Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Duuufke
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21-03 09:32
Duuufke schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:29:
Hallo mede-tweakers! Ik heb een vraag over de LG E8. Nu met de cashback kan het zo zijn dat dit model financieel voordeliger is dan de C8. Gezien ik van plan ben de tv aan de muur te hangen maak ik mij zorgen over de glasplaat van de E8.
Gisteren in de Media Markt heb ik de E8 bekeken. Zij hadden hem daar ook opgehangen, echter was het volgende zwarte balkje zichtbaar:
[Afbeelding]

Ik heb toen gevraagd of deze eraf kon, maar dat lukte hen echter niet (met 3 man personeel :F)

Ik heb dus al gevonden dat de voet eraf kan, maar over dat zwarte balkje ben ik niet zeker. Misschien weet iemand die hier zelf een E8 heeft meer?
Niemand hier die dit weet?

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Heb je de handleiding al bekeken?

"Verwijder de beugel en de beschermende film binnenin bij installatie van de wandhouder"

Is dat wat je wil weten?

Waarom wil je dit trouwens weten?

Cap wijzigde deze reactie 08-01-2019 08:50 (3%)

• FlameDB
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 11:43
aex351 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:14:
[...]

Nou nee. 14 dagen bedenktijd, is simpelweg gewoon retourneren. Zonder reden van opgaaf. Dus daar ga ik mij niet druk overmaken.

Die pixelgarantie is meer iets voor mensen die buiten deze termijn of ergens binnen de termijn van de aangeboden garantie een dode pixels krijgen.
Ik snap volledig dat je deze gaat terugsturen, ik zou het ook doen moest ik weten dat het volgende paneel sowieso pixel-defect vrij zou zijn, maar dat zijn er amper. Maar dit is ook niet echt een probleem (in tegenstelling tot een pc monitor of gsm, waar je veel dichter op zit) aangezien je dit niet ziet.

Laat zeker weten hoe het volgende paneel uitdraait...

• Fuske
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-03 09:45
Pff, de klantenservice van LG is tegenwoordig ook verschrikkelijk zeg.

Naar aanleiding van de problemen met de vervaagde kleuren na de 05.80.10/15 firmware update op de 2017 modellen. (Problemen icm bepaalde apparatuur oa 4k mediabox) Tot 3 maal toe nu contact opgenomen met LG support.

Ten eerste krijg je geen incidentnummer en kun je dus nergens op reageren, alleen een nieuwe melding maken.

Als eerste reactie kreeg ik dat de problemen bekend zouden zijn en dat een reset van de fabrieksinstellingen misschien zouden helpen. Hierop "gereageerd" middels een nieuwe melding, dat het niet heeft geholpen. Antwoord 2: Geen probleem van de TV, LG kan de werking van andere producten niet garanderen en gebruik wel goede HDMI kabels.. |:( .

Een 3e mail gestuurd met het hele verhaal nogmaals en de tegenstellende antwoorden wat ik krijg en daarbij er nog eens achteraan gebeld. Ze zouden het gaan doorsturen naar de technische afdeling en werd nu opgepakt.
Vandaag bericht:
"De situatie is beoordeeld door onze collega's van de Technische Dienst. Aan de hand van de ontvangen fotos wordt het door u aangegeven probleem met de kleuren niet herkend als een defect aan de televisie. Hierdoor dienen wij u aan te geven geen oplossing aan te kunnen bieden."

Man man man.. ;( :F

• Cap
  • Niet online
Is dit een (internationaal) bekend en officieel erkend issue of niet? Je ziet continu meldingen van washed out colors e.d. bij verschillende mensen met spelconsoles e.d., maar of dat een kwestie is van een echte fout of individueel verschillende verwachtingen van hoe het beeld eruit hoort te zien wordt dan vaak niet duidelijk. Verbazingwekkend veel mensen die gamen houden van oververzadigde kleuren heb ik in de loop der tijd wel ervaren.

Cap wijzigde deze reactie 08-01-2019 11:14 (8%)

• Duuufke
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21-03 09:32
Cap schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:50:
Heb je de handleiding al bekeken?

[Afbeelding]

"Verwijder de beugel en de beschermende film binnenin bij installatie van de wandhouder"

Is dat wat je wil weten?

Waarom wil je dit trouwens weten?
De handleiding... Wat dom dat ik daar niet aan heb gedacht 8)7. Thanks! _/-\o_ Dit bevestigt inderdaad mijn vermoeden dat het wel verwijderd kan worden.

Ik wilde dit weten omdat de E8 met de huidige cashback actie goedkoper kan zijn dan de C8 (waar ik oorspronkelijk voor wilde gaan). Maar als je bij het ophangen die zwarte strip zou zien aan de onderkant van de E8 zou dat een enorme afknapper zijn voor mij!

• Fuske
Ja dit is internationaal bekend. Op verschillende forums wordt er over gesproken, oa AVSForum, hifi-forum.

Probleem doet zich blijkbaar alleen voor bij apparaten die 2160p50 uitzenden. Op 1080p of 2160p60 doet het probleem zich niet voor.

• FlameDB
Heb je een foto van die faded colors sinds de firmware update?

FlameDB wijzigde deze reactie 08-01-2019 11:43 (23%)

• Fuske
Hierbij voorbeeld, Teletubbie scene was het goede te zien :+
Juiste kleuren:

Vervaagde kleuren:

Huidskleuren echte mensen zien er ook niet uit, alles lijkt groenig, zal straks nog wel een extra vergelijkingsfoto maken en posten

Fuske wijzigde deze reactie 08-01-2019 12:08 (51%)

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:13
Fuske schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:49:
Hierbij voorbeeld, Teletubbie scene was het goede te zien :+
Juiste kleuren:
[Afbeelding]

Vervaagde kleuren:
[Afbeelding]
Tering ! :+

kdeboois wijzigde deze reactie 08-01-2019 11:56 (6%)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Malfoi
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-03 21:41
Weet iemand meer over hoe een buitenlands model zich op de Nederlandse markt gedraagt. Ik woon op dit moment in Duitsland maar het plan is wel om over een paar jaar weer naar Nederland te verhuizen. Ik schaf ergens komende lente een nieuwe TV aan, hoogstwaarschijnlijk een LG OLED, maar nu zag ik dat de Duitse modellen mogelijk niet werken op Nederlands netwerk.

Is zoiets een kwestie van firmware of is dit iets hardwarematigs? Zou natuurlijk jammer zijn als ik na verhuizing naar Nederland weer een andere TV moet kopen.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fuske schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:25:
Ja dit is internationaal bekend. Op verschillende forums wordt er over gesproken, oa AVSForum, hifi-forum.

