Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
Vandaag de 55C8 binnen gekregen. De 55C7 staat al ingepakt klaar en gaat naar mijn ouders. Als iemand vraagt waarom ik een nieuwe tv heb gekocht, niet dat je het ziet, zeg ik "omdat de batterijen van de afstandbediening leeg waren". Wat waar is maar niet de reden was uiteraard.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Phusebox
Hmm mijn C8 is krom. Feest. Just my luck. De c7 die ik bij mijn ouders heb neer gezet is gewoon perfect recht.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Phusebox schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:55:
Vandaag de 55C8 binnen gekregen. De 55C7 staat al ingepakt klaar en gaat naar mijn ouders. Als iemand vraagt waarom ik een nieuwe tv heb gekocht, niet dat je het ziet, zeg ik "omdat de batterijen van de afstandbediening leeg waren". Wat waar is maar niet de reden was uiteraard.
Wat is de reden dan wel?

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 00:11:
Heb hier een paar maanden een 65W8 (whoehoe) hangen.
Netflix via de tv app deed het altijd prima maar deze lijkt nu geen verbinding meer te kunnen maken.
Anderen hier ook last van?
Lijkt wel na de laatste Netflix update.
Heb alles al terug gezet naar de begininstellingen maar Netflix werkt gewoon niet zonder te moeten updaten.
Hebben wij afgelopen week ook last van gehad. Toen de Netflix-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dat werkte. Helaas niet bij jou dus.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Verwijderd schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 00:11:
Heb hier een paar maanden een 65W8 (whoehoe) hangen.
Netflix via de tv app deed het altijd prima maar deze lijkt nu geen verbinding meer te kunnen maken.
Anderen hier ook last van?
Lijkt wel na de laatste Netflix update.
Heb alles al terug gezet naar de begininstellingen maar Netflix werkt gewoon niet zonder te moeten updaten.
heb je quickstart aan staan ? uitzetten en netflix verwijderen en opnieuw installeren

Verwijderd

pwh53 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:08:
[...]

heb je quickstart aan staan ? uitzetten en netflix verwijderen en opnieuw installeren
Stond idd aan.
Uitgezet Netflix verwijderd, tv uitgezet, aangezet en Netflix er weer op.
Helaas....Netflix verschijnt in de rode letters met daaronder een ronddraaiende cirkel en verder niets.

Verwijderd

Iemand goede ervaring met de vogel vfw 040?

Komt de 55c8 aan te hangen.

• pwh53
Verwijderd schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:19:
[...]

Stond idd aan.
Uitgezet Netflix verwijderd, tv uitgezet, aangezet en Netflix er weer op.
Helaas....Netflix verschijnt in de rode letters met daaronder een ronddraaiende cirkel en verder niets.
deze is van netflix om de snelheid te testten
https://fast.com/nl/

eventueel 5 min. de stroom er helemaal af loopt het geheugen geloof ik leeg of reset dan beter

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 03-11-2018 20:44 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14
Phusebox schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:42:
Hmm mijn C8 is krom. Feest. Just my luck. De c7 die ik bij mijn ouders heb neer gezet is gewoon perfect recht.
_O-

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op Twitter reactie gekregen van Fox Sports en NL Ziet. Fox verwijst naar chromecast of laptop met hdmi-kabel. NL Ziet geeft aan dat de app voor goedkeuring bij LG ligt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 17:22
Ik heb sinds een klein jaar een 65C7v (firmware versie 4.80) thuis, maar heb een paar problemen.

1: De tv heeft veel last van image retention, goed te zien op grijze achtergrond. Duurt relatief kort.Lijkt wel steeds erger te worden.

2: Af en toe tijdens gamen gaat de tv heel even naar soort Static, en dan over naar het scherm alsof er geen input signaal is.

Iemand ervaring mee?

[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein187 op 04-11-2018 11:12 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Phusebox
Zijn er meer mensen waarbij de tv (C8) een lichte kromming heeft als je van opzij kijkt. Lukt bijna niet om op foto vast te leggen. Denk dat het max 5mm is ofzo vanuit het midden gezien.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:33:
Zijn er meer mensen waarbij de tv (C8) een lichte kromming heeft als je van opzij kijkt. Lukt bijna niet om op foto vast te leggen. Denk dat het max 5mm is ofzo vanuit het midden gezien.
Ja, is al meerdere malen gemeld hier in dit topic (komt bij alle modellen voor). Kan verder geen kwaad en je ziet het totaal niet als je gewoon TV kijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 04-11-2018 11:36 ]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Sinds gisteren de C8. Tot dusver erg blij mee. Nu staat er echter in 1 van de bijsluiters een aantal tips om Image Retention te verminderen/vermijden. 1 van die tips zegt dat je beter geen (of niet teveel) content met zwarte balken kan bekijken.

Volgens diezelfde bijsluiter kun je die zwarte balken weghalen middels de Aspect Ratio en Scan opties. Dat werkt echter alleen bij de HDMI inputs. Voor de ingebouwde apps (Netflix) zijn die opties niet beschikbaar. Is er een andere manier om in Netflix en andere apps van de zwarte balken af te komen?

Op termijn wil ik mijn Apple TV door de 4K versie vervangen, dus dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar gezien LG een prominente Netflix knop de afstandsbediening plaatst zou je toch denken dat die app ook volledig volgens LG's richtlijnen gebruikt zou moeten kunnen worden?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 11:38
Zonder zwarte balken = cropped of stretched beeld. Dat zou ik, als je wel een OLED koopt dus waarschijnlijk enige waarde aan kwaliteit hecht, niet inschakelen.

Nickname does not reflect reality

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb op de B7V nog steeds dat het bij volledig lichte (witte of gekleurde) scenes met iets anders in beeld het complete scherm ineens iets donkerder wordt. Vooral bij sneeuw scenes valt het enorm op.

Heb echt alle verbeteraars uitgeschakeld zoals dynamic contrast en al die andere meuk waaronder eco modus maar het 'verschijnsel' blijft. Is dit normaal of kan ik het op een of andere manier uitzetten. De beeldscherminstellingen heb ik gewoon op standaard maar op vivid bijvoorbeeld gebeurd het ook.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 11:38
Executor16 schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:15:
Is dit normaal of kan ik het op een of andere manier uitzetten. De beeldscherminstellingen heb ik gewoon op standaard maar op vivid bijvoorbeeld gebeurd het ook.
ABL, is normaal.

