Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:57
bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:20:
[...]

Of ze dupliceren het op de 2017 modellen. Ik bedoel het staat bij de 2017 update.
Nee anders had het er waarschijnlijk wel bij gestaan. Er staat specifiek 2018 achter.
Het is waarschijnlijk een generieke changelog die vooral zowel de 2017 als 2018 modellen gebruikt wordt.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:50:
Er is blijlbaar weer een (manual) update beschikbaar voor de 2017 modellen.

1) To improve that the subtitle is not displayed when HbbTV app in on. (except US Model)
2) Change HDR luminance curve. (webOS4.0 O18 Model)

Ben benieuwd wat puntje 2 precies zal doen.

05.80.10
lijkt dat de ondertitels bij 4k hdr niet meer zo fel wit zijn,verder zie ik zo snel niets anders,xplay had daarna ook een update,ook maar gedaan.
edit.zit nu webos versie 3.8.0

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 06-12-2018 17:07 ]

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:08
Sinds gisteren hangt hier de 65C8 aan de muur, wat een plaatje! 8) Beetje met de standaard instellingen gespeeld, maar het beeld is echt adembenemend! Vooral als het beeld ff helemaal zwart gaat (bv als tussen scene in een serie) denk je echt even dat de TV gewoon uitvalt.. Van het weekend zal ik eens wat reviews kijken voor andere instellingen. Voorlopig sowieso het OLED lampje laag als ik tv kijk met logo's.

De bescherming op de achterkant heb ik overigens niet aan gedacht, dus hier zit inmiddels al een ledstrip opgeplakt van Hue. Sowieso is er nergens aangegeven dat die bescherming er echt af moet, als dat voor de koeling wel had gemoeten had er echt wel een waarschuwingssticker of iets dergelijks op gezeten.

Groot nadeel vind ik wel de vaste stroomkabel, welke ook nog eens behoorlijk kort is. Ik heb een kabelgoot in het midden van m'n tv, maar dat red ik qua lengte niet eens.. Dus moet voor alleen de stroomkabel een extra kabelgoot aanbrengen uit het midden van de TV.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38
Mooie tv, gefeliciteerd ermee Martijn! Misschien is een oplossing voor de te korte stroomkabel deze min of meer opgerold achter de tv te houden en een losse stroomkabel door de kabelgoot...
Oja, maak je niet druk om de zenderlogo's! De zwaar gekleurde logo's zijn tegenwoordig grijs of veranderen na een paar minuten van kleur naar grijs. Echt geen issue meer!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Martijn1990
Vulcan750 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:54:
Mooie tv, gefeliciteerd ermee Martijn! Misschien is een oplossing voor de te korte stroomkabel deze min of meer opgerold achter de tv te houden en een losse stroomkabel door de kabelgoot...
Oja, maak je niet druk om de zenderlogo's! De zwaar gekleurde logo's zijn tegenwoordig grijs of veranderen na een paar minuten van kleur naar grijs. Echt geen issue meer!
Bedankt voor het meedenken! Maar dat is niet echt een optie, de TV hangt zo dicht tegen de muur dat de stekker er niet achter past, alleen de dunne kabel.

Ik heb nu bv Veronica op staan en dan heb ik linksboven een blauwe V en rechtsboven een grijze 8 staan. Sowieso hoeft TV voor mij niet zo fel en kijk ik het ook niet zo veel gelukkig. Dus dat zet ik hem gewoon wat minder fel. Films/Netflix mogen allemaal wat feller :D
Martijn1990 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:01:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Maar dat is niet echt een optie, de TV hangt zo dicht tegen de muur dat de stekker er niet achter past, alleen de dunne kabel.

Ik heb nu bv Veronica op staan en dan heb ik linksboven een blauwe V en rechtsboven een grijze 8 staan. Sowieso hoeft TV voor mij niet zo fel en kijk ik het ook niet zo veel gelukkig. Dus dat zet ik hem gewoon wat minder fel. Films/Netflix mogen allemaal wat feller :D
Kun je niet zo’n snoer al dit achter je TV kwijt?

Verlengsnoer

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
HoppyF schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:31:
[...]

[Afbeelding: Verlengsnoer]
Knap als jij de stekker daar in krijgt, helaas is het een niet geaarde, maar wel ronde, stekker...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Over die update: komt die op den duur automatisch binnen of is manueel via USB de enige optie?

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11 14:02
Yo mensen! Heeft iemand al Google assistant aan de praat gekregen met deze tv. Ik kom er maar niet uit hoe dit in te stellen. Ik meen dat het later pas met een update komt, maar ik heb mn tv en phone beiden op UK staan en het lukt me niet om iets anders dan LG's ingebouwde zoekmachientje op te trommelen. Any clues?

• pwh53
bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:45:
Over die update: komt die op den duur automatisch binnen of is manueel via USB de enige optie?
komt vanzelf,ik was vanmiddag nieuwsgierig

• Martijn1990
HoppyF schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:31:
[...]

[Afbeelding: Verlengsnoer]
Wat Phusebox zegt, helaas een grote/ronde stekker.. anders was het wel een prima oplossing!

