Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Puck schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:26:
[...]

Geen idee wat het is, lijkt op beelden die ik heb gezien van OLED's die (in standby) in zonlicht / warmte hebben gestaan, maar daar zijn niet veel meldingen van.
Ik heb er wat op gezocht en daar lijkt het idd een beetje op, staat niet veel zon op, zeker niet in de winter.
Even kijken wat de automatische pixel refreh doet na een aantal dagen, anders een manuele uitvoeren.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Forbes: OLED Screen Burn - Is There A Ticking Time Bomb Inside Your TV?.
https://www.forbes.com/si...time-bomb-inside-your-tv/

Langdradig artikel van Forbes... Snap het gezeur niet zo. Plasma was destijds veel gevoeliger voor burn-in.

_██_
(ಠ_ృ)

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Focus schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:38:
[...]

Ik heb er wat op gezocht en daar lijkt het idd een beetje op, staat niet veel zon op, zeker niet in de winter.
Even kijken wat de automatische pixel refreh doet na een aantal dagen, anders een manuele uitvoeren.
lijkt ook wel wat op die vlek die Misterbont heeft.in dit geval kun je volgens mij wel direct een manuele pixel refresh doen,na 1 jaar gebruik moet dat kunnen

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
Phusebox schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:17:
Kan iemand van jullie eens kijken of je bij The Haunting of Hill House aflevering 5, vanaf ongeveer 2 minuten bovenaan in beeld een witte of lichte streep ziet? Het zit boven de zwarte balken en is echt de bovenste rij pixels. Zit ook links bij mij.

Hier te zien tussen de rand en de zwarte balken van het beeld

[Afbeelding]

Hmm. Ik zie het bij meer afleveringen op Netflix. De ene keer alleen links, de andere keer links en boven etc. Het lijkt wel een soort pixelshift maar dat hoor je niet te zien en hoort dat 2mm breed te zijn?

En aan het einde van de intro diagonale lijnen die lopen over het scherm?

Pff ik begin nu echt spoken te zien. (:+) Echt genieten zo'n tv.
DV of SDR??
In DV zie ik niks.
Maar DV ziet er sowiezo niet uit op netflix,raised blacklevel.
Dus ik forceer HDR in netflix op de Appletv en voila,het probleem is opgelost.

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Kan iemand van jullie eens kijken of je bij The Haunting of Hill House aflevering 5, vanaf ongeveer 2 minuten bovenaan in beeld een witte of lichte streep ziet?

=== knip =====

Hmm. Ik zie het bij meer afleveringen op Netflix. De ene keer alleen links, de andere keer links en boven etc. Het lijkt wel een soort pixelshift maar dat hoor je niet te zien en hoort dat 2mm breed te zijn?

Net even gekeken op onze 55C8 die nu iets meer dan een dag in gebruik is.

Niks te zien, geen witte lijn, diagonale lijnen of andere rare dingen. Gekeken vanaf begin tot het moment dat ze gaat zitten gillen in bed.

Het lijkt er op, beste @Phusebox, dat je alweer een gaar exemplaar hebt staan. Volgens mij is de titel van die serie voor een deel wel op je van toepassing, The Haunting of Phusebox's oleds.... :+

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:59
Atomsk schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:13:
Snap het gezeur niet zo. Plasma was destijds veel gevoeliger voor burn-in.
Tot je er zelf last van hebt, ik heb inderdaad bij al mijn plasma schermen burn-in gehad (5/6 schermen) bij OLED schermen is het “gewoon” een bekend probleem en nadeel van de techniek, mijn B6 had vrij vlot het RTL logo ingebrand terwijl we er niet uren achtereen naar kijken (dan word ik knettergek namelijk) die is toen omgeruild voor een C7 (hulde aan LG) en die heeft tot nu toe nergens last van, het lijkt er dus wel op dat het ene scherm er gevoeliger voor is dan het andere, ook al vind ik dat zelf niet logisch klinken

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:56
Qapla1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:19:
[...]

Het lijkt er op, beste @Phusebox, dat je alweer een gaar exemplaar hebt staan. Volgens mij is de titel van die serie voor een deel wel op je van toepassing, The Haunting of Phusebox's oleds.... :+
En routers telefoons etc. Alles is slecht en deugt niet. Eigenlijk wel een beetje klaar mee...

Asus G501

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:51
pennywise666 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:17:
[...]

DV of SDR??
In DV zie ik niks.
Maar DV ziet er sowiezo niet uit op netflix,raised blacklevel.
Dus ik forceer HDR in netflix op de Appletv en voila,het probleem is opgelost.
Dat is eigenlijk erg afgeraden, omdat Apple TV de DV signaal converteert in HDR.

YouTube: 7 Reasons Why You MUST Turn On These Apple TV 4K Settings NOW

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
baba420 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:19:
[...]

Dat is eigenlijk erg afgeraden, omdat Apple TV de DV signaal converteert in HDR.

YouTube: 7 Reasons Why You MUST Turn On These Apple TV 4K Settings NOW
Maar DV ziet er dus niet uit, dus ik moet wel.
HDR ziet er dus gewoon goed uit.

jeetje,3x dus;)

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
X2X2X schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:34:
[...]

Denk dat een kabeltje indd wel de beste oplossing is ja.
Echter zit er nog een antieke 100/10 poort op de C8 terwijl ik over de wifi vaak over de 100 heen ga. Niet dat ik deze bandbreedte daadwerkelijk altijd gebruik maar toch..
Zie een reactie op een identieke vraag van mij een pagina terug. Om je tijd te besparen, ik heb het volgende gedaan:
- Onderscheid in WIFI kanalen gemaakt (2,4 GHz en 5 GHz) middels andere namen en vervolgens de 5 GHz specifiek op kanaal 36 ingesteld.
- Quick start uitgeschakeld
- LG Connect uitgezet
- TV opnieuw verbonden met de 5 Ghz versie (met vaste kanaal)
- Uitgeschakeld en vervolgens opnieuw snelheidstest uitgevoerd

Probleem was bij mij daarna verholpen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
Qapla1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:19:
[...]

Net even gekeken op onze 55C8 die nu iets meer dan een dag in gebruik is.

Niks te zien, geen witte lijn, diagonale lijnen of andere rare dingen. Gekeken vanaf begin tot het moment dat ze gaat zitten gillen in bed.

Doe de brightness eens omhoog of je het dan nog niet ziet? Als ik al mijn details crush is het ook weg.

Zal nog eens via de Xbox proberen met Netflix maar dan heb ik geen Dolby Vision omdat die via mijn receiver gaat en die weigeren ze een update te geven voor DV...

Zal eens proberen of ik die diagonale lijnen op de foto krijg.

RemcoINC08 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:48:
[...]

