Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
el_paolo schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:46:
[...]
Ik hoop dat de TV het signaal zelf omzet van Dolby Digital plus naar Dolby Digital en vervolgens via de toslink doorstuurt naar de receiver. Iemand die een antwoord weet?
Dolby Digital 5.1!
Zojuist getest en als ik audio via HDMI laat lopen dan stuurt die DD+ uit en zodra ik switch naar optical wordt het een DD signaal.

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Puck schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:56:
[...]

Alle high-speed HDMI kabels zijn (in theorie) geschikt. Zelfs kabels van de action a 3 euro zijn prima. HDMI 2.0 kabels bestaan namelijk niet, enkel normal en high-speed (18GBps).

Er zijn sinds kort wel 48GBps kabels, geschikt voor de bandbreedte die HDMI 2.1 ondersteund, maar die zijn overkill.
En toch is er wel verschil.
Ik merk dat vooral wanneer ik mijn PS4Pro gebruik.
Met sommige high-speed kabels wordt 2160p RGB icm HDR wel ondersteund en sommige niet.

Volgens mij is er dan toch wel een bandbreedte verschil.

Verwijderd

Scidd0w schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:46:
[...]
Dolby Digital 5.1!
Zojuist getest en als ik audio via HDMI laat lopen dan stuurt die DD+ uit en zodra ik switch naar optical wordt het een DD signaal.
Dus wat is dat de betere kwaliteit?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

Riesjard schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:48:
[...]

En toch is er wel verschil.
Ik merk dat vooral wanneer ik mijn PS4Pro gebruik.
Met sommige high-speed kabels wordt 2160p RGB icm HDR wel ondersteund en sommige niet.

Volgens mij is er dan toch wel een bandbreedte verschil.
4k Full RGB HDR wordt sowieso niet ondersteund door HDMI 2.0(b). En ja, er is wel degelijk een verschil in kwaliteit van kabels, maar dit betekend niet dat er versieverschillen tussen de kabels zit.

Arrived anxious, left bored

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:51:
[...]

Dus wat is dat de betere kwaliteit?
DD+

• Scidd0w
  • Laatst online: 25-10 13:51
@Verwijderd
In theorie DD+ aangezien deze een hogere bitrate aan kan en betere compressie efficiëntie heeft. Echter of je dit in praktijk hoort? Ik iig niet. Tevens heb ik geen idee wat Netflix precies uit zend voor bitrates etc...

[update]
Wat wel een voordeel is van DD+ is dat ze er een Dolby Atmos signaal over kunnen sturen (dit doen Apple & Netflix dan ook tegenwoordig) en dit kan bij DD niet. Echter moet je dan wel een Atmos setup hebben om er van te kunnen genieten en die heb ik niet... O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Scidd0w op 17-10-2018 12:07 ]

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:08
Scidd0w schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:46:
[...]
Dolby Digital 5.1!
Bij mij downmixt ie over HDMI ARC ook naar DD, maar dat wil ik ook aangezien mijn speakersetje niet met DD+ om kan gaan. Zal ie wel over onderhandelen of zo.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Ben alleen al blij te horen dat er 5.1 uit de ARC komt. Maar tenzij de G20 plasma stuk gaat wacht ik op de C9 met e-Arc

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
LG hdmi 2.1
https://www.homecinemamag...-in-voor-2019-tv-line-up/

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 17-10-2018 13:50 ]

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:42
Nog even over ARC vs Optical... ARC werkte de helft van de tijd bij mij niet (65C8 en Pioneer VSX-932) dus ik maakte maar gebruik van optical. Maar dat geeft toch sync problemen bij mijn combinatie die willekeurig is en daarmee niet te corrigeren door een delay in te stellen. Gisteravond dus maar weer terug naar ARC.

• pennywise666
Huit schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:41:
Nog even over ARC vs Optical... ARC werkte de helft van de tijd bij mij niet (65C8 en Pioneer VSX-932) dus ik maakte maar gebruik van optical. Maar dat geeft toch sync problemen bij mijn combinatie die willekeurig is en daarmee niet te corrigeren door een delay in te stellen. Gisteravond dus maar weer terug naar ARC.
Zowel ARC als Optical geven bij my sync problemen die niet zijn te corrigeren omdat het geluid achter loopt.
Alleen met Kodi kan ik + en - doen.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywise666 op 17-10-2018 14:50 ]

• Huit
pennywise666 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:48:
[...]

Zowel ARC als Optical geven bij my sync problemen die niet zijn te corrigeren omdat het geluid achter loopt.
Alleen met Kodi kan ik + en - doen.
Voor ARC is er een auto sync optie in mijn receiver, dat zal het verschil maken waarschijnlijk.

• pennywise666
Huit schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:57:
[...]

Voor ARC is er een auto sync optie in mijn receiver, dat zal het verschil maken waarschijnlijk.
ja op die van mij ook,maar dat maakt geen verschil.

• rik
  • Laatst online: 18-11 10:40

rik

Justin_Time schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:16:
Dat is wel waar het fout op lijkt te gaan, zodra je in Google home een LG thinq account wilt linken doe je dat via een Google account.

Je krijgt dan de melding this service is not available in your country. Ik heb ook geprobeerd de tv instelling op uk te zetten maar dit maakt geen verschil
Vandaag ook met een Google Home aan de slag gegaan, met de Nederlandse taal. Maar bij LG ThinQ kan ik vanalles aan producten selecteren, maar geen televisie. Nu maar hopen dat dat binnenkort wel komt..

