Nickname does not reflect reality
In principe is 50 inch het nieuwe 40 inch of als we nog verder teruggaan het nieuwe 32 inch. Het is de meest verkochte maat volgens mij (of 48, kan ook) en dus prijstechnisch de sweet spot. Maar voor bij mij thuis (3,8 meter afstand) zeker te klein.
Dit filmpje zal ongetwijfeld al eens langsgekomen zijn, maar zijn er mensen die dit hebben geprobeerd? Ben benieuwd of het veel verschil gaat geven op een PS4 Pro met RDR2 en Spider-Man. Vooral die laatste heeft geen goede HDR opties waardoor het beeld wat dim is.
[YouTube: NO MORE DIM HDR GAMING LG OLED B7]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Iemand advies? Thanks!
Je hebt sowieso toch 2 weken bedenktijd, lijkt me? Dan maar retour als ze je niet willen helpen.earthknake schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:02:
Heeft iemand ervaring met Foka en dode pixels? Mijn TV is vorige week eindelijk aangekomen maar heeft 2 dode pixels (zwart) en 2 soort van kruisjes / defecte pixels op het scherm. Nu komt Foka na 3 dagen met een reactie. Hier een link naar de pixel policy van LG. That's it...
Iemand advies? Thanks!
Maar daar kun je toch mee dreigen? Retour is wel het laatste wat ze willen, lijkt me. En moet je de TV echt zelf terugsturen? En als je een kreupel oud vrouwtje bent? Ik heb ooit (paar jaar geleden) een keer een TV bij BCC gekocht die niet beviel en die kwamen ze gewoon netjes ophalen. Ze hadden weliswaar een ander model bij zich, maar toch.earthknake schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:05:
Dat klopt. Alleen ja daar heb ik geen zin in eigenlijk. Dan moet ik weer alles inpakken, opsturen (moeite met zo'n grote TV) en maar weer wachten tot ik mijn geld terug krijg.. Had een stille hoop dat ze dit gewoon netjes oplossen.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 03-12-2018 16:07 ]
Wordt hopelijk woensdag geleverd en de Panasonic gaat dan waarschijnlijk naar de slaapkamer.
Samen verschillenBrad Pitt schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:17:
[...]
Ik wil juist deze troep aan hebben omdat 24p de meest brakke standaard ooit is.
In het CRT tijdperk zeer tevreden geweest met Philips Natural Motion (hetgeen sommige gasten hier thuis dramatisch vonden en soms zelfs misselijk werden), daarna een Kuro met zeer goede motion, toen een VT50 met prima IFC en nu een VT60 met iets minder goede IFC dan de VT50.
De frame interpolation van een AF9 is veruit superieur t.o.v. bijv. een C8. Een C8 gaat het dan ook niet worden.
Dat een ander hier minder/geen waarde aan hecht of het niet ziet is uiteraard mogelijk, en alleen maar prima
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 21:35
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Opvallend toch wel dat ik hier zoveel Panasonic/Pioneer Plasma TV bezitters zijn die overstappen naar OLED. Zijn wij dan zo slim of is de rest zo dom dat ze LCD's blijven kopen?Martijn1990 schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:09:
Knoop is doorgehakt, zojuist een bestelling geplaatst voor een 65C8Voor 2000 EUR (na cashback), inclusief muurbeugel. Heb nu een Panasonic plasma 55VT50. Qua beeld nog zeer over te spreken, maar wilde toch graag een maatje groter, maar niet inleveren in beeldkwaliteit. Denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt wat dat betreft.
Wordt hopelijk woensdag geleverd en de Panasonic gaat dan waarschijnlijk naar de slaapkamer.
@DanielC. Wat de meest optimale manier is om film te kijken, 24 fps of juist zo smooth mogelijk, daarover zijn de meningen verdeeld. 24 fps is niet heilig. Er zijn niet voor niets pogingen gedaan met 48 fps (Hobbit films).
Het gaat niet om de meest optimale manier van... ik wil films zien zoals ze beoogd zijn door de regisseur. Als een film op 48fps opgenomen is, dan wil hem zo zien. Artificial smoothing is voor mij een even grote zonde als een 2.33:1 film inzoomen naar 16:9 om het beeld volledig te vullen.Cap schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:50:
Wij zijn niet slim of dom maar wij hechten aan een zo goed mogelijk zwartwaarde. Andere gebruikers kunnen weer hechten aan andere zaken zoals een lagere prijs voor hetzelfde beeldoppervlak, geen ABL limiter, totale afwezigheid van geknipper of nul inbrandgevoeligheid.
@DanielC. Wat de meest optimale manier is om film te kijken, 24 fps of juist zo smooth mogelijk, daarover zijn de meningen verdeeld. 24 fps is niet heilig. Er zijn niet voor niets pogingen gedaan met 48 fps (Hobbit films).
Meeste mensen boeit het geen reet en zien het verschil niet eens. Tel daarbij op dat OLED aanzielijk duurder is dan LED/LCD... en dan heb je daar je antwoordHoppyF schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:44:
[...]
Opvallend toch wel dat ik hier zoveel Panasonic/Pioneer Plasma TV bezitters zijn die overstappen naar OLED. Zijn wij dan zo slim of is de rest zo dom dat ze LCD's blijven kopen?
Ik denk niet dat elke regisseur beoogt zijn film op de (op zich volstrekt arbitraire) framerate van 24 fps te laten zien. De regisseur doet het vooral met de hem beschikbare middelen / standaard. Want iets anders is te moeilijk, te duur, teveel gedoe.DanielC. schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:00:
[...]
Het gaat niet om de meest optimale manier van... ik wil films zien zoals ze beoogd zijn door de regisseur. Als een film op 48fps opgenomen is, dan wil hem zo zien. Artificial smoothing is voor mij een even grote zonde als een 2.33:1 film inzoomen naar 16:9 om het beeld volledig te vullen.
Ik denk als plasmaliefhebber bent dan is oled logische opvolger.HoppyF schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:44:
[...]
Opvallend toch wel dat ik hier zoveel Panasonic/Pioneer Plasma TV bezitters zijn die overstappen naar OLED. Zijn wij dan zo slim of is de rest zo dom dat ze LCD's blijven kopen?
Amen!DanielC. schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:01:
[...]
Meeste mensen boeit het geen reet en zien het verschil niet eens. Tel daarbij op dat OLED aanzielijk duurder is dan LED/LCD... en dan heb je daar je antwoord
Ooit eens een discussie gehad met een collega, ging in dat geval over de prijs van luidsprekers. Geluid is toch geluid dus waarom dan zoveel geld uitgeven was zijn opmerking, waarop ik hem vroeg waarom hij een nieuwe Opel Astra had gekocht en niet een nieuwe Suzuki Swift...
