ik zit al een tijdje op 4.xx.xx
heb geen last meer van verkeerde audio sync als ik content van mn tv afspeel en doorstuur naar reciever (denon x3500)
audio delay staat overal uit. wel heb ik een nieuwe handshake gedaan (beide apperaten vh stroom, wat makkelijk gaat door dat ze in een contact doos met aan en uit knop zitten).
wel lijkt het af en toe in en uit sync te gaan als je wisselt van apps. (netflix naar youtube naar mediaplayer) en soms ook tijdens afspelen. ik krijg mn vinger er niet achter, maar soms lijkt het opeens niet te kloppen
mn aansluitingen
LG C8 tv met 4.xx.xx firmware ---> HDMI ARC tv <-> HDMI eARC Denon x3500
1) Apps netflix (UHD abbo), youtube en mediaplayer vd tv (stream via bekabeld netwerk);
netflix vision geeft keurig dolby vision aan en HDR content via de tv mediaplayer HDR logo (rechtsboven)
(auto) lipsync uit en 0 ms delay - wel dolby atmos op uitgezet in de tv (dit kan alleen als je eerst HDMI ARC uitzet en daarna weer aan). Doe voor de zekerheid een nieuwe handshake door receiver en tv 15 sec vh stroom te halen. content lijkt nu meestal in sync
samsung (smt) interactieve tv reciever (ziggo 1080p/60hz) naar reciever HDMI in 1 (cd)
hier heb ik een delay van 30-40 ms sec ingesteld en dit lijkt voldoende.
dan het volgende
Ik gebruik een laptop (voorlopig) als mediaplayer; dit is een karby lake i7 + nvidia 1060 GTX (3gb)
Ik gebruik hiervoor kodi, maar KODI geeft HDR niet goed weer.
Hiervoor gebruik ik MPC - HT + Madvr dit werkt. Echter ik moet dan de output van de videokaart op 24HZ zetten, anders stottert het. (alleen 4k +HDR)
output setting 3840x2160p; 24Hz ; Chroma 4:2:2 10 bit (kan ook 12 bit)
Dit zorgt echter voor een opmerkelijke video delay namelijk ergens tussen de 120 en 130 ms. Ik denk dat dit komt door de real cinema setting (die aan staan bij 24p content en greyed out is tijdens afspelen).
Ik gebruik alleen de ISF technicolor/dark en light room instellingen met een paar tweaks (trumotion op gebruiker 0, 5 en dingen als ruisonderdrukking etc uit). bij vision gebruik cinema of isf technicolor
Bij mij zorgt 24p content vanuit de laptop via reciever naar tv dus voor delay van ruim 120 ms
Dezelfde content door mn tv laten afspelen en dan via HDMI arc naar reciever lijkt in sync (echter je kan ook niks instellen lijkt het)
Al met al is de player vd tv zeer goed en geeft ook het mooiste beeld. Je mist alleen de HD audio in ditgeval.
Bij bv TruHD krijg je de melding audio wordt niet ondersteund en dan wordt dolby surround/dolby digital+ uitgestuurd. Je mist wat instel mogelijkheden en HD geluid maar werkt wel gewoon prima.
het switchen bij afspelen van content in 50/60 hz naar 24 hz, door je mediaplayer/laptop (of Kodi als dat zo is ingesteld) zorgt dus voor een zeer groot verschil in audio delay (30-40 vs 120-130), aangezien bijna alle films en series in 24 p zijn kan je het beste deze op 24p laten staan, zonder automatisch te switchen
PS: ik weet niet of het door de nieuwe tv komt of door ziggo, maar wat zien de HBO series via het ziggo pakket er slecht uit zeg (vooral westworld) ik had het idee dat dit ervoorheen (via interactieve ontvanger) veel beter uitzag..