Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 11:23
Tranquility schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:28:
[...]

Met alle respect, beeld is mooi of het is niet mooi. Moeten wennen aan een beeld dat je niet mooi vind slaat natuurlijk nergens op en is onnatuurlijk. Het feit dat het al wordt aangeduid met "Warm" geeft m.i. al aan dat het afwijkt van de standaard. Als dat Warm echt de standaard zou zijn in de filmwereld, waarom heet deze setting dan niet "Standaard" op de TV en heet "Standaard" dan niet "Koel" o.i.d.?
Nope. Jouw hersenen houden je voor de gek en je moet er gewoon een paar dagen aan wennen. Als je na 1 week dan weer naar je koude afstelling gaat ziet alles er blauw uit.

Warm heet zo omdat dit zo wordt genoemd in de film industrie. Ze hadden het ook met de K waarde uit kunnen drukken maar dat is marketing technisch niet goed voor consumenten.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Yellowneck schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:09:
[...]

:X. Dus jij hecht meer waarde aan compleet betekenisloze benamingen waarvoor ieder fabrikant iets anders heeft? Feit blijft dat een bepaalde instelling\modus het beste overeenkomen qua 'referentiewaarden' (dus zoals de filmmaker het heeft bedoeld). Dit kan je gewoon kwantitatief meten. In het geval van color temperature is 6500 K de referentie-\streefwaarde. Of dit in de instellingen genoemd wordt als standaard, warm, koel, etc maakt geen reet uit en en jouw uitspraak
[...]
slaat dan ook volledig de plank mis.
Waarom sla ik de plank mis? Ik hecht waarde aan een mooi natuurgetrouw beeld wat "Warm" in mijn ogen gewoon niet is. Ik geloof nooit dat dat op de LG 6500K is, want dat is zo'n beetje daglicht. Daarnaast pak ik ook nog wel eens een bioscoopje, dan zou dat gele beeld me daar toch ook op moeten vallen.. :?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 12:43

13art

Moderator Mobile
Tranquility schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:37:
[...]
...Ik geloof nooit dat dat op de LG 6500K is, want dat is zo'n beetje daglicht....
Zo'n beetje.... ;)

Kleurtemp-----Omschrijving
5400------------ standaardwaarde voor televisie
5600------------ standaarddaglicht
6000------------ middagzon
6500------------ Wit/neutraal. Standaardwaarde voor monitor.

Bron
Daarnaast pak ik ook nog wel eens een bioscoopje, dan zou dat gele beeld me daar toch ook op moeten vallen.. :?
Ik vraag me af of ze in de bioscoop een zo'n natuurgetrouw mogelijk beeld proberen te benaderen of dat het er juist spectaculair uit moet zien (uiteraard verschilt dit ook per film). Een film is natuurlijk wat anders dan een tv uitzending.

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 16-08-2018 21:51 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• StealthyPeanut
En alle apparatuur van de professionele ISF kalibraties hebben het ook mis? Die pakken ten alle tijden Warm.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Omdat jij aangeeft meer waarde te hechten aan een (betekenisloze) benaming\label dan aan kwantitieve meetwaardes.
Omdat een bepaalde instelling niet "Standard" heet in het menu, verwerp jij het al meteen als niet de standaard. In het geval van color temperature is deze standaard 6500 K.
Ik hecht waarde aan een mooi natuurgetrouw beeld wat "Warm" in mijn ogen gewoon niet is.
Dat kan jij zo ondervinden, maar dat interesseert dus niemand. Iedereen ziet wat anders en heeft andere smaken wat mooi of geel of wit is. Daar is niets mee. Maar wil je iets objectief en wetenschappelijk benaderen, dan doe je dat vrijwel altijd kwantitatief.

Verscheidene websites hebben diepgaande technische en wetenschappelijk reviewmethodes voor televisies. Een van de bekendere sites is Rtings.com. Deze heeft zowel de 6-serie, 7-serie, als de 8-serie getest. Bij alledrie van de modellen is, zonder calibratie (dus pre-calibration), de beeld modus "Expert (Dark Room)" het meest accuraat qua referentiewaarden geldend voor de filmindustrie. Nogmaals, dat jij het dit niet mooi vind is wat anders, maar dit is gewoon de standaard en zo hoort je televisie ingesteld te zijn, wil je het beeld hebben wat het dicht in de buurt komt zoals de filmmakers het bedoeld hebben.
Ik geloof nooit dat dat op de LG 6500K is, want dat is zo'n beetje daglicht.
Daglicht is alles tussen 5000K en 6500K. Wat is je punt....?
Daarnaast pak ik ook nog wel eens een bioscoopje, dan zou dat gele beeld me daar toch ook op moeten vallen.. :?
Sja, ik kan niet door jouw ogen kijken.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• yatogami28
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 31-08 01:30
wvkreg schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:27:
[...]

Zijn dit voor (HD) TV de aanbevolen instellingen of ook voor 4k MKV en HDR Content?
voor 4k kan je dezelfde instellingen gebruiken. voor HDR raad ik je cinema aan. YouTube: LG 2017 OLED TV Menu Picture Settings: HDR, HLG, Dolby Vision je kan eventueel ook deze stappen volgen.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tranquility schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:37:
[...]Daarnaast pak ik ook nog wel eens een bioscoopje, dan zou dat gele beeld me daar toch ook op moeten vallen.. :?
Dat kan ook hiermee te maken hebben: apis29 in "Bias Lighting" plus dat dat beeld wel goed gekalibreerd is.

Hier dezelfde scene uit de C8 review (Standaard preset, Film?/'Beste' preset, referentie, gekalibreerd). Interessant dat het hier zelfs nog te koel is in de beste preset (op dit exemplaar iig; bij hun B8 review is de Film/Cinema preset wel aan de gele kant).
Ook in de review: "The factory setting of the cinema offered this time a slightly cooled picture which is surprising in that it was usually too warm (yellowish). Other objections regarding the reproduction of colors can not be drawn, because the palette is suitable and the brightness characteristic is close to the reference one, so the colors are not oversaturated or overly brightened. However, it is worth to deal with the intricacy of the image, because it is a high-class TV and it is worth giving 100% of its capabilities, right?"

edit: bij Rtings in de Expert (Dark Room) preset wel maar 6000K: "The most accurate results before calibration were on the 'Expert (Dark Room)' picture mode, with the Gamma setting changed to 2.2. Out of the box, the color accuracy and white balance are good, although the temperature is a bit warm so the colors are shifted a bit yellow."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b6P3cExhnFLs6YM9p3BtZPgu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zGoB5tTOGQnmGh7HSeUATV3G/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/txfGMe4XEJlqojLcxNpjTjFX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vSdgeEEK4ziki6RjWfsUWd00/full.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door apis29 op 16-08-2018 23:53 ]

• Tranquility
Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat de instelling niet "Standaard" heet, maar "Gemiddeld" wordt genoemd bij Witbalans. Ik weet niet zeker of dat nou veranderd is bij de laatste update..
Bij TV Modus staat de TV op ISF Expert Lichte kamer en met de volgende settings:

OLED-lampje 62
Contrast 85
Helderheid 50
Scherpte 20
Kleur 50
Tint 0

Bij Geavanceerde Instellingen staat:
Dyn. Contrast Uit
Superresolutie Uit
Kleurbereik Breed
Kleurenfilter Uit
Gamma 2.2
Witbalans staat dus op Gemiddeld

Deze instellingen zijn het aangenaamst voor mijn ogen. :)

• Tranquility
Yellowneck schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:56:
[...]

Sja, ik kan niet door jouw ogen kijken.
Het zijn maar meningen hoor. Jammer dat je met zo'n negatieve ondertoon reageert.
Achteraf had ik mijn TV op ISF Expert Lichte kamer gezet en is het de witbalans die op Gemiddeld staat wat ik blijkbaar door elkaar haalde met Standaard.

