Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:15:

Als ik verder de HDR modus van de TV op Levendig zet, ziet het er een stuk kleurrijker uit dan Game mode. Weet iemand of dat hoort?
Game modus heeft nu éénmaal andere settings dan levendig. En levendig zegt het eigenlijk al. Ja dus.
Net zoals alle ander settings zullen afwijken van elkaar

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:25:
[...]

Game modus heeft nu éénmaal andere settings dan levendig. En levendig zegt het eigenlijk al. Ja dus.
Net zoals alle ander settings zullen afwijken van elkaar
Ok, maar ik vraag me dus af of ik de Game modus wat meer die kant op kan krijgen. Het is nu een klein beetje flets als ik het zo mag noemen.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 17:17

Puck

W32.Deadcode.A

Ik ben momenteel bezig met Spider-Man en het valt mij op dat de kleuren meer "poppen" als ik HDR in de game uitzet. Het is niet perse mooier, maar ik vind het wel opvallend.

Als ik verder de HDR modus van de TV op Levendig zet, ziet het er een stuk kleurrijker uit dan Game mode. Weet iemand of dat hoort?

Mijn Game settings staan nu als volgt:

Lampje 80
Contrast 100
Helderheid 60
Scherpe 30
Kleur 70
Tint 0
Kleurtemperatuur K10

In Geavanceerd en Beeldopties staat alles uit.

Iemand tips?
Je helderheid staat veel te hoog waardoor je zwartwaardes grijs zullen worden. Daarnaast heeft HDR Game Mode eigen settings en zijn dus niet (per see) hetzelfde als SDR Game Mode.

Arrived anxious, left bored

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31
Puck schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:38:
[...]
Je helderheid staat veel te hoog waardoor je zwartwaardes grijs zullen worden. Daarnaast heeft HDR Game Mode eigen settings en zijn dus niet (per see) hetzelfde als SDR Game Mode.
In aanvulling daarop: persoonlijk vind ik je scherpte (30 vs 0-10) en kleur (70 vs 50) ook veel te hoog staan, maar dat crushed je zwartwaarden niet. Hooguit kleuren. En teveel scherpte maakt het beeld korrelig en onprettig om naar te kijken.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11 22:43
Brad Pitt schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 13:29:
[...]

Nope. Met eARC gaat dit wel (HDMI 2.1 of sommige recente receivers doen dit reeds nu ook al).
Welke opties heb ik dan nu om 4k te krijgen en de gewenste geluidondersteuning. Een android/windows player met 2x hdmi out? Of ga ik te veel offtopic hier?

• Puck
  • Laatst online: 19-11 17:17

Puck

W32.Deadcode.A

lonehitman schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:30:
[...]

Welke opties heb ik dan nu om 4k te krijgen en de gewenste geluidondersteuning. Een android/windows player met 2x hdmi out? Of ga ik te veel offtopic hier?
Als je lossless HD audio wilt dan zul je inderdaad een receiver moet hebben met 4k HDR ondersteuning en apparaten daarop aansluiten, of de signalen splitten via 2x HDMI out of een HDMI splitter.

Je kunt je ook afvragen of het echt de moeite waard is. Zie bijvoorbeeld https://losen.win/article...rence-and-comparison.html

Arrived anxious, left bored

• lonehitman
Puck schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:57:
[...]

Als je lossless HD audio wilt dan zul je inderdaad een receiver moet hebben met 4k HDR ondersteuning en apparaten daarop aansluiten, of de signalen splitten via 2x HDMI out of een HDMI splitter.

Je kunt je ook afvragen of het echt de moeite waard is. Zie bijvoorbeeld https://losen.win/article...rence-and-comparison.html
Duidelijk verhaal. Maar als ik een film ga afspelen(met true dts) op mijn tv dan ga ik geen geluid krijgen op mijn receiver of wordt het signaal automatisch gedowngrade?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In principe bezit iedere dvd / blu-ray ook een standaardaudiotrack, naast het aangegeven geluidsspoor. Dus als er bijv Atmos, Dolby True HD of DTS HDMA op de doos staan, is er ook altijd de optie om een "lagere"/oudere audiofilter te horen. Ik geloof dat Dolby Digital de standaard is als audiotrack. DTS HDMA heeft overigens een "core DTS" track in zich, zodat alle apparatuur die geschikt is voor normale DTS, ook overweg kan met DTS HDMA; maar dan op zijn minst dus de core DTS track kan laten horen. Zoiets geldt ook voor True HD waar een DD track inzit.

Hoe dat zit met bijv. streams; gedownloade content (aangekocht, of illegaal) en live tv weet ik eigenlijk niet precies. Illegaal gedownloade content wordt vaak gestript van extra opties en geluidssporen om een kleiner bestandsformaat te hebben. De inhoud van een True HD of DTS HDMA spoor wordt echter niet aangepast.

Het voordeel van een receiver is dat deze over up- en downmix decoders beschikt. Zo kan hij in principe elk geschikt audiospoor omzetten naar jouw speakerconfiguratie, ongeacht of je nu luistert naar een 2.0, 3.1, 5.2 of 7.1.4 setup.

In principe is the way to go om altijd je apparaten via een receiver aan te sluiten en enkel de receiver naar de tv. Zo kan je de receiver laten doen waar hij specifiek voor gemaakt is (beeld doorsturen en audio verwerken) en kan je makkelijk tussen bronnen schakelen. Het voordeel hiervan is dat je minder aansluitingen op je tv nodig hebt én dat zaken als up/downmixing en lip sync goed geregeld zijn. Om dan 4k, 10 bit HDR en 3d te kunnen zien op je tv, moet je receiver wel passthrough van deze zaken ondersteunen.

Pas als passthrough van bijv. 4k niet ondersteund wordt, sluit je je apparaat direct op je tv aan en gebruik je de optische out (S/PDIF Toslink) of de HDMI ARC om het geluid van de tv door te sturen naar de receiver. Voordeel: beeldtechnisch hoef je alleen maar te weten wat je tv ondersteunt en heb je niks te maken met passthrough. Nadeel: over S/PDIF of HDMI ARC heb je de beschikking over minder audioformaten en dat is zonder HD Audio (dus geen True HD, Atmos, HDMA of X). Up/downmixing werkt nog steeds, maar vanaf een lager/ouder audiospoor.

Mediaspelers met 2 HDMI outs zijn er bijna niet. In elk geval geen dedicated mediaspelers zoals een Apple TV, of die van Nvidia, Minix en Eminent. Dan kom je uit op blu-rayspelers die 2 HDMI outs hebben, waarvan 1 is voor beeld en 1 voor geluid. Kan prima werken, maar je mist wel het gemak en alle opties van een dedicated mediaspeler. Mediaspelers met HDMI out én optical out zijn er een stuk meer. Dan kan je audio en video al naar 2 ontvangers sturen, maar zit je wel met de beperking die S/PDIF met zich meebrengt.

Als je een HDMI splitter overweegt: dan moet deze specifiek zelf natuurlijk ook 4k, 10 bit HDR, 3d en dergelijke ondersteunen voordat het zin heeft om audio en video naar 2 apparaten te gaan sturen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 09-09-2018 00:07 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Smits360
Jorgen schreef op zondag 9 september 2018 @ 00:05:
...
Als je een HDMI splitter overweegt: dan moet deze specifiek zelf natuurlijk ook 4k, 10 bit HDR, 3d en dergelijke ondersteunen voordat het zin heeft om audio en video naar 2 apparaten te gaan sturen. ;)
Mega-megapost om uiteindelijk in de allerlaatste 2 regels tot de kern en een antwoord m.b.t. het splitten te komen, hahaha :D Inhoudelijk wel echt een goeie post! _/-\o_

Aanvullend over verschillende audio tracks:
Live tv heeft, afhankelijk van de zender/content, vaak ook meerdere streams waar men uit kan kiezen. Hangt ook een beetje van de decoder af of het wordt ondersteund en aangeboden. En spelcomputers bieden ook de keuze om de output te wisselen tussen PCM en verschillende Dolby en DTS formaten.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Smits360 schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:24:
[...]

