Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Puck schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:12:
[...]

Geen idee. Denk niet dat iemand hier een antwoord op heeft, maar ik zou me geen zorgen maken hoor. Zelf 2x gerund in de 2 jaar dat ik de TV heb. Ik zie geen nog vorm van degradatie.
Lijkt mij dat wanneer deze functie aanzienlijke impact zou hebben op de levensduur van het paneel dat je de actie niet zo eenvoudig zou moeten kunnen starten vanuit het menu zonder dat daarbij enige waarschuwing is opgenomen betreffende impact op levensduur of wat dan ook. Dit lees ik ook nergens in de handleidingen / instructies vanuit LG.

Ik baal er wel ene klein beetje van moet ik zeggen. Voordat ik de TV in huis had las ik iets over de PR functionaliteit. Door de onduidelijkheid van het menu kreeg ik de indruk dat ik deze dus zelf in moest schakelen. Onnodig heb ik het nu een keer of 2/3 ingeschakeld in een week tijd ;w

[ Voor 18% gewijzigd door Nipje op 09-10-2018 17:17 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

Nipje schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:14:
[...]

Lijkt mij dat wanneer deze functie aanzienlijke impact zou hebben op de levensduur van het paneel dat je de actie niet zo eenvoudig zou moeten kunnen starten vanuit het menu zonder dat daarbij enige waarschuwing is opgenomen betreffende impact op levensduur of wat dan ook. Dit lees ik ook nergens in de handleidingen / instructies vanuit LG.
Klopt, maar laten we stellen dat het de levensduur niet zal verbeteren en je deze functie eigenlijk ook nooit echt (vaak) nodig hebt. Als je het echt wilt weten, misschien aan LG zelf vragen?

Arrived anxious, left bored

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Nipje schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:14:
[...]
Ik baal er wel ene klein beetje van moet ik zeggen. Voordat ik de TV in huis had las ik iets over de PR functionaliteit. Door de onduidelijkheid van het menu kreeg ik de indruk dat ik deze dus zelf in moest schakelen. Onnodig heb ik het nu een keer of 2/3 ingeschakeld in een week tijd ;w
Ik zou me er geen zorgen over maken. De meningen (op het internet) zijn er sowieso over verdeeld of het al dan niet impact heeft op de levensduur.

[update]
Hier wat meer info van rtings:
Am I supposed to run the pixel refresher on my TV on a regular basis? If so how often should I run the pixel refresher? Or should I only run it after seeing signs of burn-in? Thanks!
We recommend to run it if you see sign of uniformity issues, but LG did mention to us running the function should not affect the longevity of the display, so you could run it as you please and it should not cause problems.
Bron

[ Voor 38% gewijzigd door Scidd0w op 09-10-2018 18:20 ]

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11 14:02
Sinds vanmiddag een LG OLED65C8PLA binnen (2499 bij arts & craft, gaat nog 500 cashback vanaf)

Wat een adembenemend beeld, ik kom van een Samsung Qled uit 2016, dat was al puik, maar de stap naar Oled (en van 55 naar 65 inch wat dat aangaat) is net even die edge qua contrast en kleur. Heb ook het gevoel dat op 65 inch 4k net wat harder binnenkomt. Zit redelijk dicht op mn scherm, ps4pro en pc met 1080ti er op, beeldschoon.

Wel een paar kleine "minpunten": de tv cq het paneel lijkt een heeeeeel klein beetje krom te zijn. De keerzijde van zo'n flinterdun ding I guess. Heb wel ff een foto naar LG gemaild, we zullen zien. Ook krijg ik HDR heel lastig aan de praat in Windows via hdmi maar dat is een andere issue.

Laatste minpunt is dat er geen composite av ingang op zit. Dat zag ik wel op meerdere reviewsites voorbijkomen, en was wel een pre voor mij, aangezien ik hier een stuk of 20 retro consoles heb. Met av naar hdmi adapters heb ik matige ervaringen, maar als iemand nog aanbevelingen heeft, hoor ik het graag.

Al met al moet ik zeggen dat ik echt heel erg onder de indruk ben. De kleuren, het contrast, en de interface, het voelt als een heel solide geheel en een fantastische kijkervaring.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier is mijn pas gekochte OLED55C (4 weken in bezet) aangemeld voor reparatie.
Er verscheen tijdens het tv kijken ineens een horizontale, zwarte lijn in beeld en de tv schakelt zichzelf na een paar minuten automatisch uit.
Als ik vervolgens de beeldtest wilt draaien, gaat de TV gelijk uit.
Erg balen, hoop dat e.e.a. snel gerepareerd is.