Verwijderd

Scidd0w schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:01:
@Verwijderd
In theorie DD+ aangezien deze een hogere bitrate aan kan en betere compressie efficiëntie heeft. Echter of je dit in praktijk hoort? Ik iig niet. Tevens heb ik geen idee wat Netflix precies uit zend voor bitrates etc...

~~~[update]
Wat wel een voordeel is van DD+ is dat ze er een Dolby Atmos signaal over kunnen sturen (dit doen Apple & Netflix dan ook tegenwoordig) en dit kan bij DD niet. Echter moet je dan wel een Atmos setup hebben om er van te kunnen genieten en die heb ik niet... O-)
Dankjewel👍🏻👍🏻

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Kakkerlak schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:49:
Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar dan zonder foto's en filmpje erbij.Ik vind dat mijn scherm best wel gebogen loopt en vraag me af of er meer mensen zijn waarbij dit voorkomt en of dit acceptabel is?

http://imgur.com/gallery/WdwvneG
Ik ervaar dit ook. Heb jij uiteindelijk nog actie ondernomen?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

el_paolo schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:46:
Ik ben van plan om binnenkort een C8 65 inch aan te schaffen maar loop nog even tegen een probleem aan. Ik heb namelijk een wat oudere Denon receiver zonder HDMI. De tv zou dus aangesloten moeten worden via de optische aansluiting. Mijn vraag is wat wordt er uitgestuurd via de optische uitgang wanneer je Netflix kijkt vanuit WebOs. Is dat Dolby Digital 5.1 of Dolby Digital Plus 5.1? Dolby Digital Plus wordt namelijk niet door mijn receiver ondersteund. Ik hoop dat de TV het signaal zelf omzet van Dolby Digital plus naar Dolby Digital en vervolgens via de toslink doorstuurt naar de receiver. Iemand die een antwoord weet?
Als je zo veel geld gaat uitgeven aan een tv zou ik ook je receiver upgraden. Dat hoeft helemaal niet zoveel te kosten natuurlijk :)
Bespaar je de ellende met optische aansluitingen en Arc wat 9 van de 10 keer problemen geeft, en koop een nieuwe nette receiver waar je alles met HDMI kunt aansluiten. Zonder sync problemen. Dan komt die dure tv ook veel beter tot zijn recht :Y

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Bertusbrutus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 08:52
Fuku-San schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:42:
[...]

Thanks! Als iemand nog advies heeft voor een 5 m 18gbps kabeltje, ik zie door de kabelsnoeren het bos niet meer :/
Deze heb ik voor mijn ps4pro besteld. Hapert nu niet meer op 2160p rgb 4:2:2

Hoge Sterkte Gevlochten Nylon HDMI Kabel Ultra-HD (UHD) 4 k HDMI 2.0 Kabel 18Gbs met Audio
https://s.click.aliexpress.com/e/cbbhM0K8

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11 14:02
Bertusbrutus schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:59:
[...]

Deze heb ik voor mijn ps4pro besteld. Hapert nu niet meer op 2160p rgb 4:2:2

Hoge Sterkte Gevlochten Nylon HDMI Kabel Ultra-HD (UHD) 4 k HDMI 2.0 Kabel 18Gbs met Audio
https://s.click.aliexpress.com/e/cbbhM0K8
Thanks! Ik ben uiteindelijk voor een Goobay kabel gegaan, met het premium certificaat. Werkt prima!

Enige weirde probleem wat ik heb (en dit is niet de LG maar ik vermoed windows zelf) is dat ik in HDR met bepaalde games niet aan de volumeknoppen van mijn pc toetsenbord moet zitten :P

als ik tijdens het gamen het volume aanpas met de volume up en down buttons op mn toetsenbord wordt het beeld ineens paars en groen, moet ik een paar keer alt +tabben voordat het beeld weer normaal wordt.

Leip,

• el_paolo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-10 23:12
Als het echt nodig is dan doe ik dat ook, bij sync-problemen bijv. Maar ik ben dik tevreden met het geluid wat ik nu heb.
Nyarlathotep schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:45:
[...]

Als je zo veel geld gaat uitgeven aan een tv zou ik ook je receiver upgraden. Dat hoeft helemaal niet zoveel te kosten natuurlijk :)
Bespaar je de ellende met optische aansluitingen en Arc wat 9 van de 10 keer problemen geeft, en koop een nieuwe nette receiver waar je alles met HDMI kunt aansluiten. Zonder sync problemen. Dan komt die dure tv ook veel beter tot zijn recht :Y

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:54

pro_6or

amateur_60r

Nipje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:50:
Ervaren meer van jullie vervormingen van reflecties op het scherm? Ik heb ruim een week een 65C8 staan, echter gisteren viel mij op dat wanneer de TV is uitgeschakeld en ik vanuit bepaalde hoeken naar reflecties op het scherm kijk dat deze enorm vervormen. Ik kan me voorstellen dat een scherm nooit volledig vlak is, maar ik kan niet inschatten in welke mate dit aanwezig mag zijn? In de foto hieronder zie je duidelijk de vervorming.

[Afbeelding: Vervormingen]
heb ik ook, de verstevigingsplaat is gewoon te dun om dat scherm echt 100% vlak te krijgen. Stoort me niet.

een treffende spreuk

• pennywise666
Nyarlathotep schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:45:
[...]

Ja precies,ik wilde net zeggen.
Ik ga deze morgen bestellen!:
https://www.coolblue.nl/p...f=563188&utm_content=2515

• jeorne
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-11 10:16
Net een nieuwe 55C8, en bij het spelen van de Witcher (ps4 pro) vielen me een aantal vlekken op (aangegeven met rode pijltjes / stippen). Weet iemand wat dit is? Ze zitten op dezelfde plek, en zijn alleen zichtbaar bij bepaalde scenes. Ik heb ze nog niet met andere media gezien, maar heb de tv nog niet zo veel gebruikt. De tv staat op game modus, maar de vlekken zijn bij alle modi te zien.

Ook zijn kleurgradienten soms nogal lelijk, zie bijvoorbeeld bij de groene pijlen: in plaats van een traploos gradient zijn er meerdere banden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RqOk4Ik.jpg

Gallerij met duidelijker foto's

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
Sinds gisteren in het bezit van een C8, en tov mijn Panasonic ST60 loop ik tegen een raar probleem aan bij de receiver (een Pioneer VSX922) en de Canal Digitaal ontvanger.

