Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:21:
[...]

HDMI 2.1 heb je vziw alleen nodig voor 4K 120Hz (of ooit 8K, maar dat kan je scherm dan weer niet). Momenteel is bijvoorbeeld de Xbox One X de enige console met HDMI 2.1, maar dan is nog de vraag of die ooit 4K spellen op 120 fps kan draaien, wellicht wel maar met mindere kwaliteit.

Koop gewoon over 5 jaar een nieuwe 8K nanOLED tv met HDMI 2.1 als de Xbox Two er is :+
Aantal toevoegingen:
- HDMI eARC voor HD geluid over ARC
- 4K + Full RGB + HDR @ 60hz

Vind ik zelf wel het meest interessante aan HDMI 2.1

Arrived anxious, left bored

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Puck schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:31:
[...]

Aantal toevoegingen:
- HDMI eArc voor HD geluid over ARC

Dit is allemaal abracadabra haha wat heb je hier aan zeg maar?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:43
Puck schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:31:
[...]

Aantal toevoegingen:
- HDMI eARC voor HD geluid over ARC

Ah ok, dus als ik mijn Xbox One op PC Levels RGB zet dan werkt dat niet op 4K@60Hz? Lijkt me sterk toch?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ousselg schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:32:
[...]

Dit is allemaal abracadabra haha wat heb je hier aan zeg maar?
Als je niet weet wat het betekend, gaat het sowieso weinig verschil uitmaken of je HDMI 2.0 of HDMI 2.1 gebruikt ;) Ik zou je wel aanraden je hier even te verdiepen, zodat je weet wat alles betekend, bijvoorbeeld door deze review te lezen waar ook veel wordt uitgelegd: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8 (onder de (?) zit uitleg).

Daarnaast kun je hier op GoT je posts editten, zodat je via een quote ook meerdere antwoorden in 1x kunt geven in plaats van heel veel losse posts. Wordt gewaardeerd ;)
Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:36:
[...]

Ah ok, dus als ik mijn Xbox One op PC Levels RGB zet dan werkt dat niet op 4K@60Hz? Lijkt me sterk toch?
Dat werkt wel, maar niet met HDR ;)

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

?
Link werkt gewoon bij mij.

Bij wie werkt de link wel ?

Edit: Nieuwe link gemaakt: http://nl.tinypic.com/r/2mmshvl/9

[ Voor 13% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 21-11-2018 10:43 ]

• ousselg
Link werkt wel maar zie geen plaatje. @Puck Sorry voor de dubbel post dan.

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 14:55

el-jorge

turn around and feel the vibe

Smirnoff schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:20:
[...]

Welk AP heb je? Bij mijn C8 icm. Unifi wil hij graag op de 2Ghz band (Unifi was bij mij 1 netwerk 2Ghz/5Ghz waarbij de client/AP zelf bepaald welke band hij pakt). Ik heb nu een los 5Ghz netwerk aangemaakt, waar de TV op staat aangemeld.
Ik heb trouwens een AC lite AP. Gister even een aparte 5ghz aangemaakt en daar mijn tv op gezet. De tv komt nu niet verder dan 100mb met een speedtest, dus net ietsjes sneller geworden, maar dit is nog steeds geen gigabit (als ik het goed begrepen heb ooit).

Spielerei...

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:13
el-jorge schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:11:
[...]

Ik heb trouwens een AC lite AP. Gister even een aparte 5ghz aangemaakt en daar mijn tv op gezet. De tv komt nu niet verder dan 100mb met een speedtest, dus net ietsjes sneller geworden, maar dit is nog steeds geen gigabit (als ik het goed begrepen heb ooit).
Heb je de toegang tot het andere netwerk geblokkeerd voor de TV? Dus dat hij zich alleen aan kan melden op het 5ghz netwerk?

• ousselg
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:37:
[...]

?
Link werkt gewoon bij mij.

Bij wie werkt de link wel ?

Edit: Nieuwe link gemaakt: http://nl.tinypic.com/r/2mmshvl/9
Ik zie hem nu wel.
Dit is een c8 neem ik aan? Zo ziet hij er stukken beter uit!

Suggesties voor een sound system? Ik heb een soundbar van samsung maar weet niet hoe oud die is en wat voor type (zoek ik vanavond op).

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ousselg schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:43:
[...]

Ik zie hem nu wel.
Dit is een c8 neem ik aan? Zo ziet hij er stukken beter uit!

Suggesties voor een sound system? Ik heb een soundbar van samsung maar weet niet hoe oud die is en wat voor type (zoek ik vanavond op).
Ja dat is de C8
De speakers die in de c8 zitten vallen echt niet tegen, zeker niet tov mijn vorige samsung led tv.
Het klinkt allemaal wat voller zeg maar.

Ik heb zelf een yamaha r-n803d stereo receiver met een paar focal aria 936 speakers, dat is voor mij meer dan prima. Het hele 5.1 gebeuren heb ik afgeschaft.

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 14:55

el-jorge

turn around and feel the vibe

Smirnoff schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:18:
[...]

Heb je de toegang tot het andere netwerk geblokkeerd voor de TV? Dus dat hij zich alleen aan kan melden op het 5ghz netwerk?
Ja zekers. Ff aparte 5ghz ssd aangemaakt voor de tv.

Spielerei...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

el-jorge schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:11:
Je beseft dat er mogelijk een bottleneck in de gebruikte SoC van de TV ligt :?

Een AC-Lite AP gaat je trouwens ook geen Gigabit snelheden opleveren, hooguit ergens rond de 40 a 50 MB/s op voorwaarde dat je een laptop gebruikt die de juiste hoeveelheid antennes + WLAN NIC heeft!

Als je grofweg 100 Mbps kan halen dan zou ik het lekker daarbij laten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 19:28
Hallo,

Ik wil me binnenkort de C8 aanschaffen in combinatie met de Vogels Thin 405. Nu is mijn vraag: heeft iemand issues ondervonden om deze op te hangen? ik heb bv geen stopcontacten waar de tv wordt opgehangen, de stroomkabel zou dus lang genoeg moeten zijn om via de kabelgoot naar het stopcontact geleid te worden

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Hebben jullie het voor elkaar gekregen om bijvoorbeeld een foscam camera op de C8 te kunnen laten afspelen?