En routers telefoons etc. Alles is slecht en deugt niet. Eigenlijk wel een beetje klaar mee...
Ik plaats hier toch bewijs dat er iets mis is. Geldt eveneens voor al die andere producten.
Als er iemand klaar mee is dan ben ik het wel...

PS. Je komt hier alleen om over mij te zeiken aangezien dit je enige post is in dit topic?

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 05-12-2018 08:41 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

Cardwizard schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:19:

... het lijkt er dus wel op dat het ene scherm er gevoeliger voor is dan het andere, ook al vind ik dat zelf niet logisch klinken
Dat is ook zo en is ook aangetoond door rtings.com. zelfs panelen binnen hetzelfde model verschillen.

Panel lottery! -O-

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 05-12-2018 08:27 ]

Arrived anxious, left bored

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:25
Kan iemand van jullie eens kijken of je bij The Haunting of Hill House aflevering 5, vanaf ongeveer 2 minuten bovenaan in beeld een witte of lichte streep ziet? Het zit boven de zwarte balken en is echt de bovenste rij pixels. Zit ook links bij mij.

Hier te zien tussen de rand en de zwarte balken van het beeld

[Afbeelding]

Heb het ook 1 of 2x voorbij zien komen bij een Netflix serie. Geen idee, zal wel nieuwigheid zijn :) Maar je moet er wel met je neus bovenop staan wil je het zien (wat ik toevallig ook net deed).

Zijn meer mensen bekend met dit fenomeen, dus zal wel aan Netflix liggen? Heb het namelijk nog niet gezien met normaal TV signaal en/of Kodi. https://www.reddit.com/r/...e_on_netflix_anyone_have/

• Phusebox
renegrunn schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:32:
[...]

Heb het ook 1 of 2x voorbij zien komen bij een Netflix serie. Geen idee, zal wel nieuwigheid zijn :) Maar je moet er wel met je neus bovenop staan wil je het zien (wat ik toevallig ook net deed).

Zijn meer mensen bekend met dit fenomeen, dus zal wel aan Netflix liggen? Heb het namelijk nog niet gezien met normaal TV signaal en/of Kodi. https://www.reddit.com/r/...e_on_netflix_anyone_have/
Ik zie het gewoon vanaf normale kijkafstand, vrij duidelijk zichtbaar. Het is ook niet wit maar grijs. Helaas kun je bij de Netflix app niks instellen qua beeldformaat dus krijg het ook niet weg.

• Focus
  • Laatst online: 22:39
pwh53 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:19:
[...]

lijkt ook wel wat op die vlek die Misterbont heeft.in dit geval kun je volgens mij wel direct een manuele pixel refresh doen,na 1 jaar gebruik moet dat kunnen
Yesssss, refresh did the trick

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Deze week de nieuwe firmware ontvangen op mijn C7V (05.80.04)

Echter merk ik dat mijn mediabox met 4K instelling niet meer de juiste kleuren laat zien. Zet ik de mediabox op 1080p dan zijn de kleuren goed. Dit heb ik vergeleken met de CI+ module. De box zit op een reciever maar ook zonder deze reciever hetzelfde euvel. Mijn Shield TV werkt overigens nog prima, met de juiste kleuren.

Enig idee waar dit aan kan liggen?
HDMI Deep colour settings hebben geen effect.

Ik weet niet zeker of het aan de update ligt of aan de mediabox..

• Cardwizard
Mijn tv zit nog op 04.70.85, volgens mij voegt de nieuwe firmware ook niet veel spannends toe helaas

Naar mijn idee had ik met de B6 veel meer updates dan met de huidige C7

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:26:
[...]

Ik lees er weinig over? Inbranden is ook zo overtrokken. Ik heb mijn verlichting doorgaans op 80 staan of zelfs nog hoger. Nergens last van.
lol, na dit bericht lees ik alleen maar problemen over inbranden in deze topic :+ (ook ervoor trouwens)

dankzij deze topic heb ik oled overgeslagen.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Cardwizard schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:20:
Mijn tv zit nog op 04.70.85, volgens mij voegt de nieuwe firmware ook niet veel spannends toe helaas

Naar mijn idee had ik met de B6 veel meer updates dan met de huidige C7
Lijkt me ook logisch omdat ze de bugs van een B6 niet meer voor een C7 hoeven te fixen. Aantal firmwares die uitgebracht worden zegt niet heel veel (kan zowel positief als negatief zijn).

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 05-12-2018 12:27 ]

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Hamazaki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:26:
[...]

lol, na dit bericht lees ik alleen maar problemen over inbranden in deze topic :+ (ook ervoor trouwens)

dankzij deze topic heb ik oled overgeslagen.
Lol, lekker kort door de bocht ook. Of denk je dat de doorsnee gebruiker zonder inbranden zich hier ook komt melden om te zeggen dat zijn paneel niet is ingebrand?

Ik ben blij dat mijn nieuwe Sony stuk is gegaan en zijn vervanger ook. Anders had ik nooit OLED gehad. Voor mij geen LCD meer.

• Cardwizard
Ik kan niet kijken naar die (vooral grotere) LCD schermen wat een vreselijk beeld, banding en kijkhoeken om te huilen zo slecht.

Maatje van mij heeft bv ook een 65 inch LCD van Sony en mijn God als daar voetbal of de PS4 aan staat zie je alleen maar banding en ghosting, echt te erg, hij: oh valt mij niet op

Ik heb zelf nog liever mijn oude B6 met ingebrand logo

[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 05-12-2018 12:54 ]

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:33:
[...]

Lol, lekker kort door de bocht ook. Of denk je dat de doorsnee gebruiker zonder inbranden zich hier ook komt melden om te zeggen dat zijn paneel niet is ingebrand?

Ik ben blij dat mijn nieuwe Sony stuk is gegaan en zijn vervanger ook. Anders had ik nooit OLED gehad. Voor mij geen LCD meer.
Jij denkt dat iedereen met een ingebrande oled het hierkomt melden? :+

• bram1984
Hamazaki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:43:
[...]

Jij denkt dat iedereen met een ingebrande oled het hierkomt melden? :+
Nee, precies. Dat is dus het hele punt. Jij slaat OLED over omdat een handjevol mensen zich hier meldt met een ingebrand paneel.

Dat is hetzelfde als op het KwikFit forum kijken en geen auto kopen vanwege mensen die zich daar melden met een lekke band.

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:45:
[...]

Nee, precies. Dat is dus het hele punt. Jij slaat OLED over omdat een handjevol mensen zich hier meldt met een ingebrand paneel.

Dat is hetzelfde als op het KwikFit forum kijken en geen auto kopen vanwege mensen die zich daar melden met een lekke band.
Misschien leek het zo zwart-wit toen ik dat zei, maar de sterkere punten van de LCD waren belangrijker voor me en had geen zin dat mijn tv zou inbranden binnen een jaar of twee.

