Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:47
pennywise666 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:44:
[...]
nee helpt allemaal niet. LG moet dit gewoon fixen. Of ik moet een hdmi 2.0 receiver kopen voor 4k. Effe geen zin in!
Je kunt toch ook de interne netflix speler gebruiken?

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:02
Idanue schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:53:
[...]

Je kunt toch ook de interne netflix speler gebruiken?
ja,maar die heeft geen auto refreshrate switching.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@pennywise666, maar ligt het probleem enkel bij de TV? Als ik even een Google zoekopdracht geef op "AppleTV audio sync", dan vliegen de hits me om de oren?

Testing, one, two ...

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:47
pennywise666 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:56:
[...]
Ah ok, wist niet dat dat nodig was bij netflix.
Ik kijk van alles maar zie weinig verschil om eerlijk te zijn. :$

• pennywise666
hardware-lover schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:58:
@pennywise666, maar ligt het probleem enkel bij de TV? Als ik even een Google zoekopdracht geef op "AppleTV audio sync", dan vliegen de hits me om de oren?
sync issues over het algemeen word wel over gesproken,maar niet specifiek van AppleTV.
En het probleem ligt bij de tv, want eveneens mijn PC en FireTV hebben hetzelfde probleem.
En wanneer ik die apparaten via mijn 1.3 receiver gebruik,dan is er geen probleem.

• pennywise666
Idanue schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:01:
[...]

Ah ok, wist niet dat dat nodig was bij netflix.
Ik kijk van alles maar zie weinig verschil om eerlijk te zijn. :$
ja,zo ziet het er vloeiender uit wanneer hij overschakeld naar 24Hz.

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

De 55C8 even op UK ingesteld en deze werd meteen geüpdatet naar versie 04-10-05 hier zou google assistant in zitten, maar waar vind ik die of moet die nog ergens worden geactiveerd?

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:33
F55 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:38:
De 55C8 even op UK ingesteld en deze werd meteen geüpdatet naar versie 04-10-05 hier zou google assistant in zitten, maar waar vind ik die of moet die nog ergens worden geactiveerd?
In NL is de update ook vandaag uitgerold. Voor de verdere installatie:
http://www.techguide.com....assistant-2018-smart-tvs/

[ Voor 8% gewijzigd door Ruud2007 op 20-09-2018 16:30 ]

• wind_surfer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-11-2021
Ruud2007 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:29:
[...]

In NL is de update ook vandaag uitgerold. Voor de verdere installatie:
http://www.techguide.com....assistant-2018-smart-tvs/
Dank voor je post...heb alleen wat meer hulp nodig, de omschrijving is vrij summier...

Hoe werkt stap 3?

En waar staat stap 5 op de LG oled65C8?

• Azerto
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-04 11:26
rundfunk rudi schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:37:
@azerto.

Niet zo slecht als die van mij maar toch ook verre van uniform. Ik zou hem omruilen..
Vandaag komen ze m'n nieuwe brengen en installeren.. dus dan test ik uniformiteit, helaas is dat lastiger bij daglicht maar ja , mocht het er weer niet goed uitzien gaat deze ook terug en vraag ik m'n geld terug.
Omgeruild vandaag. Letterlijk wat een verademing. Uiteraard nog wat inconsistentie met de grijswaarden maar zeker een dikke verbetering! Hopelijk is die van jou nu ook beter.

Edit: te vroeg gejuicht, deel van het scherm linksonder trilt en flikkert. Was gelijk al te zien bij het indelen van de apps. Bij tv kijken die je er helaas ook. Instellingen veranderen hier niks aan.

Edit 2: contrast verhoogd en de flikkering is weg, beetje kneuterig wel dat dit zich voordeed op alle beeld presets.

[ Voor 20% gewijzigd door Azerto op 20-09-2018 23:05 ]

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-11 20:22
Vraagje,

Heb nu een Samsung 55 inch 4k tv wat ik echt een waardeloos ding vind ivm o.a. Witte waas zichtbaar bij de randen bij donker beeld.

Nu vroeg ik me af.
Is oled alleen mooi bij Uhd 4k hdr blu ray met bijpassende speler.
Of is dit ook al direct te merken bij digitale tv en netflix e.d.?

• pennywise666
Smok3yNL schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:46:
Vraagje,

Heb nu een Samsung 55 inch 4k tv wat ik echt een waardeloos ding vind ivm o.a. Witte waas zichtbaar bij de randen bij donker beeld.

Nu vroeg ik me af.
Is oled alleen mooi bij Uhd 4k hdr blu ray met bijpassende speler.
Of is dit ook al direct te merken bij digitale tv en netflix e.d.?
Er is op dit moment geen betere technologie dan OLED.
Niks geen clouding zoals jij beschrijft met witte randen.
Zwart is gewoon zwart zoals het hoort te zijn.

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-11 20:40
hebben jullie goede ervaringen met de vogels 3245 muurbeugel in combinatie met een 55 inch oled?

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:47

invincible30

Psn: pelter29

pennywise666 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:56:
[...]

Netflix app op de lg oled heeft dit wel hoor. Tenminste op mijn e6 in ieder geval wel.
Netflix app op de ps4, xboxone en de chromecast hebben deze functie juist weer niet.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:09

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Gister vastloper gehad van mijn oled.
Alleen de home overlay was zichtbaar, ging je hierna naar bv instellingen zwart beeld en de apps naar picture mode bleven op loading staan. Tv meerdere keren stroomloos gemaakt. Geen sjoege.

LG gebeld, die kwam met het vreemde advies om alle connectoren uit te pluggen en tv de hele nacht zonder aangesloten t3 zijn op stroom. Meneer zei dat het geheugen dan langzaam zou leeglopen...

Alle aansluitingen losgehaald, stekker eruit zag ik dat tv scherm nog steeds een rode led gaf bij de aan/uit knop. Tv aangezet zonder dat stroom was aangesloten rode led verdween. Weer aangesloten op stroom en hierna deed de tv het weer.

Iemand anders hetzelfde probleem gehad ?

[ Voor 3% gewijzigd door NLKornolio op 21-09-2018 00:44 ]

• F55

F55

ik heb de 3245 voor de LG55 C8 meer dan voldoende voor deze tv, ik heb alleen wat te veel speling in de bout die de draai beugel verbind met de muur plaat, waar door de Tv in eerste instantie bij de uiterste stand naar links of rechts scheef hing, pas toen ik de arm met deze bout exact waterpas vast zette ging het pas goed. Dus let daar op bij montage.
Viel me wel tegen dat vogel dit zo verkoopt
podloot schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:09:
hebben jullie goede ervaringen met de vogels 3245 muurbeugel in combinatie met een 55 inch oled?

• pennywise666
invincible30 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 00:32:
[...]

Netflix app op de lg oled heeft dit wel hoor. Tenminste op mijn e6 in ieder geval wel.
Netflix app op de ps4, xboxone en de chromecast hebben deze functie juist weer niet.
dan is dat raar dat het op jouw oudere tv wel zit en op mijn nieuwere model niet.

