• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:55
Clownteun schreef op maandag 26 november 2018 @ 00:24:
[...]

Hi,

Dankjewel. Dat scheelt inderdaad een boel. Stuk beter al worden de zwartwaardes in de dagscenes wel ietsje grijzer helaas. Maar beter dat dan helemaal niets zien in het donker
Waar heb je de Xbox one op staan? Beste zet je hem op 8-bit kleuren en wanneer je de RGB levels niet standaard hebt staan moet Black Level inderdaad op High.

Anders klopt er iets anders niet. 's nachts is het overigens de bedoeling dat het donker is en je niet alles makkelijk kunt zien...
Misterbont schreef op maandag 26 november 2018 @ 00:52:
Oled blijft toch een probleem met burn in...half jaar geleden het scherm laten vervangen (binnen garantie)

Paar dagen geleden, even eten koken en tv (ps4) op een hud laten staan en 't is weer feest op het scherm....
Heeft de PS4 geen screensaver? Xbox gelukkig wel.
Ben wel benieuwd waar je OLED light op staat en of dat eventueel van invloed kan zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 26-11-2018 05:44 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 12:56
Heb een C8, en de sharpness setting is heel verwarrend. Ik heb het internet afgespeurd maar soms lees ik dat 0 de standaard is, soms lees ik 10, en soms 20. Als je het te laag zet blur je het beeld. Het lijkt te verschillen per type beeld (DV /hdr10/ SDR). rtings geeft bij SDR content aan dat je het op 0 moet zetten en bij hdr content dat je het op 20 moet laten. Ik snap dan niet hoe mensen op 10 komen? Het lijkt er op dat 10 bij 2017 modellen de standaard was misschien, en bij 2018 modellen 20?

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:25
418O2 schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:36:
@Clownteun je kan in rdr je hdr niveau instellen, probeer eens 300 of 500
HDR werkt toch niet in RDR2? Of is daar al een update voor geweest?

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:46
[...]

Hi,

Dankjewel. Dat scheelt inderdaad een boel. Stuk beter al worden de zwartwaardes in de dagscenes wel ietsje grijzer helaas. Maar beter dat dan helemaal niets zien in het donker
Heb je HDR aan of uit staan in RDR2? (tip; zet het uit, dit spel bevat geen "echte" HDR)
De output van je PS4 moet namelijk wel matchen met de black level instelling van je tv. Bij HDR moet ie sowieso op low staan; bij SDR moet je kijken waar je je PS4 op ingesteld hebt. Full = high, Limited = low.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:18
donpablo80 schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:48:
HDR werkt toch niet in RDR2? Of is daar al een update voor geweest?
Is inderdaad fake HDR.

Nickname does not reflect reality

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01-2025
Raymon89 schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:08:
[...]

Heb je HDR aan of uit staan in RDR2? (tip; zet het uit, dit spel bevat geen "echte" HDR)
De output van je PS4 moet namelijk wel matchen met de black level instelling van je tv. Bij HDR moet ie sowieso op low staan; bij SDR moet je kijken waar je je PS4 op ingesteld hebt. Full = high, Limited = low.
Ik heb (nog) geen PS4 PRO. Bij mijn settings in de reguliere PS4 heb ik niet de mogelijkheid om HDR aan te zetten, omdat hij aangeeft dat mijn TV dat niet ondersteunt. Dat heeft volgens mij te maken met mijn receiver (Sony STR-DN 840). Ik heb in RD2 ook nergens de optie gezien om HDR aan/uit te zetten. PS: de donkere scenes zijn na aanpassing zwartwaarden in TV-settings al een stuk beter.

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09-2025
@pro_6or

Je zegt wacht een paar maanden voor de C9, weet niet wat de introductie prijs is maar dat zal vast niet zo mals zijn haha.

Aangezien de C8 nog steeds op een hoop sites voor 3000+ over de toonbank gaat (op sommige sites kon je hem voor 2199 halen maar is nu weer iets duurder maar twijfel waarom ze die tv's voor zo goedkoop aanbieden tov andere).

Ik ben eigenlijk niet van plan meer dan 2500 voor te betalen. Ik heb een maximum wat ik bereid ben te betalen voor dingen soort qwerk van me en 4000 5000 voor een tv vind ik overdreven.

[ Voor 11% gewijzigd door ousselg op 26-11-2018 10:36 ]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

pro_6or

amateur_60r

Er is al een price topic maar rest assured, de C8 was eigenlijk direct na introductie al in de buurt van waar de C7 stopte. LG schroeft al Jaren de productie capaciteit op en de techniek is redelijk stabiel. Ik verwacht weer eenzelfde trend met de 9e generate, groter en goedkoper, en maar ietsiepietsie beter.

55C8 is nu 1150 met de cashback
65c8 2100 met de cashback.

Jouw budget is ruim genoeg,

een treffende spreuk

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-12-2025
[...]

Hi,

Maar dan klopt er nog iets niet. En ik weet niet of jij hem in jou geval op blacklevel LOW of HIGH moet zetten.
Maar probeer anders ook de brightness een tikje hoger te zetten met blacklevel low, of lager met blacklevel high terwijl je de onderstaande video opzet om het blacklevel goed in te stellen.

https://www.avsforum.com/...ntid=1661825&d=1473909205

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09-2025
pro_6or schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:04:
Er is al een price topic maar rest assured, de C8 was eigenlijk direct na introductie al in de buurt van waar de C7 stopte. LG schroeft al Jaren de productie capaciteit op en de techniek is redelijk stabiel. Ik verwacht weer eenzelfde trend met de 9e generate, groter en goedkoper, en maar ietsiepietsie beter.

55C8 is nu 1150 met de cashback
65c8 2100 met de cashback.

Jouw budget is ruim genoeg,
Waar is de c8 te vinden voor 2100? Ik zie bij LG geen c8 promotie.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:09
ousselg schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:55:
[...]

Waar is de c8 te vinden voor 2100? Ik zie bij LG geen c8 promotie.
Have fun: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 EN: https://www.lgpromotions.nl

Vraag van mijn kant, ik heb gisteren een C8 gehaald - erg blij mee. Nu vraag ik mij of ik via de USB een externe SSD kan voeden? Hebben jullie hier ervaring mee? Ik kijk momenteel naar de Samsung T5. Ik wil het gaan gebruiken voor Time-shift. Moet je deze altijd weer aanzetten, of blijft deze automatisch ingeschakeld?

[ Voor 38% gewijzigd door renegrunn op 26-11-2018 12:04 ]

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Phusebox schreef op maandag 26 november 2018 @ 05:42:
[...]

Waar heb je de Xbox one op staan? Beste zet je hem op 8-bit kleuren en wanneer je de RGB levels niet standaard hebt staan moet Black Level inderdaad op High.

Anders klopt er iets anders niet. 's nachts is het overigens de bedoeling dat het donker is en je niet alles makkelijk kunt zien...

[...]

Heeft de PS4 geen screensaver? Xbox gelukkig wel.
Ben wel benieuwd waar je OLED light op staat en of dat eventueel van invloed kan zijn.
Had hem op 80 staan vanwege 't HDR effect. Wel zwaar *** dat dergelijke schermen van 2k+ zo snel inbranden.

• Brad Pitt
Misterbont schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:16:
Had hem op 80 staan vanwege 't HDR effect. Wel zwaar *** dat dergelijke schermen van 2k+ zo snel inbranden.
Want het is niet de normale retentie die vanzelf wel weer weg trekt?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

renegrunn schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:58:
[knip]
Vraag van mijn kant, ik heb gisteren een C8 gehaald - erg blij mee. Nu vraag ik mij of ik via de USB een externe SSD kan voeden? Hebben jullie hier ervaring mee? Ik kijk momenteel naar de Samsung T5. Ik wil het gaan gebruiken voor Time-shift. Moet je deze altijd weer aanzetten, of blijft deze automatisch ingeschakeld?
Bij mijn (inmiddels oudere) 950V kan een 2.5" HDD voldoende voeding krijgen uit de USB poort om ingezet te kunnen worden als TS medium. Op onze TV heb je er verder geen omkijken naar, schijf wordt actief bij opstarten TV, en gaat in rust nadat de TV (na standby), zijn schoonheidswerkzaamheden heeft gedaan.

