Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:33

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

@Hardware-lover, dan heeft u naar mijn mening de goede keuze gemaakt. Opnemen is in mijn setup namelijk een probleem omdat er maar 1 tuner in de TV zit. Als ik wil opnemen op mijn USB harddisk die aan de TV hangt kan ik geen andere TV zender bekijken. In mijn 1 persoons huishouden geen probleem maar ik snap dat het met een gezin anders ligt.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
vdr01 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:39:
@hardware lover, herkenbaar probleem. Ik heb het hier opgelost door mijn Humax decoder van Ziggo te verwijderen uit de setup ten faveure van een CI+ module direct achterin de TV. Bijkomend voordeel is dat ik sindsdien ook de "GUIDE" button voor de EPG op de LG TV afstandsbediening kan gebruiken. En een kastje minder vind ik wel zo fijn.
Heb ik ook gedaan met de mediabox. Kun je niet meer recent afgelopen uitzendingen opnieuw kijken, maar het scheelt wel in stroomverbruik. Ding was bijna te heet om vast te pakken v/d zomer en dat was in stand-by. |:(
rundfunk rudi schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:36:
Sinds gister in bezit van lg55c8 en Denon AVR x3500h..

Echter de tv stuurt de audio dd+ via de ARC HDMI 2) door naar de reciever ondanks dat ik HDMI 3 heb geslecteerd..
Ik wist niet dat het kon. En maakt voor nu niet uit omdat er toch geen hdaudio wordt doorgronden via de interactieve tv ontvanger. Af en toe wel wat lip sync issues nu tussen verschillende zenders.. (auto lipsyn heb ik ook nooit echt idee dat dat goed werkt. Heb de reciever standaard op 25msec staan ipv auto lipsyn)

Domme vraag 2, waarom It er niet gewoon een HDMI audio only out op tv's
Vanwege DRM beveiliging en zo min mogelijk extra kabels waarschijnlijk. HDMI ondersteund ook ethernet, maar daar maakt dan weer niemand gebruik van.

Auto lipsync is voor mij ook een mysterie. Als het zou werken, dan zou er automatisch de juiste vertraging worden ingesteld, maar ik weet van geen LG - receiver combi waarbij dat zou moeten werken. Misschien dat het alleen bij UHD 4k blu-rayspelers wel werkt.

_██_
(ಠ_ృ)

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:19
Zojuist kom ik thuis en springt mijn 55b6 aan zonder dat ik de afstandsbediening aanraak.
Vervolgens zet ie ook weer zichzelf uit en dit blijft ie gek genoeg herhalen. Ook komt er een tekst in het midden met kanaal, volume, indrukken en ingedrukt houden....ook volgt daarna een rond menu met boven een uiknop en rechts tandwieltje (confrigratie) onder een x sluiten en links een audiostekkertje...de tv blijft zichzelf aan en uitzetten op dit moment...iemand dit al eerder meegemaakt?

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-10 16:00
@hardware lover.. wauw dat was het idd.. de ultra deep color setting vd lg.. uitgezet en alles deed ik had beeld en geluid via de reciever naar de tv. . Ik had nog even geprobeerd om deep color aantelaten en de reciever het signaal te laten opschalen naar 4k.. maar daar trapte deze niet in. Al met al toch gekozen voor direct naar tv via hdmi3 en dan dd+ terug naar de reciever via HDMI 2 ARC. Tv kijk ik zelden alleen af en toe wat sport.zoals F1. Dus heb HDMI 2 puur voor kodi die dan via de reciever tm 4 k hdr 4:2:2 door stuurt en andersom Netflix via tv naar de reciever. (Atmos/dd+) dat is toch 90 % van m'n kijkbesteding .het is dat ik nog wat HBO kijk via interactieve tv anders had ik idd voor de CI module gekozen.
Of de niet ooit eens wat fatsoenlijke komen mbt tv recievers, maar die dingen zijn meestal droevig qua werking
Overigens moet ik zeggen dat de netflix content er erg goed uitziet, ook de films die in HD. Ik begreep trouwens dat Netflix ook gaat inzetten op hdr bij 1080p. De app zeker met de afstandsbediening van lg is wel een stuk beter dan de Windows app zeg..

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edit: gaat blijkbaar niet meer op nu...

[ Voor 95% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2018 17:36 . Reden: Info was onjuist ]

Testing, one, two ...

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Enig idee hoe ik het casten van Netflix weer werkend krijg?
Sinds enige tijd lukt dit niet meer helemaal; de tv app start op maar gaat niet naar de film/aflevering.
Gaat om een 'oudje': 910ev :) met de laatste versie van de app op telefoon en tv.

vice versa en weer terug

• rundfunk rudi
Mmhh bij nader inzien werkt direct van van de tv reciever naar tv en dan geluid terug via HDMI ARC een audio delay in de hand.. die dus niet te corrigeren is..(geluid loopt achter) voortaan toch gewoon via reciever en dan met HDMI ultra color deep mode uit, dan is er geen lipsyn probleem..en werk de(interactieve) tv voor 4k 60 Hz hdr content (komt toch alleen van de laptop/mediaplayer)zet ik die functie weer aan want is toch en setting waar je snel tussen kan switchen..
@hardware-lover thanks voor het aandragen van de oplossing..

• dbz1985
Mijn oled 55b6 is echt stuk, krijg uiterlijk dinsdag telefoontje van LG. Tv blijft aan/uit springen, ook na een uur de stekker eruit te hebben gehad. Heb ook nog met moeite snel naar fabrieksinstellingen kunnen zetten en meteen daarna sprong tv weer uit en bleef constant uit en aan gaan zoals voorheen. Gelukkig nog net binnen de garantie.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Is er in de laatste firmware iets veranderd omtrend het ARC gebeuren.

Ik krijg met geen mogelijkheid meer het geluid van de horizon box terug op mijn
kw950 soundbar. Ik zie wel doordat het volume icoontje enzo anders is dat er
een soort van connectie is. Maar op de soundbar staat "not available".

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31
Welke firmware van welk model precies?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25
bram1984 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:18:
@Hulleman Zelf inmiddels wat aan het pielen geweest. Cinema Home, lampje 90, contrast 90, helderheid 55, scherpte 0, kleur 60, tint 0, kleur temperatuur W20, dynamisch contrast hoog.

Geeft beter beeld met gamen inderdaad.
Zulke instellingen heb ik denk ik ook ongeveer. Kleurtemp heb ik op W30 staan. Dynamisch contrast heb ik niet aan staan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Smits360 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 00:08:
Welke firmware van welk model precies?
04.70.85 voor de 55E7N, maar ik zie dat 04.70.95 er ook al is.

• Mapl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 09:09
dbz1985 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:03:
Zojuist kom ik thuis en springt mijn 55b6 aan zonder dat ik de afstandsbediening aanraak.
Vervolgens zet ie ook weer zichzelf uit en dit blijft ie gek genoeg herhalen. Ook komt er een tekst in het midden met kanaal, volume, indrukken en ingedrukt houden....ook volgt daarna een rond menu met boven een uiknop en rechts tandwieltje (confrigratie) onder een x sluiten en links een audiostekkertje...de tv blijft zichzelf aan en uitzetten op dit moment...iemand dit al eerder meegemaakt?
Heb je gekeken of het toevallig niet aan randapparatuur ligt? Haal bijvoorbeeld de HDMI kabels eruit en kijk of het dan nog steeds voorkomt.