Nickname does not reflect reality

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:04:
Sinds gisteren de C8. Tot dusver erg blij mee. Nu staat er echter in 1 van de bijsluiters een aantal tips om Image Retention te verminderen/vermijden. 1 van die tips zegt dat je beter geen (of niet teveel) content met zwarte balken kan bekijken.

[knip]
Men koopt een TV anno 2018 waarbij geschermd wordt met zowat de beste beeldkwaliteit die te krijgen is op dit moment, en vervolgens geeft men tips om het gehele kijkgenot naar zijn grootjes te brengen. Vrijwel alles aan bioscoop media wordt met zwarte balken naar de huiskamers gebracht 8)7

Testing, one, two ...

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 08:35
Meer mensen die op de 55C7 (of andere modellen natuurlijk) de laatste tijd problemen hebben met Youtube app?

Na het casten van mobiel naar de TV (wat goed gaat) werkt de app niet meer.
De app start dan op maar komt niet met youtube logo en interface. je ziet gewoon een grijze achtergrond.
Herinstallatie van de app verhelpt het probleem, maar zodra ik vanaf mijn Galaxy S8 een filmpje weer cast naar Youtube en ik start hem daarna gewoon weer uit de store heb ik het probleem weer..

Is er ergens een manier om de app gefoceerd te stoppen? Verwijderen/installeren gaat dan wel snel, maar is toch erg omslachtig..

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Downstar2 schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:40:

Is er ergens een manier om de app gefoceerd te stoppen? Verwijderen/installeren gaat dan wel snel, maar is toch erg omslachtig..
Homeknop indrukt houden om alle openstaande apps te zien, vervolgens met cursor over de app en bovenaan verschijnt een sluitknop.

[ Voor 39% gewijzigd door Puck op 04-11-2018 17:38 ]

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

Convoy

g44p

Meer mensen die op de 55C7 (of andere modellen natuurlijk) de laatste tijd problemen hebben met Youtube app?

De app start dan op maar komt niet met youtube logo en interface. je ziet gewoon een grijze achtergrond.
Herinstallatie van de app verhelpt het probleem, maar zodra ik vanaf mijn Galaxy S8 een filmpje weer cast naar Youtube en ik start hem daarna gewoon weer uit de store heb ik het probleem weer..

Nee, werkt hier probleemloos

• Phusebox

Hier op de c8 het omgekeerde probleem. Als ik iets cast start de app maar krijg ik alleen een grijs scherm. Als ik de app gewoon open werkt alles.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

HoppyF schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:11:
Voor de liefhebbers die nog een LG SK10Y soundbar zoeken, de prijs is (weer) wat gezakt waardoor deze met de cashback actie van € 200 nu op € 545 uit komt. Niet slecht en dat bij meerdere shops.
pricewatch: LG SK10Y
Dat kan goedkoper ;)
Voor mijne €479,- betaald na cashback, 2,5 maanden geleden al.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• orf
  • Laatst online: 22:57

orf

Verwijderd schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:39:
Iemand goede ervaring met de vogel vfw 040?

Komt de 55c8 aan te hangen.
Wel de Vogel's Wall 3205. Daar heb ik vrijdag de 55c8 aan opgehangen. Fijne beugel om te monteren en makkelijk om TV in te klikken. Bij de VFW040 staat bij Coolblue tot 50 inch, geen idee waarom, want qua kilo's kan hij juist meer hebben dan de Wall 3205.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Na het casten van mobiel naar de TV (wat goed gaat [...] maar zodra ik vanaf mijn Galaxy S8 een filmpje weer cast naar Youtube

[...]
Wat is de meerwaarde van YouTube casten vanaf je mobiel als je al een uitstekend werkende app op je tv hebt?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Phusebox
Jorgen schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:31:
[...]

Wat is de meerwaarde van YouTube casten vanaf je mobiel als je al een uitstekend werkende app op je tv hebt?
Dat je niet via een crap interface moet zoeken en je video's in de playlist kunt zetten terwijl je op de tv verder kijkt.

Doe dit al anderhalf jaar op de C7 en nu opeens (op de C8) werkt het niet meer.

• Famous

Famous

R 400+

HoppyF schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:13:
[...]

Ja, maar dat was toen, nu is de prijs 545.
Je weet nooit of deze nog verder zal gaan zakken, het kan wel.
True, maar toen was de reguliere prijs (goedkoopste) nog ruim €750+,-.
Denk dat rondje bellen geen kwaad kan :)

Verwijderd

orf schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:23:
[...]

Wel de Vogel's Wall 3205. Daar heb ik vrijdag de 55c8 aan opgehangen. Fijne beugel om te monteren en makkelijk om TV in te klikken. Bij de VFW040 staat bij Coolblue tot 50 inch, geen idee waarom, want qua kilo's kan hij juist meer hebbeb dan de
Oké dankje!
Ja klopt heb je goed gezien... ik heb de tv via Apollo besteld met bijpassende ophang beugel en ze vertelden mij dat deze beste geschikt was voor de 55c8. Dus van vanuit dat past. Qua kilo's idd kan hij het makkelijk verdragen. Hang hem op met paar weekjes😋💪🏻 #zin in

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-10 17:03
Ik heb mijn LG OLED C8 nu een tijdje (september). Enerzijds ontzettend blij mee, tot nu toe vooral veel op gegamed, maar laatste tijd steeds wat meer films en series gaan kijken. Het viel me soms op, vooral bij donkere scenes, dat de rechterkant van mijn scherm helderder leek dan de linkerkant. Ik heb daarom wat tests gedaan met de grijswaarden filmpjes op YouTube, en toch wel van geschrokken. Hierbij even de meest extreme voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3WT07FbF/foto7-5-rkrkoom.jpg
5% grey, settings Expert: Dark Room (ingesteld met behulp van Rtings)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GBv3SZrw/foto8-5-vivid.jpg
5% grey, settings vivid

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/z32NpJWH/foto13-haunting2.jpg
praktijkvoorbeeld van de intro van 'Haunting of Hill House' (Netflix)

Met het blote oog is het niet zo zichtbaar als in de afbeeldingen, maar is zeker wel zichtbaar. Nu ik erop ga letten zie ik het bij meerdere soorten content, en het is niet echt prettig. Met instellingen klooien heeft tot nu toe niets opgeleverd.

