xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hier een filmpje van het fenomeen op de standaard beeldmodus (flikkering bij ISF dark lastig te filmen):
YouTube: PS4 flicker
Bij de mediamarkt daar is de 55inch te koop voor 1499 met een dubbele tuner die niet in Nederland te koop is, een C8LLA ipv C8PLA.
Ik ben nu op vakantie in Bad Bentheim en zat te denken om op de terugweg langs de mediamarkt te gaan en die oled tv te kopen.
Woon in Arnhem dus als ik eventueel terug zou moeten voor garantie is dat voor mij geen probleem.
Of kan ik beter wachten op black friday aanbiedingen? De vraag is natuurlijk of die gaan komen voor deze tv want ik wil alleen een 55 inch C8.
als die dubbele tuner je 200 euro waard is,moet je het doen (volgens mij moet je dan wel 2 ci-modules + 2 smartcards gebruiken)King_linT schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:52:
Vraagje, is het verstandig om in Duitsland een LG C8 te kopen?
Bij de mediamarkt daar is de 55inch te koop voor 1499 met een dubbele tuner die niet in Nederland te koop is, een C8LLA ipv C8PLA.
Ik ben nu op vakantie in Bad Bentheim en zat te denken om op de terugweg langs de mediamarkt te gaan en die oled tv te kopen.
Woon in Arnhem dus als ik eventueel terug zou moeten voor garantie is dat voor mij geen probleem.
Of kan ik beter wachten op black friday aanbiedingen? De vraag is natuurlijk of die gaan komen voor deze tv want ik wil alleen een 55 inch C8.
anders een NL 1599 - 300 cashback lg =1299
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Hoe is jullie ervaring met ThinQ, het AI-gedeelte met ingebouwde Google Assistant?
Heeft iemand hier toevallig ervaring met spraakbesturing voor Youtube / Hue + Alexa?)ratsja schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:39:
Zoals ze het zelf promoten werkt het nog niet, ik kan geen sportuitslagen opvragen of wat het weer morgen wordt. Nu is het zoals je zelf zegt simpele opdrachten. Switchen van zender werkt wel op spraak.
In deze video worden er een handvol vragen op de TV afgevuurd, en dat ziet toch wel super handig uit.
Ik lees echter online dat het niet in elk land werkt. (geen idee of dat achterhaald is)
[ Voor 75% gewijzigd door SmiGueL op 06-11-2018 20:47 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:17
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als je 200 euro wilt uitgeven aan een tweede tuner is het misschien zinvol, anders dus niet.King_linT schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:52:
Vraagje, is het verstandig om in Duitsland een LG C8 te kopen?
In Duitsland geldt de cashback actie niet.
Garantie aanspraken is ook niet zo handig met een TV uit Duitsland.
Bij het NL/BE model PLA krijg je gewoon garantie aan huis.
Je woont in Arnhem zeg je, dan kun je dus beter bij Smits Arnhem een NL model kopen.
Kan het moeilijk beoordelen maar het lijkt op color banding. Heb je HDMI deep color aanstaan voor de desbetreffende HDMI poort waar de PS4 op zit? Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd? Stuurt je PS4 RGB of YUV uit (of auto)?Antifon schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:05:
Sinds 2,5 week ook in het bezit van een C8. Genieten natuurlijk! Maar sinds een aantal dagen valt me wat op wanneer mn ps4 aan staat. Ik heb de standaard blauwe achtergrond aan staan op de ps4. Daar gaan continu lichtere golven doorheen. Deze golven flikkeren echter constant. Heb wat met de instellingen proberen te spelen, maar daar wordt het alleen maar erger van. Op de ISF dark met alle beeldverbeteraars uit blijft het bij flikkeren. Bij andere beeldmodi wordt het nog veel erger en zijn er zichtbaar storingen in het beeld. Ik heb het vermoeden dat dit dus met de beeldverwerking te maken heeft, maar wil graag uitsluiten dat het aan het paneel ligt. Iemand een idee waar het aan kan liggen of dit evt. kan testen op zijn paneel?
Hier een filmpje van het fenomeen op de standaard beeldmodus (flikkering bij ISF dark lastig te filmen):
Arrived anxious, left bored
lijkt meer op een slechte hdmi kabel/handshake ipv de tvAntifon schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:05:
Sinds 2,5 week ook in het bezit van een C8. Genieten natuurlijk! Maar sinds een aantal dagen valt me wat op wanneer mn ps4 aan staat. Ik heb de standaard blauwe achtergrond aan staan op de ps4. Daar gaan continu lichtere golven doorheen. Deze golven flikkeren echter constant. Heb wat met de instellingen proberen te spelen, maar daar wordt het alleen maar erger van. Op de ISF dark met alle beeldverbeteraars uit blijft het bij flikkeren. Bij andere beeldmodi wordt het nog veel erger en zijn er zichtbaar storingen in het beeld. Ik heb het vermoeden dat dit dus met de beeldverwerking te maken heeft, maar wil graag uitsluiten dat het aan het paneel ligt. Iemand een idee waar het aan kan liggen of dit evt. kan testen op zijn paneel?
Verwijderd
Volgens mij is dat geen optie maar staat dat altijd aan?Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:36:
Het lijkt erop dat mijn tv de cyclus om het beeld schoon te maken na een paar uur gebruik weer uit staat? Is dit theoretisch mogelijk en waar kan ik dat controleren.
Verwijderd
Dat weet ik dus niet. Maar er is dus geen optie om het uit te schakelen? Niet dat ik dat zou willen maar enkel om het te controleren.Phusebox schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:39:
[...]
Volgens mij is dat geen optie maar staat dat altijd aan?
Nee, hij doet dit na minimaal 4 uur "gebruik" en je merkt er verder weinig van buiten dan lichte ruisgeluiden en een klik wanneer hij klaar is en echt uit gaat na het tv kijken.Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:41:
[...]
Dat weet ik dus niet. Maar er is dus geen optie om het uit te schakelen? Niet dat ik dat zou willen maar enkel om het te controleren.
Ik bedien al mijn apparaten door een infrarood-zender. De bluetooth-verbinding is voor mij niet toegankelijk. Voordat ik een LG C8 koop moet ik zeker weten dat ik de tv volledig kan bedienen met alleen infrarood signalen.Ik kan de toetsen van de Magic Remote zelf 1 voor 1 inleren in mijn infrarood-zender.
Wie weet dit?