Testing, one, two ...

• Wikkez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-01 11:18
zopas een C8 aangeschaft. Ik wil de Magic Remote gebruiken om mijn SONOS playbar te bedient maar blijkt niet te werken. De Remote van 2018 heeft blijkbaar geen IR sensor meer. Kan ik dus mijn oude afstandsbediening blijven gebruiken om alleen het geluid te bedienen... redelijk balen

• Misterbont
Brad Pitt schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:22:
[...]

Want het is niet de normale retentie die vanzelf wel weer weg trekt?
zou eventueel kunnen echter staat het al wel een paar dagen op dezelfde plek. Heb ook refresh pixel geprobeerd zonder resultaat.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10
Wikkez schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:34:
zopas een C8 aangeschaft. Ik wil de Magic Remote gebruiken om mijn SONOS playbar te bedient maar blijkt niet te werken. De Remote van 2018 heeft blijkbaar geen IR sensor meer. Kan ik dus mijn oude afstandsbediening blijven gebruiken om alleen het geluid te bedienen... redelijk balen
Op mijn c7 gaat het geluid gewoon mee op de Sonos als ik die met de tv remote aanpas, of de atv remote. Dat is toch gewoon een cec ding?

• Phusebox
418O2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:40:
[...]

Op mijn c7 gaat het geluid gewoon mee op de Sonos als ik die met de tv remote aanpas, of de atv remote. Dat is toch gewoon een cec ding?
Volgens mij heeft die Sonos alleen optische ingang, dus geen CEC.

• Wikkez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-01 11:18
418O2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:40:
[...]

ja op mijn vorige samsung ook geen probleem maar op de site van sonos las ik nu:

--
De afstandsbediening LG Magic Remote zendt niet standaard infraroodsignalen (IR) uit zoals de meeste andere afstandsbedieningen, maar maakt gebruik van radiofrequenties (RF) of Bluetooth om rechtstreeks met de tv en andere apparaten te communiceren. Configuratie is nodig om de IR-uitvoer met de Playbar, Playbase, of Beam te laten werken.

Let op: de Magic-afstandsbediening uit 2018 heeft geen IR-sensor meer en kan alleen worden gebruikt met de Sonos Beam. Je kunt hem niet gebruiken met de Sonos Playbar of Playbase.

---

• Phusebox
Misterbont schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:36:
[...]

zou eventueel kunnen echter staat het al wel een paar dagen op dezelfde plek. Heb ook refresh pixel geprobeerd zonder resultaat.
Om even aan te geven dat het normaal niet zomaar in zal branden:
https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

Zou even contact opnemen met de winkel of LG.

• Misterbont
Phusebox schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:48:
[...]

Om even aan te geven dat het normaal niet zomaar in zal branden:
https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

Zou even contact opnemen met de winkel of LG.
Zojuist gedaan het scherm is al een keer vervangen, dus op hoop van zege.

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10-2025
65c8 nu paar dagen en het is nog even wachten op de nieuwe mediaplayer die ook 4k aankan voor ik de 1e 4k films kan gaan kijken. Snap dat de interne mediaplayer dat ook kan maar die pakt de HD audio filters dan weer niet ;)

Desalniettemin in de tussentijd me helemaal suf gelezen rondom het kalibreren van de tv. Je geeft een godsvermogen uit dus je wil het ook goed afgesteld hebben. Nu zie je in de basis dat een groot deel van de algemene instellingen toch wel overeen komen. Veel van de beeldbewerkers worden overal uitgelaten, je ziet bijna overal warm2, gamme, brightness etc etc. Toch wil ik het maximale uit mijn tv halen, betaal 3 ribben dus ik wil ook de rust hebben dat het beeld wat eruit komt het beste beeld is. Zit er eigenlijk aan te denken om gewoon iemand langs te laten komen en 250 neer te leggen zodat ik zekerheid heb.

Maar voordat ik dat doe.. Online wordt natuurlijk enorm uitgebreid gesproken over het kalibreren van je paneel. Echt een duidelijk stap voor stap tutorial voor 'leken' zoals ik met helder demo materiaal en uitleg over waarop te letten is er niet ofwel? Met name op avsforum vind je een gigantische bak met demo materiaal ook wel voor HDR zoals bijvoorbeeld hier https://www.avsforum.com/...10-test-patterns-set.html met een manual erbij alleen die manual maakt het voor mij niet veel duidelijker. Ook dit topic lezende komt best veel voorbij over de settings en wat te doen wanneer maar blijf het lastig vinden. Blijft een gevoelskwestie en toch enigszins weten wat je doet.

Dus de vraag eigenlijk, mis ik online nog iets met een duidelijke stap voor stap how to, downloads en waar op te letten?

• Misterbont
Afbeeldingslocatie: https://i213.photobucket.com/albums/cc80/Misterbont/46971579_331853297545328_8343178859599888384_n.jpg

Hier een foto, is dit burn in of retention?

• Dirrukje
Heb je niet gewoon een vuile veeg op je paneel zitten? :P

• Misterbont
Dirrukje schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:53:
Heb je niet gewoon een vuile veeg op je paneel zitten? :P
Neem aan van niet al is deze veeg ook 'vies'

• pennywise666
Dat is een wolk in de lucht man!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Misterbont schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:49:
[Afbeelding]

Volgens mij zijn burn in en retention altijd donkerder dan het beeld; dit wordt lichter.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Puck
  • Laatst online: 13:25

Puck

W32.Deadcode.A

Misterbont schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:49:
[Afbeelding]

Als het ondertussen weg is, is het retention :P
Dirrukje schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:37:
65c8 nu paar dagen en het is nog even wachten op de nieuwe mediaplayer die ook 4k aankan voor ik de 1e 4k films kan gaan kijken. Snap dat de interne mediaplayer dat ook kan maar die pakt de HD audio filters dan weer niet ;)

Desalniettemin in de tussentijd me helemaal suf gelezen rondom het kalibreren van de tv. Je geeft een godsvermogen uit dus je wil het ook goed afgesteld hebben. Nu zie je in de basis dat een groot deel van de algemene instellingen toch wel overeen komen. Veel van de beeldbewerkers worden overal uitgelaten, je ziet bijna overal warm2, gamme, brightness etc etc. Toch wil ik het maximale uit mijn tv halen, betaal 3 ribben dus ik wil ook de rust hebben dat het beeld wat eruit komt het beste beeld is. Zit er eigenlijk aan te denken om gewoon iemand langs te laten komen en 250 neer te leggen zodat ik zekerheid heb.

Maar voordat ik dat doe.. Online wordt natuurlijk enorm uitgebreid gesproken over het kalibreren van je paneel. Echt een duidelijk stap voor stap tutorial voor 'leken' zoals ik met helder demo materiaal en uitleg over waarop te letten is er niet ofwel? Met name op avsforum vind je een gigantische bak met demo materiaal ook wel voor HDR zoals bijvoorbeeld hier https://www.avsforum.com/...10-test-patterns-set.html met een manual erbij alleen die manual maakt het voor mij niet veel duidelijker. Ook dit topic lezende komt best veel voorbij over de settings en wat te doen wanneer maar blijf het lastig vinden. Blijft een gevoelskwestie en toch enigszins weten wat je doet.

Dus de vraag eigenlijk, mis ik online nog iets met een duidelijke stap voor stap how to, downloads en waar op te letten?
Echte kalibratie doe je niet op het oog, maar met professionele meet apparatuur, en de meeste kalibratie video's zijn dan ook ontworpen om te gebruiken i.c.m. meet apparatuur, door een professional die weet hoe hij daarmee moet werken. Daarom vindt je hier weinig tutorials over.