Probleem doet zich blijkbaar alleen voor bij apparaten die 2160p50 uitzenden. Op 1080p of 2160p60 doet het probleem zich niet voor.
@Fuske, op welke "apparaten" doel je hiermee?

A smile a day....

• Cap
  • Niet online
Alle apparaten op 2160p50 of sommige?

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-03 19:17
Malfoi schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:24:
Weet iemand meer over hoe een buitenlands model zich op de Nederlandse markt gedraagt. Ik woon op dit moment in Duitsland maar het plan is wel om over een paar jaar weer naar Nederland te verhuizen. Ik schaf ergens komende lente een nieuwe TV aan, hoogstwaarschijnlijk een LG OLED, maar nu zag ik dat de Duitse modellen mogelijk niet werken op Nederlands netwerk.

Is zoiets een kwestie van firmware of is dit iets hardwarematigs? Zou natuurlijk jammer zijn als ik na verhuizing naar Nederland weer een andere TV moet kopen.
Als het een tv is welke voor de Duitse markt bestemd is (en dus niet een ietwat vaag Albanees model) dan zou dat in Nederland geen problemen moeten opleveren. Er zullen vele Nederlander goedkoop een Duits model aanschaffen en deze in NL gebruiken. Het enige wat iets is om rekening mee te houden is het aanspraak maken op de garantie. Afhankelijk van de grootte zal LG Benelux wel aan huis gaan repareren, mocht dit niet lukken dan zal verwezen worden naar de winkel.

• Fuske
hardware-lover schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:51:
[...]

@Fuske, op welke "apparaten" doel je hiermee?
In dit geval gaat het om een 4k Mediabox van UPC, zowel in NL en Zwitserland wordt deze gebruikt. In Duitsland wordt de VU box genoemd.

Ik ken natuurlijk niet alle apparaten maar het lijkt inderdaad dat het te maken heeft met het signaal en niet zozeer merk of type.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Fuske, en het signaal is dat een 4k TV signaal, of het is een HD TV signaal maar staan de apparaten ingesteld op 4k@50Hz?

A smile a day....

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Mfpower

In dubio

FYI zojuist heb ik de LG cashback goedkeuring via e-mail gekregen. Lekker laat, eind november had ik al ingestuurd. Binnen 8 weken wordt de cashback overgemaakt.

• Fuske
Nee is nog gewoon een HD signaal wat binnenkomt. De decoder schaalt dit op naar 4K, blijkbaar op 50hz..?

Nu stel ik de decoder steeds in op 1080p zodat de kleuren weer goed zijn.
(helaas onthoud hij deze instelling nog niet..)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Fuske, duidelijk zo. En als je bij de 4k resolutie van je box kiest voor RGB ipv de "auto" instelling voor kleurprofiel? Of een ander kleurprofiel misschien, veranderd er dan wat (positief) aan de weergave?

A smile a day....

• ousselg
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-02 14:29
Is LG de enige die met hdmi 2.1 komt dit jaar? Gemiste kans voor andere lijkt me....

• Fuske
@hardware-lover Helaas zijn er op de box geen andere settings. De settings op de tv heb ik al mee liggen rommelen maar heeft geen zin. Op kleurprofiel breed/uitgebreid is het iets beter dan op auto maar nog klopt er niks van.

Hopelijk lost LG dit op voordat Ziggo begint met de uitrol van deze box, anders verwacht ik dat LG en Ziggo veel meldingen gaan krijgen van mensen met een OLED tv :|

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Fuske, met een specifiek modelreeks Oled TV dan waarschijnlijk, aangezien ik hier geen verschil zie met mijn 4k box of met een andere niet 4k box. Kan toevallig één op één vergelijken op dit moment.

A smile a day....

• VorteXLP
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14-02 12:18
Nog even over AirPlay 2 en HomeKit support dat alleen naar 2019 modellen komt; zo'n software exclusive is natuurlijk te bizar voor woorden.

Hier een petitie gestart om de collectieve druk op LG hierover te verenigen. Of course zijn petities vaak tevergeefs, maar er zijn gevallen waar ze wél de aandacht trekken van media en zo fabrikanten weten te beïnvloeden, dus niets te verliezen door even te ondertekenen:

Bring AirPlay 2 and HomeKit to 2017 & 2018 LG webOS OLED TVs

• cmegens
  • Laatst online: 16:13
Jeetje, en 2016 modellen dan? Ik zou dit eerst even afwachten. Het is nu aangekondigd voor de 2019 modellen. Wellicht willen ze daar eerst de aandacht op vestigen voordat ze het uitrollen voor oudere modellen. Daarnaast was er voor homekit altijd een gecertificeerde chip nodig, is dat dan inmiddels veranderd?

• VorteXLP
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14-02 12:18
Natuurlijk het liefst op zoveel oude modellen als mogelijk is, maar ik heb hiermee minstens twee vorige generaties genoemd, waarvan er bij de 2018 weinig veranderd is t.o.v. het jaar ervoor.
cmegens schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:24:
Ik zou dit eerst even afwachten. Het is nu aangekondigd voor de 2019 modellen. Wellicht willen ze daar eerst de aandacht op vestigen voordat ze het uitrollen voor oudere modellen.
Beter meteen dit momentum aangrijpen denk ik. Samsung heeft ook al gezegd huidige modellen te updaten.
cmegens schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:24:
Daarnaast was er voor homekit altijd een gecertificeerde chip nodig, is dat dan inmiddels veranderd?
Klopt, sinds iOS 11.3 doet Apple aan HomeKit software authenticatie.

VorteXLP wijzigde deze reactie 08-01-2019 14:42 (12%)

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:19
Mfpower schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:18:
FYI zojuist heb ik de LG cashback goedkeuring via e-mail gekregen. Lekker laat, eind november had ik al ingestuurd. Binnen 8 weken wordt de cashback overgemaakt.
Hier hetzelfde, ook vandaag een mailtje ontvangen met eveneens "we proberen het binnen 8 weken te regelen". 8 weken zeg... ze hebben een lijst met aanvragen waarbij ze wat geld moeten overboeken :/ Maar goed, ik krijg in ieder geval het geld terug.

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• Wobblier
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-03 21:37
VorteXLP schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:42:

Beter meteen dit momentum aangrijpen denk ik. Samsung heeft ook al gezegd huidige modellen te updaten.
Ik zou je adem niet inhouden: https://www.apple.com/ios/home/accessories/#section-tv

:(

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:04
Nieuwe update over de burn-in test van de OLED TV's

• defcon84
  • Laatst online: 22-03 13:25

defcon84

Multipass?

Weet er iemand hier hoe je met de magic remote het volume van een Heos apparaat kan aanpassen?