Henk
Henk
Als je die twee functies niet gebruikt zal je verder BT niet nodig hebben. Hou er rekening mee dat je daardoor wel de tv niet 'volledig' kan bedienen omdat je van die functies geen gebruik kan maken.HenkL schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:00:
Kan iemand mij zeggen of de pointerfunctie en de spraakherkenning de enige bluetooth-functies zijn op de Magic Remote?
Ik bedien al mijn apparaten door een infrarood-zender. De bluetooth-verbinding is voor mij niet toegankelijk. Voordat ik een LG C8 koop moet ik zeker weten dat ik de tv volledig kan bedienen met alleen infrarood signalen.Ik kan de toetsen van de Magic Remote zelf 1 voor 1 inleren in mijn infrarood-zender.
Wie weet dit?
Henk
De magic remote werkt geheel via bluetooth, maar gewone IR-remotes werken ook gewoon.HenkL schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:00:
Kan iemand mij zeggen of de pointerfunctie en de spraakherkenning de enige bluetooth-functies zijn op de Magic Remote?
Wie weet dit?
Henk
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als ik de cursorfuncties kan omzeilen door de navigatietoetsen (up,down,left,right,ok) is het ok. Dat moet ik dus zeker weten. Zijn de navigatietoetsen infrarood-toetsen?Wren schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:03:
[...]
Als je die twee functies niet gebruikt zal je verder BT niet nodig hebben. Hou er rekening mee dat je daardoor wel de tv niet 'volledig' kan bedienen omdat je van die functies geen gebruik kan maken.
Henk
Henk
Overigens begrijp ik niet in welke situatie de bluetooth verbinding "niet toegankelijk" zou zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 07-11-2018 12:21 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Inmiddels ben ik ook de gelukkige eigenaar van een 55 inch C8P.
Het valt niet mee om te zoeken in dit lange topic, maar vind hier geen oplossing voor:
Is het mogelijk om het casten van Youtube uit te zetten?
Ik vraag dit omdat ik een aantal kids heb die regelmatig op hun gsm een youtube filmpje kijken.
Soms drukt er 1 per ongeluk op de cast knop en springt de tv dus op youtube.
Buiten het verwijderen vd app. is het mogelijk om dit uit te schakelen?
Egbert
Werkt 100% zeker. Mijn LG C7 stuur ik aan middels de Harmony Hub.HenkL schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:13:
[...]
Als ik de cursorfuncties kan omzeilen door de navigatietoetsen (up,down,left,right,ok) is het ok. Dat moet ik dus zeker weten. Zijn de navigatietoetsen infrarood-toetsen?
Henk
Vrijdag komt anders gewoon een LG monteur bij me langs ondanks het aangeven dat mijn tv uit Duitsland kwam.. Heb niks gehoord over extra kosten ofzo omdat het een Duits model is. LG NL gaf zelf aan dat garantie gewoon geld op elk Europees model.. Het kan wel zo zijn dat je langer op reparatie moet wachten door het bestellen van onderdelen uit een ander land.HoppyF schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:19:
[...]
Als je 200 euro wilt uitgeven aan een tweede tuner is het misschien zinvol, anders dus niet.
In Duitsland geldt de cashback actie niet.
Garantie aanspraken is ook niet zo handig met een TV uit Duitsland.
Bij het NL/BE model PLA krijg je gewoon garantie aan huis.
Je woont in Arnhem zeg je, dan kun je dus beter bij Smits Arnhem een NL model kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Rohit op 07-11-2018 14:43 ]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Is dat echt zo? Als ik niet richt gaat mijn tv toch echt niet aan. Heb het al vaker geprobeerd, zowel op de C7 als de C8.CyBeR schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:08:
[...]
De magic remote werkt geheel via bluetooth, maar gewone IR-remotes werken ook gewoon.
Ook mooi weer dat er zo'n brakke netwerkchip in zit: bekabeld: 30 Mbps max, WiFi 160 Mbps.
[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 07-11-2018 14:47 ]
Ik moet er nog een keer achter aan, maar mijn C7 komt ook uit Duitsland. Officieel dus een C7D. Echter is het modelnummer achterop weer iets met EU. Lijkt er dus op dat LG alles EU-breed behandeldRohit schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:43:
[...]
Vrijdag komt anders gewoon een LG monteur bij me langs ondanks het aangeven dat mijn tv uit Duitsland kwam.. Heb niks gehoord over extra kosten ofzo omdat het een Duits model is. LG NL gaf zelf aan dat garantie gewoon geld op elk Europees model.. Het kan wel zo zijn dat je langer op reparatie moet wachten door het bestellen van onderdelen uit een ander land.
Doen ze ook, Als het op de een of andere manier echter niet gerepareerd kan worden dan zullen ze je wel verwijzen naar de winkel van aankoop (ipv eventueel zelf omruilen of de Benelux winkel hierover informeren)Fab1Man schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:52:
[...]
Ik moet er nog een keer achter aan, maar mijn C7 komt ook uit Duitsland. Officieel dus een C7D. Echter is het modelnummer achterop weer iets met EU. Lijkt er dus op dat LG alles EU-breed behandeld.
Klopt, maar ja dat is het risico en dat wil ik bij sommige acties/bedragen wel nemen!Wren schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:54:
[...]
Doen ze ook, Als het op de een of andere manier echter niet gerepareerd kan worden dan zullen ze je wel verwijzen naar de winkel van aankoop (ipv eventueel zelf omruilen of de Benelux winkel hierover informeren)
Hoop trouwens wel dat ze B6 panelen niet meer omruilen dat ik eventueel met bijbetaling een nieuw model mag kopen ofzo haha..
[ Voor 13% gewijzigd door Rohit op 07-11-2018 15:47 ]
Ik dacht dat bekabeld altijd 100 Mbps wasPhusebox schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:46:
[...]
Is dat echt zo? Als ik niet richt gaat mijn tv toch echt niet aan. Heb het al vaker geprobeerd, zowel op de C7 als de C8.
Ook mooi weer dat er zo'n brakke netwerkchip in zit: bekabeld: 30 Mbps max, WiFi 160 Mbps.
Ja sorry dat zou het moeten zijn, maar ik haal het niet, terwijl als ik dezelfde test doe via WiFi is het wel ca. 80% van mijn maximale snelheid.baba420 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:36:
[...]
Ik dacht dat bekabeld altijd 100 Mbps was
Ik kan hier 5 meter van de tv afstaan, ab gehaal de andere kant op “mikken” en de tv reageert nog steeds accuraat.Phusebox schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:46:
[...]
