Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37

13art

Moderator Mobile
Ik heb het ondertussen wel geaccepteerd maar ben benieuwd naar de oorzaak. Waarom zijn met enige regelmaat beelden die van links <-> rechts gaan soepel, terwijl beelden in dezelfde uitzending/serie/film die van boven <-> beneden gaan met judder? Waarom dit verschil tussen links/rechts en boven/beneden?

Zo was er net bij deadliest catch ook weer een shot. Alles de hele tijd zonder judder tot een bepaald shot en alleen tijdens dat ene shot was er weer judder te zien.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 28-09-2018 07:25 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 07:09
l3art schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:24:
Ik heb het ondertussen wel geaccepteerd maar ben benieuwd naar de oorzaak. Waarom zijn met enige regelmaat beelden die van links <-> rechts gaan soepel, terwijl beelden in dezelfde uitzending/serie/film die van boven <-> beneden gaan met judder? Waarom dit verschil tussen links/rechts en boven/beneden?

Zo was er net bij deadliest catch ook weer een shot. Alles de hele tijd zonder judder tot een bepaald shot en alleen tijdens dat ene shot was er weer judder te zien.
Vermoedelijk een interlacing dingetje.

Bij links -> rechts heb je altijd de helft van de beeldlijnen nog die het weergeven.
Bij boven -> onder is dit dus niet het geval, de interlacing is namelijk horizontaal, er zal dus altijd een soort van "skip" plaats vinden.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37

13art

Moderator Mobile
Malignant schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:36:
[...]

Vermoedelijk een interlacing dingetje.

Bij links -> rechts heb je altijd de helft van de beeldlijnen nog die het weergeven.
Bij boven -> onder is dit dus niet het geval, de interlacing is namelijk horizontaal, er zal dus altijd een soort van "skip" plaats vinden.
Ahhh ok, duidelijk. Thnx. Nooit gedacht aan interlacing.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:50
;) nee, niet Rogue One..

Dit kwam uit de eigen collectie. Heb al wat Bluerays liggen maar ben nog aan het sparen voor een Xbox one X.
Een collega heeft hem omgezet naar MKV.
Weet je misschien waar ik dan op moeten letten met encoden zodat het volgende keer wel goed gaat?

Ik heb vantevoren wat getest met filmpjes van jellyfish en die gingen goed..

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
l3art schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:24:

Dit viel me laatst ook op bij een blu-ray. Bij de anime "Princess Arete" zitten redelijk wat verticale pan shots en iedere keer zie je het effect dat de beweging heel kort bevriest en dan losschiet in het begin. Zwaar irritant. Met interlace heeft het niets te maken (24fps film) en het was niet eens UHD beeldmateriaal. Aan of uitzetten van de judder reductie e.d. doet ook niets.

Hoop dat ze dit nog gaan fiksen. :(

_██_
(ಠ_ృ)

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:44:
Zie zojuist dat er een update is voor de 55C8PLA ~~~[zal er wel voor meerdere zijn] Versie is nu 04:10.05

Gebruikersvoorwaarden zijn gewijzigd en er is ook een update voor de remote. Wat er meer is veranderd durf ik niet te zeggen

Zelf had ik geen problemen kwa sync etc, maar misschien dat met deze update voor sommigen een oplossing is voor hun issues.
Waar heb je deze update gevonden? Mijn tv zit op 3.1.5 en zegt dat dat de laatste versie is. Op de site van LG zelf staat ook deze versie. Ik zit namelijk met smart te wachten op een fix voor de audio-sync.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:02
ArisB schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:35:
[...]

Waar heb je deze update gevonden? Mijn tv zit op 3.1.5 en zegt dat dat de laatste versie is. Op de site van LG zelf staat ook deze versie. Ik zit namelijk met smart te wachten op een fix voor de audio-sync.
nou die audio sync is nog steeds niet goed na die update. Lachwekkend.
Update word automatisch geinstalleerd als je auto update aan heb staan,anders gewoon zelf naar toe navigeren op je tv.

[ Voor 12% gewijzigd door pennywise666 op 28-09-2018 13:56 ]

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:43
pennywise666 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:54:
[...]

nou die audio sync is nog steeds niet goed na die update. Lachwekkend.
Update word automatisch geinstalleerd als je auto update aan heb staan,anders gewoon zelf naar toe navigeren op je tv.
ik zit al een tijdje op 4.xx.xx
heb geen last meer van verkeerde audio sync als ik content van mn tv afspeel en doorstuur naar reciever (denon x3500)
audio delay staat overal uit. wel heb ik een nieuwe handshake gedaan (beide apperaten vh stroom, wat makkelijk gaat door dat ze in een contact doos met aan en uit knop zitten).

wel lijkt het af en toe in en uit sync te gaan als je wisselt van apps. (netflix naar youtube naar mediaplayer) en soms ook tijdens afspelen. ik krijg mn vinger er niet achter, maar soms lijkt het opeens niet te kloppen

mn aansluitingen

LG C8 tv met 4.xx.xx firmware ---> HDMI ARC tv <-> HDMI eARC Denon x3500

1) Apps netflix (UHD abbo), youtube en mediaplayer vd tv (stream via bekabeld netwerk);
netflix vision geeft keurig dolby vision aan en HDR content via de tv mediaplayer HDR logo (rechtsboven)

(auto) lipsync uit en 0 ms delay - wel dolby atmos op uitgezet in de tv (dit kan alleen als je eerst HDMI ARC uitzet en daarna weer aan). Doe voor de zekerheid een nieuwe handshake door receiver en tv 15 sec vh stroom te halen. content lijkt nu meestal in sync

samsung (smt) interactieve tv reciever (ziggo 1080p/60hz) naar reciever HDMI in 1 (cd)
hier heb ik een delay van 30-40 ms sec ingesteld en dit lijkt voldoende.

dan het volgende
Ik gebruik een laptop (voorlopig) als mediaplayer; dit is een karby lake i7 + nvidia 1060 GTX (3gb)
Ik gebruik hiervoor kodi, maar KODI geeft HDR niet goed weer.

Hiervoor gebruik ik MPC - HT + Madvr dit werkt. Echter ik moet dan de output van de videokaart op 24HZ zetten, anders stottert het. (alleen 4k +HDR)
output setting 3840x2160p; 24Hz ; Chroma 4:2:2 10 bit (kan ook 12 bit)

Dit zorgt echter voor een opmerkelijke video delay namelijk ergens tussen de 120 en 130 ms. Ik denk dat dit komt door de real cinema setting (die aan staan bij 24p content en greyed out is tijdens afspelen).

Ik gebruik alleen de ISF technicolor/dark en light room instellingen met een paar tweaks (trumotion op gebruiker 0, 5 en dingen als ruisonderdrukking etc uit). bij vision gebruik cinema of isf technicolor

Bij mij zorgt 24p content vanuit de laptop via reciever naar tv dus voor delay van ruim 120 ms
Dezelfde content door mn tv laten afspelen en dan via HDMI arc naar reciever lijkt in sync (echter je kan ook niks instellen lijkt het)

Al met al is de player vd tv zeer goed en geeft ook het mooiste beeld. Je mist alleen de HD audio in ditgeval.
Bij bv TruHD krijg je de melding audio wordt niet ondersteund en dan wordt dolby surround/dolby digital+ uitgestuurd. Je mist wat instel mogelijkheden en HD geluid maar werkt wel gewoon prima.

het switchen bij afspelen van content in 50/60 hz naar 24 hz, door je mediaplayer/laptop (of Kodi als dat zo is ingesteld) zorgt dus voor een zeer groot verschil in audio delay (30-40 vs 120-130), aangezien bijna alle films en series in 24 p zijn kan je het beste deze op 24p laten staan, zonder automatisch te switchen

PS: ik weet niet of het door de nieuwe tv komt of door ziggo, maar wat zien de HBO series via het ziggo pakket er slecht uit zeg (vooral westworld) ik had het idee dat dit ervoorheen (via interactieve ontvanger) veel beter uitzag..

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

remmuz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:42:
;) nee, niet Rogue One..

Dit kwam uit de eigen collectie. Heb al wat Bluerays liggen maar ben nog aan het sparen voor een Xbox one X.
Een collega heeft hem omgezet naar MKV.
Weet je misschien waar ik dan op moeten letten met encoden zodat het volgende keer wel goed gaat?

Ik heb vantevoren wat getest met filmpjes van jellyfish en die gingen goed..
>:)

Eerlijk gezegd geen idee. Ik had een paar die niet speelden. Men had het toen over verschillen in 4:4:4 en 4:2:0 pulldown. Het zou zoals gesteld ook aan de audio kunnen liggen, maar heb nooit een parallel gevonden waarom die paar media bestanden niet afspeelden en de rest allemaal wel.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
rundfunk rudi schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:09:
[...]

ik zit al een tijdje op 4.xx.xx
heb geen last meer van verkeerde audio sync als ik content van mn tv afspeel en doorstuur naar reciever (denon x3500)
audio delay staat overal uit. wel heb ik een nieuwe handshake gedaan (beide apperaten vh stroom, wat makkelijk gaat door dat ze in een contact doos met aan en uit knop zitten).

wel lijkt het af en toe in en uit sync te gaan als je wisselt van apps. (netflix naar youtube naar mediaplayer) en soms ook tijdens afspelen. ik krijg mn vinger er niet achter, maar soms lijkt het opeens niet te kloppen

mn aansluitingen

LG C8 tv met 4.xx.xx firmware ---> HDMI ARC tv <-> HDMI eARC Denon x3500

1) Apps netflix (UHD abbo), youtube en mediaplayer vd tv (stream via bekabeld netwerk);
netflix vision geeft keurig dolby vision aan en HDR content via de tv mediaplayer HDR logo (rechtsboven)

(auto) lipsync uit en 0 ms delay - wel dolby atmos op uitgezet in de tv (dit kan alleen als je eerst HDMI ARC uitzet en daarna weer aan). Doe voor de zekerheid een nieuwe handshake door receiver en tv 15 sec vh stroom te halen. content lijkt nu meestal in sync

samsung (smt) interactieve tv reciever (ziggo 1080p/60hz) naar reciever HDMI in 1 (cd)
hier heb ik een delay van 30-40 ms sec ingesteld en dit lijkt voldoende.

dan het volgende
Ik gebruik een laptop (voorlopig) als mediaplayer; dit is een karby lake i7 + nvidia 1060 GTX (3gb)
Ik gebruik hiervoor kodi, maar KODI geeft HDR niet goed weer.