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• KoffieAnanas
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21:15
Lijkt mij heldere conclusie. Bij normaal gebruik heb je geen last van burn in, en er is ook geen degradatie van de intensiteit en er lijkt ook geen shift in kleuren op te treden. Alleen bij extreem gebruik, zoals bijna continue CNN kijken, en niks anders, kun je na verloop van tijd burn in issues verwachten. Ook kun je burn in krijgen als je continue subtitles aan hebt staan. Maar voor het gros van de consumenten is dit een uitstekende televisie. En ze verwachten ook minder burn in issues met de C8 bij de extreme gevallen.

Ik raad iedereen aan deze video zelf volledig af te kijken.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KoffieAnanas schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:53:
[knip] Ook kun je burn in krijgen als je continue ondertitels aan hebt staan. Maar voor het gros van de consumenten is dit een uitstekende televisie. En ze verwachten ook minder burn in issues met de C8 bij de extreme gevallen.

Terug naar vroeger dan maar, op naar de Duitse zenders (geen ondertiteling) :+

A smile a day....

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:20
VorteXLP schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:42:
[...]

Natuurlijk het liefst op zoveel oude modellen als mogelijk is, maar ik heb hiermee minstens twee vorige generaties genoemd, waarvan er bij de 2018 weinig veranderd is t.o.v. het jaar ervoor.

[...]

[...]

Klopt, sinds iOS 11.3 doet Apple aan HomeKit software authenticatie.
Geen paniek, rustig even afwachten.
De nadruk bij de CES ligt op 2019 modellen.
LG is zich ongetwijfeld bewust dat er nog vele 2017/2018 modellen in omloop zijn en nog steeds verkocht worden. De verkoop zou gaan instorten als men geen support meer geeft op de huidige verkochte modellen. Zo dom zullen ze niet zijn.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:33
KoffieAnanas schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:53:
Lijkt mij heldere conclusie. Bij normaal gebruik heb je geen last van burn in, en er is ook geen degradatie van de intensiteit en er lijkt ook geen shift in kleuren op te treden. Alleen bij extreem gebruik, zoals bijna continue CNN kijken, en niks anders, kun je na verloop van tijd burn in issues verwachten. Ook kun je burn in krijgen als je continue subtitles aan hebt staan. Maar voor het gros van de consumenten is dit een uitstekende televisie. En ze verwachten ook minder burn in issues met de C8 bij de extreme gevallen.

Met name dit punt vindt ik wel prettig om te lezen :) . Burn-in is zowiezo een non-issue bij normaal gebruik. Laat dat nu gewoon voor eens en voor altijd naar het rijk der fabelen verwezen worden >:)

• Fuske
Nogmaals gebeld naar LG aangaande het faded colors probleem met bepaalde apparaten/resoluties.
Wat een bagger is dat tegenwoordig. Het is ook geen specifieke OLED care meer.

"U heeft toch antwoord gehad, uw tv is niet defect" Heb ik niet gezegd meneer.."Ja daar moet u het mee doen, kan ook u ook niet helpen"

Het ergste vond ik nog de opmerking:" maar als u de fabrieksinstellingen heeft terug gezet dan zijn de updates toch ook er af?" |:( |:( |:(

Heb maar opgehangen.. hopelijk is de firmware afdeling van LG wel op de hoogte van dit probleem anders zie ik het somber in. Net zoals de kleuren op 4k nu. :+

• HoppyF
DutchOwnage schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:50:
[...]

Met name dit punt vindt ik wel prettig om te lezen :) . Burn-in is zowiezo een non-issue bij normaal gebruik. Laat dat nu gewoon voor eens en voor altijd naar het rijk der fabelen verwezen worden >:)
Ik vrees dat de mythe omtrent burn-in nog lang zal voortduren.
Deze mythe bestaat al vanaf het Plasma TV tijdperk en loopt naadloos over naar OLED.
Dit soort verhalen worden vooral gevoed door Samsung.
Zij verkopen immers hun LCD’s en zien OLED als hun grootste bedreiging.

Gelukkig hebben we weer een tastbaar bewijs de YouTube video waar potentiële kopers naar kunnen kijken.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• OmeNile
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:06
Zie net een YT-video van hdtvtest. Blijkbaar gaat Panasonic Dolby Vision ondersteunen op de nieuwe OLED modellen. Bredere ondersteuning voor DV en meer concurrentie voor LG/Sony. Kan het alleen maar toejuichen.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:43
Fuske schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:53:
Nogmaals gebeld naar LG aangaande het faded colors probleem met bepaalde apparaten/resoluties.
Wat een bagger is dat tegenwoordig. Het is ook geen specifieke OLED care meer.

"U heeft toch antwoord gehad, uw tv is niet defect" Heb ik niet gezegd meneer.."Ja daar moet u het mee doen, kan ook u ook niet helpen"

Het ergste vond ik nog de opmerking:" maar als u de fabrieksinstellingen heeft terug gezet dan zijn de updates toch ook er af?" |:( |:( |:(

Heb maar opgehangen.. hopelijk is de firmware afdeling van LG wel op de hoogte van dit probleem anders zie ik het somber in. Net zoals de kleuren op 4k nu. :+
Hoe zeker ben jij er van dat jouw decoder juist upscaled ?

Heb heb je de decoder al eens aan een ander 4k panel gehangen om te kijken of het dan
wel juist is ?

MENTAL SHUTDOWN

• Fuske
ppeterr schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:48:
[...]

Hoe zeker ben jij er van dat jouw decoder juist upscaled ?

Heb heb je de decoder al eens aan een ander 4k panel gehangen om te kijken of het dan
wel juist is ?
Op een andere tv en ook voor de update werkte alles prima. Ik ben ook niet de enige met dit probleem. De VU+ Box en deze box hebben er in ieder geval last van.

Ter test heb ik zojuist eens met de Shield Tv liggen rommelen. En wat blijkt. Op de normale setting 2160p/4k op 60hz zijn de kleuren goed en met 2160p/4k op 50hz zijn ze vervaagd.

Het lijkt erop dat alle apparaten of bronnen die dit signaal uitsturen dus uitsturen dit probleem hebben. Wellicht kan nog iemand het testen met een shield tv en 2017 oled tv.

• ppeterr
Fuske schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:55:
[...]

Op een andere tv en ook voor de update werkte alles prima. Ik ben ook niet de enige met dit probleem. De VU+ Box en deze box hebben er in ieder geval last van.

Ter test heb ik zojuist eens met de Shield Tv liggen rommelen. En wat blijkt. Op de normale setting 2160p/4k op 60hz zijn de kleuren goed en met 2160p/4k op 50hz zijn ze vervaagd.

