Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• EraYaN
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 20:50
Cuball schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:24:
[...]

En bij youtube? Werkt het daar zoals bij mij wel?
Als je receiver Atmos niet ondersteund en Netflix stuurt het wel door, dan krijg je inderdaad een ruis. Net als Dolby of DTS op een PCM only versterker.

Doet hij dit ook voor Netflix shows/documantaires zonder Dolby?

if(!awesome){awesome=true;}

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Hebben er meerdere mensen last van erg slechte wifi connectie op een LG OLED C8? Ik kan bijna niets meer streamen, terwijl het internet voldoende is (alle streepjes). Ik kom via de Netflix diagnostische toets niet verder dan 1,5 mbit, terwijl ik met m'n telefoon op dezelfde plek 140 haal.

Het lijkt wel een firmware fout en ik zie het probleem op vele fora terugkomen. De geboden fixes (o.a. door Screen Share anders in te stellen) zijn door de laatste firmware update (04.10.05) niet meer mogelijk.

Heeft iemand een (nieuwe/andere) manier gevonden om met de nieuwste software dit probleem te adresseren?

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:39
Is er een manier (zonder Chromecast) om de tv te bedienen met Google Home Mini? Bijvoorbeeld volume omlaag/omhoog of veranderen van input ofzo?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Declanvanheesen
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-03 06:58
EraYaN schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:09:
[...]

Als je receiver Atmos niet ondersteund en Netflix stuurt het wel door, dan krijg je inderdaad een ruis. Net als Dolby of DTS op een PCM only versterker.

Uhm dat is een goedevraag, zo ver ik kon vinden ondersteunt denon avr 1713 wel dolby plus. Dit staat dan ook op het schermpje van de denon bij Netflix. Bij YouTube geen problemen en pakt hij ook netjes alle kanalen.

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 10:11
EraYaN schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:09:
[...]

Ik krijg het ruis al vanaf het openen van de app..

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Michiele93 schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:19:
Hebben er meerdere mensen last van erg slechte wifi connectie op een LG OLED C8? Ik kan bijna niets meer streamen, terwijl het internet voldoende is (alle streepjes). Ik kom via de Netflix diagnostische toets niet verder dan 1,5 mbit, terwijl ik met m'n telefoon op dezelfde plek 140 haal.

Het lijkt wel een firmware fout en ik zie het probleem op vele fora terugkomen. De geboden fixes (o.a. door Screen Share anders in te stellen) zijn door de laatste firmware update (04.10.05) niet meer mogelijk.

Heeft iemand een (nieuwe/andere) manier gevonden om met de nieuwste software dit probleem te adresseren?
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
en quickstart uitzetten

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
Voor wie de nieuwste firmware wil hebben voor de C8 in ieder geval:

Ga naar het service Menu:

System2 - NSU Mode. En dan veranden van "user mode" naar "Engineer Mode"

Dan gewoon in je TV voor updates checken en dan update ie naar 4.10.20

[ Voor 5% gewijzigd door pennywise666 op 02-12-2018 13:31 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@pennywise666, zet er even het typenummer bij waar dit voor geldt, verwacht niet dat ieder model die firmware zal krijgen? ;)

Done.. (y)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 02-12-2018 13:34 ]

Testing, one, two ...

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:18:
Voor wie de nieuwste firmware wil hebben:

Ga naar het service Menu:

System2 - NSU Mode. En dan veranden van "user mode" naar "Engineer Mode"

Dan gewoon in je TV voor updates checken en dan update ie naar 4.10.20
Let wel dat je dan dus beta's / testversies binnenhaalt. Mocht er iets misgaan en je kunt niet meer terug naar een officiële firmware, dan kun je naar eventuele garantie fluiten.

Arrived anxious, left bored

• pennywise666
Puck schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:31:
[...]

Let wel dat je dan dus beta's binnenhaalt. Mocht er iets misgaan en je kunt niet meer terug naar een officiële firmware, dan kun je naar eventuele garantie fluiten.
Ging gewoon soepel zoals het normaal gaat.
En geen brightness issues meer in DV.
Tevens nu HLG met Dynasties in de BBC iPlayer.

• Puck
  • Laatst online: 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:33:
[...]

Ging gewoon soepel zoals het normaal gaat.
En geen brightness issues meer in DV.
Tevens nu HLG met Dynasties in de BBC iPlayer.
Zal best, maar een disclaimer is wel op zijn plaats bij het rommelen in service menu ;)

Arrived anxious, left bored

• pennywise666
Puck schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:36:
[...]

Zal best, maar een disclaimer is wel op zijn plaats bij het rommelen in service menu ;)
Ja ok,maar dit is echt peanuts. 1 instelling veranderen maar en je krijgt er gewoon een zwaar verbeterde TV voor terug;)

• 418O2
  • Laatst online: 14:37
pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:37:
[...]

Ja ok,maar dit is echt peanuts. 1 instelling veranderen maar en je krijgt er gewoon een zwaar verbeterde TV voor terug;)
*Mogelijk

• pennywise666
Nou, ik heb het net getest namelijk dat dat zo is.

• 418O2
  • Laatst online: 14:37
pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:39:
[...]

Nou, ik heb het net getest namelijk dat dat zo is.
Maar dat wil niet zeggen dat het altijd goed is. Je kan ook een buggy beta binnenhalen blijkbaar

• pennywise666
Ja, maar daarom lees ik altijd eerst de ervaringen van mensen met die beta.

• pennywise666
Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:48:
[...]

Hoe werkt het dan precies met de gamma? Ik heb mijn brightness namelijk op 51 en i.c.m. gamma 2.2 heb ik goede zwartwaardes in een geheel donkere kamer als ik de eerder genoemde near black-test draai. Zet ik de gamma echter op 2.4, dan zijn vele vakjes niet meer zichtbaar doordat deze geheel zwart worden.

Hoe kan dan dat sommigen in het donker gamma 2.4 draaien i.c.m. een brightness van rond de 50?
Ik kijk met brightness 51 en gamma 2.4 en de vakjes zijn heel vaag zichtbaar wanneer je met je neus op het scherm zit.
Laat jezelf ook even een paar minuten wennen aan het donker eerst.

• EraYaN
Cuball schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:58:
[...]

Ik krijg het ruis al vanaf het openen van de app..
Is het een zachte ruis of echt die DTS/Dolby als PCM ruis? DTS/Dolby als PCM is bijna volledig volume witte ruis.

Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:48:
[...]

Hoe werkt het dan precies met de gamma? Ik heb mijn brightness namelijk op 51 en i.c.m. gamma 2.2 heb ik goede zwartwaardes in een geheel donkere kamer als ik de eerder genoemde near black-test draai. Zet ik de gamma echter op 2.4, dan zijn vele vakjes niet meer zichtbaar doordat deze geheel zwart worden.

Hoe kan dan dat sommigen in het donker gamma 2.4 draaien i.c.m. een brightness van rond de 50?
Uiteindelijk is de gamma afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht maar ook van smaak. Zie hier een relevante discussie erover als je meer wilt weten.

Bij gamma 2.2 loopt de helderheid sneller op vanaf zwart dan bij 2.4, dus de zwartwaarde is hetzelfde (dwz 0, want de pixels staan uit bij OLED). Maar 'bijna zwart' is dus lichter bij 2.2 dan bij 2.4. Dit plaatje geeft het effect aan:

Afbeeldingslocatie: https://rhtpull-fm0pvtsb.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2014/03/Gamma-Featured-JPEG.jpg?x68667

Films zijn standaard opgenomen met uitgangspunt dat de gamma ingesteld staat op 2.4. Bij gewone tv uitzendingen gaan ze eerder uit van 2.2, maar ook met 2.4 valt er goed te kijken, vaak vind ik ook bij gewone tv een gamma van 2.4 mooier omdat het donkerdere near-black meer diepte geeft aan het beeld.

