Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
DigitalError schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:10:
[...]

_O- ja daar moest ik ook hardop van lachen :P
ja ik ook, planet earth 2 4k hdr, kreeg er vd week ook van langs ik geloof bij de laatste nvdiadriver update,hahah.
excuus,( ook aan zekering-kast) geheel off-topic allemaal

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21
pennywise666 schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:36:
[...]

Via de website kan je de ondertitel op semi-transparant zetten en dan verschijnt ie ook zo op de tv app.
Maar ik prefereer zowieso the Apple app.
Bij mij slaat ie t wel op, maar er wijzigt niks in de tv app. Super irritant die felle ondertitels..

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
VidaR-9 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:25:
[...]

Bij mij slaat ie t wel op, maar er wijzigt niks in de tv app. Super irritant die felle ondertitels..
Uitloggen en weer inloggen bij Netflix, als het goed is wijzigd het dan wel.

• VidaR-9
Dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door VidaR-9 op 07-12-2018 21:29 ]

• MrLeon
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11-2023
Kan ik de quick start+ uit zetten? Aangezien ik lees dat de tv in de stand by stand de tv onderhoud aan het paneel verzorgd.

• pwh53
MrLeon schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:16:
Kan ik de quick start+ uit zetten? Aangezien ik lees dat de tv in de stand by stand de tv onderhoud aan het paneel verzorgd.
ja kun je uitzetten,beter voor je wifi,en heeft niets met paneelonderhoud te maken

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:15
Even een update. Contact opgenomen met LG support vanwege de lichtere linkerkant van het scherm YouTube: Gray uniformity test of the LG OLED C8 55"
2 monteurs zijn langsgeweest en hebben het ook gediagnostiseerd als probleem en omdat de TV nog zo nieuw was hebben ze besloten om hem te laten vervangen door een nieuwe. Deze nieuwe is nu volledig egaal (op wat kleine streepjes na etc, maar die zijn heel normaal en trekken vaak ook nog weg) Goede service. Alleen heb ik nu wel een factuur gekregen van 90 euro voor de vervangingskosten. Ik denk zelf dat dit niet hoort maar ik weet niet wat jullie ervaring hier mee is?

Daarnaast heb ik heb beeldscherm zelf niet gekalibreerd maar herken ik het wel erg snel zodra een paneel verkeerd ingesteld staat. Dus professionele kalibratie kan zeker helpen als je kritisch en getraind bent om kleurfouten te herkennen (zelf doe ik veel aan fotografie en video) en dan herken je een inconsistente witbalans of kleur afwijking, zeker als ik mijn eigen beelden toon. Nu heb ik niet de behoefte gehad om het scherm nog apart te kalibreren omdat de laatste 5% verbetering het me nu niet waard is, ik gebruik het om content te nuttigen, niet om te maken. Zodra ik hem wel als referentie monitor zou gebruiken dan wil ik een standaard af kunnen leveren en is het het zeker waard.

Verwijderd

chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:19:
Trouwens, heeft iemand de lg65w8 in het bezit?
Als iemand zoals ik graag het scherm aan de muur wilt, beter wordt het niet
Jazeker, beter wordt het idd niet.

• VidaR-9
Ik heb mijn 65C8 met mijn Sonos Playbase verbonden (optisch), maar het valt me op dat ik geen geluidsmodus kan selecteren. Deze staat op Bioscoop en thats it. Hoort dit?

• pwh53
walletje-w schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:23:
Even een update. Contact opgenomen met LG support vanwege de lichtere linkerkant van het scherm YouTube: Gray uniformity test of the LG OLED C8 55"
2 monteurs zijn langsgeweest en hebben het ook gediagnostiseerd als probleem en omdat de TV nog zo nieuw was hebben ze besloten om hem te laten vervangen door een nieuwe. Deze nieuwe is nu volledig egaal (op wat kleine streepjes na etc, maar die zijn heel normaal en trekken vaak ook nog weg) Goede service. Alleen heb ik nu wel een factuur gekregen van 90 euro voor de vervangingskosten. Ik denk zelf dat dit niet hoort maar ik weet niet wat jullie ervaring hier mee is?

Daarnaast heb ik heb beeldscherm zelf niet gekalibreerd maar herken ik het wel erg snel zodra een paneel verkeerd ingesteld staat. Dus professionele kalibratie kan zeker helpen als je kritisch en getraind bent om kleurfouten te herkennen (zelf doe ik veel aan fotografie en video) en dan herken je een inconsistente witbalans of kleur afwijking, zeker als ik mijn eigen beelden toon. Nu heb ik niet de behoefte gehad om het scherm nog apart te kalibreren omdat de laatste 5% verbetering het me nu niet waard is, ik gebruik het om content te nuttigen, niet om te maken. Zodra ik hem wel als referentie monitor zou gebruiken dan wil ik een standaard af kunnen leveren en is het het zeker waard.
als je een B6 had gehad,net buiten garantie,maar een nieuwe C8 niet,alleen denk ik dat een nieuw scherm wel meer dan 90 euro kost.

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Wat een discussie over kalibratie :)

De reden dat ik de tv laat kalibreren is omdat ik een purist ben. Ik wil graag de zaken ervaren zoals ze bedoeld zijn. Dat doe ik met eten (geen pakjes en zakjes maar pure producten), met geluid (geen loudness, equalizer en/of audigy) en dus ook met beeld. Ik zeg niet dat iedereen dit moet doen maar is nu eenmaal mijn 'tik'. Ook ik vind het veel geld maar ik vind het het waard om er dan van af te zijn.

• benza2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Dimitri Valkenburg (www.isfkalibratie.nl)

• pennywise666
https://www.isf-calibratie.com/waarom-een-isf-kalibratie/

Als je dit leest dan is dit toch gewoon weggegooid geld man.
Wanneer het er totaal niet uit ziet dan moet je het laten doen staat er.
Deze Oled komt gewoon heel dicht in de buurt van een gecalibreerde tv.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
pennywise666 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:57:
[...]

https://www.isf-calibratie.com/waarom-een-isf-kalibratie/

Als je dit leest dan is dit toch gewoon weggegooid geld man.
Wanneer het er totaal niet uit ziet dan moet je het laten doen staat er.
Deze Oled komt gewoon heel dicht in de buurt van een gecalibreerde tv.
Als hij daar nu gewoon behoefte aan heeft en zeker wil zijn dat zijn tv op referentie draait, laat hem lekker. Ik vind het simpelweg te duur, maar snap best dat je het laat doen.

• pennywise666
418O2 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 01:06:
[...]

Als hij daar nu gewoon behoefte aan heeft en zeker wil zijn dat zijn tv op referentie draait, laat hem lekker. Ik vind het simpelweg te duur, maar snap best dat je het laat doen.
Ja nee tuurlijk,iedereen doet wat ie moet doen.Dat sowiezo.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:33
HoppyF schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:08:
[...]