Is dat echt zo? Als ik niet richt gaat mijn tv toch echt niet aan. Heb het al vaker geprobeerd, zowel op de C7 als de C8.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Hou eens een hand over de voorkant of er tegenaan. De andere kant op mikken is waarschijnlijk gewoon dat het signaal via de muur kaatst.Famous schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:44:
[...]
Ik kan hier 5 meter van de tv afstaan, ab gehaal de andere kant op “mikken” en de tv reageert nog steeds accuraat.
Wanneer ik hier een hand ervoor houdt gebeurt er helemaal niks.
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 07-11-2018 15:49 ]
Lijkt mij niet geheel Bluetooth, als de tv uitstaat heeft die geen connectie meer toch dus dan zou die ook niet aan moeten gaan. Dat gaat volgens mij gewoon via IR nog?CyBeR schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:08:
[...]
De magic remote werkt geheel via bluetooth, maar gewone IR-remotes werken ook gewoon.
Dan werkt het ook nog, maakt niet uit of ik voor de TV sta of weer die 5 meter verder in de kamer en de andere kant op aim.Phusebox schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:46:
[...]
Hou eens een hand over de voorkant of er tegenaan. De andere kant op mikken is waarschijnlijk gewoon dat het signaal via de muur kaatst.
Wanneer ik hier een hand ervoor houdt gebeurt er helemaal niks.
Zie het mooie filmpje welke ik zojuist geschoten heb
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dan heb je geluk en is het aan de goodwill van LG Benelux te danken dat ze je helpen.Rohit schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:43:
[...]
Vrijdag komt anders gewoon een LG monteur bij me langs ondanks het aangeven dat mijn tv uit Duitsland kwam.. Heb niks gehoord over extra kosten ofzo omdat het een Duits model is. LG NL gaf zelf aan dat garantie gewoon geld op elk Europees model.. Het kan wel zo zijn dat je langer op reparatie moet wachten door het bestellen van onderdelen uit een ander land.
De garantievoorwaarden zijn duidelijk.
Alleen op in de Benelux aangekochte producten levert men garantie!
(3) Deze fabrieksgarantie is alleen van toepassing op in de Benelux gekochte producen.
Zo staat het omschreven.
https://www.lg.com/nl/ond...005-20150107329769-others
[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 07-11-2018 16:24 ]
Bij mijn LG EG910V welke ik heb gekocht bij de Mediamarkt in Duitsland is ook gewoon door LG het paneel vervangen. Was geen enkel probleem dat de TV in Duitsland gekocht was. Zelfs een kopie van de bon gemaakt.HoppyF schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:22:
[...]
Dan heb je geluk en is het aan de goodwill van LG Benelux te danken dat ze je helpen.
(3) Deze fabrieksgarantie is alleen van toepassing op in de Benelux gekochte producen.
Zo staat het omschreven.
Fly or Die
De site van LG is extreem verouderd, log en staat vol met fouten, grammaticaal en inhoudelijk.HoppyF schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:22:
[...]
Dan heb je geluk en is het aan de goodwill van LG Benelux te danken dat ze je helpen.
Zo staat het omschreven.
Zij hanteren de Europese garantie voor producten welke in Europa zijn gekocht en voor de Europese markt bedoeld zijn (om bijvoorbeeld een obscure chinaphone die is geïmporteerd en in een winkel binnen Europa wordt verkocht hiervan uit te sluiten).
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat is heel netjes van LG.Fjeze schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:55:
[...]
Bij mijn LG EG910V welke ik heb gekocht bij de Mediamarkt in Duitsland is ook gewoon door LG het paneel vervangen. Was geen enkel probleem dat de TV in Duitsland gekocht was. Zelfs een kopie van de bon gemaakt.
Zoal ik al zei heb je daar volgens de voorwaarden geen recht op. Het is dus een gunst.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kan best zo zijn maar het staat er wèl.Wren schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:59:
[...]
De site van LG is extreem verouderd, log en staat vol met fouten, grammaticaal en inhoudelijk.
Zij hanteren de Europese garantie voor producten welke in Europa zijn gekocht en voor de Europese markt bedoeld zijn (om bijvoorbeeld een obscure chinaphone die is geïmporteerd en in een winkel binnen Europa wordt verkocht hiervan uit te sluiten).
LG is uiteraard een wereldwijd bedrijf en LG Benelux maakt daar deel van uit.
Wellicht lost men onderling in de EU garantie claims intern op. Dat is wel zo prettig voor de consument.
Zet de camera van je smartphone aan en richt de remote erop. Dan kun je zien of er infrarood wordt verstuurd of niet.Rohit schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:10:
[...]
Lijkt mij niet geheel Bluetooth, als de tv uitstaat heeft die geen connectie meer toch dus dan zou die ook niet aan moeten gaan. Dat gaat volgens mij gewoon via IR nog?
Aanzetten gebeurt met IR inderdaad.
_██_
(ಠ_ృ)
Ja, mijn LG C8 bedien ik ook volledig met mijn Logitech Harmony.Fab1Man schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:47:
[...]
Werkt 100% zeker. Mijn LG C7 stuur ik aan middels de Harmony Hub.
Als ik aan het klooien ben met instellingen pak ik de magic remote er wel eens bij omdat dat daar net iest makkelijker gaat, maar bij gewoon gebruik werkt de Harmony naar volle tevredenheid.
Echter kan ik er niet helemaal van genieten want hij werkt niet goed samen met mijn sonos playbar...
Er is een lipsync verschil waarbij het beeld eerder verschijnt dan het geluid te horen is. Dit is met de settings in de tv en playbar niet te verhelpen (kunt het alleen maar erger maken).
Na wat Google zoektochten blijkt dat dit een probleem is wat veel voorkomt met een playbar. Door het geluid als PCM binnen te laten komen is het probleem verholpen, maar is het geluid wel veel minder mooi.
Nu denk ik eraan om de playbar te vervangen door een LGSK10Y, maar ik wil wel zeker weten dat deze het probleem niet heeft.
Zijn er hier mensen met een C8 en een SK10Y die kunnen genieten van hun televisie zonder lipsync problemen?
Zoals gezegd zullen ze dat ook proberen.Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:32:
[...]
Netjes? Is gewoon de wet. Niks netjes aan van LG. Binnen de EU krijg je gewoon 2 jaar garantie. LG kan van alles op de site zetten maar de wet gaat toch echt voor. Als ik tijdens mijn vakantie in Litouwen een TV koop voor in de caravan moeten ze die gewoon repareren in Nederland.