zwarte streep

• Nipje
Scidd0w schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:11:
[...]
Ik zou me er geen zorgen over maken. De meningen (op het internet) zijn er sowieso over verdeeld of het al dan niet impact heeft op de levensduur.

~~~[update]
Hier wat meer info van rtings:
[...]

[...]

Bron
Hartelijk dank voor deze aanvullende informatie, dat stelt me wat gerust :).

• Nipje
Fuku-San schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:11:
Sinds vanmiddag een LG OLED65C8PLA binnen (2499 bij arts & craft, gaat nog 500 cashback vanaf)

Wat een adembenemend beeld, ik kom van een Samsung Qled uit 2016, dat was al puik, maar de stap naar Oled (en van 55 naar 65 inch wat dat aangaat) is net even die edge qua contrast en kleur. Heb ook het gevoel dat op 65 inch 4k net wat harder binnenkomt. Zit redelijk dicht op mn scherm, ps4pro en pc met 1080ti er op, beeldschoon.

Wel een paar kleine "minpunten": de tv cq het paneel lijkt een heeeeeel klein beetje krom te zijn. De keerzijde van zo'n flinterdun ding I guess. Heb wel ff een foto naar LG gemaild, we zullen zien. Ook krijg ik HDR heel lastig aan de praat in Windows via hdmi maar dat is een andere issue.
Krom in welke zin? Zichtbaar gebogen frame of zie je bijvoorbeeld enkel reflecties verbuigen ?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05

Laatste minpunt is dat er geen composite av ingang op zit. Dat zag ik wel op meerdere reviewsites voorbijkomen, en was wel een pre voor mij, aangezien ik hier een stuk of 20 retro consoles heb. Met av naar hdmi adapters heb ik matige ervaringen, maar als iemand nog aanbevelingen heeft, hoor ik het graag.

Al met al moet ik zeggen dat ik echt heel erg onder de indruk ben. De kleuren, het contrast, en de interface, het voelt als een heel solide geheel en een fantastische kijkervaring.
hdr afspelen, media player classic + madvr,of xplay app vd tv
met deze kun je de resolutie aanpassen in windows
https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
Puck schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:09:
[...]

Er zijn 2 verschillende pixel-refreshers. Een lichtere vorm die ongeveer 15 minuten duurt welke automatisch gebeurd (mits de TV in standby staat, dus altijd in standby laten!). Hier kun en hoef je niks voor in te stellen. Je kunt dit geloof ik testen door een usb apparaat met visuele feedback (bijvoorbeeld een USB stick met een lampje) aan te sluiten. Als de TV in standby is gaat het lampje uit, als deze nog een pixel-refresh aan uitvoeren is brand het lampje nog (maar ik zou er gewoon op vertrouwen dat dit goed werkt).

Conclusie: lekker niks doen en laat de TV gewoon zelf zijn werk doen ;)
De automatische pixel refresh start na een kijktijd van 4 uur geloof ik. De 4 uur bouwt op, ook met stand-by sessies ertussen. Belangrijk is wel dat je altijd stroom op de TV laat staan inderdaad.

Normaal hoor je na het in stand-by zetten ook een *klik*. Als de klik uitblijft is de TV nog bezig met een pixel-refresh. De klik hoor je dan als de pixel-refresh af is gelopen.

[ Voor 10% gewijzigd door nickbock op 10-10-2018 08:58 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:39
nickbock schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:56:
[...]

De automatische pixel refresh start na een kijktijd van 4 uur geloof ik. De 4 uur bouwt op, ook met stand-by sessies ertussen. Belangrijk is wel dat je altijd stroom op de TV laat staan inderdaad.
Nuttige info, dit wist ik niet. Dacht dat na een standby hij weer opnieuw begon op te tellen richting de 4 uur.

Verder, heb de C7 nu een half jaar en echt wel intensief gebruikt. Verwacht dat ik eerdaags aan die 2000 uur zit. Maar alles ziet er nog even goed uit, heb die handmatige pixel refresher nog niet hoeven te gebruiken. Ik zorg gewoon dat ik mijn content goed blijf afwisselen.

Nee, prima kwaliteit tot dusver. Dat was bij die vorige Samsung wel anders.

Alleen, ik game veel. En bijna alles in HDR met lampje dus op 100. Ben wel beetje benieuwd wat dat met de levensduur/gradatie van het scherm doet op langere termijn. Maar goed, dat is "zorg"voor later.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 10-10-2018 09:20 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip] Ook krijg ik HDR heel lastig aan de praat in Windows via hdmi maar dat is een andere issue.

[knip]
@Fuku-San, lastig of helemaal niet? Heb je wel de benodigde hardware/software aan de PC kant om HDR theoretisch te kunnen laten werken?

Testing, one, two ...

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een 950V 65" OLED van LG en begin me een beetje te storren aan de witte lijnen / clouding. Herkennen jullie dit probleem en valt dit onder garantie?

Ik zie het vooral bij Netflix voorbij komen omdat hier regelmatig zwarte scenes in zitten. De tv is met een Nvidia streamer gekoppeld middels HDMI. Netflix staat op HDR 4k.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/10/10/20181008_180710927_iOS.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/10/10/20181008_180709452_iOS.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/10/10/20181009_181722128_iOS.md.jpg

Overweeg om de TV in te ruilen voor een 77" LG oled.. maar als dit probleem hier ook voorkomt dan kan ik beter even wachten tot 2019 oid in de hoop dat er dan schermen uitkomen die dit niet hebben? Graag jullie advies (ik heb nog garantie namelijk).

[ Voor 46% gewijzigd door Workaholic op 10-10-2018 15:54 ]

Mijn V&A

• pwh53
Workaholic schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:48:
Ik heb zelf een 950V 65" OLED van LG en begin me een beetje te storren aan de witte lijnen / clouding. Herkennen jullie dit probleem en valt dit onder garantie?

Ik zie het vooral bij Netflix voorbij komen omdat hier regelmatig zwarte scenes in zitten. De tv is met een Nvidia streamer gekoppeld middels HDMI. Netflix staat op HDR 4k.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Overweeg om de TV in te ruilen voor een 77" LG oled.. maar als dit probleem hier ook voorkomt dan kan ik beter even wachten tot 2019 oid in de hoop dat er dan schermen uitkomen die dit niet hebben? Graag jullie advies (ik heb nog garantie namelijk).
foto's hier naar toe sturen
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Workaholic schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:48:

[knip]
@Workaholic, begrijp ik nu dat je Netflix kijkt via de Nvidia? Zo ja, ziet het er via de interne TV app ook zo (verschrikkelijk) uit?

Testing, one, two ...

• CareFace
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:02
Vrijdag door een tip in het prijzentopic bij Electroplace lekker scherp een 55c8 besteld en zaterdag binnen gekregen.(echt wel een aanrader trouwens!)
Nu paar dagen in gebruik, wat een belachelijk heerlijk beeld. _/-\o_
Merk wel dat ik nu al echt verwend raak aan "high-end" content, ben echt op zoek naar Dolby Cinema content dus. >:) >:)
Iemand naast Netflix (en anders prijzige UHD-blurays) een andere bron voor dit soort content?

Nog wel een vraagje:
Iemand ervaring met het monteren van een c8 aan de muur, als in: hoe strak kun je hem tegen de muur monteren?(mits je de poorten aan de zijkant gebruikt ipv de achterkant).

• Scidd0w
@CareFace
Als je "Dolby Vision" bedoelt dan is er ook veel/steeds meer content te krijgen via iTunes. Echter heb je dan wel een AppleTV 4k nodig. Een andere aanbieder die ik gebruik en die "Vision" content aanbied is Amazon Prime.

Maar buiten Dolby Vision content om is 'gewone' 4k content ook erg mooi op je nieuwe oled scherm. Vooral in HDR10 en dat is op veel meer plekken te vinden. Heb je de YouTube app (via de LG Store) al geprobeerd? Zoek op HDR (The HDR Channel is een leuk kanaal) en je vind genoeg...

• Richardvs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-07 19:53
Paar weken geleden een LG 65C8 gekocht, fenomenaal beeld en fantastische upgrade vanaf mijn oude Sony 4k tv. Echter zit ik met wat issues qua dode pixels.