Op het oog kun je hoogstens brightness / contrast op clipping controleren, en eventueel RGB kleuren op het oog afstellen, maar dat is al beter dan niks natuurlijk. Zie bijvoorbeeld http://www.w6rz.net/avshd709/Patterns-Manual.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 26-11-2018 15:58 ]

Arrived anxious, left bored

• Misterbont
@Puck Het zit er al een paar dagen :(

• Dirrukje
Puck schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:53:
[...]

Als het ondertussen weg is, is het retention :P

[...]

Echte kalibratie doe je niet op het oog, maar met professionele meet apparatuur, en de meeste kalibratie video's zijn dan ook ontworpen om te gebruiken i.c.m. meet apparatuur, door een professional die weet hoe hij daarmee moet werken. Daarom vindt je hier weinig tutorials over.

Op het oog kun je hoogstens brightness / contrast op clipping controleren, en eventueel RGB kleuren op het oog afstellen, maar dat is al beter dan niks natuurlijk. Zie bijvoorbeeld http://www.w6rz.net/avshd709/Patterns-Manual.pdf
Dus de inhoudelijk discussie van iedereen in dit topic rondom die diepere settings zijn allemaal in het bezit van de apparatuur, of hebben het paneel 'professioneel' laten kalibreren?

Verder hebben ik qua general settings de zaken overgenomen die je op de verschillende plekken online terug vindt. Maar ik ervaar bijvoorbeeld nog exact wat deze knakker ervaart https://www.avsforum.com/...talk-78.html#post57154686. Wat lastig in te schatten is of het een smaak ding van mij is of een settings ding. En ik geen flauw benul heb aan welke knoppen gedraaid moet worden, of dat er nog bepaalde kalibratie moet plaats vinden.

Ik heb de AVS HD iso al klaar staan dus als de nieuwe mediaplayer er is ga ik daar in ieder geval mee aan de slag. Thanks voor de manual overigens, eventjes rustig doorlezen die.

• pennywise666
Dirrukje schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:09:
[...]

Dus de inhoudelijk discussie van iedereen in dit topic rondom die diepere settings zijn allemaal in het bezit van de apparatuur, of hebben het paneel 'professioneel' laten kalibreren?

Verder hebben ik qua general settings de zaken overgenomen die je op de verschillende plekken online terug vindt. Maar ik ervaar bijvoorbeeld nog exact wat deze knakker ervaart https://www.avsforum.com/...talk-78.html#post57154686. Wat lastig in te schatten is of het een smaak ding van mij is of een settings ding. En ik geen flauw benul heb aan welke knoppen gedraaid moet worden, of dat er nog bepaalde kalibratie moet plaats vinden.

Ik heb de AVS HD iso al klaar staan dus als de nieuwe mediaplayer er is ga ik daar in ieder geval mee aan de slag. Thanks voor de manual overigens, eventjes rustig doorlezen die.
Je hebt hopelijk de White Balance settings niet overgenomen?
De standaard setting IFS dark, BT1886 en warm2 , brightness 51 en contrast 85 ziet er gewoon goed uit met kleuren en geen blackcrush.
Test de blacklevel met de video van de link die ik de vorige pagina plaatste.

• Dirrukje
pennywise666 schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:19:
[...]

De standaard setting IFS dark, BT1886 en warm2 , brightness 51 en contrast 85 ziet er gewoon goed uit met kleuren en geen blackcrush.
Nee ik blijf van de RBG-settings af. Wat je noemt heb ik overgenomen en blijf persoonlijk op sommige delen er een rode gloed overheen zien, met name in het menu. Menu moet gewoon echt zwart/wit zijn, en met warm2 ligt daar zo'n gloed overheen. Zet ik hem op warm1 heb ik dat minder.

• ZakKa.dev
Ik heb mijn C8 aan de muur bevestigigd. Vrij strak, maar ook niet precies ertegenaan. Ik loop tegen een heel irritant probleem aan: De USB en hdmi poorten aan de zijkant zijn te ver om eenvoudig kabels in te pluggen. Ook is alles eromheen van de TV vrij scherp en heb ik mezelf gesneden bij het aansluiten van mijn chromecast en ik moest er ook veel moeite voor doen.

Bij mijn vorige TV had ik dit probleem niet. Ik vind het een vrij groot probleem. Heeft iemand tips hoe ik eenvoudiger hdmi / usb kabels aan de zijkant kan bevestigen zonder mezelf te bezeren bij een opgehangen C8?

• pennywise666
Dirrukje schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:24:
[...]

Nee ik blijf van de RBG-settings af. Wat je noemt heb ik overgenomen en blijf persoonlijk op sommige delen er een rode gloed overheen zien, met name in het menu. Menu moet gewoon echt zwart/wit zijn, en met warm2 ligt daar zo'n gloed overheen. Zet ik hem op warm1 heb ik dat minder.
Ik zie echt nergens een rode gloed hoor.
Misschien een kwestie van wennen met warm 2? Ik weet niet of je een koelere temp. gewend bent van je vorige tv ofzo. Of misschien dat er een andere setting per ongeluk verkeerd staat? Blacklevel HIGH etc.
Warm 1 ziet er te koel en niet juist uit hier.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Dirrukje schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:09:
[...]

Nee, meeste doen dat op het oog (naar eigen smaak), of waarschijnlijk nog erger: nemen klakkeloos instellingen over van het internet. Heb je amper tot niks aan want elk paneel is licht verschillend, dan kan je ze de nog beter op de standaard laten staan ;)

Ik bedoel: het is prima om er mee te spelen en op het oog te doen, maar echt exact kalibreren volgens de standaard kan je alleen met hardware doen.
pennywise666 schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:19:
[...]

Op jouw TV en naar jouw smaak wellicht, maar dat betekend dus niet dat dit voor een andere TV ook geld (zelfs niet als het exact hetzelfde model is).
Dan zal het geen retentie zijn vrees ik... All clear panel noise handmatig gedraaid?

[ Voor 28% gewijzigd door Puck op 26-11-2018 16:36 ]

• pennywise666
Puck schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:29:
[...]

[...]

Op jouw TV en naar jouw smaak wellicht, maar dat betekend dus niet dat dit voor een andere TV ook geld (zelfs niet als het exact hetzelfde model is).
Vandaar dus dat ik tegen hem zeg dat het niet goed is om de RGB settings over te nemen en bepaalde standaard settings na te kijken om die uit te sluiten van het probleem.

• Dirrukje
pennywise666 schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:29:
[...]

Misschien een kwestie van wennen met warm 2? Ik weet niet of je een koelere temp. gewend bent van je vorige tv ofzo. Of misschien dat er een andere setting per ongeluk verkeerd staat? Blacklevel HIGH etc.
Zou kunnen hoor dat ik gewoon een koelere temp gewend van de vorige tv. En misschien moet ik daar nog wat aan wennen.
pennywise666 schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:36:
[...]

Vandaar dus dat ik tegen hem zeg dat het niet goed is om de RGB settings over te nemen en bepaalde standaard settings na te kijken om die uit te sluiten van het probleem.
Ja tis helder dat je van die RGB settings af wilt blijven, dat je daar alleen iets mee kunt met de juiste apparatuur. Je ziet online wel hele duidelijke overeenkomsten qua generieke settings die eigenlijk vaak wel neer komen op wat hier ook al is vermeld (IFS dark, BT1886 en warm2 , brightness 51 en contrast 85), dus dat lijkt me een prima basis.

• Dirrukje
pennywise666 schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:29:
[...]

https://www.avsforum.com/...talk-77.html#post57137546

"3. On the C8, there is a Cinema and a cinema home picture preset. What is the difference in the two and which should I use?

3a. Related, when I pick the above modes, I notice the default image seems more..."brown" (for lack of a better word.) Why is that? Is that closure to an accurate picture color?"

Grappig, want ik vond precies hetzelfde en sluit ook wel aan op het feit dat ik warm2 eigenlijk wat de rodig vond. De reactie hierop overigens:

"Dynamic modes like the one you're used to viewing make use of very high colour temperatures that lend the image an overall blue cast. This is done because on the showroom floor perceptually blue makes whites seem whiter to us. So you've gotten used to this blue look of TV and so a more accurate D65 colour temp comes across as too "warm" to your eyes, it takes a brief period of adjustment but once you do the blue filter you were viewing TV through previously becomes unmistakable. "

Bevestigd dat het meer aan mij ligt dan aan het paneel.