Die allerdonkerste vakjes op zo'n testscherm kan je op gammastand 2.4 alleen zien in een totaal verduisterde kamer, dus liefst laat in de avond doen en zeker alle lampen uit. En dan nog vergt het geconcentreerd kijken. Het kan per tv verschillen, bij heel veel exemplaren zit het rond de 50 maar er zijn dus ook voorbeelden waar het pas bij rond de 60 goed is. Waar het om gaat is de grenswaarde op te zoeken, je wilt wel dat de pixels van 0% black precies UIT staan en niet nog een heel klein beetje gloeien, want dan doe je de meerwaarde van OLED op dit gebied natuurlijk teniet.

Wil je overdag toch meer details in het zwart zien dan moet je genoegen nemen met iets lichter near-black en dus de gamma verhogen naar 2.2, maar dus NIET gaan spelen met je brightness setting, want de 0% zwartwaarde = pixels uit blijft altijd gelijk.

Als je bij wisselende omstandigheden toch optimaal tv wilt kijken beveel ik aan om daarvoor de 3 expertbeeldmodi (Technicolor, ISF licht en ISF donker) te gebruiken:
- 'Technicolor Expert' voor lichte omstandigheden 'ISF Expert lichte kamer' voor middelmatige en 'ISF Expert donkere kamer' voor donkere omstandigheden. Dit omdat zo de volgorde voor snel wisselen handig/logisch is.
- Bij elke modus is de brightness en contrast setting gelijk.
- Het OLED-lampje gebruik je om de lichtopbrengst vh beeld aan te passen aan het omgevingslicht, bijvoorbeeld 70, 50 en 30.
- De gamma zet je onder de lichtste beeldmodus op 2.2 en de andere twee beeldmodi op 2.4 of BT.1886 (komt op hetzelfde neer voor OLED)

Zo kan je met het snelmenu gemakkelijk wisselen bij veranderende kijkomstandigheden, of als het beeldmateriaal zelf er om vraagt.

Let wel op dat je dit bij alle inputs moet doen voor elke beeldmodus die je op die input gebruikt, dus HDMI1, 2 etc maar ook de interne mediaspeler/youtube, want zelfs met de functie 'toepassen op alle ingangen' worden niet alle waardes naar alle ingangen gekopieerd, waaronder de gamma. En bij mij worden met die functie de waardes van contrast/helderheid wel naar HDMI1 en 2 gekopieerd maar niet naar HDMI3. Dus altijd handmatig controleren per gebruikte ingang + beeldmodus combinatie of zaken als gamma, motion, beeld'verbeteraars', kleurbereik, witbalans, cms etc goed staan. Een heel werkje, maar ja...

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 02-12-2018 15:24 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:47
pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:37:
[...]

Maar jij snapt de consequenties niet helemaal. Dat het nu toevallig goed gaat wil niet zeggen dat het altijd gaat.

• pennywise666
Adlermann schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:39:
[...]

Maar jij snapt de consequenties niet helemaal. Dat het nu toevallig goed gaat wil niet zeggen dat het altijd gaat.
Wat een onzin zeg.
Dat kan je ook zeggen als je de straat oversteekt. Ja, dan is het einde zoek he?
Het gaat eerder wel goed dan niet hoor,maar jij keert het dus om.

• pennywise666
Cap schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:14:
[...]

Uiteindelijk is de gamma afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht maar ook van smaak. Zie hier een relevante discussie erover als je meer wilt weten.

Bij gamma 2.2 loopt de helderheid sneller op vanaf zwart dan bij 2.4, dus de zwartwaarde is hetzelfde (dwz 0, want de pixels staan uit bij OLED). Maar 'bijna zwart' is dus lichter bij 2.2 dan bij 2.4. Dit plaatje geeft het effect aan:

[Afbeelding]

Films zijn standaard opgenomen met uitgangspunt dat de gamma ingesteld staat op 2.4. Bij gewone tv uitzendingen gaan ze eerder uit van 2.2, maar ook met 2.4 valt er goed te kijken, vaak vind ik ook bij gewone tv een gamma van 2.4 mooier omdat het donkerdere near-black meer diepte geeft aan het beeld.

Die allerdonkerste vakjes op zo'n testscherm kan je op gammastand 2.4 alleen zien in een totaal verduisterde kamer, dus liefst laat in de avond doen en zeker alle lampen uit. En dan nog vergt het geconcentreerd kijken. Het kan per tv verschillen, bij heel veel exemplaren zit het rond de 50 maar er zijn dus ook voorbeelden waar het pas bij rond de 60 goed is. Waar het om gaat is de grenswaarde op te zoeken, je wilt wel dat de pixels van 0% black precies UIT staan en niet nog een heel klein beetje gloeien, want dan doe je de meerwaarde van OLED op dit gebied natuurlijk teniet.

Wil je overdag toch meer details in het zwart zien dan moet je genoegen nemen met iets lichter near-black en dus de gamma verhogen naar 2.2, maar dus NIET gaan spelen met je brightness setting, want de 0% zwartwaarde = pixels uit blijft altijd gelijk.

Als je bij wisselende omstandigheden toch optimaal tv wilt kijken beveel ik aan om daarvoor de 3 expertbeeldmodi (Technicolor, ISF licht en ISF donker) te gebruiken:
- 'Technicolor Expert' voor lichte omstandigheden 'ISF Expert lichte kamer' voor middelmatige en 'ISF Expert donkere kamer' voor donkere omstandigheden. Dit omdat zo de volgorde voor snel wisselen handig/logisch is.
- Het OLED-lampje gebruik je om de lichtopbrengst vh beeld aan te passen aan het omgevingslicht, bijvoorbeeld 70, 50 en 30.
- De gamma zet je onder de lichtste beeldmodus op 2.2 en de andere twee beeldmodi op 2.4 of BT.1886 (komt op hetzelfde neer voor OLED)

Zo kan je met het snelmenu gemakkelijk wisselen bij veranderende kijkomstandigheden, of als het beeldmateriaal zelf er om vraagt.

Let wel op dat je dit bij alle inputs moet doen voor elke beeldmodus die je op die input gebruikt, dus HDMI1, 2 etc maar ook de interne mediaspeler/youtube, want zelfs met de functie 'toepassen op alle ingangen' worden niet alle waardes naar alle ingangen gekopieerd, waaronder de gamma. En bij mij worden met die functie de waardes van contrast/helderheid wel naar HDMI1 en 2 gekopieerd maar niet naar HDMI3. Dus altijd handmatig controleren per gebruikte ingang + beeldmodus combinatie of zaken als gamma, motion, beeld'verbeteraars', kleurbereik, witbalans, cms etc goed staan. Een heel werkje, maar ja...
Mooi en duidelijk. Dit zouden ze bij LG in de handleiding moeten zetten.
Ik dacht trouwens te lezen dat het vanaf 2014 de gamma 2.4 is geworden voor alle SDR.
En ook kan je near black verhogen door oledlight hoger te zetten, maar je bent dan wel eerst afhankelijk van omgevingslicht inderdaad.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:47
pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:47:
[...]

Wat een onzin zeg.
Dat kan je ook zeggen als je de straat oversteekt. Ja, dan is het einde zoek he?
Het gaat eerder wel goed dan niet hoor,maar jij keert het dus om.
Het is een beta firmware.. Dit moet je niet zomaar aan iedereen aanraden. Als het namelijk 100% zeker zou zijn dan was het geen beta en hoefde je niet via het servicemenu aan de gang te gaan.

Ik snap prima dat je het probeert hoor, maar wees voorzichtig en gebruik disclaimers.

• pennywise666
Adlermann schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:53:
[...]

Het is een beta firmware.. Dit moet je niet zomaar aan iedereen aanraden. Als het namelijk 100% zeker zou zijn dan was het geen beta en hoefde je niet via het servicemenu aan de gang te gaan.

Ik snap prima dat je het probeert hoor, maar wees voorzichtig en gebruik disclaimers.
Ik heb het ook niet aangeraden. Ik zei voor degene die de nieuwe firmware willen etc.
En als het vol met fouten zou zitten dan zou ik het hier ook niet neerzetten.
Ik heb eerst reacties van mensen gelezen en die zeiden dat bekende problemen zijn opgelost en dat het verder geen problemen geeft en toen heb ik het vervolgens zelf gedaan.

