Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 15:57
DanielC. schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:35:
[...]

Ik ga redelijk wat en soms een aantal uut achter elkaar. Echter vaak games waar geen felle HUD in zit en ook verschillende games. Ik vermoed eerlijk gezegd dat jij beter af bent met een qled van Samsung. Ook prachtige tvs met een lage input lag en geen kans op burnin. Zwart is daar wel niet zo zwart als op OLED bijvoorbeeld, maar wel een tv die beter bij jouw gebruik past
Thanks voor je feedback! Dat was ook mijn orginele insteek maar dacht ga gewoon wat ervaringen / adviezen opvragen hierzo :).

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
m00n schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:30:
Beste medetweakers,

Vroeg mij af of hier gamers zijn die fanatiek gamen op hun LG OLED tv waarbij de games toch een redelijk HUD permanent in beeld hebben staan en hun ervaringen kunnen delen. Gaat niet om gamers die af en toe een 30 mins gamen, maar toch echt wat langere speelsessies hebben.

Mijn oude Samsung 40 inch in samenwerking met een XBOX ONE X is echt toe aan vervanging en het hele burn-in / image retentie weerhoud mij toch echt van aanschaf. Zodanig dat ik ook niet tijdens de extreme Blackfriday prijzen niet de trigger heb overgehaald.

Huidige tv staat daarnaast vaak en soms onnodig lang aan op kids zenders met daarbij een oranje logo 90% van de tijd in het scherm.
Ik voldoe precies aan het signalement, maar heb hem pas 6 dagen dus kan nog niet echt een oordeel geven :P tot nu toe is alles perfect en heb ik absoluut geen spijt gehad van m'n aankoop.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ík speel regelmatig een paar uur RDR2, en hiervoor GTA. mijn OLED light staat op 48, en ik heb zelfs nog nooit last van retentie gehad, laat staan burn in.

Het hele burn in risico bestaat, maar is volgens mij voor normaal gebruik redelijk niet bestaand. Als je ervan uit gaat dat de gemiddelde TV tegenwoordig echt geen 15-20 jaar meer mee hoeft te gaan zal je er niks van merken. (Tenzij je de boel op de spits drijft met enorme hoge OLED waarden, en elke dag de hele dag een HUD op je beeld hebt dag in dag uit.)
Een OLED TV is niet de meest geschikte TV voor de meest lichte kamers, dan kan je beter (bijvoorbeeld) QLED nemen. En als je kamer (enigszins) verduisterd is is 48 of 60 als OLED verlichting echt meer dan genoeg. En dan is het risico al echt enorm veel lager.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:37
Maveee schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:52:
2 kleine vraagjes:

Welke beugel raden jullie aan voor de C8 65 inch?
En op welke hoogte hangen jullie de TV?
Ben nog wachtende op mijn 65C8, maar ik kijk momenteel naar Vogel Thin 505.

Qua hoogte is het inderdaad wat je zelf prettig vind. Ik zet hem daarom ook eerst tijdje op meubel om te bepalen of ik hem iets hoger wil of niet.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

Beste medetweakers,

Vroeg mij af of hier gamers zijn die fanatiek gamen op hun LG OLED tv waarbij de games toch een redelijk HUD permanent in beeld hebben staan en hun ervaringen kunnen delen. Gaat niet om gamers die af en toe een 30 mins gamen, maar toch echt wat langere speelsessies hebben.

Mijn oude Samsung 40 inch in samenwerking met een XBOX ONE X is echt toe aan vervanging en het hele burn-in / image retentie weerhoud mij toch echt van aanschaf. Zodanig dat ik ook niet tijdens de extreme Blackfriday prijzen niet de trigger heb overgehaald.

Huidige tv staat daarnaast vaak en soms onnodig lang aan op kids zenders met daarbij een oranje logo 90% van de tijd in het scherm.
Speel regelmatig langere sessies van 3 a 4 uur van één game, ook HDR games. Nergens last van na 2 jaar. Als ik een (korte) pauze neem dan zet ik de TV wel uit of op een andere input.
Maveee schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:52:
2 kleine vraagjes:

Welke beugel raden jullie aan voor de C8 65 inch?
En op welke hoogte hangen jullie de TV?
Ligt nogal aan je eigen wensen. Ik heb zelf de pricewatch: Vogel's Wall 2245 Wit (is ook een 65" inch versie van) omdat ik de TV soms ver naar voren wil halen en ook horizontaal wil kunnen draaien. Andere willen 'm weer zo strak mogelijk tegen de muur.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 29-11-2018 13:46 ]

Arrived anxious, left bored

• m00n
@Puck @ArthurMorgan thanks for jullie feedback. Geeft weer iets om over na te denken :).

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:49
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje gelukkig eigenaar van de LG 55C7V en sinds gisteren ook van de Sony ZF9 ATMOS/DTS-X soundbar, waarvan hopelijk de rear speakers zo snel mogelijk binnen komen via de sony-actie.

Nu heb ik het idee dat het gewoon niet voor elkaar te boksen is om zowel Dolby Atmos als Dolby Vision van de tv (netflix) direct over de hdmi (arc) te sturen naar de soundbar, die dit dus wel ondersteunt. En de TV ondersteunt dit ook. Het enige wat in beeld komt is: Dolby Vision bij het afspelen van content met Atmos/Vision.

Mijn vraag is, heeft iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen? Anders is het toch wel enigszins zonde van mijn aankoop, waarbij ik speciaal naar atmos/dts-x keek.

Ik heb overigens in de overige twee HDMI poorten van de soundbar een PS4 en een Ziggo-kastje aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door DeKoetsier op 29-11-2018 14:43 ]

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 16:12
Beste medetweakers,

Ik speel regelmatig Call of Duty en laat de TV (LG OLED B6 55 inch) dan wel eens stand by staan. Geen last van burn-ins, heb de TV 1,5 jaar nu.
Input lag is met de nieuwere updates ook acceptabel, ook voor snelle FPS's.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Beste medetweakers,

No life Fortnite heeft vooralsnog geen burnin in mijn C7 veroorzaakt. :+

Ik laat tegenwoordig ook gewoon mijn scherm op het startscherm. Doet niks bijzonders.

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 29-11-2018 15:05 ]

• m00n
Thanks guys! Geeft me weer genoeg stof om over na te denken :).

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

m00n schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:04:
Thanks guys! Geeft me weer genoeg stof om over na te denken :).
De kans op burnin is zeer klein en daarnaast als je het krijgt is het vaak een klein oppervlak van het gehele scherm wat je overigens ook bijna niet zal merken in content.

;)
ionn schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:08:
[...]

De kans op burnin is zeer klein en daarnaast als je het krijgt is het vaak een klein oppervlak van het gehele scherm wat je overigens ook bijna niet zal merken in content.