• pennywise666
Ja precies,had ik ook gelezen. Kwestie van een paar weken wennen. Probeer 3 weken en als het dan nog niet bevalt,dan zet je het gewoon wat jij prettig vind.

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10-2025
ZakKa.dev schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:26:
Ik heb mijn C8 aan de muur bevestigigd. Vrij strak, maar ook niet precies ertegenaan. Ik loop tegen een heel irritant probleem aan: De USB en hdmi poorten aan de zijkant zijn te ver om eenvoudig kabels in te pluggen. Ook is alles eromheen van de TV vrij scherp en heb ik mezelf gesneden bij het aansluiten van mijn chromecast en ik moest er ook veel moeite voor doen.

Bij mijn vorige TV had ik dit probleem niet. Ik vind het een vrij groot probleem. Heeft iemand tips hoe ik eenvoudiger hdmi / usb kabels aan de zijkant kan bevestigen zonder mezelf te bezeren bij een opgehangen C8?
welke beugel heb je gebruikt? Ik neem aan dat je HDMI kabels 1x aansluit en er dan niet meer naar omkijkt toch?

Heb je geen receiver waar je alles op kunt aansluiten en dan 1 hdmi naar de tv vanuit de versterker?

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01-2025
Dirrukje schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:00:
[...]

https://www.avsforum.com/...talk-77.html#post57137546

"3. On the C8, there is a Cinema and a cinema home picture preset. What is the difference in the two and which should I use?

3a. Related, when I pick the above modes, I notice the default image seems more..."brown" (for lack of a better word.) Why is that? Is that closure to an accurate picture color?"

Grappig, want ik vond precies hetzelfde en sluit ook wel aan op het feit dat ik warm2 eigenlijk wat de rodig vond. De reactie hierop overigens:

"Dynamic modes like the one you're used to viewing make use of very high colour temperatures that lend the image an overall blue cast. This is done because on the showroom floor perceptually blue makes whites seem whiter to us. So you've gotten used to this blue look of TV and so a more accurate D65 colour temp comes across as too "warm" to your eyes, it takes a brief period of adjustment but once you do the blue filter you were viewing TV through previously becomes unmistakable. "

Bevestigd dat het meer aan mij ligt dan aan het paneel.
Snaken verschillen. Ik heb Warm 2 geprobeerd maar gevoelsmatig te warm/gelig/gouden gloed. Warm 1 heeft mijn voorkeur

• pennywise666
Clownteun schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:23:
[...]

Snaken verschillen. Ik heb Warm 2 geprobeerd maar gevoelsmatig te warm/gelig/gouden gloed. Warm 1 heeft mijn voorkeur
Ok.
Kijk eens naar de warm1 onder technicolor. Die is anders dan de warm1 uit isf dark en bright.
Misschien vind je die beter.

• Misterbont
Puck schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:29:
[...]

Nee, meeste doen dat op het oog (naar eigen smaak), of waarschijnlijk nog erger: nemen klakkeloos instellingen over van het internet. Heb je amper tot niks aan want elk paneel is licht verschillend, dan kan je ze de nog beter op de standaard laten staan ;)

Ik bedoel: het is prima om er mee te spelen en op het oog te doen, maar echt exact kalibreren volgens de standaard kan je alleen met hardware doen.

[...]

[...]

Dan zal het geen retentie zijn vrees ik... All clear panel noise handmatig gedraaid?
Yes zojuist contact met LG gehad.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 23:18

Mfpower

In dubio

Nog een vraag over verbruik van de C8. Ik heb begrepen dat je deze ivm de pixel refresher niet van standby mag halen. Voor deze tv zette ik alles met een grote knop op de stekkerdoos uit. Met een standby verbruik van <1 watt vind ik het geen probleem om deze tv op standby te laten staan. Maar nu ben ik aan het meten, en direct na het uitschakelen verbruikt de tv 12,9watt. Wel heel constant, maar dat is bijna 26x zoveel als het opgegeven 0,5 watt. Ik heb inschakelen via WiFi uit en de snelle opstartmodus ook uit. Kan iemand met een verbruiksmeter eens kijken wat de ervaringen zijn?

• pennywise666
Mfpower schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:55:
Nog een vraag over verbruik van de C8. Ik heb begrepen dat je deze ivm de pixel refresher niet van standby mag halen. Voor deze tv zette ik alles met een grote knop op de stekkerdoos uit. Met een standby verbruik van <1 watt vind ik het geen probleem om deze tv op standby te laten staan. Maar nu ben ik aan het meten, en direct na het uitschakelen verbruikt de tv 12,9watt. Wel heel constant, maar dat is bijna 26x zoveel als het opgegeven 0,5 watt. Ik heb inschakelen via WiFi uit en de snelle opstartmodus ook uit. Kan iemand met een verbruiksmeter eens kijken wat de ervaringen zijn?
volgens mij moet je QUIKSTART uitzetten en dan is het lager denk ik. Ik weet het niet zeker.

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:08
Zou het misschien te maken hebben met Pixel Refresher? Ik lees toevallig net hier het volgende:
'Pixel Refresher' is the function that will attempt to clear any image retention or other screen issues that can happen when the TV is left turn on for a long period of time. This function needs at least one hour to run and will only start once the TV is turned off. There is also an automatic 'Pixel Refresher' that is run automatically once the TV is turned off after 4 cumulative hours of use.
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b8-oled/settings

Gaat over de B8, maar misschien ook van toepassing op de C8?

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Quickstart staat uit. Ik zal de tv even een uur in standby laten staan om te kijken of het afneemt naar < 1 watt.

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Voor de mensen die een Vogel's Next 7346 hebben i.c.m. een oled @arks @harley2009 hoe hebben jullie bepaald waar de beugel moet komen? Wij hebben net de sleutel van ons nieuwbouw huis en ik wil graag een goot in de muur (laten) maken maar vind het lastig om te bepalen welke positie de goot en beugel moeten krijgen.

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
Nou, na veel gedoe (zie mijn vorige posts) dan eindelijk een vervangend toestel gekregen via CE Repair. Ik was er zelf niet bij vandaag dus heb gevraagd of ze de doos gewoon dicht konden laten, zodat ik hem zelf in elkaar kon zetten. Net dus bezig met uitpakken, en ik heb sterk de indruk dat deze doos al eerder open is geweest. Niet alles zat even netjes verpakt, de afstandsbediening zat min of meer los erin, en er ontbreekt gewoon een schroef! Redelijk bizar dit allemaal. Straks maar eens kijken of het paneel OK is... Maar morgen maar weer bellen. Ben er wel een beetje klaar mee.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:55
BertP schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:10:
Voor de mensen die een Vogel's Next 7346 hebben i.c.m. een oled @arks @harley2009 hoe hebben jullie bepaald waar de beugel moet komen? Wij hebben net de sleutel van ons nieuwbouw huis en ik wil graag een goot in de muur (laten) maken maar vind het lastig om te bepalen welke positie de goot en beugel moeten krijgen.
Ik heb de Ronde schijf van de beugel vanuit het midden op 117 cm staan. Maar wij zitten 4meter van de tv en vonden dit het prettigst. Onderkant van de tv is nu 98cm vanaf de grond gemeten.

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
@BertP Oled plat op tafel, wel iets er onder tegen schade, beugel monteren met deel wat op de muur komt, eea opmeten, afstand onderzijde tv tot onderzijde muur deel, dat uittekenen op de muur op de hoogte waar je je tv wil. En dan bepalen waar je de goot wil laten infrezen.

