Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:01
bram1984 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:57:
[...]

Ik zie nu overigens dat je het over de B87 hebt? Ik heb het over de B7. Ik heb een B7 en die is gewoon in NL te koop hoor. Dus geen uren rijden en geen gezeur met garantie.
[...]

Ik denk dat er vele malen meer LG's worden verkocht dan andere merken. Die andere merken hebben ook gewoon LG panelen.
Volgens mij moet je de B87 vergelijken met de B8 en niet met de B7, of zie ik dat verkeerd?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:03:
[...]

Volgens mij moet je de B87 vergelijken met de B8 en niet met de B7, of zie ik dat verkeerd?
Ja dat denk ik ook. Maar dan zit er dus nog minder verschil tussen. :P

Maar my bad dus. :)

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:12
Of ik moet gewoon nog wennen dat mijn C8 ontzettend veel contrast heeft vergeleken met mijn LCD of het zwart is te zwart, waardoor er details wegvallen, die wel donker moeten zijn maar niet zwart laat maar zeggen. Met welke instellingen kan ik dan het beste spelen? Mijn Gamma heb ik op 2.2 staan, ISF Dark Room, rest standaard.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:59
bram1984 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:12:
Nog even terugkomend op de laatste (.10) update. Ik volg al enige tijd onderstaand topic.

https://www.resetera.com/...x-webos-sdr-hdr-dv.73304/

[...]

Uit de laatste posts blijkt dus wel degelijk dat Game Mode "gefikst" is. Het moet in ieder geval vergelijkbaar zijn met de 2018 modellen als je onderstaande settings aanhoudt.

INPUT
HDMI1 Input Mode: GAME CONSOLE

GENERAL
HDMI ULTRA HD Deep Color: ON

PICTURE
Picture Mode: HDR GAME
Brightness: 51
Sharpness: 10
Color: 65
Tint: 0
Color Temperature: W50

EXPERT CONTROLS
Dynamic Contrast: MEDIUM
Dynamic Color: OFF
Super Resolution: OFF
Color Gamut: AUTO
Gamma: MEDIUM (Forced)

PICTURE OPTIONS
Noise Reduction: OFF
MPEG Noise Reduction: OFF
Black Level: LOW
Real Cinema: OFF (Forced)
Motion Eye Care: OFF
TruMotion: OFF (Forced)

OLED PANEL SETTINGS
Screen Shift: ON
Ey @bram1984 staat er nou eigenlijk niet gewoon dat het juist NIET is opgelost?

So yes, HDR Game Mode is still dim, as is Technicolor. Nothing has changed, unfortunately. You still need something like an HD Fury Linker to inject metadata to an HDR console signal to restore brightness

Of begrijp ik het niet goed?

• doggy1
Ik zie nergens prijs voor de LG65C8 van rond 2500.
In PW klik ik op bol com plaza, daar staat hij in de pw voor 2579, maar op de website zelf voor 3499
https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000091127554

[ Voor 202% gewijzigd door doggy1 op 10-12-2018 13:36 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 09:33
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:31:
In PW klik ik op bol com plaza, daar staat hij in de pw voor 2579, maar op de website zelf voor 3499
Dus blijkbaar toch niet meer de B87 opeens?

Nogmaals, [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Nickname does not reflect reality

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
Gotjee schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:54:
Had een service request gemaakt voor 25% vak in midden van beeld van mijn E7.
Dacht dat ze deze known issue met software konden oplossen, had zoiets gezien op RTings, maar monteur heeft hier ter plekke er gewoon meteen nieuw paneel ingestopt .
Natuurlijk is de monteur nog maar net buiten en merk ik dit op het nieuwe paneel : https://photos.app.goo.gl/JWa9Ps5gUpNumhxh9

Wat is dat nu weer voor iets? Pixel refresh maar gestart maar vrees er voor.

• doggy1
Ik wil natuurlijk ook liever in Nederland kopen, maar je moet soms op een bepaald moment een grens stellen. Ik hoop dat er een verkoper is die zonder cashback voor minder dan 2500 wil verkopen, zodat ik incl cb niet boven 1800 kom.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:36
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:31:
Even rondbellen naar de bekende shops hier. De lage prijzen die de Tweaker betaald staan niet in de PW. :P

Zelf trouwens een 55C8 hangen sinds 2 weken. Het eerste paneel had helaas een dode pixel en wat dode subpixels, maar zonder gedoe om kunnen ruilen bij PlatteTV. Nu een (voor zover ik zie) perfect paneel! Geen dode pixels of veel banding ofzo. Ik ga niet van die 2/5% grey/black filmpjes kijken want ik weet dat ik me dan waarschijnlijk wel ga ergeren aan iets wat ik met normaal film/tv kijken toch niet zie. Heel blij met de C8, prachtbeeld!

[ Voor 27% gewijzigd door Fuwor op 10-12-2018 13:50 ]

• Brad Pitt
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:45:
Ik wil natuurlijk ook liever in Nederland kopen, maar je moet soms op een bepaald moment een grens stellen. Ik hoop dat er een verkoper is die zonder cashback voor minder dan 2500 wil verkopen, zodat ik incl cb niet boven 1800 kom.
Prettige reis (reizen met deze lottery) naar Duitsland dan want da's een illusie :)

• Cardwizard
@Gotjee oei dat ziet er niet tof uit :'(

Ik kan de nieuwste Philips OLED (en dus ambilight) kopen met een leuke korting, daar twijfel ik al heel lang over maar mijn C7 zonder enig probleem (klopt af) “durf” ik eigenlijk niet weg te doen :o

• Brad Pitt
Cardwizard schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:51:
Ik kan de nieuwste Philips OLED (en dus ambilight) kopen met een leuke korting, daar twijfel ik al heel lang over maar mijn C7 zonder enig probleem (klopt af) “durf” ik eigenlijk niet weg te doen :o
Helaas geen DolbyVision anders stond die hier ook al (want goede 24p motion :) ).

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18
vinom schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:06:
Of ik moet gewoon nog wennen dat mijn C8 ontzettend veel contrast heeft vergeleken met mijn LCD of het zwart is te zwart, waardoor er details wegvallen, die wel donker moeten zijn maar niet zwart laat maar zeggen. Met welke instellingen kan ik dan het beste spelen? Mijn Gamma heb ik op 2.2 staan, ISF Dark Room, rest standaard.
Op standaard staat de brightness te laag. Wat bij mij goed werkte is om te calibreren met de AVS video.

Dit zijn wat testbeelden waarmee je kunt achterhalen of de kleuren wel goed schalen en de wit en zwart waarden allemaal goed worden weergegeven. Je verliest hierdoor wel het "mooie donkere beeld" (niet de zwartwaardes!) maar je krijgt de details terug. Op internet staan tutorials over deze video. Als je zoekt op AVS calibration.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Cardwizard
Brad Pitt schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:53:
[...]

Helaas geen DolbyVision anders stond die hier ook al (want goede 24p motion :) ).
Ik wil gewoon mijn C7 MET Ambilight, kan er wel een Hue strip achter plakken maar dat is het weer net niet

• bram1984
Cardwizard schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:29:
[...]

Ey @bram1984 staat er nou eigenlijk niet gewoon dat het juist NIET is opgelost?