Hiervoor gebruik ik MPC - HT + Madvr dit werkt. Echter ik moet dan de output van de videokaart op 24HZ zetten, anders stottert het. (alleen 4k +HDR)
output setting 3840x2160p; 24Hz ; Chroma 4:2:2 10 bit (kan ook 12 bit)

Dit zorgt echter voor een opmerkelijke video delay namelijk ergens tussen de 120 en 130 ms. Ik denk dat dit komt door de real cinema setting (die aan staan bij 24p content en greyed out is tijdens afspelen).

Ik gebruik alleen de ISF technicolor/dark en light room instellingen met een paar tweaks (trumotion op gebruiker 0, 5 en dingen als ruisonderdrukking etc uit). bij vision gebruik cinema of isf technicolor

Bij mij zorgt 24p content vanuit de laptop via reciever naar tv dus voor delay van ruim 120 ms
Dezelfde content door mn tv laten afspelen en dan via HDMI arc naar reciever lijkt in sync (echter je kan ook niks instellen lijkt het)

Al met al is de player vd tv zeer goed en geeft ook het mooiste beeld. Je mist alleen de HD audio in ditgeval.
Bij bv TruHD krijg je de melding audio wordt niet ondersteund en dan wordt dolby surround/dolby digital+ uitgestuurd. Je mist wat instel mogelijkheden en HD geluid maar werkt wel gewoon prima.

het switchen bij afspelen van content in 50/60 hz naar 24 hz, door je mediaplayer/laptop (of Kodi als dat zo is ingesteld) zorgt dus voor een zeer groot verschil in audio delay (30-40 vs 120-130), aangezien bijna alle films en series in 24 p zijn kan je het beste deze op 24p laten staan, zonder automatisch te switchen

PS: ik weet niet of het door de nieuwe tv komt of door ziggo, maar wat zien de HBO series via het ziggo pakket er slecht uit zeg (vooral westworld) ik had het idee dat dit ervoorheen (via interactieve ontvanger) veel beter uitzag..
dat alleen 24hz lukt kan ook aan windows liggen,is eventueel hiermee aan te passen,moest deze ook gebruiken na de voorjaars-update van windows (1050ti mpc+madvr en 10 meter hdmi kabel)

https://www.monitortests....lution-Utility-CRU?page=1

• pennywise666
Waarom gaat de helderheid van mijn desktop PC automatisch omlaag na 1 minuut??
Heel irritant! ik heb energy saving etc uit staan!
Hoe los ik dit op??

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:04:
Hoe los ik dit op??
Dat is denk ik ASBL die het beeld dimt als er te lang (bijna) hetzelfde beeld te zien is, om inbranden te voorkomen. Dit kun je uitschakelen via het service menu.

Arrived anxious, left bored

• pennywise666
Puck schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:16:
[...]

Dat is denk ik ASBL die het beeld dimt als er te lang (bijna) hetzelfde beeld te zien is, om inbranden te voorkomen. Dit kun je uitschakelen via het service menu.
Die app werkt niet op mijn Galaxy S8 en als ik die code intyp op de LG AB dan krijg ik geen service menu te zien.
Hoe doe jij dit dan op je C8?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:45:
[...]

Die app werkt niet op mijn Galaxy S8 en als ik die code intyp op de LG AB dan krijg ik geen service menu te zien.
Hoe doe jij dit dan op je C8?
Ik heb geen C8, maar een B6 ;) Ik heb vorig jaar een keer gekloot met service menu en heb toegang gekregen door een oude Harmony Remote met een custom command te gebruiken. Als je Google'd vindt je vast meer manieren om toegang te krijgen, en staat volgens mij zelfs in topic start van OLED televisies.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 28-09-2018 20:49 ]

• pennywise666
Puck schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:48:
[...]

Ik heb geen C8, maar een B6 ;) Ik heb vorig jaar een keer gekloot met service menu en heb toegang gekregen door een oude Harmony Remote met een custom command te gebruiken. Als je Google'd vindt je vast meer manieren om toegang te krijgen, en staat volgens mij zelfs in topic start van OLED televisies.
ja ok,maar ik heb dus geen phone met IR of harmony remote. Wat irritant allemaal dit zeg. Dus nu moet ik geld gaan uitgeven om een setting in het service menu te kunnen veranderen,belachelijk.
Ik dacht dat ik toegang tot het service menu kon krijgen via 1 of andere toets combinatie op die LG remote.
En dat kan dus niet?

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:27
Hoe is hier de ervaring van mensen met de 'soundbar' van de E7? Gebruik nu een 10 jaar oude 2.1 LG home cinemaset van destijds zo'n €300,-. Zou ik qua geluid nu beter het TV geluid kunnen gaan gebruiken?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 , op vrijdag 28 september 2018 @ 20:57:
[...]

ja ok,maar ik heb dus geen phone met IR of harmony remote. Wat irritant allemaal dit zeg. Dus nu moet ik geld gaan uitgeven om een setting in het service menu te kunnen veranderen,belachelijk.
Ik dacht dat ik toegang tot het service menu kon krijgen via 1 of andere toets combinatie op die LG remote.
En dat kan dus niet?
Niks belachelijks aan, dat service menu is helemaal niet bedoeld voor consumenten. Dus toegang daartoe kost wat moeite (wees blij dat het überhaupt kan, maar je moet wel weten wat je doet).

Daarnaast is ASBL uitschakelen wellicht ook niet verstandig. OLED heeft deze features niet voor niks en is eigenlijk niet bedoeld om lang statisch beeld weer te geven, dus pc/interface gebruik is af te raden.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 28-09-2018 22:36 ]

• pennywise666
Puck schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:33:
[...]

Niks belachelijks aan, dat service menu is helemaal niet bedoeld voor consumenten. Dus toegang daartoe kost wat moeite.

Daarnaast is ASBL uitschakelen wellicht ook niet verstandig. OLED heeft deze features niet voor niks en is eigenlijk niet bedoeld om lang statisch beeld weer te geven, dus pc/interface gebruik is af te raden.
Wel belachelijk,want ik en andere consumenten vinden niet dat dat voor ons bedoeld is dat het beeld opeens gedimd word.
Daarnaast is er ook getest op die setting dat ASBL uitstaat en er is niks aan de hand,zo te lezen op AVS.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pennywise666 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:04:
Hoe los ik dit op??
Je PC wordt dan ook niet actief gebruikt? Ik heb dat dimmen niet alleen met mijn PC. Elk apparaat wat een statisch beeld geeft wordt na enige tijd gedimd. Ik vind het een prettige toevoeging.

Kun je eens toelichten waarom jij je eraan stoort? Gebruik jij je PC op het moment van dimmen ook actief?

Testing, one, two ...

• pennywise666
hardware-lover schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 00:21:
[...]

Je PC wordt dan ook niet actief gebruikt? Ik heb dat dimmen niet alleen met mijn PC. Elk apparaat wat een statisch beeld geeft wordt na enige tijd gedimd. Ik vind het een prettige toevoeging.

Kun je eens toelichten waarom jij je eraan stoort? Gebruik jij je PC op het moment van dimmen ook actief?
Ja ik zit gewoon te surfen op firefox terwijl ik rechtsonder in beeld op kodi dingen zit te kijken en dan is het gewoon gedimd dus. (ook zonder kodi aan)
Zodra ik fullscreen met kodi ga dan komt ie langzaam uit die dim.
Vervolgens ga ik verder surfen op tweakers met kodi weer in een venstertje en na een minuut gaat ie weer de dim in na een minuut.
Hij komt af entoe uit de dim tijdens surfen als ik bv van website verander(niet altijd)om er vervolgens weer in te gaan.
Heel raar dit.
Als mijn pc niet actief gebruikt word dan is dit zeker een prettige toevoeging, maar dit is gewoon irritant.
En hier is dus geen instelling voor in het normale settings menu en als dat niet belachelijk is dan weet ik het ook niet meer.
Nee,ik moet een harmony remote van 50 euro gaan kopen zodat ik die setting kan uitschakelen in het service menu,wat leuk zeg.

Edit: Het blijkt wel aan Kodi te liggen. En bij VLC dimt ie ook.
Zonder videoschermpje kan ik gewoon surfen zonder dat het gedimd word.
Dus nu is de vraag: Waarom word de tv met Kodi of VLC in een klein venster rechtsonder gedimd terwijl ik actief bezig ben??
Bizar dit. Wie het weet mag het zeggen.

Het word hier dus ook besproken dat het scherm opeens dim word soms na de laatste update:
https://www.avsforum.com/...ad-no-price-talk-182.html

Edit: Ik heb deze Afstandsbediening besteld voor 10 euro zodat ik de ASBL kan UITZETTEN in het service menu:
https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

[ Voor 39% gewijzigd door pennywise666 op 29-09-2018 04:06 ]

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 18:16
Aikibana1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:14:
[...]

