Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:43
Fjeze schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:52:
[...]

Misschien had je dan gewoon je C7 moeten houden als je daar zo tevreden over was.
Volgens mij heb je daar destijds ook 100 posts over geschreven voordat je een keer tot aankoop over ging.
Je hebt gewoon of erg veel pech met alles wat je koop of je bent gewoon een ongelofelijke pietlut/zeikerd met te hoge eisen.
Ga gewoon je tv gebruiken waar hij voor bedoeld is, en niet eerst elke test die online te vinden is draaien om vervolgens elk probleem wat ergens online genoemd wordt ook ineens te hebben.
Het probleem met die brightness heb ik nergens voorbij zien komen. Banding is nu eenmaal altijd een feit bij OLED maar zodra ik het dagelijks meermaals zie begint het toch wel storend te worden.

En ja, misschien had ik niet moeten upgraden maar ik dacht mijn ouders een plezier door de C7 goedkoop door te schuiven en zelf te upgraden. Zij vonden 1300 euro te veel. Overal werd gezegd dat de C8 net iets beter was. Tot nu toe is het gewoon echt een budget product met slechte kwaliteitscontrole.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:59:
Wat me ook is opgevallen bij beide C8 tv's is dat de linkerkant van het scherm (ongeveer 10-15%) veel groener is dan de rest. Ik zie het bij alle grijstinten maar met name vanaf 30% tot 90%.

Is het nu echt zo moeilijk een uniform paneel te maken? En hebben de duurdere modellen dit ook of wordt er toch geselecteerd op kwaliteit bij de fabriek?
Ja dat is best heel moeilijk, daarom zijn professionele schermen ook zo duur want maar een heel klein percentage van de gefabriceerde panelen voldoet aan die strengste normen. De rest moet je dan of weggooien of er nog wat mee doen waar 99% van de mensen blij mee is.

Mijn linkerbovenhoek is ook iets groener en in de rechteronderhoek is het paneel zichtbaar lichter bij near-black beelden. Volgens mij is dit een wel een patroon wat je ziet als je her en der op de fora kijkt naar foto's van mensen: rechtsonder iets lichter.

Wellicht heeft die lichtere hoek behalve variaties in de coating ook te maken met de aansturing van het paneel? Volgens mij zit de voeding in de regio rechtsonder, dus ook iets meer warmteontwikkeling. Niet dat deze tv erg heet wordt, in tegendeel. Wie zal het zeggen...?

Wat verder aan de coating opvalt is dat de hoe schuiner je op het paneel zit hoe groener de boel verkleurt: het witpunt wordt dan meer blauwgroen achtig. Zit je dichtbij de tv en niet 100% recht ervoor dan ga je dit effect dus wel zien, want dan zit je vrijwel recht voor de dichtstbijzijnde hoek en behoorlijk schuin voor de andere hoek.

Mijn c8 is niet zo krom als wat, maar ga je er met een timmermansoog langs kijken dan heb ik inderdaad de indruk dat de hoeken heel iets naar voren buigen. Ik kan het in ieder geval niet zo krom als wat noemen en het is natuurlijk totaal onzichtbaar vanaf de voorkant en het beeld lijdt ook niet onder deze minieme afwijking.

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:51
Ik sta op het punt een 55C8 te kopen. Ik ben niet zo bang voor burn in omdat ik best gevarieerd tv kijk (ik denk iets van 30% traditionele tv, 50% Netflix/Youtube en 20% gaming). Iets waar ik wel mee zit is zonlicht. Mijn woonkamer is enorm licht met een grote raampartij direct op het zuiden. Door de indeling van de kamer kom ik er eigenlijk niet onderuit om de tv op een plek te hangen waar hij ‘s ochtends in de zon hangt. Op hete zomerdagen doe ik de jaloezieën omlaag en de gordijnen dicht voor de temperaturen maar in de winter niet. Heeft iemand ervaring met zijn tv icm met zonlicht. Ik lees her en der horrorverhalen over verkleuring en banding en dat maakt me toch wel een beetje huiverig...

/post

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:04:
[...]
Iemand tips voor HDMI kabels? Ik wil af van die 1 cm dikke kabels die ik niet weggewerkt krijg in mijn Vogels beugel en van opzij enorm zichtbaar zijn omdat ze zo plooibaar zijn als een opgezette olifant. (en ik dus de andere kant op moet als waar de aansluiting zit bij LG)
Ik heb in mijn post van zaterdag 17:52 al gemeld dat de bijvoorbeeld de Action prima hdmi kabels verkoopt. Alles werkt hiermee perfect. Digitale enen en nullen worden niet beter of anders via een peperdure of goedkope kabel.
Simpelweg werkt het of het werkt niet. In geval van een brakke kabel -> bonnetje bewaren en ruilen voor een andere kabel. Kan eigenlijk niet fout! Voor een normale consumenten tv die gewoon op z'n plek blijft staan is een dure hdmikabel alleen goed voor de portemonnee van de winkelier.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Phusebox
Vulcan750 schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:32:
[...]

Ik heb in mijn post van zaterdag 17:52 al gemeld dat de bijvoorbeeld de Action prima hdmi kabels verkoopt. Alles werkt hiermee perfect. Digitale enen en nullen worden niet beter of anders via een peperdure of goedkope kabel.
Simpelweg werkt het of het werkt niet. In geval van een brakke kabel -> bonnetje bewaren en ruilen voor een andere kabel. Kan eigenlijk niet fout! Voor een normale consumenten tv die gewoon op z'n plek blijft staan is een dure hdmikabel alleen goed voor de portemonnee van de winkelier.
Dat is dus onzin, mits die Action kabel 18 Gbps doorvoer snelheid heeft zonder uitval. Diverse kabels hebben daar last van. Ik heb nu dus premium Hama kabels met zogenaamd 18 Gbps doorvoer maar die kunnen geen 4K 60Hz HDR aan omdat de bandbreedte te klein blijkt te zijn.

Heel veel kabels halen maar 10 Gbps, dan kun je maar 4K 30 Hz doorgeven en zeker geen HDR.

Er ist uiteraard een gulden middenweg tussen 5 euro kabels en 70 euro kabels. Dat laatste gaat ook te ver.

Als laatste heb je nog de component afstand. 3 meter is zo'n beetje het maximum als je 4K 60Hz HDR wil doen. Laat ik nu net 3 meter nodig hebben. Bij korte afstand kun je ook wat goedkopere kabels nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 18-11-2018 18:22 ]

• Vulcan750
Geen onzin! Kwestie van uitproberen of de betreffende kabel voldoet, zoniet terugbrengen naar de winkel en een andere meenemen.
Lees dit artikel eens: https://www.homecinemamag...l-beeld-op-tv-veranderen/
Citaat: "Maar we herhalen, elke degelijke High Speed kabel levert ook 18 Gbps, alleen is hij niet onder die omstandigheden getest. Denk er ook aan dat die bandbreedte enkel vereist is voor Ultra HD Video, aan 60 fps, 8 bit kleur in YCbCr 4:4:4 formaat. De meeste films gebruiken 24 fps, wat de vereiste bandbreedte al meer dan halveert."

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Phusebox
Vulcan750 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:22:
Geen onzin! Kwestie van uitproberen of de betreffende kabel voldoet, zoniet terugbrengen naar de winkel en een andere meenemen.
Lees dit artikel eens: https://www.homecinemamag...l-beeld-op-tv-veranderen/
Citaat: "Maar we herhalen, elke degelijke High Speed kabel levert ook 18 Gbps, alleen is hij niet onder die omstandigheden getest. Denk er ook aan dat die bandbreedte enkel vereist is voor Ultra HD Video, aan 60 fps, 8 bit kleur in YCbCr 4:4:4 formaat. De meeste films gebruiken 24 fps, wat de vereiste bandbreedte al meer dan halveert."
Leuk maar als je een Xbox One X os PS4 Pro hebt (of pc) dan heb je die volledige bandbreedte nodig.

En nee niet elke degelijke high speed kabel levert die snelheid, ja misschien wel op een lengte van 0,5 meter maar dat is vrij uitzonderlijk in een thuis situatie.

En ja zo kan ik het ook. Gewoon kopen en als het niet werkt terugbrengen. Ik kan je in ieder geval al 4 kabels noemen die niet werken waaronder een merk als Hama en andere populaire merken op Amazon en bol.com.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 17:02

Convoy

g44p

Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:34:
[...]

Leuk maar als je een Xbox One X os PS4 Pro hebt (of pc) dan heb je die volledige bandbreedte nodig.

En nee niet elke degelijke high speed kabel levert die snelheid, ja misschien wel op een lengte van 0,5 meter maar dat is vrij uitzonderlijk in een thuis situatie.

En ja zo kan ik het ook. Gewoon kopen en als het niet werkt terugbrengen. Ik kan je in ieder geval al 4 kabels noemen die niet werken waaronder een merk als Hama en andere populaire merken op Amazon en bol.com.
Dikke onzin, heb hier goedkope Chinese HDMI kabels icm met een Xbox one x en Nvidia shield tv en deze geven keurig 4K en HDR weer zoals het moet. De posts die ik van jou hier op GOT lees doet vermoeden dat het bij jou in huis aardig spookt. 8)7

• Phusebox
Convoy schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:07:
[...]