;)
Die hele burnin mythe wordt vooral gevoed door LCD fabrikanten als Samsung.
Zij hebben er belang bij OLED fabrikanten zwart te maken om hun eigen TV's te verkopen.
Dat wil niet zeggen dat OLED de perfecte TV is maar dat zijn LCD's al helemaal niet.
Jaren geleden is dit burnin verhaal al begonnen eerst bij de Plasma's en toen die niet meer geproduceerd werden ging het over naar de OLED's.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
HoppyF schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:08:
[...]
Zij hebben er belang bij OLED fabrikanten zwart te maken
Idd, terwijl iedereen natuurijk weet dat OLED fabrikanten zelf het beste zwart maken!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik game al ruim een half jaar 3 tot 4 uur per dag gemiddeld. In HDR, dus OLED light en contrast tegen het maximum aan. Geen centje pijn. En daarnaast ook veel DV content.

Key is om gewoon je content af te wisselen, zoals al zo vaak is gezegd. Ik was vóór aanschaf van m'n C7 ook best huiverig, maar door goed om me heen te lezen en kijken gewoon gedaan. Ook na advies van mede Tweakers hier. Beste besluit van het jaar tot nu toe :)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:47
Weet iemand hoe je de menu items als Netflix, Youtube of Videoland of de andere on demand diensten kunt verwijderen. Ik maak daar geen gebruik van en moet nu wel veel klikken om van source (kpn box, chromecast, dvdspeler of mediaplayer) te wisselen.

• zTz
  • Laatst online: 19-11 13:45

zTz

miles schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:09:
Weet iemand hoe je de menu items als Netflix, Youtube of Videoland of de andere on demand diensten kunt verwijderen. Ik maak daar geen gebruik van en moet nu wel veel klikken om van source (kpn box, chromecast, dvdspeler of mediaplayer) te wisselen.
Je kunt ze gewoon ingedrukt houden en verwijderen. Of de apps die je wel gebruikt naar links slepen

Verwijderd

Ik kan door € 300,- bij te betalen mijn (2 jarige) 55B6V met burn-in laten vervangen voor een nieuwe 55C8PLA met een nieuwe garantieperiode van 5 jaar. Wat zouden jullie doen bij dit aanbod?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:50:
Ik kan door € 300,- bij te betalen mijn (2 jarige) 55B6V met burn-in laten vervangen voor een nieuwe 55C8PLA met een nieuwe garantieperiode van 5 jaar. Wat zouden jullie doen bij dit aanbod?
Daar zou ik nog geen seconde over nadenken en metéén accepteren.

Nickname does not reflect reality

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:03
Doen!

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zal ik wat anders zeggen? Nope...echt een no-brainer. Direct doen.

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
benza2006 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:58:
[...]

Bedankt voor de eye opener :-)
Grootste probleem is dus dat je geen backup kan maken van de gecalibreerde instellingen zodat na een factory reset de tv weer opnieuw moet calibreren. Deze review is alweer van een tijdje geleden (en volgens mij ook met een pre-productie model) dus misschien is dit ondertussen aangepast / opgelost. Zal dit nog wel even navragen bij LG :-)

1000 punt calibratie om de optimale waardes te krijgen duurt dus uren per preset en dat is dan inderdaad niet werkbaar als je er iemand voor in moet huren. Natuurlijk wel weer te doen als je de apparatuur zelf hebt. Lastig allemaal...
Antwoord gehad van LG, bij een factory reset zijn inderdaad de LG AutoCAL instellingen weg. Geen optie dus...

• RubenSaurus
Brad Pitt schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:55:
[...]

en dan 300 cashback claimen? :+

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
doen, nieuwe aankoopbon erbij vragen en de cashback aanvragen

[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 29-11-2018 19:59 ]

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:10
peterz20 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:19:
[...]

Echt waar :o ? Waarom staan er zoveel Dolby atmos / 5.1 / 7.1 demo's op? Moet je die downloaden en op USB zetten ofzo?
Heb via Youtube wel degelijk dolby atmos bij beide demo’s 5.1 en 7.1 geluid bij mij over mijn lg Sky 9 sounbar.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:55:
[...]

ArthurMorgan schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:17:
Zal ik wat anders zeggen? Nope...echt een no-brainer. Direct doen.
Duidelijk :P
pwh53 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:58:
[...]

doen, nieuwe aankoopbon erbij vragen en de cashback aanvragen
Die € 300,- is inclusief cashback (dus moet eerst € 600,- betalen ;))

• Brad Pitt
Ckriek schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:26:
[...]
Heb via Youtube wel degelijk dolby atmos bij beide demo’s 5.1 en 7.1 geluid bij mij over mijn lg Sky 9 sounbar.
Nee, dit is onmogelijk.

Ik speel het hier ook wel AF in 9.0, maar het is gewoon een stereo source.

Tenzij de interne LG YouTube app het anders doet, dat zou kunnen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 29-11-2018 20:47 ]

• Ckriek
Brad Pitt schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:39:
[...]

Nee, dit is onmogelijk.

Ik speel het hier ook wel AF in 9.0, maar het is gewoon een stereo source.

Tenzij de interne LG YouTube app het anders doet, dat zou kunnen :)
Inderdaad gaat over de interne You tube app op mijn lg c8

• Brad Pitt
Ckriek schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:58:
[...]
Inderdaad gaat over de interne You tube app op mijn lg c8
Doe eens linkje naar zo'n video dan please :)

• Ckriek
Gelijk doen,zou ik zeggen

• Ckriek
Brad Pitt schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:59:
[...]

Doe eens linkje naar zo'n video dan please :)
Staat een demo op van een overvliegende helikopter,mijn lg sky 9 geeft,als ik de demo afspeel,digitaal weer dolby atmos,is ook duidelijk te horen.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
Ckriek schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:04:
[...]

Staat een demo op van een overvliegende helikopter,mijn lg sky 9 geeft,als ik de demo afspeel,digitaal weer dolby atmos,is ook duidelijk te horen.
Maar is dat niet zwaar gecomprimeerde Atmos?

• Ckriek
pennywise666 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:05:
[...]

Geen idee,heb er nou ook niet zoveel verstand van.

• pennywise666
Ckriek schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:07:
[...]

Ik heb zelf ook nog geen Atmos opstelling, maar ik dacht het een keer te lezen dat niet niet True Atmos is, maar gewoon opgewaardeerde dolby digital+ ofzo. Net als bij Netflix.

• Brad Pitt
Ckriek schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:07:
[...]
Deze?

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

pennywise666 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:05:
[...]

Waarschijnlijk lossy Dolby Atmos. Er kan sowieso geen lossless Atmos / TrueHD over ARC.
Dat is 6 channel AAC, geen Atmos.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Audio
ID                                       : 2
Format                                   : AAC LC
Format/Info                              : Advanced Audio Codec Low Complexity
Codec ID                                 : mp4a-40-2
Duration                                 : 58 s 91 ms
Bit rate mode                            : Variable
Bit rate                                 : 384 kb/s
Channel(s)                               : 6 channels
Channel layout                           : C L R Ls Rs LFE
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Frame rate                               : 46.875 FPS (1024 SPF)
Compression mode                         : Lossy
Stream size                              : 2.66 MiB (23%)
Default                                  : Yes
Alternate group                          : 1
Encoded date                             : UTC 2018-11-18 21:19:52
Tagged date                              : UTC 2018-11-18 21:19:52

[ Voor 80% gewijzigd door Jay-v op 29-11-2018 21:25 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08

_██_
(ಠ_ృ)

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
pennywise666 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:44:
[...]

