Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 17:02
Nyarlathotep schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:52:
[...]

Als dit maar op één moment was na 7 uur serie kijken zou ik mij er niet druk om maken?

Ik merk dat mensen nu wel érg aan het zoeken zijn naar minimale afwijkingen en dit ontzettend opblazen.
Ga eens van je tv genieten!
Zeker bij gedownloade en/of streamingcontent kan het aan het bronmateriaal liggen. Als je verder geen last hebt lijkt mij dit een uitgemaakte zaak :)
_/-\o_ Helemaal mee eens, ga lekker genieten van je nieuwe tv! Laat hem eventueel kalibreren en je hoeft daarna nooit meer te twijfelen of je de beste instellingen hebt gekozen.

Verwijderd

Ben in het bezit van de LG oled55C8 en heb een vraag over de bediening.

Wij waren gewend met onze vorige LG tv om terug te kunnen zappen naar het programma dat wij daarvoor naar hadden gekeken. Het was een aparte knop op de afstandbediening.
Bij deze allernieuwste tv kan ik het niet voor elkaar krijgen, soms met de "back" knop maar dat werkt maar een kant op.
Is er iemand die dit wel voor elkaar heeft gekregen? Verder is het een prachtig toestel met grandioos mooi beeld.

Verwijderd

Zijn er eigenlijk gebruikers die ipv de Smart Remote de android applicatie op hun telefoon gebruiken?

Zelf bevalt deze mij erg goed. Er zijn er meer maar dat is een esthetische keuze.

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 18:24
Klopt het dat wanneer ik deze TV : LG OLED55C8PLA via Bol.com bestel geen aanspraak kan maken op de cashback actie? In dat geval waar is hij op dit moment het meest voordelig. Incl. cashback?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:27
DTwice schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:28:
Klopt het dat wanneer ik deze TV : LG OLED55C8PLA via Bol.com bestel geen aanspraak kan maken op de cashback actie? In dat geval waar is hij op dit moment het meest voordelig. Incl. cashback?
Doe het niet, er is al meer gezeur rond oled aankopen via bol.com. Deze staat wel in de lijst met deelnemende winkels maar verkoopt ze zelf niet, dat doen andere partijen via het bol.com platform en deze winkels doen niet mee met de cashback actie. Waardoor je vervolgens weer duurder uit bent.

• DTwice
Precies wat ik zelf al dacht. Bedankt voor de bevestiging.
Even iets anders wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de LG OLED55C8PLA en de LG OLED55C7V
en verantwoorden deze het prijsverschil?

• Wren
DTwice schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:47:
Even iets anders wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de LG OLED55C8PLA en de LG OLED55C7V
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:18:
Zijn er eigenlijk gebruikers die ipv de Smart Remote de android applicatie op hun telefoon gebruiken?

Zelf bevalt deze mij erg goed. Er zijn er meer maar dat is een esthetische keuze.
Wat is er mis met de app van LG zelf dan? Ik gebruik die weleens maar normaal gesproken gewoon de afstandsbediening..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:44
Yup, maar dan met zoekwoord Verschil erbij.. zo kan hij het zelf even opzoeken!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Verwijderd

Rohit schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:10:
[...]

Wat is er mis met de app van LG zelf dan? I
Helemaal niets denk ik. Ik schreef ook niet dat er iets mis mee was/zou zijn. Is een kwestie van n=1

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-11 20:51
DTwice schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:47:
https://www.rtings.com/tv/tools/compare

YouTube: LG C8 (2018) vs 2017 OLED TV (B7/ C7)

Is dat het prijsverschil waard? Ik vind van niet. Daarom heb ik de C7 gekocht. Ik vind de voet van de C7 ook mooier trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door harde_cynist op 23-08-2018 18:33 ]

harde_cynist schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:32:
[...]

https://www.rtings.com/tv/tools/compare

YouTube: LG C8 (2018) vs 2017 OLED TV (B7/ C7)

Is dat het prijsverschil waard? Ik vind van niet. Daarom heb ik de C7 gekocht. Ik vind de voet van de C7 ook mooier trouwens.
Zo groot is het prijsverschil toch niet?
Naar mijn mening heeft het nieuwste model altijd voordelen al was het alleen al omdat software upgrades e.d. langer ondersteund worden en ook bijgewerkt worden.

• DTwice
Ik heb vandaag de C8 kunnen kopen voor E1799,- een mooie prijs en hier gaat nog 300 euro vanaf vanwege de cashback actie. Dan is de keuze erg makkelijk :9

Bedankt voor de vergelijking @harde_cynist _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door DTwice op 23-08-2018 19:37 ]

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Wat zou een mooie prijs zijn voor een lg oled55c7v

Iemand hier een mooie aanbieding voor gehad

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
Ben er schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:44:
Wat zou een mooie prijs zijn voor een lg oled55c7v

Iemand hier een mooie aanbieding voor gehad
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Lees de waarschuwing wel even goed daar

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 23-08-2018 19:55 ]

• vanTilburg
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 21:40
Goedemorgen

Ik heb sinds kort een Nvidia Shield aangesloten op de tv. De tv schakelt echter iedere keer wanneer de Shield aangaat, over naar het HDMI kanaal. Kan dit worden gestopt? De Nvidia Shield is geschakeld via een master / slave stekkerdoos, waardoor ze iedere keer samen aan en uit gaan. Hij zit op hdmi 4.

[ Voor 8% gewijzigd door vanTilburg op 24-08-2018 08:32 ]

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:11
Kun je instellen op de Shield, de CEC instellingen

• Puck
  • Laatst online: 17:17

Puck

W32.Deadcode.A

vanTilburg schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:27:
Goedemorgen

Ik heb sinds kort een Nvidia Shield aangesloten op de tv. De tv schakelt echter iedere keer wanneer de Shield aangaat, over naar het HDMI kanaal. Kan dit worden gestopt? De Nvidia Shield is geschakeld via een master / slave stekkerdoos, waardoor ze iedere keer samen aan en uit gaan. Hij zit op hdmi 4.
HDMI-CEC uitschakelen. Bij voorkeur natuurlijk op de Shield anders verlies je ARC functies. Geen idee verder hoe dit moet op de Shield, maar dat is wat dit veroorzaakt. Zogenaamd slimme apparaten ;)

Arrived anxious, left bored

• vanTilburg
Alle CEC instellingen op de Shield staan al uit. Geen resultaat. Werkt helaas enkel als ik de CEC instellingen via de tv uitschakel.