• Phusebox
Eld0 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:23:
Hallo,

Ik wil me binnenkort de C8 aanschaffen in combinatie met de Vogels Thin 405. Nu is mijn vraag: heeft iemand issues ondervonden om deze op te hangen? ik heb bv geen stopcontacten waar de tv wordt opgehangen, de stroomkabel zou dus lang genoeg moeten zijn om via de kabelgoot naar het stopcontact geleid te worden
Stroomkabel is ca. 150 cm lang, meet het even op zou ik zeggen. De stekker is helaas geen platte eurostekker. De stekker zit van voor gezien aan de rechterkant van het scherm. Dus waarschijnlijk moet je eerst nog naar het midden waar de kabelgoot zit? Ben je al 30-40cm kwijt afhankelijk van je maat tv. Dan heb je nog 1 meter voor naar onder, is wat krap.
nero355 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:17:
[...]

Je beseft dat er mogelijk een bottleneck in de gebruikte SoC van de TV ligt :?

Een AC-Lite AP gaat je trouwens ook geen Gigabit snelheden opleveren, hooguit ergens rond de 40 a 50 MB/s op voorwaarde dat je een laptop gebruikt die de juiste hoeveelheid antennes + WLAN NIC heeft!

Als je grofweg 100 Mbps kan halen dan zou ik het lekker daarbij laten :)
En toch, de C7 haalde hier 170-180 Mbps. De C8 schommelt meestal tussen de 80-110 Mbps.
Je zou verwachten dat de SoC juist sneller is. Lijkt toch een cheape wlan chip.

[ Voor 47% gewijzigd door Phusebox op 21-11-2018 13:32 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:30:
En toch, de C7 haalde hier 170-180 Mbps. De C8 schommelt meestal tussen de 80-110 Mbps.
Je zou verwachten dat de SoC juist sneller is. Lijkt toch een cheape wlan chip.
Zolang er geen SD845 achtige SoC in zulke dure TV's zit verwacht ik er heel weinig van dus het maakt me eigenlijk ook niet zo heel veel uit allemaal :
UTP kabel erin en zolang het "smart" gedeelte werkt wordt er gebruik van gemaakt en als dat niet meer kan dan gaat die kabel er weer uit :)

Zo is het ook bij mijn Panasonic P50V10 gegaan die het eigenlijk verder nog prima doet, maar niet meer groot genoeg is dus moet er wat leuks in 65 inch formaat komen >:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Phusebox
nero355 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:39:
[...]

Zolang er geen SD845 achtige SoC in zulke dure TV's zit verwacht ik er heel weinig van dus het maakt me eigenlijk ook niet zo heel veel uit allemaal :
UTP kabel erin en zolang het "smart" gedeelte werkt wordt er gebruik van gemaakt en als dat niet meer kan dan gaat die kabel er weer uit :)

Zo is het ook bij mijn Panasonic P50V10 gegaan die het eigenlijk verder nog prima doet, maar niet meer groot genoeg is dus moet er wat leuks in 65 inch formaat komen >:)
Bekabeld werkt het ook maar net, beide C8 toestellen gaan niet boven de 30 Mbps, zelfs niet voor lokale data. Alle apparaten op dezelfde switch halen 200 Mbps internet en hoger voor lokaal. (Ja het is een 100Mb NIC, maar om aan te geven dat het netwerk niet de bottleneck is).

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 21-11-2018 13:41 ]

Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:40:
[...]

Bekabeld werkt het ook maar net, beide C8 toestellen gaan niet boven de 30 Mbps, zelfs niet voor lokale data. Alle apparaten op dezelfde switch halen 200 Mbps internet en hoger voor lokaal. (Ja het is een 100Mb NIC, maar om aan te geven dat het netwerk niet de bottleneck is).
Nou en? :?
Het maakt helemaal niet uit wat de maximum netwerksnelheid is van de TV zolang alles maar verwerkt kan worden in de hoogste resolutie en benodigde bandbreedte.
Dat is zo anders zou LG een probleem hebben.
Of je nu thuis een 500/500 Mbits abonnement hebt of 100/100 maakt dus weinig verschil.

• Phusebox
HoppyF schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:51:
[...]

Nou en? :?
Het maakt helemaal niet uit wat de maximum netwerksnelheid is van de TV zolang alles maar verwerkt kan worden in de hoogste resolutie en benodigde bandbreedte.
Dat is zo anders zou LG een probleem hebben.
Of je nu thuis een 500/500 Mbits abonnement hebt of 100/100 maakt dus weinig verschil.
Van de Netflix website:
25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit
https://help.netflix.com/nl/node/306

Als ze ooit besluiten dit te verhogen naar 30+ om betere kwaliteit te bieden loop je dus al tegen problemen aan als je maar 30 Mbps haalt. Het is nu al krap aan.

Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:55:
[...]

Van de Netflix website:
25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit
https://help.netflix.com/nl/node/306

Als ze ooit besluiten dit te verhogen naar 30+ om betere kwaliteit te bieden loop je dus al tegen problemen aan als je maar 30 Mbps haalt. Het is nu al krap aan.
Dit haalt de TV dus makkelijk en wat Netflix nu voorstelt is met een ruime marge.
Dit wil dus NIET zeggen dat Netflix nu ook met 25 Mbits de streams verstuurt.

• Phusebox
HoppyF schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:06:
[...]

Dit haalt de TV dus makkelijk en wat Netflix nu voorstelt is met een ruime marge.
Dit wil dus NIET zeggen dat Netflix nu ook met 25 Mbits de streams verstuurt.
OK...

https://www.flatpanelshd....n=showfull&id=1460179224:
4K HDR will likely hover at around 18 Mb/s in bitrate

• ousselg
Ik heb zojuist mijn abonnement verhoogt naar 200 mbit bij Ziggo. De C8 moet hier mee om kunnen gaan lijkt me of krijg ik dezelfde problemen als Phusebox?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ousselg schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:17:
Ik heb zojuist mijn abonnement verhoogt naar 200 mbit bij Ziggo. De C8 moet hier mee om kunnen gaan lijkt me of krijg ik dezelfde problemen als Phusebox?
Dat zul je zelf moeten testen, want iedereen heeft een andere setup qua router, model, etcetera. Kun je doen door via webbrowser app op de TV https://fast.com of https://speedtest.net te bezoeken.

Ik haal op mijn B6 over 5Ghz WiFi gemiddeld ~170Mbps (heb 200Mbps internet).