De eerste tv had er 9 en na 2 weken gebruik waren er nog 6 dode pixels over, Meerdere keren pixel refresher gedraaid op advies LG. Sommige verdwenen, andere dode pixels terug gekomen. Nu vertelde de leverancier dat het paneel echt een tijd moet draaien wil je kunnen zeggen of het paneel fout is. Echter met 6 dode pixels onder 14 dagen retourrecht, omgeruild voor een nieuwe.

Dit was vrij snel geregeld, echter de 2de had 5 dode pixels en 1 stuck pixel inclusief een mooie verticale lijn... 2x pech achter elkaar gehad. Kan gebeuren, maar wel balen

Sinds 1,5 week staat nu de 3de LG 65C8 in huis, heeft al wat uren gemaakt, echter begon deze tv met 3 dode subpixels, zijn er inmiddels 4 geworden. 2 blauwe en 2 groene, op verschillende plekken.

Ik wordt er helemaal gek van, ben benieuwd naar andere ervaringen. Verdwijnen ze op de langere termijn, zijn er uberhaupt 100% goede qua dode (sub)pixels? LG claimt nu namelijk van niet, en de leverancier wilt niet meer omruilen, alleen terugnemen en geld terug...

Weet gewoon niet wat ik ermee moet, beeld is fantastisch, wit beste egaal van alle 3 de OLED tv's die ik gehad heb. Lichte verticale banding zichtbaar op lichtgrijs (op internet staat veel dat dit beter wordt).

• pacogl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:19
Banding wordt NIET beter, en de dode pixels(sub) ook niet...Ik heb gehad: B6 (image retention), E6, C8 (banding, posterisation en motion issues/judder) SONY A1/AF8 (posterisation/ABL-dimmimg issues)...ik zou het retourneren en geld terug nemen...heb nu en QLED QF9..niet perfect maar (na mijn mening) veel beter dan LG/SONY Oled's...

• Workaholic
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:06:
[...]

@Workaholic, begrijp ik nu dat je Netflix kijkt via de Nvidia? Zo ja, ziet het er via de interne TV app ook zo (verschrikkelijk) uit?
Via de interne Netflix app komt het ook voor, maar het vreemde is bijvoorbeeld niet op het inlogscherm van Netflix met alle Users (waar het helemaal zwart is). Ik snap het dus niet.. is dit software of Netflix?

Als ik bijvoorbeeld via de YouTube app op de tv test filmpjes afspeel met kleur testen dan komt het niet voor.. is dit dan Netflix ?

Edit; Wat mij te binnen schiet is dat we het nu specifiek zien bij de HDR serie ozarks.. zou het de HDR functie zijn? Of de serie zelf? Kan iemand dit testen met Netflix HDR Abbo?

[ Voor 28% gewijzigd door Workaholic op 10-10-2018 20:58 ]

Mijn V&A

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:02
de serie zelf

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Workaholic schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:46:
[...]

Via de interne Netflix app komt het ook voor, maar het vreemde is bijvoorbeeld niet op het inlogscherm van Netflix met alle Users (waar het helemaal zwart is). Ik snap het dus niet.. is dit software of Netflix?

Als ik bijvoorbeeld via de YouTube app op de tv test filmpjes afspeel met kleur testen dan komt het niet voor.. is dit dan Netflix ?

Edit; Wat mij te binnen schiet is dat we het nu specifiek zien bij de HDR serie ozarks.. zou het de HDR functie zijn? Of de serie zelf? Kan iemand dit testen met Netflix HDR Abbo?
Ik heb het net ff getest op m'n 55B7, maar heb daar geen last van. Als de O in beeld komt dan is de rest echt pikzwart.

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Beste Workaholic,

Ook ik heb dit ervaren met meerdere OLED schermen. Beeld is verder gewoon prima en scherp. De witte waas (vlekken) zijn alleen zichtbaar bij bepaalde zwart/grijswaarden. Dit is overigens bij meerdere OLED schermen aanwezig alleen word dit niet altijd direct opgemerkt of is dit altijd zichtbaar.

Speel de film The Book of Eli Blueray maar eens af dan zie je dit ook terug in de eerste 2 minuten van de film. Vooralsnog betekent dit dat je scherm niet goed is. Ik heb nu meerdere OLED tv’ s in mijn bezit gehad en uitgebreid getest.

Echter ben ik van mening dat er nog altijd veel schermen met gebreken (fouten) in omloop zijn. Je moet dus gewoon geluk hebben dat je eigenaar bent van een 100% goed scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door Prostie34 op 10-10-2018 23:02 ]

• vanTilburg
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 21:40
Goedenavond

Is het iemand al gelukt om de tv te koppelen aan Google Assistant zonder Chromecast? Ik wil namelijk mijn tv via de Google Assistant kunnen aanzetten/ sturen naar Spotify. Heb er een Nvidia Shield aanhangen maar het lukt tot nu toe nog niet.

• Workaholic
  • Niet online
Prostie34 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:54:
Beste Workaholic,

Ook ik heb dit ervaren met meerdere OLED schermen. Beeld is verder gewoon prima en scherp. De witte waas (vlekken) zijn alleen zichtbaar bij bepaalde zwart/grijswaarden. Dit is overigens bij meerdere OLED schermen aanwezig alleen word dit niet altijd direct opgemerkt of is dit altijd zichtbaar.

Speel de film The Book of Eli Blueray maar eens af dan zie je dit ook terug in de eerste 2 minuten van de film. Vooralsnog betekent dit dat je scherm niet goed is. Ik heb nu meerdere OLED tv’ s in mijn bezit gehad en uitgebreid getest.

Echter ben ik van mening dat er nog altijd veel schermen met gebreken (fouten) in omloop zijn. Je moet dus gewoon geluk hebben dat je eigenaar bent van een 100% goed scherm.
Dank voor je feedback. Ik zie het probleem ook als de ziggo box in stand-by staat en dus nog geen signaal afgeeft. De versterker (arcam) via HDMI geeft dan nog geen signaal

Ik ga de helpdesk benaderen

Mijn V&A

• Prostie34
Morge, ja dat klopt het is inderdaad zichtbaar bij verschillende zwarte/grijze schermen zoals bijvoorbeeld tijdens het opstarten van Netflix of andere maar effe zo gezegd tussentijdse beelden en tijdens het opstarten van bepaalde content.

[ Voor 37% gewijzigd door Prostie34 op 11-10-2018 07:39 ]

• Workaholic
  • Niet online
En voor alle zekerheid is dit een defecte panel of gewoon een software issue? Hoe zou ik dit dan moeten omschrijven ? Bij grijswaarden geeft het panel onjuiste kleuren ?

Mijn V&A

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Workaholic schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:03:
En voor alle zekerheid is dit een defecte panel of gewoon een software issue? Hoe zou ik dit dan moeten omschrijven ? Bij grijswaarden geeft het panel onjuiste kleuren ?
Wat voor settings gebruik je? En dan met name brightness / contrast. Heb je al een factory reset gedaan, laatste firmware?

Ben namelijk echt wel benieuwd of dit echt een hardware probleem is (wat kan natuurlijk, je kunt gewoon een heel slecht paneel hebben maar zelfs dan zou het bij gewone content niet zo op moeten vallen).

Settings verschillen ook per input en app dus dat kan het verschil ook verklaren.

Aan de andere kant weet ik ook niet hoe de 950V kwalitief is in verhouding met de B/C/E en hogere series. Is natuurlijk wel een 2015 model. Hoe lang heb je de TV al?

[ Voor 19% gewijzigd door Puck op 11-10-2018 09:20 ]

• pwh53
Workaholic schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:03:
ze willen echte tv-beelden hebben,ster-reclames heb je vaak wel een groot vlak van 1 kleur,of voetbal/tennis veld,dat je kunt aantonen dat het stoort/irriteert bij tv kijken.als het goed is staan er in dit forum nog wel foto's van mijn B6 (rode vlak bij begin vd ster-reclames denk ik )

[ Voor 10% gewijzigd door pwh53 op 11-10-2018 10:03 ]

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:06
@Workaholic Ik heb het vermoeden dat deze TV te ver boven zwart level staat. Ik heb het op mijn 55c6v ook wel iets, maar dat is bij normale instellingen nauwelijks waarneembaar. Bij mij staat de helderheid overigens op 54 afgesteld. De standaard instelling was voor mij te diep in het zwart, zodat details in het donker dan weg vallen. Het handigste is om daarvoor een grijstrapje te gebruiken en te kijken of je alle gradaties kan waarnemen. (verticale) Banding hoort helaas bij de OLED techniek is tot op heden niet geheel tegen te gaan.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ik heb hier een kleine vraag voor diegenen die hun OLED gebruiken in combinatie met een Synology NAS.
