Zoek eens binnen dit topic........midego schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:38:
Wat is jullie ervaring met het inbranden van de OLED?
Na 2 jaar geen ervaring mee... Ja het kan gebeuren, sterk afhankelijk van je kijkgedrag, paneel (en instellingen?). Genoeg over te vinden in dit topic.midego schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:38:
Wat is jullie ervaring met het inbranden van de OLED?
[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 30-08-2018 09:11 ]
Arrived anxious, left bored
Ik weet niet hoe straf de nieuwe Alpha 9 chip van LG is of de upscaling hardware in de nieuwste AV-versterkers, maar ik vermoed dat er niets kan tippen aan MPC-HC+Madvr aangedreven door een recente CPU+GPU combo. Right?
Dus waarom investeren in een NAS (met Celeron in het beste geval) of apart mediacenter als je zuiver op zoek bent naar de beste weergave van beeld & geluid?
Prijs-kwaliteit kan je dan toch beter een flinke game desktop/notebook kopen en via HDMI je OLED aansluiten? Of mis ik iets?
Een NAS hoeft niet af te spelen he. Dat kan je gewoon bv plex laten doen op de client harware. Je vergeljkt appels met peren.Aikibana1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:24:
Wat is de beste oplossing om films op de LG OLED 8-reeks af te spelen?
Ik weet niet hoe straf de nieuwe Alpha 9 chip van LG is of de upscaling hardware in de nieuwste AV-versterkers, maar ik vermoed dat er niets kan tippen aan MPC-HC+Madvr aangedreven door een recente CPU+GPU combo. Right?
Dus waarom investeren in een NAS (met Celeron in het beste geval) of apart mediacenter als je zuiver op zoek bent naar de beste weergave van beeld & geluid?
Prijs-kwaliteit kan je dan toch beter een flinke game desktop/notebook kopen en via HDMI je OLED aansluiten? Of mis ik iets?
Ja, jouw oplossing gaat de beste kwaliteit opleveren, maar ikv ind het dan weer niet praktisch
Ik gebruik vooral gewoon mijn apple tv 4k en dat is meestal zat.
Sinds kort mag ik mij ook eigenaar van een OLED paneel noemen. Het is de 55c8.
Na 2 dagen tv kijken viel mij iets op, 1/3 van het scherm (linker zijde) lijkt iets lichter te zijn dan de rest.
Er is in donkere tonen vrij duidelijk een lijn waarbij alles links van de lijn lichter/geeler is dan rechts.
Het probleem zit niet in de hdmi kabel, aangezien ook via netflix op de tv zelf de lijn zichtbaar is.
Paneel staat niet in eco modus.
Is dit een productfout of een instelling?
Ik weet dat de foto niet heel veel duidelijkheid biedt, maar net rechts van de cursor is de lijn te zien:
Klikken op de foto zorgt voor grotere afbeelding.

Ik hoor heel graag wat jullie vinden, als het een instelling is hoor ik het graag, anders moet ie terug naar de winkel.
Antfarmer
Dit is gewoon de uniformiteitsissues die bij het toestel horen. Ik zou me er niet druk om maken, vervangende examplaren zullen ook iets vergelijksbaar hebben.Artilux schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:03:
Hallo!
Na 2 dagen tv kijken viel mij iets op, 1/3 van het scherm (linker zijde) lijkt iets lichter te zijn dan de rest.
Er is in donkere tonen vrij duidelijk een lijn waarbij alles links van de lijn lichter/geeler is dan rechts.
Het probleem zit niet in de hdmi kabel, aangezien ook via netflix op de tv zelf de lijn zichtbaar is.
Ik weet dat de foto niet heel veel duidelijkheid biedt, maar net rechts van de cursor is de lijn te zien:
[afbeelding]
Ik hoor heel graag wat jullie vinden, als het een instelling is hoor ik het graag, anders moet ie terug naar de winkel.
Geen enkele tv is perfect, helmaaal niet voor dit lage bedrag (consumentenprijs).
Wil je perfectie, koop studiomonitoren van 30k
De TV krijgt ook excellent uniformity mee bij de reviews, niet perfect.
Ik zie 300cd/m2 vs 600cd/m2 op pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart en pricewatch: LG OLED55B6V Zwart (maar ook https://www.pricerunner.d...ED55B6V-Sammenlign-Priser).
Ik moet mijn 55b6 wegens een defect inruilen en zou dan een 55c8 krijgen maar die helderheid is voor mij wel van belang.
Nee dat klopt niet, pricewatch is niet echt betrouwbaar wdb:mvandek2 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:56:
Klopt het dat de 55c8 een lagere helderheid heeft dan de 55b6?
https://www.rtings.com/tv...#usage*4854!threshold*0.1
Movies: letterboxd
Artilux schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:03:
Hallo!
[afbeelding]
Dit zou voor jou een zeer grote upgrade zijn daar de b6 in 2016 nog het budget broertje in de lijn was en in 2018 de C8 dezelfde specs als de duurdere modellen heeft.mvandek2 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:56:
Klopt het dat de 55c8 een lagere helderheid heeft dan de 55b6?
Ik zie 300cd/m2 vs 600cd/m2 op pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart en pricewatch: LG OLED55B6V Zwart (maar ook https://www.pricerunner.d...ED55B6V-Sammenlign-Priser).
Ik moet mijn 55b6 wegens een defect inruilen en zou dan een 55c8 krijgen maar die helderheid is voor mij wel van belang.
De panelen die gebruikt worden zijn toch hetzelfde, het is designe en speakers waar je een extra voor betaald?mvandek2 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:16:
De C8 is net als de b6 de onderkant van de 55" range en daarmee de vervanger.
In mijn geval zojuist de C8 besteld omdat deze toch tegen de muur gaat.
dat is niet juist, de B8 heeft een alpha7 processor en de andere 2018 OLED's een alpha9mvandek2 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:16:
De C8 is net als de b6 de onderkant van de 55" range en daarmee de vervanger.
ik heb hetzelfde probleem, maar dan twee grote vlakken van circa 30 bij 30cm. Met name bij rood/groen is het duidelijk te zien, alleen ik krijg het maar niet goed op de foto. LG wilt eerst een duidelijke foto voordat ze een reparateur langs sturen. Iemand een tip?Artilux schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:03:
Hallo!
[afbeelding]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Netflix geeft voor het opstarten van de film/serie aan in welk formaat deze beschikbaar is.marchanekamp schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:07:
Waarschijnlijk een domme vraag... maar ik kan het niet vinden. Als ik de netflix app open op mijn 65c8 en een 4k film ga kijken. Hoe weet ik dan dat deze film daadwerkelijk met de hoogst mogelijke resolutie wordt afgespeeld?
Dat is mij helder. Mijn vraag is of die dan automatisch ook in de hoogste resolutie afspeelt of je hier nog wat voor moet doen.Wren schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:10:
[...]
Netflix geeft voor het opstarten van de film/serie aan in welk formaat deze beschikbaar is.
