LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus46
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-09 10:43
Gieliovd520 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:31:
Weer waar geleerd dat die bestaan. Maar... Die ventilatoren moeten hun hitte kwijt een mogen niet dicht denk ik?
Dat hangt ervan af, ze kunnen prima hun hitte kwijt hoor. Als je de wat betere haalt, die nemen ook vermogen terug als het te heet wordt.

Ik kon dat herinneren van een defect paar F5C, bij eentje werkte de ventilator maar half. Ik ging ermee rijden en vervolgens gaf na een tijdje mijn dashboard aan dat een lampje stuk was, waarschijnlijk omdat het vermogen terug werd geschroefd en mijn auto dacht dat de lamp stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPols
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-12-2021
Ik heb een vraag over mijn LED remlichten.

Ik heb zojuist een Ford Fiesta 1.6 Metal uit 2011 aangeschaft. Nu blijkt alleen dat het rechter remlicht het niet optimaal doet, er is wel contact wanneer het rempedaal ingetrapt wordt want de lichten gaan wel aan. Alleen branden het linker en bovenste remlicht veel feller dan het rechterlicht.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Ik heb het remlicht er al uitgehaald of het stekkertje er wellicht niet goed in zat, maar dit was dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:05
Heeft iemand een suggestie voor een nederlandse webshop die ledlampen levert, het gaat om alle lampen (remlicht, licht en knipperlicht) ba15S en ba15D en H4. storingsvrij voor CAN is niet belangrijk, het is niet voor een straat legale auto. Ik kan er genoeg vinden, maar voorraden, informatie en prijzen gaan alle kanten op. Of is het in dit geval handiger om Ali een kans te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:44
Ik maak met veel plezier gebruik van een setje DawnKnight K5c 4300K in mijn Smart ForFour. Het was echt een hele operatie om ze erin te krijgen (1 uur per lamp. Ik heb dan ook wat van de plastic kap af moeten vijlen en zagen voordat ik de lamp kon plaatsen. Tot op heden nog geen last gehad van vocht in de koplamp unit.

Ik ben zelf nog op zoek geweest naar LED T10 in dezelfde kleur, die in mijn auto zitten als stadslicht.
Ik dacht dat de DawnKnight T10 4300K goed zou zijn, echter zijn deze veel geler dan de K5c. Ik heb vervolgens 10 verschillende led lampjes gekocht, en daarvan komt de Auxito Led T10 6500k nog het dichtste bij in de buurt https://www.aliexpress.com/item/4000117649042.html . Mocht iemand toch nog een betere match hebben laat het me dan graag weten :)!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maximus46
Nog een kleine update omtrent F5C vs K5C.
Heb ze beide en er zitten nu K5C lampen in. In projectorkoplampen.

F5C heb ik het idee dat die wat sterker zijn. Vooral als het donker is, dan zijn ze naar mijn mening iets feller. Ze hebben een heel klein beetje bijna verwaarloosbare blauwe gloed, voor de rest spierwit.

K5C. Deze zijn bij mij althans echt spierwit, kijkend naar de projector. Op de muur heb je zelfs een klein beetje idee dat het een gele gloed heeft, ook bijna verwaarloosbaar,
Ik heb het idee dat deze iets minder fel zijn, echter, bij regen/mist etc. heb ik het idee dat ik meer zie. Het contrast is iets beter. Heb nog geen zware buien meegemaakt, maar zal een update gooien wanneer dat wel het geval is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maximus46
Nog een verdere update:
Ik denk dat ik onderhand kan zeggen dat de voorkeur toch echt naar K5C gaat. Ik zei eerder dat ik het idee had dat de F5C feller waren. Dat klopt nog steeds vermoed ik, echter heb ik het idee dat het contrast bij de K5C beter is, waardoor je ogen als het ware verder kunnen zien.
Bij de F5C heb je echt een blok flink wit (met beetje blauwe gloed) licht voor je, dat is dan echt fel, maar daarna is het donker, en door het contrast zie je minder goed ver. Terwijl dat bij de K5C toch naar mijn mening iets beter gaat.
Ook in het donker zonder regen gaat onderhand mijn voorkeur uit naar K5C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Ik heb binnenkort mijn H7 setje incl Kia/Hyundai adspters te koop.

https://www.topledverlich...-led-philips-line-canbus/

Ik ga terug naar halogeen, Philips ExtremeVision Pro 150.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@Lensent
Zo komt je post over als een V&A advertentie dus vertel eens voor de grap wat je overwegingen waren en zo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
Ik blijf de opbrengst van de LED's van Topledverlichting voor mijn specifieke auto slecht vinden icm de halogeen projectorlenzen.

In reflectorkoplampen van een vriend is het beduidend beter. Wellicht door het ontwerp van een lens en het feit dat de LED maar tweezijdig uitstraalt oid.

Voor ik nog meer geld vergok ga ik terug naar de traditionele, maar dan alsnog upgrade, halogeenlamp.

Het kan zomaar dat de K5C bijv wel brengt wat ik zoek maar heb geen zin meer in geexperimenteer. Ik wil gewoon veilig licht en momenteel heeft de 2006 Picanto met no-name halogeen pitjes meer opbrengst dan mijn eigen auto met LED-achter-lenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zou je ter lering en vermaeck voor ons wellicht een foto kunnen maken van 1 unit met led lichten en 1 unit met de halogeenlichten ?

Als ik de specs van philips mag geloven dan verwacht ik inderdaad een ander lichtbeeld, mede door de kleur waarde. Witter licht tot 3400k (H7 en H1 3450k) schrijven ze voor de philips en jouw top-leds zijn rond de 6000K wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:11
Lensent schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:28:
Ik blijf de opbrengst van de LED's van Topledverlichting voor mijn specifieke auto slecht vinden icm de halogeen projectorlenzen.

In reflectorkoplampen van een vriend is het beduidend beter. Wellicht door het ontwerp van een lens en het feit dat de LED maar tweezijdig uitstraalt oid.

Voor ik nog meer geld vergok ga ik terug naar de traditionele, maar dan alsnog upgrade, halogeenlamp.

Het kan zomaar dat de K5C bijv wel brengt wat ik zoek maar heb geen zin meer in geexperimenteer. Ik wil gewoon veilig licht en momenteel heeft de 2006 Picanto met no-name halogeen pitjes meer opbrengst dan mijn eigen auto met LED-achter-lenzen.
Daarom heb ik xenon gemonteerd in mijn projector koplampen. 4300k ( de standaard kleurtemperatuur). Veel meer lichtopbrengst dan halogeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
GekkeRipper schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Daarom heb ik xenon gemonteerd in mijn projector koplampen. 4300k ( de standaard kleurtemperatuur). Veel meer lichtopbrengst dan halogeen.
Welk setje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:11
https://hidxenonverlichti...-ombouwsets/eigen-merk/H7

Ik heb de goedkoopste van de drie in de link hierboven. Mijn auto heeft namelijk geen canbus voor de lampen. Bij levering was 1 ballast defect. Die hebben ze meteen vervangen door een nieuwe. Ik vind het licht prima.

Ik denk dat het vergelijkbaar is aan wat je op Ali kan kopen maar ik wilde bij een Nederlandse winkel kopen.

• nero355

nero355

@GekkeRipper
Laat effe weten hoe het bevalt na een jaartje of zo :)

Ik ben namelijk ooit zo gek geweest om voor de welbekende Pilot Xenon set € 200 neer te tikken en meerdere jaren te genieten van die Bi-Xenon set, maar toen die stuk ging leek dat merk wel van de aardbodem verdwenen en heb ik een hoop geknoei gehad met zowel eBay als Nederlandse Webshop alternatieven! -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
LCD_viewer schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:40:
Zou je ter lering en vermaeck voor ons wellicht een foto kunnen maken van 1 unit met led lichten en 1 unit met de halogeenlichten ?

Als ik de specs van philips mag geloven dan verwacht ik inderdaad een ander lichtbeeld, mede door de kleur waarde. Witter licht tot 3400k (H7 en H1 3450k) schrijven ze voor de philips en jouw top-leds zijn rond de 6000K wit.
Heb geen foto's gemaakt, heb de lampen overdag gewisseld.

Verschil is dat de halogeenlampen er minder mooi uit zien icm de DRL ledstrip die in de unit zit.

De lichtopbrengst is echter een stuk beter tov de led van topledverlichting.nl. In stilstand tegenover een garagedeur valt alleen het kleurverschil op maar de Philips Xtremevision Pro150 schijnt wel meer de diepte in dan de led.

Mogelijk dat in mijn auto met deze projectorlensen xenon nog een goede upgrade blijkt te zijn tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijneshuis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:05
Onlangs heb ik LED lampen in mijn Skoda Octavia geïnstalleerd.
Dit heb ik even getest in de parkeergarage,
De eerste foto is de auto tegen de muur aan.
De tweede foto op 8 meter afstand.
Volgens mij is het wel mooi een rechte lijn, en blijft die onder de streep.

Maar af en toe heb ik toch nog dat tegenliggers mij schijnen.
Ik denk zelf dat het komt omdat het LED is en erg wit.
Heb ik het goed afgemeten, of doe ik het fout

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-Ko4BfBm0MdRM0dpKVPJ7BljOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHfePw6WfWkk0TXlmWR8PjET.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yu66jVn0WFGEPu933NIahLazrKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/me0td2p0AO2KTZWWVm7RyyHR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:05

The Wizard

Moderator Mobile
martijneshuis schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou even langs een garage gaan om dit even na te laten meten, dan weet je zeker dat het goed is. Mensen seinen niet zomaar, er zijn zoveel LED lichten op de weg, dat zijn de mensen ondertussen wel gewend.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 12:17
The Wizard schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:06:
[...]

Ik zou even langs een garage gaan om dit even na te laten meten, dan weet je zeker dat het goed is. Mensen seinen niet zomaar, er zijn zoveel LED lichten op de weg, dat zijn de mensen ondertussen wel gewend.
Eens, dit ziet er ook niet heel strak uit. Heeft de octavia standaard projectorlenzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet zo gek dat ze seinen, want het is 1 grote bak strooilicht. Dit zijn geen projectorlenzen, maar gewoon halogeenkoplampen. Die zijn totaal ongeschikt voor led verlichting.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:23

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb affabriek led en nog nooit heeft iemand geseind. Ik denk dus dat je lampen daadwerkelijk verblinden.
Je ziet op je eerste foto ook een bak strooilicht van hier tot en met..

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 29-03-2022 22:11 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
TPols schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:07:
Ik heb een vraag over mijn LED remlichten.

Ik heb zojuist een Ford Fiesta 1.6 Metal uit 2011 aangeschaft. Nu blijkt alleen dat het rechter remlicht het niet optimaal doet, er is wel contact wanneer het rempedaal ingetrapt wordt want de lichten gaan wel aan. Alleen branden het linker en bovenste remlicht veel feller dan het rechterlicht.
[knip]
Ik had iets soortgelijks: met uitgeschakeld contact werkten beide P21/5W (Phillips Xtreme) led lampen prima (duidelijk verschil remlicht en normaal licht) maar zodra contact werd ingeschakeld, niet meer: de gewone verlichting brandde bijna net zo fel als het remlicht, het verschil was bijna niet merkbaar! Levensgevaarlijk dus.