Dat zei ik ook niet. LG gaat proberen te repareren. Indien dat niet lukt (soms is iets totalloss, onderdelenkwestie etc. LET OP, dit zijn slechts voorbeelden) dan wordt verwezen naar de winkel.Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:58:
[...]
Maar het is geen kwestie van "proberen" of een gunst en/of netjes zoals @HoppyF stelt.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat is het wèl!Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:58:
[...]
Maar het is geen kwestie van "proberen" of een gunst en/of netjes zoals @HoppyF stelt.
LG geeft inderdaad twee jaar garantie in de EU.
Dat wil nog niet zeggen dat je overal maar aan kunt kloppen om je garantie te claimen.
Koop je dus een TV in Duitsland dan kun je daar de TV laten repareren.
Dat LG deze service ook in NL geeft is een gunst, men kan ook zeggen biedt de TV maar voor reparatie aan in het land waar je hem gekocht hebt.
Voel je het verschil?
Spotify werkt bij mij op de een of andere manier niet goed met de magic remote. Ik kan wel nummers zoeken maar vervolgens niet aanklikken. Ook de bibliotheek openen lukt niet door er op te klikken. In het begin werkte dit nog wel. Tv van het netstroom halen heeft niet gewerkt. Iemand het zelfde probleem en misschien een oplossing?
- Video toevoegen aan playlist naar keuze
- Playlist random afspelen, ipv video's op volgorde
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik weet niet of het aan de magic remote ligt, ik heb sinds enige tijd met de Spotify app het volgende:Thodekroo schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:44:
Sinds een paar weken in het bezit van de C8. Pracht tv, er is echter 1 maar...
Spotify werkt bij mij op de een of andere manier niet goed met de magic remote. Ik kan wel nummers zoeken maar vervolgens niet aanklikken. Ook de bibliotheek openen lukt niet door er op te klikken. In het begin werkte dit nog wel. Tv van het netstroom halen heeft niet gewerkt. Iemand het zelfde probleem en misschien een oplossing?
App start op, je kan met de muis overal heen, klik je wat aan > gebeurd niets > freeze.
Enige manier om dan uit de app te komen is met de home button.
Als je de app opnieuw installeert is het weg, totdat je het de volgende dag de app weer opnieuw opstart.
PS de tv is ook al van het stroom afgehaald.
Eerst wel, nu niet meer.418O2 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:03:
@Thodekroo @Smirnoff hebben jullie quickstart toevallig aan staan?
Maakt geen verschil.
Je weet dat je de app ook kan afsluiten zodat deze opnieuw opstart?. Daarvoor hoef je hem niet helemaal te verwijderen.Smirnoff schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 07:44:
[...]
Ik weet niet of het aan de magic remote ligt, ik heb sinds enige tijd met de Spotify app het volgende:
App start op, je kan met de muis overal heen, klik je wat aan > gebeurd niets > freeze.
Enige manier om dan uit de app te komen is met de home button.
Als je de app opnieuw installeert is het weg, totdat je het de volgende dag de app weer opnieuw opstart.
PS de tv is ook al van het stroom afgehaald.
Home button ingedrukt houden en vervolgens komen er kruisjes boven de geopende apps.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Sinds ik Quickstart+ uitgeschakeld heb op mijn C7 lijkt mijn WiFi bij Netflix ed. wel een stuk beter418O2 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:03:
Klopt! Dat was bij mij ook het geval. Het blijft een bug die ze blijkbaar niet opgelost krijgen.Barryvdh schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:57:
[...]
Sinds ik Quickstart+ uitgeschakeld heb op mijn C7 lijkt mijn WiFi bij Netflix ed. wel een stuk beter
Al heb ik uiteindelijk toch een kabel in mijn tv geprikt. Er gaat niets boven de stabiliteit van een bekabelde verbinding
Snelheidstest via de Netflix app > ondersteuning:timadriaans schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:59:
[...]
Klopt! Dat was bij mij ook het geval. Het blijft een bug die ze blijkbaar niet opgelost krijgen.
Al heb ik uiteindelijk toch een kabel in mijn tv geprikt. Er gaat niets boven de stabiliteit van een bekabelde verbindingWifi was me toch wat te wisselvallig, ondanks het feit dat ik echt een prima wifi netwerk heb thuis.
- bekabeld: 94mbps;
- wifi: 274mbps.
Op dezelfde kabel haal ik met een Gigabyte Brix ca. 300mbps (= max abbo Caiway)
Ik gebruik geen fysieke media die 4k of hdr is.
Een pak zenders in België zenden nog niet eens full hd uit, laat staan hoe lang het duurt voor ze zich met 4k en hdr gaan bezig houden.
Het beste haal ik er waarschijnlijk uit via netflix.
Ik heb interesse in een 55 inch tv en twijfel tussen een c8 of sony xf90. Prijsverschil van toch snel 30% en meer.
Ja, want het gaat niet zozeer (alleen) om de resolutie maar veel meer om de kleurenrange waarbij je inifite black hebt en daarmee een veel mooier contrast. Zelfs bij TV uitzendingen is dit een verbetering. Dat staat eigenlijk los van 4K/HDR (en komt daar nog bovenop).Jenzn schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:24:
Misschien een wat domme vraag, maar is het in jullie ogen de moeite om in een oled te investeren als je bronmateriaal niet geweldig is en dat binnen aanzienlijke tijd waarschijnlijk ook niet zal worden? Komen de kleuren ook tot hun recht in een mate dat het de prijs rechtvaardigd tegenover een high en led model?
Ik gebruik geen fysieke media die 4k of hdr is.
Een pak zenders in België zenden nog niet eens full hd uit, laat staan hoe lang het duurt voor ze zich met 4k en hdr gaan bezig houden.
Het beste haal ik er waarschijnlijk uit via netflix.
Ik heb interesse in een 55 inch tv en twijfel tussen een c8 of sony xf90. Prijsverschil van toch snel 30% en meer.
Dit heb ik uitgezet maar blijf het probleem houden. Ook de app 'hard sluiten' dmv inhouden homeknop en met kruisje te sluiten lost het probleem niet op.418O2 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:03:
Kan ik hierover met LG bellen of zullen zij het probleem bij Spotify neerleggen?
@Smirnoff Het lijkt er inderdaad op dat je last hebt van het zelfde probleem.
Zojuist even dezelfde test uitgevoerd met mijn C8. Ook Caiway glasvezel. Ik haal zowel bekabeld als op wifi 70mbps. Dit terwijl ik via via mijn laptop bekabeld 350mbps haalSmirnoff schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:18:
[...]
