Nee,ik snap er allemaal niks van,je zou bijna zeggen dat ik een domme clown ben he.reuzekind schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:48:
[...]
Niks hoor, pennywise666 begrijpt het zelf niet zo goed met drie berichten achter elkaar
Verwijderd
Ohhh ha ha vond al vreemd. Dacht het ligt aan mijn onkunde maar toch niet dus 😋👌🏼pennywise666 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:02:
[...]
nee IK deed wat fout. Ik had de verkeerde persoon (jou) gequote.
Ik heb een OLED65C8PLApennywise666 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:05:
[...]
Anders gewoon inruilen voor een C8 toch? Want dit is niks zo natuurlijk.
Ik heb een Nvidea Shield ernaast met Kodi. Werkt natuurlijk ook prima maar hoe mooi zou het zijn als je gewoon de LG apps kan gebruiken. Het werkt verder prima alleen soms een of twee keer tijdens een film dat de Wifi van de TV wordt verbroken.Huit schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:41:
[...]
Ik weet dat dit niet een antwoord op je oorspronkelijke vraag is, maar wil je toch de volgende tip niet onthouden. Ik gebruik zelf een Minix U9-H met daarop CoreELEC en Kodi samen met een Synology NAS. Gewoon bekabeld op 1Gbit netwerk. Speelt alles.
Sommige LG apps zijn gewoon slecht. Plex bijvoorbeeld ondersteunt alleen maar tekst subs. Bij grafische forceert hij de streaming app om realtime subs te renderen, iets wat m'n NAS niet aan kan. Op m'n Shield doet Plex het echter probleemloos.benza2006 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:22:
[...]
Ik heb een Nvidea Shield ernaast met Kodi. Werkt natuurlijk ook prima maar hoe mooi zou het zijn als je gewoon de LG apps kan gebruiken. Het werkt verder prima alleen soms een of twee keer tijdens een film dat de Wifi van de TV wordt verbroken.
_██_
(ಠ_ృ)
Om mezelf maar even te quoten...EraZor schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:04:
[...]
Yup, ben ook aan de beurt... net een ticket aangemaakt. Heb ook al 't issue gehad met de vervagende letters op de aftandsbediening. Ben wel aan de beurt![]()
Aan de andere kant: LG support is wel supergoed bereikbaar en ze lossen t snel op... We gaan 't zien. (ook een 55"C7)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gisteren ticket aangemaakt bij LG. Dezelfde dag nog gebeld; a.s. woensdag wordt er een nieuw scherm gemonteerd....
Maar dan heb je het ook wel over edge cases waar je makkelijk omheen kunt werken. Ik zorg gewoon dat er automatisch altijd een (aantal) srt ondertitels bij zitten. Kijk al 2 jaar probleemloos direct al mijn content zonder nog een extra apparaat, handmatige handelingen en met volledig gebruik van de smart remote. Wel via XPlay, omdat die net wat meer formaten aan kan.Atomsk schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:09:
[...]
Sommige LG apps zijn gewoon slecht. Plex bijvoorbeeld ondersteunt alleen maar tekst subs. Bij grafische forceert hij de streaming app om realtime subs te renderen, iets wat m'n NAS niet aan kan. Op m'n Shield doet Plex het echter probleemloos.
Uiteraard is een extern apparaat die gemaakt is voor dit soort zaken altijd wel iets beter, maar niet iedereen heeft behoefte om hier geld aan uit te geven, en al helemaal niet als het met wat tweaking gewoon goed werkt
Al moet ik even bij vermelden dat toen ik mijn B6 kocht ik initieel wel van plan was om een externe mediaspeler aan te schaffen, omdat ik nooit zo'n hoge pet van apps op "smart TV's" heb gehad, maar WebOS heeft me aangenaam verrast.
[ Voor 10% gewijzigd door Puck op 16-11-2018 09:04 ]
Arrived anxious, left bored
Daarom gebruik ik Subzero als Plex plugin om de srt er automatisch bij te zetten en Xplay als Plex Player op de tv. Werkt superAtomsk schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:09:
[...]
Sommige LG apps zijn gewoon slecht. Plex bijvoorbeeld ondersteunt alleen maar tekst subs. Bij grafische forceert hij de streaming app om realtime subs te renderen, iets wat m'n NAS niet aan kan. Op m'n Shield doet Plex het echter probleemloos.
Nou, zo uitzonderlijk is het niet: wanneer je je collectie dvd's op een NAS wil zetten, dan krijg je gewoon grafische subs. Die zullen ook wel elders te vinden zijn, maar niet altijd Nederlandstalig of van dezelfde kwaliteit. De YouTube app is ook zoiets: geen probleem wanneer je via de tv-speakers luistert. Gebruik je echter een receiver en ARC, dan krijg je asynchroon geluid dat niet te corrigeren is.Puck schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:02:
[...]
Maar dan heb je het ook wel over edge cases waar je makkelijk omheen kunt werken. Ik zorg gewoon dat er automatisch altijd een (aantal) srt ondertitels bij zitten. Kijk al 2 jaar probleemloos direct al mijn content zonder nog een extra apparaat, handmatige handelingen en met volledig gebruik van de smart remote. Wel via XPlay, omdat die net wat meer formaten aan kan.
De ondersteuning van receivers is sowieso slecht: het hele OS is ingericht met het idee dat ieder aangesloten apparaat op z'n eigen HDMI poort zit. Schakel je naar die poort dan activeert LG het daarop aangesloten apparaat via een HDMI commando. bij een receiver zitten er (voor de TV) meerdere apparaten achter dezelfde HDMI2 poort. Krijg je dus regelmatig dat LG de bluray speler aanzet terwijl je de Playstation wil gebruiken.
TV bevalt voor de rest prima, maar ze zouden wel wat meer aandacht mogen besteden aan apps en HDMI aansturing.
_██_
(ಠ_ృ)
Dat is toch wel netjes/snel allemaal. Ik vraag me alleen wel af hoe de support is in jaar 3, 4, 5. Iemand al in deze situatie gezeten?EraZor schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:47:
[...]
Om mezelf maar even te quoten...
Gisteren ticket aangemaakt bij LG. Dezelfde dag nog gebeld; a.s. woensdag wordt er een nieuw scherm gemonteerd....
Hoi,
ik twijfel tussen een 55C8PLA en een 55E8PLA. Over die laatste kan ik niet zo veel informatie vinden.
Zijn er argumenten om toch voor de E8 te gaan?
ik twijfel tussen een 55C8PLA en een 55E8PLA. Over die laatste kan ik niet zo veel informatie vinden.
Ja. Als je even had gegoogled had je gezien dat die betere speakers heeft. Als je daar waarde aan hecht dan kan je die nemen.Jopiotje schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:14:
Hoi,
Al is het prijsverschil volgens mij dusdanig dat een goede soundbar nog beter is en waarschijnlijk ook goedkoper
Beiden zijn eenvoudig met elkaar te vergelijken op de LG website?Jopiotje schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:14:
Hoi,
Testing, one, two ...
De E8 heeft een veel beter geluid. Technisch is er verder geen verschil tussen de C en de E, uiterlijk wel natuurlijk.Jopiotje schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:14:
Hoi,
Een losse soundbar zou misschien iets mooier klinken, maar een ingebouwde soundbar is wel veel esthetischer om te zien.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
volgen de prijslijsten op Tweakers zit er maar 220 euro prijsverschil tussen (beide bij Plasmavisie).
