Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Teknoviking schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:29:
Ik kijk via kabel zonder tussenkomst van een Ci-module. Dit doe ik al sinds dat ik de tv heb en het daadwerkelijk traag wisselen tussen kanaal is met voor het eerst anderhalve maand geleden opgevallen. Zo veel TV kijk ik ook niet maar ondertussen is het gewoon irritant dat ik niet te snel van kanaal kan wisselen omdat de TV anders niet meer reageert.
Ons is sinds enkele weken ook raar zapgedrag opgevallen bij ziggo. zie Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10" . Lijkt jouw probleem daarop?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2018 18:04 ]

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 18:54
mrmrmr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:55:
[...]

Ik heb een ander model. Heb je een complete reset uitgevoerd en daarna een pixel refresh? Ik weet niet of dat laatste op jouw model tv zit, het zorgde bij mij voor kleurverbetering. Gebruik je het WebOS? Dan kun je die ook opschonen.
Ik ga dit even proberen, ik kan inderdaad ook panel noise laten clearen door het OS. Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:03:
[...]

Ons is sinds enkele weken ook raar zapgedrag opgevallen bij ziggo. zie Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10" . Lijkt jouw probleem daarop?
Als ik het verhaal lees dan maken jullie volgens mij gebruik van een decoder. Ik maak gebruik van kabel zonder tussenkomst van een decoder. Ik heb het in ieder geval niet bij specifieke zenders, het is meer als ik meerdere keren snel heen en weer wissel van kanaal.

Verwijderd

Teknoviking schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:14:
[...]

Ik ga dit even proberen, ik kan inderdaad ook panel noise laten clearen door het OS. Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn.

[...]

Als ik het verhaal lees dan maken jullie volgens mij gebruik van een decoder. Ik maak gebruik van kabel zonder tussenkomst van een decoder. Ik heb het in ieder geval niet bij specifieke zenders, het is meer als ik meerdere keren snel heen en weer wissel van kanaal.
Loopt de boel vast als je bij België een komt? Dat is mn punt. Niet de gebruikte apparatuur. Zou kunnen dat de stream van die zender corrupt is of verkeerd gemuxed.

De test kan zijn dat je een zenderlijst maakt zonder Belgie één. Met zo'n lijst zien wij geen rariteiten meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2018 19:33 ]

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 18:54
Ik heb gisteravond een tijdje zitten pielen met mijn tv en clear panel noise gedaan en dit zijn mijn bevindingen;

- Het langzaam wisselen van kanaal is opgelost na het algeheel resetten van de TV (@Verwijderd het had dus niets met België één te maken voor ons)
- De kleurennoise is afhankelijk van de kwaliteit van het bronmateriaal vooral ouder bronmateriaal vertoond dit soort afwijkingen. 1080p en 4k is nagenoeg allemaal vrij van noise.
- Trumotion stond bij mijn instellingen uit, ik heb dejudder op 3 staan nu. Ik heb een vermoeden dat het bij het bronmateriaal ligt als het niet soepel gaat. Één van de films waar de judder opviel waren sommige tracking shots bij Coco en ik lees daar op internet wel meer verhalen over.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:39
Zojuist de 55 inch c8 binnen gekregen. Nu laat het nieuwe tv meubel nog een paar dagen op zich wachten, mijn oude die er nu staat is 1 meter breed en 30 cm diep. Ik kan nergens echt de afmetingen van de voet vinden, gaat dit (stabiel) passen?

We zijn nu net een paar dagen in ons nieuwbouw huis getrokken, als we zeker zijn over de indeling gaat hij met een beugel aan de muur.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zet de voet er op en kijk of 't past?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 06:33
Dersan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:30:
Zojuist de 55 inch c8 binnen gekregen. Nu laat het nieuwe tv meubel nog een paar dagen op zich wachten, mijn oude die er nu staat is 1 meter breed en 30 cm diep. Ik kan nergens echt de afmetingen van de voet vinden, gaat dit (stabiel) passen?

We zijn nu net een paar dagen in ons nieuwbouw huis getrokken, als we zeker zijn over de indeling gaat hij met een beugel aan de muur.
De onderzijde van de voet is 90cm breed.

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:59
Even een vraagje. Heb de 65c8 en probeer een mkv met Dolby Vision af te spelen via de interne player (hdd via usb verbonden). De tv toont echter enkel HDR10. Heb even gezocht maar kan niet direct vinden waarom dat het geval is. Weet iemand dit?

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Antifon schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:20:
Even een vraagje. Heb de 65c8 en probeer een mkv met Dolby Vision af te spelen via de interne player (hdd via usb verbonden). De tv toont echter enkel HDR10. Heb even gezocht maar kan niet direct vinden waarom dat het geval is. Weet iemand dit?
Tja, weet je 100% zeker dat het een Dolby Vision bestand is?

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:22
THX schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:12:
[...]

Tja, weet je 100% zeker dat het een Dolby Vision bestand is?
Vermoedelijk gedownloade zooi, ik zou er niet vanuit gaan. De One X heeft een zeer degelijke 4k-hdr-dolby vision lezer/speler, kwaliteit is niet te vergelijken met illegale meuk. Of dit nu om puur 4K gaat, HDR of Dolby Vision, het verschil blijft zeer groot. Vooral op een OLED waar het (naar mijn gevoel) om de details gaat zou ik niet eens aan mkv's en die meuk beginnen :)

[ Voor 39% gewijzigd door LopendeVogel op 25-10-2018 09:20 ]

• THX
  • Niet online

THX

LopendeVogel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:17:
[...]