Ik ga de retailer (Smits Arnhem) benaderen, maar heb de TV dus al wel zo'n 7 weken (zal zo'n 150 uur gedraaid hebben). Iemand enig idee hoe ze met dit soort dingen omspringen? Of hier ervaring mee?

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
@Grimmbeard
Het kan geen kwaad om die foto's naar Smits te mailen en het aan hun over te laten of je misschien in aanmerking komt voor een reparatie. Wij hadden na het vervangen van ons 55E6 paneel een vergelijkbaar iets, maar na een schoonmaaksessie wat de tv elke 4 uur doet was het bij ons zo goed als weg. Zie de foto's van voor en na dat panel noise dingetje

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/n9KjW4jf/4-C987861-F00-C-49-F8-AA1-D-92965-A670896.jpg Voor panel noise dingetje

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QBP6bTWq/3327-E77-B-AA4-E-4320-B149-99170699-F72-C.jpg Na panel noise dingetje

Alleen hebben we nu het volgende probleempje......

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5YSsMkRs/0808621-F-EBFB-4-F56-8845-DEC8-C1-CD1284.jpg
Word vandaag hopelijk opgelost met weer (?) een nieuw paneel.

Verwijderd

/edit

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2018 14:48 ]

• 418O2
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:19:
Vallen er nu relatief veel OLED panelen "uit"? Of lijkt dat zo omdat iedereen hier klaagt.. ? :-) Ik vraag me af hoeveel OLED TVs het 5 jaar uit gaan houden als ik dit zo zie?
Zoals bij ieder product lees je hier de problemen. Men gaat niet melden dat alles nog goed is :)

Ik heb geen reden om aan te nemen dat er veel uitval is

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Famous schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:52:
[...]

Dat kan goedkoper ;)
Voor mijne €479,- betaald na cashback, 2,5 maanden geleden al.
Wow! Dat is een hele mooie deal. Waar was dat als ik vragen mag?

• Famous

Famous

R 400+

Jay-v schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:30:
[...]

Wow! Dat is een hele mooie deal. Waar was dat als ik vragen mag?
Famous in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

Vanochtend nog even gekeken naar de C7 maar zag dat die bovenop een hele lichte kromming heeft.
Maak me er verder niet druk om, heb er geen last van en moest goed kijken om hem te zien.

Laten we het maar erop gooien dat het een feature is :+

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-11 14:24

Qon

Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:19:
Vallen er nu relatief veel OLED panelen "uit"? Of lijkt dat zo omdat iedereen hier klaagt.. ? :-) Ik vraag me af hoeveel OLED TVs het 5 jaar uit gaan houden als ik dit zo zie?
Ik heb persoonlijk een perfect beeld, geen kromming, geen bleeding, geen dode pixels, geen inbrand effecten.
TV al ruim 1 jaar in het bezit (55C7V). Heb al 1 jaar veel genot van dit mooiste beeld ooit. Elke keer als ik in de bios zit of bij iemand anders TV kijk, stoor ik me aan donkere scenes ;).

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Famous schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:54:
[...]

Met een CI+ module ben je daar vanaf.
Ik gebruik hier enkel de Magic Remote voor de TV/Ziggo/Soundbar.
Werkt je remote wel goed met de soundbar en zet hij deze ook uit als je de tv uitdoet? (welke soundbar heb je trouwens?).

• Famous

Famous

R 400+

Gieter90 schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:44:
[...]

Werkt je remote wel goed met de soundbar en zet hij deze ook uit als je de tv uitdoet? (welke soundbar heb je trouwens?).
Jip, werkt perfect!

Als de TV uitgaat, gaat de soundbar ook gelijk uit.
Of ik dat nou zelf doe via de AB of de XBOX die opdracht geeft om de TV uit te schakelen maakt niet uit :)

Heb hier de SK10Y staan.

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
ondertussen zit het aantal stuck / dode pixels op m'n 2 maand oude C8 op 4

• Grimmbeard
@Qapla1

Is dat de standaard pixel refreshment sessie die hij doet als de TV uit staat? Want ik heb de TV al een tijdje, dus die zou al wel regelmatig moeten hebben plaategevonden? Heb hem vanaf eind september ongeveer en denk zo'n 150 uur gebruikt.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:39
Kreeg vandaag deze reactie van LG over mijn inbrandprobleempje:

Rohit, op basis van de toegezonden foto kunnen we hiervoor een verzoek tot diagnose voor je ingediend. Dit houdt in dat een monteur het toestel zal onderzoeken en uitlezen. Op grond van de zo verkregen gegevens zal de monteur vaststellen of het om een defect van de televisie gaat of dat het te wijten is aan het gebruik ervan. In het laatste geval kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

Voor het verzoek hebben we de volgende gegevens:
- Het serienummer;
- De productcode;
- De aankoopdatum;
Het serienummer en de productcode kan je vinden op de sticker aan de achterkant van je tv.

We verzoeken je vriendelijk ons te laten weten of je gebruik wilt maken van een dergelijke diagnose.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50
Rohit schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:55:
Kreeg vandaag deze reactie van LG over mijn inbrandprobleempje:

Rohit, op basis van de toegezonden foto kunnen we hiervoor een verzoek tot diagnose voor je ingediend. Dit houdt in dat een monteur het toestel zal onderzoeken en uitlezen. Op grond van de zo verkregen gegevens zal de monteur vaststellen of het om een defect van de televisie gaat of dat het te wijten is aan het gebruik ervan. In het laatste geval kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

Voor het verzoek hebben we de volgende gegevens:
- Het serienummer;
- De productcode;
- De aankoopdatum;
Het serienummer en de productcode kan je vinden op de sticker aan de achterkant van je tv.

We verzoeken je vriendelijk ons te laten weten of je gebruik wilt maken van een dergelijke diagnose.
Nou, doen natuurlijk.

• Rohit
Ga ik zeker doen maar ik ga er niet voor betalen, ik kijk per dag hoogstens een halfuurtje naar GTST op RTL4, voor de rest sinds vorig week Perfecte plaatje en een keer sporadisch misschien rtl boulevard ofzo.. Voor de rest Netflix en veel films en programma's op andere zenders, NL 1-2-3 en RTL 4 zijn eigenlijk de minst bekeken zenders. Dus ik vind het echt vreemd dat de 4 ingebrand is. Paneelruis had ik al uitgevoerd..

