Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:09:
Vandaag wezen kijken naar een LG 55 inch oled tv.

Gelijk valt me op dat de kabels voor lan en optical recht op de achterkant zit.
Dit is natuurlijk erg lastig als je de tv zo vlak mogelijk tegen de muur wil hangen.
Dan zit die stekker met kabel behoorlijk in de weg lijkt me.

Hoe hebben jullie dat opgelost?
HDMI ARC en WiFi (wat sowieso sneller is vanwege de 100mbit netwerkkaart) :P

Arrived anxious, left bored

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:43
Na kalibreren met de welbekende bestanden kwam ik uit op Brightness 56 en contrast 92.

Mijn banding is inmiddels iets minder maar dit is mijn 0% (zwart) nu:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dowyqA/20181111-220552.jpg

Niet normaal toch? In donkere ruimte is het beter zichtbaar dan deze foto.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

Ben, Dit filmpje is een demo van Januari 2018, en had ik al gezien maar helaas nu nog steeds geen updatevoor de NL regio.

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:09:
Vandaag wezen kijken naar een LG 55 inch oled tv.

Gelijk valt me op dat de kabels voor lan en optical recht op de achterkant zit.
Dit is natuurlijk erg lastig als je de tv zo vlak mogelijk tegen de muur wil hangen.
Dan zit die stekker met kabel behoorlijk in de weg lijkt me.

Hoe hebben jullie dat opgelost?
Ja viel mij ook op, heel dom ontwerp en een haakse netwerk plug haal je niet zo maar om de hoek. Hdmi verloop hoekstukken zijn wel te vinden. Bij de netwerk aansluiting vlak achter de plug voorzichtig in snijden en dan de kabel voorzichtig ombuigen.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:58
Phusebox schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:50:
Na kalibreren met de welbekende bestanden kwam ik uit op Brightness 56 en contrast 92.

[Afbeelding]

Wanneer komen ze hem omruilen?

• Phusebox
pennywise666 schreef op maandag 12 november 2018 @ 04:29:
[...]

Wanneer komen ze hem omruilen?
Geen idee. Ga ik vandaag proberen te regelen. Hopelijk komend weekend.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
F55 schreef op maandag 12 november 2018 @ 00:13:
[...]

Ja viel mij ook op, heel dom ontwerp en een haakse netwerk plug haal je niet zo maar om de hoek. Hdmi verloop hoekstukken zijn wel te vinden. Bij de netwerk aansluiting vlak achter de plug voorzichtig in snijden en dan de kabel voorzichtig ombuigen.
https://www.allekabels.nl...p-cat6-adapter-haaks.html

• Phusebox
Mooie oplossing, maar als je een beetje fatsoenlijk bereik hebt zou ik voor WiFi gaan, is voor mij vele malen sneller.

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 12:50
ArthurMorgan schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:57:
[...]

Inderdaad, eerst denk je van "wow wat is dit groot, gelukkig heb ik geen grotere genomen." Een dag later zie je gewoon dat je de centimeters rond je tv gewoon constant in beeld hebt...

Wat je zou kunnen doen is op de plek gaan zitten waar je normaal zit en dan naar de muur kijken, en dan aftekenen (2 punten diagonaal) van wat je nog prettig in je gezichtsveld hebt.
Ga er toch nog even op terug komen, heb namelijk wat zitten meten en tekenen.. Gemakshalve voeg ik nog even een afbeelding toe want toch wat behoefte aan feedback van andere.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iyyTd89.png

De ruimte waar de tv staat/hangt is een 'nisje' van zo'n 2 meter en wordt veroorzaakt door een muurtje en de ingemantelde houtkachel. Momenteel staat er een 55 inch TV en als dat een 65 inch tv moet worden dan hangt er dus een kolos van 1,5 meter aan de muur. Waarbij er dus aan weerskanten zo'n 20-25 CM overblijft om de speakers neer te zetten. Daarnaast kom je in de situatie terecht dat de tv meubel kleiner is/wordt dan de tv, esthetisch gezien wil je dat volgens mij niet en is het het mooiste als hij nog wat uitsteekt. Maar daar is simpelweg geen ruimte meer voor dan. Verder realiseer je op deze manier dat als je ook maar enigszins schuin voor de tv zit de speakers een soort van in je beeld terecht komen, dus je kunt er alleen recht voor zit. Nadelig als je met meerdere personen tv kijkt.

Dus hoewel de kijkafstand een 65" twijfel ik enigszins of het wel een verstandige keuze is op basis van de indeling van de kamer vanwege de nis. Een andere plek voor de speakerzuilen is er niet echt.

Iemand die daar een gevoel bij heeft of kan krijgen? Of wellicht in een vergelijkbare situatie zit? Ik wil met alle liefde een 65" ophangen maar op dit moment nijg ik toch naar te veel nadelen/beperkingen

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb papier/karton bevestigd aan mijn voormalige 40" zodat het vlak 55" werd voor ik hem kocht. Zo kon ik een beter inzicht krijgen. Let wel dat dit alleen echt werkt om te kijken of het goed past. Niet om te zien of het prettig is, want zonder beeld is het (zeker de eerste keer) echt anders.

Over de andere dingen vind ik het lastig wat te zeggen omdat ik daar geen ervaring mee heb. Maar sowieso zou ik de TV niet zover achter de speakers zetten. Dat lijkt mij zo op het eerste gezicht lelijker dan als je de TV meer naar voren haalt zodat de speakers minder uitsteken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Dirrukje
Speakers kunnen zeker nog wel een stuk naar achter alleen staan ze nu nog zo ver naar voren vanwege de center speaker die (nog) niet onder de tv kan. Zover ik had gelezen wil je je fronts gewoon niet achter je center speaker hebben dus vandaar dat ze nog wat naar voren staan.

Zodra de nieuwe tv hangt en er een andere tv meubel is kan de center onder de tv en kunnen de fronts ook naar achter en naast de tv. Maar hoe meer ze naar achter gaan hoe meer het geprocedeerde geluid ook wordt beïnvloed door de nis. Daar moet ik dan nog maar even wat mee spelen denk ik.

Zal eens kijken of ik wat karton op kan scharrelen om er een beter beeld bij te krijgen.

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:20
Dit is alsnog te dik als je de TV strak tegen de muur hebt hangen met bijvoorbeeld een Vogels Thin beugel.

Zelf een kabel knippen, die stekkers zijn een stuk korter :) Dat was voor mij de oplossing. De stekker van zo'n haakse kabel is uiteindelijk net zo diep als een gewone stekker.
Phusebox schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:52:
[...]

Mooie oplossing, maar als je een beetje fatsoenlijk bereik hebt zou ik voor WiFi gaan, is voor mij vele malen sneller.
De pieksnelheid ligt hoger via wifi, omdat de LAN poort 100mbit is. Maar de stabiliteit is (in mijn geval ten minste) te wisselvallig. Zo'n speedtest via wifi zegt niet zo veel. Je hebt over wifi veel meer drops, storing en een hogere latency t.o.v. een bekabelde verbinding. Het zal ongetwijfeld goed kunnen werken als de situatie ideaal is, maar ik hou het bij mijn bekabelde verbinding :)

[ Voor 5% gewijzigd door timadriaans op 12-11-2018 11:37 ]

• Phusebox
timadriaans schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:34:
[...]