Vermoedelijk gedownloade zooi, ik zou er niet vanuit gaan.
Idd. Al die “zooi” bij mij is HDR10. :+

• LopendeVogel
THX schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Idd. Al die “zooi” bij mij is HDR10. :+
Doe het maar eens legaal :D Dan besef je waarom mensen steeds meer de legale kant op gaan, het kost je een paar euro voor een disc maar je geniet ook veel meer van het kwaliteit wat het te bieden heeft. Een MKV van 80-100GB valt in het niets ;)

Snap sowieso niet waarom er nog mensen zijn die genoeg geld uitgeven aan een hoogstaand stukje techniek (OLED TV) en vervolgens elke cent willen besparen op het bronmateriaal.. Laat nou net deze 2 de combinatie zijn voor het genieten van elk puntje detail. Valt 1 van deze 2 weg dan klopt in mijn ogen het complete plaatje al niet meer :D (nee geen ADHD haha)

[ Voor 30% gewijzigd door LopendeVogel op 25-10-2018 09:22 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

Antifon schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:20:
Also het een mkv is gaat dat sowieso geen orginele DV zijn (die af te spelen is op een LG). Alleen .ts files zijn originele DV bestanden die te bekijken zijn. Daarnaast is Dolby Vision niet zo makkelijk rippen dus (het meeste) van deze illegale content zal, zoals hieronder ook gezegd wordt, omgezet worden naar HDR10 (met maar de vraag wat er van kwaliteit overblijft).

Arrived anxious, left bored

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:59
Puck schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Also het een mkv is gaat dat sowieso geen orginele DV zijn (die af te spelen is op een LG). Alleen .ts files zijn originele DV bestanden die te bekijken zijn. Daarnaast is Dolby Vision niet zo makkelijk rippen dus (het meeste) van deze illegale content zal, zoals hieronder ook gezegd wordt, omgezet worden naar HDR10 (met maar de vraag wat er van kwaliteit overblijft).
Duidelijk, bedankt! Heb me nog niet zo verdiept hierin. Zal naar wat beters op zoek gaan.

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 11:25
Nipje schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:12:
[...]

Dat is jammer om te horen, ik zit echt te wachten op deze update. Op bepaalde momenten wordt mijn scherm zo donker dat ik amper nog wat kan zien..
Ik heb een 55C7 en Netflix via de built in app is echt dramatisch in Dolby Vision. Het beeld is veel te donker, en de subtitles zijn zo fel dat het storend is tijdens het kijken. Heeft iemand hier nog tips, of is er toch de hoop dat dit met een firmware update wordt opgelost? Als ik het topic zo doorlees lijkt dit een algemeen probleem te zijn, maar een oplossing kan ik niet echt vinden :(

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
Ik vindt dat best meevallen. Alleen Ozark S2 is écht te donker, maar dat schijnt een keuze van de producer geweest te zijn. Altered Carbon bijv. is gewoon perfect op m'n C7.

Wel zet ik het Oled lampje ( kan nog steeds niet aan deze term wennen) een tikkie hoger bij DV content.

• timadriaans
DutchOwnage schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:54:
Ik vindt dat best meevallen. Alleen Ozark S2 is écht te donker, maar dat schijnt een keuze van de producer geweest te zijn. Altered Carbon bijv. is gewoon perfect op m'n C7.

Wel zet ik het Oled lampje ( kan nog steeds niet aan deze term wennen) een tikkie hoger bij DV content.
Ah, kijk... Ozark S2 is toevallig wat ik gister ben gaan kijken (voor het eerst sinds een tijdje weer DV content). Kun je mij in een DM je DV settings zoals je die bij Netflix hanteert misschien sturen? Eens kijken of dat wat uithaalt.

En inderdaad... "OLED lampje" 8)7

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
timadriaans schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:51:
[...]

Ik heb een 55C7 en Netflix via de built in app is echt dramatisch in Dolby Vision. Het beeld is veel te donker, en de subtitles zijn zo fel dat het storend is tijdens het kijken. Heeft iemand hier nog tips, of is er toch de hoop dat dit met een firmware update wordt opgelost? Als ik het topic zo doorlees lijkt dit een algemeen probleem te zijn, maar een oplossing kan ik niet echt vinden :(
Log even op de Netflix webapp in via je computer. Als je daar ergens bij instellingen kijkt kan je een aantal dingen wijzigen ten aanzien van je ondertiteling. Zet daar transparantie aan en al je problemen zijn verholpen (hij voert deze voorkeur door voor al je apparaten).

Ik had precies hetzelfde, die ondertitels waren zo ongekend fel dat ik de helft van de film/serie met mijn ogen dicht zat.

• timadriaans
Nipje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

Log even op de Netflix webapp in via je computer. Als je daar ergens bij instellingen kijkt kan je een aantal dingen wijzigen ten aanzien van je ondertiteling. Zet daar transparantie aan en al je problemen zijn verholpen (hij voert deze voorkeur door voor al je apparaten).

Ik had precies hetzelfde, die ondertitels waren zo ongekend fel dat ik de helft van de film/serie met mijn ogen dicht zat.
Die optie heb ik vanmorgen ook ontdekt inderdaad. Maar zijn de ondertitels bij normale SDR content dan niet onleesbaar / te donker?

• THX
  • Niet online

THX

LopendeVogel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:21:
[...]

Doe het maar eens legaal :D Dan besef je waarom mensen steeds meer de legale kant op gaan, het kost je een paar euro voor een disc maar je geniet ook veel meer van het kwaliteit wat het te bieden heeft. Een MKV van 80-100GB valt in het niets ;)

Snap sowieso niet waarom er nog mensen zijn die genoeg geld uitgeven aan een hoogstaand stukje techniek (OLED TV) en vervolgens elke cent willen besparen op het bronmateriaal.. Laat nou net deze 2 de combinatie zijn voor het genieten van elk puntje detail. Valt 1 van deze 2 weg dan klopt in mijn ogen het complete plaatje al niet meer :D (nee geen ADHD haha)
Off topic:
Ik snap je verhaal en het is zeker goed om aan te kaarten voor heel veel mensen, maar er is geen verschil tussen een 4K HDR remux en een originele disk. Persoonlijk hoef ik de extra’s en audio tracks van de meeste content sowieso niet.

Alles behalve een remux is vaak ellende voor je OLED ervaring.

• Nipje
timadriaans schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:18:
[...]

Die optie heb ik vanmorgen ook ontdekt inderdaad. Maar zijn de ondertitels bij normale SDR content dan niet onleesbaar / te donker?
Voor mij zeker niet :).

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Nipje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

Ik kijk er wellicht overheen, maar waar kan ik transparantie vinden en aanpassen?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eK6Cvq/Netflix.jpg

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• timadriaans
Cool! Ik heb het aangepast, vanavond even proberen. Thnx!