Blijkt mijn oude Skoda (bj 2003) toch al een soort voorloper van Canbus lamp controle te hebben (terwijl de auto dus niet is uitgerust met kapotte lamp detectie)
Oplossing was een weerstand plaatsen parallel over de remlicht of gewone verlichting signaal na uitvoerig testen. Ik heb toen voor het remlicht signaal gekozen omdat die vaak maar kort aan staat en derhalve de weerstand weinig te verduren krijgt…..

Misschien heeft jouw Ford ook zoiets en zou dit een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door autoreverse op 30-03-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Zo hier even een baalmomentje vandaag. Ik had een nieuwe set k5c 4300k lampjes ingebouwd, om de huidige 6000K led lichten te vervangen.
Getest met het contact aan en die lampen zitten prima in mijn projectors. Lichtbeeld etc. klopt nog prima.

Maar!!
Nu vandaag met het rijden en dus de motor aan ipv alleen op het contact, blijkt dat de lampen na 4 á 5 seconden door de auto worden uitgeschakeld. :/
Contact met de verkoper heb ik al opgenomen maar nog geen reactie vernomen.

Mensen hier ervaring met dit soort problemen? Een extra decoder kan werken maar deze ledlampen zijn wel can-bus compatible, dus ik vraag me af wat er aan de hand is.

edit:
Volgens de verkoper moet ik deze monteren : https://www.aliexpress.com/item/1005001649744114.html
Ze zijn alleen zo gemaakt dat ze erg heet worden en niet in het lamphuis gemonteerd moeten worden. Dat is wel jammer, dan is de lampunit / behuizing niet meer luchtdicht. :(

Mhhm een aardig dilemma dus. :/ :X

[ Voor 23% gewijzigd door LCD_viewer op 02-04-2022 12:42 . Reden: update van verkoper ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

GAIAjohan schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:10:
[...]

Ik heb affabriek led en nog nooit heeft iemand geseind. Ik denk dus dat je lampen daadwerkelijk verblinden.
Je ziet op je eerste foto ook een bak strooilicht van hier tot en met..
als je de koplampunit deels afplakt, is dan het strooilicht probleem verholpen?

d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nee, dat werkt niet. Het strooilicht bij een reflectorlamp wordt veroorzaakt doordat het lichtgevende deel van het lampje niet op de plek zit waar de reflector voor is ontworpen. Het kan ook zijn dat het lichtgevende deel simpelweg te groot is, dan kan het zich nooit in zijn geheel op de correcte plek bevinden.

Projectorlampen veroorzaken minder snel te veel strooilicht, omdat dat hier wordt beperkt door de combinatie van het schild en de lens. Er zit echter nog steeds een reflector in, die ontworpen is voor een lichtbron op een bepaald punt. Zit de lichtbron niet op het goede punt, dan verandert het lichtbeeld. Dat uit zich in meer licht dichtbij en minder licht ver weg. Je kan er dus minder ver mee kijken:
Lensent schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:12:
... de Philips Xtremevision Pro150 schijnt wel meer de diepte in dan de led.

[...] mijn auto met deze projectorlensen [...].

[ Voor 46% gewijzigd door TBTL op 01-04-2022 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Je ziet het ook aan de schaduw van de auto op je tweede foto. Als het een strakke lijn is zou je geen schaduw maken boven de auto. Behoorlijk wat strooilicht dus niet echt geschikt voor de LED lampen die je er nu in hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensaru
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Iemand toevallig een Lexus CT200h waar achteraf LEDjes zijn ingebouwd? (Dimlicht voornamelijk)

Ik ben op zoek naar de mooiste en makkelijkste oplossing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 21:06

13art

Moderator Mobile
Rensaru schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:34:
Iemand toevallig een Lexus CT200h waar achteraf LEDjes zijn ingebouwd? (Dimlicht voornamelijk)

Ik ben op zoek naar de mooiste en makkelijkste oplossing :)
Zeker, dat is niet zo ingewikkeld in de CT200h. Het is wat krap maar zeker goed te doen. Heb er zelf de F4 led lampen al een tijd in zitten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autoreverse
TBTL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:54:
Nee, dat werkt niet. Het strooilicht bij een reflectorlamp wordt veroorzaakt doordat het lichtgevende deel van het lampje niet op de plek zit waar de reflector voor is ontworpen. Het kan ook zijn dat het lichtgevende deel simpelweg te groot is, dan kan het zich nooit in zijn geheel op de correcte plek bevinden.
Ik had juist begrepen dat strooilicht bij een reflector lamp normaal is (m.a.w. zo bedoeld door de fabrikant) om de halogeen lamp goed de (verkeers)borden 'aan te stralen'. Echter geeft een goede LED lamp zoveel meer licht, dat onbedoeld de hoeveelheid strooilicht veels te veel wordt.

Bij een goede LED lamp zitten de ledjes immers wel echt precies op de juiste plek waar ook het gloeidraad van de halogeen zit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hx4XcAplxBNKwXLn4c1zM4smu7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Ra18UJfLj8h1zBVPd6V6U3b.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door autoreverse op 23-04-2022 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:17
Als je goed naar die LED lamp links op het plaatje kijkt dan zie je aan de rechter kant van de bovenste LED een afscherming zitten, net zoals de halogeen lamp dat heeft.
Dus als je LED lampen in een H4 reflector koplamp wil gebruiken dan moet je er dus op letten dat de lamp die afscherming heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:55

pinda powerrr

Slow down...

Tijdje getwijfeld, toch maar gekocht. De Philips H4 leds voor de Fiat Panda (169) van mijn vrouw.

Installatie was een eitje.
En voordat iemand het zegt....ja, koplampen worden binnenkort gepolijst, iets met verandering van prioriteiten :+

Zoals te zien een prima lijn op een muur van de ondergrondse parkeergarage. Ben wel benieuwd hoe het er in de avond uit ziet. Zowel qua kleur, als qua verbetering van licht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk5aoEO71Nm7jw1FXFnm178sOs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASbV3AOXnjCKnpJPmCkOy4r7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tW9Kp6allWLf7QfZEBJwHvigPD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9LLLqFxwL2I2ITHnosOJy6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhWVgCyZycx88xATAOApsM1NEqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HAOuVZtom39ZacZOMAXLq4k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JH_X3vf4D_l99qCe363lbFQ3RLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ftqkqhab5uGl58aVRd61vcqk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgUBk_CWSTWHGUDELTL2iezVqgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRnCOomTyrXXAeCFeYuEw5i7.jpg?f=fotoalbum_large

Dimlicht:
Best een prima lijn!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKNIMul26R7hxDJS8nrgTYBxPU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9To1B9k2rQ7R8a3x01bXUtgX.jpg?f=fotoalbum_large

Groot licht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmrE5QRL8_VOJIZJYgNtvaFh0VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZWMJDVnr57ETStPnHHLFNp1.jpg?f=fotoalbum_large

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensaru
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
13art schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 01:06:
[...]

Zeker, dat is niet zo ingewikkeld in de CT200h. Het is wat krap maar zeker goed te doen. Heb er zelf de F4 led lampen al een tijd in zitten.
Wat fijn! Past het een beetje bij de kleur temperatuur van de DRL? Heb je toevallig misschien een foto van hoe het staat?

Oh waar kan ik deze F4 lampen vinden? Heb je daar een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Rensaru schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:21:
[...]

Wat fijn! Past het een beetje bij de kleur temperatuur van de DRL? Heb je toevallig misschien een foto van hoe het staat?

Oh waar kan ik deze F4 lampen vinden? Heb je daar een linkje van?

Met de DRL zou 4300K led lampen net wat beter kleuren denk ik.
Ik heb de lampen van Aliexpress, maar er zijn ondertussen betere lampen te verkrijgen. Denk dat we ondertussen op F7 zitten ofzo. Even dit topic doorlezen.

Heb niet echt een foto alleen van het lichtbeeld. Ook dat staat hier ergens in het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
autoreverse schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:31:
Bij een goede LED lamp zitten de ledjes immers wel echt precies op de juiste plek waar ook het gloeidraad van de halogeen zit?
Op de foto zitten de LEDs inderdaad op de goede plek in het vlak van de foto, maar als je de foto van de Philipslampen van pinda powerrr bekijkt, zie je dat er LEDs zowel aan de voor- als achterzijde zitten. Voor- en achterzijde bevinden zich enkele millimeters uit elkaar en deze afstand telt mee in de grootte van de lichtbron. Te zien aan de foto heeft Philips zijn best gedaan om deze afstand zo klein mogelijk te maken. De positie is dus niet helemaal hetzelfde tussen LED en halogeen, maar aan de aanduiding 'mit Strassenzulassing' te lezen is het goed genoeg. Het is in ieder geval vrijgegeven voor een beperkt aantal auto's. Dus je hebt gelijk. :)

[ Voor 65% gewijzigd door TBTL op 23-04-2022 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:46:
Tijdje getwijfeld, toch maar gekocht. De Philips H4 leds voor de Fiat Panda (169) van mijn vrouw.

En voordat iemand het zegt....ja, koplampen worden binnenkort gepolijst, iets met verandering van prioriteiten :+

Zoals te zien een prima lijn op een muur van de ondergrondse parkeergarage. Ben wel benieuwd hoe het er in de avond uit ziet. Zowel qua kleur, als qua verbetering van licht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dimlicht:
Best een prima lijn!
[Afbeelding]

Groot licht:
[Afbeelding]
dat ziet er niet gek uit, past dat fatsoenlijk er in?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

SMSfreakie schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:21:
[...]

dat ziet er niet gek uit, past dat fatsoenlijk er in?
Echt heel goed zelfs. De ring met drie vertandingen kan los en de lamp draai je er dan in. Degelijke materialen, geen plastic dat afbreekt als je er naar kijkt.

Moet wel de afdekkapppen van de koplampen even aanpassen (lees een gat er in boren), want de ventilator past net niet. Nu heb ik ze er even afgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:38:
Moet wel de afdekkapppen van de koplampen even aanpassen (lees een gat er in boren), want de ventilator past net niet. Nu heb ik ze er even afgelaten.
Dat vond ik altijd zo'n ellende bij Xenon : Als je niet de wat langere variant kocht dan kreeg je die rubberen kappen niet meer erop omdat de xenonlamp een te korte "nek" had! :(

Hopelijk komt men ook met wat langere LED modellen die dat probleem niet hebben en je niet aan een zoektocht naar andere rubberen kappen hoeft te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:38:
[...]

Echt heel goed zelfs. De ring met drie vertandingen kan los en de lamp draai je er dan in. Degelijke materialen, geen plastic dat afbreekt als je er naar kijkt.

ah juist.. ik heb in mijn Panda 169 nu nog gewoon Halogeen, maar dit ziet er niet gek uit verder.. maar goed afdekkappen passen dus eigenlijk net niet? in hoeverre zou dat kwaad kunnen cq een gat er in? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

SMSfreakie schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:40:
[...]

ah juist.. ik heb in mijn Panda 169 nu nog gewoon Halogeen, maar dit ziet er niet gek uit verder.. maar goed afdekkappen passen dus eigenlijk net niet? in hoeverre zou dat kwaad kunnen cq een gat er in? :-)
Niet veel, want onderin de lamp zit geen electronica. Je wil dus alleen de stekkers beschermen tegen direct water. Beetje vocht kan alles wel tegen, daar zijn auto's op gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:08:
[...]