So yes, HDR Game Mode is still dim, as is Technicolor. Nothing has changed, unfortunately. You still need something like an HD Fury Linker to inject metadata to an HDR console signal to restore brightness

Of begrijp ik het niet goed?
Ja beetje dubbel. Ik wilde eigenlijk deze quote plaatsen.
I'm glad you also confirmed it.
Anyway, I was referring to HDR Technicolor with Active HDR as the reference for the best "accuracy/luminance" balance to match, especially with higher nits games (as the profile is still the best HDR one to use on LG OLEDs with regular HDR movies, both webOS/Streaming or 4K/HDR BluRays).
Active HDR is still not recommended for games as it produces visible luminance shifts during gaming, but the fact that HDR Game with DC set to Medium can now achieve the same HDR Technicolor balance with the same contents (even 4K/HDR BluRays) for the first time is a major improvement, and what people should want. Yesterday I re-watched 4K/HDR Infinity War using both profiles, and in many occasion HDR Game with DC to Medium was even brighter than Technicolor, and even more pleasant to watch. That was never the case before.
En deze op de vraag of de game mode nu hetzelfde is als op de 2018 modellen.
I don't have a 2018 model to directly compare side by side, but as far as I know HDR Game with DC to Medium on 7 Series and HDR Game with Dynamic Tonemapping enabled on 8 Series should be very comparable now.
Nogal verwarrend allemaal. :)

• Cardwizard
Zo maar eens updaten dan

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
MrFl0ppY schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:53:
[...]

Op standaard staat de brightness te laag. Wat bij mij goed werkte is om te calibreren met de AVS video.

Dit zijn wat testbeelden waarmee je kunt achterhalen of de kleuren wel goed schalen en de wit en zwart waarden allemaal goed worden weergegeven. Je verliest hierdoor wel het "mooie donkere beeld" (niet de zwartwaardes!) maar je krijgt de details terug. Op internet staan tutorials over deze video. Als je zoekt op AVS calibration.
Toch gek dat iedereen zegt dat ze brightness gewoon op 50 hebben staan. Bij mij dus (inmiddels gezakt van 68 naar rond de 58/60 afhankelijk van situatie) veel hoger en dat werd door vrijwel iedereen bevestigd dat dit niet kan kloppen.

Ben blijkbaar niet de enige met een "te donker" scherm.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Cardwizard
@Phusebox dat is niet zakken maar verhogen, zo’n hoge waarde vernielt je absolute zwartwaardes (ledjes gaan niet meer uit als het zwart moet zijn)

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Update II

Leverancier heeft besloten om de garantie met een paar dagen te verlengen dus alsnog de kosten van de reparatie voor hun rekening te nemen!

Afbeeldingslocatie: https://i213.photobucket.com/albums/cc80/Misterbont/46971579_331853297545328_8343178859599888384_n.jpg

Hopen dat ie daarna wat langer mee gaat voor die prijs dat ervoor is betaald!

• Phusebox
Cardwizard schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:15:
@Phusebox dat is niet zakken maar verhogen, zo’n hoge waarde vernielt je absolute zwartwaardes (ledjes gaan niet meer uit als het zwart moet zijn)
Sorry mistte stukje tekst, kwam van 68 brightness.

Ligt dus aan het sherm blijkbaar, als ik hem op 58 heb in een volledige donkere kamer zijn alle LEDs nog uit. Dat was toen ik hem net had zelfs bij 68 het geval. Wanneer ik hem op de standaardwaarde van 50 zet is 5% grijs zelfs nog zwart.
Misterbont schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:20:
Update II

Leverancier heeft besloten om de garantie met een paar dagen te verlengen dus alsnog de kosten van de reparatie voor hun rekening te nemen!

[Afbeelding]

Hopen dat ie daarna wat langer mee gaat voor die prijs dat ervoor is betaald!
Ga je nu bij elke post die foto zetten?

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 10-12-2018 14:25 ]

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Phusebox schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:22:
[...]

Sorry mistte stukje tekst, kwam van 68 brightness.

Ligt dus aan het sherm blijkbaar, als ik hem op 58 heb in een volledige donkere kamer zijn alle LEDs nog uit. Dat was toen ik hem net had zelfs bij 68 het geval. Wanneer ik hem op de standaardwaarde van 50 zet is 5% grijs zelfs nog zwart.

[...]

Ga je nu bij elke post die foto zetten?
Weet niet of mensen scrollen of alleen laatste pagina lezen. Had natuurlijk ook een andere foto neer kunnen zetten :+

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:09
@Phusebox
Ik volg je posting al een tijdje, misschien ben je een perfectionist maar gelijk heb je, als je niet tevreden ben met je scherm moet je zorgen dat een andere komt, geeft geen donder uit hoeveel keer moet je de scherm ruilen, uiteindelijk gaat om jou en je gevoel, niets mee te maken met de winkel en/of garantie voorwaarden.

• Cardwizard
@Phusebox heb werkelijk nog nooit gelezen dat een OLED scherm de helderheid zo hoog had staan

• Phusebox
chulin schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:32:
@Phusebox
Ik volg je posting al een tijdje, misschien ben je een perfectionist maar gelijk heb je, als je niet tevreden ben met je scherm moet je zorgen dat een andere komt, geeft geen donder uit hoeveel keer moet je de scherm ruilen, uiteindelijk gaat om jou en je gevoel, niets mee te maken met de winkel en/of garantie voorwaarden.
De winkel reageert inmiddels niet meer, en ik ben het zelf eigenlijk ook wel beu. Triest maar waar.
Cardwizard schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:33:
@Phusebox heb werkelijk nog nooit gelezen dat een OLED scherm de helderheid zo hoog had staan
Tja, ik had het niet bij 1 scherm, maar in ieder geval twee van de drie die ik heb (gehad). Op dit moment leer ik er maar mee leven.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 10-12-2018 14:38 ]

• doggy1
Brad Pitt schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:03:
[...]

Dus? Er wordt gezegd dat je met je trip naar Duitsland 300 bespaart en jij zegt dat het meer is. Dat denk ik niet, aangezien je een (betere) C8 kan kopen voor 1999. En da's dus 300 meer dan de B8(7).
Laagste prijsaanbod tot nu toe bij Foka €2069(zelf ophalen). Scheelt toch €370.
Peanuts volgens sommige tweakers :)

• Brad Pitt
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:40:
[...]
Laagste prijsaanbod tot nu toe bij Foka €2069(zelf ophalen). Scheelt toch €370.
Peanuts volgens sommige tweakers :)
Beter zoeken (kan goedkoper), maar is allemaal off topic hier (andere thread gebruiken voortaan) en met een beetje pech 3x op en neer Duitsland is gelukkig gratis en kost geen bakken met tijd.

• doggy1
Naar Nordhorn doe ik net zo lang over als naar Foka

• chulin
[quote]Phusebox schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:37:
[...]

De winkel reageert inmiddels niet meer, en ik ben het zelf eigenlijk ook wel beu. Triest maar waar.

[...]

Niets mee te maken, zelf ook mee gemaakt, uiteindelijk kan je aan de langste eind trekken

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:44:
Naar Nordhorn doe ik net zo lang over als naar Foka
als je naar nordhorn gaat,hoeft je duits ook niet zo goed te zijn,er werken nederlanders en de meeste duitsers daar, begrijpen je ook wel.zou wel eerst even bellen of er nog voorraad is.
edit.je bent denk ik al te laat,staat inmiddels weer op 1999.