418O2 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:33:
[...]
Ja. Als je even had gegoogled had je gezien dat die betere speakers heeft. Als je daar waarde aan hecht dan kan je die nemen.
Al is het prijsverschil volgens mij dusdanig dat een goede soundbar nog beter is en waarschijnlijk ook goedkoper
De pricewatch is niet relevant voor oled tv's aangezien de prijzen variabel zijnJopiotje schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:25:
volgen de prijslijsten op Tweakers zit er maar 220 euro prijsverschil tussen (beide bij Plasmavisie).
[...]
*Knip* Dit lijkt niet geheel legaal. Het is dan ook niet de bedoeling hier naar te linken of hulp mee te vragen.
[ Voor 87% gewijzigd door Zeehond op 18-11-2018 00:48 ]
Redelijk illegaal lijkt me.Thodekroo schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:39:
Iemand hier ervaring met de *Knip*? Ik heb gisteren een 24h abbo afgesloten via ------- en was niet ontevreden over de werking. Kwaliteit is wel degelijk minder dan via de kabel maar je krijgt zo'n beetje alle (betaalde) zenders die er bestaan voor nog geen € 5,- per maand.
[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 18-11-2018 00:48 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Een kennis heeft het van mij, is erg tevreden.Thodekroo schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:39:
Iemand hier ervaring met de *Knip*? Ik heb gisteren een 24h abbo afgesloten via *Knip* en was niet ontevreden over de werking. Kwaliteit is wel degelijk minder dan via de kabel maar je krijgt zo'n beetje alle (betaalde) zenders die er bestaan voor nog geen € 5,- per maand.
Los een internetabonnement voor 2 tientjes en dan dit erbij voor TV. Scheelt hem (zegt die) 35 euro per maand.
Toch geld wat je dan jaarlijks bespaard.
______
Ik heb nu enige tijd de C7 hangen en ben zeer tevreden over de TV.
Sinds 3 augustus woon ik elders en heb ik een abo bij Ziggo. Nooit problemen gehad, werkt altijd soepel.
Toch merk ik de laatste tijd dat de TV meer moeite heeft met Netflix of Youtube afspelen. Blokkerig of zelfs stopt met afspelen.
Het is natuurlijk makkelijk om dit bij Ziggo neer te leggen maar op andere apparaten ervaar ik dit niet.
Ik merk soms dat als ik Netflix opstart dat ik een errormelding krijg en blijkt dat WiFi niet (goed?) verbonden is. Dan denkt die even 30 seconde en is het weer goed.
SSID en wachtwoord zijn onveranderd.
TV is draadloos verbonden maar modem staat er nog geen meter vanaf.
Mensen hier ervaringen mee? Of oplossing?
Kan de snelheid wel verhogen maar of dit helpt..?
Aansluiten met kabel heb ik geen zin in, dat is beetje een pruts werk om voor elkaar te krijgen.
+ hiervoor werkte het gewoon 2 maanden probleemloos.
[ Voor 2% gewijzigd door Zeehond op 18-11-2018 00:47 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Je modem staat er een meter vanaf...Famous schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:04:
[...]
Aansluiten met kabel heb ik geen zin in, dat is beetje een pruts werk om voor elkaar te krijgen.
Ja, maar om het netjes weggewerkt te krijgen is een gedoe. En je mag tegenwoordig ook wel verwachten dat WiFi gewoon goed werkt.
Het is ook niet dat ik utp-kabels inhuis heb:+
Wij verwachten natuurlijk ook dat jij een goede router hebt? Welke?Famous schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:17:
[...]
Ja, maar om het netjes weggewerkt te krijgen is een gedoe. En je mag tegenwoordig ook wel verwachten dat WiFi gewoon goed werkt.
Het is ook niet dat ik utp-kabels inhuis heb:+
Modem*pennywise666 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:20:
[...]
Wij verwachten natuurlijk ook dat jij een goede router hebt? Welke?
Connectbox van UPC.
Dan zou ik meteen een goede router kopen en niet voor onder de 100 euro. Dan is je probleem meteen opgelost.
Tja, dat is wel makkelijk.pennywise666 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:23:
[...]
Dan zou ik meteen een goede router kopen en niet voor onder de 100 euro. Dan is je probleem meteen opgelost.
Het heeft altijd goed gewerkt dus waarom zou het niet goed kunnen blijven werken?
Wat geeft mij de garantie dat het dan is opgelost?
Waarom heeft alleen de TV er last van?
Het werkt niet meer goed omdat het blijkbaar instabiel is geworden. Zoals bv dus de wisselwerking met je tv en modem.Famous schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:30:
[...]
Tja, dat is wel makkelijk.
Het heeft altijd goed gewerkt dus waarom zou het niet goed kunnen blijven werken?
Garantie heb je nooit 100%, maar het is zeer aannemelijk dat het dan wel is opgelost.
Een slecht modem/router is meestal het probleem van alle ellende.
Ik heb ook een redelijk goede router en ik heb dus nergens last van dat dingen niet goed werken. Alles loopt soepel.
Meer/andere apparaten in huis is ook meer interferentie he. Het blijft niet altijd exact hetzelfde in een huishouden, ook qua inrichting. Een andere router dan die van Ziggo is mi. altijd beter.Famous schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:30:
[...]
Tja, dat is wel makkelijk.
Denk dat het bij mij goed meevalt.Wren schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:55:
[...]
Meer/andere apparaten in huis is ook meer interferentie he. Het blijft niet altijd exact hetzelfde in een huishouden, ook qua inrichting. Een andere router dan die van Ziggo is mi. altijd beter.
Het is eigenlijk enkel de TV, xbox en mijn telefoon.
Voor het testen de Macbook aangezet om te kijken wat die deed, staat nooit aan.
Drie apparaten moet die toch wel aankunnen lijkt mij.
Zal eens kijken ik wellicht nog iets met het kanaal kan of 5ghz, maar wilde het niet direct op "Ziggo" gooien.
Je hoeft het zeker ook niet meteen op Ziggo te gooien, maar ook niet meteen op de tv bijvoorbeeldFamous schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:37:
[...]
Denk dat het bij mij goed meevalt.
Zal eens kijken ik wellicht nog iets met het kanaal kan of 5ghz, maar wilde het niet direct op "Ziggo" gooien.
Zo,kijk eens. Alsjeblieft.Famous schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:37:
[...]
Denk dat het bij mij goed meevalt.
categorie: Modems en routers
@Famous je kan ook nog even kijken of er in je nieuwe woning veel andere WiFi netwerken actief zijn, bijvoorbeeld met Wifi Analyzer. Als er veel netwerken op hetzelfde kanaal als de jouwe actief zijn, kan dat problemen opleveren. Stel dan op je ConnectBox een ander (minst drukke) kanaal in.
Dat helpt niet veel: de meeste wifi routers staan op automatisch ingesteld. Wat nu een rustig kanaal lijkt kan dus morgen weer druk bezet zijn. Voor gegarandeerde bandbreedte is er alleen de ethernet kabel.SayWhatAgain! schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:42:
@Famous je kan ook nog even kijken of er in je nieuwe woning veel andere WiFi netwerken actief zijn, bijvoorbeeld met Wifi Analyzer. Als er veel netwerken op hetzelfde kanaal als de jouwe actief zijn, kan dat problemen opleveren. Stel dan op je ConnectBox een ander (minst drukke) kanaal in.