@reuzekind Op het witte vlak klikken van de Lettertype kleur. Daar kun je semi-transparant selecteren.

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

@timadriaans Thanks, gevonden! Vanavond even testen.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 16:51

GG85

.......

LopendeVogel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:17:
[...]

Vermoedelijk gedownloade zooi, ik zou er niet vanuit gaan. De One X heeft een zeer degelijke 4k-hdr-dolby vision lezer/speler, kwaliteit is niet te vergelijken met illegale meuk. Of dit nu om puur 4K gaat, HDR of Dolby Vision, het verschil blijft zeer groot. Vooral op een OLED waar het (naar mijn gevoel) om de details gaat zou ik niet eens aan mkv's en die meuk beginnen :)
Uhm wat? Een MKV 'remux' is bit voor bit hetzelfde als het schijfje waar het vandaan komt. Mits je speler er goed mee om gaat heb je dus exact dezelfde beeldkwaliteit als wanneer je het originele schijfje afspeelt.

Dolby Vision is niet te rippen en MKV met DV bestaat dus niet. Een 'remux' rip in MKV container is dus altijd sdr of hdr10 maar wel een exacte kopie van het schijfje.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een One X een betere afspeelkwaliteit heeft dan in ingebouwde LG app?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GG85 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:04:
[...]

Dolby Vision is niet te rippen en MKV met DV bestaat dus niet. Een 'remux' rip in MKV container is dus altijd sdr of hdr10 maar wel een exacte kopie van het schijfje.
DV is "niet te rippen", maar toch is het "een exacte kopie"? Does not compute.

• GG85

GG85

.......

CyBeR schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:14:
[...]

It does.... Een DV stream is een andere track op het BR schijfje en MKV kan daar niet mee overweg.
Alleen de SDR of HDR 'track' kan worden geript in een MKV en dat is een exacte kopie van het BR schijfje

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Goed da's waar, maar dan mis je dus de DV metadata terwijl de mastering van de HDR10-stream daar wel op bedacht is. M.a.w. die stream is dan wel een kopie maar toch klopt 't niet.

• LopendeVogel
GG85 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:04:
[...]

Uhm wat? Een MKV 'remux' is bit voor bit hetzelfde als het schijfje waar het vandaan komt. Mits je speler er goed mee om gaat heb je dus exact dezelfde beeldkwaliteit als wanneer je het originele schijfje afspeelt.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een One X een betere afspeelkwaliteit heeft dan in ingebouwde LG app?
Voor Dolby Vision schijnbaar wel? Althans dat geef je zelf ook aan.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
_Brake_ schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:41:
Sinds gisteren in het bezit van een C8, en tov mijn Panasonic ST60 loop ik tegen een raar probleem aan bij de receiver (een Pioneer VSX922) en de Canal Digitaal ontvanger.

Zodra de receiver opstart, pakt hij de laatst gebruikte ingang. Dit is cbl/sat, omdat daar de ontvanger van Canal Digitaal op zit. De TV gaat automatisch aan bij het inschakelen van de TV (dit was voorheen ook zo), en daarna starten we de STB op. Heel even hebben we beeld (immers, de receiver start op de juiste ingang), maar daarna lijkt de TV een signaal te geven dat de receiver moet schakelen naar 'zijn' ingang, namelijk TV op de receiver. Dit waarschijnlijk omdat de audio op HDMI ARC ingesteld staat, en de receiver ook op de ARC poort op de TV (HDMI2) aangesloten is. Met als gevolg dat we geen beeld en geluid meer hebben van de STB, en eerst handmatig op de receiver weer moeten schakelen van ingang. De Panasonic ST60 had dit niet, en ook die schakelde de receiver netjes aan en uit.

Enig idee hoe dit op te lossen? We hebben bij de installatie aangegeven dat we TV kijken via 'alleen een STB'. De STB werkt ook goed op de knoppen van de LG afstandsbediening.

We willen ARC wel gebruiken ivm Netflix 4K, dat geluid moet natuurlijk wel 5.1 over de receiver komen en niet uit de TV speakertjes.
Iemand een idee? Want als ik na het TV kijken naar Netflix op de schakel, schakelt de receiver niet automatisch naar TV. Ondanks dat het geluid ook daar op HDMI ARC ingesteld staat. |:(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

_Brake_ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

Iemand een idee? Want als ik na het TV kijken naar Netflix op de schakel, schakelt de receiver niet automatisch naar TV. Ondanks dat het geluid ook daar op HDMI ARC ingesteld staat. |:(
Je zou je Canal Digitaal ontvanger rechtstreeks op de TV aan kunnen sluiten en de audio daarvan ook over ARC laten lopen. Of werkt deze niet over HDMI?

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 25-10-2018 14:00 ]

• Nipje
timadriaans schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Cool! Ik heb het aangepast, vanavond even proberen. Thnx!

@reuzekind Op het witte vlak klikken van de Lettertype kleur. Daar kun je semi-transparant selecteren.
Graag gedaan ik hoop dat het jullie helpt!

• _Brake_
Puck schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:56:
[...]

Je zou je Canal Digitaal ontvanger rechtstreeks op de TV aan kunnen sluiten en de audio daarvan ook over ARC laten lopen. Of werkt deze niet over HDMI?
En hoe zou ik het dan aan moeten sluiten volgens jou? De CD ontvanger heeft wel hdmi.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

_Brake_ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:29:
[...]

En hoe zou ik het dan aan moeten sluiten volgens jou? De CD ontvanger heeft wel hdmi.
ARC werkt niet alleen voor interne TV en apps, maar voor alle apparaten die je aansluit op de TV. Ik heb bijvoorbeeld mijn Playstation 4 gewoon via HDMI aangesloten op de TV (mijn receiver doet geen 4K/HDR) en krijg automatisch geluid op mijn receiver via ARC. Dus gewoon inprikken in een vrije HDMI poort en klaar?

