Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
DanielC. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:17:
Ben helemaal blij met mn C8, ben alleen nog niet achter een oplossing gekomen voor dit probleem:

Bij oneven witte achtergronden (lichte wolken en dat soort spul) is het "wit" af en toe heel erg gecomprimeerd.

[Afbeelding]

Hopelijk een beetje te zien, in beweging valt het meer op. De bron is een LG UBK90 bluray speler met een Denon1400 receiver ertussen.

TV staat in HDR Cinema (user) mode, met alle artificial spul uit en Wam1 geselecteerd. Heb het al gezien bij Solo 4K en Blade Runner 2049 4K

Iemand enig idee?

Hier nog een keer de foto maar wat donkerder gemaakt:
https://i.imgur.com/NX29tu6.jpg
posterization.
Zie ik ook geregeld. Best wel irritant.

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 05:13
pennywise666 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:28:
[...]

posterization.
Zie ik ook geregeld. Best wel irritant.
Ik heb mn Denon er even tussenuit gehaald en de LG speler direct op de tv aangesloten. Weg is het probleem. Blijkbaar toch een invloed op de beelkwaliteit.

Nu moet ik alleen nog even kijken hoe ik het geluid terug naar mn Denon krijg via ARC

• pennywise666
DanielC. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:05:
[...]

Ik heb mn Denon er even tussenuit gehaald en de LG speler direct op de tv aangesloten. Weg is het probleem. Blijkbaar toch een invloed op de beelkwaliteit.

Nu moet ik alleen nog even kijken hoe ik het geluid terug naar mn Denon krijg via ARC
nou dat is ook raar dat het door de denon veroorzaakt word. ik heb ook de denon x1400h.

• DanielC.
pennywise666 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:07:
[...]

nou dat is ook raar dat het door de denon veroorzaakt word. ik heb ook de denon x1400h.
Dan is dat het probleem. Ik heb naar de instellingen van de Denon gekeken, maar niks op het gebied van hdmi output/input wat het kan verklaren.

Ik heb nu mn Denon op HDMI 2 aangesloten van mn C8 en mn 4K blurayspeler op HDMI 1. Via ARC gaat het geluid terug naar mn Denon die dannop de TV Audio stand het geluid weer oppakt. Ik moet alleen nog test of het allemaal wel surround is enzo

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@DanielC., je blu-ray speler is voorzien van een extra HDMI audio uitgang? Dan kun je deze nog steeds rechtstreeks met je receiver verbinden voor audio only? Dus beeld rechtstreeks naar tv, audio rechtstreeks naar receiver.

Edit: v.w.b. het aangetaste beeld via je receiver, je hebt daarop pass through aanstaan en niet een of andere upscale instelling actief?

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 30-11-2018 23:49 ]

Testing, one, two ...

• DanielC.
hardware-lover schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:45:
@DanielC., je blu-ray speler is voorzien van een extra HDMI audio uitgang? Dan kun je deze nog steeds rechtstreeks met je receiver verbinden voor audio only? Dus beeld rechtstreeks naar tv, audio rechtstreeks naar receiver.
Yep, ga ik doen. Ik blijf hdmi kabels kopen... Zucht. Als het goed is wel de laatste ;)

• EraYaN
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 20:50
Audio only kan gelukkig met de aller goedkoopste kabel die je kunt vinden die High-Speed is.

if(!awesome){awesome=true;}

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:20
DanielC. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:15:
[...]

Dan is dat het probleem. Ik heb naar de instellingen van de Denon gekeken, maar niks op het gebied van hdmi output/input wat het kan verklaren.

Ik heb nu mn Denon op HDMI 2 aangesloten van mn C8 en mn 4K blurayspeler op HDMI 1. Via ARC gaat het geluid terug naar mn Denon die dannop de TV Audio stand het geluid weer oppakt. Ik moet alleen nog test of het allemaal wel surround is enzo
Staan alle video processing / upscaling instellingen uit? Picture mode, video conversion, i/p scaler moeten allemaal op Off staan. Je hebt dan geen OSD meer, maar dat is precies wat je wil om de denon niets met het beeld te laten doen.

• DanielC.
timadriaans schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 06:25:
[...]

Staan alle video processing / upscaling instellingen uit? Picture mode, video conversion, i/p scaler moeten allemaal op Off staan. Je hebt dan geen OSD meer, maar dat is precies wat je wil om de denon niets met het beeld te laten doen.
Voor zover ik kon zien stond alleen Passthrough aan, er waren niet veel andere opties die aan/uit konden mbt hdmi instellingen. Ga er vanavond nog even naar kijken, maar ik ben niet de enige die er last van had

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:10

charrel

Cortisol4life..

Hebben meer mensen problemen met ziggo en de doorgave van sbs6 op hun 55b6v? Doet het nu al een tijdje niet meer, alles geprobeerd maar het werkt niet. Ziggo zijn ook stakkers, blijf mijn tv resetten.....

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
charrel schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:34:
Hebben meer mensen problemen met ziggo en de doorgave van sbs6 op hun 55b6v? Doet het nu al een tijdje niet meer, alles geprobeerd maar het werkt niet. Ziggo zijn ook stakkers, blijf mijn tv resetten.....
Heb je wel goede coax kabels en stekkers? Dit is meer iets voor het Ziggo topic

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 01-12-2018 11:36 ]

• DanielC.
charrel schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:34:
Sbs6 zit in zn eentje op 1 frequentie. Als je een humax of ci+ hebt kan je eens kijken op kanaal 930, daar zit SBS6 in sd ipv hd. Als het daar wel werkt dan heb je een probleem op je coax netwerk.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Als ik de sd kanalen erbij zet doet sbs het wel. De kabel van de muur naar tv is van ziggo zelf. (werkte ook eerst tot 2mdn terug denk ik.) Dan zit het in het stuk van de muur naar de ziggo split module coax-modem denk ik.
418O2 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:36:
[...]

Heb je wel goede coax kabels en stekkers? Dit is meer iets voor het Ziggo topic
Ziggo begon over de software van de tv dat die moest worden geupdate...... :X

De cI+ module geeft error i34-9, dat houdt in dat de modue geupdate moet worden maar die heeft geen nieuwe update.

[ Voor 49% gewijzigd door charrel op 01-12-2018 12:30 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DanielC. schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:53:
[...]
Sbs6 zit in zn eentje op 1 frequentie. Als je een humax of ci+ hebt kan je eens kijken op kanaal 930, daar zit SBS6 in sd ipv hd. Als het daar wel werkt dan heb je een probleem op je coax netwerk.
Niet helemaal correct, als het om SBS6-HD gaat dan zit deze in het zenderblok samen met;

RTL 8 (SD)
Discovery (SD)
Nickelodeon (SD)
SBS6 HD
RTL 7 (SD)

Die andere zenders zouden het dan ook niet moeten doen.

Testing, one, two ...

• charrel

charrel

Cortisol4life..

hardware-lover schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:38:
[...]

Niet helemaal correct, als het om SBS6-HD gaat dan zit deze in het zenderblok samen met;

RTL 8 (SD)
Discovery (SD)
Nickelodeon (SD)
SBS6 HD
RTL 7 (SD)

Het gaat om de HD kanalen, echt alleen sbs6 doet het niet.

• DanielC.
hardware-lover schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:38:
[...]

RTL 8 (SD)
Discovery (SD)
Nickelodeon (SD)
SBS6 HD
RTL 7 (SD)

TS2059 ;)

Klopt overigens, ik doelde op de HD kanalen uit TV standaard

• DanielC.
charrel schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:47:
[...]