Andere kabel lost het op.
Bij mij doet ie het namelijk wel op dezelfde receiver
Held! Een hoop nieuwe kabels gekocht en er zit in ieder geval een werkende tussen! Thanks voor je reactie. (y)

• pennywise666
Fuwor schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:45:
[...]

Held! Een hoop nieuwe kabels gekocht en er zit in ieder geval een werkende tussen! Thanks voor je reactie. (y)
Ze noemen mij hier ook wel "Pennywise de superheld" ;)

Ik had dit probleem met mijn Onkyo,voordat ik de X1400h had.
En toen haperde het geluid met Dolby Digital+, maar met de rest niet.
Dus ik vond het vreemd dat een andere kabel het probleem wel verhielp.

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-11 20:40
Heeft iemand dit ook bij de LG OLED55C8PLA?

Het geluid (via tv speaker) qua hardheid varieert heel erg.

Bijv Spotify of Youtube is volume 20 prima.
Maar bij Netflix soms is 100 nog slecht te verstaan (vooral de stemmen). Soms het heropenen van dezelfde film of serie lost dit op.
  • Adaptive Sound Control staat uit
  • Automatisch volume staat uit
Komt iemand dit bekend voor? Wat dit zou kunnen zijn

En verder hoe sluit bij de tv echt iets af? Als ik op standby zet en weer aan, dan onthoud hij precies het Netflix menu waar ik gebleven was.

[ Voor 39% gewijzigd door Thoraxx op 30-11-2018 01:02 ]

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:49
Jay-v schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:20:
[...]

Waarschijnlijk lossy Dolby Atmos. Er kan sowieso geen lossless Atmos / TrueHD over ARC.

[...]

Dat is 6 channel AAC, geen Atmos.
Aangezien dit ook in gaat op de vraag die ik hier gister stelde. Weet je een workaround/oplossing hoe ik wél atmos naar mijn atmos/dts-x ondersteunde soundbar kan overbrengen?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
DeKoetsier schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:31:
[...]

Aangezien dit ook in gaat op de vraag die ik hier gister stelde. Weet je een workaround/oplossing hoe ik wél atmos naar mijn atmos/dts-x ondersteunde soundbar kan overbrengen?
Geluiduitgang heb je op HDMI ARC staan neem ik aan. Je moet echter ook de geluidsuitvoer op automatisch zetten. In het Geluid submenu waar je HDMI ARC selecteert zit die optie eronder.

_██_
(ಠ_ృ)

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 05:13
Zo, heb mn 55C8 aangesloten..en wauw.... Just... Wauw. Zwart is zwart!

Ik heb al mijn apparatuur met HDMI op mn nieuwe Denon h1400x aangesloten en vanuit daar 1 HDMI naar de TV. Het geluid via de versterker (afstemmen via Audyssee) is echt geweldig en ondanks dat alles nu op HDMI 1 zit aangesloten herkent de tv toch of er beeld komt vanuit de Playstation of uit mn 4K blurayspeler. Hij pakt dan ook meteen Game mode of HDR/Dolby Vision mode, afhankelijk van het bron apparaat. Had niet verwacht dat dat allemaal zo zou werken, positief verrast!

Mooi formaat ook, 55 inch, vanaf mijn kijkafstand van 2.5 tot hooguut 3 meter. Had stiekm toch wel 65 inch willen hebben maar merk dat dat met gamen een stuk minder overzichtelijk wordt. Op 2.5 meter afstand met 55 inch is het field of view eigenlijk perfect voor games, voor films zou ik wel groter willen

Al met al zeeeeer blij mee! Ik ben erg kritisch als het gaat om beeldkwaliteit en heb tot noch toe geen klachten :)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
DeKoetsier schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:31:
[...]

Niet, naar mijn weten. Daarom snap ik de Atmos ondersteuning van een ingebouwde app als Netflix ook niet buiten de marketingwaarde. Ik heb het in ieder geval nog nooit voor elkaar gekregen op mijn receiver. Maar goed de meerwaarde van Atmos zonder deftige 7.1 setup is ook te verwaarlozen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:18
DanielC. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 02:02:
Zo, heb mn 55C8 aangesloten..en wauw.... Just... Wauw. Zwart is zwart!

Ik heb al mijn apparatuur met HDMI op mn nieuwe Denon h1400x aangesloten en vanuit daar 1 HDMI naar de TV. Het geluid via de versterker (afstemmen via Audyssee) is echt geweldig en ondanks dat alles nu op HDMI 1 zit aangesloten herkent de tv toch of er beeld komt vanuit de Playstation of uit mn 4K blurayspeler. Hij pakt dan ook meteen Game mode of HDR/Dolby Vision mode, afhankelijk van het bron apparaat. Had niet verwacht dat dat allemaal zo zou werken, positief verrast!

Mooi formaat ook, 55 inch, vanaf mijn kijkafstand van 2.5 tot hooguut 3 meter. Had stiekm toch wel 65 inch willen hebben maar merk dat dat met gamen een stuk minder overzichtelijk wordt. Op 2.5 meter afstand met 55 inch is het field of view eigenlijk perfect voor games, voor films zou ik wel groter willen

Al met al zeeeeer blij mee! Ik ben erg kritisch als het gaat om beeldkwaliteit en heb tot noch toe geen klachten :)
Heb momenteel de 55" B6 en ook al is dat een mooi formaat, grootte went veel te snel dus in m'n nieuwe huis gaat deze naar de slaapkamer en komt er in de woonkamer minimaal 65".

Voor wat betreft je opmerking over de verschillende beeldmodi over dezelfde HDMI input. Dit doet hij bij mijn TV niet helemaal naar wens, dus ben benieuwd of ze dat inmiddels hebben aangepast ná de B6 versie of dat het nog steeds zo is. Maar bij mij hebben alle bronnen dezelfde beeldmodi, die ik voor het laatst instel. Enkel bij een HDR / Dolby Vision input schakelt hij over, maar bij SDR content blijft de Picture Mode over alle bronnen (aangesloten op mijn Marantz Receiver) hetzelfde. Dus wanneer ik mijn input op Xbox One instel op Game Mode (SDR) en ik ga vervolgens TV kijken (Horizon Box aangesloten op Marantz) dan blijft deze gewoon weergeven in Game Mode.

Pas wanneer ik bijvoorbeeld op de Xbox een HDR game opstart, dan schakelt de TV natuurlijk over naar de HDR Game Mode.

Maar bij SDR content is de laatst ingestelde Picture Mode, de beeldmodi voor alle SDR inputs.

Kun jij dit eens controleren of dat bij jou ook het geval is?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• DanielC.
Rivanov schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 06:35:
[...]

Heb momenteel de 55" B6 en ook al is dat een mooi formaat, grootte went veel te snel dus in m'n nieuwe huis gaat deze naar de slaapkamer en komt er in de woonkamer minimaal 65".

