KoffieAnanas schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:29:
[...]
Heb je het toestel gekocht met de verwachting dat deze Google Home zou ondersteunen? Is dat destijds door LG beloofd? Dan is het raar dat het inderdaad niet naar de B6 komt. Zo niet, dan vind ik dat niet raar. Nieuwere producten bevatten bijna altijd nieuwe feautures. Mijn mobiel heeft ook geen fingerprint scanner onder het scherm, de nieuwe toestellen binnenkort wel. Toch verwacht ik niet dat deze feature ook op.mijn huidige mobiel beschikbaar komt.
Je mag verwachten dat de software op je toestel wordt onderhouden en dat bestaande functionaliteiten blijven bestaan. Echter, nieuwe feautures op je toestel zijn een bonus, geen recht. Volgens mij is het grootste probleem vooral dat bestaande features soms verdwijnen. Bijvoorbeeld omdat Youtube of Netflix hun API heeft gewijzigd. Dat functionaliteit wegvalt is wel raar, en hier mogen fabrikanten weleens goed op aangesproken worden. Welicht middels wetgeving.
Je maakt een fout.
Er zit een verschil tussen nieuwe features waarbij er hardware nodig is die in het oude model niet zit en ook niet achteraf toegevoegd kan worden. Bijvoorbeeld een vingerafdrukscanner.
Je kunt dan niet verwachten dat je zo’n feauture krijgt bij een update.
Bij andere features waarbij de huidige hardware dit wel aankan mag je dit wel verwachten.
Firmware en software updates zouden dit wel mogelijk kunnen maken.
Ik vind het dat ook vreemd dat een fabrikant die niet doet.
Zeker als de ondersteuningperiode nog niet voorbij is.
Er komt een eind aan de support maar er zou hiervoor een minimale periode moeten gelden.
Volgens mij is er al regelgeving in de maak om dit af te dwingen.