[ Voor 44% gewijzigd door vanTilburg op 24-08-2018 09:20 ]

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31
vanTilburg schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:47:
Alle CEC instellingen staan al uit. Geen resultaat.
Alle, inclusief die van de LG tv? In dat geval is het wel heel raar dat ie alsnog automatisch verspringt!
Hier ook een draadje met lotgenoten trouwens, als ik het zo hoor. Daar wordt wel gesteld dat CEC op de TV/versterker (ontvangende device) uitzetten en optische kabel als vervanger van ARC de oplossing is.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

vanTilburg schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:47:
Alle CEC instellingen op de Shield staan al uit. Geen resultaat. Werkt helaas enkel als ik de CEC instellingen via de tv uitschakel.
Wellicht wordt CEC toch niet helemaal (goed) uitgeschakeld. Je zou een HDMI CEC killer kunnen proberen. Die heb ik gekocht voor mijn Chromecast omdat HDMI CEC daarop helemaal niet uit te schakelen is, en werkt nu prima!

https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• vanTilburg
Kijk, hartstikke bedankt. Ik laat CEC nog maar zolang even via de tv uit staan, ben klaar met het instellen van de tv/ apparatuur haha. Ben er lang mee bezig geweest, vooral ook het kalibreren. Maar moet zeggen dat het beeld wel echt prachtig is, vooral games die nu op 4k gedraaid worden zijn voor het eerst echt haar scherp.

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Ik weet niet precies hoe het op de Shield is geregeld, maar op mijn Minix U9-H moet ik CEC aan laten staan en dan de afzonderlijk opties die er onder zitten uitschakelen. Als ik CEC in zijn geheel uitschakel (zeg maar de main optie) dan schakelt de TV bijvoorbeeld de Minix nog steeds uit.

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:06
Het viel me op dat het RTL 4 logo ineens wit is. Zou dit zijn om het inbranden te voorkomen (waar ik op mijn E6 overigens ook last van heb :'( )??

[ Voor 22% gewijzigd door Delta737 op 24-08-2018 12:13 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Delta737 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:12:
Het viel me op dat het RTL 4 logo ineens wit is. Zou dit zijn om het inbranden te voorkomen??
Yup, het antwoord staat op bijna elke pagina in het topic over de afgelopen tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 24-08-2018 12:13 ]

39

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:06
Ik was tot pagina 493 teruggescrolled, niks gevonden... maar dank voor het antwoord

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:21

Baseman77

We move

Delta737 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:15:
Ik was tot pagina 493 teruggescrolled, niks gevonden
Dat was net 1 pagina te weinig ;)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Delta737 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:12:
Het viel me op dat het RTL 4 logo ineens wit is. Zou dit zijn om het inbranden te voorkomen (waar ik op mijn E6 overigens ook last van heb :'( )??
@Delta737, zoeken binnen het topic geeft aan dat het al iets langer het geval is, niet alleen bij RTL4 overigens.

Een permanent aanwezig logo in beeld komt in aanmerking voor een panel/tv vervanging, sowieso indien er nog garantie op de tv zit.

Testing, one, two ...

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Heeft iemand op de c8 al de Google assistent aan de praat gekregen? Zoeken via Google home of linken via de LG thinq app lijken beide niet te werken.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Wren
Justin_Time schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:46:
Heeft iemand op de c8 al de Google assistent aan de praat gekregen? Zoeken via Google home of linken via de LG thinq app lijken beide niet te werken.
Google assistant is ook (nog) niet beschikbaar in Europa, alleen in de US. Ik heb vernomen dat het wellicht al voor UK beschikbaar is gesteld maar heb dat nog niet kunnen testen. Je moet dan wel de spraakherkenning, locatie en diensten op UK zetten om het te proberen.

• Justin_Time
Hmm dat is ook jammer, moet je als nog een chromecast aansluiten voor simpele dingen als uitzetten en youtube.

Wellicht vanavond proberen om een us Google account te linken aan thinq.

• Wren
Justin_Time schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:54:
Hmm dat is ook jammer, moet je als nog een chromecast aansluiten voor simpele dingen als uitzetten en youtube.

Wellicht vanavond proberen om een us Google account te linken aan thinq.
Het gaat niet om een US Google account he. Het gaat erom dat je de tv op meerdere punten instelt op een bepaald land.

• Justin_Time
Dat is wel waar het fout op lijkt te gaan, zodra je in Google home een LG thinq account wilt linken doe je dat via een Google account.

Je krijgt dan de melding this service is not available in your country. Ik heb ook geprobeerd de tv instelling op uk te zetten maar dit maakt geen verschil

• Justin_Time
OK ben een stuk verder. Na de TV op UK te zetten kan je ook de service country aanpassen.

Deze heb ik ook ok UK gezet en dan krijg je meer applicaties waaronder een setup Google assistent. Dit gaat allemaal prima tot het eind waarbij je tegen Google home moet zeggen `ok Google talk to LG'

Google komt dan weer terug met LG not available in your region.

Nu nog even Google foppen dat je in de UK zit en het moet werken :)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je een opname inplant via epg heb je een begin en einde opvultijd. Waar dient dat nou precies voor? Kan t niet vinden in de online manual. oO (Of ben echt blind geweest)

Is dat extra tijd die je wilt *toevoegen* of juist tijd die ie eraf snoept om de opname korter te houden?

De Ziggo EPG is nogal ruk dus ik wil graag juist extra tijd toevoegen: langer doorgaan met opnemen zodat ie niet vroegtijdig kapt. Moet ik dan “einde opvultijd” invullen of moet je daar iets anders voor doen...?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Justin_Time schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:53:
OK ben een stuk verder. Na de TV op UK te zetten kan je ook de service country aanpassen.

Deze heb ik ook ok UK gezet en dan krijg je meer applicaties waaronder een setup Google assistent. Dit gaat allemaal prima tot het eind waarbij je tegen Google home moet zeggen `ok Google talk to LG'

Google komt dan weer terug met LG not available in your region.

Nu nog even Google foppen dat je in de UK zit en het moet werken :)
even zoeken in dit forum op bbc iplayer ,dns veranderen werkte tijdens het WK voor de uhd uitzendingen,misschien helpt het.

netflix nl werkt dan niet meer (indien van toepassing)

[ Voor 3% gewijzigd door pwh53 op 25-08-2018 08:13 ]

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:17
Kak. Sinds gisteravond een stuck pixel op mijn 55C7; bijna precies in het midden, blijft op fel wit steken (zelfs als ik een 100% wit scherm op zet is ie nog witter/feller). Zal dit mijn 7e paneel gaan worden? :(

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:35

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Mijn oog is gevallen op de 65C8. Is deze met tv beugel strak aan de muur te hangen? Aangezien het onderste gedeelte wat dikker is, vraag ik mij af hoe strak deze tegen de muur komt de hangen.