Bij wifi moeten beide apparaten oke zijn natuurlijk. Bij de tv valt er echter niks aan te passen aan de antennes of plaatsing. Bij de router kun je echter nog wat andere antennestanden proberen een kijken of dat wat uitmaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door Atomsk op 16-11-2018 17:39 ]
_██_
(ಠ_ృ)
hoi tweakers
Ben vanmiddag bij een kennis geweest, die een lg oled c7 bezit.
kan de witbalance niet instellen, zowel 2 punts als 20 punts.
De weergave staat op grijs, kan hem niet openen.
Weet iemand van jullie hoe dit werkt ?
Hetzelfde geld voor het oledlampje , kan ik ook niet openen.
Hoe werkt dit?
alvast bedankt voor het antwoord.
Hoe werkt dit?
Waarschijnlijk eco modus aan staan?groentetuin schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:18:
hoi tweakers
Hoe werkt dit?
Nee, later uit gedaan, deed toen nog hetzelfde!
Reset de instellingen en kies een ISF beeldmodus. Dan moet het altijd werken.groentetuin schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:40:
Nee, later uit gedaan, deed toen nog hetzelfde!
Ok, geef het door.
Dat oledlampje heeft dat daar ook mee te maken?
https://www.lg.com/nl/ond...ning-product/lg-OLED55C7Vgroentetuin schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:43:
Ok, geef het door.
Hier kan ik het zo snel niet vinden, ben wel in het
menu geweest, maar kan er niet in terugkeren,
Moet een instelling wijzigen maar weet niet welke.
menu geweest, maar kan er niet in terugkeren,
Moet een instelling wijzigen maar weet niet welke.
Nou ik ben benieuwd of ik morgen een deugdelijk exemplaar kan ophangen. Pff zie nu alweer op tegen alles afpakken, inpakken weer de nieuwe uitpakken etc. Vooral de kabel ellende. Heb maar meteen nieuwe HDMI kabels gekocht nu ik toch weer bezig ben.
Scratch that. Er lijkt iets mis te zijn gegaan met mijn zending die ik maandag telefonisch heb ingepland. Morgen wordt er niks bezorgd.
Shit just keeps piling on.
Scratch that. Er lijkt iets mis te zijn gegaan met mijn zending die ik maandag telefonisch heb ingepland. Morgen wordt er niks bezorgd.
[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 16-11-2018 21:53 ]
Damn! Suc6!Phusebox schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:41:
Nou ik ben benieuwd of ik morgen een deugdelijk exemplaar kan ophangen. Pff zie nu alweer op tegen alles afpakken, inpakken weer de nieuwe uitpakken etc. Vooral de kabel ellende. Heb maar meteen nieuwe HDMI kabels gekocht nu ik toch weer bezig ben.
Whole lot of stars ***
Zucht. Foka geregeld dat ik toch nog een tv heb vandaag. Alles weer aangesloten. Helaas weer een krom scherm maar goed dat zal dan wel normaal zijn. Banding nog niet kunnen testen ivm daglicht.
Maar nu krijg ik geen beeld meer wanneer ik iets in HDR via mijn Xbox naar de tv gooi. HDR logo begint te flikkeren en ik krijg niks te zien.
Maar nu krijg ik geen beeld meer wanneer ik iets in HDR via mijn Xbox naar de tv gooi. HDR logo begint te flikkeren en ik krijg niks te zien.
Krom als in een heel klein beetje niet recht bedoel je zeker? Het is mij nog niet opgevallen maar hij hangt ook in een nis, dus ik kijk er (gelukkig) nooit van opzij op. Helemaal 100% lineaalrecht is natuurlijk best een uitdaging bij schermen van een paar mm dik en ook nog eens zonder glasplaat.
Wat je beschrijft lijkt op slechte HDMI verbinding. Even goed je hdmi connectoren poetsen en goed in de ingangen duwen?
Ben alvast héél benieuwd naar de banding en 1%-5% grey dark blobs bij dit exemplaar!
Wat je beschrijft lijkt op slechte HDMI verbinding. Even goed je hdmi connectoren poetsen en goed in de ingangen duwen?
Ben alvast héél benieuwd naar de banding en 1%-5% grey dark blobs bij dit exemplaar!
Je hebt nieuwe hdmi kabels toch? Gebruik de oude eens voor de Xbox :-)Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:32:
Zucht. Foka geregeld dat ik toch nog een tv heb vandaag. Alles weer aangesloten. Helaas weer een krom scherm maar goed dat zal dan wel normaal zijn. Banding nog niet kunnen testen ivm daglicht.
Nee is niet normaal. De mijne is kaarsrecht.Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:32:
De nieuwe beide getest. Liggen in kabelgoot dus weer pokkewerk om te vervangen. Zijn dure kabels die 18 Gbps ondersteunen dus de hoogste snelheid die er is.Vorkie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:48:
[...]
Je hebt nieuwe hdmi kabels toch? Gebruik de oude eens voor de Xbox :-)
Zucht. Ben er even klaar mee. Zal kabels wel testen wanneer ik niet in een bui ben waarbij ik het liefst een hamer door de tv ram.
Tja bij mij blijkbaar wel. Echt klaar met deze kut tv.pennywise666 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:55:
[...]
Nee is niet normaal. De mijne is kaarsrecht.
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2018 16:59 ]
Maar valt de kromming ook op dan wanneer je naar een film of een programma kijkt? Anders zou ik zeggen:Dan maakt het niet uit.Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:57:
[...]
De nieuwe beide getest. Liggen in kabelgoot dus weer pokkewerk om te vervangen. Zijn dure kabels die 18 Gbps ondersteunen dus de hoogste snelheid die er is.
Zucht. Ben er even klaar mee. Zal kabels wel testen wanneer ik niet in een bui ben waarbij ik het liefst een hamer door de tv ram.
[...]
Tja bij mij blijkbaar wel. Echt klaar met deze kut tv.
En met die HDR die het niet doet weet ik het ook niet. Ik heb gewoon standaard high speed kabels en geen probleem met HDR via Appletv of mijn PC.
Misschien even alles uitzetten?stekkers eruit enzo?
Blijkbaar heb jij de pech aan je kont hangen Phusebox! Ik kan me van pakweg 2 jaar geleden herinneren dat bij jou alles wat maar fout kon gaan ook fout ging. Nu alweer. Ik zeg niet dat het aan jou zelf ligt, maar misschien is het wel verstandiger eens een paar jaar meer met je spulletjes te doen, dan heb je ook nog de tijd er van te genieten.
Ik gebruik overigens gewone cheap hdmi kabels van de Action op mijn 55E6 en hdr of dolby vision werkt hier perfect. Ook gewone tv-uitzendingen of blu-ray's zijn prachtig scherp. Ik zie erg weinig nut voor dure hdmikabels. De enen en nullen veranderen er niet van.