@Grimmbeard Daar ben je ook lekker klaar mee. Is het toevallig niet hetzelfde toestel wat door die monteur niet erg vakkundig in elkaar gezet is? Check even of die missende schroef niet al in je tv zit.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2025
je moet de tv wel standby laten staan,ivm automatische pixelrefresh,service-monteur kan dit ook uitlezen bij eventuele problemen/garantie in de toekomst

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mfpower schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:54:
Het enige punt is, en na een zoektocht ben ik er achter dat het een probleem is van deze tv (geen oplossing gevonden), namelijk de ARC of Optical out. Zo gauw ik deze gebruik krijg ik enorme audio sync issues. Op de PS4 krijg ik die niet opgelost (op m'n HMB2260 wel). Het punt is dat mijn Onkyo versterker geen HDR/4K ondersteunt en ik daarom eigenlijk mijn apparaten rechtstreeks aan de tv wil aansluiten. Vergeet het maar. Echt jammer van zo'n dure tv, hopelijk wordt dat nog gefixt.
Als je TV bijvoorbeeld iets van "24p Smooth Frame Creation" aan heeft staan en er zit een Versterker tussen je Bron en de TV dan gaat er ook van alles mis met het geluid dus loop effe alles goed na op alle apparaten in de hele schakeling!
Wat ik wel raar vind is dat de netflix app in de tv ook via ARC teruggaat naar de Onkyo, maar geen sync issues heeft. Het lijkt dus te maken te hebben met de inputs. Het enige alternatief wat ik heb is een nieuwe versterker kopen zo lijkt het, maar dan kun je ook niet meer per input beeldsettings instellen -.-
Omdat de TV dus het beeld en geluid verwerkt en vervolgens richting je versterker uitspuugt ;)
Mfpower schreef op maandag 26 november 2018 @ 00:17:
Enige wat ik nog mis aan de tv is iets KODI achtigs. Iets waarmee je van SMB shares kunt afspelen. Nadeel van WebOS denk ik. Iemand nog een idee? Anders tzt maar eens een nvidia shield aanschaffen (hopelijk heeft die een optische uitgang ivm sync issues.. :/)
Verrassing : Die heeft de nVidia Shield TV niet! :P

Infrarood support is ook verdwenen sinds de Pro versie niet meer tekoop is en alleen nog het 2017 non-Pro model in de winkels ligt :F
Wikkez schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:34:
Logitech Harmony Remote 650/665 FTW!!! d:)b
ZakKa.dev schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:26:

Koop een versterker! :+

En nog voor al die mensen die denken dat een TV op het oog te kalibreren is : NEE! Dat kan niet :P
Het hele verhaal ligt ietsje te ingewikkeld in elkaar om dat effe zo makkelijk te doen...

TIP : Koop zo'n ding => pricewatch: X-Rite i1Display Pro
De mijne was € 179 tijdens een aanbieding bij Amazon.de :)
En eigenlijk zou je die ook weer om de zoveel tijd moeten laten kalibreren...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Grimmbeard
Qapla1 schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:34:
@BertP Oled plat op tafel, wel iets er onder tegen schade, beugel monteren met deel wat op de muur komt, eea opmeten, afstand onderzijde tv tot onderzijde muur deel, dat uittekenen op de muur op de hoogte waar je je tv wil. En dan bepalen waar je de goot wil laten infrezen.

@Grimmbeard Daar ben je ook lekker klaar mee. Is het toevallig niet hetzelfde toestel wat door die monteur niet erg vakkundig in elkaar gezet is? Check even of die missende schroef niet al in je tv zit.
Wow, goed punt @Qapla1 , ik had er nog niet aan gedacht. Je hebt helemaal gelijk. Ze hebben de TV weer uit elkaar gehaald en opnieuw verpakt. De schroef hebben ze er wel uitgehaald, maar er is zeer duidelijk te zien waar hij heeft gezeten. Deze plek is flink aangetast namelijk. Bovendien zijn ze dus zo dom geweest om geen nieuwe schroef toe te voegen. Bizar wel dit...

• Mfpower

Mfpower

In dubio

nero355 schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:46:
[...]

Als je TV bijvoorbeeld iets van "24p Smooth Frame Creation" aan heeft staan en er zit een Versterker tussen je Bron en de TV dan gaat er ook van alles mis met het geluid dus loop effe alles goed na op alle apparaten in de hele schakeling!
Ja, dat altijd.
Omdat de TV dus het beeld en geluid verwerkt en vervolgens richting je versterker uitspuugt ;)
Ja, hoewel ik had gedacht dat bijv. "bypass" wel zou werken met de sync issues maar die optie lijkt helemaal niets te doen!
Verrassing : Die heeft de nVidia Shield TV niet! :P

Infrarood support is ook verdwenen sinds de Pro versie niet meer tekoop is en alleen nog het 2017 non-Pro model in de winkels ligt :F

[...]
Ik zie het nu ook van die Shield.. pfff. Nu moet ik na een sloot geld uit gegeven te hebben dus ook een nieuwe versterker kopen om op een fatsoenlijke manier (zonder garanties) van die sync issues af te komen. Best jammer.

Overigens geeft de tv na 2 uur op standby nog steeds rond de 13 watt aan. Begin bijna te twijfelen aan m'n metertje. Ik laat 'm vannacht op standby staan en als ie morgen nog steeds niet <1 watt aangeeft dan bel ik maar eens met LG. Het zou me helpen als iemand hier mijn bevinding kan bevestigen/ontkrachten.

• BertP
harley2009 schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:30:
[...]

Ik heb de Ronde schijf van de beugel vanuit het midden op 117 cm staan. Maar wij zitten 4meter van de tv en vonden dit het prettigst. Onderkant van de tv is nu 98cm vanaf de grond gemeten.
Thanx! En even voor mijn beeldvorming hoe gaan de kabels vanaf de beugel door de 'schijf'. Ik wil een beetje voorkomen dat het gat van het uiteinde van de kabelbuis straks net onder de schijf komt te zetten :). De kabelgoot gaan ze van de week al in de muur maken en de beugel zelf kan ik pas ophangen na de verhuizing (in ongeveer 4 weken). Moet het voor nu dus een beetje op papier doen :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mfpower schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:13:
[...]

Ik zie het nu ook van die Shield.. pfff. Nu moet ik na een sloot geld uit gegeven te hebben dus ook een nieuwe versterker kopen om op een fatsoenlijke manier (zonder garanties) van die sync issues af te komen. Best jammer.
Dit kwam net voorbij : Vrijdag in "Black Friday / Cyber Monday 2018"
Zit een Optical Out op :)

Mocht je toch voor een nieuwe versterker gaan : Vermijd Denon/Marantz en overweeg Yamaha als je de netwerk/streaming functies belangrijk vindt!

Ik heb zelf een Marantz NR1606 en de Video/Audio kant is probleemloos, maar de netwerk firmware crasht om de zoveel tijd en dat heb je pas door als je die wil gebruiken... irritant! :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dirrukje
Ben weer even door mijn settings heen aan het lopen voor SDR en black levels staat bij mij op auto, terwijl je online leest dat dat low moet zijn. En hij is ook niet aanpasbaar. Kennelijk is er een andere setting die hem overruled. iemand een idee welke dat is?

edit, lees dat dit komt omdat ik gebruik maak van interne bron de CI+ module en staat dan per definitie op low.. kennelijk.

Nice!! ga me eens inlezen in zo'n ding. Niet toevallig iemand hier in (de buurt van) Zwolle die zo ding heeft liggen? ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Dirrukje op 26-11-2018 21:09 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Goede tip, zoals wel vaker loopt Tweakers PW weer eens achter met de actuele Amazon prijzen. Voor €156,- met Amazon als aanbieder in het mandje kunnen gooien, daarna was Amazon zelf niet meer beschikbaar als aanbieder.

Testing, one, two ...

• BertP
harley2009 schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:30:
[...]

beugel

Twijfel dus over de lengte van de buis en hoe ik dat het beste kan laten doen.

• ZakKa.dev
DanielC. schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:15:
[...]

welke beugel heb je gebruikt? Ik neem aan dat je HDMI kabels 1x aansluit en er dan niet meer naar omkijkt toch?

Heb je geen receiver waar je alles op kunt aansluiten en dan 1 hdmi naar de tv vanuit de versterker?
Ik herinner mde naam van de beugel niet meer, het is een hele platte en de tv zit dicht op de muur.