Het lijkt erop dat alle apparaten of bronnen die dit signaal uitsturen dus uitsturen dit probleem hebben. Wellicht kan nog iemand het testen met een shield tv en 2017 oled tv.
Eigenlijk zegt je eerste zin dus genoeg, firmware probleem.
Ik heb een shield, en zal eens iets op 50hz afspelen....eerst even zoeken in kodi hoe dat te doen :)

MENTAL SHUTDOWN

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
VorteXLP schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:46:
Nog even over AirPlay 2 en HomeKit support dat alleen naar 2019 modellen komt; zo'n software exclusive is natuurlijk te bizar voor woorden.

Hier een petitie gestart om de collectieve druk op LG hierover te verenigen. Of course zijn petities vaak tevergeefs, maar er zijn gevallen waar ze wél de aandacht trekken van media en zo fabrikanten weten te beïnvloeden, dus niets te verliezen door even te ondertekenen:

Waarom probeer je het nog :+ Ik heb al meer dan 10 oled petities gezien, waarbij er wordt gevraagd om iets toe te voegen aan de LG tv's. Nog NOOIT heeft LG geluisterd

• Fuske
@ppeterr niet nodig om dit via kodi te testen. Gewoon in de instellingen van de Shield. Display sound--Resolution. Staat standaard op 4k dan op 60hz(of 59.940) daar kun je dit wijzigen. Resultaat zie je meteen. Zeker bij de kleur rood.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
VorteXLP schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:46:

Koop daarom nooit een LG.

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Precies, boeee LG. >:)

• ppeterr
Fuske schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:02:
@ppeterr niet nodig om dit via kodi te testen. Gewoon in de instellingen van de Shield. Display sound--Resolution. Staat standaard op 4k dan op 60hz(of 59.940) daar kun je dit wijzigen. Resultaat zie je meteen. Zeker bij de kleur rood.
Aha, ja. Ik heb het even getest en direct zichtbaar fout inderdaad.

MENTAL SHUTDOWN

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

...and on that bombshell... krijg ik vandaag nog eens een firmware_update voor een 2015 model voor de kiezen: 04.25.85 :)

A smile a day....

• NotSoSteady
  • Nu online
Ik blijf het toch altijd verbazingwekkend vinden dat al die fabrikanten zoveel lak hebben aan hun gebruikers. De gebruikte chipset is vermoedelijk voor meerdere modellen gebruikt, dus de implementatie van AirPlay 2 kan nou ook niet zo krankzinnig veel tijd en geld kosten.

• Cap
  • Niet online
Tijd is geld. En 2018, wat is dat? 2018 is dood en begraven. 2019 is HET jaar om te kopen. Todat het 2020 is. ;)

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:04
ppeterr schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:07:
[...]

Aha, ja. Ik heb het even getest en direct zichtbaar fout inderdaad.
En jullie hebben beide een C7? Ik draai mijn Shield ook op 50Hz maar mij was nog niks opgevallen, op de C8.

• ppeterr
vinom schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:34:
[...]

En jullie hebben beide een C7? Ik draai mijn Shield ook op 50Hz maar mij was nog niks opgevallen, op de C8.
E7

MENTAL SHUTDOWN

• HoppyF
NotSoSteady schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:10:
[...]

Ik blijf het toch altijd verbazingwekkend vinden dat al die fabrikanten zoveel lak hebben aan hun gebruikers. De gebruikte chipset is vermoedelijk voor meerdere modellen gebruikt, dus de implementatie van AirPlay 2 kan nou ook niet zo krankzinnig veel tijd en geld kosten.
Ik acht de kans wel groot dat AirPlay 2 ook in oudere modellen beschikbaar wordt gemaakt.
Echter niet alle nieuwe features die in de 2019 modellen zit kan in de oudere modellen toegepast worden.
Sommige nieuwe features zijn aan nieuwe hardware gebonden die niet in de voorgaande modellen zit.

Bij iPhones van Apple bijvoorbeeld werkt dat ook zo.
De nieuwste versie IOS draait op mijn oude iPhone 5s. Ik heb echter dan niet de beschikking over alle nieuwe feautures die in de laatste versie van IOS zitten.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:52
hardware-lover schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:08:
...and on that bombshell... krijg ik vandaag nog eens een firmware_update voor een 2015 model voor de kiezen: 04.25.85 :)
Verbaasde mij ook wel :)

Jee:
[04.25.85]
1. Improve that WiFi is on after setting WiFi Off and Power Off/On.

• Holdem_NL
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15-03 21:59
Heel benieuwd naar de prijzen voor de 9-Serie. Iemand al ergens iets gevonden daarover? Zou toch tijdens de CES bekend worden gemaakt?

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:51

Puck

Don't be a Jerry

HoppyF schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:45:
[...]

Ik acht de kans wel groot dat AirPlay 2 ook in oudere modellen beschikbaar wordt gemaakt.
Ik niet ;) Kun je ook beter niet doen, kan het alleen maar meevallen.

Op de 2016 serie is werkelijk niks toegevoegd, op HLG na, maar het was al bekend gemaakt dat dit zou komen toen de serie aangekondigd werd.

Niet dat ik dat heel erg vind overigens, ik heb mijn verwachtingen van elk product al lang al bijgesteld naar: je krijgt wat je koopt, de rest is extra.

Puck wijzigde deze reactie 08-01-2019 21:19 (35%)

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• HoppyF
Holdem_NL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:57:
Heel benieuwd naar de prijzen voor de 9-Serie. Iemand al ergens iets gevonden daarover? Zou toch tijdens de CES bekend worden gemaakt?
Nee, prijzen worden pas later bekend is bij andere fabrikanten ook zo.
De CES laat technieken en nieuwe modellen zien.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Holdem_NL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:57:
@Holdem_NL, je hebt ook niet veel aan die prijzen, vrijwel meteen na het verschijnen worden ze her en der stukken voordeliger aangeboden dan menig PW bedrag. Dit was al direct bij introductie van de LG Oled het geval, iig in 2015 al.

A smile a day....

• Puck

Puck

Don't be a Jerry

Voor de echte Tweakers: WebOS is te rooten, al is het nog erg onduidelijk welke firmwares dit (nog) toelaten en welke niet. Van het weekend maar even mee spelen :).

Uiteraard op eigen risico ;)

Puck wijzigde deze reactie 08-01-2019 22:12 (6%)

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:51
welk profiel gebruiken jullie voor tv kijken? ik heb expert donkere kamer met
-oled lamp 60
-contrast 85
-helderheid 50
-scherpte 10
-kleur 50
-tint 0
ruisonderdrukking uit
zwart niveau laag
echte bioscoop aan
motion eye care uit
trumotion : gebruiker
dejudder 0
deblur 10

ik heb een 55c8

harrybeuker wijzigde deze reactie 10-01-2019 18:57 (7%)

• niekhind
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-02 13:53
Hey!

Snel vraagje.

