Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Oke, er is wel een oplossing.

STEL nou he, dat op wonderbaarlijke wijze de metameric failure zodanig systematisch is op LG OLEDs dat je een totaal ander witpunt moet kiezen dan een door een spectrometer gemeten D65 waarde voor wit.

Dan kan je het volgende doen: je pakt een standaard CCFL LCD of CRT scherm waarvan onomstreden is dat deze geen systematisch eperceptuele D65 afwijking (metameric failure) heeft. Je kalibreert hiervan het witpunt keurig op D65 met de spectrometer.

Vervolgens zet je het scherm direct naast de LG OLED tv en stel je de helderheid (OLED-lampje, niet brightness uiteraard) van beide schermen zo af dat deze gelijk is (mbv spectrometer). Dan neem je een fullscreen 70 IRE slide of iets in die buurt en die toon je op beide schermen, in een lekker gedimde kamer. Je weet dat de LCD helemaal per-fect is, dus het enige wat je hoeft te doen is spelen met de 70 IRE RGB controls (+luminance voor helderheid correctie) totdat de schermen er exact even wit uit zien.

'Visual matching' heet dat.

Wat nu als je vervolgens het zo ingestelde witpunt op de OLED meet met je spectrometer en dat deze dan heel erg afwijkt van de door Technicolor / LG gepromote / gepushte waarde? Wat zegt dit?

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 24-11-2018 00:23 ]

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
Ja,dat het dan niet klopt wat ze zeggen.
Dus wie heeft er een LCD of CRT scherm waarvan onomstreden is dat deze geen systematisch eperceptuele D65 afwijking (metameric failure) heeft en een LG OLED zodat ie dat kan testen;)

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik heb een LG C8 i.c.m. een humax decoder. Ik wil nu eigenlijk af van de decoder (groot lomp ding) en vind het prima als ik dan niet meer 2 zenders tegelijk kan opnemen, wel wil ik nog live kunnen pauzeren. Kan iemand mij vertellen wat je hier nou precies voor harde schijf voor nodig hebt? En hoe kan je eigenlijk pauzeren via de Magic remote? (Zit geen pauze knop op?)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:01
Ruud2007 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:12:
[...]

Hoe weet je dat de refresher gedraaid heeft? Kun je dat ergens zien?
Zowiezo kan je zelf voor een uurtje niets met je tv als ie bezig is. Na afloop verschijnt rechts bovenin de mededeling dat de pixel refresher met succes is afgerond.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:56
Cap schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:48:
Ik had een VT60 plasma en zie wel verschil. Best wel veel verschil eigenlijk. Ik heb nog geen motion pro setting gevonden die me echt bevalt.
Motion van de laatste generaties plasma's was ook om te huilen vond. En dan niet de motion resolution, maar het extreem onrustige beeld bij contrastrijke pans. Zowel op mijn VT50 als mijn VT60 had ik hier last van.

Maar ik heb ook ervaren dat het per persoon verschilt en met je ogen te maken heeft. Jammer, maar op OLED oogt het voor voor mij allemaal rustiger.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gieter90 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:21:
Ik heb een LG C8 i.c.m. een humax decoder. Ik wil nu eigenlijk af van de decoder (groot lomp ding) en vind het prima als ik dan niet meer 2 zenders tegelijk kan opnemen, wel wil ik nog live kunnen pauzeren. Kan iemand mij vertellen wat je hier nou precies voor harde schijf voor nodig hebt? En hoe kan je eigenlijk pauzeren via de Magic remote? (Zit geen pauze knop op?)
Ik heb een B7, en kan maar 1 zender kijken/opnemen. Voor zover ik weet heeft de C8 ook maar 1 tuner. de E7 heeft er wel 2. Ik zou daar dus even goed naar kijken. Als hij twee tiners heeft heb je voor gecodeerde kanalen 2 modules nodig. Dus als je iets wil opnemen èn iets wil kijken, of 2 dingen wilt opnemen tegelijkertijd moet je echt even kijken of dat uberhaupt mogelijk is.

voor live pauzeren moet je op de ok knop drukken en vervolgens op pauzeren klikken. Erg omslachtig. Zelf heb ik daarom ook een oude afstandsbediening liggen die wel gewoon de pauze en playknoppen heeft. (Echt een miskleun imo dat ze die knoppen weggelaten hebben.)

Voor zover ik weet voldoet elke een beetje moderne harde schijf. Ik heb zelf een Seagate externe.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• pennywise666
StealthyPeanut schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:39:
[...]

Motion van de laatste generaties plasma's was ook om te huilen vond. En dan niet de motion resolution, maar het extreem onrustige beeld bij contrastrijke pans. Zowel op mijn VT50 als mijn VT60 had ik hier last van.

Maar ik heb ook ervaren dat het per persoon verschilt en met je ogen te maken heeft. Jammer, maar op OLED oogt het voor voor mij allemaal rustiger.
Ja,ik zie ook echt geen problemen met de motion gelukkig!Ik vind het er gewoon normaal vloeiend uitzien! Ik kan me daarom ook haast niet voorstellen dat anderen dat wel zo ervaren. Maar het blijkt van wel dus.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Iemand een idee hoe de ondertiteling werkt op de "Photo & Video" app (via DLNA)? De ondertitels in de MKV en gelijk genoemde SRT lijken beiden niet te werken. Het "SUB" knopje blijft greyed out.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:06

Rudios

Lost in space?

Kroepoekoe schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:04:

Krijg net reactie terug, en burn-in valt dus niet onder de "100% pixelgarantie" van Apollo. Dan denk ik niet of ik het durf te wagen, aangezien ik ook veel Twitch kijk (overal logo's van sponsors) en zelf ook wil gamen (HUD-elementen bij lange gamesessies).
Sonde dat je het daar alleen van af laat hangen. Ik heb mijn 65C7 nu een dik jaar en ik game intensief en TV staat veel aan met logo's etc. Nog helemaal NIKS van burn-in te zien. Ik heb mijn OLED Light dan wel op 50, ik denk dat dat ook scheelt. Ik zou als ik jouw was niet laten afschrikken door burn, dat weegt bij lange niet op tegen de super kwaliteit van het beeld!

Whole lot of stars ***

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel als Kroepoekoe. Game ook best intensief en ben daardoor ook bang voor burn-in van felle huds en dergelijke. Ik heb nu een pana 42st60 en daar game ik ook niet op vanwege de angst voor burn-ins. Ik ben er een beetje klaar mee om op een monitor te gamen met mijn PS4 Pro.

Twijfel echt enorm om de C8 te kopen. Mijn oom heeft hem wel en het is echt een pracht tv. Beeld ziet er zo mooi uit!

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Rudios schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:49:
[...]

Sonde dat je het daar alleen van af laat hangen. Ik heb mijn 65C7 nu een dik jaar en ik game intensief en TV staat veel aan met logo's etc. Nog helemaal NIKS van burn-in te zien. Ik heb mijn OLED Light dan wel op 50, ik denk dat dat ook scheelt. Ik zou als ik jouw was niet laten afschrikken door burn, dat weegt bij lange niet op tegen de super kwaliteit van het beeld!
Ik snap je punt, en ik ben het ook wel met je eens. Ik wil die OLED namelijk wel heel graag, ook al lijkt dat misschien niet zo. Want zoveel mensen zijn er zo positief over dat het voelt alsof ik mezelf te kort doe als ik het niet neem.

Maar :P Men wijst er altijd op dat de RTings burn-in test extreme gevallen zijn, en dat niemand zo tv kijkt. Maar RTings zegt ook dat volgens LG het waarschijnlijk een acucmlerend proces is. Dus als het hun 1 jaar heeft gekost met 20 uur per dag, zou het mij 5 jaar kosten met 4 uur per dag om hetzelfde resultaat te krijgen.

Maar dat kan dus ook langer of korter zijn, aangezien ze niet alle use-cases testen. Ik gebruik mijn tv heel anders dan hoe RTings het gebruikt, en waarschijnlijk ook dan hoe jij het gebruikt. En zolang daar niet meer over bekend is, ben ik inderdaad heel erg bang voor burn-in. En aangezien burn-in volgens LG niet onder de garantie valt, het is namelijk geen 'defect', en ik hier ook niet zomaar even 2000 heb liggen voor een nieuwe tv, heb ik geen idee of het überhaupt verantwoord is als ik er één neem. Als LG mij de garantie gaf dat ik een vervanging kon krijgen, dan had ik hem vorige week al gekocht. Samsung doet dat namelijk wel.

En ik wil niet mijn tv de hele dag babysitten. Ja, ik kijk vooral Twitch, Netflix en YouTube. Ja, ik wil heel graag op mijn PS4 en Steam Link gamen. Maar het kan wel eens gebeuren dat ik de tv vergeet uit te zetten en me het pas na een uur herinner. Of dat ik bijvoorbeeld tijdens het WK alle wedstrijden wil kijken, en je dus urenlang het NPO-logo in beeld hebt. Uiteindelijk telt dat wel bij elkaar op, en ga je uiteindelijk burn-in zien. En dat is niet ik die dat zegt, dat is de theorie van LG zelf.
WillieWuks schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:27:
Ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel als Kroepoekoe. Game ook best intensief en ben daardoor ook bang voor burn-in van felle huds en dergelijke. Ik heb nu een pana 42st60 en daar game ik ook niet op vanwege de angst voor burn-ins. Ik ben er een beetje klaar mee om op een monitor te gamen met mijn PS4 Pro.