Voor wat betreft je opmerking over de verschillende beeldmodi over dezelfde HDMI input. Dit doet hij bij mijn TV niet helemaal naar wens, dus ben benieuwd of ze dat inmiddels hebben aangepast ná de B6 versie of dat het nog steeds zo is. Maar bij mij hebben alle bronnen dezelfde beeldmodi, die ik voor het laatst instel. Enkel bij een HDR / Dolby Vision input schakelt hij over, maar bij SDR content blijft de Picture Mode over alle bronnen (aangesloten op mijn Marantz Receiver) hetzelfde. Dus wanneer ik mijn input op Xbox One instel op Game Mode (SDR) en ik ga vervolgens TV kijken (Horizon Box aangesloten op Marantz) dan blijft deze gewoon weergeven in Game Mode.

Pas wanneer ik bijvoorbeeld op de Xbox een HDR game opstart, dan schakelt de TV natuurlijk over naar de HDR Game Mode.

Maar bij SDR content is de laatst ingestelde Picture Mode, de beeldmodi voor alle SDR inputs.

Kun jij dit eens controleren of dat bij jou ook het geval is?
Ik zal er eens naar kijken. Heb nog geen SDR content gekeken eerlijk gezegd. Ik kijk geen tv, Horizon box staat in de kelder lol. Heb wel nog een hoop reguliere dvds en heb normale blurays nog niet getest.

Bij mn PS4 gaat ie sowieso meteen naar Game (user) mode. Als ik een Ultra HD bluray afspeel gaat ie naar HDR Cinema (user) mode en als ik Netflix opstart mrt Haunting of Hill House, dan schiet ie naar Dolby Vision mode

Zal straks eens reguliere dvd proberen op mn 4K speler alsmede mijn Wii U.

Met betreking tot formaat.. ik heb moeten settelen voor 55 inch omdat ik 65 inch gewoonweg niet kan betalen. En ik wilde geen 65 samsung led kopen en inleveren op kwaliteit ;) mijn vorige TV was een 50 inch plasma van Panasonic uit 2009, dus ik ben er sowieso op vooruit gegaan. Heb de bank ook 10cm naar voren geschoven, dus al met al is het wel groter geworden 8) maar man oh man...wat ik dit een prachtig scherm zeg. Kan me helemaal voorstellen hoe dat op 65 of zelfs 77 inch moet zijn :9~

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:18
DanielC. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:57:
[...]

Ik zal er eens naar kijken. Heb nog geen SDR content gekeken eerlijk gezegd. Ik kijk geen tv, Horizon box staat in de kelder lol. Heb wel nog een hoop reguliere dvds en heb normale blurays nog niet getest.

Bij mn PS4 gaat ie sowieso meteen naar Game (user) mode. Als ik een Ultra HD bluray afspeel gaat ie naar HDR Cinema (user) mode en als ik Netflix opstart mrt Haunting of Hill House, dan schiet ie naar Dolby Vision mode

Zal straks eens reguliere dvd proberen op mn 4K speler alsmede mijn Wii U.

Met betreking tot formaat.. ik heb moeten settelen voor 55 inch omdat ik 65 inch gewoonweg niet kan betalen. En ik wilde geen 65 samsung led kopen en inleveren op kwaliteit ;) mijn vorige TV was een 50 inch plasma van Panasonic uit 2009, dus ik ben er sowieso op vooruit gegaan. Heb de bank ook 10cm naar voren geschoven, dus al met al is het wel groter geworden 8) maar man oh man...wat ik dit een prachtig scherm zeg. Kan me helemaal voorstellen hoe dat op 65 of zelfs 77 inch moet zijn :9~
Dat bedoel ik ook. Jij hebt je Game Mode ingesteld als 'default' picture mode. Bij HDR en Dolby Vision, schakelt de TV standaard over naar een HDR picture mode of Dolby Vision picture mode. Dat werkt bij mij ook op deze manier. Echter, de Game Mode picture mode zal wel gebruikt worden voor iedere source / input die een normaal SDR uitzendt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:29
Thoraxx schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:52:

En verder hoe sluit bij de tv echt iets af? Als ik op standby zet en weer aan, dan onthoud hij precies het Netflix menu waar ik gebleven was.
De Homeknop iets langer ingedrukt houden. De apps die niet volledig zijn afgesloten worden dan getoond, met een kruisje erboven. Kruisje aanklikken en de app is compleet afgesloten.

• DanielC.
Rivanov schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:34:
[...]

Dat bedoel ik ook. Jij hebt je Game Mode ingesteld als 'default' picture mode. Bij HDR en Dolby Vision, schakelt de TV standaard over naar een HDR picture mode of Dolby Vision picture mode. Dat werkt bij mij ook op deze manier. Echter, de Game Mode picture mode zal wel gebruikt worden voor iedere source / input die een normaal SDR uitzendt.
Ik kan dit nu inderdaad bevestigen. Heb zojuist een normale (niet 4k) bluray getest op mijn 4K speler en hoewel er upscaling plaatsvind gaat de tv niet automatisch van Game Mode af.

Dat is wel jammer, maar het is een kleine moeite om tussen de standen te schakelen. Als ik de apparaten los op verschillende hdmi poorten van de tv aansluit moet ik schakelen tussen externe poorten, dus om het even.

Maar zou wel tof geweest zijn als ie dit ook allemaal herkende :)

• Puck
  • Laatst online: 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

Het is wel mogelijk om de verschillende inputs van de receiver te laten herkennen door de TV (op de B6 ook al) alleen is dit nogal afhankelijk van je receiver, gok ik. Die moet dit correct doorgeven aan de TV. Geen idee welke het wel en niet ondersteunen, of hoe je dit überhaupt instelt, ik gebruik het zelf niet.

Dit is een foto van @tipex, zie deze post:
tipex in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Afbeeldingslocatie: http://schaaps.net/lg.jpg

Weet overigens niet of je hierbij dan ook verschillende instellingen kan toepassen.

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 30-11-2018 09:30 ]

Arrived anxious, left bored

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-11 23:15
peakaboo schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:23:
[...]

Haal hier 38.44mbps (40mbps is max) via wifi 5ghz op kanaal 36 idd en met de quickstart optie OFF. 65C7D, werkt dus prima.

Ik heb trouwens nog af en toe last van de opstart bug. Zet tv aan en humax decoder (maakt niet uit in welke volgorde), maar beide via de magic remote. Bij mij zit de humax op HDMI3 (ps4 pro op HDMI4), ps4 staat uiteraard uit. Na opstarten komt er beeld maar valt meteen even weg en komt dan terug,maar heeft een flickering + de onderste helft heeft een soort storing/sneeuw.

Als ik tv en decoder uit zet en weer aan is het altijd weg en werkt het prima en komt het ook niet meer terug. Gebeurt vaak sochtends.. nog niet achter wat het kan zijn...