Snelheidstest via de Netflix app > ondersteuning:
- bekabeld: 94mbps;
- wifi: 274mbps.
Op dezelfde kabel haal ik met een Gigabyte Brix ca. 300mbps (= max abbo Caiway)
De zogenaamde wallpaper OLED tv?
Dat is raar inzake de wifi. Ik heb wel ontdekt dat bijvoorbeeld in mijn geval (bij Unifi) de tv snel naar de 2G-band wil schakelen, dat signaal is klaarblijkelijk iets sterker dan de 5G-band. Daarom heb ik een apart 5G netwerk aangemaakt, zodat hij altijd op 5G zit. Op 2G haal ik over wifi ook maar ca. 70-90mbps. Ik meende ergens gelezen te hebben dat de C8 een 'brakke' ethernetchip zou hebben, zodoende ben ik gaan testen.Thodekroo schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:13:
[...]
Zojuist even dezelfde test uitgevoerd met mijn C8. Ook Caiway glasvezel. Ik haal zowel bekabeld als op wifi 70mbps. Dit terwijl ik via via mijn laptop bekabeld 350mbps haal
Ik stond eigenlijk op het punt om een LG 65C8 aan te schaffen maar ik doe het niet. Het probleem is niet de afmeting; 65 inch is prima, zou nog wel groter willen maar dat wordt echt te gek duur. Ook OLED niet want dat is echt geweldig, heb het vanmiddag met eigen ogen gezien. Ook het merk LG is mi het beste dat er te krijgen is.Puck schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:48:
[...]
Ja, want het gaat niet zozeer (alleen) om de resolutie maar veel meer om de kleurenrange waarbij je inifite black hebt en daarmee een veel mooier contrast. Zelfs bij TV uitzendingen is dit een verbetering. Dat staat eigenlijk los van 4K/HDR (en komt daar nog bovenop).
Nee het probleem zit hem in 4K/UHD. Natuurlijk kun je wat materiaal via Netflix of misschien YouTube bekijken maar het gaat echt nog jaren duren voor er een redelijke hoeveelheid materiaal beschikbaar is. En een PlayStation heb ik niet. Dan is een investering van deze orde (2-2,5 K€) als je al een goede 55” Full-HD LCD TV hebt voor mij niet op dit moment gerechtvaardigd.
Daar komt dan nog eens bij het gebrek aan ondersteuning voor HDMI 2.1, dat je waarschijnlijk toch wel nodig gaat hebben. En dit soort investeringen wil ik toch wel meteen en tenminste 5 jaar lang plezier van hebben. Overigens zijn deze punten in de T.Net review wel aan de orde gekomen dus het is geen verrassing.
Jammer natuurlijk want de winkeldemo van de TV is ronduit spectaculair, maar volgend jaar gaan we weer eens goed rondkijken en T.Net natuurlijk op de voet volgen.
Helder en een logische beslissing gezien je situatie. Ik heb mijn B6 al meer dan 2 jaar (samen met PS Pro) dus net even een andere situatie en eisenHelena schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:06:
[...]
Ik stond eigenlijk op het punt om een LG 65C8 aan te schaffen maar ik doe het niet. Het probleem is niet de afmeting; 65 inch is prima, zou nog wel groter willen maar dat wordt echt te gek duur. Ook OLED niet want dat is echt geweldig, heb het vanmiddag met eigen ogen gezien. Ook het merk LG is mi het beste dat er te krijgen is.
Nee het probleem zit hem in 4K/UHD. Natuurlijk kun je wat materiaal via Netflix of misschien YouTube bekijken maar het gaat echt nog jaren duren voor er een redelijke hoeveelheid materiaal beschikbaar is. En een PlayStation heb ik niet. Dan is een investering van deze orde (2-2,5 K€) als je al goede 55” LCD TV’s hebt voor mij niet op dit moment gerechtvaardigd.
Daar komt dan nog eens bij het gebrek aan ondersteuning voor HDMI 2.1, dat je waarschijnlijk toch wel nodig gaat hebben. En dit soort investeringen wil ik toch wel meteen en tenminste 5 jaar lang plezier van hebben. Overigens zijn deze punten in de T.Net review wel aan de orde gekomen dus het is geen verrassing.
Jammer natuurlijk want de winkeldemo van de TV is ronduit spectaculair, maar volgend jaar gaan we weer eens goed rondkijken en T.Net natuurlijk op de voet volgen.
Ieder z’n eigen ding hoor maar volgend jaar is er waarschijnlijk wel weer wat nieuws aangekondigd waar je op kan gaan zitten wachten, misschien 10K , HDMI 2.5 of weet ik veel. Zo kun je dus nooit wat kopen. Ik heb een 65C8 en geniet er iedere dag van met hdmi 2.0 en 4K op Netflix en Streaming video.Helena schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:06:
[...]
Ik stond eigenlijk op het punt om een LG 65C8 aan te schaffen maar ik doe het niet. Het probleem is niet de afmeting; 65 inch is prima, zou nog wel groter willen maar dat wordt echt te gek duur. Ook OLED niet want dat is echt geweldig, heb het vanmiddag met eigen ogen gezien. Ook het merk LG is mi het beste dat er te krijgen is.
Nee het probleem zit hem in 4K/UHD. Natuurlijk kun je wat materiaal via Netflix of misschien YouTube bekijken maar het gaat echt nog jaren duren voor er een redelijke hoeveelheid materiaal beschikbaar is. En een PlayStation heb ik niet. Dan is een investering van deze orde (2-2,5 K€) als je al een goede 55” Full-HD LCD TV hebt voor mij niet op dit moment gerechtvaardigd.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Helemaal mee eens.ewf2003 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:20:
[...]
Ieder z’n eigen ding hoor maar volgend jaar is waarschijnlijk wel weer wat nieuws aangekondigd waar je op kan gaan zitten wachten, misschien 10K , HDMI 2.5 of weet ik veel. Zo kun je dus nooit wat kopen. Ik heb een 65C8 en geniet er iedere dag van met hdmi 2.0 en 4K op Netflix en Streming video.
Je koopt de huidige OLED TV's vooral om de beeldkwaliteit niet omdat deze 4K of HDR heeft.
Je moet dit zien als bonus waarbij je van het 4K materiaal gebruik kunt maken als het beschikbaar is.
Als je moet wachten tot de mainstream TV kanalen allemaal op 4K zitten en hun bronmateriaal dit ook is, kun je wachten tot je een ons weegt.
