Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterKA
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09-2024
Het geluid van mijn LG C8 Netflix app is niet te verstaan en lijkt ge-scrambled. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Zowel de TV als de receiver gebruiken de hdmi arc ingang. Het geluid van mijn Xtrend satelliet ontvanger (aangesloten op de TV) wordt netjes in dolby digital op de receiver afgespeeld. Als ik echter de LG Netflix app gebruik is het geluid niet te verstaan en is er een soort van vervormd geluid te horen. Andere bronnen lijken ook gewoon goed te werken.

Geluid TV: HDMI ARC
Receiver: Input hdmi, Code: auto

Beste antwoord (via PieterKA op 07-12-2018 17:12)

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 10:26
Oude Marantz & Denon versterkers (maar ook andere begrijp ik) hebben problemen met het decoderen van een "nieuw" Dolby Digital Plus (DD+) signaal.

De versterker geeft aan de TV/Netflix app aan dat hij DD+ ondersteunt maar doet dit in feite niet. Issue is dat Dolby destijds de DD+ standaard achteraf heeft aangepast en dat deze typen versterkers hiervoor hardwarematig geen update kunnen krijgen.

Het probleem bij de Netflix app van WebOS (LG) is dat je niet zelf kan aangeven welk signaal Netflix moet uitzenden. De Apple TV overuled bv de Netflix app en hier kan je dus bv wel aangeven dat deze alleen Dolby Digital (DD) moet gebruiken.

Oplossingen die ik tot dusver gevonden heb:
- Andere versterker kopen
- Optische output TV gebruiken
- Andere media player gebruiken voor Netflix (bv AppleTV)

Het internet staat er vol mee trouwens.....
https://www.google.nl/sea...iz.......0i71.EnZw7PeXKaA

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet niet of je er wat mee kan, maar op mijn Panasonic moet ik naar:

Sound > spdif selection > pcm of auto

Deze optie is alleen beschikbaar als de Netflix app aan staat. Bij het begin van elke aflevering moet ik hem van pcm naar auto zetten of andersom, maakt niet uit, als de optie maar gewijzigd wordt, dan is het geluid weer goed.

Heeft denk ik te maken met een of andere kopieerbeveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterKA
Op de LG is het HDMI ARC. Daar staat de TV op en verwacht ik ook vanuit Netflix Dolby D geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:24
Ik heb sinds vandaag een vergelijkbaar probleem met Netflix op de AppleTV (via X2400 naar een Philips OLED). Ook alleen bij Netflix. Het is niet continu en verschilt per aflevering. Ik vermoed dat er server side iets mis is...

[ Voor 12% gewijzigd door RobbieB op 01-12-2018 19:25 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterKA
Tot nu nog geen verschil kunnen ontdekken per Netflix serie. Consequent dat rare vervormde geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Declanvanheesen
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-03 06:58
Hierzo dezelfde denon en lg c8 en ook het zelfde probleem. Lijkt er op dat Netflix het geluidssignaal uitstuurt in dolby Amtos en dat de versterker dat niet leuk vind. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Oude Marantz & Denon versterkers (maar ook andere begrijp ik) hebben problemen met het decoderen van een "nieuw" Dolby Digital Plus (DD+) signaal.

De versterker geeft aan de TV/Netflix app aan dat hij DD+ ondersteunt maar doet dit in feite niet. Issue is dat Dolby destijds de DD+ standaard achteraf heeft aangepast en dat deze typen versterkers hiervoor hardwarematig geen update kunnen krijgen.

Het probleem bij de Netflix app van WebOS (LG) is dat je niet zelf kan aangeven welk signaal Netflix moet uitzenden. De Apple TV overuled bv de Netflix app en hier kan je dus bv wel aangeven dat deze alleen Dolby Digital (DD) moet gebruiken.

Oplossingen die ik tot dusver gevonden heb:
- Andere versterker kopen
- Optische output TV gebruiken
- Andere media player gebruiken voor Netflix (bv AppleTV)

Het internet staat er vol mee trouwens.....
https://www.google.nl/sea...iz.......0i71.EnZw7PeXKaA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 13:34
Scidd0w schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:37:

Waarschijnlijk zal ik dus ook hetzelfde issue hebben met mijn Pioneer AV receiver..

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterKA
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ga het 's met een glaskabeltje proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarKHunteR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 13:53
Nog even een toevoeging. Het gaat mis omdat de receiver geen 'enhanced ARC (eARC)' ondersteunt waardoor DD+ niet binnen komt via ARC. Hier is speciale hardware voor nodig en bij Denon ondersteunen de recievers dat vanaf 2017 dus de AVR-X*400 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
DarKHunteR schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:26:
Nog even een toevoeging. Het gaat mis omdat de receiver geen 'enhanced ARC (eARC)' ondersteunt waardoor DD+ niet binnen komt via ARC. Hier is speciale hardware voor nodig en bij Denon ondersteunen de recievers dat vanaf 2017 dus de AVR-X*400 series.
DD+ kan ook over ARC.
Dit is niet correct DD+ aka E-AC-3 is compressed en kan wel over ARC. Uncompressed/full HD audio zoals bv TrueHD of DTS-HD kan wel alleen over eARC.

Bron:
o.a. https://www.avsforum.com/...ml#/topics/2378442?page=1
Pagina: 1