• Cuball
  • Laatst online: 05-11 10:11
Martijn1990 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:23:

Groot nadeel vind ik wel de vaste stroomkabel, welke ook nog eens behoorlijk kort is. Ik heb een kabelgoot in het midden van m'n tv, maar dat red ik qua lengte niet eens.. Dus moet voor alleen de stroomkabel een extra kabelgoot aanbrengen uit het midden van de TV.
Bij mij kon ie ook niet door de goot achter m'n TV. Je kan echter de kabel losmaken van de TV. Je hoeft enkel het afdekplaatje los te maken en dan kan je de stroomkabel losmaken van de printplaat..

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Phusebox
HoppyF schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:07:
[...]

Ronde stekker eraf knippen (snoer eventueel inkorten), nieuwe stekker eraan en verlengen met het eerder genoemde voorbeeld.

[Afbeelding: Stekker]
Weg garantie. Goed advies.

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Phusebox schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:40:
[...]

Knap als jij de stekker daar in krijgt, helaas is het een niet geaarde, maar wel ronde, stekker...
Is het zo eentje? Heb al gezocht naar foto's en video's van unboxing, maar nergens komt dat uiteinde in beeld.
In de winkel is het ook niet te zien (meestal achter een paneel).

Afbeeldingslocatie: https://assets.eshop-live.com/tn700/P_4000873818_02_all.jpg

• EraYaN
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 20:50
Zo ja 1 maar dan met een 90 graden hoek in het dunne plastic deel.

if(!awesome){awesome=true;}

• bram1984
Van ResetERA:
I just upgraded to 5.80.10 and immediately launched Forza Horizon 4 still tuned at 4.000 nits, and I NEVER saw the Winter season so bright in HDR Game (non-PC) mode before.
I immediately started to switch back and forth HDR Game and calibrated HDR Technicolor Expert (with Active HDR) and I was literally stunned by their similarity. They're 99% the same now.

To get further confirmation I also tried using the new HDR Game with: webOS YouTube HDR videos, 4K/HDR Blu-Rays and other 4.000 nits mastered HDR games (as Battlefield 1) and cannot be placebo, HDR Game is now almost identical to HDR Technicolor + Active HDR. (Planet Earth 2 4K/HDR Blu-Ray was so MUCH dimmer before with HDR Game compared to Technicolor).

As soon as I can I will update the first post accordingly to reflect this major improvement, and removing any other option, now superseeded.
Plus, I will also include the BT.1886 suggestion for SDR (both for SDR Technicolor and SDR Game) as it's actually a bit better for dark/dim environment, along with minor Color Temp adjustments.

Wow LG, better late than never.
This shit is awesome!
De nieuwe firmware lijkt dus de donkere Gamemode op te lossen!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:59
@HoppyF reken er maar op dat je daar gezeik mee krijgt als ze dat zien bij een eventueel garantie geval, misschien heb jij wel sluiting veroorzaakt en is er daarom iets kapot aan je tv, denk dat je garantie echt wel vergeten kunt

@bram1984 ga je dit testen? Laat dan even weten of je verschil merkt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 06-12-2018 22:44 ]

• bram1984
Cardwizard schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:43:
@HoppyF reken er maar op dat je daar gezeik mee krijgt als ze dat zien bij een eventueel garantie geval, misschien heb jij wel sluiting veroorzaakt en is er daarom iets kapot aan je tv, denk dat je garantie echt wel vergeten kunt

@bram1984 ga je dit testen? Laat dan even weten of je verschil merkt ;)
Nou dat updaten via USB lukt sowieso niet. Als ik de stick in mijn TV doe, dan gebeurt er niet wat er volgens de instructies zou moeten gebeuren.

Extra vaag is dat ik dus blijkbaar al 05.80.10 op mijn TV heb staan, terwijl deze firmware blijkbaar pas sinds gisteren beschikbaar is. Ik heb maandag een automatische update gekregen..?

Ik snap er dus weinig meer van. Sowieso is HDR game mode met 05.80.10 op mijn TV nog steeds even donker. Dus ik zit gewoon weer lekker op PC input. RDR2 ziet er zoveel beter uit op die setting.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21
Vandaag mijn op Black Friday bestelde 65C8 ontvangen. Vanmorgen vroeg al, dus kon hem nog snel even uitpakken en neerzetten. Vanavond laat thuis, maar toch even snel wat zitten prutsen met instellingen zoals hier paar x voorbij is gekomen. Wat een schitterende tv zeg zo op het eerste gezicht! Morgenavond lekker filmpje gepland. Erg veel zin in!

Hij staat hier nu nog op tv meubel, maar wil m binnenkort wel ophangen.

• Vulcan750
bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:19:
[...]
Nou dat updaten via USB lukt sowieso niet. Als ik de stick in mijn TV doe, dan gebeurt er niet wat er volgens de instructies zou moeten gebeuren.
Heb je op de usbstick wel een mapje LG_DTV (hoofdletters) aangemaakt? Daar moet de update-file in staan. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• bram1984
Vulcan750 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 06:00:
[...]