Niet veel, want onderin de lamp zit geen electronica. Je wil dus alleen de stekkers beschermen tegen direct water. Beetje vocht kan alles wel tegen, daar zijn auto's op gebouwd.
ah!

* SMSfreakie gaat ook maar eens een LED set bestellen :-) kunnen de H4 halogeens er uit :P

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
[...]

Condens vorming in je lamphuis is niet zo fijn hoor, kan zelfs mogelijk afkeur zijn als het lichtbeeld er door verstoord wordt.

Anyways mijn nieuwe K5C setje werkte eerst niet nadat de motor gestart was, nu met een decoder ervoor / tussen blijven ze wel draaien. Maar het is wel weer meer werk om weg te werken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

LCD_viewer schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:50:
[...]

Condens vorming in je lamphuis is niet zo fijn hoor, kan zelfs mogelijk afkeur zijn als het lichtbeeld er door verstoord wordt.
Klopt. Maar je weet dan ook vast wel dat elke koplamp openingen heeft om condens af te voeren. Met de hitte die lampen produceren (halogeen en led), wordt die condens eruit geduwd.
Nu ga ik de kappen aanpassen zodat de ventilator past en de kap gewoon dicht kan. Dan hou ik in feite en gewone "grotere" condens uitlaat over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Eerder dit inderdaad :
LCD_viewer schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:50:
Want dit :
pinda powerrr schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:57:
Maar je weet dan ook vast wel dat elke koplamp openingen heeft om condens af te voeren. Met de hitte die lampen produceren (halogeen en led), wordt die condens eruit geduwd.
Is gewoon niet betrouwbaar genoeg, zoals je bij heel veel auto's duidelijk kan zien! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:41
De z1 dimlichten (h7) are still going strong!
Maar met de F5C's heb ik slechtere ervaringen. Bij een andere voertuig (H4) werkt de helft niet (dimlicht). In een ander voertuig, waar ze alleen als grootlicht worden gebruikt (H1), werkt er eentje niet meer. Nou, zoveel rij ik niet met grootlicht... Natuurlijk willen ze een filmpje van de werking hebben voor de verkoper een vervanger opstuurt. Leuk.

Ik wil nu eigenlijk al wel vast een reserve hebben voor de z1. Ik overweeg deze opnieuw te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
TBTL schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:50:
[...]
zie je dat er LEDs zowel aan de voor- als achterzijde zitten. Voor- en achterzijde bevinden zich enkele millimeters uit elkaar en deze afstand telt mee in de grootte van de lichtbron. Te zien aan de foto heeft Philips zijn best gedaan om deze afstand zo klein mogelijk te maken.
Hoe breed of dik is dan de wolfraam spiraal van een halogeen lamp eigenlijk? Dat is toch ook zo een ruime 1mm diameter als ik moet gokken. Als de afstand van de brandpunten van de led’s van de vóór en achterkant ook zoiets is, zou het toch niet zoveel uit moeten maken, denk ik dan….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Recent ook LED lampen in mijn projectorlenzen ingebouwd en wat een bak licht, echt een enorm verschil. Ik ben nog bezig met het juist krijgen van het lichtbeeld en vroeg me af of jullie eventueel nog tips/opmerkingen hebben.

De ondergrond van de plek waarop deze foto is genomen is niet helemaal recht en niet ideaal (loopt wat schuin omhoog), dus meer om een idee te geven. Ik heb het idee dat de rechter projector nog wat afstelling kan gebruiken. Afstand tot de muur is ongeveer 4 meter.

Ik heb overigens iemand horen zeggen dat je voor de APK tegenwoordig ook een vrijwel rechte lijn als lichtbundel mag produceren, maar kan dit online nergens terugvinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtFpdjLAzHb12hITV73GNShx_MM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZ649fZ7hfujWE417EVNHi6a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door DeLyon op 09-06-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@DeLyon
IMHO ziet het er wel goed uit op voorwaarde dat het gedoe omtrent die rechte lijn ook echt klopt, maar vermeld effe de auto + gebruikte LED lampen erbij en zo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
DeLyon schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:08:
Ik heb overigens iemand horen zeggen dat je voor de APK tegenwoordig ook een vrijwel rechte lijn als lichtbundel mag produceren, maar kan dit online nergens terugvinden.
Regelgeving APK over dimlicht is hier te vinden:
https://apk-handboek.rdw....ingen/afstelling-dimlicht

Misschien bedoel je dit?
Artikel 113b
een duidelijke, geheel of ten dele horizontale scheidingslijn tussen licht en donker moet zichtbaar zijn;
Mocht je bedoeling zijn om de afkapping van de bundel op de foto te laten zien, dan kan je het best één lamp afdekken en van de ander het licht fotograferen. Nu zie je het licht van beide lampen door elkaar op de muur. Op de foto lijkt er nog behoorlijk wat licht boven de afkapping te komen, maar het is nu niet te zien of dat naar rechts (in de berm) wordt gestuurd of recht naar voren (naar tegenliggers).

[ Voor 41% gewijzigd door TBTL op 09-06-2022 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:21

steveman

Comfortabel ten onder

Op mijn karretje was het altijd gedoe met die gloeilampen, zodoende ben ik aan de LED gegaan: met tweemaal: https://www.onlinetrailer...12v/a5278?search=L1070-BL

Testen (via de 13-polige stekker) met een 12v accu werkt, maar wanneer de '12 Peugeot 208 het zelf moet doen is het minder succesvol.

RAW knipperen te snel, dit zou opgelost moeten kunnen worden met twee weerstanden, parallel geschakeld met de lampjes.

Maar erger nog: er is geen zichtbaar verschil in intensiteit tussen de normale verlichting met en zonder remlichten erbij. Lijkt er op dat met het normale licht de remlichten ook aan gaan.

Nu hoop ik dat dit gefixt kan worden met een derde (en evt vierde) weerstand :? Iemand ervaring met dit verschijnsel?

Accu achterlicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NofWIKnYTUqcSqdiVbwY3EBHgig=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RvxvhAS18vjcUBDj7B8mnbNY.png?f=user_large
Accu achterlicht + rem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkjfuIaBxcPqclDhozNfS1MovTY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eoKvfu8sjOMhVjGeUqdS17ZA.png?f=user_large

Auto, identiek zodra licht aan is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gr2MQhFXSm6z51n-PWIplgMvupY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AfVwV1oaFZ69AmsEMW1fn3Pp.png?f=user_large

Lijkt dus dat de extra intensiteit bij inschakelen van de rem uitblijft.

Ook nog even contact gehad met de webshop, weerstanden zouden alles beter moeten maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMISqHL4T8YKUl_EQTsHhPXLXtY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5mtMnI4iywNcjZbryMa5dhfY.png?f=user_large

Zodra het minder ziedend heet eens mee aan de slag.

update

Even getest middels een wirwar aan connectors: achterlicht en remlicht zijn nu echt duidelijk van elkaar te onderscheiden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFUPjV7xXn05Pu8Wkm_go0eylvk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TIdH508EpFT5K68LEz9VZeML.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/foDs_SSHqoyxKTUyNHScowUwAFc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BZeD5COmcI64EMjIWgQEeVbW.png?f=user_large

Je eigen mk1 oogbal ziet het nog beter uiteraard. RAW zal dan ook wel lukken, maar daar zat ik minder over in.

[ Voor 24% gewijzigd door steveman op 22-07-2022 15:41 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 13:08
pinda powerrr schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dimlicht:
Best een prima lijn!
[Afbeelding]

Groot licht:
[Afbeelding]
Hoe bevalt het setje na een paar maanden? Wil deze voor de kleine vag drieling kopen omdat die officiëel gecertificeerd is Duitsland en Oostenrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

dutchnltweaker schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:00:
[...]

Hoe bevalt het setje na een paar maanden? Wil deze voor de kleine vag drieling kopen omdat die officiëel gecertificeerd is Duitsland en Oostenrijk.
Perfect! Kan niet anders zeggen :)

• dutchnltweaker
pinda powerrr schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:21:
[...]

Perfect! Kan niet anders zeggen :)
Dat is mooi, gelukkig hoeft mijn koplamp die gepolijst te worden :P . Voor 100 Euro op de Duitse Amazon een no brainer om te kopen, zo goedkoop gecertificeerd heb ik ze namelijk nog niet gezien :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

dutchnltweaker schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:49:
[...]

Dat is mooi, gelukkig hoeft mijn koplamp die gepolijst te worden :P . Voor 100 Euro op de Duitse Amazon een no brainer om te kopen, zo goedkoop gecertificeerd heb ik ze namelijk nog niet gezien :).
Licht vind ik mooier dan uit mijn (af fabriek) xenon komt.

• dutchnltweaker
pinda powerrr schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Licht vind ik mooier dan uit mijn (af fabriek) xenon komt.
Maar het lichtbeeld in het donker is ook aannemelijk beter toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

dutchnltweaker schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:49:
[...]

Maar het lichtbeeld in het donker is ook aannemelijk beter toch?
Als jet het vergelijkt met de H4 (halogeen!) die het heeft vervangen is het letterlijk een verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Heb de Phillips Lampen nog niet binnen, maar zit al aan de mistlichten voor te denken. Deze zijn ook H4 fitting, maar om nu 2 setjes Phillips led h4 te kopen vind ik een beetje gortig haha.

Nu kijk ik voor h4 led mistlicht op ome Ali, maar zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand een suggestie geven voor goede h4 ledbmistlichten? (zodat het geheel mooi oogt).

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-08-2022 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ixl85 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:08:
Zo, na een hele lange tijd met de F2 gereden te hebben ga ik de K5C bestellen. De F3tjes zijn goed, maar heb in het midden van elke straal 2 dode puntjes zitten. Niet storend, maar het kan beter. En hoewel het witte licht wel fijn is, is soms de reflectie van verkeersborden (bij een heuvel oprijden of groot licht) soms te 'fel'. We zullen het meemaken of de gele tint beter bevalt.

Voor de bezitters van andere led lampen die ook gaan upgrade, wellicht ff een voor en na foto doen met identieke camera instellingen. Dan kan de rest ook gelijk zien of het loont!

Edit: heb op dit moment de F2 sinds 02-2019
Het is alweer even geleden, maar hoe bevalt het K5C setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:21
Ik wil in mijn Ford Focus mk3 van 2017 zonder lens koplampen toch wel wat meer licht.
Nu zit ik te denken aan een Philips Ultinon Essentiële LED Kit deze hebben een strip als heatsink en niet zo'n grote ventilator met koelblok wat volgens mij niet echt past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrIVZRfDL6M-PoqMO5cqndoIoPQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D7j7EIqWoNAlI228a34JRFoa.png?f=user_large

Iemand ervaring met deze sets ? Of weet iemand een andere sets voor een Focus mk3 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:17
ComTech schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:11:
Ik wil in mijn Ford Focus mk3 van 2017 zonder lens koplampen toch wel wat meer licht.
Nu zit ik te denken aan een Philips Ultinon Essentiële LED Kit deze hebben een strip als heatsink en niet zo'n grote ventilator met koelblok wat volgens mij niet echt past.

