Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
pennywise666 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:16:
[...]

nee,ik ben ongeduldig en onrustig,alles moet naar behoren werken en wel meteen.
Ik heb net geprobeerd het te installeren,maar de tv pakt hem niet,meer kan ik niet doen.
File in "lg_dtv" map op usbstick gezet en in tv gedaan,maar krijg geen melding of ik wil updaten.
Wachten dan maar op de autoupdate..
Gaat dat nog lang duren? want ik zou graag willen dat de lippen gelijk met het geluid loopt als LG het niet erg vind.
20 jaar later nog steeds syncissues met AVR's.lachwekkend.
Ja echt belachelijk.

Niemand weet wanneer LG jou precies en exact gaat voorzien van de door jou gewenste update. Vraag het LG eens.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Polen heeft een nieuwe firmware voor de B6 gekregen, 5.30.40. Geen changelog bekend helaas.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

[...]

Ik heb net geprobeerd het te installeren,maar de tv pakt hem niet,meer kan ik niet doen.
File in "lg_dtv" map op usbstick gezet en in tv gedaan,maar krijg geen melding of ik wil updaten.
Gaat dat nog lang duren? want ik zou graag willen dat de lippen gelijk met het geluid loopt als LG het niet erg vind.
Ik heb sync issues op dit forum. Sommige hoofdletters en spaties komen vertraagd of helemaal niet goed door. :+
Hopelijk wordt het snel opgelost!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:02
THX schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:51:
[...]

Ik heb sync issues op dit forum. Sommige hoofdletters en spaties komen vertraagd of helemaal niet goed door. :+
Hopelijk wordt het snel opgelost!
dat kan je met hoofdletters op je buik schrijven als je wilt.
bedankt voor je bijdrage verder.

Verwijderd

Ik heb een c8 en ondanks dat de framerate in spelmodus (hdr) snel moet zijn ervaar ik een betere ervaring als ik het bijvoorbeeld op colour expert zet en kies true motion voor vloeiend (dit kan niet in spelmodus)
Wat zijn jullie ervaringen bij games en welke setting is meest prettig?

Je ziet het vooral als je character in het midden staat en de wereld om hen heen beweegt alsof je rond kijkt. Stoor mij aan de 'haperingen bij true motion off..zelfs bij 6o fps games

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 17:17

Puck

W32.Deadcode.A

[...]

Volgens mij verwar je dit forum met de helpdesk van LG 8)7

Arrived anxious, left bored

• pennywise666
Puck schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:12:
[...]

Volgens mij verwar je dit forum met de helpdesk van LG 8)7
nee,dan verwoord ik het verkeerd.
laat ik het dan zo vragen: "weet iemand hoe lang het normaal gesproken duurt voordat die update dan voor ons beschikbaar komt?"

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:17:
[...]

nee,dan verwoord ik het verkeerd.
laat ik het dan zo vragen: "weet iemand hoe lang het normaal gesproken duurt voordat die update dan voor ons beschikbaar komt?"
De changelog heeft alleen fixes die van toepassing zijn voor de Poolse televisie, dus wellicht komt deze helemaal niet uit in Nederland. Niemand weet wanneer LG een nieuwe firmware pushed in een bepaald land, behalve LG zelf.

Normaal gesproken is niet aan de orde want ze komen elke keer voor andere landen uit.

• pennywise666
Puck schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:24:
[...]

De changelog heeft alleen fixes die van toepassing zijn voor de Poolse televisie, dus wellicht komt deze helemaal niet uit in Nederland. Niemand weet wanneer LG een nieuwe firmware pushed in een bepaald land, behalve LG zelf.

Normaal gesproken is niet aan de orde want ze komen elke keer voor andere landen uit.
ja ok duidelijk, maar ik heb het niet over die poolse update van de b6,maar over de koreaanse 03.01.10 update voor de C8 die de sync issues verhelpt.Kan me niet voorstellen dat die niet wereldwijd is uiteindelijk. Of dat het heel lang duurt.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:31:
[...]

ja ok duidelijk, maar ik heb het niet over die poolse update van de b6,maar over de koreaanse 03.01.10 update voor de C8 die de sync issues verhelpt.Kan me niet voorstellen dat die niet wereldwijd is uiteindelijk. Of dat het heel lang duurt.
Ah excuses. In het verleden duurde dat nog wel een paar weken.

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Kan iemand een foto opsturen van de stekker die bij een OLED65C8PLA hoort?
En is deze stekker er makkelijk af te halen, vraag dit omdat ik nu bezig ben met frezen en wil futureproof een buis aanbrengen.

De OLED65C8/OLED65C9 wil ik volgend jaar maart/april kopen :D

• Wren
  • Nu online
lazrambo schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:00:
En is deze stekker er makkelijk af te halen, vraag dit omdat ik nu bezig ben met frezen en wil futureproof een buis aanbrengen.

Als ik thuis ben kan ik dat wel doen, maar wat wil je erover weten? Het is een korte kabel van 1.5m welke niet verwijderbaar is.

• lazrambo
  • Laatst online: 25-09 22:20
Wren schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:19:
[...]

Als ik thuis ben kan ik dat wel doen, maar wat wil je erover weten? Het is een korte kabel van 1.5m welke niet verwijderbaar is.
Of het zo'n ronde dikke stekker of een platte stekker is en natuurlijk of ik hem eraf kan halen achter de tv.
Anders zou ik niet weten hoe ik de kabel door een buis van 40mm moet trekken.

Verwijderd

[...]

Wat zegt LG als je ze belt of mailt?