En buiten dat..de jouwe is nu NOG niet ingebrand nee :o. De 1e die probleemloos 4 jaar zijn oled tv zonder inbranden gaat gebruiken moeten we nog meemaken. (Er is nog tijd)

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 05-12-2018 12:54 ]

• Cardwizard
@Hamazaki wat zijn de sterkere punten van een LCD behalve het niet inbranden?

• bram1984
Hamazaki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:51:
[...]

Misschien leek het zo zwart-wit toen ik dat zei, maar de sterkere punten van de LCD waren belangrijker voor me en had geen zin dat mijn tv zou inbranden binnen een jaar of twee.

En buiten dat..de jouwe is nu NOG niet ingebrand nee :o. De 1e die probleemloos 5 jaar zijn oled tv zonder inbranden gaat gebruiken moeten we nog meemaken. (Er is nog tijd)
Welke sterkere punten? Wat ik al zei: ik heb twee 65XE9005's van Sony gehad. Allebei stuk. Dus om nu te zeggen dat LCD zo goed is. Of ben ik nu net zo kort door de bocht als jij? :+

Banding, bleeding, mindere zwartwaardes en vooral blooming is iets wat ik echt niet ga missen.

Maar jouw LCD geeft over 5 jaar dus gegarandeerd geen issues? Ik bedoel, wat is je punt nu precies?

En over 5 jaar verwacht ik deze TV niet meer te hebben hoor. Over 2 of 3 jaar ga ik eens rustig kijken wat de gek er nog voor geeft op Vraag & Aanbod en pak ik een toestel met de nieuwe HDMI standaard als dat door de consoles een beetje ondersteund wordt. :)

• Farabi
  • Niet online
Cardwizard schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:54:
1. belangrijkste heb je in ieder geval zelf al gezegd

2. Helderheid

In de toekomst komt wel een oled hier, maar nu even niet.

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 05:13
Cardwizard schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:54:
Enige wat ik me kan bedenken zijn helderheid en lagere prijs

• bram1984
Wat heb je aan een hogere helderheid als je zwart niet zo diep is als op een OLED. Dat komt op hetzelfde neer uiteindelijk. Je spectrum verplaatst zich alleen iets.

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:57:
[...]

Welke sterkere punten? Wat ik al zei: ik heb twee 65XE9005's van Sony gehad. Allebei stuk. Dus om nu te zeggen dat LCD zo goed is. Of ben ik nu net zo kort door de bocht als jij? :+

Banding, bleeding, mindere zwartwaardes en vooral blooming is iets wat ik echt niet ga missen.

Maar jouw LCD geeft over 5 jaar dus gegarandeerd geen issues? Ik bedoel, wat is je punt nu precies?

En over 5 jaar verwacht ik deze TV niet meer te hebben hoor. Over 2 of 3 jaar ga ik eens rustig kijken wat de gek er nog voor geeft op Vraag & Aanbod en pak ik een toestel met de nieuwe HDMI standaard als dat door de consoles een beetje ondersteund wordt. :)
Niet iedereen veranderd van tv om de 2 jaar. Nadelen heb je zeker bij een lcd vergeleken met een oled hoor dat is een feit. Op mijn XE93 heb ik wat blooming en thats it. De rest is niet herkenbaar.
bram1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:59:
Wat heb je aan een hogere helderheid als je zwart niet zo diep is als op een OLED. Dat komt op hetzelfde neer uiteindelijk. Je spectrum verplaatst zich alleen iets.
de local dimming doet goed zijn best moet ik zeggen. natuurlijk kan het niet zo zwart zijn als een oled. maar hij kan het goed nabootsen, maar de oled kan de helderheid van de LCD niet nabootsen natuurlijk. maar je moet je oude 9005 ook niet met een XE93 vergelijken he

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 05-12-2018 13:03 ]

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:08
65C8 zojuist binnen gehad! Wat een lel van een tv eigenlijk :P EDIT: Laat maar... had niet goed gekeken, er zit wel folie op de voorkant, maar was heel moeilijk te zien 8)7

Edit: het is niet dat ik niet wil reageren op anderen.. alleen probeer ik alle negatieve dingen een beetje te vermijden nu, anders ga ik daar alleen maar op letten vanaf het begin en dat wil ik natuurlijk niet. :D

[ Voor 53% gewijzigd door Martijn1990 op 05-12-2018 13:25 ]

• bram1984
Hamazaki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:00:
[...]

Niet iedereen veranderd van tv om de 2 jaar. Nadelen heb je zeker bij een lcd vergeleken met een oled hoor dat is een feit. Op mijn XE93 heb ik wat blooming en thats it. De rest is niet herkenbaar.
Je hebt alleen maar nadelen. De kans op iets dat mogelijk kan gebeuren bij een OLED maar bij de meeste mensen niet voor komt, is dan net zo een nadeel als de kans op een defect aan ieder ander toestel.

Laten we Android en de kijkhoek vooral ook niet onderbelichten in dit geval. Wat een verschrikking in vergelijking met LG's webOS.

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:03:
[...]

Je hebt alleen maar nadelen. De kans op iets dat mogelijk kan gebeuren bij een OLED maar bij de meeste mensen niet voor komt, is dan net zo een nadeel als de kans op een defect aan ieder ander toestel.

Laten we Android en de kijkhoek vooral ook niet onderbelichten in dit geval. Wat een verschrikking in vergelijking met LG's webOS.
''je hebt alleen nadelen'' is natuurlijk nonsens. hij brandt niet in bijvoorbeeld :+

smarttv gebruik ik niet, mag je ook wegstrepen. ik zit altijd recht voor mijn tv. wie gaat er nou vanaf de zijkant gamen of film kijken ? ook zo'n onzin argument. die kijkhoek valt reuze mee hoor in de praktijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 05-12-2018 13:10 ]

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Hou eens op zeg :P prima als je geen oled wilt maar ga je dan lekker vervelen in een Samsung topic ofzo. Dit voegt namelijk weinig toe aan het gebruikerservaringen topic hier.

• bram1984
Hamazaki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:05:
[...]

''je hebt alleen nadelen'' is natuurlijk nonsens. hij brandt niet in bijvoorbeeld :+

smarttv gebruik ik niet, mag je ook wegstrepen. ik zit altijd recht voor mijn tv. wie gaat er nou vanaf de zijkant gamen of film kijken ? ook zo'n onzin argument. die kijkhoek valt reuze mee hoor in de praktijk.
Maar hij gaat wel binnen enkele maanden stuk in mijn geval. En zijn vervanger zelfs binnen een uur. Als we dan toch "de kans op" als nadeel gaan bestempelen. Dan had je op basis van mijn ervaring ook geen LCD moeten nemen en al helemaal geen Sony. Echt een non-argument dus. Het is een elektrisch apparaat en die slijten nu eenmaal.