[Afbeelding]

Iemand ervaring met deze sets ? Of weet iemand een andere sets voor een Focus mk3 ?
Ik heb deze nu een jaar in een Fiat 500 zitten (facelift model dus met lens koplampen).
Werk nog steeds thuis dus ik heb er maar 5000 Km mee gereden. (heb ze wel dag en nacht aan)
Ze doen het prima. Geen probleem met warmte ontwikkeling en de standaard afdekdoppen passen ook gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 09:45
ComTech schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:11:

[Afbeelding]

Ik heb ze er nu 2.5 jaar inzitten, kleine 50dkm mee gereden, werkt nog steeds top!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 17:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik heb vandaag een setje Philips Ultinon Pro6000 in mijn 914 gezet, de H4 uitvoering dus. Was even spannend of het zou passen met dat koellichaam achterop, wat toch niet iets meer uitsteekt, en de beperkte ruimte in de klapkoplampen. Bleek uiteindelijk precies te kunnen. Heb het setje van 100 euro op de Amazon.de besteld (https://www.amazon.de/-/e...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1), geloof dat daar weinig tegenop kan als je liever voor een A-merk gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDgT-arV08MqiThcKWmejwp13I4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOqaspKgOeicOHL9CAJ3Zoi8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcqR0bFufP4150Ma6MxXiKHXbXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RywXHCOARvuVu97BWs75zaW6.jpg?f=fotoalbum_large

Het lichtbeeld ziet er een beetje raar uit omdat ik de auto wat schuin in de garage heb staan en ik hem nu niet kan verplaatsen. Maar de lichtopbrengst is echt een wereld van verschil tov. standaard halogeen lampen. Binnenkort maar even langs de garage rijden om het lichtbeeld goed te laten controleren en de hoogte af te stellen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
Jazzy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:06:
Ik heb vandaag een setje Philips Ultinon Pro6000 in mijn 914 gezet, de H4 uitvoering dus. Was even spannend of het zou passen met dat koellichaam achterop, wat toch niet iets meer uitsteekt, en de beperkte ruimte in de klapkoplampen. Bleek uiteindelijk precies te kunnen. Heb het setje van 100 euro op de Amazon.de besteld (https://www.amazon.de/-/e...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1), geloof dat daar weinig tegenop kan als je liever voor een A-merk gaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het lichtbeeld ziet er een beetje raar uit omdat ik de auto wat schuin in de garage heb staan en ik hem nu niet kan verplaatsen. Maar de lichtopbrengst is echt een wereld van verschil tov. standaard halogeen lampen. Binnenkort maar even langs de garage rijden om het lichtbeeld goed te laten controleren en de hoogte af te stellen.
Dit lichtbeeld lijkt echt nergens op. Je hebt enorm veel strooilicht, onafhankelijk van hoe je je koplampen zal afstellen. Dat komt door de ribbels ontwerp van je koplamp. Ik zou dus eerst aftermarket koplampunits zoeken, want zo krijg je (hopelijk) een WOK zodat je niet door mag rijden en andere weggebruikers kan verblinden. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 17:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

TereZz schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:00:
[...]

Dit lichtbeeld lijkt echt nergens op. Je hebt enorm veel strooilicht, onafhankelijk van hoe je je koplampen zal afstellen. Dat komt door de ribbels ontwerp van je koplamp. Ik zou dus eerst aftermarket koplampunits zoeken, want zo krijg je (hopelijk) een WOK zodat je niet door mag rijden en andere weggebruikers kan verblinden. :>
Het zijn al aftermarket koplampunits, gewoon standaard Hella H4 units. Welke zou je aanbevelen dan?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
Jazzy schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:12:
[...]
Het zijn al aftermarket koplampunits, gewoon standaard Hella H4 units. Welke zou je aanbevelen dan?
Ik weet niet welke Porsche je hebt en wat daar zo al voor gemaakt wordt en op andere manieren past. Idealiter gebruik je lens koplampen. Daarmee kan je een perfect lichtbeeld realiseren, met een erg strakke lijn tussen licht en donker, en vrijwel geen strooilicht. In normale reflectorkoplampen is het vaak acceptabel te krijgen, maar er gaat niets boven de lensunits. Als laatst heb je de koplampen met aan de voorkant de ribbels, daarmee weet je zeker dat je geen correct lichtbeeld zal kunnen voeren.

Even een voorbeeldje https://www.mijnautoonder...nXSLa-kovRyhoCuMEQAvD_BwE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Laat ik mijn bevindingen ook maar eens even posten dan. Naar aanleiding van een YouTube review (YouTube: LED SHOWDOWN - Philips X-tremeUltinon LED vs everyone) waarin de Philips X-treme Ultinon wordt vergeleken met een tal van andere LED lampjes (voornamelijk AliExpress - merkjes), heb ik begin deze zomer de gok genomen en de X-7Seven Apollo aangeschaft. Schijnbaar een bedrijf uit de USA maar worden natuurlijk gewoon in China gefabriceerd en zijn dan ook via AliExpress te kopen voor ~40 euro per paar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGEE38l2_kypxltcEcak8VktdhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CG7ufe7G1MiXJsomwo4EP7PF.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels al wel zo'n 3000 km mee gereden en zeer tevreden over. Ontzettend fel en goed lichtbeeld (projector koplampen, dus dat scheelt ook een hoop). Begin wel even wennen aan het koelere licht (6500 K) komend vanaf halogeen. Maakt het aflezen van (witte verkeers)borden soms een beetje lastiger, want het is bijna té fel :P.
Ben benieuwd hoe het in de winter is als het bijvoorbeeld gesneeuwd heeft en alles is wit, of wanneer het hard regent.

Wel een LED lamp met externe driver dus en verlengde body i.v.m. koel fan, maar gelukkig paste dat allemaal prima in mijn koplamp unit met originele kapjes (Kia Stonic 2018). Kleur van koplampen matchen nu dus mooi bij de DRL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Whq4uxIxeJtMz_ZISx4kLA_cRh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGTJrpzbno64CSdCzvZaE4vK.jpg?f=fotoalbum_large

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 12:17
Yellowneck schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:52:
Laat ik mijn bevindingen ook maar eens even posten dan. Naar aanleiding van een YouTube review (YouTube: LED SHOWDOWN - Philips X-tremeUltinon LED vs everyone) waarin de Philips X-treme Ultinon wordt vergeleken met een tal van andere LED lampjes (voornamelijk AliExpress - merkjes), heb ik begin deze zomer de gok genomen en de X-7Seven Apollo aangeschaft. Schijnbaar een bedrijf uit de USA maar worden natuurlijk gewoon in China gefabriceerd en zijn dan ook via AliExpress te kopen voor ~40 euro per paar.

[Afbeelding]

Inmiddels al wel zo'n 3000 km mee gereden en zeer tevreden over. Ontzettend fel en goed lichtbeeld (projector koplampen, dus dat scheelt ook een hoop). Begin wel even wennen aan het koelere licht (6500 K) komend vanaf halogeen. Maakt het aflezen van (witte verkeers)borden soms een beetje lastiger, want het is bijna té fel :P.
Ben benieuwd hoe het in de winter is als het bijvoorbeeld gesneeuwd heeft en alles is wit, of wanneer het hard regent.

Wel een LED lamp met externe driver dus en verlengde body i.v.m. koel fan, maar gelukkig paste dat allemaal prima in mijn koplamp unit met originele kapjes (Kia Stonic 2018). Kleur van koplampen matchen nu dus mooi bij de DRL.

[Afbeelding]
De hotspots en scheidingslijn zien er goed uit! Echter zie ik volgens mij ook 2 parabolen van schaduw onder de hotspots, hoe ziet dit er op de weg uit?

Wat je nu steeds vaker ziet, met name op Ali, is dat het lichtbeeld perfect lijkt op een muur. Ook de brightness is enorm! Maar dat er vervolgens wel op de weg grote schaduwplekken te zien zijn voor de auto...

Zie ook (vanaf 10:50 draait hij naar de weg):
YouTube: НОВИНКА: NOVSIGHT N57 // ПОПЫТКА СТАТЬ ЛУЧШЕ...

Op de muur super, op de weg slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Yellowneck schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:52:
Inmiddels al wel zo'n 3000 km mee gereden en zeer tevreden over. Ontzettend fel en goed lichtbeeld (projector koplampen, dus dat scheelt ook een hoop).
Zouden de andere automobilisten ook zo blij zijn? Met deze enorm felle LED koplampen? Het is niet voor niets, dat een fabrikant als Osram voor iedere auto zijn LED koplampen goed moet laten keuren. Anders rij je feitelijk rond met niet toegestane verlichting. ( Als ze niet goedgekeurd zijn voor jou auto, dan zijn de Osram ook gewoon illegaal)

Ik heb het ook weleens uitgeprobeerd, maar aangezien ze in buitenland strenger zijn. Dan de zachtaardige Nederlandse politie :+ Heb ik die niet goedgekeurde LED lampen maar weer uit de auto gehaald, want in Duitsland bijvoorbeeld krijgt de politie het klaar en zet een WOK op je auto. Oftewel ze nemen de auto in beslag....

Maar het kan je ook in Nederland gebeuren: net als die illegale E-steps, waar je wellicht een jaar op rondgereden hebt en nooit aangehouden bent. Tot plotseling een ijverige agent je aanhoudt, waarbij de E-Step vaak nog in beslag genomen wordt ook.

Nu zal het niet zo'n vaart lopen met een paar koplampen... maar als je een ongeluk veroorzaakt, kun je nog weleens het haasje zijn. Aangezien je niet goedgekeurde verlichting voert en de verzekering, kan dan besloten om je schade niet te vergoeden.

[ Voor 3% gewijzigd door Marco-Peters op 06-09-2022 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

-Bas schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:38:
[...]

De hotspots en scheidingslijn zien er goed uit! Echter zie ik volgens mij ook 2 parabolen van schaduw onder de hotspots, hoe ziet dit er op de weg uit?

Wat je nu steeds vaker ziet, met name op Ali, is dat het lichtbeeld perfect lijkt op een muur. Ook de brightness is enorm! Maar dat er vervolgens wel op de weg grote schaduwplekken te zien zijn voor de auto...

Zie ook (vanaf 10:50 draait hij naar de weg):
YouTube: НОВИНКА: NOVSIGHT N57 // ПОПЫТКА СТАТЬ ЛУЧШЕ...

Op de muur super, op de weg slecht.
Ik zie wat je bedoelt en heb er geen last van gehad, of het is mij niet opgevallen. Het is in ieder geval niet zo dramatisch slecht als in het Youtube filmpje wat jij aanhaalt van de Novsight N57. Daar is het inderdaad echt belabberd en het zijn gewoon twee onverlichte paden wanneer die op het wegdek schijnt.

Ik zal vanavond eens even wat dashcam beelden nakijken waar ik in de nacht heb gereden en delen hier.
Marco-Peters schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:26:
[...]

Zouden de andere automobilisten ook zo blij zijn? Met deze enorm felle LED koplampen? Het is niet voor niets, dat een fabrikant als Osram voor iedere auto zijn LED koplampen goed moet laten keuren. Anders rij je feitelijk rond met niet toegestane verlichting. ( Als ze niet goedgekeurd zijn voor jou auto, dan zijn de Osram ook gewoon illegaal)
Daarom is een juiste afstelling ook zo belangrijk, ik heb nog geen één tegenligger gehad die seinde oid. Laten we nou niet doen alsof LED nou ineens té fel of zo fel zou zijn dat het bij voorbaat verboden moet zijn vanwege de lichtopbrengst. Er zijn talloze auto's die al rondrijden met LED verlichtingen en er zijn ook Xenon / HID sets die vaak feller zijn en gewoon een E-keur hebben en dat mag ook allemaal mits ze goed afgesteld zijn. Als weggebruiker zie ik liever een medeweggebruiker met een felle koplampen die goed afgesteld zijn dan een medeweggebruiker met halogeen lampen die recht in je bakkes schijnen :D .