De doorsnee consument gaat voor zo groot mogelijk voor zo min mogelijk geld. Trekken de tv uit de doos, sluiten eea aan, doorlopen de instellingen en gaan kijken.
Ik denk dat door de plasma / lcd discussie van destijds (waardoor we als film liefhebber allemaal voor plasma hebben gekozen). Er voor gezorgd heeft dat the next best thing OLED ging zijn. Een niet het verafschuwde LCD.chulin schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:28:
[...]
Ik denk als plasmaliefhebber bent dan is oled logische opvolger.
Of dat terecht is weet ik niet. Maar dat is mijn reden geweest om de Pana al die jaren aan de muur te houden tot dat OLED in prijs zou dalen. Komende verhuizing ga ik dan ook afscheid nemen van het trouwe (bak)beestje, en komt er een mooie LG OLED aan de muur.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 21:35
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Bedankt allen voor jullie reacties.sjer schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:01:
[...]
Ik denk dat door de plasma / lcd discussie van destijds (waardoor we als film liefhebber allemaal voor plasma hebben gekozen). Er voor gezorgd heeft dat the next best thing OLED ging zijn. Een niet het verafschuwde LCD.
Of dat terecht is weet ik niet. Maar dat is mijn reden geweest om de Pana al die jaren aan de muur te houden tot dat OLED in prijs zou dalen. Komende verhuizing ga ik dan ook afscheid nemen van het trouwe (bak)beestje, en komt er een mooie LG OLED aan de muur.
Ik hoor het al, in 10 jaar is er niets veranderd en zitten we (Tweakers) nog steeds op één lijn!
Ik vind het wel een fabeltje dat OLED zo onbetaalbaar zou zijn en zoveel duurder dan LCD.
Je kunt nu voor 1200 euro ongeveer een 55 inch OLED kopen. Dat is niet te duur.
LCD's zijn vaak nog duurder in een vergelijkbaar formaat.
Voor mijn Panasonic 42 inch plasma betaalde ik zo'n 9 jaar geleden iets van 1300 euro.
Toen ik de Hobbit in de bioscoop zag, had ik voor het eerst het gevoel naar iets "beters" te kijken, terwijl sommigen dit het "Soap Opera Effect" noemen. Die laatste is volgens mij vooral door associatie, maar ik houd wel van het soepele.Cap schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:50:
Wij zijn niet slim of dom maar wij hechten aan een zo goed mogelijk zwartwaarde. Andere gebruikers kunnen weer hechten aan andere zaken zoals een lagere prijs voor hetzelfde beeldoppervlak, geen ABL limiter, totale afwezigheid van geknipper of nul inbrandgevoeligheid.
Dat gezegd hebbende - ik heb geen idee waarom maar de C8 zonder iets van TruMotion is in mijn ogen echt niet aan te zien. Het is net of ik naar een stop-motion film zit te kijken. Ik snap niet waarom mijn oude LCD op 24P dit effect zonder smoothing niet had, dat was nog wel te doen op 24p. Ik heb nu ook BFI geprobeerd maar daar krijg ik binnen 10 minuten hoofdpijn van. Dejudder hoog aan of een clear of smooth TruMotion setting lost het op (maar krijg je artefacts + Soap Opera Effect). Nou vind ik SOE niet zo erg maar de purist in mij houdt niet van de interpolatie. Ik snap alleen niet dat al die prof sites TM uit willen hebben als advies op deze tv. Of ben ik de enige die last heeft van 24p judder op de C8?
Je bent niet de enige, maar feit is gewoon dat het afhankelijk is van de kijker. Sommige, zoals jij, valt het meteen op terwijl andere het niet zien, zoals ik. Het is dus persoonlijk. Je kunt de TV er dan ook niet op beoordelen, en de kijker eigenlijk ook nietMfpower schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:36:
[...]
Of ben ik de enige die last heeft van 24p judder op de C8?
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
Nu weer die nearblack test gedraaid en krijg nu alle correcte vakjes te zien icm gamma 2.4 en hoefde alleen contrast met 1 te verlagen. 🙂
Wel vreemd is, dat er bij mij veen verschil zit met brightness op 50 en 51. Dan is volgens mij de laagste instelling 50 de correcte toch?
Wellicht binnenkort ook een idisplay pro kopen en dan met opensouce hcfr aan de gang iemand toevallig hier ervaring mee? Een kalibratie laten doen is vrij duur zeker, als je voor dit geld zelf de meter alleen al kunt halen en wellicht een leuke uitdaging om het zelf te leren.
Verwijderd
Zeker nietMfpower schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:36:
[...]
Of ben ik de enige die last heeft van 24p judder op de C8?
Punt is dat naar mijn mening een film moet gekeken worden zoals hij opgenomen/uitgebracht is. Of dat nou 24, 30 of 48fps is maakt me niet veel uit, maar 24 is al sinds jaar en dag de standaard en worden experimenten zoals The Hobbit met 48fps en Billy Lynn met 60fps door het merendeel van filmliefhebbers als gikicky en vervelend beschouwd.Cap schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:07:
[...]
Ik denk niet dat elke regisseur beoogt zijn film op de (op zich volstrekt arbitraire) framerate van 24 fps te laten zien. De regisseur doet het vooral met de hem beschikbare middelen / standaard. Want iets anders is te moeilijk, te duur, teveel gedoe.
Ieder zijn smaak en ieder zijn voorkeur, en ik kan ook alleen maar namens mezelf spreken als ik zeg dat ik niet naar tvs kan kijken waar smoothing aanstaat
Maar .. vooral voor films is het houden aan 24fps echt wel belangrijk. De 24fps heeft namelijk een global shutter 1/24e. Een snelle "pan" van de camera heeft dan motion blur. Iets wat de regisseur artistiek inzet in zijn film. Ga je dat interpoleren dan krijg je het equivalent van visuele diarree.
Je krijgt dan ook het effect krijg bij een achtergrond beweegt met een persoon in de voorgrond dat het lijkt alsof de scene op het "groen scherm" is opgenomen. Alsof het niet klopt. Dit valt vooral op bij klassieke films, waarvan je ook weet dat ze niet green screen zijn.
Maar laat je niet van de wijs brengen. Gewoon lekker kijken wat jezelf het prettigst vind. Voor mij is dat met de-judder op 2 op de LG C8.