En je hoeft het ook niet via het service menu te doen. Je kan het ook doen via de LGTVUPDATER, maar dat is ingewikkelder.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywise666 op 02-12-2018 15:57 ]

Een puntje van aandacht is de garantie: de LG monteur kan zien dat je een firmware update geplaatst hebt via het service menu. Dit geldt ook voor als je bijvoorbeeld de dimfunctie uit hebt gezet in het service menu en je een klacht indient ivm inbranden. En zelfs als dat niet het geval is dan kan LG zich er eventueel op beroepen dat de gebruiker in het service menu geweest is en daardoor de garantie vervalt.

• Phusebox
  • Laatst online: 18:34
@Cap weet je zeker dat de brightness altijd hetzelfde moet zijn? Ik merk toch echt wel verschil met OLED light op 15 (mijn avond stand) en 50 (dag stand) voor wanneer er glow optreedt bij 0% (zwart).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:52:
[...]

Mooi en duidelijk. Dit zouden ze bij LG in de handleiding moeten zetten.
Ik dacht trouwens te lezen dat het vanaf 2014 de gamma 2.4 is geworden voor alle SDR.
En ook kan je near black verhogen door oledlight hoger te zetten, maar je bent dan wel eerst afhankelijk van omgevingslicht inderdaad.
Zou mooi zijn, maar dat wil LG helemaal niet want (noch een andere fabrikant) want dat vindt de gemiddelde gebruiker allemaal te ingewikkeld en daar krijgen ze dan weer vragen over. Dus daarom heb je standaard settings waar die gebruiker het dan mee moet doen ('standaard', 'film', 'sport' ;() + een standaard ingeschakelde 'automatische heldeheidsaanpassing' ;( en wordt er niet omgekeken naar dit soort ingewikkelde zaken.

De gamma is wel 2.4 voor SDR uitzendingen maar lang niet al het beeldmateriaal is natuurlijk zo opgenomen, er is ook veel beeldmateriaal uit het verleden dat nog getoond wordt.

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 12:32
Cap schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:06:
Een puntje van aandacht is de garantie: de LG monteur kan zien dat je een firmware update geplaatst hebt via het service menu. Dit geldt ook voor als je bijvoorbeeld de dimfunctie uit hebt gezet in het service menu en je een klacht indient ivm inbranden. En zelfs als dat niet het geval is dan kan LG zich er eventueel op beroepen dat de gebruiker in het service menu geweest is en daardoor de garantie vervalt.
Is het service menu vrijelijk toegankelijk? En krijg je een waarschuwing te zien als je het service menu opent? Anders lijkt het me dat LG zich nergens op kan beroepen. Dat iets service menu heet, is geen reden tot vervallen garantie.

Dat het verstandig is alleen beta software te installeren als je risico neemt op problemen accepteert lijkt mij vanzelfsprekend en verder geen discussie waard. Laten we ons vooral richten op wat de beta's bieden en hoe deze functioneert. ;)

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Zijn er mensen die hun PC aansluiten op hun TV en dan met controller gamen? Is dit gemakkelijk te doen? De graphics van mijn PS4 Pro zijn toch wat minder dan mijn PC.

• pennywise666
Cap schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:06:
Ja,dat kan zo zijn en dat zou lullig zijn als dat gebeurd.
Maar ik heb er na 5 maanden ,met mijn bepaalde gebruik, wel vertrouwen in dat ik geen problemen krijg.
Ik heb sowiezo ASBL aan staan gewoon en Oledlight niet te hoog,dus dat scheelt al weer.
Phusebox schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:10:
@Cap weet je zeker dat de brightness altijd hetzelfde moet zijn? Ik merk toch echt wel verschil met OLED light op 15 (mijn avond stand) en 50 (dag stand) voor wanneer er glow optreedt bij 0% (zwart).
Hoe meet jij die glow? Je moet dan wel een testscherm voor je neus hebben. Je kan niet afgaan op tv uitzendingen of film waar daar varieert het blacklevel nogal eens, dus zit je hoewel je tv ingesteld is op perfect zwart bij een bron + content die zich zo gedraagt toch naar elevated black te kijken.

Dus zo bepalen:
- zelfde betrouwbare testscherm 0% black nemen
- alleen 's avonds in pikdonkere kamer beoordelen, niet overdag want dan kan je geen onderscheid maken tussen de overgangsstand pixels uit en pixels net aan
- heen en weer wisselen tussen beeldmodus OLED light 15 en OLED light 50 met dezelfde brightness en zien of je glow ziet op het 0% black scherm

Uitkomst zou volgens mij moeten zijn dat je in beide gevallen naar perfect zwart (pixels UIT) zit te kijken.

• Phusebox
Cap schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:15:
[...]

Hoe meet jij die glow? Je moet dan wel een testscherm voor je neus hebben. Je kan niet afgaan op tv uitzendingen of film waar daar varieert het blacklevel nogal eens, dus zit je hoewel je tv ingesteld is op perfect zwart bij een bron + content die zich zo gedraagt toch naar elevated black te kijken.

Dus zo bepalen:
- zelfde betrouwbare testscherm 0% black nemen
- alleen 's avonds in pikdonkere kamer beoordelen, niet overdag want dan kan je geen onderscheid maken tussen de overgangsstand pixels uit en pixels net aan
- heen en weer wisselen tussen beeldmodus OLED light 15 en OLED light 50 met dezelfde brightness en zien of je glow ziet op het 0% black scherm

Uitkomst zou volgens mij moeten zijn dat je in beide gevallen naar perfect zwart (pixels UIT) zit te kijken.
Gisteren in volledig donkere kamer getest. Half uur in het donker gezeten.

Als ik alle black level schermen gebruik om de brightness af te stellen en dann een 0% scherm op zet heb ik in ieder geval voor. Dian de brightness terug moeten draaien maar dan mis ik stuk of 5 levels qua zwartwaarde boven 17.

KoffieAnanas schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:12:
[...]

Is het service menu vrijelijk toegankelijk? En krijg je een waarschuwing te zien als je het service menu opent? Anders lijkt het me dat LG zich nergens op kan beroepen. Dat iets service menu heet, is geen reden tot vervallen garantie.

Dat het verstandig is alleen beta software te installeren als je risico neemt op problemen accepteert lijkt mij vanzelfsprekend en verder geen discussie waard. Laten we ons vooral richten op wat de beta's bieden en hoe deze functioneert. ;)
Los van zo'n waarschuwing: oneigenlijk gebruik valt NIET onder garantie. Het heet niet voor niets service menu, is beveiligd met een pincode en het staan niet in de handleiding uitgelegd hoe je erin moet komen. Het is bedoeld voor LG monteurs. Dat er codes rondzwerven op het internet hoe erin te komen doet daar niet aan af.

Natuurlijk is het flauw als LG zich hier bij het minste of geringste op beroept, ik beweer ook niet dat dit het geval zal zijn maar je loopt wel het risico op extra gedoe.

Aan de andere kant hebben ze groot gelijk dat ze zich erop beroepen wanneer iemand bijv in het SM alle anti-inbrandfuncties uit heeft gezet en vervolgens de tv op flinke helderheid 16u per etmaal met een statische hub of desktop in beeld heeft laten staan. Of wanneer iemand een zwaar experimentele custom firmware de tv in heeft proberen te duwen met behulp vh SM. Ik noem maar wat.
Phusebox schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:20:
[...]

Als ik alle black level schermen gebruik om de brightness af te stellen en dann een 0% scherm op zet heb ik in ieder geval voor. Dian de brightness terug moeten draaien maar dan mis ik stuk of 5 levels qua zwartwaarde boven 17.
Als het goed is maakt het dus niet uit, pixels uit = pixels uit bij elke stand OLED-lampje. Tenzij je je blacklevel een stukje te hoog hebt ingesteld want dan is je nulpunt dus niet meer het nulpunt, staan de pixels net niet uit en komen verschillen in OLED-lampje en evt gamma in het geding. Maar nogmaals, er is maar 1 stand goed voor black 0% en dat is pixels UIT.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 02-12-2018 16:28 ]

• pennywise666
KoffieAnanas schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:12:
[...]