Update: opnieuw Ozark heel aandachtig bekeken vanavond, maar ditmaal leek alles perfect. Heel bizar, ik begon bijna te twijfelen aan wat ik gisteren gezien had, maar beter zo natuurlijk :)

Tot ik plots één fragment vond dat superduidelijk het probleem weergeeft: S2E6 58:22.
Hier breekt het gezicht op in een bewegende donkere pixel-brei, echt niet normaal.
Check deze foto.

PS: de gamma-waarde kan je niet wijzigen bij Dolby Vision (staat altijd op 2.2).
Nog even terugkomen op het erg storende macroblocking-effect in heel donkere scenes.
Zowel bij digitale kabel-tv en Netflix als 1080p-materiaal van goede kwaliteit komt het voor.
Aangezien OLED prachtige zwartwaarden heeft is het zo jammer dat je bij dit soort scenes plots dansende grijze blokken ziet. De brightness terugdraaien naar 43-47 helpt het beste.

Hoop stiekem dat LG dit aanpakt met een firmware update want Sony & Panasonic lijken hier minder last van te hebben.

Op AVforum, AVSforum en het forum van MadVR leeft dit duidelijk veel meer dan hier.

De beste verklaring vond ik deze:
https://forum.doom9.org/s...ad.php?t=146228&page=2642

Ah, the good old "It's not the Oleds fault when compressed content looks bad" theory, that gets posted whenever someone complains about near-black artifacting issues on forums...
Not true, at least not when it comes to LG Oleds.
My 2016 C6 had very poor near black gradation and came out of black way to fast and there was no way to really fix this.

Now my 2018 C8 is very different. Near-blacks have smoother gradation and it doesn't come out of black so fast. Test pattern usually look pretty good.

But then why does this thing show terrible macroblocking/artifacting/flashing near-blacks in certain scenes??

Here is what's happening on 2018 LG Oleds (2017 probably too but I never owned one):
The way they implemented the better near-blacks seems to be a comrpomise. On a still image that is not moving everything looks fine, also test pattern usually look fine.

If I play such a scene that shows ugly macroblocking or flashing near-blacks and pause it, all the macroblocks and ugliness suddenly vanishes. If I hit play it appears again...
Now lets pause the scene (picture looking good) and use mpc-hc's pan&scan move function bound to keyboard keys to shift the picture around. What's happening now is that every time the picture shifts some of the near-blacks including macroblocks that were barely visible before flash up for like a split second, making it look really ugly. If I display the picture in a borderless window and move it around with my mouse parts of it begin to glow.

This effect doesn't show up in every near-black scene, far from it. Neutral gray is fine, it seems only certain colored near-blacks are affected, some more than others and that's why the flashing near-blacks effect doesn't show up in every scene. This issue is also present with high quality content like UHD Blu-ray but much more subtle. The reason for that I think is that on high quality content there usually aren't any rapidly changing larger areas of the same color like macroblocks. Though on scene changes and fade to blacks I can sometimes see it flash up and also during camera pans the edges of objects sometimes start glowing or some parts of the picture are flickering.
It's really weird as it seems like this effect only shows up when specific near-black colored pixels change to other specific colors and that's why only certain scenes are affected. It's kinda like the pixels are getting too much voltage to get them started and then they calm down.

Increasing the brightness on the TV to a certain point completely fixes this problem but it induces black glow and also makes the near-black gradation worse. I guess a lot of people who don't watch in a dark room do that anyway, as they don't care about black no longer being true black. Since there is such a big panel to panel variance on Oleds, some might even have some panel glow at default brightness and those will probably never experience this problem. Setting color on the TV to 0 also fixes this, which makes sense as from my observations only certain colored near-blacks are causing this.

When I first noticed this I thought it must be a defective TV but on the other hand I've found quite a few posts on forums where people reported similar issues but no one ever seems to really investigate this and then people jump in and tell the "Oled is so good it shows every flaw in content" myth...

So I requested a panel replacement from LG, not only for the here explained issue but also due to vertical banding and they agreed to it. When the technician arrived I showed him the flashing near-blacks issue and he immediately said that he has seen this problem on a lot of Oleds and he doesn't think a new panel would fix this and he also couldn't really explain why this is happening. He still agreed to install the new panel though.
It didn't fix the problem, it still showed during the exact same scenes as with the old panel, though the vertical banding is a bit better. What I also noticed is there seems to be a huge panel variance regarding the low end. The new panel is much darker on everything below 10% and has some heavy black crush. So comparing settings on Oled seems to be really pointless with such a variance from panel to panel.

Here are 3 screenshots if anybody wants to test this on their 2017 or 2018 oled. 2016s didn't have this problem, they had poor near-blacks from the get go even without the picture moving.
https://drive.google.com/drive/folde...tx?usp=sharing

To test this you need to shift the pictures around. Mpc-hc has controls for that (set them to keyboard shortcuts), or display it in a borderless window on a completely black desktop and move it around with the mouse or use the TVs live zoom to zoom in and pan the picture around.
Best to do this in a dark room at default TV brightness, technicolor default preset. Just make sure to have set the correct video levels. Also disable any madVR picture enhancements for testing.
As there is quite a big panel to panel variance I'm not sure if this test will even show the problem on every 2017+ Oled because slight changes in settings can make it better or even fix it in one scene but then make it worse in another.
Also some panels might be more prone to this than others, or might require different colored near-blacks to cause the issue.
The only thing that really seemed to fix it on both of my panels was to turn color to 0 or to increase brightness, making near-blacks brighter but this also results in black glow and worse gradation, so not really a good option.

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
pennywise666 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:37:
[...]

Wel belachelijk,want ik en andere consumenten vinden niet dat dat voor ons bedoeld is dat het beeld opeens gedimd word.
Daarnaast is er ook getest op die setting dat ASBL uitstaat en er is niks aan de hand,zo te lezen op AVS.
Je gaat veel te kort door de bocht.

Er is gewoon een hele grote groep mensen die wat leest op het internet en dat dan gaat uitproberen zonder een idee te hebben wat ze nu eigenlijk doen.
Ik zeg niet dat jij daar toe behoort, geen idee, maar ze zijn er in grote getale.

Het staat op het internet, het is dus waar en het kan.....

Maar straks heb jij een ingebrand scherm na een half jaar bijvoorbeeld en dan klop je aan bij LG, ik wil en zal en moet garantie. Ook plemp je het internet vol met slechte recensies, nooit een OLED kopen slechte bende enz enz.

En ja dat gebeurd, helaas geld dit voor de meerderheid. Daardoor heeft idd een minderheid die wel weet wat ze doen last. Maar dat gebeurd op zoveel gebieden. Wen er maar aan.
Ik ben het dus volledig eens met @Puck

Eens gekeken op AVS en gezocht daar kom je ook dit bv tegen:
A way to disable ABL :

Picture Mode : Expert ( Bright Room )

Go to Expert Control / White Balance

just reduce the amount of Red / Green / Blue

Proposed values : Red: -10 Green: -15 Blue :-10
bewijs: https://www.avsforum.com/...ed-tv-8.html#post56015334

Goed advies :o (voor de zekerheid, ik zou deze settings niet overnemen >:) )

Zoals ze het zo mooi zeggen in series: Ik rust mijn koffer 8)

[ Voor 19% gewijzigd door frank_b op 29-09-2018 10:40 ]

• pennywise666
frank_b schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:22:
[...]

Er is gewoon een hele grote groep mensen die wat leest op het internet en dat dan gaat uitproberen zonder een idee te hebben wat ze nu eigenlijk doen.
Ik zeg niet dat jij daar toe behoort, geen idee, maar ze zijn er in grote getale.

Het staat op het internet, het is dus waar en het kan.....

Maar straks heb jij een ingebrand scherm na een half jaar bijvoorbeeld en dan klop je aan bij LG, ik wil en zal en moet garantie. Ook plemp je het internet vol met slechte recensies, nooit een OLED kopen slechte bende enz enz.

En ja dat gebeurd, helaas geld dit voor de meerderheid. Daardoor heeft idd een minderheid die wel weet wat ze doen last. Maar dat gebeurd op zoveel gebieden. Wen er maar aan.
Ik ben het dus volledig eens met @Puck

Eens gekeken op AVS en gezocht daar kom je ook dit bv tegen:

[...]

bewijs: https://www.avsforum.com/...ed-tv-8.html#post56015334

Goed advies :o (voor de zekerheid, ik zou deze settings niet overnemen >:) )

Zoals ze het zo mooi zeggen in series: Ik rust mijn koffer 8)
Dat begrijp ik allemaal al,ik ben gelukkig niet achterlijk inderdaad.
En natuurlijk ben ik niet zo dom om die settings over te nemen om ABL te verminderen.Lachwekkend inderdaad.
Bovendien had ik het over ASBL,dat is wat anders.
En het is namelijk totaal onacceptabel dat het scherm word gedimd na 60 seconden,dus dan ga ik dat uitschakelen in het service menu.

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 20:00
Sinds kort heb ik een OLED55C7V en na heel wat gepuzzel is het gelukt om screensharing (Windows 10 wireless display) stabiel in 4k aan de praat te krijgen. Is het iemand ook al gelukt om dit werkend te krijgen met hdr 10 bit instellingen?
Normaal moet dat aangezet worden via Algemeen>HDMI ULTRA HD Deep Colour, maar aangezien het geen HDMI aansluiting is kan die niet aangezet worden. In Windows wordt de display herkend als sdr 8bit scherm. Helaas heb ik hier nog geen oplossing voor kunnen vinden.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:17
Brammos85 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:25:
Hoe is hier de ervaring van mensen met de 'soundbar' van de E7? Gebruik nu een 10 jaar oude 2.1 LG home cinemaset van destijds zo'n €300,-. Zou ik qua geluid nu beter het TV geluid kunnen gaan gebruiken?
Ik heb hier de 55E7N, en ik kan je zeggen dat het geluid boven gemiddeld goed is.