Zodra de receiver opstart, pakt hij de laatst gebruikte ingang. Dit is cbl/sat, omdat daar de ontvanger van Canal Digitaal op zit. De TV gaat automatisch aan bij het inschakelen van de TV (dit was voorheen ook zo), en daarna starten we de STB op. Heel even hebben we beeld (immers, de receiver start op de juiste ingang), maar daarna lijkt de TV een signaal te geven dat de receiver moet schakelen naar 'zijn' ingang, namelijk TV op de receiver. Dit waarschijnlijk omdat de audio op HDMI ARC ingesteld staat, en de receiver ook op de ARC poort op de TV (HDMI2) aangesloten is. Met als gevolg dat we geen beeld en geluid meer hebben van de STB, en eerst handmatig op de receiver weer moeten schakelen van ingang. De Panasonic ST60 had dit niet, en ook die schakelde de receiver netjes aan en uit.

Enig idee hoe dit op te lossen? We hebben bij de installatie aangegeven dat we TV kijken via 'alleen een STB'. De STB werkt ook goed op de knoppen van de LG afstandsbediening.

We willen ARC wel gebruiken ivm Netflix 4K, dat geluid moet natuurlijk wel 5.1 over de receiver komen en niet uit de TV speakertjes.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Nipje
pro_6or schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:11:
[...]

heb ik ook, de verstevigingsplaat is gewoon te dun om dat scherm echt 100% vlak te krijgen. Stoort me niet.
Ok zo extreem vanuit bepaalde hoeken of zelfs recht voor de TV? Ik denk overigens dat je gelijk hebt hoor, je krijgt zo een paneel natuurlijk nooit 100% recht en zelfs de kleinste oneffenheid levert al flinke vervormingen op.

Toen ik gisteren overigens verder ben gaan kijken en vanaf de zijkant langs de bovenste rand van de TV keek viel het mij wel op dat het paneel ook echt licht is verbogen. Anyway, ook hier hetzelfde lijkt mij: dit krijg je nooit 100% vlak. Als ik de zoekfunctie op Tweakers gebruik zie ook ook dat meer mensen dit ervaren. Heb jij dit bij jouw TV ook wel eens bekeken?

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 15:45
Geef het scherm eerst eens wat tijd om in te spelen; je zult zien dat het scherm uniformer wordt na de nodige uren gespeeld te hebben..............had zelf ook wat "vlekjes" op mijn C7 maar na een tijdje helemaal geen last meer van............geniet van je scherm :) :) :)
jeorne schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 23:06:
Net een nieuwe 55C8, en bij het spelen van de Witcher (ps4 pro) vielen me een aantal vlekken op (aangegeven met rode pijltjes / stippen). Weet iemand wat dit is? Ze zitten op dezelfde plek, en zijn alleen zichtbaar bij bepaalde scenes. Ik heb ze nog niet met andere media gezien, maar heb de tv nog niet zo veel gebruikt. De tv staat op game modus, maar de vlekken zijn bij alle modi te zien.

Ook zijn kleurgradienten soms nogal lelijk, zie bijvoorbeeld bij de groene pijlen: in plaats van een traploos gradient zijn er meerdere banden.

[Afbeelding]

Gallerij met duidelijker foto's

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:54

pro_6or

amateur_60r

Nipje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:42:
[...]

Ok zo extreem vanuit bepaalde hoeken of zelfs recht voor de TV? Ik denk overigens dat je gelijk hebt hoor, je krijgt zo een paneel natuurlijk nooit 100% recht en zelfs de kleinste oneffenheid levert al flinke vervormingen op.

Toen ik gisteren overigens verder ben gaan kijken en vanaf de zijkant langs de bovenste rand van de TV keek viel het mij wel op dat het paneel ook echt licht is verbogen. Anyway, ook hier hetzelfde lijkt mij: dit krijg je nooit 100% vlak. Als ik de zoekfunctie op Tweakers gebruik zie ook ook dat meer mensen dit ervaren. Heb jij dit bij jouw TV ook wel eens bekeken?
Ben net even naast de tv gaan staan, hij heeft geen kromming bij mij. Ik heb in betweens voor de ramen, die hangen recht maar met van gedrapeerde bochte zeg maar en de reflecties daarvan, op een zonnige dag, zijn behoorlijk krom. Dat is metname wat me opviel.

een treffende spreuk

• Nipje
pro_6or schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:35:
[...]

Ben net even naast de tv gaan staan, hij heeft geen kromming bij mij. Ik heb in betweens voor de ramen, die hangen recht maar met van gedrapeerde bochte zeg maar en de reflecties daarvan, op een zonnige dag, zijn behoorlijk krom. Dat is metname wat me opviel.
Ok duidelijk verhaal, die vervormingen heb ik ook inderdaad. Hieronder tevens een foto van de lichte buiging in mijn paneel. Goed te zien langs de rand aan de bovenkant:

Krom paneel

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Nipje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

Ok duidelijk verhaal, die vervormingen heb ik ook inderdaad. Hieronder tevens een foto van de lichte buiging in mijn paneel. Goed te zien langs de rand aan de bovenkant:

[Afbeelding: Krom paneel]
De C stond vroeger voor curved. Misschien hebben ze het er toch een beetje in gelaten. :+

• Nipje
THX schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:16:
[...]

De C stond vroeger voor curved. Misschien hebben ze het er toch een beetje in gelaten. :+
Hahaha :'). Wellicht heeft dit nu toch een positieve impact op de kijkhoeken 8)7

• rik
  • Laatst online: 18-11 10:40

rik

De C8 zou aan een Google Home gekoppeld moeten kunnen worden via de Thinq app. Dat is mij nog niet gelukt, ik vermoed doordat de C8 geen Nederlands ondersteunt. Nu maar hopen dat dat er wel komt.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
Nipje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

[Afbeelding: Krom paneel]
Zo’n kromming heeft die van mij ook, was me nog niet eens opgevallen.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

Weet iemand toevallig wat de maat is van de onderkant tv aan de achterkant naar bovenkant kast. Dus die verdikking aan de achter kant. Gaat om c8 model.

Morgen even een pvc buis in de muur maken namelijk van 50 mm om de kabels weg te werken.

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-11 22:53
Hebben meerdere problemen met het afspelen van 5.1 geluid via de Netflix app van de TV? Ik heb een 55C7 en wanneer ik via de native Netflix app een serie kijk met het geluid op 5.1 speelt het geluid wel af via mijn versterker (Denon X2400H) dmv HDMI ARC, maar het geluid valt elke +/- minuut ongeveer 1 seconde weg. Zodra ik kies voor stereo geluid in Netflix gaat het goed. Bij bijvoorbeeld het bekijken van youtube video's heb ik hier geen last van.

• pennywise666
Brammel schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 08:39:
Hebben meerdere problemen met het afspelen van 5.1 geluid via de Netflix app van de TV? Ik heb een 55C7 en wanneer ik via de native Netflix app een serie kijk met het geluid op 5.1 speelt het geluid wel af via mijn versterker (Denon X2400H) dmv HDMI ARC, maar het geluid valt elke +/- minuut ongeveer 1 seconde weg. Zodra ik kies voor stereo geluid in Netflix gaat het goed. Bij bijvoorbeeld het bekijken van youtube video's heb ik hier geen last van.
Ja dat heb ik ook via mijn ONKYO receiver icm een C8, echt irritant!
Ik hoop dat ze dit gefixt hebben in de .06 update!

• Huit
Ik neem aan dat je al een andere HDMI kabel hebt geprobeerd?

Verwijderd

Dit gaat Samsung niet leuk vinden: https://www.avnirvana.com...shootout-winner-is….3402/

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Waarom niet want het enigste wat ik zie is : AV NIRVANA - Error
The requested page could not be found
Daar zullen ze niet mee zitten denk ik ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Sorry, maar hier dan maar de link van de video: YouTube: TV SHOOTOUT 2018 WINNER! King of TV'S | LG E8, Sony A9F, Z9F, Sa...
In de laatste minuut zie je wie de winnaar is en hoe slecht Samsung scoort.

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

Iemand misschien iets gehoord of de OLED modellen uit 2018 zoals de C8 serie een eARC update krijgen?

• pennywise666
F55 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:02:
Iemand misschien iets gehoord of de OLED modellen uit 2018 zoals de C8 serie een eARC update krijgen?
ik geloof dat dat een hardwarematige update is.

• F55

F55

pennywise666 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:13:
[...]

ik geloof dat dat een hardwarematige update is.
Bij enkele Onkyo receivers hebben ze het al met een firmware update aangepast, vraag me af of dat bij een C8 ook zou kunnen eARC schijnt ook gewoon over HDMI 2.0b te kunnen werken.

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 21:22
ShaneV schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:14:
Voor één of andere reden vindt de TV geen bestanden meer in mappen die komen vanaf de synology DLNA mediaserver, noch via de plex dlna package.

Iemand dit al voor gehad? Betreft een synology DS1517+ en OLED55B6V.
Tot op heden heb ik nog steeds geen oplossing. De TV vindt de DLNA mappen, ik kan er perfect in browsen maar vanaf je een map opent zegt hij "map bevat geen video of audio bestanden", terwijl dit perfect ging voordien...

Via Xplay speelt de tv wel perfect alles af. Zowel de DLNA van de mediaserver van synology als de DLNA van Plex hebben hetzelfde probleem...

Ben hier al even op aan het zoeken maar, vindt echt geen oplossing. De problemen zijn begonnen na de firmware update van de TV en downgraden is niet mogelijk.. Niemand hier met een mogelijke oplossing?

• AlphonsusCW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-05 15:52
Is de KIJK app niet beschikbaar voor de LG 55OLED55C8? Of doe ik iets niet goed?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
F55 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:34:
[...]

Bij enkele Onkyo receivers hebben ze het al met een firmware update aangepast, vraag me af of dat bij een C8 ook zou kunnen eARC schijnt ook gewoon over HDMI 2.0b te kunnen werken.
sony kan het ook
https://www.homecinemamag...e-aan-ht-st5000-soundbar/

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:09
Hebben meerdere problemen met het afspelen van 5.1 geluid via de Netflix app van de TV?
Bij mij ook een frustrerend probleem. Combi van LG OLED 55C8 en Denon AVR-X2400H via ARC.

Al veel over opgezocht maar nergens een oplossing gevonden, behalve stereo instellen. Het vervelende is dat de boosdoener moeilijk aan te wijzen is... LG? Denon? Netflix? ARC?

Science is stranger than fiction

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
geenstijl schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:20:
Hier is mijn pas gekochte OLED55C (4 weken in bezet) aangemeld voor reparatie.
Er verscheen tijdens het tv kijken ineens een horizontale, zwarte lijn in beeld en de tv schakelt zichzelf na een paar minuten automatisch uit.
Als ik vervolgens de beeldtest wilt draaien, gaat de TV gelijk uit.
Erg balen, hoop dat e.e.a. snel gerepareerd is.
Gisteren bericht gehad dat tv niet meer te repareren is, LG moet nu aan de winkel dit doorgeven en dan pas kan de winkel mij weer een nieuwe TV sturen. Kan nog een week of 2 duren. :-(

• pennywise666
Harmani schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:25:
[...]

Bij mij ook een frustrerend probleem. Combi van LG OLED 55C8 en Denon AVR-X2400H via ARC.

Al veel over opgezocht maar nergens een oplossing gevonden, behalve stereo instellen. Het vervelende is dat de boosdoener moeilijk aan te wijzen is... LG? Denon? Netflix? ARC?
LG is de boosdoener,want ik had dit probleem niet bij de vorige firmware.
Wat heb je nog meer aan die receiver hangen? Geen ander apparaat zoals een Appletv? Bij mijn geen probleem bij Netflix daar op.
Hoe bevalt je receiver verder? Ik ben van plan de Denon X1400H te kopen die vrijwel hetzelfde is namelijk,dus ik ben wel benieuwd. Mooi geluid? Alles werkt prima verder?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harmani schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:25:
[...]

Zeer waarschijnlijk model tv en zoals Penny aangeeft, mogelijk de actuele firmware. Mijn oude 950V doet keurig 5.1 via de interne app icm ARC en een Marantz receiver.

Testing, one, two ...

• pennywise666
hardware-lover schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:14:
[...]

Zeer waarschijnlijk model tv en zoals Penny aangeeft, mogelijk de actuele firmware. Mijn oude 950V doet keurig 5.1 via de interne app icm ARC en een Marantz receiver.
We krijgen binnenkort firmware 03.10.06 die in ieder geval het agressieve gedim verhelpt en ook betere audio sync.
Hopelijk ook dat Netflix probleem.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Is het mogelijk op een C8 om op een USB stick te nemen zonder beeld en geluid weer te geven tijdens de opname?

Edit: zelf uitgevonden hoe het werkt. Je kunt de tv uitzetten en de opname loopt door of start op het aangegeven tijdstip zonder beeld/geluid. Dat is niet te zien aan de tv (led staat uit), maar de energiemeter die ik had aangeloten laat zien dat het verbruik circa 46W (55") is als de opname loopt. Normaal is het verbruik 0,0W als de tv uitstaat. Ik heb daarvoor wel de besparingsmodus ingeschakeld, dan doet hij er iets langer over om op te starten. De tv staat verder in eco mode. Prima, want de hoeveelheid licht, vooral wit, is soms al overweldigend.