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 14:42
lazrambo schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:00:

Mocht de stekker er niet doorheen passen kan je altijd een verlengsnoer door de goot heen doen toch. Er zit genoeg ruimte achter de TV om de kabel op te rollen en weg te werken.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1

• Wren
  • Nu online
lazrambo schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:41:
[...]

Of het zo'n ronde dikke stekker of een platte stekker is en natuurlijk of ik hem eraf kan halen achter de tv.
Anders zou ik niet weten hoe ik de kabel door een buis van 40mm moet trekken.
Uit mijn hoofd is het een haakse platte stekker. Hij zit vast in de tv en kan dus niet verwijderd worden.

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 21:37
uote]BarryS schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:14:
[...]

Mocht de stekker er niet doorheen passen kan je altijd een verlengsnoer door de goot heen doen toch. Er zit genoeg ruimte achter de TV om de kabel op te rollen en weg te werken.
[/quote]

Exact zo heb ik het ook gedaan.

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:38
De stekker van de 55C8 kan je uit de tv halen. Aan het uiteinde zit een wit blokje met een blauwe en bruine ader voor op de aansluitpunten. Helaas is het snoer niet lang, dus bij mij was het niet mogelijk om hem door de muur, achter de tv langs, naar het stopcontact te laten gaan.

Edit: Ik denk dat ik voorlopig kies voor dezelfde oplossing die BarryS hierboven heeft aangedragen.

[ Voor 16% gewijzigd door EJanus op 03-09-2018 18:28 ]

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31
Ja, hij is er! De NL handleiding voor de C7 is vorige week van een update voorzien!
https://www.lg.com/nl/ond...ning-product/lg-OLED55C7V

• v1nc
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-11 13:36
Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van de C8 maar ik krijg deze maar niet verbonden via ethernet. Als ik bij instellingen/netwerk 'verbinden via ethernet' doe gebeurt er niets.

ethernetkabel zit er in en werkt want als ik deze eruit haal ontvang ik geen tv meer.
Wat mis ik hier?

• Smits360
v1nc schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:03:
Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van de C8 maar ik krijg deze maar niet verbonden via ethernet. Als ik bij instellingen/netwerk 'verbinden via ethernet' doe gebeurt er niets.

ethernetkabel zit er in en werkt want als ik deze eruit haal ontvang ik geen tv meer.
Wat mis ik hier?
Ontvang je tv via internet (ipv coax), of bedoel je dat je dan geen YouTube e.d. meer hebt?
En wat gebeurt er als je via het menu diagnostics doet? En werkt de LG store?

Je kunt trouwens altijd de ethernetkabel zelf testen door hem in een Xbox, PS of laptop met LAN aansluiting te stoppen. Kun je uitsluiten dat het aan de kabel ligt :)

• v1nc
Smits360 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:16:
[...]

Ontvang je tv via internet (ipv coax), of bedoel je dat je dan geen YouTube e.d. meer hebt?
En wat gebeurt er als je via het menu diagnostics doet? En werkt de LG store?

Je kunt trouwens altijd de ethernetkabel zelf testen door hem in een Xbox, PS of laptop met LAN aansluiting te stoppen. Kun je uitsluiten dat het aan de kabel ligt :)
Ik denk dat het probleem is dat de ethernetkabel nu van de modem naar de ontvanger gaat en niet rechtstreeks naar de tv. Deze dient van modem naar tv te gaan? En dan een 2e kabel van ontvanger naar modem?

• Smits360
v1nc schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:22:
[...]
Ik denk dat het probleem is dat de ethernetkabel nu van de modem naar de ontvanger gaat en niet rechtstreeks naar de tv. Deze dient van modem naar tv te gaan? En dan een 2e kabel van ontvanger naar modem?
Wat bedoel je precies met de ontvanger? Een versterker (receiver)? Hoe dan ook dient de ethernetkabel inderdaad direct van het modem (of router) naar de tv te gaan. Dit kun je naar mijn weten niet doorlussen, anders dan met een router. Mocht je een router tussen je tv en modem hebben, let er dan goed op welke poort als WAN (internet IN) gebruikt dient te worden. En als je modem alleen gebruikt wordt om je router van internet te voorzien, doe je er goed aan om je router in bridge mode te zetten.

Back to topic: doet de OLED het wel als je de LAN kabel direct in je tv stopt?

• v1nc
Ok ik probeer duidelijk uit te leggen hoe het nu verbonden is, het gaat om een KPN abbonement:

vanuit de meterkast gaat een ethernetkabel van de experia naar de uitgang bij de tv, deze kabel is nu aangesloten op de arris interactieve tv ontvanger. Deze tv ontvanger is weer met hdmi aangesloten op de tv.
Ik heb wel normale tv ontvangst alleen de tv zelf is dus niet verbonden met het netwerk.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 07:22
v1nc schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:33:
Ok ik probeer duidelijk uit te leggen hoe het nu verbonden is, het gaat om een KPN abbonement:

vanuit de meterkast gaat een ethernetkabel van de experia naar de uitgang bij de tv, deze kabel is nu aangesloten op de arris interactieve tv ontvanger. Deze tv ontvanger is weer met hdmi aangesloten op de tv.
Ik heb wel normale tv ontvangst alleen de tv zelf is dus niet verbonden met het netwerk.
Je hebt dus nog geen internet kabel tussen de arris en tv hangen? Ik verwacht namelijk dat die arris geen ethernet over hdmi doet.

• Smits360
walletje-w schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:44:
[...]

Je hebt dus nog geen internet kabel tussen de arris en tv hangen? Ik verwacht namelijk dat die arris geen ethernet over hdmi doet.
Eens: je hebt naast een HDMI en coax kabel ook een ethernetkabel nodig die naar je tv gaat. Of je sluit hem aan op 2,4/5 ghz WiFi, wat ook dikke prima is i.c.m. Netflix e.d. Daar staat dit forum vol mee, ook met 5 Ghz tips.