Het service menu is niet toegankelijk via de normale afstandsbediening. Daar heb je een service-afstandsbediening voor nodig of een Harmony remote. En dan vervolgens op "IN-START"drukken en dan het wachtwoord 0413. Er staat verder geen waarschuwing, maar iedereen zegt dat het goed mogelijk is dat je garantie dan vervalt.

De nieuwe beta heeft die brightness fluctuations niet meer in Dolby Vision.
Ook is nu in de BBC iPlayer de mooie natuurdocumentaire DYNASTIES in 4K HLG te zien ipv alleen maar 4K in de huidige officiele firmware.

• Phusebox
Is de iplayer niet ge'geoblocked'?

• pennywise666
Phusebox schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:24:
Is de iplayer niet ge'geoblocked'?
Ja, daarom heb ik ook een een dns van smartdns in de tv ingevoerd.
Dus dan kan je iPlayer kijken en ook de amerikaanse inhoud van Amazon Prime en Netflix.

Verwijderd

Cap schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:14:
[...]

[Afbeelding]

Bedankt voor de duidelijke en heldere uitleg! _/-\o_

Wat ik me nog afvraag, en jij vast wel weet, zitten er bij de presets nog verschillen 'onder motorkap'? Of kan ik, bij wijze van spreken, de instellingen van 'Levendig' en 'ISF Expert lichte kamer' zodanig gelijk afstellen dat de output hetzelfde is?
Phusebox schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:20:
[...]

Jij blijft toch de hele tijd worstelen met die black level, dus ik doe nog een poging om uit te leggen hoe het zou moeten werken.

Inmiddels donker genoeg dus nog even getest in ISF expert modus.
- Helderheid stand 51 is bij mijn tv de hoogste waarde waarbij de pixels nog net UIT blijven staan.
- Helderheid stand 52 is de waarde waarbij ik de pixels net zie opgloeien, bij mijn tv de rechteronderhoek het felste.

Dat is het uitgangspunt. 51 is dus maximaal en 52 net te hoog in mijn geval. Daarmee dan de andere controls testen.

- Varieer ik bij stand 51 het OLED-lampje van 0 tot 100 dan blijven de pixels over de hele range UIT.
- Varieer ik bij stand 52 het OLED-lampje van 0 tot 100 dan blijven de pixels over de hele range AAN en constant van sterkte.
Het OLED-lampje heeft dus geen invloed op de black level.

- Varieer ik bij stand 51 contrast van 0 tot 100 dan blijven de pixels over de hele range UIT.
- Varieer ik bij stand 52 contrast van 0 tot 100 dan blijven de pixels over de hele range AAN en constant van sterkte.
Het contrast heeft dus geen invloed op de black level.

- Varieer ik bij stand 51 gamma van 2.4 tot 1.9 dan blijven de pixels over de hele range UIT.
- Varieer ik bij stand 52 gamma van 2.4 tot 1.9 dan blijven de pixels over de hele range AAN en worden heel iets helderder bij lagere gamma.
Gamma heeft dus geen invloed op de black level MITS deze goed is ingesteld.

Kortom de regelaars gedragen zich netjes onafhankelijk van elkaar zoals het zou moeten.

Als bij jou de black level varieert obv OLED-lampje dan kom ik dus tot de conclusie dat jij de helderheid te hoog hebt ingesteld en dus naar donkergrijs kijkt ipv zwart.

Overigens heb ik helderheid op 50 ingesteld en niet op grenswaarde 51, simpelweg omdat veel op tv uitgezonden content net above black is en je dan toch naar een subtiele glow zit te staren bij 'zwarte' filmbalken of een aftiteling o.i.d. Dus liever een heel klein theoretisch beetje black-crush dan onnodige glow.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 02-12-2018 16:59 ]

Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:50:
[...]

Bedankt voor de duidelijke en heldere uitleg! _/-\o_

Wat ik me nog afvraag, en jij vast wel weet, zitten er bij de presets nog verschillen 'onder motorkap'? Of kan ik, bij wijze van spreken, de instellingen van 'Levendig' en 'ISF Expert lichte kamer' zodanig gelijk afstellen dat de output hetzelfde is?
Als ik ALLE settings precies gelijk afstel (dus alle submenu's, ook gamma, kleurbereik, motion, witbalans, cms onder de advanced menu's, etc) dan komen de metingen (i1pro / i1displaypro) er bij mij precies hetzelfde uit (let wel bij mijn exemplaar, kan niet voor andere exemplaren spreken maar ik verwacht wel hetzelfde).

Maar dat kan alleen bij de Expert modi, dus ISF licht, donker en Technicolor. Bij de andere beeldmodi kunnen simpelweg niet alle settings worden aangepast dus zitten er voorkeursinstellingen van de fabrikant ingebakken en kom je niet tot hetzelfde resultaat.

Als je dus maximale prestaties en controle over je tv instellingen wilt dan gebruik je alleen de expert beeldmodi. De andere zijn overbodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 02-12-2018 17:00 ]

Verwijderd

Cap schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:50:
[...]

Jij blijft toch de hele tijd worstelen met die black level, dus ik doe nog een poging om uit te leggen hoe het zou moeten werken.

Inmiddels donker genoeg dus nog even getest in ISF expert modus.
- Helderheid stand 51 is bij mijn tv de hoogste waarde waarbij de pixels nog net UIT blijven staan.
- Helderheid stand 52 is de waarde waarbij ik de pixels net zie opgloeien, bij mijn tv de rechteronderhoek het felste.

Dat is het uitgangspunt. 51 is dus maximaal en 52 net te hoog in mijn geval. Daarmee dan de andere controls testen.

- Varieer ik bij stand 51 het OLED-lampje van 0 tot 100 dan blijven de pixels over de hele range UIT.
- Varieer ik bij stand 52 het OLED-lampje van 0 tot 100 dan blijven de pixels over de hele range AAN en constant van sterkte.
Het OLED-lampje heeft dus geen invloed op de black level.

- Varieer ik bij stand 51 contrast van 0 tot 100 dan blijven de pixels over de hele range UIT.
- Varieer ik bij stand 52 contrast van 0 tot 100 dan blijven de pixels over de hele range AAN en constant van sterkte.
Het contrast heeft dus geen invloed op de black level.

- Varieer ik bij stand 51 gamma van 2.4 tot 1.9 dan blijven de pixels over de hele range UIT.
- Varieer ik bij stand 52 gamma van 2.4 tot 1.9 dan blijven de pixels over de hele range AAN en worden heel iets helderder bij lagere gamma.
Gamma heeft dus geen invloed op de black level MITS deze goed is ingesteld.

Kortom de regelaars gedragen zich netjes onafhankelijk van elkaar zoals het zou moeten.

Als bij jou de black level varieert obv OLED-lampje dan kom ik dus tot de conclusie dat jij de helderheid te hoog hebt ingesteld en dus naar donkergrijs kijkt ipv zwart.

Overigens heb ik helderheid op 50 ingesteld en niet op grenswaarde 51, simpelweg omdat veel op tv uitgezonden content net above black is en je dan toch naar een subtiele glow zit te staren bij 'zwarte' filmbalken of een aftiteling o.i.d. Dus liever een heel klein theoretisch beetje black-crush dan onnodige glow.
Ik ga dit op een later moment ook nog even testen. Welke testfile gebruik je hiervoor?
Cap schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:56:
[...]

Als ik ALLE settings precies gelijk afstel (dus alle submenu's, ook gamma, kleurbereik, motion, witbalans, cms onder de advanced menu's, etc) dan komen de metingen (i1pro / i1displaypro) er bij mij precies hetzelfde uit (let wel bij mijn exemplaar, kan niet voor andere exemplaren spreken maar ik verwacht wel hetzelfde).

Maar dat kan alleen bij de Expert modi, dus ISF licht, donker en Technicolor. Bij de andere beeldmodi kunnen simpelweg niet alle settings worden aangepast dus zitten er voorkeursinstellingen van de fabrikant ingebakken en kom je niet tot hetzelfde resultaat.