@Tranquility Niet binnen 24 uur dubbelposten a.u.b. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, de “wijzig” knop gebruiken zodat het topic niet onnodig geschopt wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door S1NN3D op 17-08-2018 19:15 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tranquility schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:20:
[...]

Het zijn maar meningen hoor. Jammer dat je met zo'n negatieve ondertoon reageert.
Achteraf had ik mijn TV op ISF Expert Lichte kamer gezet en is het de witbalans die op Gemiddeld staat wat ik blijkbaar door elkaar haalde met Standaard.
Tussen Warm 1 en 2 zit het juiste punt normaal gesproken en aangezien bij Rtings Warm 2 met ~6000K het dichtst bij 6500 zat (bij ISF Dark) zal Warm 1 wel net wat boven 7000K zitten en 'Gemiddeld'/Medium nog wat koeler ...

Als de Rtings instellingen worden overgenomen zou ik toch maar ook de moeite nemen de witbalans instellingen helemaal over te nemen gewoon om te vergelijken met alleen op Warm 2 instellen (kon zo gauw niet vinden of er ook AV Forums instellingen waren voor een C8). Als algemene opmerking ;)

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 17-08-2018 14:56 ]

• vanTilburg
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 21:40
Ik heb sinds begin deze week de instellingen van Rtings erin staan, hiervoor had ik ook het standaard programma met de witwaarde op gemiddeld. Om een of andere reden oogt dit voor mij ook nog steeds goed, maar ik heb het toch een geprobeerd. Warm 2 is echt te warm, heb ik de volledige instellingen overgenomen met als enige uitzondering warm 2 > naar warm 1. Ik moet toegeven dat waar ik warm 1 vorige week nog te geel vond, ik hier nu toch wel al enigzins aan begin te wennen. Het heeft gewoon heel veel tijd nodig om te schakelen. Zet hem anders gewoon eens twee weken op warm 1.. en dan terug op een kouder type. Hier zul je zien dat warm 1 (in mijn geval) toch het mooist kijkt, ook al zal het nog wel eens flink irriteren.

[ Voor 27% gewijzigd door vanTilburg op 17-08-2018 15:49 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Heb de 65C8 nu een tijdje in bezit, maar moet toch helaas tot de conclusie komen dat het voor mij geen goede keuze is geweest. In het begin merk je het nog niet zo, maar ik ervaar nu gewoon dat ik steeds sneller last krijg van misselijkheid en vermoeide ogen. Wat de oorzaak is, weet ik niet zeker, maar ik vermoed de combinatie van hoge helderheid met schokkerige beweging. Het terugschroeven van de OLED helderheid helpt wel iets, maar helemaal weg gaat het niet. Verder weg zitten helpt niet zoveel en beeldverbeteraars voor vloeiende weergave en "black frame insertion" ook niet. Weet wel van mezelf dat ik niet tegen games kan met schokkerige camerabeweging (Infamous en oudere GTA games bijv.), maar had niet verwacht dat ik dat met een LG oled met alle content ervaar.

Met plasma nooit last gehad hiervan. Ironisch ook dat degene die m'n plasma overnam hetzelfde probleem had met oled en daarom maar weer naar plasma ging. :| Vraag me nu ook af of ik soms allergisch ben voor de OLED techniek, of dat het specifiek om LG gaat en het bij Sony beter is bijv.

_██_
(ಠ_ృ)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
Als je bfi en andere beeldverbeteraars uitzet, helpt dat niet @Atomsk ?

• Atomsk
418O2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:16:
Als je bfi en andere beeldverbeteraars uitzet, helpt dat niet @Atomsk ?
Die staan al uit. Met OLED lampje (slecht vertaald trouwens) laag gaat het enigszins, maar echt geweldig is het niet.

_██_
(ಠ_ృ)

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:57
Net een LG 55EG9A7V aangeschaft.
Krijg ik de voet er niet op....
Lijkt niet te passen of ik doe iets niet goed.
Miet 2 pinnetjes erin doen en dan goed zetten. Dit lukt niet omdat de voet dan tegen de onderkant aan komt.

Kan gern filmpjes vinden op internet of iets vinden in een forum.

Winkel is dicht, dus kan ik pas morgen naar toe.

Iemand van jullie ervaring?

Excuus, het is al gelukt. Te voorzichtig.

[ Voor 5% gewijzigd door YorgoB op 17-08-2018 21:26 ]

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:49
l3art schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:47:
[...]

Kleurtemp-----Omschrijving
5400------------ standaardwaarde voor televisie
5600------------ standaarddaglicht
6000------------ middagzon
6500------------ Wit/neutraal. Standaardwaarde voor monitor.

Bron
Die 5400 kelvin die de Nederlandse Wiki aangeeft klopt volgens mij niet. Het is bekend dat TV's in de winkel juist op een heel hoge kleurtemperatuur ingesteld staan omdat veel consumenten dat mooi vinden. Als je op de Engelstalige wiki over kleurtemperatuur kijkt dan staat er iets heel anders bij LCD of CRT schermen:

6500 – 9500 K LCD or CRT screen

En die 6500 zal voor de meeste mensen, voordat je ogen er naar een paar minuten aan gewend zijn, nogal rood overkomen. Maar dat is wel de waarde waar ik hem op wil hebben omdat daar het beeldmateriaal op gemastered wordt.

spoor12b

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Atomsk heb je bij media met een hogere framerate (60 bijv), er minder last van?

Testing, one, two ...

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:48

Lichtpuntje...

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:15
Atomsk schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:07:
Heb de 65C8 nu een tijdje in bezit, maar moet toch helaas tot de conclusie komen dat het voor mij geen goede keuze is geweest. In het begin merk je het nog niet zo, maar ik ervaar nu gewoon dat ik steeds sneller last krijg van misselijkheid en vermoeide ogen. Wat de oorzaak is, weet ik niet zeker, maar ik vermoed de combinatie van hoge helderheid met schokkerige beweging. Het terugschroeven van de OLED helderheid helpt wel iets, maar helemaal weg gaat het niet. Verder weg zitten helpt niet zoveel en beeldverbeteraars voor vloeiende weergave en "black frame insertion" ook niet. Weet wel van mezelf dat ik niet tegen games kan met schokkerige camerabeweging (Infamous en oudere GTA games bijv.), maar had niet verwacht dat ik dat met een LG oled met alle content ervaar.

Met plasma nooit last gehad hiervan. Ironisch ook dat degene die m'n plasma overnam hetzelfde probleem had met oled en daarom maar weer naar plasma ging. :| Vraag me nu ook af of ik soms allergisch ben voor de OLED techniek, of dat het specifiek om LG gaat en het bij Sony beter is bijv.
Ik had dat ook last van de ogen met de 65". Wellis waar geen lg, maar panasonic 65fzw804 (naast wat andere issues) . Deze laten vervangen door de 55". Wel iets minder last, maar nog steeds wel aanwezig. Helaas mijn 55st60 te snel verkocht, anders had ik de oled weer terug gestuurd.
Want qua 4k en HDR is leuk en aardig, maar is nou niet het awesome gebeuren want men doet denken heb ik het idee..

Qua beweging wel wat meer gewend, maar is geen plasma kwaliteit, dat is een zekerheid.
Moet nog even een calibratie doen, maar ik denk zelf dat de helderheid te hoog is qua gevoel. Plasmas zijn lang zo vel niet.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Verwijderd

Ik snap werkelijk waar niet hoe iemand plasma over een 4K OLED kan prefereren. Ik heb de 50ST60 van Panasonic gehad maar die komt in de verste verte niet bij mijn LG C7 qua zwartwaarden (en geen plasma glowing), lichtopbrengst en input lag (tijdens het gamen). Absoluut tevreden met deze aankoop.