Twijfel echt enorm om de C8 te kopen. Mijn oom heeft hem wel en het is echt een pracht tv. Beeld ziet er zo mooi uit!
Pff, voor jou moet het nog veel moeilijker zijn dan :P Ik heb het alleen in de winkel gezien, dus saaie demo's, en verhalen van mensen op het internet gelezen, en zelfs ik twijfel zo erg!

[ Voor 18% gewijzigd door Kroepoekoe op 24-11-2018 18:43 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vergeet niet dat als je na die x aantal uur, je een uur wat anders kijkt dat hele effect weer weg is. dus ja misschien 5 jaar lang 4 uur per dag iets aanzetten met 1 hard logo, èn hoge oled verlichting, èn na die 4 uur niet andere dingen zonder dat logo gaan kijken.... Dus ja er is een risico, nee, dat risico is niet levensgroot aanwezig.

Zorg gewoon dat als je gamet je bijvoorbeeld je kamer iets verduisterd zodat je ipv de oled verlichting op 80 op 50 kunt zetten. En het probleem is al zo goed als weg. Kijk na het gamen eens TV, of speel zo af en toe een ander spel. En het hele probleem is definitief weg.

Je kunt rustig 80 uur het NPO logo aan hebben staan. Hooguit heb je dan wat retentie. Ga je daarna Twitch 80 uur aan hebben staan met een harde hud of zo. Dan is dat NPO effect helemaal weg en heb je wat retentie van die hud. Zet je daarna NPO weer aan, dan begint dat niet vanaf die 80 uur... dat is hooguit zo als je dat weer gaat kijken na de vorige sessie.

Het hele burnin bestaat, maar het is gewoon geen big deal bij normaal gebruik. En wat jij beschrijft is gewoon normaal gebruik...

[ Voor 28% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-11-2018 15:29 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• pennywise666
Ik heb in 5 maanden tijd GEEN 1X retentie gehad en dat terwijl ik hem gebruik als PC monitor ook nog. Lampje op 30.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 13:30
Vraagje, zijn er mensen die hier hij PS4 hebben aangesloten en zo ja, met welke kabel? Ben op zoek naar een goede high-speed kabel, maar zie door de bomen het bos niet... ik geloof niet in allerlei elvenhaar-fabels, want digitaal signaal. Maar de throughout moet natuurlijk wel fatsoenlijk zijn... iemand een tip voor een niet al te dure kabel van ongeveer 2m?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
ArthurMorgan schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:24:
Vergeet niet dat als je na die x aantal uur, je een uur wat anders kijkt dat hele effect weer weg is.

Kijk na het gamen eens TV, of speel zo af en toe een ander spel. En het hele probleem is definitief weg.
Wat jij beschrijft is toch IR? Burn-in is niet zo simpel te verhelpen. LG zegt zelf dat burn-in een accumulatieproces, dus op den duur zal het uitbranden. Alleen hangt het van jouw gebruik af hoe snel dat uitbranden gaat. Natuurlijk, wanneer je ontzettend veel varieert zal het zo lang duren totdat het effect zich kan manifesteren waardoor het geen probleem meer is aangezien je tegen die tijd je tv toch wel weer zult vervangen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zolang er geen LCD met een minimaal gelijkwaardige kijkhoek bestaat (met gelijkwaardige beeldkwaliteit), is er voor ons geen alternatief. De kans op inbranden, voorheen bij plasma, nu bij Oled, neem ik dan graag voor lief. Voor mij is een vaag logo makkelijker te slikken dan een veranderend (lees minder goed) beeld bij het TV kijken vanaf een positie niet recht voor het panel. Daar kan ik mij verschrikkelijk aan ergeren.
Het ultieme zwart is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Komt men nu echter vanaf een LCD tv, en is oa die kijkhoek niet zo'n probleem, dan is de keuze zeer waarschijnlijk stukken lastiger voor een nieuwe tv.

Testing, one, two ...

Verwijderd

RobbieB schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:11:
Vraagje, zijn er mensen die hier hij PS4 hebben aangesloten en zo ja, met welke kabel? Ben op zoek naar een goede high-speed kabel, maar zie door de bomen het bos niet... ik geloof niet in allerlei elvenhaar-fabels, want digitaal signaal. Maar de throughout moet natuurlijk wel fatsoenlijk zijn... iemand een tip voor een niet al te dure kabel van ongeveer 2m?
Zie Stin00 https://gathering.tweaker...message/53129955#53129955

• pennywise666
hardware-lover schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:34:
Zolang er geen LCD met een minimaal gelijkwaardige kijkhoek bestaat (met gelijkwaardige beeldkwaliteit), is er voor ons geen alternatief. De kans op inbranden, voorheen bij plasma, nu bij Oled, neem ik dan graag voor lief. Voor mij is een vaag logo makkelijker te slikken dan een veranderend (lees minder goed) beeld bij het TV kijken vanaf een positie niet recht voor het panel. Daar kan ik mij verschrikkelijk aan ergeren.
Het ultieme zwart is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Komt met nu echter vanaf een LCD tv, en is oa die kijkhoek niet zo'n probleem, dan is de keuze zeer waarschijnlijk stukken lastiger voor een nieuwe tv.
Is dat niet enorm schrikken deze TV,afkomend van een LCD?;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

pennywise666 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:38:
Nou,ik had hiervoor een Panasonic V20 en ik zie geen verschil.
Kan het eraan liggen dat ik met 100Hz via de de PC naar ziggostream via mijn dreambox op MPC-HC kijk etc?
Op die manier heb je zoveel tussenlagen die de boel kunnen beinvloeden dat er ergens vast wel iets de juiste invloed heeft op het geheel :)
Cap schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:48:
Ik had een VT60 plasma en zie wel verschil. Best wel veel verschil eigenlijk. Ik heb nog geen motion pro setting gevonden die me echt bevalt.
Wat is bij jou de setup dan ?

Ik ben ook een beetje verpest door het beeld van mijn P50V10 i.c.m. welke bron dan ook! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

OLED's hebben een betere kijkhoek dan LCD's maar 'dankzij' de antireflectiecoating van de LG's zie je onder een hoek al snel groenige verkleuring van het scherm. Het valt zelfs zo op dat als je zeg op enkele meters van het scherm zit met je hoofd ter hoogte van pakweg de rechterzijkant van het scherm (milde kijkhoek), de linkerkant al behoorlijk groen verkleurt. Ga je schuiner, dan verkleurt natuurlijk het hele scherm.

Als ik het weer vergelijk met de VT60 plasma dan heeft die daar helemaal geen last van. Wél wordt door de coating van de VT60 het beeld donkerder als je van bovenaf op het scherm kijkt maar er zit geen kleurzweem in.
pennywise666 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:50:
[...]

Ja,ik zie ook echt geen problemen met de motion gelukkig!Ik vind het er gewoon normaal vloeiend uitzien! Ik kan me daarom ook haast niet voorstellen dat anderen dat wel zo ervaren. Maar het blijkt van wel dus.
Het klopt dat wat mensen zien aan geknipper, gestotter, gejudder etc nogal verschilt. Blijkbaar ben jij er niet erg gevoelig voor. Rejoice! :Y)

Maar dat de stutter van de LG OLEDs bepaald niet top is dat is wel duidelijk te zien in het testoverzicht van rtings: de testcijfers variëren van 4.4 tot 9.8 en de 6 geteste LG 2017 / 2018 OLEDs bevolken samen met de Sony A1E de absolute bodem van de lijst met cijfers van 4.4 tot 4.8.

Onderstaand overzicht even met een klikje op de header sorteren op 'Stutter':

https://www.rtings.com/tv/tests/motion
nero355 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:24:
[...]

Wat is bij jou de setup dan ?

Ik ben ook een beetje verpest door het beeld van mijn P50V10 i.c.m. welke bron dan ook! :)
Zoals gezegd, ik ben er niet uit welke setting het beste is. De-judder en de-blur allebei aan, allebei half aan, allebei uit: het is allemaal niet ideaal en bij met name panning shots vind ik het regelmatig storend. Black frame insertion is al helemaal niet te harden dankzij de enorme hoeveelheid geknipper die het veroorzaakt. Maar ook daar ziet menigeen het niet en vinden ze het perfect. Als je daar niet gevoelig voor bent is het echt een zegen. _/-\o_

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cap schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:47:
OLED's hebben een betere kijkhoek dan LCD's maar 'dankzij' de antireflectiecoating van de LG's zie je onder een hoek al snel groenige verkleuring van het scherm. Het valt zelfs zo op dat als je zeg op enkele meters van het scherm zit met je hoofd ter hoogte van pakweg de rechterzijkant van het scherm, de linkerkant al behoorlijk groen verkleurt. Ga je schuiner, dan verkleurt natuurlijk het hele scherm.