Als je dus maximale prestaties en controle over je tv instellingen wilt dan gebruik je alleen de expert beeldmodi. De andere zijn overbodig.
Helder :)
@Verwijderd Ik gebruik 0% black schermen van GCD of AVSHD icm de interne mediaspeler. Maar je kan bijv ook het zwarte scherm van een ongebruikte / uit staande ingang gebruiken om te testen als je de instelling in het menu zo aanpast dat er dan geen ingebouwde afbeelding getoond wordt (dat infantiele schilderij, zit in menu algemeen gok ik).

Ga je een externe speler gebruiken dan kan dat ook maar dan moet je natuurlijk wel zorgen dat daarvan de black level betrouwbaar is en goed ingesteld, dus geen gedoe met verkeerde videolevels (pc vs video levels) zodat je met elevated blacks of juist een black crush zit en daar weer op moet corrigeren.

Essentieel is verder dat in het menu van je tv de zwartwaarde op laag staat.

• pennywise666
Cap schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:19:
@Verwijderd Ik gebruik 0% black schermen van GCD of AVSHD icm de interne mediaspeler. Maar je kan bijv ook het zwarte scherm van een ongebruikte / uit staande ingang gebruiken om te testen als je de instelling in het menu zo aanpast dat er dan geen ingebouwde afbeelding getoond wordt (dat infantiele schilderij, zit in menu algemeen gok ik).

Ga je een externe speler gebruiken dan kan dat ook maar dan moet je natuurlijk wel zorgen dat daarvan de black level betrouwbaar is en goed ingesteld, dus geen gedoe met verkeerde videolevels (pc vs video levels) zodat je met elevated blacks of juist een black crush zit en daar weer op moet corrigeren.

Essentieel is verder dat in het menu van je tv de zwartwaarde op laag staat.
...wanneer je je PC in Limited RGB hebt staan.
Inderdaad, om verwarring te voorkomen zou ik daarom eerst met de interne mediaspeler (via usb stickje of netwerk DLNA) de boel afstellen zodat je weet wat de goede waarde is voor jouw tv, en dan via de pc gaan kijken waarbij je dus met de complicatie zit dat je je videolevels zowel op de pc als op de tv kan afstellen en die dus goed op elkaar afgestemd moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 02-12-2018 17:46 ]

• Phusebox
@Cap bij mij zijn alle zwartwaarde in die testfile volledig uit op brightness 50 tot 60. En ja ik snap heus wel hoe ik het moet gebruiken. Het is geen rocket science.
Maar ik kan dus niet de eerste drie zwartwaarde boven reference black zichtbaar krijgen waarbij 0% geen glow vertoont. Bij 0% en pixels uit verlies ik dus details in zwart.

Rocket science is het zeker niet maar zo voor de hand liggend is het toch ook weer niet, want ook hier blijkt toch weer dat misverstanden snel ontstaan. :)

Jij beweerde in je vorige bericht namelijk iets wat het tegendeel is van wat ik ondervind als ik het test, namelijk dat dat je verschil merkt in of er glow optreedt bij 0% zwart tussen de standen OLED-light op 15 en OLED-light op 50. Ik leg dus uit dat ik dat niet merk bij mijn tv en dat de regelaars OLED-light (en ook contrast) mooi onafhankelijk van de helderheid-regeling werken, zoals het hoort (iets wat namelijk vaak niet zo is bij tv's dus wat dat betreft doet LG het goed). Dus als je de helderheid-regeling goed hebt afgesteld heb je wat 0% black geen probleem bij willekeurig welke waarde voor OLED-lampje (en contrast).

Maar goed, nog maar een reactie op je laatste opmerking (die dus gaat over near-black maar niet over 0% black): hoe fijner de black steps worden vanaf 0% black hoe meer kans je natuurlijk hebt dat je moet kiezen tussen glow of crush, de regelaars gaan immers in stapjes van 1 in een schaal op 100 en dat is niet oneindig fijn. Dat je een heel klein beetje details in het allerdiepste zwart verliest moet je maar accepteren, dat liever dan glow toch? Althans, dat zou mijn keuze zijn. Ik zal ook nog eens kijken naar het zwarte vierkantjes scherm hoeveel gradaties ik daar kan ontwaren, ik kan me daar geen problemen herinneren. Maar van het standaard knipperende zwarte balken scherm met balken 16, 17, 18 etc weet ik in ieder geval zeker dat ik balkje 16 niet zie, en elk balkje vanaf 17 wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 02-12-2018 18:41 ]

Verwijderd

Sinds een aantal maanden in het bezit van een 55C7 (geweldig beeld!) en nu ik een Xbox One X in gebruik heb genomen merk ik dat de tv hier een beetje ruzie mee heeft ;)

De setup: TV -> Op HDMI 2 Receiver (Yamaha HTR-2071) en daarop aangesloten een Apple TV 4K en de Xbox.

De tv lijkt er vanuit te gaan dat deze continue op de Atv staat, deze zie ik ook terug onder de input list: HDMI 2 en daaronder -> Apple TV. Als ik de Atv aanzet gaat alles perfect, receiver gaat aan en de tv ook + direct op de juiste input.

Als ik de Xbox aanzet echter, schiet de receiver van Xbox op de Apple TV na een paar seconden (voordat ik überhaupt beeld zie op de tv). Wat ook vaak gebeurt is dat de receiver op broadcast schiet (zoals ik begrijp betekent dat dat de reciever de audio van de tv laat horen die het via ARC kan krijgen). Dit gebruik ik echter nooit omdat ik alleen de Apple TV of Xbox gebruik.

De Xbox komt niet in de input list voor, deze zou mooi onder de HDMI 2 als hoofditem moeten komen te staan onder de Apple TV. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of waar het kan zitten dat de Xbox niet juist “aangemeld” wordt bij de tv?

Edit: kleine typo
Dit lijkt me een receiver probleem en geen probleem van de TV? De bronapparaten zitten immers niet aangesloten op de tv maar op de receiver en die bepaalt dan wat ie doorgeeft. Lijkt me eerder iets voor het betreffende receiver topic dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 02-12-2018 18:44 ]

• pennywise666
Ik had ook dat probleem met de Appletv,dat ie daar naar toeschakelde uit het niets soms,zeer irritant.
Dus ik heb ARC in de receiver uitgeschakeld en SYMPLINK in de tv uitgeschakeld en een Harmony remote gekocht.
Probleem opgelost.
Als ik de iPlayer wil kijken op de LG app, dan hoef ik alleen maar op "tv audio" te drukken van mn receiver.

Verwijderd

ZakKa.dev schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:38:
Heb een C8, en de sharpness setting is heel verwarrend. Ik heb het internet afgespeurd maar soms lees ik dat 0 de standaard is, soms lees ik 10, en soms 20. Als je het te laag zet blur je het beeld. Het lijkt te verschillen per type beeld (DV /hdr10/ SDR). rtings geeft bij SDR content aan dat je het op 0 moet zetten en bij hdr content dat je het op 20 moet laten. Ik snap dan niet hoe mensen op 10 komen? Het lijkt er op dat 10 bij 2017 modellen de standaard was misschien, en bij 2018 modellen 20?
Aangezien hier nog geen antwoord op is gekomen en ik hier ook benieuwd naar ben, gooi ik hem er even opnieuw in. Weet iemand hier meer over? @Cap misschien? :)

• pennywise666
Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:26:
[...]

Aangezien hier nog geen antwoord op is gekomen en ik hier ook benieuwd naar ben, gooi ik hem er even opnieuw in. Weet iemand hier meer over? @Cap misschien? :)
HDR op 0 en SDR kan je op 10 laten.

Verwijderd

pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:37:
[...]

HDR op 0 en SDR kan je op 10 laten.
Op basis waarvan gebruik jij die instelling? Rtings zegt bijvoorbeeld dat hij op 0 moet staan omdat dat het 0-punt is. Ik begrijp het punt van @ZakKa.dev, er worden tegenstrijdige dingen gezegd over de sharpness.

Verwijderd

pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:04:
Ik had ook dat probleem met de Appletv,dat ie daar naar toeschakelde uit het niets soms,zeer irritant.
Dus ik heb ARC in de receiver uitgeschakeld en SYMPLINK in de tv uitgeschakeld en een Harmony remote gekocht.
Probleem opgelost.
Als ik de iPlayer wil kijken op de LG app, dan hoef ik alleen maar op "tv audio" te drukken van mn receiver.
Dank beide voor de antwoorden, ga ik het nog even in een receiver topic proberen. Anders wellicht voor de Harmony gaan :)

• pennywise666
Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:43:
[...]