Je aanname is onjuist :P. Ik wil af en toe en externe harde schijf of USB kunnen aansluiten, of wanneer ik een console leen deze tijdelijk aansluiten. Dat zijn tijdelijke dingen van tijd tot tijd.

Heb geen receiver. Ik heb via een omweg swan m10's aangesloten zonder reciever en ben tevreden over het geluid.

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Grimmbeard schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:47:
[...]

Wow, goed punt @Qapla1 , ik had er nog niet aan gedacht. Je hebt helemaal gelijk. Ze hebben de TV weer uit elkaar gehaald en opnieuw verpakt. De schroef hebben ze er wel uitgehaald, maar er is zeer duidelijk te zien waar hij heeft gezeten. Deze plek is flink aangetast namelijk. Bovendien zijn ze dus zo dom geweest om geen nieuwe schroef toe te voegen. Bizar wel dit...
Serieus? Je hebt dus gewoon dat toestel terug gekregen? Wat een prutsers..... Wat ga je nu doen? Smits op de hoogte brengen hiervan en een klacht indienen bij LG over CE lijkt me wel het minste wat je kunt doen. Je hoort een onbeschadigd toestel te krijgen niks meer en niks minder.

• Grimmbeard
Qapla1 schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:18:
[...]

Serieus? Je hebt dus gewoon dat toestel terug gekregen? Wat een prutsers..... Wat ga je nu doen? Smits op de hoogte brengen hiervan en een klacht indienen bij LG over CE lijkt me wel het minste wat je kunt doen. Je hoort een onbeschadigd toestel te krijgen niks meer en niks minder.
Ik heb inderdaad datzelfde toestel gewoon weer teruggekregen. Ze hebben de dolgedraaide schroef weten te verwijderen, alles weer zo netjes mogelijk ingepakt en dichtgetaped, en het hele pakket (minus 1 schroef) weer bij me afgeleverd alsof het een nieuwe TV was. Ik vond net onderin ook nog een opengescheurd zakje waar schroeven in hebben gezeten. Ik heb overigens ook zwart op wit de belofte dat ze een nieuw toestel zouden afleveren na het gedoe van vorige keer (belofte van Smits en LG, niet van CE Repair).

Ik had LG nog te pakken gekregen vanavond. De medewerker was het met me eens dat dit absoluut niet de juiste gang van zaken is, maar de afdeling die hierover gaat was al gesloten.

Ik heb het paneel wel aangesloten (ik had immers toch al alles uitgepakt en de hele woonkamer lag bezaaid met spullen). Het paneel is verder wel echt heel erg goed, heel veel beter dan het vorige. Lastige situatie dus, want opnieuw omruilen kan in mijn eigen nadeel uitpakken. Ik ga in ieder geval contact opnemen met Smits en inderdaad een klacht over CE Repair lijkt me wel op zijn plek, want het is geen nette manier om met klanten om te gaan. Dan maar weer kijken hoe ze daarmee omgaan en hoe ze dit oppakken.

In ieder geval een tip voor iedereen met dit bedrijf te maken krijgt: wees op je hoede en dubbelcheck alles!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Iemand die dit ook heeft een een oplossing kent?
Sinds een paar dagen gaat mijn b7 niet altijd echt uit als ik op de uitknop klik. Het beeld wordt wel zwart, maar hij blijft energie verbruiken 20 tot 60 watt. Ook gaat hij enorm snel aan, alsof hij in standby staat. De instellingen voor standby staan allemaal uit, er wordt niet opgenomen op dat moment, het duurt langer dan een uur dus is het ook niet de pixel refresher. En het is niet altijd zo, 1a 2 keer per dag of zo, de andere keren schakelt hij wel gewoon direct helemaal uit.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• pennywise666
Dirrukje schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:39:
Ben weer even door mijn settings heen aan het lopen voor SDR en black levels staat bij mij op auto, terwijl je online leest dat dat low moet zijn. En hij is ook niet aanpasbaar. Kennelijk is er een andere setting die hem overruled. iemand een idee welke dat is?

edit, lees dat dit komt omdat ik gebruik maak van interne bron de CI+ module en staat dan per definitie op low.. kennelijk.

[...]

Nice!! ga me eens inlezen in zo'n ding. Niet toevallig iemand hier in (de buurt van) Zwolle die zo ding heeft liggen? ;)
de "auto" optie krijg je te zien wanneer je de inputlabel op PC hebt staan.Of intern inderdaad. Op auto staat ie altijd goed, dus dan hoef je ook niet na te denken of je hem in de tv op laag of hoog moet zetten.
Je kan zo zien of auto laag of hoog is door ze 1 voor 1 te selecteren. Maar dat kan dus niet als het intern is.
Low is goed lijkt me voor je module.
Interessant dat metertje ja, misschien een keer kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywise666 op 27-11-2018 01:09 ]

• harley2009
BertP schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:49:
[...]

[Afbeelding: beugel]

Twijfel dus over de lengte van de buis en hoe ik dat het beste kan laten doen.
Kun je de niet kabelgoot bewerken (knippen/snijden/zagen) zodat die precies tegen de ronde schijf aanpast

• BertP
harley2009 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 06:06:
[...]

Kun je de niet kabelgoot bewerken (knippen/snijden/zagen) zodat die precies tegen de ronde schijf aanpast
Dat denk ik wel, want de kabels van je tv gaan niet door de schijf heen toch? Dus de buis zou voor het mooie precies onder de schijf stoppen. Zodat de kabels via de onderkant van de armen uitkomen bij de onderkant van de schijf.

• harley2009
BertP schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 06:56:
[...]

Dat denk ik wel, want de kabels van je tv gaan niet door de schijf heen toch? Dus de buis zou voor het mooie precies onder de schijf stoppen. Zodat de kabels via de onderkant van de armen uitkomen bij de onderkant van de schijf.
Nee die gaan niet door de schijf heen. (zou ook lastig zijn met de tv naar voren trekken). Dus je zult altijd een stukje kabel zien.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
Gistern de 55C8 aangesloten. Vanochtend reageerde de TV erg traag en soms wel niet op de afstandsbediening. Anderen ervaring met dit probleem?

Het stroomloos maken van de tv lost het probleem op, maar dit geeft niet veel vertrouwen....

Met gestrekt been.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ArthurMorgan schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:11:
Iemand die dit ook heeft een een oplossing kent?
Sinds een paar dagen gaat mijn b7 niet altijd echt uit als ik op de uitknop klik. Het beeld wordt wel zwart, maar hij blijft energie verbruiken 20 tot 60 watt. Ook gaat hij enorm snel aan, alsof hij in standby staat. De instellingen voor standby staan allemaal uit, er wordt niet opgenomen op dat moment, het duurt langer dan een uur dus is het ook niet de pixel refresher. En het is niet altijd zo, 1a 2 keer per dag of zo, de andere keren schakelt hij wel gewoon direct helemaal uit.
QuickStart+ uit? Geprobeerd de TV 15 minuten van stroom te halen? Factory reset? Zou kunnen helpen. Raar probleem.

• ArthurMorgan
  • Niet online
quickstart staat uit. (Ook weer even aangezet om opnieuw uit te zetten) En ook van het stroom afgehaald ja. Factory reset heb ik vooralsnog geen zin in, moet ik teveel opnieuw instellen. Dus wil even kijken of ik het anders kan oplossen.

Ik ga nu kijken of ik iets anders doe op het moment dat ik hem uit zet en hij niet ècht uit gaat. Maar sinds de post is hij weer altijd echt uit gegaan, geen pijl op te trekken :D Gelukkig zit de stroommeter van de TV vol in het zicht, dus erachter komen zal wel moeten gaan lukken.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:09:
quickstart staat uit. (Ook weer even aangezet om opnieuw uit te zetten) En ook van het stroom afgehaald ja. Factory reset heb ik vooralsnog geen zin in, moet ik teveel opnieuw instellen. Dus wil even kijken of ik het anders kan oplossen.