• v1nc
walletje-w schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:44:
[...]

Klopt, ik begrijp dat er een 2e ethernetkabel nodig is om de tv rechtstreeks te verbinden met internet.

• v1nc
Smits360 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:47:
[...]

Eens: je hebt naast een HDMI en coax kabel ook een ethernetkabel nodig die naar je tv gaat. Of je sluit hem aan op 2,4/5 ghz WiFi, wat ook dikke prima is i.c.m. Netflix e.d. Daar staat dit forum vol mee, ook met 5 Ghz tips.
Ik had het inderdaad via wifi verbonden maar het haperde veel, regelmatig bufferen en opnieuw inladen vandaar dat ik ging kijken naar de mogelijkheid via draad.

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 14:42
Smits360 schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:47:
Ja, hij is er! De NL handleiding voor de C7 is vorige week van een update voorzien!
https://www.lg.com/nl/ond...ning-product/lg-OLED55C7V
Wat is er precies? Een nieuwe functie?

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:40
v1nc schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:49:
[...]

Ik had het inderdaad via wifi verbonden maar het haperde veel, regelmatig bufferen en opnieuw inladen vandaar dat ik ging kijken naar de mogelijkheid via draad.
Als je nog een modem hebt zonder 5ghz even de nieuwe Wi-Fi tuner proberen. Als je in de tool onder de 20mbit blijft krijg je een nieuw modem en/of een Wi-Fi Access point.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Ztevan1 schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:01:
[...]
Ik twijfel alleen nog tussen de 55 en de 65. (heb nu een 55 led en ben bang dat ik niet het idee heb dat er iets nieuws hangt als ik weer een 55 kies.)
Ben zelf van een goede full hd 55 inch sony naar een C7 55 inch gegaan. Verschil was enorm door het hoge contrast en hoge resolutie. Ook HDR en groter kleurbereik is zichtbaar. Als ik HDR 4k materiaal bekijk is het echt kwijlen. Daarna valt de full hd earth serie op blu-ray zelfs weer wat tegen (qua beeldkwaliteit)

Als ik het geld ervoor had en mijn vrouw was er ook blij mee (helaas niet) was ik ook voor 65 inch gegaan. Groter is beter ;) Ik heb ook nog een beamer, dus voor groot beeld en 3D gebruik ik die. Iedereen blij in huis.

• Smits360
BarryS schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:28:
[...]
Wat is er precies? Een nieuwe functie?
Het was meer een geintje i.v.m. eerdere berichten :*) ;)
Maar misschien dat de nieuwe handleiding duidelijkheid geeft over wanneer we een (software)update mogen verwachten :+

• Raziel
Net 05.30.40 geïnstalleerd op m'n B6 omdat ik niet helemaal spoor. Wat er veranderd is weet ik niet, maar hij doet het nog. Morgen even m'n PS4 testen.

• v1nc
Mirx_NL schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:58:
[...]

Als je nog een modem hebt zonder 5ghz even de nieuwe Wi-Fi tuner proberen. Als je in de tool onder de 20mbit blijft krijg je een nieuw modem en/of een Wi-Fi Access point.
Ik heb de laatste experia box v10a met 5ghz ondersteuning. Ik kijk nu Netflix via de WiFi en lijkt goed te werken vooralsnog. Wat nog niet zonder haperen gaat is streamen van pc naar tv. Als ik via LG smartshare Blue Planet stream hapert hij om de 5sec. Kan ik hier nog iets aan doen?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raziel schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:25:
Net 05.30.40 geïnstalleerd op m'n B6 omdat ik niet helemaal spoor. Wat er veranderd is weet ik niet, maar hij doet het nog. Morgen even m'n PS4 testen.
Kun je direct door naar 05.30.45 welke in Korea is verschenen :+

• pennywise666
v1nc schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:23:
[...]

Ik heb de laatste experia box v10a met 5ghz ondersteuning. Ik kijk nu Netflix via de WiFi en lijkt goed te werken vooralsnog. Wat nog niet zonder haperen gaat is streamen van pc naar tv. Als ik via LG smartshare Blue Planet stream hapert hij om de 5sec. Kan ik hier nog iets aan doen?
Dat haperen had ik toen ik die LG smartshare player vanuit de pc opende.
Toen ik het bestand opende via de app op de tv had ik geen haper meer.

• Raziel
Puck schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:11:
[...]

Kun je direct door naar 05.30.45 welke in Korea is verschenen :+
Da's geen dvb firmware, maar een atsc. Zijn niet compatible met hier, dus die sla ik maar over.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik krijg binnenkort de pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart binnen en wil die op mijn TV meubel gaan plaatsen, ik ben echter benieuwd naar de exacte afmetingen.

Bij de specificaties staat er:

* Hoogte 757mm
* Hoogte (zonder voet) 707mm
* Breedte 1,228m
* Diepte 230mm
* Diepte (zonder voet) 47mm
* Gewicht 19,1kg

Kan iemand bevestigen dat de diepte (dus van de voet tot de voorzijde van de TV) daadwerkelijk 23cm is?

Verwijderd

Raziel schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:25:
Waar heb je die vandaan? Ben ook een beetje gek.

• Raziel
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:19:
[...]

Waar heb je die vandaan? Ben ook een beetje gek.
Poolse LG site:

https://www.lg.com/pl/wsp...LED55B6J#softwareFirmware

[ Voor 3% gewijzigd door Raziel op 05-09-2018 14:16 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:22
Lekker nutteloos; de enige wijzigingen zijn alleen voor polen....