Op basis waarvan gebruik jij die instelling? Rtings zegt bijvoorbeeld dat hij op 0 moet staan omdat dat het 0-punt is. Ik begrijp het punt van @ZakKa.dev, er worden tegenstrijdige dingen gezegd over de sharpness.
Hoezo heb je dan extra scherpte nodig met HDR op een 4K scherm?
Bij SDR kan ik me nog voorstellen dat je hem op 10 hebt. Dat heb ik ook.

• pennywise666
Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:46:
[...]

Dank beide voor de antwoorden, ga ik het nog even in een receiver topic proberen. Anders wellicht voor de Harmony gaan :)
Dan raad ik deze aan:
https://www.coolblue.nl/p...ech-harmony-ultimate.html

Verwijderd

Bookmarked, thanks! ;)

Ik hoop dat het niet nodig is er een aan te schaffen. ik wil graag alles automagisch werkend hebben. Al is dat waarschijnlijk teveel gevraagd, aangezien HDMI-CEC over het algemeen een rommeltje is 🙈

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:47:
[...]

Hoezo heb je dan extra scherpte nodig met HDR op een 4K scherm?
Bij SDR kan ik me nog voorstellen dat je hem op 10 hebt. Dat heb ik ook.
Sharness op 10 is het 0-punt, alles onder de 10 wordt het beeld softer.

• pennywise666
donpablo80 schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:07:
[...]

Waarom hebben ze 0 het 0-punt niet gemaakt dan?haha

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:04
pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:11:
[...]

Waarom hebben ze 0 het 0-punt niet gemaakt dan?haha
Sommige content is over sharpenend in post of bevat veel moiré en dan is het soms fijn dat je het beeld iets softer kan maken. Een vrij basic functie. Waarom het '10' moet zijn en niet gewoon '0' en '-10' weet ik ook niet.

Some infinities are bigger than others.

• pennywise666
donpablo80 schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:07:
[...]

Nou, ik heb het nog even nagevraagd bij een kenner en die zegt dat het gewoon op 0 moet voor alles.

Verwijderd

Cap schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:32:
Ik zal ook nog eens kijken naar het zwarte vierkantjes scherm hoeveel gradaties ik daar kan ontwaren, ik kan me daar geen problemen herinneren. Maar van het standaard knipperende zwarte balken scherm met balken 16, 17, 18 etc weet ik in ieder geval zeker dat ik balkje 16 niet zie, en elk balkje vanaf 17 wel.
Benieuwd wat daaruit komt.

Zelf bij die ene test alles na 16 en bij die nearblack16-27. Zie ik bijna, zoals het hoort alleen precies het midden vakje 21-22 en 22-21 niet dit is bij mij 1 groot vierkantje wel apart, aangezien het er verder goed uitziet, maar goed nog steeds erg tevreden.

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 05:13
Phusebox schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:15:
[...]

Vind je? Ik heb die toen ook gekocht en ja er zitten mooie stukken bij maar ik was zeker niet blown away. Er moeten inmiddels toch wel betere blu-rays zijn of niet?
Mad Max
Interstellar
Dunkirk
Blade Runner 2049

en sowieso Passengers! (opgenomen in 6K)

• DanielC.
pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:18:
[...]

Nou, ik heb het nog even nagevraagd bij een kenner en die zegt dat het gewoon op 0 moet voor alles.
uiteraard. Stand 0 gaat het beeld echt niet softer maken dan het is.

• pennywise666
DanielC. schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:31:
[...]

uiteraard. Stand 0 gaat het beeld echt niet softer maken dan het is.
Ja precies, maar zij zeggen dat 10 eigenlijk 0 is. nouja zeg.

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik heb een ‘probleempje’ met mijn LG C8; wanneer ik spotify gestreamt heb naar mijn Heos Bar, moet ik elke keer handmatig weer in de Heos app de ingang naar HDMI ARC zetten voordat ik weer tv kan kijken. Is er een mogelijkheid om te zorgen dat mijn Magic remote automatisch de ingangen van de Heos Bar mee schakelt zodra ik TV wil kijken na het spotify streamen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pennywise666 schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:18:
[...]
Dat zal LG zelf dan niet geweest zijn want die beweren weer wat anders;

https://www.lg.com/us/sup...50577528034-menu-settings

Testing, one, two ...

• EraYaN
hardware-lover schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:24:
[...]

Wat LG "Best" noemt en de instelling die geen effect heeft kan best wel eens iets heel anders zijn.

• pennywise666
hardware-lover schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:24:
[...]

In PC mode kan je hem op 10 zetten zegt diegene net waaraan ik het vroeg.

Edit: Dus gewoon alles op 0 ,SDR en HDR want dat heeft ie getest met sharpness patterns en het is niet blurry op 0.
En PC Label kan je op 10 zetten misschien,want dat heeft ie niet getest maar was wel zo op zijn LG plasma.

[ Voor 23% gewijzigd door pennywise666 op 03-12-2018 00:13 ]

• pennywise666
EraYaN schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:25:
[...]

Wat LG "Best" noemt en de instelling die geen effect heeft kan best wel eens iets heel anders zijn.
Juist, want voor de rest zitten er in het settings menu ook veel instellingen die het beeld zogenaamd beter moeten maken, dus of dat betrouwbaar is dan.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:15:
[...]

Vind je? Ik heb die toen ook gekocht en ja er zitten mooie stukken bij maar ik was zeker niet blown away. Er moeten inmiddels toch wel betere blu-rays zijn of niet?
The Dark Knight Rises, en dan vooral de IMAX scènes, John Wick 2, It, Ready Player One.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

EraYaN schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:25:
[...]
Instellingen zijn smaakgevoelig, en smaken verschillen nu eenmaal per persoon. Als ik het (als voorbeeld), met de scherpteregelaar op 50 het meest prettig kijken vind dan is dit maar zo. En als je zo in menig huiskamer naar binnen kijkt tijdens walking the dog, dan heeft iedereen zo zijn persoonlijke voorkeur, en niet enkel met die scherpte regelaar. Prima, ik hoef er niet naar te kijken.

Ik "moet" wel iedere avond accepteren dat mijn vrouw het verschrikkelijke TV-beeld van Omroep Brabant zit te bekijken aan het einde van de avond, dat is ook een gruwel v.w.b. kwaliteit (dank u Ziggo), maar ook dat is helaas niet anders. Mijn vrouw vind het prima, ik onacceptabel (dus kijk ook niet vanwege de ergernis).

Testing, one, two ...

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 09:29
HDR moet de sharpness volgens mij niet op 0. Dit zorgt voor blur, verzachting van het beeld. 10 of 20 zou het moeten zijn.

Pennywise 0 bij sharpness is simpelweg niet bij alle tv's daadwerkelijk de 0 stand. Google maar. Dat is het irritante. Of het 10 of 20 moet zijn is eerder de vraag. En ook waarom de default valies verschillen per content... Maar met de c8 is het in ieder geval niet 0

Ik heb overigens in dolby vision modus meegemaakt dat het beeld te blurry werd bij de setting op 0.

[ Voor 63% gewijzigd door ZakKa.dev op 03-12-2018 06:44 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23
hardware-lover schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:59:
[...]

Instellingen zijn smaakgevoelig, en smaken verschillen nu eenmaal per persoon. Als ik het (als voorbeeld), met de scherpteregelaar op 50 het meest prettig kijken vind dan is dit maar zo. En als je zo in menig huiskamer naar binnen kijkt tijdens walking the dog, dan heeft iedereen zo zijn persoonlijke voorkeur, en niet enkel met die scherpte regelaar. Prima, ik hoef er niet naar te kijken.