Het gaat om de HD kanalen, echt alleen sbs6 doet het niet.
Als die SD kanalen die eerder aangegevn ook niet werken dan zit er inderdaad iets fout in coax. Sluit even een goede coax kabel direct op de hoofdaansluiting aan en kijk of ze het dan wel doen. Zo niet, Ziggo bellen voor monteur.

• pennywise666
DanielC. schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:10:
[...]

Voor zover ik kon zien stond alleen Passthrough aan, er waren niet veel andere opties die aan/uit konden mbt hdmi instellingen. Ga er vanavond nog even naar kijken, maar ik ben niet de enige die er last van had
Ik schrok nogal toen ik zag hoe simpel dat settings menu eruit zag en met vrij weinig opties.
Het is dan wel geen hele dure receiver,maar toch. Dit ziet er uit als de jaren 90.

• DanielC.
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:49:
[...]

Ik schrok nogal toen ik zag hoe simpel dat settings menu eruit zag en met vrij weinig opties.
Het is dan wel geen hele dure receiver,maar toch. Dit ziet er uit als de jaren 90.
Hahaha ja dat had in de recensies al gelezen voordat ik em kocht. Ach, als het maar functioneel is he ;) vind het wel oldschool Nintendo shit

• pennywise666
DanielC. schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:06:
[...]

Hahaha ja dat had in de recensies al gelezen voordat ik em kocht. Ach, als het maar functioneel is he ;) vind het wel oldschool Nintendo shit
Ja,ik dacht het ook al gelezen te hebben voordat ik hem kocht, maar ik wist niet dat het zo erg zou zijn;)
Maargoed, voor de rest vind ik hem prima geluid hebben voor mn slaapkamer. Dat is het belangrijkste.

• DanielC.
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:11:
[...]

Ja,ik dacht het ook al gelezen te hebben voordat ik hem kocht, maar ik wist niet dat het zo erg zou zijn;)
Maargoed, voor de rest vind ik hem prima geluid hebben voor mn slaapkamer. Dat is het belangrijkste.
Heb je nog een oplossing gevonden voor de posterization op je OLED

• pennywise666
DanielC. schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:21:
[...]

Heb je nog een oplossing gevonden voor de posterization op je OLED
Ik zie het niet heel veel gelukkig,maar als ik het zie vind ik het wel irritant. Maar ik zou ook niet weten wat ik er tegen kan doen. En of het nou aan die Denon ligt of niet,ik heb hem nodig om die video door te sturen toch.
En met alleen ARC zag ik het ook dacht ik.
Volgens mij zag ik het ook toen ik 2 maanden geleden mijn Onkyo nog had trouwens. Dus misschien is het de TV zelf alleen. Binnenkort nieuwe update voor de TV zo te lezen op AVS, misschien lost dat het op.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 01-12-2018 14:28 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
55C8 nummer 3 aangesloten... Ook mooi dat LG zelf een grijze achtergrond gebruikt bij inital setup zodat je meteen geconfronteerd wordt met de banding...

Deze moet zelfs naar Brightness 70... Argh. plus nog duidelijkere banding.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 01-12-2018 14:55 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DanielC.
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:27:
[...]

Ik zie het niet heel veel gelukkig,maar als ik het zie vind ik het wel irritant. Maar ik zou ook niet weten wat ik er tegen kan doen. En of het nou aan die Denon ligt of niet,ik heb hem nodig om die video door te sturen toch.
En met alleen ARC zag ik het ook dacht ik.
Volgens mij zag ik het ook toen ik 2 maanden geleden mijn Onkyo nog had trouwens. Dus misschien is het de TV zelf alleen. Binnenkort nieuwe update voor de TV zo te lezen op AVS, misschien lost dat het op.
ik betwijfel het eerlijk gezet. Ik heb 2 verschillende HDMI kabels gebruikt en die zowel naar de Denon gedaan en van daaruit passthrough naar de OLED en alle instellingen op de Denon aangepast. Probleem bleef. Toen 1 vd 2 hdmi kabels direct in de TV gedaan buiten de Denon om en het probleem was meteen weg.

Het lijk er wel op de Denon via ARC van HDMI2 in ieder geval DTS geluid ontvangt. Atmos nog niet kunnen controleren. Nou heb ik enkel een 5.1 installatie thuis, dus voor mij is het eigenlijk prima zo. Beeldkwaliteit gaat voor mij boven geluidskwaliteit aangezien ik toch half doof ben ;)

• Phusebox
Is het soms zo dat LG nu stunt met deze tv's en gewoon de kwaliteitseisen omlaag heeft geschroefd om er meer te kunnen verkopen voor dump prijzen?

3 exemplaren en ene nog slechter dan de andere.

• pennywise666
DanielC. schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:54:
[...]

ik betwijfel het eerlijk gezet. Ik heb 2 verschillende HDMI kabels gebruikt en die zowel naar de Denon gedaan en van daaruit passthrough naar de OLED en alle instellingen op de Denon aangepast. Probleem bleef. Toen 1 vd 2 hdmi kabels direct in de TV gedaan buiten de Denon om en het probleem was meteen weg.

Het lijk er wel op de Denon via ARC van HDMI2 in ieder geval DTS geluid ontvangt. Atmos nog niet kunnen controleren. Nou heb ik enkel een 5.1 installatie thuis, dus voor mij is het eigenlijk prima zo. Beeldkwaliteit gaat voor mij boven geluidskwaliteit aangezien ik toch half doof ben ;)
Ik heb dus mijn PC en Appletv op de denon aangesloten.
Kan je vertellen met welke films/series en de precieze tijden je dit ziet? Dan kan ik kijken of ik het ook heb en dan verder testen.

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:10
charrel schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:14:
Als ik de sd kanalen erbij zet doet sbs het wel. De kabel van de muur naar tv is van ziggo zelf. (werkte ook eerst tot 2mdn terug denk ik.) Dan zit het in het stuk van de muur naar de ziggo split module coax-modem denk ik.

[...]

Ziggo begon over de software van de tv dat die moest worden geupdate...... :X

De cI+ module geeft error i34-9, dat houdt in dat de modue geupdate moet worden maar die heeft geen nieuwe update.
Nieuwste module bestellen,heb ik ook gedaan met mijn 65c8,zelfde probleem als jij hir beschrijft

• DanielC.
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 15:04:
[...]

Ik heb dus mijn PC en Appletv op de denon aangesloten.
Kan je vertellen met welke films/series en de precieze tijden je dit ziet? Dan kan ik kijken of ik het ook heb en dan verder testen.
bij Blade Runner 2049 in het begin bij de farmer en bij Solo op het eind als ze coaxium afleveren. De witte lucht in beide gevallen gaven dit probleem

• Phusebox
Ach ja ik kijk maar twee jaar tegen deze tv aan als ik mijn geld niet terug kan krijgen en dan maar een QLED kopen ofzo. Helemaal klaar met de willekeur van LG OLED schermen.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:59:
Is het soms zo dat LG nu stunt met deze tv's en gewoon de kwaliteitseisen omlaag heeft geschroefd om er meer te kunnen verkopen voor dump prijzen?

3 exemplaren en ene nog slechter dan de andere.
Ik denk eerder dat je veel te kritisch bent.

Als je perfectie wilt moet je een studio-scherm halen, niet een consumentenproduct die 10x zo goedkoop is.

het is toch erg typisch dat het altijd dezelfde users zijn die de slechte schermen krijgen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:18
Adlermann schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 15:59:
[...]