Moet ik soms HDMI1 gebruiken? Lijkt me sterk.. tips?
Ik heb bovenstaande probleem op mijn C8 ook. Sinds gisterenavond de 65C8 in mijn bezit. Humax 5200 zit op HDMI1. Als TV en Humax op standby gestaan hebben, dan heb ik de eerste +/- 20s wat last van storing op de TV beeld. Valt weg af en toe. Iets sneeuw en soms ff een zwart beeld. Na de 20s is alles prima. Als ik dan de TV evenop standby zet, en daarna weer aan is er niks aan de hand. Andere devices hebben hier geen last van. (Xbox One X) bijvoorbeeld. Ik kan zo niks geks aan de HDMI settings zien. Dacht eerst rotte HDMI kabel, maar een andere maakt geen verschil. Na de eerste 20s is alles prima en is het beeld ook stabiel, dus kabel issue lijkt het dan ook niet te zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:56
Vraagje mbt het geluid van een 55C8;
Wat is het effect van het demonteren van de voet (met de tunnels om het geluid naar voren te geleiden) en het ophangen van de tv strak tegen de muur waar de tv met voet anders voor zou staan op circa 20cm?

Mijn huidige tv staat op een voet maar sinds een verbouwing rekening gehouden met montage aan de muur (buis voor kabels ligt in de muur).

Wordt het geluid per saldo beter/slechter of geen verschil waarneembaar? Zelf denk ik dat het geluid slechter wordt omdat er minder ruimte is om het geluid wat voller te laten worden, te laten weerkaatsen en naar voren te brengen maar benieuwd of iemand zijn/haar ervaring kan delen.

• DutchOwnage
  • Nu online
Toch even een vraagje voor de 7 serie bezitters: wat is bij jullie de laatste firmware versie? .85? Niet dat ik wat te klagen heb, maar heb sinds ik de tv in gebruik heb genomen (in April) welgeteld 1 firmware update gezien, en dat was binnen een half uurtje dat de tv in gebruik was genomen.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:47
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/09d316dcf18c349297201aa58b2d97bf64a30870/?url=http%3A%2F%2Fschaaps.net%2Flg.jpg Op (foto van een paar posts hierboven) zie je de optie LiveTV staan.

Ik vraag me af of iemand dat gebruikt. Ikzelf maak gebruik van een Arris decoder tbv KPN, anderen hebben een Horizon box van Ziggo of een ander kabelaar. Zijn er nog mensen die dit soort TV's niet dmv een decoder of een box gebruiken?
Eigenlijk zou ik de hele optie LiveTV wel willen verbergen, ik krijg er geen signaal op, maar af en toe staat de TV wel per ongeluk op deze source.

• Dirrukje
  • Laatst online: 20-10 12:50
Heb de 65" TV nu een week thuis staan en het was voor mij in het begin toch wel erg winnen. Kom van een 4-5 jaar oude HD LCD Sony Bravia af waarbij de kleuren toch relatief blauw ingesteld worden. Heb dus erg moeten wennen aan de gemiddelde instellingen die je veel terug ziet komen. Maar steeds meer raak ik in vervoering van wat er van het scherm af spat. De kleuren zijn echt zo veel mooier. Realiseer het me niet altijd als ik écht tv aan het kijken ben. Vaker als hij aan staat en loop even langs om wat voor reden dan ook dan valt de kwaliteit van het scherm me pas echt op met wat ik had. Heerlijk. Absolute aanrader voor alles en iedereen!

Bedacht me gisteravond nog wel iets eigenlijk.. Er zit wat demo materiaal op de TV en als je het aanzet is het écht adembenemend mooi. Dit effect realiseer je niet met UHD Bluray films en ik vraag me eigenlijk even waar dat verschil hem in zit. Iemand een idee? Is dat demo materiaal speciaal gemaakt om het beste uit die TV te laten komen ofzo? Heeft het met de films te maken? Tis allebei UHD HDR dus vraag me dan wel af waar dat verschil in zit.
vanderwolf schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:35:
Vraagje mbt het geluid van een 55C8;
Wat is het effect van het demonteren van de voet (met de tunnels om het geluid naar voren te geleiden) en het ophangen van de tv strak tegen de muur waar de tv met voet anders voor zou staan op circa 20cm?

Mijn huidige tv staat op een voet maar sinds een verbouwing rekening gehouden met montage aan de muur (buis voor kabels ligt in de muur).

Wordt het geluid per saldo beter/slechter of geen verschil waarneembaar? Zelf denk ik dat het geluid slechter wordt omdat er minder ruimte is om het geluid wat voller te laten worden, te laten weerkaatsen en naar voren te brengen maar benieuwd of iemand zijn/haar ervaring kan delen.
Niet geprobeerd maar volgens mij zit het geluid écht achter/onder de tv en zonder die voet blijft het daar enigszins. Ik zou als ik hem ophang per definitie een soundbar of surround inzetten voor het geluid.

[ Voor 31% gewijzigd door Dirrukje op 30-11-2018 11:00 ]

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-11 11:30
Ik heb sinds gisteren de 55c8 binnen en ben er erg blij mee. Na installatie Red dead Redemption 2 gespeeld: fantastisch. Vanavond even film kijken met de vrouw.

Nu heb ik hier gezocht naar kon geen antwoord vinden op het volgende: als ik vanaf b.v. Netflix weer naar tv ga (ik heb een c+ module) dan gaat de tv naar de laatste zender. Een audio kanaal in dit geval. Kan ik dat wijzigen?

Verder moet ik nog even kijken of ik mijn Logitech Harmony nog veel nodig heb. De tv kan prima spelen zonder de receiver (zeker met kids die kijken) alleen wil ik Netflix wel via optisch laten lopen. Genoeg te tunen nog dus :)

Xbox: Didoekoe

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
miles schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:40:
[...]
Ik vraag me af of iemand dat gebruikt. Ikzelf maak gebruik van een Arris decoder tbv KPN, anderen hebben een Horizon box van Ziggo of een ander kabelaar. Zijn er nog mensen die dit soort TV's niet dmv een decoder of een box gebruiken?
[...]
Ja! Ik woon in een Caiway gebied. Heb dus de coax kabel gewoon in de tv gestoken en de kanalen laten zoeken. Geen CI+ kaart oid nodig! ;)

• pwh53
DutchOwnage schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:35:
Toch even een vraagje voor de 7 serie bezitters: wat is bij jullie de laatste firmware versie? .85? Niet dat ik wat te klagen heb, maar heb sinds ik de tv in gebruik heb genomen (in April) welgeteld 1 firmware update gezien, en dat was binnen een half uurtje dat de tv in gebruik was genomen.
05.80.04

https://www.lg.com/nl/ond...ch=OLED55C7V&superCateId=

mapje LG_DTV maken op een stick en de tv herkent het automatisch

[ Voor 17% gewijzigd door pwh53 op 30-11-2018 15:08 ]

• Dirrukje
miles schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:40:
[Afbeelding] Op (foto van een paar posts hierboven) zie je de optie LiveTV staan.

Eigenlijk zou ik de hele optie LiveTV wel willen verbergen, ik krijg er geen signaal op, maar af en toe staat de TV wel per ongeluk op deze source.
Live TV gebruik je toch ook gewoon met een CI+ module? Ik wel in ieder geval. Heb wel mijn Ziggo geüpgraded waar de mediabox bij in zit dus zal dat binnenkort anders gaan doen.

Maar heb je geen mediabox en een CI+ module dan maak je volgens mij sowieso al gebruik van de live tv modus.

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-11 20:40
Inderdaad. Waarom een lelijke box gebruiken als je gewoon CI+ kunt gebruiken :D?