Als ik het weer vergelijk met de VT60 plasma dan heeft die daar helemaal geen last van. Wél wordt door de coating van de VT60 het beeld donkerder als je van bovenaf op het scherm kijkt maar er zit geen kleurzweem in.
Dat zal mogelijk model afhankelijk kunnen zijn? Ik zie het iig niet op onze "oude" 950V, nope, beeld blijft volledig gelijk, van links, via midden, naar rechts, tijdens een Ziggo HD TV beeld. Mist mogelijk desbetreffende anti-reflectielaag?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 24-11-2018 20:06 ]

Testing, one, two ...

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

OLED's hebben een betere kijkhoek dan LCD's maar 'dankzij' de antireflectiecoating van de LG's zie je onder een hoek al snel groenige verkleuring van het scherm. Het valt zelfs zo op dat als je zeg op enkele meters van het scherm zit met je hoofd ter hoogte van pakweg de rechterzijkant van het scherm, de linkerkant al behoorlijk groen verkleurt. Ga je schuiner, dan verkleurt natuurlijk het hele scherm.

Die 'verkleuring' valt héél erg mee en zal niet opvallen bij het kijken van een film.
Sowieso is het beeld van mijn C7 OLED niet heel erg uniform bij grote kleurvlakken. Dat zie ik ook heel lichtjes nu ik dit bericht typ.
Maar bij donkere beelden en bij films en series valt dit echt niet op.

Mijn muziekcollectie op Discogs

@hardware-lover Zou kunnen. Als je het op een geheel wit scherm (reclame of testscherm) niet ziet gebeuren dan heb je het niet. Ik zie het ook bij andere schermen maar daar is het heel duidelijk. Gooi je er bijvoorbeeld een greyscale steps scherm op dan zie je het scherm onder een hoek links of rechts ook groen uitslaan. Van bovenaf / onderop bekeken verkleurt het ook een beetje maar dat is minder een issue.

@Nyarlathotep als je goed recht voor je tv zit is het goed te doen, ga je dichterbij en schever is het echt wel te zien bij effen achtergronden in lichtere tinten wit, grijs, etz (o.a. luchten, reclameschermen, skiwedstrijden). Je kan natuurlijk nog prima tv kijken als je je verwachtingen bijstelt en niet op onvolkomenheden gaat letten. Maar je gaat, komend van een VT60 plasma, echt wel opmerken dat de hoeken van het beeld verkleuren.

Ook hier geldt natuurlijk weer dat de een er veel gevoeliger voor is dan de ander. Helaas heb ik het volledige pakket dat ik heel snel uniformiteitsproblemen zie, kleurverschillen, kleurfouten, geknipper, gestotter, etc. Ik ga me er echt niet de hele tijd aan zitten ergeren en kijk met plezier tv. Maar ik kan me zelf ook echt niet wijsmaken dat ik het niet zie. :P

[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 24-11-2018 20:14 ]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Cap schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:07:
@hardware-lover Zou kunnen. Als je het op een geheel wit scherm (reclame of testscherm) niet ziet gebeuren dan heb je het niet. Ik zie het ook bij andere schermen maar daar is het heel duidelijk. Gooi je er bijvoorbeeld een greyscale steps scherm op dan zie je het scherm onder een hoek links of rechts ook groen uitslaan. Van bovenaf / onderop bekeken verkleurt het ook een beetje maar dat is minder een issue.

@Nyarlathotep als je goed recht voor je tv zit is het goed te doen, ga je dichterbij en schever is het echt wel te zien bij effen achtergronden in lichtere tinten wit, grijs, etz (o.a. luchten, reclameschermen, skiwedstrijden). Je kan natuurlijk nog prima tv kijken als je je verwachtingen bijstelt en niet op onvolkomenheden gaat letten. Maar je gaat, komend van een VT60 plasma, echt wel opmerken dat de hoeken van het beeld verkleuren.

Ook hier geldt natuurlijk weer dat de een er veel gevoeliger voor is dan de ander. Helaas heb ik het volledige pakket dat ik heel snel uniformiteitsproblemen zie, kleurverschillen, kleurfouten, geknipper, gestotter, etc. Ik ga me er echt niet de hele tijd aan zitten ergeren en kijk met plezier tv. Maar ik kan me zelf ook echt niet wijsmaken dat ik het niet zie. :P
Ik zit helaas een beetje in dezelfde hoek. Zelf stoor ik mij enorm aan stutter. Ik moet de Windows 10 Netflix app gebruiken, want alle andere apps (op de tv, op de 4K speler) stotteren enorm.
Amazon Prime is voor mij via de browser ook niet te doen.

Ik merk dat veel mensen het klaarblijkelijk gewoon vinden, en zich er niet aan storen... Bij veel vrienden gedwonloade films gezien, YouTube, Netflix... Allemaal gestotter en dat is vreselijk irritant :+

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:52
OLED's hebben een betere kijkhoek dan LCD's maar 'dankzij' de antireflectiecoating van de LG's zie je onder een hoek al snel groenige verkleuring van het scherm. Het valt zelfs zo op dat als je zeg op enkele meters van het scherm zit met je hoofd ter hoogte van pakweg de rechterzijkant van het scherm (milde kijkhoek), de linkerkant al behoorlijk groen verkleurt. Ga je schuiner, dan verkleurt natuurlijk het hele scherm.

Ik heb zelf een b6 van LG (wat eerder op de OLED bandwagon gesprongen). Die heeft een wat paars filter, maar verder ook niet heel goed. Die van de vt60 was beduidend beter.

Ook de motion was bij de vt60 beter.

Maar het contrast maakt echt heel veel goed :)

• pennywise666
Cap schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:03:
[...]

Het klopt dat wat mensen zien aan geknipper, gestotter, gejudder etc nogal verschilt. Blijkbaar ben jij er niet erg gevoelig voor. Rejoice! :Y)

Maar dat de stutter van de LG OLEDs bepaald niet top is dat is wel duidelijk te zien in het testoverzicht van rtings: de testcijfers variëren van 4.4 tot 9.8 en de 6 geteste LG 2017 / 2018 OLEDs bevolken samen met de Sony A1E de absolute bodem van de lijst met cijfers van 4.4 tot 4.8.

Nee, geknipper, gestotter, gejudder etc IS er gewoon niet bij mij. Ik zou dat zeker opmerken,want ik ben heel gevoelig voor details.
Ok. Dan kloppen die stutter testresultaten voor alle LG OLED modellen van rtings niet. En kloppen mijn ogen niet. En die van Adlermann ook niet zie ik nu aan zijn reactie. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 24-11-2018 20:40 ]

• pennywise666
Cap schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:39:
Ok. Dan kloppen die stutter testresultaten voor alle LG OLED modellen van rtings niet. En kloppen mijn ogen niet. En die van Adlermann ook niet zie ik nu aan zijn reactie. :P
Ik zie het niet omdat het er niet is. Ik ben toch niet debiel ofzo?
Dat zeg ik niet. Maar waarom zijn die testresultaten voor stutter van Rtings dan zo slecht, denk je?

Misschien ben ik wel debiel. Overigens wil het feit dat je iets niet ziet niet zeggen dat het er niet is. Ik zie zoveel niet dat er wel is.

• pennywise666
Cap schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:54:
Dat zeg ik niet. Maar waarom zijn die testresultaten voor stutter van Rtings dan zo slecht, denk je?

Misschien ben ik wel debiel. Overigens wil het feit dat je iets niet ziet niet zeggen dat het er niet is. Ik zie zoveel niet dat er wel is.
Nou,misschien omdat mijn PC samen met MPC-HC en MadVR en 100Hz alles misschien beter maakt? Ik weet het niet.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Van de andere kant, wie kijkt er nu TV onder extreme hoeken?? Ik heb een OLED gekocht om optimaal te genieten van het beeld, en ik zit dan ook op de sweetspot, ik ga niet op een of andere stoel zitten die gesitueerd is op de zijkant van het beeld. Blijf het vreemd vinden dat mensen zich druk maken om de kijkhoeken. Zo'n mooi beeld verdient ook een mooie zitpositie ;)
Adlermann schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:27:
[...]

Ik heb zelf een b6 van LG (wat eerder op de OLED bandwagon gesprongen). Die heeft een wat paars filter, maar verder ook niet heel goed. Die van de vt60 was beduidend beter.

Ook de motion was bij de vt60 beter.

Maar het contrast maakt echt heel veel goed :)
Ik heb de vt60 ook gehad en kan niet zeggen dat de motion beter was, tenminste, met alle beeld enhancements meuk uit - zoals het hoort - zie ik echt totaal geen verschil!

[ Voor 20% gewijzigd door Rudios op 24-11-2018 21:35 ]

Whole lot of stars ***

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

pennywise666 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:57:
[...]