• Smits360
Mapl schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 05:33:
[...]
Heb je gekeken of het toevallig niet aan randapparatuur ligt? Haal bijvoorbeeld de HDMI kabels eruit en kijk of het dan nog steeds voorkomt.
Ja, of schakel de HDMI CEC LINK functionaliteit uit op de tv, kijken of het daardoor komt.

• dbz1985
Mapl schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 05:33:
[...]

Hdmi kabels eruit halen heb ik al geprobeerd en de stekker meer dan een uur eruit gehad. De tv springt zo snel uit dat er nauwelijks tijd is om in de instellingen te kunnen komen.

• Smits360
En je kunt alleen terug naar fabrieksinstellingen door daar via het menu naar te navigeren, wat voor jou dus onhaalbaar is. Lijkt mij in dat geval dat ie door een monteur uitgelezen en gereset moeten worden oid. Vaag man, vervelend vooral.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik heb maandag jl. omstreeks 9:00 LG support gebeld dat mijn HDMI2 niet meer werkt. Afgelopen woensdag rondom 13:00 gebeld door reparatieservice. Er komt dinsdag a.s. een monteur. Helaas @dbz1985
is er dus enig geduld vereist. Doet de TV ook zo raar als er helemaal niets op is aangeloten? Klinkt als een naar probleem. Sterkte.

@Smits360 , in theorie zou het ook nog via het knopje achterop de TV moeten kunnen maar als de TV zo snel uitgaat gaat dat ook niet lukken.

Update: monteur zojuist geweest op 18 september, HDMI bord moet worden vervangen. TV uit elkaar, maakt doos nieuwe HDMI bord open .... euh dat is niet het HDMI bord voor uw TV. Sorry, we plannen een nieuwe afspraak in :P Gelukkig is het mooi weer dus mijn middagje vrij nemen niet helemaal voor niets. 8)7
Zojuist weer gebeld (18-sep), volgende week dinsdag nieuwe poging. Gelukkig kan ik nog wel TV kijken in de tussentijd.

Update 25-sep-2018: TV keurig netjes gerepareerd door zeer snelle en kundige monteur van CE Repair. Hartelijk bedankt _/-\o_

[ Voor 72% gewijzigd door vdr01 op 25-09-2018 14:14 ]

• dbz1985
vdr01 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:49:
Ik heb maandag jl. omstreeks 9:00 LG support gebeld dat mijn HDMI2 niet meer werkt. Afgelopen woensdag rondom 13:00 gebeld door reparatieservice. Er komt dinsdag a.s. een monteur. Helaas @dbz1985
is er dus enig geduld vereist. Doet de TV ook zo raar als er helemaal niets op is aangeloten? Klinkt als een naar probleem. Sterkte.
@vdr01 Ja het is inderdaad een erg vervelend probleem en de tv blijft dit doen, ook als er niets is aangesloten. Dat Hdmi 2 niet werkt is ook vervelend als je ook nog eens gebruik maakt van arc en simplink icm met een receiver. Hoop voor je dat ze het gefixt krijgen.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
dbz1985 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:06:
Mijn oled 55b6 is echt stuk, krijg uiterlijk dinsdag telefoontje van LG. Tv blijft aan/uit springen, ook na een uur de stekker eruit te hebben gehad. Heb ook nog met moeite snel naar fabrieksinstellingen kunnen zetten en meteen daarna sprong tv weer uit en bleef constant uit en aan gaan zoals voorheen. Gelukkig nog net binnen de garantie.
als het niet gerepareerd kan worden,krijg je een C7 (ik had ook een kapotte B6)

• dbz1985
pwh53 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:41:
[...]

als het niet gerepareerd kan worden,krijg je een C7 (ik had ook een kapotte B6)
Zojuist de stekker er weer in gedaan nadat ie wat meer uur eruit is geweest dan gister. Heb nu normaal kunnen opstarten zonder dat ik gekke dingen zie in beeld...de tv staat nu probleemloos een halfuur aan en ff aankijken of ie het nu zonder problemen blijft doen. Wel gaat het beeld bij snelle bewegingen schokkerig/haperig.

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

@dbz1985, ik zou er toch ook nog een factory reset tegenaan gooien nu het menu weer bereikbaar is. Mede omdat u aangegeven hebt bijna uit garantie te lopen. Wel wonderlijk dat hij het nu weer doet.

[ Voor 11% gewijzigd door vdr01 op 15-09-2018 14:38 ]

• dbz1985
vdr01 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:36:
@dbz1985, ik zou er toch ook nog een factory reset tegenaan gooien nu het menu weer bereikbaar is. Mede omdat u aangegeven hebt bijna uit garantie te lopen. Wel wonderlijk dat hij het nu weer doet.
Ja fabrieksinstellingen heb ik al terug gezet, zojuist na 3 kwartier probleemloos tv kijken begint het probleem zich weer voor te doen en heb ook mail gehad met tips van LG vandaag maar deze werken dus niet! :-(

• Smits360
dbz1985 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:52:
[...]

Ja fabrieksinstellingen heb ik al terug gezet, zojuist na 3 kwartier probleemloos tv kijken begint het probleem zich weer voor te doen en heb ook mail gehad met tips van LG vandaag maar deze werken dus niet! :-(
Gewoon uit interesse: wat waren dan die tips van LG?
- Een tijdje de stekker uit het stopcontact
- factory reset
- Afkoppelen alle aangesloten apparaten, incl CI+ module
- ?

• dbz1985
Smits360 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:16:
[...]

Gewoon uit interesse: wat waren dan die tips van LG?
- Een tijdje de stekker uit het stopcontact
- factory reset
- Afkoppelen alle aangesloten apparaten, incl CI+ module
- ?
-Hard reset uitvoeren waarbij het toestel ongeveer 15 minuten van de stroom wordt afgehaald (in het geval van OLED: eerst op standby zetten, 15 min wachten en dan stroom eraf);
- Controleren of de software up-to-date is;
- Tv terugzetten op de begininstellingen

Dat was het enige aan tips

• rundfunk rudi
oh boy!! inmiddels van een koude kermis thuis.. Nu ik het weekend eindelijk tijd had om s avonds ook wat content te gaan kijken.. kwam ik erachter dat het panel veel lichter is aan de linkerkant dan aan de rechter kant, tevens heel veel artefacten en weinig contrast in donkere scenes zowel netflix 4k (bv opening van wheelman, linkerzijde grote grijze verspringende blokken rechts niks aan de hand. ook in Jago (4k.. de onderwaterscenes heel veel artefacten links onder, rechts prima en goed near black contrast) Fargo S03e08 opening scnene is niet eens iets van contrast te bekennen links.. ook tv en mediaplayer geven zelfde beeld (in meer of mindere mate)

na wat zoeken een nearblack test gedaan en gemeld bij de verkoper, die gaat het scherm wel omruilen maar vond het eigenlijk niks bijzonders en ik mag de nieuwe dan niet om dezelfde reden omruilen. (say what?). Hij zei dat ik mij moet realiseren dat de kans heel groot is dat bij het volgende scherm precies hetzelfde optreedt.

sowieso is het een beetje lastig om foto's te maken van dit soort problemen die recht doen aan de werkelijk heid.