• Boy
  • Laatst online: 15:59

Boy

www.byoscoop.nl

Dirrukje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:02:
[...]

Live TV gebruik je toch ook gewoon met een CI+ module? Ik wel in ieder geval. Heb wel mijn Ziggo geüpgraded waar de mediabox bij in zit dus zal dat binnenkort anders gaan doen.

Maar heb je geen mediabox en een CI+ module dan maak je volgens mij sowieso al gebruik van de live tv modus.
Die Horizon Box is echt een drama, CI+ module is de kant dat ik op wil gaan en opnemen via de TV.

Maar ik las dat als je 2 tuners hebt en maar 1 CI+ module, nog steeds niet altijd 2 verschillende programma's kan opnemen.

edit: https://www.samsung.com/nl/i/televisie/twin-tuner/ ah ik zie hier dus dat je maar 1 signaal tegenlijk kan decoderen. Dus je andere programma moet dan ongecodeerd binnen komen...

[ Voor 12% gewijzigd door Boy op 30-11-2018 11:32 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• ArthurMorgan
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:35:
04.70.85

staat op automatich updaten

• Dirrukje
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:29:
[...]

Die Horizon Box is echt een drama, CI+ module is de kant dat ik op wil gaan en opnemen via de TV.
Hmm, nooit verder ingelezen op die horizon box eigenlijk. Bij de upgrade van me abonnement ging het me alleen om de internetsnelheid waarmee ik alsnog op een abbo uit kwam met die box. Was wel van plan hem aan te sluiten om te kijken of het wat is. Wat zijn zoal de issues ermee dan? Anders laat ik hem gewoon lekker in de verpakking zitten.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Dirrukje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:48:
[...]

Hmm, nooit verder ingelezen op die horizon box eigenlijk. Bij de upgrade van me abonnement ging het me alleen om de internetsnelheid waarmee ik alsnog op een abbo uit kwam met die box. Was wel van plan hem aan te sluiten om te kijken of het wat is. Wat zijn zoal de issues ermee dan? Anders laat ik hem gewoon lekker in de verpakking zitten.
Ik weet niet hoe het is met die nieuwe MediaBox (ik zie hier https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra dat er dus een nieuwe is) zit, maar de Horizon Box is traag, reboot soms onverwachts, terugkijken haperde, al is dat de laatste tijd wel beter).

• Dirrukje
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:50:
[...]

Ik weet niet hoe het is met die nieuwe MediaBox (ik zie hier https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra dat er dus een nieuwe is) zit, maar de Horizon Box is traag, reboot soms onverwachts, terugkijken haperde, al is dat de laatste tijd wel beter).
Hmm zal eens kijken, kom er snel genoeg achter natuurlijk en dan trek ik hem er gewoon weer tussen uit. Een ding wat ik me nog wel afvroeg, er zit een afstandsbediening bij. Betekent dit dat ik de magic remote niet kan gebruiken bij TV als het via de mediabox verloopt?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Dirrukje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:55:
[...]

Hmm zal eens kijken, kom er snel genoeg achter natuurlijk en dan trek ik hem er gewoon weer tussen uit. Een ding wat ik me nog wel afvroeg, er zit een afstandsbediening bij. Betekent dit dat ik de magic remote niet kan gebruiken bij TV als het via de mediabox verloopt?
Geen idee of die LG afstandsbediening ook de Mediabox kan bedienen, ik heb zelf helaas nog geen OLED TV (nog aan het kijken/twijfelen, LG, Sony, welke grootte...enge verhalen over effecten in beeld)...

• Dirrukje
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:58:
[...]

Geen idee of die LG afstandsbediening ook de Mediabox kan bedienen, ik heb zelf helaas nog geen OLED TV (nog aan het kijken/twijfelen, LG, Sony, welke grootte...enge verhalen over effecten in beeld)...
Ach ja, enge verhalen zul je altijd en overal over hebben. Ding staat nu een week en ik heb nog niks engs gezien.. maar misschien weet ik nog niet zo goed waar ik op moet letten :+ Lekker in de winkel gaan kijken, wat eigen materiaal meenemen en gewoon zonder zorgen een keuze maken. Angst is een slechte raadgever en op die manier blijf je altijd twijfelen ;)

Je hebt nu ook een TV staan toch? Die zal ook wel wat jaartjes oud zijn.. Daar heb je toen ook gewoon voor betaald.. Ga er maar vanuit dat het SOWIESO een dikke stap vooruit zal zijn.

• DanielC.
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:58:
[...]

LG ab werk niet op de mediabox. Met de AB van de mediabox kan je wel de tv aan/uit zettrn, volume bedienen, muten en bronkanaal wijzigen

• mrstylo
  • Laatst online: 16-10 13:00
Is het mogelijk om die Amazon Prime video knop op je afstandbediening te wijzigen? Echt irritant dat hiervoor een speciale knop is.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Dirrukje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:16:
[...]

Ach ja, enge verhalen zul je altijd en overal over hebben. Ding staat nu een week en ik heb nog niks engs gezien.. maar misschien weet ik nog niet zo goed waar ik op moet letten :+ Lekker in de winkel gaan kijken, wat eigen materiaal meenemen en gewoon zonder zorgen een keuze maken. Angst is een slechte raadgever en op die manier blijf je altijd twijfelen ;)

Je hebt nu ook een TV staan toch? Die zal ook wel wat jaartjes oud zijn.. Daar heb je toen ook gewoon voor betaald.. Ga er maar vanuit dat het SOWIESO een dikke stap vooruit zal zijn.
Klopt, huidige TV is een LG van zo'n 14 jaar oud, 37" LCD. Moet de vrouw nog overtuigen dat we een nieuwe moeten :)

Ik ben alleen bang dat het geluid slecht is, ik kijk dus naar een C8 of E8, ben nog niet van plan een receiver en speakers te kopen, later mss wel..dus TV geluid is wel iets wat ik dan "niet slecht" wil hebben

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-11 23:15
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:12:
[...]

Klopt, huidige TV is een LG van zo'n 14 jaar oud, 37" LCD. Moet de vrouw nog overtuigen dat we een nieuwe moeten :)

Ik ben alleen bang dat het geluid slecht is, ik kijk dus naar een C8 of E8, ben nog niet van plan een receiver en speakers te kopen, later mss wel..dus TV geluid is wel iets wat ik dan "niet slecht" wil hebben
Ik moet zeggen dat de 65C8 me echt mee valt. De vorige LCDs waren stukken slechter. Heb overigens een review gelezen op Tweakers van iemand die zelf een C8 had, en een E8 mocht testen. Die gaf aan dat er maar weinig verschil zit tussen de twee modellen. Extra geld kun je beter in de zak houden en soundbar of speakers voor kopen op termijn. Geluid is bij gebruik van voet beter dan aan de muur overigens. Ook iets om rekening mee te houden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:20
ArthurMorgan schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:34:
[...]

04.70.85

staat op automatich updaten
Je kunt de nieuwste firmware (05.80.04) downloaden en via USB installeren. Ze rollen die firmware OTA gefaseerd uit. Ik heb mijn C7 via USB geupdate onlangs.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:12:
[...]

@Boy, het geluid slechter dan dat van een 14 jaar oude LCD TV?