Mega-megapost om uiteindelijk in de allerlaatste 2 regels tot de kern en een antwoord m.b.t. het splitten te komen, hahaha :D Inhoudelijk wel echt een goeie post! _/-\o_

Aanvullend over verschillende audio tracks:
Live tv heeft, afhankelijk van de zender/content, vaak ook meerdere streams waar men uit kan kiezen. Hangt ook een beetje van de decoder af of het wordt ondersteund en aangeboden. En spelcomputers bieden ook de keuze om de output te wisselen tussen PCM en verschillende Dolby en DTS formaten.
I know ;)

Dacht, laat ik maar even heel duidelijk zijn; dat maakt de afwegingen makkelijker. Haha.

• lonehitman
En dit? Zou dit nog een optie zijn? https://www.hdfury.eu/en/home/23-home.html

Verwijderd

Ik ben momenteel bezig met Spider-Man en het valt mij op dat de kleuren meer "poppen" als ik HDR in de game uitzet. Het is niet perse mooier, maar ik vind het wel opvallend.

Mijn Game settings staan nu als volgt:

Lampje 80
Contrast 100
Helderheid 60
Scherpe 30
Kleur 70
Tint 0
Kleurtemperatuur K10

In Geavanceerd en Beeldopties staat alles uit.

Iemand tips?
Hi Bram ik ook c8 en Spider-Man 4 op ps4 pro

Beste weergave voor mij:

Levendig HDR, (geen game modus)
100 lampje
100 contrast
Scherpte 15
Kleur 60 of 65
K50 kleurtemperatuur
Tru motion op Helder! Heel belangrijk voor 60fps effect (optie 'vloeiend' is te, kan dan wazige effect geven)
Rest zo laten

In Spider-Man zelf :
filmkorrel op 10
Trillen van camera is smaak
Ben je al wat verder (vanaf lvl 30) heb ik het op 1 staan en bewegingsonscherpte op 1. Omdat door de snelheid van webslingeren ik het meer realistischer vindt aanvoelen tov gevoel van haperen en niet kunnen verwerken-gevoel
Als je nog in begint bent kun je beide op 10 zetten voor cinematisch gevoel.
Deze 2 waardes blijven smaakgevoelig natuurlijk.
En chromatische aberratie op aan.
Uiteraard HDR ook op aan.

Laat maar weten wat je er van vindt

• bram1984
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:23:
[...]

Hi Bram ik ook c8 en Spider-Man 4 op ps4 pro

Beste weergave voor mij:

Levendig HDR, (geen game modus)
100 lampje
100 contrast
Scherpte 15
Kleur 60 of 65
K50 kleurtemperatuur
Tru motion op Helder! Heel belangrijk voor 60fps effect (optie 'vloeiend' is te, kan dan wazige effect geven)
Rest zo laten

In Spider-Man zelf :
filmkorrel op 10
Trillen van camera is smaak
Ben je al wat verder (vanaf lvl 30) heb ik het op 1 staan en bewegingsonscherpte op 1. Omdat door de snelheid van webslingeren ik het meer realistischer vindt aanvoelen tov gevoel van haperen en niet kunnen verwerken-gevoel
Als je nog in begint bent kun je beide op 10 zetten voor cinematisch gevoel.
Deze 2 waardes blijven smaakgevoelig natuurlijk.
En chromatische aberratie op aan.
Uiteraard HDR ook op aan.

Laat maar weten wat je er van vindt
Thanks. Ik heb een B7, maar zal zo even testen. Waar staat je helderheid op?

Verwijderd

Altijd op 50! Helderheid beïnvloed indirect ook je andere waardes. Dus niks aan doen is het beste advies. Mocht je toch willen veranderen doe het dan in de game (heb deze ook default) maar nooit op je tv.
bram1984 schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:28:
[...]

Thanks. Ik heb een B7, maar zal zo even testen. Waar staat je helderheid op?

• bram1984
@Verwijderd Ik zie nu pas dat je levendig gebruikt? Lijkt me niet de beste setting voor games?

Edit: Nee dat vind ik niks. Lijkt net of de framerate uncapped is nu. Heel schokkerig. Moet wel zeggen dat ik het beeld qua kleur wel mooier vind. Ik vraag me af welke specifieke setting daarvoor zorgt.

[ Voor 51% gewijzigd door bram1984 op 09-09-2018 17:59 ]

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Omdat ik zelf veel vragen had rondom het ophangen van een C8 55inch wilde ik mijn ervaringen delen. Vooral omdat we uiteindelijk geen Vogel's standaard variant hebben gekocht.

De Vogel's beugels vielen wat ons betreft af qua kosten voor functionaliteit. Specifiek de Vogel's thin was mooi, maar ik kreeg geen zekerheid of een normale netwerkkabel en HDMI ingang aan de achterkant zouden passen. Tevens wil ik wat flexibiliteit behouden met kabels kunnen switchen (momenteel nog geen soundbar, maar voor 2019 wel).

Uiteindelijk is het de Ricoo beugel geworden. Met 10 euro korting via Prime Deal geregeld.

Spul binnen 1 dag binnen via Amazon. Meegeleverde materialen voor de muurbevestiging waren zelfs zo degelijk dat ik niet mijn eigen pluggen en bouten heb gebruikt. Je merkt echt aan dit product dat het de 60kg(!) die het aangeeft kan ondersteunen en het makkelijk heeft met een 55inch oled.

Hij hangt nu dus de minimale afstand van de muur (dwz 10cm). Alle kabels passen perfect aan de achterkant nog (let op, geen haakse HDMI of netwerkkabel dus!) en via de ingebouwde kabel unit van de LG krijg je het in 1 bundel naar beneden.
  • Is het een echte Oled beugel? Nee. Daarvoor komen de dragers deels boven het montage stuk uit.
  • Is het echt makkelijk te draaien en van de muur te halen? Nee, daarvoor leent zo'n stuggere beugel zich niet goed.
  • Ga je dan geen gebruik maken van al die functies en had je niet net zo goed een 'normale' beugel zonder functies kunnen halen? Ja en Nee, we hebben hem wel gehaald met oog op de toekomst. M.n. de tilt kan nog uitkomst bieden als je met meer mensen kijkt die niet allemaal op de bank hangen
.
Toch ben ik er echt blij mee, want voor 27 euro doet hij precies wat ik wilde en dat hij niet zo plat mogelijk tegen de muur hangt stoort ons in ieder geval niet!

Foto's volgen nog.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik kijk graag in het donker naar films op m'n b6.

Ik lees wat geklaag dat het zwart niet meer echt zwart zou zijn met de laatste updates voor deze tv. Voor mij een reden om geen updates te doen.

Op een ander forum las ik dat je via het service menu 1 en ander kan bijstellen om zwart weer 100% zwart te krijgen, werkt dit idd?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:32
Waar lees je over dit 'geklaag'?
Heb zelf ook een B6 dus wil dit ook even kunnen lezen alvorens ik update. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:33
Gebruik een Humax 5200C decoder als opnamemedium, icm met mijn C8. Als de decoder op standby staat, verschijnt regelmatig een decoder pictogram in beeld. Ik vermoed dat het toestel even 'wakker' wordt voor een EPG update oid, maar het is wel irritant. Heb op de TV CEC e.d. al uitgeschakeld en ook het wisselen van de HDMI input maakt geen verschil. iemand enig idee of en hoe deze notificaties uit te schakelen zijn?

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-11 21:01
Ruud2007 schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:36:
Gebruik een Humax 5200C decoder als opnamemedium, icm met mijn C8. Als de decoder op standby staat, verschijnt regelmatig een decoder pictogram in beeld. Ik vermoed dat het toestel even 'wakker' wordt voor een EPG update oid, maar het is wel irritant. Heb op de TV CEC e.d. al uitgeschakeld en ook het wisselen van de HDMI input maakt geen verschil. iemand enig idee of en hoe deze notificaties uit te schakelen zijn?
Of je die meldingen in de tv kunt uitzetten denk ik niet. Maar op mijn C7 verschijnt die notificatie alleen als de Humax begint met het opnemen van een programma. Dus gewoon alle geplande opnames verwijderen en je bent van je notificaties af... :*)

• Ruud2007
Heb geen opnames geprogrammeerd staan, en toch verschijnt er zo om de 1 a 2 uur een notificatie. Zou niet weten hoe dat in de instellingen weg te krijgen is, alleen het volledig uitschakelen van de Humax lost het probleem op.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobinFM schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:14:
[...]
Of je die meldingen in de tv kunt uitzetten denk ik niet. Maar op mijn C7 verschijnt die notificatie alleen als de Humax begint met het opnemen van een programma. Dus gewoon alle geplande opnames verwijderen en je bent van je notificaties af... :*)
Bij ons komen de decoder opnamemeldingen pas in beeld als de TV ook daadwerkelijk op TV kijken staat, niet als de weergavebron wat anders is dan de decoder.