De hele discussie over dat 48p of 60hz als bron te smooth zou zijn is puur een gewenningskwestie. Sommige mensen vinden zwart-wit ook mooi(er). Bijvoorbeeld bij foto's - en als de artiest daar een goede reden voor heeft dan kan dat ook best. Maar technisch gezien vind ik het raar dat bijna alles nog op 24p wordt opgenomen. Als vanaf nu alles op 60Hz wordt opgenomen, en de nieuwe generatie kijkt over 20 jaar terug snappen ze niet waarom men ooit op 24p heeft opgenomen. Behalve dat retro dan natuurlijk ook cool is
Ga ik zeker doen!Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:42:
[...]
Zeker nietVoor mij persoonlijk is De-Judder op 3 en De-Blur op 10 de sweet spot. Probeer het eens zou ik zeggen.
Response time.Mfpower schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:57:
Zoals ik al zei, op mijn oude LCD kon 24p zonder smoothing prima, maar op de C8 is het vreselijk, weet iemand hoe dat kan?
Nickname does not reflect reality
Brr, heb je wel eens een HFR film gekeken? Ziet er niet uit. Lijkt allemaal wel een goedkope docu, althans dat is mijn ervaring.Mfpower schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:57:
Ook ik kijk het liefst een film zoals hij bedoeld is.. 24p. Maar dan moet het wel op een of andere manier niet als stop-motion aanvoelen. Zoals ik al zei, op mijn oude LCD kon 24p zonder smoothing prima, maar op de C8 is het vreselijk, weet iemand hoe dat kan?
offtopic:
De hele discussie over dat 48p of 60hz als bron te smooth zou zijn is puur een gewenningskwestie. Sommige mensen vinden zwart-wit ook mooi(er). Bijvoorbeeld bij foto's - en als de artiest daar een goede reden voor heeft dan kan dat ook best. Maar technisch gezien vind ik het raar dat bijna alles nog op 24p wordt opgenomen. Als vanaf nu alles op 60Hz wordt opgenomen, en de nieuwe generatie kijkt over 20 jaar terug snappen ze niet waarom men ooit op 24p heeft opgenomen. Behalve dat retro dan natuurlijk ook cool is
[...]
Ga ik zeker doen!
Het begon allemaal met "Cooking with Hobbits"... die scenes in het huis bij de Hobbit trilogie, brrr vreselijk.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dit scherm is een verademing vergeleken bij het laatste nieuwe scherm wat in de E6 ging, daar zagen we de banding nog bij 50% en ook regelmatig in gewone uitzendingen. Dat was voor LG de reden om niet nog eens een paneel te vervangen maar over te gaan tot creditering.
Voor wie het weten wil en volgens mij zijn de eerste drie cijfers van het serie nummer het jaar en de maand van produktie, dat is 810, dus oktober 2018.
Nu de tv uren laten maken en dan laten calibreren want dat is echt wel het geld waard waardoor het beeld nog mooier word.
[ Voor 0% gewijzigd door Qapla1 op 03-12-2018 23:23 . Reden: aanvullingkje ]
Mis je de 3D functie niet? Als ik geld had zou ik mijn E6 verplaatsen naar de slaapkamer en een C8 in de woonkamer plaatsen. 3D blijf ik geweldig vinden op OLED.Qapla1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:22:
Vandaag de 55C8 als vervanging voor de 55E6 binnen gekregen. Netjes aan de muur gehangen, alle instellingen gedaan zoals we die ook op de E6 hadden, contrast terug naar 80, helderheid op 50, oled light naar 40, de tv lekker laten spelen, bewust geen grey slides maar wat docu's opgezet. Na 4 uur de refresh cycle de eerste keer laten draaien en daarna gewoon tv gekeken. Zojuist dan toch maar de beruchte grey slides erbij gepakt en met bibberende handjes, klotsende oksels en knikkende knietjes die van 5% grey op gezocht. En jawel er is wat banding te zien, dus op naar de 10%, banding al een stuk minder en bij 15% al bijna niet meer zichtbaar. Daarna de helderheid juist afgesteld aan de hand van de 0%, die staat nu op 51 want op 52 begint de eerste pixel te gloeien.
Dit scherm is een verademing vergeleken bij het laatste nieuwe scherm wat in de E6 ging, daar zagen we de banding nog bij 50% en ook regelmatig in gewone uitzendingen. Dat was voor LG de reden om niet nog eens een paneel te vervangen maar over te gaan tot creditering.
Voor wie het weten wil en volgens mij zijn de eerste drie cijfers van het serie nummer het jaar en de maand van produktie, dat is 810, dus oktober 2018.
Nu de tv uren laten maken en dan laten calibreren want dat is echt wel het geld waard waardoor het beeld nog mooier word.
De magie van film kijken gaat verloren door die hogere framerate.Mfpower schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:04:
@Phusebox ja ik gaf al aan dat ik de Hobbit daarom juist goed vond. Mijn telefoon kon dat al, waarom de biosfilms niet. Maar dat is een tech-invalshoek. Het docu-gevoel komt enkel door associatie, niet omdat het niet mooier is [/mijnmening]
Dit is dan geen film ervaring meer waarin je vanuit deze realiteit helemaal kan opgaan in die andere magische realiteit achter de sluier.
De sluier moet om de film heen blijven. We moeten de 2 realiteiten gescheiden houden.
Dat vond ik magie! 😎
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Ok. Ik wil zelf niet het gevoel hebben alsof ik in de film kan stappen,maar er naar kijken en er in op kunnen gaan in het verhaal en de personages. DAN is het levensecht voor mij en alsof ik er dus bij ben.Vulcan750 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 02:07:
Ik heb de Hobbit in 3d @48fps dolby atmos in de bios gezien en nooit eerder werd ik zo in een film gezogen, het beeld en geluid waren waanzinnig mooi. Alsof je zo op kon staan uit je stoel en de film in kon stappen.
Dat vond ik magie! 😎
Als het net lijkt alsof je er in kan stappen dan is het dus dezelfde realiteit waarin je je al bevind en dat vind ik niks.
Off topic: Fantastic Beasts: Crimes of Grindelwald in IMAX 3D in de bios gezien...
wow wat een pracht beeld, oke je bent lichtelijk doof na afloop maar dat nieuwe IMAX, iets met laser, is wel strak hoor.
Ik ga of wachten op de c9 of een Samsung Qled kopen. Kan iemand vertellen buiten het zwart wat er beter is aan Oled vs Qled (LCD) en waarom de meeste mensen voor Oled gaan?