Maar het klopt en ben het met je eens dat het het gewoon illegaal is om zo rond te rijden. Dergelijke LED-lampjes hebben inderdaad geen E-keur. Een voorwaarde voor mij was dan ook dat het lichtbeeld identiek moest zijn aan die van halogeen lampjes (met name de cut-off line) en dat is het. Had ik strooilicht opgemerkt, dan had ik ze direct geretourneerd.

Hoop dan ook dat het snel gaat lopen en er meer legale after-market LED lampjes op de markt komen met een E-keur. Dan weet je in ieder geval dat ze aan de nodige testen en specificaties voldoen die daarvoor gelden en heb je er zelf geen omkijken naar.
Ik heb het ook weleens uitgeprobeerd, maar aangezien ze in buitenland strenger zijn. Dan de zachtaardige Nederlandse politie :+ Heb ik die niet goedgekeurde LED lampen maar weer uit de auto gehaald, want in Duitsland bijvoorbeeld krijgt de politie het klaar en zet een WOK op je auto. Oftewel ze nemen de auto in beslag....

Maar het kan je ook in Nederland gebeuren: net als die illegale E-steps, waar je wellicht een jaar op rondgereden hebt en nooit aangehouden bent. Tot plotseling een ijverige agent je aanhoudt, waarbij de E-Step vaak nog in beslag genomen wordt ook.

Nu zal het niet zo'n vaart lopen met een paar koplampen... maar als je een ongeluk veroorzaakt, kun je nog weleens het haasje zijn. Aangezien je niet goedgekeurde verlichting voert en de verzekering, kan dan besloten om je schade niet te vergoeden.
In theorie zou dit allemaal kunnen :+

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Yellowneck schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:26:
[...]
Daarom is een juiste afstelling ook zo belangrijk, ik heb nog geen één tegenligger gehad die seinde oid. Laten we nou niet doen alsof LED nou ineens té fel of zo fel zou zijn dat het bij voorbaat verboden moet zijn vanwege de lichtopbrengst. Er zijn talloze auto's die al rondrijden met LED verlichtingen en er zijn ook Xenon / HID sets die vaak feller zijn en gewoon een E-keur hebben en dat mag ook allemaal mits ze goed afgesteld zijn.
Ik zou het niet durven om te seinen met mijn groot licht, want voordat je het weet wordt je tegenwoordig gebrakechecked door je voorligger. Claxonneren doe ik in de regel ook niet, omdat ook dat bij sommige agressie in het verkeer oproept.

Dus stel jij verblind mij met je AliExpress LED koplampen, dan zet ik de binnenspiegel wel op nachtstand en hoop ik dat je mij gauw inhaalt. Want ik kan wel gaan seinen, echter dan begrijp je waarschijnlijk nog niet wat aan de hand is.

Maar je hebt gelijk, de juiste afstelling is erg belangrijk: alleen dit is iets waar je ook de juiste apparatuur voor nodig hebt. Toen ik in verleden de dealer erom vroeg, werd ik echt voor gek verklaard en ze deden het simpelweg niet. Behalve tijdens de APK, al had ik ze toen al eruit gehaald om discussie te voorkomen.

Overigens stoor ik mij ook aan al die moderne auto's, die mij het leven uit de ogen schijnen met dat automatische grootlicht. Daarom rij ik niet graag in het donker, want er zijn heel veel auto's met zowel legale en illegale verbindende autoverlichting onderweg. Ik zag trouwens tijdens regen en dergelijke helemaal niet goed, met dat witte licht. Dus in dat opzicht vind ik halogeen sowieso beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

@-Bas hierbij nog screenshots en bijbehorend bewegend beeld. Geen grote schaduwen waarneembaar die niet horen volgens mij. Alleen direct voor de auto een klein stukje, alleen merk ik daar tijdens het rijden niet zo veel van aangezien ik niet zo hoog zit als de dash cam (die hangt thv binnenspiegel). Maar zag in dit topic dat andere autos dat ook hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok8xh3_rMoY3f3DL5l4ppKwujMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZCRUTuzP9tCUEWTXCKVyGVm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fzbal5u5RaQll-5SeMx5UjDWhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QoNrwjGh4FnS9dTRXKACpB6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 06-09-2022 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:25
Hey,

Ik heb recent mijn C-Max uit 2004 weg gedaan, hier had ik een set H7 led lampen inzitten met goed lichtbeeld en is daarmee ook over de APK gekomen. Ik heb nu een S-max uit 2007 en heb de led lampen hierin gezegd maar het lichtbeeld is helemaal niet goed en veel strooilicht. Dit is uiteraard niet wat ik wil en gezien de veiligheid voor andere is in iedergeval dit setje geen optie.

Beide auto's hebben reflector koplampen dus ik dacht zet ze even om en dan zie ik weer wat als het donker is maar helaas.

Is er een h7 led set op de markt die ik wel zou kunnen gebruiken in mijn Ford S-Max zonder of minimaal strooilicht? Heb gegoogled en kom zoveel lampen tegen maar weet niet goed wat te doen..

Volgens deze site hebben hun led lampen geen strooilicht, iemand ervaring?
https://www.tradevision.n...-e-ece-goedgekeurd-1.html

Afbeeldingslocatie: https://static.winparts.net/verlichting-lampen/koplamp/ford/s-max-wa6-bouwjaar-2006-05-2014-12/c28-606-15281/koplamp-links-1ej-009-250-731-hella/p205770_900_900/koplamp-links-1ej-009-250-731-hella.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DM89 op 30-09-2022 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DM89 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:40:
Hey,

Ik heb recent mijn C-Max uit 2004 weg gedaan, hier had ik een set H7 led lampen inzitten met goed lichtbeeld en is daarmee ook over de APK gekomen. Ik heb nu een S-max uit 2007 en heb de led lampen hierin gezegd maar het lichtbeeld is helemaal niet goed en veel strooilicht. Dit is uiteraard niet wat ik wil en gezien de veiligheid voor andere is in iedergeval dit setje geen optie.

Beide auto's hebben reflector koplampen dus ik dacht zet ze even om en dan zie ik weer wat als het donker is maar helaas.

Is er een h7 led set op de markt die ik wel zou kunnen gebruiken in mijn Ford S-Max zonder of minimaal strooilicht? Heb gegoogled en kom zoveel lampen tegen maar weet niet goed wat te doen..

[Afbeelding]
Als ik het zo lees ligt het niet aan de lamp zelf maar aan de koplamp. Daar ga je weinig aan veranderen. Of je moet de hele koplampunit gaan vervangen of een retrofit projector er in gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
13art schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:43:
[...]

Als ik het zo lees ligt het niet aan de lamp zelf maar aan de koplamp. Daar ga je weinig aan veranderen. Of je moet de hele koplampunit gaan vervangen of een retrofit projector er in gaan zetten.
Dat zou kunnen, ik heb de huidige lampen overgenomen van een vorige buurman, dus weet niet waar ze van daan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duu-DyN9Ecejk1SOVkEShIegtxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfsfNtXD6woCt4r2JKSXTHu6.jpg?f=fotoalbum_large

Koplampen vervangen voor andere zit ik ook niet op te wachten, dan (helaas) maar terug naar halogeen.

[ Voor 17% gewijzigd door DM89 op 30-09-2022 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Je zou de Osram of Philips lampen kunnen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

[Afbeelding]
Er staat dat ze E/ECE goedgekeurd zijn, maar dat lijkt me sterk voor zo'n naamloos setje. Zoek je op de afbeelding van de verpakking, kom je o.a. op een bol.com pagina met dezelfde verpakking waar duidelijk bij staat dat ze niet goedgekeurd zijn:

https://www.bol.com/nl/nl...arantie/9200000118457792/

Verder staat er Philips Lumileds bij, echter ieder obscuur Chinees bedrijfje kan die leds bij Philips kopen en ze inbouwen in hun eigen koplampen, dat zegt dus niet zoveel.

Dan kun je veel beter gaan voor koplampen die helemaal door Philips gemaakt zijn, daar wordt tenminste eerlijk bij vermeld dat ze niet goedgekeurd zijn:

https://www.amazon.nl/Phi...amp-verpakt/dp/B08N53Y8YF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hey,

[Afbeelding]
Niet mogelijk. De reflectorlamp veroorzaakt strooilicht en een onjuist lichtbeeld. Misschien kan er een topic warning komen, want deze vraag komt elke keer voor. Reflecterbehuizingen (zonder projectielens) zijn niet geschikt voor (after market) LED of xenon oplossingen.

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Jazzy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben je al bij de garage geweest om het lichtbeeld te laten controleren? Tenzij je bij B. de Haas bent geweest was de reactie zeker, gelijk eruit schroeven, dit lijkt nergens op? :F

Edit: ik zie best wel veel after market nieuwe behuizingen met projectorlens voor de 914, dat kan wel een oplossing zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door wimpie op 30-09-2022 10:52 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
easyriider schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:40:
[...]

Er staat dat ze E/ECE goedgekeurd zijn, maar dat lijkt me sterk voor zo'n naamloos setje. Zoek je op de afbeelding van de verpakking, kom je o.a. op een bol.com pagina met dezelfde verpakking waar duidelijk bij staat dat ze niet goedgekeurd zijn:

https://www.bol.com/nl/nl...arantie/9200000118457792/

Verder staat er Philips Lumileds bij, echter ieder obscuur Chinees bedrijfje kan die leds bij Philips kopen en ze inbouwen in hun eigen koplampen, dat zegt dus niet zoveel.

Dan kun je veel beter gaan voor koplampen die helemaal door Philips gemaakt zijn, daar wordt tenminste eerlijk bij vermeld dat ze niet goedgekeurd zijn:

https://www.amazon.nl/Phi...amp-verpakt/dp/B08N53Y8YF
Bedankt, is dat ook weer duidelijk. Misschien eens die van philips proberen en anders blijf ik wel bij halogeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
DM89 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:14:
Bedankt, is dat ook weer duidelijk. Misschien eens die van philips proberen en anders blijf ik wel bij halogeen.
Ik heb zelf sinds een half jaar deze Ultinon Pro5000 in m'n Auris. Die heeft echter projectors en dat geeft een mooie horizontale afbakening van het licht, maar toch nog wel genoeg strooilicht om het wit van de verkeers- en richtingsborden duidelijk te laten oplichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Met een projector krijg je altijd een strakke horizontale lijn. Aan dat gegeven kan je helaas niet aflezen of de hoeveelheid strooilicht nog acceptabel is. De nieuwe lichtbron geeft immers meer licht dan de oorspronkelijke halogeenlamp.
... Al betwijfel ik of een 18 W led veel meer licht geeft dan de 1,500lm +- 10 % van een H7 halogeenlampje.

[ Voor 83% gewijzigd door TBTL op 30-09-2022 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Strooilicht is het zichtbare licht van de koplamp als je niet in de lichtbundel kijkt. Bij een koplamp zonder strooilicht zou je alleen de reflectie op het wegdek kunnen zien, maar de koplamp zelf niet. Door de hoge kleurtemperatuur van LED lichten witte voorwerpen veel beter op dan halogeen bij dezelfde hoeveelheid strooilicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:22
De Philips lampen blijken er wel goed uit te komen in reflector koplampen (Bulbfacts, zonder ribbels)
Ik kan me alleen wel voorstellen dat je bij de ene koplamp minder strooilicht hebt dan bij de andere.
Dus het is vaak maar de vraag hoe het gaat.

