Toen ik die Review las, maar ook de roundup ervoor had ik ook zoiets van : Waarom doet iedereen moeilijk over de juiste calibratie settings als de TV al zo goed als perfect gekalibreerd is
En dan vaak ook nog eens door settings van een of andere website over te nemen... W-T-F?!
Ik ben van plan om er een uit Duitsland te halen, maar dat is allemaal van de prijs afhankelijk, want ook daar zijn ze niet altijd goedkoper...
Hele andere houding dan in de Panasonic Plasma topics vroeger... Beetje jammer inderdaad!

walletje-w schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:23:
Daarnaast heb ik heb beeldscherm zelf niet gekalibreerd maar herken ik het wel erg snel zodra een paneel verkeerd ingesteld staat. Dus professionele kalibratie kan zeker helpen als je kritisch en getraind bent om kleurfouten te herkennen (zelf doe ik veel aan fotografie en video) en dan herken je een inconsistente witbalans of kleur afwijking, zeker als ik mijn eigen beelden toon. Nu heb ik niet de behoefte gehad om het scherm nog apart te kalibreren omdat de laatste 5% verbetering het me nu niet waard is, ik gebruik het om content te nuttigen, niet om te maken. Zodra ik hem wel als referentie monitor zou gebruiken dan wil ik een standaard af kunnen leveren en is het het zeker waard.
Helemaal mee eens!
Wel zo fijn als mijn foto's op de TV er net zo uitzien als op het moment dat ik ze bewerkt heb!

Op de TV of de Sonos ?
Op de TV lijkt het me logisch, want je geeft het geluid 1:1 door aan de Sonos dus daar valt niks mee te doen verder.
Zie het als een soort passthrough naar een versterker toe

MrLeon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:21:
Ik zit met een probleem. Mijn C8 en LG9 soundbar heb ik via hdmi arc aangesloten. Maar ik blijf maar HDMI handshake problemen krijgen. Elke dag kan ik weer de stroom van de apparaten halen en er weer op zetten om het weer werkend te krijgen erg irritant. Ik heb nu al diverse kabels gebruikt van goedkope van de action tot dure van Ru Connect maar tot nu toe nog zonder resultaat. Iemand een idee wat ik nog Kan proberen?
Check of er firmware updates zijn voor de betrokken apparaten.
Het blijft HDMI en handshake issues horen erbij helaas...
OLED of welke techniek dan ook boeit niet : Het apparaat moet gewoon goed afgesteld zijn in de fabriek!
Mooi voorbeeld zijn al die telefoons met hun schermen die knetterblauw zijn om de helderheid te faken!
Ver over de 7000 Kelvin als kleurtemperatuur is daar vaak heel normaal...

Zeker een of ander random S9xx based kastje uit China met 0,0 support in de toekomst ?
Helaas hoort dat risico erbij

Paar tips voor de volgende keer :
- Vero 4K+ als je puur een Kodi apparaat wilt.
- nVidia Shield TV Console als je Kodi + Netflix en dergelijke wilt inclusief Chromecast functie.
- DIY HTPC of als het compact moet blijven gewoon een Intel NUC met dat heerlijke CIR poortje vooraan
Al die chinese kastjes zijn weggegooid geld IMHO, want om de zoveel tijd moet je weer een nieuwe aanschaffen i.p.v. het gewoon in 1 keer goed te doen!
Mooi voorbeeld van wat ik dus met bovenstaande bedoel

Famous schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:51:
Ik had QuickStart+ uitgezet om te kijken of het wat hielp.
Gisteren begonnen aan een serie op Netflix welke 4K zou zijn maar echt belabberde kwaliteit.
Dus vanochtend maar boos gemaakt en de TV van de wand getrokken, UTP kabel getrokken en net weer de Serie aangezet.
Wereld van verschil!
Het ligt dus aan de WiFi die klote is op de tv.
Althans, nee heb geen goede router gekocht maar alsnog

UTP kabel trekken is gewoon altijd de beste optie!