Ik zou ook geen smart TV gebruiken met Android, dus daar geef ik je gelijk in. Maar dat jij dingen niet gebruikt, maakt het niet meteen geen nadeel meer. Iemand die met OLED lampje op nul kijkt en non stop zapt, zal ook nooit last hebben van inbranden. Dat argument kan ik ook gebruiken.

Ik heb meerdere mensen in huis die TV kijken. Niet iedereen zit er recht voor. Ik heb beide ervaren en de kijkhoek van OLED is significant beter kan ik je vertellen. Vanaf waar dan ook.

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10 10:48
Ik ben hier op deze topic nieuw en heb gezocht naar het inbranden bij OLED. 7-8 pagina's vol over inbranden in deze topic. Komt het nou vaak voor? Of is het een geval wat af en toe voor komt? Brandt het bij een plasma (verleden tijd) sneller in of OLED?

Hier ben ik wel benieuwd naar aangezien ik best geïnteresseerd ben in OLED. Zelf heb ik nog een Full LED (LG 47LE8500) nog in gebruik van LG wat ook nog een prachtig beeld levert.

• Farabi
  • Niet online
@bram1984 nice om te horen, hij komt hier wel een keer in hoor.

@DigitalError ik volg het met plezier, omdat ik in de toekomst er eentje wil zoals ik hierboven zei, maar het mag zich van mij 2 jaartjes doorontwikkelen.

ik vind de XE93 veel mooier toen ik het had vergeleken. de local dimming doet goed werk en komt in de buurt van een oled. ik vond de XE93 veel levendiger overkomen. allebei zijn voordelen en nadelen laten we maar zeggen

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 05-12-2018 13:20 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Tijd om de burn-in poll weer even aan te vullen zie ik :)

Poll: Heeft jouw LG OLED last van inbranding (gehad)?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400554&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Zie Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 25% gewijzigd door Puck op 05-12-2018 14:39 ]

• Cardwizard
Martijn1990 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:02:
65C8 zojuist binnen gehad! Wat een lel van een tv eigenlijk :P EDIT: Laat maar... had niet goed gekeken, er zit wel folie op de voorkant, maar was heel moeilijk te zien 8)7

Edit: het is niet dat ik niet wil reageren op anderen.. alleen probeer ik alle negatieve dingen een beetje te vermijden nu, anders ga ik daar alleen maar op letten vanaf het begin en dat wil ik natuurlijk niet. :D
Veel plezier er mee! En dat gaat zeker lukken, mijn pro tip: ga ook vooral niet zoeken naar problemen wat overal beschreven wordt.... geniet van de tv met super beeld :P

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:08
Cardwizard schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:32:
[...]

Veel plezier er mee! En dat gaat zeker lukken, mijn pro tip: ga ook vooral niet zoeken naar problemen wat overal beschreven wordt.... geniet van de tv met super beeld :P
Thanks! Gaat ongetwijfeld lukken :D

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Puck, misschien zou; last van inbranding (gehad), ook nog wat zinnige info aan de Poll toe kunnen voegen? Ik weet dat er diversen in dit topic gereageerd hebben met "panel vervangen i.v.m. permanent logo in beeld". Die hebben op dit moment zeer waarschijnlijk geen inbrand issue, maar wel gehad.

Testing, one, two ...

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

hardware-lover schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:38:
@Puck, misschien zou; last van inbranding (gehad), ook nog wat zinnige info aan de Poll toe kunnen voegen? Ik weet dat er diversen in dit topic gereageerd hebben met "panel vervangen i.v.m. permanent logo in beeld". Die hebben op dit moment zeer waarschijnlijk geen inbrand issue, maar wel gehad.
Heb het toegevoegd aan de post, maar kan de poll zelf niet meer wijzigen.

• Vulcan750
  • Laatst online: 22:38
We hebben thuis nu ruim 2 jaar een LG 55E6V en kijken dagelijks tv, Netflix en Videoland. Oledlampje staat zowel overdag als 's avonds op 60 (weinig trek om telkens van instelling te switchen).
Maar...tot nu toe 0,0 % last van burn-in, retentie of banding gehad. En er wordt ook redelijk wat naar Rtl4 gekeken.
Evengoed ben ik wel blij dat de logo's van de zenders nu beter burn-in bestendig zijn. Eigenlijk is het nu helemaal geen argument meer om Oled over te slaan. Mooier beeld bestaat er op dit moment echt niet!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23
Heb ook 0,0 last van inbranding op m'n 55B6.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• pwh53
Martijn1990 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:02:

op de achterkant zit ook een folie,wel verwijderen ivm koeling

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:14
pwh53 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:30:
[...]

op de achterkant zit ook een folie,wel verwijderen ivm koeling
Serieus? Dit wist ik niet... Is dit de bovenkant (dunne) kant die een folie bevat of de onderkant (dikke) kant?

• Qapla1
FlameDB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:45:
[...]

Serieus? Dit wist ik niet... Is dit de bovenkant (dunne) kant die een folie bevat of de onderkant (dikke) kant?
Bovenkant en naast de plastic kap zit aan beide zijden een dun randje scherm, daar zit ook nog een strookje folie!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

Onkyo Verzekert me net dat de receiver TX-NR686 nog een eArc update krijgen.

https://www.facebook.com/...5&notif_t=comment_mention

Nu LG nog met hun 2018 modellen en dan misschien eindelijk doorgifte van Dolby Atmos

• pwh53
FlameDB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:45:
[...]

ja,bovenkant het is moeilijk te zien,heeft niet zo als de voorkant dat rode verwijder stukje zeg maar,je kunt het wel voelen.

• Phusebox
F55 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:22:
Onkyo Verzekert me net dat de receiver TX-NR686 nog een eArc update krijgen.

https://www.facebook.com/...5&notif_t=comment_mention

Nu LG nog met hun 2018 modellen en dan misschien eindelijk doorgifte van Dolby Atmos
Doen ze goed. Helaas is Yamaha zo'n crap merk dat geen enkele updates doet die functionaliteit toevoegen. Mijn twee jaar oude receiver van 1000 euro krijgt niet eens een Dolby Vision update... :(

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:43
Heb al wat foto’s gevonden als voorbeeld 😊

[ Voor 91% gewijzigd door Tribunus op 05-12-2018 17:42 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:11

Polycom

Poes van goud

Hallo OLED liefhebbers, ik ben momenteel in de markt voor een 55C8 en heb een vraag omtrent audio. Ik heb hier nog een oude versterker staat zonder HDMI ingang maar ik heb niet zoveel zin om ook een nieuwe versterker te kopen. Volgens de specs van LG kan ik kiezen tussen HDMI voor audio en een optical aansluiting. Is het mogelijk om met een converter toch het geluid te sturen via deze versterker uit 1996 of moet ik toch een nieuwe versterker kopen? (Of een soundbar)

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-11 19:17
Juist een 65C8 besteld en nu dus afwachten tot de levering. Zou iemand me even in de richting van settings kunnen sturen? Of gewoon de settings van Rtings overnemen? Welke setting mag je zeker niet te hoog instellen om kans op burn-in te minimaliseren ?