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-11 20:40
F55 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 02:04:
ik heb de 3245 voor de LG55 C8 meer dan voldoende voor deze tv, ik heb alleen wat te veel speling in de bout die de draai beugel verbind met de muur plaat, waar door de Tv in eerste instantie bij de uiterste stand naar links of rechts scheef hing, pas toen ik de arm met deze bout exact waterpas vast zette ging het pas goed. Dus let daar op bij montage.
Viel me wel tegen dat vogel dit zo verkoopt

[...]
oke maar dat is oplosbaar. prima beugel dus en heel tevreden? ik wil er ook een 55c8 aan hangen

• Ruud2007
wind_surfer schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:05:
[...]

Dank voor je post...heb alleen wat meer hulp nodig, de omschrijving is vrij summier...

Hoe werkt stap 3?

En waar staat stap 5 op de LG oled65C8?
Heb het stappenplan zelf nog niet doorlopen, vind het een hoop gedoe voor een functie die ik waarschijnlijk zelden of nooit zal gebruiken...

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:22
Ruud2007 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:01:
[...]

Heb het stappenplan zelf nog niet doorlopen, vind het een hoop gedoe voor een functie die ik waarschijnlijk zelden of nooit zal gebruiken...
Ik heb het net even geprobeerd maar je kan in de LG thinq app de tv niet toevoegen, (stap3)
Dus de Google assistent app komt dan ook niet tevoorschijn op de tv.(stap4)
En dan ben je dus klaar.

Heb een mail gestuurd naar LG wanneer het mogelijk wordt om de tv toe te voegen in de app.

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Beste Forumleden,
Ik heb geen idee, waar de laatste update op mijn E 8 , voor is.
Is er een uitleg in het Nederlands beschikbaar?
Ik kan niets vinden op dat gebied.
Alvast bedankt voor eventuele reactie.

• wind_surfer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-11-2021
Mielemuis schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:51:
[...]

Ik heb het net even geprobeerd maar je kan in de LG thinq app de tv niet toevoegen, (stap3)
Dus de Google assistent app komt dan ook niet tevoorschijn op de tv.(stap4)
En dan ben je dus klaar.

Heb een mail gestuurd naar LG wanneer het mogelijk wordt om de tv toe te voegen in de app.
Heb LG net gebeld en die geven aan dat de google assistant nog niet werkt in Nederland. Wanneer dit wel het geval is weten ze nog niet.

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:43
Azerto schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:24:
[...]

Omgeruild vandaag. Letterlijk wat een verademing. Uiteraard nog wat inconsistentie met de grijswaarden maar zeker een dikke verbetering! Hopelijk is die van jou nu ook beter.

Edit: te vroeg gejuicht, deel van het scherm linksonder trilt en flikkert. Was gelijk al te zien bij het indelen van de apps. Bij tv kijken die je er helaas ook. Instellingen veranderen hier niks aan.

Edit 2: contrast verhoogd en de flikkering is weg, beetje kneuterig wel dat dit zich voordeed op alle beeld presets.
Ik had afgesproken dat ze de tv zouden installeren maw, ik zou de uniformiteit testen voordat ze zouden vertrekken (was wel midden overdag dus dat maakt het iets anders). Maar allemachtig wat een verschil.

Nu realiseer ik mij nog meer hoe slecht mn eerste paneel was. De nieuwe met 10% grey was qua grijs waarde vergelijk baar met 1% van mn vorige aan de linkerkant. Oook wat netflix content afgespeeld dioe erbarmelijk was met mn vorige, ziet er nu goed uit. Ik wacht een paar dagen tot deze wat uur heeft gebrand en maak dan wat nieuwe fotos vd 5% grey. (en hoop ik dat het goed is)

tot nu toe lijkt deze prima.
nu de volgende problemen nog oplossen
Hoe 4kHDR soepel te spelen , krijg dit via windows 10 laptop (1060 gtx 3gb + i7 karby lake 16gb mem) niet voorelkaar.
1) MPC_HC speelt 4kHDR soepel+ HD-audio, maar HDR weergave is niet goed (HDR+WCG knop aan/uit in windows setting maakt niet uit voor de HDR content)

2) Via de windows10 App Movies and TV van Windows zelf, lijkt goede weergave, maar speelt deze niet goed af (1 frame per 5 sec ofzo) geluid kan ik niet beoordelen, geenidee waarom dit niet werkt (HEVC codec?)

3) VLC 3.03; Geeft 4kHDR weer + HD audio echter met een lichte stutter (en kleuren lijken iets te verzadigd)

4) Kodi, vergelijkbaar met MPC

5) via netwerk direct door de LG c8 tv zelf afspelen. Probleemloos, Soepel en correcte weergave. Geluid via HDMI ARC dus geen HD audio (wel DD surround). TV geeft keurig 4k UHD HDR BT.20202 aan en geeft aan dat audiio (truHD) niet ondersteund wordt en stuurt DD(+/surround) door

voorlopige setup is dus 4kHDR media te delen via netwertk en door de tv te laten afspelen en voor lief nemen dat het dan geen DTS MA of TRUHD is (atmos kan mn reciever decoderen maar heb geen atmos setup maar 6.1)

Verdere setup, interactieve tv ontvanger via reciever (HDMI 1 "cd") naar TV in (HDMI 2 ARC)
Audiovertraging ingesteld op de interactieve tv ontvanger op 30 ms, lijkt goed qua lipsync (nog niet veel getest)

Mediaplayer/windows via HDMI (mediaplayer) naar reciever (en out naar tv via HDMI 1 ARC) laptop nu ingesteld op 1080p Ybr 4:2:2 10 bits (met of zonder HDR aangeschakeld in de windows settings, hoewel ik nog geen 1080 HDR content ben tegen gekomen)
Speel 1080P + HD audio via kodi af (audio via wasapi ) en laat tv opschalen (niet de laptop of reciever)
De opschaling vd tv lijkt erg goed (reciever ip scalen en videoconversie op off)

1080P content ziet er zo prima uit, heb de audio delay nu via HDMI mediaplayer nu op 50 ms en zag geen lipsyncissues (nog niet veel getest). (Je kan dus elk HDMI kanaal een andere audiodelay meegeven)

De settings die ik gebruik is ISF dark of light room en technicolour expert (voor HDR) met dingen truemotion, noise reduction etc uit.

Apps vd tv (netflix en youtube) en via netwerk (4kHDR) stuurt DD(+) over HDMI ARC naar reciever.
en daar lijkt de audio een fractie achter te lopen , audio vertragen zowel in tv (av sync) als reciever lijkt audiosync te verergen (bypass lijkt niks te doen).

Bij conversie van stereo (muziek via youtube) naar bv DTS neural/virtual oid verergerd het probleem (extra rekenkracht in reciever dus meer audiodelay). het lijkt er dus op dat de tv automatische video en audio synct en deze vervolgens doorstuurd naar de reciever.(via HDMI ARC) de verhandeling van het geluid zorgt dan blijkbaar voor een kleine vertraging (minimaal bij DD, en niet bij PCM stereo?!) waardoor het geluid achter lijkt te lopen. (nogmaals, het is moeiijk je viinger erachter te krijgen.) Helaas staat de TV niet toe de video te vertragen. (zover ik heb kunnen achterhalen)

De delay van de lg is ca 22 ms in game mode, maar ik kan niet achterhalen wat deze is in andere modes.
mogelijk zorgt vision/HDR voor meer delay, wat problemen geeft met mediaplayers (apple 4k) die via een reciever lopen (auto lipsync functie heb ik nooit goed begrepen). waardoor bv bij 1080p de delay 40 ms en bv bij vison 120ms.

