Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Thodekroo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:58:
[...]

Bedankt voor je reactie. Kun je me ook uitleggen waarom mijn usb in een Vero 4k+ een beter resultaat oplevert dan direct in de TV. Is de processor in de tv hiervoor niet snel genoeg?
Jawel, de processor kan de video bestanden hardware matig decoderen. Werkt prima.

Een mediaspeler zoals de Vero 4k+ geeft gewoon meer mogelijkheden. Gaat bijvoorbeeld beter om met ondertitels (is bij de LG app soms een probleem). Kan streamen, werkt met plugins (bijvoorbeeld om automatisch ondertitels te downloaden wanneer je een film afspeelt), kan streamen vanaf een NAS, PC (NFS/SMB/SSH/HTTP(s)). De mogelijkheden zijn eindeloos.

Daarnaast zou ik mijn UHD rips liever niet telkens naar USB willen kopieeren. Een beetje rip is toch al snel 60-80GB

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
Jay-v schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:19:
[...]

Emby en Plex hebben apps om media vanaf een PC/NAS etc af te spelen. Anders werkt DLNA ook redelijk. Wil je een goede mediaspeler (met Kodi), kan ik de Vero 4k+ aanraden. Ondersteund 4k, hdr, alle audio formaten, past de refreshrate aan (dus geen judder) etc.
Maar dan moet de betreffende app zoals Netflix auto refreshrate ook ondersteunen op dat apparaat toch?
Anders gaat het feest niet door zeg maar.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

Jay-v schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:15:
[...]

Jawel, de processor kan de video bestanden hardware matig decoderen. Werkt prima.

Een mediaspeler zoals de Vero 4k+ geeft gewoon meer mogelijkheden. Gaat bijvoorbeeld beter om met ondertitels (is bij de LG app soms een probleem). Kan streamen, werkt met plugins (bijvoorbeeld om automatisch ondertitels te downloaden wanneer je een film afspeelt), kan streamen vanaf een NAS, PC (NFS/SMB/SSH/HTTP(s)). De mogelijkheden zijn eindeloos.

Daarnaast zou ik mijn UHD rips liever niet telkens naar USB willen kopieeren. Een beetje rip is toch al snel 60-80GB
Toevoeging: Interne app kan ook prima streamen vanaf een NAS/PC via DLNA. Zelfs 4K HDR werkt prima over een goed netwerk. Plex / XPlay voegt daar nog iets meer functies en betere interface aan toe. Zeg niet dat het beter is, maar kan voldoende zijn en je hebt geen extra apparaat en remote enzo nodig. Genoeg mogelijkheden, dus gewoon proberen wat je bevalt en afhankelijk van wat voor apparatuur je al hebt staan!

Arrived anxious, left bored

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Puck schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:34:
[...]

Toevoeging: Interne app kan ook prima streamen vanaf een NAS/PC via DLNA. Zelfs 4K HDR werkt prima over een goed netwerk. Plex / XPlay voegt daar nog iets meer functies en betere interface aan toe. Zeg niet dat het beter is, maar kan voldoende zijn en je hebt geen extra apparaat en remote enzo nodig. Genoeg mogelijkheden, dus gewoon proberen wat je bevalt en afhankelijk van wat voor apparatuur je al hebt staan!
Klopt, maar voor Plex/xplay moet ook betaald worden toch? Ik heb geen ervaring met Plex op deze TV maar Emby heeft bijvoorbeeld soms moeite met doorspoelen, pauseren en doorgaan bij sommige UHD files. Ook worden niet alle soorten subtitels ondersteund (ligt aan LG, werkt dus ook niet in Plex).

Voor een externe mediaplayer is een extra remote is trouwens niet nodig, werkt gewoon via cec met je TV remote.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jay-v schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:17:
[...]

Klopt, maar voor Plex/xplay moet ook betaald worden toch? Ik heb geen ervaring met Plex op deze TV maar Emby heeft bijvoorbeeld soms moeite met doorspoelen, pauseren en doorgaan bij sommige UHD files. Ook worden niet alle soorten subtitels ondersteund (ligt aan LG, werkt dus ook niet in Plex).

Voor een externe mediaplayer is een extra remote is trouwens niet nodig, werkt gewoon via cec met je TV remote.
Plex basis is gratis, daar kun je gewoon alles mee afspelen. XPlay kost je eenmalig 8 euro ofzo, en daar werken al mijn externe ondertitels gewoon goed mee. Dat dat soms niet werkt in de LG app staat daar dus los van.

Anyway: keuze genoeg!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-11 07:21
Goot gemaakt vandaag, zal binnenkort foto’s posten als de 55c7 er voor hangt ;)

Goot
Puck schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:34:
[...]

Inderdaad en een losse mediaspeler zoals de Vero 4k+ heeft ook nadelen want je bent dan weer afhankelijk van de software die erop draait en eventuele updates als deze al uitkomen.
Je kunt dan beter een mini PC of Raspberry gebruiken met opensource media software zoals Kodi/OpenElec/LibreElec enz.
Voldoen de apps op de TV dan kun je die uiteraard gebruiken.

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Even wat onderzoek gedaan naar de x-rite i1display pro. Leuk apparaatje inderdaad!

Het voordeel van de C8 is dat deze automatisch te calibreren is door Calman software (LG AutoCAL). Daar heb je naast een meter (X-Rite bijvoorbeeld) nog software van Calman nodig en dat is best prijzig. Het voordeel is wel dat er voor 11 display modes (SDR en HDR) binnen 5 minuten per mode perfect en automatisch gecalibreerd wordt. De droom van iedereen hier op het forum denk ik :-)

Heeft iemand ervaring met iemand die dit tegen betaling kan doen? Op internet ben ik isf-Calibratie.Nl tegen gekomen maar die heeft niet de juiste apparatuur / software om dit automatisch te doen. Wordt dan handmatig gedaan en niet automatisch waardoor het dan ook langer duurt en daardoor ook kostbaarder. En bovendien maar een paar modes ipv alle 11...

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

HoppyF schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:01:
[...]

Inderdaad en een losse mediaspeler zoals de Vero 4k+ heeft ook nadelen want je bent dan weer afhankelijk van de software die erop draait en eventuele updates als deze al uitkomen.
Je kunt dan beter een mini PC of Raspberry gebruiken met opensource media software zoals Kodi/OpenElec/LibreElec enz.
Op een Vero 4k+ kun je niet eens 4k HDR Netflix afspelen voor zover ik begrepen heb. Weet niet exact hoe dit bij andere externe players is. Shield heeft weer geen Dolby Vision. Je blijft bezig :P Ik hou het voorlopig lekker bij de smart apps op de TV.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:33
benza2006 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:14:
De droom van iedereen hier op het forum denk ik :-)

Nickname does not reflect reality

• pennywise666
* knip *
@pennywise666 Voordat je een post plaatst, denk dan eerst eens even na of het iets toevoegt. In dit geval helemaal niets. Dus laat deze onzin dan achterwege. Met jou post- en sturingshistorie zou je toch wel beter moeten weten.

[ Voor 83% gewijzigd door S1NN3D op 28-11-2018 14:08 ]

• pennywise666
Puck schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:15:
[...]

Op een Vero 4k+ kun je niet eens 4k HDR Netflix afspelen voor zover ik begrepen heb. Weet niet exact hoe dit bij andere externe players is. Shield heeft weer geen Dolby Vision. Je blijft bezig :P Ik hou het voorlopig lekker bij de smart apps op de TV.
Belachelijk dan dat het "Vero 4k+" heet ook nog. Hoe misleidend kan je zijn.

@pennywise666 En ook direct dubbelposten; ook niet de bedoeling.

[ Voor 8% gewijzigd door S1NN3D op 28-11-2018 14:09 ]

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 05:13
Donderdag krijg ik mijn 55C8 binnen! Even een vraag:

Ik heb gister een nieuwe receiver ontvangen, Denon x1400h. Nu heb ik alle apparatuur (2 bluray spelers en 2 spelcomputers) via HDMI op mijn Denon aangesloten en van daaruit 1 HDMI kabel naar mijn huidige plasma.

De vraag is dus of dit verstandig is of dat ik beter een optische kabel vanuit mijn 4K speler naar de Denon kan doen en dan een HDMI kabel direct naar de tv, of kan ik het zo laten om de beste kwaliteit te krijgen?

De Denon kan gewoon 4K aan net HDMI 2.2. Voor aansluiten en audio lijkt de huidige setup me het best, maar wellicht dat de beeldkwaliteit er minder op wordt?
benza2006 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:14:
Even wat onderzoek gedaan naar de x-rite i1display pro. Leuk apparaatje inderdaad!