[ Voor 70% gewijzigd door mrmrmr op 21-10-2018 19:38 ]

• Nipje
pennywise666 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

We krijgen binnenkort firmware 03.10.06 die in ieder geval het agressieve gedim verhelpt en ook betere audio sync.
Hopelijk ook dat Netflix probleem.
Ik hoop dat ze die firmware spoedig vrijgeven, de laatste dagen heb ik veel last gehad van de dimming in Dolby Vision content. Mag ik vragen waar je dit hebt vernomen?

• pennywise666
Nipje schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

Ik hoop dat ze die firmware spoedig vrijgeven, de laatste dagen heb ik veel last gehad van de dimming in Dolby Vision content. Mag ik vragen waar je dit hebt vernomen?
In het AVSforum. Maar ze zeggen nu net dat die firmware is terug getrokken. Dus hopelijk komt er nog een betere voor in de plaats.

"FYI, looks like firmware 04.10.06 was pulled by LG for the USA. Hopefully they are listening to the outcry over the brightness issues. I'm ready to go back to my plasma at this point."

https://www.avsforum.com/...ad-no-price-talk-228.html

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
AlphonsusCW schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:09:
Is de KIJK app niet beschikbaar voor de LG 55OLED55C8? Of doe ik iets niet goed?
Was mij ook al opgevallen bij familie. Heb zelf de E6 en daar heb ik em nog wel.

• Nipje
pennywise666 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:15:
[...]

In het AVSforum. Maar ze zeggen nu net dat die firmware is terug getrokken. Dus hopelijk komt er nog een betere voor in de plaats.

"FYI, looks like firmware 04.10.06 was pulled by LG for the USA. Hopefully they are listening to the outcry over the brightness issues. I'm ready to go back to my plasma at this point."

https://www.avsforum.com/...ad-no-price-talk-228.html
Dat is jammer om te horen, ik zit echt te wachten op deze update. Op bepaalde momenten wordt mijn scherm zo donker dat ik amper nog wat kan zien..

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 21:43
AlphonsusCW schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:09:
Klopt, ik kan hem ook niet vinden op mijn c8, bovendien staat op de website van KIJK niet de 2018 versies van LG bij de ondersteunde tv’s. Zal vanzelf wel komen denk ik.

• pennywise666
lexvandoef schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:29:
[...]

Klopt, ik kan hem ook niet vinden op mijn c8, bovendien staat op de website van KIJK niet de 2018 versies van LG bij de ondersteunde tv’s. Zal vanzelf wel komen denk ik.
Staat alleen in de planning voor Androidtv, maar niet voor LG WebOS.
Dus komt voorlopig niet.

• F55

F55

HDMI 2.0 a/b ARC upgrade to eARC for Dolby Atmos and DTS:X Bitstream

https://www.change.org/p/...hare_options_more.control

[ Voor 7% gewijzigd door F55 op 21-10-2018 12:59 ]

• pennywise666
F55 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:58:
HDMI 2.0 a/b ARC upgrade to eARC for Dolby Atmos and DTS:X Bitstream

https://www.change.org/p/...hare_options_more.control
Of je sluit gewoon een Nvidia Shield aan op je receiver, die doet ook bitstreamen.
Of een PC.
Het enige waarvoor je bitstreaming nodig hebt is om je eigen collectie van blurays af te spelen via de plex app van de tv wat ook via de PC of Shield kan. Voor de rest is er geen enkele app op de tv die HD audio heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door pennywise666 op 21-10-2018 13:28 ]

• F55

F55

pennywise666 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Of je sluit gewoon een Nvidia Shield aan op je receiver, die doet ook bitstreamen.
Of een PC.
Het enige waarvoor je bitstreaming nodig hebt is om je eigen collectie van blurays af te spelen via de plex app van de tv wat ook via de PC of Shield kan. Voor de rest is er geen enkele app op de tv die HD audio heeft.
Maar geen Dolby Atmos, en die kunnen ze dus waarschijnlijk wel upgraden via een Firmware.

• pennywise666
F55 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:13:
[...]

Maar geen Dolby Atmos, en die kunnen ze dus waarschijnlijk wel upgraden via een Firmware.
Shield geen Atmos? O ok.
Dan blijft PC over. En welke Tweaker heeft geen PC op zijn tv aangesloten.
Opgelost.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 08:47

|sWORDs|

vSphere/ESXi

F55 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:13:
[...]

Shield kan gewoon Dolby Atmos bitstreamen, enige wat niet kan is Dolby Vision, maar er is een kans dat dit binnenkort via software kan.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:47
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om morgen een 55C8 aan te schaffen. Via het andere topic lees ik twee opties: 1250 euro(incl. cashback) en 2 jaar garantie of 1300 (incl. cashback) en 5 jaar garantie(FOKA).
Wat raden jullie aan? 50 euro extra voor 3 jaar extra garantie? Of bespaar die 50€ want twee jaar garantie is voldoende?

Lees wel her en der wat garantie verhalen hier, maar er zullen ook voldoende mensen zijn die een perfect toestel hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door psvpas op 21-10-2018 16:32 ]

• Nipje
psvpas schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:31:
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om morgen een 55C8 aan te schaffen. Via het andere topic lees ik twee opties: 1250 euro(incl. cashback) en 2 jaar garantie of 1300 (incl. cashback) en 5 jaar garantie(FOKA).
Wat raden jullie aan? 50 euro extra voor 3 jaar extra garantie? Of bespaar die 50€ want twee jaar garantie is voldoende?

Lees wel her en der wat garantie verhalen hier, maar er zullen ook voldoende mensen zijn die een perfect toestel hebben.
50 euro voor 3 jaar extra garantie zou voor mij een no brainer zijn :)

• F55

F55

[quote]|sWORDs| schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

Shield kan gewoon Dolby Atmos bitstreamen, enige wat niet kan is Dolby Vision, maar er is een kans dat dit binnenkort via software kan.
[/quote

Ik heb het niet over een Shield, volgens mij zit ik nog in de [LG OLED] Ervaringen & Discussie.
En als LG eARC zou activeren hoef ik toch geen aparte Shield te kopen!?

• pennywise666
[quote]F55 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:41:
~~~
|sWORDs| schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