Dit is alsnog te dik als je de TV strak tegen de muur hebt hangen met bijvoorbeeld een Vogels Thin beugel.

Zelf een kabel knippen, die stekkers zijn een stuk korter :)
[...]

De pieksnelheid ligt hoger via wifi, omdat de LAN poort 100mbit is. Maar de stabiliteit is (in mijn geval ten minste) te wisselvallig. Zo'n speedtest via wifi zegt niet zo veel. Je hebt over wifi veel meer drops, storing en een hogere latency t.o.v. een bekabelde verbinding. Het zal ongetwijfeld goed kunnen werken als de situatie ideaal is, maar ik hou het bij mijn bekabelde verbinding :)
Ja zoals ik zeg; als je router vlakbij de TV staat is WiFi beter. Ik haal via de kabel maar 30 Mbps. Dat is niet voldoende.

Maar wellicht is mijn tv gewoon in zijn geheel een maandagochtend model; enorme banding, zwart is niet zwart aan de linkerkant, traag netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 12-11-2018 11:37 ]

Verwijderd

/edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2018 14:48 ]

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
Phusebox schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:35:
[...]

Ja zoals ik zeg; als je router vlakbij de TV staat is WiFi beter. Ik haal via de kabel maar 30 Mbps. Dat is niet voldoende.

Maar wellicht is mijn tv gewoon in zijn geheel een maandagochtend model; enorme banding, zwart is niet zwart aan de linkerkant, traag netwerk.
Ik zit met mijn C8 zowel op WIFI als op LAN op 70mbps. Dit terwijl ik met mijn laptop bekabeld 350mbps haal. Gelukkig is het voldoende om Netflix 4k te kijken. Ik heb hem bekabeld aangesloten ivm stabiliteit.

• pwh53
[quote]timadriaans schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:34:
[...]

Zelf een kabel knippen, die stekkers zijn een stuk korter :) Dat was voor mij de oplossing. De stekker van zo'n haakse kabel is uiteindelijk net zo diep als een gewone stekker.
[...]

maar niet iedereen heeft een krimptang,met deze bijvoorbeeld moet het volgens mij ook lukken

https://www.allekabels.nl...p-cat-5e-kabel-haaks.html

• Phusebox
pwh53 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:25:
[quote]timadriaans schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:34:
[...]

[...]

maar niet iedereen heeft een krimptang,met deze bijvoorbeeld moet het volgens mij ook lukken

https://www.allekabels.nl...p-cat-5e-kabel-haaks.html
Let wel dat je de goede hoek pakt, bij deze zou de kabel omhoog gaan vanaf de aansluiting. Ligt eraan wat je wil.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 06:33
Smirnoff schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:15:
Via de website van LG Italie: versie 04.10.10
Volgens de changelog is deze fix alleen bedoeld om het zappen tussen de Italiaanse publieke zenders te verbeteren. Vandaar dat deze ook alleen op de IT LG site beschikbaar is.

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-11 11:09
Phusebox schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:50:

[Afbeelding]

Ik heb ook last gehad van vertical banding, van alles geprobeerd, maar niet weg te krijgen:

YouTube: LG oled55b8pla vertical banding

Hiervoor had ik een Qled gekocht, terug gebracht, LG Oled gekocht...ook terug en nu een Sony Oled en nergens meer last van.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Maar wat nou als je dat soort dingen niet probeert na te bootsen?

Ik heb op mijn C7 nergens last van nu, ik ga die dingen dus niet draaien om dingen te gaan zien.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Phusebox
Famous schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:48:
Maar wat nou als je dat soort dingen niet probeert na te bootsen?

Ik heb op mijn C7 nergens last van nu, ik ga die dingen dus niet draaien om dingen te gaan zien.
Mijn volledig zwart is dus op 40% van het scherm niet zwart. Dat zie je wel en besides ik koop geen OLED voor donkergrijs.

Maar een Sony komt er hier niet in trouwens.

• Famous

Famous

R 400+

Phusebox schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:05:
[...]

Mijn volledig zwart is dus op 40% van het scherm niet zwart. Dat zie je wel en besides ik koop geen OLED voor donkergrijs.

Maar een Sony komt er hier niet in trouwens.
Maar dit heb je geforceerd getest?
Als mijne op schermbeveiliging gaat, met het “vuurwerk”, zie ik echt niet wat jij hier geplaatst heb met foto’s.

• Phusebox
Famous schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:51:
[...]

Maar dit heb je geforceerd getest?
As mijne op schermbeveiliging gaat, met het “vuurwerk”, zie ik echt niet wat jij hier geplaatst heb met foto’s.
Wat is geforceerd? Gewoon een zwart scherm op Expert Dark Room setting. Een zwart scherm dat vaak genoeg tussen scènes zit of bij een aftiteling etc.

Bovendien is mijn scherm krom. Ik heb geen curved TV gekocht dus wens ik ook geen curve. Zaterdag wordt ie omgeruild.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 12-11-2018 23:04 ]

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:00
Dirrukje schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:21:
[...]

Ga er toch nog even op terug komen, heb namelijk wat zitten meten en tekenen.. Gemakshalve voeg ik nog even een afbeelding toe want toch wat behoefte aan feedback van andere.

[Afbeelding]

De ruimte waar de tv staat/hangt is een 'nisje' van zo'n 2 meter en wordt veroorzaakt door een muurtje en de ingemantelde houtkachel. Momenteel staat er een 55 inch TV en als dat een 65 inch tv moet worden dan hangt er dus een kolos van 1,5 meter aan de muur.

Iemand die daar een gevoel bij heeft of kan krijgen? Of wellicht in een vergelijkbare situatie zit? Ik wil met alle liefde een 65" ophangen maar op dit moment nijg ik toch naar te veel nadelen/beperkingen
Ja, ik heb ook ongeveer zo’n situatie, met de tv in een nis/koof en gashaaard ernaast. Maar ik heb een lange stenen onderplaat, dus zuilen kunnen er niet goed staan en ik heb gekozen voor goede kleine monitoren die mooi op de hardstenen plank passen. De tv hangt aan een beugel (Vogels motion mount, met app) zodat ik de tv nog naar wens naar voren kan halen of schuin kan zetten.
Ik had eerst een 65 inch maar ben terug naar een 55 inch op circa 3,2 meter afstand. De 65 inch was echt een groot verlicht vlak op deze korte afstand, wat eerlijk gezegd vermoeiend keek.
Design technisch en rustiger is een kleinere tv (55 inch) met daaronder net als bij mij 1 plank of kast van muur tot haard, waarop je goede monitoren zet met voldoende bas, aangevuld met een subwoofer voor films.
De nis zal overigens de bas gaan versterken, daar zal je geen gebrek aan hebben.

Ik zal morgen eens een foto maken van mijn situatie, dan krijg je een idee.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• pennywise666
Phusebox schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:57:
[...]

Wat is geforceerd? Gewoon een zwart scherm op Expert Dark Room setting. Een zwart scherm dat vaak genoeg tussen scènes zit of bij een aftiteling etc.