Ik ga nu kijken of ik iets anders doe op het moment dat ik hem uit zet en hij niet ècht uit gaat. Maar sinds de post is hij weer altijd echt uit gegaan, geen pijl op te trekken :D Gelukkig zit de stroommeter van de TV vol in het zicht, dus erachter komen zal wel moeten gaan lukken.
Andere wat ik kan bedenken: misschien heeft je TV 2000/4000/... uur gedraaid, dan voert hij in standby een clear panel noise uit. Als deze niet af wordt gemaakt (door de tv weer in te schakelen) dan zal hij het denk ik opnieuw proberen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat is toch een sessie van een uur? die heb ik afgewacht. Pas na anderhalf uur ben ik bezig gegaan om hem anders uit te doen. (knopje onder de TV lijkt meer succes te hebben in dat geval, al lukte het via die manier ook niet in een keer.)

Ik heb nu de stekker er nog maar eens uitgehaald en doe die er pas over een uur of zo weer in. Als het weer gebeurd zal ik hem gewoon een nacht laten stroomvreten en kijk ik de morgen erna wel of hij weer naar een half watt gezakt is.

• BertP
harley2009 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:22:
[...]

Nee die gaan niet door de schijf heen. (zou ook lastig zijn met de tv naar voren trekken). Dus je zult altijd een stukje kabel zien.
Top! Het einde van de buis (50mm pvc) komt nu uit op ongeveer 68-70cm. Dan hang ik de beugel daar strak boven en zorg ik er voor dat de kabels mooi weggewerkt kunnen worden. Thanx 8)

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Vannacht de hele nacht mijn C8 op standby gelaten, en vanmorgen nog steeds 12-13watt aan stroomverbruik in standby. Iemand nog advies of zal ik maar LG gaan bellen?

• Misterbont
Kan iemand mij vertellen wat de eventuele kosten zijn van het vervangen van een OLED beeldscherm?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Misterbont schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:49:
Kan iemand mij vertellen wat de eventuele kosten zijn van het vervangen van een OLED beeldscherm?
Kan je wat meer informatie geven? Wat is het defect? modelnummer van de OLED, grootte? etc.

• Misterbont
@Wren 55 Inch Oled B6, waarschijnlijk Burn in.

[ Voor 9% gewijzigd door Misterbont op 27-11-2018 12:08 ]

• Wren
  • Nu online
Misterbont schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:08:
@Wren 55 Inch Oled B6, waarschijnlijk Burn in.
Ik zou dan gewoon even contact opnemen met de LG klantenservice en hiernaar vragen. Indien binnen garantie: mooi. Daarbuiten vraag je om een schatting, indien buiten de garantieperiode buiten jouw schuld om kan je nog korting krijgen. Ik ga dan van NL uit.
Maar een paneel is het duurste, dus ik gok zeker wel 800-900 euro

• Misterbont
Wren schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:10:
[...]

Ik zou dan gewoon even contact opnemen met de LG klantenservice en hiernaar vragen. Indien binnen garantie: mooi. Daarbuiten vraag je om een schatting, indien buiten de garantieperiode buiten jouw schuld om kan je nog korting krijgen. Ik ga dan van NL uit.
Maar een paneel is het duurste, dus ik gok zeker wel 800-900 euro
Haha oke niet echt waard dan om er een nieuwe op te laten zetten.

• Wren
  • Nu online
Misterbont schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:12:
[...]

Haha oke niet echt waard dan om er een nieuwe op te laten zetten.
Let wel, ik ben de monteur niet he.
Indien het defect is ontstaan door onjuist gebruik betaal je gewoon het volle pond. Als het buiten de garantie maar ook buiten jouw schuld is gegaan kan je wel eens minder betalen.

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Mfpower schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:13:
[...]
Voordat je nu een nieuwe receiver gaat kopen, zou je ook kunnen kijken of een simple HDMI splitter met optical out, zoiets bijvoorbeeld: https://www.amazon.de/gp/...age_o03_s00?ie=UTF8&psc=1 je probleem oplost.

Ik heb deze zelf gebruikt toen ik mijn shield al wel had, maar nog geen receiver met HDMI en dat werkte prima. Had geen last van sync issues. Gezien de kosten zou ik eerst dat overwegen ;)

• Misterbont
Wren schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:18:
[...]

Let wel, ik ben de monteur niet he.
Indien het defect is ontstaan door onjuist gebruik betaal je gewoon het volle pond. Als het buiten de garantie maar ook buiten jouw schuld is gegaan kan je wel eens minder betalen.
Ik begrijp je wel hoor, maar je wordt altijd in het ootje genomen door deze grote bedrijven als je geen garantie meer hebt.

Ga maar eens zonder bewijs uitleggen dat burn in niet jou fout is..Mocht ik er de volle pond voor mogen betalen dan kan ik net zo goed extra bij leggen voor een vervangende tv.

• Wren
  • Nu online
Misterbont schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:23:
[...]

Ik begrijp je wel hoor, maar je wordt altijd in het ootje genomen door deze grote bedrijven als je geen garantie meer hebt.

Ga maar eens zonder bewijs uitleggen dat burn in niet jou fout is..Mocht ik er de volle pond voor mogen betalen dan kan ik net zo goed extra bij leggen voor een vervangende tv.
Je kan bij voorbaat al negatief denken, of positief :)
Er zijn hier tig gevallen van gebruikers die hun paneel vanwege burn in hebben laten vervangen. Een monteur kijkt bijvoorbeeld in het servicemenu of de tv op de juiste manier is uitgeschakeld (voorbeeld van mogelijk onjuist gebruik). Is de tv normaal gebruikt dan neemt LG ook die verantwoordelijkheid.

Je kan altijd vragen wat het gaat kosten.

• Misterbont
Wren schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:27:
[...]

Je kan bij voorbaat al negatief denken, of positief :)
Er zijn hier tig gevallen van gebruikers die hun paneel vanwege burn in hebben laten vervangen. Een monteur kijkt bijvoorbeeld in het servicemenu of de tv op de juiste manier is uitgeschakeld (voorbeeld van mogelijk onjuist gebruik). Is de tv normaal gebruikt dan neemt LG ook die verantwoordelijkheid.

Je kan altijd vragen wat het gaat kosten.
Ze konden me zo geen prijs indicatie geven. Hoe kun je de tv verkeerd uitschakelen? vraagje uit nieuwsgierigheid.

• Brad Pitt
Misterbont schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:32:
[...]
Hoe kun je de tv verkeerd uitschakelen? vraagje uit nieuwsgierigheid.
Bijv. met een Klik aan Klik uit wanddoos.

• Misterbont
Brad Pitt schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:49:
[...]

Bijv. met een Klik aan Klik uit wanddoos.
Oke, nee ik speel eigenlijk alleen games op de XBOX en PS4. Schitterende ervaring dat wel maar door de felle kleuren is de kans op retention en of inbranding ook aardig groot.

Ik schakel de OLED altijd op stand-by als ik even naar het toilet moet bijv of ergens mee bezig ben in het huishouden omdat ik anders bang ben dat hij inbrand als hij maar enkele minuten op pauze staat.

Echter ben ik hem 1x vergeten uit te zetten en heeft de OLED z'n 2 uur op de map gestaan van RDR2.
Vervolgens heb ik FIFA 19 opgestart en zag ik de vlek die nu al z'n 3 dagen zichtbaar is op een lichtblauwe (cygan) achtergrond.

• Wren
  • Nu online
Misterbont schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:32:
[...]

Ze konden me zo geen prijs indicatie geven. Hoe kun je de tv verkeerd uitschakelen? vraagje uit nieuwsgierigheid.
Indien in NL reparatieverzoek indienen, wordt je gecontacteerd door een monteur voor een prijsschatting.
Zoals ook al gezegd: oled uitzetten door stroom eraf is onjuist gebruik.