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Is er hier iemand met een C7 of C8 en een Nintendo Switch? Ben benieuwd welke settings jullie gebruiken voor beste ervaring en beeld kwaliteit.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
Dus....
"Netflix recommends an internet connection of “at least 25 Mbit/s” to enjoy HDR, but as noted by Neil Hunt, Chief Product Officer at Netflix, in our September 2015 report 4K HDR will likely hover at around 18 Mb/s in bitrate."
Kortom 30 Mb/s is meer dan genoeg voor Netflix!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Phusebox
Nou mijn C8 gaat voor de tweede keer omgeruild worden. Drie maal is scheepsrecht zullen we dan maar denken (en hopen... en bidden).

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Ik heb sinds een weekje een C8, en op mijn set begint de magic remote onwijs te haperen als er native 4K content speelt, hebben meer mensen daar last van? De "remote unstable" melding verschijnt dan ook in beeld. Het gebeurt zowel bij SDR als HDR, firmware is 04.10.05. Bij full-HD content lijkt het probleem niet op te treden.

Edit: het blijkt de wifi te zijn, nu aan de kabel gehangen en het probleem is weg.

[ Voor 11% gewijzigd door litemotiv op 21-11-2018 22:24 ]

• HarmLess24
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 23:06
*verwijderd*

[ Voor 95% gewijzigd door HarmLess24 op 21-11-2018 23:38 ]

Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:51:
Nou mijn C8 gaat voor de tweede keer omgeruild worden. Drie maal is scheepsrecht zullen we dan maar denken (en hopen... en bidden).
Hier staat een bericht dat voor jou herkenbaar zal zijn, het is dus blijkbaar niet alleen het geval met 2017 LG OLEDs:
There reports that some 2017 LG models have shipped with clipping everything below 4%, at every mode.

This can be fixed by increasing the Brightness to 60-62 (I give example) but it need test with measurements also, to prevent increasing the native black which later will provide 'glowing blacks'.

• Phusebox
Cap schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:31:
[...]

Hier staat een bericht dat voor jou herkenbaar zal zijn, het is dus blijkbaar niet alleen het geval met 2017 LG OLEDs:

[...]
Ja helaas heb ik geen professionele tools, dus ofwel LG komt een professionele calibratie thuis doen of, zoals nu, de tv blijft omgeruild worden tot ik een exemplaar heb dat wel voldoet aan wat ik verwacht van een adviesprijs boven 2000 euro.

• ousselg
Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:51:
Mag ik vragen waarom je hem weer moet ruilen? En waar heb je hem aangeschaft? Klinkt niet erg fijn zo vlak voor ik hem wil kopen.

• Phusebox
ousselg schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:06:
[...]

Mag ik vragen waarom je hem weer moet ruilen? En waar heb je hem aangeschaft? Klinkt niet erg fijn zo vlak voor ik hem wil kopen.
Banding. Black Crush. Een helft van het scherm veel donkerder dan de andere.

• ousselg
Ik lees ook iets over inbranden enz, hoe kan je dat voorkomen?
Om de zoveel tijd een andere kanaal doen? Ik kijk weleens paar uur netflix maar dat is dus niet goed?

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
ousselg schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:06:
[...]

Gewoon kopen, neerzetten of op hangen en genieten en niet al teveel lezen over wie welke problemen heeft. Daar ga je alleen maar op letten en dan word je gek want dan zie je dingen die er misschien helemaal niet zijn.

Inbranden.... uren netflixen zonder logo kan echt geen kwaad. Weken achtereen met een oranje zenderlogo kijken dan wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Qapla1 op 22-11-2018 10:20 . Reden: aanvulling ]

• ousselg
Welke ophang systeem raad je aan? Vogel heeft mooie dingen maar ben bang datie van de muur dondert haha. Heb nog nooit een tv opgehangen.

Tv gaat meestal na een paar uur uit dus refresht hij zichzelf dan of moet je echt een andere kanaal kiezen?

[ Voor 28% gewijzigd door ousselg op 22-11-2018 10:24 ]

• Qapla1
ousselg schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:22:
Welke ophang systeem raad je aan? Vogel heeft mooie dingen maar ben bang datie van de muur dondert haha. Heb nog nooit een tv opgehangen.

Tv gaat meestal na een paar uur uit dus refresht hij zichzelf dan of moet je echt een andere kanaal kiezen?
Wat je er aan wil uitgeven, je kan het zo gek maken als je zelf wil met muurbeugelsophangsysteemgevalletjes.
Zolang je maar op de vesa maat en het gewicht wat hij kan hebben let. Ophangen aan een gipsen voorzet wandje lijkt me geen goed idee maar elke stevige muur van hout, gasbeton, baksteen of beton voldoet.

Na elke 4 uur spelen gaat de pixel refresh zijn magie doen. Enige wat jij hoeft te doen is gewoon genieten, na gebruik uitzetten, NIET door de stekker er uit te trekken of met die dingetjes je tv spaningsloos maken. Hij moet wel stroom blijven houden. Dat refreshen duurt ongeveer een 15 minuten.

• ousselg
Ik heb mijn muren gestuuct is dat een probleem? Daar achter is wel een betonnen muur dus denk zelf dat het dan wel kan?

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Die dingen zijn en erg duur en ook nog eens van heel dun plaatstaal gemaakt.

Ik heb mijn eigen beugel gemaakt van 2mm dik rvs.
De afstand tussen muur en tv ophang punten is 2 of 2,5 cm om je kabels weg te werken.

Ik werk ergens waarmee ik dat prima kan lasersnijden en buigen.
Die kan heeeeeel wat gewicht dragen :)

Eventueel kan ik wel eens een 3d foto hier neergooien, alleen nu ff niet want ziek thuis

• Vulcan750
  • Laatst online: 10:11
ousselg schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:40:
Ik heb mijn muren gestuuct is dat een probleem? Daar achter is wel een betonnen muur dus denk zelf dat het dan wel kan?
Als je stuclaag 3 centimeter dik zou zijn, dan is dit mogelijk een probleem. Gelukkig zijn de meeste stuclagen maar enkele millimeters... |:( ;)
Goedkope of dure tvbeugels, het maakt absoluut niks uit. Let op de juiste maat en draaggewicht.
Vogel vind ik zwaar overpriced, een tvbeugel blijft een simpel stukje metaal wat een beetje gewicht moet kunnen dragen.
Tip voor een simpele beugel die gewoon prima voldoet voor nog geen 20 euro: https://www.tectake.nl/tv...600x400-kantelbaar-401081

[ Voor 34% gewijzigd door Vulcan750 op 22-11-2018 11:07 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Qapla1
@ousselg Dit is de Vogel's Thin nogiets. Die mag dan volgens @Speedy_Gonzalez heel duur van dun plaatstaal gemaakt zijn maar ik heb er wel de garantie van Vogel dat als ik hem bevestig zoals zij dat voorschrijven er niks kan gebeuren.