Bij apple 4k heb ik wel eens gelezen dat de auto refreshrate functie voor de extra audiodelay zorgt (@pennywise666 je zou die eens kunnen uitschakelen en kijken wat er gebeurd.

Al met al veroorzaakt met name VISION/HDR en Atmos voor de lipsync problemen en geeft HD1080p + HD audio geen problemen of een delay die met een standaard delay setting goed te corrigeren is.

geen idee of eARC dit soort problemen zou gaan oplossen eARC kan over HDMI 2.0a en mn Denon x3500 is eARC compatible (ondanks HDMI 2.0) . Hopelijk doet LG de HDMI 2.0 ook updaten met eARC. dan kan iig HDaudio verstuurd worden.

Wel irritant dat elke bron en elk videoformat blijkbaar andere audio delay instellingen nodig hebben (en dan mogelijk ook nog tv settings?, zorgt trumotion voor extravertraging bv?). hopelijk lost een toekomstige generatie mediaplayer de problemen met 4kHDR op

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@rundfunk rudi, deze W10 uitbreiding ook geïnstalleerd? https://www.microsoft.com/store/productId/9NMZLZ57R3T7

Testing, one, two ...

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 10:29
Mensen die met hun OLED C7 of C8 gebruiken icm een Xbox one X?
Sinds gister de B7 in bezit, maar vind het tweaken voor HDR bij games nog best lastig. Elke game gaat er enorm anders mee om. Zo ziet de Halo MCC reeks er nu verbluffend goed uit. Maar vond ik HDR in Rise of the tomb raider enorm tegenvallen. Ik krijg niet echt een juiste balans gevonden. De ene game is erg donker terwijl de andere game enorm popt!
Mensen nog tips? Ik check bij elke game al goed de video settings voor HDR instellingen.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
swoutr schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:53:
Mensen die met hun OLED C7 of C8 gebruiken icm een Xbox one X?
Sinds gister de B7 in bezit, maar vind het tweaken voor HDR bij games nog best lastig. Elke game gaat er enorm anders mee om. Zo ziet de Halo MCC reeks er nu verbluffend goed uit. Maar vond ik HDR in Rise of the tomb raider enorm tegenvallen. Ik krijg niet echt een juiste balans gevonden. De ene game is erg donker terwijl de andere game enorm popt!
Mensen nog tips? Ik check bij elke game al goed de video settings voor HDR instellingen.
Ik pas eigenlijk nooit wat aan in de instellingen voor individuele spellen. Als ik al iets moet aanpassen is het de helderheid of HDR intensiteit en dat doe ik dan in dat spel zelf.

• swoutr
EnigmaNL schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:57:
[...]

Ik pas eigenlijk nooit wat aan in de instellingen voor individuele spellen. Als ik al iets moet aanpassen is het de helderheid of HDR intensiteit en dat doe ik dan in dat spel zelf.
Ja, anders lijkt me dit inderdaad ook niet te doen. Ik weet dat er enorm veel sites en fora zijn waar instellingen voor HDR gaming etc staan. Maar zou ik mogen vragen wat jouw instellingen van je toestel zijn?

Bedankt voor je snelle reactie overigens.

• pennywise666
rundfunk rudi schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:23:
[...]

Bij apple 4k heb ik wel eens gelezen dat de auto refreshrate functie voor de extra audiodelay zorgt (@pennywise666 je zou die eens kunnen uitschakelen en kijken wat er gebeurd.
Bij mij zijn de Netflix en Amazon app van de tv gewoon in sync,raar dat dat bij jou niet zo is dan.
Ik had dat al getest of het uitschakelen van autorefresh op de Appletv zou kunnen helpen,maar nee helpt niet.
En het is gewoon stom dat audio die een fractie achter loopt,niet te corrigeren is.Niet op de tv en ook niet op mijn Onkyo.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
swoutr schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:58:
[...]

Ja, anders lijkt me dit inderdaad ook niet te doen. Ik weet dat er enorm veel sites en fora zijn waar instellingen voor HDR gaming etc staan. Maar zou ik mogen vragen wat jouw instellingen van je toestel zijn?

Ik heb dit gebruikt om mijn C7 in te stellen: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings

Specifiek voor gaming weet ik even niet of ik wat heb aangepast maar zit nu op het werk dus kan het niet controleren.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
[...]

Ik had afgesproken dat ze de tv zouden installeren maw, ik zou de uniformiteit testen voordat ze zouden vertrekken (was wel midden overdag dus dat maakt het iets anders). Maar allemachtig wat een verschil.

Nu realiseer ik mij nog meer hoe slecht mn eerste paneel was. De nieuwe met 10% grey was qua grijs waarde vergelijk baar met 1% van mn vorige aan de linkerkant. Oook wat netflix content afgespeeld dioe erbarmelijk was met mn vorige, ziet er nu goed uit. Ik wacht een paar dagen tot deze wat uur heeft gebrand en maak dan wat nieuwe fotos vd 5% grey. (en hoop ik dat het goed is)

Hoe 4kHDR soepel te spelen , krijg dit via windows 10 laptop (1060 gtx 3gb + i7 karby lake 16gb mem) niet voorelkaar.
1) MPC_HC speelt 4kHDR soepel+ HD-audio, maar HDR weergave is niet goed (HDR+WCG knop aan/uit in windows setting maakt niet uit voor de HDR content)

2) Via de windows10 App Movies and TV van Windows zelf, lijkt goede weergave, maar speelt deze niet goed af (1 frame per 5 sec ofzo) geluid kan ik niet beoordelen, geenidee waarom dit niet werkt (HEVC codec?)

3) VLC 3.03; Geeft 4kHDR weer + HD audio echter met een lichte stutter (en kleuren lijken iets te verzadigd)

5) via netwerk direct door de LG c8 tv zelf afspelen. Probleemloos, Soepel en correcte weergave. Geluid via HDMI ARC dus geen HD audio (wel DD surround). TV geeft keurig 4k UHD HDR BT.20202 aan en geeft aan dat audiio (truHD) niet ondersteund wordt en stuurt DD(+/surround) door

voorlopige setup is dus 4kHDR media te delen via netwertk en door de tv te laten afspelen en voor lief nemen dat het dan geen DTS MA of TRUHD is (atmos kan mn reciever decoderen maar heb geen atmos setup maar 6.1)

Verdere setup, interactieve tv ontvanger via reciever (HDMI 1 "cd") naar TV in (HDMI 2 ARC)
Audiovertraging ingesteld op de interactieve tv ontvanger op 30 ms, lijkt goed qua lipsync (nog niet veel getest)

Mediaplayer/windows via HDMI (mediaplayer) naar reciever (en out naar tv via HDMI 1 ARC) laptop nu ingesteld op 1080p Ybr 4:2:2 10 bits (met of zonder HDR aangeschakeld in de windows settings, hoewel ik nog geen 1080 HDR content ben tegen gekomen)
Speel 1080P + HD audio via kodi af (audio via wasapi ) en laat tv opschalen (niet de laptop of reciever)
De opschaling vd tv lijkt erg goed (reciever ip scalen en videoconversie op off)

1080P content ziet er zo prima uit, heb de audio delay nu via HDMI mediaplayer nu op 50 ms en zag geen lipsyncissues (nog niet veel getest). (Je kan dus elk HDMI kanaal een andere audiodelay meegeven)

De settings die ik gebruik is ISF dark of light room en technicolour expert (voor HDR) met dingen truemotion, noise reduction etc uit.