• Wren
  • Nu online
Ik schaam me er voor het te moeten posten maar....ik krijg maar geen ondertitels bij mijn films/series op mijn C8. Ik gebruik gewoon Plex server. Heb daar ook films in staan waar ik handmatig ondertitels (.srt) bij heb gezet (met dezelfde bestandsnaam) en ik heb na het doorlezen van relevante posts in dit topics ook even de Sub-Zero plugin geïnstalleerd en enabled.

Desondanks krijg ik de ondertiteling maar niet te zien via zowel de Plex app op de tv als de interne mediaplayer (die dit voor zover ik weet ook gewoon zou moeten kunnen afspelen). Films ziet de tv wel, maar de srt's worden maar niet getoond. Iemand nog een idee of iemand die mij keihard uitlachend kan vertellen wat ik over het hoofd heb gezien? Bedankt!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 19-11 20:25

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Unidentified schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:24:
Ik krijg binnenkort de pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart binnen en wil die op mijn TV meubel gaan plaatsen, ik ben echter benieuwd naar de exacte afmetingen.

Bij de specificaties staat er:

* Hoogte 757mm
* Hoogte (zonder voet) 707mm
* Breedte 1,228m
* Diepte 230mm
* Diepte (zonder voet) 47mm
* Gewicht 19,1kg

Kan iemand bevestigen dat de diepte (dus van de voet tot de voorzijde van de TV) daadwerkelijk 23cm is?
Het lijkt mij dat de diepte van de voet 23cm is. De tv zelf is op het dikste punt 4,7cm dik en dat klopt wel.
Dus jij moet op je meubel in totaal 23cm diepte vrij hebben :)
Let ook op de breedte, zoals je op deze foto kan zien. Hier zie je de achterkant.

[ Voor 12% gewijzigd door Nyarlathotep op 05-09-2018 16:51 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

• pennywise666
Wren schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:21:
Ik schaam me er voor het te moeten posten maar....ik krijg maar geen ondertitels bij mijn films/series op mijn C8. Ik gebruik gewoon Plex server. Heb daar ook films in staan waar ik handmatig ondertitels (.srt) bij heb gezet (met dezelfde bestandsnaam) en ik heb na het doorlezen van relevante posts in dit topics ook even de Sub-Zero plugin geïnstalleerd en enabled.

Desondanks krijg ik de ondertiteling maar niet te zien via zowel de Plex app op de tv als de interne mediaplayer (die dit voor zover ik weet ook gewoon zou moeten kunnen afspelen). Films ziet de tv wel, maar de srt's worden maar niet getoond. Iemand nog een idee of iemand die mij keihard uitlachend kan vertellen wat ik over het hoofd heb gezien? Bedankt!
plex media server restarten

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Wren schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:21:

misschien hoofdletters/kleine letters

• Wren
  • Nu online
Computer waar Plex op staat wordt 's nachts uitgeschakeld dus restarten gebeurt wel regelmatig.
Toch even Xplay op de tv gezet en daar worden de ondertitels WEL getoond wat het voor mij extra raar maakt

• Wren
  • Nu online
pwh53 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:28:
[...]

misschien hoofdletters/kleine letters
die staan goed, maar bedankt voor het meedenken.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Wren schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:57:
[...]

Computer waar Plex op staat wordt 's nachts uitgeschakeld dus restarten gebeurt wel regelmatig.
Toch even Xplay op de tv gezet en daar worden de ondertitels WEL getoond wat het voor mij extra raar maakt
Niks raars aan. De officiële Plex app is gewoon echt heel slecht. Er is niet voor niets een third-party app als XPlay.

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11 09:03
Ik heb het idee dat er iets ingebrand is linksbovem in de hoek, maar ik kom er niet achter of het echt zo is of een hersenspinsel. Heb wel dit filmpje gebruikt YouTube: Patterns for OLED uniformity and burn-in check maar daar zie ik dan weer niets. Iemand nog een tip?

[ Voor 18% gewijzigd door jocd op 05-09-2018 19:49 ]

Verwijderd

Ik merk dat de Youtube app op de LG C7 niet meer de laatste features ontvangt als ik dit vergelijk met de Apple TV. Apple heeft helaas geen 4K, maar ondersteunt wel autoplay zonder onderbrekingen en geeft een preview. Hoe is dit op de LG C8?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jocd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:48:
Ik heb het idee dat er iets ingebrand is linksbovem in de hoek, maar ik kom er niet achter of het echt zo is of een hersenspinsel. Heb wel dit filmpje gebruikt YouTube: Patterns for OLED uniformity and burn-in check maar daar zie ik dan weer niets. Iemand nog een tip?
Als er met de 100% slides (rood, magenta, enz.), niets te zien is dan lijkt mij dat er weinig tot niets aan de hand is v.w.b. burn-in.

Testing, one, two ...

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:19:
Ik merk dat de Youtube app op de LG C7 niet meer de laatste features ontvangt als ik dit vergelijk met de Apple TV. Apple heeft helaas geen 4K, maar ondersteunt wel autoplay zonder onderbrekingen en geeft een preview. Hoe is dit op de LG C8?
Je moet dat sowieso niet gaan vergelijken. Totaal ander platform, totaal andere features. Meestal vrij beperkt.
jocd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:48:
Niet gewoon image retention van logo blur die LG toevoegd? Is vrij normaal als je een tijdje tv hebt gekeken.

[ Voor 36% gewijzigd door Puck op 05-09-2018 22:38 ]

• Wren
  • Nu online
Puck schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:02:
[...]