[/quote

Ik heb het niet over een Shield, volgens mij zit ik nog in de ~~~[LG OLED] Ervaringen & Discussie.
Het ging over BITSTREAMEN,want dat is je doel toch of niet?
Het is helemaal niet duidelijk of LG dit via sofware activeert voor dit model of dat dat hardwarematig alleen is.
Wanneer het hardwarematig is dan moet je dus een nieuwe tv kopen volgend jaar. Wil je dat liever of kies je dan beter voor een Shield? LEZEN ajb.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[quote]F55 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:41:
~~~
|sWORDs| schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

[/quote

Ik heb het niet over een Shield, volgens mij zit ik nog in de ~~~[LG OLED] Ervaringen & Discussie.
Als je op een Shield comment een reactie plaatst zonder aan te geven waar je het over hebt dan is het zelfs in een LG OLED topic niet duidelijk.

pennywise666 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:23:
[...]

Shield geen Atmos? O ok.
Dan blijft PC over. En welke Tweaker heeft geen PC op zijn tv aangesloten.
Opgelost.
Ik vind eARC wel degelijk belangrijk voor de huidige generatie TV kijkers.
Hopelijk wordt dit ook (snel) opgelost dmv een firmware update.
Belangrijker dan jouw dimming van het beeld. :9
Workarounds door een PC of wat anders aan je TV te hangen zijn lapmiddelen.

• pennywise666
HoppyF schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:16:
[...]

Ik vind een PC ,die krachtiger is dan een tv ,geen lapmiddel. En veel meer mogelijkheden dan die Appwinkel van de tv.
Waarom precies vind jij eARC zo belangrijk dan? Ja,ik heb het liever wel dan niet, maar alleen Plex ondersteund toch HD audio? Of wat mis ik?

• Fuku-San
Vraagje over 24fps 25fps content op de 65 c8 PLA

Ik lees her en der iets over een "real cinema" modus die het beeld zo soepel en judder free mogelijk moet kunnen maken?

Ik ben nog een beetje aan het stoeien met de juiste settings, kijk 2160p mkv vanaf usb hdd in de tv, maar krijg alles nog niet helemaal judder free. Die real cinema mode kan ik nog niet vinden, wel de gewone cinema mode, die is supergoed, maar niet perfect. Vooral op lange panshots zie ik dan nog wat gestotter.

Wat voor settings gebruiken jullie voor films?

• THX
  • Niet online

THX

Fuku-San schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:28:

Ik lees her en der iets over een "real cinema" modus die het beeld zo soepel en judder free mogelijk moet kunnen maken?

Ik ben nog een beetje aan het stoeien met de juiste settings, kijk 2160p mkv vanaf usb hdd in de tv, maar krijg alles nog niet helemaal judder free. Die real cinema mode kan ik nog niet vinden, wel de gewone cinema mode, die is supergoed, maar niet perfect. Vooral op lange panshots zie ik dan nog wat gestotter.

Ik denk dat je last hebt, waar ik ook last van heb. Oké, dat klinkt een beetje vreemd...

Anyway, een OLED is heel snel met het weergeven van beeld, waardoor ik persoonlijk het SOAP effect mooier en rustiger vind dan het gestotter. Oftewel tru-motion op 10 en de artefacten voor lief nemen.

(Om een soortgelijke reden heb ik ook nooit een plasma kunnen waarderen. Ik zag constant de 50Hz trilling van de plasma beeldlijnen.)

• F55

F55

HoppyF schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:16:
[...]

HoppyF,
Jij begrijpt het een PC aan een tv werkt niet, omdat eARC niet werkt en je dan nog steeds geen Dolby atmos naar je AVR kan sturen, sinds de laatste update van de Xbox one werkt Dolby atmos wel op een AVR, die Atmos ondersteunt, dus moet het waarschijnlijk met een Firmware update op de LG tv's ook lukken. Dus allemaal de petitie tekenen.

• F55

F55

[quote]pennywise666 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:54:
~~~
F55 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:41:
~~~~~~~~~~~~
[...]

Het ging over BITSTREAMEN,want dat is je doel toch of niet?
Het is helemaal niet duidelijk of LG dit via sofware activeert voor dit model of dat dat hardwarematig alleen is.
Wanneer het hardwarematig is dan moet je dus een nieuwe tv kopen volgend jaar. Wil je dat liever of kies je dan beter voor een Shield? LEZEN ajb.
Ik lees goed hoor, gewoon aandringen op en update, ik ga niet zomaar extra een shield kopen, trouwens een shield ondersteunt geen Dolby atmos via Netflix en daar gaat het nu net om.

• THX
  • Niet online

THX

F55 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:25:
[...]

HoppyF,
Jij begrijpt het een PC aan een tv werkt niet, omdat eARC niet werkt en je dan nog steeds geen Dolby atmos naar je AVR kan sturen, sinds de laatste update van de Xbox one werkt Dolby atmos wel op een AVR, die Atmos ondersteunt, dus moet het waarschijnlijk met een Firmware update op de LG tv's ook lukken. Dus allemaal de petitie tekenen.
Ik wil me niet heel erg mengen in de discussie, maar als je een pc en AVR hebt, ga je niet de pc aansluiten op je tv, maar op je AVR.

Je hebt dan eventueel alleen nog maar simpele ARC nodig om wat audio te horen van je kabel-tv aansluiting.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Lange panshots die niet extreem langzaam zijn hebben gestotter. Dat is een nadeel van 24Hz, niet van de TV, frames interpoleren haalt dat niet weg. Als het bewegen van de camera niet gelijkmatig is met 23.976Hz heb je het ene frame meer 'beweging' dan het andere.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 22-10-2018 12:20 ]

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 14:42
pennywise666 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:55:
[...]

PC op AVR aansluiten natuurlijk! Je snapt het allemaal niet zo geloof ik.
Idd PC aansluiten op de AVR (receiver) en die weer op de TV. Dan heb ik gewoon netjes Dolby Atmos en Dolby Vision bij de games die dat ondersteunen.

De AVR natuurlijk op de HDMI ARC poort van de TV. Dan heb je ook nog je Netflix (Dolby Atmos via Dolby Digital +) en TV tuner op je receiver.

Dus dan werken beide richtingen. Lossess van je PC/XBOX/BluRay/Etc naar je Receiver die vervolgens beeld doorstuurd naar je TV. En ook de richting TV audio voor de interne apps en tuner (die lossy zijn over ARC) naar de receiver.

Maar één kabeltje nodig dus tussen TV en Receiver.

[ Voor 37% gewijzigd door BarryS op 22-10-2018 13:47 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1

• pennywise666
^ Dit is de post van de dag mensen. Goed lezen.

• THX
  • Niet online

THX

BarryS schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:44:
[...]

Dan heb je ook nog je Netflix (Dolby Atmos via Dolby Digital +) .... .... op je receiver.
Netflix App op Windows10 is toch ook Dolby Atmos? Ik gebruik geen Netflix, maar kan me niet voorstellen.
Dus idd alleen nog voor je TV-tuner via ARC.

Nu moet ik zeggen dat ik met mijn home cinema setup enkele concessies doe.
Gezien het formaat speakers en de WAF, is het bij ons nu 4.0 aangesloten. Absoluut geen sub en center nodig overigens. Het blaast genoeg. 8)

We kijken meestal films via Xplay op de TV. De vrouw en kids kunnen Xplay ook makkelijk bedienen (kinderen geïnstrueerd om niet op bijwerken te klikken...kuch). Via ARC op de C7 komt het niet verder dan 5.1, maar de speaker setup is toch niet toereikend.

En als Xplay om wat voor reden dan ook audio of ondertiteling niet goed doet, is er altijd nog een volwaardige pc aangesloten. :+