Heb je op de usbstick wel een mapje LG_DTV (hoofdletters) aangemaakt? Daar moet de update-file in staan. :)
Uiteraard.

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 07:09
Gisteren geprobeerd de 05.80.10 update via USB te installeren op mijn C7.
De complete installatie word gedaan tot 100%, en dan op het laatst krijg ik de mededeling "update failed, reverting to previous FW".

Misschien dat mijn DL of iets corrupt was, vanmiddag nog maar eens proberen.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Knoop doorgehakt, 18 december wordt mijn 65C8 tv ISF gekalibreerd. Ik word erg onrustig van door elke keer te spelen met de beeldinstellingen. Hopelijk kan ik het na de 18e los laten :)

• bram1984
Malignant schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:23:
Gisteren geprobeerd de 05.80.10 update via USB te installeren op mijn C7.
De complete installatie word gedaan tot 100%, en dan op het laatst krijg ik de mededeling "update failed, reverting to previous FW".

Misschien dat mijn DL of iets corrupt was, vanmiddag nog maar eens proberen.
Welke versie draai je nu dan?

Bespaar jezelf de moeite als je begin deze week die automatische update binnengekregen hebt. Die op de LG site is namelijk dezelfde. In de EU schijnt de nieuwe update nog niet beschikbaar te zijn. Overigens lees ik op meerdere sites dat er geen verschil waarneembaar is. Kan dus zijn dat meneer hierboven last heeft van placebo.

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 07:09
bram1984 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:01:
[...]

Welke versie draai je nu dan?

Bespaar jezelf de moeite als je begin deze week die automatische update binnengekregen hebt. Die op de LG site is namelijk dezelfde. In de EU schijnt de nieuwe update nog niet beschikbaar te zijn. Overigens lees ik op meerdere sites dat er geen verschil waarneembaar is. Kan dus zijn dat meneer hierboven last heeft van placebo.
zit nu nog op 04.70.85

Kreeg vorige week wel de OTA melding voor 05.80.04, maar had die weggedrukt want het kwam niet uit.
Maar kan nu ook OTA de update niet meer vinden.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• bram1984
Geeft je TV geen melding dan als je zoekt naar de meest recente firmware?

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:14
Gisteren ant-man and the wasp bekeken in HDR 4k, goh goh, wat een plaatje.

Om vervolgens naar kabeltv over te schakelen en dan valt weer op hoe slecht dat binnenkomend signaal eigenlijk wel niet is.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:19:
[...]

Extra vaag is dat ik dus blijkbaar al 05.80.10 op mijn TV heb staan, terwijl deze firmware blijkbaar pas sinds gisteren beschikbaar is. Ik heb maandag een automatische update gekregen..?

Ik snap er dus weinig meer van. Sowieso is HDR game mode met 05.80.10 op mijn TV nog steeds even donker. Dus ik zit gewoon weer lekker op PC input. RDR2 ziet er zoveel beter uit op die setting.
Dit is normaal. LG rolt altijd langzaam uit en het kan zijn dat jij de OTA update al hebt, terwijl deze nog niet online staat, en een ander krijgt de OTA firmware pas een week nadat deze ook online op de website staat. Damage control.

Als jij de firmware dus al hebt zal hij deze denk ik ook niet herkennen op de USB. Sowieso even letten op bestandsformaat van de USB stick, bij mij werken firmware updates niet op een door Mac geformatteerde stick (zelfs niet met FAT/ExFAT). NTFS werkt het beste.

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 07-12-2018 09:57 ]

Arrived anxious, left bored

• bram1984
FlameDB schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:24:
Gisteren ant-man and the wasp bekeken in HDR 4k, goh goh, wat een plaatje.

Om vervolgens naar kabeltv over te schakelen en dan valt weer op hoe slecht dat binnenkomend signaal eigenlijk wel niet is.
Kabel? Ik mag hopen digitaal via de kabel, anders snap ik het.

@Puck Stick komt wel van een Mac vandaan ja. Ik zie ook de map wel staan op de TV, maar hij ziet het bestand verder niet.

• Puck
  • Laatst online: 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

bram1984 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:34:

@Puck Stick komt wel van een Mac vandaan ja. Ik zie ook de map wel staan op de TV, maar hij ziet het bestand verder niet.
Klopt, hij ziet bij mij ook wel de content op de stick, bij een op Mac geformatteerde stick, maar herkend niet dat er een firmware bestand op staat. Met NTFS gaat dit wel altijd goed.

Arrived anxious, left bored

• bram1984
Ah okay. Nou ik wacht wel gewoon op de update zodra die beschikbaar is op mijn TV. PC input werkt voor nu meer dan prima.

[ Voor 87% gewijzigd door bram1984 op 07-12-2018 10:39 ]

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:14
bram1984 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:34:
[...]

Kabel? Ik mag hopen digitaal via de kabel, anders snap ik het.

Digitaal effectief, die scalet wel op en op zich ziet dat er niet slecht uit, maar als je net van een 4k hdr bestand komt... Je snapt het wel.