Lees reviews, ga zelf kijken. Afhankelijk van wat je ermee wilt en er zijn denk ik net zoveel issues met andere schermen.ousselg schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:49:
Ik lees zoveel (slechte) verhalen over LG Oled schermen dat ik maar ben wachten met het kopen van een scherm.
Ik ga of wachten op de c9 of een Samsung Qled kopen. Kan iemand vertellen buiten het zwart wat er beter is aan Oled vs Qled (LCD) en waarom de meeste mensen voor Oled gaan?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dan heeft de marketing afdeling van Samsung haar werk goed gedaan! Zoek een gemiddelde tv op internet op en je vindt ook horrorverhalen, soms op het onrealistische en hysterische af.ousselg schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:49:
Ik lees zoveel (slechte) verhalen over LG Oled schermen dat ik maar ben wachten met het kopen van een scherm.
Met elke tv kan een keer iets zijn, juist dat wordt extreem breed uitgemeten, het overgrote deel is gewoon tevreden met een OLED.
Na een reset van de app vanuit instellingen werkt het weer zonder problemen.
Denk dat het probleem de minecraft story mode is die mijn zoontje is gaan kijken. Lijkt wel dat daar teveel in een cache gestopt wordt ofzo waardoor er buffer problemen ontstaan.
Ik hou het in ieder geval in de gaten of het reproduceerbaar is.
Heb ik op de C7 in het begin ook gehad, 1x in de zoveel tijd moest ik de wifi connectie verwijderen en opnieuw aanmaken omdat anders een buffer vol leek te zitten en alles supertraag werd.Mirx_NL schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:58:
Sinds een paar dagen een gek probleem met de netfilx app op mijn C7. Bitrate stort om onbekende reden volledig in. Gaat zelfs terug naar 0,36 Mbps / 288 terwijl de interne speedtest van de app 93,62 Mbps aan geeft.
Na een reset van de app vanuit instellingen werkt het weer zonder problemen.
Denk dat het probleem de minecraft story mode is die mijn zoontje is gaan kijken. Lijkt wel dat daar teveel in een cache gestopt wordt ofzo waardoor er buffer problemen ontstaan.
Ik hou het in ieder geval in de gaten of het reproduceerbaar is.
Gisteren hier eens mee rond geklooid (B7). Het verschil is echt gigantisch. Spider-Man en RDR2 zien er echt veel beter uit. Ik lees alleen tegenstrijdige berichten over PC input. Sommige zeggen dat je hiermee 10-bit kleuren uitschakelt in HDR? Ik weet alleen dat het allemaal veel meer helder is. En de inputlag is ook prima met 21 ms.bram1984 schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:45:
[...]
In principe is 50 inch het nieuwe 40 inch of als we nog verder teruggaan het nieuwe 32 inch. Het is de meest verkochte maat volgens mij (of 48, kan ook) en dus prijstechnisch de sweet spot. Maar voor bij mij thuis (3,8 meter afstand) zeker te klein.
Dit filmpje zal ongetwijfeld al eens langsgekomen zijn, maar zijn er mensen die dit hebben geprobeerd? Ben benieuwd of het veel verschil gaat geven op een PS4 Pro met RDR2 en Spider-Man. Vooral die laatste heeft geen goede HDR opties waardoor het beeld wat dim is.
[YouTube: NO MORE DIM HDR GAMING LG OLED B7]
In branden, branding en dat soort geintjes. Volgens mij heeft LCD daar geen last van. Baal er echt van want was 100 % er over uit dat ik de c8 65 inch wilde maar twijfel nu, c9 heeft waarschijnlijk ook hdmi 2.1 en misschien nieuwe technieken om bovengenoemde problemen te verbeteren.
[ Voor 59% gewijzigd door ousselg op 04-12-2018 09:22 ]
Ik lees er weinig over? Inbranden is ook zo overtrokken. Ik heb mijn verlichting doorgaans op 80 staan of zelfs nog hoger. Nergens last van.ousselg schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:18:
@inspired Als ik alleen deze topic lees dan zijn er al best wel wat slechte verhalen over de Oled's van LG....
In branden, branding en dat soort geintjes. Volgens mij heeft LCD daar geen last van. Baal er echt van want was 100 % er over uit dat ik de c8 65 inch wilde maar twijfel nu, c9 heeft waarschijnlijk ook hdmi 2.1 en misschien nieuwe technieken om bovengenoemde problemen te verbeteren.
Dan is een OLED niks voor jou. Ik zou dan lekker bij LED blijven.ousselg schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:18:
@inspired Als ik alleen deze topic lees dan zijn er al best wel wat slechte verhalen over de Oled's van LG....
Wat mis je tov Oled?
[ Voor 4% gewijzigd door ousselg op 04-12-2018 09:47 ]
Mag ik eens vragen hoe je die dode pixels ziet? Ik heb een 65" oled en zit op 3m kijkafstand. Ik heb een rood, groen, blauw, grijs, wit en zwart scherm op youtube opgezet en gewoon eens goed gekeken vanaf die kijkafstand en kon (gelukkig?) niets vinden, maar ik heb het gevoel als je op 10 cm van je scherm gaat kijken je sowieso wel iets zult vinden... Daarom dat ik me afvraag hoe je die dode pixels ontdekt hebt?earthknake schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:02:
Heeft iemand ervaring met Foka en dode pixels? Mijn TV is vorige week eindelijk aangekomen maar heeft 2 dode pixels (zwart) en 2 soort van kruisjes / defecte pixels op het scherm. Nu komt Foka na 3 dagen met een reactie. Hier een link naar de pixel policy van LG. That's it...
Iemand advies? Thanks!
Verder heel tevreden van. Ik heb zo eens een 5% grey scherm op youtube opgezet en ik had links zwarte strepen op het scherm, maar blijkbaar zijn nog mensen die dit hebben. Merk er iig niets van tijdens het tv kijken, dus weet niet wat die test precies aantoont? Op 20% grey zag ik niets speciaals.
Enigste wat ik overigens wel soms durf te merken is dat er rechtsvanonder in de hoek, bij grijze scènes, het lijkt alsof die hoek iets helderder is... Beetje zoals backlight bleeding bij LCD's. Nu goed, zeker niet in die mate en onvoldoende om echt te storen, maar weet iemand wat dit kan zijn?
Helaas inherent aan de OLED techniek van LG blijkbaar, heb nog geen enkel scherm van hun gezien die dit niet had.FlameDB schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:47:
[...]
