xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Misschien is dat hardwarematig niet mogelijk.Rohit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:11:
[...]
Ja dacht ik al, maar aardig kansloos om die niet te updaten dan..
Er is een vergelijkig van deze twee op hardware tv, bija geen verschil.Phusebox schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:17:
Zijn er hier mensen die van een (55) C7 naar C8 zijn gegaan? Is dit de moeite waard wanneer je dit voor ca. 300 euro kan doen? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden die op de C8 niet of anders werken?
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:17
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je mag van een fabrikant zoals LG verwachten dat software en firmware updates inderdaad ook beschikbaar worden gemaakt voor modellen die niet meer verkocht worden bv van 2015/2016/2017.Rohit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:11:
[...]
Ja dacht ik al, maar aardig kansloos om die niet te updaten dan..
Het zou alleen kunnen zijn dat bepaalde nieuwe features die hardware afhankelijk zijn niet in de oudere modellen meegenomen worden.
Vergelijk het maar met een Apple iPhone. De iphone 5s krijgt nog steeds de laatste updates maar niet alle features van de nieuwste iPhones.
Naar mijn mening zouden fabrikanten verplicht moeten worden updates voor oudere modellen beschikbaar te stellen voor een periode van zeg maar minimaal vier of vijf jaar.
[ Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 29-10-2018 17:13 ]
Ik dacht direct aan burn-in, maar zou niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg, zeker omdat ik zo voorzichtig ben hiermee, mijn oledlicht minimaliseer en ik weinig statische beelden genereer. En EXACT in het midden een rechthoek, krijg je niet voor elkaar, als zou je het willen.
Na online gezocht te hebben, kwam ik op één case uit, welke door linkte naar Ratings.com. En ja hoor: een rechthoek in 2 van de test schermen ter grootte van 1080P.
YouTube: Factory Defect & Fix - OLED Burn in Test Update Week 10 - RTINGS...
Wat blijkt; Er is een issue geweest in het fabricageproces van de 55C7 (en alleen bij de 55 inch begrijp ik uit de video), waarbij het panel na verhitting niet voldoende is afgekoeld als ze hem kalibreren, met dit probleem als gevolg.
Het is geen paneldefect, maar een foutieve LUT, die softwarematig kan worden hersteld( via het mainboard, dus de TV moet uit elkaar, maar dit kan op locatie) Heb een ticket aan laten maken bij LG en heb ze foto's en de link gemaild, dus ik ben benieuwd.
Is dit ontertussen al gelukt? Nu de Google Assistant beschikbaar is in het Nederlands, is er al iets over bekend over officiële support?Justin_Time schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:46:
Heeft iemand op de c8 al de Google assistent aan de praat gekregen? Zoeken via Google home of linken via de LG thinq app lijken beide niet te werken.
[ Voor 95% gewijzigd door SkyStreaker op 29-10-2018 21:01 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Kies de kleur groen en het is gelijk minder fel en pijnlijk voor je ogen.Atomsk schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:20:
[...]
Ja ok, maar dan word het dus grijs, wat veel te donker is wanneer je niet-HDR materiaal bekijkt.
grapje
MariusV schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:03:
In het kader van ervaringen delen: ik constateerde afgelopen weekend een rechthoekig vak exact in het midden van het scherm van mijn 55C7V, terwijl ik tv keek. Vaag, maar zichtbaar. Rode testachtergrond en ja hoor, raak.
Ik dacht direct aan burn-in, maar zou niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg, zeker omdat ik zo voorzichtig ben hiermee, mijn oledlicht minimaliseer en ik weinig statische beelden genereer. En EXACT in het midden een rechthoek, krijg je niet voor elkaar, als zou je het willen.
Na online gezocht te hebben, kwam ik op één case uit, welke door linkte naar Ratings.com. En ja hoor: een rechthoek in 2 van de test schermen ter grootte van 1080P.
YouTube: Factory Defect & Fix - OLED Burn in Test Update Week 10 - RTINGS...
Wat blijkt; Er is een issue geweest in het fabricageproces van de 55C7 (en alleen bij de 55 inch begrijp ik uit de video), waarbij het panel na verhitting niet voldoende is afgekoeld als ze hem kalibreren, met dit probleem als gevolg.
Het is geen paneldefect, maar een foutieve LUT, die softwarematig kan worden hersteld( via het mainboard, dus de TV moet uit elkaar, maar dit kan op locatie) Heb een ticket aan laten maken bij LG en heb ze foto's en de link gemaild, dus ik ben benieuwd.
Je kunt lachen maar deze zelfde grappen werden gemaakt toen de eerste 4k modellen werden aangekondigdHamazaki schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:10:
ik wil een nieuwe LG tv kopen. kan ik beter wachten voor 8K of zal ik nu 4K kopen ?
grapje
Arrived anxious, left bored
was ook als knipoog bedoeltPuck schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:24:
[...]
Je kunt lachen maar deze zelfde grappen werden gemaakt toen de eerste 4k modellen werden aangekondigd
Edit: nvm ik haal twee mensen door de war.
