Cap schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:03:
Zoals gezegd, ik ben er niet uit welke setting het beste is. De-judder en de-blur allebei aan, allebei half aan, allebei uit: het is allemaal niet ideaal en bij met name panning shots vind ik het regelmatig storend. Black frame insertion is al helemaal niet te harden dankzij de enorme hoeveelheid geknipper die het veroorzaakt. Maar ook daar ziet menigeen het niet en vinden ze het perfect. Als je daar niet gevoelig voor bent is het echt een zegen.

Ik bedoelde eigenlijk welke apparatuur je gebruikt

Nyarlathotep schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:16:
Ik zit helaas een beetje in dezelfde hoek. Zelf stoor ik mij enorm aan stutter. Ik moet de Windows 10 Netflix app gebruiken, want alle andere apps (op de tv, op de 4K speler) stotteren enorm.
Amazon Prime is voor mij via de browser ook niet te doen.
Ik merk dat veel mensen het klaarblijkelijk gewoon vinden, en zich er niet aan storen... Bij veel vrienden gedwonloade films gezien, YouTube, Netflix... Allemaal gestotter en dat is vreselijk irritant

Maar komt dat door de TV of omdat het aantal fps niet met het juiste aantal Hz weergegeven wordt ?

100 Hz kan niet alles even goed weergeven : Alleen 25/50/100 fps en 24/30/60/90 fps wordt dan een probleem.
Het beeld vanaf onze eettafel moet ook goed zijn
Vanaf de bank geloof ik het verder wel...
Ik heb ook een hekel aan mijn IPS monitoren wat dat betreft, want ik moet nog de eerste IPS monitor tegenkomen die de kijkhoeken belofte waarmaakt

Ik heb de vt60 ook gehad en kan niet zeggen dat de motion beter was, tenminste, met alle beeld enhancements meuk uit - zoals het hoort - zie ik echt totaal geen verschil!
Alle zooi uit en fps + Hz matching aan in Kodi op mijn P50V10 gaat gewoon perfect net als de 1080i 50Hz zooi op TV

Dat leek mij dus ook...
Als ik VLC of MPC-HC gebruik met MadVR en zelfs ReClock dan loopt het alleen vloeiend als ik mijn scherm óók op 24Hz zet, óf een veelvoud van 24.
Helaas zien de kleuren er hier niet uit op 24Hz, wat wellicht een driver issue is van mijn 5 jaar oude Intel NUC systeem.
Ik heb onlangs gemerkt dat de Intel Driver soms roet in het eten gooit : Het lijkt net of je voor elke mogelijke setting effe een keer alles moet nalopen en dan zou het de volgende keer goed moeten gaan
Draait nu Windows 7 op, maar wordt waarschijnlijk lekker een Linux installatie in de toekomst waar je dat soort dingen vooraf kan definiëren dus dan komt het vanzelf wel goed

Nu staat mijn desktop ingesteld op 1080P (4K kijken vanaf de NUC kan toch niet), en op 120Hz. Omdat dat een veelvoud is van 24 loopt alles vloeiend, maar tóch is de motion handling niet perfect.
En ja... Dit zie ik ook met 4K blu-rays. Instellingen staan goed (beeldverbeteraars uit, ik heb de settings van Rtings min of meer overgenomen) maar toch zie je soms dat het nét niet allemaal vloeiend gaat.
Gelukkig is het niet erg genoeg om mij er aan te storen, maar jammer is het wel als je 2300 euro betaalt voor een dikke tv...
Toevallig geen Versterker ertussen die roet in het eten gooit ?
JSTPS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:38:
Het enige wat veel "stutter" betekent, is dat er geen motion blur is, wat juist een positief ding is. Motion is beter op oled omdat de reactiesnelheid beter is dan op lcd. Hierdoor heb je minder motion blur itt lcd.
Dat wordt dus tegengesproken in een aantal artikelen. Geloof dat iemand het laatst nog in dit topic heeft gepost

Tuurlijk ziet motion op oled er schokkender uit dan op een lcd met veel motion blur, maar de bedoeling is juist dat je zoveel mogelijk detail ziet in motion, en dit is bij plasma en oled het geval.
OLED werkt net als LCD met Sample & Hold en Plasma niet dus dat kan nooit hetzelfde zijn

Nyarlathotep schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:46:
Mijn buurman heeft nog een Samsung plasmascherm... En ik word gek van dat ding als ik er naar kijk. Als je met je ogen naar de zijkanten van het scherm gaat, of naar het scherm kijkt vanuit de ooghoeken dan zie je dat ding knipperen. Geen idee of alle plasmaschermen dit hebben maar ik ben blij dat ik nooit zo'n ding in huis heb gehaald...
50 Hz input doet dat met je zonder "beeldverbeteraars" in principe, maar het kan ook om een hele oude Plasma gaan die deden dat slechter dan nieuwere modellen.
Als ik mijn oude LG Plasma naast de 4 of 5 jaar nieuwere Panasonic Plasma zou zetten dan zou het verschil meteen zichtbaar zijn

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:18:
Of doe eens gek en koop een goeie hdmi kabel van ruconnected.
Ik heb zelf jaren lang action kabels gebruikt en had steeds problemen, dan haperde het beeld weer en dan het geluid. Ziggo een aantal keer op bezoek gehad, haalde niks uit.
Nu een goeie kabel en al deze problemen niet meer gezien.
Of het is gewoon een klein handshake probleempje dat met nieuwere firmware gefixt kan worden
Er zijn geloof ik 2 of 3 hele grote topics over welke HDMI kabels je wel of niet moet kopen en hoe weinig het allemaal uitmaakt!
Rudios schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:22:
Makes sense, snap je punt wel, maar denk dat wij sowieso al beeldpuristen zijn als je een OLED aanschaft, dus je dan al snel ergens op ergert.

Als ik b.v. de LED TV van mijn broer bekijk heeft hij paars beeld, overscherpte en wit is blauw. Echt VRE-SE-LIJK om naar te kijken. Maar hij vind het beeld helemaal mooi, sommige zien het dus gewoon niet.
Ken genoeg LCD eigenaren die het inderdaad niet zien... VERSCHRIKKELIJK om naar te kijken!
Soms zou ik weleens willen dat ik niet zo precies zou zijn wat beeld betreft, bespaart een hoop ergernissen

Soms... stiekem... +1

X2X2X schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:14:
Sinds gister ook de trotse eigenaar van een 55 inch C8.
Tip voor iedereen die Plex ruk vindt (zelf last van haperingen) voor het streamen van beeldmateriaal van je desktop/laptop naar je tv: LG Smartshare.
Werkt perfect zonder bufferen en/of haperen, ook met 4k HDR bluray rips en je kan je subtitels en audiostreams selecteren.
Kwestie van LG smartshare downloaden op je PC en op de TV via device connector--> PC-->content share-->Wired Lan/Wi-fi de server van je PC selecteren. Works like a charm!
Plex is sowieso overbodig voor 9 van de 10 apparaten!
Gewoon lekker een kleine NUC kopen met daarop Kodi onder Linux of Windows
Deze post is een beetje lang geworden... my bad!