• _Brake_
Puck schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

ARC werkt niet alleen voor interne TV en apps, maar voor alle apparaten die je aansluit op de TV. Ik heb bijvoorbeeld mijn Playstation 4 gewoon via HDMI aangesloten op de TV (mijn receiver doet geen 4K/HDR) en krijg automatisch geluid op mijn receiver via ARC. Dus gewoon inprikken in een vrije HDMI poort en klaar?
Het liefst hou ik alles in de receiver, hoeft er ook maar 1 hdmi kabel omhoog naar de TV. En met de Panasonic werkte het wel goed, daarom vraag ik me eerder af hoe ik het weer werkend krijg zoals het was. Vierra-link is toch ook maar een HDMI CEC naampje?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

_Brake_ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

Het liefst hou ik alles in de receiver, hoeft er ook maar 1 hdmi kabel omhoog naar de TV. En met de Panasonic werkte het wel goed, daarom vraag ik me eerder af hoe ik het weer werkend krijg zoals het was. Vierra-link is toch ook maar een HDMI CEC naampje?
Het heeft allemaal een andere naam omdat elke fabrikant (helaas) zijn eigen implementatie van CEC heeft. Dus vaak werkt het wel, maar zijn er onderling toch kleine verschillen. Als je de huidige aansluiting wilt behouden, zou ik niet weten hoe je dit voor elkaar krijgt. Je kunt niet echt iets instellen wat betreft CEC (enkel aan of uit). Je zou optical nog kunnen proberen in plaats van ARC.

• Dersan
Vanmiddag de C8 55 inch neergezet, helaas krijg ik de netflix app niet werkend.

Bij het opstarten van de app krijg ik de melding dat ik deze bij moet werken, echter, wanneer ik op bijwerken klik krijg ik de melding "applicatie niet geïnstalleerd, probeer het opnieuw".

Firmware van de TV ook naar de laatste versie gezet, geen verschil. Iemand ideeën?

Edit: Zelfde probleem bij NPO app, kan deze niet bijwerken..

[ Voor 8% gewijzigd door Dersan op 25-10-2018 18:57 ]

• Vorkie
  • Niet online
Dersan schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:54:
Vanmiddag de C8 55 inch neergezet, helaas krijg ik de netflix app niet werkend.

Bij het opstarten van de app krijg ik de melding dat ik deze bij moet werken, echter, wanneer ik op bijwerken klik krijg ik de melding "applicatie niet geïnstalleerd, probeer het opnieuw".

Firmware van de TV ook naar de laatste versie gezet, geen verschil. Iemand ideeën?

Edit: Zelfde probleem bij NPO app, kan deze niet bijwerken..
Heb je delen van gegevens uitgezet, althans, in de wizard een aantal dingen niet geaccepteerd?

Anders nog eens een factory reset doen en opnieuw proberen.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 11:40
‘Stomme vraag’ kan je wel browsen?

• Dersan
Smirnoff schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:02:
‘Stomme vraag’ kan je wel browsen?
Yes internet werkte!
Vorkie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:01:
[...]

Heb je delen van gegevens uitgezet, althans, in de wizard een aantal dingen niet geaccepteerd?

Anders nog eens een factory reset doen en opnieuw proberen.
Factory Reset heeft inderdaad gewerkt. Vermoed dat het probleem zat in dat ik eerst de apps probeerde te updaten voordat ik de tv op de meest recente firmware had. Bedankt!

Krijg nu alleen nog mijn magic remote niet werkend op de KPN arris decoder. Arris en Motorola 3 en 4 geprobeerd, bij allen geen resultaat. Erg frustrerend aangezien de ik de magic remote echt fantastisch vind werken.

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:20
Goedeavond, vandaag mijn LG oled 55c8 opgehaald en neergezet ter vervanging van mijn domme Samsung. Nu had ik alles ( nuc, decoder van tmobile) aangesloten op mijn soundbar en die liep met 1 kabel naar mijn tv. En aangestuurd via een harmony remote. Maar wat is nu wijsheid voor de LG, de decoder en soundbar en nuc rechtstreeks op de tv of via de decoder aansluiten.

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 07:09
CyBeR schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:14:
[...]

DV is wel degelijk te rippen, het is enkel niet te Remuxen.
Dat is heel wat anders.

Heb hier al enkele 1:1 ISO's ( uitgepakt naar M2TS ) gekeken op mijn Oppo met gewoon de DV laag er nog in hoor. Schitterend beeld heb je dan.

Enkel als het geremuxed word in een MKV kan de DV laag niet mee vanwege licentie issues.
DV is te gesloten om te "hacken" zodat het gemuxed kan worden, en een licentie is gewoon te prijzig en zal vermoedelijk ook niet afgegeven worden door Dolby.

Het kan echter wel gewoon, wat er zijn enkele LG demo files waar gewoon DV in gemuxed zit.

It's all about the $$$

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Nipje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

[...]

Graag gedaan ik hoop dat het jullie helpt!
Een hele vooruitgang, stuk beter zo!

• timadriaans
reuzekind schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:10:
[...]

Een hele vooruitgang, stuk beter zo!
Agree! :)

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50
theorganiser schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:41:
Goedeavond, vandaag mijn LG oled 55c8 opgehaald en neergezet ter vervanging van mijn domme Samsung. Nu had ik alles ( nuc, decoder van tmobile) aangesloten op mijn soundbar en die liep met 1 kabel naar mijn tv. En aangestuurd via een harmony remote. Maar wat is nu wijsheid voor de LG, de decoder en soundbar en nuc rechtstreeks op de tv of via de decoder aansluiten.
Dat maakt niet zoveel uit en is afhankelijk van jouw voorkeur en beschikbare poorten op tv en decoder. Zelf zou ik zoveel mogelijk via je decoder doen om poorten op je tv vrij te houden.

• Nipje

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:39
Weet iemand hier toevallig waarom een tv van meer dan 2000 EUR geen updates meer krijgt? 55B6?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rohit schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:20:
Weet iemand hier toevallig waarom een tv van meer dan 2000 EUR geen updates meer krijgt? 55B6?
Wie zegt dat? Er is recent nog een beta verschenen (05.40.03). Wat moet er volgens jou geüpdate worden? LG is de enige die dit echt kan beantwoorden (mocht het zo zijn).