Iemand die deze TV heeft in combinatie met de THIN 505 bijvoorbeeld en hier iets over kan zeggen?

[ Voor 20% gewijzigd door FREAKJAM op 25-08-2018 09:50 ]

is everything cool?

• Justin_Time
pwh53 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:12:
[...]

even zoeken in dit forum op bbc iplayer ,dns veranderen werkte tijdens het WK voor de uhd uitzendingen,misschien helpt het.

netflix nl werkt dan niet meer (indien van toepassing)
Bedankt, het probleem is echter nu niet meer bij de TV maar bij Google die weigert te koppelen omdat de "LG service" niet beschikbaar is in NL.

Verwijderd

Heeft niemand het probleem van terug zappen naar het programma dat je daarvoor hebt bekeken? Ik bedoel je zit naar ned1 te kijken en zapt naar rtl4 en daarna weer terug naar ned1. Soms lukt het met de "back" knop maar dat doet hij maar een keer.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:47:
Als je een opname inplant via epg heb je een begin en einde opvultijd. Waar dient dat nou precies voor? Kan t niet vinden in de online manual. oO (Of ben echt blind geweest)

Is dat extra tijd die je wilt *toevoegen* of juist tijd die ie eraf snoept om de opname korter te houden?

De Ziggo EPG is nogal ruk dus ik wil graag juist extra tijd toevoegen: langer doorgaan met opnemen zodat ie niet vroegtijdig kapt. Moet ik dan “einde opvultijd” invullen of moet je daar iets anders voor doen...?
Nvm. Die loopt maar maximaal 10 minuten en wat t doet is nog steeds onduidelijk - maar sowieso nutteloos.

Snap er de ballen van, op m’n vorige LG kon je gewoon een “duration” instellen voor de opname. Al wilde je een uur toevoegen: no problemo, optie verscheen direct. Waarom dat nu niet kan, of waar dat nu verborgen is, is een raadsel. De handleiding meld überhaupt helemaal niets over de WebOS functies en alle video tutorials zijn van vorige versies. *grom*

Als ik trouwens een serie in Dolby Vision kijk, zoals Stranger Things SE02, dan komt er een gele tint over het scherm zodra je hem ziet switchen naar die modus. Is dat de bedoeling, zit dat toevallig in die serie of heb ik iets verkloot/vergeten in de instellingen? :P In principe merk je er verder weinig van tijdens de aflevering zelf. Heb de C7V nu al even in huis (redelijke deal gescoord (€1341 bij CB) en had nog een hele lel aan CB-cadeaubonnen. Wel meteen de allerlaatste keer dat ik ooit een TV (of iets anders duur) koop bij CoolBlue, wat een ruk service hebben die zeg.) en ben nog steeds erg onder de indruk van de beeldkwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 25-08-2018 17:15 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Dolby Vision is een aparte beeldinstelling, waarvoor je scherpte, kleur, kleurtemperatuur e.d. kunt instellen. Standaard staat deze op warm2 qua kleurtemperatuur. Dit is correct, maar je kunt het aanpassen natuurlijk.

_██_
(ಠ_ృ)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:25

Nyarlathotep

Crawling Chaos

FREAKJAM schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:44:
Mijn oog is gevallen op de 65C8. Is deze met tv beugel strak aan de muur te hangen? Aangezien het onderste gedeelte wat dikker is, vraag ik mij af hoe strak deze tegen de muur komt de hangen.

Iemand die deze TV heeft in combinatie met de THIN 505 bijvoorbeeld en hier iets over kan zeggen?
Ik heb de 65C7 met de Thin 505 aan de muur hangen. Het paneel hangt ongeveer 6,5cm van de muur af. ZIet er strak uit 8)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 10:29
Ik wil volgende maand naar alle waarschijnlijkheid de LG C7 55” gaan halen.
Mijn enige zorgen zijn tot op zekere hoogte burn in / IR.

is een Oled voor de kenners / eigenaren altijd een stap boven LED? Of een andere techniek. De vraag is eigenlijk, waarom zou je in dezelfde prijsklasse van rond de 1500 euro voor een andere techniek gaan ipv OLED. Ik wil de tv voornamelijk gaan gebruiken voor mijn Xbox One X.

Zijn er tv’s waar ik meer “bang for buck” ga krijgen? Logischerwijs zou ik denken van niet.

Wel heb ik van de week een avondje gespeeld op de 65” B6 van een vriend. Deze had wel wat last van burn in / IR. meer dan ik zou verwachten. Moet ook wel zeggen dat hij vaak youtube muziek op heeft staan van een uur per video met stilstaande beelden. Dat komt bij mij nooit voor.

Ook viel de “hdr game mode” wat tegen, aangezien deze erg dof uitviel. Maar dit was per game ook enorm verschillend.

[ Voor 28% gewijzigd door swoutr op 26-08-2018 17:42 ]

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:43
Wordt tijd dat we kodi werkend krijgen op de WEBOS... iemand enig idee of dit er aan zit te komen?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

lonehitman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:36:
Wordt tijd dat we kodi werkend krijgen op de WEBOS... iemand enig idee of dit er aan zit te komen?
Gaat denk ik niet gebeuren aangezien het op web technieken is gebouwd. Niet echt te porten.

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-11 10:28
Heeft iemand misschien tips hoe ik Twitch kan kijken vanaf de LGC855? Er waren blijkbaar apps die dit deden, maar deze niet blijkbaar niet meer beschikbaar op de LG app store?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Omniferious schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:55:
Heeft iemand misschien tips hoe ik Twitch kan kijken vanaf de LGC855? Er waren blijkbaar apps die dit deden, maar deze niet blijkbaar niet meer beschikbaar op de LG app store?
Er is een app genaamd "Gamestreams" welke ik gebruik op mijn B6. Is vrij beperkt maar de populairdere games en streams op Twitch kun je hier makkelijk mee bekijken.

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-11 10:28
Puck schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 00:01:
[...]

Er is een app genaamd "Gamestreams" welke ik gebruik op mijn B6. Is vrij beperkt maar de populairdere games en streams op Twitch kun je hier makkelijk mee bekijken.
Dit is dus die ik bedoelde, ik kan hem vanaf de C8 niet downloaden :( Hij bestaat gewoon blijkbaar niet.

• 418O2
  • Laatst online: 21:39
lonehitman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:36:
Je kan Plex proberen, die is er wel toch?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Omniferious schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 00:05:
[...]