Voor een tv.

Een week later heb ik er de KW 950 soundbar ondergezet, wel ietwat ander caliber dan een
10 jaar oude homecinemaset. Maar goed, wil je een vol geluid. Met veel laag en mooi
effect in surround. Reken dan niet op de soundbar van de E7.
Wil je mooi geluid uit je tv, beter dan welke tv dan ook. Dan de E7.

En jongens relax even het is weekend!

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 29-09-2018 17:15 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:En weer open. Houd en vriendelijk richting elkaar en let op dat wanneer je een mening deelt, je dit niet brengt op een manier die meer richting bashen neigt.

200 fish found!

• pwh53
gaurdian schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 14:15:
Sinds kort heb ik een OLED55C7V en na heel wat gepuzzel is het gelukt om screensharing (Windows 10 wireless display) stabiel in 4k aan de praat te krijgen. Is het iemand ook al gelukt om dit werkend te krijgen met hdr 10 bit instellingen?
Normaal moet dat aangezet worden via Algemeen>HDMI ULTRA HD Deep Colour, maar aangezien het geen HDMI aansluiting is kan die niet aangezet worden. In Windows wordt de display herkend als sdr 8bit scherm. Helaas heb ik hier nog geen oplossing voor kunnen vinden.
waarom niet de xplay-app via wifi (gebruiken volgens mij de meeste),je kunt het 5 dagen testen,daarna eenmalig 8 euro.
deep color is voor een hdmi-kabel icm media player classic + madvr voor hdr

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gisteren de WD Elements Portable 1TB besteld, zojuist ontvangen. In de TV geprikt en Live TV / opnemen direct beschikbaar :) geen extra handelingen nodig gehad.

Let wel ; ik gebruik een CI+ module.

Scheelt weer eens een, "Ja, nu heb je het gemist..." momentje :+

• timmie_v
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-09-2021
Goedemiddag,

Heb sinds 2 weken een C8 waar ik van een EC930V vandaan kom. Waar ik nu tegenaan loop is, voornamelijk bij voetbalwedstrijden welke savonds worden gespeeld, een flikkerend beeld op sommige momenten. Het lijkt zeer willekeurig op te treden, waarbij het lijkt alsof het beeld moeite heeft om de brightness te verwerken. Als het camera punt veranderd, of het shot veranderd, kan het ineens weg zijn. Alle beeldversterkers staan uit.

Heeft iemand dit meegemaakt en/of iemand een oplossing?

• pennywise666
^ klinkt alsof je Motion Pro aan hebt staan.

• timmie_v
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-09-2021
Nee ‘helaas’ niet, alles staat uit. En het lijkt echt alleen voor te komen bij donkere beelden bij het voetbal. Alsof die het beeld niet kan verwerken qua brightness... stoor me er gigantisch aan en ben bang dat het aan mn beeldscherm ligt.. vanmiddag echter bij formule 1 totaal niets aan de hand

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31
Ik heb zojuist de batterijen van de afstandsbediening van mijn C7 na een maand of 10-11 vervangen, na de laatste dagen steeds al een waarschuwing te hebben gekregen. Ik kan me herinneren hoe pissed off sommige mensen hierover waren en hoe er daarna een hele discussie omtrent batterijen op gang kwam, haha. Niets daarvan wil ik opnieuw aanzwengelen, ik wil alleen melden dat ik nu ook aan de beurt was >:)

• Martinho25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-11 13:03
De C8 en PS4 Pro zijn inmiddels onderweg. Ik ben nu aan het rondkijken voor een goede HDMI 2.1 kabel. Iemand met suggesties?

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:47

invincible30

Psn: pelter29

Martinho25 schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:46:
De C8 en PS4 Pro zijn inmiddels onderweg. Ik ben nu aan het rondkijken voor een goede HDMI 2.1 kabel. Iemand met suggesties?
Ik haal ze bij de action voor een paar euro. Prima kabels :)

• pennywise666
^ precies,maakt geen enkel verschil met een dure kabel.

• 418O2
  • Laatst online: 17:39
Martinho25 schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:46:
Er zit 1 bij de pro :)

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-11 20:22
Yeah! Gister een 55C7V besteld😊🎊🎉
Kom nu van een Samsung Ue55mu6000 die me toch erg tegenvalt wat betreft 4k en die vervelende clouding bij donkere scenes.

Vraagje nog.
Ga ik veel verschil zien kwa ps4 (geen pro) beeld materiaal en bijvoorbeeld netflix?
Heb namelijk nog geen uhd 4k bluray speler.

En heeft iemand tips waar ik mijn nieuwe LG tv settings op moet instellen?

Alle tips zijn welkom!
Jullie hebben er waarschijnlijk meer verstand van dan ik😉

Verwijderd

Waarom kopie/paste je dat verhaal ook als je al een link geeft... Allemaal onnodig en rommelig

• Ginosius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-11-2021
Misschien leuk om toch even te delen hoe het verder is gelopen met LG en CE-repair.

Ik had dus last van een permanent ingebrand RTL4 logo.
Nadat ik dit had gemeld bij Foka (heet nu Kamera-Express), werd ik doorverwezen naar LG en van LG weer naar CE-repair voor een afspraak.

De monteur van CE-repair maakte wat foto's en na contact te hebben gehad met het hoofdkantoor bleek dus dat ik recht had op een nieuw paneel.

Na het vervangen van het paneel, kwam ik er na wat suggesties in dit topic achter, dat de 3d-functie niet meer werkte.
Hierop heb ik dus weer teruggebeld naar CE-repair.

In de eerste instantie gaf de helpdesk medewerker aan, dat er een 'normaal' scherm was gebruikt (van de B6 denk ik?).
Dit omdat de 3d-schermen niet meer door LG worden gemaakt.
Ze verwezen mij weer door naar LG om dit verder op te lossen.

LG vertelde me echter dat CE-repair gewoon een 3d scherm in hun administratie had afgeboekt en het dus gewoon zou moeten werken.

Maar nadat ik aangaf toch echt goed getest te hebben met meerdere bronnen, (native-3d via PS4 / SBS op youtube etc), hebben ze toen nogmaals een request uitgezet bij CE-repair om te kijken wat er mis kon zijn met de 3d-functie.

Ik werd dus weer gebeld door CE-repair voor een nieuwe afspraak met een monteur.
Het grappige was, dat ze in de bevestiging van deze afspraak hadden gezet: "Wel een 3d-paneel geleverd!"

Een week later kwam er dus voor de tweede keer een monteur over de vloer.
Nadat we samen alle 3d-testen hadden gedaan, concludeerde hij toch echt dat het niet werkte.

Hij belde met het kantoor en die gaven aan dat hij het moederbord moest vervangen.
Toen hij dat deed, ging ik er dus even bij staan en wat bleek, het nieuwe paneel was toch echt een OLED65 E6 versie!
Althans, dat stond er in de achterkant ingegraveerd...

Maar zelfs na het vervangen van het moederbord werkte het niet.
Helaas..

Dus CE-repair heeft geconcludeerd dat het toestel niet meer gemaakt kon worden en LG gaat over tot creditering bij de leverancier.
In mijn geval is dat dus Foka / Kamera-Express.

Daar heb ik contact mee opgenomen en die hebben me een aantal opties gegeven.
Of ik krijg een refurbiished E6 RMA.
Of ik kan tegen €1200,- euro bijbetaling een OLED65 E8 krijgen.
Maar omdat er nu dus een cashback actie is, krijg ik 500,- terug en betaal ik onder de streep dus 700,-

Opzicht denk ik dat die nieuwe modellen niet echt een veel mooier beeld geven.. tuurlijk zal de helderheid wat hoger liggen, is de software/OS wat nieuwer en vlotter e.d. maar het zal geen wereld van verschil zijn.

Maar als ik voor een nieuw model ga, krijg ik er wel weer 5 jaar garantie bij.
En aangezien de garantie van mijn huidige B6 in november afloopt denk ik dat ik wel in ga op dit aanbod.
Dan weer ik dat ik de komende 5 jaar weer ben ingedekt tegen "image-retention".. want eerlijk is eerlijk, die service van CE-repair is wel mooi, zo'n mannetje aan je deur die ff een splinter nieuw paneel plaatst.

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:18

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

@ Smok3yNL, uw gewone PS4 kan wel HDR op de 55C7 weergeven als de game dit ondersteund. Alleen geen 4K. Desalniettemin is HDR al een dikke +1.

[ Voor 12% gewijzigd door vdr01 op 01-10-2018 18:20 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• Qapla1
  • Laatst online: 16-02-2024
Ginosius schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:31:
Misschien leuk om toch even te delen hoe het verder is gelopen met LG en CE-repair.

Nadat ik dit had gemeld bij Foka (heet nu Kamera-Express), werd ik doorverwezen naar LG en van LG weer naar CE-repair voor een afspraak.

knip
Hier een vergelijkbaar probleem, ingebrande logo's, dus reparatieverzoek ingediend bij PlatteTV, die melden dat weer bij CERepair die je dan een prijsopgave sturen. Tot zover alles goed alleen na hier veel gelezen te hebben over het wel of niet beschikbaar zijn van 55E6 schermen toch maar even kontakt gezocht met PlatteTV ( zijn er hoor meneer, u krijgt gewoon weer 3D ) CeRepair ( die hebben we nog meneer, geen enkel probleem ) en LG..... die laatste was minder stellig en kon mij niet garanderen dat er nog 3D schermen voor de 55E6 zijn, dus gaan we het zien waar de monteur mee komt.