Het voordeel van de C8 is dat deze automatisch te calibreren is door Calman software (LG AutoCAL). Daar heb je naast een meter (X-Rite bijvoorbeeld) nog software van Calman nodig en dat is best prijzig. Het voordeel is wel dat er voor 11 display modes (SDR en HDR) binnen 5 minuten per mode perfect en automatisch gecalibreerd wordt. De droom van iedereen hier op het forum denk ik :-)

Heeft iemand ervaring met iemand die dit tegen betaling kan doen? Op internet ben ik isf-Calibratie.Nl tegen gekomen maar die heeft niet de juiste apparatuur / software om dit automatisch te doen. Wordt dan handmatig gedaan en niet automatisch waardoor het dan ook langer duurt en daardoor ook kostbaarder. En bovendien maar een paar modes ipv alle 11...
Je kunt je afvragen wat de toegevoegde waarde is van een calibratie.
De TV is op zich al prima.
Niet perfect wellicht maar dat kleine beetje wat je met een calibratie nog kunt verbeteren is misschien niet eens zichtbaar.
De beeldkwaliteit is en blijft subjectief en afhankelijk van het aangeboden bronmateriaal of dit nu IPTV is of Blu-ray of anders.
Daarbij komt ook dat je als mens ook geen perfecte ogen hebt. Daar gaat iedereen gemakshalve maar vanuit maar dit valt te betwijfelen.

• pennywise666
HoppyF schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:49:
[...]

Je kunt je afvragen wat de toegevoegde waarde is van een calibratie.
De TV is op zich al prima.
Niet perfect wellicht maar dat kleine beetje wat je met een calibratie nog kunt verbeteren is misschien niet eens zichtbaar.
De beeldkwaliteit is en blijft subjectief en afhankelijk van het aangeboden bronmateriaal of dit nu IPTV is of Blu-ray of anders.
Daarbij komt ook dat je als mens ook geen perfecte ogen hebt. Daar gaat iedereen gemakshalve maar vanuit maar dit valt te betwijfelen.
Met andere woorden: Je zou ook graag een kalibratie willen, maar je vind het te duur.Dus je doet het niet.;)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

[...]
De Vero 4k+ draait een OpenSource software, sterker nog een fork van Kodi. Ook is er een versie voor een Rasberry Pi, maar die heeft natuurlijk wat minder functionaliteit.
[...]
De Vero 4k+ draait een fork van Kodi. Netflix kijk je natuurlijk gewoon via de TV app. Je kan Netflix inderdaad ook binnen OSMC (de software op de Vero 4k bekijken), maar vanwege DRM en natuurlijk geen officiele support van Netflix wordt 4k momenteel niet ondersteund. Voor al je eigen media werkt 4k hdr natuurlijk wel.
Puck schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:35:
[...]
Plex basis is gratis, daar kun je gewoon alles mee afspelen. XPlay kost je eenmalig 8 euro ofzo, en daar werken al mijn externe ondertitels gewoon goed mee. Dat dat soms niet werkt in de LG app staat daar dus los van.

Anyway: keuze genoeg!
Dat wist ik niet, ga ik Plex eens even testen :)

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 14:42
Puck schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:13:
[...]

Ja, ik weet dat ze bestaan, ik weet alleen niet wat er gebeurd als beide apparaten achter de splitter een andere HDMI en HDCP versie hebben. Ik ben dus bang dat dat niet werkt omdat input apparaat dan laagst mogelijke versie ziet in de handshake. Iemand ervaring?
Als je een splitter hebt met HDMI 2.0b/HDCP 2.2 in en out zou het geen probleem moeten zijn. Je receiver krijgt het signaal via de toslink kabel binnen en heeft daar dus niets mee te maken.

Ik heb dus de non-4K versie gebruikt met een Nvidia Shield (HDMI 2.0) en een TV (HDMI 1.4, HDCP versie weet ik zo niet meer) en had daar i.i.g. geen problemen mee.

• pennywise666
DanielC. schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:46:
Donderdag krijg ik mijn 55C8 binnen! Even een vraag:

Ik heb gister een nieuwe receiver ontvangen, Denon x1400h. Nu heb ik alle apparatuur (2 bluray spelers en 2 spelcomputers) via HDMI op mijn Denon aangesloten en van daaruit 1 HDMI kabel naar mijn huidige plasma.

De vraag is dus of dit verstandig is of dat ik beter een optische kabel vanuit mijn 4K speler naar de Denon kan doen en dan een HDMI kabel direct naar de tv, of kan ik het zo laten om de beste kwaliteit te krijgen?

De Denon kan gewoon 4K aan net HDMI 2.2. Voor aansluiten en audio lijkt de huidige setup me het best, maar wellicht dat de beeldkwaliteit er minder op wordt?
Ik heb ook de x1400h. Mooi geluid en goed beeld met Appletv,PC en FireTV er op aangesloten.
pennywise666 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:52:
[...]

Met andere woorden: Je zou ook graag een kalibratie willen, maar je vind het te duur.Dus je doet het niet.;)
Nee, het is water naar de zee dragen of geld in een put gooien.
Calibratie zal vast wel werken maar het is maar de vraag of het werkelijk zoveel gaat opleveren.
De verwachtingen zijn hoog maar het resultaat? :?

• pennywise666
HoppyF schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:54:
[...]

Nee, het is water naar de zee dragen of geld in een put gooien.
Calibratie zal vast wel werken maar het is maar de vraag of het werkelijk zoveel gaat opleveren.
De verwachtingen zijn hoog maar het resultaat? :?
Ja, ik las toevallig vanmiddag op AVS forum dat ISF dark/technicolor ongeveer op 90-95% lag van zijn calibratie.
Dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Dus om ieder geval kans te hebben om het verschil beter te zien zou ik dan in het donker zitten met de tv op 2 meter. Mijn situatie gelukkig;) (65 inch)

• benza2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Bedankt voor de eye opener :-)
Grootste probleem is dus dat je geen backup kan maken van de gecalibreerde instellingen zodat na een factory reset de tv weer opnieuw moet calibreren. Deze review is alweer van een tijdje geleden (en volgens mij ook met een pre-productie model) dus misschien is dit ondertussen aangepast / opgelost. Zal dit nog wel even navragen bij LG :-)

1000 punt calibratie om de optimale waardes te krijgen duurt dus uren per preset en dat is dan inderdaad niet werkbaar als je er iemand voor in moet huren. Natuurlijk wel weer te doen als je de apparatuur zelf hebt. Lastig allemaal...
pennywise666 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:58:
[...]

Ja, ik las toevallig vanmiddag op AVS forum dat ISF dark/technicolor ongeveer op 90-95% lag van zijn calibratie.
Dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Dus om ieder geval kans te hebben om het verschil beter te zien zou ik dan in het donker zitten met de tv op 2 meter. Mijn situatie gelukkig;) (65 inch)
Om het nut van calibratie aan te tonen zou je een blind onderzoek moeten doen waarbij je bv twee LG C8 TV's laat beoordelen door meerdere mensen.
Daarna laat je één van de twee TV's calibreren. Daarna laat je de twee TV's opnieuw beoordelen waarbij de kijkers mogen zeggen welk van de twee TV's volgens hun het beste is.
Dit onderzoek zou je nog kunnen uitbreiden om toeval uit te sluiten.
Bv allebei de TV's calibreren of juist allebei niet. De kijkers weten dit niet en beoordelen alleen het resultaat.

Leuke test misschien voor de Tweakers redactie? :P

• DanielC.
pennywise666 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:54:
[...]

Ik heb ook de x1400h. Mooi geluid en goed beeld met Appletv,PC en FireTV er op aangesloten.
Maar ook een 4K speler erop en dan een HDMI naar je LG Oled vanuit daar dus?

• pennywise666
HoppyF schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:05:
[...]

Om het nut van calibratie aan te tonen zou je een blind onderzoek moeten doen waarbij je bv twee LG C8 TV's laat beoordelen door meerdere mensen.
Daarna laat je één van de twee TV's calibreren. Daarna laat je de twee TV's opnieuw beoordelen waarbij de kijkers mogen zeggen welk van de twee TV's volgens hun het beste is.
Dit onderzoek zou je nog kunnen uitbreiden om toeval uit te sluiten.
Bv allebei de TV's calibreren of juist allebei niet. De kijkers weten dit niet en beoordelen alleen het resultaat.

Leuke test misschien voor de Tweakers redactie? :P
Zeker goed idee.
Ik denk dat ik wel baat zou hebben met een calibratie, omdat ik dan die black crush er uit kan calibreren en wat nog niet meer eventueel. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik in mijn situatie duidelijk verschil zal zien.
O well..met custom gamma setting in Madvr kom ik het dichtst in de buurt van een calibratie;)

• 418O2
  • Laatst online: 14:37
Ik vraag me af hoeveel nut een calibratie heeft als je veel streaming kijkt, of gamed. Die content is ook niet perfect en in een normale woonkamer heb je vrij wisselende omstandigheden. Daarbij degraderen de pixels ook nog eens, dus hoe lang is die calibratie accuraat?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pvkleeff schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:54:
[...]

Als je een splitter hebt met HDMI 2.0b/HDCP 2.2 in en out zou het geen probleem moeten zijn. Je receiver krijgt het signaal via de toslink kabel binnen en heeft daar dus niets mee te maken.