[ Voor 8% gewijzigd door pwh53 op 10-12-2018 15:10 ]

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Gotjee schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:54:
Had een service request gemaakt voor 25% vak in midden van beeld van mijn E7.
Dacht dat ze deze known issue met software konden oplossen, had zoiets gezien op RTings, maar monteur heeft hier ter plekke er gewoon meteen nieuw paneel ingestopt .
Ik heb dit ook laatst ontdekt op mijn C7 van een jaar oud. Heb jij gewoon een service afspraak aangemeld via de LG site? Nog tips voor me?

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18
Phusebox schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:13:
[...]

Toch gek dat iedereen zegt dat ze brightness gewoon op 50 hebben staan. Bij mij dus (inmiddels gezakt van 68 naar rond de 58/60 afhankelijk van situatie) veel hoger en dat werd door vrijwel iedereen bevestigd dat dit niet kan kloppen.

Met die testbeelden kun je vrij eenvoudig zien wanneer je op de sweetspot zit. Ook zie je vrij eenvoudig wanneer je de brightness te hoog hebt staan, dan gaat wordt het hele testbeeld grijzig.

Wat ik wel ervaar is dat de bron best een behoorlijk verschil kan geven. Ik heb zowel de decoder als mijn mediaspeler via de versterker aangesloten. Toen ik heb het beeld goed had op mijn mediaspeler wisselde ik naar mijn decoder en schrok me te pletter. Veel en veel te hoge brightness. Dus de bron (en ook de kwaliteit van de het bestand) kan wel een verschil maken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:53:
[...]

Heeft de OLED803 geen 24p issues? Ik ben hier helaas erg gevoelig voor en krijg het op de C8 niet acceptabel. Als de 803 geen 24p problemen heeft moet ik misschien toch dit model overwegen. Wel jammer...belabberde remote, minder OS, slechts 2 volwaardige HDMI poorten, hogere inputlag. Qua gebruik een mindere TV, maar ik koop hem uiteindelijk hoofdzakelijk voor het kijken van films.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:14:
[...]
Heeft de OLED803 geen 24p issues? Ik ben hier helaas erg gevoelig voor en krijg het op de C8 niet acceptabel.
Philips en Sony hebben op het moment de beste 24p processing.

Uiteraard hebben Philips en Sony ook weer de nodige minpunten maar zoals je zegt is voor bepaalde mensen 24p nogal belangrijk en kom je niet om deze twee merken heen, op dit moment. YMMV, zoals met alles.

• doggy1
pwh53 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:59:
[...]

als je naar nordhorn gaat,hoeft je duits ook niet zo goed te zijn,er werken nederlanders en de meeste duitsers daar, begrijpen je ook wel.zou wel eerst even bellen of er nog voorraad is.
edit.je bent denk ik al te laat,staat inmiddels weer op 1999.
Ik had hem al paar weken geleden besteld voor €1699 :) , Maar ben nu pas terug van vakantie.
Kan hem morgen ophalen(bevestigd!)

• pwh53
Scidd0w schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:00:
[...]
Ik heb dit ook laatst ontdekt op mijn C7 van een jaar oud. Heb jij gewoon een service afspraak aangemeld via de LG site? Nog tips voor me?
https://www.lg.com/nl/ond...arantie/service-aanvragen

duidelijke foto's mee uploaden,ze vragen meestal om tv-beelden,makkelijkst is een ster-reclame blok.
het is een fout in het productie-proces,als het goed zijn ze er mee bekend.

• pwh53
doggy1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:44:
[...]

Ik had hem al paar weken geleden besteld voor €1699 :) , Maar ben nu pas terug van vakantie.
Kan hem morgen ophalen(bevestigd!)
ok,dit was ook een herhaling van die aanbieding,dacht ik gelezen te hebben,gisteren dan, inmiddels niet meer.

• bram1984
@Cardwizard Nog even verder gelezen. Blijkbaar is de HDR game mode nu wel zoals bedoeld is. Dus het moet er hetzelfde uitzien als op de 2018 modellen als je de eerder geposte settings aanhoudt.

• Gotjee
Scidd0w schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:00:
[...]
Heb LG gewoon gebeld, kreeg vrijwel direct iemand behulpzaam aan de lijn.
Moest wat foto's naar hun whatsappen + aankoopbewijs + serienummer + model (achterkant tv of etiket doos).
Zo'n interventie ging via externe partij ServiLux kan zelf je dag kiezen etc via hun systeem.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 08:52

westergas

rikkie_pc

Iemand een tip in de regio Noord Holland om een LG OLED te beoordelen op 24p content? Bij de Media Markt ziet het er allemaal flitsend uit maar dat zijn uiteraard demo's van LG zelf.

Kijk al 10 jaar naar een Pioneer Kuro die 24p goed afhandelt, ben bang dat de judder me niet mee gaat vallen. SOE ben ik extreem gevoelig voor dus TM moet sowieso uit.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Brad Pitt
westergas schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:14:
Kijk al 10 jaar naar een Pioneer Kuro die 24p goed afhandelt, ben bang dat de judder me niet mee gaat vallen. SOE ben ik extreem gevoelig voor dus TM moet sowieso uit.
Een LG OLED met alle beeldfoefjes uit zal 24p content gewoon prima* weergeven hoor :)

*met nodige geschok maar da's inherent aan het lage aantal beelden per seconde en de pixel response rate.

• chulin
westergas schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:14:
Iemand een tip in de regio Noord Holland om een LG OLED te beoordelen op 24p content? Bij de Media Markt ziet het er allemaal flitsend uit maar dat zijn uiteraard demo's van LG zelf.

Ik woon in NH, ook met een kuro dus..... misschien kunnen we afspreken >:)

• doggy1
pwh53 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:54:
[...]

ok,dit was ook een herhaling van die aanbieding,dacht ik gelezen te hebben,gisteren dan, inmiddels niet meer.
Komt waarschijnlijk wel weer, want al paar keer in aanbieding geweest voor die prijs.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
pwh53 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:46:
[...]
https://www.lg.com/nl/ond...arantie/service-aanvragen

duidelijke foto's mee uploaden,ze vragen meestal om tv-beelden,makkelijkst is een ster-reclame blok.
het is een fout in het productie-proces,als het goed zijn ze er mee bekend.
Gotjee schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:07:
[...]Heb LG gewoon gebeld, kreeg vrijwel direct iemand behulpzaam aan de lijn.
Moest wat foto's naar hun whatsappen + aankoopbewijs + serienummer + model (achterkant tv of etiket doos).
Zo'n interventie ging via externe partij ServiLux kan zelf je dag kiezen etc via hun systeem.
Bedankt ik ga er mee aan de slag!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 10:56

pro_6or

amateur_60r

chulin schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:24:
[...]

Ik woon in NH, ook met een kuro dus..... misschien kunnen we afspreken >:)
Ik kan je niet specifiek input geven over de 24P motion judder (nou hou dan je kop dicht) en ik kom niet uit Noord Holland (dus dan moet ik al helemaal mijn kop houden) maar ik kom wel vanaf een Kuro (die nu bij een vriend aan de muur hangt) en ben naar een LG 65C8 gegaan. Ik was in het begin een beetje teleurgesteld over de C8 (tov mijn 5080XA) maar na een maandje of 2 C8 Oled kijken keken we laatst weer eens TV bij mijn makker op de Kuro en oei oei wat viel dat toen ineens tegen. Liefde maakt blind.