Is er iemand die de openingsscene van wheelman en of fargo (S03ep8 kan checken met zn oled) want als dit normaal is dan hoef ik hem niet ..:o

@Mana , Herkenbaar?

https://photos.google.com...tY3BfVHlfT3Mxblo1a1RRSGd3

https://photos.app.goo.gl/cQaPQBS213PR29wy6

[ Voor 0% gewijzigd door rundfunk rudi op 17-09-2018 17:31 . Reden: spelling ]

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 16:09
rundfunk rudi schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:33:
oh boy!! inmiddels van een koude kermis thuis.. Nu ik het weekend eindelijk tijd had om s avonds ook wat content te gaan kijken.. kwam ik erachter dat het panel veel lichter is aan de linkerkant dan aan de rechter kant, tevens heel veel artefacten en weinig contrast in donkere scenes zowel netflix 4k (bv opening van wheelman, linkerzijde grote grijze verspringende blokken rechts niks aan de hand. ook in Jago (4k.. de onderwaterscenes heel veel artefacten links onder, rechts prima en goed near black contrast) Fargo S03e08 opening scnene is niet eens iets van contrast te bekennen links.. ook tv en mediaplayer geven zelfde beeld (in meer of mindere mate)

na wat zoeken een nearblack test gedaan en gemeld bij de verkoper, die gaat het scherm wel omruilen maar vond het eigenlijk niks bijzonders en ik mag de nieuwe dan niet om dezelfde reden omruilen. (say what?). Hij zei dat ik mij moet realiseren dat de kans heel groot is dat bij het volgende scherm precies hetzelfde optreedt.

sowieso is het een beetje lastig om foto's te maken van dit soort problemen die recht doen aan de werkelijk heid.

Is er iemand die de openingsscene van wheelman en of fargo (S03ep8 kan checken met zn oled) want als dit normaal is dan hoef ik hem niet ..:o

https://photos.google.com...tY3BfVHlfT3Mxblo1a1RRSGd3

https://photos.app.goo.gl/cQaPQBS213PR29wy6
Misschien goed om te weten welke winkel dit is zodat deze kan worden vermeden.

Dat scherm klopt trouwens niks van en ik heb dit ook nooit gezien, dus de winkel snapt er niet veel van.

• rundfunk rudi
klopt echt heel slecht.. :( Ik heb aangeboden het dan zelf komen te bekijken als ze denken dat het wel meevalt ipv paar fotos te beoordelen, daar kunnen ze niet aan beginnen, Hij suggereert dat ik er rekening mee moet houden dat dit normaal is en dat het bij mn volgende scherm wrs net zo is.. Dus ik heb gezegd dat ze dan bij het brengen mn huidige scherm maar moeten bekijken en als ze dat echt normaal vinden mogen ze de hele handel weer mee terug nemen en mn geld mogen teruggeven.
Ik vind het altijd zo ergelijk dat als je een probleem hebt je behandeld wordt als een zeur en overkritisch ofzo. weinig begripvol iig . Zelfs mn vriendin ziet het.. nou en dat zegt wat hoor :)
Het is plattetv overigens.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:47
rundfunk rudi schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:59:
klopt echt heel slecht.. :( Ik heb aangeboden het dan zelf komen te bekijken als ze denken dat het wel meevalt ipv paar fotos te beoordelen, daar kunnen ze niet aan beginnen, Hij suggereert dat ik er rekening mee moet houden dat dit normaal is en dat het bij mn volgende scherm wrs net zo is.. Dus ik heb gezegd dat ze dan bij het brengen mn huidige scherm maar moeten bekijken en als ze dat echt normaal vinden mogen ze de hele handel weer mee terug nemen en mn geld mogen teruggeven.
Ik vind het altijd zo ergelijk dat als je een probleem hebt je behandeld wordt als een zeur en overkritisch ofzo. weinig begripvol iig . Zelfs mn vriendin ziet het.. nou en dat zegt wat hoor :)
Is niet normaal, om laten ruilen door de winkel en je niet bang laten maken of af laten schepen met een scherm wat er niet uit ziet.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 16:09
rundfunk rudi schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:59:
Kijk, dat verklaart een boel! Over Plattetv wordt hier wel vaker geklaagd. Daarbij praten ze als enige dealer negatief over concurrerende winkels. Volgende keer kan je beter bij Apollo, SmitsArnhem, EW Veen of Foka kopen.

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:14
Op basis van je foto, staat de linker kant van je scherm niet de hele dag in de zon? Want dan kun je ook retentie van krijgen.

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Ik overweeg aanschaf van een 55C8PLA, laagste prijs is nu 1698 bij Plasmavisie. Lijkt me een prima deal en prima bedrijf, is niet te ver rijden. Maar wie kan me helpen met wat praktische zaken?

Huidige setup: Samsung LCD (40inch) met Kodi (op een pi3) en een Chromecast.Kodi gebruik ik voor wat films en series (via NAS), de Chromecast gebruik ik dagelijks voor NPO Gemist, Youtube en Netflix (ik heb geen TV abonnement, nergens voor nodig).

Ik wil natuurlijk wel het uiterste uit de LG halen, maar er zit geen Chromecast in. Hoe werken de interne apps zoals NPO Gemist? (zit dat er eigenlijk wel op?). Of kan ik beter een Chromecast Ultra kopen? Ik wil eigenlijk alleen het Journaal terugkijken en af en toe iets live kijken op NPO.

Als vervanger voor Kodi zou ik een NVidia Shield TV overwegen voor de 4K content. Dat zal wel werken vermoed ik.

Ik heb een (oude) soundbar + subwoofer van Samsung die met een optische kabel aan de TV zit. Kan ik die gewoon blijven gebruiken? Of zou het geluid van de LG uit zichzelf beter kunnen zijn dan de soundbar?

Ik snap dat ik qua kwaliteit ook een ouder (goedkoper) model zou kunnen kopen, maar als ik nu toch een nieuwe TV koop is 1700 euro acceptabel. De huidige cashback actie van 300 euro ( https://promo.deskservices.nl/nl-nl/18-0370 ) is volgens mij pure onzin, werkt alleen bij bedrijven waar de TV minimaal 300 euro te duur is... toch?

Dank vast!

Thank God for the Internet

Roo schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:56:
Ik overweeg aanschaf van een 55C8PLA, laagste prijs is nu 1698 bij Plasmavisie. Lijkt me een prima deal en prima bedrijf, is niet te ver rijden. Maar wie kan me helpen met wat praktische zaken?

Huidige setup: Samsung LCD (40inch) met Kodi (op een pi3) en een Chromecast.Kodi gebruik ik voor wat films en series (via NAS), de Chromecast gebruik ik dagelijks voor NPO Gemist, Youtube en Netflix (ik heb geen TV abonnement, nergens voor nodig).

Ik wil natuurlijk wel het uiterste uit de LG halen, maar er zit geen Chromecast in. Hoe werken de interne apps zoals NPO Gemist? (zit dat er eigenlijk wel op?). Of kan ik beter een Chromecast Ultra kopen? Ik wil eigenlijk alleen het Journaal terugkijken en af en toe iets live kijken op NPO.

Als vervanger voor Kodi zou ik een NVidia Shield TV overwegen voor de 4K content. Dat zal wel werken vermoed ik.

Ik heb een (oude) soundbar + subwoofer van Samsung die met een optische kabel aan de TV zit. Kan ik die gewoon blijven gebruiken? Of zou het geluid van de LG uit zichzelf beter kunnen zijn dan de soundbar?

Ik snap dat ik qua kwaliteit ook een ouder (goedkoper) model zou kunnen kopen, maar als ik nu toch een nieuwe TV koop is 1700 euro acceptabel. De huidige cashback actie van 300 euro ( https://promo.deskservices.nl/nl-nl/18-0370 ) is volgens mij pure onzin, werkt alleen bij bedrijven waar de TV minimaal 300 euro te duur is... toch?

Dank vast!
Wvb de prijs is het lonend een officiële LG dealer te kiezen die meedoet aan de cashback actie.
De uiteindelijke prijs komt dan rond de 1500 euro te liggen als je de 300 euro terug krijgt.
Wel de moeite waarde toch?
Zie ook dit topic.
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
De cashback is geen onzin en de prijs is ook niet 300 euro hoger.