Niks raars aan. De officiële Plex app is gewoon echt heel slecht. Er is niet voor niets een third-party app als XPlay.
Dat zou kunnen, daarvoor heb ik de app nog niet genoeg gebruikt. Maar het zou ook zichtbaar moeten zijn in de interne mediaspeler

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Wren schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:29:
[...]

Dat zou kunnen, daarvoor heb ik de app nog niet genoeg gebruikt. Maar het zou ook zichtbaar moeten zijn in de interne mediaspeler
Zou kunnen liggen aan de settings van DLNA of iets dergelijks. Zou het dan toch eerder aan de Plex / DLNA kant zoeken dan aan de TV.

Of gewoon XPlay gebruiken 8) werkt imho toch ook het fijnst.

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 06-09-2018 09:36 ]

• Wren
  • Nu online
Puck schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:34:
[...]

Zou kunnen liggen aan de settings van DLNA of iets dergelijks. Zou het dan toch eerder aan de Plex / DLNA kant zoeken dan aan de TV.

Of gewoon XPlay gebruiken 8) werkt imho toch ook het fijnst.
Ik had ook gehoopt op wat barmhartige ondersteuning en tips aan de Plex/DLNA kant ;)
Maar heb Xplay nu ook in de test en dat werkt tot nu toe goed.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

TL:DR
Weet iemand van jullie toevallig wat de afstand is, gemeten vanaf de onderkant van de TV, tot aan het montagepunt waar je een beugel achterop de TV kan monteren?

Dit omdat een huidge 42" LED TV mogelijk vervangen gaat worden door een LG 55"C7 OLED. De huidige TV heeft een Vögel Thin beugel. Die hangt dus aan de muur boven een dressoir met een centerspeaker daarop liggend (onder de TV). Als ik naar een de 55"C7 zou gaan, vraag ik me af of ik de Vögel kan omzetten zonder opnieuw gaten te moeten boren. Vandaar mijn vraag over de afstand.

specs | 3360wP met SE3000

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 11:12

Budha

Online ergo sum

Ik weet het niet precies, maar ik had hetzelfde probleem. Om het verschil in hoogte goed te maken heb ik een stalen strip gehaald bij de bouwmarkt. Daarmee heb ik de draagarmen van de muurbeugel als het ware verlengd. Mijn 55" OLED hangt nu waar ik hem hebben wil zonder de muurbeugel te verplaatsen.

Verwijderd

Ik kom terug van werk (1,5 maand) nadat ik de C8 heb mogen ontvangen. Toen de batterijen die bij de tv zaten in de afstandsbediening gedaan. 3 dagen tv gekeken. stekker uit de tv en voor werk naar buitenland.
Gisteren aangekomen en de batterijen waren leeg, afstandsbediening lampje deed ook niks. Nieuwe batterijen doet het weer. Enig idee hoe dit kan?

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Zoek eens in deze discussie op batterij, op 25 juli j.l. is dit aan de orde geweest.
Het is volgens mij niet net zo als met de goedkope Ikea tradfri dimmer dat ie met 1,5 dag leeg loopt als je de lampen met de schakelaar uit zet.

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:41
Adlermann schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:24:
[...]

Lekker nutteloos; de enige wijzigingen zijn alleen voor polen....
"1. Improvement
1) Fix that some satellite channels are not descrambled with NC+ Nagra CAM"

Deze kan je skippen want het is een oplossing voor onze Poolse vrienden. Verder brengt het niets :'(

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Iemand nog een aanbeveling van welke films ik als eerste moet kijken voor een ultieme 4K OLED ervaring?

Planet Earth en Blue Planet staan reeds klaar.

Is er verder nog (veel) kwaliteitsverschil te merken tussen een BluRay(rip) van 20 of 80 8)7 GB?

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 06-09-2018 17:56 ]

Verwijderd

Okja op netflix in HDR...zeer fraai

• THX
  • Niet online

THX

Unidentified schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:52:
Iemand nog een aanbeveling van welke films ik als eerste moet kijken voor een ultieme 4K OLED ervaring?

Planet Earth en Blue Planet staan reeds klaar.

Is er verder nog (veel) kwaliteitsverschil te merken tussen een BluRay(rip) van 20 of 80 8)7 GB?
Je ziet het vooral in kleur gradaties.
Er is genoeg te vinden koop natuurlijk. Recente Avengers etc.

• Raziel
smashit schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:24:
[...]

"1. Improvement
1) Fix that some satellite channels are not descrambled with NC+ Nagra CAM"

Deze kan je skippen want het is een oplossing voor onze Poolse vrienden. Verder brengt het niets :'(
Misschien, misschien niet … changelogs van LG staan niet bekend om hun uitgebreide details. De 5.30.30 beta zou verbeterde blacklevels hebben t.o.v. 5.30.25.

Ik zie op het oog geen verschil, maar ik ga niet beginnen aan uniformiteit plaatjes en greyscales etc.

• 418O2
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:46:
Ik kom terug van werk (1,5 maand) nadat ik de C8 heb mogen ontvangen. Toen de batterijen die bij de tv zaten in de afstandsbediening gedaan. 3 dagen tv gekeken. stekker uit de tv en voor werk naar buitenland.
Gisteren aangekomen en de batterijen waren leeg, afstandsbediening lampje deed ook niks. Nieuwe batterijen doet het weer. Enig idee hoe dit kan?
Je bent niet de eerste. Raar opkijken en verder gaan met je leven is de beste optie.

Of je gaat posts lang ranten zoals de vorige met dit probleem ;)

Verwijderd

Puck schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:37:
[...]