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 26-10-2018 11:31 ]

• digitaloverdose
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-02 17:16
Ontzettend blij met mijn aanschaf van de OLED55C8PLA, prachtig beeld! 10 dagen geleden het cashback formulier etc. opgestuurd naar LG, maar nog niets gehoord. Iemand ervaring mee hoe lang het duurt voordat ze een bevestiging mailen?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
reuzekind schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:30:
[...]

Ik kijk er wellicht overheen, maar waar kan ik transparantie vinden en aanpassen?

[Afbeelding]
Heb zelf de ondertitels maar op geel gezet. Er is geen transparantie vzviw en kies je grijs dat ziet het er bij HDR series wel goed uit, maar bij gewoon HD/UHD zijn de ondertitels dan veel te donker.

Netflix moet dit gewoon fiksen. :-(

_██_
(ಠ_ృ)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rohit schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:20:
Wat heeft het aankoopbedrag er mee te maken? De generatie daarvoor koste het dubbele bij introductie, zo werkt het (helaas) niet. Er komen nog wel firmware_updates uit, zelfs voor de 2015 serie, maar daarin zitten vaak geen werkelijke vernieuwingen meer.

Testing, one, two ...

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Atomsk schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:14:
[...]

Heb zelf de ondertitels maar op geel gezet. Er is geen transparantie vzviw en kies je grijs dat ziet het er bij HDR series wel goed uit, maar bij gewoon HD/UHD zijn de ondertitels dan veel te donker.

Netflix moet dit gewoon fiksen. :-(
vzviw?

https://www.netflix.com/SubtitlePreferences

Netflix Subtitles Transparent

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
digitaloverdose schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:05:
Ontzettend blij met mijn aanschaf van de OLED55C8PLA, prachtig beeld! 10 dagen geleden het cashback formulier etc. opgestuurd naar LG, maar nog niets gehoord. Iemand ervaring mee hoe lang het duurt voordat ze een bevestiging mailen?
Bevestiging van het opgestuurde formulier duurde +- 3 weken bij mij.

• digitaloverdose
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-02 17:16
Simon Shipperd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:18:
[...]

Bevestiging van het opgestuurde formulier duurde +- 3 weken bij mij.
Thanks, dan moet ik nog even geduld hebben dus

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Ja ok, maar dan word het dus grijs, wat veel te donker is wanneer je niet-HDR materiaal bekijkt.

_██_
(ಠ_ృ)

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Atomsk schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:20:
[...]

Ja ok, maar dan word het dus grijs, wat veel te donker is wanneer je niet-HDR materiaal bekijkt.
Geen problemen hier. Wellicht OLED Light iets omhoog?

Ben het wel met je eens dat Netflix gewoon meer controles moet maken hiervoor, en wellicht verschillende opties voor SDR en HDR.

• almiros
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-07-2023
Heb nu een dag of 10 een 65c8 in huis..voorheen 55c7 .Waar ik dus al een jaar ervaring met oled heb denk ik op te hebben gemerkt bij voetbal of bij fifa op de xbox one x (hdr) dat ik aan de linkerkant van het scherm iets warmer groen gras heb dan midden en rechts..Is dit een defect of is dit een 65 inch verhaal met uniformity issues? En zou ik hier de winkel of lg voor moeten contacten? Tevens krijg ik mijn receiver (mutant hd51 met uhd) niet werkend met hdmi-cec..Met de 55c7 had ik dat ook maar als ik de receiver opnieuw opstartte pakte hij em wel met de magic remote..maar bij deze helpt dit ook niet? bedankt alvast voor de reacties topforum dit

Verwijderd

Is het normaal dat je geen bevestiging krijgt na het opsturen van de bewijsstukken voor de cashback? Ik heb ruim een week terug de stukken opgestuurd naar LG maar nog niets vernomen. Moet ik gewoon de terugbetalingstermijn van 8 weken afwachten?

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 12:35
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:22:
Is het normaal dat je geen bevestiging krijgt na het opsturen van de bewijsstukken voor de cashback? Ik heb ruim een week terug de stukken opgestuurd naar LG maar nog niets vernomen. Moet ik gewoon de terugbetalingstermijn van 8 weken afwachten?
Zie hier vlak boven, kan een week of drie duren (bij mij 2 weken), maar daarna komt je cashback zo snel mogelijk:
"Wij streven ernaar om je cashback zo snel mogelijk te storten op het door jou opgegeven IBAN nummer. We streven ernaar dit binnen 8 weken te doen."
Kan ook langer duren, want 8 weken, dat is wel echt aanpoten hoor ;-)

Verwijderd

robhuls schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:14:
[...]

Zie hier vlak boven, kan een week of drie duren (bij mij 2 weken), maar daarna komt je cashback zo snel mogelijk:
"Wij streven ernaar om je cashback zo snel mogelijk te storten op het door jou opgegeven IBAN nummer. We streven ernaar dit binnen 8 weken te doen."
Kan ook langer duren, want 8 weken, dat is wel echt aanpoten hoor ;-)
Oeps sorry... ook echt een paar post naar boven dezelfde vraag.

Bedankt, even afwachten dus.

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:20
Wat is wijsheid, je decoder op de soundbar aan te sluiten en die op de tv of rechtstreeks op de tv.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:53
Afgelopen week de film "Hold the dark" gekeken. En daar kwam ik op minuut 7:41 (en op andere donkere stukken in de film) enorm veel blokkerige content tegen aan de linkerkant van het beeld. Het was me al eerder opgevallen en toen hoopte ik nog naïef dat het wel weg zou trekken of aan de content lag. Nu heb ik een test gedaan met grey uniformity en dat ziet er niet best uit. Wat zou jullie aanpak hier bij zijn? Ik heb al een keer een panel refresher gedaan.

De 2% ziet er nog wel redelijk uit op de video, maar in het echt is dat bijna net zo erg als de 5%, ik denk dat het verschil nog moeilijker waarneembaar is voor de sensor van de camera. De camera staat op 1/20 om flikkering te verminderen, ISO op 400 en later naar 200, diafragma op f2.8 en later in de video naar f5,6, witbalans staat iets te koel zie ik nu maar heeft weinig effect op de banding/resultaten.