Je was er overigens wel heel erg vroeg bij? Het zal beslist een oude beestje zijn, maar 14 jaar oud, anno 2004 dus? Moet een bak geld hebben gekost in dat jaar, weet je nog hoeveel destijds?

Testing, one, two ...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Inspired schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:24:
[...]

Ik moet zeggen dat de 65C8 me echt mee valt. De vorige LCDs waren stukken slechter. Heb overigens een review gelezen op Tweakers van iemand die zelf een C8 had, en een E8 mocht testen. Die gaf aan dat er maar weinig verschil zit tussen de twee modellen. Extra geld kun je beter in de zak houden en soundbar of speakers voor kopen op termijn. Geluid is bij gebruik van voet beter dan aan de muur overigens. Ook iets om rekening mee te houden.
Ik zal 'm sowieso ophangen, heb geen TV meubel. Dat was idd ook iets wat ik had begrepen, bij de C8 zou het geluid dan minder zijn. In dat geval dan mss toch een E8?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

hardware-lover schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:25:
[...]

@Boy, het geluid slechter dan dat van een 14 jaar oude LCD TV?

Je was er overigens wel heel erg vroeg bij? Het zal beslist een oude beestje zijn, maar 14 jaar oud, anno 2004 dus? Moet een bak geld hebben gekost in dat jaar, weet je nog hoeveel destijds?
Ik heb geen idee, ik hoor maar dat het geluid slechter is omdat er geen ruimte is voor speakers, dus ik dat dat mijn huidige dan beter geluid zou produceren omdat deze best een dikke balk eronder heeft hangen.

Het is dus niet 14 jaar oud, ik heb 'm gekocht in 2006, dus 12, ik overdrijf :)

deze is het: pricewatch: LG 37LC2R (37")

Kostte me toendertijd iets van 1300 euro

Nog steeds supergoed beeld

[ Voor 3% gewijzigd door Boy op 30-11-2018 14:30 ]

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:26
Vanavond kan ik eindelijk mijn 65C8 uitpakken :) Ik wil een WD Elements SE 4 TB bestellen om content op te zetten. Ik lees echter wat tegenstrijdige berichten dat schijven groter dan 2 TB niet werken met WebOS. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:17
Brainstorm86 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:30:
Vanavond kan ik eindelijk mijn 65C8 uitpakken :) Ik wil een WD Elements SE 4 TB bestellen om content op te zetten. Ik lees echter wat tegenstrijdige berichten dat schijven groter dan 2 TB niet werken met WebOS. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het wordt iig afgeraden door LG, het zou best kunnen werken trouwens, maar garantie heb je niet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Boy, duidelijk zo. Je zou de sprong gaan maken van HD-Ready (720p) direct naar 4k, los van het verschil in geluid. De sprong van LCD met TL-buis als achtergrondverlichting naar helemaal uit (echt zwart) is eveneens een flinke. Ook de stap van 37" > 55" wordt een flinke. Dat went wel heel erg snel maar ik kan me voorstellen dat er even wat gesteigerd wordt door bepaalde iemanden ;) "gelukkig" is er op het Oled vlak geen kleiner formaat dan 55" te krijgen.

Eigenlijk ben jij in de gelukkige omstandigheid dat elke keuze voor een nieuwe TV een sprong vooruit zal betekenen, ongeacht of dit een 55" Oled gaat worden, of uiteindelijk toch een nieuwe LCD (zonder TL).

Testing, one, two ...

• pwh53
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:27:
[...]

Ik zal 'm sowieso ophangen, heb geen TV meubel. Dat was idd ook iets wat ik had begrepen, bij de C8 zou het geluid dan minder zijn. In dat geval dan mss toch een E8?
of een c8 + sk9 soundbar na cashback rond de 1650 euro ongeveer (55 inch)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

hardware-lover schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:43:
@Boy, duidelijk zo. Je zou de sprong gaan maken van HD-Ready (720p) direct naar 4k, los van het verschil in geluid. De sprong van LCD met TL-buis als achtergrondverlichting naar helemaal uit (echt zwart) is eveneens een flinke. Ook de stap van 37" > 55" wordt een flinke. Dat went wel heel erg snel maar ik kan me voorstellen dat er even wat gesteigerd wordt door bepaalde iemanden ;) "gelukkig" is er op het Oled vlak geen kleiner formaat dan 55" te krijgen.

Eigenlijk ben jij in de gelukkige omstandigheid dat elke keuze voor een nieuwe TV een sprong vooruit zal betekenen, ongeacht of dit een 55" Oled gaat worden, of uiteindelijk toch een nieuwe LCD (zonder TL).
Eigenlijk wilde ik stiekem 65" gaan proberen erdoorheen te krijgen :p de 37" die ik nu heb heeft hele dikke rand, dus qua verschil in ruimte moet dat wel meevallen ;)

Het gaat sowieso een OLED worden, maar of dat een LG of Sony wordt, is nog de vraag...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

pwh53 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:46:
[...]

of een c8 + sk9 soundbar na cashback rond de 1650 euro ongeveer (55 inch)
Dat kllinkt interessant! Ik zal even in dit topic moeten zoeken naar dat cashback verhaal en tot wanneer dit nog geld...die SK9 kan ik dus ophangen aan de muur? dat is wel een vette oplossing...

ik dacht dat dat alleen bij de W7 / W8 van toepassing was, maar die is een heel stuk duurder (maar dat is natuurlijk omdat alle hardware in de soundbar zit)

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:26
Wren schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:33:
[...]

Het wordt iig afgeraden door LG, het zou best kunnen werken trouwens, maar garantie heb je niet.
Hmm oke, misschien toch maar een 2tb aanschaffen voor de zekerheid. Thanks!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Wren schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:33:
[...]

Ik heb een maxtor 4tb externe HDD aan mijn B7 hangen met 4k HDR blu-ray rips en dat werkt geweldig.

• pwh53
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:50:
[...]

Dat kllinkt interessant! Ik zal even in dit topic moeten zoeken naar dat cashback verhaal en tot wanneer dit nog geld...die SK9 kan ik dus ophangen aan de muur? dat is wel een vette oplossing...

ik dacht dat dat alleen bij de W7 / W8 van toepassing was, maar die is een heel stuk duurder (maar dat is natuurlijk omdat alle hardware in de soundbar zit)
ik geloof tot 31 december. even bellen voor een prijsopgaaf met apollo,foka of smits,en verwijzen naar het tweakers prijzen topic.
beugels zitten erbij
https://www.lg.com/nl/ond...&search=SK9Y&superCateId=

[ Voor 9% gewijzigd door pwh53 op 30-11-2018 15:01 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

pwh53 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:54:
[...]

ik geloof tot 31 december. even bellen voor een prijsopgaaf met apollo,foka of smits,en verwijzen naar het tweakers prijzen topic
Thnx! Ik heb het daar gevonden :)

Vraagje: waarom zou ik een 65" C8 pakken ipv een 65" C7?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/701389;1129855/

Dat scheelt 1400 euro, wat is dat prijsverschil waard?

en dan heb je ook nog een E8 die goedkoper te krijgen is dan de C8? pricewatch: LG OLED65E8PLA Zwart

Het is echt niet te volgen vaak :|

[ Voor 17% gewijzigd door Boy op 30-11-2018 15:03 ]

• pwh53
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:59:
[...]

