Smits360 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:28:
[...]
En dat is het nut/doel van de petitie: om fabrikanten ertoe te bewegen om FW updates wél beschikbaar te stellen. Dat dit relatief kansloos is omdat dit kannibaliseert op het model van het verkopen van een duurder, nieuwer model klopt, maar het is m.i. niet totaal onbegrijpelijk. Stel nou dat LG het wel doet, maar Samsung niet... Dat is toch mega goede/slechte PR voor respectievelijk LG/Samsung?
Dat begrijp ik maar de petitie is gericht aan HDMI Licensing LLC die dit dus al mogelijk heeft gemaakt. Je moet dus druk leggen bij de individuele fabrikanten. De petitie is simpelweg aan de verkeerde gericht:
HDMI Licensing LLC should provide a firmware update for the current HDMI 2.0 a/b users that implement eARC, upgrading the current ARC.
Bovenstaande is er dus al... Dat is wat ik bedoel.
En dat dit relatief makkelijk softwarematig toegevoegd kan worden betekend helaas niet dat fabrikanten dit moeten/zullen doen. Jij hebt je geld al uitgegeven aan een apparaat die aan die specificaties op het moment van aankoop voldoet. Er is geen enkele reden om nieuwe features toe te voegen alleen omdat het kan. Kost gewoon geld, hoe (relatief) weinig dan ook. Al zou het een fabrikant zeker sieren, absoluut.
Er is bijvoorbeeld al bijna 2 jaar deze petitie voor de 2016 LG OLED modellen:
https://www.change.org/p/...i-arc-for-2016-lg-oled-tv. Daar is dus niet echt iets uitkomen, ondanks 4,241 supporters...
Natuurlijk heb ik het liever ook dat ze dit toevoegen, maar ik zie het gewoon niet gebeuren en ik ben heel verbaasd dat mensen dit bijna eisen/verwachten.
Als je per se een TV met eARC wilt had je een TV met eARC moeten kopen
[
Voor 23% gewijzigd door
Puck op 22-10-2018 22:40
]