Deze resulaten lijken me bewijs te zijn dat het paneel niet goed werkt. Dat donkere stukken dus een grijs percentage kunnen hebben tussen de 2 en 10 procent en dat dat blokkerige content op zou kunnen leveren, en ook dat de algehele linkerkant van het beeld lichter is en dat zie je ook door de gehele film. Een interieur is links lichter dan rechts en dit is storend.

• GG85

GG85

.......

Even een vraagje wat betreft ARC.

Ik heb nu de volgende setup: PC (HDMI out) -> (HDMI1) LG C8 (Tulp out) -> (Tulp in) Analoge stereo receiver

Nu wil ik een andere set speakers kopen die ARC ondersteund maar alleen een enkele HDMI 1.4 ARC ingang heeft.
Wat ik nu wil doen is mijn PC aansluiten op HDMI 2 van de C8 en de audio vanuit de PC dan via HMDI 1 ARC naar de receiver/speakers sturen.
Is dat mogelijk? Dus: PC (HDMI out) -> (HDMI2 in) LG C8 (HDMI1 Arc) -> (HDMI ARC in) Receiver

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
walletje-w schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:23:
Afgelopen week de film "Hold the dark" gekeken. En daar kwam ik op minuut 7:41 (en op andere donkere stukken in de film) enorm veel blokkerige content tegen aan de linkerkant van het beeld.

Deze resulaten lijken me bewijs te zijn dat het paneel niet goed werkt. Dat donkere stukken dus een grijs percentage kunnen hebben tussen de 2 en 10 procent en dat dat blokkerige content op zou kunnen leveren, en ook dat de algehele linkerkant van het beeld lichter is en dat zie je ook door de gehele film. Een interieur is links lichter dan rechts en dit is storend.

[YouTube: Gray uniformity test of the LG OLED C8 55"]
Ik heb geen LG 55E6 meer maar sinds een week of twee een Sony 55A9 en zie in het Hold the Dark fragment geen near black artefacten (blokkerige ruis). Het ligt dus wel aan je slechte panel.

Het filmpje van je vind ik schokkend: helemaal uniform zal een panel vrijwel nooit zijn, iets verticaal banding is altijd wel zichtbaar, maar bij jouw is de rechter helft zowat donkerder en je scherm is echt heel slecht.
Ik zou dit absoluut gaan melden als een fout en om een nieuw panel vragen. Het hoort gewoon niet en je filmpje op 5% etc. Is duidelijk genoeg.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

GG85 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:55:

Ik heb nu de volgende setup: PC (HDMI out) -> (HDMI1) LG C8 (Tulp out) -> (Tulp in) Analoge stereo receiver

Nu wil ik een andere set speakers kopen die ARC ondersteund maar alleen een enkele HDMI 1.4 ARC ingang heeft.
Wat ik nu wil doen is mijn PC aansluiten op HDMI 2 van de C8 en de audio vanuit de PC dan via HMDI 1 ARC naar de receiver/speakers sturen.
Is dat mogelijk? Dus: PC (HDMI out) -> (HDMI2 in) LG C8 (HDMI1 Arc) -> (HDMI ARC in) Receiver
Ja, in theorie gaat dit gewoon werken.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GG85 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:55:

Een andere set speakers, of je bedoelt een andere receiver, zoals in je laatste zin?

Testing, one, two ...

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
Shocked schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:09:
[...]
Ik heb geen LG 55E6 meer maar sinds een week of twee een Sony 55A9
Gewoon benieuwd hoor, maar wat was er mis met de LG? Ik heb ook een 55E6 en kan er enkel positief over zijn. Prachtig beeld en erg goed geluid (voor een tv dan hè).

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Helaas heeft ons op 3 oktober jl nieuw geplaatste paneel nu een verticale rij pixels die een eigen leven zijn gaan lijden.... Gemeld en nu maar wachten wat er gaat gebeuren... Hopelijk een nieuw paneel als die er nog zijn voor de 55E6.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1uacpnl4pav.jpeg

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:54
sinds 2 weken in het bezit van een 55C8 en wat een prachtig beeld zeg. Zeker als je van een 40" full hd scherm van 2007 komt :)

Heb een vraag over de cashback. heb deze aangevraagd en de benodigde documenten 1,5 week geleden opgestuurd naar LG. Iemand een idee hoe lang de afwikkeling van de cashback duurt of in ieder geval een ontvangstbevestiging van LG ontvangt. Gaat toch om 300 eur en zou fijn zijn als ze in ieder geval laten weten dat ze het hebben ontvangen en er mee aan de slag gaan

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Vreesie schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:06:
sinds 2 weken in het bezit van een 55C8 en wat een prachtig beeld zeg. Zeker als je van een 40" full hd scherm van 2007 komt :)

Heb een vraag over de cashback. heb deze aangevraagd en de benodigde documenten 1,5 week geleden opgestuurd naar LG. Iemand een idee hoe lang de afwikkeling van de cashback duurt of in ieder geval een ontvangstbevestiging van LG ontvangt. Gaat toch om 300 eur en zou fijn zijn als ze in ieder geval laten weten dat ze het hebben ontvangen en er mee aan de slag gaan
Deze vraag is alleen de afgelopen 24 uur al 3x gesteld en al meerdere malen beantwoord. Graag even zoekfunctie gebruiken dus.

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:54
Puck schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:12:
[...]

Deze vraag is alleen de afgelopen 24 uur al 3x gesteld en al meerdere malen beantwoord. Graag even zoekfunctie gebruiken dus.
Je hebt gelijk. Excuses. Maar had eergister er op gezocht en was toen niet duidelijk. Toen alleen geen tijd gehad om te posten. Maar ik wacht dus nog even af :)

• almiros
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-07-2023
Heb gisteren een post geplaatst om 12:58 uur..Hierop is nog niet gereageerd maar wel op andere posts? Is dit omdat niemand hetzelfde heeft of was het bad timing qua post? :)

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
almiros schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:45:
Heb gisteren een post geplaatst om 12:58 uur..Hierop is nog niet gereageerd maar wel op andere posts? Is dit omdat niemand hetzelfde heeft of was het bad timing qua post? :)
Geen idee waarom er niet gereageerd is maar als je scherm niet vertrouwd kun je altijd de winkel eens vragen, als je hem online gekocht hebt kun je nog gebruik maken van je 2 weken uitprobeer tijd. Ik zou in ieder geval proberen er foto's van te maken en die dan bij je vraag/klacht naar de verkoper sturen. Niet geschoten is altijd mis.