Sowieso overstappen, OLED is echt niet perfect (verre van) maar tov de KURO is het een enorme stap vooruit.

Hopelijk kan iemand nog wel de evt. 24P twijfel wegnemen (of bevestigen) maar stap nou maar gauw over!

een treffende spreuk

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Gotjee schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:44:
[...]

Natuurlijk is de monteur nog maar net buiten en merk ik dit op het nieuwe paneel : https://photos.app.goo.gl/JWa9Ps5gUpNumhxh9

Wat is dat nu weer voor iets? Pixel refresh maar gestart maar vrees er voor.
Zit er misschien nog de folie op je scherm? Wie weet is dat wat je ziet. Voor je ergens naar gaat zoeken raad ik je aan eerst dat nieuwe paneel 4 uur speeltijd te geven waardoor de pixelrefresh zijn ding gaat/kan doen.

• gravy
  • Laatst online: 20:23
Heeft hier iemand de Nederlandse apps NPO en RTL XL werkend gekregen op een 55B6D (duits model)?
De apps zijn niet zichtbaar in de LG content store en kan nergens de installatie bestanden vinden online.

[ Voor 35% gewijzigd door gravy op 10-12-2018 20:44 ]

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:13:
[...]

Kenners, ik las vandaag bovenstaand bericht en zou hier toch nog wat meer over willen weten.

Afgelopen zaterdag is mijn C8, vanwege een defect, omgeruild voor een andere C8 (welke zeer vermoedelijk ook weer omgeruild gaat worden wegens een ander defect (zoals jullie eerder hebben kunnen lezen), maar dat terzijde :)

Al vrij snel na het installeren van de tweede C8 viel mij op dat het beeld beduidend donkerder oogt dan mijn vorige C8, ongeacht de bron en met dezelfde instellingen.

Ik gebruik zowel ISF Expert (Dark Room) als ISF Expert (Light Room), waarbij ik alleen gespeeld heb met OLED-light en brightness. Ik heb de vorige C8 niet uitgebreid kunnen testen, maar wel de 'blokjes-test' gedaan en n.a.v. daarvan de brightness op 49 ingesteld (ISF Expert (Dark Room)). Dit gaf een perfect resultaat.

Zojuist heb ik in een volledig verduisterde ruimte opnieuw een aantal testen gedaan en mijn tweede C8 geeft hele andere resultaten.

ISF Expert (Dark Room)
OLED-light op 100: het lukt mij niet om alle blokjes zichtbaar te krijgen zonder dat het gehele scherm te grijs wordt. Als ik de brightness op 60 zet is het te donker (ik mis dan nog steeds 3 blokjes), bij 61 is ook linksboven grijs. Daarnaast is bij zowel 60 als 61 de gehele rand (eigenlijk dus het hele scherm) lichtgrijs.

Als ik zorg dat de rand zwart is (brightness ongeveer op 55) is ongeveer 1/4 van de blokjes (linksboven) niet meer zichtbaar.

ISF Expert (Light Room)
Als ik OLED-light op 100 en brightness op 53 zet, zijn alle blokjes zichtbaar (behalve linksboven, zwart). Zet ik OLED-light op 80, dan wordt het lastig om meerdere blokjes linksboven te onderscheiden.

Kortom, ISF Expert (Dark Room) lijkt geen optie bij deze televisie. ISF Expert (Light Room) kan wel, maar dan moet ik OLED-light wel op 100 hebben staan... En nogmaals, mijn vorige C8 kon met dezelfde setting voor ISF Expert (Dark Room) op brightness 49 8)7

Zijn dit nu acceptabele resultaten?

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:12
gravy schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:42:
Heeft hier iemand de Nederlandse apps NPO en RTL XL werkend gekregen op een 55B6D (duits model)?
De apps zijn niet zichtbaar in de LG content store en kan nergens de installatie bestanden vinden online.
Heb zelf de 65C7D (duits model) en door deze op nederland te zetten en luxemburg dan kun je in appstore van LG deze apps vinden.

• gravy
  • Laatst online: 20:23
Wingie schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:03:
[...]

Heb zelf de 65C7D (duits model) en door deze op nederland te zetten en luxemburg dan kun je in appstore van LG deze apps vinden.
Bedankt het werkt nu. De locatie voor lg services stond inderdaad niet goed ingesteld :)

• Gotjee
Qapla1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:26:
[...]

Zit er misschien nog de folie op je scherm? Wie weet is dat wat je ziet. Voor je ergens naar gaat zoeken raad ik je aan eerst dat nieuwe paneel 4 uur speeltijd te geven waardoor de pixelrefresh zijn ding gaat/kan doen.
Nee de folie is er vanaf.
Ja heb handmatig pixel refresh gestart via het menu al.
Even wat gewreven/zachtjes geduwt op de vlek maar doet allemaal niet veel.
Hij staat al heel de dag aan met gevarieerde content, straks voor ik naar bed ga schedule ik nog een pixel refresh.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:14

Mfpower

In dubio

Joepla schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:07:
@Mfpower Wat voor vermogensmeter gebruik je? Als dat er een is van een paar tientjes max, dan is de kans groot dat hij in de war raakt van de slechte power factor die de geschakelde voeding in je TV mogelijk veroorzaakt. Nog afgezien van het feit dat hij waarschijnlijk ook niet nauwkeurig meet bij lage vermogens.

Zo heb ik eens iemand een meting zien doen aan een Senseo apparaat en daarna aan iedereen die het horen wilde vertelde dat die dingen 20W in standby gebruiken.

Als je het simpel & goedkoop betrouwbaar wilt vaststellen, gooi dan alle groepen in je huis uit, behalve die waar je TV op is aangesloten. Zorg dat op die groep alles ontkoppeld is. Zonder TV aangesloten zal je kWh meter in je meterkast dan 0 W moeten aangeven/draaischijf staal stil. Sluit je TV aan, zet hem in standby en kijk wat er gebeurd. Ook met een draaischijf (en de daarop vermeldde waarde) kun je dan uitrekenen wat het vermogen is.

Dit is wel wat gedoe, maar wel stukken minder dan een omruilactie opzetten die misschien niet nodig is.
Even een oude koe uit de sloot halen. Ik heb zojuist de meting met m'n slimme meter in de meterkast gedaan en het verbruik van m'n C8 in standby is (tromgeroffel): onmeetbaar. 0.0 watt stond er.

* Mfpower gooit gelijk z'n vermogensmeter bij het grofvuil. Wat heb je daar nou aan.

offtopic:
Deze exercitie heeft me ook geleerd wat m'n sluipverbruik is (met name 's nachts) van alle apparaten die nog aanstaan dan, namelijk plm 55Watt. Nog best veel eigenlijk (wel 2 koelkasten/vriezers), alle laders die blijven zitten, MV, switches etc. Alles bij elkaar dit jaar met 5 personen een whopping 3000kWh verbruikt (toevallig net jaarafrekening gehad). De standby van de OLED gaat dit niet omhoog jagen.