Ik heb dus de non-4K versie gebruikt met een Nvidia Shield (HDMI 2.0) en een TV (HDMI 1.4, HDCP versie weet ik zo niet meer) en had daar i.i.g. geen problemen mee.
Ah dan heb ik je verkeerd begrepen, ik zoek een splitter die split naar 2 HDMI uitgangen, niet naar 1x HDMI en 1x Toslink. Bedoeld om HD audio naar de receiver te sturen en 4k HDR naar de TV :)

• pennywise666
DanielC. schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:10:
[...]

Maar ook een 4K speler erop en dan een HDMI naar je LG Oled vanuit daar dus?
Ja, Appletv en Firetv en PC speel ik allemaal 4k hdr op af. En ik heb ze allemaal aangesloten op de Denon.
Wanneer ik ze op de tv zelf aansluit via ARC naar Denon dan loopt het geluid vaak niet synchoon wat nogal irritant is. Hier had ik ook last van met mijn vorige Onkyo, dus ligt aan Oled.

• pennywise666
418O2 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:11:
Ik vraag me af hoeveel nut een calibratie heeft als je veel streaming kijkt, of gamed. Die content is ook niet perfect en in een normale woonkamer heb je vrij wisselende omstandigheden. Daarbij degraderen de pixels ook nog eens, dus hoe lang is die calibratie accuraat?
Gewoon elk jaar kalibreren dan?

@pennywise666 En ook hier weer aan het dubbelposten. Je kan gewoon meerdere quotes in één post verwerken en beantwoorden.

[ Voor 14% gewijzigd door S1NN3D op 28-11-2018 14:10 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Ik heb hier de instellingen toepast op mijn C7 welke ik op internet heb kunnen vinden, of het perfect is? Vast niet maar ik ben er blij mee.
Dit staat ingesteld op alle HDMI poorten maar als ik bijvoorbeeld naar YouTube ga zie ik duidelijk verschil. Wit is bijvoorbeeld aanzienlijk feller.

Is dit ook in te stellen voor de apps?
Kon het zo snel niet vinden.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• pennywise666
^ Misschien heeft dat er mee te maken dat je blacklevel setting verkeerd staat.
Of de instellingen die je hebt overgenomen zijn niet aangekomen daar waar je youtube kijkt.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Plex even geprobeerd, maar heeft dezelfde issues als Emby. Sommige subtitle formats zijn niet ondersteund en zorgen ervoor dat de server gaat transcoden. XPlay ondersteund dat ook niet. Zoek maar eens op PGS subs.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jay-v schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:30:
Plex even geprobeerd, maar heeft dezelfde issues als Emby. Sommige subtitle formats zijn niet ondersteund en zorgen ervoor dat de server gaat transcoden. XPlay ondersteund dat ook niet. Zoek maar eens op PGS subs.
Klopt, doet geen grafische subtitles. Maar zoals al meerdere malen opgenoemd hier in dit topic is dat makkelijk te verhelpen met automatische srt downloads (bv. via Sub-Zero).

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

Mfpower

In dubio

ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:59:
[...]

Ik heb geprobeerd om het te reproduceren hier. Dat lukt me niet. Is dit puur de TV, of bijvoorbeeld samen met andere apparatuur? de B7 55" die ik heb zit zelf gewoon op 0,5-1 (kan niet zo precies meten) als hij echt uit staat. (alleen kun je hierboven ook lezen dat ik een enkele keer moeite heb om hem naar echt uit te krijgen.) Dus als het zonder andere apparatuur is zou ik inderdaad even gaan bellen.
Nou ik heb zojuist met LG gebeld. Gebeurde wat ik al verwacht had. Uiterst onvriendelijke en onwetende medewerker. Hij vertelde me dat inderdaad het verbruik in standby 0,3 watt is. Maar had verder geen antwoord op m'n vragen en adviseerde me de tv om te ruilen bij de winkel. Echt slecht voor een support desk van een tv van 1500+ euro! Ook zei hij dat hun meetapparatuur beter is dan de mijne.. hmm - maar een factor 40 verschil in verbruik is wel veel.

Geen idee wat ik nu zal doen. Het zou me echt helpen als iemand met de C8 dit eens kon checken. Misschien ligt het wel aan de firmware; ik heb versie 4.10.10 - dat is een nieuwere versie dan op de site van LG staat zelfs. Als dit namelijk "normaal" gedrag is van deze tv op deze firmware dan heeft omruilen weinig zin. Desnoods wil ik wel met mijn metertje langskomen als iemand in het midden van het land deze tv heeft.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:41
Mfpower schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:38:
[...]

Nou ik heb zojuist met LG gebeld. Gebeurde wat ik al verwacht had. Uiterst onvriendelijke en onwetende medewerker. Hij vertelde me dat inderdaad het verbruik in standby 0,3 watt is. Maar had verder geen antwoord op m'n vragen en adviseerde me de tv om te ruilen bij de winkel. Echt slecht voor een support desk van een tv van 1500+ euro! Ook zei hij dat hun meetapparatuur beter is dan de mijne.. hmm - maar een factor 40 verschil in verbruik is wel veel.

Geen idee wat ik nu zal doen. Het zou me echt helpen als iemand met de C8 dit eens kon checken. Misschien ligt het wel aan de firmware; ik heb versie 4.10.10 - dat is een nieuwere versie dan op de site van LG staat zelfs. Als dit namelijk "normaal" gedrag is van deze tv op deze firmware dan heeft omruilen weinig zin. Desnoods wil ik wel met mijn metertje langskomen als iemand in het midden van het land deze tv heeft.
Ik raad je aan je hiermee te melden bij de winkel waar jij je koopovereenkomst mee gesloten hebt, die hebben de verantwoordelijkheid hiervoor en een belang. Wellicht nemen zij het serieuzer dan LG.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
LG cashback is wel weer een puinzooi. Na 4 weken bericht van goedkeuring en dat het tot 8 weken duurt voor ze het geld overmaken. Haha.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
Phusebox schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:45:
LG cashback is wel weer een puinzooi. Na 4 weken bericht van goedkeuring en dat het tot 8 weken duurt voor ze het geld overmaken. Haha.
Hier viel het wel mee. Op 18-10 de cashbackformulieren ingestuurd. op 1-11 een mailtje dat het binnen 8 weken op de rekening staat. Op 21-11 stond het op mijn rekening.
[...]

De vraag is, hoe betrouwbaar is je meter?
Wellicht wijkt je meter af bij lage waarden.
Het maakt uit of je 100W meet of 0,5W.
Misschien kun je er achter komen wat de afwijking of nauwkeurigheid is.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

@HoppyF
Dat is een goed punt! Enige wat ik weet is dat ie bij alle andere apparatuur waardes in verbruik/standby aangeeft die ik verwacht. Er is geen manier voor mij om dat uit te vinden tenzij ik kan vergelijken met iemand.
Mfpower schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:06:
@HoppyF
Dat is een goed punt! Enige wat ik weet is dat ie bij alle andere apparatuur waardes in verbruik/standby aangeeft die ik verwacht. Er is geen manier voor mij om dat uit te vinden tenzij ik kan vergelijken met iemand.
Dat klopt. Vergelijken bij iemand die een zelfde TV heeft zou een duidelijk resultaat moeten laten zien.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Mfpower heb je al getest met de uitknop onderaan je tv? Die 2 seconden indrukken dat hij echt uitgaat en dan meten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
ArthurMorgan schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:10:
@Mfpower heb je al getest met de uitknop onderaan je tv? Die 2 seconden indrukken dat hij echt uitgaat en dan meten.
Maar dan is ie niet standby toch? En dat heeft het dus helemaal geen zin om te meten want hij wil weten hoeveel hij in standby verbruikt.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Onderaan de tv zit geen knop. Je bedoelt achterop. Dat is hetzelfde effect als op standby zetten met de AB. Geeft overigens hetzelfde resultaat.

• ArthurMorgan
  • Niet online
DigitalError schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:13:
[...]

Maar dan is ie niet standby toch? En dat heeft het dus helemaal geen zin om te meten want hij wil weten hoeveel hij in standby verbruikt.
het is geen harde power off. Het is de normale uitstand/standby van de tv, die je normaal hoort te bereiken na het uitzetten via de afstandsbediening. Het is zelfs zo dat ik hem daar echt 2 seconden in moet drukken, en niet moet uitzetten via de optie die je krijgt als je hem kort indrukt.

Maar goed het hielp niet bij hem, dus we hebben 2 losstaande problemen blijkbaar.

• RubenSaurus
ArthurMorgan schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:21:
[...]

het is geen harde power off. Het is de normale uitstand/standby van de tv, die je normaal hoort te bereiken na het uitzetten via de afstandsbediening. Het is zelfs zo dat ik hem daar echt 2 seconden in moet drukken, en niet moet uitzetten via de optie die je krijgt als je hem kort indrukt.