Dit is dus die ik bedoelde, ik kan hem vanaf de C8 niet downloaden :( Hij bestaat gewoon blijkbaar niet.
Vreemd, heb deze 2 weken geleden nog geüpdate.

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 12:41
Ik heb onlangs de LG OLED55C8PLA aangeschaft, beeld is super maar heb een kleine issue met de audio-sync.

Bij zenders die Dolby ondersteunen is het geluid te laat. Tis niet veel maar wel merkbaar als er bijvoorbeeld geschoten wordt. Bij stereo zenders loopt het wel in sync.

Ik heb TV van XS4ALL via een Arris 2952 Decoder, deze zit aangesloten op HDMI-1 van de 55C8. Op HDMI-2 zit een Samsung HT-E5500 Homecinema-set met ARC enabled.

Op alle apparaten kan ik een audio-delay instellen, maar het geluid is al te laat dus dat maakt het alleen maar erger.

Als ik de Arris rechtstreeks op de homecinema aansluit lopen beeld en geluid wel synchroon, maar dan heb ik een hdmi-switch nodig om alle apparaten aan te sluiten en dat heb ik liever niet.

Verwijderd

Ik heb een oled55c8 en signaal van ziggo. Ik wilde wel eens zien hoe hbbtv eruit ziet. Maar onder de rode kno zit ziggo on demand.
Hoe kan ik dan toch hbbtv zien?

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:03
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:06:
Ik heb een oled55c8 en signaal van ziggo. Ik wilde wel eens zien hoe hbbtv eruit ziet. Maar onder de rode kno zit ziggo on demand.
Hoe kan ik dan toch hbbtv zien?
Dat kan niet.
Er is een paar weken geleden wel een test geweest voor een kleine groep gebruikers maar daar is het bij gebleven.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 19:35
ArisB schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:12:
Ik heb onlangs de LG OLED55C8PLA aangeschaft, beeld is super maar heb een kleine issue met de audio-sync.

Bij zenders die Dolby ondersteunen is het geluid te laat. Tis niet veel maar wel merkbaar als er bijvoorbeeld geschoten wordt. Bij stereo zenders loopt het wel in sync.

Ik heb TV van XS4ALL via een Arris 2952 Decoder, deze zit aangesloten op HDMI-1 van de 55C8. Op HDMI-2 zit een Samsung HT-E5500 Homecinema-set met ARC enabled.

Op alle apparaten kan ik een audio-delay instellen, maar het geluid is al te laat dus dat maakt het alleen maar erger.

Als ik de Arris rechtstreeks op de homecinema aansluit lopen beeld en geluid wel synchroon, maar dan heb ik een hdmi-switch nodig om alle apparaten aan te sluiten en dat heb ik liever niet.
Bij LG zijn er wel wat sound issues zeker als je een Dolby signaal door krijgt. Probeer eens om Dolby Atmos uit te zetten en bij de interne keuze Dolby Digital in te stellen (als je doorstuurt). Bij mij loste dat alle problemen (ook sound drops) op.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ArisB schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:12:

Ik heb hetzelfde met de C7
Je kunt proberen de "AV Sync Adjustment" op je TV en daarbij de "Bypass" aan te zetten (mocht dat nog niet het geval zijn).
Dan zou hij het signaal direct doorsturen wat er wel voor kan zorgen dat het geluid eerder is dan het beeld.. maar dat geeft dan de mogelijkheid om het in ieder geval te vertragen.
Mijn vorige receiver altijd via Optical aangesloten en hier nooit problemen mee gehad.. ik vermoed daarom dat dit in de processing van het ARC gebeuren zit.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hebben er andere mensen ook problemen met het Casten van Netflix naar de C8 Serie? Youtube casten gaat prima, en bij netflix kan ik ook gewoon kiezen voor de TV om te connecten, maar als ik daarna probeer wat af te spelen gebeurt er niks op de TV.

Toen ik de TV net had heeft het wel gewerkt, maar nu op de een of andere manier niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 27-08-2018 13:03 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb het topic doorzocht naar ervaringen met verschillende muurbeugels, maar tot op heden weinig duidelijkheid op een paar Vogel Thin gebruikers na.

Ik zou graag een HeOS bar en C8 55inch aan de muur willen krijgen, bij voorkeur nog draaiend. Is dit überhaupt te realiseren met een beugel? Ik heb dit eerlijk gezegd nog niet bij een winkel nagevraagd, omdat ik eigenlijk de 'sales pitch' wil voorkomen en juist van ervaringsdeskundigen wat wil weten. In de reviews op CoolBlue over de 'aangeraden' soundbar beugels is men bijzonder negatief.

Mensen die deze setup hebben, of vergelijkbaar?

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:35

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nyarlathotep schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

Ik heb de 65C7 met de Thin 505 aan de muur hangen. Het paneel hangt ongeveer 6,5cm van de muur af. ZIet er strak uit 8)
Bedankt voor je reactie. 6,5cm van de muur af klinkt inderdaad goed genoeg!

is everything cool?

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

sheane schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:11:
Ik heb het topic doorzocht naar ervaringen met verschillende muurbeugels, maar tot op heden weinig duidelijkheid op een paar Vogel Thin gebruikers na.

Ik zou graag een HeOS bar en C8 55inch aan de muur willen krijgen, bij voorkeur nog draaiend. Is dit überhaupt te realiseren met een beugel? Ik heb dit eerlijk gezegd nog niet bij een winkel nagevraagd, omdat ik eigenlijk de 'sales pitch' wil voorkomen en juist van ervaringsdeskundigen wat wil weten. In de reviews op CoolBlue over de 'aangeraden' soundbar beugels is men bijzonder negatief.

Mensen die deze setup hebben, of vergelijkbaar?
Een geïntegreerde oplossing heb ik alleen gezien bij Vogel's en is schreeuwend duur (Vogel's NEXT 8375 Motion Sound Mount à €1119,- bij bijvoorbeeld coolblue 8)7). Indien de HeOS bar dezelfde aansluitingen heeft als HeOS Homecinema bar zou je dit eventueel kunnen combineren met een draaibare opstelling: https://www.bol.com/nl/p/...a-frame/9200000051361925/

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 12:41
Chaser2600 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:08:
[...]