Enigste wat ik overigens wel soms durf te merken is dat er rechtsvanonder in de hoek, bij grijze scènes, het lijkt alsof die hoek iets helderder is... Beetje zoals backlight bleeding bij LCD's. Nu goed, zeker niet in die mate en onvoldoende om echt te storen, maar weet iemand wat dit kan zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door arks op 04-12-2018 09:52 . Reden: mo ]
Even Googlen op QLED vs OLED?ousselg schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:47:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Qled? Hou verhoud dat zich tegen over Oled?
Wat mis je tov Oled?
https://elektrozine.be/ql...e-verschillen-op-een-rij/
Komt erop neer dat het enige voordeel van QLED/LCD een hogere helderheid is, wat eigenlijk weer gecompenseerd wordt door de betere zwartwaardes van OLED.
Retentie krijg je alleen voor elkaar als je de TV misbruikt.
Zaken als pixel responestijd en kijkhoek zijn ook allemaal beter bij OLED.
Is dit dan de "banding" of "vignetting" issue?Phusebox schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:49:
[...]
Helaas inherent aan de OLED techniek van LG blijkbaar, heb nog geen enkel scherm van hun gezien die dit niet had.
Geen idee hoe het heet. Bij mij lijkt de banding nu wat minder, maar heb dus drie (!) extreem lichte hoeken en inmiddels weer dat ca. 40-50% van het scherm veel donkerder is dan de rest. Zucht.FlameDB schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:17:
[...]
Is dit dan de "banding" of "vignetting" issue?
Helaas na de update bij mijn C8 nog steeds problemen Netflix en ARC. Het distored signaal blijft komen van zodra ik de app opstart...donpablo80 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:11:
[...]
1. Improvement
1) Improvement regarding Netflix usability have been applied.
2) Addition of satellite channels and feature updates in certain countries. (Russia/CIS country)
3) IPv6 connection feature on/off can be selected from Network/Wired Connection settings.
4) also, minor bugs are fixed.
Heb vanochtend ook de update gehad op mijn B7.
Zit hier met m'n handen in het haar, omdat ik totaal niet begrijp waar dit zou aan kunnen liggen.
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Kijkhoek is voor mij het belangrijkste. Mijn broer heeft net een q9f gehaald maar als ik daar omheen loop schrik je echt van het verval van beeldkwaliteit. Op ratings.com staan ook wat side by sides.ousselg schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:47:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Qled? Hou verhoud dat zich tegen over Oled?
Wat mis je tov Oled?
https://www.rtings.com/tv...ung-q9fn-vs-lg-c8/599/600
Als je vanuit meerder hoeken naar de tv kijkt wordt het wel lastig instellen allemaal. Bij mij thuis heb ik een zitpositie recht voor de tv en een die er schuin op kijkt. En dan moet je polderen, de ene plek eigenlijk te donker en de andere te flets.
[ Voor 5% gewijzigd door Mirx_NL op 04-12-2018 10:35 ]
Permanent Burn-In Risk 10 1.0
Permanent Burn-In Risk No Yes
Andere vergelijkingen laten idd zien dat LG wint, misschien gewoon kopen met een pixel garantie dan.
[ Voor 12% gewijzigd door ousselg op 04-12-2018 11:24 ]
Ik zit zo in elkaar dat ik alles tot in de puntjes wil weten, ik wil weten hoe het werkt en wat het effect is van settings op het scherm. Maar van andere dingen laat ik me niet gek maken. Ik heb niet gezocht naar dode pixels en ook ga ik m'n scherm niet calibreren. Voor wat je als consumer in huis kunt halen is het echt de top. Tot slot heeft een forum ook nog de neiging om mensen met problemen aan te trekken terwijl een groot deel gewoon happy is zonder ooit hier te posten.
Of je QLED of OLED moet nemen ga ik je niet in adviseren; de voordelen en nadelen zitten beide in de uitersten (lichtopbrengst vs zwartwaarde). Merken verschillen (webOS, Android) met alle voor/nadelen van dien. Maar een miskoop ga je met de LG C8 niet doen. Het feit dat hier een actieve user is die drie schermen heeft versleten en zeer hoge eisen heeft is imo geen maat.
Ik heb sinds 2016 een LG OLED 55b6.
Na een half tot 3 kwart jaar had ik last van ingebrande logo's in het scherm.
LG heeft daarop netjes via CE Repair het paneel vervangen in 2017.
Echter weer binnen een jaar weer hetzelfde euvel. Weer LG gebeld en wederom was na een aantal dagen het paneel weer vervangen. De TV is overige iedere keer door de service monteur nagekeken of alle instellingen goed stonden en dat deze niet van de stroom is afgehaald ivm screenwash.
Nu heb ik weer last van ingebrande logo's en vlekken binnen een jaar.
Wederom LG gebeld, deze hebben het weer doorgezet naar CE Repair. CE Repair geeft aan dat er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn voor het betreffende model en legt de bal weer terug bij LG.
Wat nu ? Hebben hier mensen iets soortgelijks meegemaakt ? Mag en kan ik een nieuw soort gelijk model eisen of het aankoopbedrag.
Poeh, ik ben heel benieuwd naar jouw kijkgedrag en settings. Niet omdat ik denk dat je iets fout doet maar meer hoe deze afwijken van mijne. Heb mijn B6 namelijk al 2 jaar en nergens last van.marrek schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:39:
Goedemorgen allemaal,
Ik heb sinds 2016 een LG OLED 55b6.
Na een half tot 3 kwart jaar had ik last van ingebrande logo's in het scherm.
LG heeft daarop netjes via CE Repair het paneel vervangen in 2017.
Echter weer binnen een jaar weer hetzelfde euvel. Weer LG gebeld en wederom was na een aantal dagen het paneel weer vervangen. De TV is overige iedere keer door de service monteur nagekeken of alle instellingen goed stonden en dat deze niet van de stroom is afgehaald ivm screenwash.
Nu heb ik weer last van ingebrande logo's en vlekken binnen een jaar.
Wederom LG gebeld, deze hebben het weer doorgezet naar CE Repair. CE Repair geeft aan dat er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn voor het betreffende model en legt de bal weer terug bij LG.
Wat nu ? Hebben hier mensen iets soortgelijks meegemaakt ? Mag en kan ik een nieuw soort gelijk model eisen of het aankoopbedrag.
Kan je bijvoorbeeld afleiden welke specifieke logo's vaak ingebrand zijn?
Overigens hebben andere Tweakers met problemen waarbij er geen onderdelen meer aanwezig voor waren een upgrade gekregen naar een betere versie of zelfs een 2017 model. Je mag in ieder geval een gelijkwaardig of beter model eisen.