Maar goed het hielp niet bij hem, dus we hebben 2 losstaande problemen blijkbaar.
Ah okay, weer iets wijzer (heb de c8 zelf ook pas sinds zaterdag)

• hostje
  • Laatst online: 08:22
Jorgen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 01:57:
Iemand een idee waarom mijn LG 55C7 ineens geen dolby meer naar mijn receiver verstuurt?
Gebruik ik een andere bron, zoals mijn mediaspeler (via HDMI direct naar receiver) dan schakelt mijn receiver netjes tussen stereo, dolby en dts. Gebruik ik mijn televisie als bron (via optisch naar de receiver) dan blijft alles stereo, ook als het materiaal, zoals een Netflix film, wel degelijk in 5.1 is. Ik heb vanzelfsprekend naar de audioinstellingen op de tv gekeken. Daar krijg ik enkel nog 5.1 uit als ik kies voor het geluid alleen via optisch of hdmi naar de receiver sturen, maar dan heb ik geen geluid meer uit de tv-speakers. Voorheen kon ik gewoon geluid uit de speakers en/of de receiver krijgen, zonder gedoe en met netjes omschakelen naar het juiste audiospoor op de receiver...
Ik loop tegen ditzelfde probleem aan op mijn 55C8. Optische kabel van TV naar receiver (Denon X2400h). Met de geluidsoptie (op de tv) 'Alleen optisch' wordt wel netjes geschakeld tussen Stereo, Dolby en DTS op de receiver, maar met de geluidsoptie 'TV speakers en optisch' blijft de receiver op Stereo staan, ook al speel ik een 5.1 film via de Netflix app op de TV. Ik heb ATMOS ook al uitgeschakeld op de TV, want ik las hier dat hiermee het probleem zou zijn verholpen. Maar bij mij helaas niet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• Mfpower

Mfpower

In dubio

@hostje het is al eerder voorbijgekomen hier. Wanneer je tv speakers gelijktijdig met een andere uitgang kiest dan krijg je enkel nog PCM/Stereo. De workaround is 1 enkele audio uit kiezen.

• Boy
  • Laatst online: 15:59

Boy

www.byoscoop.nl

Ik vind het hier niet zo snel, maar YouTube: LG E7 OLED vs Sony A1E OLED heeft het over advertenties in WebOS, klopt dit? Zo ja, dan valt wellicht toch een LG E7 voor me af... (uit principe)

[ Voor 3% gewijzigd door Boy op 28-11-2018 14:49 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Boy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:49:
Ik vind het hier niet zo snel, maar YouTube: LG E7 OLED vs Sony A1E OLED heeft het over advertenties in WebOS, klopt dit? Zo ja, dan valt wellicht toch een LG E7 voor me af... (uit principe)
Homescreen waar je tussen apps wisselt laat recommended apps zien die je kunt installeren. Of dat echt onder de noemer "adverteren" valt mag je zelf bepalen ;)

Overigens eenvoudig te blokkeren via Pi-Hole, evenals andere tracking e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 28-11-2018 14:52 ]

• Boy
  • Laatst online: 15:59

Boy

www.byoscoop.nl

Puck schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:51:
[...]

Homescreen waar je tussen apps wisselt laat recommended apps zien die je kunt installeren. Of dat echt onder de noemer "adverteren" valt mag je zelf bepalen ;)

Overigens eenvoudig te blokkeren via Pi-Hole, evenals andere tracking e.d.
Ok, bedankt! Daar kan ik wel mee leven eigenlijk, dat doet de Play Store op Android ook. Recommended apps is heel wat anders dan "verbrand buikvet!" en "Wasmachines hier!" als je erop gegoogled hebt.

Het is dus zo als hetgeen wat je gelijk ziet als je op m'n link klikt, aan de linkerkant?

Ik had gehoord van ads op Samsung's in het verleden en daar schrok ik wel van. Zijn dat ook van dit soort recommendations of waren dat echte ads (ik vind er geen voorbeelden van online, had ik wel verwacht)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Boy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:57:
[...]

Het is dus zo als hetgeen wat je gelijk ziet als je op m'n link klikt, aan de linkerkant?
Ja, that's it.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Mfpower Wat voor vermogensmeter gebruik je? Als dat er een is van een paar tientjes max, dan is de kans groot dat hij in de war raakt van de slechte power factor die de geschakelde voeding in je TV mogelijk veroorzaakt. Nog afgezien van het feit dat hij waarschijnlijk ook niet nauwkeurig meet bij lage vermogens.

Zo heb ik eens iemand een meting zien doen aan een Senseo apparaat en daarna aan iedereen die het horen wilde vertelde dat die dingen 20W in standby gebruiken.

Als je het simpel & goedkoop betrouwbaar wilt vaststellen, gooi dan alle groepen in je huis uit, behalve die waar je TV op is aangesloten. Zorg dat op die groep alles ontkoppeld is. Zonder TV aangesloten zal je kWh meter in je meterkast dan 0 W moeten aangeven/draaischijf staal stil. Sluit je TV aan, zet hem in standby en kijk wat er gebeurd. Ook met een draaischijf (en de daarop vermeldde waarde) kun je dan uitrekenen wat het vermogen is.

Dit is wel wat gedoe, maar wel stukken minder dan een omruilactie opzetten die misschien niet nodig is.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hostje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:36:
[...]

Ik loop tegen ditzelfde probleem aan op mijn 55C8. Optische kabel van TV naar receiver (Denon X2400h). Met de geluidsoptie (op de tv) 'Alleen optisch' wordt wel netjes geschakeld tussen Stereo, Dolby en DTS op de receiver, maar met de geluidsoptie 'TV speakers en optisch' blijft de receiver op Stereo staan, ook al speel ik een 5.1 film via de Netflix app op de TV. Ik heb ATMOS ook al uitgeschakeld op de TV, want ik las hier dat hiermee het probleem zou zijn verholpen. Maar bij mij helaas niet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Dit is in elk geval de oplossing die voor mij werkte en voor meer mensen in het topic.

Je kan nog kijken bij de settings voor HDMI ARC (audio return channel) en deze aan of uit zetten, of een firmware update en/of reset uitvoeren en kijken hoe het dan klinkt.

Wat ik over deze problemen lees is dat het meestal komt na een firmware update en dat het dan met de settings voor ARC en/of Atmos te maken heeft, wat dan het automatisch doorgeven/herkennen van de audiostreams op je receiver in de war schopt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• hostje
Mfpower schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:41:
@hostje het is al eerder voorbijgekomen hier. Wanneer je tv speakers gelijktijdig met een andere uitgang kiest dan krijg je enkel nog PCM/Stereo. De workaround is 1 enkele audio uit kiezen.
Ah, ok ik had al gezocht in dit topic en zag dat ATMOS uitschakelen het probleem had opgelost voor een aantal personen. Wel jammer dat dit niet gewoon standaard werkt. Heb tv speakers standaard aan staan voor normale televisie kijken, maar als ik een netflix film kijk wil ik het geluid via optisch naar mijn receiver sturen. Nu moet ik dus steeds schakelen tussen 2 geluidsprofielen (van 'optisch+tv speakers' naar 'alleen optisch'), wat ik niet echt handig vind.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben er bij mij achter waar het probleem ontstaat, alleen geen idee wat het precies veroorzaakt.

Als ik op de Xbox heb gespeeld, en daarna de tv uit doe dan blijft hij is een soort agressieve standby staan. Zeg maar aan, maar zonder beeld en geluid. Ook als ik na het spelen netflix of tv ga kijken. Dat maakt niet uit. Ik heb op de Xbox de TV herkenning uitgezet. (ja ook alle verschillende opties van automatisch aan en uit en dergelijke.) Hij blijft 'aan' staan na het uitzetten. Als ik naar HDMI 4 (de xbox) ga zonder dat de xbox aangestaan heeft en ik doe de tv uit, gaat hij gewoon in 1 keer uit. Ook na het gebruik van de chromecast gaat hij gewoon uit. (gewoon in alle gevallen dat ik de xbox niet gebruikt heb.)

In de settings heb ik mobile tv helemaal uitgeschakeld, simple link uitgeschakeld. (uiteraard hebben die opties ook aangestaan om dat te testen.)

als iemand, tips heeft om verder te kijken dan graag.

(Voor de zekerheid, de xbox is niet de stroomverbruiker, dat is al uitgesloten ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-11-2018 15:40 ]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Joepla schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:07:
@Mfpower Wat voor vermogensmeter gebruik je? Als dat er een is van een paar tientjes max, dan is de kans groot dat hij in de war raakt van de slechte power factor die de geschakelde voeding in je TV mogelijk veroorzaakt. Nog afgezien van het feit dat hij waarschijnlijk ook niet nauwkeurig meet bij lage vermogens.

Zo heb ik eens iemand een meting zien doen aan een Senseo apparaat en daarna aan iedereen die het horen wilde vertelde dat die dingen 20W in standby gebruiken.