Nog even een andere vraag: een bepaald bestand heeft de interne videospeler moeite mee, schokken bij beweging (ook niet alle scenes, sommige), terwijl andere grotere bestanden wel gewoon perfect spelen (en mijn oude sony android tv met kodi speelt dit ook perfect af). Ik dacht dat de ingebouwde webos video speler zo goed als alles ondersteunde, maar valt blijkbaar toch wat tegen.

Verder doe ik dit vanaf mijn synology NAS via DLNA. Heb gemerkt dat hij moeite heeft met refreshen van aanwezige bestanden in de bibliotheek, ik moet dan handmatig naar "Media Server" --> DMA Compatibility --> Device list en daar op Refresh klikken, dan ziet LG webos video speler weer alles up-to-date. Iemand een idee hoe dit te automatiseren of te triggeren vanuit WebOS zelf?

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:57
benza2006 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:44:
Knoop doorgehakt, 18 december wordt mijn 65C8 tv ISF gekalibreerd. Ik word erg onrustig van door elke keer te spelen met de beeldinstellingen. Hopelijk kan ik het na de 18e los laten :)
Ben benieuwd! Zou je je ervaringen willen delen hier?
Ik twijfel nog of calibreren wel de moeite waard is en of ik echt verschil ga zien.
Hij staat hier op ISF Darkroom met gamma op BT1886 en dat ziet er in mijn ogen al perfect uit.

• bram1984
@benza2006 Mag ik vragen wat zo'n calibratie kost? Ik ben altijd huiverig voor dit soort dingen. Iedere "professioneel" geadviseerde setting vind ik lelijk. Te warm, te donker of wat dan ook.

Zo'n calibratie zou bij mij denk ik hetzelfde zijn als een dure stoppen met roken cursus volgen en daarna weer gaan roken omdat het toch niet bevalt.

Ik blijf erbij dat beeld heel persoonlijk is. LG heeft niet voor niets al die settings in je TV gestopt. Ik zit wel op ISF donker, maar daarbinnen heb ik het gewoon zo ingesteld zoals ik het 't mooiste vind.

• Vulcan750
Persoonlijk vind ik calibratie zonde van het geld. Er mankeert niks aan m'n ogen, ik heb met de geadviseerde instellingen van Rtings als uitgangspunt naar eigen smaak e.e.a. nog wat bijgesteld. Misschien is dit niet 100% als gecalibreerd, maar i.m.o. heel natuurlijk. En (niet onbelangrijk) zoals ik het mooi vind.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 13:30
Vulcan750 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:28:
Persoonlijk vind ik calibratie zonde van het geld. Er mankeert niks aan m'n ogen, ik heb met de geadviseerde instellingen van Rtings als uitgangspunt naar eigen smaak e.e.a. nog wat bijgesteld. Misschien is dit niet 100% als gecalibreerd, maar i.m.o. heel natuurlijk. En (niet onbelangrijk) zoals ik het mooi vind.
Dit, bij calibratie wordt aangenomen dat we zichtbaar beeld allemaal hetzelfde ervaren, wat natuurlijk niet zo is.Stel het vooral af zoals je zelf prettig vind, want jij bent degene die uren naar dat ding moet kijken, niet een calibratie-camera of iemand anders...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• bram1984
RobbieB schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:11:
[...]

Dit, bij calibratie wordt aangenomen dat we zichtbaar beeld allemaal hetzelfde ervaren, wat natuurlijk niet zo is.Stel het vooral af zoals je zelf prettig vind, want jij bent degene die uren naar dat ding moet kijken, niet een calibratie-camera of iemand anders...
Maar we moeten het toch zien zoals de regisseur het bedoeld heeft! :P

Dit is dus precies zoals het met audio is. Ik houd van een punch, een lekkere diepe bass. Boeiend als de audio engineer het anders bedoeld heeft. Ik vind het zo vetter klinken.

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:06
Gewenning speelt wel een belangrijke rol hoor... Zoals vaak aangehaald: velen vinden warm 1 of 2 eerst te geel. Na een paar dagen proberen kunnen ze niet terug naar het felle blauwe licht van standaard.
Met geluid is het nog lastiger want de verschillen zijn nog groter. Is het gemixt met oortjes in gedachten of met een high end installatie in gedachten... gaapt een wereld tussen... En eenmaal je een correcte strakke (en punchy!) bas gewend bent ga je moeilijk terug naar de meer rommelige maar harde bas...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• chulin
  • Laatst online: 00:09
Ik heb met mijn kuro veel uren doorgebracht om de juiste beeldinstellingen te vinden, zelfs isf calibratie instellingen overgenomen van iemand anders met hetzelfde toestel en een beetje aangepast naar eigen smaak, ik was super tevreden.
Toeval of niet, met een vraagprijs op het htforum won ik een gratis calibratie, was geen vershill van dag en nacht maar toch....ff wennen in het begin maar daarna nooit meer wat verandert, super beeld.
Met mijn nieuwe toestel ik ga opnieuw doen, small things can make the difference :)
RobbieB schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:11:
[...]