Dikke onzin, heb hier goedkope Chinese HDMI kabels icm met een Xbox one x en Nvidia shield tv en deze geven keurig 4K en HDR weer zoals het moet. De posts die ik van jou hier op GOT lees doet vermoeden dat het bij jou in huis aardig spookt. 8)7
Ik heb nergens gezegd dat Chinese kabels niet goed kunnen zijn. Hell bijna alle kabels komen uit China verwacht ik.

Ik zeg alleen dat niet elke kabel dat aankan. Zeker geen 10 Gbps kabel.

• Convoy

Convoy

g44p

Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:50:
[...]

Heel veel kabels halen maar 10 Gbps, dan kun je maar 4K 30 Hz doorgeven en zeker geen HDR.

Er ist uiteraard een gulden middenweg tussen 5 euro kabels en 70 euro kabels. Dat laatste gaat ook te ver.

Als laatste heb je nog de component afstand. 3 meter is zo'n beetje het maximum als je 4K 60Hz HDR wil doen. Laat ik nu net 3 meter nodig hebben. Bij korte afstand kun je ook wat goedkopere kabels nemen.
Dat zeg je toch? Of is dat je broer?

• Phusebox
Convoy schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:24:
[...]

Dat zeg je toch? Of is dat je broer?
Waar dan? Je broer is toch een rapper of zoiets? :+

Maar goed als het voor jou werkt, prima. En ja de action kabels kunnen ook vast werken maar niet ELKE kabel zoals beweerd werd. Ja het zijn 1tjes en 0tjes maar een usb2 kabel heeft ook geen usb3 snelheid.

Ooit met 8k zul je toch ook echt 48 Gbps kabels nodig hebben. En die kunnen op dit moment zelfs niet langer dan 2 meter gemaakt worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Phusebox op 18-11-2018 20:25 ]

• Convoy

Convoy

g44p

Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:50:
[...]

Dat is dus onzin, mits die Action kabel 18 Gbps doorvoer snelheid heeft zonder uitval. Diverse kabels hebben daar last van. Ik heb nu dus premium Hama kabels met zogenaamd 18 Gbps doorvoer maar die kunnen geen 4K 60Hz HDR aan omdat de bandbreedte te klein blijkt te zijn.

Hier |:( 8)7

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:58
Ik weet niet helemaal wat je probeert te zeggen, maar ik heb zelf ook een 5 meter HDMI kabel (van Sony... misschien) uit China die me echt wel hoofdbrekens gegeven heeft. En dat dan nog niet eens met 4K, gewoon FHD. Deed het in eerste instantie prima om mijn PC aan mijn TV te hangen, maar langzaam kwam het steeds vaker voor dat er af en toe strepen door het beeld kwamen en op een gegeven moment zelfs de TV het even helemaal niet meer snapte. Op een gegeven moment werkte het helemaal niet meer. Hing ik hem dan aan mijn Xbox One dan deed hij het prima... Vermoedelijk geeft die een sterker signaal of zo dan mijn videokaart.
Dus, ja, ik koop ook liever geen kabels uit China. Leuk als het bij jou werkt, maar het hele 'elke kabel is goed genoeg' verhaal daar sta ik ook niet zo achter...

En geproduceerd in China maakt niet zoveel uit, dat is bijna alles inderdaad. Maar geproduceerd vóór China, dat maakt wel uit want de kwaliteitseisen liggen daar een stuk lager dan hier.

Gamertag: FinrazielNL

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 12:54
Ik had (via m'n LG SJ9) ook flikkerend beeld over verschillende kabels met 4K HDR content (Apple TV 4k).. Was het helemaal zat en heb bij Apple Ultra High Speed 4K HDMI-kabel van Belkin (2 m) x2 gekocht (geloof 35,- per stuk) besteld.

Nooit meer ergens last van gehad, haha.

• Vulcan750
Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:33:
[...]
Maar goed als het voor jou werkt, prima. En ja de action kabels kunnen ook vast werken maar niet ELKE kabel zoals beweerd werd. Ja het zijn 1tjes en 0tjes maar een usb2 kabel heeft ook geen usb3 snelheid.

Ooit met 8k zul je toch ook echt 48 Gbps kabels nodig hebben. En die kunnen op dit moment zelfs niet langer dan 2 meter gemaakt worden.
Wellicht niet elke kabel, maar de meesten wel... En wat je "ooit" misschien nodig zal hebben zien we tegen die tijd wel.
Beste Phusebox, alles wat je aanpakt moet moeilijk en ingewikkeld zijn. Je streeft blijkbaar naar perfectie, of dat nou kabels, tv's of wat dan ook zijn. Helaas bestaat perfectie niet. Leg de lat eens wat lager, dat scheelt je een hoop frustraties ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:33:
[...]
[knip]

Er worden toch echt "8k" 48Gbps kabels aangeboden met 3 meter lengte en een enkeling die hem gebruikt zegt dat deze prima zijn werk doet. In de praktijk zal deze echter op max 4k getest worden verwacht ik, dus wat deze met 8k video gaan doen?

Overigens was er een Duitse website die 3m High Speed kabels (Amazonbasics) had besteld en waarbij een groot gedeelte van die kabels een verstoord of helemaal geen beeld gaven, 13 stuks getest, 4 stuks deden het zonder problemen op 4k/60Hz. Het ging daarbij om exact dezelfde kabel (bestel artikel). Dus ook dat lijkt idd wel op een roulette.

Testing, one, two ...

• Martinho25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-11 13:03
Cap schreef op zondag 18 november 2018 @ 02:09:
Ah ok. Maar het antwoord staat er toch groot bij op de foto's:: energy saving. :P

Energiebesparing staat dus aan en dat betekent dat de tv het OLED light zelf instelt. Uitzetten dus.
Ah natuurlijk....sufkut dat ik ben :P

Volgende vraag: wat zijn jullie picture settings (tv modus)? Heb de stappen van Rtings kalibratie gevolgd maar ik vind het eindresultaat - hoe zal ik het zeggen - niet bepaald natuurlijk (koel en blauwig)?

Keek naar een voetbalwedstrijd vanmiddag en besloot om even te switchen naar Light room en het verschil was/is immens (lees: veel warmer).

[ Voor 27% gewijzigd door Martinho25 op 18-11-2018 21:15 ]

• Phusebox
ex87 schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:32:
Ik had (via m'n LG SJ9) ook flikkerend beeld over verschillende kabels met 4K HDR content (Apple TV 4k).. Was het helemaal zat en heb bij Apple Ultra High Speed 4K HDMI-kabel van Belkin (2 m) x2 gekocht (geloof 35,- per stuk) besteld.

Nooit meer ergens last van gehad, haha.
Die Belkin schijnt inderdaad goed te zijn. Helaas maximaal 2 meter en ik heb 3 nodig. Dus ik ben veroordeeld tot van die dikke lompe kabels die niet goed samengaan met een beweegbare muurbeugel.

Maar goed back to LG OLED.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:47
Ik heb gewoon HDMI kabels van de Action (zijn van Philips geloof ik) i.c.m. met m'n LG OLED en Marantz Receiver en alles werkt gewoon perfect in 4K 60hz HDR / Dolby Vision etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 18-11-2018 21:08 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Yup en ik heb ook kabels van vijf euro die het prima doen, heb alleen wel een buigveer nodig om ze knap in mijn kast te routeren. Dat was ook één van de eisen van @Phusebox , dat het enigszins handelbare kabels zijn. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:36

FeaR

In GoT we trust

Zullen we de kabeldiscussie bij deze stoppen? Er zijn op GoT reeds twee topics voor dit onderwerp (waarvan één specifiek voor HDMI kabels) waarmee de discussie hier offtopic en ongewenst is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Martinho25
Rivanov schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:07:
Ik heb gewoon HDMI kabels van de Action (zijn van Philips geloof ik) i.c.m. met m'n LG OLED en Marantz Receiver en alles werkt gewoon perfect in 4K 60hz HDR / Dolby Vision etc.
Heb ook een HDMI kabel van Action (Maxxter premium 3M voor 2.99) en ook hier werkt alles perfect :)

Maar inderdaad back to LG OLED.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinho25 op 18-11-2018 21:19 ]

• Phusebox
Wat me trouwens bij de C8 nu ook opvalt is dat ik eigenlijk vrijwel altijd ISF Dark Room gebruikte met OLED op 15-20. Echter nu merk ik op deze tv in tegenstelling tot de C7 dat alles veel grauwe is op deze stand. Alsof alle kleur eruit gezogen is. Kan me niet herinneren dat ik dit op de C7 ook had... Zal wel tussen mijn oren zitten.

