Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
LG OLED55C7V + Onkyo TX NR616

Soms een tijd geen last van als in misschien een uur of aantal uren.
Soms continue om de 15 min bijv.

Dan valt mijn audio weg van mijn 5.1 set en gaat hij op TV speakers over.
En zie ik Home cinema is now available rechtsboven in mijn scherm.

Als ik op de receiver kijk, staat hij gewoon aan, niet standby of iets.
Ik zet de tv aan en uit en geluid doet het weer. Maar dit is stink vervelend soms gebeurd 3-4 x in een korte tijd achter elkaar, en had ik eerst geen last van.

Kabels nagegaan alles zit goed vast.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

HDMI cec uit en aan zetten?
of uit laten?

Gebeurt het alleen als je via ARC tv kijkt. of ook met bronnen rechtstreeks op de receiver (ps4 oid).
Een reset van de versterker al gedaan. Of andere kabel geprobeerd?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Reconhell
DarkSide schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:42:
HDMI cec uit en aan zetten?
of uit laten?

Gebeurt het alleen als je via ARC tv kijkt. of ook met bronnen rechtstreeks op de receiver (ps4 oid).
Een reset van de versterker al gedaan. Of andere kabel geprobeerd?
Reset van de versterker heb ik ongv 2 weken geleden gedaan.heb t probleem al een tijdje en t lijkt erger te worden.
Geen andere bronnen of kabels aanwezig.

HDMI cec zal ik eens uitzetten.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 21:22
Had een vergelijkbaar probleem, wel met andere merken apparaten. Kortere en betere Hdmi kabel was voor mij de oplossing.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wellicht het welbekende afstervende Onkyo HDMI board? Zie: Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018

Edit: al schijnt het wel zo te zijn dat HDMI CEC niet altijd even lekker werkt op de LG C7, lees regelmatig problemen.

[ Voor 30% gewijzigd door stin00 op 22-10-2017 16:16 ]

• Reconhell
Als ik hmdi cec uitziet werkt geluid niet.

De onkyo reperatie geen idee of dit mijn probleem is. zowiezo geen optie voor mijn. hij is 2de hands. en ik lees dat er mogelijke kosten bij kunnen komen met reperatie.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mijn 707 was ook zo 2dehands als het maar kon wezen toen die naar Onkyo ging en die is keurig gerepareerd.. gaat aan de hand van t serie nummer

en HDMI-CEC zou niks met geluid te maken hebben.. dacht ik :?

404 Signature not found

• Reconhell
SMSfreakie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:10:
mijn 707 was ook zo 2dehands als het maar kon wezen toen die naar Onkyo ging en die is keurig gerepareerd.. gaat aan de hand van t serie nummer

en HDMI-CEC zou niks met geluid te maken hebben.. dacht ik :?
Oh serieus. geen aankoopbewijs?
Maar alsnog ik heb geen zin in extra kosten op een 2de hands..Wanneer ik al aan het sparen ben voor een dolby atmos receiver.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

Reconhell schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:08:
Als ik hmdi cec uitziet werkt geluid niet.

De onkyo reperatie geen idee of dit mijn probleem is. zowiezo geen optie voor mijn. hij is 2de hands. en ik lees dat er mogelijke kosten bij kunnen komen met reperatie.
Weet je zeker dat je HDMI CEC (of link of handshake) uit hebt gezet.
En niet ARC.(Audio Return Channel). Als je die uit zet zal geluid vanuit je TV over de HDMI kabel niet naar je versterker gaan.

HDMI CEC is alleen een protocol zodat verschillende apparaten met elkaar kunnen praten.
Als ik: ik zet mijn PS4 aan. Die dan ook mijn versterker en TV automatisch aanzet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Reconhell schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:26:
[...]

Oh serieus. geen aankoopbewijs?
Maar alsnog ik heb geen zin in extra kosten op een 2de hands..Wanneer ik al aan het sparen ben voor een dolby atmos receiver.
Nop geen aankoopbewijs etc..
gewoon online het serienummer laten checken..
hier bracht UPS een doos waar het ding in moest inclusief verzendlabels..
kosteloos het ding naar Onkyo gestuurd, en binnen 14 dagen kosteloos retour ;p

404 Signature not found

• Reconhell
SMSfreakie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:53:
[...]

Nop geen aankoopbewijs etc..
gewoon online het serienummer laten checken..
hier bracht UPS een doos waar het ding in moest inclusief verzendlabels..
kosteloos het ding naar Onkyo gestuurd, en binnen 14 dagen kosteloos retour ;p
Er staat alsnog bij in de kleine lettertjes dat er mogelijke extra kosten kunnen bijkomen... misschien dat als ze andere dingen zien dat die kapot zijn ook repareren? Idk..

Ben er achtergekomen dat je ook de quickmenu kan openen voor de soundopties.en niet de tv/receiver hoeft uit te zetten. Hij springt dus elke x terug naar internal speaker. zet ik hem weer terug naar Audio Out Optical/HDMI Arc. en na 15 sec heb ik mijn audio terug.

[ Voor 20% gewijzigd door Reconhell op 23-10-2017 23:20 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik had met mijn 55B6 ook twee weken lang problemen met CEC. Ik kreeg HDMI CEC en (dus) ARC met geen mogelijkheid werkend op mijn Onkyo NR515. Ik heb zowel een fabrieksreset op mijn Onyko als OLED uitgevoerd. Hielp beide niet, gek genoeg. Net heb ik mijn Samsung aangezet en daar kreeg ik CEC werkend. Toen weer de LG geprobeerd en waarachtig werken CEC en ARC weer.

Ik heb het idee dat sinds de nieuwe firmware (05.30.03 van september 17) op mijn B6 de CEC problemen ontstaan zijn. Wellicht voor de C7 ook...
Pagina: 1