Sterker nog, je zou het niet zeggen maar 1:12, 8%(!!) van de mannen is kleurenblind. Bij vrouwen komt dit bijna niet voor.
Een perfect afgestelde TV ziet er dus voor mensen die kleurenblind zijn (of in beperkte mate) anders uit.
Niet leuk om te horen maar het is wel zo.
Kleurentest

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 08-12-2018 10:13 ]

• chulin
Dan ga ik morgen naar de opticien (jij weet het nooit), als ik kleurenblind ben koop ik een gewone lcd, lekker goedkoop _/-\o_

• chulin
Make sense to me

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:33
HoppyF schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:04:
[...]

Sterker nog, je zou het niet zeggen maar 12% (!!) van de mannen is kleurenblind. Bij vrouwen komt dit bijna niet voor.
Een perfect afgestelde TV ziet er dus voor mensen die kleurenblind zijn (of in beperkte mate) anders uit.
[Afbeelding: Kleurentest]
Heb je een bron van die 12%?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Phusebox
HoppyF schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:04:
[...]

Sterker nog, je zou het niet zeggen maar 12% (!!) van de mannen is kleurenblind. Bij vrouwen komt dit bijna niet voor.
[Afbeelding: Kleurentest]
Mooi plaatje van 17 erbij. Moet dat niet 12 zijn?

:+

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Phusebox schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:22:
[...]

17? er staat toch echt 47 ! 8)

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
ja 47 idd haha, dat was de test ook of je 17 zag of 47

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:22:
[...]
Nu wordt er wel heel veel verklaarbaar 8)

Testing, one, two ...

• Boy
  • Laatst online: 15:59

Boy

www.byoscoop.nl

ousselg schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:26:
ja 47 idd haha, dat was de test ook of je 17 zag of 47
Ik zie ze allebei, maar de 17 duidelijker, wat zegt dat? oef...aardig offtopic aan het gaan nu xD

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• chulin
Damn.... ik zie 26...
Bedankt voor alle info, ik ga naar de lcd forum

• Phusebox
hardware-lover schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:30:
[...]

Nu wordt er wel heel veel verklaarbaar 8)
Even voor de duidelijkheid, ik zie gewoon 47... vandaar de :+

• Vulcan750
Dev0o schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:24:
[...]
17? er staat toch echt 47 ! 8)
Absoluut , althans ik zag ook direct 47 staan. 🤓

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:23
Zojuist mijn LG55E7N handmatig geupdate naar 05.80.10 maar hdr game mode is nog net zo donker als voorheen

Op redit gaf iemand aan dat na de update hdr game mode net zo helder zou zijn als hdr technicolor maar dit is niet het geval.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Cuball schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:20:
[...]
Ondertussen een optische kabel aangesloten en dit werkt gelukkig wel...

Dus ofwel kan mijn versterker niet overweg met het type signaal dat via ARC binnenkomt, ofwel stuurt de LG tv een andere "soort" signaal over ARC dan via de optische uitgang...
Beiden is juist.
Je versterker kan niet overweg met het (nieuwe) DD+ signaal dat de Netflix app op je LG tv uit stuurt via ARC. En over een optische uitgang gaat alleen een 2ch PCM, DD (EX) en DTS (ES) signaal. Nu je dus de optische uitgang van je LG tv gebruikt stuurt de Netflix app een DD signaal naar je versterker en daarom werkt dit nu wel.

• Cuball
  • Laatst online: 05-11 10:11
Scidd0w schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:40:
[...]
Beiden is juist.
Je versterker kan niet overweg met het (nieuwe) DD+ signaal dat de Netflix app op je LG tv uit stuurt via ARC. En over een optische uitgang gaat alleen een 2ch PCM, DD (EX) en DTS (ES) signaal. Nu je dus de optische uitgang van je LG tv gebruikt stuurt de Netflix app een DD signaal naar je versterker en daarom werkt dit nu wel.
Dit is dus interessante informatie!

Ik wou dat LG dit toch ergens publiek maakte. Nu is het dus bijna via trial en error dat dit naar boven komt. Of door het afschuimen van talloze forums op zoek naar gebruikers met dezelfde problemen..

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:37:
[...]
Even voor de duidelijkheid, ik zie gewoon 47... vandaar de :+
Nee, dat L#L je niet meer recht, die :+ sloeg op je 12 ;)

Testing, one, two ...

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-11 11:23
Ik heb met mijn C7 via Netflix wel eens dat het geluid 1 seconden wegvalt, soms 2x per minuut. Heb op verschillende fora gelezen dat dit kan komen door ARC naar mijn versterker. Nu is de vraag hoe ik dit kan voorkomen? Zou een XBOX One X dit op kunnen lossen? Ik wil namelijk nog wel gebruik maken van Dolby Atmos en Dolby Vision.

• Phusebox
Eagleman7 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:56:
Ik heb met mijn C7 via Netflix wel eens dat het geluid 1 seconden wegvalt, soms 2x per minuut. Heb op verschillende fora gelezen dat dit kan komen door ARC naar mijn versterker. Nu is de vraag hoe ik dit kan voorkomen? Zou een XBOX One X dit op kunnen lossen? Ik wil namelijk nog wel gebruik maken van Dolby Atmos en Dolby Vision.
Andere HDMI kabel proberen.

