Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:53:
[...]
Wat is het verschil dan tussen de winkel en CE Repair? Krijg je dan een refurbished exemplaar? Of gaan ze ter plekke het scherm vervangen en de electronica laten zitten?
Ik ben benieuwd wat Foka met die van mij gaat doen, maar die reageren opeens ook niet meer. Eerst steeds binnen een uur antwoord.
CE Repair vervangt het toestel gewoon. Dat kwamen ze dus gisteren doen, maar de monteur die het toestel in elkaar zette maakte een fout en kon dit niet meer herstellen omdat hij een schroef dol had gedraaid met zijn schroefboormachine. Hij had geen ervaring met deze TV (C8) en vond het ook niet nodig om even op te zoeken hoe hij gemonteerd moest worden. Hierdoor moest hij uiteindelijk het toestel weer meenemen. Ik had Smits geïnformeerd over deze gang van zaken, en Smits had toen aangegeven dat ze gingen vragen of zij zelf het toestel mochten omruilen, wat ik natuurlijk een goede oplossing vond.
Helaas kon dat dus niet. LG heeft blijkbaar CE Repair vermanend toegesproken, maar daar ben ik natuurlijk niets mee. CE Repair biedt nu aan om een nieuwe afspraak te maken om de TV om te ruilen. Op zich prima maar ik heb er niet echt vertrouwen meer in dat de TV door hen kundig in elkaar wordt gezet, waardoor ik het liever zelf doe. Het is (voor mij in ieder geval) een dure aankoop, en ik heb liever dat daar voorzichtig mee omgegaan wordt. Bovendien word ik ook op geen enkele manier gecompenseerd voor het nutteloos opnemen van een vrije dag. Misschien is dat veel gevraagd, maar voor mij is toch vrij zuur en ik kon er zelf niets aan doen. CE Repair werkt alleen op werkdagen van 9 tot 5, en dat doe ik zelf ook. Ik had het wel netjes gevonden als ze bijvoorbeeld aan hadden geboden om laat op de middag of de vroege avond te komen, maar ze kunnen op zijn best een dagdeel noemen.
Om hier nog even iets aan toe te voegen, het verschil is denk ik dat CE Repair niet echt een goed serviceniveau heeft. Voor hen is het gewoon zo snel mogelijk van die TV en op naar de volgende klant. Dat het voor jou een kostbaar apparaat is, is voor hen denk ik bijzaak. Als de retailer zelf langskomt, en het is een goede retailer, dan zou je daar naar mijn mening wat meer van mogen verwachten.
[
Voor 9% gewijzigd door
Grimmbeard op 20-11-2018 15:04
]