Je moet dat sowieso niet gaan vergelijken. Totaal ander platform, totaal andere features. Meestal vrij beperkt.
Ik zie niet in waarom je dat niet zou moeten vergelijken? Een app als Netflix loopt niks achter met de Apple TV variant. Alleen heeft Web OS van LG geen 4K interface waar de Apple TV dat wel heeft.
Daarnaast vroeg ik ook om een vergelijking met de C8.

• I Funk I
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-10 22:44
Na een eerdere post krijg ik nog steeds 4k HDR gamen via pc niet werkend met een 15m hdmi kabel.
Bij far cry 5 lukt het 1 keer en toen kreeg ik een groene tint over het scherm.
Als ik nu in windows HDR inschakel en deep color op de c8 valt het signaal volledig weg? En het ene werkt niet zonder het andere.
Ik heb al verschillende hdmi poorten getest en ook in pc mode.
Ik gebruik nu deze hdmi kabel van amazon. [url=url,hdmi kabel] https://www.amazon.de/dp/B00FK0YU06/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp_1 [/url]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 18:49

SkyStreaker

Move on up!

Universal Media Server al eens geprobeerd?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11 13:07
Wat is een fatsoenlijke muurbeugel voor een 55” C8? Zijn zo veel verschillende... ik wil hem gewoon plat tegen de muur gaan hangen.

• Mack80
  • Laatst online: 15-11 22:48
https://www.3dkabel.nl/LC...HE2-3A-37-70-inch-Mywall/

Niet duur en je tv hangt echt wel als een huis hoor.
Laat je niet gek maken door prijzen die echt nergens op slaan
Mana schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:47:
Wat is een fatsoenlijke muurbeugel voor een 55” C8? Zijn zo veel verschillende... ik wil hem gewoon plat tegen de muur gaan hangen.

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11 13:07
Mack80 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 01:29:

[...]
Dat ziet er inderdaad precies uit als wat ik zoek, thx!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37

13art

Moderator Mobile
Mana schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:47:
Mana schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 06:56:
[...]

Dat ziet er inderdaad precies uit als wat ik zoek, thx!
En anders is er ook nog altijd amazon
Prima kwaliteit en een meer dan prima prijs en ruime keuze in verschillende soort muurbeugels.

Handige vind ik dat daar nog recensies bij staan.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 07-09-2018 07:16 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• pwh53
  • Laatst online: 14-11 17:05
Mack80 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 01:29:

[...]
hoeveel cm hangt de tv met deze beugel,(gemeten vanaf de bovenkant van het scherm) van de muur ?

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 18:16
Sterk onder de indruk van de C8-beeldkwaliteit, maar stoor me aan één ding: pixel noise in donkere scenes.

Ligt niet aan bronmateriaal, want ook merkbaar bij Ozark bv. (Netflix Dolby Vision)

Heb de tv nog maar 1 week, dus misschien moet hij nog inspelen (geldt er een break in periode voor OLED?), maar betwijfel of dit veel gaat uitmaken.

OLED geeft alle details natuurlijk duidelijker weer, maar één van de grote verbeteringen van de C8-reeks was toch net die near blacks?

Gebruik de aanbevolen settings van RTings. Zou de brightness al van 50 naar 43 moeten verlagen om de dansende grijze pixels te verdrinken in black crush, maar dan ziet het beeld er niet meer uit.

Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Hoorde iets gonzen van een firmware update die dit misschien zou fixen.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tallguy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:17:
TL:DR
Weet iemand van jullie toevallig wat de afstand is, gemeten vanaf de onderkant van de TV, tot aan het montagepunt waar je een beugel achterop de TV kan monteren?

Dit omdat een huidge 42" LED TV mogelijk vervangen gaat worden door een LG 55"C7 OLED. De huidige TV heeft een Vögel Thin beugel. Die hangt dus aan de muur boven een dressoir met een centerspeaker daarop liggend (onder de TV). Als ik naar een de 55"C7 zou gaan, vraag ik me af of ik de Vögel kan omzetten zonder opnieuw gaten te moeten boren. Vandaar mijn vraag over de afstand.
Mijn 65" C7 hangt aan een Vogel's Thin beugel. Het montagepunt zit vrijwel aan de onderkant van het toestel; dat is iets waar je rekening mee moet houden. De twee verticale houders steken nét niet onder de tv uit.
Op dit plaatje zie je de vier gaten zitten. Volgens mij dezelfde locatie als mijn C7 als ik naar dit plaatje kijk.
Aikibana1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:41:
Sterk onder de indruk van de C8-beeldkwaliteit, maar stoor me aan één ding: pixel noise in donkere scenes.

Ligt niet aan bronmateriaal, want ook merkbaar bij Ozark bv. (Netflix Dolby Vision)

Heb de tv nog maar 1 week, dus misschien moet hij nog inspelen (geldt er een break in periode voor OLED?), maar betwijfel of dit veel gaat uitmaken.

OLED geeft alle details natuurlijk duidelijker weer, maar één van de grote verbeteringen van de C8-reeks was toch net die near blacks?

Gebruik de aanbevolen settings van RTings. Zou de brightness al van 50 naar 43 moeten verlagen om de dansende grijze pixels te verdrinken in black crush, maar dan ziet het beeld er niet meer uit.

Volgens mij hoeft een Oled scherm niet in te spelen. Ik merk geen verschil, maar ik geloof dan ook niet in die inspeel onzin.
Ik kijk zelf ook Ozark op mijn C7 en ervaar geen pixel noise. Of het valt mij niet op al ben ik vrij kritisch. Ozark is natuurlijk ook wel een serie waar zowat alle kleur uit is getrokken.

