Dirrukje schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:57:
Nice, ben heel benieuwd!
let maar niet op de opstelling nog.. Uiteindelijk moet de tv nog verder omlaag, aan de muur, andere tv meubel en de speakers verder naar achter. Maar zo op het eerste oog is het nog wel een haalbare afmeting volgens mij

Nou hier een snapshot met een Iphone, in het echt oogt het wat strakker.
Het is maar een idee : ik zou een hele plank/kast ofzo maken van links naar rechts zodat je daar monitoren op kwijt kan.
Onder de plank of in de kast kan je dan je apparatuur kwijt, center en eventueel subwoofer. In het audio-tv-meubel-topic staan ook nog wel enkele fraaie voorbeelden.
Ik heb erg veel geëxperimenteerd met luidsprekers (zuilen en monitoren) en ben steeds geëindigd bij monitoren op korte afsatanden:
- monitoren hebben een compacter geluidsbeeld op een korte afstand (3 meter is kort voor een zuil en ik schat dat je hooguit een meter of 3 van de tv zit)
- zijn op een korte afstand "makkelijk" langer te beluisteren, tenminste dat vonden wij hier. Met een zuil was het vaak overkill en kon je in mijn geval goed horen waar bijvoorbeeld de tweeter in de zuil zat.
- de plaatsing van jouw zuilen zo weggestopt tegen de muur zonder veel ademruimte, is echt zonde en zou het geluidsbeeld negatief (moeten) beïnvloeden. De bas zou erg moeten gaan overheersen. Monitoren zouden iets meer ruimte kunnen hebben.
- ik zou een gedeelte muur ook zwart maken (flinke baan), net als bij mij achterin de koof van de haardpartij, zodat tv-speakers enzo wegblenden, wat vooral in de avond voordelen bied (zie mijn foto).
Afijn, bovenstaande alleen maar lezen als vriendelijk commentaar, geluid - tv - inrichting is allemaal erg persoonlijk.
De foto's van mijn stukje hobby:
(55 inch Oled aan Vogels Motion mount, Dynaudio M10 monitoren, center (wordt dynaudo M15C, nu los luidsprekertje), Ziggo box en Marantz 1607, niet zichtbaar op de foto : B&W subwoofer en 2x Dali Fazon sat op de achtermuur).
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120