• bram1984
Vulcan750 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:13:
We hebben thuis nu ruim 2 jaar een LG 55E6V en kijken dagelijks tv, Netflix en Videoland. Oledlampje staat zowel overdag als 's avonds op 60 (weinig trek om telkens van instelling te switchen).
Maar...tot nu toe 0,0 % last van burn-in, retentie of banding gehad. En er wordt ook redelijk wat naar Rtl4 gekeken.
Evengoed ben ik wel blij dat de logo's van de zenders nu beter burn-in bestendig zijn. Eigenlijk is het nu helemaal geen argument meer om Oled over te slaan. Mooier beeld bestaat er op dit moment echt niet!
Je hoeft helemaal niet te switchen. Als je per bron (HDR/SDR/DV/4K/game) een instelling maakt, dan switched de TV automatisch over.

• Qapla1
Phusebox schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:40:
[...]

Doen ze goed. Helaas is Yamaha zo'n crap merk dat geen enkele updates doet die functionaliteit toevoegen. Mijn twee jaar oude receiver van 1000 euro krijgt niet eens een Dolby Vision update... :(
|:(
Echt Phusebox? Nu is Yamaha een crap merk alleen maar omdat ze om wat voor reden dan ook iets dmv een firmware update niet willen of kunnen toevoegen? Misschien een hele rare vraag maar is er iets in je bezit aan apparatuur wat wel goed is?
Tribunus schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:54:
Heb al wat foto’s gevonden als voorbeeld 😊
Hier een Vogels Thin 405 achter een 55C8, enige waar je op moet letten is dat de hij niet aan de onderzijde tevoorschijn komt, verder kun je er wel vanuit gaan dat LG met bouwen van het chasis er rekening mee heeft gehouden waar ze de bevestigingspunten geplaatst hebben.
Polycom schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:25:
Hallo OLED liefhebbers, ik ben momenteel in de markt voor een 55C8 en heb een vraag omtrent audio. Ik heb hier nog een oude versterker staat zonder HDMI ingang maar ik heb niet zoveel zin om ook een nieuwe versterker te kopen. Volgens de specs van LG kan ik kiezen tussen HDMI voor audio en een optical aansluiting. Is het mogelijk om met een converter toch het geluid te sturen via deze versterker uit 1996 of moet ik toch een nieuwe versterker kopen? (Of een soundbar)
Via optical is mogelijk, als je versterker ook optical in heeft ben je klaar anders zul je de tv analoog moeten aansluiten dmv een mini jack achter op de tv.

[ Voor 19% gewijzigd door Qapla1 op 05-12-2018 17:57 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:11

Polycom

Poes van goud

Via optical is mogelijk, als je versterker ook optical in heeft ben je klaar anders zul je de tv analoog moeten aansluiten dmv een mini jack achter op de tv.
Helaas geen optical in..

Iemand ervaringen met het aansluiten via een minijack achter de tv?
Ik kwam trouwens ook nog dit tegen..

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1097105-0/omvormer-van-optisch-of-coaxiaal-naar-tulp-voeding-5-v-dc-incl.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Polycom op 05-12-2018 18:18 ]

• Rivanov
Qapla1 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:50:
[...]

Echt Phusebox? Nu is Yamaha een crap merk alleen maar omdat ze om wat voor reden dan ook iets dmv een firmware update niet willen of kunnen toevoegen? Misschien een hele rare vraag maar is er iets in je bezit aan apparatuur wat wel goed is?
Kijk maar niet in het Private Lease en/of BMW en/of Xbox One topic. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Phusebox
Qapla1 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:50:
[...]

Ja er zijn genoeg klachten over. Andere goedkopere merken hebben updates uitgebracht voor budget receivers die ouder zijn. Yamaha voegt het wel toe aan hun budget lijn van een jaar later maar weigert de hogere segmenten van het jaar ervoor te updaten. Behoorlijk zielig en voor mij een reden om in ieder geval nooit meer Yamaha te kopen.

Apparatuur in huis die wel goed is... Ehm even kijken... Volgens mij niks zonder tekortkomingen maar ja dat is bij alles. Zoals ik al eerder zei, het perfecte product bestaat niet.

Goede producten zijn er wel maar op een hand te tellen.

Maar goed. Back to LG OLED:
Ik zag met in het blauwe scherm aan het einde van RTL Nieuws ook weer een enorme baan lopen. Dus de banding is overduidelijk zichtbaar bij normaal gebruik.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Jack -> tulp kabel en gaan! Je hebt dan natuurlijk wel enkel stereo en geen center/surround/sub kanaal.

• Phusebox
Optical naar coax bestaat ook als je die digitale ingang wel hebt. Heb het ooit eens gebruikt op een receiver uit begin jaren 90 en werkte prima.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik las dat iemand via pixel refresher van zijn probleem afgekomen is. Ik heb nog steeds die vlek in beeld.
Even een simpele vraag maar waar zit de pixel refresher op de B6 en hoe zet ik deze handmatig aan?

Ik zie namelijk alleen maar clear panel noise en screen shift.

• Phusebox
Misterbont schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:07:
Ik las dat iemand via pixel refresher van zijn probleem afgekomen is. Ik heb nog steeds die vlek in beeld.
Even een simpele vraag maar waar zit de pixel refresher op de B6 en hoe zet ik deze handmatig aan?

Ik zie namelijk alleen maar clear panel noise en screen shift.
Volgens mij is clear panel noise zo ongeveer hetzelfde alleen een andere naam.

• pcpunk
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:41
pwh53 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:27:
[...]

ja,bovenkant het is moeilijk te zien,heeft niet zo als de voorkant dat rode verwijder stukje zeg maar,je kunt het wel voelen.
Tja die rode stickers heb ik er voorzichtig afgehaald en de folie laten zitten, stom maar waar! Had allemaal luchtbelletjes op mijn OLED65C8PLA. 8)7

Maar die folie op de achterkant kan ik niet vinden, morgen overdag maar even kjjken. Ruik nog geen plastic.

• pwh53
pcpunk schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:15:
[...]