Verwijderd

rundfunk rudi ,
Hier ook al. 3 weken terug een 55c7 omgeruild voor een 55c8. Het zelfde probleem , donker aan een kant en veel lichter aan de andere kant en veel ruis aan de lichtere kant.
de leverancier gebeld en met wat moeite en nieuwe gekregen .
ik was natuurlijk hartstikke blij tot dat ik hem aan zette , kon het niet geloven , deze is nog slechter dan de eerste , heel erg slecht. Het ziet eruit als backlight bleed of clouding , gewoon grijs in de zwarte balken met ontzettend veel ruis ,een kant te donker andere kant te licht. Kalibreren heeft geen effect.
Weer de winkel bellen en nog eens bellen, zit sinds verleden week te wachten op een antwoord van Plattetv , zit nog binnen de 14 dagen , dus ik ga er van uit de deze ook omgeruild wordt.
Heb ook LG foto's gestuurd en daar wacht ik ook nog op reactie.
Het lijkt op de "panel lottery" van samsung..?

Wordt vervolgd...

• Roo
  • Niet online

Roo

He knows, you know

HoppyF schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:32:
[...]

Wvb de prijs is het lonend een officiële LG dealer te kiezen die meedoet aan de cashback actie.
De uiteindelijke prijs komt dan rond de 1500 euro te liggen als je de 300 euro terug krijgt.
Wel de moeite waarde toch?
Zie ook dit topic.
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
De cashback is geen onzin en de prijs is ook niet 300 euro hoger.
Interessante discussie, die had ik nog niet gezien. Ga dat zeker nog even goed uitzoeken, dank!

Thank God for the Internet

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-11 09:35
@cem. *knip *

Geen idee waarom je hier deze vraag stelt. Dit topic heeft niets met Android TV te maken.

[ Voor 84% gewijzigd door S1NN3D op 18-09-2018 10:32 ]

• rundfunk rudi
volgens plattetv ligt het aan de content en niet aan de tv

dus dan maar een 4kHDR10 screenshot (niet via netflix maar via player) van het openings logo van wonderwoman. de reactie van @Verwijderd r baart mij zorgen aangezien ik hem dan wel mag omruilen maar mn nieuwe tv dan niet weer met dit probleem (bizar ) is hun mening

overigens was plattetv onbekend met mijn probleem, toch vreemd altijd die standaard reacties als je een probleem hebt.. dat jij de lucky loser bent zeg maar

iemand enige tips hou dit aan tepakken zonder in de wurggreep van de OLED tombola te komen.

https://photos.app.goo.gl/GL3RjN6CXfa2GFpz9

• rundfunk rudi
Mirx_NL schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:55:
Op basis van je foto, staat de linker kant van je scherm niet de hele dag in de zon? Want dan kun je ook retentie van krijgen.
Nou de tv is 4 dagen oud en als er een kant in de zon staat is het de rechterkant.

• rundfunk rudi

Dank vast!
De apps werken prima, ook npo gemist, netflix ook. De soundbar is best aardig, en geeft dolby ATMOS weer (een soort gecomprimeerd alternatief) maar het is zekerte doen,, echt goed geluid zul je toch voor 5.1 (7.1) reciever moeten gaaan (met audessy)

• Idanue

Dank vast!
NPO Gemist, Youtube en Netflix werken allemaal met de interne apps en voor 4k content zou je ook nog Plex Media Server op je PC/NAS oid kunnen installeren en X-Play app op je TV.
Dan heb je helemaal geen externe speler meer nodig.

• rundfunk rudi
Het probleem wordt opeens volledig herkent/erkent, niet door degene die mij dat kreng verkocht heeft maar door een collega. Deze had de fotos ook gezien en vond het zeer duidelijk een kapot panel. Laat je iig niet vertellen dat ze niet bekend zijn met dit probleem. Nu de vraag, Geld terug of toch maar weer omruilen? iets in mij zegt mij dat het een hopeloze zaak is en dat dit een slechte batch panels is.

• Idanue
rundfunk rudi schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:03:
Het probleem wordt opeens volledig herkent/erkent, niet door degene die mij dat kreng verkocht heeft maar door een collega. Deze had de fotos ook gezien en vond het zeer duidelijk een kapot panel. Laat je iig niet vertellen dat ze niet bekend zijn met dit probleem. Nu de vraag, Geld terug of toch maar weer omruilen? iets in mij zegt mij dat het een hopeloze zaak is en dat dit een slechte batch panels is.
Omruilen, slechte panelen gaan niet in batch je hebt gewoon pech gehad. :Y

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:02
rundfunk rudi schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:03:
geld terug en bij Foka kopen. Die van mij is perfect.

• rundfunk rudi
pennywise666 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:17:
[...]

Denk niet dat dat aan Foka ligt maar vooral aan mazzel hebben :) maar ook uniformiteits test gedaan (met de 1-5%near black slides enzo) ben wel benieuw hoe een goed scherm eruit moet zien

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Jammer dat deze exemplaren er niet worden uitgefilterd door de Quality Control van LG. Ik begrijp dat we in deze discussie voornamelijk de probleem gevallen voorbij zien komen maar het heeft toch iets weg van een loterij. Penny wise, Pound foolish imo.

Verwijderd

Misschien dat anderen een foto willen plaatsen van hun tv hoe die er voor staan?
Of is het wel duidelijk zo misschien dat hij er nog iets aan heeft. Knap vervelend idd. Ben van plan om zelf een c 8 te bemachtigen maar durf bijna niet die test te doen als ik hem heb.

• pennywise666
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:33:
Misschien dat anderen een foto willen plaatsen van hun tv hoe die er voor staan?
Of is het wel duidelijk zo misschien dat hij er nog iets aan heeft. Knap vervelend idd. Ben van plan om zelf een c 8 te bemachtigen maar durf bijna niet die test te doen als ik hem heb.
Je moet ook helemaal niet beginnen met die tests te doen.
Je moet beginnen met gewoon tv kijken zoals je daarvoor ook deed en als dan je wat vreemds opvalt, DAN pas ga je verder testen.
Ik zelf zag gelukkig niks vreemds en ben vervolgens wel gaan kijken naar testbeelden en ik zag heel lichte banding met 1 slide,maar dat maakt dus helemaal niks uit wanneer je met normaal materiaal niks ziet.
Met test scenes zoals bv de Marco Polo scene zag ik geen enkele banding,dus dan zit je goed.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywise666 op 18-09-2018 19:05 ]

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pennywise666 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:17:
[...]

Perfect? Laat eens 2% en 5% zien dan van jou OLED tv.
Heb nog geen panel gezien die perfect is met 2% en 5%.

• pennywise666
Happy2000 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:06:
[...]

lees mn bericht hier boven.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
[...]

Perfect kan ook niet voor deze lage bedragen. Ze gaan voor erg goed voor de prijs.

Perfect is factor tien duurder

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een 55C8 en hier uitermate tevreden mee. Nu viel mee vandaag iets speciaals op, wanneer ik via de youtube app of via de digicorder tv kijk merk ik dat hij niet het volledige scherm vult. Soms blijft er aan de linker of rechter kant een kleine zwarte ruimte ongebruikt. Ik heb dit gemerkt aangezien ik met de cursor wel in het zwarte gedeelte kan komen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/w1vHScj0/IMG_1220.jpg

Nu is het zo dat wanneer ik via m'n media speler of blu ray speler films kijk ik dit probleem niet heb en hij wel het volledige scherm vult dus ik vermoed dat het probleem ergens aan de instellingen ligt en het geen effectief probleem is met de tv.