Als je perfectie wilt moet je een studio-scherm halen, niet een consumentenproduct die 10x zo goedkoop is.

het is toch erg typisch dat het altijd dezelfde users zijn die de slechte schermen producten krijgen.
FTFY. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Phusebox
Adlermann schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 15:59:
[...]

het is toch erg typisch dat het altijd dezelfde users zijn die de slechte schermen krijgen.
Veel te kritisch wanneer iedereen gewoon brightness 50 of 51 heeft en ik 70 moet instellen?

Te kritisch als ik overduidelijk banding zie op 40% grijs op ISF dark overdag en OLED light op 15?

Het is gewoon een kut product. There I said it. De reviewers krijgen allemaal cherry picked testschermen en de massaproductie is gewoon rampzalig slecht.

Deze tv heeft zelfs twee knikken. Double curve. De nieuwe trend voor 2019.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 01-12-2018 16:10 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:05:
[...]

Veel te kritisch wanneer iedereen gewoon brightness 50 of 51 heeft en ik 70 moet instellen?

Te kritisch als ik overduidelijk banding zie op 40% grijs op ISF dark overdag en OLED light op 15?

Het is gewoon een kut product. There I said it. De reviewers krijgen allemaal cherry picked testschermen en de massaproductie is gewoon rampzalig slecht.

Als hij op 70 gewoon alles correct weergeeft is dat echt geen issue.

Maar het gaat er bij mij niet in dat je 3x achter elkaar een kapotscherm krijgt.

Mijn b6 is trouwens ook niet helemaal recht; maar dat is toch echt geen issue als je het niet ziet als je er op normale afstand naar kijkt.

Nee; ik denk echt dat jij het probleem hier bent.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]

Deze tv heeft zelfs twee knikken. Double curve. De nieuwe trend voor 2019 2018.
Je hebt nog geen idee wat ze voor de 2019 modellen hebben bedacht om jou te pesten :+

Testing, one, two ...

• Phusebox
Adlermann schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:13:
[...]

Als hij op 70 gewoon alles correct weergeeft is dat echt geen issue.

Maar het gaat er bij mij niet in dat je 3x achter elkaar een kapotscherm krijgt.

Mijn b6 is trouwens ook niet helemaal recht; maar dat is toch echt geen issue als je het niet ziet als je er op normale afstand naar kijkt.

Nee; ik denk echt dat jij het probleem hier bent.
Tja wat is kapot. Kapot is het niet nee. Wel banding van hier tot Tokyo.

Vriend van mij heeft de C8 een week voor mij gekregen en daar is wel alles goed. Heb alles voor hem ingesteld en de kalibratie doorlopen. Alles binnen de marges, minimale banding. Dus het kan wel maar de kans blijkt inmiddels kleiner dan 1 op 4. Benieuwd hoe lang ik door kan gaan met omruilen.

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:25
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:20:
[...]

Tja wat is kapot. Kapot is het niet nee. Wel banding van hier tot Tokyo.

Vriend van mij heeft de C8 een week voor mij gekregen en daar is wel alles goed. Heb alles voor hem ingesteld en de kalibratie doorlopen. Alles binnen de marges, minimale banding. Dus het kan wel maar de kans blijkt inmiddels kleiner dan 1 op 4. Benieuwd hoe lang ik door kan gaan met omruilen.
Kan je niet beter een TV uitkiezen in een speciale TV zaak en daar zelf alles uittesten? Bevalt het, dan neem je 'm mee en bevalt het niet open je een andere.

• Phusebox
Dat het met brightness 70 best prima kan zijn geloof ik best. Maar wat ik dan merk is dat de stappen qua instelling opeens ook veel groter zijn. Tussen 70 en 71 is bijvoorbeeld al 5 van die knipperende balken meer of minder. Dus kan gewoon. Iet meer veel finetunen.

Plus dat als ik deze tv als onwetende consument zou aansluiten met brightness 50 heb je enorme black crush en een heel donker detail-loos beeld.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:59:
Dat het met brightness 70 best prima kan zijn geloof ik best. Maar wat ik dan merk is dat de stappen qua instelling opeens ook veel groter zijn. Tussen 70 en 71 is bijvoorbeeld al 5 van die knipperende balken meer of minder. Dus kan gewoon. Iet meer veel finetunen.

Plus dat als ik deze tv als onwetende consument zou aansluiten met brightness 50 heb je enorme black crush en een heel donker detail-loos beeld.
Denk dat 80% die een TV heeft niet eens de moeite neemt om te “kalibreren”.
Laat staan dat ze dingen zien die jij zie..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Phusebox
Famous schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:10:
[...]

Denk dat 80% die een TV heeft niet eens de moeite neemt om te “kalibreren”.
Laat staan dat ze dingen zien die jij zie..
Zodra je de tv aan zet en in de eerste schermen zie je al verticale banen over het scherm.

Na instellen springt het op tv beeld en ik zag al meteen dat het veel te donker was. Maar goed misschien zien veel mensen dat niet, blijf het schandalig vinden dat ze dit gewoon durven te leveren met een adviesprijs van 2300 euro ofzo. Laat staan dat je een 65 inch of duurder model koopt.

• pennywise666
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:59:

Je moet die knipperende balken video helemaal niet gebruiken met een Oledtv.
Je moet deze gebruiken:
https://www.avsforum.com/...ntid=1661825&d=1473909205

70 maakt niet uit idd en los van dat word het vanzelf lager na een paar maanden.

En plaats foto's hier van je banding in CONTENT! geen slides.

• Phusebox
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:26:
[...]

Je moet die knipperende balken video helemaal niet gebruiken met een Oledtv.
Je moet deze gebruiken:
https://www.avsforum.com/...ntid=1661825&d=1473909205

70 maakt niet uit idd en los van dat word het vanzelf lager na een paar maanden.

En plaats foto's hier van je banding in CONTENT! geen slides.
En dan? Wat moet ik hier zien. Ik bedoel wat is goed?

• pennywise666
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:29:
[...]

En dan? Wat moet ik hier zien. Ik bedoel wat is goed?
In het pikke donker zitten en dan moet je met je neus op het scherm en alle vierkantjes kunnen zien,hoe vaag ze ook zijn, dat maakt niet uit. En dan heb je dus geen blackcrush.

Edit: laat eerst je ogen 10 minuten wennen aan het donker!

En oja, helemaal in de bovenhoek links, dat is 16 en moet dus pure black zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door pennywise666 op 01-12-2018 17:33 ]

• Phusebox
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:30:
[...]

In het pikke donker zitten en dan moet je met je neus op het scherm en alle vierkantjes kunnen zien,hoe vaag ze ook zijn, dat maakt niet uit. En dan heb je dus geen blackcrush.

Edit: laat eerst je ogen 10 minuten wennen aan het donker!

En oja, helemaal in de bovenhoek links, dat is 16 en moet dus pure black zijn.
Ok. Dan is je scherm dus afgesteld voor een compleet donkere kamer. Of kalibreer je niet ook in normale omstandigheden?

• pennywise666
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:42:
[...]

Ok. Dan is je scherm dus afgesteld voor een compleet donkere kamer. Of kalibreer je niet ook in normale omstandigheden?
Dat is normaal voor mij in mijn slaapkamer.
Maar daar gaat het niet om, als je alle vierkantjes kunt zien dan heb je geen blackcrush.
Het is logisch wanneer je met licht aan gaat zitten,je near black niet of niet goed kan zien.
Dus vertel me: Je hebt deze test wat ik je net vertel gedaan zojuist? En wat is het resultaat?