• Atomsk
Renegade666 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:25:
[...]

Ik had dat ook last van de ogen met de 65". Wellis waar geen lg, maar panasonic 65fzw804 (naast wat andere issues) . Deze laten vervangen door de 55". Wel iets minder last, maar nog steeds wel aanwezig. Helaas mijn 55st60 te snel verkocht, anders had ik de oled weer terug gestuurd.
Want qua 4k en HDR is leuk en aardig, maar is nou niet het awesome gebeuren want men doet denken heb ik het idee..

Qua beweging wel wat meer gewend, maar is geen plasma kwaliteit, dat is een zekerheid.
Moet nog even een calibratie doen, maar ik denk zelf dat de helderheid te hoog is qua gevoel. Plasmas zijn lang zo vel niet.
Nee, dat klopt. Ook geen HDR, maar dat is ook wel een beetje een gimmick: veel scenes met 70% zwart om maar dat fel verlichte raampje te kunnen weergeven. Plasma had ook wel nadelen trouwens, zoals het verlies van kleurengradaties in bewegend beeld.

Enfin, plasma wordt niet meer gemaakt. Zal het moeten doen met minimale oled intensiteit voorlopig. Misschien went het wel op den duur.

_██_
(ಠ_ృ)

• StealthyPeanut
Vergeet ook niet dat plasma al aan zijn 12e generatie bezig was (of nog meer?) en OLED nog lange niet. Dit is pas de 4e generatie geloof ik en de techniek heeft nu al een plaatje weer v wat plasma ook veel gebieden voorbij streeft. Maar misschien nog niet op allemaal?

Hopelijk blijft mijn prima werkende KURO KRP500 het nog een paar jaartjes doen zodat OLED nog wat doorontwikkeld kan worden voordat hier een 65 inch aan de muur komt O+ .

• Adlermann
  • Laatst online: 21:55
StealthyPeanut schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 07:43:
Vergeet ook niet dat plasma al aan zijn 12e generatie bezig was (of nog meer?) en OLED nog lange niet. Dit is pas de 4e generatie geloof ik en de techniek heeft nu al een plaatje weer v wat plasma ook veel gebieden voorbij streeft. Maar misschien nog niet op allemaal?

Hopelijk blijft mijn prima werkende KURO KRP500 het nog een paar jaartjes doen zodat OLED nog wat doorontwikkeld kan worden voordat hier een 65 inch aan de muur komt O+ .
Plasma heeft alleen betere bewegingsresolutie. En near black uniformiteit was bij mijn plasma ook heel iets beter.

Op alle andere gebeiden is mijn B6 al superieur aan mijn oudeVT60.

Contrast is beter (lager zwart en hoger wit).
Uniformiteit in z'n geheel is iets beter.
out of the box witbalans is beter
verder sdr gamut is gewoon perfect op rec 709.
rustiger beeld, plasma trilt toch meer (maar dat geeft dus ook weer een betere bewegingsresolutie)
beter energieverbruik :P

Ik kan geen enkele reden eigenlijk verzinnen om plasma boven oled te houden.

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-11 20:51
Adlermann schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:23:
[...]
En near black uniformiteit was bij mijn plasma ook heel iets beter.
Iets beter? Ik had een Panasonic GT60 en heb nu een LG C7. Bij mij was de near black uniformiteit van plasma echt wel een heel stuk beter. Gisteren de film Down a Dark Hall gekeken. Heel veel donkere scènes. Het was echt één en al banding... :/ Dit heeft mijn kijkplezier behoorlijk verpest eigenlijk.

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:55
ik heb sinds gisteren een mooie streep in mn 55c7v zitten (gekocht in juli). Via Foka te horen gekregen dat het het snelste via LG een monteur kan krijgen, maar die zijn helaas in het weekend dicht..

verder tot nu toe wel heel tevreden met OLED

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:48
@Niet_Jan_Jaap

Draai eens de pixel refresher, ik heb exact hetzelfde gehad en daarmee was de fout eruit gehaald. (Ik heb wel nog 4 jaar garantie ofzo, als je bijna geen garantie meer hebt zou ik iemand laten komen;))

Lichtpuntje...

• Adlermann
harde_cynist schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:26:
[...]

Iets beter? Ik had een Panasonic GT60 en heb nu een LG C7. Bij mij was de near black uniformiteit van plasma echt wel een heel stuk beter. Gisteren de film Down a Dark Hall gekeken. Heel veel donkere scènes. Het was echt één en al banding... :/ Dit heeft mijn kijkplezier behoorlijk verpest eigenlijk.
Ik heb volgens mij mazzel met mijn exemplaar. Ik heb 2 lijnen van ongeveer 5 mm. NIet meer

• Renegade666
Atomsk schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 03:18:
[...]

Nee, dat klopt. Ook geen HDR, maar dat is ook wel een beetje een gimmick: veel scenes met 70% zwart om maar dat fel verlichte raampje te kunnen weergeven. Plasma had ook wel nadelen trouwens, zoals het verlies van kleurengradaties in bewegend beeld.

Enfin, plasma wordt niet meer gemaakt. Zal het moeten doen met minimale oled intensiteit voorlopig. Misschien went het wel op den duur.
Plasma was zeker niet perfect, had ook zoets al linebleeding (wat ik had..). Maar in het algemeen, toch een ander beeld. Wat lastig uit te leggen (voor mij).
Bv het flikkeren bij plasma waar het aantal nodige mensen last van hebben, had ik totaal niet.

Zelf met BFI zie je het alleen wat flikkeren bij grote lichte delen in het scherm. Grote nadeel van BFI is gewoon dat de helderheid halveerd :(

Maar zit je ook in het donker te kijken, of heb je licht er bij aan. Denk dat ook invloed kan hebben. heb tegenwoordig ook weer wat lampjes aan (had vroeger Lightberry, dus was toen niet nodig:P)
Maar misschien toch nog maar even tijd in steken in ligtberry weer werkend te maken.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niet_Jan_Jaap schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:43:
ik heb sinds gisteren een mooie streep in mn 55c7v zitten (gekocht in juli). Via Foka te horen gekregen dat het het snelste via LG een monteur kan krijgen, maar die zijn helaas in het weekend dicht..

verder tot nu toe wel heel tevreden met OLED
Komt me bekend voor zo'n streep, gruwelijk irritant tijdens TV kijken. Net nadat de monteur het huis had verlaten, nadat ie het nieuwe panel had geplaatst, kwam deze tevoorschijn. Natuurlijk was dit garantie maar het werd even wachten voordat er een nieuw panel voor ons type TV binnenkwam bij CE-repair.

Testing, one, two ...

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:09
[...]

Gelukkig kan dit beter! Heb een 55e6 en 65c8, en waar de e6 banding laat zien op donkere en lichte beelden, is dit op de c8 alleen op donkere beelden en amper zichtbaar tov de e6.

• Renegade666
[...]

Nu heb ik "geluk" dat ik eigenlijk maar 1 band zie tijdens de meeste scenes, maar ook wel wat meer als het wat te snelle beweging.
Maar mijn plasma was hier ook keurig uniform :(

Zal deze film even kijken vanaf, zien hoe erg het is.

edit: klein stukje gezien, dat belooft wat idd..

[ Voor 3% gewijzigd door Renegade666 op 18-08-2018 12:09 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Nu is de vermelde film er alleen nog maar als Web versie, toch? Die kwaliteit is vaak toch al niet zo heel geweldig (vaak wel ruim voldoende hoor), en dat wordt op Oled blijkbaar hard afgestraft, harder dan op een fatsoenlijke plasma bedoel ik.