Als ik de mediaplayer open kan ik in de video map maar daar zie ik slechts 1 map die zichtbaar is. Terwijl er 5 onder zitten. Intellingen van alle mappen zijn nochtans dezelfde op de NAS. Iemand die tegen hetzelfde probleem is aangelopen en een oplossing vond?

• Ekfad
  • Nu online
Workaholic schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:46:
[...]

Ik heb de vertical banding ook op mijn nieuwe 65C8 maar enkel bij bepaalde inlogschermen zoals bij NETFLIX. Tijdens het kijken absoluut geen last van, Zover ik mij kan herinneren ook niet bij Ozark (wel enkel seizoen 1 gezien)

Tot nu toe leek het mij steeds bronafhankelijk.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Puck schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:11:
[...]
Wat voor settings gebruik je? En dan met name brightness / contrast. Heb je al een factory reset gedaan, laatste firmware?

Ben namelijk echt wel benieuwd of dit echt een hardware probleem is (wat kan natuurlijk, je kunt gewoon een heel slecht paneel hebben maar zelfs dan zou het bij gewone content niet zo op moeten vallen).

Settings verschillen ook per input en app dus dat kan het verschil ook verklaren.

Aan de andere kant weet ik ook niet hoe de 950V kwalitief is in verhouding met de B/C/E en hogere series. Is natuurlijk wel een 2015 model. Hoe lang heb je de TV al?
@Workaholic, zoals hierboven aangegeven, deel je instellingen eens met ons, want als mede 950V bezitter durf ik te stellen dat het beeld er zo niet uit hoort te zien bij het bekijken van Ozark (in 4k&HDR).

Testing, one, two ...

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
Net mijn 65C8 geleverd, echter zei de transporteur dat ik 24u moest wachten voordat ik hem mag installeren?

Weet iemand of hier iets van klopt?? Ik vind hier nergens iets over terug.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Thierr86 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:51:
Net mijn 65C8 geleverd, echter zei de transporteur dat ik 24u moest wachten voordat ik hem mag installeren?

Weet iemand of hier iets van klopt?? Ik vind hier nergens iets over terug.
Gewoon aansluiten, kan geen kwaad. Misschien even op kamer temperatuur laten komen mits hij koud / vochtig is. Je weet maar nooit of die de nacht heeft doorgebracht in koude laadruimte.

Maar zou hem zeker vandaag aansluiten en lekker genieten

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:18
Ik heb een LG 55E8. In de settings had ik TruMotion altijd uit staan en dat werkte voor mij prima.
Sinds de laatste update (software versie 04.10.05) merk ik bij veel televisieprogramma's dat het beeld schokt/hapert bij beweging van de camera. Daar had ik nooit last van. Als ik TruMotion nu aanzet dan is het minder, maar ik ben nog steeds niet tevreden eigenlijk. Heeft de software update de TV slechter gemaakt? Hebben meer mensen deze ervaring op de E8 of C8?

• Nipje
Ervaren meer van jullie vervormingen van reflecties op het scherm? Ik heb ruim een week een 65C8 staan, echter gisteren viel mij op dat wanneer de TV is uitgeschakeld en ik vanuit bepaalde hoeken naar reflecties op het scherm kijk dat deze enorm vervormen. Ik kan me voorstellen dat een scherm nooit volledig vlak is, maar ik kan niet inschatten in welke mate dit aanwezig mag zijn? In de foto hieronder zie je duidelijk de vervorming.

Vervormingen

[ Voor 52% gewijzigd door Nipje op 11-10-2018 13:52 ]

• Workaholic
  • Niet online
Puck schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Ik zal hier is induiken en de instellingen met jullie delen. Ik blijf het een bijzonder issue vinden. Wat vinden jullie van het voorstel van mijn dealer om de tv in te ruilen voor een 77" die ik eigenlijk toch al wou overwegen. De 77C8PLA. Hier zou recent een prijsverlaging op zijn doorgevoerd. Wat vinden jullie van dit toestel en wat zou ik hier maximaal zonder inruil voor moeten betalen? 5.500,00 euro? Ze staan voor 6200-6500 EUR op internet. Vraag me wel af of ik niet beter kan wachten tot begin volgend jaar ivm nieuwe modellen, of dit het juiste 77" type is (zijn er meerdere).

Neig vooralsnog naar een garantie claim indienen nu ik nog garantie heb en mogelijk tot volgend jaar wachten op de 019 toestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 11-10-2018 14:42 ]

Mijn V&A

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ekfad schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:38:
Ik heb hier een kleine vraag voor diegenen die hun OLED gebruiken in combinatie met een Synology NAS.
Als ik de mediaplayer open kan ik in de video map maar daar zie ik slechts 1 map die zichtbaar is. Terwijl er 5 onder zitten. Intellingen van alle mappen zijn nochtans dezelfde op de NAS. Iemand die tegen hetzelfde probleem is aangelopen en een oplossing vond?
Zijn de machtigingen van de submappen hetzelfde als van de map die wel zichtbaar is?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• pwh53
Workaholic schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Ik zal hier is induiken en de instellingen met jullie delen. Ik blijf het een bijzonder issue vinden. Wat vinden jullie van het voorstel van mijn dealer om de tv in te ruilen voor een 77" die ik eigenlijk toch al wou overwegen. De 77C8PLA. Hier zou recent een prijsverlaging op zijn doorgevoerd. Wat vinden jullie van dit toestel en wat zou ik hier maximaal zonder inruil voor moeten betalen? 5.500,00 euro? Ze staan voor 6200-6500 EUR op internet. Vraag me wel af of ik niet beter kan wachten tot begin volgend jaar ivm nieuwe modellen, of dit het juiste 77" type is (zijn er meerdere).

Neig vooralsnog naar een garantie claim indienen nu ik nog garantie heb en mogelijk tot volgend jaar wachten op de 019 toestellen.
vorige week in keulen 77 inch C8 voor 4999 + een tegoedbon van 250 (mediamarkt) deze en de W7-8 blijven duur in nederland,

• Ekfad
  • Nu online
reuzekind schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

Zijn de machtigingen van de submappen hetzelfde als van de map die wel zichtbaar is?
Jawel identiek!
Ik snap echt niet waarom ze niet verschijnen.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ekfad schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:51:
[...]

Jawel identiek!
Ik snap echt niet waarom ze niet verschijnen.
Ik gebruik zelf Plex Server op mijn Synology in combinatie met XPlay, maar wat ik wel weet is dat DLNA bestandstructuur gecached wordt (zowel aan server als aan cliënt kant). Heb je die andere mappen later toegevoegd? Heb je al eens een handmatige reindex gedaan?

Ik zou ook even de LG video app afsluiten en opnieuw openen (blijft namelijk in geheugen openstaan). Home knop indrukt houden en je ziet alle actieve apps. Als je over een app hovert kun je deze afsluiten door op kruisje te klikken.

• Fuku-San
hardware-lover schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

@Fuku-San, lastig of helemaal niet? Heb je wel de benodigde hardware/software aan de PC kant om HDR theoretisch te kunnen laten werken?
Ik krijg hdr wel aan de praat, maar met wisselend resultaat. Dat rijmt.

Volgens mij heeft het te maken met de manier waarop hdr wordt ondersteund door Windows in desktop mode en hoe het wordt ondersteund in games, maar ook hoe de tv het weer interpreteert. Die lijkt er duizelig van te worden, en anders ik wel. Ik draai nu vanuit de nvidia control panel 420 10bpc hdr, maar dit levert in veel gevallen paars beeld op met groene accenten. Soms is een alt tabje en terug naar de game genoeg om wel "hdr" kleuren te hebben. De optie staat in de game dan uit, maar ik zie bij het checken van mn input wel dat de tv hdr aanheeft. In de helft van de gevallen is de kleur dan vervolgens of te flets of bizar oversaturared.

Ik begrijp er inmiddels echt weinig donders meer van, draai nu een hdmi2.0b 18gbps kabel, 1080ti via hdmi de tv in, maar consistente resultaten of daadwerkelijk mooier beeld haal ik bijna niet met hdr.