Als de betreffende content UHD is en je hebt ook het benodigde Netflix abonnement dan speelt deze dat af ja (of je zou een hele brakke internetverbinding moeten hebben).wind_surfer schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:25:
[...]
Dat is mij helder. Mijn vraag is of die dan automatisch ook in de hoogste resolutie afspeelt of je hier nog wat voor moet doen.
Rainesh schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:48:
[...]
ik heb hetzelfde probleem, maar dan twee grote vlakken van circa 30 bij 30cm. Met name bij rood/groen is het duidelijk te zien, alleen ik krijg het maar niet goed op de foto. LG wilt eerst een duidelijke foto voordat ze een reparateur langs sturen. Iemand een tip?
Verwijderd
Om te kunnen zien in welk formaat iets wordt afgespeeld, kun je de app LG TV PLUS installeren op je smartphone. In de app kun je op de i van informatie drukken waarna linksboven op het tv-scherm de informatie verschijnt zoals het aantal Mbps en de resolutie.marchanekamp schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:07:
Waarschijnlijk een domme vraag... maar ik kan het niet vinden. Als ik de netflix app open op mijn 65c8 en een 4k film ga kijken. Hoe weet ik dan dat deze film daadwerkelijk met de hoogst mogelijke resolutie wordt afgespeeld?
Exact! En wel onder de "Controleer" functie, om precies te zijnVerwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:01:
[...]
Om te kunnen zien in welk formaat iets wordt afgespeeld, kun je de app LG TV PLUS installeren op je smartphone. In de app kun je op de i van informatie drukken waarna linksboven op het tv-scherm de informatie verschijnt zoals het aantal Mbps en de resolutie.
Tenminste, bij een op NL ingesteld iOS toestel
Verwijderd
Dat is zijn vraag toch niet?Wren schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:07:
[...]
Dit zou voor jou een zeer grote upgrade zijn daar de b6 in 2016 nog het budget broertje in de lijn was en in 2018 de C8 dezelfde specs als de duurdere modellen heeft.
Verwijderd
Klopt helemaal.midego schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:27:
[...]
De panelen die gebruikt worden zijn toch hetzelfde, het is designe en speakers waar je een extra voor betaald?
In mijn geval zojuist de C8 besteld omdat deze toch tegen de muur gaat.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 17:06
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik las je verhaal over de gekochte C8 bij Foka.
Je hebt uiteraard recht op een nieuwe TV, omruil dus.
De TV die je beschadigd hebt ontvangen moet kosteloos omgeruild kunnen worden.
Weigert Foka dit dan kun je de koop ongedaan maken en krijg je je geld terug.
Je kunt dan elders voor die prijs ook wel een C8 kopen.
Een rekening sturen is wel heel erg vreemd ik heb hier nog nooit van gehoord.
Hey HoppyF!HoppyF schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:02:
@Bonerhead
Ik las je verhaal over de gekochte C8 bij Foka.
Je hebt uiteraard recht op een nieuwe TV, omruil dus.
De TV die je beschadigd hebt ontvangen moet kosteloos omgeruild kunnen worden.
Weigert Foka dit dan kun je de koop ongedaan maken en krijg je je geld terug.
Je kunt dan elders voor die prijs ook wel een C8 kopen.
Een rekening sturen is wel heel erg vreemd ik heb hier nog nooit van gehoord.
Thanks voor je tag. Ik weet dat ik hier recht op heb, ben ook redelijk thuis in het juridische wereldje. Het probleem is echter dat Foka beweert dat de schade aan de tv niet is ontstaan vanuit de fabrikant of tijdens transport. Ze hebben de doos en tv gecontroleerd en zeggen hiervoor geen aanwijzingen te vinden. Lekker makkelijk. Ze geven mij de schuld van de schade, ondanks dat ik hun procedure heb gevolgd voor het handelen wanneer je een beschadigd product ontvangt.
Inmiddels al een aantal keren via verschillende kanalen (mail, whatsapp chat, telefoon) contact gehad met hun klantenservice. Weigeren met je mee te denken. Ben hier dan ook nog niet klaar mee.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
OK, je weet dan ook dat je juridisch erg sterk staat.Bonerhead schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:16:
[...]
Hey HoppyF!
Thanks voor je tag. Ik weet dat ik hier recht op heb, ben ook redelijk thuis in het juridische wereldje. Het probleem is echter dat Foka beweert dat de schade aan de tv niet is ontstaan vanuit de fabrikant of tijdens transport. Ze hebben de doos en tv gecontroleerd en zeggen hiervoor geen aanwijzingen te vinden. Lekker makkelijk. Ze geven mij de schuld van de schade, ondanks dat ik hun procedure heb gevolgd voor het handelen wanneer je een beschadigd product ontvangt.
Inmiddels al een aantal keren via verschillende kanalen (mail, whatsapp chat, telefoon) contact gehad met hun klantenservice. Weigeren met je mee te denken. Ben hier dan ook nog niet klaar mee.
Het klinkt ook ongeloofwaardig dat Foka de doos èn TV gecontroleerd zou hebben voordat deze verzonden werd. Dat kunnen ze wel zeggen maar bewijs is er niet.
Sterker nog, waarom zou een winkel/webshop een TV eerst gaan uitpakken?
Normaal gesproken gebeurt dit niet en ben je als klant de eerste die de TV uitpakt nadat deze door de fabrikant is ingepakt.
Dit is ook wel te zien aan de manier van inpakken en sealen.
Je hebt dus goed gehandeld en kunt dus eisen dat de koopovereenkomst ontbonden wordt.
Ik weet niet of Foka aangesloten is bij een geschillencommissie of een keurmerk heeft.
Dit is in ieder geval géén goede reclame voor ze.
Edit:
Nog even de website bekeken.
Transportschade bij voorkeur binnen 24 uur melden echter dat hoeft niet.
Staat zo ook beschreven.
Verder, als de klantenservice niet reageert dan kun je contact opnemen met de manager.
Staat in de Klachtenprocedure.
Komt daar geen bevredigend antwoord uit dan naar de geschillencommissie Thuiswinkel.
https://www.foka.nl/transportschade
[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 30-08-2018 22:18 ]
Verwijderd
ik heb een lg oled55c7v. Via de tv
kan ik mijn media op mijn
synology nas bekijken. Maar
ik kan alleen foto bestanden bekijken
en geen video bestanden.
Kan iemand mij hierbij adviseren?
De informatie is wel erg summier. Mijn advies zou zijn om te beginnen met de handleiding.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:40:
Hallo
en geen video bestanden.
Je hoeft niet om de paar woorden op enter te drukken; je post ziet er zo nogal raar uit.
Misschien is het een idee om plex media server te installeren op je nas en de player op je tv. Even de instellingen goed zetten dat je geen conversies hebt en klaar. Werkt hier erg goed op die manier.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:40:
Hallo
en geen video bestanden.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ik heb een beetje het idee dat HDR het beeld wat donkerder maakt in deze game. Wellicht ook meer realistisch vanwege OLED, maar het lijkt anders te werken dan in andere games. Het "popt" wat minder.