Testing, one, two ...

• Ruud2007
Voor de duidelijkheid, ik kijk geen TV via de decoder maar gebruik deze alleen als opnamemedium. Het decoderpictogram verschijnt zowel als ik via de c+ TV kijk, of kijk via apps als Netflix. Mijn vorige Tv’s gaven overigens deze notificaties nooit weer, dus met welke instellingen dit te maken kan hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door Ruud2007 op 10-09-2018 12:44 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die lijkt wel zo'n beetje alles te kunnen, wat ik zo snel gezien heb. Máár, ik lees alleen over HDMI 2.0 en niet 2.0a, 2.0b, of 2.1. Als je deze overweegt, moet je je dus wel verdiepen in de verschillen tussen de laatste HDMI-versies en/of even navragen of hij echt alles doet wat je wilt.

Mediaspelers met dual HDMI outputs Bijv. de Zappiti One SE 4k HDR (niet de versie zonder SE) De 2e HDMI is audio only trouwens. Kennelijk draait hij op Android, dus Kodi en Netflix zouden mogelijk kunnen zijn. (Er staat op de site dat niet alle apps ondersteunt worden...)

• lonehitman
Jorgen schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:53:
[...]

Die lijkt wel zo'n beetje alles te kunnen, wat ik zo snel gezien heb. Máár, ik lees alleen over HDMI 2.0 en niet 2.0a, 2.0b, of 2.1. Als je deze overweegt, moet je je dus wel verdiepen in de verschillen tussen de laatste HDMI-versies en/of even navragen of hij echt alles doet wat je wilt.

Mediaspelers met dual HDMI outputs Bijv. de Zappiti One SE 4k HDR (niet de versie zonder SE) De 2e HDMI is audio only trouwens. Kennelijk draait hij op Android, dus Kodi en Netflix zouden mogelijk kunnen zijn. (Er staat op de site dat niet alle apps ondersteunt worden...)
Bedankt voor je reactie. De Zappiti kende ik nog niet. Zal eens kijken of de recensies goed zijn.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@lonehitman Graag gedaan. De Zappiti is maar een voorbeeld. Er zijn er wel meer. Hij is wel extreem duur. :-(

• 418O2
  • Laatst online: 12:05
https://www.zdnet.com/goo...n-in-from-4000-hour-test/

Je moet dus geen 20 uur per dag CNN kijken of een game spelen, want dan brandt je tv dus goed in. Maar als je dat doet heb je andere problemen in je leven ;)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Rivanov schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:15:
Waar lees je over dit 'geklaag'?
Heb zelf ook een B6 dus wil dit ook even kunnen lezen alvorens ik update. ;)
Laatste 'goede' firmware zou nog in de 04.xx.xx reeks zitten, alles in de 05.xx.xx heeft er 'last' van.

Ik zie het niet, maar het schijnt dat als je je TV aanzet en je zet een zwarte achtergrond aan in een (volledig) donkere kamer, dat je toch een glow ziet. Staat bijvoorbeeld op avsforums.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ruud2007 schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:34:
Voor de duidelijkheid, ik kijk geen TV via de decoder maar gebruik deze alleen als opnamemedium. Het decoderpictogram verschijnt zowel als ik via de c+ TV kijk, of kijk via apps als Netflix. Mijn vorige Tv’s gaven overigens deze notificaties nooit weer, dus met welke instellingen dit te maken kan hebben?
Wat doe je dan met de opnames die je met de decoder maakt? Of bedoel je dat je geen live tv kijkt via de decoder, enkel de opnames bekijk je via je tv?

Testing, one, two ...

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Jorgen schreef op zondag 9 september 2018 @ 00:05:
In principe is the way to go om altijd je apparaten via een receiver aan te sluiten en enkel de receiver naar de tv. Zo kan je de receiver laten doen waar hij specifiek voor gemaakt is (beeld doorsturen en audio verwerken) en kan je makkelijk tussen bronnen schakelen.
Dat is een goede optie inderdaad, maar toch ben ik het niet met je een dat het the way to go is. Er kleven ook nadelen aan die je wel even moet overwegen.
Want hoe gaat de TV dan om met verschillende bronnen? Je kunt nu verschillende presets maken per bron en signaaltype, wat in sommige gevallen zeer gewenst is. Van wat ik uit eerdere discussies begreep vervalt dan de optie per bron en blijft alleen maar het instellen per signaaltype over.
Het voordeel hiervan is dat je minder aansluitingen op je tv nodig hebt én dat zaken als up/downmixing en lip sync goed geregeld zijn.
Dat is bij de TV als hub gebruiken toch net zo goed? Het gaat bij mijn weten pas mis als je methoden naast elkaar gaat gebruiken.
Om dan 4k, 10 bit HDR en 3d te kunnen zien op je tv, moet je receiver wel passthrough van deze zaken ondersteunen.
Wat in mijn ogen een zeer groot nadeel is van een receiver als hub gebruiken. Elke keer als je een nieuwe TV koopt is dat meestal omdat een hoop nieuwe technieken beschikbaar zijn, dan moet je meestal ook aan een nieuwe receiver wil je alles door kunnen blijven sturen.
Nu komen er op audiovlak ook nieuwe technieken uit, maar dat is vaak minder ingrijpend en minder frequent.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gonadan schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:59:
[...]

Dat is een goede optie inderdaad, maar toch ben ik het niet met je een dat het the way to go is. Er kleven ook nadelen aan die je wel even moet overwegen.
Want hoe gaat de TV dan om met verschillende bronnen? Je kunt nu verschillende presets maken per bron en signaaltype, wat in sommige gevallen zeer gewenst is. Van wat ik uit eerdere discussies begreep vervalt dan de optie per bron en blijft alleen maar het instellen per signaaltype over.
Ja dat is waar, maar de presets zijn toch echter alleen voor game, SDR en HDR? In dat geval worden SDR en HDR automatisch getriggerd en hoef je enkel voor game wellicht een andere mode te selecteren. Of zie ik dat nu te simpel?
[...]

Dat is bij de TV als hub gebruiken toch net zo goed? Het gaat bij mijn weten pas mis als je methoden naast elkaar gaat gebruiken.
Ja en nee. Natuurlijk kan de tv het ook prima zelf, maar er zijn meer receivers die 4k HDR passthrough ondersteunen, dan tv's die HD-audio kunnen teruggeven. Daarnaast heb je dan een extra apparaat in de keten, voordat lip sync en up/downmixing hun werk kunnen doen. Met pure 1:1 doorgifte hoeft ook dat geen probleem te zijn natuurlijk. Nadeel is wel, dat wanneer je tv dan uitstaat, je met een beetje pech geen brondoorgifte naar je receiver hebt, voor wanneer je bijv. alleen een cd van je blurayspeler wilt horen, of radio van je losse tv-tuner. Die moet dan altijd aanstaan, vaak ook nog op een statisch beeld. Daarentegen zijn er receivers die hun passthrough naar de tv ook in de uit-stand kunnen doen.
[...]