Misschien niet heel duidelijk maar er zit stucwerk op de muur.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cts81WYY/DED4-A8-F1-A102-4802-A603-3-EDCD4-B53-C6-B.jpg

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ousselg schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:11:
Ik lees ook iets over inbranden enz, hoe kan je dat voorkomen?
Om de zoveel tijd een andere kanaal doen? Ik kijk weleens paar uur netflix maar dat is dus niet goed?
Netflix gebruikt geen logo's, dus daarmee hoef je je geen zorgen te maken.

Testing, one, two ...

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als ik op de B7V H.265 content wil afspelen gaat ie mekkeren dat het bestand niet herkend wordt, ondersteunt de TV dat niet? In de handleiding staat enkel H.264 en onder Dolby staat dan weer wel HEVC; maar ondersteunt die dan enkel bijvoorbeeld Vision?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024

Ik heb Tv nu 3 weken, en heb deze opgehangen met de originele LG beugel (OLW480B)
Deze kost wel rond de 100 euro maar is zeer degelijk en hangt met 6 pluggen 8mm muurvast.
Grote voordeel vind ik dat je met deze beugel de tv een stuk naar voren kan bewegen zodat je bij de aansluitingen kunt komen om makkelijk iets te veranderen of aan te sluiten.
Hierdoor hoef je daarvoor niet de hele tv vd muur te halen.

Egbert

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 12:50
65c8 is vandaag binnen gekomen.. Gods allemachtig wat een doos.. Dat gaat nog een hele klus worden vanavond om te installeren.. Zie er gewoon een klein beetje tegen op :P Blij als die eenmaal hangt.

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:19
Ik kan er weinig over terugvinden, maar hoe zit het met de spiegeling bij de huidige generatie OLED schermen? Ikzelf kan mij heel erg storen aan de weerkaatsing van de ramen.
Of is een LED/LCD scherm een betere optie indien ik minimale weerkaatsing wil?

• ousselg
Dirrukje schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:56:
65c8 is vandaag binnen gekomen.. Gods allemachtig wat een doos.. Dat gaat nog een hele klus worden vanavond om te installeren.. Zie er gewoon een klein beetje tegen op :P Blij als die eenmaal hangt.
Benieuwd naar je ervaringen ! Hou ons op de hoogte.

• Richardvs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-07 19:53
Phusebox schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:40:
[...]

Hier een 65C8 welke week oud is, haalt met gemak de 100mbit die hij bekabeld hoort te halen hier. Verder was mijn scherm ook voor de helft donkerder, last van black crush en banding. Ben nu pas 20 uur verder en 1 pixel refresh gedaan en het is bijna allemaal weg. Zie het alleen met testbeelden nog maar. En dan moet je heel goed kijken. Geef de tv de kans om eerst flink wat uren te maken. Dit is voor mij tv nummer 4 in 2 maanden tijd en alle tv’s werden beter met de uren qua banding, black crush en de kleuregaliteit. Helaas hadden de vorige last van veel dode pixels of complete lijnen die wegvielen. Ik ben er inmiddels heel erg blij mee!

• Phusebox
Richardvs schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:05:
[...]

Hier een 65C8 welke week oud is, haalt met gemak de 100mbit die hij bekabeld hoort te halen hier. Verder was mijn scherm ook voor de helft donkerder, last van black crush en banding. Ben nu pas 20 uur verder en 1 pixel refresh gedaan en het is bijna allemaal weg. Zie het alleen met testbeelden nog maar. En dan moet je heel goed kijken. Geef de tv de kans om eerst flink wat uren te maken. Dit is voor mij tv nummer 4 in 2 maanden tijd en alle tv’s werden beter met de uren qua banding, black crush en de kleuregaliteit. Helaas hadden de vorige last van veel dode pixels of complete lijnen die wegvielen. Ik ben er inmiddels heel erg blij mee!
Drie handmatige pixel refreshes en 60 uur maakten geen verschil op de eerste.

Misschien is het gewoon dat je er aan went of werkt het op het ene toestel beter als op het andere.

Ik weet niet of ik nog blij kan zijn met de tv ook al heb ik straks een minder imperfect exemplaar. Dode pixels heb ik nog niet gehad. Zit nu ook met de angst dat het nog erger kan worden.

Dit toestel zal altijd een nare bijsmaak houden. Wil bijna mijn C8 weer ruilen voor mijn oude C7.

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:03
Geef je c8 aan je ouders en pak de c7 terug!

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Qapla1 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:00:
@ousselg Dit is de Vogel's Thin nogiets. Die mag dan volgens @Speedy_Gonzalez heel duur van dun plaatstaal gemaakt zijn maar ik heb er wel de garantie van Vogel dat als ik hem bevestig zoals zij dat voorschrijven er niks kan gebeuren.

Misschien niet heel duidelijk maar er zit stucwerk op de muur.

[Afbeelding]
Hoe bevalt deze beugel jou icm met je oled? Ik heb vorige week namelijk mijn c8 opgehangen aan een Vogels Base 45 M. Hangt prima, echter gaat het uittrekken en terugduwen allemachtig stroef. Vooral icm zo'n dun scherm, is het een beetje emmeren, je wilt toch niks beschadigen. Heb bouten bij muur al halve slag losser gedraaid, maar moet dat misschien ook nog doen met scharnierpunten op de arm?

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:57
Twijfel tussen de 55c8 en de 55e7. De e 7 is 150,- goedkope. Kan iemand me iets vertellen over het verschil in beeldkwaliteit? Kan weinig reviews vinden.

Of iemand sowieso een tip welke van de twee de beste koop is?

Met gestrekt been.

• Maveee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-02 22:16
Hoe groot is de doos van de C8-65PLA?

Wil weten of die in men koffer past.

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 09:29
Ik wilde hetzelfde vragen over de 55c8 LG doos :-) Past dat een beetje in een hatchback :-)

• Dirrukje
ousselg schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:05:
[...]