Bovendien is mijn scherm krom. Ik heb geen curved TV gekocht dus wens ik ook geen curve. Zaterdag wordt ie omgeruild.
Goedzo. Laat maar weten of ie dan wel in orde is,ik ben benieuwd.
Erger dan dit kan in ieder geval al niet lijkt me.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 22:28
Ik heb helaas ook na 1 jaar last van burn in logos op mijn B6 terwijl de tv nauwelijks lang aan staat. LG al gebeld en hebben een case aangemaakt. Hoe zijn de ervaringen hier en hoe heeft LG dit opgelost? Aan huis paneel vervangen, garantie etc.

• Dirrukje
Shocked schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:11:
[...]
Ja, ik heb ook ongeveer zo’n situatie, met de tv in een nis/koof en gashaaard ernaast. Maar ik heb een lange stenen onderplaat, dus zuilen kunnen er niet goed staan en ik heb gekozen voor goede kleine monitoren die mooi op de hardstenen plank passen. De tv hangt aan een beugel (Vogels motion mount, met app) zodat ik de tv nog naar wens naar voren kan halen of schuin kan zetten.
Ik had eerst een 65 inch maar ben terug naar een 55 inch op circa 3,2 meter afstand. De 65 inch was echt een groot verlicht vlak op deze korte afstand, wat eerlijk gezegd vermoeiend keek.
Design technisch en rustiger is een kleinere tv (55 inch) met daaronder net als bij mij 1 plank of kast van muur tot haard, waarop je goede monitoren zet met voldoende bas, aangevuld met een subwoofer voor films.
De nis zal overigens de bas gaan versterken, daar zal je geen gebrek aan hebben.

Ik zal morgen eens een foto maken van mijn situatie, dan krijg je een idee.
Nice, ben heel benieuwd!
ArthurMorgan schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:47:
Ik heb papier/karton bevestigd aan mijn voormalige 40" zodat het vlak 55" werd voor ik hem kocht. Zo kon ik een beter inzicht krijgen. Let wel dat dit alleen echt werkt om te kijken of het goed past. Niet om te zien of het prettig is, want zonder beeld is het (zeker de eerste keer) echt anders.
Ben gisteren even aan het knippen en plakken geweest.. Paste wel in de tijd van het jaar met Sinterklaas die in aantocht is 8)7

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/b9vYcq/Whats-App-Image-2018-11-12-at-19-53-07.jpg

let maar niet op de opstelling nog.. Uiteindelijk moet de tv nog verder omlaag, aan de muur, andere tv meubel en de speakers verder naar achter. Maar zo op het eerste oog is het nog wel een haalbare afmeting volgens mij >:)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou het doen ja. Ziet er prima uit zo.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:00
Dirrukje schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:57:

Nice, ben heel benieuwd!

let maar niet op de opstelling nog.. Uiteindelijk moet de tv nog verder omlaag, aan de muur, andere tv meubel en de speakers verder naar achter. Maar zo op het eerste oog is het nog wel een haalbare afmeting volgens mij >:)
Nou hier een snapshot met een Iphone, in het echt oogt het wat strakker.

Het is maar een idee : ik zou een hele plank/kast ofzo maken van links naar rechts zodat je daar monitoren op kwijt kan.
Onder de plank of in de kast kan je dan je apparatuur kwijt, center en eventueel subwoofer. In het audio-tv-meubel-topic staan ook nog wel enkele fraaie voorbeelden.
Ik heb erg veel geëxperimenteerd met luidsprekers (zuilen en monitoren) en ben steeds geëindigd bij monitoren op korte afsatanden:
- monitoren hebben een compacter geluidsbeeld op een korte afstand (3 meter is kort voor een zuil en ik schat dat je hooguit een meter of 3 van de tv zit)
- zijn op een korte afstand "makkelijk" langer te beluisteren, tenminste dat vonden wij hier. Met een zuil was het vaak overkill en kon je in mijn geval goed horen waar bijvoorbeeld de tweeter in de zuil zat.
- de plaatsing van jouw zuilen zo weggestopt tegen de muur zonder veel ademruimte, is echt zonde en zou het geluidsbeeld negatief (moeten) beïnvloeden. De bas zou erg moeten gaan overheersen. Monitoren zouden iets meer ruimte kunnen hebben.
- ik zou een gedeelte muur ook zwart maken (flinke baan), net als bij mij achterin de koof van de haardpartij, zodat tv-speakers enzo wegblenden, wat vooral in de avond voordelen bied (zie mijn foto).

Afijn, bovenstaande alleen maar lezen als vriendelijk commentaar, geluid - tv - inrichting is allemaal erg persoonlijk.

De foto's van mijn stukje hobby:
tv haard avond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6v9V74s0LIUKmVWDDLPoDnWA/full.jpg

(55 inch Oled aan Vogels Motion mount, Dynaudio M10 monitoren, center (wordt dynaudo M15C, nu los luidsprekertje), Ziggo box en Marantz 1607, niet zichtbaar op de foto : B&W subwoofer en 2x Dali Fazon sat op de achtermuur).

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Dirrukje
@Shocked Hele coole setup! De mate waarin je de receiver en de center hebt weggewerkt vind ik heel stijlvol. Iets maken over de volledige breedte is zeker wel iets wat ik ga overwegen, maar zou vooralsnog financieel gezien iets te veel van het goede zijn omdat de zuilen dan direct vervangen moeten worden.

Daarnaast heb jij natuurlijk nog wel te maken met de uitsparing aan de bovenkant waardoor ik me kan voorstellen dat 65" wat veel wordt of lijkt. Daar heb ik iets minder last van. Ik ga denk ik wel voor de 65" want alleen als hij hangt is voor mij in te schatten of het wel of niet vermoeiend of te groot is. Een 65" is altijd nog weer om te wisselen voor een 55". Kies ik nu toch voor een 55" zal ik nooit weten of de 65" toch ook nog een optie is, en blijft je met de vraag zitten. Dus volgens mij gewoon doen en ervaren.

Ga op termijn wel een stukje van je afkijken want vind zo'n oplossing wel heel chill, en volledig eens met dat de zuilen wat weggemoffeld staan nu en weinig ademruimte hebben. In de toekomst maar eens monitoren proberen, geeft ook meer speelruimte qua plaatsing.

• Phusebox
Shocked schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:16:
[...]

Het is maar een idee : ik zou een hele plank/kast ofzo maken van links naar rechts zodat je daar monitoren op kwijt kan.
Onder de plank of in de kast kan je dan je apparatuur kwijt, center en eventueel subwoofer. In het audio-tv-meubel-topic staan ook nog wel enkele fraaie voorbeelden.
Ik heb erg veel geëxperimenteerd met luidsprekers (zuilen en monitoren) en ben steeds geëindigd bij monitoren op korte afsatanden:
- monitoren hebben een compacter geluidsbeeld op een korte afstand (3 meter is kort voor een zuil en ik schat dat je hooguit een meter of 3 van de tv zit)
- zijn op een korte afstand "makkelijk" langer te beluisteren, tenminste dat vonden wij hier. Met een zuil was het vaak overkill en kon je in mijn geval goed horen waar bijvoorbeeld de tweeter in de zuil zat.
- de plaatsing van jouw zuilen zo weggestopt tegen de muur zonder veel ademruimte, is echt zonde en zou het geluidsbeeld negatief (moeten) beïnvloeden. De bas zou erg moeten gaan overheersen. Monitoren zouden iets meer ruimte kunnen hebben.
- ik zou een gedeelte muur ook zwart maken (flinke baan), net als bij mij achterin de koof van de haardpartij, zodat tv-speakers enzo wegblenden, wat vooral in de avond voordelen bied (zie mijn foto).