Tja die rode stickers heb ik er voorzichtig afgehaald en de folie laten zitten, stom maar waar! Had allemaal luchtbelletjes op mijn OLED65C8PLA. 8)7

Maar die folie op de achterkant kan ik niet vinden, morgen overdag maar even kjjken. Ruik nog geen plastic.
als het goed is kun je het wel voelen met je nagel,bijna het hele bovenste dunne gedeelte.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:44

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

pwh53 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:21:
[...]

als het goed is kun je het wel voelen met je nagel,bijna het hele bovenste dunne gedeelte.
Die folie aan de achterkant heb ik ook laten zitten, leek me weinig kwaad te kunnen.

• pwh53
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:49:
[...]

Die folie aan de achterkant heb ik ook laten zitten, leek me weinig kwaad te kunnen.
kan volgens de monteur koelingsproblemen veroorzaken,is voor transport en montage (geen vingerafdrukken enzo) B6 had geen folie,eerste series C7 ook niet.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:44

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

pwh53 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:55:
[...]

kan volgens de monteur koelingsproblemen veroorzaken,is voor transport en montage (geen vingerafdrukken enzo) B6 had geen folie,eerste series C7 ook niet.
Ff gevoeld aan de achterkant maar deze is gewoon koel, niet eens lauw ofzo.

Verwijderd

Zonet nog een video gekeken van Vincent hdtv gaat over de nieuwe firmware.

daardoor zelf de scene van the punisher opgezocht en die grain is wel erg jammer 8)7 Overige dolby vision content gelukkig wel erg mooi.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:59:
[...]
Ff gevoeld aan de achterkant maar deze is gewoon koel, niet eens lauw ofzo.
Ik heb dat ooit eens gemeten nav de opmerkingen die erover gemaakt zijn. Ik misbruikte die folie namelijk om mijn led-verlichting tegenaan te plakken. Met of zonder folie kon ik nauwelijks verschil meten met een thermodetector, aan voor- en achterzijde. Het lijkt mij enkel folie ter voorkoming van beschadiging, meer niet.

Testing, one, two ...

• EraYaN
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 20:50
En vergeet ook niet die kleine reepjes links en recht van het plastic deel, daar zit ook nog 1 cm folie.

if(!awesome){awesome=true;}

• Vulcan750
  • Laatst online: 22:38
hardware-lover schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:34:
[...]

Ik heb dat ooit eens gemeten nav de opmerkingen die erover gemaakt zijn. Ik misbruikte die folie namelijk om mijn led-verlichting tegenaan te plakken. Met of zonder folie kon ik nauwelijks meten met een thermodetector, aan voor en achterzijde. Het lijkt mij enkel folie ter voorkoming van beschadiging, meer niet.
Wordt niet extra warm, dus gewoon lekker laten zitten! 👍

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Hier idem, ik heb een een optisch naar analoog-converter (gewoon de goedkoopste die ik kon vinden) gekocht en zo wordt het signaal van mijn KPN 4K box naar mij oude trouwe Onkyo-versterker gestuurd. Perfect geluid!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

• bram1984
MetalD schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:41:
Juist een 65C8 besteld en nu dus afwachten tot de levering. Zou iemand me even in de richting van settings kunnen sturen? Of gewoon de settings van Rtings overnemen? Welke setting mag je zeker niet te hoog instellen om kans op burn-in te minimaliseren ?
Ik zeg gewoon doen wat jij het mooiste vindt. Voor normaal TV kijken heb ik de settings van Rtings overgenomen maar nog steeds hier en daar zelf getweaked. Ik vind Warm2 bijvoorbeeld veel te geel. Het schijnt accurater te zijn maar hé, die andere settings zijn er niet voor niks en ik vind het niet mooi.

Ik vind het net als geluid vrij persoonlijk. Ik ben iemand die houdt van wat extra bass en bij TV kijken mogen de kleuren wat meer "poppen" zonder oversaturared te geraken.

Lampje op 100 schijnt de kans te vergroten, maar dan moet je volgens mij alsnog urenlang dezelfde statische menu's op hebben staan. Ik heb lampje bij gamen op 100 staan en bij de rest op 80 volgens mij. Sommige mensen hebben 'm op 50 of lager staan maar dan zie ik voor mijn gevoel niks meer. Alle helderheid is dan weg.

• Rivanov
bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:39:
[...]

Ik zeg gewoon doen wat jij het mooiste vindt. Voor normaal TV kijken heb ik de settings van Rtings overgenomen maar nog steeds hier en daar zelf getweaked. Ik vind Warm2 bijvoorbeeld veel te geel. Het schijnt accurater te zijn maar hé, die andere settings zijn er niet voor niks en ik vind het niet mooi.

Ik vind het net als geluid vrij persoonlijk. Ik ben iemand die houdt van wat extra bass en bij TV kijken mogen de kleuren wat meer "poppen" zonder oversaturared te geraken.

Lampje op 100 schijnt de kans te vergroten, maar dan moet je volgens mij alsnog urenlang dezelfde statische menu's op hebben staan. Ik heb lampje bij gamen op 100 staan en bij de rest op 80 volgens mij. Sommige mensen hebben 'm op 50 of lager staan maar dan zie ik voor mijn gevoel niks meer. Alle helderheid is dan weg.
Idem hier. Ik vind Warm ook veel te geel/bruin en prefereer daarom een koeler beeld. Prima dat Warm misschien accurater is qua kleurweergave, maar ik vind het niet mooi. En volgens mij gaat het daar uiteindelijk om; wat jijzelf het mooist vind. Ik hou ook meer van 'pop'.
Zo heb ik mijn OLED Light ook altijd tussen de 80 en 100 staan. Sowieso is onder de 50 véél te donker naar mijn mening. En ik heb hierbij ook totaal geen last van inbranding.

• Phusebox
OLED light is ook een kwestie van gewenning. Als je van 80 naar 20 gaat denk je inderdaad dat je niks meer ziet. Ik kijk al anderhalf jaar op 15-20, vaak ook overdag gewoon die setting.

Bij gamen en HDR heb ik hem op maximaal 50 staan.

Alles onder Warm1 is voor mij echt te blauw. Alsof ik naar een goedkope TL bak zit te kijken. Zo zie je inderdaad dat smaken verschillen.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 06-12-2018 06:45 ]

• bram1984
Phusebox schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:43:
OLED light is ook een kwestie van gewenning. Als je van 80 naar 20 gaat denk je inderdaad dat je niks meer ziet. Ik kijk al anderhalf jaar op 15-20, vaak ook overdag gewoon die setting.

Bij gamen en HDR heb ik hem op maximaal 50 staan.

Alles onder Warm1 is voor mij echt te blauw. Alsof ik naar een goedkope TL bak zit te kijken. Zo zie je inderdaad dat smaken verschillen.
Zwart-wit TV is ook een kwestie van gewenning. Betekent niet dat ik het mooi moet vinden. :P

Ik gebruik ook Warm1 overigens.

• Phusebox
bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:46:
[...]