• Wren
Rohit schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:05:
[...]

Ga ik zeker doen maar ik ga er niet voor betalen, ik kijk per dag hoogstens een halfuurtje naar GTST op RTL4, voor de rest sinds vorig week Perfecte plaatje en een keer sporadisch misschien rtl boulevard ofzo.. Voor de rest Netflix en veel films en programma's op andere zenders, NL 1-2-3 en RTL 4 zijn eigenlijk de minst bekeken zenders. Dus ik vind het echt vreemd dat de 4 ingebrand is. Paneelruis had ik al uitgevoerd..
Als er niks vreemds gebeurd is met je tv hoef je je nergens zorgen over te maken. Het is zeer logisch dat ze er wel bij zeggen dat er kosten kunnen zijn indien de monteur misbruik of verkeerd gebruik constateert. Schade aan de tv bijvoorbeeld, of het verkeerd uitschakelen. Dit zijn slechts twee voorbeelden, ik zeg niet dat het bij jou zo is. Maar ze willen natuurlijk vooraf zo veel mogelijk informatie geven.

• Rohit
Wren schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:11:
[...]

Als er niks vreemds gebeurd is met je tv hoef je je nergens zorgen over te maken. Het is zeer logisch dat ze er wel bij zeggen dat er kosten kunnen zijn indien de monteur misbruik of verkeerd gebruik constateert. Schade aan de tv bijvoorbeeld, of het verkeerd uitschakelen. Dit zijn slechts twee voorbeelden, ik zeg niet dat het bij jou zo is. Maar ze willen natuurlijk vooraf zo veel mogelijk informatie geven.
Ja snap ik ook wel, alleen vraag ik me af hoe ze willen controleren hoelang ik naar rtl4 heb gekeken.. aangezien dat via een Ziggo horizon box gaat.. Als ik analoog naar kanaal 4 zou kijken zou je dat in de log kunnen opslaan bijvoorbeeld en terug zien.. Dus ben echt benieuwd hoe de monteur bepaald of het gebruikersschade is of niet. Ik weet dat ik er zeer zuinig op ben en met Oled ook waakzaam ben juist voor inbranding. Ik zeg normaal altijd tegen iedereen dat ik er nooit last van had maar gvd nu krijg ik het dus...

• Wren
Rohit schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:15:
[...]

Ja snap ik ook wel, alleen vraag ik me af hoe ze willen controleren hoelang ik naar rtl4 heb gekeken.. aangezien dat via een Ziggo horizon box gaat.. Als ik analoog naar kanaal 4 zou kijken zou je dat in de log kunnen opslaan bijvoorbeeld en terug zien.. Dus ben echt benieuwd hoe de monteur bepaald of het gebruikersschade is of niet. Ik weet dat ik er zeer zuinig op ben en met Oled ook waakzaam ben juist voor inbranding. Ik zeg normaal altijd tegen iedereen dat ik er nooit last van had maar gvd nu krijg ik het dus...
Zullen ze ook niet kunnen controleren. Wel of er schade is en of de tv juist is uitgeschakeld in het servicemenu (dus niet via stroom eraf).

• Simon Shipperd
Wren schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:17:
[...]

Zullen ze ook niet kunnen controleren. Wel of er schade is en of de tv juist is uitgeschakeld in het servicemenu (dus niet via stroom eraf).
Moet je de tv altijd via het menu uitschakelen? Ik gebruik gewoon de afstandsbediening pwr knop.

• Wren
Simon Shipperd schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:22:
[...]

Moet je de tv altijd via het menu uitschakelen? Ik gebruik gewoon de afstandsbediening pwr knop.
Nee :) Men kan in het servicemenu in het logboek uitlezen of de tv juist is uitgezet.

• Simon Shipperd
Wren schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:39:
[...]

Nee :) Men kan in het servicemenu in het logboek uitlezen of de tv juist is uitgezet.
Okay, dan heb ik uw zin gewoon verkeerd geïnterpreteerd.

• Wren
Simon Shipperd schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:47:
[...]

Okay, dan heb ik uw zin gewoon verkeerd geïnterpreteerd.
Geen probleem, ik had het ook duidelijker kunnen verwoorden :)

• Qapla1
@Grimmbeard Ja dat is de standaard pixelrefreshment funtie, ook wel panel noise of paneelgeluid genoemd. Dat doet hij na elke 4 uur dat je tv gebruikt hebt. Wel belangrijk dat je de tv gewoon netjes uitzet met de ab en NIET door de stekker uit de contactdoos te trekken.

@Simon Shipperd Via het menu of met de ab is goed, niet door de stekker los te trekken. Heb je stroomstoring dan is het overmacht...

@Verwijderd Het lijkt misschien maar zo maar buiten het eerste paneel met ingebrand loge en het tweede met de eigenzinnige pixels zijn we zeer tevreden over onze 55E6.

Zojuist de monteur weer gedag gezegd, tweede nieuwe paneel zit er weer in, snel een paar testen gedaan en nu afwachten....

Hier onder wat foto's van het oude paneel, het nieuwe paneel en de procedure, enige duidelijke datum die ik kon vinden zat op de doos, oranje sticker met 2018 5 erop en op de sticker met de rode streep, 2018/05 15:09:34 Dus ik gok op een paneel uit mei dit jaar.

ps. Op sommige foto's heb ik het adres van CERepair en de naam van de monteur onleesbaar gemaakt. Vind ik wel zo netjes.