Als je het simpel & goedkoop betrouwbaar wilt vaststellen, gooi dan alle groepen in je huis uit, behalve die waar je TV op is aangesloten. Zorg dat op die groep alles ontkoppeld is. Zonder TV aangesloten zal je kWh meter in je meterkast dan 0 W moeten aangeven/draaischijf staal stil. Sluit je TV aan, zet hem in standby en kijk wat er gebeurd. Ook met een draaischijf (en de daarop vermeldde waarde) kun je dan uitrekenen wat het vermogen is.

Dit is wel wat gedoe, maar wel stukken minder dan een omruilactie opzetten die misschien niet nodig is.
Bedankt voor deze reactie! Mijn meter is inderdaad een goedkope en had geen idee dat dit een rol zou kunnen spelen. Ik hield wel rekening met de mogelijkheid van een foute meter, maar ik heb geen begrip van hoe dit zou kunnen (heb je daar info over, wat betekent dat, power factor?). Waarom kan dat per apparaat schelen? Mijn Onkyo geeft in standby slechts 0,5watt op dezelfde meter. Ook een geschakelde voeding. Dat meterkast experiment voer ik binnenkort wel even uit. Dat is niet al te moeilijk maar als ik dat nu doe krijg ik ruzie in huis :)

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Mfpower schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:45:
[...]
Bedankt voor deze reactie! Mijn meter is inderdaad een goedkope en had geen idee dat dit een rol zou kunnen spelen. Ik hield wel rekening met de mogelijkheid van een foute meter, maar ik heb geen begrip van hoe dit zou kunnen (heb je daar info over, wat betekent dat, power factor?).
De powerfactor is de verhouding tussen werkelijk en schijnbaar vermogen.
wiki
Ook de harmonische vervorming speelt vaak een rol, daar kunnen die metertjes niet goed mee omgaan.

Na het zien van deze pagina besef je waarschijnlijk dat hoe meer je weet, des te meer je beseft wat je niet weet ;)

Niet vervelend bedoeld, maar elektrotechniek is (soms) heel wat ingewikkelder dan een metertje van de Action ertussen zetten en de waarde aflezen. Je komt dan tot hele verkeerde conclusies, door je beperkte kennis op dit vlak.

[ Voor 5% gewijzigd door Joepla op 28-11-2018 16:03 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Een Vero 4K+ draait OSMC, wat ze zelf maken (eerst kwam het OS, daarna het apparaat) en daarnaast werken ze nauw samen met de S9xx SoC fabrikant dus als je gewoon een compleet op Linux en Kodi based apparaat wil dan kan je die gerust kopen :)
pennywise666 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:01:
Maar dan moet de betreffende app zoals Netflix auto refreshrate ook ondersteunen op dat apparaat toch?
Anders gaat het feest niet door zeg maar.
Een Vero 4K+ draait Kodi en niet meer dan dat!

Het is wel mogelijk om ook andere dingen erop te installeren, want Linux based ;)
Voor Netflix en andere streaming providers, zoals Spotify en dergelijke kan je beter de nVidia Shield TV pakken inderdaad d:)b
Puck schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:12:
Ah dan heb ik je verkeerd begrepen, ik zoek een splitter die split naar 2 HDMI uitgangen, niet naar 1x HDMI en 1x Toslink. Bedoeld om HD audio naar de receiver te sturen en 4k HDR naar de TV :)
Er zijn NUC achtige apparaten die 2x HDMI hebben waarmee je zoiets kan doen dus mocht het om een HTPC gaan dan kan je zoiets overwegen ;)
pennywise666 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:14:
Ja, Appletv en Firetv en PC speel ik allemaal 4k hdr op af. En ik heb ze allemaal aangesloten op de Denon.
Wanneer ik ze op de tv zelf aansluit via ARC naar Denon dan loopt het geluid vaak niet synchoon wat nogal irritant is. Hier had ik ook last van met mijn vorige Onkyo, dus ligt aan Oled.
Als je niet van ARC afhankelijk hoeft te zijn dan moet je dat ook niet willen IMHO dus je huidige opstelling is wat mij betreft de enige juiste! d:)b
Jay-v schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:30:
nVidia Shield TV, Vero 4K+ of gewoon een DIY HTPC, eventueel gebaseerd op een NUC achtig apparaat is gewoon the way to go! als je van dat soort gezeik af wil komen! ;)
Phusebox schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:45:
Dat is altijd zo om te voorkomen dat mensen de cashback aanvragen en het produkt weer terugbrengen...

Soms mag je zelf pas na 1 maand het formulier überhaupt indienen om cashback aan te vragen!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
nero355 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:02:
[...]
[...]

Dat is altijd zo om te voorkomen dat mensen de cashback aanvragen en het produkt weer terugbrengen...

Soms mag je zelf pas na 1 maand het formulier überhaupt indienen om cashback aan te vragen!
Het mooiste is nog dat de tv waar ik de cashback op heb toegekend gekregen al na 1 week retour is gegaan :X

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hostje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:28:
[...]

Ah, ok ik had al gezocht in dit topic en zag dat ATMOS uitschakelen het probleem had opgelost voor een aantal personen. Wel jammer dat dit niet gewoon standaard werkt. Heb tv speakers standaard aan staan voor normale televisie kijken, maar als ik een netflix film kijk wil ik het geluid via optisch naar mijn receiver sturen. Nu moet ik dus steeds schakelen tussen 2 geluidsprofielen (van 'optisch+tv speakers' naar 'alleen optisch'), wat ik niet echt handig vind.
Dat werkte bij mij ook gewoon, toen na de fw update niet meer en na het uitzetten van Atmos, weer probleemloos. Optisch + tv speakers; of HDMI + tv speakers moet dus gewoon prima kunnen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[...]

Je kan er donder op zeggen dat hun meetapparatuur beter is dan de jouwe (en geijkt volgens normen).
De waarden die ze publiceren moeten repeteerbaar zijn door market surveillance authorities, dus dat mag echt niet fout gaan.
Nou kan je bij iemand anders met dezelfde tv gaan meten (maar dan weet je nog niets zeker met een consumenten energiemeter - die in het algemeen heel slecht zijn bij lage wattages), maar het beste is natuurlijk professioneel geijkte meetapparatuur gebruiken - dan weet je zeker of je moet omruilen.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Joepla schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:01:
[...]

De powerfactor is de verhouding tussen werkelijk en schijnbaar vermogen.
wiki
Ook de harmonische vervorming speelt vaak een rol, daar kunnen die metertjes niet goed mee omgaan.

Na het zien van deze pagina besef je waarschijnlijk dat hoe meer je weet, des te meer je beseft wat je niet weet ;)

Niet vervelend bedoeld, maar elektrotechniek is (soms) heel wat ingewikkelder dan een metertje van de Action ertussen zetten en de waarde aflezen. Je komt dan tot hele verkeerde conclusies, door je beperkte kennis op dit vlak.
Ja nou, eigenlijk wist ik het ergens dus wel... ik had me al eens hierover ingelezen ivm afwijkingen van slimme meters. De termen opgenomen/schijnbaar vermogen ken ik wel, ik wist alleen niet dat de verhouding power factor heet. Het is ook niet mijn tak van sport, ik ben slechts een eenvoudige software engineer die al bewust tijdens mijn studie de meer electra vakken vermeed wanneer dit kon (nu spijt) :)

Plus het feit dat ik niet had verwacht dat dit een factor 20-30 verschil kan maken! Hopelijk is mijn slimme meter dan slimmer dan dit metertje. Ik ga het testen dit weekend en laat het resultaat weten.

En daarbij, dankzij jou heb ik wel weer wat geleerd. Dus nu besef ik idd nog meer wat ik niet weet.
Fireshade schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:19:
[...]

Je kan er donder op zeggen dat hun meetapparatuur beter is dan de jouwe (en geijkt volgens normen).
De waarden die ze publiceren moeten repeteerbaar zijn door market surveillance authorities, dus dat mag echt niet fout gaan.
Nou kan je bij iemand anders met dezelfde tv gaan meten (maar dan weet je nog niets zeker met een consumenten energiemeter - die in het algemeen heel slecht zijn bij lage wattages), maar het beste is natuurlijk professioneel geijkte meetapparatuur gebruiken - dan weet je zeker of je moet omruilen.
Zie reactie hierboven. Ik heb wat geleerd, maar heb dus nog geen zekerheid over mijn tv. Hoewel ik dus nu inderdaad het vermoeden heb dat de meter wel eens het probleem kan zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Mfpower op 28-11-2018 16:28 ]

Ik zag op YouTube deze video review staan waarbij een aantal TV's worden gecalibreerd en daarna door een publiek blind worden beoordeeld. Het publiek weet dus niet naar welk merk ze kijken.
Leuke opzet zou je denken ware het niet dat Philips/TP Vision de sponsor van dit event was!
Duidelijk "Wij van WC eend adviseren WC eend".

Iets aan de Tweakers redactie om dit over te doen maar dan zonder sponsoring van één van de deelnemers!

YouTube: LG C8 vs Sony AF9 vs Panasonic FZ802 vs Philips 903 OLED Shootout

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
pennywise666 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:17:
[...]