Benieuwd naar je ervaringen ! Hou ons op de hoogte.
Grote worsteling geweest gisteravond, lol. Om hem op te hangen moest de hele tv meubel met alles erop en eraan uit elkaar gehaald worden. En uiteindelijk bij het vast draaien van de beugel in de muur brak een bout, fabricagefout denk ik. Best wel kut, 3-4 uur bezig geweest met alles.

Besloten om de tv vooralsnog maar op z'n standaard te zetten en provisorisch geplaatst op wat er over is van de tv meubel. Alles behalve gereed dus, ben waarschijnlijk dit weekend nog wel bezig.

Maar heb hem natuurlijk wel even aangezet, en hoewel ik geen bronnen heb om content af te spelen heeft LG wel wat demo materiaal in de TV zitten wat ik voor de grap maar eens aan heb gezet. Jeetje mina zeg wat een beeld, niet normaal.. Ik zat gewoon te schaterlachen van de kwaliteit van het paneel, de helderheid de kleuren en alle details. Dat wij dit gewoon in onze huiskamer mogen neer zetten, niet normaal. Ik ga hier nog heeeel lang van genieten

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

De C8 gisteren geinstalleerd samen met de TK10 + SK10Y.

De TV kantelt op de TK10 iets naar achter, is dat normaal? Ik heb hem nooit op de normale voet gehad namelijk.

Verder zeer onder de indruk. Zelfs een 4K, 60FPS bluray @ 90Mb/s werd prima afgespeeld via de Emby app (over ethernet). Alleen het als ik doorspoel duurt het vaak lang voordat de film weer afspeelt. Ook via DLNA kan de media goed geconsumeerd worden alleen werkt zowel Emby als de standaard videoplayer niet lekker met ingebakken ondertitels (met een losse srt file wel).

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-10 15:20
Ik heb een 55c7 en vandaag krijg ik mijn Xbox One X binnen , de X calibreert nmw de tv zelf of is het beter om dit zelf te doen ? Wat hebben jullie gedaan ?

• Huit
  • Laatst online: 20-11 18:42
Maveee schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:18:
Hoe groot is de doos van de C8-65PLA?

Wil weten of die in men koffer past.
159x96x20

• Artbij
Artbij schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:02:
Twijfel tussen de 55c8 en de 55e7. De e 7 is 150,- goedkope. Kan iemand me iets vertellen over het verschil in beeldkwaliteit? Kan weinig reviews vinden.

Of iemand sowieso een tip welke van de twee de beste koop is?
Niemand tips? Lijk ongeduldig, maar wil zo de knoop doorhakken :).

Met gestrekt been.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:40
Artbij schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:51:
[...]

C8 nemen

• Artbij
Bedankt voor de tip, kun je ook vertellen waarom? Is het beeld zo veel beter?

Met gestrekt been.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:40
Artbij schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:58:
[...]

Bedankt voor de tip, kun je ook vertellen waarom? Is het beeld zo veel beter?
2017 modellen hadden redelijk veel last van vertical banding, daarnaast vind ik de processor in de 2018 lijn(B8 daargelaten) een grote verbetering ten opzichte van eerdere jaren.

• Dirrukje
Artbij schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:51:
[...]

ze ontlopen elkaar niet zo qua prijs volgens mij dus gewoon lekker de c8 doen. 20% meer helderheid en betere processor volgens mij. Vind ik het prijsverschil wel waard.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
Wren schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:00:
[...]

2017 modellen hadden redelijk veel last van vertical banding, daarnaast vind ik de processor in de 2018 lijn(B8 daargelaten) een grote verbetering ten opzichte van eerdere jaren.
Processor is niet goed met SDR,kijk maar naar die macroblocking bij near black.
Daar had de C7 geen last van.

• Artbij
Dirrukje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:05:
[...]

ze ontlopen elkaar niet zo qua prijs volgens mij dus gewoon lekker de c8 doen. 20% meer helderheid en betere processor volgens mij. Vind ik het prijsverschil wel waard.
Scheelt 150,-.

Met gestrekt been.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:06

Rudios

Lost in space?

_sepulnation_ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:58:
Ik kan er weinig over terugvinden, maar hoe zit het met de spiegeling bij de huidige generatie OLED schermen? Ikzelf kan mij heel erg storen aan de weerkaatsing van de ramen.
Geen idee hoe het bij een LED/LCD zit, want die komen er bij mij niet meer in :P Maar bij mijn OLED is het echt minimaal vind ik! Lijkt wel degelijk een coating op te zitten, je ziet de weerspiegeling ook vrij donker paarsig. Ik ben er ook gevoeling voor en moet zeggen dat ze dat goed voor elkaar hebben. Weerspiegeling hou je altijd wel, maar ze beperken het wel. 's Avond zie je het al helemaal niet!

Whole lot of stars ***

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik lees tegenstrijdige dingen op het internet wanneer ik opzoek of LG je tv vervangt als je burn-in hebt. De een zegt dat het alleen voor defecte schermen geldt, de ander zegt alleen IR en weer een ander zegt dat het incl. burn-in is.

Bij Apollo kun je bijvoorbeeld 5 jaar verlengde garantie krijgen voor pixelgarantie, maar is burn-in door statische content dan inbegrepen? Ja, ik heb hen gecontacteerd hierover maar vooralsnog geen reactie. Neem aan dat men het heel erg druk heeft met BF.

Weet iemand hier hoe het precies zit? Als ik garantie heb dat ik 5 jaar lang geholpen ga worden bij burn-in zou het mijn keuze voor een nieuwe tv veel makkelijker maken (alternatief is anders Q9FN).

Krijg net reactie terug, en burn-in valt dus niet onder de "100% pixelgarantie" van Apollo. Dan denk ik niet of ik het durf te wagen, aangezien ik ook veel Twitch kijk (overal logo's van sponsors) en zelf ook wil gamen (HUD-elementen bij lange gamesessies).
_sepulnation_ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:58:
Rudios schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:03:
[...]