[ Voor 0% gewijzigd door Qapla1 op 01-10-2018 18:42 . Reden: typo ]

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11 13:07
Heb in mijn C8 een USB3 stick gestoken voor het maken van opnames. Maar ik merk nu dat ik live tv niet kan pauzeren, geeft aan dat device niet geschikt is (of iets in die strekking). Een normale opname kan ik wel maken. Zit er ergens een instelling toevallig waar ik kan aangeven dat hij de USB stick moet gebruiken voor pauzeren van live tv? Of is dit gewoon echt niet mogelijk?

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:08
Mana schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:20:
Heb in mijn C8 een USB3 stick gestoken voor het maken van opnames. Maar ik merk nu dat ik live tv niet kan pauzeren, geeft aan dat device niet geschikt is (of iets in die strekking). Een normale opname kan ik wel maken. Zit er ergens een instelling toevallig waar ik kan aangeven dat hij de USB stick moet gebruiken voor pauzeren van live tv? Of is dit gewoon echt niet mogelijk?
Nee, dat kan alleen met een hard disk, niemand weet waarom.

• Mana
FrankRicard schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

Nee, dat kan alleen met een hard disk, niemand weet waarom.
Meh.. vond een USB3 stick een mooie oplossing.. harddisk is weer een stukje prijziger en ik heb geen grote storage nodig..

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 23:25
Iemand bekend met het volgende probleem?

Geen idee hoe lang dit al speelt precies, maar op mijn anderhalf jaar oude 55B6V is precies in het midden van het beeldscherm een soort verticale lijn zichtbaar. Deze verdeeld het scherm, als hij aanstaat, eigenlijk in twee vlakken met net een subtiel kleurverschil. Bijvoorbeeld goed waarneembaar bij bepaalde kleurstellingen, zoals een voetbalwedstrijd. Maar altijd aanwezig als je goed kijkt.

Allemaal niet zo'n ramp aangezien het niet heel opzichtig is, maar kan me er soms toch aan storen. Software versie is up to date, heb de tv al eens gereset en ook de pixel refresh functie gebruikt. Geen resultaat.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:08
Mana schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:11:
[...]

Meh.. vond een USB3 stick een mooie oplossing.. harddisk is weer een stukje prijziger en ik heb geen grote storage nodig..
Ik had het ook graag met een stick gedaan, maar ik heb er nu een oude usb 2 hdd aan hangen en die doet het wel.

• Mana
FrankRicard schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:57:
[...]

Ik had het ook graag met een stick gedaan, maar ik heb er nu een oude usb 2 hdd aan hangen en die doet het wel.
WD Elements van 1Tb is ook maar een tientje of 5 zie ik.. zoiets maar gaan regelen dan.. live tv pauzeren is toch wel handig. Wel zonde, net een 128Gb usb stick gekocht voor niets dus..

• pwh53
Ginosius schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:31:

De monteur van CE-repair maakte wat foto's en na contact te hebben gehad met het hoofdkantoor bleek dus dat ik recht had op een nieuw paneel.

Na het vervangen van het paneel, kwam ik er na wat suggesties in dit topic achter, dat de 3d-functie niet meer werkte.
Hierop heb ik dus weer teruggebeld naar CE-repair.

In de eerste instantie gaf de helpdesk medewerker aan, dat er een 'normaal' scherm was gebruikt (van de B6 denk ik?).
Dit omdat de 3d-schermen niet meer door LG worden gemaakt.
Ze verwezen mij weer door naar LG om dit verder op te lossen.

LG vertelde me echter dat CE-repair gewoon een 3d scherm in hun administratie had afgeboekt en het dus gewoon zou moeten werken.

Maar nadat ik aangaf toch echt goed getest te hebben met meerdere bronnen, (native-3d via PS4 / SBS op youtube etc), hebben ze toen nogmaals een request uitgezet bij CE-repair om te kijken wat er mis kon zijn met de 3d-functie.

Ik werd dus weer gebeld door CE-repair voor een nieuwe afspraak met een monteur.
Het grappige was, dat ze in de bevestiging van deze afspraak hadden gezet: "Wel een 3d-paneel geleverd!"

Een week later kwam er dus voor de tweede keer een monteur over de vloer.
Nadat we samen alle 3d-testen hadden gedaan, concludeerde hij toch echt dat het niet werkte.

Hij belde met het kantoor en die gaven aan dat hij het moederbord moest vervangen.
Toen hij dat deed, ging ik er dus even bij staan en wat bleek, het nieuwe paneel was toch echt een OLED65 E6 versie!
Althans, dat stond er in de achterkant ingegraveerd...

Maar zelfs na het vervangen van het moederbord werkte het niet.
Helaas..

Dus CE-repair heeft geconcludeerd dat het toestel niet meer gemaakt kon worden en LG gaat over tot creditering bij de leverancier.
In mijn geval is dat dus Foka / Kamera-Express.

Daar heb ik contact mee opgenomen en die hebben me een aantal opties gegeven.
Of ik krijg een refurbiished E6 RMA.
Of ik kan tegen €1200,- euro bijbetaling een OLED65 E8 krijgen.
Maar omdat er nu dus een cashback actie is, krijg ik 500,- terug en betaal ik onder de streep dus 700,-

Opzicht denk ik dat die nieuwe modellen niet echt een veel mooier beeld geven.. tuurlijk zal de helderheid wat hoger liggen, is de software/OS wat nieuwer en vlotter e.d. maar het zal geen wereld van verschil zijn.

Maar als ik voor een nieuw model ga, krijg ik er wel weer 5 jaar garantie bij.
En aangezien de garantie van mijn huidige B6 in november afloopt denk ik dat ik wel in ga op dit aanbod.
Dan weer ik dat ik de komende 5 jaar weer ben ingedekt tegen "image-retention".. want eerlijk is eerlijk, die service van CE-repair is wel mooi, zo'n mannetje aan je deur die ff een splinter nieuw paneel plaatst.
ik had in april een B6 die niet gemaakt kon worden (11 maanden oud) en heb een nieuwe c7 zonder bijbetaling ontvangen.de winkel krijgt een creditering van lg,weet alleen niet welk bedrag ze krijgen,inkoop/verkoopprijs van toen of van nu.denk dat er wat te onderhandelen is met foka.succes

• pwh53
Mana schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:20:
formateren via de tv,en groter dan 40 gb,en meen ergens iets gelezen te hebben dat de tv de stick moet herkennen als een hdd ipv een usb stick,maar hoe je dat moet doen weet ik niet

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Spud82 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:49:

Geen idee hoe lang dit al speelt precies, maar op mijn anderhalf jaar oude 55B6V is precies in het midden van het beeldscherm een soort verticale lijn zichtbaar. Deze verdeeld het scherm, als hij aanstaat, eigenlijk in twee vlakken met net een subtiel kleurverschil. Bijvoorbeeld goed waarneembaar bij bepaalde kleurstellingen, zoals een voetbalwedstrijd. Maar altijd aanwezig als je goed kijkt.

Allemaal niet zo'n ramp aangezien het niet heel opzichtig is, maar kan me er soms toch aan storen. Software versie is up to date, heb de tv al eens gereset en ook de pixel refresh functie gebruikt. Geen resultaat.
Herken het niet, maar ik zou echt direct aanspraak maken op garantie nu ze daar onder de 2 jaar nog niet al te moeilijk over zullen gaan doen. Wat je zegt: geen ramp, maar je gaat dit nu dus constant zien en zal nog meer gaan frustreren. Klinkt sowieso als een hardware-defect.

• pwh53
Puck schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Herken het niet, maar ik zou echt direct aanspraak maken op garantie nu ze daar onder de 2 jaar nog niet al te moeilijk over zullen gaan doen. Wat je zegt: geen ramp, maar je gaat dit nu dus constant zien en zal nog meer gaan frustreren. Klinkt sowieso als een hardware-defect.
misschien vertical banding,eventueel testen met geheel rood scherm(you tube)

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-11 21:01
Spud82 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:49:

Yep, ik ben er bekend mee. Ik had precies wat jij beschrijft met mijn 55C7V (na een jaar en vier dagen gebruik). Contact gehad met LG, filmpje van het probleem naar ze doorgestuurd en anderhalve week later kwam CE Repair het paneel vervangen.

Het bleken in mijn geval trouwens geen twee vlakken te zijn. Het was een 15 centimeter brede verticale baan rechts van het midden die net een fractie lichter was dan de rest van het scherm. Op een egaal rood, geel of oranje vlak zag je het het best. Een bekend issue, volgens de monteur.

Het hoort in ieder geval niet en ik zou meteen contact zoeken met LG.

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 23:25
@RobinFM
Ah thanks voor de terugkoppeling. Ik ben inderdaad al een proces gestart met LG CE repair. Ze vonden m'n foto's wat te onduidelijk nog, wat ik me kan voorstellen: het is daar slecht op waarneembaar. Ik ga het vanavond ook maar eens met een filmpje proberen dan.

• Qapla1
Qapla1 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:42:
[...]

Hier een vergelijkbaar probleem, ingebrande logo's, dus reparatieverzoek ingediend bij PlatteTV, die melden dat weer bij CERepair die je dan een prijsopgave sturen. Tot zover alles goed alleen na hier veel gelezen te hebben over het wel of niet beschikbaar zijn van 55E6 schermen toch maar even kontakt gezocht met PlatteTV ( zijn er hoor meneer, u krijgt gewoon weer 3D ) CeRepair ( die hebben we nog meneer, geen enkel probleem ) en LG..... die laatste was minder stellig en kon mij niet garanderen dat er nog 3D schermen voor de 55E6 zijn, dus gaan we het zien waar de monteur mee komt.
De monteur is geweest, met nieuw paneel, op de doos is nergens iets te vinden of het een 3D paneel is, samen alle stickertjes en cijfertjes bekeken, zelfs op de stickertjes op het paneel zelf is niks wat duidelijk maakt of het een 3D paneel is. Paneel is vervangen, snelle test met een 3D demo, in eerste instantie was het even schrikken want het was raar 3D, zat de beschermfolie nog op de tv.... die er af gepeuterd en.... prachtig 3D! Nu even wat HDR, DolbyVision en 4K demo's, zien er ook goed uit, vanavond in het donker eens zien hoe het met uniformiteit gesteld is, near black, dat soort testbeelden.