Maar dan klopt er nog iets niet. En ik weet niet of jij hem in jou geval op blacklevel LOW of HIGH moet zetten.
Maar probeer anders ook de brightness een tikje hoger te zetten met blacklevel low, of lager met blacklevel high terwijl je de onderstaande video opzet om het blacklevel goed in te stellen.

https://www.avsforum.com/...ntid=1661825&d=1473909205
Het vervelende was dat televisie-uitzendingen en netflix via tv app er het beste uitzagen met blacklevel op 'low' terwijl de playstation/Red dead er het mooiste uitzag op 'high'. Alles is aangesloten op 1 HDMI ARC uitgang van de televisie, dus irritant om steeds te moeten switchen. Na het doorspitten van enkele berichten heb ik uiteindelijk op de PS4 RGB range via video output settings ingesteld op RGB Limited in plaats van 'automatic'

Dat bleek de oplossing; met blacklevel op 'low' ziet er er nu een stuk beter uit in donkere scenes. Gelukkig geen grijze waas in lichtere scenes of washed out kleuren...

Bedankt voor het meedenken

• Dirrukje
  • Laatst online: 20-10 12:50
[...]

Ik snap sowieso niet waarom iemand 4k HDR zou willen streamen via een app. Ik kijk veel netflix series maar heb geen netflix abonnement of überhaupt geïnstalleerd. Ze knijpen op de kwaliteit en zolang ze dat doen of dat nodig is trek ik alles naar binnen en gaat het gewoon via de NAS.
hostje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:28:
[...]

Stoor je je niet aan het geluid tijdens het TV kijken dan? Ik gebruik per definitie niet de speakers van de TV, alles gaat gewoon via de reciever en m'n speakers. Kijkt ook veel fijner TV overigens :P
Puck schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:35:
[...]

Ook die snap ik dan weer niet.. Heb je een dikke UHD tv staan, HDR.. En dan ga je via xplay/plex op de tv afspelen die geen Dolby TrueHD, Atmos of DTS HD ondersteunen. 8)7 Mag aannemen dat iedereen gewoon die dikke blurays op de netwerkschijven hebben staan met de beste kwaliteit.

• pennywise666
Clownteun schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:12:
[...]

Het vervelende was dat televisie-uitzendingen en netflix via tv app er het beste uitzagen met blacklevel op 'low' terwijl de playstation/Red dead er het mooiste uitzag op 'high'. Alles is aangesloten op 1 HDMI ARC uitgang van de televisie, dus irritant om steeds te moeten switchen. Na het doorspitten van enkele berichten heb ik uiteindelijk op de PS4 RGB range via video output settings ingesteld op RGB Limited in plaats van 'automatic'

Dat bleek de oplossing; met blacklevel op 'low' ziet er er nu een stuk beter uit in donkere scenes. Gelukkig geen grijze waas in lichtere scenes of washed out kleuren...

Ok mooi! Goedzo!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 13:45

zTz

Dirrukje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:12:
[...]

[...]

Ook die snap ik dan weer niet.. Heb je een dikke UHD tv staan, HDR.. En dan ga je via xplay/plex op de tv afspelen die geen Dolby TrueHD, Atmos of DTS HD ondersteunen. 8)7 Mag aannemen dat iedereen gewoon die dikke blurays op de netwerkschijven hebben staan met de beste kwaliteit.
Wat heeft een dikke UDH tv en HDR te maken met DTS-HD of Atmos? Xplay speelt gewoon je bestanden op volledige 4k resolutie af en HDR zit er ook gewoon bij....

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

[...]

Ik snap sowieso niet waarom iemand 4k HDR zou willen streamen via een app. Ik kijk veel netflix series maar heb geen netflix abonnement of überhaupt geïnstalleerd. Ze knijpen op de kwaliteit en zolang ze dat doen of dat nodig is trek ik alles naar binnen en gaat het gewoon via de NAS.

[...]

Je hoeft het ook niet te snappen, iedereen heeft andere wensen ;) Daarnaast heeft UHD/HDR natuurlijk niks te maken met HD Audio. Misschien heb ik wel helemaal geen dikke (7.1 Atmos surround) set. Dan voldoet het prima.

En ook die "dikke blu-rays" worden probleemloos afgespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 28-11-2018 17:37 ]

• Dirrukje
  • Laatst online: 20-10 12:50
zTz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:22:
[...]

Wat heeft een dikke UDH tv en HDR te maken met DTS-HD of Atmos? Xplay speelt gewoon je bestanden op volledige 4k resolutie af en HDR zit er ook gewoon bij....
Puck schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:26:
[...]

Je hoeft het ook niet te snappen, iedereen heeft andere wensen ;) Daarnaast heeft UHD/HDR natuurlijk niks te maken met HD Audio. Misschien heb ik wel helemaal geen dikke (7.1 Atmos surround) set. Dan voldoet het prima.
Ja misschien vul ik het te veel voor anderen in hoor. Maar ik heb een UHD tv omdat ik zo dicht mogelijk bij een bioscoop ervaring als mogelijk wil komen. En daar hoort goeie surround icm HD Audio ook gewoon bij.
[...]

Mijn simpele Voltcraft energy check 3000 meter die ik al jaren gebruik geeft eigenlijk nooit problemen. Die geeft voor de 55c8 0.1 watt aan in stand-by en tussen de 60 en 90 watt tijdens Tv kijken op stand ISF-donker, OLED-lampje 28, energiebespaarstand uit, quick-start uit. Heb de waarden vaak genoeg geverifieerd met een Fluke meter en ze zitten altijd goed in de buurt van wat de Fluke aangeeft.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Cap schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:55:
[...]

Mijn simpele Voltcraft energy check 3000 meter die ik al jaren gebruik geeft eigenlijk nooit problemen. Die geeft voor de 55c8 0.1 watt aan in stand-by en tussen de 60 en 90 watt tijdens Tv kijken op stand ISF-donker, OLED-lampje 28, energiebespaarstand uit, quick-start uit. Heb de waarden vaak genoeg geverifieerd met een Fluke meter en ze zitten altijd goed in de buurt van wat de Fluke aangeeft.
Welke firmware heb je? Overigens kan het dan nog steeds zo zijn dat mijn meter wel afwijkend is... ik heb een andere.

• hostje
[...]
Stoor je je niet aan het geluid tijdens het TV kijken dan? Ik gebruik per definitie niet de speakers van de TV, alles gaat gewoon via de reciever en m'n speakers. Kijkt ook veel fijner TV overigens :P
Ik vind het geluid van de tv speaker van de 55C8 nog best goed te doen. Zeker voor af en toe het journaal kijken of gewoon een programma op tv. Dan is de interne tv speaker gewoon prima en hoef ik ook niet elke keer mijn receiver aan te doen. Maar (Netflix)films wil ik dan wel via de receiver op 5.1 surround doen. De instelling suggereert ook dat er geluid uit beide uitgangen komt (tv speaker+optisch), maar kennelijk is dat dan alleen stereo. Best wel een gemiste kans dus...
pennywise666 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:10:
[...]

Zeker goed idee.
Ik denk dat ik wel baat zou hebben met een calibratie, omdat ik dan die black crush er uit kan calibreren en wat nog niet meer eventueel. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik in mijn situatie duidelijk verschil zal zien.
O well..met custom gamma setting in Madvr kom ik het dichtst in de buurt van een calibratie;)
Het valt bij de c8 erg mee wat je ervan ziet, tenzij je echt heel flink je witpunt wilt gaan aanpassen.

Standje ISF icm warm2 of warm1 wijkt maar vrij subtiel af, zelfs als je direct heen en weer wisselt tussen de gekalibreerde mode en ongekalibreerde mode scheelt het op het oog erg weinig in witpunt en het CMS heeft al helemaal weinig aanpassing nodig. Ook de wijziging in gamma tov de default is niet heel erg zichtbaar bij een 2.4 target.

Meetbare verbetering is er natuurlijk wel na het aanpassen van de 20-punts instellingen. Zichtbaar is het ook wel als je een grijsverloop stappenpatroon opzet, maar dus niet of nauwelijks bij gewone content. De grootste winst zit hem nog in het zo constant mogelijk maken van het grijsverloop van laag naar hoog met minimaal verloop van tint.

Ik weet niet wat je je voorstelt van 'je black crush eruit kalibreren' maar juist dat kan je zonder meter met behulp van het zwarte balkenpatroon waarbij balkje 16 net niet zichtbaar is en 17 net wel. Is balkje 17 of hoger niet zichtbaar dan heb je black crush.

Als het je niet gaat om de grenswaarde voor zwart maar om hoe 'snel de tv uit het zwart komt' dan wil je of je low-light gamma aanpassen of misschien wel gewoon een donkerdere kamer. Met een meter gaat dat laatste nauwelijks beter dan met de hand met behulp van een 5 IRE greyscale steps patroon: bij de lage 0-15 IRE waardes hebben betaalbare colorimeters als de i1Displaypro en ook 'betaalbare' spectro's (<3k) moeite om exacte waarden te geven.