Afijn, bovenstaande alleen maar lezen als vriendelijk commentaar, geluid - tv - inrichting is allemaal erg persoonlijk.

[Afbeelding: tv haard avond]

[Afbeelding]

(55 inch Oled aan Vogels Motion mount, Dynaudio M10 monitoren, center (wordt dynaudo M15C, nu los luidsprekertje), Ziggo box en Marantz 1607, niet zichtbaar op de foto : B&W subwoofer en 2x Dali Fazon sat op de achtermuur).
Doe ik echt nooit meer zoiets op maat gemaakt. Koop je daarna een andere receiver, past het (net) niet. Ziet er mooi uit, daar niet van.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 15:50
Dirrukje schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:57:
[...]

Ben gisteren even aan het knippen en plakken geweest.. Paste wel in de tijd van het jaar met Sinterklaas die in aantocht is 8)7

[Afbeelding]

En anders gewoon dat muurtje eruit, voegt toch niks toe aan je kamer behalve een obstakel!

PVO

• timadriaans
Puck schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:28:
[...]

Firmwares worden bijna altijd eerst via de site aangeboden en pas later OTA, en zelfs deze worden in fases uitgerold. Mocht er dan iets mis zijn dan blijft de schade beperkt.

Als je 'm direct wilt gewoon via USB updaten.
Zijn er inmiddels al mensen die de update OTA hebben gekregen?

• bvbal79
bvbal79 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:50:
Ik heb helaas ook na 1 jaar last van burn in logos op mijn B6 terwijl de tv nauwelijks lang aan staat. LG al gebeld en hebben een case aangemaakt. Hoe zijn de ervaringen hier en hoe heeft LG dit opgelost? Aan huis paneel vervangen, garantie etc.
Ik wist niet dat dit omgetoverd was tot een VT wonen topic ipv de ervaringen met de tv zelf :)

Maar als terugkoppeling voor eventuele anderen. LG heeft me vandaag teruggebeld en het paneel wordt onder garantie vervangen na de foto's gezien te hebben.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

De keuze is gemaakt, het word de LG OLED55C8PLA.
Nu kas ik ergens dat de kabel voor de stroomtoevoer aan de korte kant is.
Ik hang de tv aan de muur en de kabel zit in een kabelgoot in de muur.
Die 1.5 meter kabel die er aan zit, is voor mij te kort.

Is die op een gemakkelijke manier te vervangen door een langere kabel?

• pennywise666
Shocked schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding: tv haard avond]

[Afbeelding]

Ziet er gezellig uit je tvmeubel. Leuk huisdier heb je ook.

• timadriaans
Zullen we het topic gebruiken waar het voor is bedoeld, namelijk LG OLED televisies?

Informatie over je setup, woonkamer, custom made meubels etc kun je hier mooi kwijt :)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:51:
De keuze is gemaakt, het word de LG OLED55C8PLA.
Nu kas ik ergens dat de kabel voor de stroomtoevoer aan de korte kant is.
Ik hang de tv aan de muur en de kabel zit in een kabelgoot in de muur.
Die 1.5 meter kabel die er aan zit, is voor mij te kort.

Is die op een gemakkelijke manier te vervangen door een langere kabel?
Helaas zit de kabel vast aan de televisie. Eigenlijk heb ik nooit begrepen waarom fabrikanten dit doen...

Je hebt dan twee opties: Een verlengsnoer, óf een stopcontact achter je tv in de muur maken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Famous

Famous

R 400+

Nyarlathotep schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:39:
[...]

Helaas zit de kabel vast aan de televisie. Eigenlijk heb ik nooit begrepen waarom fabrikanten dit doen...

Je hebt dan twee opties: Een verlengsnoer, óf een stopcontact achter je tv in de muur maken.
Of de draad doorknippen en verlengen.
Wellicht wel een puntje als je garantie moet claimen :+

• S0epkip
Famous schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:57:
[...]

Nah dat is echt een *oplossing.
Gewoon het orginele snoer oprollen achter je tv en dan zo verder:

https://www.allekabels.nl...07/verlengkabel-euro.html

PVO

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

S0epkip schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:15:
[...]

Een niet geaarde verlengkabel gebruiken lijkt mij ook niet echt ideaal hoor.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

S0epkip schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:15:
[...]

Ja die optie had ik ook al in gedachten.
Vanavond gelijk ff bestellen

• S0epkip
reuzekind schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:10:
[...]

Een niet geaarde verlengkabel gebruiken lijkt mij ook niet echt ideaal hoor.
Uhm, je tv-snoer is nou eenmaal slechts twee-polig (niet geaard). Dus success met je dikke verlengsnoer met RA achter de tv zien te proppen :P

PVO

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

S0epkip schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:15:
[...]

Uhm, je tv-snoer is nou eenmaal slechts twee-polig (niet geaard). Dus success met je dikke verlengsnoer met RA achter de tv zien te proppen :P
Ik was echt in de veronderstelling dat het tv-snoer van mijn 55C7 geaard was, maar dat heb ik dan blijkbaar verkeerd onthouden. Indien niet geaard kan je natuurlijk prima zo'n verlengsnoer gebruiken.

• S0epkip
Ik kan hier niet zo 1-2-3 vinden, maar ik zie dat er ook LG TV's met RA zijn, dus wellicht dat je dan even een verlengsnoer met aarde moet pakken ja!

PVO

• pennywise666
Modbreak:Misschien wil je zelf het algemeen beleid nog eens doorlezen.. dit is een officiele waarschuwing.

[ Voor 72% gewijzigd door Michael Knight op 18-11-2018 21:35 ]

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb volgende vraag al eerder gesteld maar is inmiddels alweer weer 5 blz terug.
Omdat ik het toch lastig vind graag nogmaals de vraag of hier een oplossing voor is:

Is het mogelijk om het casten van Youtube uit te zetten?
Ik vraag dit omdat ik een aantal kids heb die regelmatig op hun gsm een youtube filmpje kijken.
Soms drukt er 1 per ongeluk op de cast knop en springt de tv dus op youtube.
Buiten het verwijderen vd app. is het mogelijk om dit uit te schakelen?

Egbert

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waarom? De stekker is een onderdeel van de tv en prima bespreekbaar hier
eggiebert schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:22:
Ik heb volgende vraag al eerder gesteld maar is inmiddels alweer weer 5 blz terug.
Omdat ik het toch lastig vind graag nogmaals de vraag of hier een oplossing voor is:

Is het mogelijk om het casten van Youtube uit te zetten?
Ik vraag dit omdat ik een aantal kids heb die regelmatig op hun gsm een youtube filmpje kijken.
Soms drukt er 1 per ongeluk op de cast knop en springt de tv dus op youtube.
Buiten het verwijderen vd app. is het mogelijk om dit uit te schakelen?