Wat in mijn ogen een zeer groot nadeel is van een receiver als hub gebruiken. Elke keer als je een nieuwe TV koopt is dat meestal omdat een hoop nieuwe technieken beschikbaar zijn, dan moet je meestal ook aan een nieuwe receiver wil je alles door kunnen blijven sturen.
Nu komen er op audiovlak ook nieuwe technieken uit, maar dat is vaak minder ingrijpend en minder frequent.
Dan maakt het toch uiteindelijk niet uit welke de hub is? Als je tv verouderd is, kan hij niet alles laten zien én doorgeven. Als je receiver verouderd is, idem. Natuurlijk, HDCP 2.2, HDMI 2.x, HDR, 4k, REC.2020, enz enz moeten allemaal ondersteund worden, maar dat geldt net zo goed voor elk ander apparaat in je A/V-keten. Ik heb nu een 55C7. Mocht ik over een paar jaar een 77C12 O-) hebben, moet ik maar afvragen of bijv. mijn LG UP970 nog voldoet. Een tv gaat m.i toch ook jaren mee. Mijn kleine 32" staat nu in de slaapkamer, maar is zeker ook 8 jaar oud. Dat audio niet zo snel veranderd is deels waar. Streamingdiensten komen en gaan; HD- en 3D-audio is steeds meer in opkomst; waardoor je meer versterkte kanalen nodig hebt en met steeds meer bronnen in de woonkamer die allemaal een aansluiting nodig hebben, moet je ook maar afwachten of je voldoende HDMI-aansluitingen tot je beschikking hebt. Wellicht worden die weer door USB-C 3.x vervangen mettertijd. Op dat vlak heeft een receiver toch het voordeel, omdat die over veel meer aansluitingen beschikt dan een tv. De meeste receivers zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan een OLED-televisie.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 10-09-2018 14:20 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Jorgen schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:17:
Ja dat is waar, maar de presets zijn toch echter alleen voor game, SDR en HDR? In dat geval worden SDR en HDR automatisch getriggerd en hoef je enkel voor game wellicht een andere mode te selecteren. Of zie ik dat nu te simpel?
De LG TV's ondersteunen per bron, per signaaltype instellingen. Zo had je enige tijd geleden wat herrie over de HDR van de AppleTV. Ik kon dus voor die bron andere HDR en DV instellingen maken dan voor materiaal vanuit de apps op de TV. Echt per bron verschillend dus. Deed ik dat niet dan was Netflix op de TV heel anders dan vanaf de AppleTV.
Nu kan je discussiëren hoe vaak dat nut heeft, maar je verliest die optie volgens mij wel als je alles door een receiver laat lopen.
Ja en nee. Natuurlijk kan de tv het ook prima zelf, maar er zijn meer receivers die 4k HDR passthrough ondersteunen, dan tv's die HD-audio kunnen teruggeven. Daarnaast heb je dan een extra apparaat in de keten, voordat lip sync en up/downmixing hun werk kunnen doen. Met pure 1:1 doorgifte hoeft ook dat geen probleem te zijn natuurlijk. Nadeel is wel, dat wanneer je tv dan uitstaat, je met een beetje pech geen brondoorgifte naar je receiver hebt, voor wanneer je bijv. alleen een cd van je blurayspeler wilt horen, of radio van je losse tv-tuner. Die moet dan altijd aanstaan, vaak ook nog op een statisch beeld. Daarentegen zijn er receivers die hun passthrough naar de tv ook in de uit-stand kunnen doen.
Klopt, als je HD-audio wilt dan wordt het verhaal snel lastiger. Waar ik op doelde is dat als je ARC gebruikt bij een TV dat hij zelf zorgt dat beeld en geluid goed lopen, je moet dan hooguit eenmalig de vertraging van je receiver compenseren en dan kloppen alle bronnen. (mits geleid via de TV)

Voor een CD'tje spelen heb ik een digitale audiokabel vanaf m'n speler naar de receiver. Dan weet m'n Harmony wel wat hij moet kiezen bij een activiteit. :P
Dan maakt het toch uiteindelijk niet uit welke de hub is? Als je tv verouderd is, kan hij niet alles laten zien én doorgeven. Als je receiver verouderd is, idem. Natuurlijk, HDCP 2.2, HDMI 2.x, HDR, 4k, REC.2020, enz enz moeten allemaal ondersteund worden, maar dat geldt net zo goed voor elk ander apparaat in je A/V-keten. Ik heb nu een 55C7. Mocht ik over een paar jaar een 77C12 O-) hebben, moet ik maar afvragen of bijv. mijn LG UP970 nog voldoet. Een tv gaat m.i toch ook jaren mee. Mijn kleine 32" staat nu in de slaapkamer, maar is zeker ook 8 jaar oud. Dat audio niet zo snel veranderd is deels waar. Streamingdiensten komen en gaan; HD- en 3D-audio is steeds meer in opkomst; waardoor je meer versterkte kanalen nodig hebt en met steeds meer bronnen in de woonkamer die allemaal een aansluiting nodig hebben, moet je ook maar afwachten of je voldoende HDMI-aansluitingen tot je beschikking hebt. Wellicht worden die weer door USB-C 3.x vervangen mettertijd. Op dat vlak heeft een receiver toch het voordeel, omdat die over veel meer aansluitingen beschikt dan een tv. De meeste receivers zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan een OLED-televisie.
De grootste innovaties op het gebied van TV-kijken, want daar draait het hier toch wel om, komen van verbeteringen in het beeld. Om daarvan te kunnen genieten moet je sowieso een nieuwe TV. Loopt alles via je receiver dan moet je die dus ook meteen nieuw.
Gebruik je ARC met 'gewoon' surround dan kan je de receiver gewoon laten staan. Zo heb ik nog een receiver waar niet eens HDMI op zit omdat ik de innovaties op audiogebied niet van voldoende belang vind om een stevige investering voor te doen. Laat staan je halve woonkamer ombouwen waar de nieuwste innovaties zich op richten. :P
Nu zou ik op zich wel naar HD-audio toe willen, maar het grootste kijkplezier haal ik toch echt uit de kleuren van Rec.2020 en technieken als HDR. Audio is dan toch echt secundair wat mij betreft. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:05
Werkt ARC eigenlijk ook van externe inputs, dus bijvoorbeeld geluid van de PS4 op HDMI2 wordt doorgestuurd naar de ARC poort HDMI4?

PVO

• 418O2
S0epkip schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:06:
Werkt ARC eigenlijk ook van externe inputs, dus bijvoorbeeld geluid van de PS4 op HDMI2 wordt doorgestuurd naar de ARC poort HDMI4?
Al het geluid dat de tv wil afspelen gaat naar je arc poort

• lonehitman
Jorgen schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:20:
@lonehitman Graag gedaan. De Zappiti is maar een voorbeeld. Er zijn er wel meer. Hij is wel extreem duur. :-(
Andere oplossingen zijn duurder....

• Ruud2007
hardware-lover schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:44:
[...]

Wat doe je dan met de opnames die je met de decoder maakt? Of bedoel je dat je geen live tv kijkt via de decoder, enkel de opnames bekijk je via je tv?
Yep, gebruik de decoder alleen om af en toe films e.d. op te nemen, nooit om live TV te kijken. Blijft de vraag hoe ik het steeds in beeld verschijnende pictogram van de decoder (als hij gewoon stand-by staat) uit kan schakelen. Neem aan dat het om een instelling in de C8 gaat, want bij geen van mijn eerdere TV's kwam dit voor. Niemand enig idee?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25
bram1984 schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:59:
@Verwijderd Ik zie nu pas dat je levendig gebruikt? Lijkt me niet de beste setting voor games?

Edit: Nee dat vind ik niks. Lijkt net of de framerate uncapped is nu. Heel schokkerig. Moet wel zeggen dat ik het beeld qua kleur wel mooier vind. Ik vraag me af welke specifieke setting daarvoor zorgt.
Levendig inderdaad niet gebruiken. Kleuren zijn oververzadigd, beeld is veel te blauw en je ogen branden bijna op je hoofd zo fel. Ik gebruik voor HDR games de HDR home cinema stand. Die getweaked naar isf lightroom (sdr) content. Geeft een mooi plaatje vind ik, omdat je dan mooi veel detail in het heldere wit houdt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984
Hulleman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 02:04:
[...]

Levendig inderdaad niet gebruiken. Kleuren zijn oververzadigd, beeld is veel te blauw en je ogen branden bijna op je hoofd zo fel. Ik gebruik voor HDR games de HDR home cinema stand. Die getweaked naar isf lightroom (sdr) content. Geeft een mooi plaatje vind ik, omdat je dan mooi veel detail in het heldere wit houdt.
Thanks. Kun je ook concreet je settings doorgeven? Verder geen last van de framerate en inputlag?