Nou,misschien omdat mijn PC samen met MPC-HC en MadVR en 100Hz alles misschien beter maakt? Ik weet het niet.
Wat wel vreemd is, want 24p materiaal op een 100Hz frequentie zou wel degelijk voor judder moeten zorgen :)
Als ik VLC of MPC-HC gebruik met MadVR en zelfs ReClock dan loopt het alleen vloeiend als ik mijn scherm óók op 24Hz zet, óf een veelvoud van 24.
Helaas zien de kleuren er hier niet uit op 24Hz, wat wellicht een driver issue is van mijn 5 jaar oude Intel NUC systeem.
Nu staat mijn desktop ingesteld op 1080P (4K kijken vanaf de NUC kan toch niet), en op 120Hz. Omdat dat een veelvoud is van 24 loopt alles vloeiend, maar tóch is de motion handling niet perfect.
En ja... Dit zie ik ook met 4K blu-rays. Instellingen staan goed (beeldverbeteraars uit, ik heb de settings van Rtings min of meer overgenomen) maar toch zie je soms dat het nét niet allemaal vloeiend gaat.
Gelukkig is het niet erg genoeg om mij er aan te storen, maar jammer is het wel als je 2300 euro betaalt voor een dikke tv...

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 23:59
[...]

[...]

Zoals gezegd, ik ben er niet uit welke setting het beste is. De-judder en de-blur allebei aan, allebei half aan, allebei uit: het is allemaal niet ideaal en bij met name panning shots vind ik het regelmatig storend. Black frame insertion is al helemaal niet te harden dankzij de enorme hoeveelheid geknipper die het veroorzaakt. Maar ook daar ziet menigeen het niet en vinden ze het perfect. Als je daar niet gevoelig voor bent is het echt een zegen. _/-\o_
Het enige wat veel "stutter" betekent, is dat er geen motion blur is, wat juist een positief ding is. Motion is beter op oled omdat de reactiesnelheid beter is dan op lcd. Hierdoor heb je minder motion blur itt lcd.

Tuurlijk ziet motion op oled er schokkender uit dan op een lcd met veel motion blur, maar de bedoeling is juist dat je zoveel mogelijk detail ziet in motion, en dit is bij plasma en oled het geval.

Goedkope lcd tv's hebben zelfs black trails etc tijdens motion, maar minder "stutter" dan oled. Nou, waar kies jij voor.

• pennywise666
Nyarlathotep schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:33:
[...]

Wat wel vreemd is, want 24p materiaal op een 100Hz frequentie zou wel degelijk voor judder moeten zorgen :)
Als ik VLC of MPC-HC gebruik met MadVR en zelfs ReClock dan loopt het alleen vloeiend als ik mijn scherm óók op 24Hz zet, óf een veelvoud van 24.
Helaas zien de kleuren er hier niet uit op 24Hz, wat wellicht een driver issue is van mijn 5 jaar oude Intel NUC systeem.
Nu staat mijn desktop ingesteld op 1080P (4K kijken vanaf de NUC kan toch niet), en op 120Hz. Omdat dat een veelvoud is van 24 loopt alles vloeiend, maar tóch is de motion handling niet perfect.
En ja... Dit zie ik ook met 4K blu-rays. Instellingen staan goed (beeldverbeteraars uit, ik heb de settings van Rtings min of meer overgenomen) maar toch zie je soms dat het nét niet allemaal vloeiend gaat.
Gelukkig is het niet erg genoeg om mij er aan te storen, maar jammer is het wel als je 2300 euro betaalt voor een dikke tv...
Ik kijk Ziggo stream van mijn Dreambox met MPC-HC op 100HZ en Blurays etc. op 120Hz.
En ik zie echt geen haperingen of iets.
@Rudios Ik had het niet over extreme hoeken, hoogstens een graad of, wat zal het zijn, 25 a 30? Het hangt van de situatie af. In onze woonkamer is niet alles ge(con)centreerd rond de tv.

De bank staat daarom wat (te) ver van de tv af die iets in een nis hangt. Vanaf daar kijk je altijd 'recht" op de tv en zie je niet veel verkleuring behalve de standaardonvolkomenheden in uniformiteit.

Als ik iets ga kijken waar mijn vriendin een hekel aan/nul belangstelling voor heeft (bijv sport) dan zit ik graag vlakbij de nis in de kamer, dichterbij de tv, op ruim 2 meter. Daar staat een fauteuil maar uiteraard niet recht voor de tv omdat die dan in beeld zou staan als je op de bank zit.... en dan zie je het. Ook als ik even ergens in de woonkamer sta om even snel een blik te vangen op de tv tussen andere bezigheden zie ik het natuurlijk.
Ik kan de fauteuil tijdelijk voor de tv zetten en zo zorgen dat ik het niet zie.

Extreme kijkhoeken zijn het allemaal niet, immers de tv hangt verdiept in een nis dus extreme hoeken zijn onmogelijk omdat ik het beeld dan niet zie. :P

Vind ik het heel erg, nee. Maar ik zie het wel de hele tijd. Met mijn plasma die op precies dezelfde plek hing zag ik het niet. Just saying. Niet iedereen kijkt 100% van de tijd naar ideale content onder ideale omstandigheden, dus hoe de tv zich gedraagt onder minder ideale omstandigheden mag best vermeld worden.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn buurman heeft nog een Samsung plasmascherm... En ik word gek van dat ding als ik er naar kijk. Als je met je ogen naar de zijkanten van het scherm gaat, of naar het scherm kijkt vanuit de ooghoeken dan zie je dat ding knipperen. Geen idee of alle plasmaschermen dit hebben maar ik ben blij dat ik nooit zo'n ding in huis heb gehaald...

Maar hey, we gaan een beetje off-topic!
Eigenlijk is het enige wat écht opvalt bij mijn C7 de vertical banding in donkere scenes. Misschien moet ik die refresh actie eens laten draaien...

Verschilt heel erg per model, een oudere plasma's maar ook een Panasonic ST50 zag ik behoorlijk knipperen maar een VT60 is best hele dikke prima.

Die refresh heb ik wel 100 keer gedraaid maar op de banding/darkblobs in de low IRE zone haalt het helemaal niks uit.

• pennywise666
Nyarlathotep schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:46:
Mijn buurman heeft nog een Samsung plasmascherm... En ik word gek van dat ding als ik er naar kijk. Als je met je ogen naar de zijkanten van het scherm gaat, of naar het scherm kijkt vanuit de ooghoeken dan zie je dat ding knipperen. Geen idee of alle plasmaschermen dit hebben maar ik ben blij dat ik nooit zo'n ding in huis heb gehaald...

Maar hey, we gaan een beetje off-topic!
Eigenlijk is het enige wat écht opvalt bij mijn C7 de vertical banding in donkere scenes. Misschien moet ik die refresh actie eens laten draaien...
En de macroblocking in donkere scenes bij SDR,die ook nog eens glittert.
Kijk bv maar eens naar de Handmaids Tale S02E8 op 46m42s.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:22
pwh53 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:45:
[...]

zoals je zegt de winkel krijgt een creditering,is mij alleen nooit duidelijk geworden welk bedrag ze krijgen.van mij was in april/mei toen waren er al een paar maanden geen onderdelen meer.even afwachten wat ze je aanbieden,hoop/denk dat je een c7 krijgt,toch net iets fijner.willen ze een B6 aanbieden zou je nog zelf om die creditering kunnen vragen,dan heb je een c8,succes
Als het binnen de garantie is dan krijgt de winkel het aankoopbedrag terug (dus het bedrag wat de winkel heeft betaald voor de inkoop). De winkel zou er dan haar winstdeel bij moeten doen zodat de klant het totale bedrag terug krijgt (of een kosteloze omruiling natuurlijk).

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 15:29
Gisteren Dunkirk gekeken via mijn Apple TV in Dolby Vision. Erg onder de indruk voor 90%, echter wel een maar, op een aantal momenten lijkt er sprake van raised / elevated blacks (minuut 38-40, bij het afspelen van de Credits). Iemand dit ook opgevallen? Is dit nog steeds een Dolby Vision - LG ding?

Ga straks eens proberen om de Apple TV in HDR te forcen ipv Dolby Vision en dan kijken wat het beeld doet op diezelfde momenten.

Tot nu toe bovenstaande enige negatieve dat me is opgevallen.

• MrLeon
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb een vraag, ik heb een C8 en een LG SJ9 soundbar aangesloten via de HDMI ARC. Nu heb ik bijna om de dag hdmi handshake problemen en kan ik elke keer de stroom van de apparaten af doen om het weer werkend te krijgen. Dit begint me nu toch wel te irriteren, iemand een oplossing? Er zit een nieuwe hdmi kabel van €15 tussen de 2.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

MrLeon schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:38:
Ik heb een vraag, ik heb een C8 en een LG SJ9 soundbar aangesloten via de HDMI ARC. Nu heb ik bijna om de dag hdmi handshake problemen en kan ik elke keer de stroom van de apparaten af doen om het weer werkend te krijgen. Dit begint me nu toch wel te irriteren, iemand een oplossing? Er zit een nieuwe hdmi kabel van €15 tussen de 2.
Andere HDMI kabel proberen, bijv. 1 van de action voor 3 euro.

Arrived anxious, left bored

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:01

Die heeft bij mij eergister ook gedraaid, na 2000 branduren. Het lost het niet, is niet erger geworden maar ook niet minder.

