashing toch?

• aex351

aex351

I am the one

NvO_91 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:26:
[...]

C8 is nu €1585. Releas date van de C9 is nog niet bekend. Prijs ook nog niet maar zal wel beginnen rond de 2000.
Inderdaad. Het zal denk ik nog wel even duren voordat de 2019 modellen te koop zijn. Denk dat de eerste modellen zo rond april/mei te koop zullen zijn. Op hardware.info kan je mooi het prijsverloop van de C8 zien. Pas rond augustus/september gingen de prijzen omlaag. Waarschijnlijk door de cashback actie en winkels die niet meededen met de cashback. Als je nu een 2018 model voor 1200-1600 kan kopen heb je wel een goede deal.

• HoppyF
pennywise666 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:48:
[...]

Nou, deze huidige modellen deugen niet door de macroblock flashing toch?
Dat probleem is toch bekend en er komt een fix voor?
In de nieuwe modellen zal ongetwijfeld ook wel een bug zitten zo gaat dat altijd.
Niets is perfect en foutloos.
aex351 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:09:
[...]

Inderdaad. Het zal denk ik nog wel even duren voordat de 2019 modellen te koop zijn. Denk dat de eerste modellen zo rond april/mei te koop zullen zijn. Op hardware.info kan je mooi het prijsverloop van de C8 zien. Pas rond augustus/september gingen de prijzen omlaag. Waarschijnlijk door de cashback actie en winkels die niet meededen met de cashback. Als je nu een 2018 model voor 1200-1600 kan kopen heb je wel een goede deal.
Ja, duurt wel een paar maanden, geen punt als je geen haast hebt.
Als je wel haast hebt had je tijdens de BF acties moeten kopen of kort daarna.
Op een gegeven moment stoppen de cashback acties en is het wachten op de nieuwe modellen en de daarbij behorende acties, die komen echt wel weer terug.

HoppyF wijzigde deze reactie 13-01-2019 18:48 (53%)

• pennywise666
HoppyF schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:44:
[...]

Dat probleem is toch bekend en er komt een fix voor?
In de nieuwe modellen zal ongetwijfeld ook wel een bug zitten zo gaat dat altijd.
Niets is perfect en foutloos.

[...]

Ja, duurt wel een paar maanden, geen punt als je geen haast hebt.
Als je wel haast hebt had je tijdens de BF acties moeten kopen of kort daarna.
Op een gegeven moment stoppen de cashback acties en is het wachten op de nieuwe modellen en de daarbij behorende acties, die komen echt wel weer terug.
Eerst zien,dan geloven;)

• KoffieAnanas
aex351 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:09:
[...]

De cashback actie begon al ergens in april/mei. Alleen in de zomervakantie was een korte periode zonder cashback actie.

• Jan Para
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 05-03 11:02
Hallo all,

Pas geleden een LG OLED55C8PLA aangeschaft.
Prachtig beeld. Zeker met 4K.
Alleen zie ik bij afspelen van films, bv bij de aftiteling, dat het zwart niet zwart is maar vage zwart / grijze verticale stukken vertoont.
Het beeld is altijd hetzelfde met aan de linkerkant een vrij groot donker gebied en dan verticale stukken die afwisselend wat lichter en donker zijn.
Dit zie je dan ook weer terug in erg donkere stukken van een film.

Het vreemde zwart/grijsachtige verloop is heeft altijd exact hetzelfde beeld bij alle aftitelingen van verschillende films.
Achtergrondzwart van een aftiteling zou toch net zo zwart moeten zijn zoals bij de screensaver of zie ik dat verkeerd.
De screensaver geeft wel een pik zwart egaal beeld.

Ook al zou de achtergrond bij een aftiteling niet helemaal pikzwart zijn, dan zou volgens mij de hele achtergrond egaal "niet pikzwart" moeten zijn en niet zoals nu met verschillende grote verticale gradaties.

Heb foto's er van maar te weinig karma om te plaatsen.

Iemand hier met een zelfde ervaring?

groet,
Jan

• pennywise666
Jan Para schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:56:
Hallo all,

Alleen zie ik bij afspelen van films, bv bij de aftiteling, dat het zwart niet zwart is maar vage zwart / grijze verticale stukken vertoont.
Het beeld is altijd hetzelfde met aan de linkerkant een vrij groot donker gebied en dan verticale stukken die afwisselend wat lichter en donker zijn.

Het vreemde zwart/grijsachtige verloop is heeft altijd exact hetzelfde beeld bij alle aftitelingen van verschillende films.
Achtergrondzwart van een aftiteling zou toch net zo zwart moeten zijn zoals bij de screensaver of zie ik dat verkeerd.

Ook al zou de achtergrond bij een aftiteling niet helemaal pikzwart zijn, dan zou volgens mij de hele achtergrond egaal "niet pikzwart" moeten zijn en niet zoals nu met verschillende grote verticale gradaties.

groet,
Jan
hier foto's uploaden: https://imgur.com/upload

• Jan Para
thanx pennywise666 :-)

https://imgur.com/a/Iv02eeF

2e foto met titel in beeld. Wit zat :-)
Maar het verloop van de achtergrond is duidelijk te zien op beide foto's

Jan Para wijzigde deze reactie 13-01-2019 23:26 (52%)

• pennywise666
de helderheid/brightness lager zetten zodat het zwart word?
Bij mij begint het er zo uit te zien als de brightness te hoog staat.
Op brightness 50 is het zwart hier.
Hoe dan ook,dit wil je niet. Dan maar brightness onder de 50 zetten en blackcrush. Heb ik zelf ook een beetje,niet erg.
Of anders TV terug brengen.