Als iemand tips heeft hoe hij of zij het aan de praat krijgt op de c8 met de combi windows 10 en nvidia kaart, lemme know! Ik weet dat 4k60hz vrij beperkend is voor welke hdr opties er overblijven vanwege bandbreedtelimits van hdmi 2.0, maar welke versie is het beste kan selecteren voor deze tv is me nog een beetje een raadsel. Redelijk groen in de wereld van hdr. Pun intended aangaande mijn groen en paarse hdr scherm 🙄

• 418O2
  • Laatst online: 19:27
Windows snapt hdr gewoon niet goed van wat ik lees. Heb je bij wijze van test al eens 1440p geprobeerd? Dan zou je kunnen merken of de bandbreedte een probleem is.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25
Nipje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:50:
Ervaren meer van jullie vervormingen van reflecties op het scherm? Ik heb ruim een week een 65C8 staan, echter gisteren viel mij op dat wanneer de TV is uitgeschakeld en ik vanuit bepaalde hoeken naar reflecties op het scherm kijk dat deze enorm vervormen. Ik kan me voorstellen dat een scherm nooit volledig vlak is, maar ik kan niet inschatten in welke mate dit aanwezig mag zijn? In de foto hieronder zie je duidelijk de vervorming.

[Afbeelding: Vervormingen]
Heeft mijn 55" C7 ook. Zelfs van voren zijn reflecties vervormd. Heb me wel eens afgevraagd wat de oorzaak is, maar het beeld is perfect. Zou er niet te veel achter zoeken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• pwh53
Fuku-San schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 01:19:
[...]

Volgens mij heeft het te maken met de manier waarop hdr wordt ondersteund door Windows in desktop mode en hoe het wordt ondersteund in games, maar ook hoe de tv het weer interpreteert. Die lijkt er duizelig van te worden, en anders ik wel. Ik draai nu vanuit de nvidia control panel 420 10bpc hdr, maar dit levert in veel gevallen paars beeld op met groene accenten. Soms is een alt tabje en terug naar de game genoeg om wel "hdr" kleuren te hebben. De optie staat in de game dan uit, maar ik zie bij het checken van mn input wel dat de tv hdr aanheeft. In de helft van de gevallen is de kleur dan vervolgens of te flets of bizar oversaturared.

Ik begrijp er inmiddels echt weinig donders meer van, draai nu een hdmi2.0b 18gbps kabel, 1080ti via hdmi de tv in, maar consistente resultaten of daadwerkelijk mooier beeld haal ik bijna niet met hdr.

Als iemand tips heeft hoe hij of zij het aan de praat krijgt op de c8 met de combi windows 10 en nvidia kaart, lemme know! Ik weet dat 4k60hz vrij beperkend is voor welke hdr opties er overblijven vanwege bandbreedtelimits van hdmi 2.0, maar welke versie is het beste kan selecteren voor deze tv is me nog een beetje een raadsel. Redelijk groen in de wereld van hdr. Pun intended aangaande mijn groen en paarse hdr scherm 🙄
deze al geprobeerd ?
https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU

• Nipje
Hulleman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:17:
[...]

Heeft mijn 55" C7 ook. Zelfs van voren zijn reflecties vervormd. Heb me wel eens afgevraagd wat de oorzaak is, maar het beeld is perfect. Zou er niet te veel achter zoeken.
Dank voor je reactie, erg fijn. Zal vast te maken hebben met het schermformaat. Ik kan me voorstellen dat zelfs de kleinste buiging in het paneel al een flinke vervorming van de reflecties zal veroorzaken. Als ik een film zit te kijken heb ik er overigens geen last van. Ik zie het enkel wel als er een erg donkere scene op is. Dan zie ik mijn eigen hoofd 4x zo lang in de achtergrond :').

• Scidd0w
Dan zie ik mijn eigen hoofd 4x zo lang in de achtergrond :').
In mijn geval zou dat wel even schrikken zijn ja..... :+

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Mijn 65C8 is ook binnen, heb hem meteen opgehangen en ingesteld zoals Rtings het heeft aanbevolen _/-\o_

Ik kom van een Panasonic P50VT30 en kan zeggen dat het beeld echt prachtig is en dat de zwartwaarden super zijn :9~

lg

Heb meteen effe een paar nazi's afgeknald 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door lazrambo op 12-10-2018 14:33 ]

Verwijderd

Netjes hoor staat mooi!
Vraagje he. Ik zie dat je de kabels in de muur hebt verwerkt? Ben Ik zelf ook van plan. Maar hoe heb je het bv gedaan met het netsnoer? Die kun je niet door een pvc buis trekken toch?

Heeft rtings een filmpje van de instellingen of halen jullie die van een forum.

Gr mark

• pacogl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:10:
Netjes hoor staat mooi!
Vraagje he. Ik zie dat je de kabels in de muur hebt verwerkt? Ben Ik zelf ook van plan. Maar hoe heb je het bv gedaan met het netsnoer? Die kun je niet door een pvc buis trekken toch?

Gr mark
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8/settings

;)

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31

• Scidd0w

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-10 09:58

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Wij hebben waarschijnlijk een defecte OLED65C8 (de PLA variant). We zien sinds korte tijd (circa 1,5 week) af en toe en witte streep in het scherm flitsen die binnen een 10e van een seconde weer weg is. Helaas ook op verschillende plekken. Op de foto is dat rechtsboven. Helaas betreft het een screencap van een slowmotion video.

Betreft dit een softwarematig probleem die gepatched kan worden in een firmware update of echt een fout in het paneel. In dat geval nemen we natuurlijk direct contact op met LG om garantie af te dwingen - hij is 2 maand oud vanuit Apollo Almere.

Ter info, we hebben het al aangesloten op een andere kabel en een andere HDMI input, plus draaien we al de meest up-to-date firmware voor zover de TV zelf kan vinden.

Overigens 10 karmapunten voor diegene die de clip herkent.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dbexZU/unnamed.png

[ Voor 10% gewijzigd door ReSpawN op 12-10-2018 19:40 . Reden: Extra randinformatie voor testcases ]

Age of the Geek, baby!

• pennywise666
ReSpawN schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:39:
Wij hebben waarschijnlijk een defecte OLED65C8 (de PLA variant). We zien sinds korte tijd (circa 1,5 week) af en toe en witte streep in het scherm flitsen die binnen een 10e van een seconde weer weg is. Helaas ook op verschillende plekken. Op de foto is dat rechtsboven. Helaas betreft het een screencap van een slowmotion video.

Betreft dit een softwarematig probleem die gepatched kan worden in een firmware update of echt een fout in het paneel. In dat geval nemen we natuurlijk direct contact op met LG om garantie af te dwingen - hij is 2 maand oud vanuit Apollo Almere.

Ter info, we hebben het al aangesloten op een andere kabel en een andere HDMI input, plus draaien we al de meest up-to-date firmware voor zover de TV zelf kan vinden.

Overigens 10 karmapunten voor diegene die de clip herkent.
[Afbeelding]
Wikipedia: Metro (2013 film)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat komt uit Stargate :+

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

13art

Moderator Mobile
Stargate SG-1 s08e03 om precies te zijn.

Maar back on topic, welke witte streep bedoel je precies? Rechts dat gelijk loopt met het kozijn?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

oei, ik constateerde net een blauwe pixel rechts bovenin die blijf hangen, (dode pixel?)
Ik heb de tv nu 2 maanden maar echter niet veel of intensief gebruikt, sterker nog nog niet een weekje bij elkaar. Stilstaande beelden geloof ik niet dat het lang heeft geduurd.
Wat moet ik nu doen?

Edit: pixelrefresher heeft niks uitgemaakt.
Deze pixel is zo helder dat het continue afleidt. Dit is niet waarom ik meer dan 3k+ uitgeef.
Wat raden jullie mij aan?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2018 21:52 ]

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

l3art schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:08:
[...]

Stargate SG-1 s08e03 om precies te zijn.

Maar back on topic, welke witte streep bedoel je precies? Rechts dat gelijk loopt met het kozijn?
Yep, die lijn.

We hebben net pixel refresher uitgevoerd en nu is echt dramatisch. Een drastisch wit vlak, echt verschrikkelijk... Die flikkerende lijn is er ook nog af en toe... voor 2800 euro verwacht je toch een beetje kwaliteit.

Heel goed van Stargate inderdaad. :P