Misschien op een later moment de BR (rip) versie eens vergelijken (zal niet lang op zich laten wachten verwacht ik), met de Web versie, gewoon om eens eventuele verschillen te bekijken van bepaalde scenes.

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 19-08-2018 00:35 ]

Testing, one, two ...

• harde_cynist
Adlermann schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:47:
[...]

Ik heb volgens mij mazzel met mijn exemplaar. Ik heb 2 lijnen van ongeveer 5 mm. NIet meer
:/ :/ :/

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/72vvn0qqp/5_forum.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/q7z4wsku9/10_-_forum.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/5nuaybkip/20_-_forum.jpg

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:11

Fab1Man

Live life to the fullest

Welke test gebruiken jullie om de banding te checken?

• Adlermann
Deze zou ik ook terugsturen. En ik accepteer vrij veel:)

Ik heb trouwens de vt30 en vt50 van panasnic een keer of 6 teruggestuurd (naja had een goede leverancier; die haalde ze op en zette er een neiuwe neer) vanwege 'groene blobs'

I feel your pain zeg maar. Maar nee; ik heb nu echt zo'n goed beeld dat ik er geen behoefte meer aan heb.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:27
en hoe ziet het eruit als je normaal naar je tv kijkt zoals een film of tv programma?

• harde_cynist
Wren schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:32:
[...]

en hoe ziet het eruit als je normaal naar je tv kijkt zoals een film of tv programma?
Tv-programma's kijk ik niet dus dat zou ik niet weten. Bij scènes die erg helder zijn of zich overdag afspelen is het gelukkig minimaal of helemaal niet zichtbaar. Zodra het iets donkerder wordt echter.... Dit is vooral zichtbaar als grote delen van het beeld uniform zijn of bijvoorbeeld op kleurenslides (gebruikt om te kijken naar dode pixels). Misschien zijn mijn verwachtingen te hoog....

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/qg10ifrc1/Kleur_2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/xkitrabe9/kleur_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/57nc0gmzl/kleur_3.jpg

• harde_cynist
Adlermann schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Deze zou ik ook terugsturen.
Ik denk niet dat dit bij mij nog lukt. De tv is immers al 2 dagen gebruikt. Tenzij dit wordt aangemerkt als een defect. Maar ik verwacht dat men gaat zeggen dat dit `binnen de specificaties` valt. Dan is het ook nog maar de vraag wat voor paneel je er voor terugkrijgt... Het leven kan `hard` zijn. :*) ;(

[ Voor 13% gewijzigd door harde_cynist op 18-08-2018 15:47 ]

• Renegade666
harde_cynist schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:45:
[...]

Ik denk niet dat dit bij mij nog lukt. De tv is immers al 2 dagen gebruikt. Tenzij dit wordt aangemerkt als een defect. Maar ik verwacht dat men gaat zeggen dat dit `binnen de specificaties` valt.
Online gekocht, of bij een lokale winkel?

Het eerst kun je makkelijk terug sturen ;)

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:55
LuisjeNL schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:45:
@Niet_Jan_Jaap

Draai eens de pixel refresher, ik heb exact hetzelfde gehad en daarmee was de fout eruit gehaald. (Ik heb wel nog 4 jaar garantie ofzo, als je bijna geen garantie meer hebt zou ik iemand laten komen;))
gedaan, maar werkte helaas niet..

• Wren
harde_cynist schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:42:
[...]

Tv-programma's kijk ik niet dus dat zou ik niet weten. Bij scènes die erg helder zijn of zich overdag afspelen is het gelukkig minimaal of helemaal niet zichtbaar. Zodra het iets donkerder wordt echter.... Dit is vooral zichtbaar als grote delen van het beeld uniform zijn of bijvoorbeeld op kleurenslides (gebruikt om te kijken naar dode pixels). Misschien zijn mijn verwachtingen te hoog....

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is de beroemde 5% screen waar veel mensen over klagen. Daarom mijn vraag hoe de ervaring is als je naar normale content kijkt ipv dit soort testbeelden waar je je helemaal gek op kan staren. Als je het met normale content niet ziet, dan zou ik daar lekker van genieten toch?

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:06
Ik heb vandaag mijn LG OLED55C7V in gebruik genomen. Deze gebruik ik in combinatie met KPN digitale tv (Arris vip2952).

Ik zit dus met twee afstandsbedieningen, één voor mijn LG-tv (de Magic Remote) en één voor KPN.

Er is een mogelijkheid om mijn Magic Remote te programmeren dat deze ook werkt voor mijn KPN digitale tv.

Ik kan een tutorial volgen op de tv en dan krijg ik op mijn tv te zien dat ik -uit mijn hoofd- 'Ch^', 'num1' en 'menu' moet indrukken/klikken of weet ik veel.

Is iemand dit wel gelukt?

[ Voor 4% gewijzigd door Iridium op 18-08-2018 18:37 ]

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Iridium schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:36:
Ik heb vandaag mijn LG OLED55C7V in gebruik genomen. Deze gebruik ik in combinatie met KPN digitale tv (Arris vip2952).

Ik zit dus met twee afstandsbedieningen, één voor mijn LG-tv (de Magic Remote) en één voor KPN.

Er is een mogelijkheid om mijn Magic Remote te programmeren dat deze ook werkt voor mijn KPN digitale tv.

Ik kan een tutorial volgen op de tv en dan krijg ik op mijn tv te zien dat ik -uit mijn hoofd- 'Ch^', 'num1' en 'menu' moet indrukken/klikken of weet ik veel.

Is iemand dit wel gelukt?
Ja bij decoder kiezen voor Motorola en dan als ik mij niet vergis op type 3.

• Adlermann
Renegade666 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:47:
[...]

Met twee dagen in gebruik heb je wel onevenredig veel gebruik gemaakt; de winkel mag daar dus geld voor vragen en je minder terug geven.

Het is een probeertermijn; geen gebruikstermijn :)

• Renegade666
Wren schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:15:
[...]

Het is de beroemde 5% screen waar veel mensen over klagen. Daarom mijn vraag hoe de ervaring is als je naar normale content kijkt ipv dit soort testbeelden waar je je helemaal gek op kan staren. Als je het met normale content niet ziet, dan zou ik daar lekker van genieten toch?
Met echte content is er genoeg die ook rond de 5% beelden heeft, dus dan zie je het ook:)
Adlermann schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:23:
[...]

Met twee dagen in gebruik heb je wel onevenredig veel gebruik gemaakt; de winkel mag daar dus geld voor vragen en je minder terug geven.

Het is een probeertermijn; geen gebruikstermijn :)
Tjah, als je er netjes mee omgaat, en keurig weer in de doos zet, wie kan het controleren? Wie zegt dat er al niet wat uren op stonden.. Ik heb ook langer dan 2 uur gekeken en daarna weer terug gestuurd.. Geen issues gehad

• Iridium
Kw4kje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:53:
[...]

Ja bij decoder kiezen voor Motorola en dan als ik mij niet vergis op type 3.
Bedankt voor je tip! Ik ga dit proberen!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21
Iemand enig idee hoe ik een app Force Quit? Nu zet ik de TV maar helemaal uit om een app af te sluiten.. maar kan dit ook handiger? :+

Betreft de B6 met webOS 3.0

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 18-08-2018 20:34 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• harde_cynist
Renegade666 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:47:
[...]

Online, maar ik heb al 2 dagen gebruik gemaakt van de tv. Plus dat terugsturen op eigen kosten is. Dan is er nog het probleem wat ervoor in de plaats moet komen. Een lcd-tv zie ik niet zitten. Zelfs een Sony uit dezelfde prijsklasse met full array local dimming heeft ook uniformiteitsproblemen, slechte kijkhoeken en een slechter contrast. Dan wordt het toch Oled en deze hebben in meer of mindere mate allemaal last van banding. Ik zou daarom ook een tv kunnen ontvangen waar het erger is. Plus het heen en weer blijven sturen van tv's staat mij tegen. Dat heb ik al eens eerder gedaan. Ik denk dat ik de tv maar hou en ga proberen om te genieten en mij niet te ergeren.