• aex351

aex351

I am the one

FlameDB schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:53:
[...]

Ik snap volledig dat je deze gaat terugsturen, ik zou het ook doen moest ik weten dat het volgende paneel sowieso pixel-defect vrij zou zijn, maar dat zijn er amper. Maar dit is ook niet echt een probleem (in tegenstelling tot een pc monitor of gsm, waar je veel dichter op zit) aangezien je dit niet ziet.

Laat zeker weten hoe het volgende paneel uitdraait...
Afgelopen week is de televisie omgeruild en vanavond heb ik deze uitgepakt en aangesloten.

Apollo levert wel echt top service. De televisie is direct bij mij thuis omgeruild. Het oorspronkelijke plan was om dit in de winkel te doen, want ze zouden dan de doos omwisselen. Dit omdat ik dus de barcode van de oorspronkelijke televisie moest knippen om gebruik te kunnen maken van de cashback actie. Een dag voordat de televisie zou worden opgehaald werd ik opgebeld met dat de omruiling direct bij mij thuis kon plaatsvinden. Dat zou namelijk handiger zijn. Ook hoefde de doos niet meer omgewisseld te worden. Ze zouden dan de sticker/barcode van de nieuwe doos halen. Wederom top dat dit mogelijk werd gemaakt.

De nieuwe televisie heb ik vanavond even vluchtig bekeken en 0 dode pixels gezien *O*. Van de week zal ik er wel iets aandachtiger naar kijken. Al stond ik vanavond best huiverig naar het scherm te staren :P. Soort van "what has been seen, cannot be unseen".

In elk geval, voor iedereen met dode pixels. Gewoon omruilen dus. De medewerker van Apollo gaf tijdens een eerdere telefoongesprek aan dat dode pixels niet per definitie gebruikelijk zijn omdat het OLED is. En in mijn geval blijkt dat dus ook. Ik ben ten iedere geval wel echt oprecht enthousiast over deze winkel. Kan iedereen aanbevelen om Apollo in overweging te nemen. Scherpe prijs, goede communicatie en top service.

• Raymon89
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:03
Jan Para schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:56:
Hallo all,

groet,
Jan
Hoe lang heb je je tv al aan gehad staan? Oftewel, hoeveel compensation cycles (doet ie om de 4 branduren) heeft hij al gehad?
In mijn ervaring (met 4 verschillende OLED panelen) trekt het ergste van deze zogenaamde banding weg in de eerste 1 tot 4 compensation cycles. Als het je daarna nog teveel opvalt moet je iets anders proberen, of je tv omruilen.

• Jan Para
Staat soms langer dan 4 uur aan.
Als ik het vergelijk met mijn Macbook. Als ik die zo fel mogelijk zet is de achtergrond nog steeds zwart.
En ook helemaal egaal en zonder verloop dus.
Dat had ik ook verwacht van een OLED scherm.
Brightness op 50 gezet maar tja, als je het eenmaal ziet dan blijf je het zien :-)
Dat het niet helemaal pikzwart ik kan ik nog wel mee leven maar het is ongelijk. Die licht/donkere banen blijf je zien.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:33
55 inch dan, neem ik aan?

Waarom vermeld haast niemand in dit topic de maat als ze het over prijzen etc hebben? Zo evident is 55" toch ook weer niet?

2430Wp ZW

• pennywise666
Jan Para schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:46:
Staat soms langer dan 4 uur aan.
Als ik het vergelijk met mijn Macbook. Als ik die zo fel mogelijk zet is de achtergrond nog steeds zwart.
En ook helemaal egaal en zonder verloop dus.
Dat had ik ook verwacht van een OLED scherm.
Brightness op 50 gezet maar tja, als je het eenmaal ziet dan blijf je het zien :-)
Dat het niet helemaal pikzwart ik kan ik nog wel mee leven maar het is ongelijk. Die licht/donkere banen blijf je zien.
Op welke brightness setting is het wel zwart dan??

• FlameDB
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-04 16:05
Graag even jullie mening over volgende.
Mijn paneel van een nieuwe 65C8 is zonet vervangen in-house omwille van een rozige tint op donkergele/bruine achtergronden aan de linkerkant van het scherm. Echter is het nieuwe scherm nog een stuk erger, maar dan op witte achtergronden heb ik twee blauwe balken (viel direct op tijdens het kijken van een snowboardfilm).

Het is moeilijk een foto van te maken omdat mijn gsm camera de neiging heeft er 1 vlak van te maken, maar het is toch gelukt:
https://imgur.com/X1gWVXM

Ik ben vooral benieuwd naar anderen hier, zien jullie ook kleurtinten op een witte achtergrond? Kunnen jullie dit eens testen? Ik heb al spijt van de paneelwissel, deze is nog een stukje erger...
Pagina: 1 ... 164 ... 185 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True