De zwarte tussenschermen zijn ook niet echt zwart, ongeacht de in-game brightness slider. En ook zie je vaag strepen van boven naar beneden lopen, alsof je naar een edge lit LCD kijkt.
Welke scenes praat je over dan kan ik ook eens meekijken. En heb je ook gerommeld met je instellingen, dus een andere HDR instelling, etc.?bram1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:36:
Hier mensen die Detroit Become Human op hun OLED spelen of hebben gespeeld? Wat is jullie ervaring?
Ik heb een beetje het idee dat HDR het beeld wat donkerder maakt in deze game. Wellicht ook meer realistisch vanwege OLED, maar het lijkt anders te werken dan in andere games. Het "popt" wat minder.
De zwarte tussenschermen zijn ook niet echt zwart, ongeacht de in-game brightness slider. En ook zie je vaag strepen van boven naar beneden lopen, alsof je naar een edge lit LCD kijkt.
Ik heb eigenlijk wel dezelfde vraag, als ik namelijk via de LG app netflix of youtube open dan geeft hij niet aan dat ik HDR aan het kijken ben, dat geeft hij namelijk wel aan als ik via de PS4 netflix/youtube ga kijken.marchanekamp schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:07:
Terwijl de widget in de youtube app wel zegt dat ik op de hoogste resolutie aan het kijken ben.
De instellingen voor HDR worden dan ook niet beschikbaar gesteld, daar integen via de PS4, dus HDMI, zijn ze wel beschikbaar.
Heeft iemand trouwens ook last van wat lip-sync issues? Ik heb mijn PS4 aangesloten met een HDMI naar Denon X3400, en via de Denon naar de HDMI 2 (ARC). Ik heb al wat zitten rommelen met de instellingen maar iedere keer lijkt de sync weer anders te worden.
[ Voor 41% gewijzigd door Gyrolion op 31-08-2018 08:57 ]
Eigenlijk al meteen op het begin bij het eerste zwarte scherm (Sony XDEV en Sony Computer Entertainment presents etc.).Gyrolion schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:50:
[...]
Welke scenes praat je over dan kan ik ook eens meekijken. En heb je ook gerommeld met je instellen, dus een andere HDR instelling, etc.?
[...]
Ik heb eigenlijk wel dezelfde vraag, als ik namelijk via de LG app netflix of youtube open dan geeft hij niet aan dat ik HDR aan het kijken ben, dat geeft hij namelijk wel aan als ik via de PS4 netflix/youtube ga kijken.
Terwijl de widget in de youtube app wel zegt dat ik op de hoogste resolutie aan het kijken ben.
De instellingen voor HDR worden dan ook niet beschikbaar gesteld, daar integen via de PS4, dus HDMI, zijn ze wel beschikbaar.
En als je met Marcus die verf of moet halen. Daar heb ik HDR op een gegeven moment uitgezet in het PS menu en dan ziet het er een stuk kleurrijker uit (niet per se beter overigens).
HDMI ingang staat gewoon op gamemode. Overige settings uit mijn hoofd: lampje op 80, helderheid 60 en contrast 100.
Heb je wel Black Level op low staan (voor HDR)? Zelf deze game nog niet gespeeld maar staat wel op het lijstje.bram1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:36:
Hier mensen die Detroit Become Human op hun OLED spelen of hebben gespeeld? Wat is jullie ervaring?
In het TV menu bedoel je?Puck schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:56:
[...]
Heb je wel Black Level op low staan (voor HDR)? Zelf deze game nog niet gespeeld maar staat wel op het lijstje.
Ja. Daarnaast heeft volgens mij elke game wel ander beeld als het om HDR gaat. Alsof developers nog niet goed het uiterste eruit weten te halen. Maar zwart moet natuurlijk wel zwart blijven
Ik zal vanavond eens kijken.Puck schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:59:
[...]
Ja. Daarnaast heeft volgens mij elke game wel ander beeld als het om HDR gaat. Alsof developers nog niet goed het uiterste eruit weten te halen. Maar zwart moet natuurlijk wel zwart blijven
Ik heb zelf de oled55c7v en gebruik hem voornamelijk veel met de AppleTV 4k + Infuse.
Gister viel het mij op dat als ik wissel van het overzicht menu van Infuse (dit scherm dus: https://static.firecore.co/images/blog/infuse57-home.jpg) wissel naar een ander scherm die vakjes onder Favorites kort in beeld blijven staan. Binnen 20/30 seconde zijn ze weg. Ik gebruik hem wel op dark mode dus het is donker grijs en dan fel oranje/groene icoontjes.
Moet ik me hier echt zorgen over maken?
Het was me nog niet eerder opgevallen, is dus totaal niet permanent en ik heb alle juiste veiligheidsmiddelen genomen sinds aanschaf zoals snelle screensavers, helderheid wat lager etc.
Valt dit onder 'normaal' bij een OLED display?
Is normaal, en dat heet "image retention".ex87 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:01:
Ik weet dat er al behoorlijk wat is geschreven over image retention/burn in maar! Toch heb ik een vraag:
Ik heb zelf de oled55c7v en gebruik hem voornamelijk veel met de AppleTV 4k + Infuse.
Gister viel het mij op dat als ik wissel van het overzicht menu van Infuse (dit scherm dus: https://static.firecore.co/images/blog/infuse57-home.jpg) wissel naar een ander scherm die vakjes onder Favorites kort in beeld blijven staan. Binnen 20/30 seconde zijn ze weg. Ik gebruik hem wel op dark mode dus het is donker grijs en dan fel oranje/groene icoontjes.
Het was me nog niet eerder opgevallen, is dus totaal niet permanent en ik heb alle juiste veiligheidsmiddelen genomen sinds aanschaf zoals snelle screensavers, helderheid wat lager etc.
Ja, dat had ik ook gelezen inderdaad. Helaas kan ik de kleurtjes niet aanpassen van de icoontjes maar, is het een goed idee om de icoontjes compleet uit te zetten? Kan retention escaleren tot burn in?
Mijn use case is een beetje: Hij staat 5 min per dag op dat scherm (om mijn library te verversen) en daarna ga ik lekker tv kijken (en is het ook direct weg).
Edit: Ik lees ook trouwens, dat HDR korte retention duidelijker laat zien (en, mijn AppleTV menu staat in Dolby Vision mode) - ik zal is proberen te wisselen naar een SDR mode.
[ Voor 14% gewijzigd door ex87 op 31-08-2018 11:44 ]
Hangt wellicht ook van het paneel af. Ik gebruik mijn htpc erop, dus ook statische elementen, en wel langer dan een minuut. Ik heb in meer dan half jaar gebruik (C7) geen last van image retention, banding of wat dan ook. Gelukkig maar, want dat was mijn enige twijfel punt om een oled te halen, geen moment spijt van gehad.ex87 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:01:
Ik weet dat er al behoorlijk wat is geschreven over image retention/burn in maar! Toch heb ik een vraag:
Het is mij pas gaan opvallen sinds de AppleTV op Vision staat (sinds 3/4 weken nu) wat dus HDR is. Ik zal hem vanavond is terug zetten. Draait jouw HTPC ook altijd in HDR mode in het menu?destroyer6670 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:07:
[...]