Wikipedia: Kleurenblindheid

Het lijkt off-topic maar is het dus niet helemaal.
Regelmatig duikt hier de discussie op over (al dan niet professioneel) laten calibreren van een OLED.
De vraag is dus hoe zinvol dit is omdat de mogelijke geringe afwijking waarschijnlijk niet eens opvalt.
De ogen van de mens wijken immers ook af.
Ondanks dat zijn grote verschillen uiteraard wel zichtbaar dus tussen LCD en OLED.
Blijkbaar ook niet eens bij iedereen want er worden nog steeds LCD’s verkocht en dan zijn echt niet alleen het top segment die best wel goed zijn.
1 op 12 is 8%. Geen 12%. Maar nog veel. Al zal een groot deel van die 8% maar het in milde vorm hebben.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• MrLeon
Ik zit met een probleem. Mijn C8 en LG9 soundbar heb ik via hdmi arc aangesloten. Maar ik blijf maar HDMI handshake problemen krijgen. Elke dag kan ik weer de stroom van de apparaten halen en er weer op zetten om het weer werkend te krijgen erg irritant. Ik heb nu al diverse kabels gebruikt van goedkope van de action tot dure van Ru Connect maar tot nu toe nog zonder resultaat. Iemand een idee wat ik nog Kan proberen?
Inspired schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:13:
[...]

1 op 12 is 8%. Geen 12%. Maar nog veel. Al zal een groot deel van die 8% maar het in milde vorm hebben.
Oeps! Foutje.
Gevalletje “getalsblind” denk ik. :P
Ja, er zijn ook gradaties in kleurenblindheid.
Wat ik ermee wil zeggen is dat het oog ook niet perfect is.
Een OLED ook niet zodat er altijd kleine afwijkingen blijven. De perfectie komt wel steeds dichterbij.
De techniek staat niet stil. De zin of onzin over calibreren blijft dus een eeuwige discussie die vooral subjectief is. Als je het wil doen moet je het niet laten.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-11 19:28
MrLeon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:21:
Ik zit met een probleem. Mijn C8 en LG9 soundbar heb ik via hdmi arc aangesloten. Maar ik blijf maar HDMI handshake problemen krijgen. Elke dag kan ik weer de stroom van de apparaten halen en er weer op zetten om het weer werkend te krijgen erg irritant. Ik heb nu al diverse kabels gebruikt van goedkope van de action tot dure van Ru Connect maar tot nu toe nog zonder resultaat. Iemand een idee wat ik nog Kan proberen?
Ik heb hetzelfde probleem. Wordt bij mij veroorzaakt door een goedkoop Android tv boxje. Als die niet aanstaat werkt HDMI ARC niet. Dus zet ik eerst die box aan voordat ik de tv aan zet.

• MrLeon
RedNas74 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:21:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Wordt bij mij veroorzaakt door een goedkoop Android tv boxje. Als die niet aanstaat werkt HDMI ARC niet. Dus zet ik eerst die box aan voordat ik de tv aan zet.
Ik heb ook een alixpress boxje aangesloten. Heb jij deze via de soundbar aangesloten of rechtstreeks op de tv zelf. Ik heb heb hem op de tv zelf aangesloten.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-11 19:28
MrLeon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:41:
[...]

Ik heb ook een alixpress boxje aangesloten. Heb jij deze via de soundbar aangesloten of rechtstreeks op de tv zelf. Ik heb heb hem op de tv zelf aangesloten.
Op de tv zelf. Maar via de soundbar geeft hij hier hetzelfde probleem.

• walletje-w
pwh53 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:09:
[...]

als je een B6 had gehad,net buiten garantie,maar een nieuwe C8 niet,alleen denk ik dat een nieuw scherm wel meer dan 90 euro kost.
Wat bedoel je hier precies mee?
Ik heb zelf een C8 aangeschaft en heb daar een nieuwe C8 voor terug gekregen zonder defect. Hij is dus vervangen vanwege garantie omdat er een defect geconstateerd was door de experts.

• pwh53
walletje-w schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:56:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Ik heb zelf een C8 aangeschaft en heb daar een nieuwe C8 voor terug gekregen zonder defect. Hij is dus vervangen vanwege garantie omdat er een defect geconstateerd was door de experts.
je had toch een factuur van 90 euro gekregen ?

• walletje-w
Ja en ik vraag me af of dat dan terecht is. Maar ik begreep je reactie niet dus ik gaf wat extra informatie om het een en ander te verduidelijken.

• pwh53
walletje-w schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:02:
Ja en ik vraag me af of dat dan terecht is. Maar ik begreep je reactie niet dus ik gaf wat extra informatie om het een en ander te verduidelijken.
volgens mij ben je de eerste in dit topic,die bij een nieuwe defecte tv moet betalen.wat ik bedoelde, stel je had een b6 net een paar maanden buiten garantie gehad,en dat je uit coulance voor 90 euro een vervangend scherm kon krijgen.weet niet wat een scherm kost,maar ik denk meer dan 90 euro.snap die factuur van 90 euro niet.

• walletje-w
pwh53 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:09:
[...]

volgens mij ben je de eerste in dit topic,die bij een nieuwe defecte tv moet betalen.wat ik bedoelde, stel je had een b6 net een paar maanden buiten garantie gehad,en dat je uit coulance voor 90 euro een vervangend scherm kon krijgen.weet niet wat een scherm kost,maar ik denk meer dan 90 euro.snap die factuur van 90 euro niet.
Ah helemaal duidelijk dan! Bedankt. Dan ga ik even met LG bellen.

• MrLeon
RedNas74 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:51:
[...]

Op de tv zelf. Maar via de soundbar geeft hij hier hetzelfde probleem.
De vrouw heeft het even geprobeerd ben zelf niet thuis en bij mij het zelfde probleem. Nu weet ik tenminste wat het probleem is, hoef ik niet elke keer weer de stroom der af te doen.

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
MrLeon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:36:
[...]

De vrouw heeft het even geprobeerd ben zelf niet thuis en bij mij het zelfde probleem. Nu weet ik tenminste wat het probleem is, hoef ik niet elke keer weer de stroom der af te doen.
Hier totaal geen problemen met C8 en Soundbar.. En ook android kastje rechtstreeks aan tv. Alleen geen alibabba meuk _/-\o_

• MrLeon
Migow schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:51:
[...]

Hier totaal geen problemen met C8 en Soundbar.. En ook android kastje rechtstreeks aan tv. Alleen geen alibabba meuk _/-\o_
Word het toch tijd voor een ander kastje, welke heb jij?

• Migow
MrLeon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:49:
[...]

Formuler z7+ 4k kastje en werkt echt tadeloos :) :)

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
Sinds gisteren in het bezit van een C8 55 inch nadat mijn Sony XE9305 het had begeven na 7 maanden. De eerste indrukken zijn erg goed. Prima bouwkwaliteit en we hadden hem in no-time weer aan de muur hangen. De folie van de voorkant afhalen blijft toch altijd een moment van voldoening, haha.