Ik gebruik gamma 2.4 in het donker.
Jij kan dan gewoon 2.2 gebruiken met licht.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywise666 op 01-12-2018 17:52 ]

• Phusebox
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:45:
[...]

Maar daar gaat het niet om, als je alle vierkantjes kunt zien dan heb je geen blackcrush.
Het is logisch wanneer je met licht aan gaat zitten,je near black niet of niet goed kan zien.
Dus vertel me: Je hebt deze test wat ik je net vertel gedaan zojuist? En wat is het resultaat?

Ik ga het zometeen nog testen. Was even klaar met de tv. Ga niet eens meer de moeite doen de kabels in de goot te doen of de folie aan de achterkant te verwijderen. Tv gaat toch waarschijnlijk weer weg

[...]

Geloof je dat nu echt dat reviewers speciaal geselecteerde TV's krijgen? :?
Je kan altijd pech hebben een defecte TV te ontvangen maar na omruil is de kans wel erg klein dat je weer een defecte krijgt.

• Puck
  • Laatst online: 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:42:
[...]

En dat is waarschijnlijk waar het mis gaat. Je kunt enkel de absolute zwartewaarde (op het oog) correct instellen in een absoluut zwarte kamer. Natuurlijk moet brightness flink omhoog als je dit in een lichte kamer doet, dat is dan ook niet correct. Dat je in een lichtere kamer iets in brightness verliest is logisch.

Als je de beste beeldkwaliteit wilt zul je sowieso in een duistere kamer moeten kijken, net als in de bioscoop.

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 01-12-2018 18:43 ]

Arrived anxious, left bored

• Phusebox
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:45:
[...]

Nou de test gedaan.

Brightness 50: volledig zwart. Geen glow.
Brightness 55: het eerste begint rechts Zicht aar te worden.
Zie wel dat de onderkant van het scherm lichter is dan boven want bij verhogen zie ik opeens linksonder ook iets verschijnen.
Brightness 66: volgens mij zie ik nu alle blokjes maar de rand eromheen is zeker niet meer zwart. Ook zie ik clouding in het hele scherm.

Ik moet terug naar brightness 62 om 0% ook weer echt zwart te laten zijn zonder in alle hoekjes lichte vlekken te zijn. Het lijkt wel op het oude backlight bleeding hoe het er uit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1GJwwtw/20181201-192002.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ys7CnjZ/20181201-192110.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1KrdKDL/20181201-192046.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gJ4NYvh/20181201-191542.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Jtk6xgr/20181201-191833.jpg

HDR10 test filmpjes ook even doorlopen. Krijg met geen mogelijkheid alle "zwartwaardes" te zien zonder dat alles grijzig wordt. De full black test faalt dan ook hard met clouding in het hele scherm tot ik de brightness zo ver terugdraai dat ik bijna geen enkele van de zwartwaardes meer kan zien.
Puck schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:42:
[...]

Als je de beste beeldkwaliteit wilt zul je sowieso in een duistere kamer moeten kijken, net als in de bioscoop.
Absoluut gezien misschien. Maar hoe donkerder de ruimte waarin ik zit hoe meer je alle zwakke punten van deze tv ziet. Het is bijna net zo wolkerig en vlekkerig als mijn 12 jaar oude HD Ready LCD.

[ Voor 45% gewijzigd door Phusebox op 01-12-2018 19:45 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Ik snapte de waarschuwing aan het begin niet echt maar nu ik het op een OLED kijk snap ik waarom :+

YouTube: Kanye West - All Of The Lights ft. Rihanna, Kid Cudi

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Phusebox
Famous schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:50:
Ik snapte de waarschuwing aan het begin niet echt maar nu ik het op een OLED kijk snap ik waarom :+

YouTube: Kanye West - All Of The Lights ft. Rihanna, Kid Cudi
Hoezo? Ik zie grijze wolken met wat kleurtjes?

:+

• pennywise666
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:15:
[...]

Nou de test gedaan.

Zie wel dat de onderkant van het scherm lichter is dan boven want bij verhogen zie ik opeens linksonder ook iets verschijnen.
Brightness 66: volgens mij zie ik nu alle blokjes maar de rand eromheen is zeker niet meer zwart. Ook zie ik clouding in het hele scherm.

Ik moet terug naar brightness 62 om 0% ook weer echt zwart te laten zijn zonder in alle hoekjes lichte vlekken te zijn. Het lijkt wel op het oude backlight bleeding hoe het er uit ziet.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

HDR10 test filmpjes ook even doorlopen. Krijg met geen mogelijkheid alle "zwartwaardes" te zien zonder dat alles grijzig wordt. De full black test faalt dan ook hard met clouding in het hele scherm tot ik de brightness zo ver terugdraai dat ik bijna geen enkele van de zwartwaardes meer kan zien.

[...]

Absoluut gezien misschien. Maar hoe donkerder de ruimte waarin ik zit hoe meer je alle zwakke punten van deze tv ziet. Het is bijna net zo wolkerig en vlekkerig als mijn 12 jaar oude HD Ready LCD.
Ik weet niet hoor, maar bij mij is 10% donkergrijs en bij jou is het gewoon wit.
Volgens mij staat je hele blacklevel niet goed. Het moet donkerder, want die blacklevel video ziet er ook te licht uit bij je.

• Phusebox
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:53:
[...]

Ik weet niet hoor, maar bij mij is 10% donkergrijs en bij jou is het gewoon wit.
Volgens mij staat je hele blacklevel niet goed. Het moet donkerder, want die blacklevel video ziet er ook te licht uit bij je.
De foto maakt alles lichter. Maar geeft wel een beeld van de vlekkerigheid die je ziet.

En zoals ik zei. Brightness lager resulteert in een bijna volledig zwart scherm. Op de standaard 50 zie je helemaal niks bij die blokjes test.

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Sinds vandaag een trotse eigenaar van een C8. Nu valt mij op dat onderaan het scherm van die zwarte vlekjes zitten. Je ziet het alleen op zwarte achtergronden, bij normaal beeld valt het me in iedergeval niet op. Weten jullie misschien wat dit kan zijn?

https://ibb.co/N9C8wQh

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

• pennywise666
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:55:
[...]

De foto maakt alles lichter. Maar geeft wel een beeld van de vlekkerigheid die je ziet.

En zoals ik zei. Brightness lager resulteert in een bijna volledig zwart scherm. Op de standaard 50 zie je helemaal niks bij die blokjes test.
Ja ok, maar ik vind het toch vreemd dat het bij jou totaal niet klopt allemaal. (voor de 3e keer ook nog)
Maar de blacklevel staat dus goed? Je speelt die blacklevel test etc. af via de tv zelf? of via PC etc?
En zie je die vlekken etc. ook in de content? Want daar gaat het om he.
Ja, als je zeker weet dat alles goed staat en het ziet er totaal niet uit,dan zou ik maar weer de winkel bellen.
Ik weet verder ook niet hoe ik moet helpen naast de dingen die ik al opnoemde.

• Phusebox
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:03:
[...]