Apps vd tv (netflix en youtube) en via netwerk (4kHDR) stuurt DD(+) over HDMI ARC naar reciever.
en daar lijkt de audio een fractie achter te lopen , audio vertragen zowel in tv (av sync) als reciever lijkt audiosync te verergen (bypass lijkt niks te doen).

Bij conversie van stereo (muziek via youtube) naar bv DTS neural/virtual oid verergerd het probleem (extra rekenkracht in reciever dus meer audiodelay). het lijkt er dus op dat de tv automatische video en audio synct en deze vervolgens doorstuurd naar de reciever.(via HDMI ARC) de verhandeling van het geluid zorgt dan blijkbaar voor een kleine vertraging (minimaal bij DD, en niet bij PCM stereo?!) waardoor het geluid achter lijkt te lopen. (nogmaals, het is moeiijk je viinger erachter te krijgen.) Helaas staat de TV niet toe de video te vertragen. (zover ik heb kunnen achterhalen)

De delay van de lg is ca 22 ms in game mode, maar ik kan niet achterhalen wat deze is in andere modes.
mogelijk zorgt vision/HDR voor meer delay, wat problemen geeft met mediaplayers (apple 4k) die via een reciever lopen (auto lipsync functie heb ik nooit goed begrepen). waardoor bv bij 1080p de delay 40 ms en bv bij vison 120ms.

Al met al veroorzaakt met name VISION/HDR en Atmos voor de lipsync problemen en geeft HD1080p + HD audio geen problemen of een delay die met een standaard delay setting goed te corrigeren is.

geen idee of eARC dit soort problemen zou gaan oplossen eARC kan over HDMI 2.0a en mn Denon x3500 is eARC compatible (ondanks HDMI 2.0) . Hopelijk doet LG de HDMI 2.0 ook updaten met eARC. dan kan iig HDaudio verstuurd worden.

Wel irritant dat elke bron en elk videoformat blijkbaar andere audio delay instellingen nodig hebben (en dan mogelijk ook nog tv settings?, zorgt trumotion voor extravertraging bv?). hopelijk lost een toekomstige generatie mediaplayer de problemen met 4kHDR op
voor hdr moet je mpc + madvr gebruiken

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
swoutr schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:58:
[...]

Zoals ik enkele reacties terug heb aangegeven, kun je met de B7 proberen op de Cinema Home stand te spelen, indien je het beeld te donker vindt. Game Mode moet in principe goed zijn, maar sommige games zijn wat te donker en "poppen" wat minder qua kleur en helderheid. Ik speel Spider-Man nu bijvoorbeeld op Cinema Home.

• rundfunk rudi
pennywise666 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:10:
[...]

Bij mij zijn de Netflix en Amazon app van de tv gewoon in sync,raar dat dat bij jou niet zo is dan.
Ik had dat al getest of het uitschakelen van autorefresh op de Appletv zou kunnen helpen,maar nee helpt niet.
En het is gewoon stom dat audio die een fractie achter loopt,niet te corrigeren is.Niet op de tv en ook niet op mijn Onkyo.
Die HEVC codec beb ik wel voorbij zien komen ik had er wel 1 geinstalleerd, dat was er 1 die gratis was (keer via een link bij neflix helpdesk) . Ik had nog geen microsoft account ingesteld dus dat zal ik nu eens doen en die 99 cent stuk gooien ..

@pennywise666
het zou mogelijk met inputselectie vd denon te maken kunnen hebben in combinatie met audyssey (las ik op de site van denon)

Ingangsmodus
Stel de audio-ingangsmodi in voor de verschillende signaalbronnen.

Wij raden aan de audio-ingangsmodus in te stellen op “Automatisch”.
Au­to­ma­tisch
(Stan­daard) :
In­gangs­sig­naal au­to­ma­tisch de­tec­te­ren en weer­ga­ve star­ten.
HDMI:
Al­leen sig­na­len van HDMI-in­gang weer­ge­ven.
Di­gi­taal:
Al­leen sig­na­len van di­gi­ta­le audio-in­gang weer­ge­ven.
Ana­loog:
Al­leen sig­na­len van ana­lo­ge audio-in­gang weer­ge­ven.

deze zou op stand automatisch een vertraging kunnen creeren in combinatie met audyssy. (moet dus op HDMI staan) dit zal ik vanavond eens proberen.

wel vreemd dat iedereen een ander probleem heeft.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:19
Even een update over mijn 55b6 die zichzelf hele tijd aan/uitzetten. CE repair is zojuist geweest en heeft het moederbord vervangen. Tv lijkt het nu weer prima te doen :-)

• pennywise666
rundfunk rudi schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:37:
[...]

[...]

Die HEVC codec beb ik wel voorbij zien komen ik had er wel 1 geinstalleerd, dat was er 1 die gratis was (keer via een link bij neflix helpdesk) . Ik had nog geen microsoft account ingesteld dus dat zal ik nu eens doen en die 99 cent stuk gooien ..

@pennywise666
het zou mogelijk met inputselectie vd denon te maken kunnen hebben in combinatie met audyssey (las ik op de site van denon)

Ingangsmodus
Stel de audio-ingangsmodi in voor de verschillende signaalbronnen.

Wij raden aan de audio-ingangsmodus in te stellen op “Automatisch”.
Au­to­ma­tisch
(Stan­daard) :
In­gangs­sig­naal au­to­ma­tisch de­tec­te­ren en weer­ga­ve star­ten.
HDMI:
Al­leen sig­na­len van HDMI-in­gang weer­ge­ven.
Di­gi­taal:
Al­leen sig­na­len van di­gi­ta­le audio-in­gang weer­ge­ven.
Ana­loog:
Al­leen sig­na­len van ana­lo­ge audio-in­gang weer­ge­ven.

deze zou op stand automatisch een vertraging kunnen creeren in combinatie met audyssy. (moet dus op HDMI staan) dit zal ik vanavond eens proberen.

wel vreemd dat iedereen een ander probleem heeft.
het maakt hier in ieder geval niet uit hoe ik de receiver instel. Op pure audio geeft ie ook vertraging.
Los daarvan wil ik geen pure audio gebruiken met films en series. LG moet dit gewoon fixen

Verwijderd

Zie zojuist dat er een update is voor de 55C8PLA [zal er wel voor meerdere zijn] Versie is nu 04:10.05

Gebruikersvoorwaarden zijn gewijzigd en er is ook een update voor de remote. Wat er meer is veranderd durf ik niet te zeggen

Zelf had ik geen problemen kwa sync etc, maar misschien dat met deze update voor sommigen een oplossing is voor hun issues.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2018 14:45 ]

• swoutr
bram1984 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:30:
[...]