Egbert
Volgens mij kun je in de tv een instelling aanpassen waardoor de tv niet (meer) gevonden kan worden door apparaten die kunnen casten. Ik ben nu niet thuis dus kan niet kijken waar het zit. Ik neem aan bij netwerkopties, of de broninstellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 18-11-2018 21:36 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:41
Nyarlathotep schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:26:
[...]

Waarom? De stekker is een onderdeel van de tv en prima bespreekbaar hier

[...]

Volgens mij kun je in de tv een instelling aanpassen waardoor de tv niet (meer) gevonden kan worden door apparaten die kunnen casten. Ik ben nu niet thuis dus kan niet kijken waar het zit. Ik neem aan bij netwerkopties, of de broninstellingen.
Misschien bedoel je de luistermodus die je aan en uit kan zetten. Ik vermoed alleen dat deze bedoeld is voor screensharing. Maar misschien ook voor casting.

• pwh53
voor de W8 bezitters/dromers

https://www.lg.com/nl/tvs/spectral

• S0epkip
Poeh, niet mijn smaak, het lijkt nu wel een zitbankje geworden.

PVO

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Dit is misschien al eerder ter sprake gekomen hier, maar ik heb zojuist mijn LG 910 geupgrade naar een C8 en het valt me op dat op beide tv's de zwarte rand onder het scherm net een fractie hoger/dikker is dan aan de andere 3 zijden. Niet echt storend verder, ik dacht bij de 910 dat het misschien iets van de eerste generatie was, maar het is dus kennelijk iets structureler. Weten jullie of dat wellicht een beperking van de techniek is, waarbij er onderaan meer ruimte nodig is voor de aansturing of iets dergelijks?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
litemotiv schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:52:
Dit is misschien al eerder ter sprake gekomen hier, maar ik heb zojuist mijn LG 910 geupgrade naar een C8 en het valt me op dat op beide tv's de zwarte rand onder het scherm net een fractie hoger/dikker is dan aan de andere 3 zijden. Niet echt storend verder, ik dacht bij de 910 dat het misschien iets van de eerste generatie was, maar het is dus kennelijk iets structureler. Weten jullie of dat wellicht een beperking van de techniek is, waarbij er onderaan meer ruimte nodig is voor de aansturing of iets dergelijks?
Ik vermoed sterk dat dit pixel-schifting is. Dat is om image retention,dan wel burn-in tegen te gaan. Wellicht zat dit niet op de 910...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Famous

Famous

R 400+

S0epkip schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:36:
[...]

Poeh, niet mijn smaak, het lijkt nu wel een zitbankje geworden.
Vraag me ook echt af hoe die Atmos goed wil laten klinken met twee van die kasten ernaast :+
In hoeverre het sowieso al kan natuurlijk met een bar...

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
@Vulcan750 Ik zag het dus zowel op de 910 als nu op de C8, dus ik vermoed dat het iets te maken heeft met de constructie van het paneel, het is ook alleen aan de onderkant van het scherm dat de zwarte rand een fractie dikker is.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:39
Even terugkomend op mijn inbrand verhaaltje vorig week, monteur is afgelopen vrijdag langs geweest en constateerde meteen de inbranding, haalt meteen een nieuwe paneel uit zijn bus en hoppa gewoon onder garantie vervangen! Top service dus van LG en CE Repair!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Phusebox
Famous schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:57:
[...]

Beter gewoon dit:
https://www.avforums.com/...r-lg-power-cable.2045939/

Maar goed, weet niet hoe moeilijk ze zouden doen en hoe ze het zouden kunnen zien dat je dit open hebt gehad? Zodra de reparateur ooit bij je komt maken ze dat namelijk ook open.

• Famous

Famous

R 400+

Phusebox schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:57:
[...]

Beter gewoon dit:
https://www.avforums.com/...r-lg-power-cable.2045939/

Maar goed, weet niet hoe moeilijk ze zouden doen en hoe ze het zouden kunnen zien dat je dit open hebt gehad? Zodra de reparateur ooit bij je komt maken ze dat namelijk ook open.
Ach,
Zoals ik het zelf heb is het prima te doen :)

Moet je wel de mogelijkheid voor hebben natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xb5TVPnu7anBoAoiADy33Aef/thumb.jpg

• S0epkip
Famous schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:33:
[...]

Ach,
Zoals ik het zelf heb is het prima te doen :)

Moet je wel de mogelijkheid voor hebben natuurlijk.

[Afbeelding]
Zit er nou randaarde op of niet? Het lijkt een tweepolige stekker, zonder aarde....

PVO

• Famous

Famous

R 400+

S0epkip schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:07:
[...]

Zit er nou randaarde op of niet? Het lijkt een tweepolige stekker, zonder aarde....
Simpelere stekker bestaat bijna niet B)

• S0epkip
Afbeeldingslocatie: https://onlinekabelshop-nl.scdn2.secure.raxcdn.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/b/eb-el700033z.jpg

PVO

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 20:29
Even een vraagje, ik heb de knoop doorgehakt, en ga voor een 55 inch C8.

Wanneer je via Horizon TV (ziggo) tv kijkt, en je pauzeerd de livestream, waardoor je dus statisch beeld hebt, reageert de TV dan ook automatisch met de screensaver (of wat dan ook) om image retention tegen te gaan?

Ik zie het namelijk wel voor me dat mijn vriendin bijvoorbeeld een keer de tv op pauze zet, en deze een tijdje vergeet of iets dergelijks.

• Phusebox
Falqoon schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:36:

Wanneer je via Horizon TV (ziggo) tv kijkt, en je pauzeerd de livestream, waardoor je dus statisch beeld hebt, reageert de TV dan ook automatisch met de screensaver (of wat dan ook) om image retention tegen te gaan?

Ik zie het namelijk wel voor me dat mijn vriendin bijvoorbeeld een keer de tv op pauze zet, en deze een tijdje vergeet of iets dergelijks.
Heeft de Horizon box geen screensaver?

De tv doet alleen screensaver met ingebouwde apps, niet via HDMI input. Dus in dit geval nee, je krijgt dan geen screensaver van de tv.

• rabbit_power
  • Laatst online: 26-02-2024
Qoon3x schreef op donderdag 8 november 2018 @ 07:57:
Ik heb inmiddels ook een poosje de 65inch C8 en het beeld is werkelijk fantastich!

Echter kan ik er niet helemaal van genieten want hij werkt niet goed samen met mijn sonos playbar...
Er is een lipsync verschil waarbij het beeld eerder verschijnt dan het geluid te horen is. Dit is met de settings in de tv en playbar niet te verhelpen (kunt het alleen maar erger maken).

Na wat Google zoektochten blijkt dat dit een probleem is wat veel voorkomt met een playbar. Door het geluid als PCM binnen te laten komen is het probleem verholpen, maar is het geluid wel veel minder mooi.

Nu denk ik eraan om de playbar te vervangen door een LGSK10Y, maar ik wil wel zeker weten dat deze het probleem niet heeft.