Ja ok, maar ik vind het toch vreemd dat het bij jou totaal niet klopt allemaal. (voor de 3e keer ook nog)
Maar de blacklevel staat dus goed? Je speelt die blacklevel test etc. af via de tv zelf? of via PC etc?
En zie je die vlekken etc. ook in de content? Want daar gaat het om he.
Ja, als je zeker weet dat alles goed staat en het ziet er totaal niet uit,dan zou ik maar weer de winkel bellen.
Ik weet verder ook niet hoe ik moet helpen naast de dingen die ik al opnoemde.
Ja zoals ik zei ik zag het meteen toen ik de tv aanzette in het setup scherm. Of bij xbox in het menu. Of bij do keer scènes.

Speel alles af via USB stick of nas met de interne player. Black level op low.

Ik begin ook aan mezelf te twijfelen hoor en ja hier gelooft men mij ook vaak niet want tja "niemand heeft zo veel pech". Blijkbaar wel dus. Ik sta echt op het punt mijn geld maar terug te vragen en dus iets anders als OLED te kopen.

Als er een Tweaker in de buurt woont (zuid Limburg) wil ik die wel uitnodigen om te verifiëren of ik gek ben of dat het toch aan de tv ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 01-12-2018 20:10 ]

• pennywise666
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:07:
[...]

Ja zoals ik zei ik zag het meteen toen ik de tv aanzette in het setup scherm. Of bij xbox in het menu. Of bij do keer scènes.

Speel alles af via USB stick of nas met de interne player. Black level op low.

Ik begin ook aan mezelf te twijfelen hoor en ja hier gelooft men mij ook vaak niet want tja "niemand heeft zo veel pech". Blijkbaar wel dus. Ik sta echt op het punt mijn geld maar terug te vragen en dus iets anders als OLED te kopen.

Als er een Tweaker in de buurt woont (zuid Limburg) wil ik die wel uitnodigen om te verifiëren of ik gek ben of dat het toch aan de tv ligt.
Nee,niks is onmogelijk in deze wereld. Dus dat kan dan blijkbaar 3x.
Maar even nog over die foto van die blackleveltest. Die glowt voor de rest niet er omheen en ziet er wel redelijk goed uit voor de rest. Dat de brightness daarvoor hoger moet staan maakt niet uit.
En die slides nogmaals zeggen niks. Plaats hier foto's van CONTENT.

• Phusebox
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:15:
[...]

Nee,niks is onmogelijk in deze wereld. Dus dat kan dan blijkbaar 3x.
Maar even nog over die foto van die blackleveltest. Die glowt voor de rest niet er omheen en ziet er wel redelijk goed uit voor de rest. Dat de brightness daarvoor hoger moet staan maakt niet uit.
En die slides nogmaals zeggen niks. Plaats hier foto's van CONTENT.
Hij glowt wel maar je ziet het op de foto niet. Als ik dan naar 0% slide ga zie je vlekken en is het scherm dus niet "uit". En dat is toch wel HET argument voor een OLED?

• pennywise666
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:17:
[...]

Hij glowt wel maar je ziet het op de foto niet. Als ik dan naar 0% slide ga zie je vlekken en is het scherm dus niet "uit". En dat is toch wel HET argument voor een OLED?
Als ik jou was zou ik hoe dan ook een goed scherm willen,anders is alle moeite voor niks geweest met 2x ruilen.
Dus dan zou ik tegen ze zeggen dat ze dit keer de boel maar controleren van tevoren.
Daar zou ik op staan. En niet laten afschepen of dat ze kiezen(of jij) voor de makkelijke oplossing met geld terug storten.
Maarja, jouw keuze.

• Phusebox
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:22:
[...]

Als ik jou was zou ik hoe dan ook een goed scherm willen,anders is alle moeite voor niks geweest met 2x ruilen.
Dus dan zou ik tegen ze zeggen dat ze dit keer de boel maar controleren van tevoren.
Daar zou ik op staan. En niet laten afschepen of dat ze kiezen(of jij) voor de makkelijke oplossing met geld terug storten.
Maarja, jouw keuze.
Ja dat heb ik nu ook gevraagd. Desnoods komt iemand via LG met een goed scherm en vervangen ze dat hier ter plekke.

Maar ja of zo'n winkel dat goed kan en wil testen betwijfel ik.

Vraag me ook af wat er met al die omgeruild tv's gebeurt. Die zullen wel naar LG gaan neem ik aan want nieuw verkopen is lastig zonder de folies etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 01-12-2018 20:31 ]

• pennywise666
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:28:
[...]

Ja dat heb ik nu ook gevraagd. Desnoods komt iemand via LG met een goed scherm en vervangen ze dat hier ter plekke.

Maar ja of zo'n winkel dat goed kan en wil testen betwijfel ik.
Nou, dan nemen ze maar meerdere schermen mee zodat ze hem ter plekke kunnen vervangen.
Dat lijkt me wel handig voor mij en voor jullie, aangezien ik 3 defecte schermen achter elkaar heb ontvangen,zeg je dan bv.
Welke winkel had je het gekocht dan?

• Phusebox
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:33:
[...]

Nou, dan nemen ze maar meerdere schermen mee zodat ze hem ter plekke kunnen vervangen.
Dat lijkt me wel handig voor mij en voor jullie, aangezien ik 3 defecte schermen achter elkaar heb ontvangen,zeg je dan bv.
Welke winkel had je het gekocht dan?
Foka. Tot nu toe mag ik daar niet over klagen want ze doen niet moeilijk met omruilen.

• pennywise666
Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:36:
[...]

Foka. Tot nu toe mag ik daar niet over klagen want ze doen niet moeilijk met omruilen.
Ja, daar heb ik hem ook gekocht eind Juni, dus daar kan het niet aan liggen.

• Phusebox
pennywise666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:38:
[...]

Ja, daar heb ik hem ook gekocht eind Juni, dus daar kan het niet aan liggen.
Grootste nadeel is. Wie er ook komt dat zal overdag zijn. Dus echt goed testen gaat dan toch niet.

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:15:
[...]

Nou de test gedaan.

Weet je zeker dat je Gamma op 2.2 hebt staan?

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:47:
[...]

Weet je zeker dat je Gamma op 2.2 hebt staan?
Gamma 2.2 is voor overdag toch. Bij donkere kamer moet je toch 2.4 of BT1886 gebruiken?

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:51:
[...]

Gamma 2.2 is voor overdag toch. Bij donkere kamer moet je toch 2.4 of BT1886 gebruiken?
Draai de test maar eens opnieuw, maar dan op 2.2 :)

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:54:
[...]

Draai de test maar eens opnieuw, maar dan op 2.2 :)
Nou de ISF bright staat op 2.2 en dat scheelt ongeveer 2 tot 3 tikjes in de brightness.

Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:36:
[...]

Heb je van Foka een geheel nieuwe TV toegestuurd gekregen of was het een doos met een duidelijk anders verpakte TV? Blijft vreemd dat je zoveel problemen blijft houden. Ook wel frustrerend voor je.

• Phusebox
HoppyF schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:07:
[...]

Heb je van Foka een geheel nieuwe TV toegestuurd gekregen of was het een doos met een duidelijk anders verpakte TV? Blijft vreemd dat je zoveel problemen blijft houden. Ook wel frustrerend voor je.
Heb 2x een volledig nieuwe tv gekregen. Dus wat dat betreft kudos voor Foka.

Frustrerend is het wel maar inmiddels heb ik binnen een half uur de tv van de muur gepakt, ingepakt en de nieuwe hangen.

Phusebox schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:21:
[...]

Heb 2x een volledig nieuwe tv gekregen. Dus wat dat betreft kudos voor Foka.