Het snoer is inderdaad erg kort, dus maar een stekkerblok door de kabelgoot gedaan en het blok achter de tv beugel gelegd. Zie je dus niks van.

Dan het aanzetten. Spannend. Even snel door de eerste menu's en even wennen aan de magic remote. Ik heb mijzelf voorgenomen om alleen naar dode pixels te zoeken en voor de rest helemaal niks. Eenmaal gezien, ga je er op letten.

Het beeld is fantastisch, maar niet mind blowing. Ik kwam natuurlijk al vanaf een goede LCD, maar de uitstekende zwartwaardes en geen blooming zijn ontzettend welkom. Ik heb voor nu even de settings van RTINGS overgenomen, maar ik ben nog niet helemaal tevreden over de kleuren. Wij kijken in de slaapkamer met wat schemerlicht, dus ik heb de OLED light op 25. Qua helderheid goed, maar de kleuren lijken niet zo 'punchy'. Wit lijkt ook niet helder wit, maar een paar tinten minder.

Verwijderd

Nou @Phusebox, je bent niet de enige pechvogel hier ;)

Vorige week zaterdag is mijn (defecte) 55B6V vervangen voor een 55C8PLA. Deze heeft welgeteld 3 dagen gewerkt... Op woensdag wilde hij niet meer uit standby (zodra het scherm aansprong, viel de televisie direct weer uit).

Gisteren is de koerier weer langsgeweest met een nieuwe C8. Bij het verwijderen van de verpakking viel mij direct op dat er een flinke knik in de bovenkant van het scherm zit (iets voorbij het midden).

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2ugpgkw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ryikbr.jpg

:'(

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 10:11
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:24:

Vorige week zaterdag is mijn (defecte) 55B6V vervangen voor een 55C8PLA. Deze heeft welgeteld 3 dagen gewerkt... Op woensdag wilde hij niet meer uit standby (zodra het scherm aansprong, viel de televisie direct weer uit).

Gisteren is de koerier weer langsgeweest met een nieuwe C8. Bij het verwijderen van de verpakking viel mij direct op dat er een flinke knik in de bovenkant van het scherm zit (iets voorbij het midden).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik begrijp wel niet zo goed waarom je hem dan al hebt opgehangen? Zag je dit niet toen je hem uit de doos haalde?
Wel balen natuurlijk 😣

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Phusebox
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:24:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die knikken lijken een beetje de standaard te zijn qua kwaliteit bij LG, bij mij hadden ze alledrie wel een knik. Mijn huidige heeft er zelfs twee.

Ik moet het maar accepteren aangezien met dit al genoeg tijd en ellende heeft gekost. Heb in ieder geval geleerd nooit meer LG te kopen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MrLeon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:49:
[...]

Ik heb ook geen problemen met de HDMI handshake. Geen Android kastje hier, maar een Vero 4k+ mediaspeler.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 09-12-2018 09:56 ]

Verwijderd

Cuball schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:42:
[...]

Ik begrijp wel niet zo goed waarom je hem dan al hebt opgehangen? Zag je dit niet toen je hem uit de doos haalde?
Wel balen natuurlijk 😣
Nee, ik heb hem samen met de koerier uit de doos gehaald omdat hij deze weer mee moest nemen om de defecte C8 in te vervoeren. Je ziet het pas zodra je het verpakkingsmateriaal eraf haalt. Ik kan hem dus sowieso niet meer terug in de doos doen en wil verder ook graag televisie kijken.
Phusebox schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:44:
[...]

Die knikken lijken een beetje de standaard te zijn qua kwaliteit bij LG, bij mij hadden ze alledrie wel een knik. Mijn huidige heeft er zelfs twee.
Is dat zo? Mijn vorige had alleen een (hele) lichte buiging over de gehele bovenkant. Geen overduidelijke knik zoals deze.

Meer eigenaren van een C8 met een dergelijke knik? (of meerdere zoals bij Phusebox)

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
Die van mij heeft sowieso geen knik, alleen een hele lichte buiging.
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:11:
[...]

Nee, ik heb hem samen met de koerier uit de doos gehaald omdat hij deze weer mee moest nemen om de defecte C8 in te vervoeren. Je ziet het pas zodra je het verpakkingsmateriaal eraf haalt. Ik kan hem dus sowieso niet meer terug in de doos doen en wil verder ook graag televisie kijken.

[...]

Is dat zo? Mijn vorige had alleen een (hele) lichte buiging over de gehele bovenkant. Geen overduidelijke knik zoals deze.

Meer eigenaren van een C8 met een dergelijke knik? (of meerdere zoals bij Phusebox)
Als vorige week je B6 door een C8 is vervangen heb je toch de verpakking van de C8 nog wel?
Wie heeft de C8 geleverd?
Komt deze direct van LG of is dit via de winkel/webshop gelopen?
De genoemde verbuigingen horen zeker niet.

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:17:
[...]

Als vorige week je B6 door een C8 is vervangen heb je toch de verpakking van de C8 nog wel?
Wie heeft de C8 geleverd?
Komt deze direct van LG of is dit via de winkel/webshop gelopen?
De genoemde verbuigingen horen zeker niet.
Een webshop en nee, de B6 moest terug in de doos van eerste C8 (had de doos van de bijna 2 jaar oude B6 uiteraard niet meer). En gisteren moest de eerste C8 dus weer terug in de doos van de tweede C8 ;)
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:25:
[...]

Een webshop en nee, de B6 moest terug in de doos van eerste C8 (had de doos van de bijna 2 jaar oude B6 uiteraard niet meer). En gisteren moest de eerste C8 dus weer terug in de doos van de tweede C8 ;)
Ja, lastig.
Maar goed, dat wordt dus nog een keer omruilen.
Dit ziet er niet uit zo.

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:37:
[...]

Ja, lastig.
Maar goed, dat wordt dus nog een keer omruilen.
Dit ziet er niet uit zo.
Naar mijn mening ook, maar ik moest de foto's mailen naar de webshop en ben nu nog in afwachting van een reactie. Balen is het wel, kost een hoop tijd en moeite :)

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Gewoon om blijven ruilen tot je een goed exemplaar hebt. Ondanks het veel tijd,moeite en vooral ergenis kost. Na drie exemplaren 55inch nu eindelijk het 4e exemplaar nu 65inch geheel zonder buiging en / of knik.

• groentetuin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-11 13:40
Ben nieuw hier, was die 65 inch voor dezelfde prijs
als die 55 inch?
Heb zelf een Sony A1 oled, die gaat steeds uit als je er een harde schijf aanhangt, niet veel beter dus. >:)

[ Voor 44% gewijzigd door groentetuin op 09-12-2018 13:45 ]

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Nope wel met bijbetaling natuurlijk. Maar na meerdere keren monteren en demonteren was de twijfel weg en kon het toch alsnog een maatje groter.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

pennywise666 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:35:
[...]