Want was is nu concreet het verschil met deze mode en Game mode?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25
bram1984 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:08:
[...]

Thanks. Kun je ook concreet je settings doorgeven? Verder geen last van de framerate en inputlag?

Want was is nu concreet het verschil met deze mode en Game mode?
Ja dat kan ik wel, maar pas over een week of drie. Ben namelijk op vakantie nu. Als je me een pb doet, dan vergeet ik het niet :p

De game mode schakelt heel veel opties uit om een zo laag mogelijk inputlag te realiseren. Nadeel is dat een heel aantal opties, en niet alleen beeldverbeteraars (dacht ik, dus correct me if im wrong), grayed out zijn. De game mode vind ik in sdr en hdr beide geen mooi plaatje geven. Inputlag heb ik nooit als storend ervaren. Ik game voornamelijk offline, maar ook wel eens een potje online fifa. Gaat allemaal prima zonder de game mode.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-11 00:51
Beste medetweakers,

Kan iemand mij zeggen wat de breedte van de voet is van de LG C7 en de C8?
Ik kan dit nergens terugvinden, niet op tweakers noch op de LG site...

Alvast bedankt.

• Trenzer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 10:09
Ik heb de LG 65C8 nu een paar maanden in bezit, erg blij mee. Toch twee dingen:

1) Ik heb nog een analoog TV signaal - jaja, ze bestaan nog - en kan NPO 1/2/3 digitaal ontvangen. De overige kanalen kon ik via de web browser op de TV bekijken, via https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html
Inmiddels lukt dat niet meer en verschijnt er een foutmelding dat het starten van de video niet lukt. Geen idee waarom. Zou iemand anders die ook Ziggo heeft dit willen testen?

2) Als ik de TV aanzet gebeurt het me 3 op de 10 keer dat er via UTP geen internetverbinding is. Stekker uit de TV en er weer in is dan even de oplossing, niet echt wenselijk. Met andere apparaten geen last van. Ook hiervan vraag ik me af of iemand anders er tegenaan is gelopen? Lijkt bijna een kabelbreuk o.i.d.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 08:47

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Trenzer schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:08:
Ik heb de LG 65C8 nu een paar maanden in bezit, erg blij mee. Toch twee dingen:

1) Ik heb nog een analoog TV signaal - jaja, ze bestaan nog - en kan NPO 1/2/3 digitaal ontvangen. De overige kanalen kon ik via de web browser op de TV bekijken, via https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html
Inmiddels lukt dat niet meer en verschijnt er een foutmelding dat het starten van de video niet lukt. Geen idee waarom. Zou iemand anders die ook Ziggo heeft dit willen testen?

2) Als ik de TV aanzet gebeurt het me 3 op de 10 keer dat er via UTP geen internetverbinding is. Stekker uit de TV en er weer in is dan even de oplossing, niet echt wenselijk. Met andere apparaten geen last van. Ook hiervan vraag ik me af of iemand anders er tegenaan is gelopen? Lijkt bijna een kabelbreuk o.i.d.
Je kunt toch overal free to air digitaal kijken met Ziggo? Waarom zou je analoog gebruiken?
https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/
Ziggo heeft in november toestemming gekregen om te stoppen met het analoge signaal en dit gaat er per gebied uit tussen een paar maanden geleden en 2020.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 12-09-2018 11:24 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Ruud2007
Swiss Recon schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:58:
Beste medetweakers,

Kan iemand mij zeggen wat de breedte van de voet is van de LG C7 en de C8?
Ik kan dit nergens terugvinden, niet op tweakers noch op de LG site...

Alvast bedankt.
De breedte van de voet van een 55C8 is 89cm waar hij op de ondergrond rust en 102cm waar hij aan de TV bevestigd is.

• Trenzer
|sWORDs| schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:14:
[...]
Je kunt toch overal free to air digitaal kijken met Ziggo? Waarom zou je analoog gebruiken?
https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/
Ziggo heeft in november toestemming gekregen om te stoppen met het analoge signaal en dit gaat er per gebied uit tussen een paar maanden geleden en 2020.
Ik heb op dit moment geen smartcard, daarom kan ik nu alleen 1,2 en 3 digitaal ontvangen. De rest kan ik volgens mij alleen digitaal kijken met een smartcard, die kanalen zijn toch niet free to air?
Wil ik een digitaal pakket, dan betaal ik meer dan dat ik nu doe. :? Zoveel kijk ik niet en als ik iets bij de commerciele zenders digitaal wil zien, kan dat ook via de Ziggo website of de app, vandaar dat ik het analoge pakket aanhoud.
Maar dat gaat dus niet meer op de LG 65C8. Er is helaas geen Ziggo app beschikbaar. De website deed het voorheen wel prima. Inmiddels niet meer .. dus ik was benieuwd of iemand dit kon verifieren: op de LG de browser starten, naar https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html navigeren, inloggen en een TV programma starten. :)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Trenzer schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:48:
[...]
Ik heb op dit moment geen smartcard, daarom kan ik nu alleen 1,2 en 3 digitaal ontvangen. De rest kan ik volgens mij alleen digitaal kijken met een smartcard, die kanalen zijn toch niet free to air?
Wil ik een digitaal pakket, dan betaal ik meer dan dat ik nu doe. :? Zoveel kijk ik niet en als ik iets bij de commerciele zenders digitaal wil zien, kan dat ook via de Ziggo website of de app, vandaar dat ik het analoge pakket aanhoud.
Maar dat gaat dus niet meer op de LG 65C8. Er is helaas geen Ziggo app beschikbaar. De website deed het voorheen wel prima. Inmiddels niet meer .. dus ik was benieuwd of iemand dit kon verifieren: op de LG de browser starten, naar https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-kijken.html navigeren, inloggen en een TV programma starten. :)
Nee, je hebt daarvoor geen Smartcard nodig. Het basispakket is digitaal onbeveiligd beschikbaar, enkel HD is beperkt in dat pakket.

Testing, one, two ...

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 10:29
Ik heb een 55c8. De tv zit via arc naar mijn onkyo. Als ik tv kijk via mijn settopbox (die aan de onkyo zit) dan heb ik gewoon netjes geluid over mijn home cinema setje. Als ik netflix via de tv wil kijken dan trekt mij onkyo het niet en hapert die. Zijn daar nog slimme trucs of instellingen voor? nu zet ik steeds de onkyo uit en pak ik het geluid van de TV

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harrybeuker schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:48:
Ik heb een 55c8. De tv zit via arc naar mijn onkyo. Als ik tv kijk via mijn settopbox (die aan de onkyo zit) dan heb ik gewoon netjes geluid over mijn home cinema setje. Als ik netflix via de tv wil kijken dan trekt mij onkyo het niet en hapert die. Zijn daar nog slimme trucs of instellingen voor? nu zet ik steeds de onkyo uit en pak ik het geluid van de TV
DE Onkyo? Ze hebben maar één model?

Testing, one, two ...

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:02
harrybeuker schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:48:
bij mij haperde ie ook bij netflix op dolby digital+ en dat bleek te liggen aan de hdmi kabel.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:02

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hardware-lover schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:56:
[...]

huh? hij heeft het over "ZIJN" onkyo en dan mag hij dus zeggen dat bij hem "DE" onkyo uitstaat.

niks moeilijks aan, toch? Of snap ik het niet goed?

Edit: ah, ik zie het al, het was een subtiele hint naar het modelnummer om te troubleshooten :+

[ Voor 17% gewijzigd door Fraggert op 12-09-2018 13:48 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 08:47

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Trenzer schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:48:
[...]

Het hele basis pakket in SD plus Ned1-3 en Ziggo Sport in HD zijn FTA, staat ook allemaal in de link die ik je gaf.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• harrybeuker
hardware-lover schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:56:
[...]

excuses:
Model: TX-NR616

• harrybeuker
pennywise666 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:56:
[...]

bij mij haperde ie ook bij netflix op dolby digital+ en dat bleek te liggen aan de hdmi kabel.
thanks man! zal even een nieuwe bestellen!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk zo. Er zijn er meer die wat problemen ervaren met audio op dit model. Er schijnen ook wat hardware-problemen de kop op te steken na verloop van tijd.