Frustrerend is het wel maar inmiddels heb ik binnen een half uur de tv van de muur gepakt, ingepakt en de nieuwe hangen.
Dat is wel netjes!
Je krijgt er wel handigheid in met het omruilen. ;)

• Phusebox
HoppyF schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:30:
[...]

Dat is wel netjes!
Je krijgt er wel handigheid in met het omruilen. ;)
Ik denk dan ook maar dat ik dus niet gek ben anders zou de winkel ze niet omruilen. Lever telkens uiteraard ook foto's aan en omschrijving wat er mis is.

• Cuball
  • Laatst online: 05-11 10:11
Ik heb zonet mijn 55C8 geïnstalleerd maar blijk toch neen probleem te hebben met ARC in Netflix via de LG App.

Enkel als ik de output op PCM zet (dan heb ik enkel stereo), dan lijkt het te werken. Laat ik deze staan op Automatisch, dan krijg ik in de Netflix app direct een ruistoon uit mijn luidsprekers (zelfs zonder enige content af te spelen).

Mijn TV is aangesloten via een Pioneer VSX-510 (HDMI op Port-2).

Het vreemde is, als ik de Youtube app gebruik en zoek op bv. een Dolby Digital filmpje, dan herkent mijn Receiver via ARC dat dit Dolby Digital is (komt toch mooi in het display van de Receiver), dus de configuratie lijkt wel in orde..

Iemand die ook ditzelfde probleem voorheeft ? (Ik heb de Netflix app al opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder succes). Waaraan zou dit kunnen liggen? Misschien de Netflix App die Atmos signaal doorstuurt ? (wat mijn receiver niet kan, en helaas ook geen firmware update voor bestaat)

Ik ga volgende week nog eens proberen via een Optical kabel, maar ik heb deze helaas vergeten te plaatsen in de koker achter mijn TV, de TV monteren aan de muur was al een huzarenstukje, eventjes eraf halen is niet echt iets wat ik in 5 minuutjes doe..

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:48
Cuball schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:52:
Ik heb zonet mijn 55C8 geïnstalleerd maar blijk toch neen probleem te hebben met ARC in Netflix via de LG App.

Enkel als ik de output op PCM zet (dan heb ik enkel stereo), dan lijkt het te werken. Laat ik deze staan op Automatisch, dan krijg ik in de Netflix app direct een ruistoon uit mijn luidsprekers (zelfs zonder enige content af te spelen).

Mijn TV is aangesloten via een Pioneer VSX-510 (HDMI op Port-2).

Het vreemde is, als ik de Youtube app gebruik en zoek op bv. een Dolby Digital filmpje, dan herkent mijn Receiver via ARC dat dit Dolby Digital is (komt toch mooi in het display van de Receiver), dus de configuratie lijkt wel in orde..

Iemand die ook ditzelfde probleem voorheeft ? (Ik heb de Netflix app al opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder succes). Waaraan zou dit kunnen liggen? Misschien de Netflix App die Atmos signaal doorstuurt ? (wat mijn receiver niet kan, en helaas ook geen firmware update voor bestaat)

Ik ga volgende week nog eens proberen via een Optical kabel, maar ik heb deze helaas vergeten te plaatsen in de koker achter mijn TV, de TV monteren aan de muur was al een huzarenstukje, eventjes eraf halen is niet echt iets wat ik in 5 minuutjes doe..
Scroll eens een stukje naar boven. ;) Had het zelfde probleem en een andere HDMI kabel lost dat waarschijnlijk op.
@Phusebox: jouw probleem heeft niks met gamma te maken, een stand van 2.4 kan ook prima. De gamma gaat namelijk helemaal niet over de zwartwaarde maar over alle signaalniveaus daarboven, m.a.w. de curve die gevolgd wordt naar wit voor de tussenliggende signalen.

Op beide gammastanden hoor je perfecte zwartwaarden te hebben. Het instellen van de zwartwaarde is eigenlijk zo simpel dat je de zwartwaarde in het menu op 'laag' moet zetten en bij een 0% black testscherm in pikdonkere kamer het beeldscherm echt helemaal pikzwart moet zijn zonder een enkele oplichtende pixel. Je zit precies goed als wanneer je 1 tikje op de brightness slider bijgeeft de eerste pixels gaan oplichten. 1 tikje minder mag ook, voor de veiligheid, omdat in veel content zelf de zwartwaarde net wat te hoog staat en dan zit je alsnog naar een pixels-net-aan-zwart aftitelingscherm te kijken. Dat is dus dat 'ouderwetse backlight effect' waar jij het over hebt, dat heeft iedereen die zijn zwartwaarde te hoog heeft staan of natuurlijk als je naar een 1% black scherm zit te kijken. Een waarde van 65/70 voor brightness is wederom opmerkelijk hoog maar als het dan goed is, geen zorgen.

Ik heb wel medelijden met je wat betreft de vertical banding, dat is bij jouw exemplaar echt om te huilen. Bij mij zijn die bands op die testschermen vrijwel niet zichtbaar en bij normale content al helemaal niet.

Dat wil niet zeggen dat mijn tv perfect is: een grote hoeveelheid zwarte 'blob' bij near black (1-10%) heb ik ook, hoe lager je gaat hoe groter de blob wordt totdat ie ongeveer de complete linkerhelft van het scherm bezet. Aan de rechterkant heb ik onderaan juist een oplichtende plek, met andere woorden bij near black beelden zie ik de rechteronderhoek iets meer oplichten, ook bij normale content.

Verder heb ik rechtsboven een rechthoekige blob die juist het meest duidelijk zichtbaar is bij 10-30% beelden, daaronder valt hij meer weg in de grote blob en daarboven verdwijnt ie gelukkig. Maar soms zie je het, bij een reclamescherm met een donkergrijze achtergrond bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/26FS524/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/T4KTmyq/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m4wf0K7/5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PrMd4wL/6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C1j0ChM/7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HV7P6wk/8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Bw5GKP2/9.jpg
emily dickinson faith is a fine invention

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 01-12-2018 23:02 ]

• Cuball
Fuwor schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:54:
[...]

Scroll eens een stukje naar boven. ;) Had het zelfde probleem en een andere HDMI kabel lost dat waarschijnlijk op.
En YouTube lukte ook?
Hoe kan een andere kabel hier verschil in maken? Was net een nieuwe..

• Phusebox
Cap schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:59:
@Phusebox: jouw probleem heeft niks met gamma te maken, een stand van 2.4 kan ook prima. De gamma gaat namelijk helemaal niet over de zwartwaarde maar over alle signaalniveaus daarboven, m.a.w. de curve die gevolgd wordt naar wit voor de tussenliggende signalen.

Op beide gammastanden hoor je perfecte zwartwaarden te hebben. Het instellen van de zwartwaarde is eigenlijk zo simpel dat je de zwartwaarde in het menu op 'laag' moet zetten en bij een 0% black testscherm in pikdonkere kamer het beeldscherm echt helemaal pikzwart moet zijn zonder een enkele oplichtende pixel. Je zit precies goed als wanneer je 1 tikje op de brightness slider bijgeeft de eerste pixels gaan oplichten. 1 tikje minder mag ook, voor de veiligheid, omdat in veel content zelf de zwartwaarde net wat te hoog staat en dan zit je alsnog naar een pixels-net-aan-zwart aftitelingscherm te kijken. Dat is dus dat 'ouderwetse backlight effect' waar jij het over hebt, dat heeft iedereen die zijn zwartwaarde te hoog heeft staan of natuurlijk als je naar een 1% black scherm zit te kijken. Een waarde van 65/70 voor brightness is wederom opmerkelijk hoog maar als het dan goed is, geen zorgen.