Oude paneel:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7GjFYdBk/B2-E23-AFC-D709-4811-A018-B4513-DCA77-DE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bZv3WLTH/6260-C83-F-78-CE-42-EF-AB6-F-34-E53-EE5-B629.jpg

Oude paneel half gedemonteerd op de voorgrond met daar achter het nieuwe paneel:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hQP2nrnB/344-A08-E6-D7-FC-46-A1-B4-A2-0-ABF1-FB4-A483.jpg

Alle stickers, doos, etc die ik heb kunnen vinden op het nieuwe paneel:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LJdjBTW8/C9-A1759-D-43-AE-431-C-A970-261679-B51-EA9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/62S866Jp/1762-B361-090-B-4825-88-C3-2054427-A3646.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K3B8ZnD0/F837-A678-9495-4711-822-D-DF12-C3-ABB5-AE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PL7XY666/AAFB9-E69-3472-4-B78-8031-0-BD5-F4-D45-BA1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PL7XY666/AAFB9-E69-3472-4-B78-8031-0-BD5-F4-D45-BA1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PNWH5rkV/17-EAE495-5-D02-4-E42-B0-FF-4-CC68-C5-CD250.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PCxnyWv0/1955-F1-A8-BBD3-467-A-A4-B6-B0-E4-E3245-EF2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Qapla1 op 05-11-2018 14:07 . Reden: Aanvulling ]

• Rohit
Wren schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:17:
[...]

Ik doe altijd tv uit via de afstandsbediening, in de bijna 2 jaar dat ik hem heb zal vast weleens de stroom er een keer af zijn gegaan maar dat zal misschien 1-2 keer zijn geweest..

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

HoppyF schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:11:
Voor de liefhebbers die nog een LG SK10Y soundbar zoeken, de prijs is (weer) wat gezakt waardoor deze met de cashback actie van € 200 nu op € 545 uit komt. Niet slecht en dat bij meerdere shops.
pricewatch: LG SK10Y
Inmiddels 698,- bij PlatteTV, na cash-back dus 498,-! Dat is wel echt een koopje!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rohit schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:15:
[...]
hardware-lover in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

@Qapla1, ter bevestiging, werkt 3D nog?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 05-11-2018 16:03 ]

Testing, one, two ...

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Famous schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:56:
[...]

Jip, werkt perfect!

Als de TV uitgaat, gaat de soundbar ook gelijk uit.
Of ik dat nou zelf doe via de AB of de XBOX die opdracht geeft om de TV uit te schakelen maakt niet uit :)

Heb hier de SK10Y staan.
Hoe geef jij via de Xbox aan dat je TV uit moet? :X

• 418O2
Gieter90 schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:47:
[...]

ARC via zijn soundbar gok ik. Als ik mijn Apple TV in sleep zet dan gaat de tv ook uit. Als ik de Apple TV (of PS4) start, gaat de tv ook aan als die uit staat

• Qapla1
Jazeker, dat was de eerste test, Nu de eerste 4 uur erop zetten en dan de kabouter met zijn poetsdoek het scherm laten poetsen.

• Grimmbeard
@Qapla1

Ik had het probleem voorgelegd bij de retailer, die hebben meteen contact opgenomen met LG. LG was duidelijk: dit is niet de bedoeling en ze komen de TV omruilen voor een nieuwe. Laten me verder geen testen meer doen of iets dergelijks.

• Famous

Famous

R 400+

Gieter90 schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:47:
[...]

Dit is een instelling die je kan aanzetten op de Xbox, welke ik via HDMI verbonden heb met de TV.
Als de TV uit gaat geeft die het signaal door via HDMI naar de soundbar (arc).

Een ragequit zorgt er dus voor dat alles direct uit gaat :+

• Qapla1
Na iets meer dan 4 uur logo-loos tv kijken de clear panel noise functie zijn werk laten doen.

Alle instellingen waren zoals we met het vorige paneel keken.

Als eerste een 5% grijs full field, totaal niks te zien, volkomen zwart scherm, dus daar geen foto van.

10% grijs full field was erg slecht op de foto te zien dus die ook maar overgeslagen.

15% grijs full field zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JtD7S1kY/9-A68029-D-0-F59-4-D0-A-9-F8-C-E6777-F812362.jpg

Tv uit gezet, functie zijn werk laten doen.

5% grijs full field ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k29bnVNg/D5-A551-A5-2-B43-4-F64-8-DE4-BF2-D02067587.jpg

En de 15% grijs full field ziet er na 1 x clear panel noise functie zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XZtNYmMk/FBF0-DCE3-A494-48-DE-84-F3-1-D174-E9-ADEB8.jpg

Niet verkeerd opgedroogd dacht ik zo. Nu uren maken en fingers crossed dat deze wel goed blijft dan kan er over 196 uur de calibrateur komen en zijn magische trucjes doen.

@Grimmbeard Goede beslissing, hopelijk krijg je een goed scherm en zoals je ziet hoort het na 1 keer al veel beter te zijn.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 11:40
Grimmbeard schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:02:
@Qapla1

Ik had het probleem voorgelegd bij de retailer, die hebben meteen contact opgenomen met LG. LG was duidelijk: dit is niet de bedoeling en ze komen de TV omruilen voor een nieuwe. Laten me verder geen testen meer doen of iets dergelijks.
Ik had precies hetzelfde aan de linkerzijde van de eerste C8 in elke resolutie, toestel is bij de retailer netjes omgeruild en met mij erbij getest. Nu is het bij het nieuwe toestel aan de linkerzijde met bepaalde content heel minimaal aanwezig (Netflix Broken City), terwijl het met een andere HD content weer niet zichtbaar is.

Posting toestel 1: Smirnoff in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• Phusebox
Ik heb bij 2% gray en beeld op standaard wel echt enorme verschillen tussen links en rechts en banding overal.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gAG3tL/20181105-195200.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cyHbDL/20181105-194142.jpg

Gaat dit nog minder worden? Nu uur of vier in gebruik.

• Qapla1
Phusebox schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:58:
Ik heb bij 2% gray en beeld op standaard wel echt enorme verschillen tussen links en rechts en banding overal.

Is je toestel net nieuw? Als je zeker weet dat je er 4 uur op hebt staan kun je hem eens uitzetten, kwartier wachten en weer aanzetten. Als je zoals wij een usb harde schijf met statusled op aansluit kun je zien dat die nog actief is, na ongeveer een kwartier gaat dan dat ledje uit en dan weten we dat hij klaar is met de clear panel noise functie.

Die banding is wel heel erg....

[ Voor 0% gewijzigd door Qapla1 op 05-11-2018 20:14 . Reden: typos ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kijk het even aan. Banding in mindere mate is gewoon inherent aan oled panelen. Ik zie het héél soms in donkere scenes.
Als ik naar testpatronen kijk zie ik het ook maar het is zeker niet storend.