Ik gebruik overigens gewone cheap hdmi kabels van de Action op mijn 55E6 en hdr of dolby vision werkt hier perfect. Ook gewone tv-uitzendingen of blu-ray's zijn prachtig scherp. Ik zie erg weinig nut voor dure hdmikabels. De enen en nullen veranderen er niet van.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Wie helpt me ff aan een linkje voor de instellingen van de 55c8? Staat hier vast ergens maar kan het niet vinden 🙉
Waar komen jullie kalibratie waardes op uit? Vorige C8 die retour is Brightness 56 en Contrast 95. Deze Brightness 67!!! En contrast 90.
Pff. Kansloos dit. De c7 was vele malen beter.
Wel geen banding bij 2% grijs. Want dat kan deze tv niet weergeven. Is volledig zwart.
Bij 5% is het weer huilen met de pet op.
OP standaard instelling is 5% grijs nog volledig zwart gewoon. Why why why...
Kan ik weer gaan omruilen.
Wel geen banding bij 2% grijs. Want dat kan deze tv niet weergeven. Is volledig zwart.
[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2018 18:43 ]
Ik heb toch steeds meer het idee dat je verwachtingen en eisen niet passen bij je budget @Phusebox . En dan echt met elk product, of het nu een auto, tv, telefoon of wat dan ook
Rtngs.comErniebert schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:06:
Wie helpt me ff aan een linkje voor de instellingen van de 55c8? Staat hier vast ergens maar kan het niet vinden 🙉
Mijn brightness staat op 51, contrast weet ik zo niet. Maar ik heb ook black crush bij de laagste 1 a 2 HDR grijstinten. Als ik die uit de crush wil halen is volledig zwart niet meer volledig zwart.Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:09:
Waar komen jullie kalibratie waardes op uit? Vorige C8 die retour is Brightness 56 en Contrast 95. Deze Brightness 67!!! En contrast 90.
@Phusebox In ISF expert en technicolor modes contrast 85 en brightness 50 getest op de AVSHD kalibratievideo's near black en near white bars is perfect hier. 51 gaat ook nog net, bij 52 zie je in een donkere kamer de 16 IRE balk al verschijnen. Geen white clipping op contrast 85, precies alle balken zichtbaar.
Heb de instellingen standaard, eco, sport etc meteen genegeerd want daar klopt de kalibratie toch never nooit niet en dat krijg je ook niet helemaal goed bij gebrek aan alle mogelijke fijninstellingen die je in de cinema modes wel hebt.
0 IRE is echt zwart en 1% black is meteen zichtbaar in een verduisterde kamer. Wel met blobs en banding...
Alles getest met de interne mediaspeler van de TV, testbeelden staan op mijn DLNA server. Heb je dat al geprobeerd? Externe apparaten kunnen vreemde resultaten opleveren wat betreft contrast, white clipping en kleurweergave.
Heb de instellingen standaard, eco, sport etc meteen genegeerd want daar klopt de kalibratie toch never nooit niet en dat krijg je ook niet helemaal goed bij gebrek aan alle mogelijke fijninstellingen die je in de cinema modes wel hebt.
0 IRE is echt zwart en 1% black is meteen zichtbaar in een verduisterde kamer. Wel met blobs en banding...
Alles getest met de interne mediaspeler van de TV, testbeelden staan op mijn DLNA server. Heb je dat al geprobeerd? Externe apparaten kunnen vreemde resultaten opleveren wat betreft contrast, white clipping en kleurweergave.
Ook alles met interne player en USB stick.Cap schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:55:
@Phusebox In ISF expert en technicolor modes contrast 85 en brightness 50 getest op de AVSHD kalibratievideo's near black en near white bars is perfect hier. 51 gaat ook nog net, bij 52 zie je in een donkere kamer de 16 IRE balk al verschijnen. Geen white clipping op contrast 85, precies alle balken zichtbaar.
Brightness op 67
Contrast op 90
5% Black is Dan net zichtbaar. Daaronder niets.
ISF dark en Bright getest. Volledig donkere kamer.
Sorry maar brightness 67 Kan gewoon echt niet kloppen...418O2 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:46:
Ik heb toch steeds meer het idee dat je verwachtingen en eisen niet passen bij je budget @Phusebox . En dan echt met elk product, of het nu een auto, tv, telefoon of wat dan ook
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2018 18:59 ]
Ok. Gaat bij <5% black het paneel meteen echt UIT? Dat is vreemd. Kan niet kloppen.
[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 17-11-2018 19:02 ]
Of het uit is weet ik niet maar ik zie in ieder geval helemaal niks. Volledig donkere ruimte.Cap schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:00:
Ok. Gaat bij <5% black het paneel echt UIT? Dat is vreemd.
Ja dan staan de pixels echt uit. Als het zo donker is dat je geen hand voor ogen ziet dan zie je de pixels van het paneel echt wel oplichten zodra er eentje aan gaan staan, ook al is dat op zijn minimale waarde.
Volgens mij had je dit op je 2016 model ook al en krijg toch echt het idee dat je iets verkeerd doet met je "calibratie" of je bent inderdaad een ongelofelijke pechvogel. Brightness 67 klopt inderdaad nietPhusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:59:
[...]
Ook alles met interne player en USB stick.
Brightness op 67
Contrast op 90
5% Black is Dan net zichtbaar. Daaronder niets.
ISF dark en Bright getest. Volledig donkere kamer.
[...]
Sorry maar brightness 67 Kan gewoon echt niet kloppen...
Heb je black level wel op low staan? Weet je zeker dat de calibratie content die je gebruikt correct is?
[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 17-11-2018 19:09 ]
Arrived anxious, left bored
Ja.Puck schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:06:
[...]
Volgens mij had je dit op je 2016 model ook al en krijg toch echt het idee dat je iets verkeerd doet met je "calibratie" of je bent inderdaad een ongelofelijke pechvogel. Brightness 67 klopt inderdaad niet
Heb je black level wel op low staan? Weet je zeker dat de calibratie content die je gebruikt correct is?
Ik heb dezelfde bestanden en dezelfde USB stick bij een vriend gebruikt op zijn C8 en daar is het gewoon brightness 50.
Het kan altijd een paar honderd uur duren voordat de tv gesettled is en dan kan je brightness lager zetten.Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:12:
[...]
Ja.
Ik heb dezelfde bestanden en dezelfde USB stick bij een vriend gebruikt op zijn C8 en daar is het gewoon brightness 50.
En zet contrast op 84, dat heeft meer helderheid dan 85. Ja echt waar,test het maar met black clipping pattern.
Verder kan je ook alsnog je brightness lager zetten en 2-point low RGB op +10 zetten alle 3, dan word er niks gecrushed en behou je ook pure black op 16.
Ik zie ook mijn NAS niet meer. Was voorheen echt nooit een probleem
Wat gebruik je dan om te calibreren want op gamma 2.4 zie ik alles zwart tot 24 of 25.pennywise666 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:22:
[...]
Nee niet Rtngs. Waardeloos advies om gamma op 2.2 te zetten en de CMS instellingen over te nemen.
Voor SDR is gamma 2.4 juist. En de rest technicolor en warm 2.
In de Technicolor stand zonder aanpassingen is alles zwart. Elke grijswaarde.
@Phusebox 50 of 51 brightness is inderdaad normaal op een C8, 67 echt niet.
Maar even kijken wat ik mis aan het verhaal want ik begrijp het nog niet helemaal.
Je hebt je brightness afgesteld met de black-clipping testvideo, right?: Ik ga d'r ff vanuit dat je hiervoor de originele download van AVSHD gebruikt en geen youtube versie ofzo.