Ik heb hetzelfde met de C7
Je kunt proberen de "AV Sync Adjustment" op je TV en daarbij de "Bypass" aan te zetten (mocht dat nog niet het geval zijn).
Dan zou hij het signaal direct doorsturen wat er wel voor kan zorgen dat het geluid eerder is dan het beeld.. maar dat geeft dan de mogelijkheid om het in ieder geval te vertragen.
Mijn vorige receiver altijd via Optical aangesloten en hier nooit problemen mee gehad.. ik vermoed daarom dat dit in de processing van het ARC gebeuren zit.
Ik heb voor de test een optische kabel er tussen gezet, op het eerste gezicht lijkt het nu wel beter in sync.
Vanavond maar nog maar eens kritisch kijken :)

Dank voor de tip.

[edit]

Met een optische-kabel is het nog niet helemaal in sync, maar wel beter dan via ARC. Via de luidsprekers van de TV zelf is het spot-on.
Als ik de optie "tv-speakers + optisch" gebruik, is het geluid op de homecinemaset wel in sync, als ik alleen optisch gebruik weer niet. Het verschil is overigens minimaal.

Nu is het niet heel boeiend om de tv in 5.1 te hebben, dus die laat ik nu via de tv zelf gaan. NUC met LibreElec heb ik rechtstreeks op de homecinemaset aangesloten, dus die is dan ook in sync.

[ Voor 24% gewijzigd door ArisB op 28-08-2018 09:42 ]

• Maveee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-02 22:16
Verhuis in Februari en zou dan een 65 inch OLED willen kopen van LG.
Ik vermoed dat het het slimste is om te wachten tot februari om dan pas te bestellen? (in plaats van nu al te bestellen bij b.v. black friday sale)

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
Maveee schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:14:
Verhuis in Februari en zou dan een 65 inch OLED willen kopen van LG.
Ik vermoed dat het het slimste is om te wachten tot februari om dan pas te bestellen? (in plaats van nu al te bestellen bij b.v. black friday sale)
Houd tegen die tijd het prijzen topic goed in de gaten.
prijzen gaan nog steeds omlaag en wellicht tegen die tijd nog weer goedkoper.

[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
reuzekind schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:17:
[...]

Een geïntegreerde oplossing heb ik alleen gezien bij Vogel's en is schreeuwend duur (Vogel's NEXT 8375 Motion Sound Mount à €1119,- bij bijvoorbeeld coolblue 8)7). Indien de HeOS bar dezelfde aansluitingen heeft als HeOS Homecinema bar zou je dit eventueel kunnen combineren met een draaibare opstelling: https://www.bol.com/nl/p/...a-frame/9200000051361925/
Dank. Ik heb verder gezocht, maar kwam inderdaad niet uit op iets dat betaalbaar, dan wel goed eruit ziet. Misschien toch maar ander plan de campagne met de soundbar.

• Ginosius
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik wilde ff kwijt dat ik des tijds een 65inch E6 heb gekocht in november 2016.
Foka superstore in Rotterdam had toen de beste aanbieding, ver onder de prijs van de mediamarkt maar vrij duur vergeleken met de huidige prijzen :(

Maar bij mij was dus het RTL 4 logo ingebrand.
Al zag je het alleen bij oranje/rode/gele vlakken.. je gaat je er toch aan irriteren.

Officieel valt 'image retention' niet onder de garantie.
Maar heb anderhalve week geleden toch contact opgenomen met Foka.
Zij verwezen me door naar CE Repair.
Die vroegen mij om een foto en zijn gisteren langsgeweest.

De monteur moest het wel nogmaals met een eigen foto beoordelen maar heeft toen alsnog het scherm kosteloos vervangen.

Dat is dus vette sjans voor mij..

Mijn advies voor iedereen met een LG Oled binnen de garantie.
Open de YouTube app en speel de videos van 'red screen' en 'orange screen' af.
Zie je dat je kanaal logo(s) permanent zijn ingebrand, neem dan zsm contact op met CE repair.

De kanaal-logos zijn nu toch allemaal grijs geworden :)

Verder goed oppassen met content (vooral games) die op een vaste plek, statische delen in het scherm weergeeft in de kleuren geel/rood/oranje..
Die kleurfilters schijnen eerder te slijten.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Ginosius, waarom heb je er zolang mee gewacht om het onder garantie te claimen?

Ginosius in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

• Ginosius
@hardware-lover
Ik was er nog niet zo lang achter dat het logo was ingebrand.

Althans, had het eerder een keer opgemerkt.. maar na 5 keer de clear panel noise te hebben uitgevoerd dacht ik dat ik het helemaal had weg gehaald.

Echter met het oled lampje op 100 en een knal-oranje scherm was het nog steeds zichtbaar.

Maar ik las zo veel berichten dat LG het niet dekt onder de garantie en van mensen die niet geholpen werden met hun ingebrande schermen, dat ik een beetje zoiets had van.. 'joh het valt niet onder de garantie.. maarja.. je ziet het bijna nooit...'

Maar toch afgelopen week geschoten.. en het was niet mis :)

[ Voor 23% gewijzigd door Ginosius op 28-08-2018 21:11 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Ginosius, succesverhalen hierover zijn al eerder terug te vinden in dit topic. Gelukkig, denk ik dan maar. Maar je kunt er weer even tegen nu, dat is wel prettig.

Toevallig nog op de doos van het nieuwe panel gezien wanneer deze geproduceerd?

Testing, one, two ...

• Ginosius
@hardware-lover
Nee, het was een grote LG doos, waar meerdere panelen in zaten, maar heb niet op een datum gelet.
Kun je zoiets niet terug vinden in het debug menu?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Ginosius, geen idee. In mijn geval zaten de beide panelen apart in een doos met daarop de productie info. Eén paneel moest weer snel vervangen worden i.v.m. spontane verticale streep.

Testing, one, two ...

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Sinds vorige week last bij het kijken van voetbal van een verticale lijn.

Het is hier "live" tijdens een wedstrijd goed te zien, maar moeilijk om te fotograferen.
Wel even via youtube wat testbeelden aangezet en dan zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IzkpS2nJHNEiA21AyquASGXL/medium.jpg

Is dit nu ingebrand beeld?
Bij voetbal valt mij dus de linker verticale lijn op.
Bij dit testbeeld zie je trouwens een heel vlak.
Dat zou bij mijn tv gebruik echt onmogelijk moeten zijn, omdat ik altijd naar soft beeld kijk, ik kan mlk. niet tegen felle beelden. Ook zet ik de tv altijd uit, als ik hem op pauze zet, om inbranden juist te voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door sssensss op 28-08-2018 23:33 ]

• Vulcan750
  • Laatst online: 21:51
Ginosius schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:07:
@hardware-lover
Ik was er nog niet zo lang achter dat het logo was ingebrand.