Het werkt niet meer goed omdat het blijkbaar instabiel is geworden. Zoals bv dus de wisselwerking met je tv en modem.
Garantie heb je nooit 100%, maar het is zeer aannemelijk dat het dan wel is opgelost.
Een slecht modem/router is meestal het probleem van alle ellende.
Ik heb ook een redelijk goede router en ik heb dus nergens last van dat dingen niet goed werken. Alles loopt soepel.
Ik had QuickStart+ uitgezet om te kijken of het wat hielp.
Gisteren begonnen aan een serie op Netflix welke 4K zou zijn maar echt belabberde kwaliteit.

Dus vanochtend maar boos gemaakt en de TV van de wand getrokken, UTP kabel getrokken en net weer de Serie aangezet.
Wereld van verschil!

Het ligt dus aan de WiFi die klote is op de tv.
Althans, nee heb geen goede router gekocht maar alsnog :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Phusebox
  • Laatst online: 18:34
Famous schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:51:
[...]

Gisteren begonnen aan een serie op Netflix welke 4K zou zijn maar echt belabberde kwaliteit.

Dus vanochtend maar boos gemaakt en de TV van de wand getrokken, UTP kabel getrokken en net weer de Serie aangezet.
Wereld van verschil!

Bij mij is het de LAN poort die klote is. WiFi stabiel 160 Mbps, LAN 30 Mbps.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Toen ik die Review las, maar ook de roundup ervoor had ik ook zoiets van : Waarom doet iedereen moeilijk over de juiste calibratie settings als de TV al zo goed als perfect gekalibreerd is :?

En dan vaak ook nog eens door settings van een of andere website over te nemen... W-T-F?!
chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:19:
Trouwens, heeft iemand de lg65w8 in het bezit?
Als iemand zoals ik graag het scherm aan de muur wilt, beter wordt het niet
Ik ben van plan om er een uit Duitsland te halen, maar dat is allemaal van de prijs afhankelijk, want ook daar zijn ze niet altijd goedkoper...
Brad Pitt schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:45:
En dit allemaal in een oled topic, waar je toch enigszins puristen verwacht.

Ach ja. Beeld stand dynamisch verkoopt tenslotte ook het beste in de winkel.
Hele andere houding dan in de Panasonic Plasma topics vroeger... Beetje jammer inderdaad! :/
walletje-w schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:23:
Helemaal mee eens!

Wel zo fijn als mijn foto's op de TV er net zo uitzien als op het moment dat ik ze bewerkt heb! :Y)
VidaR-9 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:54:
Ik heb mijn 65C8 met mijn Sonos Playbase verbonden (optisch), maar het valt me op dat ik geen geluidsmodus kan selecteren. Deze staat op Bioscoop en thats it. Hoort dit?
Op de TV of de Sonos ?

Op de TV lijkt het me logisch, want je geeft het geluid 1:1 door aan de Sonos dus daar valt niks mee te doen verder.
Zie het als een soort passthrough naar een versterker toe :)
MrLeon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:21:
Check of er firmware updates zijn voor de betrokken apparaten.

Het blijft HDMI en handshake issues horen erbij helaas...
HoppyF schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:17:
Een OLED ook niet zodat er altijd kleine afwijkingen blijven.
OLED of welke techniek dan ook boeit niet : Het apparaat moet gewoon goed afgesteld zijn in de fabriek!

Mooi voorbeeld zijn al die telefoons met hun schermen die knetterblauw zijn om de helderheid te faken!
Ver over de 7000 Kelvin als kleurtemperatuur is daar vaak heel normaal... :F
RedNas74 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:21:
Zeker een of ander random S9xx based kastje uit China met 0,0 support in de toekomst ?

Helaas hoort dat risico erbij ;)
MrLeon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:41:
Paar tips voor de volgende keer :
- Vero 4K+ als je puur een Kodi apparaat wilt.
- nVidia Shield TV Console als je Kodi + Netflix en dergelijke wilt inclusief Chromecast functie.
- DIY HTPC of als het compact moet blijven gewoon een Intel NUC met dat heerlijke CIR poortje vooraan ;)

Al die chinese kastjes zijn weggegooid geld IMHO, want om de zoveel tijd moet je weer een nieuwe aanschaffen i.p.v. het gewoon in 1 keer goed te doen!
Jay-v schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:56:
Ik heb ook geen problemen met de HDMI handshake. Geen Android kastje hier, maar een Vero 4k+ mediaspeler.
Mooi voorbeeld van wat ik dus met bovenstaande bedoel :)

Wereld van verschil!

UTP kabel trekken is gewoon altijd de beste optie! }) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• pwh53
nero355 schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:21:
[...]

Toen ik die Review las, maar ook de roundup ervoor had ik ook zoiets van : Waarom doet iedereen moeilijk over de juiste calibratie settings als de TV al zo goed als perfect gekalibreerd is :?

En dan vaak ook nog eens door settings van een of andere website over te nemen... W-T-F?!

[...]

Ik ben van plan om er een uit Duitsland te halen, maar dat is allemaal van de prijs afhankelijk, want ook daar zijn ze niet altijd goedkoper...

[...]

ben het helemaal met je eens,met die settings zomaar over te nemen.
https://www.mediamarkt.de...channel=mmdede&outlet=516

65 inch is een goede aanbieding

• pennywise666
[...]

Wereld van verschil!

Mooi dat de verbinding nu beter voor je is.
Maar dat je wifi verbinding klote is ligt aan je modem en niet aan de tv, want bij mij loopt wifi als een speer op 5G.
Ik ging er vanuit dat je wifi niet op 2.4 probeerde te doen? Want dat schiet niet op idd nee.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@pennywise666 Bij mij is het ook zeer matig als ik de TV verbindt via wifi. En met mijn wifi is niks mis. Ontvanger in de TV is gewoon belabberd. Bekabeld laadt alles sneller, nooit last van bufferen of geforceerde lagere resoluties.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Iemand hier toevallig waar 5Ghz AC WiFi werkt op de C8? Mijn C8 vind alleen mijn 2.4Ghz netwerk. De sk10y, krijg ik ook alleen op 2.4Ghz verbonden.

Mijn andere apparaten doen het allemaal prima op het 5Ghz AC netwerk. Heb helaas maar 2 ethernet aansluitingen en daar zit de PS4 en de mediaspeler al op.

• Migow
Jay-v schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:58:
Iemand hier toevallig waar 5Ghz AC WiFi werkt op de C8? Mijn C8 vind alleen mijn 2.4Ghz netwerk. De sk10y, krijg ik ook alleen op 2.4Ghz verbonden.

Mijn andere apparaten doen het allemaal prima op het 5Ghz AC netwerk. Heb helaas maar 2 ethernet aansluitingen en daar zit de PS4 en de mediaspeler al op.
Eh switch aanschaffen en je kunt het bedraden en geen gezeik meer ook _/-\o_

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Migow schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:13:
[...]