Ik begrijp uit je verhaal:
- Op brightness stand 67 is balk 16 (RGB video level 16,16,16) net niet zichtbaar in een donkere ruimte, balk 17 (RGB 17,17,17) net wel.
- Op brightness stand 67 is een 4% grey scherm (RGB video level 24,24,24) helemaal zwart.
De tegenstelling: 0% level 16 is net niet zichtbaar, 17 t/m 22 wel, maar tegelijkertijd is het hogere level 24 (4% grey scherm) volledig zwart.
Wat mis ik?
Maar even kijken wat ik mis aan het verhaal want ik begrijp het nog niet helemaal.
Je hebt je brightness afgesteld met de black-clipping testvideo, right?: Ik ga d'r ff vanuit dat je hiervoor de originele download van AVSHD gebruikt en geen youtube versie ofzo.

- Op brightness stand 67 is balk 16 (RGB video level 16,16,16) net niet zichtbaar in een donkere ruimte, balk 17 (RGB 17,17,17) net wel.
- Op brightness stand 67 is een 4% grey scherm (RGB video level 24,24,24) helemaal zwart.
De tegenstelling: 0% level 16 is net niet zichtbaar, 17 t/m 22 wel, maar tegelijkertijd is het hogere level 24 (4% grey scherm) volledig zwart.
Wat mis ik?
Nee,ik heb niks gekalibreerd. Ik zet gebruik de standaardinstellingen die het dichtste bij een gekalibreerd scherm komt.Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:43:
[...]
Wat gebruik je dan om te calibreren want op gamma 2.4 zie ik alles zwart tot 24 of 25.
In de Technicolor stand zonder aanpassingen is alles zwart. Elke grijswaarde.
Tot 24 of 25 zwart is wel heel fout idd.
Maar probeer eens die RGB te verhogen? Zonder dit aan te passen was het bij mij tot 20/21 zwart. Nu heb ik ook 18 knipperen door rgb te verhogen met +10 elk.
Ik gebruik daanasst ook SweetFX shaders via MPC op mijn PC zodat ik ook 17 kan laten knipperen en dat alles met behoud van 16 op pure black.
Wat betreft gamma, welke gamma juist is hangt helemaal af van je kijkomstandigheden. Zit je in een donkere kamer of met schemerlampen dan is 2.2 echt te hoog en voldoet een 2.4 of BT.1866 gamma . Zit je in een kamer met heel veel daglicht of volop tl-buizen of felle led-lampen dan kom je nooit weg met een 2.4 gamma omdat je near-blacks dan per definitie volledig verdrinken, je zal dan naar 2.2 toe moeten (of een zelf gekalibreerde gamma mbv de 20-staps luminance kalibratielevels). Ze je je tv buiten neer dan zal je geneigd zijn de 1.9 gamma in te stellen...
[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 17-11-2018 20:08 ]
Ja,maar je zet niet de beste tv die ooit gemaakt is,buiten neer;) Verder kan je ook net zo goed een LCD scherm kopen als je met felle lampen gaat kijken.Cap schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:07:
Wat betreft gamma, welke gamma juist is hangt helemaal af van je kijkomstandigheden. Zit je in een donkere kamer of met schemerlampen dan is 2.2 echt te hoog en voldoet een 2.4 of BT.1866 gamma . Zit je in een kamer met heel veel daglicht of volop tl-buizen of felle led-lampen dan kom je nooit weg met een 2.4 gamma omdat je near-blacks dan per definitie volledig verdrinken, je zal dan naar 2.2 toe moeten (of een zelf gekalibreerde gamma mbv de 20-staps luminance kalibratielevels). Ze je je tv buiten neer dan zal je geneigd zijn de 1.9 gamma in te stellen...
Beetje verlichting kan je met 2.2 doen ja,maar dan nog prefereer ik 2.4.
Verwijderd
Vandaag gezien dat er een nieuwe versie van Netflix (14-11-2018) in de store stond.Verwijderd schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 00:11:
Heb hier een paar maanden een 65W8 (whoehoe) hangen.
Netflix via de tv app deed het altijd prima maar deze lijkt nu geen verbinding meer te kunnen maken.
Anderen hier ook last van?
Lijkt wel na de laatste Netflix update.
Heb alles al terug gezet naar de begininstellingen maar Netflix werkt gewoon niet zonder te moeten updaten.
Deze geïnstalleerd en ja hoor, hij doet het weer.
Lag dus aan de app versie.
@pennywise666 Klopt hoor. 's avonds is er hier gedempt licht en gebruik ik BT.1886 (vrijwel gelijk aan 2.4 gamma) op ISF expert dark. Overdag kan het erg verschillen naar gelang het weer en seizoen, we hebben hier geen volledig lichtdichte raambekleding want dat is niet gezellig. De tv staat op de noordkant dus nooit in de directe zon, maar desondanks is het een stuk lichter in de kamer bij volle zon en dan grijp ik toch naar een 2.2 gamma op ISF expert light. Technicolor Expert heb ik als tussenstandje met meer lichtopbrengst dan de dark mode maar wel BT.1886 gamma.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 17-11-2018 20:22 ]
Ja de originele bestanden. Helaas heb ik geen 4% scherm om te testen. Enkel 2 en 5 procent. Maar 2 blijft dus zwart en 5 is net zichtbaar. Maar dat is bij 50-55 brightness.Cap schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:59:
@Phusebox 50 of 51 brightness is inderdaad normaal op een C8, 67 echt niet.
[Afbeelding]
Wat mis ik?![]()
Bij 50 ziet het er zo uit

En dit is bij 60 brightness

In ISF dark room met OLED op 20.
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2018 20:50 ]
Nogmaals: RGB 2-point LOW op +10 zetten. Dan is het opgelost!Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:48:
[...]
Ja de originele bestanden. Helaas heb ik geen 4% scherm om te testen. Enkel 2 en 5 procent. Maar 2 blijft dus zwart en 5 is net zichtbaar. Maar dat is bij 50-55 brightness.
Bij 50 ziet het er zo uit
[Afbeelding]
En dit is bij 60 brightness
[Afbeelding]
In ISF dark room met OLED op 20.
Net gedaan. Dan kom ik op brightness 60 uit.pennywise666 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:54:
[...]
Nogmaals: RGB 2-point LOW op +10 zetten. Dan is het opgelost!
Nou,wat raar. En je hebt black level setting goed staan?Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:56:
[...]
Net gedaan. Dan kom ik op brightness 60 uit.
Black level Low. Alle beeld"verbeteraars" uit.pennywise666 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:00:
[...]
Nou,wat raar. En je hebt black level setting goed staan?
Doe nu een reset naar fabrieksinstellingen. Ik vond het ook gek dat ik een vrij oude software versie erop had toen ik hem aanzette. Lijkt wel een refurbished ofzo.
[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2018 21:03 ]
Ojee daar heb je het misschien al he.Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:01:
[...]
Black level Low. Alle beeld"verbeteraars" uit.
Doe nu een reset naar fabrieksinstellingen. Ik vond het ook gek dat ik een vrij oude software versie erop had toen ik hem aanzette. Lijkt wel een refurbished ofzo.
Gewoon weer terug sturen als niks meer helpt om het te verbeteren.