Deze discussie komt altijd terug, ook al bij zwart/wit naar kleuren TV en SD naar HDTV.
Redelijke hoeveelheid 4K in de toekomst? Nou, ik kijk bijna dagelijk 4k HDR/Dolby Vision films/series via ATV en Netflix, ik zou niet meer voor minder willen gaan, alle nieuwe films zijn in de hoogste standaarden geschoten. Ook 4K gaming, heerlijk. Ik kan niet meer zonder mijn OLED C7.Helena schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:06:
[...]
Whole lot of stars ***
Waarom wil je HDMI 2.1?Helena schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:06:
[...]
Ik wacht daar zelf ook op, maar ik ben wel een gamer en heb een Xbox one x die er als het goed is gelijk gebruik van kan gaan maken. Als je niet gamet en dus geen voordeel hebt van de variable refresh rate dan zie ik het voordeel eigenlijk niet zo (zolang je niet bv naar 8k gaat, maar je ziet het voordeel van 4k nu al niet dus dat lijkt me niet de reden). Ik zie mainstream content ook niet naar meer dan 60 frames per seconde gaan eigenlijk (in de komende jaren zeker niet).
Gamertag: FinrazielNL
Er is als Tweaker aan heel veel 4K materiaal (Nee, dus niet Netflix dat is soort van 4k met enige compressie) te komen, dus de keuze uitstellen is geen goede imhoFinraziel schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:24:
[...]
Waarom wil je HDMI 2.1?
Ik wacht daar zelf ook op, maar ik ben wel een gamer en heb een Xbox one x die er als het goed is gelijk gebruik van kan gaan maken. Als je niet gamet en dus geen voordeel hebt van de variable refresh rate dan zie ik het voordeel eigenlijk niet zo (zolang je niet bv naar 8k gaat, maar je ziet het voordeel van 4k nu al niet dus dat lijkt me niet de reden). Ik zie mainstream content ook niet naar meer dan 60 frames per seconde gaan eigenlijk (in de komende jaren zeker niet).
Verwijderd
Die heb ik.chulin schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:36:
Iemand in het bezit van de LG OLED65W8?
De zogenaamde wallpaper OLED tv?
Why?
Nou ja, voor mij persoonlijk denk ik dat het beter is om één jaar te wachten (wat geholpen wordt door het feit dat ik mijn budget nogal flink zou moeten rekken om er nu een te kopen dus het is ook wat dat betreft verstandig) dan om er nu een te kopen en dan jaloers naar de nieuwe modellen gaan kijken als die wel VRR krijgen. Voor mijn PC heb ik een Gsync scherm en dat is een van de beste upgrades die ik ooit gedaan heb (subjectief).wvkreg schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:49:
[...]
Er is als Tweaker aan heel veel 4K materiaal (Nee, dus niet Netflix dat is soort van 4k met enige compressie) te komen, dus de keuze uitstellen is geen goede imho
Nou is een One X vrij goed in stabiel op 30 of 60 fps blijven dus het is niet dat ik nou veel gestotter of tearing tegen kom als ik daarop speel, maar als VRR straks wat meer voorkomt kan ik me prima voorstellen dat je games krijgt waarbij de framerate een beetje tussen de 40 en 50 hangt, maar als je geen VRR hebt dit gecapt wordt op 30.
Er komt natuurlijk altijd wel weer wat nieuws aan, maar VRR is voor mij persoonlijk (en voor gamers in het algemeen denk ik wel) echt een big one, en een waar ik echt wel een jaartje op wil wachten. Wat andere content betreft (films/series) boeit 4K me eigenlijk juist niet zoveel... Ja het zal vast mooi zijn, maar ik heb er niet eens echt heel veel moeite mee om nog DVD's te kijken. Het valt even tegen, maar dan ga ik het verhaal volgen en vergeet ik dat de resolutie minder is. Ik denk dat ik persoonlijk ook niet veel moeite zou doen om aan hoge kwaliteit 4K content te komen, ik zou het gewoon bij Netflix houden.
Het is natuurlijk wel te hopen dat de VRR functionaliteit ook echt in de nieuwe modellen komt komend jaar en dan niet alleen in hele dure versies
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv maar ik kan weinig reviews vinden van de w8.
Ik twijfel tussen de Sony A9f, de w8 en de c8. Prijsverschil is enorm, ik vroeg me af waarom, is de w8 werkelijk zo goed om meer dam €1000 te betalen?
hebben allemaal het hetzelfde paneel,sony wordt anders aangestuurd en ander webos,w8 is het platte design en een aparte soundbar.chulin schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:50:
[...]
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv maar ik kan weinig reviews vinden van de w8.
Ik twijfel tussen de Sony A9f, de w8 en de c8. Prijsverschil is enorm, ik vroeg me af waarom, is de w8 werkelijk zo goed om meer dam €1000 te betalen?
heb zelf een C7 en kameraad heeft een W7 ,beeldkwaliteit is geen verschil
[ Voor 7% gewijzigd door pwh53 op 10-11-2018 12:59 ]
Ik ga zsm een afspraak maken om beide met mijn eigen ogen kunnen zien en vergelijken, het liefst gewone content ( tv beelden en blu-ray ) en niet alleen de 4K promo films
Paar weken geleden na een update al werkend, heb een 65C8PLAF55 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:03:
Heeft iemand al nieuws over de Google assistant activatie voor de 2018 modellen in Nederland? geen idee waarom dat zolang moet duren!
Ik zit te twijfelen tussen een oled 65c8pla of een sony 65xf9005. Ik wil er onder andere films mee kijken en gamen. Mijn woonkamer heeft alleen 's ochtends direct zonlicht maar is gedurende de dag desondanks wel behoorlijk licht.
Nu heb ik wat onderzoek gedaan naar de LG oled:
- maximaal aantal nits van de oled is 800;
- bij 10 procent wit op het scherm geeft het scherm nog maar maximaal 160 nits. 10 procent wit op het scherm lijkt me al vrij snel, of laten we zeggen 20 procent lichte tint op het scherm.
- na 1 jaar normaal gebruik geven de pixels door 'slijtage' 15 procent minder licht.
Inbranden ben ik niet zo bang voor maar ik wil ook overdag en in de zomer 's avonds wel een fatsoenlijk functionerende tv hebben. Ik weet dat helderheid een issue is bij oled. En bij niet voldoende helderheid is een beetje zwart ook meteen zwart. Daarnaast maak ik mij zorgen over de motionflow op de lg.