LG geeft de winkel de opdracht het aankoopbedrag te vergoeden, toen mijn B6 waar geen paneel meer voor was problemen kreeg kon ik via (CE Repair->LG->) Smits gewoon een andere TV (ook een ander merk) uitzoeken en bijbetalen indien duurder. Toen ik mijn B6 kocht twijfelde ik over de C7 maar die was 800 euro duurder, op het moment van het defect nog maar 400 duurder dan mijn aankoopsom, dus dat ik heb bijbetaald en niet de 600 euro wat het verschil in winkelprijs van dat moment was. Ook was de nieuwe TV gewoon een nieuwe aankoop, dus acties zoals een mobiel (verkocht voor 200, dus heb per saldo maar 200 bijbetaald) of cashback waren gewoon van toepassing.Puck schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:04:
[...]
Poeh, ik ben heel benieuwd naar jouw kijkgedrag en settings. Niet omdat ik denk dat je iets fout doet maar meer hoe deze afwijken van mijne. Heb mijn B6 namelijk al 2 jaar en nergens last van.
Kan je bijvoorbeeld afleiden welke specifieke logo's vaak ingebrand zijn?
Overigens hebben andere Tweakers met problemen waarbij er geen onderdelen meer aanwezig voor waren een upgrade gekregen naar een betere versie of zelfs een 2017 model. Je mag in ieder geval een gelijkwaardig of beter model eisen.
Persoonlijk vind ik dat LG dit heel goed doet, als ik de verhalen van Philips en Sony zo lees dan is de service van LG een stuk beter.
[ Voor 23% gewijzigd door |sWORDs| op 04-12-2018 13:40 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Ik had het hier al wel eens voorbij zien komen, maar het leek me toch wel erg sterk dat het aan de HDMI kabel zou liggen (digitaal werkt toch immers gewoon óf wel, óf niet?). Afgelopen weekend de "goede kwaliteit" merk kabel toch eens vervangen door een no-name goedkoop ding, en warempel: probleem is verholpen! Tenminste, dat is mijn voorzichtige conclusie na 1 avond Netflix kijken.
Science is stranger than fiction
Mijn ervaring met de service van LG is ook uitstekend, 2 maanden geleden viel mijn tv van het tv meubel omdat de poot spontaan afbrak. Kreeg netjes het hele bedrag van de tv terug (was geen zelfde model meer beschikbaar want al 2,5 jaar oud) en toen met black friday zelf een nieuwe tv op de kop getikt (C8). Al met al snel en netjes afgehandeld, ook hebben ze de schade aan mijn vloer (laminaat) betaald. Niets dan lof dus voor LG van mijn kant uit.|sWORDs| schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:29:
[...]
LG geeft de winkel de opdracht het aankoopbedrag te vergoeden, toen mijn B6 waar geen paneel meer voor was problemen kreeg kon ik via (CE Repair->LG->) Smits gewoon een andere TV (ook een ander merk) uitzoeken en bijbetalen indien duurder. Toen ik mijn B6 kocht twijfelde ik over de C7 maar die was 800 euro duurder, op het moment van het defect nog maar 400 duurder dan mijn aankoopsom, dus dat ik heb bijbetaald en niet de 600 euro wat het verschil in winkelprijs van dat moment was. Ook was de nieuwe TV gewoon een nieuwe aankoop, dus acties zoals een mobiel (verkocht voor 200, dus heb per saldo maar 200 bijbetaald) of cashback waren gewoon van toepassing.
Persoonlijk vind ik dat LG dit heel goed doet, als ik de verhalen van Philips en Sony zo lees dan is de service van LG een stuk beter.
Herkenbaar probleem en inderdaad vaak veroorzaakt door de kabel. Heb het zelfs gehad bij 2 kabels van hetzelfde merk, type en lengte dat de ene wel uitval had en de andere niet.Harmani schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:15:
Ik moet nog even terugkomen op een probleem waar ik me maanden lang aan geërgerd heb: het om de zoveel tijd enkele ms wegvallen van het geluid bij Netflix via ARC. Ik kreeg er ook last van bij andere apps en zelfs af en toe bij Live TV (Ziggo i.c.m. CI+).
Ik had het hier al wel eens voorbij zien komen, maar het leek me toch wel erg sterk dat het aan de HDMI kabel zou liggen (digitaal werkt toch immers gewoon óf wel, óf niet?). Afgelopen weekend de "goede kwaliteit" merk kabel toch eens vervangen door een no-name goedkoop ding, en warempel: probleem is verholpen! Tenminste, dat is mijn voorzichtige conclusie na 1 avond Netflix kijken.
Wat soort problemen had je bij Netflix via ARC ? Wegvallen van geluid ? Bij mij geeft Netflix een ruistoon via ARC en geluid op Automatisch. Enkel als ik PCM kiez dan komt er geluid door... ik heb al eens met een andere kabel geprobeerd en had hetzelfde probleem. Youtube werkt wel op Automatisch (en dus DD signaarl naar de Receiver)Harmani schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:15:
Ik moet nog even terugkomen op een probleem waar ik me maanden lang aan geërgerd heb: het om de zoveel tijd enkele ms wegvallen van het geluid bij Netflix via ARC. Ik kreeg er ook last van bij andere apps en zelfs af en toe bij Live TV (Ziggo i.c.m. CI+).
Zou ik nog even op zoek gaan naar een andere kabel ? Mij lijkt het toch geen kabel probleem, maarja na een tijdje begin je aan alles te twijfelen..
Je kunt in Netflix uit diverse audio kanalen kiezen, wellicht dat dat helpt? Klinkt namelijk alsof Netflix een signaal uitstuurt die je receiver niet aan kan (Atmos?).Cuball schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:56:
[...]
Wat soort problemen had je bij Netflix via ARC ? Wegvallen van geluid ? Bij mij geeft Netflix een ruistoon via ARC en geluid op Automatisch. Enkel als ik PCM kiez dan komt er geluid door... ik heb al eens met een andere kabel geprobeerd en had hetzelfde probleem. Youtube werkt wel op Automatisch (en dus DD signaarl naar de Receiver)
Zou ik nog even op zoek gaan naar een andere kabel ? Mij lijkt het toch geen kabel probleem, maarja na een tijdje begin je aan alles te twijfelen..
Je kunt ook de info knop gebruiken (bijv via de LG app op je telefoon als deze niet op de ab zit) om te zien wat er afgespeeld wordt. Weet niet exact welke info Netflix hier toont maar kan wellicht ook helpen.