• Martinho25
Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:22:
Wat me trouwens bij de C8 nu ook opvalt is dat ik eigenlijk vrijwel altijd ISF Dark Room gebruikte met OLED op 15-20. Echter nu merk ik op deze tv in tegenstelling tot de C7 dat alles veel grauwe is op deze stand. Alsof alle kleur eruit gezogen is. Kan me niet herinneren dat ik dit op de C7 ook had... Zal wel tussen mijn oren zitten.
Bingo, jij formuleert precies wat ik eigenlijk wou zeggen. Kies je voor ISF LIght Room is het resultaat compleet het tegenovergestelde: een veel heldere/warmere kleurweergave.

Staat de tv bij jou nog steeds ingesteld op deze mode en zo ja, tot welke settings ben jij gekomen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Martinho25 op 18-11-2018 21:41 ]

• Phusebox
Martinho25 schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:36:
[...]

Bingo, jij formuleert precies wat ik eigenlijk wou zeggen. Kies je voor ISF LIght Room is het resultaat compleet het tegenovergestelde: een veel heldere/warmere kleurweergave.

Staat de tv bij jou nog steeds ingesteld op deze mode en zo ja, tot welke settings ben jij gekomen? :)
Ja ik heb hem daar wel op laten staan. Wellicht een geval van gewenning. Vooral als je tussen beide schakelt.

Dat grauwe komt waarschijnlijk door te weinig lichtopbrengst tov het licht in je kamer, dus in ieder geval de energiebesparing optie in het beeldmenu uitzetten en het OLED lampje wat omhoog krikken. Maar stel je kijkt in een bijna donkere kamer en zet je OLED lampje >40 + eventueel kleur een paar tikjes omhoog (zeg 55, voor de verslaafden van overgesatureerde kleuren - ik zou het niet aanbevelen, zelfs in de standaard stand is rood wat oververzadigd op mijn C8) dan zou het opgelost moeten zijn. Vind je dan beeld nog steeds donker/grauw, dan is er echt wat anders mis. Ik heb zelf het OLED lampje onder de 30 staan in een met schemerlampen verlichte kamer en dat is echt genoeg, bij 40 begin ik echt al snel pijn in mijn ogen te krijgen als er zo'n reclame langs met witte schermen en mensen badend in een zee van licht.
Martinho25 schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:36:
[...]

Het kan in jouw geval ook zijn dat je de kleuren wat te koel vindt. Als je al voor warm2 als kleurtemperatuur gekozen hebt dan kan je de witbalans nog aanpassen door in de 2-punts witbalans rood een paar tikken omhoog te geven voor zowel de hoge als de lage range, probeer bijvoorbeeld eens 5 stappen rood omhoog en je moet echt duidelijk een verschil zien. Op zich niets vreemds, bij het ene exemplaar overheerst het rood meer in de witbalans (bij mij) maar in de online reviews zie ik ook exemplaren terug die teveel groen of blauw hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door Cap op 18-11-2018 22:28 ]

• Phusebox
Cap schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:21:
Dat grauwe komt waarschijnlijk door te weinig lichtopbrengst tov het licht in je kamer, dus in ieder geval de energiebesparing optie in het beeldmenu uitzetten en het OLED lampje wat omhoog krikken. Maar stel je kijkt in een bijna donkere kamer en zet je OLED lampje >40 + eventueel kleur een paar tikjes omhoog (zeg 55, voor de verslaafden van overgesatureerde kleuren - ik zou het niet aanbevelen, zelfs in de standaard stand is rood wat oververzadigd op mijn C8) dan zou het opgelost moeten zijn. Vind je dan beeld nog steeds donker/grauw, dan is er echt wat anders mis. Ik heb zelf het OLED lampje onder de 30 staan in een met schemerlampen verlichte kamer en dat is echt genoeg, bij 40 begin ik echt al snel pijn in mijn ogen te krijgen als er zo'n reclame langs met witte schermen en mensen badend in een zee van licht.

[...]

Het kan in jouw geval ook zijn dat je de kleuren wat te koel vindt. Als je al voor warm2 als kleurtemperatuur gekozen hebt dan kan je de witbalans nog aanpassen door in de 2-punts witbalans rood een paar tikken omhoog te geven voor zowel de hoge als de lage range, probeer bijvoorbeeld eens 5 stappen rood omhoog en je moet echt duidelijk een verschil zien. Op zich niets vreemds, bij het ene exemplaar overheerst het rood meer in de witbalans (bij mij) maar in de online reviews zie ik ook exemplaren terug die teveel groen of blauw hebben.
Op mijn C7 stond ie steevast op 16.
Nu merk ik dat 20 te laag is. Rood is zelfs ondergesatureerd bij mij als ik bijvoorbeeld een animatie opzet met fel rode kleuren zijn die nogal dof.

Voor mijn gevoel, en dat gaat tegen alle metingen en reviews in, is de piek helderheid van de C8 lager dan die van de C7. Althans bij mij exemplaar. Eerst vond ik 70 in een lichte ruimte overdag zelfs teveel. Nu kan ik makkelijk naar 100 zonder te denken dit is te fel.

Net een film onbewust op 55 gekeken in een donkere kamer met wat schemerlicht. En dat voelde niet als te fel. Nogmaals dit komt van iemand die gewend is aan OLED op 16...

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
Phusebox schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:32:
[...]

Op mijn C7 stond ie steevast op 16.
Nu merk ik dat 20 te laag is. Rood is zelfs ondergesatureerd bij mij als ik bijvoorbeeld een animatie opzet met fel rode kleuren zijn die nogal dof.

Voor mijn gevoel, en dat gaat tegen alle metingen en reviews in, is de piek helderheid van de C8 lager dan die van de C7. Althans bij mij exemplaar. Eerst vond ik 70 in een lichte ruimte overdag zelfs teveel. Nu kan ik makkelijk naar 100 zonder te denken dit is te fel.

Net een film onbewust op 55 gekeken in een donkere kamer met wat schemerlicht. En dat voelde niet als te fel. Nogmaals dit komt van iemand die gewend is aan OLED op 16...
Bij mij op 45 oledlight in donkere kamer met technicolor, warm 2 en gamma BT1886 en RGB 2-point +10.
Geeft mooi beeld,niet te donker en niet te fel. En goede kleuren.
55 in een donkere kamer is gewoon erg veel, dat valt wat mij betreft niet binnen de marges. Je zat op 16 wat juist weer erg laag is. Als iemand zegt 20, 30 of misschien 40 dan denk ik dat valt binnen de marges van ten eerste smaak en in mindere mate exemplarische verschillen. 55 in een donkere kamer komt gewoon vreemd over met de energiebesparingstand op uit, zeker als je van standje 16 komt. Het lijkt inderdaad op een afwijkend paneel.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 18-11-2018 22:52 ]

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11 20:15
Zojuist een C8 55'' aangeschaft en dus ook even dit forum wat doorgelezen. Eén ding valt mij nu op:
Als ik het beeld op 'standaard' zet staat het OLED Lampje op 90. Is dit niet heel erg veel? Het was wel middag in een goed verlichte ruimte (grote ramen). Meet de TV de hoeveelheid licht en past hij daarop het OLED licht aan? Is 90 niet veel te veel ook mbt inbranden?

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• Phusebox
Mitchell-CWD schreef op maandag 19 november 2018 @ 00:16:
Zojuist een C8 55'' aangeschaft en dus ook even dit forum wat doorgelezen. Eén ding valt mij nu op:
Als ik het beeld op 'standaard' zet staat het OLED Lampje op 90. Is dit niet heel erg veel? Het was wel middag in een goed verlichte ruimte (grote ramen). Meet de TV de hoeveelheid licht en past hij daarop het OLED licht aan? Is 90 niet veel te veel ook mbt inbranden?
Nooit op standaard zetten. Begin eens met ISF Dark room voor 's avonds en Bright room voor overdag. Pas bij beide OLED lamp aan naar respectievelijk 30 en 60. En ga van daaruit finetunen.

• el-jorge
  • Laatst online: 27-10 14:55

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik heb een C7. Laatst mijn wifi netwerk geupgrade met een ubiquiti ap, die ligt ongeveer recht onder de tv. Nu zie ik dat mijn telefoon via de wifi zo'n 200mb haalt. Maar de LG komt niet veel verder dan 90mb. Ik dacht dat de wifi van de C7 een gigabit was? Doe ik iets verkeerd?

Spielerei...

• Convoy

Convoy

g44p

el-jorge schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:06:
Ik heb een C7. Laatst mijn wifi netwerk geupgrade met een ubiquiti ap, die ligt ongeveer recht onder de tv. Nu zie ik dat mijn telefoon via de wifi zo'n 200mb haalt. Maar de LG komt niet veel verder dan 90mb. Ik dacht dat de wifi van de C7 een gigabit was? Doe ik iets verkeerd?
C7 heeft 802.11a, 802.11ac (Wi-Fi 5), 802.11b, 802.11g, 802.11n (Wi-Fi 4)

• Smirnoff
  • Laatst online: 10:06
el-jorge schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:06:
Welk AP heb je? Bij mijn C8 icm. Unifi wil hij graag op de 2Ghz band (Unifi was bij mij 1 netwerk 2Ghz/5Ghz waarbij de client/AP zelf bepaald welke band hij pakt). Ik heb nu een los 5Ghz netwerk aangemaakt, waar de TV op staat aangemeld.