Voor zowel de HDMI ingang van de digicorder als m'n media speler gebruik ik dezelfde instellingen, namelijk:

verhouding: 16:9
scanner: automatisch

Iemand een ideetje wat dit zou kunnen veroorzaken?

• pennywise666
Simon Shipperd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:49:
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een 55C8 en hier uitermate tevreden mee. Nu viel mee vandaag iets speciaals op, wanneer ik via de youtube app of via de digicorder tv kijk merk ik dat hij niet het volledige scherm vult. Soms blijft er aan de linker of rechter kant een kleine zwarte ruimte ongebruikt. Ik heb dit gemerkt aangezien ik met de cursor wel in het zwarte gedeelte kan komen.

[Afbeelding]

Nu is het zo dat wanneer ik via m'n media speler of blu ray speler films kijk ik dit probleem niet heb en hij wel het volledige scherm vult dus ik vermoed dat het probleem ergens aan de instellingen ligt en het geen effectief probleem is met de tv.

Voor zowel de HDMI ingang van de digicorder als m'n media speler gebruik ik dezelfde instellingen, namelijk:

aspect ratio op original en just scan zetten?

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 07:09

[Afbeelding]

Pixel shift aan staan ?

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Verwijderd

De YouTube app, is dat de app op de televisie of ook van de digirecorder.

• Raymon89
  • Nu online

[Afbeelding]

Waarschijnlijk heb je de pixel shift functie aan staan. Die verplaatst het beeld steeds een aantal pixels om zo de kans op retentie en inbranden tegen te gaan. Dit kun je uitzetten als je dat wilt.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:20

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Gisteravond op m'n 55C8 voor het eerst voetbal gekeken op Veronica (voorheen alleen op NOS en Ziggo Sport), en ik moet zeggen dat het beeld me behoorlijk tegen viel. Bij close-up shots is het beeld best acceptabel, maar bij het normale overzicht-shot is de kwaliteit van het beeld niet best, net alsof je naar een lage resolutie uitzending zit te kijken. Heeft dit puur te maken met de kwaliteit van de zender zoals Ziggo die doorgeeft, of zijn er wellicht nog instellingen op de TV die het beeld kunnen verbeteren? Voetbal bij NOS en Ziggo Sport geeft eigenlijk altijd een vrij scherp beeld.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• swoutr
  • Laatst online: 13-11 10:29
Na enige tijd wikken en wegen gisteren toch maar overgegaan op de koop van een LG 55B7V voor 1295 euro. Zat de afgelopen tijd te kijken naar de C7 maar deze is de laatste 2 maanden alleen maar gestegen in prijs. Foka gemailed of ik hem voor 1350 kon kopen, maar ze wilde niets meer doen aan de prijs die momenteel op 1577 staat.

Ze boden wel de C8 voor 1799 aan + nog 300 euro cashback, feit blijft wel dat ik op die 300 euro weer 3/4 maanden aan het wachten ben, en alsnog 200 euro duurder uit ben.

Uiteindelijk dus de knoop doorgehakt en gegaan voor de B7 ipv de C7. Design wat minder strak imo, maar hang ik uiteindelijk toch op.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gisteren Gran Turismo Sport gespeeld op de Playstation 4 Pro. Tijdens de driftproef was het beeld geweldig, maar tijdens de race kreeg ik allerlei verkeerde en uitgesmeerde kleuren in beeld, inclusief neon-blauwe en neon-rode knipperingen. Iemand die dit herkent als een probleem van de TV (55C7), de PS4, of de game?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Simon Shipperd
Raymon89 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:49:
[...]

Waarschijnlijk heb je de pixel shift functie aan staan. Die verplaatst het beeld steeds een aantal pixels om zo de kans op retentie en inbranden tegen te gaan. Dit kun je uitzetten als je dat wilt.
Ben momenteel niet thuis maar als ik de beschrijving van pixel shift op het internet lees denk ik dat dit inderdaad de oorzaak zal zijn. Raden jullie aan deze op te laten staan of maakt dit op zich niet veel uit?

• freaky35
  • Laatst online: 13:20
Jorgen schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:40:
Gisteren Gran Turismo Sport gespeeld op de Playstation 4 Pro. Tijdens de driftproef was het beeld geweldig, maar tijdens de race kreeg ik allerlei verkeerde en uitgesmeerde kleuren in beeld, inclusief neon-blauwe en neon-rode knipperingen. Iemand die dit herkent als een probleem van de TV (55C7), de PS4, of de game?
weet je zeker dat het niet aan je ps4 pro ligt?,kan je het testen op een ander toestel?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

freaky35 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:21:
[...]

weet je zeker dat het niet aan je ps4 pro ligt?,kan je het testen op een ander toestel?
Dat wordt wat lastig, de PS4 zit helemaal ingebouwd in mijn tv-kast. Het is ook alleen die game, met de race die ik gister deed. PS4 werkt met de andere games die ik speel gewoon prima. Mijn vermoeden is dat het aan het spel ligt, maar of het de combinatie met de tv is, of juist gewoon een rare bug of zo, weet ik niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:55
Ruud2001 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:52:
Gisteravond op m'n 55C8 voor het eerst voetbal gekeken op Veronica (voorheen alleen op NOS en Ziggo Sport), en ik moet zeggen dat het beeld me behoorlijk tegen viel. Bij close-up shots is het beeld best acceptabel, maar bij het normale overzicht-shot is de kwaliteit van het beeld niet best, net alsof je naar een lage resolutie uitzending zit te kijken. Heeft dit puur te maken met de kwaliteit van de zender zoals Ziggo die doorgeeft, of zijn er wellicht nog instellingen op de TV die het beeld kunnen verbeteren? Voetbal bij NOS en Ziggo Sport geeft eigenlijk altijd een vrij scherp beeld.
Ik kijk heel veel voetbal op m'n C7. Mijn ervaring is dat de beeldkwaliteit erg afhankelijk is van een aantal factoren. Omgevingslicht op het veld, kleur van het gras enz. Klinkt gek, maar zo ervaar ik het. De wedstrijd van PSV gisteren in Nou Camp was qua beeldkwaliteit niet zo best inderdaad. Kan ook door de cameraopstelling van de hoofdcamera komen, die stond vrij hoog in het immense stadion natuurlijk.

De beste plaatjes geven mijns inziens Fox Sports Eredivisie, en de Engelse en Spaanse wedstrijden op Ziggo Sport.

• Raymon89
  • Nu online
Simon Shipperd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:01:
[...]

[...]

Ben momenteel niet thuis maar als ik de beschrijving van pixel shift op het internet lees denk ik dat dit inderdaad de oorzaak zal zijn. Raden jullie aan deze op te laten staan of maakt dit op zich niet veel uit?
Dat ligt helemaal aan jezelf. Kijk even naar waar je je tv voor gebruikt, oftewel of je vaak static images op je tv hebt (bijv. bij gaming of tv zender logo's) en voor hoe lang, en maak dan de afweging of je liever een of meerdere rijen zwarte pixels hebt of een iets grotere kans op image retention/inbranding.
Persoonlijk heb ik pixel shift uit staan. Ik kijk nooit naar klassieke tv zenders en gamen doe ik ook niet uren achter elkaar.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

DutchOwnage schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:57:
[...]