Eh switch aanschaffen en je kunt het bedraden en geen gezeik meer ook _/-\o_
Ja, dat kan maar liever niet :). Er liggen al teveel kabels en ik heb zelfs geen stopcontact meer vrij dus dan moet er ook weer een grotere stekkerdoos bij :P. De TV zou het volgens mij gewoon moeten ondersteunen dus laat ik het eerst even proberen te fixen :+.

• pennywise666
Jay-v schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:58:

Ja bij mij.

• pennywise666
bram1984 schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:34:
@pennywise666 Bij mij is het ook zeer matig als ik de TV verbindt via wifi. En met mijn wifi is niks mis. Ontvanger in de TV is gewoon belabberd. Bekabeld laadt alles sneller, nooit last van bufferen of geforceerde lagere resoluties.
Ok, maar dan heb jij geen C8 neem ik aan?

• bram1984
B7

• pennywise666
Ok.
Verwarrend allemaal die Oleds van verschillende jaren in 1 topic gepleurd.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:17
Ik moet wel zeggen dat mijn b6 nog steeds een hell om te kalibreren is. Verder dan de basic settings en een 2 punts (met m'n i1pro) kom ik niet, omdat het LG in deze tv nog niet alles netjes voor elkaar heeft.

contrast messed de brightness up (maar niet tussen de 20 en 75)
oled light verandert black/contrast settings. Ook niet fijn.

Ik mag niet al te veel in de twee punts gaan werken want dan komt de black glow van de b6 hier ook op.
Maar ik heb nu instellingen die goed lijken te werken.

Ipv blauw omhoog te kalibreren (dat zorgt voor glow), red en green naar beneden. Even uitzoeken, maar nu weer tevreden.

Snel volgend jaar een c8 halen. Nieuw huis, dus 55" kan echt niet meer :)

• pennywise666
C8 kan dan ook niet echt meer volgend jaar;)

• Adlermann
pennywise666 schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:14:
C8 kan dan ook niet echt meer volgend jaar;)
de 65"wel. Ik heb nu nog 55" :)

Ik ga van 2,5 meter afstand naar 4 meter. Dus dan is een grotere tv voor mij wel noodzakelijk. Gaat deze de deur uit of naar m 'n ouders.

• pennywise666
Jeetje, ik zit op 2 meter met 65 inch;)
Adlermann schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:07:
Ik moet wel zeggen dat mijn b6 nog steeds een hell om te kalibreren is. Verder dan de basic settings en een 2 punts (met m'n i1pro) kom ik niet, omdat het LG in deze tv nog niet alles netjes voor elkaar heeft.

contrast messed de brightness up (maar niet tussen de 20 en 75)
oled light verandert black/contrast settings. Ook niet fijn.

Ik mag niet al te veel in de twee punts gaan werken want dan komt de black glow van de b6 hier ook op.
Maar ik heb nu instellingen die goed lijken te werken.

Ipv blauw omhoog te kalibreren (dat zorgt voor glow), red en green naar beneden. Even uitzoeken, maar nu weer tevreden.

Snel volgend jaar een c8 halen. Nieuw huis, dus 55" kan echt niet meer :)
Ach ja een plasma was ook geen eitje om te kalibreren. :*)

Bij de c8 gaat het goed wat betreft OLED light, contrast en brightness.

Ook hier moest op stand warm2 blauw omhoog (en rood omlaag). Mogelijk is red en green naar beneden wellicht beter dan blauw omhoog, hoewel wel tegennatuurlijk omdat juist blauw het minste invloed heeft op luminantie en dus gamma, en groen juist het meeste.

Tweepunts werkt hier ondanks de aanbevelingen her en der op AVS wat mij betreft niet lekker omdat je zwartwaarde/tint er heel snel aan gaat. Ik kalibreer dus uitsluitend 20-punts en dat gaat prima. Heb ook nergens een extreme waarde nodig dus dat scheelt.

Maar de hamvraag: welk witpunt heb je gebruikt? D65 een andere ivm de zgn 'metameric failure'? Er slingeren er nogal wat rond voor OLED's, voor elk jaar een andere ivm verschillen in de panelen, maar zelfs voor hetzelfde model komen verschillende experts tot verschillende witpunten. Voor de 2017 OLEDS vond ik er zo 4 verschillende op AVS forums! 8)7

• pennywise666
Cap schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:17:
[...]

Ook hier moest op stand warm2 blauw omhoog (en rood omlaag). Mogelijk is red en green naar beneden wellicht beter dan blauw omhoog, hoewel wel tegennatuurlijk omdat juist blauw het minste invloed heeft op luminantie en dus gamma, en groen juist het meeste.

Tweepunts werkt hier ondanks de aanbevelingen her en der op AVS wat mij betreft niet lekker omdat je zwartwaarde/tint er heel snel aan gaat. Ik kalibreer dus uitsluitend 20-punts en dat gaat prima. Heb ook nergens een extreme waarde nodig dus dat scheelt.

Maar de hamvraag: welk witpunt heb je gebruikt? D65 een andere ivm de zgn 'metameric failure'? Er slingeren er nogal wat rond voor OLED's, voor elk jaar een andere ivm verschillen in de panelen, maar zelfs voor hetzelfde model komen verschillende experts tot verschillende witpunten. Voor de 2017 OLEDS vond ik er zo 4 verschillende op AVS forums! 8)7
Technicolor Warm1 ziet er het meest realistisch uit en volgens iemand op AVS leek dat verdomd veel op zijn gekalibreerde scherm en dat gebruik ik ook dus nu. Ziet er niet koel uit en je hebt dat gelige van warm2 niet.

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 05:13
bram1984 schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:34:
Smart tvs hebben vaak een baggere wifi ontvanger. Wat natuurlijk kut is want voor Netflix en Youtube heb je juist wat stabiliteit nodig. Ik adviseer mensen altijd om bekabeld aan te sluiten waar mogelijk.
pennywise666 schreef op maandag 10 december 2018 @ 00:35:
[...]

Technicolor Warm1 ziet er het meest realistisch uit en volgens iemand op AVS leek dat verdomd veel op zijn gekalibreerde scherm en dat gebruik ik ook dus nu. Ziet er niet koel uit en je hebt dat gelige van warm2 niet.
Tot op zekere hoogte. Je kan er op vertrouwen dat de warm1 en warm2 standen dichter in de buurt liggen dan de koel stand. Welke het beste is kan variëren. Bij mijn scherm zit het gekalibreerde optimum tussen warm1 en warm2 in. Dat is gemakkelijk te zien als je de RGB grafieken van de 3 standen naast elkaar legt. Bij een ander kan warm2 weer dichter in de buurt liggen. Om het zeker te weten blijft meten noodzakelijk.