Gaat niet helpen. "We" moeten daarmee leven. Dit is dan ook écht het enige puntje van kritiek wat ik kan hebben na dik een half jaar C7.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:04

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Puck schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:02:
[...]

Andere HDMI kabel proberen, bijv. 1 van de action voor 3 euro.
Of doe eens gek en koop een goeie hdmi kabel van ruconnected.
Ik heb zelf jaren lang action kabels gebruikt en had steeds problemen, dan haperde het beeld weer en dan het geluid. Ziggo een aantal keer op bezoek gehad, haalde niks uit.

Nu een goeie kabel en al deze problemen niet meer gezien.

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Gisteren met dank aan anderen hier mijn C8 binnen gekregen. Heel blij, echter met het verwijderen van de stickers kwam het folie mee, terwijl ik ooit begrepen had dat je dat moet laten zitten.

Hoe zit dat met dit model?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PljObqJz6lHOuQ6RfeOlQ6L1/thumb.jpg

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

dj_jari schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:23:
Gisteren met dank aan anderen hier mijn C8 binnen gekregen. Heel blij, echter met het verwijderen van de stickers kwam het folie mee, terwijl ik ooit begrepen had dat je dat moet laten zitten.

[Afbeelding]
De folie op het scherm laten zitten?
Dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik heb de folie op het scherm er gewoon afgehaald, leek me meer een transportbescherming

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:27:
[...]

De folie op het scherm laten zitten?
Dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik heb de folie op het scherm er gewoon afgehaald, leek me meer een transportbescherming
Precies dit, er zitten nota bene 2 speciale trekstickers op om het er makkelijk af te halen. Heb het er gisteren meteen vanaf gehaald toen hij stond. (Wat een heerlijk gevoel trouwens) :P

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002

[Afbeelding]
Haha nee. Die folie laten zitten? Weet niet wie je dat met droge ogen heeft wijsgemaakt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Phusebox schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:34:
[...]

Haha nee. Die folie laten zitten? Weet niet wie je dat met droge ogen heeft wijsgemaakt.
Goeie vraag, heb ik geen antwoord op. Kan ik de optimale beeldinstellingen ook ergens vinden in dit forum?

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

dj_jari schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:56:
[...]

Goeie vraag, heb ik geen antwoord op. Kan ik de optimale beeldinstellingen ook ergens vinden in dit forum?
Hier en hier vind je instellingen

• Phusebox
dj_jari schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:56:
[...]

Begin met een van de ISF presents of Technicolor. Die zijn normaal al voor 99% goed. Alleen even OLED light (of lampje voor als ie op NL staat) aanpassen naar je omgeving. Weinig licht? Ergens rond de 20-30. Veel licht? Om en nabij de 50 heeft mijn voorkeur.

Maar dat blijft persoonlijk

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Cap schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:43:
@Rudios Ik had het niet over extreme hoeken, hoogstens een graad of, wat zal het zijn, 25 a 30? Het hangt van de situatie af. In onze woonkamer is niet alles ge(con)centreerd rond de tv.

De bank staat daarom wat (te) ver van de tv af die iets in een nis hangt. Vanaf daar kijk je altijd 'recht" op de tv en zie je niet veel verkleuring behalve de standaardonvolkomenheden in uniformiteit.

Als ik iets ga kijken waar mijn vriendin een hekel aan/nul belangstelling voor heeft (bijv sport) dan zit ik graag vlakbij de nis in de kamer, dichterbij de tv, op ruim 2 meter. Daar staat een fauteuil maar uiteraard niet recht voor de tv omdat die dan in beeld zou staan als je op de bank zit.... en dan zie je het. Ook als ik even ergens in de woonkamer sta om even snel een blik te vangen op de tv tussen andere bezigheden zie ik het natuurlijk.
Ik kan de fauteuil tijdelijk voor de tv zetten en zo zorgen dat ik het niet zie.

Extreme kijkhoeken zijn het allemaal niet, immers de tv hangt verdiept in een nis dus extreme hoeken zijn onmogelijk omdat ik het beeld dan niet zie. :P

Vind ik het heel erg, nee. Maar ik zie het wel de hele tijd. Met mijn plasma die op precies dezelfde plek hing zag ik het niet. Just saying. Niet iedereen kijkt 100% van de tijd naar ideale content onder ideale omstandigheden, dus hoe de tv zich gedraagt onder minder ideale omstandigheden mag best vermeld worden.
Makes sense, snap je punt wel, maar denk dat wij sowieso al beeldpuristen zijn als je een OLED aanschaft, dus je dan al snel ergens op ergert. ;) Als ik b.v. de LED TV van mijn broer bekijk heeft hij paars beeld, overscherpte en wit is blauw. Echt VRE-SE-LIJK om naar te kijken. Maar hij vind het beeld helemaal mooi, sommige zien het dus gewoon niet. Soms zou ik weleens willen dat ik niet zo precies zou zijn wat beeld betreft, bespaart een hoop ergernissen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Rudios op 25-11-2018 11:28 ]

Whole lot of stars ***

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05

[Afbeelding]
op de achterkant zit ook nog een folie,dunne gedeelte

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:42
Sinds gister ook de trotse eigenaar van een 55 inch C8.
Tip voor iedereen die Plex ruk vindt (zelf last van haperingen) voor het streamen van beeldmateriaal van je desktop/laptop naar je tv: LG Smartshare.
Werkt perfect zonder bufferen en/of haperen, ook met 4k HDR bluray rips en je kan je subtitels en audiostreams selecteren.
Kwestie van LG smartshare downloaden op je PC en op de TV via device connector--> PC-->content share-->Wired Lan/Wi-fi de server van je PC selecteren. Works like a charm!

• pennywise666
X2X2X schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:14:
Tip voor iedereen die Plex ruk vindt (zelf last van haperingen) voor het streamen van beeldmateriaal van je desktop/laptop naar je tv: LG Smartshare.
Werkt perfect zonder bufferen en/of haperen, ook met 4k HDR bluray rips en je kan je subtitels en audiostreams selecteren.
Kwestie van LG smartshare downloaden op je PC en op de TV via device connector--> PC-->content share-->Wired Lan/Wi-fi de server van je PC selecteren. Works like a charm!
Waarom niet gewoon vanuit de desktop Plex server en dan openen in MPC-HC met de External Plex Player Agent? Dan kan je 4K HDR films kijken met HD-audio en kan je ook de ondertitels minder fel zetten met HDR films.
Zo doe ik het.

• heypnt
Phusebox schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:16:
[...]

Begin met een van de ISF presents of Technicolor. Die zijn normaal al voor 99% goed. Alleen even OLED light (of lampje voor als ie op NL staat) aanpassen naar je omgeving. Weinig licht? Ergens rond de 20-30. Veel licht? Om en nabij de 50 heeft mijn voorkeur.

Maar dat blijft persoonlijk
Eens. Ik zelf kijk nooit in compleet donker en heb mijn Donkere kamer ISF nu op 60 staan met gamma BT.1886 en mijn lichte kamer ISF op 80 met gamma 2.2. Eerste gebruik ik in de avond. De eerste overdaf met zonlicht etc.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:36
cjpunt schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:33:
[...]

Eens. Ik zelf kijk nooit in compleet donker en heb mijn Donkere kamer ISF nu op 60 staan met gamma BT.1886 en mijn lichte kamer ISF op 80 met gamma 2.2. Eerste gebruik ik in de avond. De eerste overdaf met zonlicht etc.
Kan je hier snel tussen switchen op de LG?

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:25
Ik kan je ook de Xplay app aanraden. Werkt beter dan de Plex app. Wel zit je vast aan een eenmalig in app purchase. Developer is ook actief of twitter.

• heypnt
VidaR-9 schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:40:
[...]

Kan je hier snel tussen switchen op de LG?
Ja redelijk snel. 3 kliks. Settings knop. Icoontje
met beeld instellingen selecteren en dan de eentje naar rechts of links.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 13:30
cjpunt schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:14:
[...]
Ja redelijk snel. 3 kliks. Settings knop. Icoontje
met beeld instellingen selecteren en dan de eentje naar rechts of links.
Het is toch eigenlijk te absurd voor woorden dat ze niet een simpele ambient light sensor in de bezel zetten (of aan de zijkant) waarop deze setting automatisch wordt aangepast...
op dit soort momenten besef ik altijd weer hoe waardeloos de UX is op TVs in vergelijking met Smartphones en Tablets...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Phusebox
RobbieB schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:24:
[...]

Het is toch eigenlijk te absurd voor woorden dat ze niet een simpele ambient light sensor in de bezel zetten (of aan de zijkant) waarop deze setting automatisch wordt aangepast...
op dit soort momenten besef ik altijd weer hoe waardeloos de UX is op TVs in vergelijking met Smartphones en Tablets...
Zit die er niet op dan? Volgens mij wel met eco mode ofzo? Meesten willen zelf bepalen ipv de tv.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:42
pennywise666 schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:33:
[...]