Geniet van de tv :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Phusebox
Nyarlathotep schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:12:
[...]

Kijk het even aan. Banding in mindere mate is gewoon inherent aan oled panelen. Ik zie het héél soms in donkere scenes.
Als ik naar testpatronen kijk zie ik het ook maar het is zeker niet storend.

Geniet van de tv :)
Ik zie gewoon links een licht vlak bij elk bijna zwart beeld zoals tussen titels bijvoorbeeld. Verder in het midden die donkere balk zie je gewoon goed bij donkere beelden.

Mijn C7 had dit zeker niet.

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:43
Ik ben in de markt voor een LG C8 55. Vandaag is mijn nieuwe kachel geplaatst. Mijn tv zal naast de kachel aan de muur komen te hangen (op ca 60 cm). Vandaag de kachel gestookt en temperatuursensor op plek waar tv komt te hangen (rand) schommelt tussen de 25 en 35 graden. Wanneer ik als een malloot stook, wordt het iets boven de 40 graden. Dit valt mij nog redelijk mee. Even gekeken en voor gebruikstemperatuur staat 0 tot 40 graden, en voor opslagtemperatuur 0 tot 60 graden. Wel heb ik het idee dat stralingswarmte schadelijk kan zijn.

Op welke afstand hangt jullie tv bij de kachel vandaan, en wat zijn jullie ervaringen?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/53tsknf.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door SvenVis op 05-11-2018 21:08 ]

SvenVis schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:43:
Ik ben in de markt voor een LG C8 55. Vandaag is mijn nieuwe kachel geplaatst. Mijn tv zal naast de kachel aan de muur komen te hangen (op ca 60 cm). Vandaag de kachel gestookt en temperatuursensor op plek waar tv komt te hangen (rand) schommelt tussen de 25 en 35 graden. Wanneer ik als een malloot stook, wordt het iets boven de 40 graden. Dit valt mij nog redelijk mee. Even gekeken en voor gebruikstemperatuur staat 0 tot 40 graden, en voor opslagtemperatuur 0 tot 60 graden. Wel heb ik het idee dat stralingswarmte schadelijk kan zijn.

Op welke afstand hangt jullie tv bij de kachel vandaan, en wat zijn jullie ervaringen?

[Afbeelding]
Zou ik niet aan willen bevelen.
De temperatuur in de TV zelf zal namelijk aanzienlijk stijgen als de omgevingstemperatuur op 35 graden of meer komt te liggen. De kans op storingen neem dan toe.
Ik weet ook niet of het panel zelf wel tegen deze hoge temperaturen bestand is zeker als je ook nog éénzijdig een warmtebron hebt staan zoals deze kachel.
Qapla1 schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:59:
@Grimmbeard Ja dat is de standaard pixelrefreshment funtie, ook wel panel noise of paneelgeluid genoemd.
Ik denk dat je noise hier moet vertalen als ruis, niet geluid. :P

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[Afbeelding]
Die kachelwarmte komt bovenop de warmte die je tv reeds uitstraalt. OLED schermen worden redelijk warm omdat ze niet zo zuinig zijn als de meeste mensen denken.

Dat muurtje is ook wel erg krap als ik het zo zie. Is het geen optie om de tv aan een andere muur te hangen met wat meer ruimte?

• pwh53

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ongeveer 200 uur meen ik hier ergens gelezen te hebben

[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 05-11-2018 22:15 ]

• Grimmbeard
Smirnoff schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:17:
[...]

Ik had precies hetzelfde aan de linkerzijde van de eerste C8 in elke resolutie, toestel is bij de retailer netjes omgeruild en met mij erbij getest. Nu is het bij het nieuwe toestel aan de linkerzijde met bepaalde content heel minimaal aanwezig (Netflix Broken City), terwijl het met een andere HD content weer niet zichtbaar is.

Posting toestel 1: Smirnoff in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ja het is een beetje wikken en wegen. Ik had er in eerste instantie niet veel last van, maar toen het me op was gaan vallen stoorde ik me er toch flink aan. Zolang het niet heel storend is en maar bij een klein deel van de content vind ik het prima. Het beeld is wel echt fantastisch met bijvoorbeeld de PS4 Pro of reguliere UHD content :)

@Phusebox

Lastig ja. De vraag is vooral of het zichtbaar is tijdens het kijken met het blote oog. Sommige delen (waaronder de intro) van Haunting of Hill House zijn echt killing, en 2% is dat ook. Ik zou het even rustig aankijken en je TV een weekje gebruiken. Als het je blijft opvallen en het is storend zou ik toch ook even kijken of je een ander paneel kunt krijgen. Zoals velen hier al hebben gezegd is het jammer genoeg een beetje een loterij en kun je geluk of pech hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Grimmbeard op 06-11-2018 01:14 ]

• Phusebox
Grimmbeard schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 01:10:
[...]

Ja het is een beetje wikken en wegen. Ik had er in eerste instantie niet veel last van, maar toen het me op was gaan vallen stoorde ik me er toch flink aan. Zolang het niet heel storend is en maar bij een klein deel van de content vind ik het prima. Het beeld is wel echt fantastisch met bijvoorbeeld de PS4 Pro of reguliere UHD content :)

@Phusebox

Lastig ja. De vraag is vooral of het zichtbaar is tijdens het kijken met het blote oog. Sommige delen (waaronder de intro) van Haunting of Hill House zijn echt killing, en 2% is dat ook. Ik zou het even rustig aankijken en je TV een weekje gebruiken. Als het je blijft opvallen en het is storend zou ik toch ook even kijken of je een ander paneel kunt krijgen. Zoals velen hier al hebben gezegd is het jammer genoeg een beetje een loterij en kun je geluk of pech hebben.
Vooral die donkere balk in het midden bij mij is zichtbaar bij normale omstandigheden en dan heb ik mijn OLED light tussen de 15 en 40 normaal.

Wat dat betreft blijft zo'n vervangend paneel ook een gok, maar veel erger kan het niet worden schat ik in. Alhoewel, de vorige keer (dat was dan wel een LCD, topmodel destijds) dat LG bij mij een paneel heeft vervangen was het juist erger. en hadden ze de policy we doen 1 swap voor hetzelfde probleem, meer niet. Weet niet of dat nog steeds is.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 06-11-2018 08:30 ]

Verwijderd

/edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2018 14:48 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:50:
[...]