Wbt wifi, dat is hier prima. Maar geen standaard is zo brak als wifi, het blijft een enorme hit and miss omdat het allemaal maar net afhangt van de gebruikte combinatie van hardware en de situatie ter plekke met obstakels, storingsbronnen. Bij 1 werkt apparaat A geweldig met B, bij de ander werkt C geweldig met D maar bij een derde werkt A totaal niet met C. Etc. Iemand kan het dan aan de tv wijten maar moet zich wel realiseren dat het elders een heel ander verhaal kan zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 10-12-2018 01:26 ]

• Boy
  • Laatst online: 15:59

Boy

www.byoscoop.nl

pennywise666 schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:36:
Jeetje, ik zit op 2 meter met 65 inch;)
LOL, gisteren met m'n vrouw over gehad, ik de meter gehouden tegen de muur hoe groot het zou worden...55" vond ze al overdreven, 65" was echt :o

En wij zitten er 3,5 meter vanaf.

Het is nog een discussie hier dus xD Maar ik wil niet een 55" hangen en dan spijt krijgen dat ik geen 65 heb genomen...

(voor als je wilt weten wat ik nu voor een TV heb hangen: Boy in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie")

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Cuball
Ik heb nu zo'n 10 dagen een LG 55C8. Na enkele uurtjes Netflix te kijken is er mij toch wel iets opgevallen..

Tijdens het kijken naar de serie "The Sinner" op Netflix (interne LG app) viel het mij toch op dat de linkse helft van het beeld et iets minder zwart was in donkere scenes. Rechts leek altijd ietsje donkerder en zwarter. Ook zag ik het midden van het scherm soms eens iets lichtere schijn.

Dan maar even beginnen lezen op het forum en over de issues die er zich kunnen voordoen met de OLED panels (oei oei), en dan vooral de banding issues. Even op YouTube gezocht naar enkele test patronen en toch even moeten slikken. Overal "banding" issues te zien.

Op de 5% grijs waarde kan je volgens mij goed zien wat ik tijdens de afleveringen op Netflix zie.. hier een (wat onscherpe) foto:

https://imgur.com/a/LsqUpLP

Ik heb dan maar even de Pixel Refresher laten lopen, en gisteren avond zag het er iets beter uit, maar toch nog duidelijk zichtbaar en met tijd tot tijd storend.

Wat is jullie advies? Neem ik hiervoor contact op met LG zelf ? De shop waar ik heb aangekocht ? Of zou het nog moeten beteren ??

Welcome to the panel lottery.

Het is inderdaad een bekend verschijnsel. In jouw geval ziet het er meer uit als blobs dan die typische verticale strepen die je ook bij lichtere beelden ziet (panning shots, voetbal). Altijd moeilijk om op basis van een foto te beoordelen hoe erg het in werkelijkheid is.

Wellicht wordt het nog iets minder, misschien ook niet. Verwacht iig niet dat het helemaal weggaat. Je kan natuurlijk een verzoek tot inruilen doen realiseer je wel dat daarbij ook de kans aanwezig is dat het volgende paneel nog slechter is.

Ik heb ook blobs en heb er zelf weinig van gemerkt dat er echt iets veranderd is. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen banding heb die bij normale content in panning shots zichtbaar is. Dat vind ik nog veel storender.

• bram1984
Nog even terugkomend op de laatste (.10) update. Ik volg al enige tijd onderstaand topic.

https://www.resetera.com/...x-webos-sdr-hdr-dv.73304/
Got the update. I can confirm that HDR Game Mode on console with Dynamic Contrast set to Medium is indeed about the same as HDR Technicolor with Active HDR. But P40 seems to be under the impression that HDR Technicolor with Active HDR on while being fed a console signal is an accurate picture, but it's not. The issue with console HDR being dim has nothing to do with Game Mode itself, the issue is with games on consoles in HDR not outputting metadata. LG aggressively maps down HDR signals without metadata. So yes, HDR Game Mode is still dim, as is Technicolor. Nothing has changed, unfortunately. You still need something like an HD Fury Linker to inject metadata to an HDR console signal to restore brightness.
Uit de laatste posts blijkt dus wel degelijk dat Game Mode "gefikst" is. Het moet in ieder geval vergelijkbaar zijn met de 2018 modellen als je onderstaande settings aanhoudt.

INPUT
HDMI1 Input Mode: GAME CONSOLE

GENERAL
HDMI ULTRA HD Deep Color: ON

PICTURE
Picture Mode: HDR GAME
Brightness: 51
Sharpness: 10
Color: 65
Tint: 0
Color Temperature: W50

EXPERT CONTROLS
Dynamic Contrast: MEDIUM
Dynamic Color: OFF
Super Resolution: OFF
Color Gamut: AUTO
Gamma: MEDIUM (Forced)

PICTURE OPTIONS
Noise Reduction: OFF
MPEG Noise Reduction: OFF
Black Level: LOW
Real Cinema: OFF (Forced)
Motion Eye Care: OFF
TruMotion: OFF (Forced)

OLED PANEL SETTINGS
Screen Shift: ON

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:01
Ik wil vandaag een LG65B87(€1699 !!) in Dld gaan ophalen, maar kan iemand mij de juiste afmetingen zonder doos mss geven?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 09:33
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:16:
Ik wil vandaag een LG65B87(€1699 !!) in Dld gaan ophalen, maar kan iemand mij de juiste afmetingen zonder doos mss geven?
Size W/O Carton, W/O Stand
1449 x 831 x 47

Size W/O Carton, With Stand
1449 x 876 x 220

Nickname does not reflect reality

• doggy1
Ik heb idd ook op site van LG gekeken, maar daar staan per land verschillende afmetingen. Vreemde is dat met stand de diepte groter is dan zonder.
Mogelijk dat ze de diepte verwisseld hebben.
Met doos past hij niet door laadopening, maar zonder wel.

Bedankt voor jouw reaktie Brad Pitt

• Inspired
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:26:
Ik heb idd ook op site van LG gekeken, maar daar staan per land verschillende afmetingen. Vreemde is dat met stand de diepte groter is dan zonder.
Mogelijk dat ze de diepte verwisseld hebben.

Waarschijnlijk keek je bij de B8. De B87 is qua maat meer de B7 aangezien hij de behuizing/stand van de B7 heeft. Heb je trouwens al contact gehad met LG in de Benelux om eens te vragen wat ze met mogelijke support doen? Zou dat persoonlijk wel willen weten. Normaal doen ze niet moeilijk bij een Duits model. Maar dit is wel een specifiek model voor de Duitse markt. We kennen dit type in de Benelux niet. EUR 300,- goedkoper is leuk, maar als je geen garantie in NL krijgt is het minder denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Inspired op 10-12-2018 11:30 ]

• doggy1
Het prijsverschil is wel groter denk ik, tenminste als je deze vergelijkt met de LG65B8 die in de PW staat.

• Inspired
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:36:
Het prijsverschil is wel groter denk ik, tenminste als je deze vergelijkt met de LG65B8 die in de PW staat.
Klopt. Maar je kunt de 65C8 in Nederland voor 2500 thuis hebben. Dan nog 500 cashback maakt 2000,-. Dus, met de 300 EUR verschil. Dan wel een NL model en ook 2018 processor. Ik zou voor de 300 EUR de C8 pakken.

• Brad Pitt

• doggy1
Heb ik natuurlijk al gelezen, maar volgens mij is de B87 technisch gelijk aan de B8.