Succes.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

almiros schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:45:
Beelden zeggen meer dan woorden, zoals gisteren eerder ook door een andere mede-tweaker is gedeeld. Dan kan er een oordeel gegeven worden of iets "normaal" lijkt of niet.

Je model decoder is niet werkelijk heel gangbaar, dus daarvoor moet er een antwoordt volgen van iemand met dezelfde hardware setup. Maar als het eerst met een vorig model Oled wel werkte dan zou je bijna denken dat het nu ook mogelijk zou moeten. Nu weet ik dat er een hardwareverschil zit in de afstandsbedieningen die gebruikt worden bij WebOS 2.0 en 3.0, dus mogelijk is er bij jou ook een verschil met de vorige remote en de huidige van je TV?

Testing, one, two ...

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Is er hier toevallig iemand die de SK10Y icm een 55c8 of 65c8 heeft? Aangezien de soundbar zo breed is als de 65 ben ik bang dat hij erg groot lijkt op een 55 :-)

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:26
Jay-v schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:19:
Is er hier toevallig iemand die de SK10Y icm een 55c8 of 65c8 heeft? Aangezien de soundbar zo breed is als de 65 ben ik bang dat hij erg groot lijkt op een 55 :-)
Ik heb zelf de 65c8 in combinatie met de lg sky9,zelfde geluid als de sky10,heb aan de onderkant,aan beide zijden 15 cm over

• Jurriaanaaftink
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-12-2018
Wat ik lees op alle fora en reviews lijkt OLED toch top of the bill tov van QLED.
Ik zit echter nog met 2 zaken die me doen twijfelen in mijn keuze voor een tv.

1.
Ik ga de nieuwe tv namelijk ophangen aan een oost muur. Zon kan er dus op schijnen vanuit west.
Hangt circa 1 meter van het raam. Ik verwacht dan ook beter beeld in onze situatie met een QLED.
2.
Andere ervaring die ik zie bij kennisen die ook een oled hebben aangeschaft is dat - wanneer de tv uit staat - er een roze gloed over het scherm hangt in dag licht.

Iemand ervaringen / suggesties?

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11 15:32

SKB

Wat voor muurbeugel gebruiken jullie om jullie LG Oled omhoog te hangen?

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
@SKB
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 6% gewijzigd door Scidd0w op 28-10-2018 12:51 ]

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Jurriaanaaftink schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:17:
Zon kan er dus op schijnen vanuit west. Hangt circa 1 meter van het raam. Ik verwacht dan ook beter beeld in onze situatie met een QLED.
OLED kan slecht tegen direct zonlicht op het paneel. Als je dit niet kan voorkomen dan zou ik een ander paneel type kiezen. Zoek er maar is naar op google.
Jurriaanaaftink schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:17:Andere ervaring die ik zie bij kennisen die ook een oled hebben aangeschaft is dat - wanneer de tv uit staat - er een roze gloed over het scherm hangt in dag licht.
Dit heb ik zelf nog nooit ervaren. Tevens vraag ik mij af of het me zou storen als het zo zou zijn. De tv staat immers uit.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die roze/paarse gloed is de antireflecterende coating op het scherm.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Jay-v schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:19:
Ik heb de SK10Y hier onder een 55C7.
de bar is inderdaad langer dan de tv.

Weerzijde steekt die zon 10cm uit.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Famous schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Ik heb de SK10Y hier onder een 55C7.
de bar is inderdaad langer dan de tv.

Weerzijde steekt die zon 10cm uit.
Ja, zo is dat.
Niks aan te doen.
Het is ook niet te doen om voor iedere breedte van een TV een even brede soundbar te produceren.
Het is maar cosmetisch het gaat uiteindelijk om het geluid.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:18
HoppyF schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:37:
[...]

Ja, zo is dat.
Niks aan te doen.
Het is ook niet te doen om voor iedere breedte van een TV een even brede soundbar te produceren.
Het is maar cosmetisch het gaat uiteindelijk om het geluid.
Volgens mij past de SK9Y precies bij de 55.
Paul Hewson schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:21:
[...]

Voor war betreft de breedte wel maar er zijn meer verschillen tussen deze modellen.
De prijs en cashback is ook verschillend.
Kijk je alleen naar het formaat van de soundbar en vind je dit belangrijk dan kun je dit model wel overwegen.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Paul Hewson schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:21:
[...]

Klopt, alleen het verschil was iets van €55,- dus de keuze was snel gemaakt.

In het begin wel even dat die langer is maar nu valt het niet eens meer op.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Nipje
Hoeveel van jullie maakt het scherm van zijn OLED TV regelmatig schoon en/of stofvrij? Na enkele weken in mijn huiskamer gestaan te hebben is duidelijk zichtbaar dat er stof aan het scherm hangt. Wel zo netjes natuurlijk om het een en ander regelmatig stofvrij te houden maar ik heb geen idee wat voor een werking dit kan hebben op het scherm. Voor de mensen die dit regelmatig doen: gewoon met een microvezel doek even goed af doen? Of gebruiken jullie ook sprays oid om het vetvrij te krijgen (bijv in geval kinderen met hun vingers aan het scherm zitten)?

[ Voor 12% gewijzigd door Nipje op 29-10-2018 09:23 ]

• -Muncky-
  • Laatst online: 15:40
Nipje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:22:
Hoeveel van jullie maakt het scherm van zijn OLED TV regelmatig schoon en/of stofvrij? Na enkele weken in mijn huiskamer gestaan te hebben is duidelijk zichtbaar dat er stof aan het scherm hangt. Wel zo netjes natuurlijk om het een en ander regelmatig stofvrij te houden maar ik heb geen idee wat voor een werking dit kan hebben op het scherm. Voor de mensen die dit regelmatig doen: gewoon met een microvezel doek even goed af doen? Of gebruiken jullie ook sprays oid om het vetvrij te krijgen (bijv in geval kinderen met hun vingers aan het scherm zitten)?
Ik gebruik geen spray, enkel een microvezel doek.