• harde_cynist
Wren schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:15:
[...]

daar lekker van genieten toch?
Ik ga het proberen. :D

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:02
Renegade666 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:49:
[...]

Zelf met BFI zie je het alleen wat flikkeren bij grote lichte delen in het scherm. Grote nadeel van BFI is gewoon dat de helderheid halveerd :(
Je kan dan toch gewoon de oled light hoger zetten na het inschakelen van BFI, of mis ik iets?
Verder zag ik geen enkel verschil in vloeiende bewegingen bfi aan of uit.
De C8 is gewoon goed.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Even mijn vraag herhalen; ik kan namelijk geen antwoord vinden online over het skinnen/modden van WebOS.
Jorgen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:48:

Iemand die weet of en zo ja, hoe je WebOS aan je eigen wensen kunt aanpassen? Ik vind het systeem an sich heel prettig werken (ik heb zelfs mijn Kodi tijdenlang gebruikt in een soortgelijke interface) maar zou graag zien dat de kaarten wat meer overeenstemming hebben qua lay-out/kleur. Dat bijv. Live TV en HDMI een zelfde kleur hebben, en alle video-apps ook. Nu krijg je ineens een zwarte kleur voor de NOS en geel voor Pathé. Alles hetzelfde (bijv. wit) met alleen de kleuren/het logo van de contentaanbieder zou ik veel mooier vinden.

Jep, niet echt een issue, maar je moet iets te doen hebben, toch? :P
Qua interface houd ik dus wel van enige uniformiteit en zou die kaarten van de content-apps toch wel graag in dezelfde kleur zien.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb zelf nu een plasma van panasonic, de laatste serie p55gt60. Nu ben ik aan het twijfelen om een nieuwe tv te kopen. Oled staat dan op nr 1. Nu heb ik een aantal vragen:

- Ga ik veel verschil zien qua beeldkwaliteit tussen oled en plasma?
- Wat is de meerwaarde nu van een 4K beeld tov 1080p op dit moment, kijkende naar reguliere tv kanalen en films?
- Ondersteunen de LG plasma’s passthrough 5.1 van een rpi via hdmi naar de tv en dan via optical naar de sonos 5.1 opstelling?
- 55 of 65 inch bij een 5,5m zitafstand?

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:02
^ik zit op 2 meter afstand van een 65 inch en hij lijkt met de dag kleiner te worden die oledtv.
77 inch op 2 meter afstand zou perfect zijn.
Op 4,5 meter afstand in huiskamer heb ik 135 inch beamerscherm.

-4K heeft geen meerwaarde,ik zie geen of nauwelijks verschil met HD. kijkafstand tov resolutie.Dus komt op hetzelfde neer.
Met HDR wel meerwaarde,dat maakt het verschil.

-perfecte zwartwaarden

[ Voor 34% gewijzigd door pennywise666 op 19-08-2018 02:22 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sbakker1982 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 01:16:
- 55 of 65 inch bij een 5,5m zitafstand?
Zit zelf op 2 - 2,5m afstand en voor mij is 55" groot zat. Voor m'n vrouw is dat te groot.

Als je hier kijkt zou jij toch op 65" uitkomen.

En dan nog één, niet bepaald wetenschappelijk onderbouwd stuk:

[quote] Na zelf een aantal tests uitgevoerd te hebben en diverse proefpersonen om hun mening gevraagd te hebben komen we op een kijkafstand die neerkomt op ongeveer 1,2 tot 1,7 maal de diagonaal van een tv. Voor een 55-inch (140 centimeter) 4K Ultra HD tv, het formaat dat we momenteel veel tegenkomen, komt dit neer op een kijkafstand van 168 centimeter tot 238 centimeter. Wil je echt optimaal van de hogere resolutie profiteren en dit ook perfect waarnemen dan zou een kijkafstand van 100 tot 120 centimeter optimaal zijn maar dit blijkt geen comfortabele afstand, mede door het grote scherm met hoge lichtopbrengst en simpelweg de korte afstand tot de tv die in menig huiskamer onmogelijk is.

Bron

[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 19-08-2018 08:13 ]

• harde_cynist
In Web os 3.5 kun je een favorietenlijst maken voor je zenders (kanalen - kanaalbeheer - wijzigen in favorieten). Ik heb dit gedaan en de zenders in deze favorietenlijst een andere volgorde gezet. Weet iemand hoe je de cijfers/nummers van deze zenders kunt veranderen?

Deze worden nu van Ziggo overgenomen. Zo kan de favorietenlijst er bijvoorbeeld zo uitzien 1, 2, 3, 504, 18, 21, 4, 6, 5, 206. Dit is erg verwarrend en irritant. Als de 18e zender in mijn favorietenlijst bijvoorbeeld RTL+ is wil ik gewoon 18 in kunnen toetsen en niet het nummer waaronder die bij Ziggo staat.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zou handig zijn, maar kan niet. (wat als gevolg heeft dat je wel eenvoudig naar een zender kunt die niet in je favorietenlijst staat door het zendernummer in te geven.... maar goed, ik denk dat dat zo goed als niemand ooit gebruikt.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[weg ermee, is nu n.v.t. geworden a.g.v. schoonmaakactie]

[ Voor 83% gewijzigd door hardware-lover op 19-08-2018 15:44 . Reden: de reactie voegt nu weinig meer toe gezien het een antwoord was op een door een Mod verwijderd bericht. ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Weet iemand welke instelling er voor zorgt dat mijn helderheid constant word aangepast bij mijn LG c7 wanneer ik op het internet surf. Webpagina's worden grijs en ik zie het duidelijk van kleur veranderen als er afbeeldingen met kleur worden getoond

Relevante software en hardware die ik gebruik
HTPC, Dell Alien ware pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
alle verschillende beeld instellingen en het aan- uitschakelen van beeldopties

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 10:31
Dat zal de ABL wel zijn lijkt mij.

Nickname does not reflect reality

• Iridium
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:38:
Weet iemand welke instelling er voor zorgt dat mijn helderheid constant word aangepast bij mijn LG c7 wanneer ik op het internet surf. Webpagina's worden grijs en ik zie het duidelijk van kleur veranderen als er afbeeldingen met kleur worden getoond

Relevante software en hardware die ik gebruik
HTPC, Dell Alien ware pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
alle verschillende beeld instellingen en het aan- uitschakelen van beeldopties
Is dat niet de energiebesparingsmodus? Als je deze op 'uit' zet, is het dan opgelost?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 10:31
Met de "juiste" sluitertijd is ook een foto van een brakke lcd tv te maken met perfecte zwarte balken, dus dit zegt niets.

Plus dit betreft content die hier niet besproken mag worden.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

De energiebesparingsmodus was ook mijn eerste ingeving maar dat is het helaas niet. Bedankt voor het meedenken.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:00:
De energiebesparingsmodus was ook mijn eerste ingeving maar dat is het helaas niet. Bedankt voor het meedenken.
heb je ook gekeken bij dynamische kleuren en contrast? is een van die twee geavanceerde menus onder beeld.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:32:
Plus dit betreft content die hier niet besproken mag worden.
Dat dus. Mocht je je post(s) missen in dit topic dan weet je bij deze waarom deze verwijderd zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wicked_query
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 20:05
Ik stond op het punt om een oled tv aan te schaffen. Een 55c8. Maar naheft doorlezen van dit topic begin ik toch te twijfelen. En dan voornamelijk over het banding probleem.