• Phusebox
Mfpower schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:34:
[...]

Even een oude koe uit de sloot halen. Ik heb zojuist de meting met m'n slimme meter in de meterkast gedaan en het verbruik van m'n C8 in standby is (tromgeroffel): onmeetbaar. 0.0 watt stond er.

* Mfpower gooit gelijk z'n vermogensmeter bij het grofvuil. Wat heb je daar nou aan.

offtopic:
Deze exercitie heeft me ook geleerd wat m'n sluipverbruik is (met name 's nachts) van alle apparaten die nog aanstaan dan, namelijk plm 55Watt. Nog best veel eigenlijk (wel 2 koelkasten/vriezers), alle laders die blijven zitten, MV, switches etc. Alles bij elkaar dit jaar een whopping 3000kWh verbruikt (toevallig net jaarafrekening gehad). De standby van de OLED gaat dit niet omhoog jagen.
Ik verdenk mijn buren ervan dat ze stroom aftappen. :+ Zijn met zijn tweetjes. Klein huis. Alles led lampen en nieuwe apparatuur van max 5 jaar oud. Stekkers van dingen die lang niet gebruikt worden gaan er uit.

Verbruik: 4000 kWh.

[...]

offtopic:
Deze exercitie heeft me ook geleerd wat m'n sluipverbruik is (met name 's nachts) van alle apparaten die nog aanstaan dan, namelijk plm 55Watt. Nog best veel eigenlijk (wel 2 koelkasten/vriezers), alle laders die blijven zitten, MV, switches etc. Alles bij elkaar dit jaar met 5 personen een whopping 3000kWh verbruikt (toevallig net jaarafrekening gehad). De standby van de OLED gaat dit niet omhoog jagen.
Ik had het al eerder gezegd maar het verbaasd mij niet dat dit soort meters afwijken bij lage waarden.
Wel goed te weten dat je TV in orde is.
Sluipverbruik loopt wel op maar is niet helemaal te voorkomen. Dingen als klokjes, koelkast, vriezer, dect telefoon, modem (en WiFi!) blijven altijd aan.
Op mijn Fritzbox modem kan ik wel een schedule instellen zodat de WiFi bv tussen 24:00 en 07:00 uit staat.
Ik vond dit toch niet zo lekker werken. Misschien moet ik het nog eens proberen.
chulin schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:27:
[...]

Met alle respect...
Het is geen kwestie van lotterij, het is gewoon onacceptabel, punt.

...

Ik wil niet in disscussie gaan over bepaalde merken, maar het lijkt dat LG omdat goedkoper is meer problemen hebt dan de andere, ieg it doesn't matter, niet goed, geld terug.
Het is wat mij betreft toch echt een loterij welk paneel je ontvangt. Ik heb daar geen invloed op want mag niet meekijken in het magazijn welke tv ze uit het schap trekken. En al zou ik mogen meekijken, dan moet ie daar ook ter plekke uitgepakt en geïnstalleerd worden en onderworpen aan een grondige beeldtest...

Je kan uiteraard gaan ruilen en je kan dat net zo lang doen totdat je tevreden bent c.q. de winkel/LG ermee stopt, dat is je goed recht. Maar ik geef alleen aan dat er reeële kans is dat je een even brak of nog brakker paneel krijgt. Het regelen van een omruiling kost weer tijd en moeite en ook zo'n dag vrij nemen en thuis zitten wachten of er nog iemand komt opdagen met een nieuwe tv is natuurlijk geen feest, evenals het deinstalleren van de oude tv, het opnieuw installeren van de nieuwe, afstellen en eventueel kalibreren. Dat weegt bij mij ook door in de keuze.

Overigens heeft dat wat mij betreft alles te maken met de beperkingen in tv-land oftewel kosteneffectieve massaproductie van consumerschermen in het algemeen en niet met LG in het specifiek. Ik kom van Panasonic plasma's, een merk dat toch niet bekend staat als budgetknaller, en ook daar waren met de 50 en 60 serie zeer veel gevallen van DSE, green blobs, wel/geen inbranding, etc. Ook dat was dus een loterij, ondanks de over het algemeen nette omruilservice van Panasonic/CE repair.

Ook met alle respect trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 10-12-2018 23:12 ]

• benza2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Het valt me op dat ik veel berichten lees van schermproblemen met de 55C8. Ik heb zelf een 65C8 en totaal geen problemen met banding, defecte pixel o.i.d. Wat is de ervaring van andere 65C8 gebruikers?

• Cardwizard
De grotere schermen hebben normaal meer kans op problemen, want meer oppervlak

Denk dat er meer 55 verkocht wordt, dus lees je daar meer problemen over

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 12:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

[...]

offtopic:
Mooi en fijn dat je het laat weten!
Wat betreft je meter: alle waar naar zijn geld, je kunt er veel apparaten wel goed mee meten, maar zijn zwakke punt is laagvermogen en blindvermogen (waarschijnlijk).
Het energieverbruik van je wasmachine kun je prima meten ermee, ga ik vanuit.

Je sluipverbruik is niet verkeerd. Tegenwoordig zit je al snel een stuk hoger met modems, routers, access points, CV ketel, etc. En met 3000 kWh met z'n vijven zit je ver onder het gemiddelde verbruik.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

Boy

www.byoscoop.nl

benza2006 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:01:
Het valt me op dat ik veel berichten lees van schermproblemen met de 55C8. Ik heb zelf een 65C8 en totaal geen problemen met banding, defecte pixel o.i.d. Wat is de ervaring van andere 65C8 gebruikers?
Ik weet dat Tweakers wss kritischer zijn en het is al vaker gezegd, maar ik ben er toch wel heel erg van geschrokken van alle problemen die hier aangekaart worden en ook nog blijven terugkomen op moment dat je de TV ruilt... :o

Ik ben altijd (blind) promoter geweest van OLED omdat je overal leest hoe het niet op kan tegen LCD / QLED, maar begin langzaam te denken dat ik het risico niet wil nemen en mss toch voor een QLED ga, ook omdat je een 65" van 2018 vanaf 1450 euro hebt. Maar dan denk ik 'zo erg zal het toch niet zijn, neem een OLED!' want ik koop niet vaak een TV en dan wil ik wel een supermooie...

tis moeilijk zeg...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Phusebox
benza2006 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:01:
Of je hebt gewoon niet goed gekeken. Ik heb nog geen enkele LG OLED gezien zonder problemen en ik heb er toch al stuk of 10 gezien bij mensen thuis (waarvan 4 bij mezelf).
Cap schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:08:
[...]

Het is wat mij betreft toch echt een loterij welk paneel je ontvangt. Ik heb daar geen invloed op want mag niet meekijken in het magazijn welke tv ze uit het schap trekken. En al zou ik mogen meekijken, dan moet ie daar ook ter plekke uitgepakt en geïnstalleerd worden en onderworpen aan een grondige beeldtest...