[ Voor 3% gewijzigd door ReSpawN op 12-10-2018 22:33 ]

Age of the Geek, baby!

• pennywise666
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:15:
oei, ik constateerde net een blauwe pixel rechts bovenin die blijf hangen, (dode pixel?)
Ik heb de tv nu 2 maanden maar echter niet veel of intensief gebruikt, sterker nog nog niet een weekje bij elkaar. Stilstaande beelden geloof ik niet dat het lang heeft geduurd.
Wat moet ik nu doen?

Edit: pixelrefresher heeft niks uitgemaakt.
Deze pixel is zo helder dat het continue afleidt. Dit is niet waarom ik meer dan 3k+ uitgeef.
Wat raden jullie mij aan?
^ Als ik zo'n dode pixel zou hebben dan had ik meteen LG gemaild voor een nieuw scherm.

Verwijderd

ik zie dat ik nog pixelgarantie heb bij plattetv :) althans pakket had ik er bijgekocht.
Maarrrrr het is opgelost! Hij is weg.
Ik heb de pixelrefresher voor de 2demaal laten draaien in ben naar bed gegaan. volgende ochtend as we speak ik kijk er nu naar en het is weg! Zo blij.

Tip dus voor iedereen die een "dode"pixel heeft geef niet op bij de eerste pixelrefresher!

• pennywise666
^ o geweldig zeg!wat een geluk!
goeie tip inderdaad.

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Zojuist contact opgenomen met Apollo Almere die de garantie aanvraag verder in behandeling nemen. Even afwachten hoe dit gaat. Naar verluidt komt LG zelf langs om te repareren.

Age of the Geek, baby!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:10:
Netjes hoor staat mooi!

Gr mark
Heb een stroomkabel door de buis getrokken en aan het uiteinde zelf een contactdoosje geinstalleerd.

Stekker van de TV zelf past net niet door de buis en die is ook nog veels te kort.

Verwijderd

lazrambo schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:47:
[...]

Heb een stroomkabel door de buis getrokken en aan het uiteinde zelf een contactdoosje geinstalleerd.

Stekker van de TV zelf past net niet door de buis en die is ook nog veels te kort.
Duidelijk.
Zat zelf vaak te denken van hoe je het nou het verstandigst kon doen.maar dat is idd een optie👍🏻

Wil graag in nieuwbouw huis alles zoals dit mooi strak natuurlijk zoals bijna elke man 😊

Bedankt.

• Prostie34
Ook hier alle kabels in de muur (beton) weggewerkt. Twee maal 50mm HD PVC naast elkaar met speciale stromend water bochten van HD PVC welke ook voor de drinkwater industrie worden toegepast. (i.v.m. makkelijk doorvoeren kabels/stekker tv) de tweede 50mm HD PVC lengte gebruik je het best voor alleen het netsnoer i.v.m. eventuele storingen interventie signaal kabels.

[ Voor 16% gewijzigd door Prostie34 op 13-10-2018 20:57 ]

• pwh53
[...]

weet niet of het gelukt is met CRU,anders nvdia driver 378.92 proberen,dit is wat ik meen de laatste goed werkende driver voor hdr (ik had gisteren met de laatste nieuwe driver 416.34 ook paars beeld)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vraagje voor de zekerheid, als je content hebt staan op een harde schijf aan de TV die de TV prima kan afspelen - dan is er toch ook geen transcoding nodig voor dezelfde content vanaf een NAS?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

WhatsappHack schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:19:
Vraagje voor de zekerheid, als je content hebt staan op een harde schijf aan de TV die de TV prima kan afspelen - dan is er toch ook geen transcoding nodig voor dezelfde content vanaf een NAS?
Niet nodig, nee, maar dit gebeurd soms alsnog omdat de app/server niet altijd weet welke content wel en niet ondersteund wordt door de TV. Daarom werkt bijvoorbeeld heel veel content niet zonder transcoding op de officiële Plex app (nieuwe versie is geloof ik beter), maar wel via XPlay.

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-11 23:13
Momenteel erg in twijfel over het kopen van de C8 65 inch. In mei word onze nieuwbouw woning opgeleverd en dan moet er een goede tv komen voor de woonkamer. Gezien de tijd die het nog duurt voordat de woning woonklaar zal zijn twijfel ik om te wachten op edities van volgend jaar. Wetende dat blackfriday er aan zit te komen wat raden jullie aan?

• pennywise666
JDdeV1992 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:03:
Momenteel erg in twijfel over het kopen van de C8 65 inch. In mei word onze nieuwbouw woning opgeleverd en dan moet er een goede tv komen voor de woonkamer. Gezien de tijd die het nog duurt voordat de woning woonklaar zal zijn twijfel ik om te wachten op edities van volgend jaar. Wetende dat blackfriday er aan zit te komen wat raden jullie aan?
De 1 zal zeggen wacht er mee, de ander zegt gewoon kopen. Dus dat schiet ook niet op.
Je beslissing zal vanzelf wel vallen,daar hoef je niks voor te doen. Dus twijfel maar lekker een eind weg tot dat die er is;)

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:33:
[...]

Haha, beeld lijkt wel nep zo scherp is het, maar dat komt omdat ik van plasma kom. Eerste wat ik gedaan heb is scherpte op 0 gezet en alle beeldverbeteraars uit gezet. Light op 40 anders vind ik hem veel te fel.

Wat me wel opvalt gelijk in de Expert Dark Modus is dat wit tinten iets te groen zijn. Wordt weer zoeken naar de beste instellingen. Ik ga denk ik toch maar een echte ISF calibratie laten doen ipv zelf aan klooien en settings van internet proberen.

Kijkhoeken zijn helemaal top, wij zitten ook schuin op sommige plaatsen voor de tv. En zoals plasma, is zwart zwart en niet die onzin van LED.

Wbt sport kijken discussie hier. Ik zie nog geen vreemde zaken en heb True Motion uit staan. Nu staat tennis op Ned 1 op en het lijkt wel of ik door een raam ernaar zit te kijken. Ik vind het top.

Wbt geluid. Is van de tv echt niet om aan te horen, maar ik heb een surround systeem.

1 manco: Ingebouwd mediaplayer speelt blijkbaar niet alle soorten MKV's. Keep you posted.
Is het jou nog gelukt om de groene tint weg te krijgen uit expert dark? Ik heb het trouwens ook bij cinema preset.

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Op 3 oktober jl. is bij ons het paneel vervangen van de 55E6. We hebben dezelfde avond puur uit nieuwsgierigheid een test gedaan met alle lichten uit om te zien of hij bij 0% grey toch nog te zien was. Dat was hij niet, gelukkig. Meteen maar even de rest van de greyscale slides zitten bekijken om te zien waar het fout gaat en hij pushed groen in het laag en rood in het hoog maar waar we heel erg van schrokken waren de vlekken.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ytlgs7skjvwzs.jpeg

Dat was na een uurtje of 10 en nog voor de panelnoise functie iets gedaan had.
Nu na een dag of 11 en diverse panelnoise toverfunctie momentjes verder ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gzy95x0pq8.jpeg

Dat is een hele verbetering. Het enige wat je wel in dit soort slides ziet zijn wat verticale lijnen en balken, gelukkig niet of heel zelden in real life content.

Wat we nog laten doen is een proffesionele calibratie als we er ongeveer 300 uur op hebben staan.

Ook hebben we het idee dat we een verbeterd paneel hebben, een uit 2018 met betere aansturing, we hebben het idee dat alles er stukken beter uitziet, minder rotzooi, compressie gedoe in beeld. Wie weet daar meer over?

• pwh53
JDdeV1992 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:03:
wachtten,volgend jaar mei heb je een C9 waarschijnlijk met hdmi 2.1,of alsnog een C8.
als voorbeeld, vriend van me heeft als sinds januari een duitse W7 (3500 euro) in een doos in de garage staan (verbouwing loopt een beetje uit),terwijl de W8 ook al voor deze prijs is langsgekomen.IK denk dat je mei/juni volgend jaar een betere deal hebt dan nu of eventueel black friday,alleen al voor het gedoe met nog een grote doos heen en weer en eventuele beschadigingen.

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:43
[...]

als je game HDR uitstuurt (bv battlefield 1) dan verschijnt het HDR logo enkele seconden rechts boven in beeld van je LG C8. Als dit niet verschijnt ontvang de tv geen HDR. (idem voor dolby vision)

Je nvidia setting zou idd op 4:2:2 (of 4:2:0) 10 bit moeten staan bij 4k 50/60hz Ycbr op chroma subsambling 4:4:4 op 10 bits met HDR kan idd niet in 4k60 over HDMI2.0.