[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 30-10-2018 11:17 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je doet de aanvraag toch via de website?MrBlueEyes schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:04:
Ik heb sinds gisteren mijn LG65C8 binnen. Erg blij mee! Ik was wel verbaasd dat de cashback actie werkt door middel van het uitknippen van het serial nummer in de doos en per briefpost opsturen. Klinkt als een groot risico. Als die envelop kwijt raakt bij de post ben ik €500,- kwijt.
Alleen het serienummer moet je opsturen als bewijs.
Dit is om fraude te voorkomen. Uiteraard maak je wel even foto's van de sticker voordat je deze opstuurt.
Er raakt niet zomaar iets weg bij de post.
Aangetekend versturen dan maarMrBlueEyes schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:04:
Ik heb sinds gisteren mijn LG65C8 binnen. Erg blij mee! Ik was wel verbaasd dat de cashback actie werkt door middel van het uitknippen van het serial nummer in de doos en per briefpost opsturen. Klinkt als een groot risico. Als die envelop kwijt raakt bij de post ben ik €500,- kwijt.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Bewijs??
Pakketpost is misschien nog wel wat gevoeliger dan briefpost.
Een brief verdwijnt niet zomaar.
Ik heb het nog nooit meegemaakt.
Zelfs als zou je brief met serienummer kwijtraken krijg je nog steeds je cashback als je kunt bewijzen dat je de rechtmatige eigenaar bent van de TV.
Dat gaat wel lukken met de factuur en informatie van de webshop.
Aangetekend versturen is dus onnodig en kost alleen maar extra geld.
PostNL vergoed hooguit de waarde van de brief maar er zit niet meer in dan een stukje papier.
Hmm pakketpost heb je nog bewijs dat het opgestuurd is. Met briefpost niet, ik snap niet waarom dat zo nog moet.HoppyF schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:36:
[...]
Bewijs??![]()
Pakketpost is misschien nog wel wat gevoeliger dan briefpost.
Een brief verdwijnt niet zomaar.
Ik heb het nog nooit meegemaakt.
Zelfs als zou je brief met serienummer kwijtraken krijg je nog steeds je cashback als je kunt bewijzen dat je de rechtmatige eigenaar bent van de TV.
Dat gaat wel lukken met de factuur en informatie van de webshop.
Aangetekend versturen is dus onnodig en kost alleen maar extra geld.
PostNL vergoed hooguit de waarde van de brief maar er zit niet meer in dan een stukje papier.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een bewijs dat iets opgestuurd is zegt nog niets over het feit of het wel aangekomen is.MrBlueEyes schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:45:
[...]
Hmm pakketpost heb je nog bewijs dat het opgestuurd is. Met briefpost niet, ik snap niet waarom dat zo nog moet.
Als je iets van waarde wilt versturen zul je dit voldoende moeten verzekeren.
In dit geval bij de cashback aanvraag heeft dat dus weinig zin.
Het zou anders zijn als je een hele TV zou willen versturen.
Nee, dat bedoel ik ook. Dat het zo onhandig moet zijn als een stukje van de doos opsturen. Moet toch makkelijker en sneller kunnen.HoppyF schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:49:
[...]
Een bewijs dat iets opgestuurd is zegt nog niets over het feit of het wel aangekomen is.
Als je iets van waarde wilt versturen zul je dit voldoende moeten verzekeren.
In dit geval bij de cashback aanvraag heeft dat dus weinig zin.
Het zou anders zijn als je een hele TV zou willen versturen.
Ja ik vond het eerst ook omslachtig en ouderwets....MrBlueEyes schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:13:
[...]
Nee, dat bedoel ik ook. Dat het zo onhandig moet zijn als een stukje van de doos opsturen. Moet toch makkelijker en sneller kunnen.
Maar de reden blijkt echt te zijn om fraude te voorkomen.
Ergens ook wel logisch, als een uitgeknipt serienummer vereist is, dan is het fysiek onmogelijk voor iemand anders om nogmaals dat serienummer in te dienen.
Ja tuurlijk, je kan ook zeggen "controleer het maar in je database of het niet al eerder is geclaimed", maarja fouten zijn menselijk en het gaat om vrij veel geld wat fraude ook aantrekkelijker maakt.
Vandaar dat ik het nu beter kan begrijpen dat ze het echt fysiek dichttimmeren door naar de doos te vragen.
Maarja vandaar blijft post een risico. Want LG zegt dan gewoon ja we hebben niets ontvangen je hebt pech (als de post kwijt raakt).davidov schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:05:
[...]
Ja ik vond het eerst ook omslachtig en ouderwets....
Maar de reden blijkt echt te zijn om fraude te voorkomen.
Ergens ook wel logisch, als een uitgeknipt serienummer vereist is, dan is het fysiek onmogelijk voor iemand anders om nogmaals dat serienummer in te dienen.
Ja tuurlijk, je kan ook zeggen "controleer het maar in je database of het niet al eerder is geclaimed", maarja fouten zijn menselijk en het gaat om vrij veel geld wat fraude ook aantrekkelijker maakt.