Zijn er hier mensen met een C8 en een SK10Y die kunnen genieten van hun televisie zonder lipsync problemen?
Ik in elk geval niet. De soundbar staat ingepakt en wel klaar voor retour. Ik kom van een C7 icm de SJ9 soundbar. Goede match. Dacht met een C8 icm de SK10Y een mooie upgrade te beleven maar dat was een koude douche. En heb echt mijn best gedaan om de dure aankoop geestelijk te rechtvaardigen. Maar uiteindelijk zeg je tegen je vrouw: We need to talk about the SK10Y.

Mooie balk, mooie soundstage. echt breed. Dat merk je meteen. Atmos ook prima voor een soundbar. Maar wat de vrouw niet meteen ziet, maar ik wel, en als je ziet, dan is het verloren: een lip sync-issue. Niet met de Netflix-app in de C8, maar wel via de IPTV -decoder. Je kunt aanpassingen doen op de soundbar, de tv en de decoder. Maar je kunt het geluid dat achter loopt alleen maar verder achter laten lopen, maar niet de andere kant op.

Het viel me nog meer op toen ik de decoder op de soundbar aansloot en via arc met de tv verbond. Wsl door verkeerde setting speelden de interne speaker en de soundbar gelijktijdig af. De speaker was volkomen sync, De soundbar hobbelde er duidelijk achteraan.Heb er toen de oude SJ9 er weer even aan gehangen. Geen issue. Je zou toch verwachten dat de C8 en de SK10Y, waarvoor zelfs een speciaal bracket is ontworpen, ook kwa geluid naadloos op elkaar zouden aansluiten.

Ander probleem is verder de spraak. In sommige situaties worden stemmen helemaal weggedrukt. Afgelopen zondag was dat ook voor mij voor de druppel. Ik keek naar de live reportage over de herdenking van WO1 en de commentaarstem uit H'sum bij allerlei beelden en geluiden uit Parijs, Ieper, Londen etc viel zo goed als weg.

Was voor mij de druppel. Op allerlei internationale fora lees ik over dezelfde problemen kwa sync en voice. LG heeft onlangs een firmware update uitgebracht maar dat biedt mij in elk geval geen soelaas.

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:03
rabbit_power schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:46:
[...]

Het viel me nog meer op toen ik de decoder op de soundbar aansloot en via arc met de tv verbond.
Heb je decoder rechtsreeks op de tv ook geprobeerd?

Ik heb dezelfde upgrade gedaan als jij en ben wel tevreden. Met de SJ9 had ik eerst verschrikkelijke sync problemen maar die raakten uiteindelijk opgelost na een firmware update.

De SK10 is wel enkel goed in standaard setting met het midden kanaal op +6. Helaas is de Movie setting te stil voor stemmen want movie is dan weer de betere setting voor surround...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• rabbit_power
  • Laatst online: 26-02-2024
Klopt. Movie en Standard zijn eigenlijk de enige twee werkbare modi. Voor zo'n balk vind ik dat echt slecht werk van LG. De andere modi zijn echt helemaal niets. De SJ9 had echt wel breder werkbaar palet. Had de decorder vanaf het begin al rechtstreeks op tv en das in mijn geval qua lip sync niet te doen.

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb ook de lg sky 10 sinds 2 weken met de oled55c7
Ik heb mijn decoder en Xbox aangesloten op de HDMI ingangen van de tv en dan via arc naar de soundbar
Nu loopt het stemgeluid perfect zowel beeld als geluid..
Maar er zitten nog wel wat kinderziektes in dus of mag best zijn best doen op wat updates

• pennywise666
Falqoon schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:36:

Het beeld word automatisch gedimd na 2 minuten (ASBL). Dus als ze het een tijdje vergeet maakt dat niet uit. Uren en uren zou ik sowieso niet aanraden.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywise666 op 15-11-2018 00:14 ]

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 20:29
pennywise666 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 00:08:
[...]

Het beeld word automatisch gedimd na 2 minuten (ASBL). Dus als ze het een tijdje vergeet maakt dat niet uit. Uren en uren zou ik sowieso niet aanraden.
De Horizon Box heeft geen screensaver, net nog even gecheckt. Ben wel blij om te horen dat het scherm automatisch gedimd word, dit is dus ook zo tijdens het kijken naar een andere bron als ik je goed begrijp. Stelt me enigzins gerust. LG doet er dus schijnbaar alles aan om het probleem niet te laten optreden. Werkt die logo luminance dimmer een beetje op de Nederlandse kanalen?

Bedankt voor jullie antwoorden.

• pennywise666
Falqoon schreef op donderdag 15 november 2018 @ 06:49:
[...]

De Horizon Box heeft geen screensaver, net nog even gecheckt. Ben wel blij om te horen dat het scherm automatisch gedimd word, dit is dus ook zo tijdens het kijken naar een andere bron als ik je goed begrijp. Stelt me enigzins gerust. LG doet er dus schijnbaar alles aan om het probleem niet te laten optreden. Werkt die logo luminance dimmer een beetje op de Nederlandse kanalen?

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik zie in ieder geval geen verschil in felheid met aan of uit, maar hopelijk doet het wel op de een of andere manier zijn werk om het niet te laten inbranden.
Ik heb in ieder geval nog nooit last gehad van burn in of image retention terwijl ik mijn TV als monitor gebruik om te internetten etc.
Icons van de taskbar bv. staan uren op het beeld zonder problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door pennywise666 op 15-11-2018 06:57 ]

Zet die logo dimmer maar eens op hoog ipv laag, gegarandeerd dat je het ziet als je bijv NPO1 kijkt bij bijv. een minuutje lichte luchten in beeld. Er komt dan langzaam een vuile waas over de logo's + het omringende gebied heen.

Waarschijnlijk doet de dimmer laag dan ook vrij weinig voor het sparen van je scherm en begint het pas echt een beetje te werken als ie op hoog staat, dat is alleen niet om aan te zien dus daar laat je hem niet op staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 15-11-2018 08:18 ]

• pennywise666
Cap schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:17:
Zet die logo dimmer maar eens op hoog ipv laag, gegarandeerd dat je het ziet als je bijv NPO1 kijkt bij bijv. een minuutje lichte luchten in beeld. Er komt dan langzaam een vuile waas over de logo's + het omringende gebied heen.

Waarschijnlijk doet de dimmer laag dan ook vrij weinig voor het sparen van je scherm en begint het pas echt een beetje te werken als ie op hoog staat, dat is alleen niet om aan te zien dus daar laat je hem niet op staan.
Ok,dan werkt die dimmer gewoon niet op PC input.
Ik kijk ook naar ziggo tv via Dreambox met MPC-HC op PC.

• Rohit
Waar staat die logo dimmer functie?? Of zit die er op de 55B6 niet op?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rohit schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:57:
Waar staat die logo dimmer functie?? Of zit die er op de 55B6 niet op?
Staat standaard al aan en is niet aan te passen of uit te zetten. Werkt voor zover ik weet alleen bij TV input (via kabel / ci+).

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 15-11-2018 09:01 ]

• Phusebox
Cap schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:17:

Volgens mij was het bij de C7 toch wel aggressiever. Heb het bij de C8 op hoog gezet en geen last van. Bij de C7 zag ik regelmatig een donkere waas eromheen.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 16:38

EraZor

Don't mention the war

MariusV schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:03:
In het kader van ervaringen delen: ik constateerde afgelopen weekend een rechthoekig vak exact in het midden van het scherm van mijn 55C7V, terwijl ik tv keek. Vaag, maar zichtbaar. Rode testachtergrond en ja hoor, raak.