Waarom niet gewoon vanuit de desktop Plex server en dan openen in MPC-HC met de External Plex Player Agent? Dan kan je 4K HDR films kijken met HD-audio en kan je ook de ondertitels minder fel zetten met HDR films.
Zo doe ik het.
Kan evt ook. Mijn soundbar uit 2014 (Samsung HW H750) ondersteunt echter geen HD audio dus voor mij zijn de HD streams niet per se nodig. Daarnaast kijk ik veelal zonder subs. Voor mij is dit dus de makkelijkste oplossing.
baba420 schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:43:
[...]

Ik kan je ook de Xplay app aanraden. Werkt beter dan de Plex app. Wel zit je vast aan een eenmalig in app purchase. Developer is ook actief of twitter.
Xplay heb ik ook geprobeerd, Qua bufferen en streamen gaat het goed maar krijg geen audio dus heb die er ook weer afgegooid.

• nero355

nero355

Ik bedoelde eigenlijk welke apparatuur je gebruikt :)
Nyarlathotep schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:16:
Ik zit helaas een beetje in dezelfde hoek. Zelf stoor ik mij enorm aan stutter. Ik moet de Windows 10 Netflix app gebruiken, want alle andere apps (op de tv, op de 4K speler) stotteren enorm.
Amazon Prime is voor mij via de browser ook niet te doen.

Ik merk dat veel mensen het klaarblijkelijk gewoon vinden, en zich er niet aan storen... Bij veel vrienden gedwonloade films gezien, YouTube, Netflix... Allemaal gestotter en dat is vreselijk irritant :+
Maar komt dat door de TV of omdat het aantal fps niet met het juiste aantal Hz weergegeven wordt ? ;)
pennywise666 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:57:
100 Hz kan niet alles even goed weergeven : Alleen 25/50/100 fps en 24/30/60/90 fps wordt dan een probleem.
Rudios schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:31:
Van de andere kant, wie kijkt er nu TV onder extreme hoeken??
Blijf het vreemd vinden dat mensen zich druk maken om de kijkhoeken. Zo'n mooi beeld verdient ook een mooie zitpositie ;)
Het beeld vanaf onze eettafel moet ook goed zijn ;)

Vanaf de bank geloof ik het verder wel...

Ik heb ook een hekel aan mijn IPS monitoren wat dat betreft, want ik moet nog de eerste IPS monitor tegenkomen die de kijkhoeken belofte waarmaakt :/
Ik heb de vt60 ook gehad en kan niet zeggen dat de motion beter was, tenminste, met alle beeld enhancements meuk uit - zoals het hoort - zie ik echt totaal geen verschil!
Alle zooi uit en fps + Hz matching aan in Kodi op mijn P50V10 gaat gewoon perfect net als de 1080i 50Hz zooi op TV :)
Nyarlathotep schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:33:
[...]
Dat leek mij dus ook...
Ik heb onlangs gemerkt dat de Intel Driver soms roet in het eten gooit : Het lijkt net of je voor elke mogelijke setting effe een keer alles moet nalopen en dan zou het de volgende keer goed moeten gaan :?

Draait nu Windows 7 op, maar wordt waarschijnlijk lekker een Linux installatie in de toekomst waar je dat soort dingen vooraf kan definiëren dus dan komt het vanzelf wel goed :)
Toevallig geen Versterker ertussen die roet in het eten gooit ?
JSTPS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:38:
Het enige wat veel "stutter" betekent, is dat er geen motion blur is, wat juist een positief ding is. Motion is beter op oled omdat de reactiesnelheid beter is dan op lcd. Hierdoor heb je minder motion blur itt lcd.
Dat wordt dus tegengesproken in een aantal artikelen. Geloof dat iemand het laatst nog in dit topic heeft gepost :?
Tuurlijk ziet motion op oled er schokkender uit dan op een lcd met veel motion blur, maar de bedoeling is juist dat je zoveel mogelijk detail ziet in motion, en dit is bij plasma en oled het geval.
OLED werkt net als LCD met Sample & Hold en Plasma niet dus dat kan nooit hetzelfde zijn ;)
50 Hz input doet dat met je zonder "beeldverbeteraars" in principe, maar het kan ook om een hele oude Plasma gaan die deden dat slechter dan nieuwere modellen.

Als ik mijn oude LG Plasma naast de 4 of 5 jaar nieuwere Panasonic Plasma zou zetten dan zou het verschil meteen zichtbaar zijn :)
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:18:
Of doe eens gek en koop een goeie hdmi kabel van ruconnected.
Ik heb zelf jaren lang action kabels gebruikt en had steeds problemen, dan haperde het beeld weer en dan het geluid. Ziggo een aantal keer op bezoek gehad, haalde niks uit.

Nu een goeie kabel en al deze problemen niet meer gezien.
Of het is gewoon een klein handshake probleempje dat met nieuwere firmware gefixt kan worden ;)

Er zijn geloof ik 2 of 3 hele grote topics over welke HDMI kabels je wel of niet moet kopen en hoe weinig het allemaal uitmaakt!
Rudios schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:22:
Makes sense, snap je punt wel, maar denk dat wij sowieso al beeldpuristen zijn als je een OLED aanschaft, dus je dan al snel ergens op ergert. ;) Als ik b.v. de LED TV van mijn broer bekijk heeft hij paars beeld, overscherpte en wit is blauw. Echt VRE-SE-LIJK om naar te kijken. Maar hij vind het beeld helemaal mooi, sommige zien het dus gewoon niet.
Ken genoeg LCD eigenaren die het inderdaad niet zien... VERSCHRIKKELIJK om naar te kijken!
Soms zou ik weleens willen dat ik niet zo precies zou zijn wat beeld betreft, bespaart een hoop ergernissen ;)
Soms... stiekem... +1 O-) :+
Plex is sowieso overbodig voor 9 van de 10 apparaten!

Gewoon lekker een kleine NUC kopen met daarop Kodi onder Linux of Windows :Y)

Deze post is een beetje lang geworden... my bad! :$

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• pennywise666
nero355 schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:38:

100 Hz kan niet alles even goed weergeven : Alleen 25/50/100 fps en 24/30/60/90 fps wordt dan een probleem.
Maar het lijkt me toch logisch dat ik blurays niet op 100Hz afspeel ,maar op 120 Hz natuurlijk.
Daar schakelt ie namelijk mooi naar toe dan. Dat heb ik zo ingesteld.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 23:59
@nero355

Oled is zeker beter dan lcd in motion, kijk maar naar de pixel response time.

https://www.rtings.com/tv...on-blur-and-response-time

Daarnaast kan je oled icm bfi op hetzelfde niveau brengen als plasma. Als je bij lcd bfi gebruikt, heb je altijd nog de trage pixel response time.

• heypnt
Phusebox schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:26:
[...]

Zit die er niet op dan? Volgens mij wel met eco mode ofzo? Meesten willen zelf bepalen ipv de tv.
Eco mode is constant aan het kijken naar licht inde kamer en op basis daarvan ook constant en geleidelijk aan het aanpassen. Eigenlijk wil je gewoon dat ie op een bepaald lichtpunt naar ISF Dark inschakelt en daarboven ISF light laat zien. Dan heb je zelf verder de controle, nu geen idee wat een lichtsensor nu precies doet.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:34:
[...]

Dat komt omdat de 2016 serie geen folie aan de voorkant had, enkel aan de achterkant, maar er een post was van iemand die dus met moeite de beschermlaag eraf had gehaald... Vandaar dat er toen gewaarschuwd werd de laag aan de voorkant niet te verwijderen ;)

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 05:13
om jullie even te laten genieten van mijn gestress en emotionele status: ik sta op het punt de 55C8 met pixelgarantie bij Apollo te bestellen.

Mijn huidige tv, Panasonic Plasma 50G10 heeft bijna 10 jaar lang (aanschafprijs in 2009 was 1600 euro) goed werk geleverd, maar de laatste 3-4 jaar zijn de zwartwaardes echt heel erg minder geworden. Ik koop en kijk graag bluray en dan ook veel horrorfilms, die soms donker kunnen zijn en dan is het detail toch slecht om te zien tegenwoordig. Voor gaming is het een perfect scherm.

Om die reden ben ik al een jaar of anderhalf naar OLED aan het kijken, specifiek de modellen van LG wegens de vormgeving, prijs en UI. Het probleem is dat 1250 euro (na cashback) echt een bak met geld is voor me (meer dan een half maandsalaris) en ik altijd enorm veel onderzoek en geduld heb met het zoeken naar nieuwe elektronica. Maar als het moment dan daar is, vooral als het gaat om een groot bedrag als deze, dan ben ik ook zo aan het stressen en alle mogelijke slechte scenario's in mijn hoofd laten spoken. "wat als ik het beeld en motion nou veel slechter vind dan de Panasonic Plasma" en "wat als mijn OLED heel veel last heeft van vertical banding".

De knoop doorhakken moet toch gedaan worden. Ik heb dit weekend een nieuwe versterker gekocht (Denon x1400h) en mijn eerste 4K bluray speler (LG UBK90), dus een nieuwe TV kan er dan ook nog wel bij. Ik kijk nooit tv (heb ziggo maar gebruik het niet), het is puur om te gamen, netflixen en voornamelijk bluray (4k en normaal).