• Fuku-San
THX schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:16:
[...]

Ik denk dat je last hebt, waar ik ook last van heb. Oké, dat klinkt een beetje vreemd...

Anyway, een OLED is heel snel met het weergeven van beeld, waardoor ik persoonlijk het SOAP effect mooier en rustiger vind dan het gestotter. Oftewel tru-motion op 10 en de artefacten voor lief nemen.

(Om een soortgelijke reden heb ik ook nooit een plasma kunnen waarderen. Ik zag constant de 50Hz trilling van de plasma beeldlijnen.)
Hmm, soap opera effect vind ik zelf niet zo mooi, dus ik stoei een beetje met de settings. De-blur op 1 en de-judder op 3 lijkt vooralsnog de sweet spot te zijn, maar dat kan puur voorkeur zijn natuurlijk.

• THX
  • Niet online

THX

Fuku-San schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Hmm, soap opera effect vind ik zelf niet zo mooi, dus ik stoei een beetje met de settings. De-blur op 1 en de-judder op 3 lijkt vooralsnog de sweet spot te zijn, maar dat kan puur voorkeur zijn natuurlijk.
Helder.
Tipje: Mocht een aanpassing in deze settings niet uit lijken te maken, maak dan de tv een keer spanningsloos. Althans, dat was ooit met de C7 een oplossing.

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 14:42
THX schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:38:
[...]

Netflix App op Windows10 is toch ook Dolby Atmos? Ik gebruik geen Netflix, maar kan me niet voorstellen.
Dus idd alleen nog voor je TV-tuner via ARC.

Nu moet ik zeggen dat ik met mijn home cinema setup enkele concessies doe.
Gezien het formaat speakers en de WAF, is het bij ons nu 4.0 aangesloten. Absoluut geen sub en center nodig overigens. Het blaast genoeg. 8)

We kijken meestal films via Xplay op de TV. De vrouw en kids kunnen Xplay ook makkelijk bedienen (kinderen geïnstrueerd om niet op bijwerken te klikken...kuch). Via ARC op de C7 komt het niet verder dan 5.1, maar de speaker setup is toch niet toereikend.

En als Xplay om wat voor reden dan ook audio of ondertiteling niet goed doet, is er altijd nog een volwaardige pc aangesloten. :+
De Netflix app op windows doet wel Dolby Atmos geloof ik maar geen Dolby Vision voor zover ik weet. Het loont daarom echt om de native app te gebruiken. Daarnaast vanuit de native app op de tv gaat het ook netjes op de 24 frames. PC staat waarschijnlijk op 60 hz. Dus dan heb je niet meer de native frame rare. Al kan je dat wel weer configureren.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31
De native Netflix app op een LG OLED icm de magic remote is veel relaxter dan de Windows 10 app / browser. En ook niet iedereen wil thuis Windows draaien ;)

En, zoals de petitie ook stelt: als het hardwarematig allemaal makkelijk kan, maar het enkel afhankelijk is van wat fabrikanten willen aanbieden d.m.v. software, dan hopen we toch allemaal op een FW upgrade?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Smits360 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:42:
De native Netflix app op een LG OLED icm de magic remote is veel relaxter dan de Windows 10 app / browser. En ook niet iedereen wil thuis Windows draaien ;)

En, zoals de petitie ook stelt: als het hardwarematig allemaal makkelijk kan, maar het enkel afhankelijk is van wat fabrikanten willen aanbieden d.m.v. software, dan hopen we toch allemaal op een FW upgrade?
Ik snap het nut van die petitie totaal niet, aangezien dit gewoon al mogelijk is. Zie nieuws: Bepaalde hdmi 2.1-functionaliteiten kunnen worden toegevoegd via firm.... Ze geven dus al aan dat dit gewoon kan, maar dat het aan de fabrikant is om dit toe te voegen (wat vrees ik niet zo snel zal gebeuren).

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:43

Real cinema/echte bioscoop staat onder beeldopties.
Real cinema werkt alleen met 23/24p content (ongeveer alles wat niet tv is) en alleen als tru motion UIT staat. Heb je tru motion aanstaan dan is real cinema greyed out en is real cinema uitgeschakeld! (Ook al staat er aan) . Bij tru motion krijg je een 3:2 pul down van 24p materiaal (+interpolatie van frames door trumotion). De pull down zorgt voor stutter dat je dan weer kunstmatig gaat oplossen met TM. Niet doen dus. Als je TM uitzet kan je vervolgens real cinema aan of uit zetten.

Real cinema doet NIET extrapoleren. En zorgt dus niet voor soap opera zoals trumotion.

Real cinema zorgt ervoor dat hetzelde frame 5* wordt weergegeven (24hz naar 120 Hz)

Bij Netflix app is ook het vooral in 24p en kan je real cinema aan of uitzetten. Sommige series lijken echter in 50/60hz (BBC series zoals de the Queen?) Hierbij is real cinema greyed out. En kan je TM gebruiken als je wilt.
Ik gebruik voor tv en sommige Netflix content een TM van 0-2.

Ik gebruik overigens nu emby app op de lg of emby met mpc + madvr (vnl voor HDR) als externe player op de htpc. de NGU upscaler en NGU chroma upscaler zijn nog net wat beter. Hoewel de scalers in de lg ook erg goed zijn oog beter dan de shield. Die een matige upscaler gebruikt en slechte chroma upscaler gebruikt doet (van 4:2:0 naar 4:4:4) hoewel goede luma upscaler belangrijker is dan chroma.

• Smits360
Puck schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:14:
[...]
Ik snap het nut van die petitie totaal niet, aangezien dit gewoon al mogelijk is. Zie nieuws: Bepaalde hdmi 2.1-functionaliteiten kunnen worden toegevoegd via firm.... Ze geven dus al aan dat dit gewoon kan, maar dat het aan de fabrikant is om dit toe te voegen (wat vrees ik niet zo snel zal gebeuren).
En dat is het nut/doel van de petitie: om fabrikanten ertoe te bewegen om FW updates wél beschikbaar te stellen. Dat dit relatief kansloos is omdat dit kannibaliseert op het model van het verkopen van een duurder, nieuwer model klopt, maar het is m.i. niet totaal onbegrijpelijk. Stel nou dat LG het wel doet, maar Samsung niet... Dat is toch mega goede/slechte PR voor respectievelijk LG/Samsung?

• F55

F55

Smits360 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:42:

Hee Smits360!
Jij bent er weer een die het echt begrijpt. Leuk zo hier op tweakers :) . Top Petitie ondertekenen! Als iedereen dat nou zou doen, wie weet gaat LG dan overstag. Gewoon Netflix Dolby Atmos direct naar je AVR via eARC, zonder windows, apple tv4k of Xbox one (de enige tot nu door Netflix worden ondersteund) , Shield doet wel Dolby Atmos maar niet met Netflix. Ik zelf heb de Xbox one S en Netflix Dolby Atmos werkt perfect via de Onkyo TX-NR686. Maar voor alle bezitters van een nieuwe LG zou een update naar eARC een mooi aanvulling zijn zodat ze via een AVR Dolby Atmos kunnen gebruiken. Zo mooi allemaal over een kabeltje naar je AVR. Ja dan moet Onkyo ook een eARC update uitvoeren, dat hebben ze pas al voor een paar modellen gedaan, afwachten of er nog andere modellen volgen.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Smits360 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:28:
[...]

En dat is het nut/doel van de petitie: om fabrikanten ertoe te bewegen om FW updates wél beschikbaar te stellen. Dat dit relatief kansloos is omdat dit kannibaliseert op het model van het verkopen van een duurder, nieuwer model klopt, maar het is m.i. niet totaal onbegrijpelijk. Stel nou dat LG het wel doet, maar Samsung niet... Dat is toch mega goede/slechte PR voor respectievelijk LG/Samsung?