Vandaar dat ik het nu beter kan begrijpen dat ze het echt fysiek dichttimmeren door naar de doos te vragen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Graag!Puck schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:39:
Zullen we het over OLED hebben, in plaats van de kwaliteit van de post in Nederland? Pfffff
Echter, de cashback is aanzienlijk en de verkopen van LG draaien al maanden om deze (verlengde) cashback actie. Geen reden om je erg veel zorgen te maken want volgens mij is er nog geen melding voorbij gekomen dat er een cashback mislukt is vanwege het kwijtraken van de brief met het serienummer.
Geen risico. Gewoon een foto maken van je uitgeknipte serienummer voordat je de brief opstuurt en daar is je bewijs.MrBlueEyes schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:18:
[...]
Maarja vandaar blijft post een risico. Want LG zegt dan gewoon ja we hebben niets ontvangen je hebt pech (als de post kwijt raakt).
MariusV schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:09:
@insanebum Thanks voor je reply. Vervangen ze het panel (dus niet de hele tv)? En hebben ze dat bij je thuis gedaan?
Update: Ik ben zojuist gebeld: men gaat het panel vervangen bij mij thuis.
Hoe zit het met de hoogte van de SK9Y tov het scherm van de 65c8 als je de bar voor de voet plaatst? Wordt er dan een deel van het zichtbare beeld bedekt of kan het net? Ik lees dat de SK9Y 5,8 cm hoog is. Zou het ook graag weten voor de SK10Y. Die is vlg de specs nog een halve cm hoger.Ckriek schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:21:
[...]
Ik heb zelf de 65c8 in combinatie met de lg sky9,zelfde geluid als de sky10,heb aan de onderkant,aan beide zijden 15 cm over
De SK10Y past met een LG TK10 beugel/voet precies voor de 65C8. Dus daarmee past het altijd. Zie ook onderstaande link.rabbit_power schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:43:
[...]
Hoe zit het met de hoogte van de SK9Y tov het scherm van de 65c8 als je de bar voor de voet plaatst? Wordt er dan een deel van het zichtbare beeld bedekt of kan het net? Ik lees dat de SK9Y 5,8 cm hoog is. Zou het ook graag weten voor de SK10Y. Die is vlg de specs nog een halve cm hoger.
https://www.smitsarnhem.nl/65c8-sk10y-soundbar
Durf niet te zeggen of de TK10 lager of hoger is dan de standaard voet.
[ Voor 7% gewijzigd door Paul Hewson op 31-10-2018 00:04 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik kijk echt nooit lang t zelfde. Kan ook wel retentie zijn, not sure. Zijn wat vlakken in het midden van het scherm!Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:48:
[...]
Nee, geen garantie. Is het echt burn-in? Of retentie? Kun je herkennen waar de burn-in door komt? En hoe is je gebruik?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik weet niet waarom er beweerd wordt door @Verwijderd dat een burn-in geen garantie zou zijn, want als dit werkelijk het geval is dan kun je daar wel degelijk een beroep op doen. Het is ook meerdere keren ter sprake gekomen in dit topic.DennusB schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:03:
Ik heb vorig jaar Mei een 65ef950v gekocht, nu anderhalf jaar later zie ik duidelijke burn-in verschijnselen op het scherm. Is dit een garantie kwestie?
Testing, one, two ...
Link met info: https://www.lg.com/nl/ond...ning-product/lg-OLED55E7NMilesD. schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:01:
Er is weer eens een update voor oa de 55E7N
http://gscs-b2c.lge.com/d...eId=deXsMWbXrOQyDdfmDvxdQ
Ook voor de C7: https://www.lg.com/nl/ond...ning-product/lg-OLED55C7V
Geen idee wat de 'improvement regarding Netflix usability' en minor upgrades zijn, maar goed dat ze iig updates blijven geven[05.80.04]
1. Improvement regarding Netflix usability have been applied.
2. Addition of satellite channels and feature updates in certain countries. (Russia/CIS country)
3. IPv6 connection feature on/off can be selected from Network/Wired Connection settings.
4. also, minor bugs are fixed.
[ Voor 8% gewijzigd door Barryvdh op 31-10-2018 11:53 ]
En anders bestaat er ook nog zo iets als je post verzekerd opsturen voor een bedrag van € 500,- als brief of € 5000,- ? als pakketje...HoppyF schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:42:
[...]
Graag!
Echter, de cashback is aanzienlijk en de verkopen van LG draaien al maanden om deze (verlengde) cashback actie. Geen reden om je erg veel zorgen te maken want volgens mij is er nog geen melding voorbij gekomen dat er een cashback mislukt is vanwege het kwijtraken van de brief met het serienummer.
Ik heb meerdere foto's gestuurd (testbeelden van alleen kleuren zoals rood en blauw beeld) naar de LG Facebook en die gaf aan dat ik foto's van andere bronnen moest opsturen, nog geen tijd gehad daarvoor maar word vervolgd! Hij gaf dus niet meteen aan dat het niet onder garantie valt! Ze kijken er dus wel degelijk naar...hardware-lover schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:44:
[...]