Geen idee hoe het bij een LED/LCD zit, want die komen er bij mij niet meer in :P Maar bij mijn OLED is het echt minimaal vind ik! Lijkt wel degelijk een coating op te zitten, je ziet de weerspiegeling ook vrij donker paarsig. Ik ben er ook gevoeling voor en moet zeggen dat ze dat goed voor elkaar hebben. Weerspiegeling hou je altijd wel, maar ze beperken het wel. 's Avond zie je het al helemaal niet!
Dit is wat RTings erover te zeggen heeft:
The OLED C8 has excellent reflection handling. The glossy screen results in very defined reflections, but at a very low intensity. The anti-reflective coating gives reflections a purple tint, similar to other high-end TVs like the E7 and Q8C. The results are excellent and there should be no issues using this TV in a bright room.
en
Great choice for watching TV in a bright room. Reflection handling is excellent, which is great for rooms with lights or glare on the screen. The TV also has a good brightness to overcome ambient light.
Dus je ingeving, over de coating, klopt :P

[ Voor 67% gewijzigd door Kroepoekoe op 23-11-2018 13:36 ]

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:36
Besloten dat ik een 65C8 wil bestellen. Nu in de wachtrij bij FOKA hopend op goede prijs (2.499 aldus prijs topic).. :)

• Phusebox
Dirrukje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:05:
[...]

20% meer helderheid geloof ik helemaal niks van.
Heb zowel de C7 (gehad) als nu de C8 en is eerder minder helder. Dimming is agressiever dan op de 7 reeks.

• VidaR-9
VidaR-9 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:53:
Besloten dat ik een 65C8 wil bestellen. Nu in de wachtrij bij FOKA hopend op goede prijs (2.499 aldus prijs topic).. :)
Zojuist afgerekend via betaallink! Nu aftellen tot de tv geleverd wordt :+

• pennywise666
VidaR-9 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:38:
[...]

Zojuist afgerekend via betaallink! Nu aftellen tot de tv geleverd wordt :+
Bij welk getal begin je?;)

• Dirrukje
Phusebox schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:19:
[...]

20% meer helderheid geloof ik helemaal niks van.
Heb zowel de C7 (gehad) als nu de C8 en is eerder minder helder. Dimming is agressiever dan op de 7 reeks.
Ik baseer me dan even op van horen zeggen in wat reviews wat uit de metingen zou moeten blijken. Of en wat je daar in realiteit van merkt geen idee nog. En qua dimming heb je vast nog wel keuze mogelijkheden toch?

• VidaR-9
2 :+

Twee weken levertijd..

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
Zo, de eerste pixel refresher heeft z'n werk gedaan op m'n C7. Dus 2000 uren gedraaid vanaf April :9 :+

Niks aan het handje, nog steeds zéér tevreden.

Offtopic: m'n vorige Sammy KS8000 LCD had rond die tijd echt al vervelende backlight bleed aan de randen...

[ Voor 26% gewijzigd door DutchOwnage op 23-11-2018 16:26 ]

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 06:33
DutchOwnage schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:22:
Zo, de eerste pixel refresher heeft z'n werk gedaan op m'n C7. Dus 2000 uren gedraaid vanaf April :9 :+

Niks aan het handje, nog steeds zéér tevreden.

Offtopic: m'n vorige Sammy KS8000 LCD had rond die tijd echt al vervelende backlight bleed aan de randen...
Hoe weet je dat de refresher gedraaid heeft? Kun je dat ergens zien?

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:56

pro_6or

amateur_60r

Wren schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:58:
[...]

Net als met 4K is het hebben van 2.1 extreem overdreven marketing (en het werkt kennelijk :) )
rond 2014 werd 4K meer mainstream qua spec op tv's, maar was het 4k materiaal nagenoeg nul, maar stel dat je geen 4K tv had...

Ik vind dat hetzelfde met hdmi 2.1, je kan blijven wachten op de volgende nieuwe spec maar dan kan je elk jaar klagen dat nieuwe ontwikkeling X nog niet op de modellijn van dat jaar zit.

Wat C8 en E8 betreft, ik vind het verschil niet noemenswaardig. De E8 heeft een geluidsstrip die ietwat beter geluid zou moeten geven, een soundbar wil ik het niet noemen. Dat prijsverschil kan je mooi gebruiken voor een audioset.

Ophangen: De standaard kan verwijderd worden als je de tv ophangt. (iig voor de C8).
Ik heb een C8 en omdat hij bij mij hangt (en ik een goede stereo installatie heb waarover ik het geluid laat lopen) is het geluid voor mij van geen enkel belang (mijn plasma had niet eens speakers), maar man man man wat is het geluid van de TV (C8 dus) (zonder de voet iig) super slecht. Spraak is niet te verstaan (bass is dan wel weer (te) aanwezig). De E8 is hopelijk beter maar mocht je de TV zelf als geluidweergever willen gebruiken (zonder voet) dan is de C8 echt totaal niet afdoende.

HDMI2.1 is alleen van belang voor signalen met zeer hoge bandbreedte (nog altijd toekomst muziek, $K met dynamische meta data en 60 fps e.d.) en dan nog, vanaf een apperaat dat dat uitleest en het dan via hdmi verstuurt naar je TV. bv je settopbox, of je blurayspeler. Maar zal in de toekomst niet direct gestreamed worden via je Ethernet aansluiting naar de TV zelf? dan is hdmi helemaal van geen belang meer.

Dat gezegd hebbende, het is nu bijna December, als je nog kunt wachten waarom dan niet nog 4 maandjes en dan een LG 77C9 kopen >:) die dan (toch zo onderhand wel eens een keer?) een HDMI 2.1 aansluiting zal hebben.

een treffende spreuk

Verwijderd

Vandaag een e-mail ontvangen van CE Repair dat LG akkoord heeft gegeven op de aanvraag tot creditering (mijn tv (55B6V) bleek niet te repareren). Er wordt door de leverancier (FOKA in mijn geval) binnen vijf werkdagen contact opgenomen. Ik zie dat FOKA de betreffende tv nog steeds verkoopt en op voorraad heeft).

Heeft iemand recente ervaringen met dit proces? Kan ik nu verwachten dat ik een nieuwe 55B6V toegestuurd ga krijgen? In eerdere berichten in dit topic (o.a. @wally21, @Fuske, @Remonzx en @pwh53) lees ik namelijk dat mensen de 55C7V aangeboden hebben gekregen.

Een nieuwe 55B6V is natuurlijk mooi, maar ik heb er nog geen 2 jaar geleden bijna 2k voor betaald en vandaag de dag kun je voor € 1449,- (eigenlijk € 1149,- na cashback) de 55C8 al krijgen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2018 18:15 ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:07:
Vandaag een e-mail ontvangen van CE Repair dat LG akkoord heeft gegeven op de aanvraag tot creditering (mijn tv (55B6V) bleek niet te repareren). Er wordt door de leverancier (FOKA in mijn geval) binnen vijf werkdagen contact opgenomen. Ik zie dat FOKA de betreffende tv nog steeds verkoopt en op voorraad heeft).