Althans, had het eerder een keer opgemerkt.. maar na 5 keer de clear panel noise te hebben uitgevoerd dacht ik dat ik het helemaal had weg gehaald.

Echter met het oled lampje op 100 en een knal-oranje scherm was het nog steeds zichtbaar.

Maar ik las zo veel berichten dat LG het niet dekt onder de garantie en van mensen die niet geholpen werden met hun ingebrande schermen, dat ik een beetje zoiets had van.. 'joh het valt niet onder de garantie.. maarja.. je ziet het bijna nooit...'

Maar toch afgelopen week geschoten.. en het was niet mis :)
Top! Hopelijk wel weer een 3D ondersteunend scherm gekregen?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Ginosius
Vulcan750 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 00:56:
[...]

Top! Hopelijk wel weer een 3D ondersteunend scherm gekregen?
Haha nee, helaas niet.
Je ziet de twee beeldjes wel over elkaar heen liggen... maar de bril polariseert het niet..

En nu?
Opnieuw bellen?

Of genoegen nemen, want de niet-3d schermen hebben een hogere helderheid toch?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe vaak heb je de afgelopen 2 jaar van 3d gebruik gemaakt? Weinig of niet, dan zou ik het lekker zo laten. anders wel bellen natuurlijk. Maar volgens mij hadden ze die schermen niet meer.

Volgens mij waren ze wel beter ja, helderder en minder last van retentie.

[ Voor 16% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-08-2018 07:24 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 07:09
sssensss schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:32:
Sinds vorige week last bij het kijken van voetbal van een verticale lijn.

Het is hier "live" tijdens een wedstrijd goed te zien, maar moeilijk om te fotograferen.
Wel even via youtube wat testbeelden aangezet en dan zie ik het volgende:

[afbeelding]

Is dit nu ingebrand beeld?
Bij voetbal valt mij dus de linker verticale lijn op.
Bij dit testbeeld zie je trouwens een heel vlak.
Dat zou bij mijn tv gebruik echt onmogelijk moeten zijn, omdat ik altijd naar soft beeld kijk, ik kan mlk. niet tegen felle beelden. Ook zet ik de tv altijd uit, als ik hem op pauze zet, om inbranden juist te voorkomen.
Het vierkant wat ik bij jou zie is een "defect" in de TV.
Weet even niet meer de engelse benaming.

Maar komt er op neer dat dit een fout is in de interne software van de TV.
Tijdens het productie process moeten de TV's afkoelen en dan word het CMS en de andere software ingeladen.

Tijdens dit process is er bij sommige 2017 TV's een fout in geslopen en is alles te vroeg geladen terwijl de TV niet volledig "afgekoeld" was.

Resultaat is een vierkant in het beeld bij diverse kleuren.

Probleem is op te lossen door een LG technicus die nieuwe software in de tv moet laden.
Probleem is ook officieel door LG erkend. Als je contact met ze op neemt hierover moeten ze er vanaf weten.

Alleen zoals aangegeven kan ik zo snel niet op het "officiele" naampje voor dit probleem komen.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@Malignant Thanks voor de info!
Ik neem contact op de met de verkopende partij.
Hopelijk kunnen ze mij verder helpen.

Update op 01-10-2018:

Ik heb de verkopende partij (Foka) gemaild, en da gaven aan dat ik hiervoor LG moest bellen.
Na een week is er een mannetje van CE repair gekomen die het scherm wilde vervangen. Het scherm dat hij bij zich had, was nadat het helemaal uit de onbeschadigde doos was gehaald beschadigd. Er was een hoek afgebrokkeld. Hij gaf aan dat er mogelijk geen nieuwe schermen meer waren en dus niet wist hoe het verder zou lopen.

Paar dagen later kreeg ik een mail van CE repair dat ze in overleg gingen met LG.
Na 2 weken wachten zelf nog maar eens opgebeld en vrij snel daarna kreeg ik een mail met daarin de volgende info: "De fabrikant LG heeft akkoord gegeven op de aanvraag tot creditering".

Na het weekend kreeg ik een sms van Foka dat de vervoerder contact met mij zou opnemen voor het leveren van een nieuwe tv en het retour nemen van de oude tv.
De volgende dag kwam de (lompe) bezorger de nieuwe tv brengen en nam hij de oude tv mee.
Uiteindelijk dus blij met het resultaat.
(Ik was nog even bang dat ik de OLED55E8 zou krijgen i.p.v. de OLED55E7, want ik had de E7 juist gekozen omdat ik het design zo mooi vind. De E8 vind ik minder mooi, en aangezien het nogal een blikvanger is in de woonkamer, zo'n groot scherm aan de muur, is het wel belangrijk dat je het design mooi vindt.)

Wel ben ik erg geschrokken er dus een vierkant midden in het scherm heeft kunnen inbranden.
Ik heb zelf de tv zo ingesteld dat het beeld heel moeilijk zou moeten kunnen inbranden.
OLED lampje op 25 en Contrast op 60
Dit heb ik zo staan, omdat ik anders helemaal duizelig word van de het vele licht. Dit kan ik niet hebben aan mijn ogen.
Ik denk dat het vierkant is ingebrand door mijn zoon die tijdens een griepje een hele nacht op de tv allerlei filmpjes heeft bekeken via youtube op de tv. Hier staan de beeldinstellingen nog niet aangepast aan mijn ogen, omdat ik dit zelf nooit gebruik. Dus hier heeft waarschijnlijk de hele nacht het beeld lopen "knallen" op dezelfde soort filmpjes met fel licht.

[ Voor 89% gewijzigd door sssensss op 01-10-2018 11:32 ]

• Ginosius
Trevor schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:22:
Hoe vaak heb je de afgelopen 2 jaar van 3d gebruik gemaakt? Weinig of niet, dan zou ik het lekker zo laten. anders wel bellen natuurlijk. Maar volgens mij hadden ze die schermen niet meer.

Volgens mij waren ze wel beter ja, helderder en minder last van retentie.
Ja eigenlijk niet zo veel.
Had wel een 3d game voor de ps4, sniper ghost warrior.. dat zag er wel strak uit met 3d bril op.

Maar je bedoeld dus dat de niet-3d schermen (zoals die van de B6), ook minder last hebben van retentie?
Ze hadden volgens mij een iets hoger contrast omdat de polariserende laag er niet in zit.

Update:
Net toch maar even gebeld met CE Repair.. en de medewerker bied zijn verontschuldigingen aan om het feit dat ze niet meer aan 3d-panelen kunnen komen.
Die worden dus niet meer gemaakt.
Hij verwees me door naar LG om die vraag te stellen.
Als ze eraan kunnen komen dan vervangen ze hem alsnog...