Dat begrijp ik maar de petitie is gericht aan HDMI Licensing LLC die dit dus al mogelijk heeft gemaakt. Je moet dus druk leggen bij de individuele fabrikanten. De petitie is simpelweg aan de verkeerde gericht:
HDMI Licensing LLC should provide a firmware update for the current HDMI 2.0 a/b users that implement eARC, upgrading the current ARC.
Bovenstaande is er dus al... Dat is wat ik bedoel.

En dat dit relatief makkelijk softwarematig toegevoegd kan worden betekend helaas niet dat fabrikanten dit moeten/zullen doen. Jij hebt je geld al uitgegeven aan een apparaat die aan die specificaties op het moment van aankoop voldoet. Er is geen enkele reden om nieuwe features toe te voegen alleen omdat het kan. Kost gewoon geld, hoe (relatief) weinig dan ook. Al zou het een fabrikant zeker sieren, absoluut.

Er is bijvoorbeeld al bijna 2 jaar deze petitie voor de 2016 LG OLED modellen: https://www.change.org/p/...i-arc-for-2016-lg-oled-tv. Daar is dus niet echt iets uitkomen, ondanks 4,241 supporters...

Natuurlijk heb ik het liever ook dat ze dit toevoegen, maar ik zie het gewoon niet gebeuren en ik ben heel verbaasd dat mensen dit bijna eisen/verwachten.

Als je per se een TV met eARC wilt had je een TV met eARC moeten kopen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Puck op 22-10-2018 22:40 ]

• Smits360
Je hebt helemaal gelijk hoor @Puck maar het kan ook geen kwaad om het te proberen - ook al is het gericht aan de verkeerde partij. Wellicht ziet LG het en doen ze het alsnog :D. Het feit dat wij het hier nu al een pagina lang erover hebben alleen al zegt dat het toch behoorlijk leeft in de community :*)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb over de jaren heen één ding wel geleerd over LG, en dat is dat hun serieuze firmware support heel erg korte termijn werk is. En dat gaat niet enkel voor hun tv's op. Met serieus bedoel ik, waarmee ook daadwerkelijk iets substantieels wordt aangepast. Uit het oog uit het hart zou door LG bedacht kunnen zijn 😏

Testing, one, two ...

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:22:
Ik heb over de jaren heen één ding wel geleerd over LG, en dat is dat hun serieuze firmware support heel erg korte termijn werk is. En dat gaat niet enkel voor hun tv's op. Met serieus bedoel ik, waarmee ook daadwerkelijk iets substantieels wordt aangepast. Uit het oog uit het hart zou door LG bedacht kunnen zijn 😏
Toch is dat wat ze tijdens de presentatie van de 2017-line-up op het Tweakers HQ zeiden te gaan doen. LG wil alle nieuwe HDR-formaten ondersteunen en voor zover ik weet hebben ze dat ook waargemaakt, muv HDR10+. Dolby Vision en Technicolor zijn toegevoegd. Als HDMI 2.1 of eArc softwarematig gedaan kan worden, zouden ze hun fanbase/gebruikers enorm kunnen plezieren om dit ook toe te voegen. En wat let gebruikers om deze software zelf aan te passen? Of bestaat er wellicht geen XDA-achtige community met ontwikkelaars die dit kunnen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Jorgen, ik zeg ook niet dat ze helemaal niets doen, maar als ze alles zouden doen wat ze eerder ooit toegezegd hebben, dan had er nu bijvoorbeeld ook WebOS 3 op mijn 950V gestaan 😉

Testing, one, two ...

Verwijderd

Wou hier eigenlijk wat vragen, maar als ik zo naar de reacties hierboven kijk, vergaat mij de lust. Probeer het wel waar anders.

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 18:54
Sinds kort heeft mijn LG e6 een rare afwijking ontwikkelt en ik ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben. Als ik tussen zenders wissel dan blijft de TV hangen en reageert deze nergens meer op. Het duurt dan een minuut of 1 a 2 voordat de zender wissel doorzet. Ik heb het bij zowel zenders wisselen met de channel +/- knoppen als met het invoeren van een specifieke zender. Hebben andere E6 bezitters hier ook last van?

Daarnaast heb ik nog 2 andere 'problemen' waarvan ik ondertussen toch wel begin te twijfelen of ik niet aan slechte unit heb. 1 Ik zie in blauwe luchten vaak lichte kleuren noise, zowel via externe inputs als via apps op de tv zelf. Nummer 2 bij panning shots in films, series of TV heb ik er af en toe last van dat het beeld niet helemaal soepel loopt. Het voelt alsof de framerate ineens inkakt (ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen).

Zijn er andere E6 eigenaren die zich hierin herkennen?

[ Voor 14% gewijzigd door Teknoviking op 23-10-2018 17:16 ]

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:45
Nipje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:06:
[...]

Ik ervaar dit ook. Heb jij uiteindelijk nog actie ondernomen?
Heb geen actie ondernomen. Had hem net netjes opgehangen en had er geen zin in om hem terug te sturen. Beeld is verder perfect.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:08
Teknoviking schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:23:
Sinds kort heeft mijn LG e6 een rare afwijking ontwikkelt en ik ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben. Als ik tussen zenders wissel dan blijft de TV hangen en reageert deze nergens meer op. Het duurt dan een minuut of 1 a 2 voordat de zender wissel doorzet. Ik heb het bij zowel zenders wisselen met de channel +/- knoppen als met het invoeren van een specifieke zender. Hebben andere E6 bezitters hier ook last van?

Daarnaast heb ik nog 2 andere 'problemen' waarvan ik ondertussen toch wel begin te twijfelen of ik niet aan slechte unit heb. 1 Ik zie in blauwe luchten vaak lichte kleuren noise, zowel via externe inputs als via apps op de tv zelf. Nummer 2 bij panning shots in films, series of TV heb ik er af en toe last van dat het beeld niet helemaal soepel loopt. Het voelt alsof de framerate ineens inkakt (ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen).

Zijn er andere E6 eigenaren die zich hierin herkennen?
Dat eerste probleem zou ook aan je CI-module kunnen liggen als je die hebt.

• Teknoviking
FrankRicard schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:13:
[...]

Dat eerste probleem zou ook aan je CI-module kunnen liggen als je die hebt.
Ik heb geen CI-module in de TV zitten dus dat kan het helaas ook niet zijn.

Verwijderd

Teknoviking schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:17:
[...]

Ik heb geen CI-module in de TV zitten dus dat kan het helaas ook niet zijn.
Hoe kijk je dan? Via Mediabox, kabel of satelliet? of op een andere manier?

• Teknoviking
Ik kijk via kabel zonder tussenkomst van een Ci-module. Dit doe ik al sinds dat ik de tv heb en het daadwerkelijk traag wisselen tussen kanaal is met voor het eerst anderhalve maand geleden opgevallen. Zo veel TV kijk ik ook niet maar ondertussen is het gewoon irritant dat ik niet te snel van kanaal kan wisselen omdat de TV anders niet meer reageert.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Teknoviking schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:23:
Ik heb een ander model. Heb je een complete reset uitgevoerd en daarna een pixel refresh? Ik weet niet of dat laatste op jouw model tv zit, het zorgde bij mij voor kleurverbetering. Gebruik je het WebOS? Dan kun je die ook opschonen.
Pagina: 1 ... 133 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.