Redenen om het wel te doen:

- 4K
- zwart is weer zwart
- smart tv
- stukje groter dan mijn 50' plasma
- minder lomp dan mijn plasma
- verbruikt bijna een derde(!) minder stroom (150w ipv 430w) > scheelt me 100 euro per jaar met mijn kijkgedrag

Redenen om het niet te doen

- bang voor tegenvaller
- 1250 euro (+ nieuwe ophangbeugel)
- stiekem zou ik nog groter willen, een beetje bioscoopervaring thuis. 65' zou helemaal fantastisch zijn, maar dan is het absoluut niet te betalen voor me. Heb ook gekeken naar 65' LED en QLED maar ben dan echt bang dat ik spijt krijg met de mindere beeld- en kleur kwaliteit.

duuuuuuussss... de Apollo prijs geldt nog tot morgen, en ik zit zoals jullie vast wel doorhebben echt te stressen lol. Aan de andere kant: het is maar geld en het is echt een firstworld problem ;)

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
DanielC. schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:44:
om jullie even te laten genieten van mijn gestress en emotionele status: ik sta op het punt de 55C8 met pixelgarantie bij Apollo te bestellen.

Mijn huidige tv, Panasonic Plasma 50G10 heeft bijna 10 jaar lang (aanschafprijs in 2009 was 1600 euro) goed werk geleverd, maar de laatste 3-4 jaar zijn de zwartwaardes echt heel erg minder geworden. Ik koop en kijk graag bluray en dan ook veel horrorfilms, die soms donker kunnen zijn en dan is het detail toch slecht om te zien tegenwoordig. Voor gaming is het een perfect scherm.

Om die reden ben ik al een jaar of anderhalf naar OLED aan het kijken, specifiek de modellen van LG wegens de vormgeving, prijs en UI. Het probleem is dat 1250 euro (na cashback) echt een bak met geld is voor me (meer dan een half maandsalaris) en ik altijd enorm veel onderzoek en geduld heb met het zoeken naar nieuwe elektronica. Maar als het moment dan daar is, vooral als het gaat om een groot bedrag als deze, dan ben ik ook zo aan het stressen en alle mogelijke slechte scenario's in mijn hoofd laten spoken. "wat als ik het beeld en motion nou veel slechter vind dan de Panasonic Plasma" en "wat als mijn OLED heel veel last heeft van vertical banding".

De knoop doorhakken moet toch gedaan worden. Ik heb dit weekend een nieuwe versterker gekocht (Denon x1400h) en mijn eerste 4K bluray speler (LG UBK90), dus een nieuwe TV kan er dan ook nog wel bij. Ik kijk nooit tv (heb ziggo maar gebruik het niet), het is puur om te gamen, netflixen en voornamelijk bluray (4k en normaal).

- 4K
- zwart is weer zwart
- smart tv
- verbruikt bijna een derde(!) minder stroom (150w ipv 430w) > scheelt me 100 euro per jaar met mijn kijkgedrag

- bang voor tegenvaller
- stiekem zou ik nog groter willen, een beetje bioscoopervaring thuis. 65' zou helemaal fantastisch zijn, maar dan is het absoluut niet te betalen voor me. Heb ook gekeken naar 65' LED en QLED maar ben dan echt bang dat ik spijt krijg met de mindere beeld- en kleur kwaliteit.

duuuuuuussss... de Apollo prijs geldt nog tot morgen, en ik zit zoals jullie vast wel doorhebben echt te stressen lol. Aan de andere kant: het is maar geld en het is echt een firstworld problem ;)
gewoon doen, ik heb ook ontzettend zitten twijfelen maar nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop.

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 13:07
Ivm de cashback en scherpe prijzen bij foka, smith etc overweeg ik sterk de 55c8. Ik heb echter mijn huidige tv aan mijn Denon AVR-x4000 hangen, net als de chromecast, ziggo box, Xbox, Wii, htpc en de 5.1 luidsprekers. Deze denon snapt ook AirPlay en spotify Connect. Is dan het smart gedeelte van de LG überhaupt nog interessant? Of blijft dat net als nu niet meer dan een scherm om de content te laten zien?

• DanielC.
mca2 schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:09:
Ivm de cashback en scherpe prijzen bij foka, smith etc overweeg ik sterk de 55c8. Ik heb echter mijn huidige tv aan mijn Denon AVR-x4000 hangen, net als de chromecast, ziggo box, Xbox, Wii, htpc en de 5.1 luidsprekers. Deze denon snapt ook AirPlay en spotify Connect. Is dan het smart gedeelte van de LG überhaupt nog interessant? Of blijft dat net als nu niet meer dan een scherm om de content te laten zien?
als je je huidige setup niet aanpast dan is het scherm enkel alleen een scherm. Je zou de chromecast (als je hem enkel voor netflix gebruikt bijvoorbeeld) weg kunnen doen omdat er ook netflix op de tv zit. Apps zijn voor mij ook bijzaak om deze reden

• mca2
DanielC. schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:12:
[...]
als je je huidige setup niet aanpast dan is het scherm enkel alleen een scherm. Je zou de chromecast (als je hem enkel voor netflix gebruikt bijvoorbeeld) weg kunnen doen omdat er ook netflix op de tv zit. Apps zijn voor mij ook bijzaak om deze reden
Chromecast hoofdzakelijk netflix, youtube en van films vanaf de laptop. Maar ok, zeer tevreden met de huidige setup waarin de Denon de "hub" is, zou niet weten hoe ik dat met een tv zou moeten doen.

• heypnt
Netflix via de TV app in HDR is toch close to onbruikbaar met ondertiteling. Snap niet hoe ze dat nog steeds niet hebben gefixt. Ondertiteling is zo fel, niet te doen in HDR. Apple TV heeft dat probleem niet en ook Chromecast iets minder.
Of mis ik een instelling voor de Netflix ondertiteling via de LG Netflix app?

• pennywise666
cjpunt schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:33:
Netflix via de TV app in HDR is toch close to onbruikbaar met ondertiteling. Snap niet hoe ze dat nog steeds niet hebben gefixt. Ondertiteling is zo fel, niet te doen in HDR. Apple TV heeft dat probleem niet en ook Chromecast iets minder.
Via de website kan je de ondertitel op semi-transparant zetten en dan verschijnt ie ook zo op de tv app.
Maar ik prefereer zowieso the Apple app.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

mca2 schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:59:
[...]

Chromecast hoofdzakelijk netflix, youtube en van films vanaf de laptop. Maar ok, zeer tevreden met de huidige setup waarin de Denon de "hub" is, zou niet weten hoe ik dat met een tv zou moeten doen.
Voordeel van de apps op de TV is het gemak met de smart-remote pointer. Daarnaast heb je direct de beste 4k HDR kwaliteit bij apps als Netflix e.d. Volgens mij heb je dan gewoon de luxe om het te combineren!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:16
Hoe hebben jullie de Dolby Vision beeldinstellingen staan als je bijvoorbeeld DV content kijkt via Apple TV 4K?
Ik heb de LG B6. Heb keuze uit Film Levendig, Helder of Donker. Helder en Donker zien er erg gelig uit. Maar Levendig is wel héél koel.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 25-11-2018 18:43 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• mca2
Puck schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:42:
[...]
Voordeel van de apps op de TV is het gemak met de smart-remote pointer. Daarnaast heb je direct de beste 4k HDR kwaliteit bij apps als Netflix e.d. Volgens mij heb je dan gewoon de luxe om het te combineren!
Kan ik dan ook het geluid van bijv Netflix met de tv als bron naar de Denon sturen?

• pennywise666
mca2 schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:02:
[...]

Kan ik dan ook het geluid van bijv Netflix met de tv als bron naar de Denon sturen?
Zeker. Via HDMI 2 (ARC) ingang van de TV naar Denon.

• heypnt
Rivanov schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:43:
Hoe hebben jullie de Dolby Vision beeldinstellingen staan als je bijvoorbeeld DV content kijkt via Apple TV 4K?
Ik heb de LG B6. Heb keuze uit Film Levendig, Helder of Donker. Helder en Donker zien er erg gelig uit. Maar Levendig is wel héél koel.
Yep. Ik gebruik dan Cinema Home en verder niks aangepast (muv TruMotion uit). Maar heb via AppleTV wel wat problemen met raised black in dolby vision. Gaat soms goed en soms niet, moet softwarematig nog steeds iets misgaan volgens mij..

• Rivanov
cjpunt schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:41:
[...]

Yep. Ik gebruik dan Cinema Home en verder niks aangepast (muv TruMotion uit). Maar heb via AppleTV wel wat problemen met raised black in dolby vision. Gaat soms goed en soms niet, moet softwarematig nog steeds iets misgaan volgens mij..
Cinema Home? Die heb ik niet. Met welke komt deze overeen? Levendig, Helder of Donker?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is z'n eigen setting.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DanielC.
pennywise666 schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:05:
[...]

of via optical out (mogelijk wel beperkt tot 5.1) maar iig geen ARC problemen als je Denon daar moeite mee heeft (oudere modellen)

• pennywise666
DanielC. schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:17:
[...]

of via optical out (mogelijk wel beperkt tot 5.1) maar iig geen ARC problemen als je Denon daar moeite mee heeft (oudere modellen)
Nou, ik heb mijn apparaten zoals Appletv aan mijn Denon gehangen, omdat appraten op de tv aangesloten sync issues hebben via arc met mijn huidige Denon en de onkyo die ik daarvoor had. Zo jammer allemaal, want nu kan ik geen verschillende picture settings instellen per HDMI ingang van de receiver. FIX it LG.