Wat betreft de sony xf9005. Laten we stellen dat deze tv 95 procent van de zwartwaarden heeft van wat oled te bieden heeft maar deze tv heeft in ieder geval meer dan genoeg helderheid (1000 nits op een 10 procent white hdr window). Daarnaast staat sony bekend om de goede motionflow technologie.
Wat is wijsheid?
Over het aantal nits van de oled hoef je je echt geen zorgen te maken, ik heb een B7 en s'avonds heb ik oled lampje op 20 staan. Als ik deze hoger dan 40 heb staan branden m'n ogen eruit savonds. Overdag staat deze op 60 en dat is echt meer dan zat.Electric Fuck schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:52:
Advies gevraagd,
Ik zit te twijfelen tussen een oled 65c8pla of een sony 65xf9005. Ik wil er onder andere films mee kijken en gamen. Mijn woonkamer heeft alleen 's ochtends direct zonlicht maar is gedurende de dag desondanks wel behoorlijk licht.
- bij 10 procent wit op het scherm geeft het scherm nog maar maximaal 160 nits. 10 procent wit op het scherm lijkt me al vrij snel, of laten we zeggen 20 procent lichte tint op het scherm.
- na 1 jaar normaal gebruik geven de pixels door 'slijtage' 15 procent minder licht.
Inbranden ben ik niet zo bang voor maar ik wil ook overdag en in de zomer 's avonds wel een fatsoenlijk functionerende tv hebben. Ik weet dat helderheid een issue is bij oled. En bij niet voldoende helderheid is een beetje zwart ook meteen zwart. Daarnaast maak ik mij zorgen over de motionflow op de lg.
Wat betreft de sony xf9005. Laten we stellen dat deze tv 95 procent van de zwartwaarden heeft van wat oled te bieden heeft maar deze tv heeft in ieder geval meer dan genoeg helderheid (1000 nits op een 10 procent white hdr window). Daarnaast staat sony bekend om de goede motionflow technologie.
Wat is wijsheid?
Als je in een OLED topic gaat vragen of het wijs is om een OLED TV aan te schaffen (ipv iets anders) dan weet je al wat voor antwoord je gaat krijgen héElectric Fuck schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:52:
Advies gevraagd,
Wat is wijsheid?
Vergis je ieder geval niet in het aantal nits, het is niet voor niets zo dat om aan de officiële standaard voor HDR te voldoen het minimaal aantal nits lager ligt bij OLED dan bij niet OLED. Omdat je dus 100% zwartwaardes hebt knalt elke kleur/lichtbron er veel meer uit dan een TV die begint bij 95% zwart. Hierdoor kan je dus met minder nits toch meer contrast en licht ervaren.
Mijn B6 heb ik al 2 jaar op OLED light 40 (gemiddeld) voor SDR content en kom niks te kort. Ik zie ook eigenlijk nooit ABL inkicken (minder fel bij 10% wit).
Motion is een kwestie van ervaren en kijken of het je irriteert. Het is waar dat LG niet de beste motion heeft, maar dit hoeft voor velen geen echt probleem te zijn.
Verwijderd
Dat oled lampje moet je die handmatig dimmen elke avond of kun je dat instellen. Of is de optie local dimming? Aanwezig dus dat automatisch aanpast aan licht omgeving.donpablo80 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:47:
[...]
Over het aantal nits van de oled hoef je je echt geen zorgen te maken, ik heb een B7 en s'avonds heb ik oled lampje op 20 staan. Als ik deze hoger dan 40 heb staan branden m'n ogen eruit savonds. Overdag staat deze op 60 en dat is echt meer dan zat.
Vraag dit omdat ik de tv over 4 weekjes kan instaleren 😋
Ik wissel tussen 2 profielen die op OLED light na exact gelijk staan afgesteld. Automatische dimming zit in ieder geval niet op de B6, al schijnt dat op de Amerikaanse modellen weer anders te zijn en geen idee of dit op de 2017/2018 modellen zit.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:17:
[...]
Dat oled lampje moet je die handmatig dimmen elke avond of kun je dat instellen. Of is de optie local dimming? Aanwezig dus dat automatisch aanpast aan licht omgeving.
Vraag dit omdat ik de tv over 4 weekjes kan instaleren 😋
Of de back knop ingedrukt houden om de actieve app af te sluiten. Is nog wat snellerMrBlueEyes schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:36:
[...]
Je weet dat je de app ook kan afsluiten zodat deze opnieuw opstart?. Daarvoor hoef je hem niet helemaal te verwijderen.
Home button ingedrukt houden en vervolgens komen er kruisjes boven de geopende apps.
Op welke regio ingesteld? Nederlands of in engels?BenEco schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:13:
[...]
Paar weken geleden na een update al werkend, heb een 65C8PLA
En welke software versie heb je?
ik ben zeer benieud want ik kan nergens op het net wat vinden over een update voor de Nederlandse google assistant. voor de 55 en de 65 c8.
[ Voor 32% gewijzigd door F55 op 11-11-2018 02:58 ]
Maar als ik 65 inch (165 cm) diagonaal trek is dat toch echt wel een gigantische TV. Iemand die zo'n ding heeft staan met een kijkafstand van +/- 2,5 meter? En wat is/zijn je ervaringen?
Het is vooral lomp groot als hij uit staat in je kamer. Maar tijdens het kijken totaal niet.
[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-11-2018 10:07 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik vond het niet fijn, wel van 3.0 meter en ben terug gegaan naar 55".Dirrukje schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:57:
Iemand hier met een kijkafstand van +/- 2,5 meter die een 65 inch heeft staan? Ik was in de markt voor 55 inch omdat ik dacht dat dat toch wel de max is voor wat betreft mijn kijkafstand. Vanochtend nog maar even gaan meten en googelen en ik lees dat voor 65 inch de ideale kijkafstand voor UHD 198 tot 281 cm is. Past dus nog prima op mijn kijkafstand.
Maar als ik 65 inch (165 cm) diagonaal trek is dat toch echt wel een gigantische TV. Iemand die zo'n ding heeft staan met een kijkafstand van +/- 2,5 meter? En wat is/zijn je ervaringen?
Kwam voornamelijk vanwege het zichtveld, je moet echt "opzij" kijken voor de hoeken, had het gevoel dat ik veel miste van de details van de films.
Zit je er verder vandaan heb je wel de complete overview.
Dit is wel persoonlijk hoor, maar wij beiden hier thuis hadden dit gevoel.