Hangt wellicht ook van het paneel af. Ik gebruik mijn htpc erop, dus ook statische elementen, en wel langer dan een minuut. Ik heb in meer dan half jaar gebruik (C7) geen last van image retention, banding of wat dan ook. Gelukkig maar, want dat was mijn enige twijfel punt om een oled te halen, geen moment spijt van gehad.
Mijn TV is trouwens een jaar oud ondertussen.
Echter vroeg ik me af waarom wanneer ik Netflix app open en zodra het aan het laden is, dat ik dan verticale lijnen zie. Later bleek het volgens de zoekresultaten dat het banding is. Nu is het wel zo dat het alleen zichtbaar is op netflix login en 5% grijs test maar in werkelijke content is de banding niet te zien. En na verder zoeken is de banding eigenlijk heel common als ik de verhalen mag geloven, dus als ik het wil omruilen, dan speel ik paneel loterij en wie weet is die exemplaar wel veel erger. Zijn er hier mensen die dit ervaring ook hebben? TV heb ik gekocht bij Coolblue en heb er ook 5 jaar verzekering erbij gedaan.
Inbranden heb ik gelukkig nergens last van want ik vermijd zenders met felle logo's en verder kijken we vaak naar Netflix, bekijken we films vanaf harde schijf/usb stick en YT.
Ik had de A7V eerst ook maar die heb ik meteen teruggestuurd vanwege behoorlijke uniformiteitsproblemen (vlekken en banding). Ik heb toen de LG C7 besteld. Ook deze tv heeft banding maar lang niet zo erg als bij de A7V. Bij mij zaten bij de A7V aan weerszijden donkere vlekken en in het midden verticale strepen (banden).SilverRST schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:00:
Echter vroeg ik me af waarom wanneer ik Netflix app open en zodra het aan het laden is, dat ik dan verticale lijnen zie. Later bleek het volgens de zoekresultaten dat het banding is. Nu is het wel zo dat het alleen zichtbaar is op netflix login en 5% grijs test maar in werkelijke content is de banding niet te zien. En na verder zoeken is de banding eigenlijk heel common als ik de verhalen mag geloven, dus als ik het wil omruilen, dan speel ik paneel loterij en wie weet is die exemplaar wel veel erger. Zijn er hier mensen die dit ervaring ook hebben? TV heb ik gekocht bij Coolblue en heb er ook 5 jaar verzekering erbij gedaan.
CoolBlue heeft goede service, je kunt proberen om de tv om te ruilen voor een zelfde exemplaar. Als die het weer zo `erg` doet zou je kunnen overwegen om een duurder model te nemen.
Ik gebruik dezelfde opzet met een B7 en dit is mij niet opgevallen. Overigens geeft de Apple TV werkelijk geen krimp als ik er een 88GB 4K MKV tegenaan gooi met Infuse.ex87 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:01:
Uniformiteitsproblemen heb ik niet en ook geen vlekken. Enkel de banding in netflix laden, dus wanneer je de app opent.harde_cynist schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:34:
[...]
Ik had de A7V eerst ook maar die heb ik meteen teruggestuurd vanwege behoorlijke uniformiteitsproblemen (vlekken en banding). Ik heb toen de LG C7 besteld. Ook deze tv heeft banding maar lang niet zo erg als bij de A7V. Bij mij zaten bij de A7V aan weerszijden donkere vlekken en in het midden verticale strepen (banden).
CoolBlue heeft goede service, je kunt proberen om de tv om te ruilen voor een zelfde exemplaar. Als die het weer zo `erg` doet zou je kunnen overwegen om een duurder model te nemen.
Ah interessant! Hoe heb jij je de volgende settings staan:diotav schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:52:
[...]
Ik gebruik dezelfde opzet met een B7 en dit is mij niet opgevallen. Overigens geeft de Apple TV werkelijk geen krimp als ik er een 88GB 4K MKV tegenaan gooi met Infuse.
- Infuse (donker of licht)
- AppleTV interface (donker of licht)
- AppleTV weergave (4k HDR, 4K Vision of SDR?)
Het was mij tot eerder deze maand ook niet echt opgevallen dus ik probeer wat veranderingen uit te sluiten die ik zelf heb gemaakt.
Je kan er hier ook meer over lezen dat ik zeker niet de enige ben die het ziet bij deze combi: https://www.reddit.com/r/..._few_minutes_on_apple_tv/ grappig genoeg zie ik het NOOIT bij de default apps en, ook niet bij me PS4 Pro, het is dus echt de combi met de AppleTV
[ Voor 20% gewijzigd door ex87 op 31-08-2018 14:07 ]
Voor wie het e.e.a. nog eens rustig na wil kijken?
Testing, one, two ...
De pc heb ik niet in hdr staan, gebruik hem ook voor internetten.ex87 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:21:
[...]
Het is mij pas gaan opvallen sinds de AppleTV op Vision staat (sinds 3/4 weken nu) wat dus HDR is. Ik zal hem vanavond is terug zetten. Draait jouw HTPC ook altijd in HDR mode in het menu?
Mijn TV is trouwens een jaar oud ondertussen.
Dat kan overigens ook zonder de app door het scrollwieltje van de AB in te drukken en met de cursor naar de kanaal/input banner te bewegen en daar te klikken.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:01:
[...]
Om te kunnen zien in welk formaat iets wordt afgespeeld, kun je de app LG TV PLUS installeren op je smartphone. In de app kun je op de i van informatie drukken waarna linksboven op het tv-scherm de informatie verschijnt zoals het aantal Mbps en de resolutie.
Niet altijd, in bepaalde apps zoals Netflix werkt dit niet. Dan werkt alleen het info-command.Acrobat schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:19:
[...]
Dat kan overigens ook zonder de app door het scrollwieltje van de AB in te drukken en met de cursor naar de kanaal/input banner te bewegen en daar te klikken.
Ja zeg inderdaad, ik zie ‘t nu ook, top!Puck schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:45:
[...]
Niet altijd, in bepaalde apps als Netflix werkt dit niet. Dan werkt alleen het info-command.
Iemand een idee?
Edit: AV settings net gereset, geen resultaat.
Edit 2: Gefixt. Receiver van stroom gehaald. Raar probleem.
[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 31-08-2018 18:43 ]
Update:Bonerhead schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:16:
[...]
Hey HoppyF!
Na een hoop gezeik via alle mogelijke klantenservice kanalen die ze hebben is mij een nieuwe tv beloofd. En die is vandaag bezorgd! JEEJ!!!
Nee, het is exact hetzelfde (beschadigde) model als dat ik retour heb gestuurd.