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:14
Een andere vraag, deels LG C8 gerelateerd;

Op dit moment kijken wij "tv" via de horizon box, maar sinds afgelopen vrijdag zijn al specifiek door de box de stoppen er vier keer uitgeslagen. De box is vermoedelijk stuk en moet dus even vervangen worden.

Daarnaast vind ik het jammer dat wanneer je de horizon box pauzeerd, de LG screensaver niet aan gaat. Hoe hebben jullie dit geregeld voor de normale kanalen? Werkt die screensaver bijvoorbeeld wel als je de CI+ module gebruikt, en deze dan "live pauzeerd"? Als dat namelijk wel zo is moet ik weer terug naar de CI+ module, en de horizon box alleen gebruiken om iets op te nemen of wanneer we replay TV willen gebruiken (vrouw lief). In dat geval zal de kabel dus weer gesplit moeten worden, wat eerder problemen gaf bij de horizon box.

Hoe hebben jullie dit geregeld? Of gebruikt hier niemand "live pauzeren"? Ik wil namelijk koste wat kost de tv beveiligen tegen inbranden, aangezien live pauzeren bij ons veel word gebruikt.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

MazeWing

The plot thickens...

@Phusebox weet je zeker dat je alle energie instellingen op uit hebt staan? Dit dien je per ingang in te stellen. Als ook maar iets hier van aanstaat ga je dat behoorlijk merken.
Daarnaast zijn de enige verschillen tussen ISF day/Night de gamma en de helderheid.

Wil je 100 nits (de standaard helderheid waarop SDR-content wordt gemastered) zal je toch echt qua OLED light naar 30 moeten.
Ik zelf heb mijn b7 al bijna een jaar op 37 en dit is uitstekend te kijken, zelf bij daglicht.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Phusebox
MazeWing schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:41:
@Phusebox weet je zeker dat je alle energie instellingen op uit hebt staan? Dit dien je per ingang in te stellen. Als ook maar iets hier van aanstaat ga je dat behoorlijk merken.
Daarnaast zijn de enige verschillen tussen ISF day/Night de gamma en de helderheid.

Wil je 100 nits (de standaard helderheid waarop SDR-content wordt gemastered) zal je toch echt qua OLED light naar 30 moeten.
Ik zelf heb mijn b7 al bijna een jaar op 37 en dit is uitstekend te kijken, zelf bij daglicht.
Jep alle energie instellingen staan uit. Bovendien gebruik ik maar 1 ingang. De rest is "Live TV" en apps. Maar ook daar heb ik alles aangepast.

• Vulcan750
Falqoon schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:28:
Een andere vraag, deels LG C8 gerelateerd;

Op dit moment kijken wij "tv" via de horizon box, maar sinds afgelopen vrijdag zijn al specifiek door de box de stoppen er vier keer uitgeslagen. De box is vermoedelijk stuk en moet dus even vervangen worden.

Daarnaast vind ik het jammer dat wanneer je de horizon box pauzeerd, de LG screensaver niet aan gaat. Hoe hebben jullie dit geregeld voor de normale kanalen? Werkt die screensaver bijvoorbeeld wel als je de CI+ module gebruikt, en deze dan "live pauzeerd"? Als dat namelijk wel zo is moet ik weer terug naar de CI+ module, en de horizon box alleen gebruiken om iets op te nemen of wanneer we replay TV willen gebruiken (vrouw lief). In dat geval zal de kabel dus weer gesplit moeten worden, wat eerder problemen gaf bij de horizon box.

Hoe hebben jullie dit geregeld? Of gebruikt hier niemand "live pauzeren"? Ik wil namelijk koste wat kost de tv beveiligen tegen inbranden, aangezien live pauzeren bij ons veel word gebruikt.
Ik heb geen C8, maar een E6 en gebruik een Humax 5200c als decoder. Bij live pauzeren gaat het scherm na een minuutje ofzo op zwart en komt een verpringent blok in beeld met een digitale klok erin. Bij Netflix e.d (via tv app) krijg ik bij pauzeren die kleuren vuurwerk screensaver.

• el-jorge
  • Laatst online: 27-10 14:55

el-jorge

turn around and feel the vibe

Smirnoff schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:20:
[...]

Welk AP heb je? Bij mijn C8 icm. Unifi wil hij graag op de 2Ghz band (Unifi was bij mij 1 netwerk 2Ghz/5Ghz waarbij de client/AP zelf bepaald welke band hij pakt). Ik heb nu een los 5Ghz netwerk aangemaakt, waar de TV op staat aangemeld.
Dus als ik het goed begrijp heeft de tv het liefst een 5ghz verbinding??
Ik zal het van de week eens uitproberen, om een aparte 5ghz band aan te maken, en daar de tv mee te connecten.

Spielerei...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Convoy schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:05:
[...]
C7 heeft 802.11a, 802.11ac (Wi-Fi 5), 802.11b, 802.11g, 802.11n (Wi-Fi 4)
@Convoy, buiten hetgeen wat hier op Tweakers te lezen valt (dit is beslist niet altijd juist), waar kun je de specificaties van de TV wifi adapter terugvinden? Ik heb al op de LG website gezocht (en in de handleiding), maar ik kijk er blijkbaar overheen?

Testing, one, two ...

• Martinho25
Cap schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:21:

[...]

Ik ga dit eens uitproberen. Dank voor de tip Cap d:)b

Overigens wel knap waardeloos dat de Magic Remote maar half werkt met de Horizon mediabox (tenminste bij die van mij). Afstandsbedieningtype 20 doet alles BEHALVE page up. Ik kan dus wel kanaal terug, menuknop, nummers en pijltjes in menu omloog/omhaag etc, alleen niet de volgende zender. Lekker nutteloos dus nu.

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-10 17:03
Nou vandaag was het dan zover, CE Repair zou mijn toestel om komen ruilen. Vrije dag genomen, netjes alles losgekoppeld, TV naar de fabrieksinstellingen. De medewerker van CE Repair pakt de nieuwe TV uit, geeft aan dat hij dit model (C8) nog nooit eerder in elkaar heeft gezet, en zonder op te zoeken hoe dat moet schroeft hij deel 1 van de voet in de TV met zijn boormachine. Bij deze TV moeten de twee delen van de voet eerst in elkaar worden gezet en dan pas aan de TV worden bevestigd. Je raadt het al, 1 van de schroefjes was dol, niet meer te redden, en de voet kon niet meer worden losgemaakt van de TV. Hij heeft hem uiteindelijk na van alles te proberen maar weer meegenomen met excuses en de belofte voor een nieuwe spoedafspraak. Helaas zal dat voor mij niet binnenkort worden gezien werk en andere verplichtingen.

Sowieso snap ik niet waarom je dit soort werk ooit met een boormachine zou doen. Heeft iemand ervaring met dit soort omruilmomenten? Ik vraag me af of het überhaupt nodig is dat CE Repair de TV in elkaar zet voor je. Misschien zijn ze verplicht te kijken of het allemaal werkt? Het liefst zou ik het gewoon zelf doen op mijn gemak (en zonder boormachine). Zucht...

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Grimmbeard schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:45:
Nou vandaag was het dan zover, CE Repair zou mijn toestel om komen ruilen. Vrije dag genomen, netjes alles losgekoppeld, TV naar de fabrieksinstellingen. De medewerker van CE Repair pakt de nieuwe TV uit, geeft aan dat hij dit model (C8) nog nooit eerder in elkaar heeft gezet, en zonder op te zoeken hoe dat moet schroeft hij deel 1 van de voet in de TV met zijn boormachine. Bij deze TV moeten de twee delen van de voet eerst in elkaar worden gezet en dan pas aan de TV worden bevestigd. Je raadt het al, 1 van de schroefjes was dol, niet meer te redden, en de voet kon niet meer worden losgemaakt van de TV. Hij heeft hem uiteindelijk na van alles te proberen maar weer meegenomen met excuses en de belofte voor een nieuwe spoedafspraak. Helaas zal dat voor mij niet binnenkort worden gezien werk en andere verplichtingen.

Sowieso snap ik niet waarom je dit soort werk ooit met een boormachine zou doen. Heeft iemand ervaring met dit soort omruilmomenten? Ik vraag me af of het überhaupt nodig is dat CE Repair de TV in elkaar zet voor je. Misschien zijn ze verplicht te kijken of het allemaal werkt? Het liefst zou ik het gewoon zelf doen op mijn gemak (en zonder boormachine). Zucht...
wat een prutser,als je het niet weet, neem dan even de moeite om in de handleiding te kijken,dacht dat CE repair alleen repareerde,en dat de winkel het hele toestel ruilde,zo ging het bij mij B6 kon niet gerepareerd worden ivm onderdelen,winkel heeft daarna het toestel geruild( C7 ! )

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
pwh53 schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:02:
[...]

wat een prutser,als je het niet weet, neem dan even de moeite om in de handleiding te kijken,dacht dat CE repair alleen repareerde,en dat de winkel het hele toestel ruilde,zo ging het bij mij B6 kon niet gerepareerd worden ivm onderdelen,winkel heeft daarna het toestel geruild( C7 ! )
In principe ruilt de winkel ook, maar soms kunnen ze dat niet of willen ze dat niet (*kuch* Mediamarkt*) en dan ruilt de fabrikant uit service zelf om. Dat moet natuurlijk wel netjes gebeuren.