Zoals ik enkele reacties terug heb aangegeven, kun je met de B7 proberen op de Cinema Home stand te spelen, indien je het beeld te donker vindt. Game Mode moet in principe goed zijn, maar sommige games zijn wat te donker en "poppen" wat minder qua kleur en helderheid. Ik speel Spider-Man nu bijvoorbeeld op Cinema Home.
Zit je dan niet met veel meer input lag?

• rundfunk rudi
de audio sync problemen lijken ook vooral betrekking te hebben op Dolby Vision en 4 k HDR content die vanaf een mediaplayer (met name aplpe 4k ?) via een receiver op de tv worden afgespeeld.
wrs verschilt het ook nog per reciever (hoe deze 4k HDR30/60HZ) doorgeeft. de meeste ervaren geen problemen met audio upstream (van tv naar receiver via HDMI ARC), hoewel ik meen een kleine audio lag waar te nemen bij HDR/vision content (maar misschien is het placebo effect.. :)

auto lipsync van een receiver is volgens mij een nutteloze functie, die kan alleen maar betrekking hebben als er een audio + video signaal binnen komt die dan in sync gezet wordt voordat het via HDMI out naar de tv gaat. (waardan vervolgens de delay optreed, want het kost tijd om het beeld optebouwen, scalen en processen ) of ben ik nou gek?

• rundfunk rudi
swoutr schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:00:
[...]

100 ms in cinema mode (zonder aanpassingen)
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1525423234

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 22:50
Volgens de changelog zouden de lip sync issues verbeterd / opgelost moeten zijn in de 04.10.05 update. Changelog stond op de Koreaanse LG-site maar kan m nu even niet bereiken. Reacties op diverse fora wat wisselend. Moet op de nieuwe update nog even uittesten hoe het geluid loopt als ik mijn ziggo-box rechtstreeks op de HDMI aansluit ipv via mn Onkyo-receiver. Ziggobox rechtstreeks via HDMI had ik sowieso behoorlijke lipsync-issues met het geluid via de receiver (geen probleem uit de tv-luidsprekers). Via de receiver geen last van lipsync, maar dat gaf een andere issues doordat de ziggo-box 'aggresief' terugschakelt als ik het geluid van de TV wil en dit weer via ARC moet lopen. Ik moet echt de Ziggo-box uitzetten om Netflix o.i.d. te kunnen kijken. HDMI-CEC uitzetten op receiver helpt hier helaas niet tegen.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:43

Baseman77

We move

bram1984 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:42:
Niet onder de indruk? Nou, series aks Ozark en Altered Carbon met Dolby Vision zien er echt gruwelijk vet uit in vergelijking met 4K SDR/1080p SDR. Ik zie direct verschil.
Zo, dat verschil is inderdaad duidelijk!
Afgelopen woensdagavond de 1e aflevering van Altered Carbon gekeken en ik moest serieus even wennen, het was de eerste keer dat ik een serie met Dolby Vision keek en dat is echt nog veel beter dan de gebruikelijke HD kwaliteit op mijn C8 8) B)

• rundfunk rudi
MadBear schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:13:
Volgens de changelog zouden de lip sync issues verbeterd / opgelost moeten zijn in de 04.10.05 update. Changelog stond op de Koreaanse LG-site maar kan m nu even niet bereiken. Reacties op diverse fora wat wisselend. Moet op de nieuwe update nog even uittesten hoe het geluid loopt als ik mijn ziggo-box rechtstreeks op de HDMI aansluit ipv via mn Onkyo-receiver. Ziggobox rechtstreeks via HDMI had ik sowieso behoorlijke lipsync-issues met het geluid via de receiver (geen probleem uit de tv-luidsprekers). Via de receiver geen last van lipsync, maar dat gaf een andere issues doordat de ziggo-box 'aggresief' terugschakelt als ik het geluid van de TV wil en dit weer via ARC moet lopen. Ik moet echt de Ziggo-box uitzetten om Netflix o.i.d. te kunnen kijken. HDMI-CEC uitzetten op receiver helpt hier helaas niet tegen.
zelfde hier direct in tv en geluid naar reciever via arc is lip sync issues., direct naar receiver en door naar tv geen lipsync (heb mn tv box wel op 30 ms delay gezet). Ik kan echter niet beeld+ geluid van tv box afspelen via mn receiver als Ultra deep colour mode aan staat :), zet ik die uit is er niks aan de hand. aangezien ik nu ff geen 4kHDR van mn mediaplayer speel (voorlopig alleen 1080p +HD-audio via kodi met wasapi) via de reciever maar direct via het gedeelde folder in het (bekabelde) netwerk (werkt het beste, herkent HDR / bt2020 en geen stutter.. alleen geen HD audio dan via ARC), Hopelijk komt er voor de lg c8 nog een update die eARC toevoegd (dit kan op HDMI2.0a), dan kan er ook HD audio doorheen bv DTS-MA) en kan je evt de 4kHDR direct door je tv laten streamen met HD audio en Apps asl netflix werken al super.. Overigens snap ik niet waarom de tv niet gewoon een HDMI audio only out heeft.

• bram1984
swoutr schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:00:
[...]

Het schijnt op die mode rond de 60 ms te liggen, maar ik maak nog net zo snel combo's in Spider-Man als voorheen, dus ik merk er totaal niks van, eerlijk gezegd.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:24
Zou voor mij persoonlijk toch nog te hoog zijn eerlijk gezegd. Ik merk niets van een te donkere HDR Game Mode op m'n C7. Wel heb ik Dynamic Contrast op hoog staan, dat scheelt wel. En er valt een hoop aan te passen met in-game sliders tegenwoordig.

Verwijderd

rundfunk rudi schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:35:
[...]

zelfde hier direct in tv en geluid naar reciever via arc is lip sync issues., direct naar receiver en door naar tv geen lipsync (heb mn tv box wel op 30 ms delay gezet). Ik kan echter niet beeld+ geluid van tv box afspelen via mn receiver als Ultra deep colour mode aan staat :), zet ik die uit is er niks aan de hand. aangezien ik nu ff geen 4kHDR van mn mediaplayer speel (voorlopig alleen 1080p +HD-audio via kodi met wasapi) via de reciever maar direct via het gedeelde folder in het (bekabelde) netwerk (werkt het beste, herkent HDR / bt2020 en geen stutter.. alleen geen HD audio dan via ARC), Hopelijk komt er voor de lg c8 nog een update die eARC toevoegd (dit kan op HDMI2.0a), dan kan er ook HD audio doorheen bv DTS-MA) en kan je evt de 4kHDR direct door je tv laten streamen met HD audio en Apps asl netflix werken al super.. Overigens snap ik niet waarom de tv niet gewoon een HDMI audio only out heeft.
MadBear schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:13:
Moet het even kwijt. Maar voor de leesbaarheid zijn alineas en interpuncties een welkome toevoeging.

• rundfunk rudi
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:14:
[...]

[...]

Moet het even kwijt. Maar voor de leesbaarheid zijn alineas en interpuncties een welkome toevoeging.
Je hebt gelijk! ik zal er op letten.