Thnx! Ik heb het daar gevonden :)

Vraagje: waarom zou ik een 65" C8 pakken ipv een 65" C7?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/701389;1129855/

Dat scheelt 1400 euro, wat is dat prijsverschil waard?

en dan heb je ook nog een E8 die goedkoper is dan de C8? pricewatch: LG OLED65E8PLA Zwart
nee je kijkt verkeerd, je moet hier eerst even een paar pagina's lezen
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
echt even een paar pagina's lezen vragen zijn dodelijk in dat forum ;)
ps.c7 heeft geen cashback

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

pwh53 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:04:
[...]

nee je kijkt verkeerd, je moet hier eerst even een paar pagina's lezen
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
echt even een paar pagina's lezen vragen zijn dodelijk in dat forum ;)
ps.c7 heeft geen cashback
Ik ga eerst maar eens zielig kijken en om toestemming vragen bij m'n vrouw voor ik me helemaal gek maak :p

We hebben dure maand gehad, nieuwe droger/wasmachine, nieuw bed, verbouwing van toilet...van de andere kant, dan kan dit er ook nog wel bovenop :p Ik ga es lezen straks daar, thnx!

Maar aangezien dat het prijzentopic was, ging ik vanuit dat mijn post hierboven meer hier thuis hoorde, omdat het gaat om ervaringen tussen die apparaten / waarom iemand kiest voor een E7/E8/C7/C8

[ Voor 12% gewijzigd door Boy op 30-11-2018 15:08 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:07:
[...]

Ik ga eerst maar eens zielig kijken en om toestemming vragen bij m'n vrouw voor ik me helemaal gek maak :p

We hebben dure maand gehad, nieuwe droger/wasmachine, nieuw bed, verbouwing van toilet...van de andere kant, dan kan dit er ook nog wel bovenop :p Ik ga es lezen straks daar, thnx!

Maar aangezien dat het prijzentopic was, ging ik vanuit dat mijn post hierboven meer hier thuis hoorde, omdat het gaat om ervaringen tussen die apparaten / waarom iemand kiest voor een E7/E8/C7/C8
Beter alles in één keer denk ik altijd maar :9
Hier ook een nieuw appartement gekocht (eerste huis) dus alles nieuw moeten kopen, direct nieuwe C7 erbij, SK10Y erbij, wasmachine, bestek, etc, etc.. ben je er in elk geval vanaf ;w
wel het voordeel dat het appartement zo goed als af was dus weinig moest klussen

Ik heb destijds voor een C7 gekozen (juli) het prijsverschil was toen wel wat groter, zon €400/450,-.
De C8 is 'net' wat beter wat je vooral leest, vond dat het prijsverschil toen niet waard.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• pwh53
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:07:
[...]

7- serie is van vorig jaar, de 8-serie heeft nu cashback.E-serie heeft een soort ingebouwde soundbar,en een iets ander design

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

pwh53 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:16:
[...]

7- serie is van vorig jaar, de 8-serie heeft nu cashback.E-serie heeft een soort ingebouwde soundbar,en een iets ander design
yep, snap dat de 8-serie de nieuwe is, maar om alleen maar veel meer geld uit te geven omdat het een jaar nieuwer is, weet niet of ik dat wel wil doen. Volgens Sim was er ook niet echt verschil tussen webOS 3.5 en 4.0, dus dat is het ook niet.

• Thodekroo
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:54:
[...]

yep, snap dat de 8-serie de nieuwe is, maar om alleen maar veel meer geld uit te geven omdat het een jaar nieuwer is, weet niet of ik dat wel wil doen. Volgens Sim was er ook niet echt verschil tussen webOS 3.5 en 4.0, dus dat is het ook niet.
Je kunt de C8 inclusief cashback goedkoper krijgen dan de C7, dus waarom zou je de C7 überhaupt overwegen?

• pwh53
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:54:
[...]

je snapt het niet,55c8 koop je voor ongeveer 1550-1600-300 cashback,c7 is geloof ik nu 1200-1250.er is bijna geen prijsverschil,niet gaan vergelijken in de pricewatch zelf bellen met winkels die ik je heb gegeven,die prijzen staan niet op internet.
of lees eerst het oled prijzen forum,begin onderaan met het roze stuk
succes

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 30-11-2018 16:13 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:17
donpablo80 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:54:
[...]

Ik heb een maxtor 4tb externe HDD aan mijn B7 hangen met 4k HDR blu-ray rips en dat werkt geweldig.
Gelukkig dat het dus wel kan werken, vanuit LG werd het iig niet aangeraden :)

• RubenSaurus
pwh53 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:10:
[...]

je snapt het niet,55c8 koop je voor ongeveer 1550-1600-300 cashback,c7 is geloof ik nu 1200-1250.er is bijna geen prijsverschil,niet gaan vergelijken in de pricewatch zelf bellen met winkels die ik je heb gegeven,die prijzen staan niet op internet.
of lees eerst het oled prijzen forum,begin onderaan met het roze stuk
succes
@Boy precies wat hierboven staat, ik heb (na de €300 cashback) de C8 voor €1249,- gekocht.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

DigitalError schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:27:
[...]

@Boy precies wat hierboven staat, ik heb (na de €300 cashback) de C8 voor €1249,- gekocht.
sow, dat is een mooie prijs idd!
Ik wil eigenlijk voor een 65" gaan, maar dan zit je met een 8-series een stuk hoger...

• Thodekroo
Boy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:28:
[...]

sow, dat is een mooie prijs idd!
Ik wil eigenlijk voor een 65" gaan, maar dan zit je met een 8-series een stuk hoger...
Die koop je voor € 2000 na cashback

• DutchOwnage
  • Nu online
pwh53 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:01:
[...]

05.80.04

https://www.lg.com/nl/ond...ch=OLED55C7V&superCateId=

mapje LG_DTV maken op een stick en de tv herkent het automatisch
Thx! Zie dat deze van 30-10 j.l is. Hoewel ik bij mijn vorige tv regelmatig via een usb stick op die manier heb gëupdate, wacht ik nog even. Zal waarschijnlijk niet al te lang meer duren voordat ie ook OTA beschikbaar komt.

• DanielC.
Ben helemaal blij met mn C8, ben alleen nog niet achter een oplossing gekomen voor dit probleem:

Bij oneven witte achtergronden (lichte wolken en dat soort spul) is het "wit" af en toe heel erg gecomprimeerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sKrUB4y.jpg

Hopelijk een beetje te zien, in beweging valt het meer op. De bron is een LG UBK90 bluray speler met een Denon1400 receiver ertussen.

TV staat in HDR Cinema (user) mode, met alle artificial spul uit en Wam1 geselecteerd. Heb het al gezien bij Solo 4K en Blade Runner 2049 4K

Iemand enig idee?

Hier nog een keer de foto maar wat donkerder gemaakt:
https://i.imgur.com/NX29tu6.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door DanielC. op 30-11-2018 22:20 ]

Pagina: 1 ... 145 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.