RGB (full 8/12 bit) setting zou ik alleen gebruiken als je scherm als pc scherm gebruikt voor tekst etc. Voor video/films maakt het totaal niet uit! alles is in 4:2:0 8bit (SDR bt 709) of 10 Bit (SDR of HDR, Bt 2020) 4k of HD (sowieso is het verschil tussen 4:4:4 en 4:2;0 chromasubsambling for video nihil) . Voor video (kodi, vlc of mediaplayer classic via pc ) kan je 4:2:0 (2) 10 bit kiezen met 23 of 24p refresh rate (trumotion uit en real cinema aan, real cinema werkt alleen met 24p en wordt niet gebruikt als je trumotion aanzet. grey out betekend dat de functie uitstaat, ondanks als er aan/on staat. ). voor 4k HDR gebruik je MPC-HT met Madvr (in exclusive mode dan kan je ook daadwerkelijk 10 bit uitsturen anders maakt madvr er 8 bit van ondanks 10 bit content) (check via ctrl + j in MPC). en ja HDR kan gewoon werken met 8bit bt 709 (maar dan werkt het vooral met helderheid en contrast ipv deep color/color gamut. Ik denk dat de mensen die madvr gebruiken om HDR te spelen 8bit naar hun tv sturen (ipv 10 bit). Anyway ik heb een aantal keer gemerkt dat windows default naar 8 bit (dus ook met HDR) en daar zou het probleem met de kleuren wel eens vandaan kunnen komen.

Je moet overigens de HDR functie in windows niet zelf activeren (dat gaat vanzelf) en meestal moet je in het volledige scherm zitten (niet windowed). voordat windows daadwerkelijk 10 bit HDR uitstuurt

voer je het signaal door je receiver? dan moet deze 4k60p full color moeten ondersteunen anders geeft deze het signaal niet goed door, in sommige receivers moet je deze functie activeren. (BV 4k signal format op enhanced/verhoogd bij DENON) In Je LG C8 moet je je deep color mode aanzeten (beeld -> aanvullende opties) voor de HDMI poort.

Je kan even proberen of de kleuren er wel goed uitzien met HDR als je op 1080P speelt ipv 4k, (en/of Ycbcr 4:4:4 en of 4:2:2 (10/12bit) op 30p refresh rate ) en een nieuwe handshake proberen nadat je hebt vast gesteld dat je instellingen goed zijn (zoals deep color mode) dit doe je door alle apparaten in de handshake 15 sec vh stroom te halen.

HDMI 2.0 kan tot 18 gbs doorgeven
4K 60 4:4:4 (no HDR) = 17.82Gbps
4K 30 4:4:4 10b-HDR (no 60fps) = 11.14Gbps
4K 60 4:2:2 10b-HDR (no 4:4:4) = 17.82Gbps

mocht het het allemaal toch wel goed eruit zien bij 30 hz, zou ik toch eens een andere HDMI (18 GBPS getest/gecertificeerd) HDMI kabel proberen. of een test filmpje downloaden in 4k60 HDR (ik neem aan dat via de youtube app en de 2 filpmjes die in het geheugen van je tv zitten wel werken dat is 4k60 4:4:4 HDR en dolbyvision)

Toevallig heb ik gister battlefield 1 gespeeld op de LG C8 in gamemode, (in 1080p overigens, met gtx 1060 3gb en i7 )
Geeft keurig HDR, maar ik vind het allemaal niet heel erg overwedigend moet ik zeggen, het lijkt allemaal nog net niet uitgebalanseerd en consistent genoeg. Dolby Vision zou beter moeten zijn omdat daar metadata aantegevoegd is (zou ook moeten kunnen in battelfield 1, maar niet geprobeerd). Overigens vind ik de dolby vision die netflix hanteert ronduit bedroevend, ik denk dat je het kan vergelijken met hun zgn dolby atmos, wat eigenlijk DD+ met wat data voor atmos interpolatie. Ik vind bv Daredevil niet om aan te zien. Er staan films in 1080HD op netflix die er 100 x beter uitzien (bv Passengers of thor ragnarok). Het hangt dus ook sterk van de bron af

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 10:35
Ik had mijn tv altijd op een meubel staan met achterwand van steigerhout. Sinds kort staat hij wat hoger tegen een witte muur. Het is echt een totaal andere beleving van kleuren/dieptes. Zo gigantisch veel beter dit..nooit meer wat anders :).

Verwijderd

Montaner schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:59:
Ik had mijn tv altijd op een meubel staan met achterwand van steigerhout. Sinds kort staat hij wat hoger tegen een witte muur. Het is echt een totaal andere beleving van kleuren/dieptes. Zo gigantisch veel beter dit..nooit meer wat anders :).
Maakt dat veel verschil dus?
Dus beste is een witte achtergrond👍🏻

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11 14:12
hoe weet je eigenlijk of een tv software matige HDR heeft of een module? is daar een benaming/term/afkorting voor?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

joey82 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:44:
hoe weet je eigenlijk of een tv software matige HDR heeft of een module? is daar een benaming/term/afkorting voor?
Wat bedoel je precies? Als de TV een HDR signaal ontvangt zie je kort een notificatie HDR / Dolby Vision.

• joey82
Puck schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:00:
[...]

Wat bedoel je precies? Als de TV een HDR signaal ontvangt zie je kort een notificatie HDR / Dolby Vision.
ik zag ooit in een gamekings aflevering dat je 2 verschillende soorten van HDR had softwarematig en via een module,vandaar....

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

joey82 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

ik zag ooit in een gamekings aflevering dat je 2 verschillende soorten van HDR had softwarematig en via een module,vandaar....
Het enige wat ik me kan bedenken, en wat op de LG OLED's ook mogelijk is, is een normaal SDR signaal softwarematige om te zetten om een "HDR" achtig effect te krijgen door gebruik te maken van "HDR Effect". Dit is echter geen echte HDR en zal ik je ook zeker niet aanraden ;)

Er bestaan echter sowieso meerdere vormen van HDR: HDR10, Dolby Vision, HLG, maar allen hebben wel bepaalde eisen aan hardware.

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 16-10-2018 12:36 ]

• Fuku-San
Hey allen, wellicht een tikkeltje ongerelateerd, maar ik vraag me af welke HDMI kabels jullie gebruiken voor jullie 4K HDR LG OLED's met Windows 10.

Ik heb zelf de 65 C8 PLA en zoek een kabel die 18GBps 5 meter is, en ik las dat de C8 hdmi 2.0b poorten heeft, evenals mijn 1080ti.

Logischerwijs zoek ik nu een 2.0b kabel, want met mijn huidige hdmi kabel heb ik wisselende hdr performance. Ik ben ingelezen over de bitrates, het is kiezen tussen 4:4:4 8 bit of 4:2:2 10 bit, en ik wil de laatste graag draaien. Heeft iemand enig idee of een 2.0b kabel een vereiste is om dit allemaal soepel aan te kunnen, of laat ik het zo zeggen, of een Hdmi 2.0b kabel meerwaarde heeft? Ik lees nog weinig over HLG support in windows 10 namelijk, en theoretisch gezien zou een 2.0a of 2.0 kabel toch genoeg moeten zijn voor 4k 60 4:2:2 10bit HDR?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Fuku-San schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:49:
Hey allen, wellicht een tikkeltje ongerelateerd, maar ik vraag me af welke HDMI kabels jullie gebruiken voor jullie 4K HDR LG OLED's met Windows 10.

Ik heb zelf de 65 C8 PLA en zoek een kabel die 18GBps 5 meter is, en ik las dat de C8 hdmi 2.0b poorten heeft, evenals mijn 1080ti.

Logischerwijs zoek ik nu een 2.0b kabel, want met mijn huidige hdmi kabel heb ik wisselende hdr performance. Ik ben ingelezen over de bitrates, het is kiezen tussen 4:4:4 8 bit of 4:2:2 10 bit, en ik wil de laatste graag draaien. Heeft iemand enig idee of een 2.0b kabel een vereiste is om dit allemaal soepel aan te kunnen, of laat ik het zo zeggen, of een Hdmi 2.0b kabel meerwaarde heeft? Ik lees nog weinig over HLG support in windows 10 namelijk, en theoretisch gezien zou een 2.0a of 2.0 kabel toch genoeg moeten zijn voor 4k 60 4:2:2 10bit HDR?
Alle high-speed HDMI kabels zijn (in theorie) geschikt. Zelfs kabels van de action a 3 euro zijn prima. HDMI 2.0 kabels bestaan namelijk niet, enkel normal en high-speed (18GBps).

Er zijn sinds kort wel 48GBps kabels, geschikt voor de bandbreedte die HDMI 2.1 ondersteund, maar die zijn overkill.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Wij hebben sinds 6-10 de 55C8, inmiddels aangekomen bij het tweede toestel :|
Het eerste toestel was aan de linkerzijde vele malen lichter.
Ik heb dit hier op het forum 1x eerder voorbij zien komen bij @rundfunk rudi.