• chulin
Trouwens, heeft iemand de lg65w8 in het bezit?
Als iemand zoals ik graag het scherm aan de muur wilt, beter wordt het niet

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:27
Scidd0w schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:40:
[...]
Beiden is juist.
Volgens mij stuurt mijn tv DD (zonder +) over ARC bij Netflix aangezien mijn speakersetje geen DD+ aan kan en ik wel surround heb zonder optische kabel. Ik weet eigenlijk niet meer of ik daar settings voor aangepast heb.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23
chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:19:
Trouwens, heeft iemand de lg65w8 in het bezit?
Als iemand zoals ik graag het scherm aan de muur wilt, beter wordt het niet
Jawel, de 77W8. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Scidd0w
@FrankRicard
Dat klopt. Echter geeft een zeker aantal receivers foutief door, via het ARC protocol, dat ze DD+ ondersteunen. Waardoor de tv wel DD+ uit zend maar de receiver kan dit dan niet decoderen.

Zie ook mijn post hier:
Scidd0w in "LG C8 + Denon AVR 1713: Netflix geluid werkt niet goed"

• chulin
sweet...... _/-\o_
Wat zijn je bevindingen, als ik vragen mag?

• Scidd0w
@chulin
neem aan dat dit het antwoord was op de opmerking beter wordt het niet...

• Rivanov
chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:28:
[...]

sweet...... _/-\o_
Wat zijn je bevindingen, als ik vragen mag?
LOL, I wish dat ik dit scherm had. Ik heb de 55B6.
Maar jij impliceert dat het niet beter wordt dan de 65W8. Dus daarop geef ik de reactie dat de 77W8 'beter' is dan de 65W8. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• chulin
Lol, snap ik nu.....

• Joepla
  • Laatst online: 21-11 12:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Scidd0w schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:27:
@FrankRicard
Dat klopt. Echter geeft een zeker aantal receivers foutief door, via het ARC protocol, dat ze DD+ ondersteunen. Waardoor de tv wel DD+ uit zend maar de receiver kan dit dan niet decoderen.

Zie ook mijn post hier:
Scidd0w in "LG C8 + Denon AVR 1713: Netflix geluid werkt niet goed"
Inderdaad, ook hier het geval. Ben een tijd geleden hier lang mee aan het prutsen geweest. Volgens Denon NL is dit met de laatste fw (uit 2015) opgelost. Echt alles geprobeerd: andere HDMI kabels (waarvan ik eigenlijk al wist dat dat het niet was), factory resets, andere settings, etc. Door in Netflix een andere audiosetting te kiezen, konden we in iedere geval naar normaal geluid luisteren. Na de Netflix-update van vorige week, ging het helemaal niet meer.
Nu een Yamaha via V&A op de kop getikt en hoppa: direct werken :)

@Denon: jullie verkopen geen spulletjes meer aan mij :( .

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25
Eagleman7 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:56:
Als ARC het probleem is (wat goed mogelijk is) dan lost een XoneX dit op ja. Als je Netflix via de XoneX kijkt dan hoef je voor het geluid geen ARC meer te gebruiken, omdat de XoneX het geluid naar je receiver stuurt en je receiver beeld naar je tv. Tip, maak je ook niet teveel druk om ARC, dat is namelijk de slechtste uitvinding van de mensheid sinds alcohol vrij bier en werkt vaker niet (goed) dan wel.

Ga er van uit dat je een XoneX hebt anders is het wel een prijzige oplossing 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 07-12-2018 16:26 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Inspired schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:21:
[...]

Heb je een bron van die 12%?
Wikipedia: Kleurenblindheid

Het lijkt off-topic maar is het dus niet helemaal.
Regelmatig duikt hier de discussie op over (al dan niet professioneel) laten calibreren van een OLED.
De vraag is dus hoe zinvol dit is omdat de mogelijke geringe afwijking waarschijnlijk niet eens opvalt.
De ogen van de mens wijken immers ook af.
Ondanks dat zijn grote verschillen uiteraard wel zichtbaar dus tussen LCD en OLED.
Blijkbaar ook niet eens bij iedereen want er worden nog steeds LCD’s verkocht en dan zijn echt niet alleen het top segment die best wel goed zijn.
Ik denk dat veel mensen hier wel blij mee zullen zijn.
LG 2019 lineup:
LG points to gradations as one area to benefit greatly - the smooth, seamless transition between one colour and another in an image. A sun-lit sky, for example, will show no signs of banding if pure gradation is achieved.
https://www.pocket-lint.c...-ready-for-120fps-content

• benza2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
bram1984 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:49:
@benza2006 Mag ik vragen wat zo'n calibratie kost? Ik ben altijd huiverig voor dit soort dingen. Iedere "professioneel" geadviseerde setting vind ik lelijk. Te warm, te donker of wat dan ook.

Zo'n calibratie zou bij mij denk ik hetzelfde zijn als een dure stoppen met roken cursus volgen en daarna weer gaan roken omdat het toch niet bevalt.