Ik kijk heel veel voetbal op m'n C7. Mijn ervaring is dat de beeldkwaliteit erg afhankelijk is van een aantal factoren. Omgevingslicht op het veld, kleur van het gras enz. Klinkt gek, maar zo ervaar ik het. De wedstrijd van PSV gisteren in Nou Camp was qua beeldkwaliteit niet zo best inderdaad. Kan ook door de cameraopstelling van de hoofdcamera komen, die stond vrij hoog in het immense stadion natuurlijk.

De beste plaatjes geven mijns inziens Fox Sports Eredivisie, en de Engelse en Spaanse wedstrijden op Ziggo Sport.
Hmm... goed punt, de camera staat in Nou Camp inderdaad heel erg hoog. Benieuwd hoe het beeld vanavond vanuit de JC ArenA gaat zijn.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ruud2001 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:52:
@Ruud2001, voordat we hier naar niet toedoende oorzaken gaan zoeken, je hebt een Ziggo abonnement waarbij je ook alle HD zenders beschikbaar hebt op je TV?

Testing, one, two ...

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-11 18:39
LG Electronics Selects Synopsys HDMI 2.1 IP with HDCP 2.3 Content Protection to Deliver Immersive Viewing Experiences
Silicon-Proven DesignWare IP Enables Ultra-High-Definition 8K Video and High-Fidelity Audio in Multimedia SoCs

Highlights
  • LG selects DesignWare HDMI 2.1 Controller IP with HDCP 2.3 content protection to implement secure, high-quality digital video and audio links in their new multimedia SoC
  • Compliant HDMI 2.1 IP delivers 48 Gbps aggregate bandwidth for uncompressed 8K resolution at 60 Hz refresh rate to meet high-performance design requirements
  • DesignWare HDCP 2.3 Content Protection IP supports the latest standard to secure data transmission across HDMI links
Full Press Release

Zo, HDMI 2.1 is bevestigd. Hopelijk focust LG nu op dingen als 120Hz, VRR en 12-bit content i.p.v. een onnodig hoge resolutie (8K).

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

hardware-lover schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:43:
[...]

@Ruud2001, voordat we hier naar niet toedoende oorzaken gaan zoeken, je hebt een Ziggo abonnement waarbij je ook alle HD zenders beschikbaar hebt op je TV?
Yep, heb TV Start. Valt me overigens wel vaker op dat de uitzendingen op de publieke omroep vaak scherper lijken dan bij de commerciëlen. Sterker nog, nu ik op de Ziggo site in detail naar die lijst met HD zenders kijk, weet ik zeker dat er iets niet goed is. Zo staat daar bijvoorbeeld dat de Belgische zenders HD zijn, en daarvan weet ik 100% zeker dat ze het niet zijn (ik kijk wel eens wielrennen). Het lijkt wel alsof ik gewoon de zenders van Kabel TV krijg ipv TV Start :F

Ik twijfel nu heel erg of ik hier met mijn oude TV plus decoder ook last van had, volgens mij was het daar wel allemaal HD. De nieuwe TV werkt met een CI+ module.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruud2001 op 19-09-2018 12:42 ]

• Simon Shipperd
Raymon89 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:08:
[...]

Dat ligt helemaal aan jezelf. Kijk even naar waar je je tv voor gebruikt, oftewel of je vaak static images op je tv hebt (bijv. bij gaming of tv zender logo's) en voor hoe lang, en maak dan de afweging of je liever een of meerdere rijen zwarte pixels hebt of een iets grotere kans op image retention/inbranding.
Persoonlijk heb ik pixel shift uit staan. Ik kijk nooit naar klassieke tv zenders en gamen doe ik ook niet uren achter elkaar.
Het langste dat er een statisch symbool op de tv staat is vooral wanneer ik voetbal kijk (dus +- 50 minuten aan een stuk). Gamen doe ik af en toe, maar meestal ook niet veel langer dan een uur.

• pennywise666
Ruud2001 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:33:
[...]

Yep, heb TV Start. Valt me overigens wel vaker op dat de uitzendingen op de publieke omroep vaak scherper lijken dan bij de commerciëlen. Sterker nog, nu ik op de Ziggo site in detail naar die lijst met HD zenders kijk, weet ik zeker dat er iets niet goed is. Zo staat daar bijvoorbeeld dat de Belgische zenders HD zijn, en daarvan weet ik 100% zeker dat ze het niet zijn (ik kijk wel eens wielrennen). Het lijkt wel alsof ik gewoon de zenders van Kabel TV krijg ipv TV Start :F

Ik twijfel nu heel erg of ik hier met mijn oude TV plus decoder ook last van had, volgens mij was het daar wel allemaal HD. De nieuwe TV werkt met een smart card.
Belgische zenders zijn wel HD,maar de bitrate is gewoon niet al te best.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:33
Ruud2001 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:33:
[...]

Ik twijfel nu heel erg of ik hier met mijn oude TV plus decoder ook last van had, volgens mij was het daar wel allemaal HD. De nieuwe TV werkt met een CI+ module.
Misschien een domme vraag, maar weet je zeker dat je de HD zenders geïnstalleerd hebt en daarnaar kijkt? De HD zenders zijn ook in SD beschikbaar. Je kunt overigens de resolutie controleren door met je cursor linksboven in het scherm te klikken. Daar verschijnt de informatie over het kanaal waar je naar kijkt, incl de resolutie.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ruud2007 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:47:
[...]

Misschien een domme vraag, maar weet je zeker dat je de HD zenders geïnstalleerd hebt en daarnaar kijkt? De HD zenders zijn ook in SD beschikbaar. Je kunt overigens de resolutie controleren door met je cursor linksboven in het scherm te klikken. Daar verschijnt de informatie over het kanaal waar je naar kijkt, incl de resolutie.
Daar begin ik nu dus ook sterk aan te twijfelen. Zal zometeen eens kijken wat ie zegt als ik linksboven klik. Misschien dat ik bij de installatie van de CI+ module de verkeerde instellingen van Ziggo heb overgenomen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ruud2001 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:50:
[...]
Daar begin ik nu dus ook sterk aan te twijfelen. Zal zometeen eens kijken wat ie zegt als ik linksboven klik. Misschien dat ik bij de installatie van de CI+ module de verkeerde instellingen van Ziggo heb overgenomen?
(0)4444 ipv (0)5555 bijvoorbeeld? (als je in het oude Ziggo gebied zit).

Testing, one, two ...

• Ruud2007
DutchOwnage schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:57:
[...]

De beeldkwaliteit van voetbalwedstrijden is idd heel wisselend. Ik kreeg mijn C8 aan het begin van het WK en was een beetje teleurgesteld toen ik, vol hooggespannen verwachtingen, ´s middags naar de eerste wedstrijd keek. De close ups waren prima, maar de totaalshots behoorlijk onscherp. Bij de wedstrijd die ik een aantal uren later keek waren die perfect. Die wisselende kwaliteit bleef het hele toernooi zichtbaar, al was er wel wat verbetering.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

hardware-lover schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:52:
[...]

(0)4444 ipv (0)5555 bijvoorbeeld? (als je in het oude Ziggo gebied zit).
Stond idd op 4444, en ik zie nu idd als ik linksboven op een zender klik dat ze in SD zijn. Weet inmiddels ook weer waarom ik 'm destijds op 4444 ipv 5555 heb gezet. Bij de installatie van de CI+ module had ik eerst 5555, maar daarmee kreeg ik geen beeld op commerciële zenders maar de melding "Programma is gecodeerd, controleer of de CI+module en de smartcard goed zijn geplaatst". Omdat ik met 4444 wel beeld kreeg, ging ik er vanuit dat ik de verkeerde code had ingevoerd, en dat op 55" gewoon duidelijk werd dat de bitrate bij sommige zenders laag is (NOS en ZiggoSport deden het namelijk wel) 8)7

Net met Ziggo gebeld en nu staat ie weer op 5555, en hebben ze vanuit Ziggo een aantal updates naar m'n smartcard gestuurd, en nu werkt het wel! Ik voel me best dom, maar ben blij dat ik vanavond Ajax in HD kan bekijken :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Ruud2001 op 19-09-2018 13:58 ]

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Ik hoop komende zaterdag mijn eerste Oled TV in ontvangst te mogen nemen (LG C8) en ik kan niet wachten :).