• Brad Pitt
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:58:
[...]
Heb ik natuurlijk al gelezen, maar volgens mij is de B87 technisch gelijk aan de B8.
Dus? Er wordt gezegd dat je met je trip naar Duitsland 300 bespaart en jij zegt dat het meer is. Dat denk ik niet, aangezien je een (betere) C8 kan kopen voor 1999. En da's dus 300 meer dan de B8(7).

• doggy1
Ik vergelijk met deze:
pricewatch: LG OLED65B8PLA Zwart

Dan is het verschil 500.

[ Voor 9% gewijzigd door doggy1 op 10-12-2018 12:59 ]

• Brad Pitt
Nou prima dan toch. Leuk ritje naar Duitsland en hopen dat het paneel prima is anders gewoon weer terug :)

• bram1984
Inspired schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:37:
[...]

Klopt. Maar je kunt de 65C8 in Nederland voor 2500 thuis hebben. Dan nog 500 cashback maakt 2000,-. Dus, met de 300 EUR verschil. Dan wel een NL model en ook 2018 processor. Ik zou voor de 300 EUR de C8 pakken.
Echt?
The LG B8 is somewhat better than the LG B7A. The LG B8 has slightly better motion handling due to the black frame insertion (BFI) feature which is great if you play video games and also the LG B8 performs somewhat better in temporary image retention if you use it as a PC monitor, although this could be due to panel variance. On the other hand, the LG B7A has marginally better input lag in HDR gaming and marginally better viewing angles, although both TVs are very good in that respect.
Iets betere motion handling maar meer inputlag (er vanuit gaande dat de C versies hetzelfde panel hebben).

Ik zou die € 300,- lekker in mijn zak steken en een 7 pakken. Helemaal nu de HDR game mode naar verluidt is rechtgetrokken.

• Adlermann
Cap schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:17:
[...]

Ik heb gewoon de D65 gebruikt. Heb me eigenlijk niet verder verdiept mbt OLED specifieke dingen.

Ik moet dus echt grote correcties doen en dan is omhoog bij R G B altijd verkeerd bij mij en introduceert glow. Dat is op de b6 nog erger dan andere tv's. B6 heeft niet van die goede controls.

Blauw moet 15 punten omhoog (zit op 91% oid). Door rood en groen naar beneden te halen krij gik dus geen glow. Het zal wel ene negatief effect op de gamma hebben. Nog niet nagemeten.

Ik moet wel zeggen; ben wel tevreden met het eindresultaat, want ik had een behoorlijke groene walm over het beeld hene. Band of Brothers was juist bijna niet meer kijkbaar met bijna geen detail. Dat is nu weer gecorrigeerd :)

als ik trouwens blauw al naar +3 +4 haal, dan ging het black level al omhoog. Dus ik snap ook wel waarom veel mensen glow hebben. Die controls zijn zo course grained als maar kan + afwijkingen per scherm.

Ik moet brightness op 55 zetten trouwens in een donkere kamer. Dan heb ik nog volledig black + vanaf 16 knipperend.

contrast niet hoger dan 75; en dan is alles boven white ook zichtbaar.

ps.

ik was op het laatst zo handig geworden in de panasoic plasma's dat ik een perfecte kalibratie kreeg binnen 2 uur voor de zelfs meest vervelende schermen :)

Ik heb er ook wel 20+ gedaan ofzo :)

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 10-12-2018 12:20 ]

• Brad Pitt
bram1984 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:17:
[...]
Ik zou die € 300,- lekker in mijn zak steken en een 7 pakken. Helemaal nu de HDR game mode naar verluidt is rechtgetrokken.
B87 is een "8".

• Inspired
bram1984 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:17:
[...]

Echt?

[...]

Iets betere motion handling maar meer inputlag (er vanuit gaande dat de C versies hetzelfde panel hebben).

Ja, echt. :) Trouwens, ik denk dat in NL ook nog wel wat rek op de B8 zit. (Bellen met Foka/Smits) Qua specificities is de B87 op zich OK. Ik ben alleen toch voor de C8 gegaan omdat;

- Geen gezeur met garantie bij eventuele issues. B87 is model voor Duitse markt.
- Ik gebruik nu nog de voet. Vind die van de C8 mooier.
- 2018 processor en beter geluid dan B87. B87 heeft B7 behuizing en audio. B8/C8 hebben beter geluid.
- Gratis thuis, en 30 dagen op zicht. Gratis op laten halen in de 30 dagen. Geen zin om naar Duitsland te karren en er achter te komen dat er dode pixels inzitten.

Dit is me de 300 EUR wel waard.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06
Cuball schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:45:
Ik heb nu zo'n 10 dagen een LG 55C8. Na enkele uurtjes Netflix te kijken is er mij toch wel iets opgevallen..

Tijdens het kijken naar de serie "The Sinner" op Netflix (interne LG app) viel het mij toch op dat de linkse helft van het beeld et iets minder zwart was in donkere scenes. Rechts leek altijd ietsje donkerder en zwarter. Ook zag ik het midden van het scherm soms eens iets lichtere schijn.
Ik herken dit, bij ons is het ook aan de linker zijde.

Misschien dat er iemand hier een mening/idee over heeft (ik vraag mijzelf af of wat ik gedaan heb goed is):
Als de helderheid op 49 of 50 staat is het zichtbaar, zet ik de helderheid op 48.... geen witte waas meer.
(ISF dark, OLED50, contrast 85)

Ik zie het nu alleen incidenteel met het Netflix opstartscherm. (APP, niet via externe player)
Ik ben hier achter gekomen door een netflix serie op pauze te zetten, en dan te spelen met de instellingen zoals hier te lezen valt.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:59
En niet geheel onbelangrijk: hoe is je Duitse taal, tv kopen is geen punt maar ga maar proberen te ruilen in een Duitse winkel bij zo’n stugge verkoper met zo’n (zeker in hun ogen) zeikerige klacht.
Ik zeg je dat gaat je niet lukken.

• chulin
  • Laatst online: 00:09
Cap schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:07:
Welcome to the panel lottery.

Het is inderdaad een bekend verschijnsel. In jouw geval ziet het er meer uit als blobs dan die typische verticale strepen die je ook bij lichtere beelden ziet (panning shots, voetbal). Altijd moeilijk om op basis van een foto te beoordelen hoe erg het in werkelijkheid is.

Wellicht wordt het nog iets minder, misschien ook niet. Verwacht iig niet dat het helemaal weggaat. Je kan natuurlijk een verzoek tot inruilen doen realiseer je wel dat daarbij ook de kans aanwezig is dat het volgende paneel nog slechter is.