Ik heb een OLED55C8PLA echter sinds vanmiddag heb ik recht onder een rode pixel die blijft staan.
De tv is net 6 weken oud.

Na het uitzetten van het scherm fade hij langzaam uit.

Nu las ik dat je dit kon proberen: YouTube: ULTIMATE 4K HD - FIX Stuck Pixel Dead Pixel 4096p 60FPS Pixel REPAIR...

Weet iemand een beter oplossing?

Tips?

• harrybeuker
Puck schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:08:
Voor de echte Tweakers: WebOS is te rooten, al is het nog erg onduidelijk welke firmwares dit (nog) toelaten en welke niet. Van het weekend maar even mee spelen :).

gaaf! kun je dan google assistent ook installeren? heb jij het al gedaan? ik durf het nog niet aan

• Puck

Puck

Don't be a Jerry

harrybeuker schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:07:
[...]

gaaf! kun je dan google assistent ook installeren? heb jij het al gedaan? ik durf het nog niet aan
Nog niet gedaan maar zo te zien kun je al ssh toegang krijgen zonder iets (blijvends) echt te hoeven rooten. Zolang er nog niet echt bruikbare toepassingen zijn zal ik het ook niet zo snel doen, maar in principe opent dit veel mogelijkheden, afhankelijk van hoeveel (slimme) mensen hier iets mee gaan doen.

• Catch22
  • Nu online
niekhind schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:06:
Hey!

Snel vraagje.

Ik heb een OLED55C8PLA echter sinds vanmiddag heb ik recht onder een rode pixel die blijft staan.

Nu las ik dat je dit kon proberen: YouTube: ULTIMATE 4K HD - FIX Stuck Pixel Dead Pixel 4096p 60FPS Pixel REPAIR...

Tips?
De pixel refresher uit het menu draaien lijkt me beter.

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

FlameDB schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:53:
[...]

Ik snap volledig dat je deze gaat terugsturen, ik zou het ook doen moest ik weten dat het volgende paneel sowieso pixel-defect vrij zou zijn, maar dat zijn er amper. Maar dit is ook niet echt een probleem (in tegenstelling tot een pc monitor of gsm, waar je veel dichter op zit) aangezien je dit niet ziet.

Laat zeker weten hoe het volgende paneel uitdraait...
Die zekerheid heb je nooit. Tenzij ze vooraf in de winkel dozen gaan opmaken en testen. En mijn ervaring met het uit- en nu ook het inpakken van zo'n televisie, is dat het een behoorlijke klus is. Zeker als je dat netjes wil doen wordt het een puzzel.

In elk geval levert Apollo vooralsnog top service. De televisie wordt opgehaald. Omgewisseld in de doos. Dit zodat ik gebruik kan blijven maken van de cashback actie (want ik moet dus kennelijk echt een stuk uit de doos snijden / knippen, foto maken was niet voldoende werd verteld). En weer teruggestuurd.

Over de kans op dode pixels werd gezegd dat dit heel minimaal was. Ik had hier nog expliciet na gevraagd, want ik zag de bui al hangen. Maar slechts een heel klein percentage van de televisies zou dode pixels bevatten. Er wordt dus ook slechts beperkt omgewisseld en/of teruggestuurd. En dit op basis van een aardig hoeveelheid OLED's dat ze verkopen. Dus dit lijkt mij wel een betrouwbare statement.

Zijn hier trouwens mensen die hun LG OLED televisies hebben opgehangen en een stand over hebben? Ik ben nog opzoek naar een C7/B8 stand.

< dit stukje webruimte is te huur >

• pwh53
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 21:51
aex351 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:16:
[...]

Die zekerheid heb je nooit. Tenzij ze vooraf in de winkel dozen gaan opmaken en testen. En mijn ervaring met het uit- en nu ook het inpakken van zo'n televisie, is dat het een behoorlijke klus is. Zeker als je dat netjes wil doen wordt het een puzzel.

In elk geval levert Apollo vooralsnog top service. De televisie wordt opgehaald. Omgewisseld in de doos. Dit zodat ik gebruik kan blijven maken van de cashback actie (want ik moet dus kennelijk echt een stuk uit de doos snijden / knippen, foto maken was niet voldoende werd verteld). En weer teruggestuurd.

Over de kans op dode pixels werd gezegd dat dit heel minimaal was. Ik had hier nog expliciet na gevraagd, want ik zag de bui al hangen. Maar slechts een heel klein percentage van de televisies zou dode pixels bevatten. Er wordt dus ook slechts beperkt omgewisseld en/of teruggestuurd. En dit op basis van een aardig hoeveelheid OLED's dat ze verkopen. Dus dit lijkt mij wel een betrouwbare statement.

Zijn hier trouwens mensen die hun LG OLED televisies hebben opgehangen en een stand over hebben? Ik ben nog opzoek naar een C7/B8 stand.
op marktplaats staat er 1

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

pwh53 wijzigde deze reactie 09-01-2019 09:38 (6%)

• Puck

Puck

Don't be a Jerry

Puck schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:08:

Update: er is nu een tool om automatisch te rooten. Op eigen risico uiteraard! Ik kijk het nog even aan ;)

• pwh53
niekhind schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:06:
Hey!

Snel vraagje.

Tips?
geen contact met de winkel of lg gehad ?

• niekhind
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-02 13:53
pwh53 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:56:
[...]

geen contact met de winkel of lg gehad ?
Ik wilde zelf eerst even checken of er iets kon zijn dat ik het kon doen, kan vandaag de winkels contacteren.

• pennywise666
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23-03 23:38
Puck schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:42:
[...]

Update: er is nu een tool om automatisch te rooten. Op eigen risico uiteraard! Ik kijk het nog even aan ;)
Scary shit dit hoor.
Straks start de TV niet meer op ofzo?

• FlameDB
aex351 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:16:
[...]

Lijkt inderdaad goede service te zijn. Laat zeker weten of de tweede TV pixel-defectvrij is, ben heel benieuwd.

• Ruud2007
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07:11
harrybeuker schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:32:
welk profiel gebruiken jullie voor tv kijken? ik heb expert donkere kamer met
-oled lamp 60
-contrast 85
-helderheid 50
-scherpte 10
-kleur 50
-tint 0
ruisonderdrukking uit
zwart niveau laag
echte bioscoop aan
motion eye care uit
trumotion : gebruiker
Komt vrijwel overeen met mijn instellingen. En: Trumotion gebruiker>Dejudder 2, Deblur 10.

• pwh53
niekhind schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Ik wilde zelf eerst even checken of er iets kon zijn dat ik het kon doen, kan vandaag de winkels contacteren.
ja,snap ik,maar bij een tv van 6 weken gewoon bellen,volgens mij zijn er in het verleden wel tv's geruild met een stuck pixel.die test op youtube kende ik niet,als je de reactie leest werkt het wel bij de meeste,kan altijd nog,maar dan niet het volle uur 15 minuten ofzo.