• Grimmbeard
pwh53 schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:02:
[...]

Wren schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:16:
[...]

In principe ruilt de winkel ook, maar soms kunnen ze dat niet of willen ze dat niet (*kuch* Mediamarkt*) en dan ruilt de fabrikant uit service zelf om. Dat moet natuurlijk wel netjes gebeuren.
Ik heb dit verhaal ook even gedeeld met de winkel, en ze hebben nu meteen het verzoek bij LG neergelegd om de TV zelf om te komen ruilen. Dat zou wel erg prettig zijn, dus hopelijk komt dat goed. Winkel is gelukkig tot nu toe heel behulpzaam en snel in het reageren.
Grimmbeard schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:28:
[...]

[...]

Ik heb dit verhaal ook even gedeeld met de winkel, en ze hebben nu meteen het verzoek bij LG neergelegd om de TV zelf om te komen ruilen. Dat zou wel erg prettig zijn, dus hopelijk komt dat goed. Winkel is gelukkig tot nu toe heel behulpzaam en snel in het reageren.
Welke winkel?
(beetje positieve reclame mag best!)
Wel slordig van CE repair, ongetwijfeld een leerling monteur want ze weten best wel hoe je e.e.a. in elkaar zet. Zeker niet met een schroefboormachine. Dit kan gewoon met een handschroevendraaier.

• Grimmbeard
HoppyF schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:40:
[...]

Welke winkel?
(beetje positieve reclame mag best!)
Wel slordig van CE repair, ongetwijfeld een leerling monteur want ze weten best wel hoe je e.e.a. in elkaar zet. Zeker niet met een schroefboormachine. Dit kan gewoon met een handschroevendraaier.
Goed punt! Gaat om Smits Arnhem. Ze reageren erg snel op alles, pakken alles adequaat op, zeer klantgericht, vriendelijk, en professioneel. Ik had foto's en filmpjes gemaakt van mijn toestel en mijn probleem. Smits heeft dit meteen opgepakt met LG en gefikst dat ik een vervangend toestel kreeg. Nu dat mis is gegaan pakken ze ook hun verantwoordelijkheid, ook al kunnen ze er zelf niets aan doen natuurlijk. Het is een serviceniveau wat zeker niet standaard is, en dat mag inderdaad geprezen worden.

• pwh53
Grimmbeard schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:28:
[...]

[...]

in mijn geval was het expert,en hun krijgen van lg een creditering vd tv,en ik heb toen zeg maar opnieuw de tv gekocht met een nieuwe aankoopbon van mei 2018 ipv april 2017 van de kapotte tv.die hebben ook de nieuwe gebracht en kapotte weer mee genomen

• Wren
  • Nu online
Grimmbeard schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:00:
[...]

Goed punt! Gaat om Smits Arnhem. Ze reageren erg snel op alles, pakken alles adequaat op, zeer klantgericht, vriendelijk, en professioneel. Ik had foto's en filmpjes gemaakt van mijn toestel en mijn probleem. Smits heeft dit meteen opgepakt met LG en gefikst dat ik een vervangend toestel kreeg. Nu dat mis is gegaan pakken ze ook hun verantwoordelijkheid, ook al kunnen ze er zelf niets aan doen natuurlijk. Het is een serviceniveau wat zeker niet standaard is, en dat mag inderdaad geprezen worden.
Maar waarom heeft Smits in eerste instantie het toestel niet voor je willen omruilen?

• Grimmbeard
Wren schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:19:
[...]

Maar waarom heeft Smits in eerste instantie het toestel niet voor je willen omruilen?
Dat weet ik niet. Misschien doen ze het normaal wel zelf als het binnen 14 of 30 dagen ofzo valt? Ik had mijn TV al langer dan 30 dagen toen ik melding maakte van het probleem. Ik heb gewoon een uitgebreide mail gestuurd met foto's e.d., en Smits heeft het doorgestuurd opgepakt met LG. Het werd een garantiegeval en Smits zorgde ervoor dat er contact met mij werd opgenomen. Ik heb niet gevraagd of/waarom Smits het niet in eerste instantie zelf om kwam ruilen.

• Wren
  • Nu online
Grimmbeard schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:33:
[...]

Dat weet ik niet. Misschien doen ze het normaal wel zelf als het binnen 14 of 30 dagen ofzo valt? Ik had mijn TV al langer dan 30 dagen toen ik melding maakte van het probleem. Ik heb gewoon een uitgebreide mail gestuurd met foto's e.d., en Smits heeft het doorgestuurd opgepakt met LG. Het werd een garantiegeval en Smits zorgde ervoor dat er contact met mij werd opgenomen. Ik heb niet gevraagd of/waarom Smits het niet in eerste instantie zelf om kwam ruilen.
Normaliter zal er een omruilverzoek worden gestuurd van LG--> winkel als de tv niet meer gerepareerd kan worden (om welke reden dan ook), daarom vond ik het wat raar dat ze dat niet meteen deden. Oh well, hopelijk wordt het snel voor je opgelost.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
oops :\

admin please delete this post...

[ Voor 158% gewijzigd door Scidd0w op 19-11-2018 16:14 ]

Verwijderd

Zelf deze week ook een C8 en zeer tevreden nog een paar vraagjes.

Is het trouwens vrij normaal als je de brightness instelt via avs hd 709, dat deze al goed staat?
Bij het contrast, had ik op standaard 230 t/m 253, dat alles al knippert, dan is het toch al goed afgesteld?

Bron https://lifehacker.com/58...ity-in-30-minutes-or-less
Phusebox schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:34:
[...]

Thanks die wist ik niet te vinden blijkbaar. Op 1 en 2 % blijft het zwart. En dan heb ik al die RGB low truc toegepast. Maar dat is normaal niet nodig lijkt me.

Ja dit wordt we een gevalletje wat gaan ze hier mee doen...
Bij ColorHCFR zie ik 0 tm 5% ook zwart, maar als ik chromapure en dan ook fields opzoek zie ik 1 tm 4 wel. Gebruik zelf de mp4 variant van avs hd 709 op een usb stick.

Hopelijk ligt het aan de het bron bestand.

• Smirnoff
  • Laatst online: 10:06
el-jorge schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:33:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heeft de tv het liefst een 5ghz verbinding??
Ik zal het van de week eens uitproberen, om een aparte 5ghz band aan te maken, en daar de tv mee te connecten.
Nee, ik heb dat liever :) als je binnen goede afstand van het AP bent heb je hogere doorvoersnelheid.

@pennywise666 Ik ben bezig geweest op de C8 met jouw instellingen Tech.color RGB+10, helaas bij de +10
tekent zich dan aan de linkerzijde een 'uitgloei' af. Als ik RGB op 0 laat staan is dit minimaal.
Wat ik mijzelf afvroeg, is uiteindelijk het resultaat met 0 of +10 niet enigszins hetzelfde? (even een n00b vraag)

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:23
Lastig zeg met die aanbieding bij foka voor de LG 65C8 voor 1999,-. Ik betrek mijn koopwoning pas rond april... dus nu kopen of zou deze televisie tegen die tijd alweer in prijs verlaagd zijn?

• Wren
  • Nu online
ShininNL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:42:
Lastig zeg met die aanbieding bij foka voor de LG 65C8 voor 1999,-. Ik betrek mijn koopwoning pas rond april... dus nu kopen of zou deze televisie tegen die tijd alweer in prijs verlaagd zijn?
Is niet te zeggen, iets met koffiedik kijken etc.

• Rivanov
  • Laatst online: 10:47
Haha dat gaat voor mij ook nog een lastige keuze worden. Heb recentelijk een nieuwbouw woning gekocht die waarschijnlijk Q2 2020 opgeleverd gaat worden (start bouw is medio maart 2019). Wil in de nieuwe woning m'n huidige LG OLED 55B6 verhuizen naar de slaapkamer en in de woonkamer minimaal 65" hangen. Ga ik tot het moment van oplevering wachten, of tik ik al eerder een 'aanbieding' op de kop en hou ik de TV apart tot die tijd. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

Ik zou zelf werkelijk nooit een TV kopen als ik die pas na een paar maanden kan gebruiken. De prijzen vanaf over het algemeen alleen maar naar beneden over een langere tijd gezien. Vergeet daarnaast niet dat je garantieperdiode wel gewoon ingaat vanaf het moment van aanschaf.

Al met al zou dit in dit topic bespreken, waar je wellicht nog betere prijzen gaat vinden en waar men iets meer kennis heeft: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Arrived anxious, left bored

• pennywise666
Smirnoff schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:39:
[...]

Nee, ik heb dat liever :) als je binnen goede afstand van het AP bent heb je hogere doorvoersnelheid.