Bulbfacts heeft ze getest en daar zijn ze wel positief over de Pro5000 en Pro9000.
Ze hebben daar ook wat lichtbeelden bijgevoegd.

https://www.bulbfacts.com...0-pro5000-led-review.html

2 auto's terug had ik een auto met reflector lampen en super goed licht (Xenon).
Klein nadeel was dat anderen dat ook vonden en dat voor de APK de lampen weer teruggebouwd moesten worden. Zoveel strooilicht hadden die lampen.

Ondanks dat er vele fellere LED lampen te vinden zijn heb ik deze zelf toch aangeschaft voor in mijn projectoren (Dus geen reflector). Ik kan wel merken dat ze een enorm strakke scheidingslijn hebben en het bij mijn auto een enorme verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een P21W Achteruitrijverlichting door een LED? Ik weet officieel mag dit helemaal niet, want geen E-Keurmerk. Maar ik heb recent een achteruitcamera geïnstalleerd, waarbij ik storing in het beeld heb.

Het probleem is zeer waarschijnlijk, dat door het normale gloeilampje de voltage omlaag getrokken wordt. Dat heb ik zelf ook vastgesteld toen ik een voltmeter erop gesloten had, de voltage die ik op de aftapping meette was 10.5v namelijk.

Ik heb al even op AliExpress gezocht en eigenlijk zoek ik iets, wat zoveel mogelijk in de buurt komt van het oorspronkelijke lampje. Dus ik dacht eerlijk gezegd, aan zoiets: een klassieke stijl LED lampje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mUapAVViou-f2L9ErSWLsUX2dM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgbPOWV9ZBEPDCaKtvi4aSit.jpg?f=fotoalbum_large

Of juist een lampje, welke op de fitting na helemaal niet op het originele lampje lijkt. Ik hoef geen fel licht, want de achteruitrijcamera heeft goed nachtzicht gelukkig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6P4ND0L7z_RzSgsAH7ZJoDb7W8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Tjx3vbAqrFZjmKc91BEf0RtQ.jpg?f=user_large

Maar veel geld wil ik er ook weer niet aan uitgeven, dus ik ben wel geneigd om er gewoon eentje te bestellen voor nog geen € 1,50 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ja, daar heb ik ervaring mee :) En gewoon doen dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVB2e_qh1V1uYTeYTXQZh1DY2dQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMyQ8NG1SF9tPK16TewcB7Pf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yp7V7GhXCf8m9OkXmcSw9R4bPnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HvOREn9YTKB5Rihhzb0JdL0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21UYnGTbB_F4t11nYK8lfARxHeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRNaycuQuS9mppekwR0JN0tf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OCrNlXycfZT84yNd9vElf5_qow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IffnVmbXG4UknWrzT4BlVL5S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
@pinda powerrr wat voor lampje heb je destijds precies besteld? Er zijn er zoveel verschillende, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ben je al bij de APK keuring geweest, terwijl de auto dat lampje had?

Nu maak ik mij daar juist bij het achteruitrijlicht de minste zorgen om, maar bij koplampen is dat een heel ander verhaal. Daar is lichtbeeld heel belangrijk, dus daar zou ik nooit een goedkoop setje LED lampen in plaatsen. Maar achteruitrijlicht durf ik wel aan.

Ik heb gekozen voor de LED lampjes, welke het meest op de originele gloeilampjes lijken. Die lampjes met tig LED's erop, lijken mij niet van goede kwaliteit. Ze worden per twee verkocht, dus dan heb ik direct een reverse lampje.

[ Voor 19% gewijzigd door Marco-Peters op 09-10-2022 17:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Marco-Peters schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:07:
@pinda powerrr wat voor lampje heb je destijds precies besteld? Er zijn er zoveel verschillende, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ben je al bij de APK keuring geweest, terwijl de auto dat lampje had?

Nu maak ik mij daar juist bij het achteruitrijlicht de minste zorgen om, maar bij koplampen is dat een heel ander verhaal. Daar is lichtbeeld heel belangrijk, dus daar zou ik nooit een goedkoop setje LED lampen in plaatsen. Maar achteruitrijlicht durf ik wel aan.
Ik heb in onze beide auto's led zitten in oa kentekenverlichting, achteruit etc. Nooit problemen.

En op Ali zoeken op type en dan vaak verkocht en de recensies even lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
pinda powerrr schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb in onze beide auto's led zitten in oa kentekenverlichting, achteruit etc. Nooit problemen.

En op Ali zoeken op type en dan vaak verkocht en de recensies even lezen.
Bedankt: ik heb gisteravond een van de simpelste LED lampjes besteld, het is gewoon zo'n lampje welke je ook bij de IKEA krijgt voor in je woonkamer :+ Maar dan puur bedoeld ter vervanging van de gloeilampjes in de auto.

De meest bestelde LED lampjes leken mij met de tig LEDs die erop zitten, nou niet van zo'n goede kwaliteit. Ook getuige de foto's van kopers waarbij de LEDs beschadigd zijn. Dan liever iets wat meer weg heeft, van de originele gloeilamp.

Mijn doel is tevens niet achterliggende verkeer te verblinden, wanneer ik achteruit rij. Rest mij alleen nog een vraag? Volgens mij zijn deze lampjes niet geschikt als remlicht/achterlicht, omdat het achterlicht bij remmen ja zeer fel gaat gloeien. Ik las in de recensies, dat deze lampjes dat schijnbaar niet goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Marco-Peters schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:27:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een P21W Achteruitrijverlichting door een LED? Ik weet officieel mag dit helemaal niet, want geen E-Keurmerk. Maar ik heb recent een achteruitcamera geïnstalleerd, waarbij ik storing in het beeld heb.

Het probleem is zeer waarschijnlijk, dat door het normale gloeilampje de voltage omlaag getrokken wordt. Dat heb ik zelf ook vastgesteld toen ik een voltmeter erop gesloten had, de voltage die ik op de aftapping meette was 10.5v namelijk.
Oeps, ik had je bericht niet goed gelezen. Als het gewone lampje de spanning omlaag trekt tot 10,5 V zit er iets niet goed in de bedrading of contacten.

Het zou ook kunnen dat de LED een schakelende dc-dc-omzetter heeft, die niet ontstoord is. Dat kan storing veroorzaken op de canbus en op je multimeter. In dat geval is de oplossing om een betere te LED-lamp zoeken.

Om je accuspanning bij de positie van de achterlamp omlaag te trekken naar 10,5 V moet je tientallen ampères trekken. Als de lamp dat zou doen, zou hij zeer heet worden.

[ Voor 34% gewijzigd door TBTL op 10-10-2022 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
TBTL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

Het zou ook kunnen dat de LED een schakelende dc-dc-omzetter heeft, die niet ontstoord is. Dat kan storing veroorzaken op de canbus en op je multimeter. In dat geval is de oplossing om een betere te LED-lamp zoeken.
Dat zou kunnen: maar mijn auto heeft geen Canbus, dus ik weet 99% zeker dat die LED lampjes bij mijn auto gewoon gaan werken. Maar de theorie is dat de huidige gloeilamp teveel stroom trekt, waardoor er droop optreedt.

Dat is een Engels begrip, voor het bijeffect dat zo'n gloeilamp veroorzaakt welke relatief veel stroom verbruikt. Als je er dan ook nog een aftakking maakt, om een achteruitrijcamera op aan te sluiten. Dan kan het dus zijn dat je storing in het beeld krijgt, omdat de voltage te laag is.

Volgens mij en verbeter mij als ik het fout heb? Schijnen auto verlichting ook feller, wanneer de motor draait. Dus dat verklaart wellicht waarom de voltage nog meer inzakt. Wat dan weer de storing in beeld verklaard, want tot ik die voltmeter eraan hing. Wist ik dit helemaal niet van de te lage voltage op die aftakking.

Ik zou dit simpel kunnen uittesten door het lampje eruit te halen, echter ik wacht liever tot ik dat LED lampje ook daadwerkelijk heb. Anders moet ik 2x die lamp loshalen en je moet daar in tegenstelling, tot de koplampen de gehele unit voor losschroeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zO1ItI0i8S69tpbiFTAfRMuJNT0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jm3aLPtr7q66QvzWkBXqnkwQ.jpg?f=user_large

Het lijkt mij trouwens ook niet wenselijk om er een LED lampje in te zetten, welke zodanig fel is dat het je achterliggers verblind. Dat goedkope lampje van € 1,30 zou 750lumen moeten hebben, maar ik zie al op dat plaatje dat het geen 360 graden licht geeft. Want je ziet gewoon schaduw....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mUapAVViou-f2L9ErSWLsUX2dM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgbPOWV9ZBEPDCaKtvi4aSit.jpg?f=fotoalbum_large

Dan lijkt mij persoonlijk zo'n lampje, meer geschikt. Maar als je een bak licht wilt, dan zou natuurlijk kunnen gaan voor van die lampjes met tig LED's erop. Maar verder heb ik mij er niet in verdiept: ik weet wel, dat ook bij de LED koplampen. De beste setjes juist de lampen zijn, die in zekere mate de halogeenlampen proberen te imiteren.

Zodra ik dat achteruitrijlicht LED Lampje ingebouwd heb, zal ik wel mijn ervaring delen hier en Het Android Autoradio Topic. Omdat het mij eigenlijk vooral gaat, om het oplossen van de storing in beeld van de achteruitrijcamera. Zonder een relais te gebruiken en een dc kabel, van voren in de auto helemaal naar achteren aan te leggen. Want dat is echt een pain in the ***.
TBTL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

Oeps, ik had je bericht niet goed gelezen. Als het gewone lampje de spanning omlaag trekt tot 10,5 V zit er iets niet goed in de bedrading of contacten.
Die 10.5v heb ik gemeten op de aftakking, terwijl het achteruitrijlicht dus ook aan stond. Het is niet direct op het achteruitrijlicht zelf gemeten en was ook puur toeval dat ik het kon meten, want die DC to DC step down converter heeft een ingebouwde voltmeter :)

Ik kon zelfs de spanning van een laptop oplader en router adapter meten, door een de plusdraad in de stekker te duwen en de mindraad gewoon om de buitenkant omheen draaien.

Maar natuurlijk het is verre van professioneel en eigenlijk zou je een relais er aan vast moeten maken, waarna je enkel het achteruitrijlicht als trigger gebruikt en de 12v ergens anders vandaan haalt: zoals ook gebruikelijk is wanneer je een dashcam wilt laten draaien, terwijl de auto geparkeerd staat.

Die relais schakelt dan de achteruitrijcamera aan, zodat hij niet 24/7 aan staat en langzaam je batterij leegt trekt. Het was juist bij een YouTube video over die relais, dat in de comments las over dat het gloeilampje juist de spanning omlaag trekt en dat voor problemen kan zorgen wanneer je er een achteruitcamera op aansluit.