• bram1984
DutchOwnage schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:09:
Zou voor mij persoonlijk toch nog te hoog zijn eerlijk gezegd. Ik merk niets van een te donkere HDR Game Mode op m'n C7. Wel heb ik Dynamic Contrast op hoog staan, dat scheelt wel. En er valt een hoop aan te passen met in-game sliders tegenwoordig.
Ik merk het tot nu toe alleen in Spider-Man.

• swoutr
Ja 100 ten opzichte van 21 in game mode vind ik dus veel te veel, en ik ga het zeker merken in snelle games.
Zoals iemand al zegt zijn er wel tal van aanpassingen in games te doen. Dus ik denk dat ik het vanaf nu gewoon op deze wijze ga doen.

• Azerto
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-04 11:26
[...]

Mooi om te horen. Ik ben in 4 dagen 3 panelen verder. Laatste getest in de winkel, continue trillingen waarneembaar, slechte batch waarschijnlijk. Uiteindelijk weggegaan met een sony oled. Goed doorgetest thuis en zeer content.

• F55

F55

Update remote?
Is dat een aparte update of zit die automatisch in de 04:10.05?
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:44:
Zie zojuist dat er een update is voor de 55C8PLA ~~~[zal er wel voor meerdere zijn] Versie is nu 04:10.05

Gebruikersvoorwaarden zijn gewijzigd en er is ook een update voor de remote. Wat er meer is veranderd durf ik niet te zeggen

Zelf had ik geen problemen kwa sync etc, maar misschien dat met deze update voor sommigen een oplossing is voor hun issues.

• swoutr
Ik ben een beetje aan het tweaken met de HDR game mode op de C/B7 en lees veel over dat LG deze mode veranderd heeft door een update. Welke verhalen zijn waar en wat zijn uiteindeljjk de ideale instellingen? Er zijn zo ontzettend veel verschillende “oplossingen” en berichten over dit onderwerp, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Verwijderd

F55 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:06:
Update remote?
Is dat een aparte update of zit die automatisch in de 04:10.05?

[...]
Na de fw update boot de tv opnieuw. Als je dan naar de instellingen gaat komt hij automatisch met de melding: remote update.

• PaPi36
  • Laatst online: 17-11 11:11
vraagje betreffende de LG OLED55C6V. SInds een tijdje gebeurt het regelmatig dat de TV "vast" loopt bij het zappen (Caiway ongecodeerd digitaal signaal). Zappen wordt eerst traag en dan gaat scherm op zwart. TV moet ik dan opnieuw opstarten. Erg vervelend.

Iemand een idee wat er hiermee aan de hand is en hoe het te verhelpen is?
HoppyF schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:10:
Vraag over een splinternieuwe LG OLED55C8 die we gisteren hebben opgehangen.
Herkent iemand een snel flikkerend beeld?
Dit bij TV gebruik maar ook bv bij YouTube.
Zie dit voorbeeld filmpje waarbij je in het selectie scherm van YouTube staat en het grijze vlak enorm flikkert waarbij het niet uitmaakt in welke beeld modus gekeken wordt.
In het filmpje wisselt de modus.
YouTube: LG OLED55C8
Update!
Deze klacht als storing aangemeld bij CE repair.
Probleem is opgelost, voeding was defect en is ter plaatse vervangen.

• Ruud2007
Op mijn C8 wil ik in de Beeldopties het Zwartniveau op 'laag' zetten, maar die optie is grayed out. Hij staat standaard op Automatisch. Ik vermoed dus dat er een andere instelling is die de mogelijkheid om het zwartniveau in te stellen, overruled. Kom er niet achter wat het zou kunnen zijn. Gebruik ISF Dark en Light, maar het maakt geen verschil als ik een ander profiel kies. Iemand enig idee?

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Hi there!
Ben nieuw op dit forum. Wel leuk om wat bekende namen te zien van het PANASONIC PLASMA forum. Hoewel mijn huidige PANA 50GT60 nog staat te spelen als een tierelier met adembenemend mooi beeld gaat er hier toch as donderdag een LG OLED55E8PLA verschijnen.
En nu maar hopen dat ik daar goed aan doe... maar heb nu eenmaal graag wat nieuws zo nu en dan. en de reviews van deze LG's zijn wel érg lovend...
Hoop met name door de upscaling op een nog betere weergave van DVD/BLU RAY.
Ik heb een Ziggo Horizon Box, een ANTHEM AV versterker (te gebruiken bij alle DVD en BLU RAY weergaven) en een videocamcorder als externe apparatuur.
Wat is naar jullie ervaring de beste keuze van de beschikbare HDMI-ingangen voor de aansluiting daarvan?

* knip *
Nee je hoeft hier geen reclame te maken voor jezelf.

[ Voor 11% gewijzigd door S1NN3D op 26-09-2018 08:06 ]

• pennywise666
Ruud2007 schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:10:
Op mijn C8 wil ik in de Beeldopties het Zwartniveau op 'laag' zetten, maar die optie is grayed out. Hij staat standaard op Automatisch. Ik vermoed dus dat er een andere instelling is die de mogelijkheid om het zwartniveau in te stellen, overruled. Kom er niet achter wat het zou kunnen zijn. Gebruik ISF Dark en Light, maar het maakt geen verschil als ik een ander profiel kies. Iemand enig idee?
wat voor apparaat heb je op de tv aangesloten dan? En wat voor kabel?
En misschien Ultra HD Deep colour uitzetten?

• Ruud2007
pennywise666 schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:26:
[...]

wat voor apparaat heb je op de tv aangesloten dan? En wat voor kabel?
En misschien Ultra HD Deep colour uitzetten?
Sorry, was idd niet zo duidelijk. Mijn vraag heeft betrekking op TV kijken via een CI+. Bij gebruik van externe bronnen kan ik het zwartniveau wél aanpassen.

[ Voor 32% gewijzigd door Ruud2007 op 23-09-2018 15:18 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

Ruud2007 schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:16:
[...]

Sorry, was idd niet zo duidelijk. Mijn vraag heeft betrekking op TV kijken via een CI+. Bij gebruik van externe bronnen kan ik het zwartniveau wél aanpassen.
Voor interne TV en apps staat deze altijd op laag, omdat er geen reden is deze ooit op hoog te zetten. Daarom is de optie greyed out. Is enkel een optie voor externe media die full RGB uitsturen zoals een PC of console (en alleen dan moet je deze optie op hoog zetten, anders altijd laag of je verkloot je zwartwaardes). Een interne app of TV zal dit nooit doen.

Heb je het idee dat hij hoog pakt ipv laag? Dat zou dan een bug zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Puck op 23-09-2018 15:34 ]

Arrived anxious, left bored

• pennywise666
Puck schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:26:
[...]

Voor interne TV en apps staat deze altijd op laag, omdat er geen reden is deze ooit op hoog te zetten. Daarom is de optie greyed out. Is enkel een optie voor externe media die full RGB uitsturen zoals een PC of console (en alleen dan moet je deze optie op hoog zetten, anders altijd laag of je verkloot je zwartwaardes). Een interne app of TV zal dit nooit doen.