Als de omgevings temperatuur volgens LG 0-40 mag zijn, dan moet 35 graden geen probleem zijn lijkt me. In die spec zit ook nog wel wat marge en je gaat ook niet 8 uur per dag TV kijken met 8 uur lang de kachel op 100%. Persoonlijk zou ik hem daar ook niet ophangen maar de TV zou er gewoon tegen moeten kunnen.
En toch zou ik het niet aandurven. De omgevingstemperatuur kan natuurlijk rond de TV hoger oplopen omdat de TV ook warmte vrijgeeft. Dan zou je kunnen zeggen dat LG hier rekening mee gehouden moet hebben bij bovenstaande berekening, maar het blijft op het randje. Wellicht is het beter om gewoon bij LG te informeren? Als ze dan (schriftelijk) aangeven dat dit geen probleem zou moeten zijn heb je in ieder geval een stok achter de deur mocht het op garantie neerkomen.

Kijk ook eens hoe sommige panelen vlekken krijgen door zonlicht. Niet zeker of dit door warmte komt o.i.d. maar is wel zeker dat dit invloed op het paneel kan hebben.

• Downstar2
Puck schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:27:
[...]

Homeknop indrukt houden om alle openstaande apps te zien, vervolgens met cursor over de app en bovenaan verschijnt een sluitknop.
Thanks. Ik zocht inderdaad de optie om de openstaande apps te sluiten.

• Downstar2
Jorgen schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:31:
[...]

Hij opent hem ook gewoon in de 'uitstekend' werkende YouTube app. Maar het is soms gewoon handig om vanaf mobiel even snel het cast icoontje in te drukken, dan start hij ook gewoon de tv op en begint hij te spelen.

Dan hoef je niet eerst de tv aan te zetten, of te zoeken naar je afstandsbediening. Verder typt het ook wel wat sneller en prettiger op een mobiel dan via de app en ab.

[ Voor 7% gewijzigd door Downstar2 op 06-11-2018 10:10 ]

• Phusebox
Downstar2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:09:
[...]

Hij opent hem ook gewoon in de 'uitstekend' werkende YouTube app. Maar het is soms gewoon handig om vanaf mobiel even snel het cast icoontje in te drukken, dan start hij ook gewoon de tv op en begint hij te spelen.

Dan hoef je niet eerst de tv aan te zetten, of te zoeken naar je afstandsbediening. Verder typt het ook wel wat sneller en prettiger op een mobiel dan via de app en ab.
Als het werkt dan, het cast icoontje heeft op mijn C8 nog geen enkele keer gewerkt, krijg dan een grijs scherm zonder content.

YouTube zelf openen werkt prima, maar dan moet ik hem wel eerst killen nadat ik heb proberen te casten.

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 11:25
Phusebox schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:45:
[...]

Als het werkt dan, het cast icoontje heeft op mijn C8 nog geen enkele keer gewerkt, krijg dan een grijs scherm zonder content.

YouTube zelf openen werkt prima, maar dan moet ik hem wel eerst killen nadat ik heb proberen te casten.
Werkt het ook niet als je dan op je telefoon nog een keer op Play drukt? Ik heb op mijn C7 ook wel eens dat het scherm grijs blijft na het koppelen, maar als ik dan nog een keer Play druk op mijn telefoon begint hij af te spelen.

• Phusebox
timadriaans schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:00:
[...]

Werkt het ook niet als je dan op je telefoon nog een keer op Play drukt? Ik heb op mijn C7 ook wel eens dat het scherm grijs blijft na het koppelen, maar als ik dan nog een keer Play druk op mijn telefoon begint hij af te spelen.
Nope, die hele app hangt dan vast. Op de C7 nooit last van gehad.

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11 14:02
Even een update aangaande mijn 65C8: Ik vond het scherm wat "krom" aan de linkerkant van het paneel (leek een kleine buiging in te zitten) en LG heeft mijn TV kosteloos omgeruild. Topservice!

• pwh53

[Afbeelding]
pagina 2 vd handleiding C7

Plaats de TV en afstandsbediening niet in de volgende omgevingen:
- Plekken die blootstaan aan direct zonlicht
- Vochtige ruimten, zoals een badkamer
- In de buurt van een warmtebron, zoals een kachel, of andere
apparaten die warmte produceren
Indien u deze waarschuwing negeert, loopt u het risico op brand,
elektrische schokken, storingen of vervorming van het product

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 06-11-2018 14:38 ]

• Rohit

[Afbeelding]
En stel hij raakt defect en LG komt langs, haal je dan snel die kachel weg? Als ik bovenstaand bericht lees word er duidelijk voor gewaarschuwd. Dus ik zou het niet doen..

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 19-11 21:21
pwh53 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:36:
[...]

pagina 2 vd handleiding C7

Plaats de TV en afstandsbediening niet in de volgende omgevingen:
- Plekken die blootstaan aan direct zonlicht
- Vochtige ruimten, zoals een badkamer
- In de buurt van een warmtebron, zoals een kachel, of andere
apparaten die warmte produceren
Indien u deze waarschuwing negeert, loopt u het risico op brand,
elektrische schokken, storingen of vervorming van het product
Wat wordt gezien als direct zonlicht? Hij staat in de woonkamer. Dus logisch dat er dan zon opschijnt lijkt mij, maarja zit natuurlijk wel een raam tussen. Of moet ik nu gewoon altijd mijn gordijnen dicht houden?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• Phusebox
Fuku-San schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:44:
Even een update aangaande mijn 65C8: Ik vond het scherm wat "krom" aan de linkerkant van het paneel (leek een kleine buiging in te zitten) en LG heeft mijn TV kosteloos omgeruild. Topservice!
Die van mij moet ook nog omgeruild worden waarschijnlijk vanwege de banding en kromming, jep I hit the jackpot.

Wel erg irritant aangezien hij ophangt en de stroomkabel er niet af kan (of mag), waardoor even vervangen echt een hel wordt, alle kabels moeten dan uit de goot en opnieuw gelegd worden.

• pwh53
MrBlueEyes schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:47:
[...]