Ik heb ook blobs en heb er zelf weinig van gemerkt dat er echt iets veranderd is. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen banding heb die bij normale content in panning shots zichtbaar is. Dat vind ik nog veel storender.
Met alle respect...
Het is geen kwestie van lotterij, het is gewoon onacceptabel, punt.
Zelf meegemaakt met de Pioneer 428 en de dirty screen issue, de enne had meer last dan de andere maar voor mij was reden genoeg om naar de andere scherm te vragen.
Het ging niet makkelijk maar uiteindelijk voor elkaar gekregen, en terecht, wij praten over een product van €2000, het moet goed zijn, anders gaat het gewoon terug.
Ik wil niet in disscussie gaan over bepaalde merken, maar het lijkt dat LG omdat goedkoper is meer problemen hebt dan de andere, ieg it doesn't matter, niet goed, geld terug.

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:06
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:26:

Ga je die dan los vervoeren in de auto, uit de doos? Vanuit Duitsland?
Zou ik nooit durven, teveel risico op schade...

Sowieso met de panel lottery zou ik enkel online kopen ivm ruilrecht. Online kopen en afhalen zou ook onder de afkoelperiode moeten vallen maar dan moet de verkoper het wel juist interpreteren...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• Cuball
Smirnoff schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:24:
[...]

Ik herken dit, bij ons is het ook aan de linker zijde.

Misschien dat er iemand hier een mening/idee over heeft (ik vraag mijzelf af of wat ik gedaan heb goed is):
Als de helderheid op 49 of 50 staat is het zichtbaar, zet ik de helderheid op 48.... geen witte waas meer.
(ISF dark, OLED50, contrast 85)

Ik zie het nu alleen incidenteel met het Netflix opstartscherm. (APP, niet via externe player)
Ik ben hier achter gekomen door een netflix serie op pauze te zetten, en dan te spelen met de instellingen zoals hier te lezen valt.
Heb je al contact opgenomen met de shop/LG hiervoor ?

Mijn foto is natuurlijk wel bij 5% grijs, wat als ik goed gelezen heb een waarde is waar alle OLED's bijna enige banding tonen.

• bram1984
Inspired schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:22:
[...]

Ja, echt. :) Trouwens, ik denk dat in NL ook nog wel wat rek op de B8 zit. (Bellen met Foka/Smits) Qua specificities is de B87 op zich OK. Ik ben alleen toch voor de C8 gegaan omdat;

- Geen gezeur met garantie bij eventuele issues. B87 is model voor Duitse markt.
- 2018 processor en beter geluid dan B87. B87 heeft B7 behuizing en audio. B8/C8 hebben beter geluid.
- Gratis thuis, en 30 dagen op zicht. Gratis op laten halen in de 30 dagen. Geen zin om naar Duitsland te karren en er achter te komen dat er dode pixels inzitten.

Al met al minimaal verschil dus. Twee van je vier punten gaan over randzaken en 1 over uiterlijk. Die CPU doet zaken waar volgens mij nog niet eens content voor is (HFR) en ik mag hopen dat je je geluid via een fatsoenlijke speaker setup laat lopen als je zo'n prijzige TV hebt. Oh dan blijft volgens mij alleen Google Assistant over, maar dat kun je volgens mij ook met Chromecast realiseren. :)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:59
@chulin welke panelen zitten in die duurdere OLED schermen denk je? Of dacht je dat ze alle panelen testen en de panelen met de meeste afwijkingen zelf houden?
Inspired schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:22:
[...]

Inderdaad.
Naar Duitsland rijden is bovendien ook niet gratis dit kost je ook benzine/diesel.
Garantie is nog wel het belangrijkste punt.
LG Benelux geeft alleen garantie op in de Benelux verkochte toestellen.
Zo staat het in hun garantievoorwaarden.
Ze gaan hier misschien coulant mee om, maar dat is dan aan de goedheid van LG anders kun je met je TV fijn een ritje terug maken naar Duitsland. Wellicht twee keer heen en terug want reparatie kun je vast niet op wachten zodat je nog een keer terug moet om de TV weer op te gaan halen.

• Inspired
bram1984 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:36:
[...]

Al met al minimaal verschil dus. Twee van je vier punten gaan over randzaken en 1 over uiterlijk. Die CPU doet zaken waar volgens mij nog niet eens content voor is (HFR) en ik mag hopen dat je je geluid via een fatsoenlijke speaker setup laat lopen als je zo'n prijzige TV hebt. Oh dan blijft volgens mij alleen Google Assistant over, maar dat kun je volgens mij ook met Chromecast realiseren. :)
Jij kunt het minimaal vinden, ik alles bij elkaar niet. Vandaar dat ik er EUR 300 voor over had/heb.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-11 11:47
Ik heb een Beelink mediaplayer via de hdmi poort op m'n LG 55CPLA aangesloten.
Ook m'n KPN Arris kastje is via hdmi op de tv aangesloten. KPN op HDMI 1, Beelink op HDMI 3
Als ik de tv aanzet springt het beeld altijd naar de Beelink en moet ik extra schakelen om de tv op KPN te krijgen. Ik zou graag dat de tv standaard op KPN blijft staan. Iemand tips hoe dit voor elkaar te krijgen?

• chulin
Cardwizard schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:37:
@chulin welke panelen zitten in die duurdere OLED schermen denk je? Of dacht je dat ze alle panelen testen en de panelen met de meeste afwijkingen zelf houden?
Nee, ik weet dat allemaal LG zijn maar ik lees alleen maar ellende in de LG OLED topic, niet in de pana of Sony topics.
Ook niet vergeten dat hardware niet alles is, software is ook heel belangrijk.

• 418O2
chulin schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:44:
[...]

Nee, ik weet dat allemaal LG zijn maar ik lees alleen maar ellende in de LG OLED topic, niet in de pana of Sony topics.
Vergeet niet dat LG by far de meest gekochte is onder Tweakers en degene met issues laten dat weten.

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
Had een service request gemaakt voor 25% vak in midden van beeld van mijn E7.
Dacht dat ze deze known issue met software konden oplossen, had zoiets gezien op RTings, maar monteur heeft hier ter plekke er gewoon meteen nieuw paneel ingestopt .

• chulin
418O2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:47:
[...]

Vergeet niet dat LG by far de meest gekochte is onder Tweakers en degene met issues laten dat weten.
Ja, idd, het is ook zo. Daarom zoals ik eerder gezegd heb wil ik geen disscussie over merken, maar ik denk dat Cuball moet gewoon een nieuwe panel krijgen

• bram1984
Inspired schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:41:
[...]

Jij kunt het minimaal vinden, ik alles bij elkaar niet. Vandaar dat ik er EUR 300 voor over had/heb.
Ik zie nu overigens dat je het over de B87 hebt? Ik heb het over de B7. Ik heb een B7 en die is gewoon in NL te koop hoor. Dus geen uren rijden en geen gezeur met garantie.
chulin schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:44:
[...]

Ik denk dat er vele malen meer LG's worden verkocht dan andere merken. Die andere merken hebben ook gewoon LG panelen.

• chulin
bram1984 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:57:
[...]

Ik denk dat er vele malen meer LG's worden verkocht dan andere merken. Die andere merken hebben ook gewoon LG panelen.
Agree
Pagina: 1 ... 151 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.