Als voorbereiding heb ik mijzelf alvast ingelezen in de burn-in discussies en features welke LG levert om dit te voorkomen. Ik game relatief veel op mijn televisie en mijn vriendin zit ook regelmatig naar zenders te kijken met een vast logo boven in het beeld.

Hebben jullie op basis van ervaringen nog andere tips naast het inschakelen van Pixel Shift, Clear Panel Noise en Logo Luminance Adjustment? Volgens mij is er verder vrij weinig aan te doen naast het inschakelen van een screensaver en uiteraard alert zijn, of heb ik dat mis?

• Raymon89
  • Nu online
Nipje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:46:
Ik hoop komende zaterdag mijn eerste Oled TV in ontvangst te mogen nemen (LG C8) en ik kan niet wachten :).

Als voorbereiding heb ik mijzelf alvast ingelezen in de burn-in discussies en features welke LG levert om dit te voorkomen. Ik game relatief veel op mijn televisie en mijn vriendin zit ook regelmatig naar zenders te kijken met een vast logo boven in het beeld.

Hebben jullie op basis van ervaringen nog andere tips naast het inschakelen van Pixel Shift, Clear Panel Noise en Logo Luminance Adjustment? Volgens mij is er verder vrij weinig aan te doen naast het inschakelen van een screensaver en uiteraard alert zijn, of heb ik dat mis?
Sowieso de tv altijd uitzetten dmv de standby-knop, zodat ie regelmatig de compensation cycle kan doen. Daarnaast zou je kunnen overwegen om in het service menu de compensation cycle aan te passen zodat ie niet om de 4 maar bijvoorbeeld om de 2 branduren draait. Al is niet bekend of dat echt nut heeft of niet.

• pennywise666
Raymon89 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:05:
[...]

Sowieso de tv altijd uitzetten dmv de standby-knop, zodat ie regelmatig de compensation cycle kan doen. Daarnaast zou je kunnen overwegen om in het service menu de compensation cycle aan te passen zodat ie niet om de 4 maar bijvoorbeeld om de 2 branduren draait. Al is niet bekend of dat echt nut heeft of niet.
wanneer ik de tv uitzet,krijg ik 5 minuten later allemaal kleine kraakgeluidjes van de tv. Is dat het plastic wat afkoelt?

• rundfunk rudi
[...]

Zo moet het er uitzien..da's toch wel oneindig veel beter dan wat ik heb.. morgen komen ze dat ding omwisselen en dan doe ik wat van die tests. Als het niet goed is kunnen ze hem weer inpakken en meenemen

https://www.flatpanelshd.com/pictures/LG_C8_large_38.jpg

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik hoop ook voor je dat die andere veel beter is, want inderdaad die je nu hebt is wel heel slecht.

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Raymon89 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:05:
[...]

Doet ie die cycle simpelweg als ik na gebruik via de afstandsbediening de TV uitschakel? En als ik het goed begrijp kan ik ook in het menu instellen dat de TV dit proactief doet tijdens het branden?

• pennywise666
rundfunk rudi schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:24:
[...]

Zo moet het er uitzien..da's toch wel oneindig veel beter dan wat ik heb.. morgen komen ze dat ding omwisselen en dan doe ik wat van die tests. Als het niet goed is kunnen ze hem weer inpakken en meenemen

https://www.flatpanelshd.com/pictures/LG_C8_large_38.jpg
kunnen ze hem niet even zelf testen voordat ze weer voor niks komen brengen,is wel het minste wat ze kunnen doen sjongejonge zeg.

• Azerto
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-04 11:26
Goedenavond,

Na lang meelezen en twijfelen ben ik afgelopen maandag toch overstag gegaan en de LG OLEDC8 gekocht. Tijdens het spelen van een potje Destiny 2 kwam ik al snel tot de ontdekking dat de grijswaardes mij geen voldaan gevoel geven (dondere linker kant). In overleg met de winkel mag ik de tv omruilen echter wil ik toch even jullie advies op onderstaande foto's, om mijn onzekerheid weg te nemen:

0% https://ibb.co/iF2bRe
2% https://ibb.co/mhPCzz
5% https://ibb.co/cLAwRe
10% https://ibb.co/jK4Czz
20% https://ibb.co/cH9O6e
50% https://ibb.co/kvUO6e

Daarnaast zie ik bij uniforme kleuren (rood, oranje etc.) ook een licht verschil tussen links en rechts van het paneel.

Alvast bedankt

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:36
pennywise666 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:51:
[...]

kunnen ze hem niet even zelf testen voordat ze weer voor niks komen brengen,is wel het minste wat ze kunnen doen sjongejonge zeg.
En dan krijg je gezeur dat de doos open is geweest

• Raymon89
  • Nu online
pennywise666 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:09:
[...]

wanneer ik de tv uitzet,krijg ik 5 minuten later allemaal kleine kraakgeluidjes van de tv. Is dat het plastic wat afkoelt?
Ik weet niet wat voor geluidjes je bedoelt; normaal hoor je alleen een soort "klonk" zodra je de tv in standby zet, of ongeveer 5 minuutjes later als ie de compensation cycle gedraaid heeft.
Nipje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:25:
[...]

Doet ie die cycle simpelweg als ik na gebruik via de afstandsbediening de TV uitschakel? En als ik het goed begrijp kan ik ook in het menu instellen dat de TV dit proactief doet tijdens het branden?
Ja, de tv doet dit zodra ie na een aantal branduren (standaard 4) op standby gezet wordt. En nee, niet terwijl ie aan staat.

• rundfunk rudi
@azerto.

Niet zo slecht als die van mij maar toch ook verre van uniform. Ik zou hem omruilen..
Vandaag komen ze m'n nieuwe brengen en installeren.. dus dan test ik uniformiteit, helaas is dat lastiger bij daglicht maar ja , mocht het er weer niet goed uitzien gaat deze ook terug en vraag ik m'n geld terug.

• swoutr
  • Laatst online: 13-11 10:29
Hoeveel uniformiteit mag je verwachten? En als je deze uniformiteit alleen ziet op een vast vlak met een en dezelfde kleur, kun je jezelf dan niet afvragen hoe pietleuterig je moet zijn? Het is overigens een serieuze vraag, niet aanvallend bedoeld. Zo is er denk ik op elk paneel wel iets aan te merken, een beperking van de techniek.

Ik krijg vanmiddag mijn B7V binnen, maar ga er denk ik niet teveel aandacht aan besteden. Als de tv bevalt bij normaal gebruik maak ik mezelf alleen maar gek door specifieke scenarios te gaan schetsen.