Reset levert hetzelfde resultaat weer op.pennywise666 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:07:
[...]
Ojee daar heb je het misschien al he.
Gewoon weer terug sturen als niks meer helpt om het te verbeteren.
Snap ook niet niet dat ie mijn DLNA server niet ziet. Was op de vorige tv's geen probleem.
Kan ik ergens zien of het een refurbished model is?
Geen idee man. Succes ermee allemaal.Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:16:
[...]
Reset levert hetzelfde resultaat weer op.
Snap ook niet niet dat ie mijn DLNA server niet ziet. Was op de vorige tv's geen probleem.
Kan ik ergens zien of het een refurbished model is?
Eerst even de juiste bestanden pakken van AVSHD:Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:48:
[...]
Ja de originele bestanden. Helaas heb ik geen 4% scherm om te testen. Enkel 2 en 5 procent.
> ColorHCFR Fields > Near Black
Daar heb je 0% black en 1%, 2%, 3%, 4% gray, in de ander mapjes natuurlijk 5%, 10% etc.
Maar aan je foto's te zien moet je brightness idd flink omhoog om de laagste balk 17 net zichtbaar te krijgen. Als dat lukt dan zul je op die stand ook echt wel de 1% t/m 4% schermen zichtbaar krijgen. Op zich geen probleem als dat bij brightness stand 60 of 67 is, dat is maar een getalletje. Hoewel het wel opvallend afwijkend is van het gemiddelde dus in die zin geeft het misschien te denken.
Firmware update is al uitgevoerd?
[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 17-11-2018 21:26 ]
Thanks die wist ik niet te vinden blijkbaar. Op 1 en 2 % blijft het zwart. En dan heb ik al die RGB low truc toegepast. Maar dat is normaal niet nodig lijkt me.Cap schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:18:
[...]
Eerst even de juiste bestanden pakken van AVSHD:
> ColorHCFR Fields > Near Black
Daar heb je 0% black en 1%, 2%, 3%, 4% gray, in de ander mapjes natuurlijk 5%, 10% etc.
Maar aan je foto's te zien moet je brightness idd flink omhoog om de laagste balk 17 net zichtbaar te krijgen. Als dat lukt dan zul je op die stand ook echt wel de 1% t/m 4% schermen zichtbaar krijgen. Op zich geen probleem als dat bij brightness stand 60 of 67 is, dat is maar een getalletje. Hoewel het wel opvallend afwijkend is van het gemiddelde dus in die zin geeft het misschien te denken.
Firmware update is al uitgevoerd?
Ja dit wordt we een gevalletje wat gaan ze hier mee doen...
Misschien klinkt het gek, maar wij vinden de oled vrij donker en wit lijkt niet wit. De kleuren staan op levendig, en ik moet de instelling: oled lampje op 80 zetten om het scherm een beetje fatsoenlijk te kunnen zien.
Kan dit kwaad ivm inbranden? Zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Ik wil ook de tv niet slopen door instellingen te hoog te zetten zegmaar..
Met andere woorden, wat kan je veilig instellen om een helder beeld te krijgen? (We komen van een samsung)
Ik ben op het moment nog bang voor inbranden. Al lijkt het er op dat de zenders al hun best hebben gedaan met de grijze doorzichtige logo's.
Kan dit kwaad ivm inbranden? Zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Ik wil ook de tv niet slopen door instellingen te hoog te zetten zegmaar..
Met andere woorden, wat kan je veilig instellen om een helder beeld te krijgen? (We komen van een samsung)
Ik ben op het moment nog bang voor inbranden. Al lijkt het er op dat de zenders al hun best hebben gedaan met de grijze doorzichtige logo's.
[ Voor 25% gewijzigd door Falqoon op 17-11-2018 23:08 ]
Ja dat klinkt wel gek eigenlijk. Althans dat ie te donker is. Waarschijnlijk ben je gewend om te kijken naar een ongekend felle en blauw'wit' afgestelde LCD tv.
Als je natuurgetrouwe weergave wilt dan blijf je heel, heel, heel ver van de setting levendige kleuren vandaan. Dat is een soort winkelmodus voor de tv: maximaal schreeuwen met de kleuren. De setting standaard is al duidelijk te sterk afgesteld in de kleuren, laat staan levendig, sport of game. Alle kleuren zijn onrealistisch fel en overdreven verzadigd, het is net een kermis. Hoofden zien er totaal onrealistisch uit met een oranjerode tint alsof iedereen net diep roodverbrand van het strand terug komt met een flinke slok op, het verloop van lichte naar donkere delen is totaal uit zijn verband gerukt, kleurverlopen zijn beroerd, het wit heeft een enorme crush zodat bijvoorbeeld de details in wolken en witte hemden totaal verloren gaan, de kunstmatige verscherping van randen geeft allemaal artifacts, etc. Laat eens een echt hoofd naast de tv staan en oordeel zelf of de huidskleur, en in hoeverre deze oplicht als een oranje rode lamp, realistisch is.
Dan het wit. Dat jouw wit niet wit is kan goed kloppen in de mode 'levendig', zie voorgaande. Maar de vraag is van welk wit jij denkt dat het 'echt wit' is. Je hebt namelijk heel veel soorten wit maar de voor videoreproductie afgesproken wit is niet het blauwwitte 'wit' van het gemiddelde (slecht/niet afgestelde) lcd computerscherm of lcd tv maar eerder melkwit. Muren van standaard witte latex vindt men over het algemeen echt wit maar zijn echt lang niet zo fel blauwwit als zo'n computerscherm of tv in 'winkelmodus'.
Verder is het de bedoeling dat de lichtsterkte van je tv is aangepast op de lichtsterkte van je omgeving, in een gedimde of donkere ruimte kijk je dus met veel minder helderheid dan overdag in een met licht overladen kamer. Zet je je tv heel fel dan ga je snel knijpen met je ogen, krijg je sneller vermoeidheid en mis je de fijne details in de donkerdere gedeeltes van het beeld omdat je verblind wordt door de lichte delen in het scherm.
Als je goede weergave wilt dan zou ik eens beginnen met een cinema of expert beeldmodus te kiezen. Schrik niet van minder kleur en minder felle lamp. Met de instelling OLED-lampje kan je desgewenst de helderheid nog wat opkrikken, maar nogmaals, het moet wel bij de verlichting in je kamer passen, en alvast een tipje van de sluier: bij een met schemerlampen verlichte kamer moet de standaard instelling van het OLED lampje ook in de niet al te felle Expert modus aardig omlaag...
Als je geen natuurgetrouwe weergave wilt maar gewoon heel overdreven veel felheid, blauwwit zonder details en opgeblazen kleuren, dan volstaat elke goedkope LCD tv, een OLED of dure LCD tv kopen is dan echt zonde.
PS als je het OLED lampje echt op 80 moet zetten om het beeld een beetje fatsoenlijk te kunnen zien is of de tv stuk, of zijn je ogen stuk of je hebt een enorme bak licht op je tv staan.
Het lampje op standje 90 zetten en dan lekker lang kanalen met vaste zenderlogo's gaan kijken kan ik niet aanraden, dat is op termijn inderdaad vragen om problemen. Blijf je onder de pakweg 60 dan zal er weinig gebeuren.