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden waarom deze winkel over het algemeen zo goed wordt gewaardeerd. Echter als ik door de Google reviews heen scroll zie ik dat ik by far niet de enige ben die beschadigde producten ontvang en klachten heeft over de klantenservice/garantie.
Omdat je vijf jaar garantie krijgt als je een beoordeling achterlaatBonerhead schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:29:
[...]
Update:
Na een hoop gezeik via alle mogelijke klantenservice kanalen die ze hebben is mij een nieuwe tv beloofd. En die is vandaag bezorgd! JEEJ!!!
Nee, het is exact hetzelfde (beschadigde) model als dat ik retour heb gestuurd.![]()
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden waarom deze winkel over het algemeen zo goed wordt gewaardeerd. Echter als ik door de Google reviews heen scroll zie ik dat ik by far niet de enige ben die beschadigde producten ontvang en klachten heeft over de klantenservice/garantie.
Serieus?Rub147 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:31:
[...]
Omdat je vijf jaar garantie krijgt als je een beoordeling achterlaat
Shit zeg. Wist niet dat een review recht geeft op 5 jaar garantie. Verklaart een hoop.Vorkie schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:45:
[...]
Ja, Kamera Express ook bijvoorbeeld, daarom zijn er zoveel reviews op Tweakers
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nou, dat schiet dus niet op zo!Bonerhead schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:29:
[...]
Update:
Nee, het is exact hetzelfde (beschadigde) model als dat ik retour heb gestuurd.![]()
Heb je het zwart op wit dat je een nieuwe TV zou gaan krijgen?
Het is toch te gek dat het zo moet gaan.
Misschien toch nog even contact opnemen met de manager van de klantenservice en ze nog één kans geven dit op te gaan lossen voordat je naar de geschillencommissie Thuiswinkel gaat.
Appletv etc. op receiver aangesloten is wel gewoon in sync,maar dan heb ik dus weer geen 4K!
Alleen de apps op de C8 zelf van netflix en amazon zijn in sync, maar dan heb ik dus weer geen auto refreshrate bij! Sterker nog,die refreshrate kan ik helemaal niet aanpassen naar 24HZ op de tv met die 2 apps.
Ik dacht,dan maar een optical kabeltje erin,maar nee,dit is het zelfde drama als hdmi. 4 euro + 4 euro verzendkosten verspild aan s/pdif kabeltje,dankjewel LG. ZWAAR GEIRITEERD.
Waarom komt hier geen fix voor??
Dus nu moet ik een HDMI 2.0 receiver gaan kopen voor in sync zijn en 4K tegelijk??belachelijk.
Ik heb liever dat LG dit sync probleem oplost dan dat ik 500 euro moet uitgeven.
Het lijkt erop dat de standaard Webos videoapp geen Atmos ondersteunt en deze downgrade naar Dolby Digital.
Met Netflix werkt Atmos overigens wel prima.
BlaBlaBla
En dan nog iets: ik heb deze keer eens goed opgelet op de ondertitels. Ik heb zelf de kleuren ingesteld als standaard (dus 0), maar de ondertitels in de bios waren voor mijn ogen even wit als op mijn tv. Zeker niet gelig. En dat lijken ze zeker wel als ik warm1 of warm2 instel op de tv. Ik ben er zeker van dat het scherm niet op een vergelijkbare warm1 of warm2 was ingesteld.
[ Voor 27% gewijzigd door pennywise666 op 02-09-2018 01:47 ]
Ik heb nu zo een maand ook een OLED tv, A7 dan dus FHD maar jeetje, werkelijk prachtig! Dat oneindige zwart en kleuren maken het waard!Silvestris schreef op zondag 2 september 2018 @ 01:22:
Afgelopen vrijdag heb ik de film Alpha in Dolby Cinema gezien (2D) en het deed me beseffen: wat is de Oled (c7 heb ik) toch een mooi scherm! Ik vond het beeld in de bioscoop tegenvallen: de landschappen waren vaak onscherp (heel overdreven gezegd alsof ik Zelda: Breath of The Wild aan het kijken was :-) ) . Misschien lag het ook aan de film, maar ik was over de scherpte en het contrast niet zo onder de indruk. Na Oled ben je voorgoed verpest... :-)
En dan nog iets: ik heb deze keer eens goed opgelet op de ondertitels. Ik heb zelf de kleuren ingesteld als standaard (dus 0), maar de ondertitels in de bios waren voor mijn ogen even wit als op mijn tv. Zeker niet gelig. En dat lijken ze zeker wel als ik warm1 of warm2 instel op de tv. Ik ben er zeker van dat het scherm niet op een vergelijkbare warm1 of warm2 was ingesteld.
En ik snap wat je bedoelt over de beeld instellingen. Misschien kan je proberen het op 'Expert1' te zetten dan het op Normaal zetten dacht ik en niet op warm1 of warm1. En de V en H scherpte op 25. Zo heb ik de roodachtige of roze-achtige huidtinten kunnen oplossen. Maar het valt me op dat programma's dat uitgezonden worden in echt tv kijken, vaak niet zo scherp is en nog steeds in SD content. Ik heb het dus over tv kijken zoals Interactieve TV kijken van Telfort, KPN en dergelijke providers. Netflix en YT vereisen zowat geen kalibratie.
lukt het niet met xplay ?Strider schreef op zondag 2 september 2018 @ 00:54:
Is het mogelijk om op een C7 tv een mkv/atmos file af te spelen waarbij er via HDMI ARC een Atmos signaal wordt verzonden naar een LG SJ9 soundbar?
Het lijkt erop dat de standaard Webos videoapp geen Atmos ondersteunt en deze downgrade naar Dolby Digital.
Dat komt omdat Netflix lossy Atmos gebruikt en jouw video lossless Atmos. Lossless Atmos werkt niet over HDMI ARC 2.0.Strider schreef op zondag 2 september 2018 @ 00:54:
Is het mogelijk om op een C7 tv een mkv/atmos file af te spelen waarbij er via HDMI ARC een Atmos signaal wordt verzonden naar een LG SJ9 soundbar?
Daarop aanvullend: Atmos over HDMI ARC wordt gecompressed naar (lossy) DD+, maar je versterker herkent dit nog wel als Atmos (mijn Onkyo iig wel). Dit is iets wat met ARC wel kan, maar met een optisch kabeltje niet. Wat dat betreft heb je meer comfort en functionaliteit van ARC - als het tenminste goed werkt.Puck schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:28:
[...]
Dat komt omdat Netflix lossy Atmos gebruikt en jouw video lossless Atmos. Lossless Atmos werkt niet over HDMI ARC 2.0.
Ook al herkent je versterker Atmos, het is dus een gecomprimeerd DD+ signaal geworden zonder Atmos elementen?Smits360 schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:47:
[...]
Daarop aanvullend: Atmos over HDMI ARC wordt gecompressed naar (lossy) DD+, maar je versterker herkent dit nog wel als Atmos (mijn Onkyo iig wel). Dit is iets wat met ARC wel kan, maar met een optisch kabeltje niet. Wat dat betreft heb je meer comfort en functionaliteit van ARC - als het tenminste goed werkt.