• Puck

Puck

Don't be a Jerry

pennywise666 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Scary shit dit hoor.
Straks start de TV niet meer op ofzo?
Dat risico bestaat dus je moet goed weten wat je doet ;)

• Malfoi
  • Laatst online: 19-03 21:41
Wren schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Als het een tv is welke voor de Duitse markt bestemd is (en dus niet een ietwat vaag Albanees model) dan zou dat in Nederland geen problemen moeten opleveren. Er zullen vele Nederlander goedkoop een Duits model aanschaffen en deze in NL gebruiken. Het enige wat iets is om rekening mee te houden is het aanspraak maken op de garantie. Afhankelijk van de grootte zal LG Benelux wel aan huis gaan repareren, mocht dit niet lukken dan zal verwezen worden naar de winkel.
Dank voor je uitleg. Het betreft dan idd een Duits model, en geen vage uit een ander ver, klein land. Garantie zie ik niet zo als een probleem, in het slechtste geval moet je even de grens over. En waarschijnlijk is de garantie toch al verlopen voordat ik uit Dld weg ga.

• HoppyF
Mooie video over wat LG te bieden heeft.
YouTube: CES 2019: The future of TV screens from LG Display

Helemaal te gek is de LG OLED Falls.
Dit moet wel een overweldige ervaring zijn als je hier bij kunt staan.
YouTube: LG at CES 2019- LG OLED Falls

AVforums video over LG.
Vanaf 06:00 gaat het over de nieuwe 2019 modellen, HDMI 2.1 waarbij, dat is leuk, gesproken wordt over een ingebouwde patroongenerator en auto calibratie.
YouTube: LG 88 inch 8K and Rollable OLED TVs, plus C9, E9, W9 Models at CES 2019

HoppyF wijzigde deze reactie 09-01-2019 12:57 (31%)

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Puck schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:42:
[...]

Altijd leuk om mee te kloten! Maar wat kan ik met een geroot toestel wat ik nu niet kan? Zijn er bv apps te sideloaden...? Lijkt me sterk omdat het een op zichzelf staand OS is, en ik tot nu toe niet tegen echte beperkingen ben aangelopen.

Ach joh, werken is ook niet alles

• Brogala
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16:29
Vandaag is mijn 7,6 meter Amazon Basics HDMI kabel binnengekomen. Gelijk aangesloten op m'n 55C8. HDR wilde eerst niet maar na wat Googlen/zoeken in dit topic ben ik er achter gekomen dat 4k 10bit HDR nog geen 60hz ondersteunt (zie comment-link hieronder). Mooi dat het niet aan de lengte van de kabel ligt.

HDR aangezet via de TV en met MPC en madVR media gespeeld, en het HDR logo verscheen inderdaad rechtsboven op de TV. Het beeld zag er goed uit, maar wat me wel opviel was dat alles erg donker was. Toen ik HDR wilde aanzetten kon ik onder Quick Settings naar picture mode en dan HDR, en daar kon ik kiezen tussen als ik het goed heb strong-medium-light. Ik dacht dat het lag aan dat het op strong stond, maar toen ik weer naar quick settings ging stond hij op HDR stand en kon ik niks aanpassen aan de sterkte van HDR. Doe ik iets verkeerd of moet ik de brightness van de TV zelf aanpassen?

Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Steam: Brogala

• power_user
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
HoppyF schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:11:
Mooie video over wat LG te bieden heeft.
YouTube: CES 2019: The future of TV screens from LG Display

Helemaal te gek is de LG OLED Falls.
Dit moet wel een overweldige ervaring zijn als je hier bij kunt staan.
YouTube: LG at CES 2019- LG OLED Falls

AVforums video over LG.
Vanaf 06:00 gaat het over de nieuwe 2019 modellen, HDMI 2.1 waarbij, dat is leuk, gesproken wordt over een ingebouwde patroongenerator en auto calibratie.
YouTube: LG 88 inch 8K and Rollable OLED TVs, plus C9, E9, W9 Models at CES 2019
WOW! Die Oled Falls is echt geniaal!!! @power_user heeft zojuist een nieuwe bestemming voor zijn zolder gevonden :+

PSN: Oldzkoel

• Puck

Puck

Don't be a Jerry

the-body schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:40:
[...]

Altijd leuk om mee te kloten! Maar wat kan ik met een geroot toestel wat ik nu niet kan? Zijn er bv apps te sideloaden...? Lijkt me sterk omdat het een op zichzelf staand OS is, en ik tot nu toe niet tegen echte beperkingen ben aangelopen.
De hack is vrij nieuw en er zijn nog maar een handjevol mensen mee bezig, dus veel (makkelijke) mogelijkheden zijn er nog niet. Je kunt echter inderdaad apps sideloaden, en in theorie is er natuurlijk nog veel meer mogelijk. Hopelijk duiken ontwikkelaars op hier op en komen er mooie toepassingen uit. Ik volg de voortgang in ieder geval nauw!

• Cap
  • Niet online
En hopelijk vinden ze steeds weer nieuwe beveiligingslekken zodat je nog wel gewoon mee kan lopen in de LG updates... anders is het ook een beetje jammer.

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:14
Brogala schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:41:
Vandaag is mijn 7,6 meter Amazon Basics HDMI kabel binnengekomen. Gelijk aangesloten op m'n 55C8. HDR wilde eerst niet maar na wat Googlen/zoeken in dit topic ben ik er achter gekomen dat 4k 10bit HDR nog geen 60hz ondersteunt (zie comment-link hieronder). Mooi dat het niet aan de lengte van de kabel ligt.

HDR aangezet via de TV en met MPC en madVR media gespeeld, en het HDR logo verscheen inderdaad rechtsboven op de TV. Het beeld zag er goed uit, maar wat me wel opviel was dat alles erg donker was. Toen ik HDR wilde aanzetten kon ik onder Quick Settings naar picture mode en dan HDR, en daar kon ik kiezen tussen als ik het goed heb strong-medium-light. Ik dacht dat het lag aan dat het op strong stond, maar toen ik weer naar quick settings ging stond hij op HDR stand en kon ik niks aanpassen aan de sterkte van HDR. Doe ik iets verkeerd of moet ik de brightness van de TV zelf aanpassen?

Hoi het donkere komt omdat ik denk dat jij de tv in de display driver settings van je PC nog op RGB Full hebt staan. Een TV is limited. Dus kies voor RGB Limited. Maar eigenlijk kan ik beter adviseren te kiezen voor YCbCr (YUV) dat is namelijk het native voor de TV. Je kan daar kiezen voor YCbCr 4.4.4 of YCbCr 4.2.2 (chroma sub-sampeling). Wanneer je kiest voor YCbCr 4.2.2 dan is de bandbreedte voldoende gecomprimeerd dat 4K 60 HDR op 10bit (of zelfs 12bit) wel mogelijk is.

