Ik overweeg aanschaf van een 55C8PLA, laagste prijs is nu 1698 bij Plasmavisie. Lijkt me een prima deal en prima bedrijf, is niet te ver rijden. Maar wie kan me helpen met wat praktische zaken?
Huidige setup: Samsung LCD (40inch) met Kodi (op een pi3) en een Chromecast.Kodi gebruik ik voor wat films en series (via NAS), de Chromecast gebruik ik dagelijks voor NPO Gemist, Youtube en Netflix (ik heb geen TV abonnement, nergens voor nodig).
Ik wil natuurlijk wel het uiterste uit de LG halen, maar er zit geen Chromecast in. Hoe werken de interne apps zoals NPO Gemist? (zit dat er eigenlijk wel op?). Of kan ik beter een Chromecast Ultra kopen? Ik wil eigenlijk alleen het Journaal terugkijken en af en toe iets live kijken op NPO.
Als vervanger voor Kodi zou ik een NVidia Shield TV overwegen voor de 4K content. Dat zal wel werken vermoed ik.
Ik heb een (oude) soundbar + subwoofer van Samsung die met een optische kabel aan de TV zit. Kan ik die gewoon blijven gebruiken? Of zou het geluid van de LG uit zichzelf beter kunnen zijn dan de soundbar?
Ik snap dat ik qua kwaliteit ook een ouder (goedkoper) model zou kunnen kopen, maar als ik nu toch een nieuwe TV koop is 1700 euro acceptabel. De huidige cashback actie van 300 euro (
https://promo.deskservices.nl/nl-nl/18-0370 ) is volgens mij pure onzin, werkt alleen bij bedrijven waar de TV minimaal 300 euro te duur is... toch?
Dank vast!