Je kan uiteraard gaan ruilen en je kan dat net zo lang doen totdat je tevreden bent c.q. de winkel/LG ermee stopt, dat is je goed recht. Maar ik geef alleen aan dat er reeële kans is dat je een even brak of nog brakker paneel krijgt. Het regelen van een omruiling kost weer tijd en moeite en ook zo'n dag vrij nemen en thuis zitten wachten of er nog iemand komt opdagen met een nieuwe tv is natuurlijk geen feest, evenals het deinstalleren van de oude tv, het opnieuw installeren van de nieuwe, afstellen en eventueel kalibreren. Dat weegt bij mij ook door in de keuze.
Ja ik zou ook liefst weer ruilen als ik zeker wist een goede te krijgen, maar het gokken en de tijd die het kost is gewoon absurd, zeker aangezien de kans op een goed scherm blijkbaar nihil is.

[ Voor 54% gewijzigd door Phusebox op 11-12-2018 08:41 ]

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Boy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:35:
[...]

Ik weet dat Tweakers wss kritischer zijn en het is al vaker gezegd, maar ik ben er toch wel heel erg van geschrokken van alle problemen die hier aangekaart worden en ook nog blijven terugkomen op moment dat je de TV ruilt... :o

Ik ben altijd (blind) promoter geweest van OLED omdat je overal leest hoe het niet op kan tegen LCD / QLED, maar begin langzaam te denken dat ik het risico niet wil nemen en mss toch voor een QLED ga, ook omdat je een 65" van 2018 vanaf 1450 euro hebt. Maar dan denk ik 'zo erg zal het toch niet zijn, neem een OLED!' want ik koop niet vaak een TV en dan wil ik wel een supermooie...

tis moeilijk zeg...
Als je je zo druk maakt, koop dan lekker een Qled want dan kun je tenminste rustig slapen.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

DigitalError schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:46:
[...]

Als je je zo druk maakt, koop dan lekker een Qled want dan kun je tenminste rustig slapen.
Heb je inderdaad ook wel een punt...van de andere kant hebben ze bij Platte TV een 'A-Z garantie' waar je al kan ruilen bij 1 dode pixel. Dan kan ik ook wel rustig slapen als daar alle issues in zitten qua garantie :)

• Phusebox
Boy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:47:
[...]

Heb je inderdaad ook wel een punt...van de andere kant hebben ze bij Platte TV een 'A-Z garantie' waar je al kan ruilen bij 1 dode pixel. Dan kan ik ook wel rustig slapen als daar alle issues in zitten qua garantie :)
Wat je ook doet, koop daar nooit een tv. Wat een *peep* winkel is dat zeg... blijf daar alsjeblieft ver, ver vandaan.

Hetzelfde zou ik eigenlijk ook zeggen over de C8 serie... beter wacht je of ze volgend jaar wel een deugdelijke tv kunnen produceren en anders een ander merk. LG begint hun budgetnaam weer eer aan te doen.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:31
Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:54:
[...]

Wat je ook doet, koop daar nooit een tv. Wat een *peep* winkel is dat zeg... blijf daar alsjeblieft ver, ver vandaan.

Hetzelfde zou ik eigenlijk ook zeggen over de C8 serie... beter wacht je of ze volgend jaar wel een deugdelijke tv kunnen produceren en anders een ander merk. LG begint hun budgetnaam weer eer aan te doen.
Ik neem aan dat je nu weer veilig bij een LCD/Qled zit?

• Phusebox
Wren schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:56:
[...]

Ik neem aan dat je nu weer veilig bij een LCD/Qled zit?
Nee aangezien ik mijn geld niet terug krijg zal ik hier minimaal twee jaar met tegenzin tegenaan moeten kijken.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:25
Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:54:
[...]

Hier een C8 55: top ding, niks mis mee! Komen vanaf een Sony KD-55XD8505 van 2 jaar oud, maar wat een verschil. Geweldig beeld en de software is zoveel beter als Android tv.

En gezien de tientallen uitmuntende reviews (zowel afhankelijk als onafhankelijk), vermoed ik dat er wel meer mensen zijn met een C8 die wel tevreden zijn. Dus beetje onnodig om vanuit jouw persoonlijke ervaring LG en de C8 neer te sabelen.

[ Voor 19% gewijzigd door renegrunn op 11-12-2018 09:19 ]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Het beeld geloof ik wel, er zal een reden zijn dat de LG OLED's overal als beste TV worden uit geroepen.
Maar ik houd me nog steeds aanbevolen als iemand een goede winkel weet in Noord Holland waar ik 24P content kan testen :)

• Wren
Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:58:
[...]

Nee aangezien ik mijn geld niet terug krijg zal ik hier minimaal twee jaar met tegenzin tegenaan moeten kijken.
Als je tv defect is dan is deze toch gewoon defect? Of ervaar jij iets aan de tv wat niet als defect wordt ervaren? Ik weet dat je al eerder je klachten hebt besproken maar ik weet even niet wat nu je meest recente klacht is?

• Wren
westergas schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:21:
Het beeld geloof ik wel, er zal een reden zijn dat de LG OLED's overal als beste TV worden uit geroepen.
Maar ik houd me nog steeds aanbevolen als iemand een goede winkel weet in Noord Holland waar ik 24P content kan testen :)
Waarom ga je niet met je eigen content op een stick naar een winkel en test je het daar?

• Phusebox
Wren schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:22:
[...]

Als je tv defect is dan is deze toch gewoon defect? Of ervaar jij iets aan de tv wat niet als defect wordt ervaren? Ik weet dat je al eerder je klachten hebt besproken maar ik weet even niet wat nu je meest recente klacht is?
De norm voor LG voor defect ligt onder die van mij.

Verticale strepen in beeld hoort niet.
Een krom scherm hoort niet.
'Crushed blacks' bij de normale zogenaamd gecalibreerde instellingen als ISF en Technicolor hoort mijns inziens ook niet.

LG vindt dit normaal en geen reden om het als defect te bestempelen.

• Wren
Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:29:
[...]

'Crushed blacks' bij de normale zogenaamd gecalibreerde instellingen als ISF en Technicolor hoort mijns inziens ook niet.

Als de winkel waar je je oorspronkelijke product hebt aangeschaft dat ook vindt dan houdt het op. Misschien kan de OLED techniek niet aan jouw standaarden voldoen, helaas.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:58:
[...]

Hoezo, je kan toch gewoon de koop ongedaan maken?

• pennywise666
Boy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:35:
[...]

tis moeilijk zeg...
QLED zeg je? Wil je niet zo vloeken?

Mijn OLED is gewoon goed. Hier en daar niet perfect, maar dat zijn gewoon kleinigheidjes die niet opvallen.
Maar dat heb je ook met QLED.
OLED is gewoon het beste!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

pennywise666 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:41:
[...]

Hoezo, je kan toch gewoon de koop ongedaan maken?
Inderdaad, hoe lang geleden heb je het apparaat aangeschaft? Je mag toch binnen 2 weken altijd (zonder reden) retourneren?

• Phusebox
Boy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:56:
[...]

Inderdaad, hoe lang geleden heb je het apparaat aangeschaft? Je mag toch binnen 2 weken altijd (zonder reden) retourneren?
Is inmiddels 5 weken geleden schat ik... tja met 3x omruilen gaat het hard, dat red je niet binnen 2 weken.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:56:
[...]

Is inmiddels 5 weken geleden schat ik... tja met 3x omruilen gaat het hard, dat red je niet binnen 2 weken.
Ik lees een uitdaging voor over 2 jaar? :+

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

[...]

Boh, dat is echt super balen...