Dus er zijn nog 3D schermen, misschien alleen voor de 55E6 versies dat zou kunnen. Wat deze monteur ook vertelde was dat ze niet zonder toestemming van de klant en zonder mededeling een 2D paneel mogen plaatsen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Qapla1 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:14:
[...]
De monteur is geweest, met nieuw paneel, op de doos is nergens iets te vinden of het een 3D paneel is, samen alle stickertjes en cijfertjes bekeken, zelfs op de stickertjes op het paneel zelf is niks wat duidelijk maakt of het een 3D paneel is. Paneel is vervangen, snelle test met een 3D demo, in eerste instantie was het even schrikken want het was raar 3D, zat de beschermfolie nog op de tv.... die er af gepeuterd en.... prachtig 3D! Nu even wat HDR, DolbyVision en 4K demo's, zien er ook goed uit, vanavond in het donker eens zien hoe het met uniformiteit gesteld is, near black, dat soort testbeelden.

Dus er zijn nog 3D schermen, misschien alleen voor de 55E6 versies dat zou kunnen. Wat deze monteur ook vertelde was dat ze niet zonder toestemming van de klant en zonder mededeling een 2D paneel mogen plaatsen.
@Qapla1, voor mijn "oude" 950V waren ze er dit jaar ook nog, en dan zelfs nog geproduceerd in 2018 (als ik de panelinfo-sticker mag geloven). Heb jij dat toevallig nog gezien, de productiedatum van het panel wat nu is geplaatst?

Testing, one, two ...

• Qapla1
@hardware-lover Nee helaas niet kunnen vinden. Op de doos zat een invoice waar meerdere panelen op stonden, ook een lcd paneel, waarschijnlijk waren er meer besteld bij LG en bestond de bestelling uit meerdere dozen, alle stickers bekeken en niks gezien wat op een jaartal leek. Ook op het paneel, midden onder, de twee stickers bekeken maar ook daar niks kunnen vinden.

• Smok3yNL
Vraagje! Live tv setup met een nieuwe LG hoe krijg ik dit voor elkaar?

Heb een horizon box van ziggo maar lijkt geen kanalen te kunnen vinden. Evenals de tv gids functie?

En is het mogelijk dat ik met de magic remote ook mijn ziggo horizon kan besturen?

Zodat ik maar 1 remote nodig heb

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Smok3yNL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:43:
Vraagje! Live tv setup met een nieuwe LG hoe krijg ik dit voor elkaar?

Heb een horizon box van ziggo maar lijkt geen kanalen te kunnen vinden. Evenals de tv gids functie?

En is het mogelijk dat ik met de magic remote ook mijn ziggo horizon kan besturen?

Zodat ik maar 1 remote nodig heb
Volgens mij is de live tv functie alleen als je een ci+ module in je tv hebt zitten, dus niet als je een horizon box hebt.

Het is mij ook nog niet gelukt om de magic remote te koppelen aan de horizon box. Bepaalde functies werken, maar van zender verwisselen lukt me niet.

• Smok3yNL
Aaah ok bedankt voor je reply.
Dan zal ik me die frustratie maar besparen.

• pennywise666
Smok3yNL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:04:
Aaah ok bedankt voor je reply.
Dan zal ik me die frustratie maar besparen.
misschien zo'n harmony remote kopen,dan kan je alle apparaten goed programmeren dacht ik.

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31
Magic Remote doet het inderdaad nog steeds niet icm de Horizon Mediabox/MBXL. Voor TV kijken op je LG TV heeft men inderdaad nog steeds een CI+ module nodig. Ik heb beiden en dat bevalt heel prima! HDD disk aan de tv voor het snelle pauzeren en opnemen, MBXL voor het serieuze opnemen, replay tv en On Demand diensten. Moet je wel de coax splitten vlak voor de MBXL en een CI+ module abonnement nemen, wat je 2 euro per maand kost. TV kijken op de CI+ module is echter een verademing t.o.v. de MBXL - ik raad het aan :)

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Na twee exemplaren Philips/TP Vision 803 OLED kan ik wel zeggen defenitief klaar te zijn met dit merk. Vlekken in het scherm en veel vertraging zijn geen uitzondering op beschreven bovenstaand model. Nu ben ik reeds aan het kijken naar een LG C8 of Sony AF8 65 inch. Moeilijke keus vooralsnog. Of toch maar weer wachten op de nieuwe 2019 modellen. Feit is wel dat je wel kan blijven wachten natuurlijk.

Mocht je toch graag voor Ambilight gaan dan zal ik iedereen afraden om toch voor een Philips te kiezen en dit gewoon maar te vergeten. Uiteindelijk gaat het toch om de beelkwaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door Prostie34 op 04-10-2018 23:37 ]

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-11 23:34
Mijn huidige Sony Tv verstoord het signaal dat het KPN kastje moet ontvangen, het is dus heel bewerkelijk om het KPN kastje dmv de afstandsbediening te bedienen.
Heeft iemand ervaring met de LG 8PLA icm het KPN kastje, of nog mooier nog, icm het marmitek ir receiver

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11 14:02
Hoi,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn 55 inch QLED samsung en kijk nu naar een 65 inch Oled van LG. De B8 en de C8 heb ik op het oog, alleen wil ik niet meer dan 2K uitgeven eigenlijk.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de B8 als de C8 (en wat dat aangaat de B7 en C7 of 6).

Voornamelijk gamen (PC4k PS4pro) en films kijken wil ik er mee gaan doen!

Ik neig naar de B8 maar zie her en der wat leuke cashback acties op de C8. Het is alleen wat onduidelijk bij welke dealer die cashback geldt en bij welke niet.

Is de C8 die extra knaken waard aldus jullie?

Hopelijk kan iemand me een zetje de goeie richting in geven! Thanks alvast :)

[EDIT: Ik zie trouwens dat de B8 bij TVreus.nl 2200 euro is en op bol.com bij beste electro deals 1989 euro is, maar het is hetzelfde bedrijf :P Raar!]

[ Voor 10% gewijzigd door Fuku-San op 05-10-2018 15:05 ]

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Fuku-San schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:44:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn 55 inch QLED samsung en kijk nu naar een 65 inch Oled van LG. De B8 en de C8 heb ik op het oog, alleen wil ik niet meer dan 2K uitgeven eigenlijk.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de B8 als de C8 (en wat dat aangaat de B7 en C7 of 6).

Voornamelijk gamen (PC4k PS4pro) en films kijken wil ik er mee gaan doen!

Ik neig naar de B8 maar zie her en der wat leuke cashback acties op de C8. Het is alleen wat onduidelijk bij welke dealer die cashback geldt en bij welke niet.

Is de C8 die extra knaken waard aldus jullie?

Hopelijk kan iemand me een zetje de goeie richting in geven! Thanks alvast :)

[EDIT: Ik zie trouwens dat de B8 bij TVreus.nl 2200 euro is en op bol.com bij beste electro deals 1989 euro is, maar het is hetzelfde bedrijf :P Raar!]
Protip: lees de laatste pagina's eens door van deze thread voor de scherpste prijzen.
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Alle deelnemende dealers vind je terug in deze PDF.

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 05-10-2018 15:13 ]

is everything cool?

• Renzzie
  • Laatst online: 19-11 15:04
Heb nu een aantal dagen de C8 staan. Prachtig apparaat en ben er zeer content mee! Heb alleen een probleempje waar ik geen antwoord op kan vinden op Internet.

De magic remote wil ik graag gebruiken om met de mediabox van Caiway tv te kijken. Het zappen/geluid/menu gaat prima. Maar als ik op de knop 'guide' klik opent LG de gids van de analoge(?) tv. Als je op de caiway afstandbediening op EPG klikt opent de digitale gids. Deze zou ik graag willen openen met de guide knop op de magic remote.

Is er een manier hoe ik mijn magic remote kan leren dat hij de EPG/digitale gids moet openen in plaats van de gids die nu is ingesteld?

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Inmiddels ook een aantal dagen een 65" C8 staan en het is werkelijk prachtig. Gisteren nam ik echter wel heel kort een burn-in (of hoe dit ook te noemen) waar in het beeld. Ik had ongeveer 30 seconden in het LG menu zitten zoeken naar software update voor de TV. Vervolgens opende ik de Amazon Prime app en binnen het startscherm hiervan (grotendeels grijze achtergrond) zag ik voor een aantal seconden het menu nog heel vaag in de achtergrond. Nee, het was niet het daadwerkelijke menu maar echt een soort van burn-in, maar dan niet permanent? Nu is het weer verdwenen voor zover het lijkt.

Heeft iemand deze ervaring ook wel eens gehad? Met mijn beperkte kennis van deze technologie ben ik bang dat het mogelijk een teken is dat iets mankeert aan het paneel. Uiteraard stuur ik de TV liever niet terug naar de winkel voordat ik zeker weet dat er daadwerkelijk iets mis is.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Nipje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:16:
Inmiddels ook een aantal dagen een 65" C8 staan en het is werkelijk prachtig. Gisteren nam ik echter wel heel kort een burn-in (of hoe dit ook te noemen) waar in het beeld. Ik had ongeveer 30 seconden in het LG menu zitten zoeken naar software update voor de TV. Vervolgens opende ik de Amazon Prime app en binnen het startscherm hiervan (grotendeels grijze achtergrond) zag ik voor een aantal seconden het menu nog heel vaag in de achtergrond. Nee, het was niet het daadwerkelijke menu maar echt een soort van burn-in, maar dan niet permanent? Nu is het weer verdwenen voor zover het lijkt.