Ik "moet" wel iedere avond accepteren dat mijn vrouw het verschrikkelijke TV-beeld van Omroep Brabant zit te bekijken aan het einde van de avond, dat is ook een gruwel v.w.b. kwaliteit (dank u Ziggo), maar ook dat is helaas niet anders. Mijn vrouw vind het prima, ik onacceptabel (dus kijk ook niet vanwege de ergernis).
Juist. En daar zijn we. ;)
Case closed. Je kunt er urenlang over ouwehoeren. Maar calibratie en beeldinstellingen blijven gewoon per persoon verschillend. De een houdt van natuurgetrouwe kleurweergave en de andere houdt van meer 'pop' waar de kleur oversaturated zijn. Veel mensen adviseren een Warm 1 of Warm 2 setting. Nou, ik vind het dan veel te geel/bruin en gewoon niet mooi. Ik hou van een wat koeler beeld. Prima toch? Mijn TV. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• donpablo80
Ik heb net firmware 05.80.04 OTA ontvangen en geïnstalleerd op mijn B7. Vanavond even goed testen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
donpablo80 schreef op maandag 3 december 2018 @ 07:35:
Ik heb net firmware 05.80.04 OTA ontvangen en geïnstalleerd op mijn B7. Vanavond even goed testen.
Als je Netflix hebt zou je voor mij eens kunnen testen of die crashed als je een programma pauzeert. Moet je wel wachten tot de screensaver begonnen is, en dan nog een seconde of 15. Bij mij herstart Netflix dan, om vervolgens direct naar de tv zenders te gaan. Wil graag weten of dat gewoon aan deze update ligt of aan iets wat alleen op mijn tv aan de hand is.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• donpablo80
ArthurMorgan schreef op maandag 3 december 2018 @ 07:47:
[...]

Als je Netflix hebt zou je voor mij eens kunnen testen of die crashed als je een programma pauzeert. Moet je wel wachten tot de screensaver begonnen is, en dan nog een seconde of 15. Bij mij herstart Netflix dan, om vervolgens direct naar de tv zenders te gaan. Wil graag weten of dat gewoon aan deze update ligt of aan iets wat alleen op mijn tv aan de hand is.
Zal ik even testen voor je, heb ik straks tijd voor. Zal het je laten weten.

• Cuball
  • Laatst online: 05-11 10:11
EraYaN schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:38:
[...]

Is het een zachte ruis of echt die DTS/Dolby als PCM ruis? DTS/Dolby als PCM is bijna volledig volume witte ruis.
Het is niet een zachte witte ruis, er zit net meer een fouttoon in. Nu begrijp ik nog steeds niet waarom ik dit krijg zodra ik de Netflix App opstart.

Is er een mogelijkheid om in de Netflix app te zien wat hij uitstuurt van audio stream ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
Puck schreef op zondag 2 december 2018 @ 01:13:
[...]

Al 2 jaar een LG OLED (B6) en 99% tevreden. Wat wil je precies horen?
Inspired schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:04:
[...]

Geen enkele TV scoort een 10. Maar OLED komt vaak wel als beste uit de bus. Problemen komen bij alle TVs voor. Ik heb de 65C8 nu enkele dagen; uitermate tevreden. Ben niet uitgebreid gaan testen trouwens. Gewoon eigen content en games op 4k HDR. Ziet er top uit dus voel geen urge om op zoek te gaan naar issues.
Sipio schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:11:
[...]

Afgelopen donderdag de LG 55 C8 neergezet en ben zelf super tevreden tot nu toe, maar ik heb maar een klein beetje met de instellingen lopen spelen en ga zelf ook helemaal niks geen test doen om misschien dingen te ontdekken die niet kloppen dat moet ik er ook bij zeggen.

Het enige wat mij opvalt is dat de letters van de programmering die onder in de balk komen bij een kanaal wissel niet helemaal scherp zijn vergeleken bij mijn oude lcd maar dat kan wellicht ook ergens in een instelling zitten.
Bedankt voor jullie input :)
Probleem is als iemand gaat verschillende forum’s volgen, uiteindelijk men zie dingen dat misschien niet zijn of dingen die waarschijnlijk nooit eerder zou gemerkt hebben.

Mijn volgende scherm wordt een 65”, geen twijfel,jammer genoeg, er is niemand in mijn omgeving met een OLED tv, wat ik tot nu toe gezien heb in “real life, geen scherm komt in de buurt van mijn Pioneer.
LG’S zijn heel populair vanwege de prijs (inc. cashback) maar ik wil ook de nieuwe Sony en Panasonic bekijken, het liefst naast elkaar om te kunnen vergelijken.
Welke scherm zou zijn, weet ik nog niet,maar een ding is zeker, na een paar honderd uren het wordt een proffesionelle isf calibratie uitgevoerd, heb gedaan met de Kuro en het was echt de moeite waard, ik kan het iedereen aanraden!!

• donpablo80
ArthurMorgan schreef op maandag 3 december 2018 @ 07:47:
[...]

Net even getest, maar hier blijft de screensaver gewoon minuten langen draaien, tot ik op een knop druk van de ab om weer terug te gaan naar het programma.

Volgens mij heb ik dat ook met de oudere firmware gehad, want ik kijk best wat Netflix.

• Inspired
  • Laatst online: 19:29
chulin schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:50:
[...]

LG’S zijn heel populair vanwege de prijs (inc. cashback) maar ik wil ook de nieuwe Sony en Panasonic bekijken, het liefst naast elkaar om te kunnen vergelijken.
Welke scherm zou zijn, weet ik nog niet,maar een ding is zeker, na een paar honderd uren het wordt een proffesionelle isf calibratie uitgevoerd, heb gedaan met de Kuro en het was echt de moeite waard, ik kan het iedereen aanraden!!
Dat ze alleen in trek zijn door de cashback is natuurlijk niet (helemaal) waar. In veel landen is er geen cashback en ook daar zijn ze populair. Ook zijn het uiteindelijk allemaal LG panelen. En in de test komt LG er ook prima uit tov andere OLED TVs volgens mij. Dus waarom dan meer betalen? Prima natuurlijk om te kijken en vergelijken maar dat blijft altijd lastig denk ik. Er zit een kleine marge in het paneel, je weet ook niet wat een calibratie gaat doen. Kan zijn dat een TV die iets minder oogde, beter uit de calibratie komt. Maw, in de praktijk weet ik niet of er echt zoveel verschil is tussen de verschillende merken met OLED.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zag vanmorgen dat er een update beschikbaar is voor mijn B7, maar kan geen change log vinden. Iemand een idee wat deze doet?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:33
Inspired schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:44:
[...]
Maw, in de praktijk weet ik niet of er echt zoveel verschil is tussen de verschillende merken met OLED.
Motion :)

Nickname does not reflect reality

• chulin
Alle OLED tv’s gebruiken idd LG panelen, maar ze zijn niet hetzelfde, minimale verschillen maar toch anders, bijv Sony staat bekend voor beste motion en Panasonic voor de kleurweergave.
In het verleden heb ik vele uren gemaakt om de beste beedinstellingen te vinden en ik weet dat het is persoonlijk maar met een professionele calibratie komt je in de buurt, tenminste dat is mijn ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door chulin op 03-12-2018 10:23 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
donpablo80 schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:31:
[...]

Net even getest, maar hier blijft de screensaver gewoon minuten langen draaien, tot ik op een knop druk van de ab om weer terug te gaan naar het programma.

Volgens mij heb ik dat ook met de oudere firmware gehad, want ik kijk best wat Netflix.
Dank je. Al bedoelde ik dat hij crashed als ik verder wil kijken. Dus niet in de screensaver, maar erna. Maar dat gebeurt dus ook niet bij jou. Dan moet ik hier eens verder kijken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Inspired
Maar is dat echt groot? Als ik bv de reviews op rtings vergelijk, dan is het verschil minimaal op motion vlak. En zo is LG weer iets beter qua input lag. Vandaar dat de verschillen allemaal te overzien zijn.

• Brad Pitt
Inspired schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:49:
[...]
Vandaar dat de verschillen allemaal te overzien zijn.
Dat is een mening :) Zou een 2018 LG zelf niet willen hebben. Heel misschien is het volgend jaar anders.

• chulin
Brad Pitt schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:53:
[...]

Dat is een mening :) Zou een 2018 LG zelf niet willen hebben. Heel misschien is het volgend jaar anders.
Kort maar krachtig.....
Als ik vragen mag, welke scherm heb je?