• Rohit
Puck schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

Wie zegt dat? Er is recent nog een beta verschenen (05.40.03). Wat moet er volgens jou geüpdate worden? LG is de enige die dit echt kan beantwoorden (mocht het zo zijn).
Geen idee nieuwe functies of beeldverbetering.. Kan je die beta installeren?
hardware-lover schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:15:
[...]

Wat heeft het aankoopbedrag er mee te maken? De generatie daarvoor koste het dubbele bij introductie, zo werkt het (helaas) niet. Er komen nog wel firmware_updates uit, zelfs voor de 2015 serie, maar daarin zitten vaak geen werkelijke vernieuwingen meer.
Omdat je van een tv van 200 euro niet echt een update beleid hoeft te verwachten van een aantal jaar, maar iets van 2000 + toch zeker wel...

[ Voor 41% gewijzigd door Rohit op 29-10-2018 10:23 ]

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

Iemand enige informatie wanneer google assistant naar de Nederlands modellen van 2018 komt, o.a. de C8 want dit beloven ze al vanaf januari, maar werkt alleen nog in het Engels en zelfs daar schijnen nog problemen mee te zijn.
Ik zou nu wel eens willen weten of ze nakomen wat ze beloven bij LG

• Rohit
Ik heb trouwens zag ik van het weekend last van een kleine inbranding..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qnnVEGrkbHeK2yr09qF2xt1P/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eQizYPR3MHJqUrkpytPZLKx2/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OPQsYMJhpx6n9eZtK1GvQfjz/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OBospyYe9LMa8DC9ugjGhr4k/medium.jpg

Weet iemand of dat onder garantie valt? Het lijkt op een 4 zou dus gokken op RTL 4, alleen kijk ik die niet zovaak als je zou verwachten bij een burn in.. Meestal 1 of 2 afleveringen GTST (vrouw) en daarna weer iets anders... Dus beetje raar dit.
Zie dat de foto's niet echt duidelijk zijn tot je wat inzoomt, linksboven zit het.

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 29-10-2018 10:31 ]

• Wren
F55 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:26:
Iemand enige informatie wanneer google assistant naar de Nederlands modellen van 2018 komt, o.a. de C8 want dit beloven ze al vanaf januari, maar werkt alleen nog in het Engels en zelfs daar schijnen nog problemen mee te zijn.
Ik zou nu wel eens willen weten of ze nakomen wat ze beloven bij LG
Volgens mij heeft LG dit nooit beloofd, waar heb je deze informatie vandaan?

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

Wren schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:34:
[...]

Volgens mij heeft LG dit nooit beloofd, waar heb je deze informatie vandaan?
Google maar even rond.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rohit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:30:
Ik heb trouwens zag ik van het weekend last van een kleine inbranding..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet iemand of dat onder garantie valt? Het lijkt op een 4 zou dus gokken op RTL 4, alleen kijk ik die niet zovaak als je zou verwachten bij een burn in.. Meestal 1 of 2 afleveringen GTST (vrouw) en daarna weer iets anders... Dus beetje raar dit.
Zie dat de foto's niet echt duidelijk zijn tot je wat inzoomt, linksboven zit het.
Dat lijkt me meer image retention en dat gaat vanzelf weg.

• Rohit
CyBeR schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:41:
[...]

Dat lijkt me meer image retention en dat gaat vanzelf weg.
Hoelang duurt het voordat het weg is? Ik deed de TV aan nadat hij een dag had uitgestaan.. Toen heb ik meteen getest. Dus niet daarvoor nog eerst tv gekeken..

• Wren
Mijn ervaring leert dat het gaat om uitspraken die gedaan zijn door LG Benelux. Niet een US woordvoerder die het ooit op een CES laat vallen oid. Er is ooit ook iets dergelijks geweest met het beloven van updaten van WebOs 2.0 naar 3.0. Dit is echter niet vanuit het Nederlandse kantoor gedaan.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rohit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:22:
[...]

Geen idee nieuwe functies of beeldverbetering.. Kan je die beta installeren?

[...]

Omdat je van een tv van 200 euro niet echt een update beleid hoeft te verwachten van een aantal jaar, maar iets van 2000 + toch zeker wel...
Maar jij wilt dus updates ook al weet je niet wat? Gewoon nieuwe features? Je koopt de TV toch vanwege de huidige features?

Verwacht je voor je auto van 20.000+ (noem maar wat) ook opeens nieuwe features?

Die beta kan je volgens mij wel installeren, zelf niet echt naar gekeken. Bedoelde meer om aan te geven dat er nog wel ontwikkelingen zijn maar geen idee of het ook nieuwe features brengt of alleen wat (lokale) bugfixes.

• Rohit
Puck schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:03:
[...]

Maar jij wilt dus updates ook al weet je niet wat? Gewoon nieuwe features? Je koopt de TV toch vanwege de huidige features?

Verwacht je voor je auto van 20.000+ (noem maar wat) ook opeens nieuwe features?

Die beta kan je volgens mij wel installeren, zelf niet echt naar gekeken. Bedoelde meer om aan te geven dat er nog wel ontwikkelingen zijn maar geen idee of het ook nieuwe features brengt of alleen wat (lokale) bugfixes.
Als je een Tesla koopt, dan verwacht ik idd updates en ook updates die nieuwe functies introduceren zover de hardware het toe laat. WebOs 3.5 ofzo, volgens mij zit de 55B6 op 3.0 toch?

• Wren
Rohit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:59:
[...]

Als je een Tesla koopt, dan verwacht ik idd updates en ook updates die nieuwe functies introduceren zover de hardware het toe laat. WebOs 3.5 ofzo, volgens mij zit de 55B6 op 3.0 toch?
De B6 is een 2016 model welke 3.0 heeft.

• Rohit
Wren schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:03:
[...]

De B6 is een 2016 model welke 3.0 heeft.
Ja dacht ik al, maar aardig kansloos om die niet te updaten dan..

Pagina: 1 ... 134 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.