@pennywise666 Ik ben bezig geweest op de C8 met jouw instellingen Tech.color RGB+10, helaas bij de +10
tekent zich dan aan de linkerzijde een 'uitgloei' af. Als ik RGB op 0 laat staan is dit minimaal.
Wat ik mijzelf afvroeg, is uiteindelijk het resultaat met 0 of +10 niet enigszins hetzelfde? (even een n00b vraag)
Door RGB hier max. met 10 te verhogen zie ik eindelijk detail in donkere gedeeltes. Ik kan nu ook 17,18 en 19 zien knipperen. Voorheen waren die gecrushed. Als ik hem hoger dan +10 doe gaat ie bij mij gloeien.
Verhoog hem bij jou dan tot ie gaat gloeien. En kijk tegelijkertijd naar Black Level testpatroon video zodat je het goed kan instellen.

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:45
Rivanov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:59:
[...]

Haha dat gaat voor mij ook nog een lastige keuze worden. Heb recentelijk een nieuwbouw woning gekocht die waarschijnlijk Q2 2020 opgeleverd gaat worden (start bouw is medio maart 2019). Wil in de nieuwe woning m'n huidige LG OLED 55B6 verhuizen naar de slaapkamer en in de woonkamer minimaal 65" hangen. Ga ik tot het moment van oplevering wachten, of tik ik al eerder een 'aanbieding' op de kop en hou ik de TV apart tot die tijd. ;)
Ik had dit jaar eenzelfde situatie met oplevering van een nieuwbouw woning. Ik had gebeld met een winkel (apollo) en die gaven het advies om de tv pas te kopen als je hem daadwerkelijk nodig hebt, want :

Over het algemeen dalen de prijzen door het jaar heen, en de nieuwe lg oled televisies worden de afgelopen jaren ook steeds goedkoper geïntroduceerd.
Garanties gaat in op moment van koop.
Tijdens verhuizing en klussen kan de tv beschadigd raken. (bij mij zat er een half jaar tussen oplevering en bewoning en als je dan na een half jaar de tv gaat gebruiken en er is iets beschadigd is het lastig vast te stellen of de winkel een slechte TV heeft uitgeleverd, er iets tijdens verhuizing is gebeurd of een klusjesman er per ongeluk tegen aan is gelopen)

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:23
Jullie hebben helemaal gelijk, ik ga nog even wachten, en tja het blijft ook een beetje een gok :)

• Grimmbeard
Wren schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:47:
[...]

Normaliter zal er een omruilverzoek worden gestuurd van LG--> winkel als de tv niet meer gerepareerd kan worden (om welke reden dan ook), daarom vond ik het wat raar dat ze dat niet meteen deden. Oh well, hopelijk wordt het snel voor je opgelost.
Helaas wordt het toch weer CE Repair, blijkbaar was het niet mogelijk dat Smits zelf kwam ruilen. Raar dat andere winkels wel zelf omruilen. Ik kan zelf helaas niet nog een dag vrij opnemen komende tijd, dus ik zal iemand anders moeten regelen. Ik ga in ieder geval verzoeken dat ze de doos gewoon dicht laten, dan zet ik hem zelf wel in elkaar. Beetje teleurstellend is het allemaal wel.

• Wren
  • Nu online
Grimmbeard schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:20:
[...]

Helaas wordt het toch weer CE Repair, blijkbaar was het niet mogelijk dat Smits zelf kwam ruilen. Raar dat andere winkels wel zelf omruilen. Ik kan zelf helaas niet nog een dag vrij opnemen komende tijd, dus ik zal iemand anders moeten regelen. Ik ga in ieder geval verzoeken dat ze de doos gewoon dicht laten, dan zet ik hem zelf wel in elkaar. Beetje teleurstellend is het allemaal wel.
Wat jammer dat Smits het niet wil ruilen. Zij bieden je immers een exemplaar op voorraad aan of bestellen er eentje, ruilen het bij je om en laten de oude ophalen door LG waarna ze hun aankoopbedrag terugkrijgen.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Dat is na cashback neem ik aan? 1999,- komt de 65C8 wel vaker voorbij, zie prijs discussie topic ;).

• Phusebox
Ze zullen het wel druk hebben bij Foka met black friday, ik heb ook nog geen reactie ontvangen op mijn problemen met mijn tweede C8. Hoop toch dat ik nog een "normaal" exemplaar ga ontvangen ergens.

• Grimmbeard
Wren schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:54:
[...]

Wat jammer dat Smits het niet wil ruilen. Zij bieden je immers een exemplaar op voorraad aan of bestellen er eentje, ruilen het bij je om en laten de oude ophalen door LG waarna ze hun aankoopbedrag terugkrijgen.
Ik vind het ook jammer ja. Dat heb ik ook aangegeven maar ze konden er helaas niets aan doen zeiden ze. Ik heb nog gevraagd waarom er niet in eerste instantie geruild werd door de winkel zelf, omdat ik hier zie dat dat bij anderen wel gebeurt, maar helaas geen antwoord meer ontvangen.

• Phusebox
Grimmbeard schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:45:
[...]

Ik vind het ook jammer ja. Dat heb ik ook aangegeven maar ze konden er helaas niets aan doen zeiden ze. Ik heb nog gevraagd waarom er niet in eerste instantie geruild werd door de winkel zelf, omdat ik hier zie dat dat bij anderen wel gebeurt, maar helaas geen antwoord meer ontvangen.
Wat is het verschil dan tussen de winkel en CE Repair? Krijg je dan een refurbished exemplaar? Of gaan ze ter plekke het scherm vervangen en de electronica laten zitten?

Ik ben benieuwd wat Foka met die van mij gaat doen, maar die reageren opeens ook niet meer. Eerst steeds binnen een uur antwoord.

• Grimmbeard
Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:53:
[...]

Wat is het verschil dan tussen de winkel en CE Repair? Krijg je dan een refurbished exemplaar? Of gaan ze ter plekke het scherm vervangen en de electronica laten zitten?

Ik ben benieuwd wat Foka met die van mij gaat doen, maar die reageren opeens ook niet meer. Eerst steeds binnen een uur antwoord.
CE Repair vervangt het toestel gewoon. Dat kwamen ze dus gisteren doen, maar de monteur die het toestel in elkaar zette maakte een fout en kon dit niet meer herstellen omdat hij een schroef dol had gedraaid met zijn schroefboormachine. Hij had geen ervaring met deze TV (C8) en vond het ook niet nodig om even op te zoeken hoe hij gemonteerd moest worden. Hierdoor moest hij uiteindelijk het toestel weer meenemen. Ik had Smits geïnformeerd over deze gang van zaken, en Smits had toen aangegeven dat ze gingen vragen of zij zelf het toestel mochten omruilen, wat ik natuurlijk een goede oplossing vond.

Helaas kon dat dus niet. LG heeft blijkbaar CE Repair vermanend toegesproken, maar daar ben ik natuurlijk niets mee. CE Repair biedt nu aan om een nieuwe afspraak te maken om de TV om te ruilen. Op zich prima maar ik heb er niet echt vertrouwen meer in dat de TV door hen kundig in elkaar wordt gezet, waardoor ik het liever zelf doe. Het is (voor mij in ieder geval) een dure aankoop, en ik heb liever dat daar voorzichtig mee omgegaan wordt. Bovendien word ik ook op geen enkele manier gecompenseerd voor het nutteloos opnemen van een vrije dag. Misschien is dat veel gevraagd, maar voor mij is toch vrij zuur en ik kon er zelf niets aan doen. CE Repair werkt alleen op werkdagen van 9 tot 5, en dat doe ik zelf ook. Ik had het wel netjes gevonden als ze bijvoorbeeld aan hadden geboden om laat op de middag of de vroege avond te komen, maar ze kunnen op zijn best een dagdeel noemen.

Om hier nog even iets aan toe te voegen, het verschil is denk ik dat CE Repair niet echt een goed serviceniveau heeft. Voor hen is het gewoon zo snel mogelijk van die TV en op naar de volgende klant. Dat het voor jou een kostbaar apparaat is, is voor hen denk ik bijzaak. Als de retailer zelf langskomt, en het is een goede retailer, dan zou je daar naar mijn mening wat meer van mogen verwachten.

[ Voor 9% gewijzigd door Grimmbeard op 20-11-2018 15:04 ]

• SilverRST
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07-2023
Hallo beste forummembers,

in juli dit jaar heb ik een nieuwe OLED tv besteld, namelijk de A7 met FHD dus en deze bevalt me uitstekend! Echter begint de banding wel ernstig te worden en dat is goed te zien en te testen met 5% grijs. Nu ook in films, vooral horrorfilms waar er veel donkere scenes zijn, is de banding goed te zien in een groot stuk in het midden. Kan ik me beroepen op een vervangend exemplaar? TV is gekocht bij Coolblue. Heb ook 5 jaar Zekerheidspakket.

• pennywise666
SilverRST schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:04:

in juli dit jaar heb ik een nieuwe OLED tv besteld, namelijk de A7 met FHD dus en deze bevalt me uitstekend! Echter begint de banding wel ernstig te worden en dat is goed te zien en te testen met 5% grijs. Nu ook in films, vooral horrorfilms waar er veel donkere scenes zijn, is de banding goed te zien in een groot stuk in het midden. Kan ik me beroepen op een vervangend exemplaar? TV is gekocht bij Coolblue. Heb ook 5 jaar Zekerheidspakket.
Misschien aan Coolblue vragen ipv hier?