[ Voor 18% gewijzigd door Marco-Peters op 10-10-2022 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
De LED achteruitrijlicht is helaas nog niet binnen, maar in de tussentijd heb ik mij wat meer verdiept in de verschillende LED lampen. Zo ben ik tot de conclusie gekomen dat achterlicht/remlicht en knipperlichten, het niet de moeite en geld waard is. Al schijnt de test van Sergiu Gabor bij de achterlichten/remlichten niet goed uitgevoerd te zijn?

Het is daarintegen wel een heel interessant YouTube kanaal: maar het schijnt dus zo te zijn, dat een Lux licht meter helemaal geen rood licht kan meten. Dan zou je namelijk altijd 0 lux meten. Hoe dan ook: je achterlichten/remlichten door LED vervangen, dat gaat niet zomaar.

Dit komt omdat de gloeilampjes die in je achterlicht zitten, niet op volle helderheid branden. Pas wanneer je remt branden ze op volle helderheid, zodat het overige verkeer duidelijk kan zien dat je aan het remmen bent. Dus de LED lampjes die ik als achteruitrijlicht besteld heb, zijn zeer waarschijnlijk ongeschikt als achterlicht/remlichten.

En dan heb je nog knipperlichten: ik weet dat er Tweakers zijn, die hun knipperlichten door LED hebben vervangen. Maar wederom, niet alle lampjes zullen goed werken. Omdat LED lampjes veel minder stroom verbruiken, krijg je hyperflashing als je zo'n goedkoop lampje als knipperlicht gebruikt.

Toen ben ik mij gaan verdiepen in kentekenverlichting, wat dus de T10 fitting is. Maar eigenlijk kan ik niet precies vinden, wat ik zoek. Net als bij het achteruitrijlicht, zocht ik specifiek een lampje welke het meest overeenkomt met het originele steeklampje. Het grappige is dat geen een van de geteste lampjes, aan die criteria voldoet.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NGTGIHz9kOmFZz7LN9Wsj_srOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QO2NBFUTrI2p4yqnPIBMV86h.jpg?f=fotoalbum_large

Maar bij toeval kwam ik deze Sapphire ( volgens mij is dat gewoon het glas ) COB steeklampjes tegen, welke bijna identiek zijn aan de gewone steeklampjes. Eigenlijk precies wat ik zoek, om mijn kentekenverlichting van LED te voorzien. Alleen kan ik helaas geen ervaringen erover vinden, want aan reviews op AlliExpress heb je weinig aan. Men plaats die lampjes, laat een 5 sterren review achter en geeft daarna vrijwel nooit aanvullende feedback :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FDowR1TYz0BRofev4Xe16EhOnM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jYPFUOWhKrUjmqsxBamq5Xj1.jpg?f=user_large

En als laatste: ik was op zoek naar LED interieurverlichting, waarvan ik eerst dacht dat het ook een T10 lampje zou zijn. Maar het zijn dus dit soort lampjes en schijnbaar, kosten ze geen drol _O-

Ik heb er twee stuks besteld voor € 1,25 want schijnbaar, was verzenden gratis als je voor € 1 deed besteden. Het is echt ongelooflijk, dat je voor dit geld LED interieurverlichting kunt krijgen. Alleen ik ben niet 100% zeker, of ik ze ook direct ga vervangen. Aangezien ik nooit interieurverlichting aan zet :$

Maar de recensies bij dit product konden mij wel overtuigen: voor je interieurverlichting, zijn dit soort LED's namelijk perfect. Je hebt daarbij geen 360 graden licht nodig. Ben alleen nog niet overtuigd van de kentekenverlichting LED's: € 4 voor twee van die lampjes is toch best veel geld. Daarom is het jammer dat ik er geen goede recensie van kan vinden :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Marco-Peters schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:29:
De LED achteruitrijlicht is helaas nog niet binnen, maar in de tussentijd heb ik mij wat meer verdiept in de verschillende LED lampen. Zo ben ik tot de conclusie gekomen dat achterlicht/remlicht en knipperlichten, het niet de moeite en geld waard is. Al schijnt de test van Sergiu Gabor bij de achterlichten/remlichten niet goed uitgevoerd te zijn?

[YouTube: LED STOP Lights TESTED - OSRAM vs PHILIPS - Light output, Temperature management & Endurance tested]

Het is daarintegen wel een heel interessant YouTube kanaal: maar het schijnt dus zo te zijn, dat een Lux licht meter helemaal geen rood licht kan meten. Dan zou je namelijk altijd 0 lux meten. Hoe dan ook: je achterlichten/remlichten door LED vervangen, dat gaat niet zomaar.

Dit komt omdat de gloeilampjes die in je achterlicht zitten, niet op volle helderheid branden. Pas wanneer je remt branden ze op volle helderheid, zodat het overige verkeer duidelijk kan zien dat je aan het remmen bent. Dus de LED lampjes die ik als achteruitrijlicht besteld heb, zijn zeer waarschijnlijk ongeschikt als achterlicht/remlichten.

[YouTube: LED INDICATOR LIGHTS | Testing the best rated LED bulbs]

En dan heb je nog knipperlichten: ik weet dat er Tweakers zijn, die hun knipperlichten door LED hebben vervangen. Maar wederom, niet alle lampjes zullen goed werken. Omdat LED lampjes veel minder stroom verbruiken, krijg je hyperflashing als je zo'n goedkoop lampje als knipperlicht gebruikt.
Haha, jij zit lekker diep in de rabbit hole :+ . Heb helaas geen ervaring met het vervangen van knipper- of remlichten met LED, aangezien dat bij mij al fabriek-af LED is. Wel heb ik ervaringen met onderstaande.
[YouTube: Which is the best W5W T10 LED (168/194)? | OSRAM vs PHILIPS vs Many Others]

Toen ben ik mij gaan verdiepen in kentekenverlichting, wat dus de T10 fitting is. Maar eigenlijk kan ik niet precies vinden, wat ik zoek. Net als bij het achteruitrijlicht, zocht ik specifiek een lampje welke het meest overeenkomt met het originele steeklampje. Het grappige is dat geen een van de geteste lampjes, aan die criteria voldoet.....

[Afbeelding]

Maar bij toeval kwam ik deze Sapphire ( volgens mij is dat gewoon het glas ) COB steeklampjes tegen, welke bijna identiek zijn aan de gewone steeklampjes. Eigenlijk precies wat ik zoek, om mijn kentekenverlichting van LED te voorzien. Alleen kan ik helaas geen ervaringen erover vinden, want aan reviews op AlliExpress heb je weinig aan. Men plaats die lampjes, laat een 5 sterren review achter en geeft daarna vrijwel nooit aanvullende feedback :-(
Is er een specifieke reden dat je voor je W5W\W10W\T10 fittingen een LED lampjes wilt dat een halogeen lampje design heeft? Ik heb mijn kentekenplaat (en deels van mij interieurverlichting die ook zo'n fitting hadden) vervangen door zo'n LED: Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GPP2QNk/Untitled.png
Ofja, niet exact deze, maar eentje die qua design nagenoeg identiek is (rode PCB ipv zwart).
Ik had namelijk gewoon een compleet voertuig-specifieke kit besteld op Aliexpress en daar zat alles in + wat reserve lampjes :)
[Afbeelding]

En als laatste: ik was op zoek naar LED interieurverlichting, waarvan ik eerst dacht dat het ook een T10 lampje zou zijn. Maar het zijn dus dit soort lampjes en schijnbaar, kosten ze geen drol _O-

Ik heb er twee stuks besteld voor € 1,25 want schijnbaar, was verzenden gratis als je voor € 1 deed besteden. Het is echt ongelooflijk, dat je voor dit geld LED interieurverlichting kunt krijgen. Alleen ik ben niet 100% zeker, of ik ze ook direct ga vervangen. Aangezien ik nooit interieurverlichting aan zet :$

Maar de recensies bij dit product konden mij wel overtuigen: voor je interieurverlichting, zijn dit soort LED's namelijk perfect. Je hebt daarbij geen 360 graden licht nodig. Ben alleen nog niet overtuigd van de kentekenverlichting LED's: € 4 voor twee van die lampjes is toch best veel geld. Daarom is het jammer dat ik er geen goede recensie van kan vinden :-(
Festoon lampjes :) . Heb mijn halogeen lampjes ook vervangen door exact dezelfde LED uitvoeringen die jij laat zien. Op de achterkant zitten kleine heatsinkjes.
Geven echt een bak licht :+. Dus wat dat betreft tevreden. Je hebt ze daarnaast ook in verschillende kleurentemperaturen, mocht je meer dat warme gevoel prefereren voor je interieurverlichting.

Enige is dat ze wel iets gevoeliger zijn voor spanningswisselingen. Immers, als je je auto start, dimt je interieurverlichting en soms gaat dat niet zo mooi geleidelijk (vooral met koude motor). Denk daar ook wel wat onderscheid is met de duurdere uitvoeringen van LED lampjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Yellowneck schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:54:
Is er een specifieke reden dat je voor je W5W\W10W\T10 fittingen een LED lampjes wilt dat een halogeen lampje design heeft? Ik heb mijn kentekenplaat (en deels van mij interieurverlichting die ook zo'n fitting hadden) vervangen door zo'n LED: [Afbeelding]
Ofja, niet exact deze, maar eentje die qua design nagenoeg identiek is (rode PCB ipv zwart).
Ik had namelijk gewoon een compleet voertuig-specifieke kit besteld op Aliexpress en daar zat alles in + wat reserve lampjes :)
Er zijn eigenlijk meerdere redenen: de pasvorm, sommige van die T10 Ledlampjes zijn dus te groot en dan past het kapje niet meer. Ik vond deze wel interessant, maar ze zijn dus te groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kmbWvOFSOYitUg2c_dgelqu5XU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xAi2e5p5cvoJYrxeDiisSd9T.jpg?f=user_large

Het probleem met LED's is dat ze slechts een kant uitschijnen, in tegenstelling tot gloeilampen en halogeenlampen. Veel van die T10 LED lampjes, waaronder ook Philips en Osram hebben enkel een LED lampje aan de bovenkant van het lampje. Resultaat is dan dat je kentekenverlichting naar achter i.p.v. naar onder schijnt, althans bij mijn auto zou dat dan het geval zijn.

Bij die LED lampjes die meer lijken op de steeklampjes, worden LED's gebruikt die wel 360 graden geven. Zoals het bovenstaande lampje met twee LED Filamenten. Andere reden is dat veel van die lampjes gewoon te fel zijn en dat helemaal niet mijn doel is. Het mag wel iets helderdere zijn, maar er hoeft geen bak licht van de kentekenplaat verlichting af te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-rzjEzuzTSwx4Sjt1T9wjOYyHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPqzDK3KBtQ7m22uWlOhaw5q.jpg?f=fotoalbum_large

Origineel T10 lampje is dus 11 Lux, het bovenstaande lampje met LED Filamenten heeft 29 Lux. Maar er zit dus een LED lampje tussen welke 224lux heeft 8)7

Maar een andere reden is omdat je met LED lampjes die zeg maar net als je E27 LED Lampen thuis, het halogeen/gloeilamp design aanhouden. Je minder kans hebt dat het opvalt, bij de achteruitrijverlichting kun je bijvoorbeeld heel duidelijk het lampje zien. Het mag eigenlijk ja niet })

Ik denk dat je wel zou kunnen stellen: dat het gedoogd wordt, zolang de verlichting niet verblindend is en teveel afwijkt van het origineel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Marco-Peters schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:29:
Alleen kan ik helaas geen ervaringen erover vinden, want aan reviews op AlliExpress heb je weinig aan. Men plaats die lampjes, laat een 5 sterren review achter en geeft daarna vrijwel nooit aanvullende feedback :-(
Dat is het nadeel van alle Chinese Webshops inclusief eBay :-(

Vaak moet je binnen een bepaalde periode een Review achterlaten en die is voor dit soort dingen gewoon veel te kort! |:(
En zomaar een Review achterlaten na een jaar of zo gaat al helemaal niet zonder aankoop... :| :F
Marco-Peters schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:33:
Het probleem met LED's is dat ze slechts een kant uitschijnen, in tegenstelling tot gloeilampen en halogeenlampen. Veel van die T10 LED lampjes, waaronder ook Philips en Osram hebben enkel een LED lampje aan de bovenkant van het lampje. Resultaat is dan dat je kentekenverlichting naar achter i.p.v. naar onder schijnt, althans bij mijn auto zou dat dan het geval zijn.
Als ik sommige auto's zie met dergelijke verlichting dan lijkt het inderdaad net of ze rechtstreeks uit één van de eerste "The Fast & The Furious" films komen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
nero355 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:34:
[...]