Zo is het.
En met PC zet je je videokaart op RGB limited of YCBCr:444 en dan de tv op laag zetten,op die manier zien video's er uit zoals ze er uit horen te zien.

• Ruud2007
Puck schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:26:
[...]

Heel duidelijk, dank! Ik kan weer een optie van mijn to do Tweaklijstje afvinken :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waar moet je op letten bij de aankoop van een externe HDD om mee op te kunnen nemen?

Ik wil bijv. geen gegevensverlies als de tv uitgaat.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

WvB22 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:13:
[...]

Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om Channel + werkend te krijgen. Als iemand wel een echt volledig werkende magic romote heeft op de ziggo horizon box dan ben ik wel heel benieuwd.
PCJR schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:11:
Hier vanaf gister de 55C7V, weer lekker tv kijken zo! :)

Paar items waar ik nog mee stoei:
- Magic remote probleem met de ziggo horizon; volgende zender button doet het niet.
Is het iemand nog gelukt om de magic remote fatsoenlijk werkend te krijgen met de Ziggo Horizon Box icm de magic remote?

Lees dat iedereen hier problemen mee had. Momenteel staat de afstandsbediening met mijn C8 op Samung -> remote 17 of 18. hiermee werken de meeste knoppen alleen het zender wisselen niet.

Via google komt je op verschillende ziggo topics uit maar die komen ook niet veel verder ..

Misschien toch maar weer terug naar een CI+ module want dit is niets.
Jorgen schreef op maandag 24 september 2018 @ 01:28:
Waar moet je op letten bij de aankoop van een externe HDD om mee op te kunnen nemen?

Het lijkt mij zéér sterk dat bij het uitzetten van de TV de hard-disk geformatteerd wordt :P

[ Voor 16% gewijzigd door Gekkenhuis op 24-09-2018 09:34 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Verwijderd

Jorgen schreef op maandag 24 september 2018 @ 01:28:

In principe nergens op. Teveel lawaai is wel naar. Een 2.5 externe HDD met USB 3.0 voldoet prima.

• DutchOwnage
Ik heb nu even 2 weekjes Videoland op de proef. De beeldkwaliteit is zeer matig als ik het vergelijk met Netflix en Amazon Prime. Jammer, want bijvoorbeeld The Handmaid's Tale is een hele goede serie, alleen echt matig qua beeldkwaliteit. Herkennen mensen dit?

En klopt het dat 4K alleen beschikbaar is op Samsung tv's?

• Ruud2007
DutchOwnage schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:21:
Ik heb nu even 2 weekjes Videoland op de proef. De beeldkwaliteit is zeer matig als ik het vergelijk met Netflix en Amazon Prime. Jammer, want bijvoorbeeld The Handmaid's Tale is een hele goede serie, alleen echt matig qua beeldkwaliteit. Herkennen mensen dit?
Ik weet niet wat je mist in de beeldkwaliteit, maar het originele materiaal heeft al wat grain en is nogal donker in de meeste scenes. Zal wel bedoeld zijn om de juiste sfeer te creëren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• pennywise666
DutchOwnage schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:21:

En klopt het dat 4K alleen beschikbaar is op Samsung tv's?
ik kan bevestigen dat de handmaids tale waardeloze kwaliteit heeft op videoland vergeleken met Hulu.
videoland is sowieso waardeloos. de kwaliteit kwa inhoud is om te huilen.

• bram1984
Ik lees net onderstaande op Reddit. Ik ben nu niet thuis om dit te testen, maar iemand dit toevallig geprobeerd in combinatie met een game console? Ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk de input lag vermindert als je games speelt op een andere mode dan game mode.
I'd still recommend the C7. Changing the input mode to 'PC' instead of game console, and then that way you can put it in any picture mode and still get the low input lag of 'game mode'. ISF calibration looks the best in my opinion.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gekkenhuis schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:14:

[...]

Het lijkt mij zéér sterk dat bij het uitzetten van de TV de hard-disk geformatteerd wordt :P
Haha, dat begrijp ik. Ik bedoelde natuurlijk dat het zomaar afzetten van de stroom de HDD kan beschadigen.
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:14:
[...]

In principe nergens op. Teveel lawaai is wel naar. Een 2.5 externe HDD met USB 3.0 voldoet prima.
Dus deze zou prima zijn: pricewatch: Seagate Backup Plus Portable Drive (STDR) 5TB Blauw

[ Voor 39% gewijzigd door Jorgen op 24-09-2018 14:54 ]

• DutchOwnage
Ruud2007 schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:07:
[...]

Ik weet niet wat je mist in de beeldkwaliteit, maar het originele materiaal heeft al wat grain en is nogal donker in de meeste scenes. Zal wel bedoeld zijn om de juiste sfeer te creëren.
Niet scherp, wazig. Niet alleen bij The Handmaid's Tale, maar ook bij Zwarte Tulp bijvoorbeeld. Wat zéér jammer is, want die is notabene in 4K beschikbaar, maar niet op onze LG's.

Nee, dat gaat 'm voorlopig niet worden. Lijkt wel of ik naar 480p zit te kijken...

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Jorgen schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:38:
[...]

Haha, dat begrijp ik. Ik bedoelde natuurlijk dat het zomaar afzetten van de stroom de HDD kan beschadigen.
Indien je daar bang voor bent en een stopcontact over hebt zou je natuurlijk kunnen kiezen voor een externe HDD met aparte netvoeding.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

Jorgen schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:38:
[...]

[...]

Dus deze zou prima zijn: pricewatch: Seagate Backup Plus Portable Drive (STDR) 5TB Blauw
Geen flauw idee. Lijkt mij een externe HDD in een behuizing?

Zelf heb ik deze. Is volledig geruisloos en voeding is idd USB. Zoiets bedoel ik dus.

https://www.amazon.de/Tos...P1R6TFDN8MWR3PC9MS94&th=1

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
DutchOwnage schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:58:
[...]

Niet scherp, wazig. Niet alleen bij The Handmaid's Tale, maar ook bij Zwarte Tulp bijvoorbeeld. Wat zéér jammer is, want die is notabene in 4K beschikbaar, maar niet op onze LG's.

Nee, dat gaat 'm voorlopig niet worden. Lijkt wel of ik naar 480p zit te kijken...
Helemaal mee eens hoor. Ik vind Netflix al matig, maar Videoland is echt niet om aan te zien.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

reuzekind schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:10:
[...]

Indien je daar bang voor bent en een stopcontact over hebt zou je natuurlijk kunnen kiezen voor een externe HDD met aparte netvoeding.
Ik dacht dus juist een met usb-voeding te nemen, zodat hij met de tv mee aan en uit gaat. Alleen ik heb geen idee van het risico van "verkeerd uitzetten".

Verwijderd

Jorgen schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:06:
[...]

Ik dacht dus juist een met usb-voeding te nemen, zodat hij met de tv mee aan en uit gaat. Alleen ik heb geen idee van het risico van "verkeerd uitzetten".
In principe gaat de tv niet uit en staat op stand-by. De drive zal dan ook gewoon 'aan' staan. Zelfs met "verkeerd uitzetten" zal je niet echt een probleem krijgen bij een USB-voeding

• 418O2
  • Nu online
Netflix op de atv ziet er op mijn 55c7 prachtig uit. Is dat via de eigen app zo matig met het 4k Abo?