Met onderstaande settings kom je goed in de richting van natuurgetrouw beeld in een schemerverlichte woonkamer:
http://best-tv-settings.com/tv-settings-lg-oled-c8/
Als je natuurgetrouwe weergave wilt dan blijf je heel, heel, heel ver van de setting levendige kleuren vandaan. Dat is een soort winkelmodus voor de tv: maximaal schreeuwen met de kleuren. De setting standaard is al duidelijk te sterk afgesteld in de kleuren, laat staan levendig, sport of game. Alle kleuren zijn onrealistisch fel en overdreven verzadigd, het is net een kermis. Hoofden zien er totaal onrealistisch uit met een oranjerode tint alsof iedereen net diep roodverbrand van het strand terug komt met een flinke slok op, het verloop van lichte naar donkere delen is totaal uit zijn verband gerukt, kleurverlopen zijn beroerd, het wit heeft een enorme crush zodat bijvoorbeeld de details in wolken en witte hemden totaal verloren gaan, de kunstmatige verscherping van randen geeft allemaal artifacts, etc. Laat eens een echt hoofd naast de tv staan en oordeel zelf of de huidskleur, en in hoeverre deze oplicht als een oranje rode lamp, realistisch is.
Dan het wit. Dat jouw wit niet wit is kan goed kloppen in de mode 'levendig', zie voorgaande. Maar de vraag is van welk wit jij denkt dat het 'echt wit' is. Je hebt namelijk heel veel soorten wit maar de voor videoreproductie afgesproken wit is niet het blauwwitte 'wit' van het gemiddelde (slecht/niet afgestelde) lcd computerscherm of lcd tv maar eerder melkwit. Muren van standaard witte latex vindt men over het algemeen echt wit maar zijn echt lang niet zo fel blauwwit als zo'n computerscherm of tv in 'winkelmodus'.
Verder is het de bedoeling dat de lichtsterkte van je tv is aangepast op de lichtsterkte van je omgeving, in een gedimde of donkere ruimte kijk je dus met veel minder helderheid dan overdag in een met licht overladen kamer. Zet je je tv heel fel dan ga je snel knijpen met je ogen, krijg je sneller vermoeidheid en mis je de fijne details in de donkerdere gedeeltes van het beeld omdat je verblind wordt door de lichte delen in het scherm.
Als je goede weergave wilt dan zou ik eens beginnen met een cinema of expert beeldmodus te kiezen. Schrik niet van minder kleur en minder felle lamp. Met de instelling OLED-lampje kan je desgewenst de helderheid nog wat opkrikken, maar nogmaals, het moet wel bij de verlichting in je kamer passen, en alvast een tipje van de sluier: bij een met schemerlampen verlichte kamer moet de standaard instelling van het OLED lampje ook in de niet al te felle Expert modus aardig omlaag...
Als je geen natuurgetrouwe weergave wilt maar gewoon heel overdreven veel felheid, blauwwit zonder details en opgeblazen kleuren, dan volstaat elke goedkope LCD tv, een OLED of dure LCD tv kopen is dan echt zonde.
PS als je het OLED lampje echt op 80 moet zetten om het beeld een beetje fatsoenlijk te kunnen zien is of de tv stuk, of zijn je ogen stuk of je hebt een enorme bak licht op je tv staan.
Het lampje op standje 90 zetten en dan lekker lang kanalen met vaste zenderlogo's gaan kijken kan ik niet aanraden, dat is op termijn inderdaad vragen om problemen. Blijf je onder de pakweg 60 dan zal er weinig gebeuren.
Met onderstaande settings kom je goed in de richting van natuurgetrouw beeld in een schemerverlichte woonkamer:
http://best-tv-settings.com/tv-settings-lg-oled-c8/
[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 17-11-2018 23:35 ]
Heb sinds vanmiddag eindelijk de C8 in de woonkamer staan. Nu ben ik aan het spelen met de beeld instellingen en valt het mij direct op dat de optie 'oled light' inactief is. Kan iemand mij vertellen waarom ik bij deze optie niets kan aanpassen (zoals in onderstaand screenshot de optie wel actief is voor aanpassing)?
[ Voor 10% gewijzigd door Martinho25 op 17-11-2018 23:44 ]
Het antwoord staat er direct boven: je zit in Dolby Vision beeldmodus en dan kan je het OLED lampje niet aanpassen, het is de voor Dolby Vision vastgestelde lichtsterkte. Ga je in SDR of HDR mode dan kan je het lampje wel aanpassen.
Ter verduidelijking: het screenshotje is afkomstig van Rtings picture settings YT video en niet van mij.Cap schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 23:48:
Het antwoord staat er direct boven: je zit in Dolby Vision beeldmodus en dan kan je het OLED lampje niet aanpassen, het is de voor Dolby Vision vastgestelde lichtsterkte. Ga je in SDR of HDR mode dan kan je het lampje wel aanpassen.
Dit is wat ik wat ik bij twee verschillende pictures modes zie:

Ah ok. Maar het antwoord staat er toch groot bij op de foto's:: energy saving. 
Energiebesparing staat dus aan en dat betekent dat de tv het OLED light zelf instelt. Uitzetten dus.
Energiebesparing staat dus aan en dat betekent dat de tv het OLED light zelf instelt. Uitzetten dus.
[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 18-11-2018 02:09 ]
Qua kalibreren met de AVSHD bestanden. Wat is nu de beste manier om dit aan te pakken, of wat doe ik misschien fout?
Is het bijvoorbeeld nodig om OLED light op een bepaalde minimum setting te hebben staan?
En normaal doe je dit toch in het omgevingslicht waarmee je ook het meeste kijkt, of waar je profiel voor bedoelt is?
Ik probeer gewoon even uit te sluiten dat het een user error betreft.
Is het bijvoorbeeld nodig om OLED light op een bepaalde minimum setting te hebben staan?
En normaal doe je dit toch in het omgevingslicht waarmee je ook het meeste kijkt, of waar je profiel voor bedoelt is?
Ik probeer gewoon even uit te sluiten dat het een user error betreft.
Ik denk niet dat je daar heel veel verkeerd in kunt doen. Ik ben ooit begonnen met de Rtings settings en brightness stel ik vervolgens zo in dat reference black nog net volledig zwart is. Met de AVSHD bestanden gaat dat prima.
Heb je het ook al eens in UHD geprobeerd? Die bestanden kun je hier vinden:
https://www.avsforum.com/...10-test-patterns-set.html
Ik gebruik bestand 1 of 2 in "Black Level". Bij brightness 51 verdwijnen de grijstinten 66 en 68 bij mij in zwart. Bij brightness 52 is reference black niet meer zwart.
Ik gebruik bestand 1 of 2 in "Black Level". Bij brightness 51 verdwijnen de grijstinten 66 en 68 bij mij in zwart. Bij brightness 52 is reference black niet meer zwart.
[ Voor 0% gewijzigd door Huit op 18-11-2018 09:46 . Reden: typos ]
Hmm maar iedereen zegt dat ze op brightness 50 uitkomen. Dus eigenlijk hoef je die niet in te stellen.Huit schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:31:
Ik denk niet dat je daar heel veel verkeerd in kunt doen. Ik ben ooit begonnen met de Rtings settings en brightness stel ik vervolgens zo in dat reference black nog net volledig zwart is. Met de AVCHD bestanden gaat dat prima.