Dat is het nadeel van alle Chinese Webshops inclusief eBay :-(

Vaak moet je binnen een bepaalde periode een Review achterlaten en die is voor dit soort dingen gewoon veel te kort! |:(
En zomaar een Review achterlaten na een jaar of zo gaat al helemaal niet zonder aankoop... :| :F
Volgens mij is het zelfs zo, dat reviews ouder dan 6 maanden automatisch verwijderd worden. Het idee hier achter, is dat de recensies verouderd zijn en het product wellicht al verbeterd of vernieuwd zijn.
Als ik sommige auto's zie met dergelijke verlichting dan lijkt het inderdaad net of ze rechtstreeks uit één van de eerste "The Fast & The Furious" films komen! :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlyIQfWxRr9IjYYht6a2eyGYvaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5KVacl1iX8B52ZHCR2AwVRB.jpg?f=fotoalbum_large

Op AliExpress kom je dan dit soort plaatjes tegen, ik was weer eens vroeg wakker en rond het neuzen op AliExpress. Deze zijn een kleine € 2,35 voor twee stuks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8fQTwuWW4PbwhSJBrjNsktBcyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJscb6QZjPgyE2yu0yW0GDJO.jpg?f=fotoalbum_large

Daar zitten dan 26 stuks SMD 4014 LED Chips op, hetzelfde type als bij de LED interieurverlichting die ik besteld heb. Waarschijnlijk zouden deze wel in de kentekenverlichting passen. Echter er wordt geclaimd dat het 800lumen is.... als het al waar is, dan is dit veel te fel. Onze Russische vrienden vijanden laten dit ook zien, want het zijn juist de Russen die veel recensies en fotos achterlaten.

Aileo verkoopt ze overigens ook, de prijs is vrijwel hetzelfde. Natuurlijk het ziet wel mooi uit een goed verlichte kentekenplaat, maar twee normale steeklampjes van Philips kosten slechts € 2 en gaan een eeuwigheid mee. Bij deze LED's twijfel ik daar erg over.
Marco-Peters schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:33:
[...]

Er zijn eigenlijk meerdere redenen: de pasvorm, sommige van die T10 Ledlampjes zijn dus te groot en dan past het kapje niet meer. Ik vond deze wel interessant, maar ze zijn dus te groot.

[Afbeelding]
Ik heb gisteren toch twee van deze LED lampjes op AlliExpress besteld: het oude kentekenverlichting kapje, had ik nog in huis liggen. Dus die heb ik eventjes opgemeten, waarna ik tot de conclusie kwam dat de lampjes waarschijnlijk toch zullen passen.

Blijft natuurlijk wel een gok.... ik ben er vanuit gaan dat de lampjes maximaal 25mm uitsteken. De ruimte in het kapje is 30mm ongeveer, dus dan zullen ze net passen. Als ze niet passen dan heb ik pech :+

[ Voor 17% gewijzigd door Marco-Peters op 18-10-2022 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Vandaag led h7 lampen geïnstalleerd, deze zouden hetzelfde lichtpunt hebben als de originele halogeen lampen ivm reflector koplampen. Vorige ledlampen hadden dit sowieso niet en was het lichtbeeld slecht.

Dit is het resultaat wat betreft lichtbeeld met de nieuwe lampen, niet best toch? 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlgKGCIcrTrYc2HPm48UzQzWUWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2zrWBEka8zm53IIf4Ibbfaun.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DjS_DXVyRMRCy29TSfh2-DBqFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09hkTxmiqB8rCRYmsFUIpNaR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPKyhwfn0J0gWNTpgI0zHmRC2Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOB27tb7gml0kg0bGvV1cCta.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqKIKMIEfqpuY9r8Ri639cGqe14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsqMsKyOS987qpnpvDwmVKTi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door DM89 op 20-10-2022 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
DM89 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:03:
Vandaag led h7 lampen geïnstalleerd, deze zouden hetzelfde lichtpunt hebben als de originele halogeen lampen. Vorige ledlampen hadden dit sowieso niet en was het lichtbeeld slecht.

Dit is het resultaat wat betreft lichtbeeld met de nieuwe lampen, niet best toch? 😅

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dik waardeloos inderdaad: welk setje had je besteld? Ik heb thuis ook LED koplampen liggen, een H4 setje en die zijn in-principe wel goed. Alleen ik was bang dat ik er problemen bij de APK mee zou krijgen, dus heb ze al een tijdje vervangen door van die dure halogeenlampen.

Zelf heb ik mij nog zitten verdiepen in LED knipperlichten en achterlichten/remlichten, maar dan kom je uit op setjes van € 20 en dat is wel iets meer dan € 4 voor een setje }:|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnX2FcQA-h8NK-OC1s9ri3_uHmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjLQFyPIVO0DtzXejyFgRiqO.jpg?f=fotoalbum_large
Deze NAO zouden geschikt zijn als achterlicht/remlicht, komen goed uit de test bij Sergiu Gabor. En voor knipperlichten waren er ook lampjes, die het goed zouden moeten doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYTaS-ihM3awAlnfUvoxR4GGVDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1je60Ufj7ofm8jile4xet07u.jpg?f=fotoalbum_large

Dit waren de LED lampjes die geschikt zouden zijn voor je knipperlichten. Maar dan zit je op € 40 aangezien je auto 4 van die lampjes heeft, dan nog eens € 20 voor achterlichten/remlichten.

Als je een fatsoenlijk setje LED koplampen wilt kopen, reken dan ook maar op minimaal € 30 tot € 50 voor een setje. Je moet echt wegblijven van de goedkope setjes, want dan krijg je gewoon hele slechte dimlicht die iedereen verblind. Daarom ga ik het denk ik houden bij achteruitrijlicht, kentekenverlichting en interieurverlichting.

PS sommige van die LED koplampen moet je nog apart afstellen, je kunt er dan aan de lamp draaien dan veranderd het lichtbeeld. En in Duitsland bij de ATU kun je momenteel gratis je verlichting laten controleren :+ Die service kun je gratis boeken op de website.

[ Voor 4% gewijzigd door Marco-Peters op 20-10-2022 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Marco-Peters schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:15:
[...]

Dik waardeloos inderdaad: welk setje had je besteld? Ik heb thuis ook LED koplampen liggen, een H4 setje en die zijn in-principe wel goed. Alleen ik was bang dat ik er problemen bij de APK mee zou krijgen, dus heb ze al een tijdje vervangen door van die dure halogeenlampen.

Zelf heb ik mij nog zitten verdiepen in LED knipperlichten en achterlichten/remlichten, maar dan kom je uit op setjes van € 20 en dat is wel iets meer dan € 4 voor een setje }:|

[Afbeelding]
Deze NAO zouden geschikt zijn als achterlicht/remlicht, komen goed uit de test bij Sergiu Gabor. En voor knipperlichten waren er ook lampjes, die het goed zouden moeten doen.

[Afbeelding]

Dit waren de LED lampjes die geschikt zouden zijn voor je knipperlichten. Maar dan zit je op € 40 aangezien je auto 4 van die lampjes heeft, dan nog eens € 20 voor achterlichten/remlichten.

Als je een fatsoenlijk setje LED koplampen wilt kopen, reken dan ook maar op minimaal € 30 tot € 50 voor een setje. Je moet echt wegblijven van de goedkope setjes, want dan krijg je gewoon hele slechte dimlicht die iedereen verblind. Daarom ga ik het denk ik houden bij achteruitrijlicht, kentekenverlichting en interieurverlichting.

PS sommige van die LED koplampen moet je nog apart afstellen, je kunt er dan aan de lamp draaien dan veranderd het lichtbeeld. En in Duitsland bij de ATU kun je momenteel gratis je verlichting laten controleren :+ Die service kun je gratis boeken op de website.
Dit was gewoon een probeersel, bullvision h7 van Ali.

Lampen zijnd inderdaad draaibaar maar zover ik weet moeten de leds gewoon links en rechts

Mooie is dat mijn vorige auto, een c-max ook met reflector koplampen het heel goed deed icm ledlampen maar diezelfde lampen in de s-max zijn echt slecht.. vandaar dat ik deze heb besteld om te proberen en volgends de verkoper was t allemaal geen probleem 😅😂 nu maar poging doen om t geld terug te krijgen.

Betwijfel of de Philips h7 led lampen nog het proberen waard zijn of dat ik het echt maar moet gaan houden bij halogeen lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

H4 of H7 zou ik tegenwoordig gewoon de Philips of Osram versie van kopen, is wel wat duurder, maar ook simpelweg betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
pinda powerrr schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:43:
H4 of H7 zou ik tegenwoordig gewoon de Philips of Osram versie van kopen, is wel wat duurder, maar ook simpelweg betere kwaliteit.
LED? Ik weet dat van Osram legale H7 LED setjes zijn, maar of ze die ook voor H4 hebben? Zowel Philips en Osram hebben ook halogeenlampen, welke een stuk helderdere zijn. Alleen dan lever je in op levensduur en als je veel in het donker rijdt, dan denk ik dat je ieder jaar je koplampen mag vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Marco-Peters schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:07:
[...]

LED? Ik weet dat van Osram legale H7 LED setjes zijn, maar of ze die ook voor H4 hebben? Zowel Philips en Osram hebben ook halogeenlampen, welke een stuk helderdere zijn. Alleen dan lever je in op levensduur en als je veel in het donker rijdt, dan denk ik dat je ieder jaar je koplampen mag vervangen.
Yep, Philips H4 led. Perfect beeld!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk5aoEO71Nm7jw1FXFnm178sOs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASbV3AOXnjCKnpJPmCkOy4r7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhWVgCyZycx88xATAOApsM1NEqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HAOuVZtom39ZacZOMAXLq4k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tW9Kp6allWLf7QfZEBJwHvigPD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9LLLqFxwL2I2ITHnosOJy6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JH_X3vf4D_l99qCe363lbFQ3RLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ftqkqhab5uGl58aVRd61vcqk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgUBk_CWSTWHGUDELTL2iezVqgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRnCOomTyrXXAeCFeYuEw5i7.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste

Let op:
Wanneer je een setje deelt/showt, dan graag ook even merk en type vermelden en waar je deze vandaan hebt. Erg veel posts zijn namelijk vragen wat setje x of y exact is en deze vandaan komt.