Ik weet niet waarom er beweerd wordt door @Verwijderd dat een burn-in geen garantie zou zijn, want als dit werkelijk het geval is dan kun je daar wel degelijk een beroep op doen. Het is ook meerdere keren ter sprake gekomen in dit topic.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
http://i.imgur.com/2dobf92
http://i.imgur.com/mxUQzAE
http://i.imgur.com/PmV79g1
Zien jullie dit ook of ben ik aan het overdrijven..Het is voornamelijk met de kleur groen dus ook met voetbal op tv..
[ Voor 12% gewijzigd door almiros op 31-10-2018 17:49 ]
Eh, dat springt er nogal uit, lijkt mij een defect...almiros schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:45:
Heb laatst iets gepost over mogelijk kleurverschil links op mijn 65c8pla vergeleken met midden en rechts.. En dan bedoel ik voornamelijk het meer naar rood/oranje neigende groen of warmere groen..hier wat foto's :
Zien jullie dit ook of ben ik aan het overdrijven..Het is voornamelijk met de kleur groen dus ook met voetbal op tv..
Niet dat ik veel van oled weet (heb er ook nog geen), maar dit ziet er best wel erg obvious uit (hoewel het natuurlijk altijd lastig van een foto in te schatten is hoeveel de camera het eventueel erger maakt).
Gamertag: FinrazielNL
Dank voor de reactie..In het echt is het juist nog meer duidelijk dan op deze fotos moet ik zeggen..ik ga denk ik morgen maar overleggen met de winkel..of beter direct lg inschakelen?Finraziel schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:23:
[...]
Eh, dat springt er nogal uit, lijkt mij een defect...
Niet dat ik veel van oled weet (heb er ook nog geen), maar dit ziet er best wel erg obvious uit (hoewel het natuurlijk altijd lastig van een foto in te schatten is hoeveel de camera het eventueel erger maakt).
Hoe ziet het eruit als je gebruik maakt van een volledig groen vlak (via Youtube bijvoorbeeld), zonder dat er verder wat te zien is op het scherm? Indien ook daar hetzelfde zichtbaar is aan de linkerzijde dan zou je daarmee contact met LG op kunnen gaan nemen.almiros schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:45:
Heb laatst iets gepost over mogelijk kleurverschil links op mijn 65c8pla vergeleken met midden en rechts.. En dan bedoel ik voornamelijk het meer naar rood/oranje neigende groen of warmere groen..hier wat foto's :
De linkerzijde is toevallig niet regelmatig met direct zonlicht in aanraking gekomen?
Testing, one, two ...
Nee geen direct zonlicht gehad..tv staat nooit in de zon..En heb em pas 2 weken trouwens..hardware-lover schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:01:
[...]
Hoe ziet het eruit als je gebruik maakt van een volledig groen vlak (via Youtube bijvoorbeeld), zonder dat er verder wat te zien is op het scherm? Indien ook daar hetzelfde zichtbaar is aan de linkerzijde dan zou je daarmee contact met LG op kunnen gaan nemen.
De linkerzijde is toevallig niet regelmatig met direct zonlicht in aanraking gekomen?
Bij youtube heb ik wat gevonden en met name rood en magenta zie ik de verschillen links..dus zou het kunnen dat deze door het groen heen schemeren tijdens voetbal..?
Hier foto's van de youtube testschermen:
http://i.imgur.com/Y0gOPLp
http://i.imgur.com/R5ycLNf
http://i.imgur.com/9BdCYCj
Kijkt ze niet gewoon soms per ongeluk naar de SD zender?donpablo80 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:15:
Kan het kloppen dat tv uitzendingen de ene keer wel mooie kwaliteit zijn en de andere keer wat slechter? M'n vriendin kijkt bijvoorbeeld dagelijks goede tijden slechte tijden, de ene keer ziet het er prachtig scherp uit en de andere keer weer een stuk minder. Lijkt of de bitrate enorm verschilt van dag tot dag.
Dan nog een 2e vraag; ik gebruikte hiervoor een Logitech Harmony en nu wil ik eigenlijk de LG magic remote gaan gebruiken (werkt toch het fijnst met zo’n tv. Deze neemt netjes mijn functionaliteiten van de settopbox (Humax) over, alleen als ik de tv in of uitschakel gaat niet automatisch de settopbox uit, dit moet dus telkens handmatig 😴. Ook werkt de ‘Guide’ knop opent de ‘LG guide’ en niet die van mijn settopbox.
Met een CI+ module ben je daar vanaf.Gieter90 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:35:
Ik heb nu een paar dagen ds LG C8 (55”) aan de muur hangen. Prachtig ding, alleen ben nog niet helemaal uit de kleurinstelingen. Heeft iemand tips? Bij de beeldmodus ‘levendig’ knijp je met je ogen, bij ‘standaard’ vind ik het allemaal wat flets.