[ Voor 35% gewijzigd door Nyarlathotep op 07-09-2018 14:25 ]

• pennywise666

Ik heb met HD gamma op 2.4 staan ipv 2.2 zo dat dat weg valt.
Ik geloof niet dat ik dansende pixels gezien heb met Ozark en Better call Saul op Netflix,daarom heb ik met 4K de gamma gewoon op 2.2.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ik zou sowieso Netflix content niet als benchmark gebruiken
Zet eens een deftige BlueRay op en ga dan nog eens zoeken

• pennywise666
^Het gaat erom dat ie last heeft van pixel noise in Netflix waar hij zich aan stoort.

• Aikibana1
Chaser2600 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:20:
[...]

Ik zou sowieso Netflix content niet als benchmark gebruiken
Zet eens een deftige BlueRay op en ga dan nog eens zoeken
Netflix 4K Dolby Vision is toch al een pak beter dan het signaal dat zowat elke decoder uitbraakt (1080i)? :)
Op mijn plasma VT60 vroeger zag ik dit fenomeen bij donkere scenes haast nooit, ongeacht de kwaliteit van de bron. Hoop dat het met instellingen of update verholpen wordt, want voor de rest niets dan lof.

Ik stoor me ook niet aan elke vorm van "noise": zeker bij schaduwrijke donkere beelden krijg je altijd wat korrel door de optische beperkingen van de cameralens/sensor, maar het viel me op dat dit bij OLED anders wordt weergegeven.

• DonCorleone7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 14:53
ik heb dezelfde alleen iets groter,

maar is PLEX nix voor je ? volgens mij kan je ook op je NAS een PLEX server installeren. Tot nu toe werkt plex goed bij mij. en onze OLED tv's kunnen via de de standaard video/foto app meteen de mediaserver bereiken en de films etc. afspelen in originele kwaliteit.
SpeedingWilly schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:39:
Ik heb gisteren de 55C7V bij PlatteTV.nl opgehaald.

Eerste indrukken (uitgebreide review volgt later):
  • Schitterende TV om te zien!
  • HDR materiaal en goed 4K materiaal is schitterend!
  • 55" voelt niet groot aan als je van een logge 47" LCD TV komt met brede randen
  • 1080p TV via settopbox ziet er niet super uit op 4K, terwijl dit op mijn 1080p LCD prima was. Wel vanaf de normale kijkafstand, maar met je neus op het scherm valt de schaling en jitter op.
  • Geluid van de naar achter gerichte speakers (geen soundbar aanwezig op de C7) valt mij 100% mee. Natuurlijk zal de E7 veel beter klinken met de soundbar, maar het prijsverschil was mij te groot. Films kijk ik met 5.1 Surroundgeluid via versterker
  • Het spiegelend TV oppervlak is een beetje hinderlijk (ik was een matte LCD TV gewend)
Ik ben nog het stoeien met de audio. De audio wordt via HDMI direct via de TV afgespeelt, maar ik heb het idee dat het niet lipsync is.

Ook stoei ik nog met HDR content. Direct afspelen via een USB stick werkt prima, maar via mijn Dune HD Solo 4K lukt dit niet.

Heeft iemand nog tips hoe ik content (zoals 4K) kan afspelen via het netwerk (NAS)? Via DLNA lukt dit niet, omdat dan het formaat niet ondersteund wordt. Via de Dune mediaspeler of direct via een USB stick werkt wel natuurlijk. Maar de Dune heeft de beperking van max 30fps op 4K en HDR lukt ook niet.

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 10:22
Dit bericht van mij is 1.5 jaar oud. :? Ik speel mijn (4K) (HDR) content gewoon af m.b.v. De ingebouwde mediaplayer rechtstreeks vanaf mijn Nas. Werkt perfect.

De reden dat het 1.5 jaar geleden niet werkte was een (DLNA) instelling in mijn Nas die niet goed stond.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat is het verschi ltussen eeen C8P die 2300 euro kost en een C8PLA die 1600 kost?

Verwijderd

Vermoed grijze import. En de prijzen die je noemt zijn denk ik website prijzen en niet de persoonlijk aanbiedingen die je zou kunnen krijgen

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2018 16:34 ]

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:32:
Vermoed grijze import. En de prijzen die je noemt zijn denk ik website prijzen en niet de persoonlijk aanbiedingen die je zou kunnen krijgen
Nee het zijn ook website prijzen. Zag alleen een groot verschil in prijs echter was de ene C8P en de andere C8PLA, dus vroeg me af wat eigenlijk t verschil tussen deze 2 is?

Verwijderd

Leuk weetje: met Netflix direct via mijn C8 worden alle series en films die dolby vision ondersteunen in Dolby vision weergegeven. Tot zo ver niet bijzonder.
Kijk ik netflix via mijn ps4 pro, (gekoppeld aan mijn C8) worden dezelfde series en films in HDR afgespeeld.
En het verschil met noise/ruis schrikbarend merkbaar. Daar waar Dolby vision veel ruis heeft (velen zeggen dat dit bij dolby vision kan horen en zoals het hoort) kijk ik liever alles in HDR die dit niet heeft. (sommige Marvels dan weer wel)
Test zelf maar!

• THX
  • Niet online

THX

pennywise666 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:23:
^Het gaat erom dat ie last heeft van pixel noise in Netflix waar hij zich aan stoort.
Nee, hij stelt het als een algemeen probleem. Vervolgens is z’n argument, dat het niet aan het bron materiaal kan liggen, want het is bij Netflix ook.

Dan is de reactie absoluut terecht, om sowieso een betere bron te kiezen dan Netflix.

• Aikibana1
THX schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:10:
[...]

Nee, hij stelt het als een algemeen probleem. Vervolgens is z’n argument, dat het niet aan het bron materiaal kan liggen, want het is bij Netflix ook.