Hoe ernstig is dit probleem? Heeft echt elke OLED er last van en is het dus maar de vraag hoe erg heb je het?

Ik wou juist een OLED aanschaffen om een uniform beeld te krijgen. Maar blijkbaar is dat nog steeds niet mogelijk...

• vanTilburg
Ik heb met mijn onlangs aangeschafte C7 helemaal geen last van banding.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik op mijn b7 ook niet. Heb OLED verlichting op 100 gezet, kamer verduisterd en de Marco Polo scene aangezet, op 30 cm van het beeld gaan zitten en kon geen streep vinden.

Edit, resultaat blijft staan, maar oled verlichting was 50 natuurlijk. Hdr materiaal. Had sdr op 100 gezet :-D

[ Voor 30% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-08-2018 17:46 ]

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:32
Hier ook geen problemen met mijn B6, het lijkt soms erger dan het is want mensen die er last van hebben posten het op internet en daardoor lijkt het of veel er last van hebben maar de duizenden die er geen last van hebben hoor je niet.

Het komt wel voor natuurlijk maar ik denk niet dat je er veel last van zult hebben bij het kijken.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

I
wicked_query schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:13:
Ik stond op het punt om een oled tv aan te schaffen. Een 55c8. Maar naheft doorlezen van dit topic begin ik toch te twijfelen.
Ik zou gewoon eindeloos wachten op de perfecte tv. Wellicht pas in de volgende eeuw, maar ooit komt ie er aan...zonder twijfel...

• 418O2
  • Laatst online: 21:39
Ik heb 8 jaar een budget plasma gehad waar sommigen last hadden van de flikkeringen, ik zag het niet. Ligt er maar net aan waar je gevoelig voor bent.

En als je de helderheid op 100 zet en in een pikkedonkere kamer gaat zitten turen naar testbeelden, dan moet je je ook afvragen waar je mee bezig bent.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik stond op het punt om een oled tv aan te schaffen. Een 55c8. Maar naheft doorlezen van dit topic begin ik toch te twijfelen. En dan voornamelijk over het banding probleem.

Hoe ernstig is dit probleem? Heeft echt elke OLED er last van en is het dus maar de vraag hoe erg heb je het?

Ik wou juist een OLED aanschaffen om een uniform beeld te krijgen. Maar blijkbaar is dat nog steeds niet mogelijk...
Hier niks van gemerkt. Moet wel zeggen dat ik niet iemand ben die er naar op zoek gaat. Dus geen volledig grijze vlakken op m'n scherm. Zo gebruik je een tv niet dus waarom dat er dan wel op zetten?

• wicked_query
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 20:05
Het is niet dat ik op zoek ben naar de perfecte tv, of lekker de hele dag test filmpjes aan het kijken ben :P

Maar wanneer zou blijken dat ook veel mensen er last bij hebben tijdens het normale gebruik, zoals het spelen van forza, sea of thieves, die ene scene van marco polo, dan is dat wel iets waar je rekening mee zou moeten houden. Het verbaasd mij eigenlijk ook dat er in reviews niet over gesproken wordt. Alhoewel er dan waarschijnlijk een handpicked exemplaar wordt toegezonden die perfect is.

Ik vroeg mij af in hoeverre banding een echt probleem is en op dit moment staat de stand 6-0 ;) En dan zal ik waarschijnlijk ook zeer binnenkort de gok gaan wagen.

Het is gewoon grappig dat OLED wel een aantal tekortkomingen van LCD heeft verholpen maar toch ook weer mijn zijn eigen tekortkomingen komt. Van LCD ben je na al die jaren wel op de hoogte wat de nadelen zijn. Van OLED was ik dat nog niet.

thx
wicked_query schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:47:
Het is niet dat ik op zoek ben naar de perfecte tv, of lekker de hele dag test filmpjes aan het kijken ben :P

Maar wanneer zou blijken dat ook veel mensen er last bij hebben tijdens het normale gebruik, zoals het spelen van forza, sea of thieves, die ene scene van marco polo, dan is dat wel iets waar je rekening mee zou moeten houden. Het verbaasd mij eigenlijk ook dat er in reviews niet over gesproken wordt. Alhoewel er dan waarschijnlijk een handpicked exemplaar wordt toegezonden die perfect is.

Ik vroeg mij af in hoeverre banding een echt probleem is en op dit moment staat de stand 6-0 ;) En dan zal ik waarschijnlijk ook zeer binnenkort de gok gaan wagen.

Het is gewoon grappig dat OLED wel een aantal tekortkomingen van LCD heeft verholpen maar toch ook weer mijn zijn eigen tekortkomingen komt. Van LCD ben je na al die jaren wel op de hoogte wat de nadelen zijn. Van OLED was ik dat nog niet.

thx
Er zal altijd iets te vinden zijn bij welke TV of merk dan ook.
De perfecte TV bestaat immers niet.
Je zou wel kunnen zeggen dat OLED near perfect is. Iets wat een LCD nog niet eens kan benaderen.
Neem dus de proef op de som en ga het zelf ervaren en laat je niet leiden door enkele meldingen die je in een forum zoals hier tegen komt.
Er kunnen altijd zaken aan het licht komen, instellingen van de TV of de bron spelen hierbij altijd een rol.

• Atomsk
Banding ligt vaak ook gewoon aan het bronmateriaal. Een DVD of Blu-ray kan banding vertonen in scenes met een egaal kleurverloop, vooral bij sterke compressie. In zo'n geval moet je niet verwachten dat een tv dit magisch gaat verhelpen.

_██_
(ಠ_ృ)

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:16
Hoe is jullie ervaring met ThinQ, het AI-gedeelte met ingebouwde Google Assistant?

Stem wordt goed herkend (in het Engels uiteraard), maar heb de indruk dat elke vraag of opdracht louter resulteert in eenvoudige zoekresultaten (wat hij vindt op youtube of google) in plaats van echte acties. Opdrachten om de tv te besturen of complexe handelingen stellen teleur.

In dit promofilmpje van LG zie je leuke features zoals personen op tv laten herkennen en Google Photos doorzoeken naar welbepaalde plaats en tijd.

Maar Google Photos is niet te vinden op de tv en ook niet te downloaden in de LG app store in WebOS 4. De zoekopdracht uit het filmpje werkt dus voor geen meter hier...

Had ook gehoord dat het systeem zelflerend zou zijn, hebben jullie hier al iets van gemerkt?

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:21

Baseman77

We move

Ik heb sinds 2 maanden een OLED C8 ( _/-\o_ ) en heb nergens last van...nu heb ik er ook niet specifiek naar gezocht, maar tijdens het kijken zie ik alleen het geweldige beeld en geen verstoringen.

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Aikibana1 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 23:09:
Hoe is jullie ervaring met ThinQ, het AI-gedeelte met ingebouwde Google Assistant?

Stem wordt goed herkend (in het Engels uiteraard), maar heb de indruk dat elke vraag of opdracht louter resulteert in eenvoudige zoekresultaten (wat hij vindt op youtube of google) in plaats van echte acties. Opdrachten om de tv te besturen of complexe handelingen stellen teleur.

In dit promofilmpje van LG zie je leuke features zoals personen op tv laten herkennen en Google Photos doorzoeken naar welbepaalde plaats en tijd.

Maar Google Photos is niet te vinden op de tv en ook niet te downloaden in de LG app store in WebOS 4. De zoekopdracht uit het filmpje werkt dus voor geen meter hier...

Had ook gehoord dat het systeem zelflerend zou zijn, hebben jullie hier al iets van gemerkt?
Zoals ze het zelf promoten werkt het nog niet, ik kan geen sportuitslagen opvragen of wat het weer morgen wordt. Nu is het zoals je zelf zegt simpele opdrachten. Switchen van zender werkt wel op spraak.