• heypnt
Rivanov schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:46:
[...]

Cinema Home? Die heb ik niet. Met welke komt deze overeen? Levendig, Helder of Donker?
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. Zijn dat je Verschillende keuzes voor beeldmodi in Dolby Vision?

• Rivanov
cjpunt schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:22:
[...]

Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. Zijn dat je Verschillende keuzes voor beeldmodi in Dolby Vision?
Jup.

• nero355

nero355

JSTPS schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:01:
@nero355

Oled is zeker beter dan lcd in motion, kijk maar naar de pixel response time.

https://www.rtings.com/tv...on-blur-and-response-time

Daarnaast kan je oled icm bfi op hetzelfde niveau brengen als plasma. Als je bij lcd bfi gebruikt, heb je altijd nog de trage pixel response time.
OLED is beter dan LCD inderdaad, maar of een OLED met BFI ingeschakeld net zo goed is als een Plasma...
Daar zijn de meningen dus nogal over verdeeld ;)
cjpunt schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:33:
Ik heb zelf geen Netflix, maar bij bekenden heb ik toch zeker wel twee of drie opties voor de ondertiteling weergave gezien :)
pennywise666 schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:05:
[...]
Helaas ben je dan wel vaak verplicht om dat ranzige HDMI CEC aan te laten :/

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

nero355 schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:55:

Helaas ben je dan wel vaak verplicht om dat ranzige HDMI CEC aan te laten :/
Ik weet dat HDMI CEC en ARC niet altijd werken, maar ook genoeg gevallen waarbij het wel prima werkt. Gebruik het al 2 jaar op mijn B6 icm Denon en nooit problemen.

• heypnt
Lastig te zeggen omdat die dus allemaal anders zijn tov de C8.

Film klinkt het meest logisch.

Wel beetje jammer dat het raised black issue op de 2018 modellen icm Dolby Vision via HDMI (in mijn geval Apple TV) nog niet is gefixt. Het is geen dealbreaker omdat je het niet vaak ziet, maar erg zonde. Gebruik nu dan toch maar de LG Webos Netflix app.

Is er een manier om via een Webos app 4K films te huren eigenlijk? Google Play lijkt alleen HD te hebben.
nero355 schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:55:
[...]

OLED is beter dan LCD inderdaad, maar of een OLED met BFI ingeschakeld net zo goed is als een Plasma...
Daar zijn de meningen dus nogal over verdeeld ;)
Mijn mening: nee want dat knippert echt als de ziekte, waarvan 'sommige mensen' volgens de marketingpraat dan last zouden kunnen hebben. Ik ben dus een van die 'sommigen'.

Om het meer filmische knipper van een crt-, plasmadislay of ouderwetse filmprojector te simuleren moet er meer gebeuren dan simpelweg met regelmaat een zwart frame tussen die sample en hold beeldframes gooien: je zal toch het uitdoofeffect van de fosfor van crt en plasma moeten simuleren.

Maar goed, misschien moet ik gewoon doorbijten en net zo lang naar het geflikker van BFI blijven kijken tot mijn hersenen het knippereffect weggefiltert hebben, hopelijk. ;)

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 10:34

Mfpower

In dubio

Ik heb een C8 gekocht dit weekend. Vandaag aan de muur gehangen maar hij moet er nog even af want ik ben het klepje met de cable binders vergeten. Later deze week alle kabels maar eens netjes wegwerken.

Over het beeld: ik ben echt BLOWN AWAY. Echt fantastisch en ik heb nog nergens mee gespeeld aan settings. Het enige punt is, en na een zoektocht ben ik er achter dat het een probleem is van deze tv (geen oplossing gevonden), namelijk de ARC of Optical out. Zo gauw ik deze gebruik krijg ik enorme audio sync issues. Op de PS4 krijg ik die niet opgelost (op m'n HMB2260 wel). Het punt is dat mijn Onkyo versterker geen HDR/4K ondersteunt en ik daarom eigenlijk mijn apparaten rechtstreeks aan de tv wil aansluiten. Vergeet het maar. Echt jammer van zo'n dure tv, hopelijk wordt dat nog gefixt.

Ik heb nu m'n PS4 toch maar via de Onkyo aangesloten. Wel weer goed geluid, maar geen HDR dus.

Wat ik wel raar vind is dat de netflix app in de tv ook via ARC teruggaat naar de Onkyo, maar geen sync issues heeft. Het lijkt dus te maken te hebben met de inputs. Het enige alternatief wat ik heb is een nieuwe versterker kopen zo lijkt het, maar dan kun je ook niet meer per input beeldsettings instellen -.-

OK hoop geklaag maar de verwondering is enorm. Ook echt tevreden over webos, voor het eerst een snelle smart tv. Dat mag ook eens gezegd worden.
Dat klepje en die kabelbinders heb ik weggelaten, waarom zou je als ie toch aan de muur hangt? Die kabels verdwijnen achter de tv de muur of de kabelstrip in...

Die dingen zijn wellicht nuttig als je tv middenin de kamer staat en je vaak de achterkant van je tv bewondert.

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
@Mfpower is het niet mogelijk om de hmdi van de ps4 op de tv aan te sluiten en optical van ps4 naar de versterker?

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Ik ben sinds deze week ook tevreden eigenaar van een LG 55C8.

Ik heb mijn Ps4 aangesloten via een Sony STR-dn840 receiver. Receiver via HDMI 2 (ARC) op tv. Tv beeld instellingen volgens deze post, met als aanpassing dat ik OLED lichtintensiteit op 55 heb staan.

Prachtig beeld. Echter één ding valt me op tijdens het spelen van Red Ded Redemption 2; de donkere scenes zijn veeel te donker. De lichte scenes zijn prima. Hier had ik op mijn oude Panasonic plasma geen last van. Ervaren anderen dit ook en zo ja, iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben? Heb in-game geprobeerd de instellingen aan te passen. Geen succes. De helderheid van de tv opschroeven naar 90+ lijkt me ook niet de bedoeling.

• pennywise666
Clownteun schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:04:
Ik ben sinds deze week ook tevreden eigenaar van een LG 55C8.

Ik heb mijn Ps4 aangesloten via een Sony STR-dn840 receiver. Receiver via HDMI 2 (ARC) op tv. Tv beeld instellingen volgens deze post, met als aanpassing dat ik OLED lichtintensiteit op 55 heb staan.

Prachtig beeld. Echter één ding valt me op tijdens het spelen van Red Ded Redemption 2; de donkere scenes zijn veeel te donker. De lichte scenes zijn prima. Hier had ik op mijn oude Panasonic plasma geen last van. Ervaren anderen dit ook en zo ja, iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben? Heb in-game geprobeerd de instellingen aan te passen. Geen succes. De helderheid van de tv opschroeven naar 90+ lijkt me ook niet de bedoeling.
Blacklevel op HIGH zetten?

• 418O2
  • Laatst online: 09:18
@Clownteun je kan in rdr je hdr niveau instellen, probeer eens 300 of 500

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 10:34

Mfpower

In dubio

plaspvd schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:32:
@Mfpower is het niet mogelijk om de hmdi van de ps4 op de tv aan te sluiten en optical van ps4 naar de versterker?
Ja dat is nog wel een optie. Ik moet nog een optische kabel aanschaffen dan.
Enige wat ik nog mis aan de tv is iets KODI achtigs. Iets waarmee je van SMB shares kunt afspelen. Nadeel van WebOS denk ik. Iemand nog een idee? Anders tzt maar eens een nvidia shield aanschaffen (hopelijk heeft die een optische uitgang ivm sync issues.. :/)

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Hi,

Dankjewel. Dat scheelt inderdaad een boel. Stuk beter al worden de zwartwaardes in de dagscenes wel ietsje grijzer helaas. Maar beter dat dan helemaal niets zien in het donker

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Oled blijft toch een probleem met burn in...half jaar geleden het scherm laten vervangen (binnen garantie)

Paar dagen geleden, even eten koken en tv (ps4) op een hud laten staan en 't is weer feest op het scherm....

• DanielC.
DanielC. schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:44:

- 4K
- zwart is weer zwart
- smart tv

- bang voor tegenvaller

In het kader van: fuck it... De knoop doorgehakt en zojuist de TV bij Apollo besteld met pixel garantie!

Zat voornamelijk met de maat in mn hoofd, wilde stiekem dus 65 inch...maar dat kan ik simpelweg niet betalen en wil niet een 65 inch LED tv. Dus de 55 inch waardoor ik sowieso al 12cm win tov mijn 50 inch Panasonic. Zet de bank ook nog wel 10 cm naar voren lol
Pagina: 1 ... 142 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.