Heeft iemand recente ervaringen met dit proces? Kan ik nu verwachten dat ik een nieuwe 55B6V toegestuurd ga krijgen? In eerdere berichten in dit topic (o.a. @wally21, @Fuske, @Remonzx en @pwh53) lees ik namelijk dat mensen de 55C7V aangeboden hebben gekregen.

Een nieuwe 55B6V is natuurlijk mooi, maar ik heb er nog geen 2 jaar geleden bijna 2k voor betaald en vandaag de dag kun je voor € 1449,- (eigenlijk € 1149,- na cashback) de 55C8 al krijgen :)
zoals je zegt de winkel krijgt een creditering,is mij alleen nooit duidelijk geworden welk bedrag ze krijgen.van mij was in april/mei toen waren er al een paar maanden geen onderdelen meer.even afwachten wat ze je aanbieden,hoop/denk dat je een c7 krijgt,toch net iets fijner.willen ze een B6 aanbieden zou je nog zelf om die creditering kunnen vragen,dan heb je een c8,succes

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 21:30

wally21

psn: Wally224

@Verwijderd Winkel heeft toen contact opgenomen met mij nadat ze het bericht van LG kregen. Toen ik de TV kwam omruilen kreeg ik het aanbod om de C7 mee te nemen voor een kleine bijdrage vanwege het prijsverschil (was toen net uit). Moest iets van 99,- bijleggen toen dacht ik.

Eigenlijk kwam het er op neer dat ik de B6 inleverde en mijn volledige bedrag terug kreeg en toen een C7 aangeschaft voor een leuke prijs (en weer 2 jaar garantie) . Dit was bij Radio von Burg in Rotterdam. Prima service

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 15:29
Net m’n 55 C8 geinstalleerd en aangezet. 😍
Wat een indrukwekkend plaatje na het instellen van ISF en Dolby Vision via Apple TV. Eerste OLED TV, komend van een samsung KS7000. Even afkloppen, soms zie je de problemen pas na een paar dagen, maar eerste indruk is heel erg goed.

Verwijderd

Wie heeft een lg65c7 of c8? Wat is daarvan de breedte van het complete apparaat(nee ik bedoel geen diagonaal)

Alvast bedankt

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:18:
Wie heeft een lg65c7 of c8? Wat is daarvan de breedte van het complete apparaat(nee ik bedoel geen diagonaal)

Alvast bedankt
Staat dat niet gewoon hier?

Verwijderd

lekker snugger.... haha bedankt!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Ik meld me hier ook maar eens, morgenochtend kom m'n 55C8 binnen namelijk *O*

• Qapla1
SvenVis schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:23:
[...]

Hoe bevalt deze beugel jou icm met je oled? Ik heb vorige week namelijk mijn c8 opgehangen aan een Vogels Base 45 M. Hangt prima, echter gaat het uittrekken en terugduwen allemachtig stroef. Vooral icm zo'n dun scherm, is het een beetje emmeren, je wilt toch niks beschadigen. Heb bouten bij muur al halve slag losser gedraaid, maar moet dat misschien ook nog doen met scharnierpunten op de arm?
Het uittrekken en terug duwen gaat met 1 vinger, helemaal niet stroef dus. Ik heb niks los of vaster hoeven draaien. Welke bouten bedoel je, toch niet degene die in de muur gaan? Dat het stroef gaat klinkt alsof er misschien iets krom is. Heb je de beugel op beschadigingen gecontroleerd?

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
Hoe is het geluid van de c8 aan een muurbeugel? Dit omdat de speakers naar beneden zijn gericht en de standaard ervoor zorgt dat het geluid naar voren gaat.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• benza2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Waar kan je zien hoeveel uur de tv al heeft gedraaid? Ik heb een 65C8, met Google en op de LG site kan ik het niet vinden...

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

benza2006 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:24:
Waar kan je zien hoeveel uur de tv al heeft gedraaid? Ik heb een 65C8, met Google en op de LG site kan ik het niet vinden...
Enkel via service menu waar je speciale infrarood code / afstandsbediening voor nodig hebt. Althans dat is op de 2016 serie zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 23-11-2018 22:07 ]

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 15:29
Even benieuwd wat iedereen qua OLED Light instelling gebruikt voor Bright room en Dark room?

En wat zijn jullie ervaringen met Trumotion? Heb zelf nu de user instelling op 0 en 10 (de-blur) staan.

• pennywise666
cjpunt schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:11:
Even benieuwd wat iedereen qua OLED Light instelling gebruikt voor Bright room en Dark room?

En wat zijn jullie ervaringen met Trumotion? Heb zelf nu de user instelling op 0 en 10 (de-blur) staan.
Oled light op 25 met Technicolor met warm1 in donkere kamer.
Trumotion is overbodig,de motion is al goed.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 23-11-2018 22:20 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:33
Dat verschil uiteraard per persoon, de motion op de LG is juist een van de zwakkere aspecten (als je van plasma af komt).

Nickname does not reflect reality

• pennywise666
Brad Pitt schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:32:
Dat verschil uiteraard per persoon, de motion op de LG is juist een van de zwakkere aspecten (als je van plasma af komt).
Nou,ik had hiervoor een Panasonic V20 en ik zie geen verschil.
Kan het eraan liggen dat ik met 100Hz via de de PC naar ziggostream via mijn dreambox op MPC-HC kijk etc?
Ik had een VT60 plasma en zie wel verschil. Best wel veel verschil eigenlijk. Ik heb nog geen motion pro setting gevonden die me echt bevalt.

Verwijderd

pwh53 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:45:
[...]

zoals je zegt de winkel krijgt een creditering,is mij alleen nooit duidelijk geworden welk bedrag ze krijgen.van mij was in april/mei toen waren er al een paar maanden geen onderdelen meer.even afwachten wat ze je aanbieden,hoop/denk dat je een c7 krijgt,toch net iets fijner.willen ze een B6 aanbieden zou je nog zelf om die creditering kunnen vragen,dan heb je een c8,succes
wally21 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:44:
@Verwijderd Winkel heeft toen contact opgenomen met mij nadat ze het bericht van LG kregen. Toen ik de TV kwam omruilen kreeg ik het aanbod om de C7 mee te nemen voor een kleine bijdrage vanwege het prijsverschil (was toen net uit). Moest iets van 99,- bijleggen toen dacht ik.