Ik gebruik bestand 1 of 2 in "Black Level". Bij brightness 51 verdwijnen de grijstinten 66 en 68 bij in zwart. Bij brightness 52 is reference black niet meer zwart.
Dat snap ik niet. Hoe kan het dan zijn dat het bij mij 60 is. Hebben de OLED pixels Dan een lagere lichtopbrengst en heb ik dus een derderangs paneel ofzo?
Ik snap niet waar het vandaan komt. Nog een keer omruilen zal wel niet gebeuren. Dus zal wel bezoekje van LG worden. Neemt zo'n gast dan ook meerdere panelen mee als ie weer niet goed is want de kans is vrij groot blijkbaar aangezien ik al 2 crap panelen heb gehad.
Is ook niet handig testen als zo iemand overdag komt want dan zie je sommige dingen gewoon niet.
Door toleranties van interne componenten is geen enkel paneel gelijk. Anders zou je het ook nooit hoeven te calibreren. Niet ieder paneel zal de brightness op 50 hebben voor perfecte grijstinten. 60 klinkt inderdaad hoog, maar als je TV daarmee goed is ingesteld, is dat toch prima? Geef het even wat tijd en kijk dan hoe het met je banding zit. Daar zou ik me meer aan storen.Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:46:
[...]
Hmm maar iedereen zegt dat ze op brightness 50 uitkomen. Dus eigenlijk hoef je die niet in te stellen.
Dat snap ik niet. Hoe kan het dan zijn dat het bij mij 60 is. Hebben de OLED pixels Dan een lagere lichtopbrengst en heb ik dus een derderangs paneel ofzo?
Ik snap niet waar het vandaan komt. Nog een keer omruilen zal wel niet gebeuren. Dus zal wel bezoekje van LG worden. Neemt zo'n gast dan ook meerdere panelen mee als ie weer niet goed is want de kans is vrij groot blijkbaar aangezien ik al 2 crap panelen heb gehad.
Is ook niet handig testen als zo iemand overdag komt want dan zie je sommige dingen gewoon niet.
Niet alle schermen zijn hetzelfde,dat is wel duidelijk voor je nu. Maar 60 is wel heel veel ja.Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:46:
[...]
Hmm maar iedereen zegt dat ze op brightness 50 uitkomen. Dus eigenlijk hoef je die niet in te stellen.
Normaal zit het tussen de 50-53. Dus het kan nooit voor iedereen 50 zijn.
Maar wanneer ik 2% grijs niet kan zien terwijl ik die calibratrie heb gedaan geeft mij dat het idee dat de hoeveelheid licht die mijn paneel geeft te weinig is. Waarschijnlijk denk ik verkeerd.
Ik heb nu de settings wat aangepast, het ziet er nu allemaal een stuk beter uit.
Met name heb ik ook de energiebesparing op laag gezet, en nu is alles een stuk feller, met oled lampje op 60. Het kijkt voor ons nu prettig.
Kan die energiebesparing op laag/uit kwaad voor de inbranden icm oled lampje op 60?
Met name heb ik ook de energiebesparing op laag gezet, en nu is alles een stuk feller, met oled lampje op 60. Het kijkt voor ons nu prettig.
Kan die energiebesparing op laag/uit kwaad voor de inbranden icm oled lampje op 60?
Energie besparing uitzetten. Er gaat niks inbranden.Falqoon schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:33:
Ik heb nu de settings wat aangepast, het ziet er nu allemaal een stuk beter uit.
Je TV heeft een automatische inbrand beperking die af en toe aan gaat (volgens mij na 4 uur kijken kort en na zoveel 100 uur een keer een uur).Falqoon schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:33:
Enige wat belangrijk is om te doen voor de langere termijn is je OLED lamp niet te fel zetten (en 60 is prima) en, niet de stroom van je TV af gooien (dan kan al die automatische preventie niet draaien).
Je zal misschien wat retention zien (korte 'inbranding') wat dan weer normaal is bij OLED (ik heb dat heel soms bij knal fel oranje, dat blijft dan een halve seconde staan na bv het AppleTV menu).
Wat me ook is opgevallen bij beide C8 tv's is dat de linkerkant van het scherm (ongeveer 10-15%) veel groener is dan de rest. Ik zie het bij alle grijstinten maar met name vanaf 30% tot 90%.
Is het nu echt zo moeilijk een uniform paneel te maken? En hebben de duurdere modellen dit ook of wordt er toch geselecteerd op kwaliteit bij de fabriek?
Bij de C7 had ik uiteindelijk na goed instellen deze problemen allemaal niet. Ook was die kaarsrecht. Nu heb ik al twee slechte C8 tv's gehad en beide zo krom als wat.
Snap wel dat ze nu winst maken want de kwaliteit is er eerder op achteruit gegaan dat vooruit.
Is het nu echt zo moeilijk een uniform paneel te maken? En hebben de duurdere modellen dit ook of wordt er toch geselecteerd op kwaliteit bij de fabriek?
Bij de C7 had ik uiteindelijk na goed instellen deze problemen allemaal niet. Ook was die kaarsrecht. Nu heb ik al twee slechte C8 tv's gehad en beide zo krom als wat.
Snap wel dat ze nu winst maken want de kwaliteit is er eerder op achteruit gegaan dat vooruit.
[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 18-11-2018 11:00 ]
mijn rechterkant is ook iets lichter,maar dat is niet te zien als ik iets kijk.Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:59:
Wat me ook is opgevallen bij beide C8 tv's is dat de linkerkant van het scherm (ongeveer 10-15%) veel groener is dan de rest. Ik zie het bij alle grijstinten maar met name vanaf 30% tot 90%.
Het viel me op bij een spel. Dacht misschien hoort dat zo. Maar blijkbaar niet.pennywise666 schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:02:
[...]
mijn rechterkant is ook iets lichter,maar dat is niet te zien als ik iets kijk.
Misschien maar kijken of ik mijn geld terug kan krijgen of toch maar een QLED kopen... Ja ik weet marketing term maar tenminste niet dit soort problemen zover ik zo snel kon zien.
Iemand tips voor HDMI kabels? Ik wil af van die 1 cm dikke kabels die ik niet weggewerkt krijg in mijn Vogels beugel en van opzij enorm zichtbaar zijn omdat ze zo plooibaar zijn als een opgezette olifant. (en ik dus de andere kant op moet als waar de aansluiting zit bij LG)
Nu had ik dus zogenaamd premium 18 Gbps kabels maar zodra er HDR doorheen ging of een 4K 60Hz signaal hielden die ermee op. Voor 25 euro p.st. had ik meer verwacht. Jammer dat je de hele verpakking kapot moet maken om ze te testen. 50 euro weggegooid geld.
[ Voor 60% gewijzigd door Phusebox op 18-11-2018 11:55 ]
Misschien had je dan gewoon je C7 moeten houden als je daar zo tevreden over was.Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:59:
Volgens mij heb je daar destijds ook 100 posts over geschreven voordat je een keer tot aankoop over ging.
Je hebt gewoon of erg veel pech met alles wat je koop of je bent gewoon een ongelofelijke pietlut/zeikerd met te hoge eisen.
Ga gewoon je tv gebruiken waar hij voor bedoeld is, en niet eerst elke test die online te vinden is draaien om vervolgens elk probleem wat ergens online genoemd wordt ook ineens te hebben.
Fly or Die
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.