Ik zit op 2,20 CM ongeveer met een 65 inch en ik vind het eigenlijk te klein. Een 77 inch zou perfect zijn voor deze afstand,maar dat is veel te duur.Dirrukje schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:57:
Iemand hier met een kijkafstand van +/- 2,5 meter die een 65 inch heeft staan? Ik was in de markt voor 55 inch omdat ik dacht dat dat toch wel de max is voor wat betreft mijn kijkafstand. Vanochtend nog maar even gaan meten en googelen en ik lees dat voor 65 inch de ideale kijkafstand voor UHD 198 tot 281 cm is. Past dus nog prima op mijn kijkafstand.
Maar het ding is,is dat de 65 inch met de dag kleiner lijkt te worden. Je went er dus snel aan.Dirrukje schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:50:
Grappig eigenlijk dat er toch nog wel veel verschil zit in de voorkeur of ervaring van verschillende mensen. Zal wel even langs de mediamarkt gaan en op 2,5 meter voor een 65" gaan zitten om het even te ervaren
In het begin lijkt het nog groot ja. Dus ik zou echt minimaal die 65 inch nemen als je nog een beetje enigszins een bioscoop effect wil hebben.
Inderdaad, eerst denk je van "wow wat is dit groot, gelukkig heb ik geen grotere genomen." Een dag later zie je gewoon dat je de centimeters rond je tv gewoon constant in beeld hebt...pennywise666 schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:53:
[...]
Maar het ding is,is dat de 65 inch met de dag kleiner lijkt te worden. Je went er dus snel aan.
In het begin lijkt het nog groot ja. Dus ik zou echt minimaal die 65 inch nemen als je nog een beetje enigszins een bioscoop effect wil hebben.
Wat je zou kunnen doen is op de plek gaan zitten waar je normaal zit en dan naar de muur kijken, en dan aftekenen (2 punten diagonaal) van wat je nog prettig in je gezichtsveld hebt.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
En het bioscoopeffect is juist het effect wat ik wil nastrevenpennywise666 schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:53:
[...]
Maar het ding is,is dat de 65 inch met de dag kleiner lijkt te worden. Je went er dus snel aan.
Dat had ik met de 55" die er nu staat eigenlijk ook, waarbij ik van 40" af kwam volgens mij. Was wel in mijn vorige woning met grotere kijkafstand, maar toen hij stond had ik gelijk al het idee dit had nog wel groter gekund. In de huidige woning vond ik dat eigenlijk niet.ArthurMorgan schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:57:
[...]
Inderdaad, eerst denk je van "wow wat is dit groot, gelukkig heb ik geen grotere genomen." Een dag later zie je gewoon dat je de centimeters rond je tv gewoon constant in beeld hebt...
Wat je zou kunnen doen is op de plek gaan zitten waar je normaal zit en dan naar de muur kijken, en dan aftekenen (2 punten diagonaal) van wat je nog prettig in je gezichtsveld hebt.
Maar dat is HD en tegenwoordig heb je UHD en kun je dus meer halen uit een kleinere kijkafstand. Ik zal de boel eens gaan aftekenen en kijken wat prettig is.. Het is en blijft een persoonlijke voorkeur namelijk. En ik heb nou ook niet de behoefte dat ik tijdens het kijken van links naar rechts moet bewegen om alles mee te krijgen. Het moet wel in 1 oogopslag te vangen blijven.
Overigens vind ik zelf dat het ook weer afhangt van wat je kijkt. Series/films kan ik nog best kijken op de 42" plasma die er ook nog staat, maar gamen op dat scherm kan ik echt vergeten, dan is alles veel te klein op die afstand. Ik zou dus eventueel ook voor een 55" OLED kunnen gaan maar gewoon een stoel recht voor de TV zetten als ik wil gaan gamen, ben er nog niet helemaal uit (hangt ook van de prijzen volgend jaar af).
Vanaf morgen te bekijken in UHD kwaliteit op de BBC Iplayer.
Software versie 04.10.05F55 schreef op zondag 11 november 2018 @ 02:28:
[...]
Op welke regio ingesteld? Nederlands of in engels?
En welke software versie heb je?
ik ben zeer benieud want ik kan nergens op het net wat vinden over een update voor de Nederlandse google assistant. voor de 55 en de 65 c8.
Met de speech button op je afstandsbediening ingedrukt vragen wat je wil zien en je krijgt het direct op je tv te zien, werkt best prettig vind ik persoonlijk.
Hee Ben, Heb je het hier over de echte google assistant integratie, of over de gewone spraak assistent van LG zelf?BenEco schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:00:
[...]
Software versie 04.10.05
Met de speech button op je afstandsbediening ingedrukt vragen wat je wil zien en je krijgt het direct op je tv te zien, werkt best prettig vind ik persoonlijk.
Zijn dus twee verschillende applicaties.
Want ik kan nog nergens vinden dat Nederlands al wordt ondersteund.
Ik kan de Google assistent wel installeren als ik alles op UK zet, maar dan werkt alles in het Engels.
Hee Smirnof, Kan ik dan de NL Assistant installeren op regio NL?Smirnoff schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:15:
Via de website van LG Italie: versie 04.10.10
https://www.homecinemamag...assistant-op-lg-2018-tvs/F55 schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:39:
[...]
Hee Ben, Heb je het hier over de echte google assistant integratie, of over de gewone spraak assistent van LG zelf?
Zijn dus twee verschillende applicaties.
Want ik kan nog nergens vinden dat Nederlands al wordt ondersteund.
Ik kan de Google assistent wel installeren als ik alles op UK zet, maar dan werkt alles in het Engels.
Geen idee, sorry.F55 schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:40:
[...]
Hee Smirnof, Kan ik dan de NL Assistant installeren op regio NL?
Gelijk valt me op dat de kabels voor lan en optical recht op de achterkant zit.
Dit is natuurlijk erg lastig als je de tv zo vlak mogelijk tegen de muur wil hangen.
Dan zit die stekker met kabel behoorlijk in de weg lijkt me.
Hoe hebben jullie dat opgelost?
haakse (verloop)stekkersSpeedy_Gonzalez schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:09:
Vandaag wezen kijken naar een LG 55 inch oled tv.
Gelijk valt me op dat de kabels voor lan en optical recht op de achterkant zit.
Dit is natuurlijk erg lastig als je de tv zo vlak mogelijk tegen de muur wil hangen.
Dan zit die stekker met kabel behoorlijk in de weg lijkt me.
Hoe hebben jullie dat opgelost?
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.