Dat zou inderdaad logisch zijn, maar het geruis signaal start zodra ik de Netflix app opstart. Bij afspelen heb ik al geprobeerd om Audio spoor te wijzigen van de film, helaas zonder succes..Puck schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:03:
[...]
Je kunt in Netflix uit diverse audio kanalen kiezen, wellicht dat dat helpt? Klinkt namelijk alsof Netflix een signaal uitstuurt die je receiver niet aan kan (Atmos?).
Je kunt ook de info knop gebruiken (bijv via de LG app op je telefoon als deze niet op de ab zit) om te zien wat er afgespeeld wordt. Weet niet exact welke info Netflix hier toont maar kan wellicht ook helpen.
Acceptabel of niet?
[ Voor 14% gewijzigd door Misterbont op 04-12-2018 15:13 ]
Tegemoet komen in wat en waarmee?Misterbont schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:10:
Intussen contact gehad over de schitterende OLED. Leverancier wil me enigszins deels tegemoet komen ondanks dat hij 1 week buiten de garantie valt.
Acceptabel of niet?
[Afbeelding]
Door deels de reparatiekosten te dekken van het scherm.
Wat nou deels. Alles moeten ze gewoon betalen.Misterbont schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:18:
[...]
Door deels de reparatiekosten te dekken van het scherm.
1 week buiten de garantie moeten ze niet lullig over doen.
2 uurtjes perongeluk stil laten staan, en al ruim 1 week dezelfde burn in zichtbaarpennywise666 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:20:
[...]
Wat nou deels. Alles moeten ze gewoon betalen.
1 week buiten de garantie moeten ze niet lullig over doen.
Terwijl volgens velen pas burn in onstaat, na non stop je tv aan te laten staan.
Ik heb hem al 5 maanden uren en uren achter elkaar dagelijks op mijn statische Windows desktop staan tijdens browsen etc. en zelfs geen enkele imageretentie.Misterbont schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:32:
[...]
2 uurtjes perongeluk stil laten staan, en al ruim 1 week dezelfde burn in zichtbaar
Terwijl volgens velen pas burn in onstaat, na non stop je tv aan te laten staan.
Jij hebt de C8 ook?
Hier exact hetzelfde probleem. Enkel met Netflix tot nu toe gemerkt. Helaas nog geen oplossing gevonden.Cuball schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:56:
[...]
Wat soort problemen had je bij Netflix via ARC ? Wegvallen van geluid ? Bij mij geeft Netflix een ruistoon via ARC en geluid op Automatisch. Enkel als ik PCM kiez dan komt er geluid door... ik heb al eens met een andere kabel geprobeerd en had hetzelfde probleem. Youtube werkt wel op Automatisch (en dus DD signaarl naar de Receiver)
Heb je de pixel refresher al gedraaid? Want zo snel zou hij niet mogen inbranden.Misterbont schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:32:
[...]
2 uurtjes perongeluk stil laten staan, en al ruim 1 week dezelfde burn in zichtbaar
spoor12b
Dat is goed en slecht nieuwsBrainstorm86 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:01:
[...]
Hier exact hetzelfde probleem. Enkel met Netflix tot nu toe gemerkt. Helaas nog geen oplossing gevonden.
Heb je al eens kunnen proberen met een optische kabel ? (Voor mij is het niet evident om deze even aan te sluiten, TV zit aan muurbeugel vast waardoor ik niet direct bij de aansluiting kan.)
Welke picture mode adviseer jullie? Meestal in de winkels staan de tv’s niet goed ingesteld
Hier nog een topic: LG C8 + Denon AVR 1713: Netflix geluid werkt niet goedBrainstorm86 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:01:
[...]
Hier exact hetzelfde probleem. Enkel met Netflix tot nu toe gemerkt. Helaas nog geen oplossing gevonden.
Dit wil ik wel proberen, maar ik geloof dat niet alle formaten daarmee worden ondersteund.Cuball schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:06:
[...]
Dat is goed en slecht nieuwsBlij dat ik in ieder geval niet de enige ben met dit probleem...
Heb je al eens kunnen proberen met een optische kabel ? (Voor mij is het niet evident om deze even aan te sluiten, TV zit aan muurbeugel vast waardoor ik niet direct bij de aansluiting kan.)
Ja meerdere malen, op het einde van de cyclus loopt er een witte streep over t beeld.spoor12b schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:06:
[...]
Heb je de pixel refresher al gedraaid? Want zo snel zou hij niet mogen inbranden.
ISF Expert Bright/Dark is een mooi uitgangspunt. Zet TruMotion ook meteen uit of op Custom 2/10 en 10/10.chulin schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:07:
Aankomende zaterdag ga ik een kijk nemen bij Smits oa op de LG 8 serie.
Welke picture mode adviseer jullie? Meestal in de winkels staan de tv’s niet goed ingesteld
Als je veel vrijheid hebt om met de settings te spelen kan je ook de settings van deze review overnemen:
Review LG C8
Dan hoef je alleen nog maar 'OLED Light' aan te passen op basis van de hoeveelheid licht in de ruimte, maar 62 is een mooi uitgangspunt.
Some infinities are bigger than others.
Top, bedanktMajor_ton schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:43:
[...]
ISF Expert Bright/Dark is een mooi uitgangspunt. Zet TruMotion ook meteen uit of op Custom 2/10 en 10/10.
Als je veel vrijheid hebt om met de settings te spelen kan je ook de settings van deze review overnemen:
Review LG C8
Dan hoef je alleen nog maar 'OLED Light' aan te passen op basis van de hoeveelheid licht in de ruimte, maar 62 is een mooi uitgangspunt.
Welke heb je? De C8?Misterbont schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:16:
[...]
Ja meerdere malen, op het einde van de cyclus loopt er een witte streep over t beeld.
Als je versterker / setup geen DD+ / Atmos ondersteund (wat blijkbaar niet zo is gezien de issues) maakt het verder niet uit.Brainstorm86 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:11:
[...]
Dit wil ik wel proberen, maar ik geloof dat niet alle formaten daarmee worden ondersteund.
Ik heb een Pioneer VSX-527, zo te zien zou die wel DD+ moeten ondersteunen:Puck schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:13:
[...]
Als je versterker / setup geen DD+ / Atmos ondersteund (wat blijkbaar niet zo is gezien de issues) maakt het verder niet uit.