Ik blijf erbij dat beeld heel persoonlijk is. LG heeft niet voor niets al die settings in je TV gestopt. Ik zit wel op ISF donker, maar daarbinnen heb ik het gewoon zo ingesteld zoals ik het 't mooiste vind.
Een kalibratie van de HD weergave kost 175 euro.

Hdr10 en dolby vision is ook mogelijk, dit kost 50 euro p. stuk.

Totaal voor alledrie is dan 275 euro incl. reis.

Kost dus wel wat maar als zo'n dure, prachtige TV hebt maakt die 10% om zo dicht mogelijk bij perfectie te komen dan ook niet zoveel uit. Mijn vriendin ziet dit trouwens heeeel anders :)

Het gaat straks rust geven dat ik niet meer hoef te twijfelen of de instellingen voor ieder type video nu wel optimaal staat ingesteld. Ik zal jullie nog wel laten weten of het bevalt!

• chulin
Wie gaat je calibratie doen?

• Rivanov
benza2006 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:15:
[...]

Kost dus wel wat maar als zo'n dure, prachtige TV hebt maakt die 10% om zo dicht mogelijk bij perfectie te komen dan ook niet zoveel uit. Mijn vriendin ziet dit trouwens heeeel anders :)

Het gaat straks rust geven dat ik niet meer hoef te twijfelen of de instellingen voor ieder type video nu wel optimaal staat ingesteld. Ik zal jullie nog wel laten weten of het bevalt!
En wat als de gecalibreerde instellingen totaal niet naar jouw zin is?
Het is en blijft toch persoonlijke smaak? Leuk dat het dan professioneel is gecalibreerd, zoals het blijkbaar hoort te zijn. Maar zoals ik al vaker hier heb gezegd, beeldinstellingen blijven persoonlijke voorkeuren en wat voor de een perfectie is, kan een ander "verschrikkelijk" zijn.

Ben je wel € 275 armer en zit je alsnog met een voor jouw "niet-perfecte" tv.

Of denk je dan: "ik moet dit mooi vinden want het is nu gecalibreerd"?

• chulin
Rivanov...
Hebt jij ooit een gecalibreerde scherm gezien?

• bram1984
@benza2006 Wat @Rivanov al zegt, wat is perfect? En wat als je het toch niet mooi vindt? Je beeld wordt echt niet ineens 4x "mooier" hoor.

@chulin Wat zou je eraan moeten zien? De kleuren zijn het meest accuraat ingesteld. Maar het kan nog steeds per persoon zo zijn dat dit als te donker of te geel of te koel etc. wordt ervaren.

[ Voor 40% gewijzigd door bram1984 op 07-12-2018 19:06 ]

• Rivanov
chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:04:
Rivanov...
Hebt jij ooit een gecalibreerde scherm gezien?
Wat maakt dat uit? Nogmaals, wat voor de een mooi en perfect is hoeft dat voor een ander niet zo te zijn. Op veel websites waar je calibratie instellingen ziet, prefereren ze Warm als het "beste". Ik heb dit geprobeerd maar IK vind dit veel te bruin/gelig en dus niet mooi. Ik hou van koeler. Maar omdat zo'n calibratie man dan dat instelt en zegt dat het zo hoort, moet ik het maar mooi vinden?

• chulin
Bram.... ik dacht precies hetzelfde, mijn scherm werd gratis gecalibreerd, dus zei ik komt ook met de flauwekul.
In het begin dacht ik, muaw..... niet echt scherp maar ook niet soft, niet te geel maar ook niet te koel.....
Na een paar dagen was ik gewoon verkocht, en geloof mij, ik had veel uren doorgebracht met de beeldinstellingen

Verwijderd

[...]

Al met al zelf een meter kopen, die heb je voor 200 euro en opensource pakket hcfr, aangezien je na zoveel uur kijken weer nieuwe afwijkingen krijgt en dan kan een eigen meter snel uit. Enig nadeel is, dat je voor dolby vision wel een duur software pakket moet halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2018 19:24 ]

• bram1984
chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:20:
Bram.... ik dacht precies hetzelfde, mijn scherm werd gratis gecalibreerd, dus zei ik komt ook met de flauwekul.
In het begin dacht ik, muaw..... niet echt scherp maar ook niet soft, niet te geel maar ook niet te koel.....
Na een paar dagen was ik gewoon verkocht, en geloof mij, ik had veel uren doorgebracht met de beeldinstellingen
En als hij een compleet random afstelling had ingesteld dan had je precies hetzelfde gezegd.

• Rivanov
bram1984 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:31:
[...]

En als hij een compleet random afstelling had ingesteld dan had je precies hetzelfde gezegd.
Exact.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 09:33
En dit allemaal in een oled topic, waar je toch enigszins puristen verwacht.

Ach ja. Beeld stand dynamisch verkoopt tenslotte ook het beste in de winkel.

Nickname does not reflect reality

• chulin
bram1984 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:31:
[...]