Met de hand kan je prima beoordelen of de 5, 10 en 15 IRE balkjes van de greyscale steps mooi geleidelijke stapjes maken en de luminantie van die waardes zonodig bijstellen. Dat laatste zal in het lagere bereik sowieso een paar tikjes zijn, nooit met 10 of meer tegelijk.
Mfpower schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:07:
[...]

Welke firmware heb je? Overigens kan het dan nog steeds zo zijn dat mijn meter wel afwijkend is... ik heb een andere.
Uit mijn hoofd weet ik het nr niet maar het is de nieuwste voor NL tv's, er is 3 weken geleden een over the air update uitgevoerd.

• pennywise666
Cap schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:20:
[...]

Het valt bij de c8 erg mee wat je ervan ziet, tenzij je echt heel flink je witpunt wilt gaan aanpassen.

Standje ISF icm warm2 wijkt maar vrij subtiel af, zelfs als je direct heen en weer wisselt tussen de gekalibreerde mode en ongekalibreerde mode scheelt het op het oog erg weinig in witpunt en het CMS heeft al helemaal weinig aanpassing nodig. Ook de wijziging in gamma tov de default is niet heel erg zichtbaar bij een 2.4 target.

Meetbare verbetering is er natuurlijk wel na het aanpassen van de 20-punts instellingen. Zichtbaar is het ook wel als je een grijsverloop stappenpatroon opzet, maar dus niet of nauwelijks bij gewone content. De grootste winst zit hem nog in het zo constant mogelijk maken van het grijsverloop van laag naar hoog met minimaal verloop van tint.

Ik weet niet wat je je voorstelt van 'je black crush eruit kalibreren' maar juist dat kan je zonder meter met behulp van het zwarte balkenpatroon waarbij balkje 16 net niet zichtbaar is en 17 net wel. Is balkje 17 of hoger niet zichtbaar dan heb je black crush.

Als het je niet gaat om de grenswaarde voor zwart maar om hoe 'snel de tv uit het zwart komt' dan wil je of je low-light gamma aanpassen of misschien wel gewoon een donkerdere kamer. Met een meter gaat dat laatste nauwelijks beter dan met de hand met behulp van een 5 IRE greyscale steps patroon: bij de lage 0-15 IRE waardes hebben betaalbare colorimeters als de i1Displaypro en ook 'betaalbare' spectro's (<3k) moeite om exacte waarden te geven.

Met de hand kan je prima beoordelen of de 5, 10 en 15 IRE balkjes van de greyscale steps mooi geleidelijke stapjes maken en de luminantie van die waardes zonodig bijstellen. Dat laatste zal in het lagere bereik sowieso een paar tikjes zijn, nooit met 10 of meer tegelijk.
Bedankt voor je bericht.
Nee, de tv is niet crushed, ik keek niet goed. Alles is gewoon duidelijk zichtbaar op de blacklevel video vanaf 18 op 2.4 wanneer ik het scherm van dichtbij bekijk in het donker. Dus ik heb helemaal geen trucjes of een calibratie nodig.
Ik heb hem op ISF dark, oledlight 40, contrast 85, gamma 2.4 en warm 2. Ziet er perfect uit zo als ik in het donker tv kijk.

Edit: welke firmware is de laatste? .05 heb ik hier terwijl ie op auto update staat. Er zijn toch inmiddels nieuwe??

[ Voor 6% gewijzigd door pennywise666 op 28-11-2018 18:37 ]

• 418O2
Clownteun schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:12:
[...]

Heb je nou al gespeeld met die "hdr" setting in rdr2 zelf?

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Puck schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:55:
[...]

Klopt, doet geen grafische subtitles. Maar zoals al meerdere malen opgenoemd hier in dit topic is dat makkelijk te verhelpen met automatische srt downloads (bv. via Sub-Zero).
Bedankt voor alle tips, maar krijg het niet bij alle films werkend. Ook met externe SRT gaat hij soms transcoden (maar niet bij alle hevc films). Een voorbeeld:

Zonder sub:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HqyL54z.png

Met sub aan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zYftQsx.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LQsKkxP.png

Zou natuurlijk super zijn als het allemaal gewoon werkt maar vooralsnog doet mijn externe player het beter :).

Ook zie ik nu dat hij Dolby True HD gaat transcoden. Ik wil natuurlijk graag passthrough :+. Ik ga maar eens verder zoeken op de plex forums. Edit: dat lijkt ook niet mogelijk. Ah fijn, ik blijf wel bij mijn externe player :-).
nero355 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:02:

nVidia Shield TV, Vero 4K+ of gewoon een DIY HTPC, eventueel gebaseerd op een NUC achtig apparaat is gewoon the way to go! als je van dat soort gezeik af wil komen! ;)
Ik heb een Vero 4k+, maar als het Plex prima zou werken met een kleine omweg (zoals hier werd aangegeven) heeft dat mijn voorkeur. :). Anyway, gaat niet met lossless audio, subtitles zijn niet ideaal dus Vero 4k+.

[ Voor 28% gewijzigd door Jay-v op 28-11-2018 20:54 ]

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
418O2 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:05:
[...]

Heb je nou al gespeeld met die "hdr" setting in rdr2 zelf?
Ik kan geen HDR aanpassen in RDr2. Optie staat er niet bij (wellicht omdat ik geen Ps4 pro heb)

• RubenSaurus
HDR in RDR2 schijnt ook bagger te zijn

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Jay-v schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:33:
[...]

Bedankt voor alle tips, maar krijg het niet bij alle films werkend. Ook met externe SRT gaat hij soms transcoden (maar niet bij alle hevc films). Een voorbeeld:

Zonder sub:
[Afbeelding]

Met sub aan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zou natuurlijk super zijn als het allemaal gewoon werkt maar vooralsnog doet mijn externe player het beter :).

Ook zie ik nu dat hij Dolby True HD gaat transcoden. Ik wil natuurlijk graag passthrough :+. Ik ga maar eens verder zoeken op de plex forums. Edit: dat lijkt ook niet mogelijk. Ah fijn, ik blijf wel bij mijn externe player :-).

[...]

Ik heb een Vero 4k+, maar als het Plex prima zou werken met een kleine omweg (zoals hier werd aangegeven) heeft dat mijn voorkeur. :). Anyway, gaat niet met lossless audio, subtitles zijn niet ideaal dus Vero 4k+.
gebruik je wel de xplay-app vd tv ? (5 dagen proef en daarna 8 euro) is volgens mij anders dan de plex-ap

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jay-v schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:33:
[...]

Zonder sub:
[Afbeelding]

Met sub aan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

Gebruik je dan wel XPlay als player? De Plex player speelt inderdaad niet alles af, maar XPlay wel. Ik heb in de 2 jaar nog geen videobestand gehad wat niet afspeelde (zonder enige transcoding), en werkt altijd met externe ondertiteling. Kijk bijna dagelijks films en series.

HD audio ga je sowieso niet krijgen via interne apps omdat deze niet verstuurd kunnen worden naar de versterker over HDMI 2.0b ARC (te weinig bandbreedte), maar dit valt dan netjes terug op lossy.

Ik ga dat echter ook niet krijgen met een externe mediaspeler want mijn versterker doet geen 4k HDR. Vindt het met mijn huidige setup dan ook niet de moeite waard om dit allemaal om te gooien en meer te investeren voor HD audio :)

• Convoy
  • Laatst online: 20-11 17:02

Convoy

g44p

Clownteun schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:56:
[...]

Ik kan geen HDR aanpassen in RDr2. Optie staat er niet bij (wellicht omdat ik geen Ps4 pro heb)
Is niet eens HDR:

YouTube: Red Dead Redemption 2 4K HDR Analysis... It's Faked from SDR.

O-)

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:04
Eindelijk ook een 55C8 in huis! Heerlijk, komend van een bijna 10 jaar oude 32" oude Loewe LCD. _/-\o_
Gelijk een Denon AVR-X1400H receiver aangesloten met HDMI-ARC er bij zodat het geluid ook in orde is. Werkt bijna allemaal perfect! Bij TV via CI module en YouTube geeft de TV gewoon surround door aan de receiver (staat op de receiver DD + DS).

Echter krijg ik Netflix niet aan de praat. Enkel op digitale uitvoer op PCM, wat dus alleen stereo is, wordt er geluid doorgegeven. Ook bij stereo selectie in Netflix wordt er niks doorgegeven. De receiver geeft in de interface dan ook aan geluidsmodus Dolby D + Dolby S, maar ingangssignaal Unknown. LG stuurt me door naar Netflix, Netflix naar LG en ik heb geen idee wat ik hier nog aan kan doen naast toch maar terug gaan naar een optical aansluiting.

Iemand hier die ook last gehad heeft van dit euvel en me in de juiste richting kan wijzen? Op het internet staan wel meer mensen die soortgelijke problemen hebben met ARC, maar een echte oplossing vind ik nergens.