Heeft iemand deze ervaring ook wel eens gehad? Met mijn beperkte kennis van deze technologie ben ik bang dat het mogelijk een teken is dat iets mankeert aan het paneel. Uiteraard stuur ik de TV liever niet terug naar de winkel voordat ik zeker weet dat er daadwerkelijk iets mis is.
Waar jij het over hebt is "image retention": dit is tijdelijk. Bij burn-in zit je permanent met een ingebrand logo, of "zijbalken" omdat je alleen maar 4:3 uitzendingen kijkt op een 16:9 tv. Image retention is niet iets om je zorgen over te maken dus.

Het is me zelf nog niet opgevallen bij de C8. Vroeger bij plasma was dit veel erger: zat je weken tegen de HUD van Assasins Creed aan te kijken..

_██_
(ಠ_ృ)

• Nipje
Atomsk schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:43:
[...]

Waar jij het over hebt is "image retention": dit is tijdelijk. Bij burn-in zit je permanent met een ingebrand logo, of "zijbalken" omdat je alleen maar 4:3 uitzendingen kijkt op een 16:9 tv. Image retention is niet iets om je zorgen over te maken dus.

Het is me zelf nog niet opgevallen bij de C8. Vroeger bij plasma was dit veel erger: zat je weken tegen de HUD van Assasins Creed aan te kijken..
AH juist ja image retention, dat is de term die ik zocht, thanks :). Anyway ik had geen idee dat image retention een ding is bij OLED tv’s joh. Ik zal eens in de gaten houden of dit probleem zich voor blijft doen.

De ervaringen met plasma deel ik inderdaad, haha. Wat de tijden waren dat toch. Vorige week was ik op bezoek bij mijn broer die nog een jaren oude plasma heeft staan (ook enorm groot). Ik schrok gewoon van het beeld. Onvoorstelbaar hoe we de afgelopen jaren vooruit zijn gegaan op beeldkwaliteit.

[ Voor 16% gewijzigd door Nipje op 05-10-2018 17:15 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Nipje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:13:
[...]

AH juist ja image retention, dat is de term die ik zocht, thanks :). Anyway ik had geen idee dat image retention een ding is bij OLED tv’s joh. Ik zal eens in de gaten houden of dit probleem zich voor blijft doen.

De ervaringen met plasma deel ik inderdaad, haha. Wat de tijden waren dat toch. Vorige week was ik op bezoek bij mijn broer die nog een jaren oude plasma heeft staan (ook enorm groot). Ik schrok gewoon van het beeld. Onvoorstelbaar hoe we de afgelopen jaren vooruit zijn gegaan op beeldkwaliteit.
Image retention is zeker een ding bij OLED, maar komt eigenlijk alleen maar voor bij interfaces met heldere elementen op een vaste plek. Zou me er verder geen zorgen over maken, verdwijnt snel genoeg.

• pennywise666
Puck schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:57:
[...]

Image retention is zeker een ding bij OLED, maar komt eigenlijk alleen maar voor bij interfaces met heldere elementen op een vaste plek. Zou me er verder geen zorgen over maken, verdwijnt snel genoeg.
ik heb dit constant terwijl ik de tv gebruik als pc monitor. Dan zie ik vaak genoeg wat donkere grijze stepen of rare dingen op een lichtere grijze achtergrond van de Firefox browser("dark background and light text"addon).

Maar zodra ik dat scherm wegklik om hem vervolgens meteen weer tevoorschijn te halen,is het weg.
Dit maakt mij dan totaal niks uit. Zolang er geen burn in is of retentie wat meteen of heel snel weer verdwijnt,is er niks aan de hand. Dit hoort gewoon bij deze technologie op dit moment.

TCP enabled heb ik trouwens ook uitgezet in het service menu,waardoor ASBL uitgeschakeld word.. AANRADER! Nu blijft het beeld gewoon op een vaste helderheid ipv na 90 seconden te dimmen. HEEL storend bij gebruik van PC.

[ Voor 11% gewijzigd door pennywise666 op 05-10-2018 22:53 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pennywise666 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:48:
[...]
[knip]

TCP enabled heb ik trouwens ook uitgezet in het service menu,waardoor ASBL uitgeschakeld word.. AANRADER! Nu blijft het beeld gewoon op een vaste helderheid ipv na 90 seconden te dimmen. HEEL storend bij gebruik van PC.
Dit zal niet voor iedereen een goede keuze zijn verwacht ik, indien die pc enkel voor het afspelen van diverse soorten media gebruikt wordt (video en audio), is het dimmen bij een statisch scherm, een prettige bijkomstigheid (vind ik).

Testing, one, two ...

• pennywise666
hardware-lover schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:59:
[...]

Dit zal niet voor iedereen een goede keuze zijn verwacht ik, indien die pc enkel voor het afspelen van diverse soorten media gebruikt wordt (video en audio), is het dimmen bij een statisch scherm, een prettige bijkomstigheid (vind ik).
Maar het dimmen deed hij constant terwijl ik gewoon aan het websurfen was ook. En dat kan echt niet door de beugel. Met de laatste update werd dat ook erger. Genoeg is genoeg dacht ik en dan maar het service menu in.
Ik heb oled light maar op 25 staan,dus dat scheelt.

• Renzzie
  • Laatst online: 19-11 15:04
Goede tip, maar kan daar helaas niet vinden hoe ik 1 specifieke knop een andere command moet leren :'(

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:20
Ben de sjaak, 1 grote verticale vlek op me e7 55 inch zie het net toen ik youtube wilde opstarten.Nu pixel refresh opgestart kijken of het helpt.Ander morgen contact opnemen met smit of lg?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• pennywise666
^Rechtstreeks via LG gaat sneller

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:20
Pixel refresh klaar en het is weg,hopelijk blijft het zo.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11 14:50
Ik heb een probleem dat op mijn 65C7V mijn kleuren op de ene helft van het beeld een beetje verschelen.
Tijdens een voetbal wedstrijd zie je dan op de helft van het beeld een lijn in het midden, wat best irritant is.
Tijdens een film kijken zie je het dan wel niet zo, maar vind toch niet horen bij deze prijsklasse van de tv.

Heeft mischien iemand anders dit probleem ook gehad?
Ik heb al pixel refresher uitgevoerd maar dat mocht helaas niet baten.
Anders wordt het mischien helaas toch een garantieclaim bij LG.

Hierbij een link waarbij je het goed kan zien bij felle kleuren.
Krijg helaas zo niet de afbeeldingen hier in het topic.

https://imgur.com/a/GYFmEKI

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@LordFather Die zou ik gewoon aanmelden bij LG / leverancier! Je hebt de foto's.

• LordFather
Vorkie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:41:
@LordFather Die zou ik gewoon aanmelden bij LG / leverancier! Je hebt de foto's.
Ben er bang voor, dat er geen andere oplossing is.

• pwh53
er is een update voor de xplay-app

Verwijderd

pwh53 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:03:
De gebruikers daarvan krijgen die melding wel vanzelf te zien.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pwh53 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:03:
Ik zou nog even afwachten deze te updaten. Dit betreft de nieuwe V2 van de app met een compleet nieuw design, meer features, maar ook wel dusdanig grote veranderingen dat deze wellicht niet bij iedereen in de smaak zal vallen. Daarnaast verwacht ik nog wel wat bugs in deze versie. Zou zeker even het officiële topic in de gaten houden.

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
LordFather schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:40:
Ik heb een probleem dat op mijn 65C7V mijn kleuren op de ene helft van het beeld een beetje verschelen.
Tijdens een voetbal wedstrijd zie je dan op de helft van het beeld een lijn in het midden, wat best irritant is.
Tijdens een film kijken zie je het dan wel niet zo, maar vind toch niet horen bij deze prijsklasse van de tv.
Ik heb precies hetzelfde! Ik weet niet precies sinds wanneer, maar het viel mij vorige week voor het eerst op. Hiervoor had ik een nagenoeg perfect paneel (zo ver dat kan met OLED). En nu ineens dit. Misschien dan een software issue?

Ik heb het nummer van OLEDCare vast opgezocht, nu nog een gaatje vinden om te bellen.. Ik heb ze gesproken, zoals verwacht mag ik foto's maken en opsturen.

[ Voor 10% gewijzigd door nickbock op 08-10-2018 16:56 ]

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Renzzie schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:19:
Heb nu een aantal dagen de C8 staan. Prachtig apparaat en ben er zeer content mee! Heb alleen een probleempje waar ik geen antwoord op kan vinden op Internet.

De magic remote wil ik graag gebruiken om met de mediabox van Caiway tv te kijken. Het zappen/geluid/menu gaat prima. Maar als ik op de knop 'guide' klik opent LG de gids van de analoge(?) tv. Als je op de caiway afstandbediening op EPG klikt opent de digitale gids. Deze zou ik graag willen openen met de guide knop op de magic remote.

Is er een manier hoe ik mijn magic remote kan leren dat hij de EPG/digitale gids moet openen in plaats van de gids die nu is ingesteld?
Dat is grappig, ik zoek op dit 'probleem' kom ik jouw post tegen.
Hier precies hetzelfde: C8 + Caiway + Entone Kamai + Magic remote, druk je op de EPG toets = lege programmagids van LG ipv. programmagids van de Entone. Als iemand inderdaad een oplossing heeft, graag.