Ik dacht direct aan burn-in, maar zou niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg, zeker omdat ik zo voorzichtig ben hiermee, mijn oledlicht minimaliseer en ik weinig statische beelden genereer. En EXACT in het midden een rechthoek, krijg je niet voor elkaar, als zou je het willen.

Na online gezocht te hebben, kwam ik op één case uit, welke door linkte naar Ratings.com. En ja hoor: een rechthoek in 2 van de test schermen ter grootte van 1080P.

YouTube: Factory Defect & Fix - OLED Burn in Test Update Week 10 - RTINGS...

Wat blijkt; Er is een issue geweest in het fabricageproces van de 55C7 (en alleen bij de 55 inch begrijp ik uit de video), waarbij het panel na verhitting niet voldoende is afgekoeld als ze hem kalibreren, met dit probleem als gevolg.

Het is geen paneldefect, maar een foutieve LUT, die softwarematig kan worden hersteld( via het mainboard, dus de TV moet uit elkaar, maar dit kan op locatie) Heb een ticket aan laten maken bij LG en heb ze foto's en de link gemaild, dus ik ben benieuwd.
Yup, ben ook aan de beurt... net een ticket aangemaakt. Heb ook al 't issue gehad met de vervagende letters op de aftandsbediening. Ben wel aan de beurt :/

Aan de andere kant: LG support is wel supergoed bereikbaar en ze lossen t snel op... We gaan 't zien. (ook een 55"C7)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0b0ML55K/20181114-221223.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3kr47MWS/20181114-221808.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door EraZor op 15-11-2018 09:14 ]

• Rohit
Puck schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:59:
[...]

Staat standaard al aan en is niet aan te passen of uit te zetten. Werkt voor zover ik weet alleen bij TV input (via kabel / ci+).
Waarom heeft iedereen het over hoog/laag instelling dan.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rohit schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:07:
[...]

Waarom heeft iedereen het over hoog/laag instelling dan.
Omdat het op de latere modellen wel in te stellen is, maar op de 2016 serie niet.

• Rohit
Puck schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:08:
[...]

Omdat het op de latere modellen wel in te stellen is, maar op de 2016 serie niet.
En dit bedoelde ik dus laatst met updates voor oudere toestellen, is dit een hardware matige instelling of software? Ik neem aan gewoon software die er een waas overheen gooit... Dus met een update zou dit ook prima op een B6 kunnen werken maar daar wilt LG niet aan wel premium prijzen vragen maar geen software support met functies die het scherm beter maken en langer "houdbaar"

[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 15-11-2018 12:49 ]

• bvbal79
Rohit schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:51:
Even terugkomend op mijn inbrand verhaaltje vorig week, monteur is afgelopen vrijdag langs geweest en constateerde meteen de inbranding, haalt meteen een nieuwe paneel uit zijn bus en hoppa gewoon onder garantie vervangen! Top service dus van LG en CE Repair!
Nice, inderdaad super service van LG, die van mij wordt volgende week vervangen. foto's sturen waren voldoende. Zijn de deze panelen trouwens nieuwer waardoor de kans op inbranden kleiner is (hier een B6 trouwens)

• Rohit
bvbal79 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:29:
[...]

Nice, inderdaad super service van LG, die van mij wordt volgende week vervangen. foto's sturen waren voldoende. Zijn de deze panelen trouwens nieuwer waardoor de kans op inbranden kleiner is (hier een B6 trouwens)
Mijn nieuwe paneel had wel een andere kleur (achterkant)

• benza2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Ik ben al een paar maanden een trotse bezitter van een OLED65C8PLA. Prachtige TV, super blij mee! Ik vind het alleen erg jammer dat de aanwezige netwerkaansluiting maar 100Mbit is.
Daarom moet ik noodgedwongen gebruik maken van WiFI. Ik heb speciaal voor de TV een 5Ghz Wifi netwerk ingeregeld waarbij alleen mijn TV verbinding mee maakt. Met XPlay speel ik dan mijn 4K Bluray rips af en dat gaat overwegend goed. Het gebeurt alleen af en toe dat de TV z'n Wifi verbinding verliest tijdens het afspelen van de 4K Bluray rip. Als ik dan bij de netwerkinstellingen van de TV ga kijken dan zie ik dat de TV geen Wifi verbinding meer heeft. Als ik dan weer verbinding wil maken moet ik het wachtwoord weer opnieuw invoeren. Dit werkt dan soms ook niet in één en dan lukt het na de tweede keer wel.
Ik heb mijn telefoon ook verbonden met het 5Ghz netwerk en als de TV zijn verbinding verliest blijft de Wifi verbinding op mijn telefoon gewoon prima werken. Het ligt dus (blijkbaar) niet aan m'n Wifi netwerk. Dit probleem heb ik trouwens ook met het 2.4Ghz netwerk...
Het vreemde is dat ik prima de hele avond Netflix via het 5Ghz netwerk kan kijken en dan blijft het allemaal prima werken. Waarschijnlijk zijn de 50GB Bluray rips toch een wat te zware aanslag voor de netwerkkaart.
En nu de million dollar question: heeft iemand anders dit ook?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

benza2006 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:37:
Ik ben al een paar maanden een trotse bezitter van een OLED65C8PLA. Prachtige TV, super blij mee! Ik vind het alleen erg jammer dat de aanwezige netwerkaansluiting maar 100Mbit is.
Daarom moet ik noodgedwongen gebruik maken van WiFI. Ik heb speciaal voor de TV een 5Ghz Wifi netwerk ingeregeld waarbij alleen mijn TV verbinding mee maakt. Met XPlay speel ik dan mijn 4K Bluray rips af en dat gaat overwegend goed. Het gebeurt alleen af en toe dat de TV z'n Wifi verbinding verliest tijdens het afspelen van de 4K Bluray rip. Als ik dan bij de netwerkinstellingen van de TV ga kijken dan zie ik dat de TV geen Wifi verbinding meer heeft. Als ik dan weer verbinding wil maken moet ik het wachtwoord weer opnieuw invoeren. Dit werkt dan soms ook niet in één en dan lukt het na de tweede keer wel.
Ik heb mijn telefoon ook verbonden met het 5Ghz netwerk en als de TV zijn verbinding verliest blijft de Wifi verbinding op mijn telefoon gewoon prima werken. Het ligt dus (blijkbaar) niet aan m'n Wifi netwerk. Dit probleem heb ik trouwens ook met het 2.4Ghz netwerk...
Het vreemde is dat ik prima de hele avond Netflix via het 5Ghz netwerk kan kijken en dan blijft het allemaal prima werken. Waarschijnlijk zijn de 50GB Bluray rips toch een wat te zware aanslag voor de netwerkkaart.
QuickStart+ uitschakelen en eventueel WiFi op vast kanaal zetten. En even zoekfunctie gebruiken, want al meerdere malen opgenoemd.

• benza2006
Puck schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:41:
[...]