Zwart-wit TV is ook een kwestie van gewenning. Betekent niet dat ik het mooi moet vinden. :P

Ik gebruik ook Warm1 overigens.
Ik bedoel niet gewenning dat je went aan "mindere kwaliteit" maar dat je ogen eerst een enorme bak licht krijgen en dan opeens niet en dan lijkt het donkerder dan het is.

Ik heb regelmatig op 15 nog dat ik denk van pfoe dit is echt veel te fel, wanneer er grote lichte vlakken in beeld komen.

Maar heeft ook te maken met omgevingslicht uiteraard.

• bram1984
Phusebox schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:50:
[...]

Ik bedoel niet gewenning dat je went aan "mindere kwaliteit" maar dat je ogen eerst een enorme bak licht krijgen en dan opeens niet en dan lijkt het donkerder dan het is.

Ik heb regelmatig op 15 nog dat ik denk van pfoe dit is echt veel te fel, wanneer er grote lichte vlakken in beeld komen.

Maar heeft ook te maken met omgevingslicht uiteraard.
Ook in het donker vind ik alles onder de 80 te dim. Heb 'm voor de gein een keer op 30 gezet. Toen dacht ik letterlijk 'ja, dan had ik net zo goed mijn 5 jaar oude 1080p LCD kunnen houden.'. Gewoon hetzelfde effect als je de helderheid volledig dicht draait.

• Phusebox
bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:11:
[...]

Ook in het donker vind ik alles onder de 80 te dim. Heb 'm voor de gein een keer op 30 gezet. Toen dacht ik letterlijk 'ja, dan had ik net zo goed mijn 5 jaar oude 1080p LCD kunnen houden.'. Gewoon hetzelfde effect als je de helderheid volledig dicht draait.
Haha. Let's agree to disagree.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Van alle settings is OLED Light zo'n beetje de meest persoonlijke die er is. Bij SDR al helemaal. Ik snap niet dat mensen hierover discussiëren want het heeft niks met beeldkwaliteit te maken (mits de rest goed is afgesteld) en alles met hoe fel jij het wil en wat voor omgevingslicht je hebt.

Het went in ieder geval inderdaad vrij snel, als je de setting aanpast. Als je lang op 100 hebt gekeken en je gaat dan naar 50 valt het initieel tegen. Kijk je het een paar dagen aan en ga je terug naar 100 heb je pijn aan je ogen.

Laat iedereen lekker zijn eigen setting kiezen en het topic niet vervuilen met een discussie zonder feitelijke onderbouwingen.

• Cuball
  • Laatst online: 05-11 10:11
Puck schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:13:
[...]

Als je versterker / setup geen DD+ / Atmos ondersteund (wat blijkbaar niet zo is gezien de issues) maakt het verder niet uit.
Ondertussen een optische kabel aangesloten en dit werkt gelukkig wel...

Dus ofwel kan mijn versterker niet overweg met het type signaal dat via ARC binnenkomt, ofwel stuurt de LG tv een andere "soort" signaal over ARC dan via de optische uitgang...

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Rivanov schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:42:
[...]

Idem hier. Ik vind Warm ook veel te geel/bruin en prefereer daarom een koeler beeld. Prima dat Warm misschien accurater is qua kleurweergave, maar ik vind het niet mooi. En volgens mij gaat het daar uiteindelijk om; wat jijzelf het mooist vind. Ik hou ook meer van 'pop'.
Zo heb ik mijn OLED Light ook altijd tussen de 80 en 100 staan. Sowieso is onder de 50 véél te donker naar mijn mening. En ik heb hierbij ook totaal geen last van inbranding.
'Pop' regel je vooral met de stand van het OLED-lampje. We zien kleuren namelijk minder verzadigd hoe donkerder het beeld wordt. Fel, contrastrijk beeld geeft het die pop.

Met de kleurtemperatuur warm/koel etc regel je hoe geel/rood/blauw/groen het witpunt is en niet de hoeveelheid pop.

Het cms regelt per kleur hoe verzadigd deze is, maar die past de doorsnee gebruiker niet aan en staat voor alle serieuze beeldmodi op dezelfde stand. De overige beeldmodi levendig, sport, spel, standaard, eco hebben standaard oververzadigde kleuren omdat de kleurslider boven de basiswaarde van 50 is ingesteld.

• Rivanov
Cap schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:08:
[...]

'Pop' regel je vooral met de stand van het OLED-lampje. We zien kleuren namelijk minder verzadigd hoe donkerder het beeld wordt. Fel, contrastrijk beeld geeft het die pop.

Met de kleurtemperatuur warm/koel etc regel je hoe geel/rood/blauw/groen het witpunt is en niet de hoeveelheid pop.

Het cms regelt per kleur hoe verzadigd deze is, maar die past de doorsnee gebruiker niet aan en staat voor alle serieuze beeldmodi op dezelfde stand. De overige beeldmodi levendig, sport, spel, standaard, eco hebben standaard oververzadigde kleuren omdat de kleurslider boven de basiswaarde van 50 is ingesteld.
Color houdt ik ook altijd gewoon standaard wat de desbetreffende Picture Mode by default heeft ingesteld.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Bij gewone kabel tv en Netflix SDR heb ik Oled light tussen de 15-20 staan :9 . DV content op 50, SDR games op 70-80 en bij HDR gamen lekker volle bak op 100. Overigens bij alle content wél contrast op 90.

Het is allemaal gewoon puur persoonlijke voorkeur.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25
DutchOwnage schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:41:
Bij gewone kabel tv en Netflix SDR heb ik Oled light tussen de 15-20 staan

Het is allemaal gewoon puur persoonlijke voorkeur.
OLED light op 15-20 is wel heel laag. Of kijk je in een volledig verduisterde ruimte? Dan is dat prima natuurlijk. HDR doet dan echt pijn aan je ogen :9

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Rivanov
Zelfs in een (bijna) volledig verduisterde woonkamer heb ik OLED Light op minimaal 60 staan.
En in de HDR stand staat deze op 100.

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 06-12-2018 10:47 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Ik hou van gedimd licht idd. Dus zéker in deze tijd van het jaar is het over het algemeen behoorlijk donker hier. Niet volledig verduisterd, maar het scheelt niet veel. Maar idd een kleine correctie, in de zomer maanden wil ik 'm nog weleens richting 25-30 gooien overdag maar dat is echt alleen als de zon vollop in huis schijnt.

Dit pas ik trouwens al toe zolang ik mij kan herinneren. Mijn instellingen qua lichtopbrengst op mijn vorige Samsung KS8000 LED weken nóg meer af van het "gemiddelde" :o . Man wat kwam er een hoop licht uit die bak...