• LordFather
nickbock schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:46:
[...]

Ik heb precies hetzelfde! Ik weet niet precies sinds wanneer, maar het viel mij vorige week voor het eerst op. Hiervoor had ik een nagenoeg perfect paneel (zo ver dat kan met OLED). En nu ineens dit. Misschien dan een software issue?

Ik heb het nummer van OLEDCare vast opgezocht, nu nog een gaatje vinden om te bellen.. Ik heb ze gesproken, zoals verwacht mag ik foto's maken en opsturen.
Dat is wel echt zuur.
Ik heb nog niet met LG contact opgenomen maar ga dat zeer binnenkort ook doen.
Gelukkig is het goed op de foto’s tezien.
Ik weet ook niet vanaf wanneer het was, maar viel me voor het eerst op bij een voetbal wedstrijd.
Ik heb ook al een hele Lange tijd geen software update gehad dus weet niet of het daardoor komt

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
LordFather schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:47:
[...]

Dat is wel echt zuur.
Ik heb nog niet met LG contact opgenomen maar ga dat zeer binnenkort ook doen.
Gelukkig is het goed op de foto’s tezien.
Ik weet ook niet vanaf wanneer het was, maar viel me voor het eerst op bij een voetbal wedstrijd.
Ik heb ook al een hele Lange tijd geen software update gehad dus weet niet of het daardoor komt
Sorry reageerde op verkeerde quote maar kan hem niet verwijderen

[ Voor 23% gewijzigd door Migow op 08-10-2018 20:03 ]

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Smirnoff schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:09:
[...]

Dat is grappig, ik zoek op dit 'probleem' kom ik jouw post tegen.
Hier precies hetzelfde: C8 + Caiway + Entone Kamai + Magic remote, druk je op de EPG toets = lege programmagids van LG ipv. programmagids van de Entone. Als iemand inderdaad een oplossing heeft, graag.
Gebruik de toets AD boven programma omhoog. Daar krijg je menu waarbij je programmagids kan kiezen. Heb geen kamai maar nog een gewone entone met hd. Echter kijk meest via coax nog. Succes

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik zou XPlay dus zeker even niet updaten: ;)
Please dont update for a while to new version ..... it seams that there are some some problems with approved version ... dont fully understand but LG has approved quite old version of the app which was rejected several months ago
Bron

• pwh53
Puck schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:09:
Ik zou XPlay dus zeker even niet updaten: ;)

[...]

Bron
gelukkig werkt alles normaal,lijkt wel iets sneller en alles in het nederlands nu

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pwh53 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:33:
[...]

gelukkig werkt alles normaal,lijkt wel iets sneller en alles in het nederlands nu
Klopt, ik heb de vertaling gedaan aantal maanden terug ;)

• pwh53
Puck schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:34:
[...]

Klopt, ik heb de vertaling gedaan aantal maanden terug ;)
bedankt voor de vertaling dan

Verwijderd

Hallo iedereen, ik heb net een LG OLED 55C8PLA gekocht, ingegeven door de cashback actie. .
Maar ik heb wat hulp nodig.
Gisteren ben ik beginnen kijken naar Altered Carbon op Netflix, en ik merkte dat de zwartkleuren niet mooi worden weergegeven, eerder korrelig. Dit heb ik soms ook als ik gewoonweg met de digicorder naar tv kijk.
Kan iemand helpen met wat tip & tricks?

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:49:
Hallo iedereen, ik heb net een LG OLED 55C8PLA gekocht, ingegeven door de cashback actie. .
Gisteren ben ik beginnen kijken naar Altered Carbon op Netflix, en ik merkte dat de zwartkleuren niet mooi worden weergegeven, eerder korrelig. Dit heb ik soms ook als ik gewoonweg met de digicorder naar tv kijk.
Instellingen als eens vergeleken met die van rtings.com?

is everything cool?

• pwh53
Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:49:
veel netflix series hebben zogenaamde filmgrain,(zit erin kun je niets aan doen) altered carbon is geloof ik in dolby vision ,je zou kunnen proberen om het contrast wat lager te zetten.en test je snelheid met deze
https://fast.com/nl

• Nipje
Hoe gaan jullie om met de pixel refresh functie van jullie TV? Ik merk dat ik deze eigenlijk telkens handmatig vanuit het menu moet starten. Ik kan daar instellen dat de pixel refresh start zodra ik de TV uitschakel, echter de volgende keer is deze instelling weer uitgeschakeld. Als ik binnen dit topic zoek lees ik dat een aantal van jullie melden dat de pixel refresher automatisch door de tv wordt gestart indien de TV langer dan 4 uur aan heeft gestaan. Deze instelling kan ik nergens vinden in mijn menu's. Is dit iets wat vanuit de fabriek per default is ingeschakeld en waar wij verder geen invloed op hebben?

Ik heb overigens een C8 Model.

Als ik onderstaand forum lees, begrijp ik ook dat op de achtergrond altijd een automatische PR functie actief is naast hetgeen dat wij in het menu in kunnen stellen. Ik ben echter bang dat ik iets verkeerd begrijp:

https://www.avsforum.com/...choose-pixel-refresh.html

"When you first click on "Start once TV is turned off" it will then let you cancel that by clicking on "Cancel Schedule". This doesn't cancel the PR that runs automatically after 4 hours of on-time. "Start now" will start PR immediately by turning the TV off, and it will turn it back on when it's done."

Ook lees ik dat bepaalde mensen van mening zijn dat de PR functionaliteit een slechte impact heeft op de levensduur van het paneel. Al met al vind ik het moeilijk in te schatten wanneer ik de functie zelf moet starten en tevens twijfel ik aan het feit of hij nu daadwerkelijk automatisch draait na 4 uur gebruik zonder mijn tussenkomst.

[ Voor 44% gewijzigd door Nipje op 09-10-2018 17:06 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Nipje schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:58:
Hoe gaan jullie om met de pixel refresh functie van jullie TV? Ik merk dat ik deze eigenlijk telkens handmatig vanuit het menu moet starten. Ik kan daar instellen dat de pixel refresh start zodra ik de TV uitschakel, echter de volgende keer is deze instelling weer uitgeschakeld. Als ik binnen dit topic zoek lees ik dat een aantal van jullie melden dat de pixel refresher automatisch door de tv wordt gestart indien de TV langer dan 4 uur aan heeft gestaan. Deze instelling kan ik nergens vinden in mijn menu's. Is dit iets wat vanuit de fabriek per default is ingeschakeld en waar wij verder geen invloed op hebben?

Ik heb overigens een C8 Model.

Als ik onderstaand forum lees, begrijp ik ook dat op de achtergrond altijd een automatische PR functie actief is naast hetgeen dat wij in het menu in kunnen stellen. Ik ben echter bang dat ik iets verkeerd begrijp:

https://www.avsforum.com/...choose-pixel-refresh.html

"When you first click on "Start once TV is turned off" it will then let you cancel that by clicking on "Cancel Schedule". This doesn't cancel the PR that runs automatically after 4 hours of on-time. "Start now" will start PR immediately by turning the TV off, and it will turn it back on when it's done."

Ook lees ik dat bepaalde mensen van mening zijn dat de PR functionaliteit een slechte impact heeft op de levensduur van het paneel. Al met al vind ik het moeilijk in te schatten wanneer ik de functie zelf moet starten en tevens twijfel ik aan het feit of hij nu daadwerkelijk automatisch draait na 4 uur gebruik zonder mijn tussenkomst.
Er zijn 2 verschillende pixel-refreshers. Een lichtere vorm die ongeveer 15 minuten duurt welke automatisch gebeurd (mits de TV in standby staat, dus altijd in standby laten!). Hier kun en hoef je niks voor in te stellen. Je kunt dit geloof ik testen door een usb apparaat met visuele feedback (bijvoorbeeld een USB stick met een lampje) aan te sluiten. Als de TV in standby is gaat het lampje uit, als deze nog een pixel-refresh aan uitvoeren is brand het lampje nog (maar ik zou er gewoon op vertrouwen dat dit goed werkt).

De handmatige pixel-refresher duurt ongeveer een uur en is hardnekkiger. Deze kan zeker impact hebben op de levensduur en moet je eigenlijk alleen runnen als je echt intensievere image-retention / burn-in ziet.

Conclusie: lekker niks doen en laat de TV gewoon zelf zijn werk doen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 09-10-2018 17:13 ]

• Nipje
Puck schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:09:
[...]

Er zijn 2 verschillende pixel-refreshers. Een lichtere vorm die ongeveer 15 minuten duurt welke automatisch gebeurd (mits de TV in standby staat, dus altijd in standby laten!). Hiervoor kun en hoef je niks voor in te stellen.

De handmatige pixel-refresher welke je handmatig moet starten duurt ongeveer een uur en is hardnekkiger. Deze kan zeker impact hebben op de levensduur en moet je eigenlijk alleen runnen als je echt intensievere image-retention / burn-in ziet.

Conclusie: lekker niks doen en laat de TV gewoon zelf zijn werk doen ;)
Helemaal duidelijk. Ik heb gisteren en eergisteren de procedure zelfstandig gestart (stom). Hoe groot is de impact op de levensduur, heb je daar enige indicatie van?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Nipje schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:11:
[...]

Helemaal duidelijk. Ik heb gisteren en eergisteren de procedure zelfstandig gestart (stom). Hoe groot is de impact op de levensduur, heb je daar enige indicatie van?
Geen idee. Denk niet dat iemand hier een antwoord op heeft, maar ik zou me geen zorgen maken hoor. Zelf 2x gerund in de 2 jaar dat ik de TV heb. Ik zie geen nog vorm van degradatie.

Pagina: 1 ... 131 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.