Eigenlijk kwam het er op neer dat ik de B6 inleverde en mijn volledige bedrag terug kreeg en toen een C7 aangeschaft voor een leuke prijs (en weer 2 jaar garantie) . Dit was bij Radio von Burg in Rotterdam. Prima service
Thanks, ik wacht het af :) Ik hoop natuurlijk ook een C7 voor mij (of wellicht zelfs een C8 :9~), maar aan de andere kant verwacht ik gewoon een B6 (zo komen ze mooi van hun voorraad af, want wie koopt er (gezien de verbeteringen en de huidige prijsstelling van de C7 en C8) nu nog een B6.... ;))
pennywise666 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:20:
[...]

Oled light op 25 met Technicolor met warm1 in donkere kamer.
Trumotion is overbodig,de motion is al goed.
Warm1 staat niet bekend als de meest natuurgetrouwe kleurweergave modus, hij is duidelijk te cyaan/koel. Warm2 komt standaard het meest dicht in de buurt. Een snelle meting van mijn paneel bevestigt dat wel:

Warm1 (default voor Technicolor modus):
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/D4fcxTx0/technicolor-warm1.png

Warm2:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/s13KjY3z/technicolor-warm2.png

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:33
Cap schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:48:
Ik had een VT60 plasma en zie wel verschil. Best wel veel verschil eigenlijk. Ik heb nog geen motion pro setting gevonden die me echt bevalt.
Die heb ik nu ook en ben dus aan het sparen voor een AF9 (heb geen haast, de Pana voldoet nog prima).

Of de C9 moet mega verbetert zijn, dan zou het eventueel wel een LG kunnen worden :)

Nickname does not reflect reality

• pennywise666
Cap schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:57:
[...]

Warm1 staat niet bekend als de meest natuurgetrouwe kleurweergave modus, hij is duidelijk te cyaan/koel. Warm2 komt standaard het meest dicht in de buurt. Een snelle meting van mijn paneel bevestigt dat wel:

Warm1 (default voor Technicolor modus):
[Afbeelding]

Warm2:
[Afbeelding]
En dit dan?

"In addition to adjusting the peak luminance, Technicolor has identified an alternative white point that accounts for the difference in colour perception affecting all wide color gamut displays, including, but not limited to, LG OLED.

Technicolor color scientists consider this white point is a close representation to D65 used for creating content, and is based on CIE 1931 2 degree target of 0.300, 0.327 rather than the traditionally used, but problematic 0.313, 0.329.

Previously, metameric correction data has only previously been offered for professional displays; LG OLED TVs are the first consumer product to offer a picture mode with metameric correction. LG is at the forefront of research into this area; for more details see our SID white paper on the topic here.

In order to implement these changes, only the default settings to the Technicolor Expert Mode have been changed in the 4.10.05 update. If you would like to revert to the previous firmware behavior, changing the OLED Light setting and White Point settings to the previous defaults of 80 and Warm 2 respectively will achieve this.”

This really is an impressively comprehensive response from LG that shows a rare level of willingness to engage with its customer base. Fingers crossed that LG backs this up by eventually rolling out fixes/improvements to the dimming issues discussed in the first two points of its response"

https://www.forbes.com/si...ed-response/#480185e75fbc
Klopt, maar die metameric correction theorie is nogal omstreden. Dat vond je zelf tot voor kort toch ook, waarom ben je van gedachten veranderd?

https://www.avsforum.com/...alk-232.html#post57001512

Het zou zo moeten zijn dat een gemeten D65 er voor onze ogen opeens heel anders uitziet, en dat we daarvoor moeten corrigeren. Dat op zich is al heel opmerkelijk, afgezien van het probleem dat ieder persoon weer een andere kleurperceptie heeft, dus dan zal ook die metameric failure weer anders zijn en moet je bij iedereen weer anders corrigeren...

Mijn ogen zeggen in vergelijk met mijn gekalibreerde VT60 dat die setting duidelijk te cyaan is, oftewel een flink gebrek aan rood heeft, evenals mijn i1pro meters.

Edit: op AVS forum circuleren al minstens 5 nogal verschillende whitepoints voor alleen al de LG 2018 serie, voorgesteld door verschillende kalibratie "guru's". Dat geeft het probleem van de zogenaamd objectief vastgestelde metameric correction value al aardig aan...

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 23-11-2018 23:59 ]

Brad Pitt schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:02:
[...]

Die heb ik nu ook en ben dus aan het sparen voor een AF9 (heb geen haast, de Pana voldoet nog prima).

Of de C9 moet mega verbetert zijn, dan zou het eventueel wel een LG kunnen worden :)
Bereid je alvast maar voor op bétere zwartwaarden maar waarschijnlijk mindere motion en slechtere near-black uniformiteit / meer DSE. :9

• pennywise666
Cap schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:54:
Klopt, maar die metameric correction theorie is nogal omstreden. Dat vond je zelf tot voor kort toch ook, waarom ben je van gedachten veranderd?

https://www.avsforum.com/...alk-232.html#post57001512

Het zou zo moeten zijn dat een gemeten D65 er voor onze ogen opeens heel anders uitziet, en dat we daarvoor moeten corrigeren. Dat op zich is al heel opmerkelijk, afgezien van het probleem dat ieder persoon weer een andere kleurperceptie heeft, dus dan zal ook die metameric failure weer anders zijn en moet je bij iedereen weer anders corrigeren...

Mijn ogen zeggen in vergelijk met mijn gekalibreerde VT60 dat die setting duidelijk te cyaan is, oftewel een flink gebrek aan rood heeft, evenals mijn i1pro meter.
Bedankt voor je uitleg.
Ja klopt dat ik dat eerst ook vond. Ik lees continu dingen en iedereen zegt wat anders en daardoor word ik heen en weer geslingerd met mijn gedachtes.
Dus door jouw duidelijke en overtuigende antwoord hou ik nu vast aan warm2.
Ik had ook het gevoel dat het iets te koel leek idd.

Ja op AVS zeiden er een paar dat warm1 toen een fout was, en een week later weer een paar die zeiden dat het goed was

[ Voor 4% gewijzigd door pennywise666 op 24-11-2018 00:01 ]

Pagina: 1 ... 141 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.