Verwijderd

atv?

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:54
Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar dan zonder foto's en filmpje erbij.Ik vind dat mijn scherm best wel gebogen loopt en vraag me af of er meer mensen zijn waarbij dit voorkomt en of dit acceptabel is?

http://imgur.com/gallery/WdwvneG

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:08:
[...]

In principe gaat de tv niet uit en staat op stand-by. De drive zal dan ook gewoon 'aan' staan. Zelfs met "verkeerd uitzetten" zal je niet echt een probleem krijgen bij een USB-voeding
Mijn USB disk gaat anders gewoon uit hoor, als ik de TV op standby zet.

Maar ik ga evan uit dat de TV de disk netjes 'loskoppelt' voodat hij naar standby gaat.

• remmuz
bram1984 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:42:
[...]
Niet onder de indruk? Nou, series aks Ozark en Altered Carbon met Dolby Vision zien er echt gruwelijk vet uit in vergelijking met 4K SDR/1080p SDR. Ik zie direct verschil.
Ben ik met je eens, maar ik zie ook een nadeel. Omdat Ozark vrij donker is branden de ondertitels bijna letterlijk in op je netvlies. dat doet weer een beetje afbreuk aan de ervaring.
Of kun je dat ergens instellen? (de helderheid van ondertitels dus)

• bram1984
remmuz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:26:
[...]

Ben ik met je eens, maar ik zie ook een nadeel. Omdat Ozark vrij donker is branden de ondertitels bijna letterlijk in op je netvlies. dat doet weer een beetje afbreuk aan de ervaring.
Of kun je dat ergens instellen? (de helderheid van ondertitels dus)
Haha correct. De ondertiteling is heel fel ja. Nergens in te stellen. voor zover ik weet.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Weergave van ondertitels
Deze instellingen hebben betrekking op alle ondersteunde apparaten.

https://www.netflix.com/SubtitlePreferences

Dus.... :O

Testing, one, two ...

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:08
bram1984 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:29:
[...]

Haha correct. De ondertiteling is heel fel ja. Nergens in te stellen. voor zover ik weet.
Je kunt via de webinterface van netflix de kleur op geel zetten, maar dat is ook een suboptimale oplossing.

Ik kies ervoor om Ozark zonder ondertitels te kijken, maar ook dat is niet ideaal.

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Wellicht is de setting "Semitransparant" (in het kleurselectie venster) een uitkomst? Ik zal het vanavond eens testen.

Science is stranger than fiction

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-11 18:46
418O2 schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:58:
Netflix op de atv ziet er op mijn 55c7 prachtig uit. Is dat via de eigen app zo matig met het 4k Abo?
Ik ben hier wel benieuwd naar aangezien ik de app gebruik op mijn C7.

Zit er verschil in of heb je via de app geen goede wifi verbinding wat een matige kwaliteit zou kunnen verklaren?

[ Voor 13% gewijzigd door CHKYBSTRD op 25-09-2018 12:56 ]

Stay hungry, stay foolish!

• 418O2
  • Nu online
RBN026 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:56:
[...]

Ik ben hier wel benieuwd naar aangezien ik de app gebruik op mijn C7.

Zit er verschil in?
Als ik tussen het inpakken tijd heb ga ik proberen te vergelijken. Wat zou artifacts moeten geven?

Heb die interne app niet geprobeerd na het upgraden naar het 4k Abo. Heb op de appletv nog geen rare dingen gezien in elk geval

• pennywise666
Harmani schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:26:
Wellicht is de setting "Semitransparant" (in het kleurselectie venster) een uitkomst? Ik zal het vanavond eens testen.
Semitransparant is de beste oplossing ja,zo heb ik het ook.

• abrahamnerd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-11 11:38
ik heb nkou weer wat: sinds ene paar maanden een 55C7. Kijk satelliet via de eigen tuner met de CI+-module van Canal Digitaal. Werkt op zich bijna allemal prima, ook de fastscan.
Maar...... er verdwijnen kanalen uit de kanalenlijst. En dat blijkt telkens het laatste gekeken kanaal te zijn voordat de tv wordt uitgezet. Moet dus telkens een fastcan doen. Beetje lastig.
Reactie van LG: ja het kan niet werken omdat Canal Digtal de LG tv's niet heeft gecertificeerd. Nou, LG doet ook niet erg zijn best. En daar sta je dan met je nieuwe 55C7...... En nu?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja, ondanks dat DVB-C een afgesproken techniek/standaard is, mogen/kunnen tv-aanbieders zelf kiezen hoe ze dit implementeren. Je zult dus eerder met Canal Digitaal moeten bellen dan met LG, lijkt me.

• abrahamnerd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-11 11:38
snap ik niet. het gaat om DVB-S2 en kijken gaat prima, behalve dus dat probleempje met die kanalenlijst

Verwijderd

remmuz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:17:
[...]

Mijn USB disk gaat anders gewoon uit hoor, als ik de TV op standby zet.
Die van mij lekker niet. N=1

• ersy
* knip *

@ersy Ongelooflijk dit... gewoon een copy paste hier neerzetten van je bericht van 2 dagen terug. Erg doorzichtig dit. Enige doel is natuurlijk je advertentie onder de aandacht brengen. Nogmaals; dat kan in V&A en niet hier op het forum.

[ Voor 89% gewijzigd door S1NN3D op 26-09-2018 08:04 ]

• remmuz
Is er een manier om te achterhalen waarom mijn C7 een bepaald video bestand niet af kan spelen?
(dezelfde film kan ik wel gewoon op mijn laptop kijken).
Hieronder staan de eigenschappen van het bestand en volgens mij zou een C7 dit gewoon moeten kunnen afspelen?

Format : HEVC
Format profile : Main 10@L5@Main
Codec ID : V_MPEGH/ISO/HEVC
Duration : 2 h 13 min
Width : 3 840 pixels
Height : 1 608 pixels
Display aspect ratio : 2.40:1
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 10 bits

• ersy
D vd V

Zeker ongelooflijk!
*KNIP* zeer ongelooflijk is dat je je niets aantrekt van sturing en telkens weer in topics begint over de moderatie. Zoals eerder gezegd doen we dat niet op het forum maar via DM of e-mail.

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 26-09-2018 19:50 ]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Hoe kan ik op mijn C7 de apps bijwerken / downloaden, heb echt geen idee hoe ik in die app store ofzo kan komen.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
G.Scholtens schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:25:
Hoe kan ik op mijn C7 de apps bijwerken / downloaden, heb echt geen idee hoe ik in die app store ofzo kan komen.
http://kr.eguide.lgappstv...r_e01/e_dut/contents.html

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
remmuz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:20:
Is er een manier om te achterhalen waarom mijn C7 een bepaald video bestand niet af kan spelen?
Hieronder staan de eigenschappen van het bestand en volgens mij zou een C7 dit gewoon moeten kunnen afspelen?

Wat voor audiobestand zit er in?

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

remmuz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:20:

Ziet er uit als Rogue One... :+

Die doet het inderdaad niet. Volgens mij door de manier van encoden.
Pagina: 1 ... 130 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.