Wat wordt gezien als direct zonlicht? Hij staat in de woonkamer. Dus logisch dat er dan zon opschijnt lijkt mij, maarja zit natuurlijk wel een raam tussen. Of moet ik nu gewoon altijd mijn gordijnen dicht houden?
foto 1 post van puck, ik geloof alleen in de morgen een paar uur zon
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 06-11-2018 14:53 ]

• MrBlueEyes
pwh53 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:51:
[...]

foto 1 post van puck, ik geloof alleen in de morgen een paar uur zon
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
Dat is een gevolg. Daarom ook meer open vraag of iedereen zijn gordijnen dan dicht heeft zitten. Zonlicht komt meestal in het grootste deel van een woonkamer lijkt mij.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• Fuku-San
Phusebox schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:50:
[...]

Die van mij moet ook nog omgeruild worden waarschijnlijk vanwege de banding en kromming, jep I hit the jackpot.

Wel erg irritant aangezien hij ophangt en de stroomkabel er niet af kan (of mag), waardoor even vervangen echt een hel wordt, alle kabels moeten dan uit de goot en opnieuw gelegd worden.
Ja, dat is echt een kneuterig ontwerpfoutje van dit model. Tevens vind ik het wel jammer dat op de EU versie van de C8 geen composite ingang zit, ik had graag mn SNES aangesloten aan dit ding, nu moet ik weer een bakkie kopen die die analoog naar digitaal kan converten.

Verder niets dan lof voor 't ding, het beeld is subliem.

• MrBlueEyes
Fuku-San schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:58:
[...]

Ja, dat is echt een kneuterig ontwerpfoutje van dit model. Tevens vind ik het wel jammer dat op de EU versie van de C8 geen composite ingang zit, ik had graag mn SNES aangesloten aan dit ding, nu moet ik weer een bakkie kopen die die analoog naar digitaal kan converten.

Heb je geen receiver staan?

• 418O2
[...]

Dat wordt al 20 jaar niet meer gebruikt natuurlijk, vrij logisch dat het niet meer ondersteund wordt

• Fuku-San
Jawel, een Panasonic BT200 5.1, redelijk geluid verder, alleen geen opties tot video in volgens mij!

• Famous

Famous

R 400+

MrBlueEyes schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:57:
[...]

Dat is een gevolg. Daarom ook meer open vraag of iedereen zijn gordijnen dan dicht heeft zitten. Zonlicht komt meestal in het grootste deel van een woonkamer lijkt mij.
Ik doe mijn gordijnen niet dicht als ik ga werken en elke middag staat de zon er dus op (tv uit).
In het weekend als ik tv kijken doe ik de gordijnen af en toe dicht, ligt er net aan hoe die schijnt.

• MrBlueEyes
Fuku-San schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:10:
[...]

Jawel, een Panasonic BT200 5.1, redelijk geluid verder, alleen geen opties tot video in volgens mij!
Tijd voor een avreceiver.
Famous schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:15:
[...]

Ik doe mijn gordijnen niet dicht als ik ga werken en elke middag staat de zon er dus op (tv uit).
In het weekend als ik tv kijken doe ik de gordijnen af en toe dicht, ligt er net aan hoe die schijnt.
Heb ik nu ook tv staat op de muur die met een hoek van 90 graden naast het raam is. Dus van opzij komt de zon. Heb ik in principe vaak gordijnen dicht, maar ,laat ze toch afentoe wel open overdag.

• Phusebox
[...]

Is al minimaal 7 jaar zo bij LG. Achter het kapje zit gewoon een connector (maar die mag ik niet loshalen van LG), maar serieus, wie heeft er genoeg aan die net geen anderhalve meter kabel?

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 06-11-2018 15:25 ]

• Famous

Famous

R 400+

Phusebox schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:21:
[...]

Is al minimaal 7 jaar zo bij LG. Achter het kapje zit gewoon een connector (maar die mag ik niet loshalen van LG), maar serieus, wie heeft er genoeg aan die net geen anderhalve meter kabel?
Ik :+

Heb een stroompunt achter de tv >:)

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Phusebox schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:21:
[...]

Ik heb de kabel van een stekkerdoos door de kabelgoot getrokken, dus achter de tv ligt nu een stekkerdoos waar ik de stroomkabel van de tv in prik.

• Phusebox
donpablo80 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:50:
[...]

Ik heb de kabel van een stekkerdoos door de kabelgoot getrokken, dus achter de tv ligt nu een stekkerdoos waar ik de stroomkabel van de tv in prik.
Mja, misschien moet ik ook maar naar een andere oplossing kijken, maar dan nog gaat de kabel door de arm van de muurbeugel en als ik die loshaal is het altijd een enorm gekloot om het weer goed te krijgen. Bovendien heb ik dat allemaal met tiewraps vastgemaakt zodat het niet verschuift etc.

Afgelopen zaterdag 2 uur lopen kloten excl. uitpakken van de tv en monteren van de beugel...

• Fuku-San
418O2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:09:
[...]

Dat wordt al 20 jaar niet meer gebruikt natuurlijk, vrij logisch dat het niet meer ondersteund wordt
Je mist m'n punt volgens mij. De USA Versie van de C8 heeft die input wel namelijk! Ik kan me niet voorstellen dat ze daar in 1998 leven :9~

Anyway, het was een leuke bonus geweest qua aansluitingen, retro gamers genoeg op deze aarde.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Phusebox schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:53:
[...]

Mja, misschien moet ik ook maar naar een andere oplossing kijken, maar dan nog gaat de kabel door de arm van de muurbeugel en als ik die loshaal is het altijd een enorm gekloot om het weer goed te krijgen. Bovendien heb ik dat allemaal met tiewraps vastgemaakt zodat het niet verschuift etc.

Afgelopen zaterdag 2 uur lopen kloten excl. uitpakken van de tv en monteren van de beugel...
Tie-wraps zijn dan ook eigenlijk alleen om dingen mee vast te maken die je niet meer los wil halen. Tip: gebruik klittenband. Of op zijn minst makkelijk los te halen beugeltjes :)

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:50
Nyarlathotep schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:21:
[...]

Tie-wraps zijn dan ook eigenlijk alleen om dingen mee vast te maken die je niet meer los wil halen. Tip: gebruik klittenband. Of op zijn minst makkelijk los te halen beugeltjes :)
Ah joh, gewoon losknippen die ding.... ho shit, kabel door.

PVO

Pagina: 1 ... 136 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.