• SilverRST
pennywise666 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:11:
[...]

Misschien aan Coolblue vragen ipv hier?
Dit gaat ook over ervaringen dus misschien hebben anderen dit ook ervaren en kunnen ze hun ervaringen delen.

Ik zal het ook sws ook aan Coolblue vragen volgende week aangezien ik deze week niet thuis ben.
pennywise666 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:30:
[...]

Door RGB hier max. met 10 te verhogen zie ik eindelijk detail in donkere gedeeltes. Ik kan nu ook 17,18 en 19 zien knipperen. Voorheen waren die gecrushed. Als ik hem hoger dan +10 doe gaat ie bij mij gloeien.
Verhoog hem bij jou dan tot ie gaat gloeien. En kijk tegelijkertijd naar Black Level testpatroon video zodat je het goed kan instellen.
Waarom zet je de R G en B kanalen 10 hoger in plaats van de luminantie? Als je ze tegelijk ophoogt komt dat namelijk op hetzelfde neer en is de meer logische optie, daar is de luminantie optie namelijk voor. Of gebruik je de 2-punts aanpassing enzit de luminantie optie niet in het 2-punts menu? Ik gebruik zelf de 10-punts aanpassing.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 20-11-2018 17:50 ]

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:23:
Zelf deze week ook een C8 en zeer tevreden nog een paar vraagjes.

Is het trouwens vrij normaal als je de brightness instelt via avs hd 709, dat deze al goed staat?
Bij het contrast, had ik op standaard 230 t/m 253, dat alles al knippert, dan is het toch al goed afgesteld?

Bron https://lifehacker.com/58...ity-in-30-minutes-or-less
Contrast en brightness staan meestal op de standaard waarden al vrijwel goed: hoogstens aanpassingen van 1, 2 of 3 tikjes, maar dat is heel subtiel. Er blijken echter met enige regelmaat ook exemplaren te zijn die afwijkend zijn en een stuk meer aanpassing nodig hebben.
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:23:
Bij ColorHCFR zie ik 0 tm 5% ook zwart, maar als ik chromapure en dan ook fields opzoek zie ik 1 tm 4 wel. Gebruik zelf de mp4 variant van avs hd 709 op een usb stick.

Hopelijk ligt het aan de het bron bestand.
Kijk je wel in een compleet verduisterde ruimte? De ColorHCFR 1-4% zijn echt wel zichtbaar in een donkere ruimte, mits de brightness goed is afgesteld zodat in het balkenscherm reference black balk 16 net niet zichtbaar is en 17 wel.

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 20-11-2018 17:57 ]

• pwh53
SilverRST schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:04:

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

• Phusebox
HDMI kabel saga gaat ook verder. Of zou er meer aan de hand zijn met mijn tv. 2 nieuwe merken. Weer geen beeld of met pixelartefacten met Xbox One X in HDR.

• pennywise666
Cap schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:49:
[...]

Waarom zet je de R G en B kanalen 10 hoger in plaats van de luminantie? Als je ze tegelijk ophoogt komt dat namelijk op hetzelfde neer en is de meer logische optie, daar is de luminantie optie namelijk voor. Of gebruik je de 2-punts aanpassing enzit de luminantie optie niet in het 2-punts menu? Ik gebruik zelf de 10-punts aanpassing.
Nee,er zit geen luminance optie bij 2-point.
Maar waar zit dan de 10-point? Ik zie alleen 2 en 20 point.
En waarom verhoog jij 10-point? Ik verhoog 2-point dus om meer detail in het near black te krijgen.

• pennywise666
Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:07:
HDMI kabel saga gaat ook verder. Of zou er meer aan de hand zijn met mijn tv. 2 nieuwe merken. Weer geen beeld of met pixelartefacten met Xbox One X in HDR.
Je zou die tv toch terug sturen?

• Phusebox
pennywise666 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:09:
[...]

Je zou die tv toch terug sturen?
Wacht nog op reactie van de winkel.

• SilverRST
Bedankt.

Ik zie ook regelmatig discussie over spanningsloos en standby houden zodat de OLED tv dat pixel refresh kan doen.

Wat mij wel opviel is dat de banding steeds erger is gaan worden sinds ik het standby hield de afgelopen 2 maanden.

• pennywise666
Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:15:
[...]

Wacht nog op reactie van de winkel.
Had je hem nou bij Foka gekocht? Ik ook.
Die reageren vrij snel tijdens de aankoop merkte ik ja.Binnen een uur ofzo.
En hoelang wacht je nu al dan? Ik zou geen geduld hebben om te wachten en er bovenop zitten en zou meteen bellen,aangezien ze eerder wel snel reageerden.

• pwh53
SilverRST schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:16:
[...]

Bedankt.

Ik zie ook regelmatig discussie over spanningsloos en standby houden zodat de OLED tv dat pixel refresh kan doen.

Wat mij wel opviel is dat de banding steeds erger is gaan worden sinds ik het standby hield de afgelopen 2 maanden.
nee dat helpt niet echt ,duidelijke foto's van tv-beelden maken (ster-reclames zitten vaak fel gekleurde vlakken)en naar lg oled customer care sturen

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email

• Phusebox
pennywise666 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:19:
[...]

Had je hem nou bij Foka gekocht? Ik ook.
Die reageren vrij snel tijdens de aankoop merkte ik ja.Binnen een uur ofzo.
En hoelang wacht je nu al dan? Ik zou geen geduld hebben om te wachten en er bovenop zitten en zou meteen bellen,aangezien ze eerder wel snel reageerden.
Had vanavond een Whatsappje dat de retour afdeling contact op gaat nemen.

pennywise666 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:08:
[...]

Nee,er zit geen luminance optie bij 2-point.
Maar waar zit dan de 10-point? Ik zie alleen 2 en 20 point.
En waarom verhoog jij 10-point? Ik verhoog 2-point dus om meer detail in het near black te krijgen.
Ik bedoel inderdaad 20-punts en daar zit bij elk punt (stappen 5 IRE, 10, 15, etc tot 100 IRE) naast de R/G/B instellingen ook een luminance instelling.

Ik verhoog de 20-punts niet per se, ik kalibreer en pas dus elk punt aan zodat de gamma curve goed uitkomt. Dat kan zowel hoger als lager zijn. Uit mijn hoofd heb ik 10 IRE 2 tikken hoger staan en rond de 75 IRE ook wat punten iets hoger staan. Maar dat verschilt uiteraard per exemplaar.

Verwijderd

Cap schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:53:
[...]

Contrast en brightness staan meestal op de standaard waarden al vrijwel goed: hoogstens aanpassingen van 1, 2 of 3 tikjes, maar dat is heel subtiel. Er blijken echter met enige regelmaat ook exemplaren te zijn die afwijkend zijn en een stuk meer aanpassing nodig hebben.

[...]

Kijk je wel in een compleet verduisterde ruimte? De ColorHCFR 1-4% zijn echt wel zichtbaar in een donkere ruimte, mits de brightness goed is afgesteld zodat in het balkenscherm reference black balk 16 net niet zichtbaar is en 17 wel.
Bedankt. Denk dat contrast en brightness nu wel goed zijn afgesteld. Zie 16 niet en 17 wel, staat nu op 37

Bij ColorHCFR 5% grayscald is video 01-0% niet zichtbaar en video 02-5% ook vrij zwart, maar de overige allemaal goed te onderscheiden.

Toevallig bij de beeld opties alles uitgeschakeld en zwart niveau hoog en daar staat de brightness nu op 37 en met waarde laag standaard 50.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:56:
[...]

Bedankt. Denk dat contrast en brightness nu wel goed zijn afgesteld. Zie 16 niet en 17 wel, staat nu op 37

Bij ColorHCFR 5% grayscald is video 01-0% niet zichtbaar en video 02-5% ook vrij zwart, maar de overige allemaal goed te onderscheiden.

Toevallig bij de beeld opties alles uitgeschakeld en zwart niveau hoog en daar staat de brightness nu op 37 en met waarde laag standaard 50.
Was al verontwaardigd waarom je in godsnaam op brightness 37 uitkomt, maar toen las ik dat je zwartniveau op hoog hebt staan.

Je moet zwartewaarde enkel op hoog zetten als je Full RGB (bij bepaalde consoles of pc gebruik) uitstuurt. Je kunt die video's dan ook niet gebruiken om te calibreren op zwartniveau hoog (want die video's sturen geen Full RGB uit), en je brightness 37 klopt dus niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 20-11-2018 19:36 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:56:
[...]

0% niet zichtbaar als in UIT is goed, in een kamer waar je geen hand voor ogen ziet.
De laagste grijswaarden zijn inderdaad vrij zwart, dat is natuurlijk de bedoeling want dat bijna zwart zie je ook terug in content. ;) Maar de pixels staan niet UIT, wat je dus direct ziet in een verduisterde kamer.