Dan nog een 2e vraag; ik gebruikte hiervoor een Logitech Harmony en nu wil ik eigenlijk de LG magic remote gaan gebruiken (werkt toch het fijnst met zo’n tv. Deze neemt netjes mijn functionaliteiten van de settopbox (Humax) over, alleen als ik de tv in of uitschakel gaat niet automatisch de settopbox uit, dit moet dus telkens handmatig 😴. Ook werkt de ‘Guide’ knop opent de ‘LG guide’ en niet die van mijn settopbox.
Ik gebruik hier enkel de Magic Remote voor de TV/Ziggo/Soundbar.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dat is qua versienummer ineens een hele sprong voorwaarts zeg! Ben benieuwd, hopelijk hebben ze mijn lipsync issues in o.a. Netflix en andere interne apps opgelost. Straks eens proberen!Barryvdh schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:50:
[...]
Link met info: https://www.lg.com/nl/ond...ning-product/lg-OLED55E7N
[...]
Geen idee wat de 'improvement regarding Netflix usability' en minor upgrades zijn, maar goed dat ze iig updates blijven geven
Begin hier eens mee, als uitgangspunt: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8/settingsGieter90 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:35:
Ik heb nu een paar dagen ds LG C8 (55”) aan de muur hangen. Prachtig ding, alleen ben nog niet helemaal uit de kleurinstelingen. Heeft iemand tips? Bij de beeldmodus ‘levendig’ knijp je met je ogen, bij ‘standaard’ vind ik het allemaal wat flets.
Klopt, ik heb een screenshot van voor de update. Is dus idd een dv update( die hopelijk het flashing probleem oplost)Raymon89 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:27:
In de nieuwste update is Dolby Vision in elk geval bijgewerkt van 1.4.4_07.01 naar 1.4.4_08.01, mits ik me goed herinner dat ie voor de update dus op die eerste versie stond.
stuck pixels vallen onder garantie als het goed isSimon Shipperd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:41:
Heb m'n C8 ondertussen 2 maanden en toch jammer genoeg al 1 dode pixel en 2 stuck pixels.
Ben nu eerst de refresher aan het laten lopen. Ik denk dat 3 pixels wat te weinig is voor garantie. Momenteel zie ik het ook niet maar het is eerder de schrik dat als het dit tempo aanhoudt dat ik wel met een hoop dode/donkere pixels ga zitten.pwh53 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:11:
[...]
stuck pixels vallen onder garantie als het goed is

Deze ruis had ik ook plots bij een youtube filmje. Soms heb ik die ruis ook bij de vuurwerk screensaver, ook in de linker bovenhoek maar over een groter oppervlak. Echter is dit niet altijd het geval, hij toont ook vaak wel een mooi effen zwart beeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Simon Shipperd op 01-11-2018 19:20 . Reden: weizigen afbeelding ]
maar er is een verschil tussen een dode pixel (3 of 5 stuks) en een stuck pixel,die constant in een bepaalde kleur blijft branden.ik zou foto's sturen naar lg oled careSimon Shipperd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:17:
[...]
Ben nu eerst de refresher aan het laten lopen. Ik denk dat 3 pixels wat te weinig is voor garantie. Momenteel zie ik het ook niet maar het is eerder de schrik dat als het dit tempo aanhoudt dat ik wel met een hoop dode/donkere pixels ga zitten.
[Afbeelding]
Deze ruis had ik ook plots bij een youtube filmje. Soms heb ik die ruis ook bij de vuurwerk screensaver, ook in de linker bovenhoek maar over een groter oppervlak. Echter is dit niet altijd het geval, hij toont ook vaak wel een mooi effen zwart beeld.
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email
Als ik op mijn C7V zoek naar updates vindt ie nog niks...Barryvdh schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:50:
[...]
Link met info: https://www.lg.com/nl/ond...ning-product/lg-OLED55E7N
[...]
Geen idee wat de 'improvement regarding Netflix usability' en minor upgrades zijn, maar goed dat ze iig updates blijven geven
Firmwares worden bijna altijd eerst via de site aangeboden en pas later OTA, en zelfs deze worden in fases uitgerold. Mocht er dan iets mis zijn dan blijft de schade beperkt.Nyarlathotep schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:17:
[...]
Als ik op mijn C7V zoek naar updates vindt ie nog niks...
Als je 'm direct wilt gewoon via USB updaten.
[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 01-11-2018 20:29 ]
handmatig,op een usbstick mapje maken LG_DTV en dan herkent de tv de updateNyarlathotep schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:17:
[...]
Als ik op mijn C7V zoek naar updates vindt ie nog niks...
Your Friendly Neighborhood Moderator
[ Voor 33% gewijzigd door werkenslaap op 02-11-2018 08:13 ]
Ik ben heel erg te spreken over mijn THIN beugel van Vogelswerkenslaap schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:12:
Iemand een goede tip voor een ophangbeugel voor een C8 55"? Gewoon strak en simpel, hoeft niet te scharnieren ofzo.
NL Ziet heb ik hier gewoon geïnstalleerd staan op mijn B6 en werkt prima? Hebben ze deze uit de store gehaald?Jorgen schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:38:
Iemand die NL Ziet, Fox of Ziggo via apps aan de praat heeft, of onlangs nog geïnformeerd heeft of deze apps komen? Wat ik zie op andere forums, zijn vooral oudere berichten waar men om hetzelfde vraagt. In de LG Content Store kan ik ze niet vinden, maar wellicht zoek ik niet goed.