En ja uiteraard mag je een bepaalde kwaliteit verwachten voor deze prijzen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
vinden jullie het niet zonde om zoveel geld uit te geven aan oled's nu hdmi 2.1 aan de deur staat ? als ik staks €1800 uitgeef wil ik wel een oled met minimaal 1000nits + hdmi 2.1

• Idanue
Hamazaki schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:08:
vinden jullie het niet zonde om zoveel geld uit te geven aan oled's nu hdmi 2.1 aan de deur staat ? als ik staks €1800 uitgeef wil ik wel een oled met minimaal 1000nits + hdmi 2.1
Ik heb nog een B6 met een lager aantal nits dan de nieuwe modellen en met HDR doet het nu al bijna pijn aan mijn ogen met sommige beelden of ondertitels van netflix.
Verder ook geen idee waar ik HDMI 2.1 voor nodig zou hebben dus nee ik vind het niet zonde van mijn geld en geniet iedere dag nog van mijn TV. :9

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Lees net dat de "dimmere" beeldkwaliteit van de Game Mode op de B7 mogelijk met een firmware update uit het verleden te maken heeft. De B6 schijnt een stuk beter te zijn in Game Mode.

Hoe is jullie ervaring met de B/C7 en gamen in HDR?
Hamazaki schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:08:
Allemaal leuk en aardig, maar de komende jaren verwacht ik niet dat er meteen massaal ondersteuning voor 2.1 is. 4K is nog niet eens standaard. En als het 't echt waard wordt, kan ik altijd mijn huidige OLED weer verkopen wat bijleggen voor een nieuwe. Zo denk ik altijd. Games als Spider-Man en God of War had ik niet zonder HDR willen spelen. Je kan overal wel op gaan wachten.

• Farabi
  • Niet online
ik bedoel niet de mensen die al een oled hebben, maar de mensen die nu eentje gaan aanschaffen. @bram1984 mooiste functies zijn dynamische hdr + variabele refreshrate wat de PS5 sowieso zal ondersteunen met hdmi 2.1. de xbox x doet nu al de 120hz.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 20-09-2018 11:44 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hamazaki schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:42:
[knip]mooiste functies zijn dynamische hdr + variabele refreshrate wat de PS5 sowieso zal ondersteunen met hdmi 2.1. de xbox x doet nu al de 120hz.
Is there going to be a PS5? Yes. Do we know anything concrete about the PS5? No.

Testing, one, two ...

• bram1984
Hamazaki schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:42:
ik bedoel niet de mensen die al een oled hebben, maar de mensen die nu eentje gaan aanschaffen. @bram1984 mooiste functies zijn dynamische hdr + variabele refreshrate wat de PS5 sowieso zal ondersteunen met hdmi 2.1. de xbox x doet nu al de 120hz.
Ik heb net enkele weken een OLED (om kunnen ruilen voor een defecte Sony LED) en ik zou nu zo weer een OLED kopen als ik nog bij een non-HDR toestel vast zat en het geld ervoor had.

De Xbox One X ondersteunt ook al VRR, maar hoeveel games maken daar nou echt gebruik van? Ik verwacht er de komende 3 jaar niet al te gek veel van.

• Farabi
  • Niet online
het probleem is dat hdmi 2.0 het nog net trekt op 4K 60HZ HDR. in sommige gevallen krijg je zelfs problemen(60hz+). ik zie de ps5 dus echt niet straks met een hdmi 2.0 poort komen.

@bram1984 ik heb SDR vs HDR in 4K vergeleken bij de mediamarkt met o.a. de Sony A1 OLED (beeldmateriaal op mijn eigen usb-stickie). met filmmateriaal was ik niet echt onder de indruk. game-materiaal durf ik niet te zeggen want=niet getest. met wat dynamische hdr laat zien word ik warmer van eerlijk gezegd..

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 20-09-2018 12:11 ]

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Vanmorgen is er een nieuwe firmware versie uitgebracht voor de 65C8, volgens mij was het SW File(Version 04.01.05)

• Ruud2007
lazrambo schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:04:
Vanmorgen is er een nieuwe firmware versie uitgebracht voor de 65C8, volgens mij was het SW File(Version 04.01.05)
Schijnt Google Assistent te activeren. Misschien voor anderen interessant, maar voorlopig voor mij een beetje afdeling 'toeters en bellen'... ;)

• bram1984
Hamazaki schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:58:
[...]

het probleem is dat hdmi 2.0 het nog net trekt op 4K 60HZ HDR. in sommige gevallen krijg je zelfs problemen(60hz+). ik zie de ps5 dus echt niet straks met een hdmi 2.0 poort komen.

@bram1984 ik heb SDR vs HDR in 4K vergeleken bij de mediamarkt met o.a. de Sony A1 OLED (beeldmateriaal op mijn eigen usb-stickie). met filmmateriaal was ik niet echt onder de indruk. game-materiaal durf ik niet te zeggen want=niet getest. met wat dynamische hdr laat zien word ik warmer van eerlijk gezegd..
Ja, maar hoger dan 60 Hz zie ik games toch niet gaan op de console. Is nu al een uitzondering.

Niet onder de indruk? Nou, series aks Ozark en Altered Carbon met Dolby Vision zien er echt gruwelijk vet uit in vergelijking met 4K SDR/1080p SDR. Ik zie direct verschil.

• pennywise666
lazrambo schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:04:
En het geluid op mijn AppleTV met Netflix is nog steeds niet in sync via ARC na deze update. Wat triest dit zeg.
geluid loopt achter.

• Kanye
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-11 16:14
Heel erg aan het twijfelen of ik de 65C8 ga kopen met deze cashback. Dus hierbij een paar hulp vragen ;-)

Ik vraag me af of het de goeie tijd is voor mij op dit moment. Ik heb nu een ultrahd curved Samsung (Samsung UE65HU8500L) en vind die vooral met gamen en films niet toereikend.
- Denken jullie dat ik er goed aan doe om de Samsung te vervangen voor de C8? Ga ik er veel op vooruit?
- Hoe zijn de ervaringen met de ps4 pro en HDR gaming met bijvoorbeeld shooters? En Spider-Man achtige games?

• bram1984
Kanye schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:51:
Heel erg aan het twijfelen of ik de 65C8 ga kopen met deze cashback. Dus hierbij een paar hulp vragen ;-)

Ik vraag me af of het de goeie tijd is voor mij op dit moment. Ik heb nu een ultrahd curved Samsung (Samsung UE65HU8500L) en vind die vooral met gamen en films niet toereikend.
- Denken jullie dat ik er goed aan doe om de Samsung te vervangen voor de C8? Ga ik er veel op vooruit?
- Hoe zijn de ervaringen met de ps4 pro en HDR gaming met bijvoorbeeld shooters? En Spider-Man achtige games?
Ik ken die Samsung verder niet, maar als er geen HDR op zit, ga je er sowieso op vooruit. HDR doet veel meer met het beeld dan resolutie.

Verder speel ik niet al teveel shooters, maar het ligt er maar net aan hoe goed de HDR is geïmplementeerd. Games als AC Origins, Uncharted 4, Horizon, Detroit, God of War en Spider-Man zien er heel dik uit in ieder geval.

• Raymon89
  • Nu online
pennywise666 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:43:
[...]

En het geluid op mijn AppleTV met Netflix is nog steeds niet in sync via ARC na deze update. Wat triest dit zeg.
geluid loopt achter.
Je kunt het geluid syncen in het menu, verhelpt dat je probleem niet?
Ook is er nog een lipsync optie in het service menu maar dan pas je denk ik meteen voor alle inputs je geluid aan.

• pennywise666
Raymon89 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:33:
[...]

Je kunt het geluid syncen in het menu, verhelpt dat je probleem niet?
Ook is er nog een lipsync optie in het service menu maar dan pas je denk ik meteen voor alle inputs je geluid aan.
nee helpt allemaal niet. LG moet dit gewoon fixen. Of ik moet een hdmi 2.0 receiver kopen voor 4k. Effe geen zin in!
Pagina: 1 ... 129 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.