• donpablo80
ArthurMorgan schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:23:
[...]

Dank je. Al bedoelde ik dat hij crashed als ik verder wil kijken. Dus niet in de screensaver, maar erna. Maar dat gebeurt dus ook niet bij jou. Dan moet ik hier eens verder kijken.
Inderdaad, als ik weer op play druk dan gaat het gewoon verder.

• Brad Pitt
chulin schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:03:
[...]
Kort maar krachtig.....
Als ik vragen mag, welke scherm heb je?
Panasonic plasma. Die uiteraard op vrijwel alle vlakken inferieur is aan een recente OLED van welk merk dan ook maar hecht persoonlijk echt immens veel waarde aan motion (dat gaat op elke OLED tegenvallen). Echter is/vind ik met filmpje kijken het geluid ook minimaal even belangrijk als het beeld, wellicht nog belangrijker zelfs. Dus in een gedimde kamer, met een enthousiast volume niveau, is het vooralsnog goed uit te houden :)

Zou graag een Sony AF9 hebben maar het prijsverschil is dat beetje betere motion nu ook weer niet waard. Plus zou graag een maatje groter willen en een 77" AF9 is er niet.

• donpablo80
bram1984 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:04:
Zag vanmorgen dat er een update beschikbaar is voor mijn B7, maar kan geen change log vinden. Iemand een idee wat deze doet?
1. Improvement  
 1) Improvement regarding Netflix usability have been applied.  
 2) Addition of satellite channels and feature updates in certain countries. (Russia/CIS country)  
 3) IPv6 connection feature on/off can be selected from Network/Wired Connection settings.  
 4) also, minor bugs are fixed. 

Heb vanochtend ook de update gehad op mijn B7.

• chulin
Brad Pitt schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:09:
[...]

Panasonic plasma. Die uiteraard op vrijwel alle vlakken inferieur is aan een recente OLED van welk merk dan ook maar hecht persoonlijk echt immens veel waarde aan motion (dat gaat op elke OLED tegenvallen). Echter is/vind ik met filmpje kijken het geluid ook minimaal even belangrijk als het beeld, wellicht nog belangrijker zelfs. Dus in een gedimde kamer, met een enthousiast volume niveau, is het vooralsnog goed uit te houden :)

Zou graag een Sony AF9 hebben maar het prijsverschil is dat beetje betere motion nu ook weer niet waard. Plus zou graag een maatje groter willen en een 77" AF9 is er niet.
Yep, snap ik precies wat je bedoeld, daarom spreek mij ook de AF9 aan.
Zoals ik eerder al zei, nog steeds tevreden met mijn Pio plasma maar wil ook groter, keuzes, keuzes....... :-(

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:43

Baseman77

We move

Ik ben van een Panasonic plasma overgestapt naar een OLED C8 en dat kan ik iedereen aanraden.
Baseman77 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:26:
Ik ben van een Panasonic plasma overgestapt naar een OLED C8 en dat kan ik iedereen aanraden.
Hier ook nog steeds een Panasonic plasma met ruim 24000 werkuren maar ik ga volgend jaar wel naar een LG OLED.
Ik kijk niet alleen naar de prijs en beeldkwaliteit maar vooral ook naar het OS.
De User interface telt ook mee en WebOS steekt ver boven Android en anderen uit.
Dit is dus een dik pluspunt voor LG.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 03-12-2018 11:44 ]

• chulin
HoppyF schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:43:
[...]

Hier ook nog steeds een Panasonic plasma met ruim 24000 werkuren maar ik ga volgend jaar wel naar een LG OLED.
Ik kijk niet alleen naar de prijs en beeldkwaliteit maar vooral ook naar het OS.
De User interface telt ook mee en WebOS steekt ver boven Android en anderen uit.
Dit is dus een dik pluspunt voor LG.
Ik gebruik een Nvidia shield voor mijn “Android” gedeelte dus weet ik niet precies of het OS een pluspunt is, imo is beeldkwaliteit het belangrijkste van alles.

• DanielC.
Brad Pitt schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:09:
[...]

Ik ben van de week van Panasonic Plasma over gegaan naar 55C8, en hoewel je gelijk hebt over motion isbhet verschil echt minimaal. Net games en films (vision/hdr/standaar bluray) loopy het allemaal soepel en strak, zolang je de artifical smoothingtroep maar uitzet. Ik merk het zelf nauwelijks, en ik ben vrij kritisch wat dit soort dingen betreft.

De kwaliteit van het beeld is wel absoluut beter ondanks dat mijn Panny altijd top werk geleverdbheeft en nog steeds erg goed beeld geeft.

Ik wil niet meer terug ;)
chulin schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:03:
[...]

Ik gebruik een Nvidia shield voor mijn “Android” gedeelte dus weet ik niet precies of het OS een pluspunt is, imo is beeldkwaliteit het belangrijkste van alles.
Beeldkwaliteit is zeker belangrijk maar als de onderlinge verschillen tussen de diverse merken van OLED TV's niet erg groot zijn weegt bij mij de factor User interface zwaar mee.

• Brad Pitt
DanielC. schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:11:
[...]
Net games en films (vision/hdr/standaar bluray) loopy het allemaal soepel en strak, zolang je de artifical smoothingtroep maar uitzet. I
Ik wil juist deze troep aan hebben omdat 24p de meest brakke standaard ooit is.

In het CRT tijdperk zeer tevreden geweest met Philips Natural Motion (hetgeen sommige gasten hier thuis dramatisch vonden en soms zelfs misselijk werden), daarna een Kuro met zeer goede motion, toen een VT50 met prima IFC en nu een VT60 met iets minder goede IFC dan de VT50.

De frame interpolation van een AF9 is veruit superieur t.o.v. bijv. een C8. Een C8 gaat het dan ook niet worden.

Dat een ander hier minder/geen waarde aan hecht of het niet ziet is uiteraard mogelijk, en alleen maar prima :)

• chulin
HoppyF schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:12:
[...]

Beeldkwaliteit is zeker belangrijk maar als de onderlinge verschillen tussen de diverse merken van OLED TV's niet erg groot zijn weegt bij mij de factor User interface zwaar mee.
En gelijk heb je :).

Inmiddels contact genomen met Smits Arnhem. Binnenkort een afspraak plannen om alledrie OLED’s naast elkaar kunnen zien. Maar goed, dit is een LG thread, ik zal mijn bevindingen in het juiste forum plaatsen.

• chulin
Brad Pitt schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:17:
[...]

In het CRT tijdperk zeer tevreden geweest met Philips Natural Motion (hetgeen sommige gasten hier thuis dramatisch vonden en soms zelfs misselijk werden), daarna een Kuro met zeer goede motion, toen een VT50 met prima IFC en nu een VT60 met iets minder goede IFC dan de VT50.

De frame interpolation van een AF9 is veruit superieur t.o.v. bijv. een C8. Een C8 gaat het dan ook niet worden.

Dat een ander hier minder/geen waarde aan hecht of het niet ziet is uiteraard mogelijk, en alleen maar prima :)
Ben je van een kuro naar VT60 gegaan? Zo goed als de VT 60 was ( is ;) ) komt niet in de buurt van de Pioneer.

• Inspired
Brad Pitt schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:17:
[...]

Niet om lullig te doen, maar kan ik hier online iets van vinden? Veruit superieur vind ik namelijk nergens terug. Meer marginaal beter. En voor dat verschil kon ik de 1000 extra niet rechtvaardigen. Daarnaast is LG op andere vlakken marginaal beter en zijn de TVs uiteindelijk redelijk vergelijkbaar.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
donpablo80 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:11:
[...]

1. Improvement  
 1) Improvement regarding Netflix usability have been applied.  
 2) Addition of satellite channels and feature updates in certain countries. (Russia/CIS country)  
 3) IPv6 connection feature on/off can be selected from Network/Wired Connection settings.  
 4) also, minor bugs are fixed. 

Heb vanochtend ook de update gehad op mijn B7.
Thanks. Niet heel boeiend dus. Stiekem hoopte ik dat ze de HDR game mode weer wat helderder zouden maken.
Pagina: 1 ... 147 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.