Zij zullen voorbeelden willen zien waarbij de burn in zichtbaar is als de tv normaal gebruikt wordt, geen testbeelden omdat zij dat niet als normaal gebruik zien (ik ook niet trouwens). Aangezien het zichtbaarder zal zijn bij uniforme kleuren kan je wellicht een laad/startscherm van een aangesloten console tonen of iets in die richting?Rohit schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:07:
Weet iemand welke content ik het best kan gebruiken om burn in verschijnselen aan te tonen? Ik heb de kleurtjes al geprobeerd en daar is het duidelijk zichtbaar maar LG vraagt om andere content bijv live tv ofzo.. Misschien dat iemand hier toevallig een filmpje weet ofzo waar je logo burn in duidelijk kunt opmerken?
een paar reclameblokken opnemen op een usb ofzo,daar zit wel wat tussen met een groot gekleurd vlak.Rohit schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:07:
Weet iemand welke content ik het best kan gebruiken om burn in verschijnselen aan te tonen? Ik heb de kleurtjes al geprobeerd en daar is het duidelijk zichtbaar maar LG vraagt om andere content bijv live tv ofzo.. Misschien dat iemand hier toevallig een filmpje weet ofzo waar je logo burn in duidelijk kunt opmerken?
of eurosport tennis/golfbaan
Ik heb ze van statische éénkleurige YT beelden voorzien (via e-mail support), en dat was voldoende. Vreemd dat ze nu andere content willen zien? Maar de reclame van MediaMarkt (statisch rood beeld), zou mogelijk een goed alternatief kunnen zijn?Rohit schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:07:
Testing, one, two ...
Ja die had ik dus ook doorgestuurd vind het ook maar vreemd maar goed zal die eens proberen!hardware-lover schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:22:
[...]
Ik heb ze van statische éénkleurige YT beelden voorzien (via e-mail support), en dat was voldoende. Vreemd dat ze nu andere content willen zien? Maar de reclame van MediaMarkt (statisch rood beeld), zou mogelijk een goed alternatief kunnen zijn?
Volgens mij ondersteunen ze de modellen tot en met 2016 en waren ze bezig met een nieuwe app voor 2017 en verder. Maar daar werken ze dus al heel lang aan dan...Puck schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:03:
[...]
NL Ziet heb ik hier gewoon geïnstalleerd staan op mijn B6 en werkt prima? Hebben ze deze uit de store gehaald?
Toch vreemd, want volgens mij is het hele WebOS zo gemaakt dat je echt niet per se per model aparte apps hoeft te maken. De xPlay app werkt bijvoorbeeld gewoon op alle modellen. Ze kiezen er blijkbaar dus bewust voor deze niet aan te bieden voor 2017 / 2018 modellen.Jorgen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:37:
[...]
Volgens mij ondersteunen ze de modellen tot en met 2016 en waren ze bezig met een nieuwe app voor 2017 en verder. Maar daar werken ze dus al heel lang aan dan...
Of de ene app is zwaarder/minder geoptimaliseerd voor oudere hardware. Zeker de wat oudere WebOs modellen hadden een brakke chip.Puck schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:44:
[...]
Toch vreemd, want volgens mij is het hele WebOS zo gemaakt dat je echt niet per se per model aparte apps hoeft te maken. De xPlay app werkt bijvoorbeeld gewoon op alle modellen. Ze kiezen er blijkbaar dus bewust voor deze niet aan te bieden voor 2017 / 2018 modellen.
Daar kan ik inkomen, maar het gaat hier dus om een app die wel op de 2016 modellen beschikbaar is en niet meer op de nieuwere.Wren schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:04:
[...]
Of de ene app is zwaarder/minder geoptimaliseerd voor oudere hardware. Zeker de wat oudere WebOs modellen hadden een brakke chip.
- geel
- oranje
- bruin
- groen
kortom alle varianten met rood. Bij mij was het bij die kleuren ook het best waarneembaar.
Eigenlijk alleen met blauw geen probleem.
Voor tv kun je de oranje ster reclame gebruiken. Hoewel je ook gewoon kunt melden dat het bij alle bronnen is. was in mijn geval voldoende.
almiros schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:39:
[...]
Nee geen direct zonlicht gehad..tv staat nooit in de zon..En heb em pas 2 weken trouwens..
Bij youtube heb ik wat gevonden en met name rood en magenta zie ik de verschillen links..dus zou het kunnen dat deze door het groen heen schemeren tijdens voetbal..?
Hier foto's van de youtube testschermen:
http://i.imgur.com/Y0gOPLp
http://i.imgur.com/R5ycLNf
http://i.imgur.com/9BdCYCj
Ik gebruik die app niet maar ik zal eens kijken op de mijne. Ik weet niet wat het is met die app, misschien ligt een omroep wel dwars omdat ze hun eigen app willen pushen (bijv. rtl, npo).Puck schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:05:
[...]