Zelfde voor Netflix?
Met andere woorden als je Atmos content wil afspelen moet dit via een externe bron gaan die rechtstreeks op de LG SJ9 is aangesloten. Via de tv als source zelf gaat dit niet lukken? Ook niet met xplay?Puck schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:28:
[...]
Dat komt omdat Netflix lossy Atmos gebruikt en jouw video lossless Atmos. Lossless Atmos werkt niet over HDMI ARC 2.0.
[ Voor 30% gewijzigd door Strider op 02-09-2018 10:20 ]
BlaBlaBla
Het is een compressed Atmos track in DD+ format, maar volgens mijn versterker nog steeds een Atmos track. Je zou het dus ook moeten horen in je extra speakers, zei het in mindere kwaliteit.Strider schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:58:
[...]
Ook al herkent je versterker Atmos, het is een gecomprimeerde DD+ signaal geworden dus geen Atmos track meer?
Zelfde voor Netflix?
Ik weet alleen niet zeker of, zoals @Puck zegt, Netflix het Atmos track zelf al als compressed uitzendt, of dat de ARC verbinding van een lossless Atmos track een lossy Atmos track ervan maakt. Maar dat is alleen een scenario wanneer je een app/channel/zender op je tv hebt of een device erop aansluit met een bron met lossless Atmos signaal, die via ARC iets naar de versterker/soundbar stuurt. In de meeste gevallen sluit je zo'n bron zelf direct aan op de versterker/soundbar, juist om de TV/ARC er niet tussen te hebben.
Edit: via xplay is misschien wel een mooie manier om het te testen (of ie dus een lossless omzet naar lossy, of dat je Atmos helemaal kwijt bent). Maar hoe dan ook gaat er over ARC 2.0 nooit een lossless signaal naar de versterker/soundbar. De nieuwe eARC 2.1 standaard gaat daarvoor zorgen.
[ Voor 17% gewijzigd door Smits360 op 02-09-2018 10:13 ]
Ik fetch even wat lossless Atmos materiaal en dan ga ik dat zo vanaf een externe HDD afspelen op de TV. Kijken wat ie dan doorgeeft naar de (Atmos-able) versterker!Puck schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:05:
Ik ben niet 100% zeker of lossless Atmos inderdaad automatisch omgezet wordt naar lossy. Ik vermoed van niet, maar kan het niet testen want ik heb geen Atmos op mijn receiver
I'll be back
Edit: ik heb het getest! En wel als volgt:
Ik heb een Dolby Atmos Demonstration Disc (full bluray) met een aantal korte, maar hele coole filmpjes met lossless Atmos tracks. Ik heb deze Demo Disc vaak direct op de versterker afgespeeld en dan geeft ie het "echte" Atmos formaat aan als input signaal, dus het materiaal is daadwerkelijk een Dolby TrueHD Atmos stream. De image hiervan staat op een mediaspeler, die ik via HDMI heb aangesloten op de C7. Deze zet het geluid ervan over via ARC naar mijn Onkyo versterker.
Het resultaat:
De tv converteert het lossless signaal naar een lossy DD+ signaal! De versterker herkent het geluid als "(Dolby logo)ATMOS/DD+".
Het geluid is wonderbaarlijk goed, om eerlijk te zijn! En ja, ook de Atmos speakers doen mee en dat hoor je wel echt. De versterker herkent het dus als een soort Atmos signaal en gaat er ook daadwerkelijk zo mee om. Vet!
Nu vraag ik me af of Netflix daadwerkelijk een volledige Atmos stream meegeeft, of dat iedereen denkt dat het lossy is, omdat de tv dat ervan maakt over de ARC verbinding. Dit kunnen we testen door een decoder met Netflix erop (heb ik!) direct op de versterker aan te sluiten, ipv op de tv. Ga ik zo ook doen!
Edit 2: Netflix op de decoder identificeert zowel mijn C7 als mijn versterker niet als Atmos apparaten, want ik krijg bij bijv. Okja geen Atmos icoon en geluid. Ik kijk toch nooit Netflix op de decoder, want dat is lang zo fijn niet als op de C7 zelf. Maar goed, nu weet ik nog steeds niet of Netflix lossless Atmos meegeeft, of lossy.
[ Voor 65% gewijzigd door Smits360 op 02-09-2018 12:32 ]
De RTINGS settings bespreken natuurlijk alleen de standaard settings (ISF).
Op alle uitgangen gebruik ik de 'Expert1' mode, V en H scherpte op 25, witte balans als ik goed heb staat op 'Normaal' en niet op warm1, warm2 en koel. OLED-lampje heb ik staan op 70.bram1984 schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:40:
Welke settings gebruiken jullie eigenlijk voor het kijken van Netflix (HD/4K/Dolby Vision etc.)? Ik zie de preset iedere keer verspringen naar bijvoorbeeld Bioscoop of Standaard, afhankelijk van de content.
De RTINGS settings bespreken natuurlijk alleen de standaard settings (ISF).
Dan op tv kijken, dus interactieve tv: dezelfde settings. Wel heb ik OLED-lampje op 35 staan vanwege de felle logo's zoals die van TLC en Veronica. Gelukkig is SBS6 afgestapt van de knalrode SBS6 logo, RTL7 ook dacht ik want het is nu een lichtgrijze kleinere logo. Zelfs als OLED-lampje op 35 staat, is het beeld nog steeds geweldig.
Ik heb de Expert1 mode aan gezet omdat het op viel dat bijvoorbeeld de lippen ietwat te rood is. Toen ik naar Avengers: Infinite War bekeek, viel het op de lippen van Captain American even rood als die van Black Widow. Ik dacht dat kan gewoon niet. Maar dat was toen op modus 'Standaard'. Nu is dat gelukkig opgelost.
En het geluid zet ik altijd op 'Bioscoop'.
Hoe staan jouw audio settings ingesteld in je c7? Op mijn c8 krijg ik bovenstaande niet voor elkaar. Er verschijnt een melding 'audiospoor wordt niet ondersteund' of iets dergelijks en vervolgens wordt er een (eventueel) volgend audiospoor gepakt welke wel ondersteund wordt.Smits360 schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:08:
[...]
Ik fetch even wat lossless Atmos materiaal en dan ga ik dat zo vanaf een externe HDD afspelen op de TV. Kijken wat ie dan doorgeeft naar de (Atmos-able) versterker!
I'll be back
Edit: ik heb het getest! En wel als volgt:
Ik heb een Dolby Atmos Demonstration Disc (full bluray) met een aantal korte, maar hele coole filmpjes met lossless Atmos tracks. Ik heb deze Demo Disc vaak direct op de versterker afgespeeld en dan geeft ie het "echte" Atmos formaat aan als input signaal, dus het materiaal is daadwerkelijk een Dolby TrueHD Atmos stream. De image hiervan staat op een mediaspeler, die ik via HDMI heb aangesloten op de C7. Deze zet het geluid ervan over via ARC naar mijn Onkyo versterker.