Vergeet niet HDMI Deep Color aan te zetten op je TV voor de poort waar je hem op aansluit.

Ik zelf game of 1080p (heb liever max graphics 60 FPS) op m'n OLED en voor 1080p 60 HDR 10bit kies ik wel voor YCbCr 4.4.4

AMD Ryzen 7 2700x - 32 GB DDR4 3200 MHz C14 G.Skill Ripjaws V - MSI x470 Gaming Pro Carbon - Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - RM850x - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68

• pwh53
Brogala schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:41:

je doet iets verkeerd hdr picturemode strong-medium -light heb je bij niet 4k hdr materiaal,als je 4k hdr afspeelt op 60hz (hdmi-deepcolor) heb je picturemode levendig,standaard,cinemahome,bioscoop,spel en technicolor expert

• Brogala
pwh53 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:21:
[...]

je doet iets verkeerd hdr picturemode strong-medium -light heb je bij niet 4k hdr materiaal,als je 4k hdr afspeelt op 60hz (hdmi-deepcolor) heb je picturemode levendig,standaard,cinemahome,bioscoop,spel en technicolor expert
Ik heb het verkeerd uitgelegd, wat ik bedoelde was dat ik voordat ik 4K HDR materiaal afspeelde, die setting op Strong had gezet, en toen ik 4K HDR materiaal afspeelde die setting inderdaad niet meer vond.
BarryS schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:17:
[...]

Hoi het donkere komt omdat ik denk dat jij de tv in de display driver settings van je PC nog op RGB Full hebt staan. Een TV is limited. Dus kies voor RGB Limited. Maar eigenlijk kan ik beter adviseren te kiezen voor YCbCr (YUV) dat is namelijk het native voor de TV. Je kan daar kiezen voor YCbCr 4.4.4 of YCbCr 4.2.2 (chroma sub-sampeling). Wanneer je kiest voor YCbCr 4.2.2 dan is de bandbreedte voldoende gecomprimeerd dat 4K 60 HDR op 10bit (of zelfs 12bit) wel mogelijk is.

Vergeet niet HDMI Deep Color aan te zetten op je TV voor de poort waar je hem op aansluit.

Ik zelf game of 1080p (heb liever max graphics 60 FPS) op m'n OLED en voor 1080p 60 HDR 10bit kies ik wel voor YCbCr 4.4.4
Dankjewel, dit ga ik proberen. Dit gaat allemaal via NVIDIA drivers neem ik aan? (of AMD/Intel drivers)

• pennywise666
Brogala schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:33:
[...]

Ik heb het verkeerd uitgelegd, wat ik bedoelde was dat ik voordat ik 4K HDR materiaal afspeelde, die setting op Strong had gezet, en toen ik 4K HDR materiaal afspeelde die setting inderdaad niet meer vond.

[...]

Dankjewel, dit ga ik proberen. Dit gaat allemaal via NVIDIA drivers neem ik aan? (of AMD/Intel drivers)
Omdat de HDR picture setting met de strong optie alleen voor SDR is, dus dan word dat uitgeschakeld wanneer je echt HDR hebt aanstaan.

Aanpassen in NVIDIA control panel na het installeren van die drivers ja.

• harrybeuker
zijn er ook mensen die straks de C8 weg doen en over gaan op de C9 bijvoorbeeld? ik heb hem net hangen vanaf juli ongeveer maar het blijft toch wel weer jeuken. even de prijzen afwachten

• ViNOK16Bit
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:52
Puck schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:32:
[...]

De hack is vrij nieuw en er zijn nog maar een handjevol mensen mee bezig, dus veel (makkelijke) mogelijkheden zijn er nog niet. Je kunt echter inderdaad apps sideloaden, en in theorie is er natuurlijk nog veel meer mogelijk. Hopelijk duiken ontwikkelaars op hier op en komen er mooie toepassingen uit. Ik volg de voortgang in ieder geval nauw!
Zou gaaf zijn als ze er een custom recovery voor maken en dat je dan een ander of aangepast webos op kan zetten :P

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

harrybeuker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:50:
zijn er ook mensen die straks de C8 weg doen en over gaan op de C9 bijvoorbeeld? ik heb hem net hangen vanaf juli ongeveer maar het blijft toch wel weer jeuken. even de prijzen afwachten
Voor welk doel zou je een C9 willen? Gewoon kopen om te kopen?

< dit stukje webruimte is te huur >

• Spiekers1983
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 30-01 21:08
Even hier boven gaf iemand aan wat zijn instellingen waren op expert donker.
Misschien een idee dat de mensen die dat willen delen hier ook plaatsen? Misschien kunnen we elkaar helpen naar een juiste instelling. Iedereen heeft andere ogen ik weet het maar wie weet voor de leek zo als ik 🙄

Ik zag ook dat je de judder en de blur daar kan instellen. Kan iemand vertellen wat daar de juiste instelling van is of staat het standaard goed. Heb zelf geen idee wat het doet als je het verschuift namelijk.

• pennywise666
harrybeuker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:50:
Probeer eens langer dan 1 jaar tevreden te zijn met wat je hebt;)
Spiekers1983 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:33:
Even hier boven gaf iemand aan wat zijn instellingen waren op expert donker.
Misschien een idee dat de mensen die dat willen delen hier ook plaatsen? Misschien kunnen we elkaar helpen naar een juiste instelling. Iedereen heeft andere ogen ik weet het maar wie weet voor de leek zo als ik 🙄

Ik zag ook dat je de judder en de blur daar kan instellen. Kan iemand vertellen wat daar de juiste instelling van is of staat het standaard goed. Heb zelf geen idee wat het doet als je het verschuift namelijk.
ISF dark en Technicolor zijn de juiste instellingen zoals ze er staan.
Het enige dat je aan kan passen is Oledlight naar eigen wens (boven de 20) of de helderheid met 1 of 2 klikjes omhoog.
Ik heb zelf ISF Dark met oledlight 45 en helderheid 50 in een donkere kamer.

pennywise666 wijzigde deze reactie 09-01-2019 21:09 (55%)

• Spiekers1983
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 30-01 21:08
pennywise666 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:36:
[...]

Probeer eens langer dan 1 jaar tevreden te zijn met wat je hebt;)

[...]

ISF dark en Technicolor zijn de juiste instellingen zoals ze er staan.
Het enige dat je aan kan passen is Oledlight naar eigen wens (boven de 20) of de helderheid met 1 of 2 klikjes omhoog.
Ik heb zelf ISF Dark met oledlight 45 en helderheid 50 in een donkere kamer.
Bedankt pennywise666

• jos707
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:34
aex351 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:33:
[...]