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:16
ratsja schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:39:
[...]

Zoals ze het zelf promoten werkt het nog niet, ik kan geen sportuitslagen opvragen of wat het weer morgen wordt. Nu is het zoals je zelf zegt simpele opdrachten. Switchen van zender werkt wel op spraak.
Vreemd ook dat LG samenwerkt met Google (Play Movies, Assistant, ...), maar Google Photos niet beschikbaar maakt of downloadbaar. Via USB foto's kopiëren is toch niet meer van deze tijd? En hiervoor een Chromecast installeren lijkt me jammer, bovendien worden foto's zelfs met de Chromecast Ultra niet in hoge resolutie getoond heb ik gelezen.

Met de app van LG op de smartphone kan je wel foto's streamen, maar niet vanuit de cloud (google photos).

Hoe pakken jullie dit aan?

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Rivanov schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:34:
Iemand enig idee hoe ik een app Force Quit? Nu zet ik de TV maar helemaal uit om een app af te sluiten.. maar kan dit ook handiger? :+

Betreft de B6 met webOS 3.0
Ik heb een C8 en daarmee lukt het een Force Quit uit te voeren door de back knop een paar seconden ingedrukt te houden...

• Puck
  • Laatst online: 17:17

Puck

W32.Deadcode.A

Atomsk schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:53:
Banding ligt vaak ook gewoon aan het bronmateriaal. Een DVD of Blu-ray kan banding vertonen in scenes met een egaal kleurverloop, vooral bij sterke compressie. In zo'n geval moet je niet verwachten dat een tv dit magisch gaat verhelpen.
Correct, maar dan hebben we het over color banding, niet over (vertical) banding die aanwezig is in het paneel van de TV zelf, wat overigens elke OLED in meer of mindere mate heeft.

Of het zichtbaar is (bij normale content) is afhankelijk van de mate van banding. Uiteraard zie je online vooral de modellen die er veel last van hebben, want anders heb je niet echt een reden iets online te zetten ;) Op mijn B6 nergens last van, als ik me niet blind ga staren op 5% grey slides (waarom zou je).

[ Voor 23% gewijzigd door Puck op 20-08-2018 18:14 ]

Arrived anxious, left bored

• vanTilburg
Heeft er iemand meer ervaring met wat ruis op het beeld? Met meerdere films (.mkv - minstens 15GB) ervaar ik wat ruis. Een mooi voorbeeld is een grijze muur, waar net als bij de oude beeldbuizen wat geruis overheen trekt. Verschillende instellingen, waaronder ruisonderdrukking of trumotion lossen dit niet op. Iemand een idee? Via een glasvezel kabel staat de tv verbonden aan mijn pc. Heb geen lagg en bekijk enkel films van hogere kwaliteit, bij voorkeur bluray of 4k.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

vanTilburg schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:27:
Heeft er iemand meer ervaring met wat ruis op het beeld? Met meerdere films (.mkv - minstens 15GB) ervaar ik wat ruis. Een mooi voorbeeld is een grijze muur, waar net als bij de oude beeldbuizen wat geruis overheen trekt. Verschillende instellingen, waaronder ruisonderdrukking of trumotion lossen dit niet op. Iemand een idee?
Ligt gewoon aan de bron. Sommige films hebben dat om het een bepaalde “sfeer” te geven. Andere films zijn gewoon oud en remastered en daar wordt dan geen ruis verwijderd oid.
Via een glasvezel kabel staat de tv verbonden aan mijn pc.
????

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
vanTilburg schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:27:
Heeft er iemand meer ervaring met wat ruis op het beeld? Met meerdere films (.mkv - minstens 15GB) ervaar ik wat ruis. Een mooi voorbeeld is een grijze muur, waar net als bij de oude beeldbuizen wat geruis overheen trekt. Verschillende instellingen, waaronder ruisonderdrukking of trumotion lossen dit niet op. Iemand een idee? Via een glasvezel kabel staat de tv verbonden aan mijn pc. Heb geen lagg en bekijk enkel films van hogere kwaliteit, bij voorkeur bluray of 4k.
geen hdmi-kabel, ipv een glasvezelkabel van pc naar tv ?
en hoe speel je de bestanden af,
interne lg player vanaf hdd,plex of media-player classic vanaf pc ?

• vanTilburg
Excuus! Binnen ligt niets meer dan een normale ethernet kabel. Er ligt geen hdmi kabel nee, maar ik speel films af via de interne LG mediaspeler die in verbinding staat met een mediaserver (DLNA-verbinding pc - tv). Dit werkt echt top. Morgen komt er een Nvidia Shield binnen met als voornaamste doel het kunnen gamen op mijn tv. Ik zal hier eens proberen of er verschil in beeldkwaliteit zit.

[ Voor 35% gewijzigd door vanTilburg op 21-08-2018 09:46 ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
vanTilburg schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:41:
Excuus! Binnen ligt niets meer dan een normale ethernet kabel. Er ligt geen hdmi kabel nee, maar ik speel films af via de interne LG mediaspeler die in verbinding staat met een mediaserver (DLNA-verbinding pc - tv). Dit werkt echt top. Morgen komt er een Nvidia Shield binnen met als voornaamste doel het kunnen gamen op mijn tv. Ik zal hier eens proberen of er verschil in beeldkwaliteit zit.
als je dezelfde storing kunt herhalen,probeer het dan eens met trumotion helemaal uit,heb je het dan nog,is het de bron.om te testten is 15 gb voor 4k weinig,meestal 50gb+ (remux)

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 19:35
THX schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:04:
[...]

Ligt gewoon aan de bron. Sommige films hebben dat om het een bepaalde “sfeer” te geven. Andere films zijn gewoon oud en remastered en daar wordt dan geen ruis verwijderd oid.

[...]

????
Kijk eens op het youtube kanaal van HDTVTest. In de vergelijkende video tussen de C8 en de A1 denk ik komt de ruis in donkere beelden aan bod (en hoe je dit kan minimaliseren).

Edit: Vergeet ik mijn vraag te stellen :o

Gisteren zat ik te kijken naar OZARK op netflix in Dolby Vision.
In 1 bepaalde scène (aflevering 7 van seizoen 1, ergens halverwege) waarbij een personage van voor werd gefilmd met de zon achter zich (ter hoogte van zijn hoofd) ontstond een duidelijke lijn rond het personage, het blauw van de lucht rond hem kende 2 binaire kleuren als het ware, geen mooie overgang.
Zo dit te maken hebben met een instelling op de tv of is dit eerder te wijten aan het feit dat de tv geen 1000 nits aankan? Is tot nu toe het enige Dolby Vision fragment waarin ik het heb gezien.

Een andere vraag, klein beetje off topic, voor de Belgen onder ons die gebruik hebben gemaakt van de omruilactie bij Excellent. Hebben jullie hier al iets van vernomen (bevestiging/centjes op de rekening)?

[ Voor 29% gewijzigd door Ekfad op 21-08-2018 11:14 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:25

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ekfad schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:54:
[...]

Kijk eens op het youtube kanaal van HDTVTest. In de vergelijkende video tussen de C8 en de A1 denk ik komt de ruis in donkere beelden aan bod (en hoe je dit kan minimaliseren).

Edit: Vergeet ik mijn vraag te stellen :o

Gisteren zat ik te kijken naar OZARK op netflix in Dolby Vision.
In 1 bepaalde scène (aflevering 7 van seizoen 1, ergens halverwege) waarbij een personage van voor werd gefilmd met de zon achter zich (ter hoogte van zijn hoofd) ontstond een duidelijke lijn rond het personage, het blauw van de lucht rond hem kende 2 binaire kleuren als het ware, geen mooie overgang.
Zo dit te maken hebben met een instelling op de tv of is dit eerder te wijten aan het feit dat de tv geen 1000 nits aankan? Is tot nu toe het enige Dolby Vision fragment waarin ik het heb gezien.