Daar kan ik inkomen, maar het gaat hier dus om een app die wel op de 2016 modellen beschikbaar is en niet meer op de nieuwere.
Enfin, ik vind het opvallend dat NL Ziet, Fox Sports en Ziggo Sport niet beschikbaar zijn op de recente LG-televisies. Je zou toch denken dat 1 app veel meer abonnees oplevert, dan dat het kost om die app te onderhouden.
Nu zag ik dat Canal Digitaal sinds kort ook zijn app beschikbaar heeft voor LG. Alleen volgens mij kan je daar ook niet een abonnement nemen op de content van Fox en Ziggo, zodat je die alsnog kunt zien. Probleem voor mij is dat mijn internetaanbieder een deal heeft met Rekam en dat Rekam geen Fox en Ziggo aanbiedt. Wil ik dat wel zien, dan moet ik een losse tv-provider gaan zoeken en betaal ik weer veel meer dan wat ik nu doe.
Maar...maar... om Ziggo sport te zien moet je toch uberhaupt klant zijn bij Ziggo?Jorgen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:06:
@Wren Nu zag ik dat Canal Digitaal sinds kort ook zijn app beschikbaar heeft voor LG. Alleen volgens mij kan je daar ook niet een abonnement nemen op de content van Fox en Ziggo, zodat je die alsnog kunt zien. Probleem voor mij is dat mijn internetaanbieder een deal heeft met Rekam en dat Rekam geen Fox en Ziggo aanbiedt. Wil ik dat wel zien, dan moet ik een losse tv-provider gaan zoeken en betaal ik weer veel meer dan wat ik nu doe.
Via de website of via app maakt niet uit, als ik via Ziggo Go iets wil kijken dan moet ik klant zijn en ingelogd staan. Dus dat gaat sowieso niet werken als je geen klant bij hen bent.
Ik zit ook te kijken voor een 55C8, maar dan moet ik toch al snel zo’n €500,- bij betalen.
Is de 55C8 echt die €500,- meer waard?
Fly or Die
Offtopic: Niet perse klant van Ziggo; https://abonneren.ziggosporttotaal.nl/davidov schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:24:
[...]
Maar...maar... om Ziggo sport te zien moet je toch uberhaupt klant zijn bij Ziggo?
[knip]
Testing, one, two ...
Is ook gek maar dat kunnen commerciële belangen zijn van deze content aanbieders. Iets met wegen en ondoorgrondelijk zijn..Jorgen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:06:
@Wren Dat zou op zich nog gekker zijn, want ze zijn verenigd in dit betaalde alternatief voor hun eigen gratis apps. Los van het feit dat je in een dedicated app alleen hun eigen content ziet, verdienen ze dan niks aan NL Ziet. KIJK (van SBS) is sowieso pas later beschikbaar gekomen.
Enfin, ik vind het opvallend dat NL Ziet, Fox Sports en Ziggo Sport niet beschikbaar zijn op de recente LG-televisies. Je zou toch denken dat 1 app veel meer abonnees oplevert, dan dat het kost om die app te onderhouden.
Nu zag ik dat Canal Digitaal sinds kort ook zijn app beschikbaar heeft voor LG. Alleen volgens mij kan je daar ook niet een abonnement nemen op de content van Fox en Ziggo, zodat je die alsnog kunt zien. Probleem voor mij is dat mijn internetaanbieder een deal heeft met Rekam en dat Rekam geen Fox en Ziggo aanbiedt. Wil ik dat wel zien, dan moet ik een losse tv-provider gaan zoeken en betaal ik weer veel meer dan wat ik nu doe.
Ik heb momenteel ook een 55EG910V en een snellere interface, nieuwe WebOs en vlak scherm zou voor mij de bijbetaling waard zijn. Mag ik vragen waar je je tv kan inruilen?Fjeze schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:30:
Ik heb momenteel een LG 55EG910V, nu wil ik graag een vlak scherm in plaats van een curved. Ik kan hem nu ongeveer kosteloos omruilen voor een LG 55B6 van eind 2017 (aankoopdatum) is dit interessant denken jullie?
Ik zit ook te kijken voor een 55C8, maar dan moet ik toch al snel zo’n €500,- bij betalen.
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
@Fjeze, je kunt de vraag misschien anders stellen? Is die 910V de restwaarde wel waard die er op de 55C8 voor wordt gegeven? Heb je het dan over een nieuwe 55C8? Welke shop doet zo'n voorstel?Fjeze schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:30:
Ik heb momenteel een LG 55EG910V, nu wil ik graag een vlak scherm in plaats van een curved. Ik kan hem nu ongeveer kosteloos omruilen voor een LG 55B6 van eind 2017 (aankoopdatum) is dit interessant denken jullie?
Testing, one, two ...
De snellere interface en dergelijke vind ik niet zo belangrijk, ik zet de TV alleen aan op 1 HDMI input de rest regel ik via mijn versterker en Apple TV.Tobias schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:52:
[...]
Ik heb momenteel ook een 55EG910V en een snellere interface, nieuwe WebOs en vlak scherm zou voor mij de bijbetaling waard zijn. Mag ik vragen waar je je tv kan inruilen?