Maar ik zou denken (ik heb geen verstand van juridisch dingen btw) dat als je al aan het klagen bent vanaf het begin en ze krijgen het niet opgelost, dat de aankoop vast nog ontbonden kan worden. Wellicht rechtsbijstand of consumentenbond inschakelen? Die kunnen je vast raadt geven.

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Ik heb me door alle negatieve reacties toch onthouden van een aankoop van een c8. Het voelde toch niet lekker, wellicht in april het proberen met een c9 of een andere oled tv. Baal er wel van want ben deze maand verhuisd en had gehoopt een nieuwe tv te kopen in combinatie met mijn nieuwe inboedel. Ik begrijp de frustratie van @Phusebox wel, ik wil ook dat iets gewoon werkt en zeker na reparatie dat het dan klaar is.

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:21

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Ik merk wel dat mensen zich snel laten ontmoedigen zeg door slechte verhalen? Wanneer je ook goed kijkt in dit topic zijn het toch veelal dezelfde mensen die doorgaan op een probleem die ze al hadden. Wanneer je dat al weglaat zijn er bar weinig die echt problemen hebben met hun tv's.

Mensen die tevreden zijn hoor je gewoon minder vaak. Ook ik post niet veel hier omdat ik gewoon niets heb aan te merken op mijn tv. Begin dit jaar heb ik een C7 gehaald en ik ben echt super tevreden met mijn tv. Ik kan me niet voorstellen dat de C8 het slechter zou doen.

• renegrunn
ousselg schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:15:
Ik heb me door alle negatieve reacties toch onthouden van een aankoop van een c8. Het voelde toch niet lekker, wellicht in april het proberen met een c9 of een andere oled tv. Baal er wel van want ben deze maand verhuisd en had gehoopt een nieuwe tv te kopen in combinatie met mijn nieuwe inboedel. Ik begrijp de frustratie van @Phusebox wel, ik wil ook dat iets gewoon werkt en zeker na reparatie dat het dan klaar is.
Die kritieken van Phusebox moet je maar met een korreltje zout nemen. Die klaagt al over de vormgeving van zijn ruitenwissers (geen grap). Of over zijn Yamaha versterker, of zijn BMW, of de private lease organisatie etc. etc. Als hij een keer op vakantie gaat naar de klaagmuur, zullen de voegen wel niet recht genoeg zijn :+ ;)

Wat verwacht jij van een TV uit 2019 t.o.v. de huidige modellen? Mijn punt is dat de modellen die volgende jaar uit komen, ook wel weer punten van kritiek zullen krijgen (perfectie bestaat niet). En zo kun je dus eeuwig blijven wachten. En anders kijk inderdaad eens naar een Sony bijvoorbeeld, ook erg mooi, maar net iets duurder. Al ben ik geen fan Android TV.

• pennywise666
[...]

Huh, ik dacht dat de 2 weken dan steeds opnieuw ingingen na het ontvangen van een vervangende tv.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 13:27
Hou er rekening mee dat 80% van de negatieve reacties in dit topic van 1 user komen.
Ik ben erg tevreden met mijn 65c8!
Er zit wel een kleine buiging in het scherm, maar die zie je alleen als je naast de tv staat en er met 1 oog langs kijkt, in het dagelijks gebruik merk je daar niets van.

• Phusebox
MaakmeGek schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:26:
Ik merk wel dat mensen zich snel laten ontmoedigen zeg door slechte verhalen? Wanneer je ook goed kijkt in dit topic zijn het toch veelal dezelfde mensen die doorgaan op een probleem die ze al hadden. Wanneer je dat al weglaat zijn er bar weinig die echt problemen hebben met hun tv's.

Mensen die tevreden zijn hoor je gewoon minder vaak. Ook ik post niet veel hier omdat ik gewoon niets heb aan te merken op mijn tv. Begin dit jaar heb ik een C7 gehaald en ik ben echt super tevreden met mijn tv. Ik kan me niet voorstellen dat de C8 het slechter zou doen.
Stel het je toch maar voor. Ik had een C7, die was kaarsrecht en na kalibratie geen problemen met vlekken, strepen of zelfs een half scherm dat gewoon veel donkerder is dan de rest.

De C8 is gewoon kwalitatief gezien een flinke stap achteruit als ik het vergelijk met mijn C7 en de drie C8 tv's die ik daarna heb gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 11-12-2018 10:34 ]

• renegrunn
Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:31:
[...]

Stel het je toch maar voor. Ik had een C7, die was kaarsrecht en na kalibratie geen problemen met vlekken, strepen of zelfs een half scherm dat gewoon veel donkerder is dan de rest.

De C8 is gewoon kwalitatief gezien een flinke stap achteruit.
En dat is jouw mening, gebaseerd op jouw ervaring. Het is geen feit, presenteer het dan ook niet zo.

• Phusebox
renegrunn schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:32:
[...]

En dat is jouw mening, gebaseerd op jouw ervaring. Het is geen feit, presenteer het dan ook niet zo.
Klopt, sorry heb het aangepast.

• pennywise666
De lichte flitsen die je krijgt bovenop de macroblocking in sommige SDR content vind ik ook wel een probleem.
Daar hebben een aantal C8's last van,niet allemaal.
Maar die processor is gewoon niet goed dus.

https://www.avforums.com/...ime-scene-inside.2204059/

[ Voor 22% gewijzigd door pennywise666 op 11-12-2018 10:38 ]

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:39
Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:31:
[...]

De C8 is gewoon kwalitatief gezien een flinke stap achteruit als ik het vergelijk met mijn C7 en de drie C8 tv's die ik daarna heb gehad.
Post eens wat foto's dan zien mensen misschien wat jij ziet elke dag?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Phusebox
pennywise666 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:35:
De lichte flitsen die je krijgt bovenop de macroblocking in sommige SDR content vind ik ook wel een probleem.
Daar hebben een aantal C8's last van,niet allemaal.
Maar die processor is gewoon niet goed dus.
Tja, LG is en blijft een budget merk naar mijn idee dat gemazzeld heeft met de exclusiviteit op OLED. Dat het een budget variant op OLED is blijkt ook wel aan de banding/uniformiteit. Dit heb ik bij een telefoon (met Samsung OLED displays) nog nooit gezien in ieder geval, nu zijn die kleiner, maar dan nog zou je iets van de oneffenheden terug moeten kunnen zien als dat hier ook het geval.

• pennywise666
Rohit schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:38:
[...]

Post eens wat foto's dan zien mensen misschien wat jij ziet elke dag?
Dat heeft ie al uitgebreid gedaan. teruglezen.

• bram1984
Ik lees bijna geen klachten over de 2017 modellen? Ik heb zelf een 65B7 en ook geen klachten. OLED lampje staat ook altijd op 70 of hoger.

En hiervoor heb ik dus 2x een 65 inch XE9005 van Sony gehad: niks dan ellende met die dingen. Android helemaal kut, uitvallers, spontane resets, waardeloze ARC handshake met receiver (oplossing was receiver van de stroom halen, maar dat word je ook zat, kan ik je vertellen) tot het punt dat ze helemaal niks meer deden. Die tweede was binnen een uur na de omruiling al kaduuk. Kwam nieuw uit de doos.

Geluk bij een ongeluk: paar honderd euro erbij en een OLED rijker.