Een andere vraag, klein beetje off topic, voor de Belgen onder ons die gebruik hebben gemaakt van de omruilactie bij Excellent. Hebben jullie hier al iets van vernomen (bevestiging/centjes op de rekening)?
Als dit maar op één moment was na 7 uur serie kijken zou ik mij er niet druk om maken?

Ik merk dat mensen nu wel érg aan het zoeken zijn naar minimale afwijkingen en dit ontzettend opblazen.
Ga eens van je tv genieten!
Zeker bij gedownloade en/of streamingcontent kan het aan het bronmateriaal liggen. Als je verder geen last hebt lijkt mij dit een uitgemaakte zaak :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:44
Iemand hier die toevallig Vampire Diaries kijkt op zijn Oled? Ik ben pas geleden begonnen met Seizoen 1 en het valt me op dat het beeld soms echt bedroevend slecht is.. Heel erg veel ruis. Oke de serie is van 2009-2010 maar goed Full HD was toen al een tijdje de standaard.. Het maakt ook niet echt uit welke instelling qua beeld ik pak overal eigenlijk wel slecht, in tegenstelling tot Altered Carbon bijvoorbeeld die echt super goed was.. Dus het ligt zeker niet aan mijn internet verbinding (200mbps Ziggo bekabeld) Iemand nog tips toevallig of word het naarmate ik verder ga kijken beter? Misschien seizoen 2 -3 ? :P

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Rohit schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:17:
Iemand hier die toevallig Vampire Diaries kijkt op zijn Oled? Ik ben pas geleden begonnen met Seizoen 1 en het valt me op dat het beeld soms echt bedroevend slecht is.. Heel erg veel ruis. Oke de serie is van 2009-2010 maar goed Full HD was toen al een tijdje de standaard.. Het maakt ook niet echt uit welke instelling qua beeld ik pak overal eigenlijk wel slecht, in tegenstelling tot Altered Carbon bijvoorbeeld die echt super goed was.. Dus het ligt zeker niet aan mijn internet verbinding (200mbps Ziggo bekabeld) Iemand nog tips toevallig of word het naarmate ik verder ga kijken beter? Misschien seizoen 2 -3 ? :P
Realiseer je dat de makers nog wel eens een bepaalde sfeer willen neerzetten en daarom bewust effecten op het beeld toepassen. Dat kan er dan noisy uit gaan zien (Walking dead, Marvel, etc.). In dit geval kan het dus ook aan de serie zelf liggen. Ik kan niet zeggen of het dan ineens beter gaat worden in volgende seizoenen...

vice versa en weer terug

• Rohit
Brumax schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Realiseer je dat de makers nog wel eens een bepaalde sfeer willen neerzetten en daarom bewust effecten op het beeld toepassen. Dat kan er dan noisy uit gaan zien (Walking dead, Marvel, etc.). In dit geval kan het dus ook aan de serie zelf liggen. Ik kan niet zeggen of het dan ineens beter gaat worden in volgende seizoenen...
Dat snap ik, maar eerlijk gezegd denk ik dat het bij sommige stukken niet de bedoeling was..

• Wren
Rohit schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:29:
[...]

Dat snap ik, maar eerlijk gezegd denk ik dat het bij sommige stukken niet de bedoeling was..
Dan is het wellicht omdat matige beeldkwaliteit nu eenmaal harder afgestraft wordt op een OLED...

• Rohit
Wren schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Dan is het wellicht omdat matige beeldkwaliteit nu eenmaal harder afgestraft wordt op een OLED...
Ja dat dacht ik dus ook wat ik dus wel raar vind voor een serie van 2009.. Maar hoopte eigenlijk op reacties zoals "ja dat heb ik ook op mijn Oled" ofzo haha dan weet ik dat ik niet bijvoorbeeld een instelling verkeerd heb ofz…

• Adlermann
Rohit schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook wat ik dus wel raar vind voor een serie van 2009.. Maar hoopte eigenlijk op reacties zoals "ja dat heb ik ook op mijn Oled" ofzo haha dan weet ik dat ik niet bijvoorbeeld een instelling verkeerd heb ofz…
Het ligt ook niet aan je OLED. Garbage in, Garbage Out, altijd zo.

Soms heb jegewoon meer ruis in series. Ik ga ook niet voor je kijken of ik het zo heb; want ik weet nu al zeker dat dat het geval is ;)

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 19:35
Nyarlathotep schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:52:
[...]

Als dit maar op één moment was na 7 uur serie kijken zou ik mij er niet druk om maken?

Ik merk dat mensen nu wel érg aan het zoeken zijn naar minimale afwijkingen en dit ontzettend opblazen.
Ga eens van je tv genieten!
Zeker bij gedownloade en/of streamingcontent kan het aan het bronmateriaal liggen. Als je verder geen last hebt lijkt mij dit een uitgemaakte zaak :)
Druk maken precies :) laten we eerder zeggen dat ik het nog fijner zou vinden als ik nog meer kan genieten van de tv.
Het was ook niet zo dat ik er naar moest op zoek gaan, het viel duidelijk op.

Daarom ook de vraag. Ik vermoed dat er een instelling niet juist staat.
Het was net alsof ik opeens naar een 8 bit scherm zat te kijken (begrijp me niet verkeerd, het beeld zag er haarscherp uit alleen was de overgang opeens net zoals op een 8bit scherm). Als ik kan plaats ik vanavond even een foto.

kleine edit

[ Voor 4% gewijzigd door Ekfad op 22-08-2018 14:16 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Kijken jullie trouwens nog weleens 720p series (webrips) op je OLED en is dat nog een beetje te pruimen?

Heb begrepen dat content wordt opgeschaald naar 4K, maar ben benieuwd of ik voortaan alleen nog maar voor 1080p moet gaan, nadeel is dan natuurlijk weer de bestandsgrootte.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Unidentified schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:10:
Kijken jullie trouwens nog weleens 720p series (webrips) op je OLED en is dat nog een beetje te pruimen?

Heb begrepen dat content wordt opgeschaald naar 4K, maar ben benieuwd of ik voortaan alleen nog maar voor 1080p moet gaan, nadeel is dan natuurlijk weer de bestandsgrootte.
Als de 720p webrip van goede kwaliteit is....zeker! Maar er zijn natuurlijk ook slechte (lage bitrate) kwaliteit rips in omloop.
De digitale hd tv-uitzendingen van Ziggo zijn ook 720p, en zien er (meestal) prima uit op mijn 55E6.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:07

Nope, maar het zal vast nog wel te pruimen zijn. Het is niet veel anders dan een 720p rip kijken op een lcd tv.

[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 22-08-2018 15:36 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Als ik nog iets heb liggen op 720p dan kijk ik dat gewoon, maar ik ben er wel voor gaan zorgen dat ik alle nieuwe content in 1080p of hoger heb. Het verschil is wel te zien, maar niet per see ernstig :)

• Adlermann
Puck schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:49:
[...]

Als ik nog iets heb liggen op 720p dan kijk ik dat gewoon, maar ik ben er wel voor gaan zorgen dat ik alle nieuwe content in 1080p of hoger heb. Het verschil is wel te zien, maar niet per see ernstig :)
Ik kijk zelfs nog dvds. Maar ik ben een beeldmasochist :P

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Adlermann schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:54:
[...]

Ik kijk zelfs nog dvds. Maar ik ben een beeldmasochist :P
Hier ook zo nu en dan, maar daar heb ik soms nog wel wat moeite mee :+

Pagina: 1 ... 124 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.