Het rare is dat gisteren er wel een klein teken van leven uit kwam; toen stotterde het geluid van Netflix heel af en toe voor misschien een kleine 0,1 seconde. Op de receiver zag dat er als volgt uit:
[Video: https://i.imgur.com/mSrqthU.gifv]

• 418O2
Dat klopt ook, maar je kan het contrast er wel mee instellen

• pennywise666
Fuwor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:32:
Eindelijk ook een 55C8 in huis! Heerlijk, komend van een bijna 10 jaar oude 32" oude Loewe LCD. _/-\o_
Gelijk een Denon AVR-X1400H receiver aangesloten met HDMI-ARC er bij zodat het geluid ook in orde is. Werkt bijna allemaal perfect! Bij TV via CI module en YouTube geeft de TV gewoon surround door aan de receiver (staat op de receiver DD + DS).

Echter krijg ik Netflix niet aan de praat. Enkel op digitale uitvoer op PCM, wat dus alleen stereo is, wordt er geluid doorgegeven. Ook bij stereo selectie in Netflix wordt er niks doorgegeven. De receiver geeft in de interface dan ook aan geluidsmodus Dolby D + Dolby S, maar ingangssignaal Unknown. LG stuurt me door naar Netflix, Netflix naar LG en ik heb geen idee wat ik hier nog aan kan doen naast toch maar terug gaan naar een optical aansluiting.

Iemand hier die ook last gehad heeft van dit euvel en me in de juiste richting kan wijzen? Op het internet staan wel meer mensen die soortgelijke problemen hebben met ARC, maar een echte oplossing vind ik nergens.

Het rare is dat gisteren er wel een klein teken van leven uit kwam; toen stotterde het geluid van Netflix heel af en toe voor misschien een kleine 0,1 seconde. Op de receiver zag dat er als volgt uit:
[Gifv]
Andere kabel lost het op.
Bij mij doet ie het namelijk wel op dezelfde receiver

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 13:17
Ook ik ben de gelukkige eigenaar van de LGC8 geworden. Momenteel heb ik echter 1 probleem, de YouTube app geeft geen surround sound door.

De netflix app doet dit wel netjes. Ook via CI module, krijg ik, indien beschikbaar, dolby 5.1 te horen (en zien op versterker). Setup is als volgt:
LG55C8 -> HDMI2 (ARC) -> Onkyo TXSR608 HDMI out (ARC enabled in menu).
Bij het afspelen van alle youtube demo filmpjes blijft de versterker op All channels stereo staan.
Sound setting in de tv staat op ARC

Iemand enig idee, moet ik in de youtube app nog iets instellen?

Vraag 2: is bij jullie de youtube app ook zo brak? Heb hem 3 keer proberen te gebruiken, maar 1 keer gelukt om videos af te spelen. In de andere gevallen blijft hij hangen bij het laden van de video en krijg je een foutmelding met een steeds wisselende code.

• Brad Pitt
peterz20 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:06:
Ook ik ben de gelukkige eigenaar van de LGC8 geworden. Momenteel heb ik echter 1 probleem, de YouTube app geeft geen surround sound door.
Dit klopt, er is geen surround op (standaard) YouTube.

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 13:17
Brad Pitt schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:17:
[...]

Dit klopt, er is geen surround op (standaard) YouTube.
Echt waar :o ? Waarom staan er zoveel Dolby atmos / 5.1 / 7.1 demo's op? Moet je die downloaden en op USB zetten ofzo?

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:43

Baseman77

We move

peterz20 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:06:
Vraag 2: is bij jullie de youtube app ook zo brak? Heb hem 3 keer proberen te gebruiken, maar 1 keer gelukt om videos af te spelen. In de andere gevallen blijft hij hangen bij het laden van de video en krijg je een foutmelding met een steeds wisselende code.
Nee, ik heb op mijn C8 geen enkel probleem met de Youtube app.
Werkt altijd prima.

• Brad Pitt
peterz20 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:19:
[...]
Moet je die downloaden en op USB zetten ofzo?
Haal maar eentje binnen en kijk naar de properties :)

• Maveee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-02 22:16
2 kleine vraagjes:

Welke beugel raden jullie aan voor de C8 65 inch?
En op welke hoogte hangen jullie de TV?

• Convoy

Convoy

g44p

418O2 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:36:
[...]

Dat klopt ook, maar je kan het contrast er wel mee instellen
HDR is wat anders dan contrast..... 8)7 |:(

Dat is wat er gevraagd werd O-)

• 418O2
Convoy schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:29:
[...]

HDR is wat anders dan contrast..... 8)7 |:(

Dat is wat er gevraagd werd O-)
Hij klaagt over dat het in-game s nachts niet te doen is, met die setting is dat misschien te verhelpen

• Convoy

Convoy

g44p

418O2 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:44:
[...]

Hij klaagt over dat het in-game s nachts niet te doen is, met die setting is dat misschien te verhelpen
Goed als lezen lastig voor je is, hier nog een keer dan, ben de beroerdste niet O-)
[...]

• DanielC.
Maveee schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:52:
2 kleine vraagjes:

Welke beugel raden jullie aan voor de C8 65 inch?
En op welke hoogte hangen jullie de TV?
Beugel kan ik je niet vertellen. En welke hoogte ook niet. Afhankelijk van je zithoogte en wat je fijn vind. Ikzelf heb altijd voorkeur om tegen 1/3 van onder te kijken als ik recht vooruit kijk. Als ik dus recht vooruit kijk dan kijk ik net onder het midden van het scherm aan.

• 418O2
Convoy schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:59:
[...]

Goed als lezen lastig voor je is, hier nog een keer dan, ben de beroerdste niet O-)

[...]
Dat was een reactie op mijn vraag, dat wist ik toen nog niet.

Je houding kan ook wel iets minder agressief, dit is niet echt sfeerverhogend

• Convoy

Convoy

g44p

418O2 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:20:
[...]

Dat was een reactie op mijn vraag, dat wist ik toen nog niet.

Je houding kan ook wel iets minder agressief, dit is niet echt sfeerverhogend
Vandaar ook mijn eerste opmerking :+

Agressie betekenis & definitie. Agressie is gewelddadig gedrag dat wordt gebruikt om schade aan te brengen aan een ander. Dit kan zowel door middel van fysiek geweld als door dreigen of domineren. Het woord agressie komt van het Latijnse woord agredior, wat "ergens gericht op af gaan" betekent.

^ Totaal niet aan de orde ;)

Verwijderd

[...]

Erg vreemd zelf kon ik hdr aan en uitzetten en instellen op een base ps4 en kreeg ook bij het starten het hdr icoontje rechtsboven.

Wellicht je ps4 eens rechtstreeks op de tv aansluiten, dan weet je zeker of het aan je receiver ligt of niet.

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 15:57
Beste medetweakers,

Vroeg mij af of hier gamers zijn die fanatiek gamen op hun LG OLED tv waarbij de games toch een redelijk HUD permanent in beeld hebben staan en hun ervaringen kunnen delen. Gaat niet om gamers die af en toe een 30 mins gamen, maar toch echt wat langere speelsessies hebben.

Mijn oude Samsung 40 inch in samenwerking met een XBOX ONE X is echt toe aan vervanging en het hele burn-in / image retentie weerhoud mij toch echt van aanschaf. Zodanig dat ik ook niet tijdens de extreme Blackfriday prijzen niet de trigger heb overgehaald.

Huidige tv staat daarnaast vaak en soms onnodig lang aan op kids zenders met daarbij een oranje logo 90% van de tijd in het scherm.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

• DanielC.
m00n schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:30:
Beste medetweakers,

Vroeg mij af of hier gamers zijn die fanatiek gamen op hun LG OLED tv waarbij de games toch een redelijk HUD permanent in beeld hebben staan en hun ervaringen kunnen delen. Gaat niet om gamers die af en toe een 30 mins gamen, maar toch echt wat langere speelsessies hebben.

Mijn oude Samsung 40 inch in samenwerking met een XBOX ONE X is echt toe aan vervanging en het hele burn-in / image retentie weerhoud mij toch echt van aanschaf. Zodanig dat ik ook niet tijdens de extreme Blackfriday prijzen niet de trigger heb overgehaald.

Huidige tv staat daarnaast vaak en soms onnodig lang aan op kids zenders met daarbij een oranje logo 90% van de tijd in het scherm.
Ik ga redelijk wat en soms een aantal uut achter elkaar. Echter vaak games waar geen felle HUD in zit en ook verschillende games. Ik vermoed eerlijk gezegd dat jij beter af bent met een qled van Samsung. Ook prachtige tvs met een lage input lag en geen kans op burnin. Zwart is daar wel niet zo zwart als op OLED bijvoorbeeld, maar wel een tv die beter bij jouw gebruik past

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:27:
[...]

Erg vreemd zelf kon ik hdr aan en uitzetten en instellen op een base ps4 en kreeg ook bij het starten het hdr icoontje rechtsboven.

Wellicht je ps4 eens rechtstreeks op de tv aansluiten, dan weet je zeker of het aan je receiver ligt of niet.
HDMI Deep Colour aanstaan voor de desbetreffende HDMI poort?

Pagina: 1 ... 144 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.