Edit: zijn hier trouwens mensen die dit gebruiken?

https://www.avforums.com/...g-7-series-oleds.2184210/

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 11-12-2018 10:41 ]

• Cardwizard
@Phusebox je draaft wel erg door met LG is een budget merk vind ik hoor, in elke ander merk OLED zitten die budgetpanelen van LG. Alleen aansturing en software is merk eigen maar dat heeft niets met banding te maken bijvoorbeeld.

• Phusebox
Reactie van LG over banding, kromme schermen en meer:
"Bij ons is hier niks over bekend."
Ja steek je kop maar in het zand...

westergas schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:21:
Over of het een "goede" winkel is doe ik geen uitspraken, maar bij een zaak als HifiKlubben moet het toch lukken? Alkmaar Amsterdam Haarlem Hilversum... In de flagship store Amsterdam (vh RAF) zullen ze er toch wel een paar hebben hangen?
Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:29:
[...]

De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat het bij Samsung, Sony, Philips of Panasonic niet veel anders zal zijn. Je krijgt te maken met dezelfde winkels en de fabrikant stuurt CE-repair erop af en die beoordeelt het op dezelfde manier.

Verticale strepen kom je ook bij al de andere merken tegen, dat is een 'feature' waarmee ook LCD schermen te maken hebben en in het verleden plasmaschermen. Evenals andere uniformiteitsbeperkingen.

Bij een scherm met een groot oppervlak van een paar mm dik zonder glasplaat en voorzien van een dunne laag plastic of metaal als achterbehuizing zal de productie te maken krijgen niet perfect vlakke schermen. Maar ja, de consument 'wil' een super dun scherm en het moet ook nog betaalbaar blijven, dus dan krijg je een schermproductie waarin exemplarisch meer of meer golving zit. Dat zal niet alleen bij LG zo zijn maar ook bij andere merken. Groot gelijk dat je het niet eens bent met een dikke knik of golf hoor, daar niet van. Maar het is vooral een gevolg van ontwerpkeuzes die 'de markt' dicteert en niet een fabrikant specifiek probleem.

De ISF / Technicolor mode betekent niet meer dan dat je in die stand alle fijnafstellingen tot je beschikking hebt om het beeld te optimaliseren. Al die "ISF" modes die al jaren door de verschillende merken gepromoot worden zijn pure marketingpraat - in de eerste plaats van de fabrikant, maar ook van ISF die er een duit mee verdient door dat logootje te verkopen en zo kan dat clubje hun diepe zakken vullen. Gekalibreerde voorinstellingen bestaan niet, dat is nooit zo geweest want veel te duur, arbeid is immers geld.

Goede kans dat je ergens een tv kunt bemachtigen die deze problemen in veel beperktere mate heeft hoor, maar dat zal dan vooral een exemplarisch gelukje zijn en die moet je dan koesteren. :> Maar ja, na een jaartje of 2, 3, 4 is er weer nieuwe technologie en dan begint het weer te kriebelen... en begint de panel lottery weer van voren af aan. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 11-12-2018 11:22 ]

• pennywise666
^ Ik heb gehoord dat LG panelen van Sony gecherrypicked zijn.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21
Hier sinds een week een 65C8, maar 0,0 problemen mee. Zou hem iedereen aanraden. Ik zie geen vlekken, strepen of wat dan ook.

Schermpje afgesteld met link die ik hier ergens tegen kwam en gaat perfect.

• pennywise666
VidaR-9 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:31:
Hier sinds een week een 65C8, maar 0,0 problemen mee. Zou hem iedereen aanraden. Ik zie geen vlekken, strepen of wat dan ook.

Schermpje afgesteld met link die ik hier ergens tegen kwam en gaat perfect.
en dit?
https://www.avforums.com/...ime-scene-inside.2204059/

• westergas

westergas

rikkie_pc

Cap schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:04:
[...]

Over of het een "goede" winkel is doe ik geen uitspraken, maar bij een zaak als HifiKlubben moet het toch lukken? Alkmaar Amsterdam Haarlem Hilversum... In de flagship store Amsterdam (vh RAF) zullen ze er toch wel een paar hebben hangen?
Het liefste ga ik naar een winkel die mee kan/wil met de prijzen zoals die hier te vinden zijn. De winkels in dat topic zitten allemaal niet bij mij in de buurt. Vind het niet chique om ergens de boel uit te proberen om hem vervolgens elders te bestellen. Niet dat ik er wakker van lig, maar toch ;)

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Phusebox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:39:
[...]

Tja, LG is en blijft een budget merk naar mijn idee dat gemazzeld heeft met de exclusiviteit op OLED. Dat het een budget variant op OLED is blijkt ook wel aan de banding/uniformiteit. Dit heb ik bij een telefoon (met Samsung OLED displays) nog nooit gezien in ieder geval, nu zijn die kleiner, maar dan nog zou je iets van de oneffenheden terug moeten kunnen zien als dat hier ook het geval.
Banding is bij Philips OLED tv's een stuk erger, vooral bij de heldere stukken in HDR beeld. Bij Sony en Panasonic is dat minder dan bij LG. Ook met crushed blacks zie je verschil tussen merken. Terwijl het allemaal LG panelen zijn. M.a.w. het is dus een firmware kwestie. En calibratie is geen tovermiddel voor je beeld dat de firmware-mogelijkheden kan overstijgen.
Tenslotte: Samsung oled schermen voor mobieltjes gebruiken een andere oled-techniek, die na 3 jaar gemiddeld-intensief gebruik geler worden, omdat de blauwe oleds het gaan begeven. Ze durven dat bij mobieltjes gebruiken, omdat mensen gemiddeld om de 3 jaar van mobiel wisselen. Is dat misschien wat je wil?
pennywise666 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:27:
^ Ik heb gehoord dat LG panelen van Sony gecherrypicked zijn.
Bron?

[ Voor 12% gewijzigd door Fireshade op 11-12-2018 12:05 ]

• Wren
Ik ben super tevreden met mijn C8 om ook maar een wat evenwichtiger beeld te geven. Snelle software (tot nu toe), geweldig beeld en nog geen problemen ermee ervaren.
Cardwizard schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:47:
@Phusebox je draaft wel erg door met LG is een budget merk vind ik hoor, in elke ander merk OLED zitten die budgetpanelen van LG. Alleen aansturing en software is merk eigen maar dat heeft niets met banding te maken bijvoorbeeld.
Het is vervelend voor @Phusebox maar al zijn reacties hier in dit topic geven wel een zeer vertekend beeld over LG OLED tv’s.
Het is echt niet zo dat het overgrote deel van de geleverde C8’s brak zijn en dat je geluk moet hebben een goed exemplaar te treffen.
Zoals bekend lees je op ieder forum eerder negatieve dan positieve ervaringen, zo werkt dat nu eenmaal.
Het is wel wat triest als potentiële kopers hier ervaringen komen lezen en een totaal verkeerde indruk krijgen.

Als ik @Phusebox was zou ik naar de winkel gaan, mijn eigen video materiaal meenemen en deze laten afspelen op een TV. Mocht er toch een gebrek zijn die niet door de kritische toets heen komt dan een andere uit laten testen. Heel gedoe maar dat blijven omruilen is ook zinloos.
Als de winkel een beetje meedenkt gaan ze wel meewerken.
Pagina: 1 ... 152 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.