Voor welk doel zou je een C9 willen? Gewoon kopen om te kopen?
HDMI 2.1. Verder zal beeldkwaliteit nagenoeg gelijk zijn aan de C8.

• Brogala
pennywise666 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:05:
[...]

Omdat de HDR picture setting met de strong optie alleen voor SDR is, dus dan word dat uitgeschakeld wanneer je echt HDR hebt aanstaan.

Aanpassen in NVIDIA control panel na het installeren van die drivers ja.
BarryS schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:17:
[...]

Oké, top. Ik heb m'n NVIDIA settings aangepast en inderdaad 60fps 4k werkt _/-\o_ . Dankejwel. De kleuren zien er inderdaad prachtig uit nu hij op limited staat en 4k 60fps is fantastisch uit. Ik heb deze Bulgaria 8k HDR video als reference gebruikt, YouTube: Bulgaria 8K HDR 60P (FUHD)

En als ik 10bit GoT 1080p wil kijken moet ik dus naar 4.4.4 YCbCr en dan 1080p 60hz. Dan nog over madVR; kan je ergens zien of dat aanstaat? Hij staat aan als video renderer onder MPC en het programma draait ook, maar ik zie nergens een logotje verschijnen o.i.d. Klopt dit? Ik zie namelijk vrij weinig verschil (alleen nog maar GoT gekeken).

• Mistymo
  • Laatst online: 17-03 00:07
Misschien een domme vraag, maar is het interne geheugen van de C8 niet weinig? Ik heb geen extra apps erop gezet en zie dat ik maar ongeveer 1gig vrij geheugen over heb van de max 4/5 gig. Als LG met een webos update komt is er dan nog wel genoeg geheugen over om te updaten en/of apps te gebruiken zoals youtube/netflix? Op de een of andere manier gebruikt de tv vanuit de fabriek al bijna zijn maximaal interne geheugen. Of krijgen we straks allemaal de warning "out of memory"te zien :)

• pennywise666
Brogala schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:30:
[...]

[...]

Oké, top. Ik heb m'n NVIDIA settings aangepast en inderdaad 60fps 4k werkt _/-\o_ . Dankejwel. De kleuren zien er inderdaad prachtig uit nu hij op limited staat en 4k 60fps is fantastisch uit. Ik heb deze Bulgaria 8k HDR video als reference gebruikt, YouTube: Bulgaria 8K HDR 60P (FUHD)

En als ik 10bit GoT 1080p wil kijken moet ik dus naar 4.4.4 YCbCr en dan 1080p 60hz. Dan nog over madVR; kan je ergens zien of dat aanstaat? Hij staat aan als video renderer onder MPC en het programma draait ook, maar ik zie nergens een logotje verschijnen o.i.d. Klopt dit? Ik zie namelijk vrij weinig verschil (alleen nog maar GoT gekeken).
Ctrl + j in MPC-HC. Dan zie je alle info over de afspelende video.

En je moet die GoT door MadVR laten switchen naar 2160p23, niet 60hz.
Bitdepth in MadVR staat op auto en aangezien de tv 10bit is switch ie daar naar toe als de video ook 10-bit is lijkt mij.
Je moet bij MadVR wel "passthrough HDR to display" selecteren en "send HDR metadata to the display" aanvinken en dan moet het werken.

pennywise666 wijzigde deze reactie 10-01-2019 01:11 (14%)

• Raymon89
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19:45
pennywise666 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Wizziwig's square test is speciaal voor Oled gemaakt.
Die balken zijn achterhaald en je ziet het ook niet goed doordat die felle witte cijfers in je ogen branden.
Waar kan ik die square test vinden?

• Cap
  • Niet online
Mistymo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:31:
Misschien een domme vraag, maar is het interne geheugen van de C8 niet weinig? Ik heb geen extra apps erop gezet en zie dat ik maar ongeveer 1gig vrij geheugen over heb van de max 4/5 gig. Als LG met een webos update komt is er dan nog wel genoeg geheugen over om te updaten en/of apps te gebruiken zoals youtube/netflix? Op de een of andere manier gebruikt de tv vanuit de fabriek al bijna zijn maximaal interne geheugen. Of krijgen we straks allemaal de warning "out of memory"te zien :)
Dan heb je toch meer opgeslagen dan je denkt, apps, foto's videos? :?

Ik zie twee categorieën van flashopslag in de tv:
- De LG content store (staan een paar apps geinstalleerd) meldt dat ik 3.3GB vrij heb van de 4.3GB.
- Zowel Algemeen/Over deze tv als Foto en Video melden dat ik 2GB vrij heb van de 4.23GB. Dit laatste verandert niet als ik apps toevoeg of verwijder, dus blijkbaar werkt die ruimtetoewijzing voor die 2 categorieën toch anders. Ik kan de 2 HDR voorbeeldvideo's nog verwijderen, dat scheelt dan weer 1.2GB.

Maar of het webOS ook van deze 2 categorieën afsnoept weet ik eigenlijk niet. In totaal heeft de tv 8GB opslag.

• ronalddus
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:50

ronalddus

Buffalo77

Sinds kort heb ik mijn C8 aangesloten en ben benieuwd waar toe het paneel in staat is te laten zien

Zijn er ergens test video's, bijvoorbeeld animaties, te downloaden die 4K (HDR) en 120 FPS (native) zijn?
Via HDMI kan het niet, dat weet ik, maar puur om of HDD te zetten en direct in te prikken.

Buffalo77 | PUBG

• defcon84
  • Laatst online: 22-03 13:25

defcon84

Multipass?

Als ik de PS4 aanzet, komt er rechtsboven een HDR icon te staan.
Wil dit zeggen dat het 4K HDR beeld is? Maximale kwaliteit dat ik kan halen dus?
Welke icons zijn er nog?

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• pennywise666
defcon84 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:49:
Wil dit zeggen dat het 4K HDR beeld is? Maximale kwaliteit dat ik kan halen dus?
Welke icons zijn er nog?
Maximale kwaliteit is afhankelijk van de bitrate,maar als iets HDR is dan is die al hoog genoeg lijkt me.
Dolby Vision logo op Netflix en HLG logo op de BBC iPlayer hebben we nog.

• Puck

Puck

Don't be a Jerry

defcon84 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:49:
Welke icons zijn er nog?
HDR staat (in theorie) los van de resolutie en bitrate. Dus die conclusie kun je inderdaad niet trekken.

• pennywise666
Goed nieuws. Fix voor macroblocking flashing komt er aan!

https://www.forbes.com/si...lg-responds/#47bb424a2c25
Pagina: 1 ... 163 ... 178 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True