Receiver valt steeds weg LG OLED55C7V

Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018 (gaat schijnbaar ook voor jouw model op)

Maar eerst even een andere HDMI kabel proberen is het meest eenvoudige om te doen zoals is voorgesteld door @pennywise666

Testing, one, two ...

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 19:35
Tegenwoordig krijg ik na een aantal uur tv kijken via HDMI de melding dat de tv binnen 5 minuten zal worden afgesloten (omdat er geen input is via de afstandsbediening?).

Iemand een idee welke optie dit is die ik moet uit zetten. Heb de sleep mode niet aan staan en heb al de volledige settings nagekeken maar ik vind zo meteen niet wat het zou zijn (voor zover ik er niet over kijken).

EDIT: ohja, ik heb een 65C8

[ Voor 3% gewijzigd door Ekfad op 12-09-2018 14:31 ]

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:29

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

@Ekfad, Instellingen TV -> Algemeen ->Energiebesparingsmodus -> Automatisch uitschakelen.

Wat staat daar bij u? Indien niet uit wel op uit zetten en dan gaat het hopelijk goed. Ik heb zelf een 55C7 maar neem aan dat het menu gelijk is.

Edit: sleeping mode is bedoeld om na XX minuten de TV uit te schakelen maar die opdracht moet u dan zelf eerst geven. Ter voorbeeld: ik ga naar bed -> kan mijn tv nog horen -> zet sleeptimer op 30 minuten -> na 30 minuten schakelt de TV uit. Dat is uw probleem dus niet.

[ Voor 59% gewijzigd door vdr01 op 12-09-2018 14:52 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Verwijderd

Ik heb hetzelfde als Ekfad, maar energiebesparing staat ook gewoon uit en toch de melding.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

@jappiededeur, hebben we het over dezelfde energiebesparingsmodus? Ik bedoel die via instellingen menu ALGEMEEN. Via instellingen menu BEELD is er ook nog een ENERGIEBESPARING maar die heeft niets met het automatisch uitschakelen van de TV te maken. Deze instelling dimt het scherm waardoor er kennelijk minder energie verbruikt wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door vdr01 op 12-09-2018 16:14 ]

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 19:35
vdr01 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:37:
@Ekfad, Instellingen TV -> Algemeen ->Energiebesparingsmodus -> Automatisch uitschakelen.

Wat staat daar bij u? Indien niet uit wel op uit zetten en dan gaat het hopelijk goed. Ik heb zelf een 55C7 maar neem aan dat het menu gelijk is.

Edit: sleeping mode is bedoeld om na XX minuten de TV uit te schakelen maar die opdracht moet u dan zelf eerst geven. Ter voorbeeld: ik ga naar bed -> kan mijn tv nog horen -> zet sleeptimer op 30 minuten -> na 30 minuten schakelt de TV uit. Dat is uw probleem dus niet.
Held! Dat was het inderdaad. Ik had er compleet over gekeken.

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:39
hardware-lover schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:50:
[...]

@Delta737, zoeken binnen het topic geeft aan dat het al iets langer het geval is, niet alleen bij RTL4 overigens.

Een permanent aanwezig logo in beeld komt in aanmerking voor een panel/tv vervanging, sowieso indien er nog garantie op de tv zit.
Panel is ondertussen inderdaad vervangen. Nu maar hopen dat deze goed blijft...

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 22:20

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Sinds gister een 55C8 gekocht, lijk wat kleine motion blur (?) issues te hebben (snelle scenes geven wat "artifects" rond het snel bewegende object).

Helderheid heb ik (normaal stand) iets lager gezet (48 inplaats van 50 volgens mij). Iemand nog tips voor een perfecte afstelling?.
Heb het idee dat hij out of the box best prima ingesteld is?.

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 13-09-2018 09:41 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 10:43
Gisteren een poging gewaagd om een filmpje te maken waar de grote vierkante vlakken op mijn C7 goed te zien waren. Heb toen een rood plaatje weer laten geven en in het filmpje aan kunnen wijzen waar het probleem zich bevindt. Nu hopen dat TD van LG het dit keer wel ziet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Ruud2007
Tortelli schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:40:
Sinds gister een 55C8 gekocht, lijk wat kleine motion blur (?) issues te hebben (snelle scenes geven wat "artifects" rond het snel bewegende object).

Helderheid heb ik (normaal stand) iets lager gezet (48 inplaats van 50 volgens mij). Iemand nog tips voor een perfecte afstelling?.
Scherpte 10, Tru Motion op Custom met De-blur op 10/10 en De-judder op 2/10. Dat zou OK moeten zijn, maar je kunt het ook proberen met Tru Motion uitgeschakeld. Zou helderheid op 50 houden, daaronder loop je kans op verlies van details in het zwart.

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:56
Hallo iedereen,

Al wat nieuws over een nieuwe firmware? is al een lang geleden (oled65b7d).

Trouwens, ging LG niet kijken om HD audio toch via ARC te laten doorsturen?

Als ik via Xplay kijk naar een film met HD audio (bijv TrueHD of DTSHD-MA) tja dan kan ik het wel vergeten nu. Stuurt niets door via hdmi arc.

SPiET

• 418O2
Tortelli schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:40:

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8/settings

Dat komt het dichtst bij referentie. Blijft persoonlijk en paneelafhankelijk wat voor jou het fijnste is.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

spietie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:41:
[knip]

Als ik via Xplay kijk naar een film met HD audio (bijv TrueHD of DTSHD-MA) tja dan kan ik het wel vergeten nu. Stuurt niets door via hdmi arc.
Dan gaat het vanuit een Windows 10 apparaat (icm Kodi en interne player), wel ietsje beter? Weliswaar geen HD-audio in volle glorie, maar dit wordt tenminste nog als DTS of DD doorgestuurd via ARC. HDR = dan echter :N

Zit er geen audio-conversie instelling verstopt aan de serverkant?

Testing, one, two ...

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04:22
Ik heb van de week de 55C8PLA gekocht en opgehangen aan de muur. Alleen als ik via de zijkant langs de bovenkant van het scherm kijk. Zie ik dat deze licht gebogen loopt. Hoort dit zo of moet deze echt recht zijn?

• spietie
hardware-lover schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:46:
[...]

Dan gaat het vanuit een Windows 10 apparaat (icm Kodi en interne player), wel ietsje beter? Weliswaar geen HD-audio in volle glorie, maar dit wordt tenminste nog als DTS of DD doorgestuurd via ARC. HDR = dan echter :N

Zit er geen audio-conversie instelling verstopt aan de serverkant?
Ik heb wel nog een media player (mede8er 3d), die stuurt het wel mee maar dan weer geen 4k/hdr terwijl xplay dit wel doet maar geen hd audio door HDMI ARC :(
Ik dacht nochtans, een film met truehd of dtshdma, toch wel gewoon de core kan doorsturen via hdmi arc?dus DD51 of DTS5.1?

Ivm audio conversie, wel xplay gaat via Plex media server die via mijn NAS gaat. Ik zou niet weten waar die audio conversie instelling zou staan.

SPiET

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

spietie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:58:
[...]
[knip]

Ivm audio conversie, wel xplay gaat via Plex media server die via mijn NAS gaat. Ik zou niet weten waar die audio conversie instelling zou staan.
Ik doe zelf niets met Plex, maar met deze info zou ik er toch wel uit kunnen komen verwacht ik.

https://support.plex.tv/a...-guide-plex-media-player/

Show Advanced Settings/Various audio codecs

If you are using a digital connection (Optical or HDMI) and want to (despite our recommendation not to do it) use passthrough, you will need to set whether or not your receiver supports the audio formats that are listed. You can refer to your receiver/TV manual to find out what formats it supports (see explanation of formats above).

Edit: @spietie, dat zou best het geval kunnen zijn, ik doe zelf niets met Plex zoals ik schreef. De keren dat ik ermee heb gespeeld konden de mogelijkheden (en de snelheid bij gebruik), mij niet werkelijk bekoren ;)

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 13-09-2018 18:58 ]

Testing, one, two ...