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 06-12-2018 11:02 ]

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:39
Ben inmiddels zover dat alleen Web OS 4 dus Google Home ondersteund.. ik weet niet wie het laatst raar vond dat men updates verwacht voor zo een duur toestel maar dit bedoel ik dus wederom weer.. B6 blijft hangen op Web OS 3.x met minder functies dus. Hardware kan het vast prima aan om home ondersteuning aan te kunnen...

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 12:32
Rohit schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:01:
Ben inmiddels zover dat alleen Web OS 4 dus Google Home ondersteund.. ik weet niet wie het laatst raar vond dat men updates verwacht voor zo een duur toestel maar dit bedoel ik dus wederom weer.. B6 blijft hangen op Web OS 3.x met minder functies dus. Hardware kan het vast prima aan om home ondersteuning aan te kunnen...
Heb je het toestel gekocht met de verwachting dat deze Google Home zou ondersteunen? Is dat destijds door LG beloofd? Dan is het raar dat het inderdaad niet naar de B6 komt. Zo niet, dan vind ik dat niet raar. Nieuwere producten bevatten bijna altijd nieuwe feautures. Mijn mobiel heeft ook geen fingerprint scanner onder het scherm, de nieuwe toestellen binnenkort wel. Toch verwacht ik niet dat deze feature ook op.mijn huidige mobiel beschikbaar komt.

Je mag verwachten dat de software op je toestel wordt onderhouden en dat bestaande functionaliteiten blijven bestaan. Echter, nieuwe feautures op je toestel zijn een bonus, geen recht. Volgens mij is het grootste probleem vooral dat bestaande features soms verdwijnen. Bijvoorbeeld omdat Youtube of Netflix hun API heeft gewijzigd. Dat functionaliteit wegvalt is wel raar, en hier mogen fabrikanten weleens goed op aangesproken worden. Welicht middels wetgeving.
KoffieAnanas schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:29:
[...]

Heb je het toestel gekocht met de verwachting dat deze Google Home zou ondersteunen? Is dat destijds door LG beloofd? Dan is het raar dat het inderdaad niet naar de B6 komt. Zo niet, dan vind ik dat niet raar. Nieuwere producten bevatten bijna altijd nieuwe feautures. Mijn mobiel heeft ook geen fingerprint scanner onder het scherm, de nieuwe toestellen binnenkort wel. Toch verwacht ik niet dat deze feature ook op.mijn huidige mobiel beschikbaar komt.

Je mag verwachten dat de software op je toestel wordt onderhouden en dat bestaande functionaliteiten blijven bestaan. Echter, nieuwe feautures op je toestel zijn een bonus, geen recht. Volgens mij is het grootste probleem vooral dat bestaande features soms verdwijnen. Bijvoorbeeld omdat Youtube of Netflix hun API heeft gewijzigd. Dat functionaliteit wegvalt is wel raar, en hier mogen fabrikanten weleens goed op aangesproken worden. Welicht middels wetgeving.
Je maakt een fout.
Er zit een verschil tussen nieuwe features waarbij er hardware nodig is die in het oude model niet zit en ook niet achteraf toegevoegd kan worden. Bijvoorbeeld een vingerafdrukscanner.
Je kunt dan niet verwachten dat je zo’n feauture krijgt bij een update.
Bij andere features waarbij de huidige hardware dit wel aankan mag je dit wel verwachten.
Firmware en software updates zouden dit wel mogelijk kunnen maken.
Ik vind het dat ook vreemd dat een fabrikant die niet doet.
Zeker als de ondersteuningperiode nog niet voorbij is.
Er komt een eind aan de support maar er zou hiervoor een minimale periode moeten gelden.
Volgens mij is er al regelgeving in de maak om dit af te dwingen.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:39
Juist zoals hierboven beschreven, je vergelijkt appels met peren.. Softwarematig zou de B6 het prima aankunnen.. En er hoeft niks extra voor te komen om dit werkend te krijgen qua hardware. Zoals eerder gezegd voor de prijs die men betaald voor een oled scherm mag er een stuk meer softwareondersteuning bij.. En dat YouTube of Netflix soms niet meer werken kan je niet de fabrikanten de schuld geven maar eerder de ontwikkelaars.. Die kiezen ervoor om bepaalde producten niet meer te ondersteunen.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rohit schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:57:
Juist zoals hierboven beschreven, je vergelijkt appels met peren.. Softwarematig zou de B6 het prima aankunnen.. En er hoeft niks extra voor te komen om dit werkend te krijgen qua hardware. Zoals eerder gezegd voor de prijs die men betaald voor een oled scherm mag er een stuk meer softwareondersteuning bij.. En dat YouTube of Netflix soms niet meer werken kan je niet de fabrikanten de schuld geven maar eerder de ontwikkelaars.. Die kiezen ervoor om bepaalde producten niet meer te ondersteunen.
Tja? De 2017 serie lijkt die WebOS 4.0 update ook niet te krijgen, vooralsnog betreft het enkel de 2018 lijn.

Testing, one, two ...

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:06
Als je een toestel koopt heb je recht op ondersteuning. Het toestel moet blijven werken. Nieuwe functionaliteiten vallen daar niet onder. Iets verder ontwikkelen is niet hetzelfde als iets nieuws ontwikkelen...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:51
Het verbaasd met dat jullie bij HDR en Dolby Vision de Oled Light wijzigen. Ik dacht dat het juist de bedoeling was om de (dynamic) metadata het werk te laten doen. Zoals de makers van de film/serie het bedoeld hebben.

• bram1984
Er is blijlbaar weer een (manual) update beschikbaar voor de 2017 modellen.

1) To improve that the subtitle is not displayed when HbbTV app in on. (except US Model)
2) Change HDR luminance curve. (webOS4.0 O18 Model)

Ben benieuwd wat puntje 2 precies zal doen.

05.80.10

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:12
bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:50:
Er is blijlbaar weer een (manual) update beschikbaar voor de 2017 modellen.

1) To improve that the subtitle is not displayed when HbbTV app in on. (except US Model)
2) Change HDR luminance curve. (webOS4.0 O18 Model)

Ben benieuwd wat puntje 2 precies zal doen.

05.80.10
YouTube: LG 2018 OLED Firmware Update Fixes HDR Luminance Fluctuations

• bram1984

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:12
bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:20:
[...]

Dat gaat over de 2018 modellen, maar wordt hiermee hetzelfde bedoeld?
Volgens mij geldt punt 2 specifiek voor de 2018 modellen:
'Change HDR luminance curve. (webOS4.0 O18 Model)'

• bram1984
X2X2X schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:59:
[...]

Volgens mij geldt punt 2 specifiek voor de 2018 modellen:
'Change HDR luminance curve. (webOS4.0 O18 Model)'
Of ze dupliceren het op de 2017 modellen. Ik bedoel het staat bij de 2017 update.
Pagina: 1 ... 149 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.