Nee, niet echt maar verder wil geen discussie, alleen maar de bevindingen van benza graag hier lezen :)
Brad Pitt schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:45:

Precies wat je zegt:
enigszins puristen
De vraag is dus of het wel lonend is die laatste procent (procenten) perfectie erbij te krijgen en welke prijs daar tegenover staat.
Zie je dit ècht of denk je dat je dit ziet?
Het placebo effect gaat dan ook meespelen.
Beetje vergelijkbaar met audiofielen die menen dat zilveren luidsprekerkabels à €€€ de meter toch echt beter klinken... :?

Er zijn grenzen hè ook bij Tweakers.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
HoppyF schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:59:
[...]

Precies wat je zegt:
[...]

De vraag is dus of het wel lonend is die laatste procent (procenten) perfectie erbij te krijgen en welke prijs daar tegenover staat.
Zie je dit ècht of denk je dat je dit ziet?
Het placebo effect gaat dan ook meespelen.
Beetje vergelijkbaar met audiofielen die menen dat zilveren luidsprekerkabels à €€€ de meter toch echt beter klinken... :?

Er zijn grenzen hè ook bij Tweakers.
"kijk mij eens met mijn gekalibreerde tv"

• chulin
Brad Pitt schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:45:

En lcd verkoopt nog steeds als een tierelier
chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:00:
[...]

En lcd verkoopt nog steeds als een tierelier
Helaas wel ja! :'(
Kocht de helft van de LCD kopers maar een OLED dan ging de kwaliteit van TV kijken al stukken vooruit.
Laat die calibratie dan maar zitten, dan kleine beetje extra voegt naar mijn mening niet zoveel meer toe.
Ik ben wel erg benieuwd waarmee LG in januari gaat komen met de 2019 modellen.

• chulin
Niet alleen LG, ook Sony, Panasonic en Samsung komen met nieuwe modellen in 2019, en ook in 2020, en waarschijnlijk wordt ze alleen maar beter.
Trouwens, weet je zeker dat LG dat nieuwe modellen gaat brengen in Januari?
Misschien wacht ik nog ff paar weken voordat ik een nieuwe tv gaat kopen

• pwh53
[...]

wat stelt hij dan precies in ?
zeg maar hdmi 2 isf dark en light
hdr homecinema ?
dolby vision bij netflix
en tv signaal ?
kom ik al op 5 verschillende instellingen,of is het 1 instelling voor alles ?

• pwh53
chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:16:
Niet alleen LG, ook Sony, Panasonic en Samsung komen met nieuwe modellen in 2019, en ook in 2020, en waarschijnlijk wordt ze alleen maar beter.
op de CES in las vegas in januari,liggen hier dan meestal april in de winkel
chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:16:
De CES is in januari.
http://persberichten.depe...rentie-booth-tour-lg.html

Introductie van de 2019 modellen wordt dan gegeven.
De productie en beschikbaarheid is pas een paar maanden later.
Ander fabrikanten zullen ook aankondigingen gaan doen.

Hier ook nog wat LG 2019 nieuws.
https://www.whathifi.com/...led-tv-specs-ahead-of-ces

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 07-12-2018 20:24 ]

• pwh53
ja was leuk om te lezen,kwam bij de reacties ook nog een bekende tegen >:) ;)

• chulin
Bedankt heren

• bram1984
chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:56:
[...]

Nee, niet echt maar verder wil geen discussie, alleen maar de bevindingen van benza graag hier lezen :)
Begrijp me ook niet verkeerd hè. Ik geloof best dat een kalibratie de meest accurate setting geeft. Ik betwijfel alleen of iedereen dit ook daadwerkelijk mooi vindt. Ik lees ook overal dat Warm2 en W50 overal geadviseerd worden. Nou, ik vind het werkelijk waar geen gezicht. Daarom blijf ik ook zeggen: al die settings in de TV zijn er niet voor niks. Voor ieder wat wils.

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:06
Een beetje naast elkaar aan het praten denk ik. De een wilt het meest accurate beeld, de ander wat hij het prettigst vindt.
Beiden hebben gelijk, ook al is er geen gelijk...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• chulin
kretek1305 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:35:
Een beetje naast elkaar aan het praten denk ik. De een wilt het meest accurate beeld, de ander wat hij het prettigst vindt.
Beiden hebben gelijk, ook al is er geen gelijk...
Amen
bram1984 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:30:
[...]

Begrijp me ook niet verkeerd hè. Ik geloof best dat een kalibratie de meest accurate setting geeft. Ik betwijfel alleen of iedereen dit ook daadwerkelijk mooi vindt. Ik lees ook overal dat Warm2 en W50 overal geadviseerd worden. Nou, ik vind het werkelijk waar geen gezicht. Daarom blijf ik ook zeggen: al die settings in de TV zijn er niet voor niks. Voor ieder wat wils.
Yeah, het is ook zo. Ik geef ook mijn mening, imo is een professionele calibratie het geld waard maar ik respecteer je (beter gezegd idereen) keuzes

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
pwh53 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:22:
[...]

ja was leuk om te lezen,kwam bij de reacties ook nog een bekende tegen >:) ;)
_O- ja daar moest ik ook hardop van lachen :P
Pagina: 1 ... 150 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.