De voornaamste reden is het vlakke scherm en 4K.
De TV verkoop ik los, dus ruil ik niet in.
Fly or Die
Ik ruil de TV niet in, deze verkoop ik los. En bij de C8 ga ik dan uit van de prijs van nu van €1250,- (na cashback)hardware-lover schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:01:
[...]
@Fjeze, je kunt de vraag misschien anders stellen? Is die 910V de restwaarde wel waard die er op de 55C8 voor wordt gegeven? Heb je het dan over een nieuwe 55C8? Welke shop doet zo'n voorstel?
Fly or Die
Dan hoef ik in principe alleen het scherm te wisselen als ik ga upgraden.
Wel jammer dat de C8 geen USB3.0 heeft, vraag me af waarom ze dat hebben weggelaten.
[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 02-11-2018 14:26 ]
Ook de KIJK app is niet beschikbaar op de 2018 modellen. Blijft vreemd...Jorgen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:06:
@Wren Dat zou op zich nog gekker zijn, want ze zijn verenigd in dit betaalde alternatief voor hun eigen gratis apps. Los van het feit dat je in een dedicated app alleen hun eigen content ziet, verdienen ze dan niks aan NL Ziet. KIJK (van SBS) is sowieso pas later beschikbaar gekomen.
Hmm dat is gek, wel jammer als die niet meer komt. Zijn er nog meer apps die missen dan op de 2018 modellen?Ruud2007 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:54:
[...]
Ook de KIJK app is niet beschikbaar op de 2018 modellen. Blijft vreemd...
Sinds een aantal maanden heb ik last van heel veel ruis ( korrelig beeld )als ik dolby vision content afspeel van Netflix/AppleTV 4k.
Heeft iemand enig idee omdat LG hierop al 8 weken geen antwoord op heeft...?
Het is een LG55E6V
Duurdere HDMI kabels gekocht en vervangen
Monteur langs geweest ( geen oplossing )
En video’s moeten opsturen naar LG zodat ze dit kunnen doorsturen naar een fabriek van LG zelf
[ Voor 36% gewijzigd door simplyB op 02-11-2018 22:07 ]
Verwijderd
Netflix via de tv app deed het altijd prima maar deze lijkt nu geen verbinding meer te kunnen maken.
Anderen hier ook last van?
Lijkt wel na de laatste Netflix update.
Heb alles al terug gezet naar de begininstellingen maar Netflix werkt gewoon niet zonder te moeten updaten.
Prijs vd kabels maakt geen verschil. Het gaat erom of de kabels geschikt zijn voor de content. Zijn het high speed hdmi kabels?simplyB schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:54:
Dag,
Sinds een aantal maanden heb ik last van heel veel ruis ( korrelig beeld )als ik dolby vision content afspeel van Netflix/AppleTV 4k.
Heeft iemand enig idee omdat LG hierop al 8 weken geen antwoord op heeft...?
Het is een LG55E6V
Duurdere HDMI kabels gekocht en vervangen
Monteur langs geweest ( geen oplossing )
En video’s moeten opsturen naar LG zodat ze dit kunnen doorsturen naar een fabriek van LG zelf
Ja alleen ik wil wel graag live pauzeren/opnemen.. kan dat dan nog wel?Famous schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:54:
[...]
Met een CI+ module ben je daar vanaf.
Ik gebruik hier enkel de Magic Remote voor de TV/Ziggo/Soundbar.
Ik heb alles vervangen
Ja het zijn high speed kabelsJorgen schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 01:19:
[...]
Prijs vd kabels maakt geen verschil. Het gaat erom of de kabels geschikt zijn voor de content. Zijn het high speed hdmi kabels?
Heb alles vervangen
Als ik de Netflixapp open via tv heb ik dit ook
Je kan opnemen/pauzeren als je een usb drive eraan hangt. Maar het is minder handig dan de Horizon box van Ziggo, ook bijv maar 1 tuner dus niet tegelijk opnemen en andere zender kijken.Gieter90 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 07:35:
[...]
Ja alleen ik wil wel graag live pauzeren/opnemen.. kan dat dan nog wel?
Ik heb een Ziggo horizon geval in de doos zitten sinds ik hem kreeg. Het ding is lawaaierig en vreet stroom. Weegt voor mij niet op voor die 1x per jaar dat ik iets wil opnemen en kijken op een andere zender.Barryvdh schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:54:
[...]
Je kan opnemen/pauzeren als je een usb drive eraan hangt. Maar het is minder handig dan de Horizon box van Ziggo, ook bijv maar 1 tuner dus niet tegelijk opnemen en andere zender kijken.
Wel kan de gids van LG wat beter en sneller.
Zet je scherm op uit via de TV instellingen en dan kan er verder niets meer gebeuren.Kalloewase schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:07:
Vraagje, geven de Ziggo radio zenders een risico op inbranden? Scherm is zwart met een bewegende lijn en stippen, maar ik wil het toch even weten voor de zekerheid.
Testing, one, two ...
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.