Foto's reeds retourneerde toestel:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZqpJVYtn/IMG-0676.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L5XKK27z/IMG-0668.jpg

Het nieuwe toestel heeft het in mindere mate aan de linker zijde, je ziet dit soms.
Het begint links onderin smal, en loopt naar boven toe iets breder uit.

Waar ik mijzelf wel aan stoor: de vertical banding in 'gedimde' / avond scenes.
Momenteel kijken wij 'Hill House', dat is echt een verschrikking bij sommige momenten.
Ik heb gelezen dat hij na 4 uur tv kijken in de standbymodus e.e.a verbeterd?
Dus ik heb er hoop op dat het minder zal worden. Of is dit een onterechte aanname?
Onderstaand is hetgeen geconstateerd bij de uniformity test. (rtings settings)

Foto's nieuwe toestel:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cCK9BH25/IMG-0730.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sxS8RxmG/IMG-0731.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Smirnoff op 16-10-2018 13:15 ]

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 12:32
Just to be sure, je televisie staat niet met de linkerhelft overdag in het zonlicht?
Smirnoff schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:56:
Wij hebben sinds 6-10 de 55C8, inmiddels aangekomen bij het tweede toestel :|
Het eerste toestel was aan de linkerzijde vele malen lichter.
Ik heb dit hier op het forum 1x eerder voorbij zien komen bij @rundfunk rudi.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het nieuwe toestel heeft het in mindere mate aan de linker zijde, je ziet dit soms.
Het begint links onderin smal, en loopt naar boven toe iets breder uit.

Waar ik mijzelf wel aan stoor: de vertical banding in 'gedimde' / avond scenes.
Momenteel kijken wij 'Hill House', dat is echt een verschrikking bij sommige momenten.
Ik heb gelezen dat hij na 4 uur tv kijken in de standbymodus e.e.a verbeterd?
Dus ik heb er hoop op dat het minder zal worden. Of is dit een onterechte aanname?
Onderstaand is hetgeen geconstateerd bij de uniformity test. (rtings settings)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
KoffieAnanas schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:04:
Just to be sure, je televisie staat niet met de linkerhelft overdag in het zonlicht?

[...]
Nope, de zon komt niet aan die zijde.

• joey82
huh,

ik heb er geen verstand van maar hoe kan dit gebeuren met een oled? zwart is toch zwart?

sorry voor deze misschien domme vraag....

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:15
Ziet er niet goed uit,meteen terugsturen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Jaapoes
  • Laatst online: 20-10 17:05

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

• pwh53
Fuku-San schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:49:

je zou deze kunnen proberen
pricewatch: Sharkoon HDMI 2.0 kabel 4K (5,0m)

• Fuku-San
Thanks, ik probeer ergens een specsheet van deze kabel te vinden om te checken welke hdmi versie of bandwidth deze heeft.

Het verwarrende is namelijk dat ik thuis 2 "HDMI high speed" kabels heb, 1 van 5 meter en eentje van 3 meter, maar die van 5 meter krijg ik geen 4:2:2 10 bit doorheen (kabel van een tientje van Reichelt.de)

Ik wil nu dus echt zeker weten dat ik de juiste koop :P

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Fuku-San schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:48:
[...]

Thanks, ik probeer ergens een specsheet van deze kabel te vinden om te checken welke hdmi versie of bandwidth deze heeft.

Het verwarrende is namelijk dat ik thuis 2 "HDMI high speed" kabels heb, 1 van 5 meter en eentje van 3 meter, maar die van 5 meter krijg ik geen 4:2:2 10 bit doorheen (kabel van een tientje van Reichelt.de)

Op 4:2:2 10bit heb je echt de maximale bandbreedte van 18Gbps nodig. Dit kan bij slechtere kwaliteit kabels en/of een langere lengte helaas problemen opleveren. Dit heeft niks te maken met type kabel, maar dus meer met kwaliteit en lengte.

• Fuku-San
Puck schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:08:
[...]

Op 4:2:2 10bit heb je echt de maximale bandbreedte van 18Gbps nodig. Dit kan bij slechtere kwaliteit kabels en/of een langere lengte helaas problemen opleveren. Dit heeft niks te maken met type kabel, maar dus meer met kwaliteit en lengte.
Thanks! Als iemand nog advies heeft voor een 5 m 18gbps kabeltje, ik zie door de kabelsnoeren het bos niet meer :/

• pwh53
Fuku-San schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:48:
[...]

kijken of dit keurmerk erop zit
nieuws: Hdmi Licensing LLC stelt keurmerk op voor 4k-compatible hdmi-kabels
bv.deze
https://www.amazon.de/Ult...4k+hdmi+kabel+5meter+60hz

maar weet je zeker dat het de kabel is,laatste windows 10 + laatste nvdiadriver werkt hdr niet goed.ik gebruik zelf een zogenaamde 1.4 hdmi kabel van 10 meter (5 jaar oud en toen goedkoopste bij bol.com),en hdr werkt,alleen wel met nvdiadriver 399... (latere drivers heb ik paars beeld) en windows resolutie aanpassing met CRU,en mpc+madvr.ik game niet,het is 4k hdr video van pc naar tv (1050ti)

• Fuku-San
pwh53 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:33:
[...]

kijken of dit keurmerk erop zit
nieuws: Hdmi Licensing LLC stelt keurmerk op voor 4k-compatible hdmi-kabels
bv.deze
https://www.amazon.de/Ult...4k+hdmi+kabel+5meter+60hz

maar weet je zeker dat het de kabel is,laatste windows 10 + laatste nvdiadriver werkt hdr niet goed.ik gebruik zelf een zogenaamde 1.4 hdmi kabel van 10 meter (5 jaar oud en toen goedkoopste bij bol.com),en hdr werkt,alleen wel met nvdiadriver 399... (latere drivers heb ik paars beeld) en windows resolute aanpassing met CRU,en mpc+madvr.ik game niet,het is 4k hdr video van pc naar tv (1050ti)
Thanks, ik heb zojuist eentje gekocht met dat keurkmerk. Van het ietwat slijmerige merk "GOOBAY" (slijmbaai? ehhm...).

Volgens mij moet dit goedkomen :) Laat het weten!

• pennywise666
Jaapoes schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:42:
[...]

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ja ik.
TV dimt gewoon de hele tijd na 2 minute op desktop terwijl ik bezig ben en als ik bv CNN heb opstaan door de agressieve ASBL. Onacceptabel.
Om dat tegen te gaan heb ik dit veranderd in het service menu:

TCP enabled: OFF
HDR module: ON
En OLED LIGHT 100 en CONTRAST op 40.

En je kan ook nog DIMMING op OFF zetten zodat de ABL minder agressief is.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 16-10-2018 16:47 ]

• el_paolo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-10 23:12
Ik ben van plan om binnenkort een C8 65 inch aan te schaffen maar loop nog even tegen een probleem aan. Ik heb namelijk een wat oudere Denon receiver zonder HDMI. De tv zou dus aangesloten moeten worden via de optische aansluiting. Mijn vraag is wat wordt er uitgestuurd via de optische uitgang wanneer je Netflix kijkt vanuit WebOs. Is dat Dolby Digital 5.1 of Dolby Digital Plus 5.1? Dolby Digital Plus wordt namelijk niet door mijn receiver ondersteund. Ik hoop dat de TV het signaal zelf omzet van Dolby Digital plus naar Dolby Digital en vervolgens via de toslink doorstuurt naar de receiver. Iemand die een antwoord weet?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

el_paolo schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:46:
Ik ben van plan om binnenkort een C8 65 inch aan te schaffen maar loop nog even tegen een probleem aan. Ik heb namelijk een wat oudere Denon receiver zonder HDMI. De tv zou dus aangesloten moeten worden via de optische aansluiting. Mijn vraag is wat wordt er uitgestuurd via de optische uitgang wanneer je Netflix kijkt vanuit WebOs. Is dat Dolby Digital 5.1 of Dolby Digital Plus 5.1? Dolby Digital Plus wordt namelijk niet door mijn receiver ondersteund. Ik hoop dat de TV het signaal zelf omzet van Dolby Digital plus naar Dolby Digital en vervolgens via de toslink doorstuurt naar de receiver. Iemand die een antwoord weet?
Optical support sowieso geen DD+ en als het goed is wordt alles netjes gedownmixed, maar 100% zeker weet ik het niet.

Pagina: 1 ... 132 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.