Ik weet niet wat nu handig is.. contact opnemen met LG of gewoon de winkel waar ik hem des tijds heb gekocht.
Ik heb tenslotte een 3d-TV gekocht.. is toch een beetje raar dat ik die dan niet terugkrijg na een garantie-verzoek.

[ Voor 27% gewijzigd door Ginosius op 29-08-2018 10:14 ]

Verwijderd

Ginosius schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:44:
Ik wilde ff kwijt dat ik des tijds een 65inch E6 heb gekocht in november 2016.
Foka superstore in Rotterdam had toen de beste aanbieding, ver onder de prijs van de mediamarkt maar vrij duur vergeleken met de huidige prijzen :(

Maar bij mij was dus het RTL 4 logo ingebrand.
Al zag je het alleen bij oranje/rode/gele vlakken.. je gaat je er toch aan irriteren.

Officieel valt 'image retention' niet onder de garantie.
Maar heb anderhalve week geleden toch contact opgenomen met Foka.
Zij verwezen me door naar CE Repair.
Die vroegen mij om een foto en zijn gisteren langsgeweest.

De monteur moest het wel nogmaals met een eigen foto beoordelen maar heeft toen alsnog het scherm kosteloos vervangen.

Dat is dus vette sjans voor mij..

Mijn advies voor iedereen met een LG Oled binnen de garantie.
Open de YouTube app en speel de videos van 'red screen' en 'orange screen' af.
Zie je dat je kanaal logo(s) permanent zijn ingebrand, neem dan zsm contact op met CE repair.

De kanaal-logos zijn nu toch allemaal grijs geworden :)

Verder goed oppassen met content (vooral games) die op een vaste plek, statische delen in het scherm weergeeft in de kleuren geel/rood/oranje..
Die kleurfilters schijnen eerder te slijten.
Tja het blijft toch raar, hier is best veel naar rtl vier gekeken.
Maar na 1.5 jaar geen schim van inbranden, zit dus duidelijk best wel veel verschillen in de panels, staat hier trouws bij een druk gezin meer dan 10 uur per dag aan.
Dus helaas een nieuw panel zit er hier niet in.

• Ginosius
@Verwijderd
Wij keken helemaal niet zoveel RTL4, eigenlijk bijna niet.
Heel af en toe Umberto als er leuke mensen aan tafel zaten :P

Als ik kijk bij de meeste lui die hem laten kalibreren of de instellingen daarvan overnemen.. hebben het paneel vrijwel bijna niet op volle sterkte staan.
Echter staat bij ons het oled-paneel altijd op 100% sterkte en nooit op ECO.

Ik vind het mooi om hem lekker fel te zien schijnen, wellicht dat dat nog een verschil maakt.

Verwijderd

Ginosius schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:33:
@Verwijderd

Als ik kijk bij de meeste lui die hem laten kalibreren of de instellingen daarvan overnemen.. hebben het paneel vrijwel bijna niet op volle sterkte staan.

Ik vind het mooi om hem lekker fel te zien schijnen, wellicht dat dat nog een verschil maakt.
Hij staat wel niet op honderd hier maar ook echt niet laag zeventig staat hij hier, contrast op 85 en dynamisch contrast op laag, dus ik spaar hem ook niet, dat is het toch ook niet.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Ginosius, hoe heb je de 3D test uitgevoerd? Bij mijn TV (950V) werkt 3D iig nog wel, ondanks het nieuwe panel. Niet dat het hier heel erg veel wordt gebruikt maar voor sommige 3D pareltjes nog wel, ik zou dat dus niet graag willen missen en heb voorafgaande aan reparatie al specifiek naar geïnformeerd.

Testing, one, two ...

• Ginosius
hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:47:
@Ginosius, hoe heb je de 3D test uitgevoerd? Bij mijn TV (950V) werkt 3D iig nog wel, ondanks het nieuwe panel. Niet dat het hier heel erg veel wordt gebruikt maar voor sommige 3D pareltjes nog wel, ik zou dat dus niet graag willen missen en heb voorafgaande aan reparatie al specifiek naar geïnformeerd.
Yep vannochtend de 3d bril op gezet, je ziet wel dat er twee beeldjes over elkaar worden gelegd.
Maar het scherm hoort het gepolariseerd te weergeven.. dat gebeurd dus niet.
Je ziet dus gewoon beide beelden met de bril op.
De medewerker van CE repair heeft dit ook bevestigd.
Er worden geen 3d panelen meer geleverd.
Hij wilde hem dus best vervangen, maar had ze simpelweg niet meer.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:26:
[...]

Tja het blijft toch raar, hier is best veel naar rtl vier gekeken.
Maar na 1.5 jaar geen schim van inbranden, zit dus duidelijk best wel veel verschillen in de panels, staat hier trouws bij een druk gezin meer dan 10 uur per dag aan.
Dus helaas een nieuw panel zit er hier niet in.
Uit onderzoek van Ratings blijkt ook dat inbrandgevoeligheid per paneel verschilt.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ginosius schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:00:
[...]
Yep vannochtend de 3d bril op gezet, je ziet wel dat er twee beeldjes over elkaar worden gelegd.
Maar het scherm hoort het gepolariseerd te weergeven.. dat gebeurd dus niet.
Je ziet dus gewoon beide beelden met de bril op.
De medewerker van CE repair heeft dit ook bevestigd.
Er worden geen 3d panelen meer geleverd.
Hij wilde hem dus best vervangen, maar had ze simpelweg niet meer.
Even eigenwijs zijn, niet geschoten.... ;)

Via het handmatig selecteren van de 3D opties met diverse 3D standen via je afstandsbediening veranderd er ook niets aan het foute 3D beeld? Zo nee, dan zal CE Repair inderdaad gelijk hebben.

Testing, one, two ...

• Ginosius
@hardware-lover
Yep, zowel de horizontale als verticale split gezet... op een niet-3d kanaal word je dan helemaal gek met je bril op.

Ook wat 'echte' split-3d filmpjes opgezet via youtube.

Helaas zie je gewoon hetzelfde nog.
Medewerker van CE repair heeft dus gewoon gelijk als ze zeggen dat ze geen 3D panelen meer hebben.

Ik heb dan ook contact opgenomen met LG Benelux.
Ze konden nogmaals bevestigen dat ik recht op vervanging had omdat het defect zich niet mocht voor doen bij normaal gebruik.

Hij vond ook dat ik in mijn recht stond, dat ik graag weer een 3d paneel zou willen hebben.

Het is doorgezet en ik zou worden teruggebeld.
Afwachten dus..