Ik heb wel medelijden met je wat betreft de vertical banding, dat is bij jouw exemplaar echt om te huilen. Bij mij zijn die bands op die testschermen vrijwel niet zichtbaar en bij normale content al helemaal niet.

Dat wil niet zeggen dat mijn tv perfect is: een grote hoeveelheid zwarte 'blob' bij near black (1-10%) heb ik ook, hoe lager je gaat hoe groter de blob wordt totdat ie ongeveer de complete linkerhelft van het scherm bezet. Aan de rechterkant heb ik onderaan juist een oplichtende plek, met andere woorden bij near black beelden zie ik de rechteronderhoek iets meer oplichten, ook bij normale content.

Verder heb ik rechtsboven een rechthoekige blob die juist het meest duidelijk zichtbaar is bij 10-30% beelden, daaronder valt hij meer weg in de grote blob en daarboven verdwijnt ie gelukkig. Maar soms zie je het, bij een reclamescherm met een donkergrijze achtergrond bijvoorbeeld.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
emily dickinson faith is a fine invention
Hindsight is a bitch. Achteraf gezien was mijn eerste tv nog het beste.

Hoop dat ze hem nog een keer omruilen. Ooit moet ik toch medium geluk hebben.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe tv dus lees ik dit topic al een tijdje, is er iemand 100 % tevreden met zijn LG oled tv? Waarschijnlijk is omdat LG heel populair en ook qua prijs heel aantrekkelijk is maar ik zie (lees) veel problemen met de C8 serie

• Phusebox
chulin schreef op zondag 2 december 2018 @ 00:02:
Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe tv dus lees ik dit topic al een tijdje, is er iemand 100 % tevreden met zijn LG oled tv? Waarschijnlijk is omdat LG heel populair en ook qua prijs heel aantrekkelijk is maar ik zie (lees) veel problemen met de C8 serie
Ik ben klaarblijkelijk de uitzondering dus daar moet je niet op afgaan. En tevreden mensen hoor je nou eenmaal minder.

100% tevreden is wel een beetje een utopie denk ik. Het perfecte product bestaat nooit.

• chulin
  • Nu online
Het is duidelijk dat jij een pechvogel bent, maar er zijn meer mensen met problemen.
To be honest... ik ben nog tevreden met mijn kuro (isf gekalibreerd ) scherm maar ik wil graag naar de 65”

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:48
Cuball schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:05:
[...]

En YouTube lukte ook?
Hoe kan een andere kabel hier verschil in maken? Was net een nieuwe..
Met YouTube had ik dan weer geen problemen. Zeg niet dat het zeker is dat het met een nieuwe kabel opgelost is, maar het schijnt dat er gewoon veel (soms onverklaarbare) problemen zijn met ARC die met een andere kabel opgelost kunnen worden. Ik gebruik nu deze kabel en werkt perfect.

• Puck
  • Laatst online: 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

Al 2 jaar een LG OLED (B6) en 99% tevreden. Wat wil je precies horen?

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Wat doen jullie jezelf aan door een nieuwe tv te testen op banding met sliders. Nooit aan beginnen, merk je niks op bij het normaal kijken en heb je geen dode pixel, lekker genieten van je OLED. Ik doe dat echt al jaren niet meer. Enkel op dode pixels testen en als ik op 'gewone' content geen banding zie staan dan laat ik het mooi aan de muur hangen.

Overigens zeer content met de LG C7. Ik denk ook niet dat ik nu nog voor een nieuwe OLED tv zou shoppen (behalve voor in de slaapkamer wanneer er 40-49 inch modellen beschikbaar worden gemaakt), tot de 8K hype van start gaat en Microsoft 8K gaat ondersteunen op de nieuwe generaties consoles. Tot die tijd geen nieuwe 4K OLED meer. Zie niet in wat er nog aan een 4K OLED (significant) verbeterd kan worden, op de "peak" brightness na overigens. En HDMI 2.1 is pas echt interessant op een 8K paneel. Op 4K zul je er amper wat van merken.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2018 06:48 ]

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 06:09:
Wat doen jullie jezelf aan door een nieuwe tv te testen op banding met sliders. Nooit aan beginnen, merk je niks op bij het normaal kijken en heb je geen dode pixel, lekker genieten van je OLED. Ik doe dat echt al jaren niet meer. Enkel op dode pixels testen en als ik op 'gewone' content geen banding zie staan dan laat ik het mooi aan de muur hangen.
Tja helaas zie ik het dus wel met normale content. Elke keer als ik in het Xbox menu zit. Bij donkere scènes en omdat het tegenwoordig hip is geen zwart maar donkergrijs te gebruiken voor alles.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-11 23:15
Geen enkele TV scoort een 10. Maar OLED komt vaak wel als beste uit de bus. Problemen komen bij alle TVs voor. Ik heb de 65C8 nu enkele dagen; uitermate tevreden. Ben niet uitgebreid gaan testen trouwens. Gewoon eigen content en games op 4k HDR. Ziet er top uit dus voel geen urge om op zoek te gaan naar issues.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:18
Phusebox schreef op zondag 2 december 2018 @ 00:12:
[...]

Ik ben klaarblijkelijk de uitzondering dus daar moet je niet op afgaan. En tevreden mensen hoor je nou eenmaal minder.

100% tevreden is wel een beetje een utopie denk ik. Het perfecte product bestaat nooit.
Maar dat wil jij wel vaak nastreven, heb ik het idee.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Phusebox
Rivanov schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:08:
[...]

Maar dat wil jij wel vaak nastreven, heb ik het idee.
Als alle reviews zeggen dat dit ding goede uniformiteit heeft op grijs dan wil ik dat ook. Anders denk ik inderdaad dat heel wat reviews gebaseerd zijn op vooraf geselecteerde toestellen.

Als ik een krom scherm wil, lamellen over mijn beeld en geen detail in zwart koop ik wel iets van 500 euro.

Mijn oude LCD was een drama qua clouding maar dit is niet veel beter.

Maar goed ergens moet die snelle prijsdrop vandaan komen en ik denk gewoon dat ze de kwaliteitsnormen omlaag geschroeft hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 02-12-2018 08:24 ]

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:59:

Op beide gammastanden hoor je perfecte zwartwaarden te hebben.
Hoe werkt het dan precies met de gamma? Ik heb mijn brightness namelijk op 51 en i.c.m. gamma 2.2 heb ik goede zwartwaardes in een geheel donkere kamer als ik de eerder genoemde near black-test draai. Zet ik de gamma echter op 2.4, dan zijn vele vakjes niet meer zichtbaar doordat deze geheel zwart worden.

Hoe kan dan dat sommigen in het donker gamma 2.4 draaien i.c.m. een brightness van rond de 50?

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afgelopen donderdag de LG 55 C8 neergezet en ben zelf super tevreden tot nu toe, maar ik heb maar een klein beetje met de instellingen lopen spelen en ga zelf ook helemaal niks geen test doen om misschien dingen te ontdekken die niet kloppen dat moet ik er ook bij zeggen.

Het enige wat mij opvalt is dat de letters van de programmering die onder in de balk komen bij een kanaal wissel niet helemaal scherp zijn vergeleken bij mijn oude lcd maar dat kan wellicht ook ergens in een instelling zitten.

• Cuball
Fuwor schreef op zondag 2 december 2018 @ 00:28:
[...]