Het resultaat:
De tv converteert het lossless signaal naar een lossy DD+ signaal! De versterker herkent het geluid als "(Dolby logo)ATMOS/DD+".
Het geluid is wonderbaarlijk goed, om eerlijk te zijn! En ja, ook de Atmos speakers doen mee en dat hoor je wel echt. De versterker herkent het dus als een soort Atmos signaal en gaat er ook daadwerkelijk zo mee om. Vet!
Nu vraag ik me af of Netflix daadwerkelijk een volledige Atmos stream meegeeft, of dat iedereen denkt dat het lossy is, omdat de tv dat ervan maakt over de ARC verbinding. Dit kunnen we testen door een decoder met Netflix erop (heb ik!) direct op de versterker aan te sluiten, ipv op de tv. Ga ik zo ook doen!
Edit 2: Netflix op de decoder identificeert zowel mijn C7 als mijn versterker niet als Atmos apparaten, want ik krijg bij bijv. Okja geen Atmos icoon en geluid. Ik kijk toch nooit Netflix op de decoder, want dat is lang zo fijn niet als op de C7 zelf. Maar goed, nu weet ik nog steeds niet of Netflix lossless Atmos meegeeft, of lossy.
Maar als je TV HDR detecteert? Volgens mij heb je dan geen Expert optie?SilverRST schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:50:
[...]
Op alle uitgangen gebruik ik de 'Expert1' mode, V en H scherpte op 25, witte balans als ik goed heb staat op 'Normaal' en niet op warm1, warm2 en koel. OLED-lampje heb ik staan op 70.
Dan op tv kijken, dus interactieve tv: dezelfde settings. Wel heb ik OLED-lampje op 35 staan vanwege de felle logo's zoals die van TLC en Veronica. Gelukkig is SBS6 afgestapt van de knalrode SBS6 logo, RTL7 ook dacht ik want het is nu een lichtgrijze kleinere logo. Zelfs als OLED-lampje op 35 staat, is het beeld nog steeds geweldig.
Ik heb de Expert1 mode aan gezet omdat het op viel dat bijvoorbeeld de lippen ietwat te rood is. Toen ik naar Avengers: Infinite War bekeek, viel het op de lippen van Captain American even rood als die van Black Widow. Ik dacht dat kan gewoon niet. Maar dat was toen op modus 'Standaard'. Nu is dat gelukkig opgelost.
En het geluid zet ik altijd op 'Bioscoop'.
Ik speelde het af op mijn mediaspeler die ik op de tv had aangesloten, niet op de tv zelf. Bij het afspelen van de M2TS files op de tv kreeg ik dezelfde meldingen als jij. Dat was ook de reden om de mediaspeler erbij te pakkenTeuncafe schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:52:
[...]
Hoe staan jouw audio settings ingesteld in je c7? Op mijn c8 krijg ik bovenstaande niet voor elkaar. Er verschijnt een melding 'audiospoor wordt niet ondersteund' of iets dergelijks en vervolgens wordt er een (eventueel) volgend audiospoor gepakt welke wel ondersteund wordt.
Zonde... Toch maar weer naar een mediaspeler gaan kijken. Thanks anyway.Smits360 schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:29:
[...]
Ik speelde het af op mijn mediaspeler die ik op de tv had aangesloten, niet op de tv zelf. Bij het afspelen van de M2TS files op de tv kreeg ik dezelfde meldingen als jij. Dat was ook de reden om de mediaspeler erbij te pakken
Is de beeldkwaliteit zichtbaar beter bij de C8? Of is het verschil verwaarloosbaar?
Is daarnaast de “game hdr” mode wat minder donker/vaal dan bij de C7 en B6?
En geld de cashback nog op de C8?
[ Voor 11% gewijzigd door swoutr op 02-09-2018 15:56 ]
zie hier de cashback:swoutr schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:54:
Is de 250 euro die de C8 duurder is dan de C7 het waard? Ik ben begonnen met kijken bij de B6, maar ben er sowieso al over uit dat dit model me iets te oud is. Ook heb ik graag een zo laag mogelijke input lag.
Is de beeldkwaliteit zichtbaar beter bij de C8? Of is het verschil verwaarloosbaar?
En geld de cashback nog op de C8?
https://promo.deskservice...8-0370/download/terms.pdf
en de winkels die meedoen:
https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf
goedkoopste 55c8 volgens mij nu 1799-300 cashback= 1499 euro bij foka/plattetvdiscounter
[ Voor 6% gewijzigd door Ztevan1 op 02-09-2018 15:57 ]
Thnx voor de snelle reactie, toevallig ook de kennis of het de upgrade het waard is afgezien van de prijs?Ztevan1 schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:55:
[...]
zie hier de cashback:
https://promo.deskservice...8-0370/download/terms.pdf
en de winkels die meedoen:
https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf
goedkoopste 55c8 volgens mij nu 1799-300 cashback= 1499 euro bij foka/plattetvdiscounter
Ben zelf ook in de markt voor een nieuwe.swoutr schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:59:
[...]
Thnx voor de snelle reactie, toevallig ook de kennis of het de upgrade het waard is afgezien van de prijs?
Het grootste verschil is volgens mij dat de c8 een hogere verlichtingswaarde heeft.
Waar de c7 een beetje minder was bij veel licht in huis, zou de c8 stukken beter moeten zijn.
Ik zou voor in mijn situatie voor een c8 gaan omdat er nogal wat licht in mijn huiskamer valt.
Ik twijfel alleen nog tussen de 55 en de 65. (heb nu een 55 led en ben bang dat ik niet het idee heb dat er iets nieuws hangt als ik weer een 55 kies.)
Top, ik kies zelf wel voor de 55” kom van 42” af en 65” is me wat too much.Ztevan1 schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:01:
[...]
Ben zelf ook in de markt voor een nieuwe.
Het grootste verschil is volgens mij dat de c8 een hogere verlichtingswaarde heeft.
Waar de c7 een beetje minder was bij veel licht in huis, zou de c8 stukken beter moeten zijn.
Ik zou voor in mijn situatie voor een c8 gaan omdat er nogal wat licht in mijn huiskamer valt.
Ik twijfel alleen nog tussen de 55 en de 65. (heb nu een 55 led en ben bang dat ik niet het idee heb dat er iets nieuws hangt als ik weer een 55 kies.)
De C8 55” is op foka en tvdiscounter alleen een stuk duurder (2300) zonder cashback. Dat is me wat te gortig. Ik wacht ook nog even met de koop tot eind deze maand.
De C7 is afgelopen maand alleen maar duurder geworden. Vandaar dat ik met een schuin oog naar de C8 zit te kijken.
Prijs was een week geleden 1799 voor de 55C8 bij Foka (even bellen/Whatsappen). Dan gaat de cashback er nog van af.swoutr schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:06:
[...]
Top, ik kies zelf wel voor de 55” kom van 42” af en 65” is me wat too much.