Channels: 5
Amplification Type: Direct Energy
130 W/ch (6 ohms 1 kHz 1 % 1ch Driven)
100 W/ch (20 Hz – 20 kHz, THD 0.09 % @ 8 ohms FTC)
Dolby® TrueHD/Dolby Pro Logic IIz/Dolby Digital Plus
DTS-HD® Master Audio/DTS-ES/DTS Neo:6
Digital Core Engine with Texas Instruments Aureus™ DSP
192 kHz/24-bit DAC
HDMI Audio Return Channel
Pioneer Auto MCACC Room Calibration
Pioneer Sound Enhancements
Phase Control
Advanced Sound Retriever (2ch)
Sound Retriever AIR
Auto Level Control (2ch)
Advanced Surround (9+1 Modes)
Front Stage Surround Advance
Dat is waarschijnlijk waar het misgaat, omdat deze een oudere versie van DD+ ondersteund dan Netflix uitstuurt. Zie ook Scidd0w in "LG C8 + Denon AVR 1713: Netflix geluid werkt niet goed" (Wist ook niet dat er meerdere versies van bestonden, lekker handigBrainstorm86 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:18:
[...]
Ik heb een Pioneer VSX-527, zo te zien zou die wel DD+ moeten ondersteunen:
[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 04-12-2018 17:23 ]
Hmm, balen. Ik ga vanavond eens een poging wagen met een optical cable.Puck schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:21:
[...]
Dat is waarschijnlijk waar het misgaat, omdat deze een oudere versie van DD+ ondersteund dan Netflix uitstuurt. Zie ook Scidd0w in "LG C8 + Denon AVR 1713: Netflix geluid werkt niet goed"
Beneden de C8, boven de B6. B6 heeft die vlekken.
[ Voor 5% gewijzigd door Misterbont op 04-12-2018 17:32 ]
Maar welke is de defecte dan?Misterbont schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:31:
[...]
Beneden de C8, boven de B6. B6 heeft die vlekken.
Edit: ok
TV is verbonden via wifi en de router staat letterlijk achter de TV.
Speedtest draaien op mijn laptop geeft consistent snelheden van 70 mbps en hoger.
Doe ik een speedtest in de browser van de TV, dan komt de snelheid echter niet boven de 5 mbps...
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Quickstart+ uitzetten.X2X2X schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:02:
Sinds een aantal dagen last van traag internet op de C8. Youtube, Netflix en Smartshare zijn constant aan het bufferen.
Speedtest draaien op mijn laptop geeft consistent snelheden van 70 mbps en hoger.
Doe ik een speedtest in de browser van de TV, dan komt de snelheid echter niet boven de 5 mbps...
Wat op de C7 hielp was wifi netwerk wissen en opnieuw verbinden.

[ Voor 33% gewijzigd door Focus op 04-12-2018 21:14 ]
Als je router toch zo dichtbij staat, wellicht gewoon LAN kabel gebruiken? Mocht je aanhoudend WiFi problemen hebben, dan lijkt me dat een goede oplossing. Blijft irritant natuurlijk, dat het niet gewoon werkt zoals je verwacht...X2X2X schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:02:
Sinds een aantal dagen last van traag internet op de C8. Youtube, Netflix en Smartshare zijn constant aan het bufferen.
Nogal weinig informatie... Wat bedoel je met donkere vlekken? Waar? TV heeft uitgestaan? Zijn de vlekken ondertussen weg?Focus schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:06:
Ik heb mijn c7 nu een jaar en schrok me kapot toen ik hem vanavond aanzette, donkere vlekken in het beeld, kan geen burn in zijn volgens mij. Andere mensen ervaring hiermee?
Verwijderd
Heb je het inmiddels al getest middels de zwarte vierkantjes? Ik heb het nu ook getest na de C8 een aantal dagen in gebruik te hebben. Bij mij zijn alle vakjes goed te onderscheiden als ik de brightness op 50 zet. Verder heb ik het ook getest met de 0%-black test van AVSHD. Als ik brightness op 50 zet, staan er linksonder in het scherm (waar '0% black' staat) een aantal pixels aan. Als ik de brightness op 49 zet staat alles op zwart. Vervolgens heb ik de test met de zwarte vierkantjes opnieuw gedraaid, maar dan met brightness op 49. Dan zie ik linksboven 2 zwarte vierkantjes in plaats van 1. De rest is wel goed te onderscheiden. Wat is naar jouw mening de beste brightness setting in mijn geval?Cap schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:32:
Ik zal ook nog eens kijken naar het zwarte vierkantjes scherm hoeveel gradaties ik daar kan ontwaren, ik kan me daar geen problemen herinneren.
Gebruik jij verder de 'AVSHD White-Level' test ook om het contrast juist in te stellen?
Ik heb foto’s toegevoegd, tv heeft op stand-by gestaan. Staat nu ongeveer 3 kwartier aan maar nog niet weg.Puck schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:14:
[...]
Als je router toch zo dichtbij staat, wellicht gewoon LAN kabel gebruiken? Mocht je aanhoudend WiFi problemen hebben, dan lijkt me dat een goede oplossing. Blijft irritant natuurlijk, dat het niet gewoon werkt zoals je verwacht...
[...]
Nogal weinig informatie... Wat bedoel je met bruine vlekken? Waar? TV heeft uitgestaan? Zijn de vlekken ondertussen weg?
Hier te zien tussen de rand en de zwarte balken van het beeld

Hmm. Ik zie het bij meer afleveringen op Netflix. De ene keer alleen links, de andere keer links en boven etc. Het lijkt wel een soort pixelshift maar dat hoor je niet te zien en hoort dat 2mm breed te zijn?
En aan het einde van de intro diagonale lijnen die lopen over het scherm?
Pff ik begin nu echt spoken te zien. (
[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 04-12-2018 21:41 ]
Geen idee wat het is, lijkt op beelden die ik heb gezien van OLED's die (in standby) in zonlicht / warmte hebben gestaan, maar daar zijn niet veel meldingen van.Focus schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:17:
[...]
Ik heb foto’s toegevoegd, tv heeft op stand-by gestaan. Staat nu ongeveer 3 kwartier aan maar nog niet weg.
Denk dat een kabeltje indd wel de beste oplossing is ja.Puck schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:14:
[...]
Als je router toch zo dichtbij staat, wellicht gewoon LAN kabel gebruiken? Mocht je aanhoudend WiFi problemen hebben, dan lijkt me dat een goede oplossing. Blijft irritant natuurlijk, dat het niet gewoon werkt zoals je
Echter zit er nog een antieke 100/10 poort op de C8 terwijl ik over de wifi vaak over de 100 heen ga. Niet dat ik deze bandbreedte daadwerkelijk altijd gebruik maar toch..
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.