Met YouTube had ik dan weer geen problemen. Zeg niet dat het zeker is dat het met een nieuwe kabel opgelost is, maar het schijnt dat er gewoon veel (soms onverklaarbare) problemen zijn met ARC die met een andere kabel opgelost kunnen worden. Ik gebruik nu deze kabel en werkt perfect.
Ik heb zonet even tijdelijk een andere HDMI (duurdere) kabel aangesloten en die geeft identiek hetzelfde probleem..

Mogelijks ligt het bij mij dus niet aan de kabel ?

• Phusebox
Sipio schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:11:
[...]

Afgelopen donderdag de LG 55 C8 neergezet en ben zelf super tevreden tot nu toe, maar ik heb maar een klein beetje met de instellingen lopen spelen en ga zelf ook helemaal niks geen test doen om misschien dingen te ontdekken die niet kloppen dat moet ik er ook bij zeggen.

Het enige wat mij opvalt is dat de letters van de programmering die onder in de balk komen bij een kanaal wissel niet helemaal scherp zijn vergeleken bij mijn oude lcd maar dat kan wellicht ook ergens in een instelling zitten.
Ingebouwde tuner of een losse decoder?
LG rendert de interface sowieso maar op 1920x1080 dus dat is nooit helemaal scherp.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Phusebox via de ziggo/upc box, (ben niet zo thuis met al die termen ;) maar het stoort me ook niet trouwens.

Verder wel tevreden met de tv, en hoop dat het voor jou goed komt met al die pech die ik gelezen heb (y)

• Dirrukje
  • Laatst online: 20-10 12:50
Hier al wel vaker voorbij gekomen maar voor iedereen die dat nog niet heeft gelezen en z'n LG laatst binnen heeft gehad een tip: Planet Earth II UHD HDR. Zoek em op, haal hem in huis en zet hem aan. Je slaat toch werkelijk waar stijl achter over van het beeld. Ongelooflijk :9~ :9~

• Phusebox
Dirrukje schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:07:
Hier al wel vaker voorbij gekomen maar voor iedereen die dat nog niet heeft gelezen en z'n LG laatst binnen heeft gehad een tip: Planet Earth II UHD HDR. Zoek em op, haal hem in huis en zet hem aan. Je slaat toch werkelijk waar stijl achter over van het beeld. Ongelooflijk :9~ :9~
Vind je? Ik heb die toen ook gekocht en ja er zitten mooie stukken bij maar ik was zeker niet blown away. Er moeten inmiddels toch wel betere blu-rays zijn of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:48:
[...]

Hoe werkt het dan precies met de gamma? Ik heb mijn brightness namelijk op 51 en i.c.m. gamma 2.2 heb ik goede zwartwaardes in een geheel donkere kamer als ik de eerder genoemde near black-test draai. Zet ik de gamma echter op 2.4, dan zijn vele vakjes niet meer zichtbaar doordat deze geheel zwart worden.

Hoe kan dan dat sommigen in het donker gamma 2.4 draaien i.c.m. een brightness van rond de 50?
Hier ook hoe lagger de gamma hoe meer zichtbaar er wordt en zal vanavond nog eens opnieuw testen.

Door die test ook de maker gevonden en hoe je test moet lezen.

Bron https://www.avsforum.com/...etail-3.html#post46798617
I made this near black test pattern which might be more useful for getting repeatable results compared to using a scene from a movie.

The pattern consists of 12x12 blocks where each block is using one of the available video signal levels below 5% (assuming all valid levels run from 16 to 235). First column has background at level 16, second column has background at 17, etc. all the way to background of 27. The smaller inner boxes also run from level 16 to 27 as you go down each column. This covers every possible combination of near-black gray next to every other near-black gray.

What you would want in an ideal display is that each inner box is distinguishable from its outer background box. A set with good gamma tracking makes it easier to distinguish the boxes from their backgrounds. Only the diagonal boxes (running from top/left to bottom/right) should have the inner box matching their outer background box. The black surrounding the entire pattern (and entire the top/left most box) should not be visible since it's at video level 16.

If your set passes this pattern, then you are seeing all the shadow detail that is possible to encode into a BD disk. Well, at least in grayscale. We would need a different pattern to see if any near-black colors are lost.

Whatever remaining loss of shadow detail appears in real-world content would be caused by director intent or by limitations of our eyes. We can't simultaneously see dark and bright detail near each other. A higher contrast display like OLED makes this limitation more apparent.

You should do this with whatever ambient lighting you normally watch movies in. If watching in the dark, let your eyes adapt for 5-10 minutes.

It took a couple hours to figure out how do make this. Let me know if anyone finds it useful. I accept donations of unwanted OLEDs - just send a PM for directions.
Attached Files
File Type: zip NearBlack16-27.zip

• Dirrukje
  • Laatst online: 20-10 12:50
Phusebox schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:15:
[...]

Vind je? Ik heb die toen ook gekocht en ja er zitten mooie stukken bij maar ik was zeker niet blown away. Er moeten inmiddels toch wel betere blu-rays zijn of niet?
Om eerlijk te zijn wel jah.. Ik zal bekennen dat ik bij de reguliere UHD HDR films uit hollywood nog niet per se blown away ben. Maar dat heeft misschien ook veel met de films te maken en hoe de regisseur het beeld wil hebben ofzo.

Maar toen ik Planet Earth heb opgezet zag ik pas echt de kwaliteit van het paneel. Haarscherp, mooie kleuren echt adembenemend. Komt in de buurt van het promotiemateriaal van LG wat erin zit.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
Dirrukje schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:07:
Yup, hetzelfde met Blue Planet II

• Declanvanheesen
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-03 06:58
Cuball schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:16:
[...]

Ik heb zonet even tijdelijk een andere HDMI (duurdere) kabel aangesloten en die geeft identiek hetzelfde probleem..

Mogelijks ligt het bij mij dus niet aan de kabel ?
Ik heb het zelfde probleem en ook andere HDMI geprobeerd. Versterker gaat bij Netflix in dolby digitaal plus en dan blijft er een raar geluid over.

• Cuball
Declanvanheesen schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:19:
[...]

Ik heb het zelfde probleem en ook andere HDMI geprobeerd. Versterker gaat bij Netflix in dolby digitaal plus en dan blijft er een raar geluid over.
En bij youtube? Werkt het daar zoals bij mij wel?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren handmatig 05.80.04 op de 55B7 geïnstalleerd, en daarbij ook netflix geupdate. Sindsdien crashed netflix als ik dat op pauze zet en ik wil herstarten nadat de screensaver begonnen is. Als ik terug ga naar het menu dan crashed hij niet. Dus alleen als ik in het programma/film zelf zit en op pauze druk.

wat ik al geprobeerd heb: TV een half uur uit het stopcontact, netflix gedeinstalleerd en er opnieuw opgezet. Bij Prime video gaat het wel gewoon goed. Iemand enig idee wat ik verder nog kan doen? Ik zie zo snel op het internet geen anderen met dezelfde klachten.

[ Voor 11% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-12-2018 10:49 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
Ik heb al ruim 2 jaar een LG 55E6V en ik ben qua beeld, geluid en smartdeel voor 99,5% tevreden. Geen last van burn-in, banding of wat dan ook. Gewoon super beeld en supergeluid (voor een tv dan hè!)
De resterende 0,5% is omdat ik vandaag de dag een 65" zou hebben gekocht. Ik dacht 2 jaar geleden dat 65" te groot zou zijn, na een maand al niet meer. Dus bij enige twijfel... :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1 ... 146 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.