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 12:43

13art

Moderator Mobile
Ginosius schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:33:
@Verwijderd

Grappig hoe dit per persoon zo verschilt.
Bij ons staat hij zelden op 100.
Dark room staat op 15 en dat vind ik in de avond al best fel aan de ogen.
Light room staat denk ik op 70 of 80, maar goed overdag staat de tv niet heel vaak aan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Vulcan750
Ginosius schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:48:
@hardware-lover
Ik heb dan ook contact opgenomen met LG Benelux.
Ze konden nogmaals bevestigen dat ik recht op vervanging had omdat het defect zich niet mocht voor doen bij normaal gebruik.

Hij vond ook dat ik in mijn recht stond, dat ik graag weer een 3d paneel zou willen hebben.

Het is doorgezet en ik zou worden teruggebeld.
Afwachten dus..
Zonder iets te zeggen een 2D beeldscherm in een 3D tv zetten.. :?
Ik zou hier niet zonder meer genoegen mee nemen. Het is belachelijk dat 3D blijkbaar niet meer "in" is, juist met zo'n prachtige Oledtv komt 3D waanzinnig goed tot z'n recht. Al is het maar voor heel af en toe. Wat te denken aan bijvoorbeeld Avatar 3D en BBC Earth - Nature 3D. Echt adembenemend mooi, dit voegt veel meer toe dan die 10% meer helderheid die nu zo belangrijk lijkt te zijn. (ik heb bakken met helderheid over op mijn E6..). Ik zou 3D op mijn 55E6 echt missen.
Hopelijk vinden ze nog een 3D scherm voor je. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Wren
Vulcan750 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:46:
[...]

Zonder iets te zeggen een 2D beeldscherm in een 3D tv zetten.. :?
Ik zou hier niet zonder meer genoegen mee nemen. Het is belachelijk dat 3D blijkbaar niet meer "in" is, juist met zo'n prachtige Oledtv komt 3D waanzinnig goed tot z'n recht. Al is het maar voor heel af en toe. Wat te denken aan bijvoorbeeld Avatar 3D en BBC Earth - Nature 3D. Echt adembenemend mooi, dit voegt veel meer toe dan die 10% meer helderheid die nu zo belangrijk lijkt. Ik zou 3D op mijn 55E6 echt missen.
Hopelijk vinden ze nog een 3D scherm voor je. :)
25% :)

• Vulcan750
Al was het 50%, de E6 is meer dan helder genoeg van zichzelf! Ik (en wie wel?) kijk niet tegen de zon in midden op de dag naar films. Maar voor normaal overdag kijken hou je nog genoeg in reserve.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Gaat niet alleen om SDR, maar juist bij HDR maakte het een groot verschil als ik het me goed herinner.

• Ginosius
tja.. het kan dan wel 25% zijn... maar dat valt niet direct op.
het nieuwe paneel lijkt helemaal niet anders of minder fel ten opzichte van mijn oude paneel.
nu hoop ik dat alles goed komt, want het ingebrande rtl4 logo was enkel zichtbaar bij een knal orangje/rood scherm..
dan had ik net zo goed mn 3d paneel kunnen houden :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ginosius op 29-08-2018 15:00 ]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:05
Ginosius schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:57:
tja.. het kan dan wel 25% zijn... maar dat valt niet direct op.
het nieuwe paneel lijkt helemaal niet anders of minder fel ten opzichte van mijn oude paneel.
nu hoop ik dat alles goed komt, want het ingebrande rtl4 logo was enkel zichtbaar bij een knal orangje/rood scherm..
dan had ik net zo goed mn 3d paneel kunnen houden :P
Maar je mist het 3D dus echt? Als in: je wil dat nog gebruiken?

PVO

• Ginosius
S0epkip schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:04:
[...]

Ja gohh.. jullie laten me nu wel twijfelen zeg..
25% hoger contrast... of nog 3d content kijken.
Heb het eigenlijk niet zoveel gebruikt voor films, meer voor games.. maar ook die verdwijnen..
LG is er nu mee bezig en gaat me nog terugbellen.

• Vulcan750
S0epkip schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:04:
[...]

Heb je wel eens een goede 3d film of serie gezien op een Oledtv? Dat ziet er namelijk mooier en levensechter uit dan in de bioscoop. Juist vanwege de scherpte en grote contrast van de Oled. Hdr ziet er op een E6 ook super uit, ik mis die extra hoge helderheid van de 7- of 8-serie niet. 25% lijkt veel, maar in direct vergelijk stelt het minder voor.
En hoe vaak gebruik je Hdr, in de praktijk ook niet zo heel vaak.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb niet voor niets een klacht ervan gemaakt bij LG en daardoor dus nu van c6v naar de c7 gegaan. 3D was iets waarvoor ik hem gekocht had, als die functie vervalt had ik een tv met een functie minder.
Nu is de tv nieuwer en mocht ik hem gaan verkopen hoef ik niet te zeggen dat ie geen 3D heeft :)

• Ginosius
Ja maar... zou het paneel dat ik nu heb gekregen dan niet gewoon van een E7 zijn?

Enige reden waarvoor ik naar een 7 serie zou gaan is dan het feit dat die series Dolby Vision in 4K 60Hz over de hdmi poort kan doen.

De 6 series kunnen wel 4K 60fps Dolby Vision bestanden afspelen, maar de bandbreedte op de hdmi-poort is daar niet toereikend voor.

In de praktijk zul je er echter niet zo snel tegenaan lopen aangezien 4K Dolby Vision BluRay discs op 24Hz afspelen.

Echter zul je Dolby Vision content op AppleTV (of die 2 a 3 PC games die het ondersteunen) enkel op 4K 30Hz kunnen draaien.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vulcan750 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:52:
[...]

En hoe vaak gebruik je Hdr, in de praktijk ook niet zo heel vaak.
Daar zit de persoonlijke voorkeur dus :) Ik kijk heel veel HDR, en ben niet geïnteresseerd in 3d. Zoveel mensen, zoveel wensen.

• Vulcan750
Trevor schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:05:
[...]

Daar zit de persoonlijke voorkeur dus :) Ik kijk heel veel HDR, en ben niet geïnteresseerd in 3d. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Dat is helemaal waar Trevor. We hebben allebei gelijk, maar dan anders... ;)

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31
Wat ook heel vet is, is dat we op pagina 500 zitten op dit forum! Jeej _/-\o_ 8) :)

[ Voor 16% gewijzigd door Smits360 op 29-08-2018 21:54 ]

Pagina: 1 ... 125 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.