QuickStart+ uitschakelen en eventueel WiFi op vast kanaal zetten. En even zoekfunctie gebruiken, want al meerdere malen opgenoemd.
Bedankt voor het meedenken. Ik lees al 300 pagina's mee :) QuickStart+ staat al uit, Wifi kanaal voor 5Ghz nog niet vastgezet. Ga ik proberen, thnx!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

benza2006 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:58:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Ik lees al 300 pagina's mee :) QuickStart+ staat al uit, Wifi kanaal voor 5Ghz nog niet vastgezet. Ga ik proberen, thnx!
Ah, dat stond ook niet in je originele post :) Ik stream zelf ook soms wat flink grootte films via XPLay over 5Ghz WiFi op mijn B6 en heb eigenlijk nooit problemen. Wellicht is het toch een ander issue?

• pennywise666
benza2006 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:37:
Ik heb ook nergens problemen mee, dus je zou zeggen dat de 5G ontvangst gewoon niet goed genoeg is voor deze bestanden. Dus misschien testen met router verplaatsen?

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

pennywise666 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:12:
[...]

Ik heb ook nergens problemen mee, dus je zou zeggen dat de 5G ontvangst gewoon niet goed genoeg is voor deze bestanden. Dus misschien testen met router verplaatsen?
Ik heb mijn C7 ook verbonden met mijn WiFi netwerk op 5Ghz. Ik heb deze ingesteld op één van de twee banden die werden aangeraden voor de beste sterkte.
Maar als ik via de browser in de tv de speedtest website gebruik, kom ik zelden boven de 100Mbit uit. Meestel rond de 80.
Met mijn telefoon tik ik de 500Mbit aan.
De netwerkchip in deze tv's is gewoon erg matig. Gelukkig maar ik er geen gebruik van en gaat alles via mijn HTPC en receiver.

• benza2006
Nyarlathotep schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:27:
[...]

Ik heb mijn C7 ook verbonden met mijn WiFi netwerk op 5Ghz. Ik heb deze ingesteld op één van de twee banden die werden aangeraden voor de beste sterkte.
Maar als ik via de browser in de tv de speedtest website gebruik, kom ik zelden boven de 100Mbit uit. Meestel rond de 80.
De netwerkchip in deze tv's is gewoon erg matig. Gelukkig maar ik er geen gebruik van en gaat alles via mijn HTPC en receiver.
Goed idee, zal kijken welke snelheid ik met een speedtest website haal. Vast Wifi kanaal voor 5Ghz ga ik ook nog even proberen. Mijn Ruckus access point ligt 50cm van de tv af en zou het probleem niet moeten zijn, bovendien doet netflix het prima. Misschien ligt het aan de combinatie met m'n Synology NAS en Plex? Zoveel variabelen :)

Verwijderd

Zijn er nog zoveel problemen met die panelen dan of zien mensen het simpel weg niet en het zit er wel. Of zijn wij hier gewoon zo krieties😋

• pennywise666
[...]

Ja ik dacht ook zoiets gehoord te hebben nu je het zegt. Klote man. De C8 die ik heb heeft deze problemen niet bij mij iig.
Hoeveel Mbit abbo heb je dan? Ik 100 en ik dacht ook een keer gezien te hebben dat ie iets van de 80 aantikt met die test. Ik weet het niet zeker meer.

• pennywise666
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:57:
Zijn er nog zoveel problemen met die panelen dan of zien mensen het simpel weg niet en het zit er wel. Of zijn wij hier gewoon zo krieties😋
verkeerde gequote

[ Voor 11% gewijzigd door pennywise666 op 15-11-2018 17:05 ]

• pennywise666
benza2006 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:32:
[...]

Goed idee, zal kijken welke snelheid ik met een speedtest website haal. Vast Wifi kanaal voor 5Ghz ga ik ook nog even proberen. Mijn Ruckus access point ligt 50cm van de tv af en zou het probleem niet moeten zijn, bovendien doet netflix het prima. Misschien ligt het aan de combinatie met m'n Synology NAS en Plex? Zoveel variabelen :)
Anders gewoon inruilen voor een C8 toch? Want dit is niks zo natuurlijk.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bvbal79 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:29:
[...]
In het geval van mijn TV (een 2015 model), was dit iig wel het geval. Hoewel via het menu niet aan/uit/te wijzigen, is er nu bijv. wel Logo Dimming aanwezig, wat eerst niet het geval was. De monteur zei al tijdens het vervangen dat alles bij de oude hardware zou blijven behalve het panel zelf en de aansturing daarvan (zo'n flinke module achter tegen het scherm aan). Daarin zouden diverse vernieuwingen zitten waaronder dus Logo Dimming.

Testing, one, two ...

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

hardware-lover schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:15:
[...]

In het geval van mijn TV (een 2015 model), was dit iig wel het geval. Hoewel via het menu niet aan/uit/te wijzigen, is er nu bijv. wel Logo Dimming aanwezig, wat eerst niet het geval was. De monteur zei al tijdens het vervangen dat alles bij de oude hardware zou blijven behalve het panel zelf en de aansturing daarvan (zo'n flinke module achter tegen het scherm aan). Daarin zouden diverse vernieuwingen zitten waaronder dus Logo Dimming.
Logo dimming is alleen te wijzigen in het 2018 model. In mijn C7 heb ik die optie in ieder geval niet.
Omdat ik geen (kabel)tv kijk kan ik niet controleren of het een permanent actieve functie is op de C7.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie Logo Dimming enkel zijn werk doen indien het logo tegen een erg heldere (felle) achtergrond wordt afgebeeld. Zodra er wat minder licht wordt uitgestuurd naar het panel is dit al niet niet meer zichtbaar.

Eerlijk gezegd denk ik dat de (prettige) wijziging van sommige zender logo's dit jaar (o.a. dat van RTL-4), meer zoden aan de dijk zet tegen permanente zichtbaarheid dan de functie Logo Dimming.

Testing, one, two ...

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

[...]

Ik haal op mijn B6 gewoon 200Mbps (mijn max internet snelheid). Ok, zeker niet het hoogst haalbare op 5Ghz, maar toch meer dan over LAN (en weet dus niet of dit lokaal nog sneller is). Mijn router staat 4 meter verder in de meterkast. Geen idee dus waar dan precies de problemen zitten.
[...]

Je kunt nog proberen om in Plex 'secure connection' uit te schakelen, of in ieder geval het IP adres van je TV te whitelisten om dit te skippen binnen je lokale netwerk. Dan heb je minder bandbreedte nodig.

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 18:42
[...]

Ik weet dat dit niet een antwoord op je oorspronkelijke vraag is, maar wil je toch de volgende tip niet onthouden. Ik gebruik zelf een Minix U9-H met daarop CoreELEC en Kodi samen met een Synology NAS. Gewoon bekabeld op 1Gbit netwerk. Speelt alles.

Verwijderd

Ik zal het wel niet begrijpen denk ik maar wat doe ik fout?😌

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:41:
[...]

Niks hoor, pennywise666 begrijpt het zelf niet zo goed met drie berichten achter elkaar ;)

• pennywise666
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:41:
[...]

nee IK deed wat fout. Ik had de verkeerde persoon (jou) gequote.
Pagina: 1 ... 138 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.