• spietie
hardware-lover schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:08:
[...]

Ik doe zelf niets met Plex, maar met deze info zou ik er toch wel uit kunnen komen verwacht ik.

https://support.plex.tv/a...-guide-plex-media-player/

Show Advanced Settings/Various audio codecs

If you are using a digital connection (Optical or HDMI) and want to (despite our recommendation not to do it) use passthrough, you will need to set whether or not your receiver supports the audio formats that are listed. You can refer to your receiver/TV manual to find out what formats it supports (see explanation of formats above).
Ik denk dat deze Plex Media Player bedoelt is voor PC gebruik, niet voor consoles, tv of NAS.

SPiET

Verwijderd

kun je ook acties toewijzen onder knoppen op de afstandsbediening van de C8?

• Trenzer
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:30:
kun je ook acties toewijzen onder knoppen op de afstandsbediening van de C8?
Yes, lang vasthouden van een nummer volstaat.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 22:20

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Je kunt dus de HDMI poort 2 vast zetten onder een nummer, net als de youtube app bijvoorbeeld?.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ja dat kan zoals Trenzer al aangeeft. Ga naar uw HDMI 2 en houdt een van de nummer toetsen een paar seconden ingedrukt. Handige functie al zeg ik het zelf.

Edit: Als je de "0" toets een paar seconden ingedrukt houdt krijg je een mooie pop-up met alle ingestelde 'snelkoppelingen' te zien.

[ Voor 30% gewijzigd door vdr01 op 14-09-2018 09:16 ]

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Heb een vraag over de C8 serie, die wil ik straks met een optic kabel gaan koppelen aan mijn Onkyo sound system.

Is dit een instelling in de TV of gaat vanaf dat moment het geluid altijd naar Onkyo? Vraag ik omdat ik bij normaal gebruik gewoon de speakers van de TV wil gebruiken en pas bij het bekijken van films wil ik de Onkyo aanzetten.
Heb geen zin om steeds een kabel los te koppelen.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

U kunt altijd via de TV instellingen toets -> geluidsuitgang -> TV-luidspreker kiezen. Dan kan uw Onkyo receiver/soundbar? gewoon uitblijven. Maar een beetje moderne Onkyo moet ook HDMI ARC aankunnen. Dat zou mijn voorkeur hebben qua aansluiten. Dan kan de optic kabel achterwege blijven.

Maar ook al kiest u voor de optic kabel dan nog hoeft u niet steeds de kabel te verwijderen. Gewoon de TV op TV luidspreker zetten en klaar.

[ Voor 20% gewijzigd door vdr01 op 13-09-2018 16:24 ]

• Smits360
Sowieso zul je eerst op zowel de Onkyo als op de OLED tv HDMI CEC aan moeten zetten. Los daarvan kun je inderdaad via quick settings (dat menu aan de rechterkant van je scherm, nadat je op de toets met het het tandwiel drukt) kiezen tussen HDMI/Optic out en tv luidsprekers, zoals @vdr01 al zei.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 21:51
lazrambo schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:15:
Heb een vraag over de C8 serie, die wil ik straks met een optic kabel gaan koppelen aan mijn Onkyo sound system.

Is dit een instelling in de TV of gaat vanaf dat moment het geluid altijd naar Onkyo? Vraag ik omdat ik bij normaal gebruik gewoon de speakers van de TV wil gebruiken en pas bij het bekijken van films wil ik de Onkyo aanzetten.
Heb geen zin om steeds een kabel los te koppelen.
Ik heb mijn 55E6v ook enkel met een optische kabel op mijn wat oudere Yamaha rx-v1400 Av-reciever aangesloten. Geen speciale instellingen zijn nodig. Dolby digital of Dts geluid wordt gewoon doorgegeven aan de reciever. Voor normaal tvkijken blijft de reciever uit, geluid van de tv blijft gewoon werken.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 22:14
Kakkerlak schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:54:
Ik heb van de week de 55C8PLA gekocht en opgehangen aan de muur. Alleen als ik via de zijkant langs de bovenkant van het scherm kijk. Zie ik dat deze licht gebogen loopt. Hoort dit zo of moet deze echt recht zijn?
Dat is bij mijn 65C8 ook zo.

Verwijderd

Maar kun je ook acties in je instellingen toewijzen. Zo vind ik het wel handig als ik onder energiebesparing 'scherm uit' meteen kan toewijzen aan een knop omdat ik deze vaak gebruik in combinatie met spotify app op de tv.

Zijn er nog handige trucjes voor de afstandsbediening?

Ik ben er zelf achter gekomen dat als je het tandwieltje even enkele seconde inhoudt (instellingen) je direct in het scherm komt van wijzigingen ipv eerst nog met de afstandsbediening richten en voor instellingen te kiezen als je 1 keer drukt.

• Smits360
Ik zou graag een snelknop willen instellen om de OLED lamp te bedienen. Kan dat ook? :D

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Beste Jappie, wat u wil kan volgens mij niet met 1 klik via de TV. Om het TV scherm uit te laten is het of de omweg via de TV of een receiver met Spotify ondersteuning.

Bedankt voor uw tip over het tandwieltje. Die was nieuw voor mij.

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11 13:07
Gisteren de c8 ontvangen en vandaag mee bezig geweest. Viel me wat op bij het bekijken van een filmpje, dus even een uniformiteitstest op youtube aangezet.. en daar schrok ik wel van:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/wc0e1j.jpg

Mag hopen dat dit niet normaal is. Zwart is echt zwart, maar 2% grijs geeft deze onuniforme brij. Ook bij 5% grijs nog erg goed zichtbaar en dan wordt het langzaam minder.. net een mail gestuurd naar foka, dit kan niet natuurlijk. Even afwachten op een reactie morgen.. baal er gruwelijk van, keek echt uit naar de tv.

Verwijderd

Dolby vision Oled lampje schijnt op 50 te moeten staan voor het beste beeld.
Dit staat gelijk aan de HDR setting voor 100. Zijn al veel topics over geschreven. Maar vergeet dus niet bij dolby vision (netflix) je oled lampje op 50 te zetten.

https://www.avforums.com/...-vision-vs-hdr10.2178236/

De noise die ik eerder had is al meteen een stuk minder.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2018 01:11 ]

• harrybeuker
pennywise666 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:56:
[...]

thanks penny. Kabel vervangen en hij doet het! zou je dan de oude kabel weggooien?

• harrybeuker
Kakkerlak schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:54:
heb ik bij mijn 55c8 ook.

heb jij een normale netwerkkabel in je c8? of een haakse? ik merk dat de TVniet 100% strak tegen de muur hangt maar aan 1 kant tegen deze utp kabel leunt

denk dat ik deze maar even bestel:
https://www.onlinekabelsh...-haaks-zwart-cat6-3-meter

[ Voor 26% gewijzigd door harrybeuker op 14-09-2018 08:44 ]

Verwijderd

harrybeuker schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:20:
[...]

...! zou je dan de oude kabel weggooien?
Zou m op marktplaats verkopen...

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:02
harrybeuker schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:20:
[...]

thanks penny. Kabel vervangen en hij doet het! zou je dan de oude kabel weggooien?
ja het verbaasde mij dat dolby digital+ niet meer haperde met een andere kabel, want bij de "stukke" kabel deden alle andere geluidsformaten zoals DD en de HD audio formaten het wel gewoon.
Misschien dat iemand hier een verklaring voor heeft?
Ik gebruik de oude kabel nu niet meer,maar ik heb hem wel nog in de kast liggen geloof ik.

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04:22
harrybeuker schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:21:
[...]

heb ik bij mijn 55c8 ook.

heb jij een normale netwerkkabel in je c8? of een haakse? ik merk dat de TVniet 100% strak tegen de muur hangt maar aan 1 kant tegen deze utp kabel leunt

denk dat ik deze maar even bestel:
https://www.onlinekabelsh...-haaks-zwart-cat6-3-meter
Ik heb nog helemaal.geen utp kabel in de tv zitten. De tv hangt strak tegen de muur met een vogels thin 505. Maar het is echt het scherm wat licht gebogen is. Maar zo'n haakse utp kabel ga ik wel bestellen.