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 23:05
Iemand ervaring met de Vogels muurbeugels? Ik wil een 65C8 aanschaffen en twijfel tussen de Vogels 545 en 546. De 546 zou speciaal voor OLED's zijn. Ik zie echter niet in wat het voordeel hiervan is ten opzichte van de 545, volgens mij zou die ook moeten passen en is die 1cm dunner en kantelbaar.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pvkleeff schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:23:
[...]

Voordat je nu een nieuwe receiver gaat kopen, zou je ook kunnen kijken of een simple HDMI splitter met optical out, zoiets bijvoorbeeld: https://www.amazon.de/gp/...age_o03_s00?ie=UTF8&psc=1 je probleem oplost.

Ik heb deze zelf gebruikt toen ik mijn shield al wel had, maar nog geen receiver met HDMI en dat werkte prima. Had geen last van sync issues. Gezien de kosten zou ik eerst dat overwegen ;)
Ik heb zelf (al langere tijd) interesse om iets soortgelijks te doen, maar twijfel over of dit echt werkt met met name de goedkopere splitters. Blijkbaar kan het dus wel! Alleen ondersteund de gelinkte splitter geen 4k / HDR denk ik?

Ik vraag me dan dus vooral af of het wel goed werkt met een HDMI 2.0b splitter met 4k / HDR ondersteuning terwijl de receiver dat niet ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 27-11-2018 13:50 ]

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:51
Misterbont schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:16:
[...]

Oke, nee ik speel eigenlijk alleen games op de XBOX en PS4. Schitterende ervaring dat wel maar door de felle kleuren is de kans op retention en of inbranding ook aardig groot.

Ik schakel de OLED altijd op stand-by als ik even naar het toilet moet bijv of ergens mee bezig ben in het huishouden omdat ik anders bang ben dat hij inbrand als hij maar enkele minuten op pauze staat.

Echter ben ik hem 1x vergeten uit te zetten en heeft de OLED z'n 2 uur op de map gestaan van RDR2.
Vervolgens heb ik FIFA 19 opgestart en zag ik de vlek die nu al z'n 3 dagen zichtbaar is op een lichtblauwe (cygan) achtergrond.
Als ik op m'n Panasonic plasma een paar uur ruis o.i.d. van een YouTube filmpje opzet krijg ik dat soort dingen prima weg. Lukt dat met een OLED niet?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:49:
Vannacht de hele nacht mijn C8 op standby gelaten, en vanmorgen nog steeds 12-13watt aan stroomverbruik in standby. Iemand nog advies of zal ik maar LG gaan bellen?
Ik heb geprobeerd om het te reproduceren hier. Dat lukt me niet. Is dit puur de TV, of bijvoorbeeld samen met andere apparatuur? de B7 55" die ik heb zit zelf gewoon op 0,5-1 (kan niet zo precies meten) als hij echt uit staat. (alleen kun je hierboven ook lezen dat ik een enkele keer moeite heb om hem naar echt uit te krijgen.) Dus als het zonder andere apparatuur is zou ik inderdaad even gaan bellen.

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Puck schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:49:
[...]

Ik heb zelf (al langere tijd) interesse om iets soortgelijks te doen, maar twijfel over of dit echt werkt met met name de goedkopere splitters. Blijkbaar kan het dus wel! Alleen ondersteund de gelinkte splitter geen 4k / HDR denk ik?

Ik vraag me dan dus vooral af of het wel goed werkt met een HDMI 2.0b splitter met 4k / HDR ondersteuning terwijl de receiver dat niet ondersteund.
De splitter die ik gelinkt heb ondersteund geen 4K. Ik heb deze zelf gebruikt toen ik nog geen 4K TV had, dus vandaar dat ik er niet bij stil had gestaan (pas sinds kort een 4K TV...).
Volgens mij zijn er wel varianten welke wel specifiek 4K ondersteunen. Deze bijvoorbeeld: https://www.amazon.de/ADW...keywords=HDMI2.0b+toslink, alleen is die wel wat duurder. (Deze: https://www.amazon.de/Fei...&keywords=HDMI%2B2.0&th=1 is iets goedkoper)

[ Voor 40% gewijzigd door pvkleeff op 27-11-2018 14:10 ]

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Mfpower schreef op maandag 26 november 2018 @ 00:17:
[...]

Ja dat is nog wel een optie. Ik moet nog een optische kabel aanschaffen dan.
Enige wat ik nog mis aan de tv is iets KODI achtigs. Iets waarmee je van SMB shares kunt afspelen. Nadeel van WebOS denk ik. Iemand nog een idee? Anders tzt maar eens een nvidia shield aanschaffen (hopelijk heeft die een optische uitgang ivm sync issues.. :/)
Emby en Plex hebben apps om media vanaf een PC/NAS etc af te spelen. Anders werkt DLNA ook redelijk. Wil je een goede mediaspeler (met Kodi), kan ik de Vero 4k+ aanraden. Ondersteund 4k, hdr, alle audio formaten, past de refreshrate aan (dus geen judder) etc.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-01 16:36
Ik heb een beetje een NOOB vraag. Kan ik met mijn C8 een UHD Bluray rip via een usb(3.0)stick zonder problemen afspelen? Of kan ik het beter via mijn XBOX one X afspelen? Of zijn er betere alternatieven...

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:59:
[...]

Ik heb geprobeerd om het te reproduceren hier. Dat lukt me niet. Is dit puur de TV, of bijvoorbeeld samen met andere apparatuur? de B7 55" die ik heb zit zelf gewoon op 0,5-1 (kan niet zo precies meten) als hij echt uit staat. (alleen kun je hierboven ook lezen dat ik een enkele keer moeite heb om hem naar echt uit te krijgen.) Dus als het zonder andere apparatuur is zou ik inderdaad even gaan bellen.
Nee alleen de tv wordt gemeten. Ik ga LG maar eens bellen.

Andere problemen zijn opgelost. De lip sync met PS4 is nu goed - ik heb het voor elkaar door de audio output op DTS te zetten. Ineens is het goed :s

En voor media spelers: dat komt nog wel eens dan, bedankt voor alle tips. Zojuist is het me gelukt om via DLNA met de synology een 4K HDR HEVC film af te spelen. Dat is in elk geval iets.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Thodekroo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:45:
Ik heb een beetje een NOOB vraag. Kan ik met mijn C8 een UHD Bluray rip via een usb(3.0)stick zonder problemen afspelen? Of kan ik het beter via mijn XBOX one X afspelen? Of zijn er betere alternatieven...
Ja, dat kan. AVC, HEVC, x264/x265 kan allemaal gedecodeerd worden door de C8 middels de "photo en video" app. Betere alternatieven zijn er ook, zie een paar posts hierboven.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2025
Thodekroo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:45:
ja,moet werken vanaf usb

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-01 16:36
Jay-v schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:50:
[...]

Ja, dat kan. AVC, HEVC, x264/x265 kan allemaal gedecodeerd worden door de C8 middels de "photo en video" app. Betere alternatieven zijn er ook, zie een paar posts hierboven.
Bedankt voor je reactie. Kun je me ook uitleggen waarom mijn usb in een Vero 4k+ een beter resultaat oplevert dan direct in de TV. Is de processor in de tv hiervoor niet snel genoeg?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pvkleeff schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:01:
[...]

De splitter die ik gelinkt heb ondersteund geen 4K. Ik heb deze zelf gebruikt toen ik nog geen 4K TV had, dus vandaar dat ik er niet bij stil had gestaan (pas sinds kort een 4K TV...).
Volgens mij zijn er wel varianten welke wel specifiek 4K ondersteunen. Deze bijvoorbeeld: https://www.amazon.de/ADW...keywords=HDMI2.0b+toslink, alleen is die wel wat duurder. (Deze: https://www.amazon.de/Fei...&keywords=HDMI%2B2.0&th=1 is iets goedkoper)
Ja, ik weet dat ze bestaan, ik weet alleen niet wat er gebeurd als beide apparaten achter de splitter een andere HDMI en HDCP versie hebben. Ik ben dus bang dat dat niet werkt omdat input apparaat dan laagst mogelijke versie ziet in de handshake. Iemand ervaring?

Pagina: 1 ... 143 ... 573 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.