Brightness 37 kan niet kloppen, bij een normaal model zou je op 50-54 moeten uitkomen of bij een maandagmorgenexemplaar misschien wat hoger, maar 37 is echt veel te laag. Zwartniveau moet absoluut op laag, je koopt geen OLED om naar grijs zwart te gaan zitten kijken, daar hebben we LCD tv's voor. :P

• pennywise666
Cap schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:49:
[...]

Ik bedoel inderdaad 20-punts en daar zit bij elk punt (stappen 5 IRE, 10, 15, etc tot 100 IRE) naast de R/G/B instellingen ook een luminance instelling.

Ik verhoog de 20-punts niet per se, ik kalibreer en pas dus elk punt aan zodat de gamma curve goed uitkomt. Dat kan zowel hoger als lager zijn. Uit mijn hoofd heb ik 10 IRE 2 tikken hoger staan en rond de 75 IRE ook wat punten iets hoger staan. Maar dat verschilt uiteraard per exemplaar.
Ja,ik ken hem. Ik had ook geprobeert meer schaduwdetail te krijgen door IRE 5 luminance te verhogen, maar dat werkt veel minder goed dan 2-point.
Jij kan in jouw geval inderdaad wat preciezer te werk gaan met die WB.

Verwijderd

Puck schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:07:
[...]

Was al verontwaardigd waarom je in godsnaam op brightness 37 uitkomt, maar toen las ik dat je zwartniveau op hoog hebt staan.

Je moet zwartewaarde enkel op hoog zetten als je Full RGB (bij bepaalde consoles of pc gebruik). Je kunt die video's dan ook niet gebruiken om te calibrereb op zwartniveau hoog (want die video's sturen geen Full RGB uit), en je brightness 37 klopt dus niet.
Direct weer aangepast en nu weer bij de 50 precies. Als ik het goed begrijp evt bij de ps4. Bij sdr op hoog en hdr op laag.
Cap schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:29:
[...]

0% niet zichtbaar als in UIT is goed, in een kamer waar je geen hand voor ogen ziet.
De laagste grijswaarden zijn inderdaad vrij zwart, dat is natuurlijk de bedoeling want dat bijna zwart zie je ook terug in content. ;) Maar de pixels staan niet UIT, wat je dus direct ziet in een verduisterde kamer.

Brightness 37 kan niet kloppen, bij een normaal model zou je op 50-54 moeten uitkomen of bij een maandagmorgenexemplaar misschien wat hoger, maar 37 is echt veel te laag. Zwartniveau moet absoluut op laag, je koopt geen OLED om naar grijs zwart te gaan zitten kijken, daar hebben we LCD tv's voor. :P
Ja nu de near black ColorHCFR idd net of het scherm uitstaat en idd de volgende zie je dat de pixels aanstaan :).

Brightness weer op 50 ook precies het punt waar 17 nog net knippert.

• pennywise666
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:39:
[...]

Direct weer aangepast en nu weer bij de 50 precies. Als ik het goed begrijp evt bij de ps4. Bij sdr op hoog en hdr op laag.
Als je de HDMI input op PC zet, dan staat ie op "auto" en dan hoef je niet te wisselen tussen hoog of laag.

• Phusebox
Dus een console moet je op hoog zetten?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:00:
Dus een console moet je op hoog zetten?
Als deze Full RGB (4:4:4) uitstuurt wel. Wat de PS4 (Pro) bijvoorbeeld doet bij SDR (niet bij HDR).

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Ik sta op het punt om een c8 of e8 aan te schaffen maar lees dat het wordt aangeraden omdat er geen hdmi 2.1 op zit. Ik heb een paar jaar geleden al eens een tv gehaald en iets daarna kwam 4k uit waardoor ik met een verouderde tv achter bleef. Is het verstandig te wachten of is hdmi 2.1 overdreven marketing?

En tot slot, C8 of E8? Ik moet ze nog een keer in het echt zien maar lees overal dat ze vrijwel hetzelfde zijn minus geluid, maar ben toch van plan om een audio set aan te schaffen (suggesties?).

En voor de gene die een c8 of een E8 hebben, kan je hem ophangen zonder de standaard/chin aan de onderkant? Vind het erg lelijk als het er niet afkan.

• Wren
  • Nu online
ousselg schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:50:
Ik sta op het punt om een c8 of e8 aan te schaffen maar lees dat het wordt aangeraden om er geen hdmi 2.1 zit. Ik heb een paar jaar al eens een tv gehaald en iets daarna kwam 4k waardoor ik met een verouderde tv achter bleef. Is het verstandig te wachten of is hdmi 2.1 overdreven marketing?

En tot slot, C8 of E8? Ik moet ze nog een keer in het echt zien maar lees overal dat ze vrijwel hetzelfde zijn minus geluid, maar ben toch van plan om een audio set aan te schaffen (suggesties?).

En voor de gene die een c8 of een E8 hebben, kan je hem ophangen zonder de standaard/chin aan de onderkant? Vind het erg lelijk als het er niet afkan.
Net als met 4K is het hebben van 2.1 extreem overdreven marketing (en het werkt kennelijk :) )
rond 2014 werd 4K meer mainstream qua spec op tv's, maar was het 4k materiaal nagenoeg nul, maar stel dat je geen 4K tv had...

Ik vind dat hetzelfde met hdmi 2.1, je kan blijven wachten op de volgende nieuwe spec maar dan kan je elk jaar klagen dat nieuwe ontwikkeling X nog niet op de modellijn van dat jaar zit.

Wat C8 en E8 betreft, ik vind het verschil niet noemenswaardig. De E8 heeft een geluidsstrip die ietwat beter geluid zou moeten geven, een soundbar wil ik het niet noemen. Dat prijsverschil kan je mooi gebruiken voor een audioset.

Ophangen: De standaard kan verwijderd worden als je de tv ophangt. (iig voor de C8).

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Standaard gaat er af als je hem op hangt. Echter kan de soundbar onderaan de E8 niet verwijderd worden!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik sta op het punt om een c8 of e8 aan te schaffen maar lees dat het wordt aangeraden om er geen hdmi 2.1 zit. Ik heb een paar jaar al eens een tv gehaald en iets daarna kwam 4k waardoor ik met een verouderde tv achter bleef. Is het verstandig te wachten of is hdmi 2.1 overdreven marketing?

Ik heb de c8 en de e8 vergeleken bij de mediamarkt.
De e8 schijnt een wat beter geluid te hebben, maar dat valt wel mee in de praktijk als je die vergelijkt met de c8

Wel heeft de e8 aan de onderkant een strook transparant glas van een cm of 5 hoog.
Dat noemen ze design, en je mag er een flinke meerprijs voor betalen.
Dat glas loopt ook door tot bovenaan de rand van het scherm waardoor het wat dikker word dan de 4.5mm bij de c8.

Ophangen van de c8 gaat zonder de standaard.
In het midden onderaan blijft een minimale uitstulping zitten waar het stand-by lampje inzit.

Eventueel kan ik er wel een foto van maken als je dat wil.

• ousselg
@Speedy_Gonzalez Dat zou fijn zijn, ik zie online geen foto's van de C8 of E8 aan de muur waardoor ik er geen beeld bij heb. Ik ga morgen naar de mediamarkt om zelf te kijken maar denk dat ik voor de C8 ga met een soundset. Hebben jullie een suggestie tussen 300-600 euro ( ik hoef geen perfect cinema geluid en wil geen boze buren haha).

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ousselg schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:06:
@Speedy_Gonzalez Dat zou fijn zijn, ik zie online geen foto's van de C8 of E8 aan de muur waardoor ik er geen beeld bij heb. Ik ga morgen naar de mediamarkt om zelf te kijken maar denk dat ik voor de C8 ga met een soundset. Hebben jullie een suggestie tussen 300-600 euro ( ik hoef geen perfect cinema geluid en wil geen boze buren haha).
http://nl.tinypic.com/r/2mmshvl/9

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 21-11-2018 10:42 ]

• Phusebox
Ik sta op het punt om een c8 of e8 aan te schaffen maar lees dat het wordt aangeraden omdat er geen hdmi 2.1 op zit. Ik heb een paar jaar geleden al eens een tv gehaald en iets daarna kwam 4k uit waardoor ik met een verouderde tv achter bleef. Is het verstandig te wachten of is hdmi 2.1 overdreven marketing?

HDMI 2.1 heb je vziw alleen nodig voor 4K 120Hz (of ooit 8K, maar dat kan je scherm dan weer niet). Momenteel is bijvoorbeeld de Xbox One X de enige console met HDMI 2.1, maar dan is nog de vraag of die ooit 4K spellen op 120 fps kan draaien, wellicht wel maar met mindere kwaliteit.

Koop gewoon over 5 jaar een nieuwe 8K nanOLED tv met HDMI 2.1 als de Xbox Two er is :+

• ousselg
Wat kunnen de huidige LG's aan op 4K? 60 HZ? En wat is het verschil met 120HZ? Ververs snelheid?
Ik heb er weinig kaas van gegeten dus snap al die termen niet.
Pagina: 1 ... 140 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.