Dan is de reactie absoluut terecht, om sowieso een betere bron te kiezen dan Netflix.
Update: opnieuw Ozark heel aandachtig bekeken vanavond, maar ditmaal leek alles perfect. Heel bizar, ik begon bijna te twijfelen aan wat ik gisteren gezien had, maar beter zo natuurlijk :)

Tot ik plots één fragment vond dat superduidelijk het probleem weergeeft: S2E6 58:22.
Hier breekt het gezicht op in een bewegende donkere pixel-brei, echt niet normaal.
Check deze foto.

PS: de gamma-waarde kan je niet wijzigen bij Dolby Vision (staat altijd op 2.2).

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 07:22
Aikibana1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:14:
[...]

Update: opnieuw Ozark heel aandachtig bekeken vanavond, maar ditmaal leek alles perfect. Heel bizar, ik begon bijna te twijfelen aan wat ik gisteren gezien had, maar beter zo natuurlijk :)

Tot ik plots één fragment vond dat superduidelijk het probleem weergeeft: S2E6 58:22.
Hier breekt het gezicht op in een bewegende donkere pixel-brei, echt niet normaal.
Check deze foto.

PS: de gamma-waarde kan je niet wijzigen bij Dolby Vision (staat altijd op 2.2).
Ik heb echt geen idee wat het kan zijn maar dit is niet overdreven. Dit is echt zeer apart en slecht!
Vraag over een splinternieuwe LG OLED55C8 die we gisteren hebben opgehangen.
Herkent iemand een snel flikkerend beeld?
Dit bij TV gebruik maar ook bv bij YouTube.
Zie dit voorbeeld filmpje waarbij je in het selectie scherm van YouTube staat en het grijze vlak enorm flikkert waarbij het niet uitmaakt in welke beeld modus gekeken wordt.
In het filmpje wisselt de modus.
YouTube: LG OLED55C8

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 16:09
Aikibana1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:14:
[...]

Check deze foto.

Zit in de content. Test dezelfde scène maar eens op je laptop of telefoon, ziet er niet uit.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

JSTPS schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:01:
[...]

Zit in de content. Test dezelfde scène maar eens op je laptop of telefoon, ziet er niet uit.
En zo ontdek ik wéér een nadeel van Netflix. 4K en Dolby Vision werken prima via de app op de tv. Echter omdat Arc waardeloos is gebruik ik de Windows 10 app. En die doet niet aan 4K of DV.... Zucht.

• pennywise666
JSTPS schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:01:
[...]

maar waarom staat het op die manier op netflix dan?

• pennywise666
Nyarlathotep schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:03:
[...]

En zo ontdek ik wéér een nadeel van Netflix. 4K en Dolby Vision werken prima via de app op de tv. Echter omdat Arc waardeloos is gebruik ik de Windows 10 app. En die doet niet aan 4K of DV.... Zucht.
wat is je probleem met arc via de ingebouwde netflix app dan?

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:43
SpeedingWilly schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:07:
Dit bericht van mij is 1.5 jaar oud. :? Ik speel mijn (4K) (HDR) content gewoon af m.b.v. De ingebouwde mediaplayer rechtstreeks vanaf mijn Nas. Werkt perfect.

De reden dat het 1.5 jaar geleden niet werkte was een (DLNA) instelling in mijn Nas die niet goed stond.
Je speelt dit af met de standaard media player? Die speelt ook HDR? En het geluid via ARC naar je receiver?

• SpeedingWilly
lonehitman schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:34:
[...]
Je speelt dit af met de standaard media player? Die speelt ook HDR? En het geluid via ARC naar je receiver?
Speelt gewoon HDR af ja. Ik gebruik geen ARC, want ik heb nog een oude receiver, en het geluid gaat via een optische kabel naar de receiver.

[ Voor 45% gewijzigd door SpeedingWilly op 08-09-2018 11:39 ]

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:43
SpeedingWilly schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:38:
[...]

Speelt gewoon HDR af ja. Ik gebruik geen ARC, want ik heb nog een oude receiver, en het geluid gaat via een optische kabel naar de receiver.
Thnx. Optisch en via HDMI(arc) ondersteunen beide geen true dts en dts hd? Of geeft de tv dit signaal wel door aan de receiver?

• SpeedingWilly
lonehitman schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:51:
[...]
Thnx. Optisch en via HDMI(arc) ondersteunen beide geen true dts en dts hd? Of geeft de tv dit signaal wel door aan de receiver?
Dat weet ik niet zeker. Ligt ook aan je recieven denk ik. Mijn oude reciever ondersteund dit niet, dus ik weet niet wat de LG C7/8 ondersteund.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 10:31
lonehitman schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:51:
[...]
Optisch en via HDMI(arc) ondersteunen beide geen true dts en dts hd?
Nope. Met eARC gaat dit wel (HDMI 2.1 of sommige recente receivers doen dit reeds nu ook al).

Nickname does not reflect reality

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik ben momenteel bezig met Spider-Man en het valt mij op dat de kleuren meer "poppen" als ik HDR in de game uitzet. Het is niet perse mooier, maar ik vind het wel opvallend.

Als ik verder de HDR modus van de TV op Levendig zet, ziet het er een stuk kleurrijker uit dan Game mode. Weet iemand of dat hoort?

Mijn Game settings staan nu als volgt:

Lampje 80
Contrast 100
Helderheid 60
Scherpe 30
Kleur 70
Tint 0
Kleurtemperatuur K10

In Geavanceerd en Beeldopties staat alles uit.

Iemand tips?
Pagina: 1 ... 127 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.