• harrybeuker
Kakkerlak schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:53:
[...]

Ik heb nog helemaal.geen utp kabel in de tv zitten. De tv hangt strak tegen de muur met een vogels thin 505. Maar het is echt het scherm wat licht gebogen is. Maar zo'n haakse utp kabel ga ik wel bestellen.
ik heb hetzelfde. zelfde beugel en zelfde tv :) kan je wel wat fotos sturen anders. Morgen heb ik de haakse kabel. Zal die andere HDMI kabel ritueel gaan verbranden!

• bram1984
@Hulleman Zelf inmiddels wat aan het pielen geweest. Cinema Home, lampje 90, contrast 90, helderheid 55, scherpte 0, kleur 60, tint 0, kleur temperatuur W20, dynamisch contrast hoog.

Geeft beter beeld met gamen inderdaad.

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-10 16:00
Sinds gister in bezit van lg55c8 en Denon AVR x3500h..

Ik kom van plasma dus gebruik tot nu toe vooral de isf dark modemerk paar tweaks.. O heb ik het lied lampje op 30.:)

Anyway een hoop frustratie om de tv reciever (Samsung smt c7140 van Ziggo) weekend te krijgen via de reciever, HDMI naar Denon en dan via HDMI ARC naar HDMI ARC van de lg. De allereerste poging werkte het kort.. ondertussen kwamen updates van beide apparaten binnen .oa iets met auto latency op de Denon. Daarna werkte het niet meer . Kreeg eerst nog wel beeld en geen geluid .. en vervolgens niks meer. ( Nu had dat kutding van Ziggo bij m'n vorige reciever..Marantz sr6004 ook al handshaken probelemen, maar heen en weer switchen naar ander HDMI ingang loste dat op).
Na alle apparaten vh stroom te hebben gehaald ben ik eerst verder gegaan met instellen van de Mediaplayers/laptop voor kodi. Via HDMI 2.0a naar hdmi2.0a vd reciever. En door naar tv via de beide HDMI ARC aansluitingen. Alles HDMI 2.0met 18 gbsgeceretificeerse kabels.. laptop output op 4k chroma 4:2:2 12bits gaat probleemloos, zet ik daarbij HDR aan met wxg komt het HDR logo inbeeld . Afspelen van 1080p met dtsma gaat zoals het hoort idem voor 4k 7.1 truhd met en zonder hdr..
Overigens had ik eerst een oude HDMi cat 2 high speed kabel en die trok 4k 4:2:2 hdr 10/12 bit niet, dan kreeg ik zwart beeld. 4:2:0 ging nog wel. Neem het zekere voor het onzekere als je 4khdr wilt doorsturen en neem kabels die tenminste tot. 18gb getest zijn..
Vervolgens de Netflix appvan de lg getest en die stuurt keurig dd+/atmos (lossy atmos) naar de reciever en Dolby Vision en 4k worden keurig weer gegeven.
So far so good.. terug naar de tv ontvanger.. wat ik ook probeer ik krijg geen beeld en of geluid als ik deze via m'n reciever laat lopen. Heb geen idee hoe.. mogelijk. De tv auto switchng in de reciever (schakelt automatisch naar tv in als deze signaal v tv ontvangt. Via HDMI ARC of optixal 1). Loste bij mij niks op..
Uiteindelijk dan maar gewoon direct van de tv ontvanger naar de tv via hdmi3 in vd tv..

Het zal wel dom zijn maar ik dacht dat ik dan een opticalkabel van tv naar reciever of van tv ontvanger naar reciever moest doen.

Echter de tv stuurt de audio dd+ via de ARC HDMI 2) door naar de reciever ondanks dat ik HDMI 3 heb geslecteerd..
Ik wist niet dat het kon. En maakt voor nu niet uit omdat er toch geen hdaudio wordt doorgronden via de interactieve tv ontvanger. Af en toe wel wat lip sync issues nu tussen verschillende zenders.. (auto lipsyn heb ik ook nooit echt idee dat dat goed werkt. Heb de reciever standaard op 25msec staan ipv auto lipsyn)

Domme vraag 2, waarom It er niet gewoon een HDMI audio only out op tv's

• lazrambo
Mana schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:35:
Gisteren de c8 ontvangen en vandaag mee bezig geweest. Viel me wat op bij het bekijken van een filmpje, dus even een uniformiteitstest op youtube aangezet.. en daar schrok ik wel van:

[Afbeelding]

Mag hopen dat dit niet normaal is. Zwart is echt zwart, maar 2% grijs geeft deze onuniforme brij. Ook bij 5% grijs nog erg goed zichtbaar en dan wordt het langzaam minder.. net een mail gestuurd naar foka, dit kan niet natuurlijk. Even afwachten op een reactie morgen.. baal er gruwelijk van, keek echt uit naar de tv.
Heb jij een maandagochtend exemplaar gekregen of is dit bij alle C8 modellen 8)7 ?

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11 13:07
lazrambo schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:48:
[...]

Heb jij een maandagochtend exemplaar gekregen of is dit bij alle C8 modellen 8)7 ?
Ik hoop dat eerste, dat is op te lossen dan namelijk :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

lazrambo schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:48:
[...]

Wat denk je zelf? :z

39

• lazrambo
Morgen wordt mijn Panasonic 50VT30 opgehaald (die zal ik echt gaan missen ;w )
Daarna ga ik ook voor de 65C8 bij Foka en dan maar hopen dat ik geen maandagochtend model krijg O-)

[ Voor 3% gewijzigd door lazrambo op 14-09-2018 13:11 ]

• lazrambo
Mana schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:02:
[...]

Ik hoop dat eerste, dat is op te lossen dan namelijk :)
Dan wacht ik wel effe met bestellen, straks sturen ze die door naar mij _O-
Bonerhead schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:29:
[...]

Update:

Na een hoop gezeik via alle mogelijke klantenservice kanalen die ze hebben is mij een nieuwe tv beloofd. En die is vandaag bezorgd! JEEJ!!!

Nee, het is exact hetzelfde (beschadigde) model als dat ik retour heb gestuurd. |:(

Ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden waarom deze winkel over het algemeen zo goed wordt gewaardeerd. Echter als ik door de Google reviews heen scroll zie ik dat ik by far niet de enige ben die beschadigde producten ontvang en klachten heeft over de klantenservice/garantie.
@Bonerhead
Hoe is het afgelopen met je garantie claim bij Foka?
Heb je een nieuwe TV ontvangen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@rundfunk rudi, ik gebruik dezelfde k* ontvanger van Samsung en eveneens aangesloten via een HDMI 2.0a geschikte receiver. De handshake problemen krijg ik alleen maar indien de TV HDMI2 (ARC) poort, staat ingesteld op Deep Color. Zet ik dat uit dan werkt de C7140 probleemloos, met beeld en geluid en zet deze, bij inschakelen, mijn TV en receiver ook automatisch aan. Aangezien de TV het overgrote deel gebruikt wordt voor live tv kijken, laat ik HDMI2 ook zo staan. Het is een compromis waarmee wij hier uit de voeten kunnen.

Mijn HTPC en UHD speler hangen nu rechtstreeks aan de HDMI deep color TV aansluitingen, waarbij het (HDMI) HD geluid van beide apparaten rechtstreeks naar de receiver gaat, dit kan omdat beide voorzien zijn van meerdere HDMI uitgangen.

Testing, one, two ...

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

@hardware lover, herkenbaar probleem. Ik heb het hier opgelost door mijn Humax decoder van Ziggo te verwijderen uit de setup ten faveure van een CI+ module direct achterin de TV. Bijkomend voordeel is dat ik sindsdien ook de "GUIDE" button voor de EPG op de LG TV afstandsbediening kan gebruiken. En een kastje minder vind ik wel zo fijn.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@vdr01, er wordt hier teveel opgenomen, dagelijks, en dat kan niet gemist worden op dit moment. Bij TV kijken kunnen we hier ook volstaan met één afstandsbediening, die van de Samsung dus. Enkel aan het einde van de dag wordt de uitknop van de LG TV ingedrukt waarbij alles dan keurig in standby wordt gezet.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 128 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.