De C8 55” is op foka en tvdiscounter alleen een stuk duurder (2300) zonder cashback. Dat is me wat te gortig. Ik wacht ook nog even met de koop tot eind deze maand.
De C7 is afgelopen maand alleen maar duurder geworden. Vandaar dat ik met een schuin oog naar de C8 zit te kijken.
Ik heb ook heel wat lopen stoeien met de instellingen om het in sync te krijgen, maar ik heb het gevoel dat iedere keer als ik wat anders doe ik weer aan de instellingen moet zitten.pennywise666 schreef op zondag 2 september 2018 @ 00:26:
OPTICAL en HDMI ARC is allebei gewoon niet in sync en dat is gewoon echt storend. Geluid loopt 100 ms achter met Netflix,Amazon,DirectvNow en Infuse op Appletv en Firetv op tv aangesloten en is niet goed te krijgen via de instellingen van de tv of receiver met HDMI 1.4.
Appletv etc. op receiver aangesloten is wel gewoon in sync,maar dan heb ik dus weer geen 4K!
Alleen de apps op de C8 zelf van netflix en amazon zijn in sync, maar dan heb ik dus weer geen auto refreshrate bij! Sterker nog,die refreshrate kan ik helemaal niet aanpassen naar 24HZ op de tv met die 2 apps.
Ik dacht,dan maar een optical kabeltje erin,maar nee,dit is het zelfde drama als hdmi. 4 euro + 4 euro verzendkosten verspild aan s/pdif kabeltje,dankjewel LG. ZWAAR GEIRITEERD.
Waarom komt hier geen fix voor??
Dus nu moet ik een HDMI 2.0 receiver gaan kopen voor in sync zijn en 4K tegelijk??belachelijk.
Ik heb liever dat LG dit sync probleem oplost dan dat ik 500 euro moet uitgeven.
Voor mij inderdaad ook erg vervelend, maar ik heb ergens gelezen dat er al een update is uitgekomen om het een en ander aan sync problemen op te lossen, dus ik hoop dat binnenkort opgelost is!
Gooien ze de prijs dan gewoon voor je omlaag?Rub147 schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:12:
[...]
Prijs was een week geleden 1799 voor de 55C8 bij Foka (even bellen/Whatsappen). Dan gaat de cashback er nog van af.
Correct, je kunt hiervoor beter terecht in het volgende topic: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2swoutr schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:18:
[...]
Gooien ze de prijs dan gewoon voor je omlaag?
Ja, ze mogen van de fabrikant niet aktief adverteren met lage prijzen.swoutr schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:18:
[...]
Gooien ze de prijs dan gewoon voor je omlaag?
Als je via bijv de chat een deal vraagt, krijg je veel lagere prijzen.
Zoals ik zei, Foka ging tot 1799 euro via de chat. dan nog 300 cashback.
Verkoper had me ook 15m hdmi kabel erbij verkocht voor 70€.
Nu wou ik vandaag far cry 5 proberen vanop pc in 4K HDR maar lukte niet, geluid viel weg of verbinding werd gewoon verbroken. Blijkt nu dat het een 1.4 kabel is, ondanks ik specifiek voor 2.0 had gevraagd..
Weet iemand waar ik een goeie 12m tot 15m hdmi 2.0 kabel kan kopen? En is er vanaf een bepaalde lengte kabel kwaliteitsverlies?
zolang die kabel highspeed is, moet het werken voor HDMI 2.0. kabellengte kan wel uitmaken, maar een duurdere kabel zal niet beter presteren dan een goedkopere. Als het kan zou ik even testen met een kortere kabel (3 euro bij de Action voldoet prima).I Funk I schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:25:
Afgelopen week 55C8 gekocht. Prachtig beeld, zeer tevreden mee!
Verkoper had me ook 15m hdmi kabel erbij verkocht voor 70€.
Nu wou ik vandaag far cry 5 proberen vanop pc in 4K HDR maar lukte niet, geluid viel weg of verbinding werd gewoon verbroken. Blijkt nu dat het een 1.4 kabel is, ondanks ik specifiek voor 2.0 had gevraagd..
Weet iemand waar ik een goeie 12m tot 15m hdmi 2.0 kabel kan kopen? En is er vanaf een bepaalde lengte kabel kwaliteitsverlies?
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd1 op 18-10-2021 19:16 ]
12-15 meter is lastig, gewoon trial en error, heb zeer dure kabels met storing gezien, goedkope die het prima deden en andersom.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd1 op 18-10-2021 19:16 ]
Ik had niet goed gelezen, dacht dat je een vraag stelde, maar je gaf antwoord.Verwijderd1 schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:51:
[...]
Gezien de kabels in de Pricewatch hier niet veel beoordeeld worden kijk ik liever bij Amazon. Daar weet je in ieder geval dat er een redelijk betrouwbaar beoordelingssysteem is en je ziet een overzichtje van vragen en problemen.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
nou,dat zou geweldig zijn dan!Gyrolion schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:15:
[...]
Ik heb ook heel wat lopen stoeien met de instellingen om het in sync te krijgen, maar ik heb het gevoel dat iedere keer als ik wat anders doe ik weer aan de instellingen moet zitten.
Voor mij inderdaad ook erg vervelend, maar ik heb ergens gelezen dat er al een update is uitgekomen om het een en ander aan sync problemen op te lossen, dus ik hoop dat binnenkort opgelost is!
maar waar heb je dat precies gelezen over die update?
edit: hier dus: https://www.avforums.com/...nc-issues.2178084/page-12
kan ik die gewoon zelf op usb zetten en installeren?
https://www.lgservice.co....oneCateCode=&twoCateCode=
[ Voor 19% gewijzigd door pennywise666 op 03-09-2018 11:26 ]
Verwijderd
Doe eens een empirisch onderzoek en laat het ons weten. Je zou ook gewoon even wat geduld kunnen hebben en rustig wachten tot de PLA updates uitrollen.pennywise666 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:57:
[...]
edit: hier dus: https://www.avforums.com/...nc-issues.2178084/page-12
kan ik die gewoon zelf op usb zetten en installeren?
nee,ik ben ongeduldig en onrustig,alles moet naar behoren werken en wel meteen.Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:57:
[...]
Doe eens een empirisch onderzoek en laat het ons weten. Je zou ook gewoon even wat geduld kunnen hebben en rustig wachten tot de PLA updates uitrollen.
Ik heb net geprobeerd het te installeren,maar de tv pakt hem niet,meer kan ik niet doen.
File in "lg_dtv" map op usbstick gezet en in tv gedaan,maar krijg geen melding of ik wil updaten.
Wachten dan maar op de autoupdate..
Gaat dat nog lang duren? want ik zou graag willen dat de lippen gelijk met het geluid loopt als LG het niet erg vind.
20 jaar later nog steeds syncissues met AVR's.lachwekkend.
[ Voor 13% gewijzigd door pennywise666 op 03-09-2018 12:21 ]
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.