Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LG C8 + Denon AVR 1713: Netflix geluid werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PieterKA
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19-01 14:15
Het geluid van mijn LG C8 Netflix app is niet te verstaan en lijkt ge-scrambled. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Zowel de TV als de receiver gebruiken de hdmi arc ingang. Het geluid van mijn Xtrend satelliet ontvanger (aangesloten op de TV) wordt netjes in dolby digital op de receiver afgespeeld. Als ik echter de LG Netflix app gebruik is het geluid niet te verstaan en is er een soort van vervormd geluid te horen. Andere bronnen lijken ook gewoon goed te werken.

Geluid TV: HDMI ARC
Receiver: Input hdmi, Code: auto

Beste antwoord (via PieterKA op 07-12-2018 17:12)

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 26-01 19:04

Scidd0w

3000Wp

Oude Marantz & Denon versterkers (maar ook andere begrijp ik) hebben problemen met het decoderen van een "nieuw" Dolby Digital Plus (DD+) signaal.

De versterker geeft aan de TV/Netflix app aan dat hij DD+ ondersteunt maar doet dit in feite niet. Issue is dat Dolby destijds de DD+ standaard achteraf heeft aangepast en dat deze typen versterkers hiervoor hardwarematig geen update kunnen krijgen.

Het probleem bij de Netflix app van WebOS (LG) is dat je niet zelf kan aangeven welk signaal Netflix moet uitzenden. De Apple TV overuled bv de Netflix app en hier kan je dus bv wel aangeven dat deze alleen Dolby Digital (DD) moet gebruiken.

Oplossingen die ik tot dusver gevonden heb:
- Andere versterker kopen
- Optische output TV gebruiken
- Andere media player gebruiken voor Netflix (bv AppleTV)

Het internet staat er vol mee trouwens.....
https://www.google.nl/sea...iz.......0i71.EnZw7PeXKaA

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True